Dat geklaag hier over dat iedereen binnen moet blijven

pfff. Drie miljoen kinderen weken/maanden lang opsluiten, dat is toch ook lijden? De hele economie stil leggen zodat in het voorjaar van volgend jaar half Nederland werkeloos thuis zit, hoeveel doden zou dat op termijn opleveren?
Ik vind dat mensen gewoon naar het strand of bos moeten kunnen gaan, een rondje buiten fietsen of wandelen, kinderen naar de speeltuin.
Nu blijft iedereen met ziekteverschijnselen en hun naasten binnen, alle risicogroepen blijven binnen en ontvangen geen bezoek, iedereen houdt buiten de deur zo veel mogelijk die anderhalve meter afstand (af en toe iemand passeren zorgt er niet voor dat je meteen besmet bent). Dan gaan nog strengere maatregelen heel weinig extra resultaat opleveren, maar ons wel veel meer kosten. Ja er gaan nog mensen besmet raken, maar met de huidige maatregelen zullen dat bijna alleen maar mensen zijn die alleen milde klachten krijgen. Heel vervelend voor die paar pechvogels die gezond zijn en er toch aan bezwijken. Maar het land helemaal stil leggen en 17 miljoen mensen in een distopische wereld storten is maar mijn mening schadelijker voor ons allemaal dan die paar duizend extra doden koste wat kost vermijden.
Ik denk dat deze maatregelen de juiste balans vinden tussen de piek laag houden en het leven leefbaar houden voor de samenleving.
Dus ik wil iedereen die lekker een rondje buiten maakt (niet in groepen en anderhalve meter afstand natuurlijk) veel plezier wensen, zon is goed voor je lichaam en je humeur! Is niet voor niks dat dit nog kan volgens de richtlijnen van RIVM en die weten er meer van dan wij.