Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.792 views

Onderwerpen

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:30
D.deJong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:52:
[...]
behalve dat je een overbelasting van de IC kan voorkomen
En waarom zijn ze nu ook alweer mensen vanuit Brabant naar de ICs in het noorden aan het vervoeren? Omdat het zo leuk is om met die mensen een rondje Nederland te doen voordat ze misschien dood gaan?!

Of toch omdat de ICs in Brabant vol beginnen te raken?

[ Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 23-03-2020 16:58 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:59
D.deJong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Als Hollander sta ik versteld van jullie Belgen dus welkom bij de club, toen in België de horeca sloot kwamen jullie doodleuk naar ons toe. WHO geeft ook al toe dat een lockdown geen soelaas bied behalve dat je een overbelasting van de IC kan voorkomen wat overigens niet te bewijzen is als je naar Spanje en Italië kijkt.
Er zijn een paar idiote Belgen de grens over gegaan. Dat is dezelfde categorie die dit weekend op de stranden lag.
Grenzen zijn dicht nu, en de eerste cijfers geven aan dat de ICU's het aan zullen kunnen. We zitten nu op een belasting van 20-30%, en de stijging begint te vertragen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:44
Nederland op zijn smalst egoïstischt:

https://www.omroepbrabant...ep-knipt-daarom-toch-door

Want niet verplicht door de overheid............ 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 23-03-2020 17:00 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 07:57
Tommie12 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Als het in Brabant nog amper onder controle is, dan zijn er meer maatregelen nodig.

In Korea hebben ze 250.000 tests gedaan, en de mensen die besmet waren via hun telefoon continu getraceerd. Dat krijg je in NL nooit gedaan omdat we hier andere ideeen hebben ivm privacy.

Zo veel testen is nu gewoon onmogelijk, daar zijn de producten niet meer voor in stock.

Kijk naar China, lock-down, en de zaak was onder controle.
We weten pas over 5 dagen of de maatregelen zin hebben, niet nu, niet gisteren en niet morgen. Incubatie+tijd om zo ziek te worden is 12 dagen. Dus je kan echt niets zeggen wie het beter doet. We kunnen wel stellen dat er heul veul domme Nederlanders zijn en evenzo domme Belgen. Maar goed dat wordt bij elke verkiezing bevestigd.

Memento mori

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Als het in Brabant nog amper onder controle is, dan zijn er meer maatregelen nodig.

In Korea hebben ze 250.000 tests gedaan, en de mensen die besmet waren via hun telefoon continu getraceerd. Dat krijg je in NL nooit gedaan omdat we hier andere ideeen hebben ivm privacy.
Waarom zou je mensen niet kunnen traceren via de telefoon? Dat doen ze nu in Duitsland ook, hebben die zulke andere privacy regels dan?
Om te controleren of mensen thuis blijven, leveren mobiele telefoonproviders data aan het Duitse RIVM. Op deze aanpak komt van meerdere kanten kritiek, omdat het te veel in de privésfeer van mensen zou ingrijpen.
Bron

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11 19:12
[...]

Zo veel testen is nu gewoon onmogelijk, daar zijn de producten niet meer voor in stock.

Kijk naar China, lock-down, en de zaak was onder controle.
Die Nederlanders zijn dan slim genoeg om gewoon hun telefoon niet mee te nemen als ze de deur uitgaan. het enige dat zou kunnen werken is een enkelband, maar ik durf de uitspraak wel aan dat we er daar veel te weinig van hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Philpend op 23-03-2020 17:05 ]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 19:28
dehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:57:
[...]

En waarom zijn ze nu ook alweer mensen vanuit Brabant naar de ICs in het noorden aan het vervoeren? Omdat het zo leuk is om met die mensen een rondje Nederland te doen voordat ze misschien dood gaan?!
Die massale besmetting kan naar mijn idee te maken met carnaval, net als de voetbalwedstrijd atalanta-valencia.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sambalbaj schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:31:
Denk je apotheek, 1 tegelijk naar binnen, niet druk met wachten en keurig op afstand en ze hadden plexiglasschermen; dat is prima geregeld. Kom je thuis heeft de half jaar voorraad medicijnen een houdbaarheidsdatum van april 2020. 7(8)7

Dat plexiglas gaat denk ik wel een blijvertje zijn bij veel gelegenheden, ook als dit voorbij is.
De apotheker die ik ken is al meer dan een week koortsig op zoek naar allerlei medicatie omdat iedereen nu hele ladingen van zijn medicijn meekrijgt.
Waar medicijntekorten tot voor kort voor bepaalde medicijnen golden gaat de voorraad er nu met grote sprongen door en begint er op veel meer plaatsen schaarste te ontstaan.
Niet dat er nu gelijk enorme problemen zijn maar door dit opgelegde hamstergedrag gaat het gewoon vrij hard.

• Tommie12
  • Laatst online: 13:59
majic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:54:
Even een praktische vraag:
Ik heb hier wat professionele maskers liggen (gekocht in kluswinkels, tijdje terug). Zit nu in Mexico en zal vroeg of laat moeten gaan vliegen naar Europa. En wil dan graag goed beschermd zijn.

Echter hebben ze hier in Mexico niet echt een normering op lokale producten. Er staat dus op de cartridges:
"for Acid gases" en, vertaald:

"Voor omgevingen met zure gassen, chloor, waterstofchloride, zwaveldioxide en dampen van lage toxiciteit"

Ik heb ook andere cartridges, welke voor "aerosoles & paint spray" zijn bedoeld.
Beide hebben actieve kool filters.

Enig idee of die beter zijn dan mijn N95 maskers (de witte, van 3M) zijn ?
De specs vind je hier (helaas geen N95 of FFPx rating zichtbaar) : https://www.truper.com/fi...icha-print.php?code=23396
Ik ben geen dokter, maar het zal nog wel even duren voor je terug kan vliegen.
Met zo'n masker op je gezicht, dat hou je niet vol gedurende 12h.
Wat je moet kunnen doen zijn de aerosolen tegen houden, en elk contact met menselijke vochten tegen houden. Toilet zou ik niet gebruiken, en al wat je buur heeft aangeraakt kan je rustig ontsmetten. Dat zal meer effect hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:46

gws24

Thinking is hard!

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:51:
[...]
Dat is dus juist het gekke: Corona infecteert vooral de lagere luchtwegen, niet de neusholte en voorhoofdsholte zoals bijvoorbeeld verkoudheid.
Corona infecteert juist niet alleen de lagere luchtwegen, dit kan misschien zelfs het verschil tussen ernstige klachten krijgen of alleen milde gedeeltelijk verklaren. Zie bv dit draadje op twitter van een virologe van het LUMC:

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
*Ga maar ergens anders zitten met je aluhoedje.

[ Voor 87% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:07 ]

ehhh.. noppes

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

steveman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:48:
[...]

"A mother who was infected with the coronavirus couldn’t smell her baby’s full diaper."

Dan heb je het wel heeel flink te pakken ;)
ik heb geen baby dus dat weet ik niet maar volwassenpoep, eten, smaak en buitenluchten verdwijnen bij mij en mijn vriendin wel bij een verkoudheid.

En mijn punt was idd wat al eerder is aangehaald: het is als symptoom alleen een lastige raadgever: heb je het wil dat dus niet zeggen dat je Corona hebt. Heb je het niet wil het niet zeggen dat je coronavrij bent. Maar het is wel goed om het bij het lijstje van mogelijke symptomen bij te schrijven.

Zelf ben ik op dit moment snotterig, benauwd, moe en in zelfquarantaine maar versgebakken brood ruik ik nog.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
https://www.nu.nl/coronav...niet-aan-die-van-who.html

24 uursgrens wijkt af van WHO-advies

De richtlijnen van het RIVM wijken echter wel af van het advies van de WHO, die afgelopen week adviseerde dat mensen na hun genezing nog twee weken in isolatie moeten blijven.

De grens van 24 uur lijkt willekeurig, maar is volgens een RIVM-woordvoerder specifiek ingesteld om de druk op de zorg te verlichten in zwaar getroffen gebieden zoals Noord-Brabant. Dankzij deze grens kan zorgpersoneel na een besmetting snel weer aan het werk.

----

uhhh ok die 24 uur hebben dus niets te maken met de besmettelijkheid? 8)7

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Cobb schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:01:
https://www.nu.nl/coronav...niet-aan-die-van-who.html

24 uursgrens wijkt af van WHO-advies

De richtlijnen van het RIVM wijken echter wel af van het advies van de WHO, die afgelopen week adviseerde dat mensen na hun genezing nog twee weken in isolatie moeten blijven.

De grens van 24 uur lijkt willekeurig, maar is volgens een RIVM-woordvoerder specifiek ingesteld om de druk op de zorg te verlichten in zwaar getroffen gebieden zoals Noord-Brabant. Dankzij deze grens kan zorgpersoneel na een besmetting snel weer aan het werk.

----

uhhh ok die 24 uur hebben dus niets te maken met de besmettelijkheid? 8)7
Het is net zoiets als rekenrente, je kan het aanpassen als de uitkomst van iets je niet bevalt. Te weinig mensen aan het werk? Dan maken we er gewoon 12 uur van 8)7

• Thc_Nbl
*knip* kappen met onzinposts of je verliest je schrijfrechten hier.

[ Voor 83% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2020 17:04 ]

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
*knip*

Offtopic, linkdrops zijn sowieso ongewenst, maar als ze over een andere variant van het virus gaan heeft het hier ook niks te zoeken.

[ Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2020 17:07 ]

ehhh.. noppes

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
.... niet meer relevant.

[ Voor 97% gewijzigd door Vorkie op 23-03-2020 17:08 ]

• Teijgetje
FTFY

[ Voor 66% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:09 ]

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-11 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Vorkie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:05:
[...]

Wat bedoel je met die onderste 3?

Corona is al langer bekend, gezien het een familienaam is van een virus;

Wikipedia: Coronavirussen (Gezien er wat meer zijn dan alleen de huidige SARS-CoV-2.)

Die andere 2 ben ik wel benieuwd naar.

Ah die 2007, gaat over SARS-CoV.
Ik weet dat het etenstijd is, maar niet voederen graag.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
*knip: dont feed the troll*

[ Voor 92% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:10 ]

• Vorkie
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Ik weet dat het etenstijd is, maar niet voederen graag.
Sorry ik ruik inderdaad het eten hier van vrouwlief :)

Kan jij ook editten

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 23-03-2020 17:08 ]

• Thc_Nbl
*knip* ga weg met je ongefundeerde onzin

[ Voor 88% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:10 ]

ehhh.. noppes

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PalingDrone schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:59:
[...]

De apotheker die ik ken is al meer dan een week koortsig op zoek naar allerlei medicatie omdat iedereen nu hele ladingen van zijn medicijn meekrijgt.
Waar medicijntekorten tot voor kort voor bepaalde medicijnen golden gaat de voorraad er nu met grote sprongen door en begint er op veel meer plaatsen schaarste te ontstaan.
Niet dat er nu gelijk enorme problemen zijn maar door dit opgelegde hamstergedrag gaat het gewoon vrij hard.
Dit bleek gelukkig vooral een fout van de apotheker te zijn. Kon na een telefoontje het omruilen voor langere houdbaarheidsdatum.
Alleen dus jammer dat het voor mij 1 onnodige trip was, juist nu.

• D.deJong
Vorkie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:05:
[...]

[ Voor 61% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:11 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[ Voor 92% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:11 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:27

[ Voor 85% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:11 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
beany schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:51:
[...]

Ik ben ook echt heel erg verbaasd dat mensen zich gewoon niet aan de richtlijnen kunnen houden.
Ik niet. Het zijn richtlijnen / adviezen / vrijblijvend. Waarschuwen helpt niet. Zelfs niet bij boetes of andere straffen.
Zie het met alcohol op achter het stuur of appen op de fiets of in de auto. Et cetera.

• D.deJong

[ Voor 66% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:11 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:46

gws24

Thinking is hard!

Even ter info aangezien daar vanochtend wat discussie over was :P . Na het ophogen van de cumulatieve limiet naar 100 euro bij contactloos betalen van een paar dagen geleden is nu ook de limiet om je pincode in te moeten toetsen van 25 euro naar 50 euro gegaan:

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Thc_Nbl
*knip: nu ben ik er klaar mee*

[ Voor 136% gewijzigd door MueR op 23-03-2020 17:11 ]

ehhh.. noppes

• PolarBear
  • Niet online
Thc_Nbl schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:08:
[...]
Prima wat jij denkt, maar ik heb een viroloog in Telegram die met deze dingen werkt.
Beter info dan dat is er niet.. ik was 3 Jan al op de hoogte gestelt door haar.. Net als amerika .b.v.
Toen mijn mij voor gek verklaarde, komt nu allemaal uit.
SARS & MERS waren uiteindelijk ook geen pandemidie geworden, mexicaanse griep viel uit eindelijk mee.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Tijdelijk gesloten voor onderhoud.

Onder voorwaarden weer open.

'Slowchat' is geen vrijbrief voor fake news, spam, rants tegen anderen, etc.

En kappen met dat getrol.

[ Voor 64% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2020 17:20 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik gebruik het thuis zitten als slecht excuus maar zag net op Max’ middagprogramma dat het verlies van smaak en reuk nu expliciet genoemd wordt.

• D.deJong
Wilf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:27:
Ik gebruik het thuis zitten als slecht excuus maar zag net op Max’ middagprogramma dat het verlies van smaak en reuk nu expliciet genoemd wordt.
Omroep Max? Kijkt iemand daar echt naar? 😉

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:30
D.deJong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Om in beweging te blijven en om het geheugen te blijven trainen :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Over het verschil tussen adviezen van de WHO en het RIVM.

Het RIVM moet met meerdere zaken rekening houden, zoals de test- en zorgcapaciteit, het beleid van onze regering laat ook lange termijn gevolgen van een verrotte economie meewegen.
De WHO gaat imho eerder uit van een 'ideale' situatie, een situatie waarin we een oneindig grote berg testkits hebben en de economie er niet toe doet.

Die 24 uur richtlijn is daar een voorbeeld van, wegen de mogelijke extra besmettingen op tegen het tekort aan personeel? Dat is een afweging die de WHO voor ons niet kan maken.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Daar kijkt de risicogroep naar.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:50

Player1S

Probably out in the dark

Nog helemaal niks gelekt over wat ze straks gaan vertellen in de Persconferentie. De vorige keren lekte er nog wel wat uit voor de tijd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

[...]

Tweakers is voor alle leeftijden.
Maar heeft omroep Max dan een nederlandse mediaprimeur?
Dat is wel leuk op zich.
TheGhostInc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:29:
[...]

Daar kijkt de risicogroep naar.
Zeker waar. Maar over 'ouderenorganisaties' (50plus etc) gesproken, je hoort er niet zo heel veel van in deze tijd. Ik heb de kamerdebatten niet volledig gevolgd, maar heb niets gehoord over dat ze het debat met het kabinet flink aangaan.

[ Voor 41% gewijzigd door mr_petit op 23-03-2020 17:33 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als je de lijn volgt met Italie hadden die op dezelfde dag ook een dip in het aantal sterfgevallen. Kan dat met het ziektebeeld/verloop te maken hebben of is het gewoon toeval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9lNCeKGaLoiuM-qtDsrBF5EdJY=/f/image/VFWq6UDpgbklY5y5QX1GRzK5.jpg

• _Bailey_
  • Niet online
gelukkig heeft Lombarijde voor de 2e dag op rij een (lichte) daling in besmettingen en doden:

1555 besmettingen en 320 doden.

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 23-03-2020 17:35 ]

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een Nederlander die first hand ervaring heeft met de situatie in Bergamo heeft een dringend advies voor ons allemaal
https://www.1limburg.nl/l...lockdown?context=topstory

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kenny_026 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:33:
Als je de lijn volgt met Italie hadden die op dezelfde dag ook een dip in het aantal sterfgevallen. Kan dat met het ziektebeeld/verloop te maken hebben of is het gewoon toeval?

[Afbeelding]
Ik neem maar even aan dat het toeval is, in andere landen is het niet het geval.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Robertdj schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:29:
Over het verschil tussen adviezen van de WHO en het RIVM.

Het RIVM moet met meerdere zaken rekening houden, zoals de test- en zorgcapaciteit, het beleid van onze regering laat ook lange termijn gevolgen van een verrotte economie meewegen.
De WHO gaat imho eerder uit van een 'ideale' situatie, een situatie waarin we een oneindig grote berg testkits hebben en de economie er niet toe doet.

Die 24 uur richtlijn is daar een voorbeeld van, wegen de mogelijke extra besmettingen op tegen het tekort aan personeel? Dat is een afweging die de WHO voor ons niet kan maken.
Persoonlijk vind ik dat het WHO gewoon een 'toontje lager' mag zingen.
Als ons gedrag een risico vormt voor de rest van de wereld (vooral de 3de wereld) dan zouden ze een punt hebben. Maar effectief zitten alle grenzen wel dicht op een verdwaalde vlucht na.

Dus als wij in Nederland een andere tactiek dan Duitsland of België volgen is dat helemaal niet slecht om meerdere strategieen te testen.
Het is ook niet alsof Rutte zelf maar dingen verzint, daar zit genoeg wetenschap achter en het RIVM heeft ook gewoon lijntjes met het WHO. Via persconferenties het gedrag van ons willen aanpassen vind ik niet erg kies en dan mag van mij wel wegblijven.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11 19:12
Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:33:
gelukkig heeft Lombarijde voor de 2e dag op rij een (lichte) daling in besmettingen en doden:

Dat is een heel forse daling in het aantal doden. 1 zwaluw maakt nog geen lente, maar geeft wel hoop!
eergisteren: 800 doden
gisteren: 650 doden
edit: mijn cijfers zijn van heel italie.

[ Voor 5% gewijzigd door Philpend op 23-03-2020 17:38 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Philpend schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:37:
[...]

dat is een heel forse daling in het aantal doden. 1 zwaluw maakt nog geen lente, maar geeft wel hoop!
eergisteren: 800 doden
gisteren: 650 doden
Is inderdaad helaas nog niet genoeg om te kunnen spreken van een trend, maar elke dode minder is natuurlijk positief.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:21
Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:33:

Een positieve ontwikkeling, gaat er om spannen wat de komende dagen daar zullen laten gaan zien.

• Bob-B190
Kenny_026 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:33:

[Afbeelding]
https://www.nrc.nl/nieuws...-bierviltje-doet-a3994580

Zou je ons allemaal een plezier willen doen en geen 'linkdrop' doen, maar er ook iets over willen zeggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2020 18:55 ]

Memento mori

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:38:
[...]

Is inderdaad helaas nog niet genoeg om te kunnen spreken van een trend, maar elke dode minder is natuurlijk positief.
Als dat een trend is, dan zou dat inhouden dat we in Nederland tegen het begin van mei over de ellende heen zijn.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38
Thomas schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Ik neem maar even aan dat het toeval is, in andere landen is het niet het geval.
Op zich zie je in de aantallen in Duitsland, Spanje, VS, e.d. ook dat sterftegevallen per dag wisselen. Soms meer, soms paar dagen lager dan ervoor, dan in ene weer hoger. Ook de getallen in Italie in NL doen dat. Grillige natuur van hoe de boel ontwikkelt lijkt me. Zegt helaas niet zoveel als het 1 of 2 dagen minder is dan de dagen ervoor.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

TheGhostInc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:36:
[...]
Maar effectief zitten alle grenzen wel dicht op een verdwaalde vlucht na.

Dus als wij in Nederland een andere tactiek dan Duitsland of België volgen is dat helemaal niet slecht om meerdere strategieen te testen.
Bedoel je de grenzen m.b.t. vliegen of ook per wegtransport?
De grenzen over de weg zitten alleen dicht voor 'niet essentieel verkeer'
Volgens mij mag al het zakelijke verkeer gewoon door.
Maar daar zitten ook gewoon mensen in, dus 'een andere tactiek' kan ook op die mensen overslaan en toch voor extra verspreiding zorgen.
Wie zegt dat een vrachtwagenchauffeur (of andere zakelijke rijder) niet in het weekend naar de bouwmarkt gaat.

Dus ik kan me voorstellen dat je als land voor economisch verkeer afwijkt van bepaalde richtlijnen, maar voor non essentieel verkeer ligt het imho anders.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Henk007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:33:
Een Nederlander die first hand ervaring heeft met de situatie in Bergamo heeft een dringend advies voor ons allemaal
Wel een advies zonder enige onderbouwing?
Behalve dat er teveel doden vallen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:43
Dit artikel kan wat mij betreft in de topic pointer om naar de verwijzen als er weer iemand zonder enige feitelijke onderbouwing oproept tot een lockdown. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-11 19:51
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Als dat een trend is, dan zou dat inhouden dat we in Nederland tegen het begin van mei over de ellende heen zijn.
In mei/juni hebben we controle op de beschikbaarheid van ziekenhuisbedden. Dat zou mooi zijn! Om niet weer terug te vallen zul je best wat maatregelen vast moeten houden anders ben je vrij snel weer terug bij af.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NiGeLaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:43:
[...]

Op zich zie je in de aantallen in Duitsland, Spanje, VS, e.d. ook dat sterftegevallen per dag wisselen. Soms meer, soms paar dagen lager dan ervoor, dan in ene weer hoger. Ook de getallen in Italie in NL doen dat. Grillige natuur van hoe de boel ontwikkelt lijkt me. Zegt helaas niet zoveel als het 1 of 2 dagen minder is dan de dagen ervoor.
Precies. Blijft natuurlijk goed om de cijfers goed in de gaten te houden en blij te zijn met dalingen, maar er zijn flink wat zaken die je in acht moet nemen als je wil spreken van een patroon of effect van een maatregel. Lastig wel.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wilf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:27:
offtopic:
Verlies van smaak, Max kijken.

Hmmm. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ramzzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:04:
[...]

offtopic:

Nee, dan was het eerder SBS6 geweest. :+

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:30
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Maar dan had John de Mol helemaal geen reden gehad mensen te moeten ontslaan :+

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Scorpio861
  • Laatst online: 11-11 22:20
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Die suggereren overigens wel dat het kabinet NIET met extra maatregelen gaat komen volgens insiders aan hart van Nederland...
In hoeverre je hart van Nederland serieus moet nemen is weer een ander verhaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Scorpio861 op 23-03-2020 18:07 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Scorpio861 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Die suggereren overigens wel dat het kabinet NIET met extra maatregelen gaat komen...
Logisch, die zijn alle smaak al van begin af aan kwijt, dus die hebben niet eens in de gaten dat er wat aan de hand is. 8)7

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:04:
[...]

offtopic:

De max programma's zijn toch beter dan 93% van wat er op RTL-Unilever te zien is :+
informatiever dan ook wel (al schijnt unox goed te verkopen momenteel)

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 23-03-2020 18:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:26

pro_6or

amateur_60r

SemperFidelis schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Denk tijdelijk. Een familielid is positief getest (al tijd geleden dus) en die krijg nu weer wat smaak terug.

Ik vind het vooral raar dat ik dit niet overal lees. Want dit symptoom komt vaker voor in onze groep (10 man) dan enig ander symptoom!

[...]

Jup die kreeg ik gister onder ogen. Terwijl ik toen volgens RIVM al vrij van klachten was!!
je bent dus nog actief besmet. Je moet jezelf in quarantaine houden (niet je vriendin aansteken) en pas als je weer hersteld bent (plus 14 dagen?) mag je er uit. Wat is het toch een bizarre wereld geworden.

een treffende spreuk

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 20:38
Ik zoek tips voor het voorkomen van een situatie met te weinig afstand.
Vanochtend even paar boodschappen gedaan bij de Aldi vlakbij werk. Als we iets voor onze kantine nodig hebben dan kopen we meestal zo dicht mogelijk bij het bedrijf en dat is de Aldi. Prima winkel, maar in deze situatie....
Heel klein schot bij de kassa voor bescherming kassiere. Zo laag dat ze er overheen kijkt. Pinautomaat heel dicht bij de kassiere, alleen contactloos kan je mss nét 1,5mtr afstand houden.
Ik had het pas in de gaten toen de meeste boodschappen al gescand waren, maar in die winkel ga ik voorlopig niet meer.

Wat kun je doen als het nog eens gebeurt/moet gebeuren? Mondkapje? Sjaal voor de mond?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scorpio861 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Die suggereren overigens wel dat het kabinet NIET met extra maatregelen gaat komen volgens insiders aan hart van Nederland...
In hoeverre je hart van Nederland serieus moet nemen is weer een ander verhaal.
Ik denk dat er wordt aangekondigd dat gemeenten zelf samenscholings en gebiedsverboden in mogen/gaan stellen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Ramon 73
Er is toch voldoende ruimte in het looppad om afstand met de caissière te houden? Na de kassa heb je al een 3 meter aan lopende band waar jouw producten op komen. Oké, het betalen is wat dichterbij, maar daar hoef je echt niet zo dicht tegen haar aan te staan.

Staan er overigens geen strepen op de grond?

Als je er niet prettig bij voelt, dan kan je ook de bedrijfsleider aanspreken?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sjaal werkt natuurlijk prima tegen niezen maar werkt ook de niesreflex op. Als je na elke keer dragen dat ding op 70+c wast kan het geen kwaad. Doe je dat niet dan hou je een infectiehaard om je heen (dus ook griep, verkoudheid, tbc, ebola, malaria etc).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ramon 73
AW_Bos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:18:
@Ramon 73
Er is toch voldoende ruimte in het looppad om afstand met de caissière te houden? Na de kassa heb je al een 3 meter aan lopende band waar jouw producten op komen.
Bij Aldi zit achter de kassiere geen lopende band. Jumbo en AH hebben dat wel, Aldi niet. Dus je staat vrij kort tegen de kassiere aan met inladen van je karretje. De Aldi bij mij om de hoek is identiek, maar daar hebben ze plastic zeilen om de kassa gehangen en alleen een opening bij de pinterminal.
Staan er overigens geen strepen op de grond?

Als je er niet prettig bij voelt, dan kan je ook de bedrijfsleider aanspreken?
Geen strepen op de grond idd. Bedrijfsleider spreek ik de volgende keer wel aan, als het nog te pas komt. Ga volgende keer wel naar Jumbo, al is die een heel eind verderop.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

franssie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:18:
Sjaal werkt natuurlijk prima tegen niezen maar werkt ook de niesreflex op. Als je na elke keer dragen dat ding op 70+c wast kan het geen kwaad. Doe je dat niet dan hou je een infectiehaard om je heen (dus ook griep, verkoudheid, tbc, ebola, malaria etc).
Als je een drietal sjaals rouleert en die elke dag door de was heen gooit, scheelt natuurlijk wel verbruik van mondkapjes (en een berg afval).

Je kan makkelijk van elk stuk doek zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/nWsAAOSwpP9Y6hVs/s-l300.jpg

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:22:
[...]

Als je een drietal sjaals rouleert en die elke dag door de was heen gooit, scheelt natuurlijk wel verbruik van mondkapjes (en een berg afval).

Je kan makkelijk van elk stuk doek zoiets maken:

[Afbeelding]
lol - de jaren 80 arafat new wave look. Wel grappig omdat de kappers ook dicht zijn.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:12:
Heel klein schot bij de kassa voor bescherming kassiere. Zo laag dat ze er overheen kijkt. Pinautomaat heel dicht bij de kassiere, alleen contactloos kan je mss nét 1,5mtr afstand houden.
Aldi he... Personeel is vervangbaar, dus mag niets kosten. Ik vind het een groot verschil als ik de oplossingen zie bij AH, Jumbo, Lidl of Aldi....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Bob-B190
Mugwump schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:45:
[...]

Dit artikel kan wat mij betreft in de topic pointer om naar de verwijzen als er weer iemand zonder enige feitelijke onderbouwing oproept tot een lockdown. :P
Het is gewoon verschrikkelijk hoe mensen met allerlei tooltjes aan de slag gaan, grafieken plotten zonder enige vorm van nuance. Vervolgens wordt dit met een zelfverzekerdheid van jewelste gepresenteerd. Mogelijk heeft de gemiddelde Nederlander wel 40x per dag contact met een vreemde en een Italiaan gemiddeld 15x per dag, Boem, daar gaat je hypothese. Laten we vooral op ons eigen land letten en vertrouwen op de mensen die zicht hebben op heeeel veel meer data. Het wordt sowieso kut

Edit: ik zie net op tv dat 12 maart opgeroepen is tot maximaal thuiswerken. Wellicht gaan we de effecten van die maatregelen vanaf nu ongeveer zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Bob-B190 op 23-03-2020 18:33 ]

Memento mori

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik gok er nog steeds op dat een lockdown niet gaat gebeuren. Na afgelopen weekend lijkt me een samenscholingsverbod geen verkeerde keuze. En als je ziet hoe mensen met elkaar omgaan in de meeste winkels, zullen die ook wel dicht gaan...

per aspera ad astra

• Ramon 73
Cyberpope schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Aldi he... Personeel is vervangbaar, dus mag niets kosten. Ik vind het een groot verschil als ik de oplossingen zie bij AH, Jumbo, Lidl of Aldi....
Klopt! AH en Jumbo heeft het netjes geregeld (de vestigingen waar ik kom) maar Aldi doet er eigenlijk niks aan....

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zucht, en 1vandaag die de hardste lockdown roepers op Twitter een podium geeft ;( why?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• ijdod
  • Laatst online: 09:29
Ik verwacht eerlijk gezegd vooral wat meer duiding wat wel en niet de bedoelding is. Voor hen die het nog niet snappen, en voor hen die doorslaan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• _Bailey_
  • Niet online
unreal...

'Spaanse militairen hebben bij hun hulp in verpleeghuizen bewoners dood in hun bed aangetroffen. "Het leger heeft ouderen volledig verlaten, zo niet overleden gevonden in hun bedden", zei de Spaanse minister van defensie in Spaanse media.

"We gaan vanaf nu streng toezien op de behandeling die de ouderen in de verpleeghuizen krijgen", zei de minister Margarita Robles. Ze noemde de situatie op een aantal plekken "absoluut dramatisch''

bron: NOS live feed

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:43
Bob-B190 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:29:
[...]
Het is gewoon verschrikkelijk hoe mensen met allerlei tooltjes aan de slag gaan, grafieken plotten zonder enige vorm van nuance. Vervolgens wordt dit met een zelfverzekerdheid van jewelste gepresenteerd. Mogelijk heeft de gemiddelde Nederlander wel 40x per dag contact met een vreemde en een Italiaan gemiddeld 15x per dag, Boem, daar gaat je hypothese. Laten we vooral op ons eigen land letten en vertrouwen op de mensen die zicht hebben op heeeel veel meer data. Het wordt sowieso kut

Edit: ik zie net op tv dat 12 maart opgeroepen is tot maximaal thuiswerken. Wellicht gaan we de effecten van die maatregelen vanaf nu ongeveer zien.
Het doet mij heel erg denken aan de middelbare school. Daar krijg je ook (noodgedwongen) hele elegante simpele modelletjes voorgeschoteld die zaken beschrijven. Pas als je een universiteit binnenstapt leer je geleidelijk dat de werkelijkheid (en de benodigde wiskunde om hem te modelleren) helaas wel een heel stuk complexer is dan dat simpele modelletje dat je bijvoorbeeld op de middelbare school geleerd kreeg. Leuk zo'n tekstboekvoorbeeldje om de luchtweerstand te berekenen, maar het optimale aerodynamische ontwerp van een formule 1 wagen bedenken is wel even van een hele andere orde.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Bob-B190
Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:37:
unreal...

'Spaanse militairen hebben bij hun hulp in verpleeghuizen bewoners dood in hun bed aangetroffen. "Het leger heeft ouderen volledig verlaten, zo niet overleden gevonden in hun bedden", zei de Spaanse minister van defensie in Spaanse media.

"We gaan vanaf nu streng toezien op de behandeling die de ouderen in de verpleeghuizen krijgen", zei de minister Margarita Robles. Ze noemde de situatie op een aantal plekken "absoluut dramatisch''

bron: NOS live feed
Ja echt bizar voor een westers land

Memento mori

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Dat is idd verschrikkelijk.

Mijn vader zit ook invalide in een verpleeghuis met zware COPD.
Je moet er niet aan denken dat dit hier zou gebeuren (al heb ik elke dag contact met hem, met whatsapp etc etc, hij is absoluut geen digibeet gelukkig)

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Wordt ook helemaal gek over het non-nieuws over wel/niet de spelen.

Ik zou zeggen dat Japan zijn recht op de spelen heeft verloren door hun starre houding. Zijn wel iets belangrijker dingen op de wereld dan wat sport...

You only live once, so enjoy the ride.

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

worldfastest schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:47:

Ik zou zeggen dat Japan zijn recht op de spelen heeft verloren door hun starre houding. Zijn wel iets belangrijker dingen op de wereld dan wat sport...
Dit......
Gewoon uitstellen tot 2021 en dan daarna weer in 2024 om het deelbaar-door-vier jaartal te hervatten.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Vorkie
  • Niet online
https://www.nrc.nl/nieuws...emingsapparatuur-a3994610
Philips vreest Amerikaanse vordering beademingsapparatuur
Defense Production Act Philips vreest dat de VS met strenge wetgeving beademingsapparatuur bestemd voor de Europese markt zullen vorderen.
Ik hoop dat dit straks bij de positieve zaken komt, op eigen continent / land je spullen op orde houden,

• ijdod
  • Laatst online: 09:29
Misschien een goed moment op meteen de spelen terug te brengen van een megaduur event naar weer gewoon topsport. Bestaande venues, desnoods over de hele wereld.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• PolarBear
  • Niet online
worldfastest schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:47:

Het is over drie maanden, het IOC heeft aangegeven dat er binnen 4 weken een beslissing wordt genomen. Er zijn wel meer evenementen die nog niet afgelast zijn die over 3 maanden zijn. De media maakt het nu heel groot.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
mr_petit schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:42:
[...]

Dat is idd verschrikkelijk.

Mijn vader zit ook invalide in een verpleeghuis met zware COPD.
Je moet er niet aan denken dat dit hier zou gebeuren (al heb ik elke dag contact met hem, met whatsapp etc etc, hij is absoluut geen digibeet gelukkig)
Verschrikkelijk is het zeker, maar hoe verwacht je dat dit in landen uit Zuid Amerika gaat ?.

Of als je leest dat 40% in de USA 🇺🇸 niet eens een beroep kan doen op het ziekenhuis dan is dat ook verschrikkelijk.

Niet dat het 1 erger is als het ander, maar ik sta er niet van te kijken 👀

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PolarBear schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:51:
[...]

Het is over drie maanden, het IOC heeft aangegeven dat er binnen 4 weken een beslissing wordt genomen. Er zijn wel meer evenementen die nog niet afgelast zijn die over 3 maanden zijn. De media maakt het nu heel groot.
Sporters trainer ervoor of niet, de doping controleurs weten niet hoe ze ermee om moeten gaan. Dat gaat een afgelasting worden

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet of het genoemd was, maar er zitten nu 487 mensen op de IC, 82 meer dan gisteren.
Edit:
Nu ook op NOS-blog:
Het aantal intensive care-bedden dat bezet is met coronapatiënten is met 82 gestegen, van 405 naar 487. Dat is de grootste stijging tot nu toe, meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Het aantal ic-bedden is ook uitgebreid, van 575 naar 925.

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 23-03-2020 18:56 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ijdod schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:49:
Misschien een goed moment op meteen de spelen terug te brengen van een megaduur event naar weer gewoon topsport. Bestaande venues, desnoods over de hele wereld.
Dat hebben de Japanners destijds ook gedaan met de winterspelen, een stuk soberder aankleding, minder uitbundige ceremonies, dus dat lukt ze wel :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Vorkie
  • Niet online
anandus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:54:
Ik weet niet of het genoemd was, maar er zitten nu 487 mensen op de IC, 82 meer dan gisteren.
Een thumbs-up voelt raar...
Het aantal intensive care-bedden dat bezet is met coronapatiënten is met 82 gestegen, van 405 naar 487. Dat is de grootste stijging tot nu toe, meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Het aantal ic-bedden is ook uitgebreid, van 575 naar 925.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13

basvn

Breezand - NHN

Ben benieuwd waar Rutte mee komt straks.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• anandus
  • Niet online
basvn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:59:
Ben benieuwd waar Rutte mee komt straks.
Meer tools voor burgemeesters om te handhaven, misschien groepsverbod onder vijf?
Ik gok wat.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Was te verwachten: "Ik zeg het nog een keer".

Mensen gaan toch niet luisteren... ik zeg het nog een keer, mensen gaan toch niet luisteren.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 12:35
Waarom benadrukt hij niet dat je ook kan besmetten als je geen symptomen hebt (Nu zeg thij ook 'ook al zul je niet heel zwaar getroffen worden, ook als je ziek bent kun je andere mensen besmetten'. Alsof je (merkbaar) ziek moet zijn...

• Teijgetje
Henk007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:33:
Als aanvulling van iemand die daar woont;

Op Tenerife is ook een totale lockdown.
Alles dicht behalve supermarkt, apotheek en benzinepomp.
Alleen naar buiten voor boodschappen is toegestaan, anders flinke boete.
Autorijden alleen toegestaan zonder passagiers.
Bij supermarkten staat een bak handschoenen, zonder handschoenen aan mag je niets pakken. Beperkt aantal tegelijk toegang.
Dringend advies is binnen blijven en niemand binnen te laten.

Er wordt overigens niet gehamsterd.

Bensimpel

Positieve meneer

Gezonde maatschappelijke verstand hebben sommige niet ferd..

😆 - Denk ook eens om ;)

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 12:35
Vrij slap nog steeds allemaal...

Ik zeg het keihard, het is slordig en laconiek! Nou, poeh poeh...

En maximaal 3 mensen op bezoek? Vind ik nog best flexibel...

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:09
Eindelijk boetes!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:05:
Was te verwachten: "Ik zeg het nog een keer".

Mensen gaan toch niet luisteren... ik zeg het nog een keer, mensen gaan toch niet luisteren.
Wat een halfzachte polderbijeenkomst weer!
"Ten hoogste 3 mensen op bezoek", dat is al 3 meer dan wij de afgelopen tijd hebben gezien! In Duitsland ligt de grens nu op groepen van 2, gelukkig wordt de ondergrens van 100 voor evenementen nu geschrapt.
Edit: En er zullen ook niet weer uitzonderingen op worden gemaakt :'(

Boetes 8)

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 23-03-2020 19:11 ]

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 21:37
Alle samenkomsten tot 1 juni verboden ongeacht de grote. Dat is trouwens best lang. Ik vraag me af, wat valt onder bijeenkomsten? Op straat samenkomen?

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hopelijk gaan de boetes werken dan, is i.i.g. een positief bericht.
Pagina: 1 ... 67 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]