Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.791 views

Onderwerpen

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

vectormatic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Been there, done that, threw away all the t-shirts :P

Maar inderdaad, elastiekjes zijn ook een oplossing, persoonlijk vind ik lang haar me niet staan, dan liever (iets te) kort.
Mijn vrouw gaat een dezer dagen een dappere poging wagen mijn haar te knippen :P kan altijd nog gemillimeterd als het fout gaat. En met een Teams meeting kan ik gewoon een petje op zetten :+

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:32
Honesty schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Ik dacht over een half jaar iedere man een knotje:)
Ik Was net mijn haar aan het laten groeien en zit nu midden inde 'het ziet er echt niet uit' fase. Komt eigenlijk wel even mooi uit zo >:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:41
Jorizzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:58:
[...]

Ik Was net mijn haar aan het laten groeien en zit nu midden inde 'het ziet er echt niet uit' fase. Komt eigenlijk wel even mooi uit zo >:)
Ik ga voor baardlengte 'wizard' :+

Maar kapsel.. ik vrees dat het een tondeuse wordt binnenkort.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:17
Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Wel degelijk relevant. Als ik een gewone griep zou hebben, zou het geen probleem zijn om bij familie en vrienden langs te gaan met uiteraard de 1,5 meter in acht nemende. Als het corona blijkt te zijn, zou ik mijzelf compleet afzonderen. Het gaat er voornamelijk om dat ik anderen niet wil aansteken, waarbij er volgens mij meer dan genoeg manieren zijn om elkaar te besmetten door wel 1,5 meter afstand te houden (denk aan niezen op voorwerpen, aan je gezicht zitten en vervolgens aan een trapleuning, en ga zo maar door).
Als ik dit lees ben ik zo ontzettend blij dat er niet massaal getest wordt.
Het is totaal niet relevant aangezien zo'n test een moment opname is en dus veel minder waarde heeft dan jij er aan geeft. Incubatietijd varieert nogal, ligt gemiddeld op vier tot zes dagen maar het kan ook minder of meer dagen zijn.
Een test vandaag heeft overmorgen al veel minder waarde en is eind van de week waardeloos. Als jij je niet afzondert op basis van een negatieve uitslag en gewoon door gaat met het normale leven dan is er geen enkele garantie dat je niet binnen een paar minuten na het afnemen van de test toch besmet bent geraakt en vrolijk aan het verspreiden bent terwijl je naar iedereen die het maar horen wil aan het roepen bent dat je negatief getest bent.
Jij bent op zoek naar een (vals) gevoel van veiligheid/zekerheid en daar schuilt een groot risico in.
Laten we vooral hopen dat er niet massaal getest gaat worden als mensen de uitslag vervolgens gaan gebruiken als een soort van garantie dat ze virusvrij zijn en dat ook blijven.

Bensimpel

Positieve meneer

vectormatic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Been there, done that, threw away all the t-shirts :P

Maar inderdaad, elastiekjes zijn ook een oplossing, persoonlijk vind ik lang haar me niet staan, dan liever (iets te) kort.
Ben nu al benieuwd naar de mode trends van 2021 :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

YouTube: haar knippen man

moet te doen zijn toch?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:57
Honesty schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Ik dacht over een half jaar iedere man een knotje:)
offtopic:
Wordt een lastig verhaal bij mij. :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIQFNChxMwPtFt219eaEs0QQhHI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cOibRFXdy08w6FJm0SodMCF.jpg?f=fotoalbum_small

Bensimpel

Positieve meneer

chim0 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:02:
[...]

offtopic:
Wordt een lastig verhaal bij mij. :o

[Afbeelding]
Als we voor lange tijd in lockdown moeten, gewoon niets meer aan doen oOo

😆 - Denk ook eens om ;)

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-11 12:41
AW_Bos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:51:
[...]Sowieso is het in bos wel eens not-done om naast een pad te lopen.
Als het mijn gezondheid gaat loop ik rustig naast het pad ook al staat er op het bordje dat we op de paden horen te lopen. Niet zo overdrijven en paniekzaaien dus.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:26
JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Als het mijn gezondheid gaat loop ik rustig naast het pad ook al staat er op het bordje dat we op de paden horen te lopen. Niet zo overdrijven en paniekzaaien dus.
Als het om je gezondheid gaat zou ik het bod mijden.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:43
2 uur.. Site RIVM down..

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 19:25
Werkt prima hier. Alleen nog geen update, welke binnen een half uur vast wel zal komen.

• BasvanS
BlazeMuis schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:08:
[...]

Werkt prima hier. Alleen nog geen update, welke binnen een half uur vast wel zal komen.
Kwam er net om 14:00 ruim 7 minuten niet in.. daarna 404.

Nu werkt hij weer! Heb sterkt het vermoeden dat als het aantal nieuwe besmettingen weer daalt of gelijk blijft (TOV eergisteren) er geen Lockdown komt. Als we richting de 1000 gaan dan komt die er zeker wel..

[ Voor 24% gewijzigd door BasvanS op 23-03-2020 14:10 ]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 19:28
LA-384 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:44:
[...]

In hoeverre moet je daar onderscheid in maken (en wanneer spreekt men van onderliggend lijden)?

Ik zag onlangs het filmpje van Kurtzgesagt, daarin werd uitgelegd dat het virus, cellen van de longen aantast, maar dat er tegelijkertijd een overdreven immuun response wordt opgewekt die ook diezelfde cellen aantast. Uiteindelijk is er niet voldoende bescherming meer, waardoor er een bacteriële infectie ontstaat, die zich kan uitbreiden door het hele lichaam, waarna de patiënt overlijdt.

In hoeverre is hier sprake van onderliggend lijden? De patiënt overlijdt uiteindelijk aan een bacteriële infectie, maar die zou er niet geweest zijn wanneer het corona virus minder effect had op het immuunsysteem.

Door te zeggen dat de patiënt is overleden door onderliggend lijden, komt het (iig op mij) over dat het virus niet de oorzaak is.
Wat ik begrijp uit de Italiaanse meldingen is dat slechts 1,2% is overleden aan Corona, de rest aan bijkomende medische problemen zoals hart,diabetes, ed. Corona is voor veel patiënten het laatste zetje.

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 23-03-2020 14:13 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Baudet, Wilders.... misschien niet extreem rechts, wel populist
Even ter herinnering: YouTube: Thierry Baudet had in januari al gelijk maar werd WEGGELACHEN door d...
Baudet vroeg eind januari al een debat aan. Zeggen dat Baudet het in het begin onderschatte is ouderwets FvD-bashen.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:30

Spotmatic

Ken sent me

autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:07:
[...]
Als het om je gezondheid gaat zou ik het bod mijden.
Dat is in z'n algemeenheid natuurlijk onzin. Ik ben gisteren met vrouw en hond bewust naar een bos gegaan waar normaal ook al (bijna) niemand komt. In totaal hebben wij 8km gewandeld zonder iemand tegen te komen. Maar dat kan gelukkig ook nog, hier in het oosten van het land. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• JoStad
autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:07:
[...]Als het om je gezondheid gaat zou ik het bod mijden.
Misschien door al die mensen die daar hun hond uitlaten?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:57
Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Als we voor lange tijd in lockdown moeten, gewoon niets meer aan doen oOo
Geloof dat ik al 10 jaar niet meer naar de kapper ga.

• BasvanS
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Even ter herinnering: YouTube: Thierry Baudet had in januari al gelijk maar werd WEGGELACHEN door d...
Baudet vroeg eind januari al een debat aan. Zeggen dat Baudet het in het begin onderschatte is ouderwets FvD-bashen.
Tja, wie 100x schiet, schiet vast een keer raak.. Zijn probleem is dus dat hij 99x mis heeft geschoten en hij niet meer serieus word genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door BasvanS op 23-03-2020 14:15 ]

Verwijderd

BasvanS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Nu werkt hij weer! Heb sterkt het vermoeden dat als het aantal nieuwe besmettingen weer daalt of gelijk blijft (TOV eergisteren) er geen Lockdown komt. Als we richting de 1000 gaan dan komt die er zeker wel..
Goed verhaal. Kan je wat meer info geven waar die 1000 op gebaseerd is? Ik mis wat info over hoeveel ze testen en dergelijke, jij kan die ongetwijfeld geven gezien je conclusies.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Is dat dezelfde Baudet die te beroerd was om naar de kamerbriefings toe te komen?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01
D.deJong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Wat ik begrijp uit de Italiaanse meldingen is dat slechts 1,2% is overleden aan Corona, de rest aan bijkomende medische problemen zoals hart,diabetes, ed. Corona is voor veel patiënten het laatste zetje.
Ah, dat is onderliggend lijden? Bestaande kwalen die problemen gaan geven door corona. Dat klinkt idd een stuk logischer, tevens het percentage.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BasvanS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Oke man, ik vind het wat speculatief.

• JoStad
[...]Even ter herinnering: YouTube: Thierry Baudet had in januari al gelijk maar werd WEGGELACHEN door d... Baudet vroeg eind januari al een debat aan. Zeggen dat Baudet het in het begin onderschatte is ouderwets FvD-bashen.
Bovendien wisten de Amerikaanse inlichtingen diensten al van het gevaar van dit virus in januari.
Maar ook dit werd terzijde geschoven als "het is maar een griepje".

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:12
Blijkbaar komt er "in het zuiden" een soorte Corona-hotel waar oudjes hun laatste dagen in luxe en rust kunnen uitleven als ze besluiten dat naar de IC geen zin heeft. Dit op advies van huisartsen. (Zo begreep ik het iig uit het NOS nieuws).

Vind het erg knap dat we zo nuchter kunnen blijven. In Italie proberen ze iedereen te redden en is onderdeel van de reden dat alles nu overvol is.

Edit: heb het helemaal fout en gaat blijkbaar om een soort tussenstap tussen thuis en ziekenhuis.

[ Voor 12% gewijzigd door Basekid op 23-03-2020 14:30 ]

• BasvanS
shoombak schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Oke man, ik vind het wat speculatief.
Het is dan ook een vermoeden ;)
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Goed verhaal. Kan je wat meer info geven waar die 1000 op gebaseerd is? Ik mis wat info over hoeveel ze testen en dergelijke, jij kan die ongetwijfeld geven gezien je conclusies.
Ik vermoed dat ze het aantal testen, of iig de voorwaarde waarop ze testen gelijk houden om zo te kunnen sturen op het aantal besmettingen. Als je kijkt naar positief geteste mensen eergisteren en gisteren zagen we een kleine daling, heb je 2 dagen achter mekaar een daling of een stagnatie kun je stiekem gaan hopen dat je #FlattentheCurve aan het werken is en dat de extreme exponentiële groei er een beetje af is. Als je een exponentiele groei plot voor NL kom je nu rond de 1000 nieuwe gevallen per dag uit. waar we de afgelopen dagen op 600+ en 500+ zaten.

[ Voor 10% gewijzigd door BasvanS op 23-03-2020 14:19 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:12:
In sommige gebieden is het niet verstandig om als burger iemand aan te spreken op zijn gedrag, daar heeft de 'we' dus weinig te zeggen.Wat helpt is iemand met iets meer gezag die daar het voortouw in neemt.
Wat voor gebieden doel je dan op? Die zijn toch aardig in de minderheid lijkt mij?

Heb het al meerdere keren gezien de afgelopen dagen. Men verbaast zich over of ergert zich aangedrag van een ander, maar in plaats van dat gewoon vriendelijk te zeggen is het hooguit een norse blik of pas wanneer de 'dader' verderop is tegen een ander je verbazing uiten. Bijzonder.
Helemaal mee eens, gewoon jezelf aan de richtlijnen van de overheid houden. Laat mensen die zich er niet aan houden maar dat privilege verliezen.
Dat is helaas niet te handhaven, dus we verliezen het privilege collectief als we het collectief niet voor elkaar krijgen dat een grote meerderheid zich eraan houdt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SvMp
  • Niet online
JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Bovendien wisten de Amerikaanse inlichtingen diensten al van het gevaar van dit virus in januari.
Maar ook dit werd terzijde geschoven als "het is maar een griepje".
Klopt. Maar niet voor de "populisten"

• BasvanS
Hier in Zutphen is eindelijk, na een week lang samenkomen van jongeren (EN OUDERS!!) de plaatselijke skatebaan afgesloten. Zie je nog steeds Ouders met kinderen 'zuchtend' en 'nee knikkend' huiswaarts keren. Ze snappen het echt niet!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:18

Yucon

*broem*

Basekid schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:18:
Blijkbaar komt er "in het zuiden" een soorte Corona-hotel waar oudjes hun laatste dagen in luxe en rust kunnen uitleven als ze besluiten dat naar de IC geen zin heeft. Dit op advies van huisartsen. (Zo begreep ik het iig uit het NOS nieuws).

Vind het erg knap dat we zo nuchter kunnen blijven. In Italie proberen ze iedereen te redden en is onderdeel van de reden dat alles nu overvol is.
Wat ze vertelden was dat dit voor mensen was die te goed voor het ziekenhuis en te slecht voor thuis waren. Zeker als je alleenstaand bent kun je als grensgeval waarschijnlijk niet meer voor jezelf zorgen.

Dat klinkt ook logischer. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hotels zich vrijwillig voor een tijdje tot hospice laten ombouwen, want die smet blijft daarna nog lange tijd aan je hangen.

bron: https://www.1limburg.nl/t...k-urmond?context=topstory

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 23-03-2020 14:25 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Wat voor gebieden doel je dan op? Die zijn toch aardig in de minderheid lijkt mij?

Heb het al meerdere keren gezien de afgelopen dagen. Men verbaast zich over of ergert zich aangedrag van een ander, maar in plaats van dat gewoon vriendelijk te zeggen is het hooguit een norse blik of pas wanneer de 'dader' verderop is tegen een ander je verbazing uiten. Bijzonder.
In de randstad wordt het niet erg op prijs gesteld als je je bemoeit met iemand anders zijn handel en wandel. Als je geluk hebt luisteren mensen naar je, als je pecht hebt lig je knockout op de grond.
Dat is helaas niet te handhaven, dus we verliezen het privilege collectief als we het collectief niet voor elkaar krijgen dat een grote meerderheid zich eraan houdt.
Waarom is dat niet te handhaven? Ik zag dat ze in Belgie mooie drones hebben en ook boetes uitdelen.

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

BasvanS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:22:
Hier in Zutphen is eindelijk, na een week lang samenkomen van jongeren (EN OUDERS!!) de plaatselijke skatebaan afgesloten. Zie je nog steeds Ouders met kinderen 'zuchtend' en 'nee knikkend' huiswaarts keren. Ze snappen het echt niet!
Die kinderen riepen vorige week nog dat het ze niks interesseerde. Zutphen is sowieso zwaar eigenwijs :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:02
Basekid schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:18:

Volgens mij gaat het hier niet om mensen die "al ten dode opgeschreven staan", juist niet, zie ook dit artikel op 1Limburg:
https://www.1limburg.nl/t...k-urmond?context=topstory

Het staat er niet super duidelijk, maar volgens mij gaat het meer om oudere/alleenstaande mensen die het virus hebben, geen dermate ernstige klachten hebben dat ze naar het ziekenhuis hoeven, maar vanwege deze extra last slecht alleen thuis kunnen blijven. Denk aan ouderen die alleen wonen en thuiszorg krijgen, maar die doordat ze Corona hebben tijdelijk geen thuiszorg kunnen/mogen ontvangen. Dit om ziekenhuizen te ontzien, want zoals gezegd zou alleen thuis uitzieken zonder thuiszorg niet mogelijk zijn, dus hadden ze eigenlijk naar het ziekenhuis gemoeten maar daarvoor is hun toestand "te goed", Met een opvang als deze kunnen ze ziekenhuizen ontlasten, zodat het personeel daar zich meer kan focussen op de echt kritische gevallen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-11 11:43

ScreamGT

joejoe

Waar blijft onze dagelijkse RIVM update?

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Basekid
Moi_in_actie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:25:
[...]

Volgens mij gaat het hier niet om mensen die "al ten dode opgeschreven staan", juist niet, zie ook dit artikel op 1Limburg:
https://www.1limburg.nl/t...k-urmond?context=topstory

Het staat er niet super duidelijk, maar volgens mij gaat het meer om oudere/alleenstaande mensen die het virus hebben, geen dermate ernstige klachten hebben dat ze naar het ziekenhuis hoeven, maar vanwege deze extra last slecht alleen thuis kunnen blijven. Denk aan ouderen die alleen wonen en thuiszorg krijgen, maar die doordat ze Corona hebben tijdelijk geen thuiszorg kunnen/mogen ontvangen. Dit om ziekenhuizen te ontzien, want zoals gezegd zou alleen thuis uitzieken zonder thuiszorg niet mogelijk zijn, dus hadden ze eigenlijk naar het ziekenhuis gemoeten maar daarvoor is hun toestand "te goed", Met een opvang als deze kunnen ze ziekenhuizen ontlasten, zodat het personeel daar zich meer kan focussen op de echt kritische gevallen.
Yucon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Wat ze vertelden was dat dit voor mensen was die te goed voor het ziekenhuis en te slecht voor thuis waren. Zeker als je alleenstaand bent kun je als grensgeval waarschijnlijk niet meer voor jezelf zorgen.

Dat klinkt ook logischer. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hotels zich vrijwillig voor een tijdje tot hospice laten ombouwen, want die smet blijft daarna nog lange tijd aan je hangen.

bron: https://www.1limburg.nl/t...k-urmond?context=topstory
Oke dat is heel anders dan wat ik begreep en ook een stuk minder heftig...my bad.

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:49
Vanavond 18:30 persconferentie na crisisberaad vandaag. Bron: https://nos.nl/teletekst#160

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Basekid schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:29:
[...]

[...]

Oke dat is heel anders dan wat ik begreep en ook een stuk minder heftig...my bad.
ik denk dat je dan hier naar verwijst ;)

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44254775
Huisartsen denken na over palliatieve-zorgtehuizen

Als de corona-epidemie onhoudbaar wordt, kan het een optie zijn om centrale punten in te richten voor coronapatiënten die afzien van behandeling. Daar kan dan efficiënter palliatieve zorg worden gegeven, zegt voorzitter Ella Kalsbeek van de Landelijke Huisartsenvereniging. "Zolang het kan, zullen huisartsen en thuiszorg mensen blijven helpen in de thuissituatie. Maar als heel veel mensen ziek worden, kun je een situatie krijgen dat je palliatieve-zorgtehuizen creëert, een hotel dat je afhuurt bijvoorbeeld", zei Kalsbeek in het NPO Radio 1-programma Spraakmakers.

Ze wijst erop dat beademing bij ouderen vaak niet mogelijk is. "Dan worden er gesprekken gevoerd: 'U bent 80, hoe kijkt u er tegenaan? We denken dat u te kwetsbaar bent voor beademing, wilt u dan nog naar een ziekenhuis?' De ervaring leert dat heel veel ouderen dan zeggen: laat mij maar thuis blijven. Next best is een omgeving die goed is toegerust om mensen in de laatste fase van hun leven te begeleiden", zegt Kalsbeek.

Kalsbeek hoort van haar achterban dat men in het zuiden van het land hier al plannen voor optuigt. "Het is heel belangrijk dat het goed voorbereid wordt. Maar we hopen dat we het kunnen voorkomen. Het hangt ervan af hoe we ons gedragen."

Right for all the wrong reasons.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:15
RHPJS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:29:
Vanavond 18:30 persconferentie na crisisberaad vandaag. Bron: https://nos.nl/teletekst#160
Lock-down wordt steeds serieuzer, ons bedrijf (vitale sector), is vandaag gevraagd te inventariseren hoe onze bedrijfsvoering er minimaal uit ziet in een lock-down situatie, vanuit het ministerie.

• autje
crepsly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:33:
[...]

Lock-down wordt steeds serieuzer, ons bedrijf (vitale sector), is vandaag gevraagd te inventariseren hoe onze bedrijfsvoering er minimaal uit ziet in een lock-down situatie, vanuit het ministerie.
Welke sector?

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

RHPJS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:29:
zou tijd worden om nu EINDELIJK eens door te pakken! En hard optreden tegen overtreders. Zet het leger in, daarvoor hebben we ze!

Je frustratie hier op deze manier botvieren laat je maar achterwege

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 23-03-2020 14:48 ]

• shoombak
  • Niet online
[...]

Het zou met verbazen als deze scenario's niet uitgewerkt worden. Ik heb wel begrepen dat als er een lockdown uitgevoerd wordt het per direct is.

• D.deJong
Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:34:
[...]

zou tijd worden om nu EINDELIJK eens door te pakken! En hard optreden tegen overtreders. Zet het leger in, daarvoor hebben we ze!

En geen gezeik met randdebielen die het er niet mee eens.
Kijk, dat is mannenpraat. :F

• BasvanS
[...]

Dat lijkt me niet meer dan logisch. Op basis van het verloop deze week word een beslissing gemaakt. We zitten nu 7 dagen in ver verscherpte maatregelen en de effecten moeten nu zichtbaar worden. Worden ze dan niet, moet je in lockdown. Als je nu al weet dat het een optie is, ga je al inventariseren.

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-11 00:50
[...]

Wel ja. Zullen we ook gelijk alle deuren dichtlassen zoals ze in China doen?

8)7

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:35

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

34 patiënten overleden, 545 nieuwe patiënten, in totaal 4749 positief geteste personen

Sinds gisteren zijn 545 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4749. Onder hen zijn 1230 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).

34 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 213 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar. (de gemiddelde leeftijd bij overlijden is 82 jaar)

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1558 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (647) en Noord-Holland (600).

Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

Bron: RIVM

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:14

Quad

Doof

Ik zie een lichte daling. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Wolly
  • Niet online
Gisteren las ik dat er (ik dacht in het buitenland) een maximumtijd in de IC was. Als je niet binnen 14 dagen een teken van verbetering liet zien werd je van de beademing gehaald zodat die plek naar mensen kon die meer kans maakten.

Is dit soort post-triage hier ook al?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:39:
Hoop overigens niet dat bossen en stranden afgesloten gaan worden. Dan gaat het drukker worden op de verlaten industrieterreinen waar ik loop (echt, je ziet er geen kip).

Overigens passeer ik daar ook op gepaste afstand een McDrive. Vrijdagavond zeker 40 auto's in een rij getest. Hoofschuddend verder gelopen.

Ja, dat is een waardeoordeel ;).
Mag ik vragen wat daar volgens jou verkeerd aan is?

Tussen persoon in auto 1 en de persoon in auto 2 zit makkelijk 5 meter.
Mc D. adverteert met contactloos betalen en afhalen.

Ik weet niet hoe ze de zak nu aangeven, maar als dat op een plankje word gezet en er handschoenen gedragen worden kan het haast niet beter.

Enige wat ik erop tegen heb (naast dat het de mac is..) is dat de Mc D. een gigantische speler is veelal al met een bestaande drive through, en de kleine restaurants in je omgeving veel zwaarder getroffen worden.
En geen mogelijkheid hebben tot het creëren van deen drive.
Waardoor ze met thuisbezorgd of deliveroo moeten samenwerken wat hun broodnodige marge wegsnoept.

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 23-03-2020 14:40 ]

• BasvanS
WishmasterNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:36:
34 patiënten overleden, 545 nieuwe patiënten, in totaal 4749 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 545 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4749. Onder hen zijn 1230 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).

34 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 213 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar. (de gemiddelde leeftijd bij overlijden is 82 jaar)

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1558 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (647) en Noord-Holland (600).

Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

Bron: RIVM
Dat is SUPER nieuws als je het mij vraagt. Al 2 dagen geen stijging in het aantal nieuwe zieken!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Daar is het leger juist niet voor. Misschien kunnen ze ondersteunen hier en daar, maar je wil echt niet dat militairen gaan handhaven. Dan zijn we als samenleving compleet het padje af.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

shoombak schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Het zou met verbazen als deze scenario's niet uitgewerkt worden. Ik heb wel begrepen dat als er een lockdown uitgevoerd wordt het per direct is.
Vanzelfsprekend informeren ze zich hoe dat eruit zou zien - zonder die informatie is het ook lastig keuzes te maken. Ben blij dat de paniek bij de overheid nog niet (zichtbaar) is toegeslagen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:35:
[...]

8)7
ik weet niet wat voor deur jij hebt maar mijn houten deur last heel lastig :)

Dat gezegd hebbende: waarom altijd maar die fluwelen handschoen en netjes vragen? Blijkbaar werkt het niet voor sommige mensen. Dan maar hard optreden. Hoe moeilijk is het om thuis te blijven behalve voor de meest noodzakelijk zaken (supermarkt/ apotheek)?

• Nat-Water
  • Laatst online: 11-11 20:09
[...]

En geen gezeik met randdebielen die het er niet mee eens. Niet luisteren is voelen! Staan genoeg gevangenissen leeg geloof ik daar kunnen ze prima naartoe voor minimaal een half jaar d:)b
Verder gaat het allemaal goed? Het is hier geen Amerika he. Je lost niet alles op met grof machtsvertoon, je grijze massa gebruiken wil ook wel eens helpen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:42
BasvanS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Dat is SUPER nieuws als je het mij vraagt. Al 2 dagen geen stijging in het aantal nieuwe zieken!
Ik kijk eigenlijk alleen nog maar naar aantal doden en aantal nieuwe ziekenhuisopnames.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:35:
[...]

8)7
Mogen ze met mijn houten voordeur best proberen hoor. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Standeman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Daar is het leger juist niet voor. Misschien kunnen ze ondersteunen hier en daar, maar je wil echt niet dat militairen gaan handhaven. Dan zijn we al samenleving compleet het padje af.
In noodgevallen, zoals dit, is dat wel een kerntaak van het leger ja.

Ik citeer:

de overheid (bijvoorbeeld provincies en gemeenten) ondersteunen bij rechtshandhaving, rampenbestrijding en humanitaire hulp, nationaal en internationaal.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:21

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Een aantal gemeenten is vandaag ook donkerrood geworden.

Steam ID = Ackerfiets

Verwijderd

[...]

En geen gezeik met randdebielen die het er niet mee eens. Niet luisteren is voelen! Staan genoeg gevangenissen leeg geloof ik daar kunnen ze prima naartoe voor minimaal een half jaar d:)b
Heeft geen zin:
Waarom heeft het geen nut een lock-down in te voeren in Nederland?
Een volledig verbod om de straat op te gaan, heeft geen meerwaarde. Weliswaar kan het nieuwe coronavirus zich dan nog minder gemakkelijk verspreiden, maar ook niemand bouwt dan immuniteit op tegen de ziekte. Aangezien de ziekte wereldwijd verspreid is, is de kans groot dat na het opheffen van een lock-down veel mensen alsnog tegelijk ziek in een korte periode worden en zo een piek veroorzaken. Met een lock-down stel je dus vooral het moment uit dat er veel mensen tegelijkertijd ziek worden, en dat willen we niet.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik niet? Gisteren waren er 18% ziekenhuisopnames bij, vandaag 24%. Nog steeds heel flink.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Gonadan

Gonadan

Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:24:
In de randstad wordt het niet erg op prijs gesteld als je je bemoeit met iemand anders zijn handel en wandel. Als je geluk hebt luisteren mensen naar je, als je pecht hebt lig je knockout op de grond.
Het één en ander hangt ook nogal samen met de manier waarop je iets brengt. Je gaat mij echt niet wijsmaken dat je in de hele randstad geen medeburger ergens op kunt aanspreken.
Waarom is dat niet te handhaven? Ik zag dat ze in Belgie mooie drones hebben en ook boetes uitdelen.
Wil je dan op elke publieke locatie en in elke winkel controles laten uitvoeren en mensen op straat actief gaan vragen of zij de deur wel echt uit moeten? Waar denk je die mankracht vandaan te halen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Aangezien niet iedereen getest wordt en de ene dag meer laboratoria melding doen dan de andere dag, zijn de cijfers een slechte representatie van de werkelijkheid.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

[...]

Dat zegt niet zoveel, ze testen niet iedereen. Het aantal doden zegt m.i. meer.

• autje
FRANQ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Mag ik vragen wat daar volgens jou verkeerd aan is?

Tussen persoon in auto 1 en de persoon in auto 2 zit makkelijk 5 meter.
Mc D. adverteert met contactloos betalen en afhalen.

Ik weet niet hoe ze de zak nu aangeven, maar als dat op een plankje word gezet en er handschoenen gedragen worden kan het haast niet beter.

Enige wat ik erop tegen heb (naast dat het de mac is..) is dat de Mc D. een gigantische speler is veelal al met een bestaande drive through, en de kleine restaurants in je omgeving veel zwaarder getroffen worden.
Niet zozeer iets verkeerd i.v.m. COVID-19. Meer met het feit dat je zo'n enorme rij hebt bij de McDrive. Zoals gezegd, een waardeoordeel mijnerzijds, en dat zou ik niet per se serieus nemen wat dit betreft. Ik begrijp gewoon mensen die naar een McDrive gaan niet zo goed, en al helemaal niet als ik er een half uur in de rij moet staan >:) .

• FreakNL
  • Laatst online: 08:08

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Wacht nog maar Ff af, met hoe het dit weekend ging zie ik het somber in...

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:29

Player1S

Probably out in the dark

DR!5EQ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Aangezien niet iedereen getest wordt en de ene dag meer laboratoria melding doen dan de andere dag, zijn de cijfers een slechte representatie van de werkelijkheid.
Zou je dan ook kunnen concluderen dat er minder mensen dusdanig ziek zijn dat het een test rechtvaardigt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:48
Empathy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Mensen die niet positief getest worden kunnen ook niet dood gaan.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Ik kijk eigenlijk alleen nog maar naar aantal doden en aantal nieuwe ziekenhuisopnames.
aantal nieuw opnames is waar je naar moet kijken idd, het aantal doden ijlt een week of zo na.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Gonadan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Het één en ander hangt ook nogal samen met de manier waarop je iets brengt. Je gaat mij echt niet wijsmaken dat je in de hele randstad geen medeburger ergens op kunt aanspreken.

[...]

Wil je dan op elke publieke locatie en in elke winkel controles laten uitvoeren en mensen op straat actief gaan vragen of zij de deur wel echt uit moeten? Waar denk je die mankracht vandaan te halen?
Het leger!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:42
Empathy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Aangezien ziek worden ca. een week duurt en overlijden volgens mij gemiddeld na 2-3 weken, merk je pas in die statistiek iets over een week of anderhalf of onze maatregelen hebben geholpen.

Een lockdown nu moet je dan ook minimaal 3 weken volhouden om überhaupt effect te meten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11 10:00
FreakNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Oneens met je stelling, er is daadwerkelijk echt veel minder contact bij mensen in vergelijking met een week geleden!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:14

Quad

Doof

anandus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Ik niet? Gisteren waren er 18% ziekenhuisopnames bij, vandaag 24%. Nog steeds heel flink.
En hoeveel ontslagen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• D.deJong
FreakNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Heb je het nou over die paar drukke plekken in het land, dusdanig gefotografeerd dat het wel heel erg lijkt. Ik zie lege straten en in s’gravenzande was het strand ook leeg.

• Suicyder
  • Laatst online: 08:11
Nat-Water schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Verder gaat het allemaal goed? Het is hier geen Amerika he. Je lost niet alles op met grof machtsvertoon, je grijze massa gebruiken wil ook wel eens helpen.
Eens, wel ben ik (deels) voorstander van de Duitse houding. Een samenscholingsverbod, dit maakt handhaving (met boetes etc) mogelijk, nu is het te vrijblijvend soms (zie de stranden). Echter ben ik tegenstander om boetes heel hoog te maken (voor de particulier dan, als het een bedrijf is die bewust de keuze maakt afstraffen).

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 19:25
Hoeveel mensen zijn er in dienst bij defensie.. Dat gaat dus niet lukken.

• Wolly
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet? Je kan gerust mensen aanspreken alleen zal de reactie je niet altijd bevallen.
Waarom zou ik dat willen? Het probleem waar nu iedereen tegen ageert is de zogenaamde 'groepsvorming'. Deze is prima te handhaven, zie de maatregelen in Belgie. Mensen mogen daar gerust de deur uit maar bij groepsvorming krijg je daar de hermandad op je dak. Ik wil dus juist dat mensen wel de deur uit kunnen blijven gaan zonder noodzakelijke reden.

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Nat-Water schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Vertel dat tegen al die idioten die nog steeds massaal de Intratuin en de Gamma/Hornbach gaan bezoeken! Of met z;n alle lockdown feestjes geven, verjaardagen laten doorgaan of weet ik veel wat
*Knip* ophouden nu, we blijven fatsoenlijk

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 23-03-2020 14:51 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:02
[...]

Je weet denk ik totaal niet waar je het over hebt? Zelfs de WHO heeft recentelijk gezegd dat een totale lockdown niet werkt en alleen theoretisch haalbaar is; mensen moeten zelfs bij een lockdown nog naar buiten voor boodschappen, naar de huisarts, dringende bezoekjes aan de tandarts of ziekenhuis, niet iedereen kan thuiswerken en het land (primaire behoeften) moeten draaiende blijven.

Daarbij blijkt nu al langzaam aan dat de huidige maatregelen prima werken (2e dag op rij minder nieuwe gevallen) en de maatregelen zouden ook voldoende zijn, als iedereen zich eraan houdt. Je mag zeker nog naar buiten voor een rondje te wandelen of fietsen, maar ga dat niet met 20000 man tegelijk doen op hetzelfde strand of natuurgebied.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Basekid
Ohja ik zit van alles door elkaar te halen....

• D.deJong
Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Vertel dat tegen al die idioten die nog steeds massaal de Intratuin en de Gamma/Hornbach gaan bezoeken! Of met z;n alle lockdown feestjes geven, verjaardagen laten doorgaan of weet ik veel wat |:( |:( |:(

Vooral DIE mensen zouden hun grijze massa moeten gebruiken! Ik gun het niemand maar als mijn familie corona krijgt door dat soort mongolen......
Neem anders een kalmerend tabletje en neem wat afstand van de hele situatie, je komt wat gespannen over.

• shoombak
  • Niet online
Pushbericht van de NOS zorgt er ook niet voor dat mensen binnen gaan blijven

"Minder dan gisteren"

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h23paSEU2xqglmmBIeXBfzwc3C8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IymwyQTCoPg11qLWfoCUIhIV.png?f=fotoalbum_large

Dit is volgens mij het allerbelangrijkste plaatjevan de welbekende stichting-nice.nl. Data loopt enigszns achter, maar het lijkt er voorzichtig op dat we een piek naderen in het aantal bezette IC bedden. Zoalng dat binnen de perken blijft zitten we 'goed'. Naar beneden krijgen is beter en mogelijk (op termijn) versoepeling van de maatregelen.

• JoStad
autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:39:
Overigens passeer ik daar ook op gepaste afstand een McDrive. Vrijdagavond zeker 40 auto's in een rij getest. Hoofschuddend verder gelopen. Ja, dat is een waardeoordeel ;).
Het lijkt me niet dat virussen overspringen van de ene auto naar de andere auto.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt?

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:21

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Flatten the curve olé olé, flatten the curve olé olé, flatten the curve, flatten the curve, flatten the curve olé olé. *O*

Steam ID = Ackerfiets

• Gonadan

Gonadan

Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:42:
Dat zeg ik toch ook niet? Je kan gerust mensen aanspreken alleen zal de reactie je niet altijd bevallen.
Oh, maar dan is er geen probleem toch? Gewoon lekker weer een beetje oudhollandse sociale controle. Zou niet misstaan in dit soort tijden, normaal eigenlijk ook al niet. :P
Waarom zou ik dat willen? Het probleem waar nu iedereen tegen ageert is de zogenaamde 'groepsvorming'. Deze is prima te handhaven, zie de maatregelen in Belgie. Mensen mogen daar gerust de deur uit maar bij groepsvorming krijg je daar de hermandad op je dak. Ik wil dus juist dat mensen wel de deur uit kunnen blijven gaan zonder noodzakelijke reden.
In mijn optiek wordt wel tegen meer geageerd dan alleen groepsvorming, maar als je zo selectief wilt handhaven dan is het iets makkelijker te doen inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• co2301
  • Laatst online: 11-11 13:06
4e dag met ongeveer 30-40 sterfgevallen, dat zegt wel iets, toch?

• Nat-Water
  • Laatst online: 11-11 20:09
Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Vertel dat tegen al die idioten die nog steeds massaal de Intratuin en de Gamma/Hornbach gaan bezoeken! Of met z;n alle lockdown feestjes geven, verjaardagen laten doorgaan of weet ik veel wat |:( |:( |:(

Vooral DIE mensen zouden hun grijze massa moeten gebruiken! Ik gun het niemand maar als mijn familie corona krijgt door dat soort mongolen......
Veeg het schuim even uit je mondhoeken. Het leger gaat niet helpen bij bezoeken bij de Hornbach, die kunnen ook prima hun eigen verantwoordelijkheid nemen door de tent te sluiten. Of mensen bij de ingang gecontroleerd toe te laten. Of wil je een tank voor de deur zetten?

Idem met verjaardagen. Hoe wil je het tegenhouden? Stefan de Soldaat laten patrouilleren in je huiskamer, om ervoor te zorgen dat je niet met een groepje thuis zit?

Het leger inzetten lost het probleem niet op.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Jorizzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:44:
[Afbeelding]

Dit is volgens mij het allerbelangrijkste plaatjevan de welbekende stichting-nice.nl. Data loopt enigszns achter, maar het lijkt er voorzichtig op dat we een piek naderen in het aantal bezette IC bedden. Zoalng dat binnen de perken blijft zitten we 'goed'. Naar beneden krijgen is beter en mogelijk (op termijn) versoepeling van de maatregelen.
Data loopt zeker twee dagen achter. Ziet er al dagen zo uit, maar wordt achteraf altijd bijgesteld.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
BlazeMuis schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Hoeveel mensen zijn er in dienst bij defensie.. Dat gaat dus niet lukken.
Hoeveel dan? Ik weet het namelijk niet uit mijn hoofd.
Samen met Politie, Marechaussee, Leger en Boa’s kom je echt wel een eind hoor.
Ook als je je dan bedenkt dat door een lockdown er minder verkeerspolitie nodig zal zijn, zal je zien dat de beschikbare politie ineens wel heel erg veel is.

Ik denk dat je de beschikbare aantallen tot handhaving niet moet onderschatten.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 13:19
co2301 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:45:
Ja. Dat we de vierde dag in zijn gegaan met 30 tot 40 sterfgevallen. Verder is hier veel te weinig informatie om conclusies uit te trekken natuurlijk.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dit zegt mij vooralsnog: Dit volhouden, nog geen noodzaak voor extreem strenge maatregelen.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Zou je dan ook kunnen concluderen dat er minder mensen dusdanig ziek zijn dat het een test rechtvaardigt?
Absoluut. Het probleem is niet hoeveel mensen er ziek zijn (of misschien heel weinig symptomen vertonen), maar de verspreiding van het virus. Dat wil je stoppen of tot een minimum beperken. Maar als je niet iedereen test kun je ook geen conclusies trekken uit de getallen die naar buiten komen. Die stijgingen of dalingen zeggen dus niks.

• Bloodclot
  • Laatst online: 11-11 14:52

Bloodclot

Jawier!

In ieder geval geen 50 > 65 > 80 > 100 groei (zoals italie had, daar bleef het maar zo doorstijgen), dus dat is wel positief?
Weet niet of dit met weekend te maken heeft, maar zorg en corona is wel 24/7

• BasvanS
anandus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Als en alleen als we in NL op de zelfde manier blijven testen zie je natuurlijk het volgende gebeuren:

1. Het aantal besmettingen neemt af
2. Het aantal opnames neemt af
3. Het aantal IC opnames neemt af
4. Het aantal doden neemt af.

Het duurt namelijk 5 dagen voor je ziek word, gemiddeld 2-3 dagen langer voor je opgenomen word en nog langer voor je op de IC terecht komt en komt te overlijden. De effecten van de maatregelen van 16 maart zien we dus nog niet in deze data denk ik.

• co2301
  • Laatst online: 11-11 13:06
Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Ja. Dat we de vierde dag in zijn gegaan met 30 tot 40 sterfgevallen. Verder is hier veel te weinig informatie om conclusies uit te trekken natuurlijk.
Nja, de verregaande maatregelen zijn inmiddels >2 weken geleden in Brabant ingevoerd. Daar kan je dan ook wel iets uit concluderen?

Verwijderd

Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Hebben vaker gehad dat het paar dagen "stabiel" was en opeens opsprong. Kun je echt weinig over zeggen:

https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

"Grafiek: gegevens per dag" en dan uitvinken wat niet relevant is. In het dodental is al 4 of 5 keer gebeurd dat het een dag achteruitliep en daarna weer opsprong naar nieuwe hoogten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:49 ]

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Nat-Water schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:45:
[...]

Veeg het schuim even uit je mondhoeken. Het leger gaat niet helpen bij bezoeken bij de Hornbach, die kunnen ook prima hun eigen verantwoordelijkheid nemen door de tent te sluiten. Of mensen bij de ingang gecontroleerd toe te laten. Of wil je een tank voor de deur zetten?

Idem met verjaardagen. Hoe wil je het tegenhouden? Stefan de Soldaat laten patrouilleren in je huiskamer, om ervoor te zorgen dat je niet met een groepje thuis zit?

Het leger inzetten lost het probleem niet op.
Ja gecontroleerd toelaten en vervolgens staat iedereen bij de Flexa z'n nieuwe muurkleur uit te kiezen... of bij de kassa te wachten.

maar goed, ik ga maar eens wat nuttigs doen op deze mooie dag :)

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 13:19
co2301 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Nja, de verregaande maatregelen zijn inmiddels >2 weken geleden in Brabant ingevoerd. Daar kan je dan ook wel iets uit concluderen?
Nee, verre van. Zolang niet iedereen getest wordt, zeggen de cijfers helemaal niets.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:35
En de conclusie is dat het in elk geval op dit moment nog niet uit de kluiten loopt.

Niet gezegd dat dat de komende dagen alsnog kan gebeuren, maar het is in elk geval nog niet zover. Aantal ziekenhuisopnames is wat mij betreft wel zorgwekkend, tenzij deze met name buiten Brabant/Limburg zijn, maar gezien de plekken waar het kaartje rood kleurt vermoed ik dat nog niet helaas.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Orangelights23 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Nee, verre van. Zolang niet iedereen getest wordt, zeggen de cijfers helemaal niets.
Waarom houden we het 'totaal' aantal besmettingen nog bij? En het dodental heet toch wel betekenis?

Bensimpel

Positieve meneer

DR!5EQ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Nouja als de cijfers zo blijven, ben ik wel voorzichtig positief ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 ... 64 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]