Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.791 views

Onderwerpen

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:26
Yogibeer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Dat zal zo zijn. Maar hoe moeilijk is het nou in godsnaam om gewoon even een paar weken een keer NIET naar het strand te gaan?
Waarom zou een mens überhaupt naar een strand gaan?

Oké, dat is misschien mijn eigen afwijking... ;)

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 08:24
leekers schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Je kan ook gewoon naar China of Spanje verhuizen en eens aan de lijve ondervinden hoe het is om gewoon eens naar de politie te luisteren ipv "maar" te roepen .
Dit is je beste argument?

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:31:
[...]

"Het doel heiligt de middelen!"

Dat is een argument wat iets meer dan 75 jaar geleden ook, bijna om precies die reden is gebruikt. Laten we even voorkomen dat we de geschiedenis onbedoeld herhalen.
Ja , laten we gewoon de nazi;s weer ff bijhalen zeg lol

"Beautiful Clean Coal"

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Luke_msx schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Dit is je beste argument?
nee. maar wel mijn laatste voor jou |:(

"Beautiful Clean Coal"

• Luke_msx
leekers schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:33:
[...]

nee. maar wel mijn laatste voor jou |:(
Mooi!

• autje
leekers schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Ja , laten we gewoon de nazi;s weer ff bijhalen zeg lol
Is dit de eerste Godwin na 245 pagina's? Da's nog best lang!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Houd het aub een beetje vriendelijk.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yogibeer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Dat zal zo zijn. Maar hoe moeilijk is het nou -knip- om gewoon even een paar weken een keer NIET naar het strand te gaan?
Omdat de overheid hier geen duidelijke richtlijnen/regels over opgesteld heeft. Sterker nog, ze benoemen gewoon dat het mag.
Spelen in de speeltuin, op het plein, strand of bos? Kinderen kunnen natuurlijk buiten spelen, maar vermijd grote groepen.
Ik blijf ook lekker thuis hoor, maar de mensen die op het strand afschilderen als zijnde criminelen gaat me iets te ver. :D

Die halve vloek waardeer ik wel wat minder ;)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

*knip* ontopic aub.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 23-03-2020 11:46 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Waarom zou een mens überhaupt naar een strand gaan?

Oké, dat is misschien mijn eigen afwijking... ;)
Niks mis om wanneer je in die buurt woont je hond uit te laten of even buiten in de frisse lucht een stukje te lopen, gewoon gezond.
Met koelboxen gaan slepen, strandstoelen en rose is dan weer niet de bedoeling. Oja en er zijn ook geen toiletten beschikbaar ;)
Ook wel een dingetje na een flinke treinreis of autorit...

• AOC
  • Niet online

AOC

de Peer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:29: want 1,5m afstand houden is lastig als je wasmachines door trappenhuizen gaat tillen etc.
adem inhouden :+

wellicht een sjaal dubbel voor je mond doen of iets anders wat vochtdruppeltjes kan opvangen. 100% steriel? Nee, maar beter dan niets in deze tijden.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
Ra5a schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Thanks! Dat is inderdaad interessante info :)
Lekker volwassen.

Ik zou aan de laatste alinea willen toevoegen dat die mensen van de ultieme controle niet begrijpen dat het virus geen mens is; hun standaard tactieken van o.a. wegpesten en uitsluiten hebben geen effect op een virus.
Sorry hoor, maar ik ben bij dit stuk al gestopt met lezen:
Het land dat nu geldt als grootste schrikbeeld is Italië. Een land met een andere demografie en cultuur, ook als het op gezondheid aankomt. “Wij hebben in Nederland niet op elke hoek van de straat een apotheek. Wij nemen niet voor alles een antibioticum. We leven dicht op elkaar, reizen veel en hebben een ander klimaat. Dat betekent dat Nederland anders is dan andere landen wat betreft onze weerstand.”
Onze weerstand maakt geen fluit uit. NIEMAND is immuum voor deze variant. IEDEREEN raakt besmet bij contact. Dat heeft niets te maken met het aantal apotheken, antibiotica-gebruik etc. Dit artikel is een eenopstapeling van meningen, aannames en onderbuikgevoel.

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:40:
[...]

[...]

Onze weerstand maakt geen fluit uit. NIEMAND is immuum voor deze variant. IEDEREEN raakt besmet bij contact. Dat heeft niets te maken met het aantal apotheken, antibiotica-gebruik etc. Dit artikel is een eenopstapeling van meningen, aannames en onderbuikgevoel.
Nounou, rustig maar....

Weerstand is iets anders dan immuniteit. Er blijkt uit de variatie in klachten toch dat je in verschillende mate ziek wordt.

Dat gezegd hebbende is het inderdaad een opiniestuk. Met een afwijkende mening. Mag ook weleens denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 23-03-2020 11:45 ]

• Waah
Vriendin is nu naar het bos. Gewoon instructie meegegeven eentje te zoeken waar het heel rustig is. Ze is nu al meer dan een uur daar, en is slechts 1 ander echtpaar tegengekomen.

We zijn nog niet in volledige lockdown. Als je je gewoon aan de opgestelde regels houd (1,5 2meter afstand, niet naar drukke plekken als niet nodig etc, is er niets aan de hand.

Dat veel mensen dat slecht kunnen inschatten, dat betekend niet dat ik thuis ga zitten met een zoontje van 3 die maar wat graag naar buiten wil. In het bos daar komt die minder mensen tegen dan op straat hier.

Ga ik naar het populairste bos van de regio? nee, duh. Maar genoeg andere bospaden die verlaten zijn vandaag.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:58
Werk bij een supermarkt, conclusie na 1 dag:
1.5 meter afstand is onmogelijk. Onze gangen zijn slechts 1.20 breed, en juist in de lengte staan de klanten vaak. Om dan vervolgens alsnog doodleuk mrt 6 man in één gang te dtaan, want stel je toch eens voor dat je niet meteen je koffiemelk kan pakken...

Als ik mijn armen zou uitstrekken iedere keer dat een klant te dichtbij stond, had ik minstens 40 man in het gezicht gestompt...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-11 00:50
[...]

Wauw. Natuurlijk maakt je weerstand wel uit. Iemand met een onderliggende kwaal (lees = slechte weerstand) maakt minder kans op overleven t.o.v. een kerngezonde marathon loper.

Probeer wat minder paniek te zaaien a.u.b. Het feit blijft dat het overgrote deel van de populatie geen enkel risico loopt. En het is maar de vraag of een lockdown wel echt zin heeft op de lange termijn. De economische schade heeft op termijn ook impact op de levensloop van vele. Dat moet niet onderschat worden en het lijkt mij dat veel mensen dat wel doen.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
Je weerstand, je stand van je immuunsysteem is natuurlijk wel van invloed op hoe je lichaam reageert. Iemand die net chemo heeft gehad heeft een hogere kans op een foute afloop.

👉🏻 Blog 👈🏻

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:19

de Peer

under peer review

DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Wauw. Natuurlijk maakt je weerstand wel uit. Iemand met een onderliggende kwaal (lees = slechte weerstand) maakt minder kans op overleven t.o.v. een kerngezonde marathon loper.

Probeer wat minder paniek te zaaien a.u.b. Het feit blijft dat het overgrote deel van de populatie geen enkel risico loopt. En het is maar de vraag of een lockdown wel echt zin heeft op de lange termijn. De economische schade heeft op termijn ook impact op de levensloop van vele. Dat moet niet onderschat worden en het lijkt mij dat veel mensen dat wel doen.
Hij heeft het over besmetting. dat is wat anders dan ziek worden. Hij heeft dus gewoon gelijk.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Precies zoals Godwin zelf ook gezegd heeft.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Waah
MikeyMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Nounou, rustig maar....

Weerstand is iets anders dan immuniteit. Er blijkt uit de variatie in klachten toch dat je in verschillende mate ziek wordt.
Klopt, daarom raken de IC's ook vol ;-) we hebben zoveel meer weerstand dan andere landen. Een conclusie gestaafd op 0,0 bewijs. Enkel uit onderbuikgevoel en zonder enig bewijs. En daar kan ik vrij slecht tegen. :+

Deels heeft met weerstand te maken. Maar we weten heel veel niet over het virus. Er liggen ook genoeg gezonde, jonge mensen met prima weerstand op de IC namelijk. Er is ook nog een factor geluk en genetica (hoe reageert je lijf op virussen etc).

Daar komt bij, en dat is IMHO nog het belangrijkst: Jij kan misschien fit zijn, je steekt ook anderen aan. Want ondanks dat je weerstand misschien top is, je verspreid het net zo snel als iemand met een mindere weerstand. Misschien (aanname) wel sneller omdat iemand met grotere klachten eerder in (zelf)isolatie zal komen.

de volgende alinea in het artikel zegt ze trouwens: "Bovendien heeft Nederland redelijk gedisciplineerde burgers. Van nature houden die al afstand tot elkaar" Ja wij eigenwijze Nederlanders zijn zo gedisciplineerd :+

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 23-03-2020 11:51 ]

• autje
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Dan snap je het idee van een Godwin niet, als de nazi's gebruikt worden als (terecht) historisch voorbeeld als waarschuwing, zoals bijvoorbeeld waarom je in crisis niet de rechtsstaat moet ondermijnen, dan is het geen Godwin.

"Ja maar Godwin" is geen argument om je ogen te sluiten voor de geschiedenis, want dan zorg je ervoor dat die geschiedenis zich herhaalt.
A ) Niet meteen alles compleet serieus nemen.

B ) Dit is wat werd gezegd:
Het is simpel ieder die op straat gaat als er een lockdown plaatsvindt forse boete en bij wangedrag tegen politie rechtstreeks 8 weken celstraf zonder tussenkomst van een rechter .
Dat is een tikkeltje overdreven (oké, een tikkel), maar om daar nou meteen Nazi-Duitsland bij te halen is ook een tikkeltje overdreven.

Als hij i.p.v. 'zonder tussenkomst van een rechter' had gezegd 'via snelrecht' dan valt er wat voor te zeggen, hoewel ik het er persoonlijk niet mee eens ben.

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik vraag me af of mensen echt wel weten wat een lockdown precies is ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:52:
voor de 3e dag op rij toch mensen (massaal) richting het strand...

https://twitter.com/Zandv...tatus/1242018161836376067

''We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten.''

de burger zelf doet er echt alles aan om verdere ingrijpende maatregelen van de overheid te voorkomen 8)7 8)7
Want 1,5 meter afstand houden lukt niet op het strand?

• Luke_msx
Virtuozzo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:49:
Gezien hoeveel mensen er om blijven roepen, denk ik het niet. Ze hebben geen idee.

Los daarvan blijkt het ook niet te werken. De Duitsers lijken dat vooralsnog ook in te zien.

• autje
Probleem is dat iedereen, inclusief overheden en media, een andere definitie heeft.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:48:
[...]
Als hij i.p.v. 'zonder tussenkomst van een rechter' had gezegd 'via snelrecht' dan valt er wat voor te zeggen, hoewel ik het er persoonlijk niet mee eens ben.
Dat is dus ook precies het verschil tussen een politiestaat en een rechtsstaat. Bij een snelrechter heb je op zijn minst nog de mogelijkheid om je te verdedigen, het "eerlijk proces" gedeelte wordt niet ondermijnd. Als je iemand gewoon in een cel kiepert door de politie, dan is er geen eerlijk proces meer mogelijk en dat is gevaarlijk. Dan wordt het "Wil van de politie is wet".

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:03
autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Probleem is dat iedereen, inclusief overheden en media, een andere definitie heeft.
Precies en verwachten allemaal vanuit Rutte een duidelijke instructie.

Kuddedieren die alles zelf invullen tot de hoge heren het bepalen en dan gaan we nog niet allemaal dezelfde kant op :+

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 15:26

lasharor

7 december 2004

Niemand begrijpt het precies. Mijn collegas uit het buitenland melden ook allemaal verschillende dingen. In de GCC hebben ze nu ook een "lockdown" maar mogen ze wel met het gezin (3 personen) rondjes gaan rijden in Dubai. Oh en eigenlijk mogen ze ook gewoon boodschappen doen.

Ik hoorde dat ze in Koeweit (don't quote me, als ik het mij goed herinner) al een aantal stappen verder zijn. Daar zetten ze het leger in om mensen binnen te houden én om te voorzien in voedsel etc.

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het simpele antwoord daarop is nee... En voor zover dat per ongeluk wel het geval is; liefst alleen voor een ander.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
Lockdown roepers vergeten de schade die je de komende jaren moet zien te repareren. Het is geen alles of niets verhaal. Hoe meer maatregelen nu, hoe groter de schade achteraf is.

Als de arbeidsmarkt, woningmarkt, financiele markt in elkaar zijn gestort en we zitten daarom jaren later alsnog in lockdown aka werkloosheid wordt daar ook niemand blij van. Even los van de druk op maatschappelijk werk na één week geen school. Het is een heksenketel van huiselijk geweld, relatieproblemen, met allemaal kinderen in het midden.

Ja leuk idee als je gewoon met je kat de hele dag kunt gamen en pizza's kunt bestellen. Voor de rest van de mensen, not so much.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• DiscoNootje
[...]

Simpel toch? Niet essentieel verkeer mag niet de straat op. Beperkingen aan hoe vaak iemand boodschappen mag doen. Niet meer voor recreatieve doeleinden naar buiten, etc.

Lijkt mij absoluut onwenselijk en iedereen die staat te verkondigen dat dit z.s.m. moet worden geimplementeerd begrijpt simpelweg niet wat voor impact dit zal hebben: desastreus.

• DiscoNootje
NiGeLaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Lockdown roepers vergeten de schade die je de komende jaren moet zien te repareren. Het is geen alles of niets verhaal. Hoe meer maatregelen nu, hoe groter de schade achteraf is.

Als de arbeidsmarkt, woningmarkt, financiele markt in elkaar zijn gestort en we zitten daarom jaren later alsnog in lockdown aka werkloosheid wordt daar ook niemand blij van. Even los van de druk op maatschappelijk werk na één week geen school. Het is een heksenketel van huiselijk geweld, relatieproblemen, met allemaal kinderen in het midden.

Ja leuk idee als je gewoon met je kat de hele dag kunt gamen en pizza's kunt bestellen. Voor de rest van de mensen, not so much.
Exact. Wij als software bedrijf liggen op z'n GAT. Nu al! Al onze klanten hebben de projecten op hold gezet, en we zitten nog niet eens in lock down. Ik hou mijn hart vast.

• Waah
Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Vast wel, maar die anderhalve meter is voor als je echt niet anders kan. Dus op je (noodzakelijke) werk. Of bij je boodschappen etc.

Het is niet de bedoeling een concert te houden voor 100.000 man waarbij iedereen op 1,5 meter van elkaar blijft. Die anderhalve meter is voor passeren/kort. Je weet hoe ver hoest en vooral niesdruppeltjes komen?

YouTube: The Safe Sneeze by Mythbusters met hand voor de mond 3 meter

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

En daar begint het al, inderdaad. Ook een lockdown is een constructie van gradatie en variatie.

Het roepen om lockdown is gewoon een uiting van zucht naar simpliciteit, naar magische oplossing, wat gebruikt wordt door randfiguren met sponsoren die bruine hemden dragen.

Ik heb een junior medewerker die nog steeds vastzit in China, op een locatie waar sprake is van een rigide variant van lockdown. Niet naar buiten, gecentraliseerde bevoorrading een keer per week, contactverbod, communicatieverbod, dagelijkse controle aan de deur, ga zo door.

Dat soort lockdown is gruwelijk. En het is nog niet eens de ergste variant. Heel oprecht, mensen hebben volstrekt geen idee. Men roept maar wat.

De realiteit is dat ook in China de overheid zich bewust is van het gegeven dat er niet zoiets bestaat als een perfecte of magische lockdown. Het is een politiek concept, en politiek is de kunst van beheersing / beïnvloeding van perceptie.

That's it.

Gelukkig hebben we Instellingen die dit beseffen, ook als integraal onderdeel van fundament van handelen en besluitvorming hebben.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Exact. Wij als software bedrijf liggen op z'n GAT. Nu al! Al onze klanten hebben de projecten op hold gezet, en we zitten nog niet eens in lock down. Ik hou mijn hart vast.
Hier idem. Ik kan mijn personeel betalen en die regeling gaat helpen, maar voor mij als eigenaar is niets geregeld en kan ik mijn inkomen dus wel vaarwel zwaaien als het lang gaat duren.

Het draait niet alleen om geld, maar er moet ook een wereld over zijn om in te kunnen leven na de pandemie. Ben overigens blij niet die keuzes te moeten maken. Ga er maar aan staan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Waah
MikeyMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Het simpele antwoord daarop is nee... En voor zover dat per ongeluk wel het geval is; liefst alleen voor een ander.
Als je zoals China een lockdown doet, sluit je tussen de 3 en 7 weken volledig af. Dan is de besmettelijkheid ver onder de 1 en kan de gezondheidszorg het aan. Daarna is de kunst om weer langzaam open te gaan en dat zo te doen om iets onder de 1 te blijvven van besmettelijkheid tot je een vaccin hebt (of automatisch Herd Immunity hebt).

Half afsluiten (flattening the curve) heeft als gevolg dat het juist LANGER gaat duren (de hoeveelheid zieken blijft immers gelijk), de IC's het waarschijnlijk alsnog niet aankunnen (daarvoor zijn we al te laat waarschijnlijk) en doordat het virus langer de tijd heeft over veel mensen is de kans op mutatie veel groter, en dan kun je het vaccin + de Herd Immunity meteen gedag zeggen.

Halve maatregelen zijn financieel misschien wel erger.... Zachte heelmeesters enzo.

China en een aantal Aziatische landen die het nu onder controle krijgen doen OF een lockdown, OF zeer uitgebreid testen en contactonderzoek. Wij doen van beide niets.... en hopen dat het goed gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 23-03-2020 11:59 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:45
Het is niet mijn bedoeling om het te gaan hebben over ontvolking, facisme of ander verachtelijke ideologieën, maar een bericht van vandaag in de krant zette me wel aan het denken in puur economisch opzicht.

Italië heeft last van een enorme vergrijzing en van een bevolkingskrimp en alle kosten die daarmee gepaard gaan. In de Volkskrant van vandaag werd aangegeven dat een hele generatie (ouderen) komt te overlijden.

Is dat het lugubere neveneffect van deze crisis? Dat een deel van de vergrijzing en bevolkingskrimp verdwijnt?

@Virtuozzo ik miste je nog in dit topic :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Vast wel, maar die anderhalve meter is voor als je echt niet anders kan. Dus op je (noodzakelijke) werk. Of bij je boodschappen etc.

Het is niet de bedoeling een concert te houden voor 100.000 man waarbij iedereen op 1,5 meter van elkaar blijft. Die anderhalve meter is voor passeren/kort. Je weet hoe ver hoest en vooral niesdruppeltjes komen?
Wat een onzin, de overheid zegt dat je prima naar buiten kan als je maar niet ziek/verkouden bent en 1,5m afstand houdt.
Het lijkt wel of er een soort digitale burgerwacht is die iedereen wil dwingen om thuis te blijven, eng idee wat mij betreft.

https://www.rijksoverheid...n-vanwege-het-coronavirus

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Als je zoals China een lockdown doet, sluit je tussen de 3 en 7 weken volledig af. Dan is de besmettelijkheid ver onder de 1 en kan de gezondheidszorg het aan. Daarna is de kunst om weer langzaam open te gaan en dat zo te doen om iets onder de 1 te blijvven van besmettelijkheid tot je een vaccin hebt (of automatisch Herd Immunity hebt).
Dat lukt je ook alleen in China waar mensen blind vertrouwen en gehoorzaamheid hebben in de staat, en iedereen die dat niet heeft, 'verdwijnt' gewoon of komt op de lijst van corona-slachtoffers te staan.

In een democratisch land zoals in westers Europa krijg je dat nooit voor elkaar.

• DiscoNootje
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Half afsluiten (flattening the curve) heeft als gevolg dat het juist LANGER gaat duren (de hoeveelheid zieken blijft immers gelijk), de IC's het waarschijnlijk alsnog niet aankunnen (daarvoor zijn we al te laat waarschijnlijk) en doordat het virus langer de tijd heeft over veel mensen is de kans op mutatie veel groter, en dan kun je het vaccin + de Herd Immunity meteen gedag zeggen.

Halve maatregelen zijn financieel misschien wel erger.... Zachte heelmeesters enzo.

China en een aantal Aziatische landen die het nu onder controle krijgen doen OF een lockdown, OF zeer uitgebreid testen en contactonderzoek. Wij doen van beide niets.... en hopen dat het goed gaat.
Dan kun je net zo goed alleen alle ouderen opsluiten en iedereen verbieden hen te bezoeken. Dan heb je nog enigszins iets van een economie over.

• Waah
Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Wat een onzin, de overheid zegt dat je prima naar buiten kan als je maar niet ziek/verkouden bent en 1,5m afstand houdt.
Het lijkt wel of er een soort digitale burgerwacht is die iedereen wil dwingen om thuis te blijven, eng idee wat mij betreft.

Nee, de overheid heeft ook gezegd: geen groepen/evenementen van meer dan 100 man. ALs je gaat cherry-picken waar je je wel en niet aan gaat houden......

Ook word er gepleit voor thuiswerken door de overheid. Ondanks dat veel kantoormensen gewoon anderhalve meter van elkaar vandaan zitten.

Je kunt niet 1 maatregel kiezen, en de rest maar negeren

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Dat lukt je ook alleen in China waar mensen blind vertrouwen en gehoorzaamheid hebben in de staat, en iedereen die dat niet heeft, 'verdwijnt' gewoon of komt op de lijst van corona-slachtoffers te staan.

In een democratisch land zoals in westers Europa krijg je dat nooit voor elkaar.
Daarbij komt: wij hebben in tegenstelling tot China iets te weinig militairen om alles in goede banen te leiden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Waah
DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Dan kun je net zo goed alleen alle ouderen opsluiten en iedereen verbieden hen te bezoeken. Dan heb je nog enigszins iets van een economie over.
vergeten dat meer dan 50% op de IC onder de 50 is?
En als de IC overstroomt, dan overlijd bijna iedereen die dus "teveel" is. Als je van de 5 mensen maar 1 kan behandelen, sterven er dus 4 mensen... ipv misschien eentje.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 08:27
Dat geklaag hier over dat iedereen binnen moet blijven :F pfff. Drie miljoen kinderen weken/maanden lang opsluiten, dat is toch ook lijden? De hele economie stil leggen zodat in het voorjaar van volgend jaar half Nederland werkeloos thuis zit, hoeveel doden zou dat op termijn opleveren?

Ik vind dat mensen gewoon naar het strand of bos moeten kunnen gaan, een rondje buiten fietsen of wandelen, kinderen naar de speeltuin.
Nu blijft iedereen met ziekteverschijnselen en hun naasten binnen, alle risicogroepen blijven binnen en ontvangen geen bezoek, iedereen houdt buiten de deur zo veel mogelijk die anderhalve meter afstand (af en toe iemand passeren zorgt er niet voor dat je meteen besmet bent). Dan gaan nog strengere maatregelen heel weinig extra resultaat opleveren, maar ons wel veel meer kosten. Ja er gaan nog mensen besmet raken, maar met de huidige maatregelen zullen dat bijna alleen maar mensen zijn die alleen milde klachten krijgen. Heel vervelend voor die paar pechvogels die gezond zijn en er toch aan bezwijken. Maar het land helemaal stil leggen en 17 miljoen mensen in een distopische wereld storten is maar mijn mening schadelijker voor ons allemaal dan die paar duizend extra doden koste wat kost vermijden.
Ik denk dat deze maatregelen de juiste balans vinden tussen de piek laag houden en het leven leefbaar houden voor de samenleving.
Dus ik wil iedereen die lekker een rondje buiten maakt (niet in groepen en anderhalve meter afstand natuurlijk) veel plezier wensen, zon is goed voor je lichaam en je humeur! Is niet voor niks dat dit nog kan volgens de richtlijnen van RIVM en die weten er meer van dan wij.

• DiscoNootje
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:02:
[...]

vergeten dat meer dan 50% op de IC onder de 50 is?
En als de IC overstroomt, dan overlijd bijna iedereen die dus "teveel" is. Als je van de 5 mensen maar 1 kan behandelen, sterven er dus 4 mensen... ipv misschien eentje.
Bron?

• Virtuozzo
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:58:
Het is niet mijn bedoeling om het te gaan hebben over ontvolking, facisme of ander verachtelijke ideologieën, maar een bericht van vandaag in de krant zette me wel aan het denken in puur economisch opzicht.

Italië heeft last van een enorme vergrijzing en van een bevolkingskrimp en alle kosten die daarmee gepaard gaan. In de Volkskrant van vandaag werd aangegeven dat een hele generatie (ouderen) komt te overlijden.

Is dat het lugubere neveneffect van deze crisis? Dat een deel van de vergrijzing en bevolkingskrimp verdwijnt?

Italië is een zoveel opzichten niet met Nederland te vergelijken, het is enorm complex. We kunnen nu wel projecteren, maar dat kent valstrikken.

Om het eenvoudig te houden, al zal het hard klinken, Covid-19 heeft serieuze demografische impact. Maar, de impact op groepsdynamica van sociale en economische aard is - als we ons dwingen om hard nuchter te blijven - vele malen groter. Zoals al eerder gezegd, het is niet de griep. Waar het absoluut effect heeft op ouderen en zwakkeren, is de impact onder de middenmoten dramatisch breder en dieper - dat negatief potentieel van escalatie is waar alle maatregelen op zijn gericht.

Heel cru, omdat Covid-19 is wat het is volgt het potentieel om aanwezig bestel te ontwrichten. Dat is nieuw, in die zin, het is dramatisch lang geleden dat we nog een pandemie met dergelijke rimpeleffecten gehad hebben.

• Waah
Tens schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Daarbij komt: wij hebben in tegenstelling tot China iets te weinig militairen om alles in goede banen te leiden.
We kunnen ook Zuid Korea volgen. Die dat ook niet gedaan hebben, maar die veel testen en een goed contactonderzoek doen en mensen thuis houden. Maar dat "kost teveel geld".

jammer dat het wel werkt.... en dat zij er in enkele weken al uit zijn. Wij gaan er maanden over doen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bo0bz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:27:
Kunnen dit soort zaken echt compleet gesloten worden? Als ik nu een lekkage krijg kan ik snel naar de bouwmarkt met in achtneming van alle voorschriften om materialen te halen. Is dat straks niet meer mogelijk? Als de situatie langer blijft aanhouden is de kans groot dat er vraag naar is. Niet zo zeer voor de mensen die vrolijk gaan sausen of nieuwe plantjes kopen maar voor als het echt nodig is.
Tja, dat is een beetje het probleem nu. Doordat veel mensen niet zo strikt zijn met redeneren of het wel echt nodig is zal het er op uit kunnen lopen dat het verplicht dicht moet. Dan lijden de goeden dus weer eens onder de 'kwaden'.
Wellicht net zoals bij onze snackbar om de hoek: online bestellen en betalen en bij de deur ophalen. Werkt goed en contact is er niet. Ondernemers worden wel creatief in deze tijd!
Ook via goederen kan het verspreid worden, maar die kans is wel een stuk kleiner. Toch zou ik terughoudend zijn met dergelijke diensten, gewoon om risico te beperken. Niet dat ik nu ineens m'n lokale ondernemers niet meer ga gebruiken, maar meer dat ik het nu ook niet extra ga opzoeken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Nee, de overheid heeft ook gezegd: geen groepen/evenementen van meer dan 100 man. ALs je gaat cherry-picken waar je je wel en niet aan gaat houden......

Ook word er gepleit voor thuiswerken door de overheid. Ondanks dat veel kantoormensen gewoon anderhalve meter van elkaar vandaan zitten.

Het blijft een hele lastige kwestie, ik zit zelf in de buitendienst en kom bij verschillende kantoren/scholen etc. over de vloer.

Daar ik 3/4 van het jaar loop te snotteren mede door kleine kinderen die naar de opvang gaan en van alles meenemen naar huis, kan ik nu dus eigenwijs de provincie doorrijden of er voor kiezen me aan de adviezen te houden en mezelf en anderen te beschermen.

Ik heb dus voor de laatste optie gekozen, al blijft het heel lastig om thuis te blijven voor een verkoudheidje....ook naar je werkgever toe vindt ik persoonlijk

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Ok, dus concerten kunnen niet maar het is nooit gezegd door de overheid dat je helemaal niet naar buiten moet gaan, mits noodzakelijk voor boodschappen/werk.

Laten we toch ophouden met dat vingerwijzen, 1,5m afstand is voldoende. Alsof dat niet lukt op een strand 8)7

• CurlyMo
Sebastiaannn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:02:
Dat geklaag hier over dat iedereen binnen moet blijven :F pfff. Drie miljoen kinderen weken/maanden lang opsluiten, dat is toch ook lijden? De hele economie stil leggen zodat in het voorjaar van volgend jaar half Nederland werkeloos thuis zit, hoeveel doden zou dat op termijn opleveren?
Als dat geklaag na pas één week aan maatregelen. Ik kan daar echt niet bij. Sommige Nederlanders zijn gewoon veel te verwend en decadent geworden de afgelopen decennia.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Bob Popcorn

Plop!

Sebastiaannn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:02:

Ik vind dat mensen gewoon naar het strand of bos moeten kunnen gaan, een rondje buiten fietsen of wandelen, kinderen naar de speeltuin.
Nu blijft iedereen met ziekteverschijnselen en hun naasten binnen, alle risicogroepen blijven binnen en ontvangen geen bezoek, iedereen houdt buiten de deur zo veel mogelijk die anderhalve meter afstand (af en toe iemand passeren zorgt er niet voor dat je meteen besmet bent). Dan gaan nog strengere maatregelen heel weinig extra resultaat opleveren, maar ons wel veel meer kosten. Ja er gaan nog mensen besmet raken, maar met de huidige maatregelen zullen dat bijna alleen maar mensen zijn die alleen milde klachten krijgen. Heel vervelend voor die paar pechvogels die gezond zijn en er toch aan bezwijken. Maar het land helemaal stil leggen en 17 miljoen mensen in een distopische wereld storten is maar mijn mening schadelijker voor ons allemaal dan die paar duizend extra doden koste wat kost vermijden.
Ik denk dat deze maatregelen de juiste balans vinden tussen de piek laag houden en het leven leefbaar houden voor de samenleving.
Dus ik wil iedereen die lekker een rondje buiten maakt (niet in groepen en anderhalve meter afstand natuurlijk) veel plezier wensen, zon is goed voor je lichaam en je humeur! Is niet voor niks dat dit nog kan volgens de richtlijnen van RIVM en die weten er meer van dan wij.
Ik snap werkelijk niet hoe je zo simplistisch kunt denken. 8)7 Het is nu toch wel duidelijk dat je zonder ziek te zijn het virus ook kunt verspreiden? Blijf gewoon thuis, ga niet met 100 man bij een viskraam staan en doe gewoon wat de overheid van je vraagt. :X

Typisch Nederland weer, het individu dat denkt dat de regels niet voor hen gelden en het "wel mee zal vallen" en dat 17 miljoen keer.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Waah
U vraagt wij draaien
https://nos.nl/nieuwsuur/...-het-hardst-onderuit.html

Mensen onder de 50 op de IC gaan vaak niet dood.... Maar als je geen IC hebt voor die groep (en die kant gaan we op als we niet oppassen) gaan die mensen wel dood.

• DiscoNootje
Bob Popcorn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Ik snap werkelijk niet hoe je zo simplistisch kunt denken. 8)7 Het is nu toch wel duidelijk dat je zonder ziek te zijn het virus ook kunt verspreiden? Blijf gewoon thuis, ga niet met 100 man bij een viskraam staan en doe gewoon wat de overheid van je vraagt. :X

Typisch Nederland weer, het individu dat denkt dat de regels niet voor hen gelden en het "wel mee zal vallen" en dat 17 miljoen keer.
Hij denkt juist niet vanuit het individu. Hij heeft het over de economische schade die op termijn veel meer leed c.q. doden zal brengen dan dit virus. Dat lijk je compleet te negeren zoals vele hier.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
Weet iemand of de voorraden bij de Makro nog op orde zijn? Ik denk dan specifiek aan handschoenen.

Ik kan mij voorstellen dat i.v.m. de particuliere instroom ook veel uitverkocht is?

Ik twijfel nog of ik mij daar überhaupt wel wil vertonen en ik het niet beter online kan bestellen.

Het gaat hier overigens om Barendrecht.

Laat maar. Alles uitverkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 23-03-2020 12:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Virtuozzo
  • Niet online

En dit was toen nog niet duidelijk was hoe breed de impact in het centrale deel van demografie was, op een moment waarop er nog teveel te makkelijk gerefereerd werd aan "de griep".

Inmiddels is de trend niet veranderd. Hou het concept van triage in het achterhoofd.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Spanje: 462 doden en ruim 4500 besmettingen afgelopen 24 uur.

En in Nederland maken velen zich druk om strandbezoeken....

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11

matroosoft

Lone Christian

Deze al voorbij gekomen?
Everything we do before a pandemic will seem alarmist, everything we do after will seem inadequate
Vond hem wel toepasselijk. Leuke reactie van iemand erbij:
The true irony is that if we reacted perfectly. This would have been over before a lot of people got sick. Which would make some people think we overreacted in the first place. Which makes people less likely to take future outbreaks seriously. You just can't win.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

En die huilen vervolgens het hardste als er iemand in hun omgeving dood gaat door besmetting.Oh, en dan had de overheid natuurlijk ook meer moeten doen, want het ligt nooit aan het eigen gedrag van die mensen... |:(

Verwijderd

Onze winkel nu eindelijk ook het particuliere gedeelte dicht. Alleen nog bezorging aan garages. Duurt even...

• Wolly
  • Niet online
[...]

1. De overheid vraagt niet of je thuis wilt blijven.
2. Met 100 man bij de visboer is tegen de regels van de overheid

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:03:
[...]

We kunnen ook Zuid Korea volgen. Die dat ook niet gedaan hebben, maar die veel testen en een goed contactonderzoek doen en mensen thuis houden. Maar dat "kost teveel geld".

jammer dat het wel werkt.... en dat zij er in enkele weken al uit zijn. Wij gaan er maanden over doen.
veel testen???

hoeveel procent is er werkelijk getest per dag?, en zijn die mensen de volgende dag weer getest omdat ze toch weer besmet kunnen zijn?

Korea had het vrij gemakkelijk omdat de bron 100% duidelijk was, en het feit dat het nu goed lijkt betekent niet dat ze er vanaf zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-11 12:41
[...]
Ik kan me dan inderdaad niet voorstellen dat mensen dichter dat 1,5 meter van elkaar op het strand zitten of lopen met uitzondering van familie en vrienden. Dat gezeur over bossen en stranden is een gigantische stemmingsmakerij.

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 23-03-2020 12:11 . Reden: aanvullingen ]

• DiscoNootje
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:05:
[...]

U vraagt wij draaien

Mensen onder de 50 op de IC gaan vaak niet dood.... Maar als je geen IC hebt voor die groep (en die kant gaan we op als we niet oppassen) gaan die mensen wel dood.
Dank.

Daar staat letterlijk dat ouderen vaak niet kiezen voor IC behandeling.

Daarnaast gaan ouderen op de IC ook gewoon sneller dood. Dus wat blijft over? Jawel, de rest!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
BlazeMuis schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:13:
Er moeten wel maatregelen komen vanavond tijdens de persconferentie. Dit kan gewoon niet. Ik liet net de hond uit (ik woon dichtbij een park) en daar liepen meer mensen dan normaal. Gezinnen met kinderen welke weer met andere kinderen spelen.

Weten we in ieder geval welke mensen geen enkel besef hebben van wat er aan de hand is. Of het interesseert ze gewoon totaal niet.
Het gevoel van urgentie ontbreekt. Ik weet niet hoe het op dit moment in Brabant is, maar hier in Alkmaar zijn het aantal bevestigde gevallen nog steeds op 1 hand te tellen. Er is dus weinig van horen zeggen ("buurman heeft corona, mijn moeder heeft corona"), het is dus net zo ver van huis al Italië en China.

Mijn (Brits/Nieuw-Zeelandse) vrouw vroeg gisteren waarom men in Londen in de tweede wereldoorlog wel gehoor gaf aan meerdere dagen in de metro opgesloten te worden. Nou, omdat als het huis van de overburen er niet meer is door een Duitse bom, iedereen wel realiseert hoe urgent het is. En dus bij het eerstvolgende luchtalarm wel in de metro dekking zoekt.

In dat opzicht is het gebrek aan testen (en ik weet dat we een capaciteitstekort hebben) wel een issue. Het is beleidsmatig misschien niet relevant, maar maatschappelijk wel. 200.000 positief geteste mensen geeft meer indruk dan 3.500 positief geteste mensen.

• Waah
DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:08:
[...]

Dank.

Daarnaast gaan ouderen op de IC ook gewoon sneller dood. Dus wat blijft over? Jawel, de rest!
En voor de rest is straks niet genoeg bedden en die sterven dus onnodig. Je gaat van duizenden doden naar tien tot honderduizend doden. In een groep die in normale omstandigheden gewoon op de IC had gekunt |:(

Er wordt toch duidelijk gezegd dat de groep onder de 50 juist vaak het hardst getroffen wordt en IC nodig heeft? Of lees je enkel wat jouw toevallig uitkomt

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 23-03-2020 12:10 ]

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:08:
[...]

Dank.

Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Ook als de IC volstroomt met jongeren die wél kiezen voor voor behandeling en niet snel dood gaan, blijft het feit dat de IC uiteindelijk vol ligt. Als er plek is voor 100 patiënten en je hebt 120 patiënten in je ziekenhuis die op de IC moeten sterven er waarschijnlijk minimaal 20. Ongeacht of het jongeren/ouderen of een combinatie van beide is.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:08

Yucon

*broem*

CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:58:

In de US heeft men het ondertussen over de hashtag #boomerremover. Dat heeft voor zover ik het begrijp wel twee aspecten. Enerzijds is het voor een deel van de jongeren een payback-time achtig iets. Maar er is ook een deel die dit juist zo hard aan lijkt te zetten om hun ouders die ze onvoorzichtig vinden met de neus op de feiten te drukken.

https://nypost.com/2020/0...lennials-seem-more-awful/

https://twitter.com/hashtag/boomerremover

• DiscoNootje
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:10:
[...]

En voor de rest is straks niet genoeg bedden en die sterven dus onnodig. Je gaat van duizenden doden naar tien tot honderduizend doden. In een groep die in normale omstandigheden gewoon op de IC had gekunt |:(
En dat brengt ons terug op de lock down situatie. Een lock down die wij waarschijnlijk dan maanden in stand moeten houden om de IC situatie beheersbaar te houden (als dat uberhaupt nog kan). We hebben te weinig informatie welk van de twee kwaden minder ernstig zal uitpakken, maar we gaan hoe dan ook een erg sombere tijd tegemoed.

• Waah
Tens schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:07:
[...]

veel testen???

hoeveel procent is er werkelijk getest per dag?, en zijn die mensen de volgende dag weer getest omdat ze toch weer besmet kunnen zijn?

Korea had het vrij gemakkelijk omdat de bron 100% duidelijk was, en het feit dat het nu goed lijkt betekent niet dat ze er vanaf zijn.
12.000 mensen per dag
https://www.latimes.com/w...-matter-of-life-and-death

En als je gedegen contactonderzoek doet, en je begint op tijd, dan pak je die onbekende verspreiders ook. Maar hier werd al heel snel gezegd: Te duur, te ingewikkeld. Ook omdat men de dreiging toen nog niet serieus nam (en eerlijk gebied te zeggen, ikzelf toen ook nog niet)

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-11 02:03
https://www.omroepbrabant...LmFzmaSd8e7lAngYmHHB1pZTs

2 jaar geleden ook al deze ellende. Bah.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 09:36
"Ik liet net de hond uit (ik woon dichtbij een park) en daar liepen meer mensen dan normaal. "
Zie je wat er mis is met deze casus?

Ik begrijp dat vinger wijzen niet zo, kijk nou wat je zelf bijdraagt in deze. besef dat je zelf als eerste fout zit.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Yucon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:11:
[...]

In de US heeft men het ondertussen over de hashtag #boomerremover. Dat heeft voor zover ik het begrijp wel twee aspecten. Enerzijds is het voor een deel van de jongeren een payback-time achtig iets. Maar er is ook een deel die dit juist zo hard aan lijkt te zetten om hun ouders die ze onvoorzichtig vinden met de neus op de feiten te drukken.

we zullen zien hoe grappig ze het vinden als papa, mama, opa, oma, ooms en tantes op de IC liggen, of daar mogelijk niet eens voor behandeling mogen komen......

• Virtuozzo
  • Niet online
xh3adshotx schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Ook als de IC volstroomt met jongeren die wél kiezen voor voor behandeling en niet snel dood gaan, blijft het feit dat de IC uiteindelijk vol ligt. Als er plek is voor 100 patiënten en je hebt 120 patiënten in je ziekenhuis die op de IC moeten sterven er waarschijnlijk minimaal 20. Ongeacht of het jongeren/ouderen of een combinatie van beide is.
En zelfs als je dat opkrikt met de recovery te gebruiken (want, aanwezige technische middelen maar, dat kost meteen weer capaciteit en interventies voor andere zaken) en een splitsing maakt van patiënten die niet aan de ventilator hoeven (omdat men zonder kan, maar ook omdat men geen overlevingskans heeft, triage) en dus op reguliere verpleegafdelingen komen (die dan gesloten worden voor de specialismen die daar regulier zijn) ....

Dan blijft het principe hetzelfde. Het breedste segment is niet het segment het meest in de aandacht én de capaciteit blijft hoe dan ook beperkt in verhouding tot de ontwikkeling van het aanbod én je schept secondaire complicaties bij heel andere zorgtrajecten.

• autje
JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:08:
[...]

Ik kan me dan inderdaad niet voorstellen dat mensen dichter dat 1,5 meter van elkaar op het strand zitten of lopen met uitzondering van familie en vrienden. Dat gezeur over bossen en stranden is een gigantische stemmingsmakerij.
Op het strand zelf 1,5 meter ertussen houden? Moet lukken. Op de toegangspaden naar het strand? Ehm...

In bossen is dit nog veel erger, want daar zijn alleen maar (relatief) smalle paden.

• Waah
DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:12:
[...]

En dat brengt ons terug op de lock down situatie. Een lock down die wij waarschijnlijk dan maanden in stand moeten houden om de IC situatie beheersbaar te houden (als dat uberhaupt nog kan). We hebben te weinig informatie welk van de twee kwaden minder ernstig zal uitpakken, maar we gaan hoe dan ook een erg sombere tijd tegemoed.
We hebben juist voorbeelden van Total Lockdown (china) en goede contactcontrole en testen (zuid korea o.a.). En die lijken tot nog toe allemaal te werken. En ook allemaal geen maanden te duren... maar weken.

Het enige wat we niet hebben is een voorbeeld van onze strategie die werkt. En van deze situatie weten we nu al dat we er sowieso maanden tot een jaar in zitten.... Zonder enig bewijs of berekening dat het gaat werken en dat de IC niet overvol raakt.

• Mel33
dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:14:
[...]

we zullen zien hoe grappig ze het vinden als papa, mama, opa, oma, ooms en tantes op de IC liggen, of daar mogelijk niet eens voor behandeling mogen komen......
precies, en dat besef mis je, ook als je naar de tv kijken doet is die ernst er niet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
[...]
Tja, het kan wel, maar mensen doen het niet. Je ziet groepen mensen lopen op zowel het strand als de boulevard, er worden groeps-lessen gegeven (b.v. boxen). Dus ja, het kan wel maar het lukt niet.

[removed]

• Yucon
  • Laatst online: 17:08

Yucon

*broem*

dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Dat is dus de tweede variant. We zullen namelijk ook nog eens zien hoe leuk eigenwijze papa, mama, opa, oma, ooms en tantes het tegen die tijd zelf vinden. Daar wordt die hashtag namelijk ook voor gebruikt.

• Virtuozzo
  • Niet online
DiscoNootje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Een lockdown die niet bestaat, een lockdown die niet te handhaven is, een magische politiek concept wat in de meeste varianten de functionaliteit en stabiliteit van het fundament ondermijnt waarop alles is opgebouwd waarmee je juist zaken beheersbaar kan houden.

Binaire valstrikken ...

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Was er net weer een NL-Alert?

Never mind, mijn Smartwatch was net aangezet sinds een paar dagen geleden. Het was het bericht van gisteren.

[ Voor 68% gewijzigd door AW_Bos op 23-03-2020 12:18 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet hier. Wat had je?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Wolly
  • Niet online
autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Op het strand zelf 1,5 meter ertussen houden? Moet lukken. Op de toegangspaden naar het strand? Ehm...

In bossen is dit nog veel erger, want daar zijn alleen maar (relatief) smalle paden.
Prima toch, het advies van de overheid is 'houd in groepen waar mogelijk 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van elkaar.'.

Zolang je niet in een stilstaande rij van tig man staat bij de opgang naar het strand is dat dus conform de regels.

• CurlyMo
Yucon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Als het echt op een Boomer Remover neer komt, dan heeft dat enorme consequenties op allerlei niveau's. Los van de persoonlijke rouw van het verlies van dierbaren. Economisch, sociologische, politiek. Ik denk alleen al aan de stemverdeling tussen oud en jong in Nederland. Zijn er onderzoekers die het aandurven daar al over na te denken?

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:16:
[...]

Tja, het kan wel, maar mensen doen het niet. Je ziet groepen mensen lopen op zowel het strand als de boulevard, er worden groeps-lessen gegeven (b.v. boxen). Dus ja, het kan wel maar het lukt niet.
Dan moeten ze die mensen erop aanspreken ipv te generaliseren en complete gebieden af te sluiten. Juist nu is de vrijheid opzoeken erg belangrijk voor de mensen.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[...]

[...]

Ze zegt niet weerstand tegen het corona virus.

En feitelijk heeft ze gelijk.
DDD per 1.000 inwoners en per dag in Italië is het dubbele van Nederland.
Iedereen kan een infectie door resistente bacteriën oplopen, bijvoorbeeld doordat andere mensen resistente ziekteverwekkers verspreiden. Zo’n infectie is moeilijker te behandelen dan een infectie door ‘normale’ bacteriën die nog wel gevoelig zijn voor alle antibiotica. Voor mensen met een verminderde weerstand, zoals ziekenhuispatiënten, vormt antibioticaresistentie een groter risico. Zij hebben meer kans op een bacteriële infectie die soms leidt tot ernstige klachten. Zijn resistente bacteriën de oorzaak van deze klachten, dan helpt de gebruikelijke behandeling niet. De artsen moeten dan zoeken naar een geschikte kuur.
bron: Voor wie is antibioticaresistentie een risico?
Voormalig huisarts en hoogleraar filosofie
Jouw qualificaties weet ik niet.

Imperfectionist.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nee, laat maar, het was het bericht van gisteren die nu pas binnenkwam. Mijn horloge had gisteren blijkbaar uitgestaan, en kreeg deze net van mijn telefoon gepushed.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• anandus
  • Niet online
Staat de UK op randje van lockdown?

• Virtuozzo
  • Niet online
Waah schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:15:
[...]

We hebben juist voorbeelden van Total Lockdown (china) en goede contactcontrole en testen (zuid korea o.a.). En die lijken tot nog toe allemaal te werken. En ook allemaal geen maanden te duren... maar weken.

Het enige wat we niet hebben is een voorbeeld van onze strategie die werkt. En van deze situatie weten we nu al dat we er sowieso maanden tot een jaar in zitten.... Zonder enig bewijs of berekening dat het gaat werken en dat de IC niet overvol raakt.
Perceptie > realiteit, tja ...

We hebben geen enkel idee van de effectiviteit van de indringende maatregelen in China. Vergeet niet dat men selectief rapporteert. Wij hebben geen enkele inzage in hun data. Gezien de frappante focus vanuit China op omgang met problematiek vanuit hun soft power instrumentatie zou ik op zijn minst heel voorzichtig zijn met het overnemen van hun informatiestromen.

Daarbij, China heeft ook geen total lockdown. In die zin, er zijn wel plekken waar daar sprake van is, dat zijn de locaties waar de Oeigoeren zitten. De indringendheid van de variante van lockdown bij Covid-19 is hoog, maar verschilt per gebied en zelfs per beroep.

Met andere woorden, het wordt weer makkelijk geroepen, maar het is geen magisch concept of oplossing.

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-11 12:41
autje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:14:
[...]
Smalle paden in bossen ?
Ik heb nog nooit smalle paden in bossen gezien terwijl ik toch vaak met de fiets of lopend in bossen kom.
Ik vind dit weer zo'n geval van stemmingmakerij.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:48
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:18:
[...]

Als het echt op een Boomer Remover neer komt, dan heeft dat enorme consequenties op allerlei niveau's. Los van de persoonlijke rouw van het verlies van dierbaren. Economisch, sociologische, politiek. Ik denk alleen al aan de stemverdeling tussen oud en jong in Nederland. Zijn er onderzoekers die het aandurven daar al over na te denken?
Italie heeft 60 miljoen inwoners en 5.000 doden. Denk niet echt dat je dat gaat merken.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Wat denk je van de huizenmarkt die dan van de ene op de andere dag als een kaartenhuis in elkaar stort?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:25
Mel33 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:13:
"Ik liet net de hond uit (ik woon dichtbij een park) en daar liepen meer mensen dan normaal. "
Zie je wat er mis is met deze casus?

Ik begrijp dat vinger wijzen niet zo, kijk nou wat je zelf bijdraagt in deze. besef dat je zelf als eerste fout zit.
Nu begin je zelf met het wijzen met de vinger ;) .

Ik heb niet gezegd dat ik zelf in het park gelopen heb, ik zei alleen dat ik de hond aan het uitlaten was.

Vanaf een meter of 50-60 zie ik wie en wat er allemaal in het park is en wat er allemaal gebeurd. Ik loop zelf nooit in dat park want honden zijn daar verboden. Ik liep netjes op afstand van de rest van het volk, op een strookje gras waar op dat moment niemand was }:O

• anandus
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Italie heeft 60 miljoen inwoners en 5.000 doden. Denk niet echt dat je dat gaat merken.
Vergeet je niet dat 99,5% van de Italiaanse bevolking nog niet besmet is?

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]
Economisch, sociologische, politiek. Ik denk alleen al aan de stemverdeling tussen oud en jong in Nederland. Zijn er onderzoekers die het aandurven daar al over na te denken?
Hoe kom je erbij dat dit niet standaard aandachtsgebied is bij onderzoek en rapportage? Oprechte vraag, want dit is heel eenvoudig onderdeel van de vinger die aan de pols gehouden wordt. Immers, het gaat om impactmodellen. Daar zit geen kwade of manipulatieve gedachte achter, het is gewoon het heel serieus nemen van impactmodellen én de opdracht die bij het mandaat hoort.

• Waah
Ra5a schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:18:
[...]

Ze zegt niet weerstand tegen het corona virus.

En feitelijk heeft ze gelijk.
DDD per 1.000 inwoners en per dag in Italië is het dubbele van Nederland.

[...]

bron: Voor wie is antibioticaresistentie een risico?

[...]

Jouw qualificaties weet ik niet.
Ja want antibioticaresistentie heeft hoeveel te maken met een virus?
Als jij een antibitotica weet die tegen virussen werkt, ben je binnen :+ aangezien die enkel tegen bacterien werkt. En mensen gaan niet dood aan MRSA hier....

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 14:58
Skyaero schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Het gevoel van urgentie ontbreekt. Ik weet niet hoe het op dit moment in Brabant is, maar hier in Alkmaar zijn het aantal bevestigde gevallen nog steeds op 1 hand te tellen. Er is dus weinig van horen zeggen ("buurman heeft corona, mijn moeder heeft corona"), het is dus net zo ver van huis al Italië en China.

Mijn (Brits/Nieuw-Zeelandse) vrouw vroeg gisteren waarom men in Londen in de tweede wereldoorlog wel gehoor gaf aan meerdere dagen in de metro opgesloten te worden. Nou, omdat als het huis van de overburen er niet meer is door een Duitse bom, iedereen wel realiseert hoe urgent het is. En dus bij het eerstvolgende luchtalarm wel in de metro dekking zoekt.

In dat opzicht is het gebrek aan testen (en ik weet dat we een capaciteitstekort hebben) wel een issue. Het is beleidsmatig misschien niet relevant, maar maatschappelijk wel. 200.000 positief geteste mensen geeft meer indruk dan 3.500 positief geteste mensen.
Ik woon zelf in de Meierijstad, volgens mij Nr 3 ongeveer in Nederland mbt het aantal besmettingen. En ik kan je zeggen dat het hier zeker wel leeft. Ik kom zelf nauwelijks buiten, als ik de hond even een rondje uitlaat kom ik bijna niemand tegen. Heb de laatste weken thuisgewerkt maar moest vandaag een dagje naar kantoor.. het lijkt op mijn route wel 75% minder verkeer. Ook op kantoor is alles in zones verdeeld zodat medewerkers van andere afdelingen elkaar niet tegen kunnen komen.

Desondanks denken nog onvoldoende mensen na. Wat me vooral opvalt bij ons is de hoeveelheid groepen jongeren (leeftijd 12-18) die met groepen voorbij fietsen, spelen, een ijsco gaan halen.. Echt te debiel voor woorden.

Overigens hoor ik sinds deze week veel bekenden die een familielid of kennis hebben die besmet is, of zelf besmet zijn. Dat gaat nu ineens erg hard. Bij die mensen zitten ook mensen die besmet waren, en helaas zijn overleden...

• Mel33
BlazeMuis schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Nu begin je zelf met het wijzen met de vinger ;) .

Ik heb niet gezegd dat ik zelf in het park gelopen heb, ik zei alleen dat ik de hond aan het uitlaten was.

Vanaf een meter of 50-60 zie ik wie en wat er allemaal in het park is en wat er allemaal gebeurd. Ik loop zelf nooit in dat park want honden zijn daar verboden. Ik liep netjes op afstand van de rest van het volk, op een strookje gras waar op dat moment niemand was }:O
Ik snap je wel, :P het was even iets duidelijk maken dat mensen zelf dan ook onderdeel zijn.

• autje
Wolly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Prima toch, het advies van de overheid is 'houd in groepen waar mogelijk 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van elkaar.'.

Zolang je niet in een stilstaande rij van tig man staat bij de opgang naar het strand is dat dus conform de regels.
Dit is juist heel goed mogelijk. Door gewoon niet te komen. Niemand moet naar het strand.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 15:05

scorpionv

This space for rent

CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Als dat geklaag na pas één week aan maatregelen. Ik kan daar echt niet bij. Sommige Nederlanders zijn gewoon veel te verwend en decadent geworden de afgelopen decennia.
Precies dit. Het is crisis, doe nu gewoon wat de overheid van je vraagt. Straks liggen de ICs vol met mensen die zich onverantwoordelijk hebben gedragen, en de mensen die netjes binnen zijn gebleven / noodzakelijk werk hadden buiten, en ziek worden hebben pech.

Voorstel: Registreer de mensen die een loopje nemen met de regels, en gooi die van de IC af als er straks onverhoopt bedden te kort zijn.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]