En dan wil ik iedereen zijn gezicht zien als vanavond om 18:30 er wordt gezegd, "alle winkels dicht". Want die cijfertjes zijn toch goed!
/s
/s
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zie mijn eerdere antwoord:JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Het lijkt me niet dat virussen overspringen van de ene auto naar de andere auto.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt?
Niet zozeer iets verkeerd i.v.m. COVID-19. Meer met het feit dat je zo'n enorme rij hebt bij de McDrive. Zoals gezegd, een waardeoordeel mijnerzijds, en dat zou ik niet per se serieus nemen wat dit betreft. Ik begrijp gewoon mensen die naar een McDrive gaan niet zo goed, en al helemaal niet als ik er een half uur in de rij moet staan.
Het dodental heeft zeker betekenis, dat is de enige manier waarop je nu een schatting kunt maken van het aantal besmettingen. We weten wat de mortaliteit ongeveer doet als de IC's het aan kunnen, zolang dat het geval is kan je er nog een beetje mee schatten. Meer dan een indicatie zal het echter niet worden.Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:49:
Waarom houden we het 'totaal' aantal besmettingen nog bij? En het dodental heet toch wel betekenis?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is het totaal aantal ziekenhuisopnames, ontslagen staan er niet tussen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wees jij maar lekker positief over een getal dat inhoudelijk niks zegt.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Nouja als de cijfers zo blijven, ben ik wel voorzichtig positief
Je maakt echt de gekste dingen mee. Laatst in de winkel een mevrouw bij de kassa achter me, die was ingepakt alsof ze naar Tsjernobyl ging en ze stond geen 1,5 meter achter me, maar wel 3 meter. Je ziet mensen de raarste taferelen uithalen. Elkaar afwachten in een gangpad als ze erlangs moeten of achter dingen schuilen en wachten tot de ander voorbij is. Ziet er echt niet uit. Ik vind het ondertussen wel een beetje lachwekkend worden. Van mij mag die ellende nu wel over zijn.AW_Bos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:39:
[...]
Die 1,5 meter afstand kan je niet altijd in acht nemen. Ook op kleine bospaadjes bijvoorbeeld.
Als je iemand wilt inhalen hoef je er niet eens zozeer met een wijde boog omheen te lopen, maar zorg dan minimaal voor gepaste afstand. Die 1,5 meter is puur bedoeld dat je in mensengroepen buiten iemand sociale zone (cirkel) blijft zodat iemand niet direct een hand wilt geven of je wilt omhelzen of in je gezicht niest, met gevolg tot overdraging....
Het toverwoord hierin is ondersteunen. Militairen laten handhaven is gewoon een enorm slecht idee.Adlermann schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:38:
[...]
In noodgevallen, zoals dit, is dat wel een kerntaak van het leger ja.
Ik citeer:
de overheid (bijvoorbeeld provincies en gemeenten) ondersteunen bij rechtshandhaving, rampenbestrijding en humanitaire hulp, nationaal en internationaal.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
En morgen zit het aantal besmetten weer boven de 600.. Dan gaan ze weer hamsterenGeert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:55:
de strandgangers van afgelopen weekend na het zien van de laatste cijfers van vandaag: ''zie je wel, het vlakt af...we kunnen dus prima naar het strand!''
dit is ook gelijk het gevaar inderdaadGeert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:55:
de strandgangers van afgelopen weekend na het zien van de laatste cijfers van vandaag: ''zie je wel, het vlakt af...we kunnen dus prima naar het strand!''
Do { Ping } while ( LOL )
Dat dacht dus half Nederland en ging naar de bouwmarkt.Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:48:
[...]
maar goed, ik ga maar eens wat nuttigs doen op deze mooie dag
Bensimpel
Positieve meneer
Wees jij maar pessimistic dan,DR!5EQ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Wees jij maar lekker positief over een getal dat inhoudelijk niks zegt.
😆 - Denk ook eens om ;)
Als ze zoals nu consequent zorgpersoneel en inkomende zieken testen kun je daar prima conlusies uit trekken. Je hoeft helemaal niet "iedereen" te testen om nuttig te testen.Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:49:
[...]
Nee, verre van. Zolang niet iedereen getest wordt, zeggen de cijfers helemaal niets.
Een lekkere strandwandeling bijvoorbeeld!Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Ja gecontroleerd toelaten en vervolgens staat iedereen bij de Flexa z'n nieuwe muurkleur uit te kiezen... of bij de kassa te wachten.
maar goed, ik ga maar eens wat nuttigs doen op deze mooie dag
Had even gehoopt dat we van die hipstersinterklaasbaardenNiGeLaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:00:
[...]
Ik ga voor baardlengte 'wizard'![]()
Maar kapsel.. ik vrees dat het een tondeuse wordt binnenkort.
Ik ben van het weekend nog naar het strand geweest met mijn kinderen en nee, ddat denk ik niet. Maar je kan prima naar het strand mits je voldoende afstand kan houden. Het is in iedeer geval een stuk veiliger dan de supermarkt waar afstand houden een stuk moeilijker is.Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:55:
https://nos.nl/liveblog/2...-cijfers-vergelijken.htmlOppassen met cijfers vergelijken: 'Bierviltjesberekeningen werken niet'
Het AD en NRC leggen in twee parallelle artikelen uit dat je moet oppassen zelf aan het rekenen te slaan met besmettingscijfers uit verschillende landen. Het AD neemt daarvoor een lijstje onder de loep waarin de uitbraak in Italië met die in Nederland wordt vergeleken.
Op het eerste gezicht lijkt dat staatje te bewijzen dat het verloop van de epidemie hier de uitbraak in Italië volgt, met twee weken verschil. De cijfers van eerste week komen angstig overeen. Maar zo simpel ligt het niet. En niet alleen omdat de effecten van de beperkende maatregelen niet zijn meegenomen.
"Er valt met deze cijfers geen zinnig woord over te zeggen", waarschuwt hoogleraar wiskundige sociologie Marcel van Assen in de krant. Volgens hem maken verschillen in wie er wordt getest een vergelijking onmogelijk.
Zelfs het relatief hogere sterftecijfer in Nederland is niet per se slecht nieuws, vult microbioloog Marc Bonten aan. Hier is het geaccepteerder zwakke patiënten een zware lijdensweg te besparen. "Dat zou kunnen betekenen dat wij misschien wat eerder doden hebben."
"Zonder wiskundige modellen is niet te begrijpen wat je ziet", vul hoogleraar theoretische epidemiologie Hans Heesterbeek aan in NRC. Hij wijst erop dat er tegen-intuïtieve conclusies uit de modellen rollen, zoals dat slecht vaccineren tegen rode hond erger is dan helemaal niet. "Het zijn waarnemingen die je niet zonder modellen kunt begrijpen."
Bierviltjesberekeningen, is de conclusie van het artikel, werken dus niet.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ondersteunen kan je veel breder interpreteren:Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Het toverwoord hierin is ondersteunen. Militairen laten handhaven is gewoon een enorm slecht idee.
M'n vrouw was ook met de kinderen naar een strand in het noorden geweest en daar was het rustig, maar ervoer toch wat strandschaamte.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Ik ben van het weekend nog naar het strand geweest met mijn kinderen en nee, ddat denk ik niet. Maar je kan prima naar het strand mits je voldoende afstand kan houden. Het is in iedeer geval een stuk veiliger dan de supermarkt waar afstand houden een stuk moeilijker is.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Waarom zou je niet gewoon thuis blijven? Hoe moeilijk kan het zijn?Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Ik ben van het weekend nog naar het strand geweest met mijn kinderen en nee, ddat denk ik niet. Maar je kan prima naar het strand mits je voldoende afstand kan houden. Het is in iedeer geval een stuk veiliger dan de supermarkt waar afstand houden een stuk moeilijker is.
Waarom zou je met je gezin naar het strand gaan in deze tijden? Heel goed dat jij 1,5 meter afstand wilt houden, je hebt met allemaal mensen te maken die dit totaal onderschatten en lak hebben aan de voorschriften en prima besmet kunnen zijn en aan dezelfde trapleuning bijvoorbeeld zitten als jij. Wat mij betreft compleet onnodig. Dat kan je niet goed praten door te stellen dat het in een supermarkt ook moeilijk te realiseren is.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Waarschijnlijk is rondlopen met een wapen in het park al genoeg om iedereen afstand te laten houden.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Het toverwoord hierin is ondersteunen. Militairen laten handhaven is gewoon een enorm slecht idee.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus jij werkt 24/7 en gaat nooit naar de supermarkt? Wat bedoel je nu te zeggen?dehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Waarom zou je niet gewoon thuis blijven? Hoe moeilijk kan het zijn?
En dat is nog veiliger dan de supermarkt en het strand bij elkaar!
Dat is beter dan al die mensen die zo ongeveer op je rug klimmen omdat ze iets uit hetzelfde schap willen pakken. Hoe meer mensen zich hier aan houden, hoe sneller dit voorbij is. En dan heb je kans dat er straks als de maatregelen minder worden er weer meerdere pieken zullen zijn. Dan moet de overheid kijken of ze weer tijdelijke maatregelen invoeren of niet. Tot er een vaccin of immuniteit is, blijft dit sluimeren met af en toe een piek.chim0 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:54:
[...]
Je maakt echt de gekste dingen mee. Laatst in de winkel een mevrouw bij de kassa achter me, die was ingepakt alsof ze naar Tsjernobyl ging en ze stond geen 1,5 meter achter me, maar wel 3 meter. Je ziet mensen de raarste taferelen uithalen. Elkaar afwachten in een gangpad als ze erlangs moeten of achter dingen schuilen en wachten tot de ander voorbij is. Ziet er echt niet uit. Ik vind het ondertussen wel een beetje lachwekkend worden. Van mij mag die ellende nu wel over zijn.
[YouTube: Live Zandvoort Boulevard en Beach Camera]dehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:03:
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door PalingDrone op 23-03-2020 15:08 ]
Dat merk ik zelf als ik een stukje ga fietsen, ook al kom ik onderweg maar 5-10 man tegen.NiGeLaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:02:
[...]
M'n vrouw was ook met de kinderen naar een strand in het noorden geweest en daar was het rustig, maar ervoer toch wat strandschaamte.
You are in a maze of little twisting passages, all different.
Omdat mensen ook nog wel eens naar buiten willen misschien? Niet iedereen is er oké mee om 24/7 binnen te blijven. Zolang jr drukke plekken mijdt en afstand houdt kan het prima. Waarom blijft dit zo'n discussie? Alleen maar binnen zitten is niet nodig, met z'n allen op een kluitje moet je nu echt niet doen. Maar er zit ook nog wat tussenin!dehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Maar dan ook alleen met dezelfde middelen en bevoegdheden als de politie. Geen zwaarbewapende militairen voor het afdreig-effect.Adlermann schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Ondersteunen kan je veel breder interpreteren:
alsin: handhaven op plekken waar niet genoeg politie is, is ook ondersteunen. Graag zelfs!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Bensimpel
Positieve meneer
Sorry hoor, maar dat is in deze tijden gewoon een dom idee. Er zijn daar veelste veel mensen, dat je inderdaad beter kan afstand houden is waar. Maar met grote groepen is de kans je binnen 1,5 meter komt nogsteeds aanzienlijk. De kans op besmetting is dan ook een stuk groter. Is het noodzakelijk om naar het strand te gaan? NEE. Ga dan ook gewoon niet het gevaar opzoeken...NiGeLaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:02:
[...]
M'n vrouw was ook met de kinderen naar een strand in het noorden geweest en daar was het rustig, maar ervoer toch wat strandschaamte.
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 12% gewijzigd door Rockvee2 op 23-03-2020 15:09 ]
Dat je gewoon thuis moet blijven en niet zo egoïstisch moet zijn.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Dus jij werkt 24/7 en gaat nooit naar de supermarkt? Wat bedoel je nu te zeggen?
In Den Haag is het me nog niet gelukt te laten bezorgen. Alles zit continu tot 1,5e week in de toekomst voldehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Dat je gewoon thuis moet blijven en niet zo egoïstisch moet zijn.![]()
Waar komt die 24/7 werken ineens vandaan?
En nee, de supermarkt komt hierheen. Het is inmiddels 2020 he!
PSN: Sluuz
Waarom niet? De kans op besmetting is nihil en er zijn bijzonder weinig trapleuningen op het strand (ik heb ze niet gezien!).Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Waarom zou je met je gezin naar het strand gaan in deze tijden? Heel goed dat jij 1,5 meter afstand wilt houden, je hebt met allemaal mensen te maken die dit totaal onderschatten en lak hebben aan de voorschriften en prima besmet kunnen zijn en aan dezelfde trapleuning bijvoorbeeld zitten als jij. Wat mij betreft compleet onnodig. Dat kan je niet goed praten door te stellen dat het in een supermarkt ook moeilijk te realiseren is.
Zit wel een verschil tussen 24/7 werken en naar het strand gaan. Daarnaast is boodschappen doen voor de meeste mensen iets noodzakelijker dan een strandwandeling. Tenzij je natuurlijk je huis al vol gepropt hebt met toilet papier en brood. Boodschappen kunnen tegenwoordig ook bezorgd worden.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Dus jij werkt 24/7 en gaat nooit naar de supermarkt? Wat bedoel je nu te zeggen?
[ Voor 8% gewijzigd door xh3adshotx op 23-03-2020 15:08 ]
Supermarkten zijn nog essentieel. Een weekje binnenzitten is echt niet onmenselijk.....dehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Dat je gewoon thuis moet blijven en niet zo egoïstisch moet zijn.![]()
Waar komt die 24/7 werken ineens vandaan?
En nee, de supermarkt komt hierheen. Het is inmiddels 2020 he!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Als je ze over 2 maanden pas nodig hebt wel ja. Anders wordt het lastig om nu nog nieuwe bezorgklant te worden.xh3adshotx schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Zit wel een verschil tussen 24/7 werken en naar het strand gaan. Daarnaast is boodschappen doen voor de meeste mensen iets noodzakelijker dan een strandwandeling. Boodschappen kunnen tegenwoordig ook bezorgd worden.
Dan ga je lekker naar het bos zoals je die overal wel hebt in Nederland. Maar nee hoor, UITERAARD kun je alleen naar buiten bij het strand. En dat moet en dat ZAL gebeuren zeg ik U! De supermarkt is toch ook gevaarlijk?Jorizzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:05:
[...]
Omdat mensen ook nog wel eens naar buiten willen misschien? Niet iedereen is er oké mee om 24/7 binnen te blijven. Zolang jr drukke plekken mijdt en afstand houdt kan het prima. Waarom blijft dit zo'n discussie? Alleen maar binnen zitten is niet nodig, met z'n allen op een kluitje moet je nu echt niet doen. Maar er zit ook nog wat tussenin!
Bensimpel
Positieve meneer
En dat is dus gewoon niet waar.. Je kan prima een blokje omlopen, tenzij je letterlijk aan het strand woont en er niemand is.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Waarom niet? De kans op besmetting is nihil en er zijn bijzonder weinig trapleuningen op het strand (ik heb ze niet gezien!).
Verder hebben we ook nog Vitiamine D nodig en voor de psychische gezondheid is het ook niet onbelangrijk om met z'n alleen in een flatje van 65m2 te zitten.
Zoals ik al zei, kans op besmetting is nihil, de voordelen imo flink.
😆 - Denk ook eens om ;)
Kun je dan niet nu al bestellen voor over anderhalve week, en tot die tijd nog wel even naar de supermarkt? Je moet ergens beginnen.Sluuz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:07:
[...]
In Den Haag is het me nog niet gelukt te laten bezorgen. Alles zit continu tot 1,5e week in de toekomst vol
Dat is inderdaad dezelfde psychologie als "Shit, iedereen haalt boodschappen, dus ik moet nu hamsteren!"Agent47 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:08:
Doordat iedereen denkt : "Oh iedereen blijft thuis, ik kan wel ff" krijg je dus juist besmettingen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
De kans op besmetting is aanzienlijk hoger op een strand dan wanneer je thuis een blokje om loopt. En ik gaf een voorbeeld aan m.b.t. trapleuningen... Genoeg andere oppervlaktes waar massa's mensen aan zitten.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Waarom niet? De kans op besmetting is nihil en er zijn bijzonder weinig trapleuningen op het strand (ik heb ze niet gezien!).
Verder hebben we ook nog Vitiamine D nodig en voor de psychische gezondheid is het ook niet onbelangrijk om met z'n alleen in een flatje van 65m2 te zitten.
Zoals ik al zei, kans op besmetting is nihil, de voordelen imo flink.
Ja klopt, naar de supermarkt gaan ontkom je niet altijd aan. Maar vind de vergelijking: mensen gaan naar de supermarkt dus ik mag/kan prima naar het strand wel een beetje krom.TheFes schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:08:
[...]
Als je ze over 2 maanden pas nodig hebt wel ja. Anders wordt het lastig om nu nog nieuwe bezorgklant te worden.
Daarom zijn ze ook zo bang voor huiselijk geweld in deze tijd.dehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
Dat je gewoon thuis moet blijven en niet zo egoïstisch moet zijn.
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik zie het verschil tussen het strand en een blokje om niet. Ik rij er met mijn auto heen (ramen dicht!) en weer terug.Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:09:
[...]
De kans op besmetting is aanzienlijk hoger op een strand dan wanneer je thuis een blokje om loopt. En ik gaf een voorbeeld aan m.b.t. trapleuningen... Genoeg andere oppervlaktes waar massa's mensen aan zitten.
En vitamine D is ook te krijgen als je in jouw wijk een rondje loopt gelukkig. Iedereen moet er op hun eigen manier mee om gaan, maar naar het strand gaan, wetende dat er een pandemie is én dat er massa's mensen naartoe gaan, maakt dat het een onnodig risico is om daarheen te gaan.
https://www.rivm.nl/coron...ls/virologische-dagstatenAslanboy1905 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:10:
Weet iemand hoeveel tests er op een dag worden uitgevoerd? Ik had ergens volgens mij een keer gelezen dat ze maar 1000 tests op een dag kunnen doen maar dit kan ik niet bewijzen. Graag als je het weet ook met bron vermelden aub want ik ben hier erg benieuwd naar. Als dit waar is namelijk snap ik wel waarom we rond de 500 besmettingen per dag hangen.
[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 23-03-2020 15:13 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Een weekje thuiszitten heeft ook echt geen negatieve effecten op vitamine d. Het is ook geen onmenselijke behandeling.Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:09:
[...]
De kans op besmetting is aanzienlijk hoger op een strand dan wanneer je thuis een blokje om loopt. En ik gaf een voorbeeld aan m.b.t. trapleuningen... Genoeg andere oppervlaktes waar massa's mensen aan zitten.
En vitamine D is ook te krijgen als je in jouw wijk een rondje loopt gelukkig. Iedereen moet er op hun eigen manier mee om gaan, maar naar het strand gaan, wetende dat er een pandemie is én dat er massa's mensen naartoe gaan, maakt dat het een onnodig risico is om daarheen te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door kwakzalver op 23-03-2020 15:20 . Reden: Edit: @Saven: je kan de masker uitkoken ]
Viroloog van RIVM in een interview met de Volkskrant: De testcapaciteit van Nederland is, in vol bedrijf, zo’n 9.000 testen per dag, verdeeld over 34 laboratoria. (Als er geen tekorten zijn)Aslanboy1905 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:10:
Weet iemand hoeveel tests er op een dag worden uitgevoerd? Ik had ergens volgens mij een keer gelezen dat ze maar 1000 tests op een dag kunnen doen maar dit kan ik niet bewijzen. Graag als je het weet ook met bron vermelden aub want ik ben hier erg benieuwd naar. Als dit waar is namelijk snap ik wel waarom we rond de 500 besmettingen per dag hangen.
Fijn dat jij het zo goed voor hebt met de mensheid, maar mogen andere aub nog gewoon naar buiten mits ze daarbij de overheidsregels in acht nemen? Alvast bedanktAdlermann schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:12:
[...]
Een weekje thuiszitten heeft ook echt geen negatieve effecten op vitamine d. Het is ook geen onmenselijke behandeling.
Kan het vervelend zijn? Uiteraard! Maar nu hebben we even vooral plichten naar elkaar toe, niet alleen maar rechten.
Jezus, op een mensenleven zijn die paar weken inhouden toch helemaal niets.
Deal with it! (in z'n al gemeenheid he)
Mja kun je de kap zelf dan ook reinigen? Anders lijkt me dat je toch een keer t virus van de kap naar jezelf overbrengt.kwakzalver schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:12:
De discussie van maskers daargelaten.
Ik ben met werk en Azie reizen gewend aan maskers & respirators gewend...
Maar voor eenieder zijn eigen keuze.
Maar een masker werkt alleen goed als het goed aansluit en gebruikt wordt.
Een slechtzittende masker of slecht gebruik werkt averechts....
En gezien de korte doorlooptijd geen FFP3 certificatie.
Na deze disclaimer voor de geïnteresseerden:
Amsterdams masker project op kickstarter.
https://www.kickstarter.c...lmakersprojects/lmp-ffp3/
[Afbeelding]
Nee, maar wij zijn sowieso al selectiever bij de ingang. Maar ga er rustig vanuit dat dit bij ons ook gaat gebeuren zodra noodzakelijk.Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:36:
Gisteren las ik dat er (ik dacht in het buitenland) een maximumtijd in de IC was. Als je niet binnen 14 dagen een teken van verbetering liet zien werd je van de beademing gehaald zodat die plek naar mensen kon die meer kans maakten.
Is dit soort post-triage hier ook al?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nee, het zit letterlijk vol, alle slots. Ik kan niets kiezen want alles zit vol. Als ik een vrij slot zou zien, zou ik die wel pakken.autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:09:
[...]
Kun je dan niet nu al bestellen voor over anderhalve week, en tot die tijd nog wel even naar de supermarkt? Je moet ergens beginnen.
En dat doen teveel mensen dus niet. Klaar. De goeden moeten maar onder de slechten lijden in dit geval.Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Fijn dat jij het zo goed voor hebt met de mensheid, maar mogen andere aub nog gewoon naar buiten mits ze daarbij de overheidsregels in acht nemen? Alvast bedankt
[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2020 16:37 ]
Ik haal elke week 12-16 liter melk, voor mij alleen.........alleen wel bij de boer.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:29:
[...]
Ik vraag mij af hoeveel liter dit is, zijn dit van die 2,5 liter pakken dan snap ik het wel van de winkel. 10 liter aan melk is nogal veel dan.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-03-2020 15:23 ]
Is ook zeker prima plan als je jezelf daar goed bij voelt.dehardstyler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:03:
[...]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
'Mask-19' campaign for abuse victims
Millions of people around the world are being asked to stay home amid the coronavirus outbreak - but for many home isn't a safe place.
In Spain's Canary Islands, the authorities have launched a campaign to help victims of domestic abuse. Women in danger can go to a pharmacy and say the words Mascarilla-19, or Mask-19 in English, to alert staff that they need help.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is een hele goeie. Ik snap alleen de kritiek op mensen die dit niet kunnen ook wel. Als iedereen gewoon logisch na kon denken en besluiten om maar weer naar huis te gaan als de hele boulevard op het strand vol is, zou er ook geen kritiek zijn.NiGeLaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Is ook zeker prima plan als je jezelf daar goed bij voelt.
Mijn kinderen krijgen normaliter echter dagelijks 1-1,5 buitenspelen, 30 min fietsen, 2-4x per week schoolgym en de normale sportlessen om ze fysiek zoet te houden. Dat compenseer je niet door ze te laten iPad-en de hele dag.
Daarom staat er op de overheids site hierover letterlijk dat ze buiten mogen spelen omdat dit goed is en krijgen ze vanuit school elke dag buitenspeel huiswerk. En nee dat doe je niet met 40 andere kinderen maar wel gewoon buiten. Die afkeer daarop mag van mij wel stoppen.
https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland
Flatten the curve betekent contact verminderen, niet 100% isolatie. Zolang als kan/mag.
En nee dagje strand kan niet als het druk is, maar kan wel als het rustig is. Ben ook al supermarkt voorbij gereden omdat ik het te druk vond. Zelf nadenken ftw
Het Belgische equivalent van de NOW regeling is maximaal iets van 1250 euro netto per maand. Ken redelijk wat mensen die hier nu onder vallen, en daar is inderdaad ook niet van rond te komenSir_Lion schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:27:
Mijn werksituatie is momenteel compleet omgeslagen. Ik werk in een sector die al vroeg thuis moest zitten. Een deel van mijn collega's en ikzelf, zijn payrollers. Wijzelf kunnen momenteel thuis nul werk verrichten. Nu laat onze directe werkgever weten dat ze geen aanvraag voor ons kunnen doen met betrekking tot de NOW-regeling.
Met andere woorden, de meesten van ons zullen binnenkort onze vaste lasten niet meer kunnen opbrengen. Een WW-aanvraag zou waarschijnlijk te lang duren. Voor de Bijstand komen ze nog niet voor in aanmerking. Zelfs als ze de WW-aanvraag bijtijds goedgekeurd krijgen, zal de inkomsten niet voldoende zijn om volledig rond te komen.
Nu vraag ik me af, zijn er meer mensen die met iets soortgelijks te maken hebben?
Precies zoals ik er over denk. Ik ga het niet opzoeken, wanneer het te druk is keer ik om. Maar ik ga me niet druk maken wanneer mensen op 25+ meter afstand van me lopen. En ik me zeker niks aantrekken van mensen die denken dat ik dan verkeerd bezig ben. Die mogen lekker in hun kelder blijven zittenTWeaKLeGeND schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:21:
Ik doe gewoon lekker mijn ding, kom ik tijdens mijn ding onverwacht wel mensen tegen, boog er om heen of abort mission als het domme geklusterde mensen zijn. Thuis altijd direct handen met zeep/douchen. En buiten en in de auto gewapend met alcohol 75% + aloe vera gel 25% in de pockets.
Het probleem zit vooral in mensen die 'hun ding' boven alles zetten. Niet mensen die hun ding proberen te doen.
Dat is mooi kut. Geen idee hoe het bij mij gaat lopen. Baas gaat wel het een en ander aanvragen en heeft ook nog wel beetje reserves maar als het lang duurt moet ik het nog maar zien. Ook na de tijd. Hoe groot is de klap voor de sector waar wij in zitten (kassa's voor horeca).Sir_Lion schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:27:
Mijn werksituatie is momenteel compleet omgeslagen. Ik werk in een sector die al vroeg thuis moest zitten. Een deel van mijn collega's en ikzelf, zijn payrollers. Wijzelf kunnen momenteel thuis nul werk verrichten. Nu laat onze directe werkgever weten dat ze geen aanvraag voor ons kunnen doen met betrekking tot de NOW-regeling.
Met andere woorden, de meesten van ons zullen binnenkort onze vaste lasten niet meer kunnen opbrengen. Een WW-aanvraag zou waarschijnlijk te lang duren. Voor de Bijstand komen ze nog niet voor in aanmerking. Zelfs als ze de WW-aanvraag bijtijds goedgekeurd krijgen, zal de inkomsten niet voldoende zijn om volledig rond te komen.
Nu vraag ik me af, zijn er meer mensen die met iets soortgelijks te maken hebben?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het probleem is dus, dat heel veel mensen dat niet kunnen en niet doen.Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Precies zoals ik er over denk. Ik ga het niet opzoeken, wanneer het te druk is keer ik om. Maar ik ga me niet druk maken wanneer mensen op 25+ meter afstand van me lopen. En ik me zeker niks aantrekken van mensen die denken dat ik dan verkeerd bezig ben. Die mogen lekker in hun kelder blijven zitten
Man man, dit is precies wat er mis is met het gros van het volkStandeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Precies zoals ik er over denk. Ik ga het niet opzoeken, wanneer het te druk is keer ik om. Maar ik ga me niet druk maken wanneer mensen op 25+ meter afstand van me lopen. En ik me zeker niks aantrekken van mensen die denken dat ik dan verkeerd bezig ben. Die mogen lekker in hun kelder blijven zitten
Als het er een paar waren was het ook geen probleem. Het zijn er alleen veel op het strand, de boulevard, in de rij voor de kassa, voor de afhaaltent, groepslessen, gewoon op straat bijkletsen, in de parken, eigenlijk zie je ze overal. Veel mensen denken dat het niet erg is, want als ze ziek worden komt het toch wel goed. Ze vergeten alleen dat daarmee het IC straks volzit en daardoor anderen het niet overleven. Heel simpel zorg je door dit gedrag voor meer doden.GrooV schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:20:
Welke regels? Er is niemand die heeft gezegd als je gezond bent zonder klachten dat je binnen moet blijven.
Iedereen wordt hier helemaal gek op die paar mensen die naar het strand gaan maar de enige regel is 1,5 meter afstand
[removed]
We krijgen advies 1,5 meter afstand te nemen, binnen lukt dat niet, buiten hou ik me aan 20 meter. Bewust nadenken is niet hetzelfde als bagatelliseren en doen alsof er niks aan de hand is.co2301 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Man man, dit is precies wat er mis is met het gros van het volk![]()
Blijf binnen, hoe moeilijk is het?
[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-03-2020 15:38 ]
En waarom denk je dat er dan nu massaal opgeroepen wordt om niet naar stranden, bossen etc. te gaan? Omdat het nagenoeg niet kan in NL, te weinig ruimte, te veel mensen.TWeaKLeGeND schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:36:
[...]
We krijgen advies 1,5 meter afstand te nemen, binnen lukt dat niet, buiten hou ik me aan 20 meter.
Ik ook hoor, oplevering nieuwbouw woning was 2 maanden terug en die was heel veel duurder dan de planning was. Ik ben dus all-in gegaan hierin... Ook niet zo onacceptable risico, want an sich is daar spaargeld voor.Spollie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:38:
Ik blijf het bijzonder vinden dat zo veel mensen blijkbaar zo weinig reserves hebben dat ze na 1 maand zonder inkomen al in de problemen komen.
Het lijken soms net bedrijven.Spollie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:38:
Ik blijf het bijzonder vinden dat zo veel mensen blijkbaar zo weinig reserves hebben dat ze na 1 maand zonder inkomen al in de problemen komen.
Maar zijn het er geen paar? Misschien zijn het er 200.000 en doet 16.800.000 het wel. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk zich debiel gedragen. Een paar duizend in het Vondelpark, paar duizend op het strand een paar 100 in het Amsterdamse bos. Uiteindelijk gaat dat de aantallen niet zijn.redwing schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:35:
[...]
Als het er een paar waren was het ook geen probleem.
Ik snap je punt van "Als er veel omvallen heb je ook kans dat er veel nieuwe bij komen" niet? Kun je dat even verduidelijken.Player1S schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Dat is mooi kut. Geen idee hoe het bij mij gaat lopen. Baas gaat wel het een en ander aanvragen en heeft ook nog wel beetje reserves maar als het lang duurt moet ik het nog maar zien. Ook na de tijd. Hoe groot is de klap voor de sector waar wij in zitten (kassa's voor horeca).
Als er veel omvallen heb je ook kans dat er veel nieuwe bij komen. Maar kan ook zijn dat er bijna niks bij komt in eerste instantie.![]()
Al met al maak ik me wel zorgen om de gevolgen voor de economie.
Meestal zijn payroll bedrijven gespecialiseerd binnen bepaalde sectoren. Het is niet geheel vergelijkbaar met ZZP'ers, maar persoonlijk zie ik niet heel erg veel verschil ertussen. Onlangs hebben ze wel de wettelijke rechten veranderd met betrekking tot de rechten van een payroller. Voorheen vielen ze niet onder de regelgeving van het inlenende bedrijf, waardoor er soms zeer scheve dingen ontstonden.ijdod schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:35:
@Sir_Lion Geen ervaring, sorry. Is payrolling net ook zo'n constructie, vergelijkbaar met ZZPers, waar zowel mensen zitten die dat bewust doen wegens de hogere inkomsten, en mensen voor wie dat min of meer gedwongen is? (maw normaal salaris maar dan via payrol) Ik ken het zelf vooral uit mijn eigen vakgebied als een soort ZZP-light met een fors hoger inkomen.
[ Voor 33% gewijzigd door Sir_Lion op 23-03-2020 15:44 ]
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen dat bijzonder vinden. Klinkt lulliger dan ik het bedoel, maar er leven erg veel mensen van loonstrook naar loonstrook, met onvoldoende marges om een gezonde buffer om te bouwen. Maar dat gaat offtopic.Spollie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:38:
Er zijn heel veel mensen die niet genoeg verdienen om te sparen elke maand. Dat jij genoeg opzij kunt zetten wil niet zeggen dat iedereen dat kan. Er zal ook een percentage zijn die alles elke maand verbrast maar ook die gewoon niet kunnen sparen omdat ze te weinig ontvangen.Spollie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:38:
Ik denk dat daarom vanavond wel verdere maatregelen worden genomen. Voornamelijk in de handhaving, want daar kan je de meeste meters maken. Laaghangend fruit zeg maar. Daar ben ik meer voor dan voor het sluiten van stranden en natuurgebieden.Adlermann schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Het probleem is dus, dat heel veel mensen dat niet kunnen en niet doen.
En dan moet je gewoon een beslissing nemen; gaan we het nog toestaan of niet. En dat mag dan nu, net zoals in Duitsland, wmb een stuk strenger worden. Alle plekken waar het steeds te druk is, gewoon sluiten, gecombineerd met hoge boetes voor de overtreders. Kijken of dat helpt. Kan het na een week of misschien 2 wel weer iets soepeler desnoods.
Verwijderd
Hmmm twijfel...kwakzalver schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:12:
De discussie van maskers daargelaten.
Ik ben met werk en Azie reizen gewend aan het dragen van maskers & respirators...
Maar voor eenieder zijn eigen keuze.
Maar een masker werkt alleen goed als het goed aansluit en gebruikt wordt.
Een slechtzittende masker of slecht gebruik werkt averechts....
- En gezien de korte doorlooptijd geen FFP3 certificatie.
- Siliconen op je gezicht in de zomer=zweten
Na deze disclaimer voor de geïnteresseerden:
Amsterdams masker project op kickstarter.
https://www.kickstarter.c...lmakersprojects/lmp-ffp3/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor alternatieven: Cambridge Mask, Banale, U-mask, Airinum, LeMaskFrancais.
(En voor aziatische gezichtsvormen de Airpop, zowel de Japanse als de Chinese varianten)
Omdat er idioten zijn, als je denkt lekker te kunnen gaan maar het blijkt dat er te veel mensen zo over denken draai je om en ga je naar een andere plek of naar huis, zo simpel is het, dat mensen dat niet doen is dus inderdaad idioterie. IK zit niet op die plekken. Wat is het probleem dan? Er is zo veel meer 'buiten' in Nederland dan mensen beseffen. Als je afstand kan houden (en dan bedoel ik 10+ meter, niet 1,5) ga lekker je gang. Genoeg plekken waar dat kan, en ook genoeg waar dat niet kan.co2301 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:37:
[...]
En waarom denk je dat er dan nu massaal opgeroepen wordt om niet naar stranden, bossen etc. te gaan? Omdat het nagenoeg niet kan in NL, te weinig ruimte, te veel mensen.
Jij denkt toch niet dat als er iemand in een gezin positief test de rest dan niks heeft of krijgt?TWeaKLeGeND schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:36:
[...]
We krijgen advies 1,5 meter afstand te nemen, binnen lukt dat niet, buiten hou ik me aan 20 meter. Bewust nadenken is niet hetzelfde als bagatelliseren en doen alsof er niks aan de hand is.
Als er door de corona crisis toch veel horeca gelegenheden omvallen ondanks de aangekondigde steun zou je verwachten dat er na de crisis ook weer veel nieuwe voor terug gaan komen. Maar dat is geen voldongen feit.Sir_Lion schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Ik snap je punt van "Als er veel omvallen heb je ook kans dat er veel nieuwe bij komen" niet? Kun je dat even verduidelijken.
[ Voor 19% gewijzigd door Player1S op 23-03-2020 15:48 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wat jij hier lijkt te vergeten is dat niet heel Nederland uit de randstad bestaat. Ik heb gisteren ook 1,5 uur gewandeld. welgeteld 4 mensen tegen gekomen. Die zich ook netjes aan die 1,5 meter afstand hielden. Wat is het probleem? Ik kan hier uren wandelen zonder ook maar dichter dan 3-4 meter bij iemand in de buurt te komen. Het grote probleem waren afgelopen weekend de randstedelingen die hutjemutje op elkaar wonen en naar de BEKENDE stranden en bossen in de regio gingen. Nederland is groter dan dat.co2301 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:37:
[...]
En waarom denk je dat er dan nu massaal opgeroepen wordt om niet naar stranden, bossen etc. te gaan? Omdat het nagenoeg niet kan in NL, te weinig ruimte, te veel mensen.
/f/image/WjQANGS3fbuAsCN9z7hj8FRV.png?f=fotoalbum_large)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ligt er aan in hoeverre dit hele verhaal daadwerkelijk een culturele verandering teweeg brengt.Player1S schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Als er door de corona crisis toch veel horeca gelegenheden omvallen ondanks de aangekondigde steun zou je verwachten dat er na de crisis ook weer veel nieuwe voor terug gaan komen. Maar dat is geen voldongen feit.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Natuurlijk te vroeg om daar iets over te zeggen, hopelijk eind van de week een positieve trend.alexbl69 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:48:
[Afbeelding]
De eerste keer dat we breken met het 'Italië-scenario'. Hopelijk weten we deze lijn vast te houden.
Brondocument (met meer info): https://drive.google.com/...DyGph04rrKSMiariYNDKz4zPt
Minimaliseren != voorkomen...wolly_a schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:41:
He, bah. Jullie doen allemaal zo zwart-wit over wat wel en wat niet mag. Natuurlijk hoef je niet in een bunker te gaan zitten, wachten tot het allemaal voorbij gaat. Er schuilt echter wel een gevaar in de gedachte: Ik ga heel netjes naar het strand en blijf op zeker 1,5 meter afstand van anderen. Alleen in een onbewaakt ogenblik gaat het toch fout, je raakt iets aan wat iemand voor je net heeft aangeraakt of je raakt aan de praat en voor je het weet ben je toch stiekem besmet. Je moet daar waanzinnig voor waken.
Ik zag van de week iemand in de supermarkt die helemaal voorbereid op pad ging. Mondkapje voor, handschoenen aan. Ze had alleen wel, voordat ze haar handschoenen aandeed, een karretje gepakt waar ze wel een minuut aan had gezeten. Daar ga je met je schijnveiligheid en je gedachten dat jij het allemaal wel onder controle hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door m0ridin op 23-03-2020 15:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq