leekers schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:51:
Wat ik mij langzamerhand begin af te vragen waar is de EU op dit moment en in hoeverre heeft het zin om verder te gaan met de EU (behalve misschien voor handel) als landen op het moment de corona apart bestrijden en er geen enkele Europese eenheid is .
De vraag is ook: blijven de grenzen na de crisis ook nog dicht? Zo ja dan kunnen wij Europa wel opdoeken. Deze crisis laat echt zien dat het een voor alle, alle voor een is in Europa!
De Belgen denken corona buiten de deur te houden door grenzen te sluiten en zo'n beetje alle landen, waar Duitsland mee grenst die hebben dat ook gedaan.
Moest mijn vrouwtje uit Hongkong alleen uitleggen dat vluchtelingen nooit legaal de grens overkwamen, dus dat de grens sluitingen niet perse de vluchtelingen tegen houdt: welke waarschijnlijk nu ook allemaal corona oplopen.
Het voelt echt als een nachtmerrie, welke je normaal alleen in video games hebt. Doet mij denken aan The Last of Us, die ik een paar maanden geleden speelde.
Alleen veranderen de geïnfecteerde niet in zombies, maar gaan mensen hamsteren en word de politie en wellicht het leger straks ingezet om de vrijheid beperkende maatregelen te handhaven. Ja die gekke Henkie, van die talkshow gisteren die zei iets van: wij gaven onze vrijheid wel heel makkelijk op.
Ik heb het echter niet gekeken, omdat deze maatregelen momenteel echt nodig zijn: maar ik snap niet, dat dit vaccin er niet sneller kan zijn. De wereld zit toch vol met slimme mensen? Wij kunnen toch niet wachten tot ze weet ik hoeveel proeven gedaan hebben?
Maja ik vind deze crisis een beetje deprimerend: vooral omdat nu de tweedeling keihard zichtbaar is! Iedereen die een goede baan heeft, aka kantoorbaan. Die zitten gewoon thuis in hun wc-papier paleis: terwijl de echte helden, die mensen die voor € 5 per uur de vakken in de supermarkt vullen gewoon blootgesteld worden aan al die mensen.
Heck ik werk zelfs met een loondispensatie constructie, dus feitelijk krijg ik maar € 4,60 per uur betaald. Ik had net zo goed met de Wajong uitkering thuis kunnen zitten, maar ik kies ervoor mijn verantwoordelijkheid te nemen. Nu hopen dat na de crisis, niet de Wajong compleet wegbezuinigd word.... gelukkig heb ik wel een vast contract
Het voelt soms echter wel een beetje krom hoor en hoop van harte, dat supermarkt medewerkers na de crisis beter beloond worden: maar waarschijnlijk krijgen wij gewoon een grote middelvinger van de klanten, omdat wij het natuurlijk schuld zijn dat de gemiddelde Nederlander niet naar de minister president luistert
Ja ik weet die man heeft geen uitstraling: so what! Maar hij zegt het niet voor niks! En onze koning, die zit erbij als een zakenman en zelfs naar hem luisteren mensen niet. Iemand bij Zondag met Lubach, zei dat ze wel naar meneer van Uil luisterde... die man is of al dood of bejaard....
Klanten zijn ook zo chagrijnig als de pest en sommige denken, dat het tijden zoals normaal zijn: nee dat is het niet, dus je 2L cola is niet belangrijk! Wat belangrijk is, dat je voldoende voeding kunt kopen en dat is ondanks tekorten nog steeds mogelijk.