Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 96 Laatste
Acties:
  • 349.047 views

Onderwerpen

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:01
Ik kopier even vanuit andere coronatopic:

Denken jullie dat we de komende maanden nog thuis werken? En daardoor veel bedrijven nog op hun gat liggen?

Ik heb iig dat we allemaal zo snel mogelijk weer gezond zijn en het hedendaagse werkritme weer kunnen oppakken.

Hoe denken jullier erover?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:01

wontcachme

You catch me? No you wont

hotymoty schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:12:
Ik kopier even vanuit andere coronatopic:

Denken jullie dat we de komende maanden nog thuis werken? En daardoor veel bedrijven nog op hun gat liggen?

Ik heb iig dat we allemaal zo snel mogelijk weer gezond zijn en het hedendaagse werkritme weer kunnen oppakken.

Hoe denken jullier erover?
Dat we blij mogen zijn als de boel in 2021 weer normaal zou zijn......

Het is de vraag wat het eerst is: Vaccin/Medicijn of 60% immuniteit. Daarvan zal het afhangen hoe snel de boel weer "normaal" gaat zijn. Korte termijn kun je wel vergeten. De zorg kan het nu al amper meer bolwerken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12 22:27
Ik denk dat de cijfers van morgen (maandag) wel spannend zijn. Zet de afname door of hebben we de piek nog niet gehad?

En als het afvlakt, wat dan? Gaan we regels weer versoepelen en zo ja wat dan?

Ik denk eigenlijk dat zodra er gemeld wordt dat de cijfers de goede kant op gaan, veel mensen alle regels weer aan hun laars lappen... Beter houden we ze nog even vast

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

franssie

Save the albatross

FireFoz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:33:
Ik denk dat de cijfers van morgen (maandag) wel spannend zijn. Zet de afname door of hebben we de piek nog niet gehad?
In denk dat daar pas woensdag/donderdag iets over te zeggen valt en dan nog ...
En als het afvlakt, wat dan? Gaan we regels weer versoepelen en zo ja wat dan?

Ik denk eigenlijk dat zodra er gemeld wordt dat de cijfers de goede kant op gaan, veel mensen alle regels weer aan hun laars lappen... Beter houden we ze nog even vast
Dat zien we dan wel. Vooralsnog houden mensen zich nu al niet aan de regels dus ook hier een .... we gaan het meemaken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12 22:55
Jumpiefox schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:41:
[...]

Tjah..accepteren dat men kan sterven lijkt iets wat je niet mag zeggen. De economie en talloze gezinnen de financiële verdoemenis in helpen is blijkbaar niet zo erg. Om vooralsnog vooral het leven van mensen te redden met al een zeer korte levensverwachting. Geen enkele nuance wordt geaccepteerd.

In oplossingen denken moeten bijvoorbeeld alleen de mensen die financieel gedupeerd worden. Maar in oplossingen denken om dit anders te doen en dan vooral de risico groepen te isoleren mag je niet opnoemen zodra we de economie niet om zeep helpen en onze levens normaal te laten verlopen..o nee.

Miljarden gaan hier aan uit gegeven worden. Met dat geld kan je in no-time een plan van aanpak verzinnen die wel werkt niet.

Ben ook zo moe van dat bangmakerij ook hier in het topic. Alsof de dagelijkse cijfers nog wat betekenen. Je wordt om de oren gegooid met een NOS link van " de helft van de ic's zit vol met mensen onder de 50 jaar". Zonder enige info. Niet hoe ziek die mensen ervoor waren en voor het gemak zeggen ze niet dat het maar om 45plekken of iets in die richting 45plekken!

Ondertussen hebben we geen idee hoeveel mensen er echt besmet zijn. voor het gemak testen we niet wat er zijn geen tests...dus moet je je conclussies trekken op cijfers die je wel hebt.

[...]

Dus? je komt niet met cijfers met helemaal niks. Verrweg de meeste mensen hebben helemaal geen buikligging nodig. Alleen de ernstige gevallen waar alleen extra zuurstof niet bij werkt. Je laat het nu klinken alsof elke patient op de IC buikligging nodig heeft.
Hoeveel % is dat? Hoe moeilijk is dat om dat werkbaar te maken? Ik heb het over MILJARDEN die bespaard worden als we de economie laten draaien en alleen de risico groepen issoleren. Met dat geld, moet je wel wat kunnen met het opschalen van ic's en inkopen van spoed material.

Het enige wat je steeds typt is angst. Ik wel benul van hoe de ziekte verloopt. En heb zelf ook kenissen in de zorg werken die keihard bezig zijn met het verzorgen van mensen. Maar ik laat me niet leiden door emotie. Alles wat je zegt klopt maar in welke mate? Hoeveel % heeft die kritieke zorg nodig? Hoe oud zijn die mensen? Hoe ziek waren ze? Wat is de levensverwachtig?

Dat zijn allemaal geen leuke dingen om te horen maar wel dingen die benoemd moeten worden. Het gaat niet om OF de economie omzeep helpen want anders is NL dood. Het gaat om De economie en gezinnen financieel om zeep helpen om X aantal mensen te redden. En dat is een discussie die blijkbaar niet gevoerd mag worden.

Ik mag dan in de ogen van sommige te makkelijk erover denken, maar in mijn ogen zijn de meeste hier helemaal gek worden door de angst.

https://www.bloomberg.com...-other-illness-italy-says

Dat zijn cijfers waar ik me elke keer op beroep. Omdat Italie telkens wordt opgenoemd onder het mom van: Dit staan jullie te wachten.

Volgens die cijfers, cijfers uit het land wat door de doemdenkers telkens opgenoemd worden staat ons dus het volgende te wachten:
- 99% van de dode die ons te wachten staan hebben allerlei andere ziektes waardoor hun levensverwachtig al kort was
- De gemiddelde leeftijd van het aantal sterf getallen zal 80 jaar zijn
- Iedereen die onder de 40 jaar door corona sterft heeft hoogstwaarschijnlijk voor corona al levensbedreigende ziektes/aandoeningen

Uiterdaad is dat heel zwart op wit. Maar dat is het lijstje waar Italie zelf is mee gekomen.Waarom dan al die paniek? Waarom dan steeds die totale niks zeggende reacties "o jeej, we hebben weer 2ic opnames en 250 bevestigde corona gevallen". Elk land zie je nu alleen met aantal nieuwe doden komen, en aantal nieuwe gevallen zonder enige achtergrond informatie. We testen mensen niet eens meer, misschien hebben we allang 100k+ besmettingen.

[...]

Nee het is een leuk plaatje meer niet. En dan na 3 weken gaat het normale leven weer verder en wordt iedereen weer besmet en dan? Het is of een complete echte lock-down waar zelf distributie van eten wordt geregeld of zeer strenge maatregelen bij de supermarket (tijds-slot per buurt ofzo en gelijk boodschappen doen voor een week) en dat doen totdat je een vaccin hebt want zoals het WHO zei zeer grote kan dat de virus zijn kop toch weer laat zien als de lock-down wordt opgeheven. Aangezien een Vaccin een jaar of iets op zich laat wachten dus een scenario die gewoon niet te betalen te verkopen is aan mensen en zeer moeilijk te hanteren is.
Je kunt beide kanten goed verdedigen mi. Vergeet niet dat:

-Niet iedereen weet of hij of zij tot de risicogroep behoort. Jongere mensen met onderliggende afwijkingen die wellicht helemaal nooit aan het licht zijn gekomen. Als we willen dat die mensen een bed op de IC kunnen krijgen moeten we zorgen dat we de curve platdrukken.
-Je hebt het hier wel over mensenlevens. Oma's, opa's, vader, moeders, zussen, ooms etc.
- Ookal zou 0.7%-3.4% van de patienten overlijden, heb je het nog steeds over minimaal meer dan 100.000 Nederlanders (als iedereen geinfecteerd zou raken). Als we kunnen voorkomen dat een deel helemaal niet geinfecteerd raakt zou dat top zijn. Maar die druk van de zorg afhalen, dat is het aller belangrijkst. Anders gaan er dus wel relatief gezonde mensen het loodje leggen.

Het probleem is dus dat er a. een klein percentage 'gezonde' mensen ook op het IC belandt. b. dat onze ziekenhuizen een massale toestroom niet aankunnen. Uiteindelijk misschien beter voor de economie, maar er gaan dan heel veel mensen dood die helemaal niet met wat hulp overleefd hadden. Dat wil je mi niet.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Japsuh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:02:
Nog een artikel om over na te denken en waarom we een ‘lockdown’ niet zouden moeten willen: https://www.scienceguide....dood-bij-het-leven-hoort/.
Heel typisch, maar na dit gelezen te hebben ben ik ineens én kalm én denk ik: WTF doen we nu met z’n allen? Gewoon weer de deur uit!

Geen idee of dat de bedoeling is van dat stukje maar het voelt wel als een appèl om het leven weer gewoon op te pakken en de extra doden voor lief te nemen, ook al kan je het zelf zijn.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat ik mij langzamerhand begin af te vragen waar is de EU op dit moment en in hoeverre heeft het zin om verder te gaan met de EU (behalve misschien voor handel) als landen op het moment de corona apart bestrijden en er geen enkele Europese eenheid is .

Een stekt voorbeeld is 700.000 maskers die Italie vanuit China zou krijgen maar door Polen en Tjechie in beslag genomen zijn .

Moeten we hierna niet eens gaan denken dat een vereningd Europa alleen op handelsgebied genoeg is .

"Beautiful Clean Coal"

Verwijderd

Wilf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 03:12:
[...]
Heel typisch, maar na dit gelezen te hebben ben ik ineens én kalm én denk ik: WTF doen we nu met z’n allen? Gewoon weer de deur uit!

Geen idee of dat de bedoeling is van dat stukje maar het voelt wel als een appèl om het leven weer gewoon op te pakken en de extra doden voor lief te nemen, ook al kan je het zelf zijn.
Met het huidige beleid accepteren we ook dat er (veel) doden gaan vallen. Maar door binnen het limiet van de zorg te blijven, kan je “onnodige” doden voorkomen.

Hou je verder vooral aan de richtlijnen, ze zijn er niet voor niets. Maar overdrijf het niet, je kan nog genoeg wél doen.
leekers schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:51:
Wat ik mij langzamerhand begin af te vragen waar is de EU op dit moment en in hoeverre heeft het zin om verder te gaan met de EU (behalve misschien voor handel) als landen op het moment de corona apart bestrijden en er geen enkele Europese eenheid is .

Een stekt voorbeeld is 700.000 maskers die Italie vanuit China zou krijgen maar door Polen en Tjechie in beslag genomen zijn .

Moeten we hierna niet eens gaan denken dat een vereningd Europa alleen op handelsgebied genoeg is .
Dat is dan weer een eventuele positieve uitkomst van deze crisis. Al zullen de meeste landen het na de crisis waarschijnlijk niet kunnen veroorloven om eruit te stappen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 07:00 ]

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:14
WolfsRain schreef op maandag 23 maart 2020 @ 01:21:
[...]

Het probleem is dus dat er a. een klein percentage 'gezonde' mensen ook op het IC belandt. b. dat onze ziekenhuizen een massale toestroom niet aankunnen. Uiteindelijk misschien beter voor de economie, maar er gaan dan heel veel mensen dood die helemaal niet met wat hulp overleefd hadden. Dat wil je mi niet.
Plus dat er veel minder capaciteit voor de reguliere zorg overblijft, wat ook weer levens kost en je een hele groep zorgmedewerkers als kanonnenvoer gebruikt met alle narigheid van dien.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Omdat het een heel lokale aangelegenheid is. Hoe lokaal zag je wel bij de laatste grote persconferentie (toen de horeca dicht ging). Toen werd gezegd dat dit de landelijke maatregelen zijn, maar Brabant zijn eigen verdere maatregelen neemt. Dus zelfs in een klein land doen we het nog niet centraal.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 14:13
“ Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 290.000 tot 650.000 doden.[3]

Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep.”

Die 5-10% is veel lager dan ik dacht. Dit komt neem ik aan omdat er veel immuniteit is.

Is het reeel dat bij Corona zonder tegenmaatregelen makkelijk een 50% besmetting er zou zijn binnen 1 jaar? Want dan loopt het qua zorgen uit de klauwen, en kun je die “het is maar griep roeptoeters” daarmee om de oren slaan.
En heftiger dan griep en griep krijgt kennelijk maar 5-10 procent met een lage aanslag op de zorg.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:22
wontcachme schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:18:
[...]

Dat we blij mogen zijn als de boel in 2021 weer normaal zou zijn......

Het is de vraag wat het eerst is: Vaccin/Medicijn of 60% immuniteit. Daarvan zal het afhangen hoe snel de boel weer "normaal" gaat zijn. Korte termijn kun je wel vergeten. De zorg kan het nu al amper meer bolwerken.
En op het moment dat er een vaccin is, moeten er honderden miljoenen mensen gevaccineerd worden. Dat is een enorme logistieke uitdaging, van productie tot vaccinatie.

Hopelijk wordt het medio 2020 al normaler, maar voordat het business as usual is ...

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Wij staan binnenkort voor de keuze, nieuwbouwhuis kopen of niet. Heb wel eens voor makkelijkere keuzes gestaan in het leven..

Verwijderd

*knip* Inmiddels niet meer relevante link van een maand geleden.

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 23-03-2020 08:47 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dacuuu schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:46:
Wij staan binnenkort voor de keuze, nieuwbouwhuis kopen of niet. Heb wel eens voor makkelijkere keuzes gestaan in het leven..
Bij twijfel niet inhalen!

Elect a clown, expect a circus.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Je artikel dateert van 27 februari...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

Yucon

*broem*

Hoewel wc papier en dergelijke allemaal wel redelijk aangevuld worden is er 1 product dat al een week niet te krijgen lijkt te zijn: bloem. In alle soorten en maten, witte bloem, patentbloem, volkorenbloem, allemaal weg. Het lijkt ook wel alsof het gewoon helemaal niet meer aangevuld wordt.

Herkent iemand dit of zijn de supermarkten hier in de buurt uniek hierin?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Misschien omdat iedereen thuis brood gaat bakken?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:41

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:30:
[...]

Dus veel beademingspatiënten hebben aan CPAP-maskers al genoeg? En die zijn er te weinig?
Geen idee. Kan je beter aan die Italianen vragen. Ik ben gewoon een nerd die het cool vind dat ze daar een gewoon duikmasker voor gebruiken, verder geen verstand van.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Uiterdaad is dat heel zwart op wit. Maar dat is het lijstje waar Italie zelf is mee gekomen.Waarom dan al die paniek?
Ten eerste zijn die cijfers van vorige week, dit zijn de 'CFR'-gevallen. Nogmaals, dit is niet het probleem.
Daarnaast is het feit dat ze 'onderliggend lijden' hadden niet hetzelfde als dat ze al stervende waren.
Let op, veel mensen die waarschijnlijk toch zouden sterven komen niet eens op de IC.

Maar het probleem is een overbelaste zorg en dat begin je nu ook terug te zien in de cijfers van Italië.
Er vallen nu (ook) veel doden in Italië omdat de IC's nu vol raken en dat zijn ook mensen die niet in die groep vallen.

En om even te illustreren: Ongeveer 0,5% van Italie is nu ziek, dus er moeten nog heel veel mensen ziek worden (berekend aan de hand van de schattingen, niet positieve gevallen).
Dus het is nog niet eens echt 'begonnen' in Italië.

Ook in Nederland is dat het probleem. De doden die nu vallen zijn de 'normale' doden, ouderen met onderliggend lijden. De doden uit het artikel van Bloomberg. Omdat onze IC's nog niet vol zijn en de andere gevallen prima geholpen kunnen worden.

Nogmaals: De mensen van 80 met uitgezaaide kanker, diabetes en een hoge bloeddruk die sterven zijn het probleem niet. Die komen vaak niet eens op de IC.
De mensen van 40 zonder onderliggend lijden die sterven omdat de IC vol is, die zijn het probleem.

In Nederland staan we aan het begin, of eigenlijk nog niet eens aan het begin.
Met 40K, mijn schatting, is 0,2% ziek.
Met 100K is 0,57% ziek.
Met, zoals jij misschien denkt (en ik hoop dat je gelijk hebt!) 'honderdduizenden', wat zullen we doen, 400K?, dan is 2,3% ziek.
Kijk nu eens naar de huidige bezettingsgraad van de IC's.
Daar zit het probleem.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 17:17

Plasma_Wolf

Student

trekker22 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:08:
“ Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 290.000 tot 650.000 doden.[3]

Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep.”

Die 5-10% is veel lager dan ik dacht. Dit komt neem ik aan omdat er veel immuniteit is.

Is het reeel dat bij Corona zonder tegenmaatregelen makkelijk een 50% besmetting er zou zijn binnen 1 jaar? Want dan loopt het qua zorgen uit de klauwen, en kun je die “het is maar griep roeptoeters” daarmee om de oren slaan.
En heftiger dan griep en griep krijgt kennelijk maar 5-10 procent met een lage aanslag op de zorg.
Iemand met het coronavirus verspreidt dat gemiddeld naar 3 anderen (griep 1.3-1.4). Dat je zonder maatregelen op 50% besmetting zit, is niet verrassend, zie dit filmpje.

Verwijderd

De vraag is ook: blijven de grenzen na de crisis ook nog dicht? Zo ja dan kunnen wij Europa wel opdoeken. Deze crisis laat echt zien dat het een voor alle, alle voor een is in Europa!

De Belgen denken corona buiten de deur te houden door grenzen te sluiten en zo'n beetje alle landen, waar Duitsland mee grenst die hebben dat ook gedaan.

Moest mijn vrouwtje uit Hongkong alleen uitleggen dat vluchtelingen nooit legaal de grens overkwamen, dus dat de grens sluitingen niet perse de vluchtelingen tegen houdt: welke waarschijnlijk nu ook allemaal corona oplopen.

Het voelt echt als een nachtmerrie, welke je normaal alleen in video games hebt. Doet mij denken aan The Last of Us, die ik een paar maanden geleden speelde.

Alleen veranderen de geïnfecteerde niet in zombies, maar gaan mensen hamsteren en word de politie en wellicht het leger straks ingezet om de vrijheid beperkende maatregelen te handhaven. Ja die gekke Henkie, van die talkshow gisteren die zei iets van: wij gaven onze vrijheid wel heel makkelijk op.

Ik heb het echter niet gekeken, omdat deze maatregelen momenteel echt nodig zijn: maar ik snap niet, dat dit vaccin er niet sneller kan zijn. De wereld zit toch vol met slimme mensen? Wij kunnen toch niet wachten tot ze weet ik hoeveel proeven gedaan hebben?

Maja ik vind deze crisis een beetje deprimerend: vooral omdat nu de tweedeling keihard zichtbaar is! Iedereen die een goede baan heeft, aka kantoorbaan. Die zitten gewoon thuis in hun wc-papier paleis: terwijl de echte helden, die mensen die voor € 5 per uur de vakken in de supermarkt vullen gewoon blootgesteld worden aan al die mensen.

Heck ik werk zelfs met een loondispensatie constructie, dus feitelijk krijg ik maar € 4,60 per uur betaald. Ik had net zo goed met de Wajong uitkering thuis kunnen zitten, maar ik kies ervoor mijn verantwoordelijkheid te nemen. Nu hopen dat na de crisis, niet de Wajong compleet wegbezuinigd word.... gelukkig heb ik wel een vast contract :)

Het voelt soms echter wel een beetje krom hoor en hoop van harte, dat supermarkt medewerkers na de crisis beter beloond worden: maar waarschijnlijk krijgen wij gewoon een grote middelvinger van de klanten, omdat wij het natuurlijk schuld zijn dat de gemiddelde Nederlander niet naar de minister president luistert :(

Ja ik weet die man heeft geen uitstraling: so what! Maar hij zegt het niet voor niks! En onze koning, die zit erbij als een zakenman en zelfs naar hem luisteren mensen niet. Iemand bij Zondag met Lubach, zei dat ze wel naar meneer van Uil luisterde... die man is of al dood of bejaard....

Klanten zijn ook zo chagrijnig als de pest en sommige denken, dat het tijden zoals normaal zijn: nee dat is het niet, dus je 2L cola is niet belangrijk! Wat belangrijk is, dat je voldoende voeding kunt kopen en dat is ondanks tekorten nog steeds mogelijk.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:48
Vrijdag schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:54:
Misschien omdat iedereen thuis brood gaat bakken?
Met de hoeveelheid mensen die uit pakjes kookt, komen ze van een zeer koude kermis thuis als ze brood gaan bakken.

Nee, men koopt omdat ze het anderen zien kopen en van horen zeggen hebben dat je met bloem brood kan bakken.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

LED-Maniak schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Met de hoeveelheid mensen die uit pakjes kookt, komen ze van een zeer koude kermis thuis als ze brood gaan bakken.

Nee, men koopt omdat ze het anderen zien kopen en van horen zeggen hebben dat je met bloem brood kan bakken.
Tja, kuddegedrag. Ondanks dat "de Nederlander" zo prat gaat op de volkseigen nuchterheid blijft het "aapje ziet, aapje doet" :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12 18:07
Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:52:
[...]

Je artikel dateert van 27 februari...
Blijkt maar weer hoe lastig en ingewikkeld deze materie is als een viroloog er zo ver naast kan zitten.
Denk dat het nu wel duidelijk is dat Italie in een staat van oorlog is. Nu is iedereen het er wel over eens dat Italie eerder maatregelen had moeten treffen

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
Yucon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:52:
Hoewel wc papier en dergelijke allemaal wel redelijk aangevuld worden is er 1 product dat al een week niet te krijgen lijkt te zijn: bloem. In alle soorten en maten, witte bloem, patentbloem, volkorenbloem, allemaal weg. Het lijkt ook wel alsof het gewoon helemaal niet meer aangevuld wordt.

Hangt van de winkel af, Jumbo hier om de hoek was t ruim een week lang op; Aldi ernaast een pallet vol met bloem; En afgelopen zaterdag opeens ook weer bij de Jumbo wel wat aanwezig; maar t zijn vaak kleine schappen waar maar een pak of 10/20 in kan, dus dat is snel weg

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

LED-Maniak schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:09:
[...]

En pannekoeken, cake, hartige taart, koekjes, zelf ongerezen brood. Kortom je kunt veel doen met bloem.

Verder kunnen ze Hornbach niet sluiten voor alles wat geen ZZP of bedrijf is... Consumenten hebben er niets te zoeken op het moment.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

https://www.bloomberg.com...-other-illness-italy-says

Dat zijn cijfers waar ik me elke keer op beroep. Omdat Italie telkens wordt opgenoemd onder het mom van: Dit staan jullie te wachten.

Volgens die cijfers, cijfers uit het land wat door de doemdenkers telkens opgenoemd worden staat ons dus het volgende te wachten:
- 99% van de dode die ons te wachten staan hebben allerlei andere ziektes waardoor hun levensverwachtig al kort was
- De gemiddelde leeftijd van het aantal sterf getallen zal 80 jaar zijn
- Iedereen die onder de 40 jaar door corona sterft heeft hoogstwaarschijnlijk voor corona al levensbedreigende ziektes/aandoeningen

Uiterdaad is dat heel zwart op wit. Maar dat is het lijstje waar Italie zelf is mee gekomen.Waarom dan al die paniek? Waarom dan steeds die totale niks zeggende reacties "o jeej, we hebben weer 2ic opnames en 250 bevestigde corona gevallen". Elk land zie je nu alleen met aantal nieuwe doden komen, en aantal nieuwe gevallen zonder enige achtergrond informatie. We testen mensen niet eens meer, misschien hebben we allang 100k+ besmettingen.

[...]
Ik kan voor een deel wel meegaan met je hele verhaal, maar er zijn natuurlijk wel nuances;

Je hebt het over ”allerlei ziektes”, maar dan hebben we het wel over de welvaartziektes hè. Niet dat die mensen al vergevorderde kanker hadden, nee ze slikken een bloedverdunner ofzo. Waar je 100 mee kan worden...

Verder lijk je te opteren voor minder maatregelen en te accepteren dat er (meer) mensen doodgaan. Het probleem daarmee is dat de zorg het niet aankan en je voor andere dingen dan ook geen plek hebt als ziekenhuis.. Of we moeten “gewoon” iedereen met Corona niet meer opnemen en thuis laten sterven. maar dat is natuurlijk in NL pas een mogelijkheid als de ziekenhuizen vol zijn... Catch 22

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Het is zo makkelijk om achter je PC vandaan artikelen te linken die niet meer van toepassing zijn terwijl je totaal geen weet hebt van de werkelijke situatie in Italie en Spanje waar mensen onder enorme spanningen en angst leven en bang zijn om dood te gaan ,
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat er in Nederland nog pc ridders zijn die gewoon de ogen sluiten voor wat er werkelijk aan de hand is .

"Beautiful Clean Coal"

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Yucon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:52:

Amandelmeel voor 4 euro per pakje was nog prima voorradig. Nederlanders houden wel hun zuinige principes bij het hamsteren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-12 16:51
Ze verwachtte dat een week later niemand nog over het coronavirus zou praten 8)7

• anandus
  • Niet online
brambello schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:21:
[...]

Ze verwachtte dat een week later niemand nog over het coronavirus zou praten 8)7
Ja, maar de mensen met alleen corona zijn op een hand te tellen ;)

• R.van.M
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:07:
[...]
: maar ik snap niet, dat dit vaccin er niet sneller kan zijn. De wereld zit toch vol met slimme mensen? Wij kunnen toch niet wachten tot ze weet ik hoeveel proeven gedaan hebben?

.
Een vaccin is niet zo simpel. In principe is een vaccin een virus wat inactief is gemaakt of sterk verzwakt. Het moet echter wel je immuun systeem nog activeren. Maak je het te zwak dan zal je lichaam het niet als een bedreiging zien. Maak je het te sterk dan word je er ziek van (of erger)

Daar komt nog eens bovenop dat elk lichaam anders is en anders erop kan reageren. Je wil dus heel zeker zijn dat mensen niet ernstig ziek worden, blijvende schade oplopen of komen te overlijden na het toedienen van je vaccin.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
Cyberpope schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:18:
[...]

En pannekoeken, cake, hartige taart, koekjes, zelf ongerezen brood. Kortom je kunt veel doen met bloem.

Verder kunnen ze Hornbach niet sluiten voor alles wat geen ZZP of bedrijf is... Consumenten hebben er niets te zoeken op het moment.
Kunnen dit soort zaken echt compleet gesloten worden? Als ik nu een lekkage krijg kan ik snel naar de bouwmarkt met in achtneming van alle voorschriften om materialen te halen. Is dat straks niet meer mogelijk? Als de situatie langer blijft aanhouden is de kans groot dat er vraag naar is. Niet zo zeer voor de mensen die vrolijk gaan sausen of nieuwe plantjes kopen maar voor als het echt nodig is.

Wellicht net zoals bij onze snackbar om de hoek: online bestellen en betalen en bij de deur ophalen. Werkt goed en contact is er niet. Ondernemers worden wel creatief in deze tijd!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

R.van.M schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Een vaccin is niet zo simpel. In principe is een vaccin een virus wat inactief is gemaakt of sterk verzwakt. Het moet echter wel je immuun systeem nog activeren. Maak je het te zwak dan zal je lichaam het niet als een bedreiging zien. Maak je het te sterk dan word je er ziek van (of erger)

Daar komt nog eens bovenop dat elk lichaam anders is en anders erop kan reageren. Je wil dus heel zeker zijn dat mensen niet ernstig ziek worden, blijvende schade oplopen of komen te overlijden na het toedienen van je vaccin.
Er zijn vast duizenden mensen zonder uitzicht te vinden die als proefkonijn willen dienen voor $. Of denk ik dan te pragmatisch?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FreakNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:28:
[...]

Er zijn vast duizenden mensen zonder uitzicht te vinden die als proefkonijn willen dienen voor $. Of denk ik dan te pragmatisch?
Met mogelijk permanente longschade op de IC als mogelijke bijwerking lijkt me niet heel aantrekkelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
FreakNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:28:
[...]

Leuk leesvoer:

https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/menselijke-labratten

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als je maar genoeg $ geeft zijn mensen tot veel bereid.

Ik weet niet hoe het normaal gaat met vaccins, maar als we wereldwijd 1000 mensen moeten opofferen om het vaccin 6 maanden eerder op de markt te brengen en zo wellicht 1.000.000 (of meer) levens redden... Pragmatisch, ik weet het.. Misschien zelfs onethisch..

Ik weet überhaupt niet of eerder testen op mensen de beschikbaarheid van vaccin kan bespoedigen...

En hierboven, die mensen wisten het niet..

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 23-03-2020 08:38 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57

gws24

Thinking is hard!

In amerika hebben ze het testen op proefdieren ook overgeslagen en zijn ze nu gelijk begonnen op het testen van mensen met een experimenteel vaccin dus er zijn mensen bereid dit te doen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:03
Cyberpope schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Mensen moeten simpelweg wat te doen hebben om niet helemaal gek te worden
Vergeet niet dat veel mensen thuis zitten zonder werk (totdat het weer aantrekt), als je dan echt helemaal niets mag doen wordt je knettergek

Vandaar dat mensen die klusjes gaan doen die al jaren liggen, om de dagen maar een beetje door te komen
Bouwmarkten kunnen imho gewoon open blijven, alleen moeten er wel regels komen, zoals hoeveel mensen er tegelijk naar binnen mogen gaan ;)

En daarbij vind ik het ook altijd wel makkelijk praten over andermans beroep, 'gewoon sluiten, laat ze maar lekker thuis zitten met z'n allen' :F

Gistermiddag toch even naar buiten gegaan om uit te waaien, bewust opzoek gegaan naar een plek waar amper mensen komen om zo toch even een stukje te lopen
Van te voren al wel meteen gezegd tegen elkaar dat als het daar druk zou zijn, we niet zouden wandelen, maar we kwamen inderdaad helemaal niemand tegen :)

• ijdod
  • Laatst online: 22-12 07:58
Ramon schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:28:
Italianen maken een duikmasker met 3D geprint verbindingsstuk voor noodbeademing: https://www.isinnova.it/easy-covid19-eng/
Die initiatieven heb ik in NL ook al gezien; maar dan meer in het perspectief van gebruik door zorgpersoneel. Het gaat dan om aanpassingen zodat er filters opgezet kunnen worden die ruim beschikbaar zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• autje
  • Registratie: Januari 2009
ijdod schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Die initiatieven heb ik in NL ook al gezien; maar dan meer in het perspectief van gebruik door zorgpersoneel. Het gaat dan om aanpassingen zodat er filters opgezet kunnen worden die ruim beschikbaar zijn.
Dat is ook precies wat ze in het artikel zeggen:
We’are reiterating that the idea is designed for healthcare facilities and wants to help in realization of an emergency mask in the case of a full-blown difficult situation, where is not possible to in find official healthcare supplies.
Grappig genoeg heb ik een paar weken geleden juist zo'n masker gekocht. Uiteraard zonder dat aparte pijpje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:50:
[mbr]*knip* Inmiddels niet meer relevante link van een maand geleden.[/]
Sorry mensen. Als jullie me zoeken zit ik me in een hoekje te schamen. Had niet door dat het oud artikel was, dit helpt natuurlijk niet mee. :$

• anandus
  • Niet online
Gisteren een videochat-borrel met mijn vriendengroep (we zijn met z'n veertienen).
Ten eerste: Het viel me nog alles mee, zoiets is best gezellig! Iedereen lekker knus op de bank met een wijntje en snacks erbij enzo.

Maar we hadden het (uiteraard) over corona, en het verbaasde me dat bijna iedereen er eigenlijk wel vanuitging dat er iets lockdownerigs aankomt.
Ikzelf heb nog een beetje een instelling van "misschien zijn (afhankelijk van de cijfers deze week) de huidige maatregelen genoeg, eventueel met wat aanpassingen, zoals groepsverboden enzo", maar ik was daarmee duidelijk de optimist van de groep.
Ik had niet verwacht dat ik de optimist zou zijn :+ Het heeft er misschien mee te maken dat ik nog veel mogelijkheden zie tussen de huidige situatie en een complete lockdown, dat er volgens mij nog veel knoppen zijn om aan te draaien.

Anway, in ieder geval niemand gaat ervanuit dat de huidige maatregelen snel zullen worden ingetrokken.
Sterker nog, een vriend (werkend bij een van de grotere Nederlandse bedrijven), kreeg te horen dat hij er waarschijnlijk vanuit moet gaan dat hij zes maanden moet gaan thuiswerken.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 23-03-2020 08:55 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31
Goed om te zien dat Lubach er even op los is gegaan. Wat een stel ontzettend onnozele idioten in dat filmpje zeg. Manman, te dom om te poepen.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
anandus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:54:
Gisteren een videochat-borrel met mijn vriendengroep (we zijn met z'n veertienen).
Ten eerste: Het viel me nog alles mee, zoiets is best gezellig! Iedereen lekker knus op de bank met een wijntje en snacks erbij enzo.

Ikzelf heb nog een beetje een instelling van "misschien zijn (afhankelijk van de cijfers deze week) de huidige maatregelen genoeg, eventueel met wat aanpassingen, zoals groepsverboden enzo", maar ik was daarmee duidelijk de optimist van de groep.
Groepsverbod zou nog wel goed zijn, om het te handhaven te maken voor de lokale overheden.

Videochatborrel op zich niet eens zo'n gek idee, ik zit plots te denken aan een videochatsessie met Cards Against Humanity ofzo, moet vast lukken :+ (let wel, dan hebben alle aanwezigen eigenlijk het spel nodig/in bezit)

edit:
correctie

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 23-03-2020 09:00 ]

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:12
@Cyberpope @FabianGTI

Ik heb van het weekend ook een schutting gezet met de buurman.
Hou me verder wel aan de richtlijnen van het rivm.
We hebben er ook op gelet dat we wel een beetje uit elkaars buurt bleven.

We hebben de palen schroeven en planken gewoon laten bezorgen.
Vrijdag stond er een pallet hout op de stoep, en nu staat er een schutting.

Je hoeft dus niet naar een bouwmarkt om wat te kunnen doen.

Was va het weekend wel langs de gamma gereden (die zit 2 straten achter me) en ik verbaasde me erover dat het hele parkeerterrein vol stond en er 3 rijen breed gereden werd.
Normaal rijden er een paar auto's en kun je overal parkeren.

En die beelden uit het bos en strand, niet normaal.

Mijn dochter van 3 is het thuiszitten ook meer dan zat.
Vandaag is de 2e week dat ze niet naar de opvang gaat, en ze loopt gewoon te zeuren dat ze naar de opvang wil.
"Liana naar Lou toe?" Nee, we gaan niet naar Lou toe
"Liana naar Steven toe?" Nee, we gaan niet naar Steven toe. We blijven thuis vandaag.
"Liana moergen naar Lou toe?" Zucht....

• autje
  • Registratie: Januari 2009
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:51:
[...]

Sorry mensen. Als jullie me zoeken zit ik me in een hoekje te schamen.
Social distancing, heel goed! d:)b

;)

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

ErA

Nederlandse, Europeanen en misschien wel de gehele "Westerse" wereld is te veel gewend aan vrijheid en zelfstandigheid.

Dit gaf ik een twee-tal weken geleden als absolute valkuil mee voor onze samenleving in de strijd tegen corona. Zelfs een lockdown gaat hier tegen eigenwijsheid aanlopen.

Kijk deze persconferentie:

https://9gag.com/gag/aL0EXDV

Als er vandaag niet minder dan 56 doden zijn, dan kun je je gordels vast gaan doen voor een leuke rit.

In mijn optiek is een lockdown onvermijdelijk.

Ik ben helemaal van cijfers en rationaliteit. Maar dit gaat over mensenlevens. En zoals de trend er nu uit ziet, gaan er daar over een weekje heel veel van verloren.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05

Zag hem nog niet als video langskomen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• R.van.M
HongKong ervaart nu dat het corona virus weer snel terug kan komen na een lockdown
Hong Kong will ban non-residents from visiting for 14 days as the city sees a second wave of imported coronavirus cases.
https://www.bloomberg.com...dent-arrivals-for-14-days

• ijdod
  • Laatst online: 22-12 07:58
De EU kan bar weinig doordat er genoeg mensen het liefst zo min mogelijk macht supranationaal hebben willen leggen. Je weet wel, 'de EU bepaalt ons leven'. Diezelfde mensen (ook op GoT0 hoor je nu al roepen 'zie je wel, de EU werkt niet'. Je kan echter even goed aanvoeren dat dit juist pleit voor veel verder gaande integratie... (iets wat ook geldt voor andere 'klachten' over de EU)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ErA

ErA

Dit is waarom de lockdown noodzakelijk is.

Verandering kost tijd.

De verandering die nu gevraagd wordt is té groot en té onwerkelijk. Dat kan men niet bevatten en dat kan je men niet kwalijk nemen.

Ja ik doe het zelf wel, maar ik snap dat mensen het niet serieus nemen.

Zodoende vind ik de politiek te laks. Omdat ik nu al weet dat de vinger gewezen gaat worden "Jullie hielden geen afstand en daarom is iedereen dood".

Nee zo werkt het niet.We zitten niet in een speelfilm waarin iemand wordt geïntroduceerd met buitenaards leven en dit binnen 5 minuten accepteert verwerkt en als normaal aanneemt. Dat duurt dagen, zo niet weken zo niet MAANDEN.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik hoop dat de eu na dit gebeuren wel gaat verplichten dat er binnen de eu altijd een x aantal mondkapjes en andere zaken geproduceerd kunnen worden en dat deze centraal worden gedistribueerd. De afhankelijkheid van china moet echt minder in deze.

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik vind toch de hoeveelheid klachten die mensen ervaren bizar uiteenlopend.
Waarom hoest de ene wel en de ander niet? Hoor mensen klagen over bizarre hoofdpijn, terwijl anderen een 'bak cement op de borst' ervaren.

Mijn vader kwam met 39,5 thuis vorige week. Heeft enorme hoofdpijn, wat spierpijn en koorts. De koorts is inmiddels afgezakt, maar met name de hoofdpijn is killing.
Is dit Corona? Is dit griep? We hebben allemaal wel eens griep gehad, maar zo'n enorme hoofdpijn herken ik niet.

We zullen het niet weten, want de HA wil niet testen.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 08:11
ErA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:19:
[...]
"Jullie hielden geen afstand en daarom is iedereen dood".

Nee zo werkt het niet.We zitten niet in een speelfilm waarin iemand wordt geïntroduceerd met buitenaards leven en dit binnen 5 minuten accepteert verwerkt en als normaal aanneemt. Dat duurt dagen, zo niet weken zo niet MAANDEN.
Toch is het waar. Degenen die ondanks alle oproepen tóch gezellig met zijn allen in een rij gaan staan, of op andere manieren in groepen verzamelen zonder afstand te houden, zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor extra doden. Het is hard, maar het is waar.

De vraag of je van mensen kunt verwachten dat ze dit meteen snappen is een andere. Al is het naar mijn mening vooral een deel van de bevolking dat het niet lijkt te willen snappen.

Schuldig: ja.
Verantwoordelijk: mwah...

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:48
23 maart 2020

Lief dagboek,

In uiterste nood besloten om maandagochtend direct na 8:00 - dat is immers het tijdslot voor de zwakkeren - boodschappen te doen. Allerlei voorraden zijn immers aan het opraken (WC papier) en de schappen waren afgelopen week consequent leeg. Als het echt niet anders kan is er nog de Volkskrant. Daarvan hebben we ook een voorraad. Deze ochtend had ik echter geluk. Weinig dreiging van de vijand (de medemens). Dus een rustige winkel waardoor afstand houden makkelijk was en genoeg WC papier. Daarvan twee pakken meegenomen zodat we voor de komende 2 maanden weer voorzien zijn.

--
CurlyMo

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Dat kun je van twee kanten bekijken natuurlijk. Die eenheid is er niet omdat mensen dat niet willen. Als er nu een EU was die had gezegd "blijf binnen" dan hadden de mensen, inclusief Wilders en Baudet, gezegd: "dat bepalen we zelf wel".

• TorpedoX_88
  • Laatst online: 22:03
Yogibeer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:23:
Waarom hoest de ene wel en de ander niet? Hoor mensen klagen over bizarre hoofdpijn, terwijl anderen een 'bak cement op de borst' ervaren.

Mijn vader kwam met 39,5 thuis vorige week. Heeft enorme hoofdpijn, wat spierpijn en koorts. De koorts is inmiddels afgezakt, maar met name de hoofdpijn is killing.
Is dit Corona? Is dit griep? We hebben allemaal wel eens griep gehad, maar zo'n enorme hoofdpijn herken ik niet.

Precies hierom moet als de sodemieter die "Infectieradar" in de lucht, zodat zoveel mogelijk mensen hun klachten door kunnen geven en ze door middel van algoritmes op basis van klachten bij bewezen corona gevallen een inschatting kunnen maken hoeveel mensen nu daadwerkelijk corona hebben in Nederland en daar beleid op kunnen maken

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:26:
23 maart 2020

Lief dagboek,

In uiterste nood besloten om maandagochtend direct na 8:00 - dat is immers het tijdslot voor de zwakkeren - boodschappen te doen. Allerlei voorraden zijn immers aan het opraken (WC papier) en de schappen waren afgelopen week consequent leeg. Als het echt niet anders kan is er nog de Volkskrant. Daarvan hebben we ook een voorraad. Deze ochtend had ik echter geluk. Weinig dreiging van de vijand (de medemens). Dus een rustige winkel waardoor afstand houden makkelijk was en genoeg WC papier. Daarvan twee pakken meegenomen zodat we voor de komende 2 maanden weer voorzien zijn.

--
CurlyMo
TL;DR: uit frustratie over het hamsteren zelf maar aan het hamsteren geslagen?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ieder mens is natuurlijk anders maar wat ook kan meespelen is met hoeveel virus je in eerste instantie besmet bent geraakt en waar, zie dit twitter draadje van een virologe van het LUMC (4 tweets uitgelicht):
Is ook de reden waarom die 1,5 meter afstand zo belangrijk is denk ik, dan kan je misschien nog wel besmet raken maar krijg je waarschijnlijk veel minder virus binnen dan als je op 20cm staat.

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 23-03-2020 09:32 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• krietjur
  • Laatst online: 23:33

krietjur

Where am I?

Ik ben nu ruim een week aan het hoesten, keelpijn en snotteren. Paar dagen beetje rillerig geweest, maar geen hoge koorts. Sinds vandaag bij de minste inspanning erg benauwd. Mijn vrouw sinds een weekje ook ziek, maar andere verschijnselen. Klein beetje hoesten, niet verkouden, doodmoe en knetterende hoofdpijnen die komen en gaan.

• ErA

ErA

Jorizzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:23:
[...]

Toch is het waar. Degenen die ondanks alle oproepen tóch gezellig met zijn allen in een rij gaan staan, of op andere manieren in groepen verzamelen zonder afstand te houden, zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor extra doden. Het is hard, maar het is waar.

De vraag of je van mensen kunt verwachten dat ze dit meteen snappen is een andere. Al is het naar mijn mening vooral een deel van de bevolking dat het niet lijkt te willen snappen.

Schuldig: ja.
Verantwoordelijk: mwah...
Ok ik run een bedrijf waarvan ik weet dat de helft van mijn personeel opstandig, eigenwijs, schofterig whatever is. Er zijn wat nieuwe regels van toepassing die inzet vereisen van alle medewerkers om succesvol te kunnen zijn.

Ik weet op voorhand dat die schofterige helft niet mee doet.

Toch pas ik mijn strategie daar niet op aan.

Dat maakt mij echt een waardeloze manager. en 100% verantwoordelijk

• Extigo
  • Laatst online: 22-12 12:09
MikeyMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Sinds wanneer is het halen van 2 pakken hamsteren? Ik heb vlak voor de "crisis" 4 pakken gehaald bij het Kruidvat (actie 4 pakken voor 7 euro). Ben ik dan ook ineens aan het hamsteren? 8)7

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:39
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:26:
23 maart 2020

Lief dagboek,

... en genoeg WC papier. Daarvan twee pakken meegenomen zodat we voor de komende 2 maanden weer voorzien zijn.

--
CurlyMo
Waarom 2 als 1 voor 1 maand ook genoeg was. Pot verwijt de ketel ;)

Ik snap het wel hoor, dat werk je in de hand bij schaarste.

De supermarkt waar ik vaak kom had via Facebook een handig overzicht gezet, waarin de drukte per uur per dag weergegeven werd. Het idee erachter was dat mensen konden zien wanneer het rustiger is in de supermarkt.

• CurlyMo
MikeyMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Hoe kan je dat nou beoordelen?!?

Normale boodschappen is het devies. Dit valt eronder. Daarnaast weet jij niet welk WC-papier het betreft. Namelijk het meest ecologische waarvan er maar 4 in het pak zitten, i.p.v. de mega-verpakkingen van 16 rollen bij de Kruidvat. Het wc-papier dat voor velen de laatste keuze zal zijn. Dus het zijn er gewoon een schappelijke 8 die weer in voorraad zijn.

En jammer dat ik toch de behoefte voel om mezelf te verdedigen :X

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

ErA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Ok ik run een bedrijf waarvan ik weet dat de helft van mijn personeel opstandig, eigenwijs, schofterig whatever is. Er zijn wat nieuwe regels van toepassing die inzet vereisen van alle medewerkers om succesvol te kunnen zijn.

En wat als het in plaats van de helft, maar 1% van je personeel betreft?

Wat ik bedoel is dat volgens de berichten op social media en kranten e.d. lijkt alsof 8 miljoen Nederlanders gewoon de regels negeert, maar dat is mijns inziens wel een flink vertekend beeld.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008

Megalodon86

Enzyme X

Bizarre situatie inderdaad. vorige week hadden zowel ik als mijn vrouw (rare) hoofdpijn, snotteren en drukkend gevoel op de borst. Dat duurde 3 of 4 dagen, we konden gewoon nog thuiswerken. Beiden geen koorts gehad.

Nu achteraf, denk ik dat de oorzaak eerder stress dan corona was. Maarja... wie zal het zeggen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
demo31051987 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Sinds wanneer is het halen van 2 pakken hamsteren? Ik heb vlak voor de "crisis" 4 pakken gehaald bij het Kruidvat (actie 4 pakken voor 7 euro). Ben ik dan ook ineens aan het hamsteren? 8)7
Omdat je aan 1 pak genoeg had. En iemand anders die aan 1 pak genoeg had nu met lege handen staat.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Hoe kan je dat nou beoordelen?!?

Normale boodschappen is het devies. Dit valt eronder. Daarnaast weet jij niet welk WC-papier het betreft. Namelijk het meest ecologische waarvan er maar 4 in het pak zitten, i.p.v. de mega-verpakkingen van 16 rollen bij de Kruidvat, en die voor velen de laatste keuze zijn. Dus het zijn er gewoon een schappelijke 8 die weer in voorraad zijn.

En jammer dat ik toch de behoefte voel om mezelf te verdedigen :X
Je had het over twee maanden voorraad... Zoals @LA-384 aangeeft; 1 maand was wellicht ook even genoeg geweest. Maargoed, het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen als iedereen tot zijn nek in de wc rollen zit lijkt me.

De legere schappen werken ook de natuurlijke neiging tot grotere inkoop in de hand.

• Yogibeer
Mijn vriendin en ik werken allebei in de zorg. We hebben echt een drukke week achter de rug en gingen zaterdag boodschappen halen. We doen net als anders boodschappen voor de hele week.

Mensen keken ons raar aan vanwege twee tassen met eten, drinken en overige middelen. So be it.

• Jorizzz
ErA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Als je van tevoren niet weet hoeveel personeel zich niet aan de regels houdt, maar je weet dat hoe méér er zich aan houden, hoe beter het werkt (dus je geeft aan: iedereen meewerken!), dan is de strategie prima, wat mij betreft. Kun je daarna bijsturen als blijkt dat het er teveel zijn.
Bovendien zijn de opstandigen nog steeds de schuldigen, hoe je het ook wendt of keert.

• CurlyMo
zacht schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Omdat je aan 1 pak genoeg had. En iemand anders die aan 1 pak genoeg had nu met lege handen staat.
Er wordt nergens gezegd dat je geen 2 pakken mag meenemen, er wordt gezegd dat je je normale boodschappen moet doen, en niet moet hamsteren. Wij halen altijd 1x in de week voor de hele week / anderhalve week boodschappen. Dan haal je niet overal 1 stuk van.

@MikeyMan je had ook kunnen zeggen dat je het goed vind dat we zuinig zijn (zelfs met WC-papier) dat we 2 maanden met 8 rollen doen. Ooit een keer een couchsurfer gehad die 1 rol per dag verbruikte, maar zelfs zei niet ziek te zijn 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door CurlyMo op 23-03-2020 09:38 ]

• Extigo
  • Laatst online: 22-12 12:09
[...]

Ik koop altijd in bulk. Al jaren. Is de Calve pindakaas 1+1, dan koop ik 4 potten. Is de Robijn wasmiddel 1+1 dan koop ik een fles of 6. WC papier in de aanbieding 4 pakken voor 7 euro. Ik koop 4 pakken. Dat heeft niets met hamsteren te maken, maar gewoon met mijn eigen portemonnee.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik zie wel ruimte voor een coördinerende rol van de EU in het opzetten van een test en trace systeem zoals de Aziatische landen hebben ingezet die het virus hebben teruggedrongen. Alles overziend lijkt dit toch de enige methode om op redelijke termijn weer een normaal leven te kunnen leiden. Daarvoor moet eerst het probleem van het tekort aan resources opgelost worden. Hier zie ik wel mogelijkheden om de EU geschikte productielocaties aan te laten wijzen, fabrieken die normaliter iets anders produceren maar nu stilliggen. Ook moeten labs en personeel om de testen uit te voeren gelijkmatig verdeeld worden over het gebied. Zodra de infrastructuur staat kunnen regio’s aan de slag met een EU protocol voor testen-tracen-isoleren-quarainteren, de voorbeelden liggen klaar in Zuid-Korea. Als het virus enigszins onder controle is kan supranationaal bepaald worden welke gebieden maatregelen af mogen schalen. Uiteindelijk kun je dan de binnengrenzen van de EU weer openen. Redelijk utopisch verhaal maar de komende maanden zitten een heleboel mensen toch niets te doen dus je zou zeggen dat er een denktank iets dergelijks uit zou moeten kunnen werken en als alle economieën door het putje zijn gegaan hebben alle landen er belang bij dat er weer iets van een afzetmarkt ontstaat.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

[...]

Asjeblieft zegt, gaan we nu per persoon afmeten hoeveel iedereen in huis mag halen?
Er is genoeg pleepapier, dus er gaat heus niemand dood omdat iemand 2 pakken pleepapier mee naar huis neemt.
2 winkelwagens/pallets vol is het andere uiteinde, maar kom op zeg, dit is wel heel erg kneutterig.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008

Megalodon86

Enzyme X

Yogibeer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:36:
Mijn vriendin en ik werken allebei in de zorg. We hebben echt een drukke week achter de rug en gingen zaterdag boodschappen halen. We doen net als anders boodschappen voor de hele week.

Mensen keken ons raar aan vanwege twee tassen met eten, drinken en overige middelen. So be it.
Je moet toch gewoon voor 1 a 2 weken boodschappen kunnen doen?! Wat een gezeur joh. Juist om de haverklap naar de winkels is niet handig; daar loop je het op straks.

Verwijderd

demo31051987 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Ik koop altijd in bulk. Al jaren. Is de Calve pindakaas 1+1, dan koop ik 4 potten. Is de Robijn wasmiddel 1+1 dan koop ik een fles of 6. WC papier in de aanbieding 4 pakken voor 7 euro. Ik koop 4 pakken. Dat heeft niets met hamsteren te maken, maar gewoon met mijn eigen portemonnee.
Ik doe al jaren met een lading wasmiddel wat ik ooit heel goedkoop heb gekocht.
Ik denk serieus dat er nu nog 50 flessen boven op zolder staan.

Dit weekend naar de sligro gegaan, nu ook open voor consumenten.

Ik wilde brinta voor de kinderen kopen, nergens ind e supermarkten te krijgen, bij de sligro gaan ze per 5 pakken...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Er wordt nergens gezegd dat je geen 2 pakken mag meenemen, er wordt gezegd dat je je normale boodschappen moet doen, en niet moet hamsteren. Wij halen altijd 1x in de week voor de hele week / anderhalve week boodschappen. Dan haal je niet overal 1 stuk van.

@MikeyMan je had ook kunnen zeggen dat je het goed vind dat we zuinig zijn (zelfs met WC-papier) dat we 2 maanden met 8 rollen doen. Ooit een keer een couchsurfer gehad die 1 rol per dag verbruikte, maar zelfs zei niet ziek te zijn 8)7
Jij gebruikt de bekende truc met 1 velletje per keer?
Draagt wel bij aan het handen wassen, dus das aan alle kanten inderdaad helemaal goed :Y

• Honesty
  • Laatst online: 07:11

Honesty

kattenneus!

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Ik doe al jaren met een lading wasmiddel wat ik ooit heel goedkoop heb gekocht.
Ik denk serieus dat er nu nog 50 flessen boven op zolder staan.

Dit weekend naar de sligro gegaan, nu ook open voor consumenten.

Ik wilde brinta voor de kinderen kopen, nergens ind e supermarkten te krijgen, bij de sligro gaan ze per 5 pakken...
Was het druk bij de sligro? Ik heb een pasje voor deze winkels en wil nog even vlees inslaan maar sinds ze voor iedereen open zijn ben ik bang voor dagjes mensen die dus ook geen afstand bewaren.

Festina lente

• CurlyMo
MikeyMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Jij gebruikt de bekende truc met 1 velletje per keer?
Draagt wel bij aan het handen wassen, dus das aan alle kanten inderdaad helemaal goed :Y
Ik vind het vooral weinig geruststellend als ik met mijn bericht al van verschillende kanten de maat wordt genomen.

• ErA

ErA

Rhapsody schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:34:
[...]
En wat als het in plaats van de helft, maar 1% van je personeel betreft?

Wat ik bedoel is dat volgens de berichten op social media en kranten e.d. lijkt alsof 8 miljoen Nederlanders gewoon de regels negeert, maar dat is mijns inziens wel een flink vertekend beeld.
Als het 1% van je personeel is dan corrigeert de rest van je personeel hem/haar wel. Dat komt wel goed. Maar het ziet er naar uit dat het toch om iets grotere aantallen gaat.

Vooropgesteld: Het is makkelijk praten voor iemand die niet de manager is, en dus niet de eindverantwoordelijkheid heeft. Ik kan nooit iets fout doen.

Er is gelukkig een manier dat zelf zonder goed management deze verandering er doorheen komt.
En dat is wanneer de aantallen een beetje oplopen.

[ Voor 18% gewijzigd door ErA op 23-03-2020 09:43 ]

Verwijderd

In de tijd waarin veel geroepen wordt, en veel vergelijkingen met Italië gemaakt worden, vind ik dit een klasse artikel van het AD. Enige nuance mbt de cijfers zonder het te downplayen.

https://www.ad.nl/binnenl...anse-toestanden~a2665ea2/ (premium)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAoRbSn9H2bdNT1Hd1atbOjIGlY=/f/image/foNtbkGMhGHbmFiAbUdEDAMs.png

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Stomme is dat wij altijd 1 pak wc papier halen, maar dat zelfs dat onmogelijk is geweest de afgelopen 2 weken. We hebben nu nog voor 1 week ongeveer, dus hoop toch echt dat we dan normaal aan het doen zijn..

Verwijderd

Honesty schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Was het druk bij de sligro? Ik heb een pasje voor deze winkels en wil nog even vlees inslaan maar sinds ze voor iedereen open zijn ben ik bang voor dagjes mensen die dus ook geen afstand bewaren.
Ik was voor het eerst in Leiden en was er zaterdag vroeg.
Viel mij 100% mee. Best rustig eigenlijk.

MAar de winkel viel mij wat tegen. Best klein in verhouding tot die op Forepark.

Verwijderd

demo31051987 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Wat mij betreft mogen de aanbiedingen, tot nader order wel weg blijven. Maja Albert Heijn heeft gewoon nog bonus aanbiedingen, zoals iedere week. Ze doen het dan wel niet via de tv of radio promoten.

Maar ook deze week krijg je bij sommige producten de 2e gratis.... dat past eigenlijk niet in deze tijd hoor. Want dat moedigt juist hamstergedrag aan, omdat mensen dan weer in gaan slaan i.v.m. de aanbieding.

• alexbl69
  • Laatst online: 07:19
FreakNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:36:
Als je maar genoeg $ geeft zijn mensen tot veel bereid.

Ik weet niet hoe het normaal gaat met vaccins, maar als we wereldwijd 1000 mensen moeten opofferen om het vaccin 6 maanden eerder op de markt te brengen en zo wellicht 1.000.000 (of meer) levens redden... Pragmatisch, ik weet het.. Misschien zelfs onethisch..

Ik weet überhaupt niet of eerder testen op mensen de beschikbaarheid van vaccin kan bespoedigen...

En hierboven, die mensen wisten het niet..
Zo eenvoudig werkt het helaas niet.

Je zult toch ook willen weten wat de lange-termijn effecten zijn van het injecteren van een lichaams-vreemde stof.

Mochten de dodenaantallen nu dusdanig astronomisch worden dat ons voortbestaan ervan afhangt dan is het en masse injecteren met een niet volledig uitgetest middel de laatste strohalm. Maar zolang de situatie is zoals die nu is zal dat zeker niet gebeuren. Je moet absoluut zeker weten dat het middel niet erger is dan de kwaal.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• vectormatic
  • Laatst online: 22:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

Basekid schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:46:
Stomme is dat wij altijd 1 pak wc papier halen, maar dat zelfs dat onmogelijk is geweest de afgelopen 2 weken. We hebben nu nog voor 1 week ongeveer, dus hoop toch echt dat we dan normaal aan het doen zijn..
Ben net even langs de aldi gereden, de winkel weer uitgelopen met 9 rollen WC papier en twee broden, no problemo (en lekker rustig, dus afstand houden kon zonder spastisch nerveus gedrag). De mega-pakken WC papier waren op, maar de "normale" pakken waren er meer dan genoeg.

Nou woon ik niet in het westen, maar vooralsnog valt de hamster-woede hier redelijk mee, ik heb er nog geen echte last van gehad.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• ErA

ErA

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:45:
In de tijd waarin veel geroepen wordt, en veel vergelijkingen met Italië gemaakt worden, vind ik dit een klasse artikel van het AD. Enige nuance mbt de cijfers zonder het te downplayen.

[Afbeelding]
Ja hier was ik van t weekend ook al mee bezig.

Maar het AD vergeet even de forecast te geven voor Nederland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aR9Srs2AR8_-lMV5LN4Pl-3saiY=/f/image/tsW3be7CEgFpxLJiSUhDEXJ2.jpg

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[Afbeelding]
Al dat soort berekeningen/vergelijkingen zijn :X dus mooi dat het AD die nuance brengt. In het NRC een stuk over de modelleurs van het RIVM en wat ze allemaal meenemen: https://www.nrc.nl/nieuws...-bierviltje-doet-a3994580.

• Jorizzz

[Afbeelding]
Het blijft hoe dan ook lastig vergelijken, omdat er verschillen zijn in het meten, behandelen, etc.

• TorpedoX_88
  • Laatst online: 22:03

[Afbeelding]
Waarom mensen nog steeds kijken naar aantal besmettingen snap ik echt totaal niet, het is toch al wel duidelijk dat het aantal testen per land (absoluur maar ook relatief tov het aantal inwoners) compleet verschillend is?

• alexbl69
  • Laatst online: 07:19
TrailBlazer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:21:
Ik hoop dat de eu Nederland na dit gebeuren wel gaat verplichten dat er binnen de eu Nederland altijd een x aantal mondkapjes en andere zaken geproduceerd kunnen worden en dat deze centraal worden gedistribueerd. De afhankelijkheid van china het buitenland moet echt minder in deze.
Fixed that for you.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ErA

ErA

TorpedoX_88 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Waarom mensen nog steeds kijken naar aantal besmettingen snap ik echt totaal niet, het is toch al wel duidelijk dat het aantal testen per land (absoluur maar ook relatief tov het aantal inwoners) compleet verschillend is?
Deze had ik gisteren gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHTjaisIu9fE2iYdVXDJPRg0l6s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/hFqJIHXnKMl8QlV5dT0n9mc1.png?f=fotoalbum_medium

Doden zijn leading, en aan de hand daarvan kun je op basis van goed testende landen zoals Duitland, zuid-korea een schatting maken van de werkelijke besmettingen.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

ErA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:51:
[...]
Ja hier was ik van t weekend ook al mee bezig.

Maar het AD vergeet even de forecast te geven voor Nederland:

[Afbeelding]
En jij kan beter forecasten dan het RIVM aan de hand van een simpel excel sheetje :?

• Yogibeer
TorpedoX_88 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Ik verbaas me er ook over dat media spreken over mogelijk duizenden besmettingen. Denk toch dat we moeten spreken over honderd duizenden besmettingen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
vectormatic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Ben net even langs de aldi gereden, de winkel weer uitgelopen met 9 rollen WC papier en twee broden, no problemo (en lekker rustig, dus afstand houden kon zonder spastisch nerveus gedrag). De mega-pakken WC papier waren op, maar de "normale" pakken waren er meer dan genoeg.

Nou woon ik niet in het westen, maar vooralsnog valt de hamster-woede hier redelijk mee, ik heb er nog geen echte last van gehad.
Woon in Maastricht dus dan geef ik de Belgen maar de schuld 🙄

• Jorizzz
ErA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:55:
Doden zijn leading, en aan de hand daarvan kun je op basis van goed testende landen zoals Duitland, zuid-korea een schatting maken van de werkelijke besmettingen.
Zelfs dat is lastig, want er zijn tussen landen grote demografische verschillen. Een relatief oude bevolking zal bij een gelijke besmettingsgraad toch méér doden zien dan een land met een jongere bevolking.

• ErA

ErA

gws24 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:55:
[...]

En jij kan beter forecasten dan het RIVM aan de hand van een simpel excel sheetje :?
Dat zeg ik niet. Maar als blijkt dat er een model is wat klopt voor een tijdlijn van 10 dagen. Dan durf ik dat model best wel een stukje door te trekken.
Pagina: 1 ... 60 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]