Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 96 Laatste
Acties:
  • 349.044 views

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:01
PWM schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:42:
[...]

De US sloot anders redelijk rap het luchtruim voor China en de EU (toen wij in de EU nog dachten dat het allemaal overdreven was).
Trump heeft tot vorige week volgehouden dat het allemaal niks voorstelt en lijkt voornamelijk veel moeite te doen het virus te blijven framen als iets van buitenaf. In een groot land als de VS lijkt het me ook nog belangrijker de binnenlandse bewegingen te beperken dan die van buitenaf.

De manier waarop hij de testen van het WHO heeft geweigerd en het feit dat er nog helemaal niks is geregeld of überhaupt beloofd voor de mogelijke behandeling van al die mensen zonder verzekering stemt ook niet echt hoopvol. Qua steunpaketten is onze regering ook een stuk daadkrachtiger volgens mij. En ik ben daar echt geen fan van.
ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:17:
[...]

Onzin. Een vertraging komt 100% van de sociale isolatie. Als er 2000 mensen op de IC liggen zijn er waarschijnlijk rond de 100.000 mensen besmet. Dat is nog niet 1%
Het zou mij overigens niks verbazen als er veel meer mensen besmet zouden zijn dan we nu inschatten.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 22-03-2020 20:23 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
AW_Bos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:21:
Delen van de mensheid zijn echt hopeloos..... :F
Ga dan punniken ofzo!

[Afbeelding]

:F :F :F :F :X :X :X

Maar aan de andere kant moest ik best wel lachen, maar met zulk nieuws te verspreiden ben je wel oer-dom bezig! Ik hoop dat Whatsapp zulke mensen maar gaat bannen, want dit is gewoon..... dom!
Zal mij niks verbazen (ook als ik kijk naar de grammatica en taalgebruik) als dat fake nieuws uit een bepaald Oost-Europees land is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:10

mr_petit

opperprutser

DeKoetsier schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Terwijl je in NL juist 'de populisten' hebt die het snelst vergaande maatregelen willen nemen.
Dat is inderdaad apart/opvallend.

Natuurlijk zijn 'de populisten' in nederland in de oppositie, maar ik heb ook zo het vermoeden dat hun aanhang vooral vanuit het oudere deel van de bevolking komt. En dat is meer een risicogroep.
Dus ze kunnen dit zeggen vanuit 'oppositieredenen' maar wellicht ook uit dat ze hun deel van het electoraat willen beschermen, wat natuurlijk goed is.

"man is not truly one, but truly two,"

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand nog mooie shows gezien in de lucht?

https://www.omroepgelderl...lichtshows-vanwege-corona

Hier in Brabant ook, richting Waalwijk is er 1 een show aan het doen.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:21
Vorkie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:23:
Iemand nog mooie shows gezien in de lucht?

https://www.omroepgelderl...lichtshows-vanwege-corona

Hier in Brabant ook, richting Waalwijk is er 1 een show aan het doen.
Hier in Uden was net niks te zien...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
RemcoDelft schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Dat is "een somber scenario", er staat nergens dat dat het slechtste scenario is.
In het teletekst artikel staat: "In het somberste scenario stijgt het aantal ic-patienten eind mei naar 2500".
Ik denk dat "somberste" in deze context gelijk is aan "slechtste".

Natuurlijk kun je zeggen dat wanneer de overheid nu de ziekenhuizen sluit en iedereen verplicht op straat orgies laat houden en zware straffen gaat uitdelen aan eenieder die niet meedoet, het aantal ic-patienten eind mei ver boven de 2500 zal stijgen, maar ik denk dat ze doelen op realistische scenario's bij realistische maatregelen ;)

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:17:
[...]

Onzin. Een vertraging komt 100% van de sociale isolatie. Als er 2000 mensen op de IC liggen zijn er waarschijnlijk rond de 100.000 mensen besmet. Dat is nog niet 1%
Onderbouw dat eens? Bestem als in getest? 2000 Corona IC of IC totaal?

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:27
Lees de topic warning, s.v.p., speculeren heeft geen zin. Hij komt er of hij komt er niet.

[ Voor 103% gewijzigd door defiant op 22-03-2020 21:05 ]

EU DNS: 86.54.11.100

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
Volgens mij gaat het hier wel redelijk de goede kant op. Toen ITA op 107 doden stond waren er in de 2 dagen daarna ruim 1900 nieuwe besmettingen. In Nederland zitten we op 1200. Daarnaast telde wij 73 doden in de 2 dagen erna en ITA 90. ITA had in de drie dagen daarna 250 doden en 4500 nieuwe besmettingen, een dikke verdubbeling.

Laten we kijken hoe wij het doen Maandag, Dinsdag en Woensdag.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-12 21:00
BasvanS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:05:
Volgens mij gaat het hier wel redelijk de goede kant op. Toen ITA op 107 doden stond waren er in de 2 dagen daarna ruim 1900 nieuwe besmettingen. In Nederland zitten we op 1200. Daarnaast telde wij 73 doden in de 2 dagen erna en ITA 90. ITA had in de drie dagen daarna 250 doden en 4500 nieuwe besmettingen, een dikke verdubbeling.

Conclusies trekken uit aantal besmettingen kun je alleen als je op exact dezelfde sample hetzelfde aantal tests doet. Ergo; onmogelijk.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ìk zie wel in mijn buurt groepen steeds meer advertenties voorbijkomen van dingen die te koop worden aangeboden - lijkt er toch op dat her en der mensen contacten nodig hebben of voorhanden willen hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

BasvanS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:05:

Nou, redelijk goed vind ik niet, het aantal positief getesten zegt niks over de daadwerkelijke besmettingen en Italië heeft ongeveer 63 miljoen inwoners, Nederland ongeveer 17 miljoen.

Dus het is zeker afwachten, ik had even hoop toen we 2 dagen achter elkaar 30 doden hadden maar die ging de dag erna weer omhoog naar 43.

Wear Sunscreen!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

franssie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:13:
Ìk zie wel in mijn buurt groepen steeds meer advertenties voorbijkomen van dingen die te koop worden aangeboden - lijkt er toch op dat her en der mensen contacten nodig hebben of voorhanden willen hebben.
Ook frustrerend soms… ik heb een auto te koop staan op o.a. MP en het buitenland en twijfel of die €30 per maand nu wel zin heeft. En ik kijk ook in Zweden naar auto’s en dat is nu zinloos, terwijl er soms echt mooie pareltjes tussen staan. Ook kleine dingen kopen en verkopen voelt nu toch vreemd.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 15:44
Was er al op deze geschoten in dit topic? (Niet op de vorige 10 pagina's volgens mij)

https://www.nemokennislin...rend-rekenen-aan-covid-19

(Edit: 2 dagen terug wellicht, lukt me niet alles in dit topic te volgen)

[ Voor 19% gewijzigd door _Anvil_ op 22-03-2020 21:26 ]

• ledog
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:53
BasvanS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:52:
[...]

Onderbouw dat eens? Bestem als in getest? 2000 Corona IC of IC totaal?
De onderbouwing komt van het algemeen gehanteerde cijfer dat zo'n twee procent van de zieken opname op de IC nodig heeft. Het cijfer wordt vanavond bij de NOS aangehaald door een deskundige.

Als er 2000 Corona patiënten op de IC liggen zijn er rond de 100.000 mensen besmet. Dat blijft een fractie van de 17 miljoen Nederlanders, daarmee zijn de IC's vol en hebben we ons onnodig lang blind gestaard op een niet te realiseren natuurlijke kudde immuniteit.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is het nog altijd zaak om niet besmet te raken, zat net de nieuwe gerapporteerde Intensive Care cijfers van de NICE te bekijken:
Bron: https://www.stichting-nice.nl/

Totaal aantal COVID-19 opnames in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z. geen ontslagdatum bekend): 345

Totaal aantal Nederlandse ICs met tenminste één COVID-19 opname op dit moment: 66

Totaal (cumulatief) aantal aangemelde COVID-19 patiënten in Nederlandse ICs: 393

Totaal aantal COVID-19 opnames in de Nederlandse ICs met fatale afloop: 30

Dat betekent dus dat er 393-345-30= 18 patiënten levend van de IC zijn gekomen tov 30 overleden patiënten.

De overige sterfgevallen ten gevolge van Covid-19 hebben dus niet op de IC gelegen.

Best heftig, als je het mij vraagt.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:22:
[...]

Zal mij niks verbazen (ook als ik kijk naar de grammatica en taalgebruik) als dat fake nieuws uit een bepaald Oost-Europees land is.
Welnee. Dit is een maaksel van een paar pubers.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wilf schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Ook frustrerend soms… ik heb een auto te koop staan op o.a. MP en het buitenland en twijfel of die €30 per maand nu wel zin heeft. En ik kijk ook in Zweden naar auto’s en dat is nu zinloos, terwijl er soms echt mooie pareltjes tussen staan. Ook kleine dingen kopen en verkopen voelt nu toch vreemd.
Als het bloed door de straen loop moet je handelen maar , op een beurs is dat wat anoniemer dan in je eigen straat en auto's uit het buitenland halen is ook weer zoiets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:58
Wilf schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Heb me afgelopen week nog een bureaustoel van MP gekocht. Als we ons aan de regeltjes houden. Afstand, contactloos betalen etc. Moet dat best kunnen.
Nadat ik vroeg of hij me een betaalverzoekje kon sturen was dat geen probleem.

Maar ik zie op mijn zakelijke Marktplaats ad account wel dat het aantal vertoningen de laatste dagen daalt, ik heb mijn campain daarom op pauze gezet.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:48
Humma Kavula schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Nou, redelijk goed vind ik niet, het aantal positief getesten zegt niks over de daadwerkelijke besmettingen en Italië heeft ongeveer 63 miljoen inwoners, Nederland ongeveer 17 miljoen.

Dus het is zeker afwachten, ik had even hoop toen we 2 dagen achter elkaar 30 doden hadden maar die ging de dag erna weer omhoog naar 43.
Maar waarom zegt 't aantal inwoners iets in deze fase? De bevolkingsdichtheid is in deze fase volgens mij veel relevanter, want er zijn nog zat mensen om te besmetten en nog zo weinig besmet dat groepsimmuniteit nog geen/zeer weinig effect heeft.

Dus voorlopig zijn de enige factoren in het aantal besmettingen de factor tijd en het aantal nieuwe besmettingen dat een patient veroorzaakt. Tijd gaat overal even snel, het aantal besmettingen hebben wij eerder op geacteerd dan Italie, dus dat effect zou je nu langzaamaan kunnen gaan zien

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 13:40
Kom op interner gewoon een Nederlandse site (coronatest . nu) tegen die cliamed testen te verkopen om te zien of je het je het hebt (gehad). Nog wel van 2 aanbieders ook, en je kan rusting 1000 stuks kopen..... 🤯eigenlijk te bizar voor woorden als je leest hoe het in Nederland in een Lab gebeurt en hier dan opeens een “thuis test” hebt..
Dat kan toch nooit accuraat zijn?

American Express vraagbaak

Verwijderd

Stuur deze maar massaal door naar iedereen die je kent die het nog niet zo serieus inziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTVwVC-TXneFQJPpu0NdQXOiqhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLbeLlScbisCvmVLq8dbuqCV.jpg?f=fotoalbum_large

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stinger_Ventura schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:28:
Kom op interner gewoon een Nederlandse site (xxx) tegen die cliamed testen te verkopen om te zien of je het je het hebt (gehad). Nog wel van 2 aanbieders ook, en je kan rusting 1000 stuks kopen..... 🤯eigenlijk te bizar voor woorden als je leest hoe het in Nederland in een Lab gebeurt en hier dan opeens een “thuis test” hebt..
Tijd om even zelf na te denken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Verwijderd traditioneel heet het Bob - waar komt Sjors vandaan?

Verwijderd

franssie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:30:
@Verwijderd traditioneel heet het Bob - waar komt Sjors vandaan?
Sjors komt van Telegram waar Jaap hem ontving.

Alvast sorry voor alle Sjorsen.

Edit: wellicht heeft Bob een vitaal beroep en kon hij geen tijd vinden om te posen voor de meme.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2020 21:34 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kom op interner gewoon een Nederlandse site (coronatest . nu) tegen die cliamed testen te verkopen om te zien of je het je het hebt (gehad). Nog wel van 2 aanbieders ook, en je kan rusting 1000 stuks kopen..... 🤯eigenlijk te bizar voor woorden als je leest hoe het in Nederland in een Lab gebeurt en hier dan opeens een “thuis test” hebt..
Dit lijkt mij iemand die de boel oplicht, en hoopt snel een boel geld binnen te krijgen?

---RAWE CEEK!!!---

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:58
ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:24:
Als er 2000 Corona patiënten op de IC liggen zijn er rond de 100.000 mensen besmet. Dat blijft een fractie van de 17 miljoen Nederlanders, daarmee zijn de IC's vol en hebben we ons onnodig lang blind gestaard op een niet te realiseren natuurlijke kudde immuniteit.
Gelukkig doen we dat ook niet. Dat is ook bepaald geen nieuws.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hoorde net op de radio (BNR) dat Roche hun test volledig automatisch heeft gemaakt en per direct voor 400.000 tests capaciteit heeft voor Europa en nog op gaan schalen. Met dit soort aantallen kan het testbeleid ook wel aangepast worden...

Sys Specs

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

• ledog
ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:34:
[...]
Gelukkig doen we dat ook niet. Dat is ook bepaald geen nieuws.
Ik heb niet de indruk dat we alles op alles zetten om het aantal infecties te beperken. Waar zijn we dan wel mee bezig?

• alexbl69
  • Laatst online: 19:16
_Anvil_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:23:
Was er al op deze geschoten in dit topic? (Niet op de vorige 10 pagina's volgens mij)

https://www.nemokennislin...rend-rekenen-aan-covid-19

(Edit: 2 dagen terug wellicht, lukt me niet alles in dit topic te volgen)
Dat stukje over de vergelijking met de natuurlijke sterfte spreekt me wel aan.

Vorige week was er een filmpje van een inwoner van Bergamo die de overlijdensadvertenties van begin februari (normaal, ca. 1,5 pagina) vergeleek met de huidige situatie (stuk of 11, 12 pagina's). Vertelde gisteren al aan iemand dat zodra deze ellende daar voorbij is er een jaar lang heel weinig advertenties in de krant zullen staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

Danfoss schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:36:
Hoorde net op de radio (BNR) dat Roche hun test volledig automatisch heeft gemaakt en per direct voor 400.000 tests capaciteit heeft voor Europa en nog op gaan schalen. Met dit soort aantallen kan het testbeleid ook wel aangepast worden...
Dat is een goede stap!

• ledog
Waar zit Roche? Heeft Nederland daar wat aan?

Edit: Ik zie het al. In Basel, dit zijn de betreffende machines geloof ik
https://dialog.roche.com/...as-6800-8800-systems.html

[ Voor 18% gewijzigd door ledog op 22-03-2020 21:41 ]

• SvMp
  • Niet online
Die site is wel een hele duidelijk scam. Kan bijna niet erger.

• SvMp
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:34:
[...]

Dit lijkt mij iemand die de boel oplicht, en hoopt snel een boel geld binnen te krijgen?
Het plaatje is in ieder geval gejat van een normale website: https://www.zeit.de/wisse...id-19-universitaetsklinik

• alexbl69
  • Laatst online: 19:16
Werkelijk... de onuitstaanbare arrogantie van sommige mensen in dat filmpje :(.

Mooi dat ze zo te kakken worden gezet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• SvMp
  • Niet online
ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Ik heb niet de indruk dat we alles op alles zetten om het aantal infecties te beperken. Waar zijn we dan wel mee bezig?
Het aantal infecties beperken (op een paar onverantwoorde aso's na).

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:48:
[...]

Werkelijk... de onuitstaanbare arrogantie van sommige mensen in dat filmpje :(.

Mooi dat ze zo te kakken worden gezet.
Wordt er echt serieus kwaad over.

En ze zouden het journaal moeten beginnen met het beeld uit Italië dat het leger dan de vele doden moeten ophalen omdat de crematoria vol zijn.
Misschien gaan mensen het dan snappen

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Waar zit Roche? Heeft Nederland daar wat aan?

Edit: Ik zie het al. In Basel, dit zijn de betreffende machines geloof ik
https://dialog.roche.com/...as-6800-8800-systems.html
Roche zit ook in Nederland.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed begin... Maar hoe de logistiek eromheen regelen? Welke tijdseenheid past hierbij?

• ledog
SvMp schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:51:
[...]

Het aantal infecties beperken (op een paar onverantwoorde aso's na).
Ok, we gaan maatregelen nemen om het virus te dempen. De exponentiële groei gaat eruit, het aantal nieuwe zaken neemt af. Waarom geloven zo weinig mensen dat het virus daarmee zal verdwijnen in Nederland en dat we dat ook beter kunnen communiceren omdat dat hoop geeft.

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:07

Stoney3K

Flatsehats!

ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Ok, we gaan maatregelen nemen om het virus te dempen. De exponentiële groei gaat eruit, het aantal nieuwe zaken neemt af. Waarom geloven zo weinig mensen dat het virus daarmee zal verdwijnen in Nederland en dat we dat ook beter kunnen communiceren omdat dat hoop geeft.
Omdat je als je de exponentiële groei wil blijven dempen, iedereen permanent sociaal moet isoleren, dat heeft te veel gevolgen voor de economie en voor de hele maatschappij.

Wat je wil doen is het lang genoeg uitstellen om genoeg zorgcapaciteit op te bouwen en dan proberen om het aantal besmettingen geleidelijk aan weer op te voeren, tenzij er in de tussentijd een effectief medicijn/vaccin is ontwikkeld

Een ander langetermijn-scenario is er niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• delorean7
  • Laatst online: 20-12 18:17

delorean7

Let's take the Aston toni

Wtf dus wel genoeg testen?
Daar komen ze nu mee?

https://www.groene.nl/art...eid-los-en-testen-massaal

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
groene.nl schreef een week geleden nog wat voor zegen het voor de aarde was als er massale sterfte zou zijn - beetje raar blaadje.

Maar wat ik lees dat ze in het Noorden een ander plan trekken dan drie weken geleden is natuurlijk zinvol, want meer informatie dan drie weken geleden. En er lijkt meer test capaciteit te zijn dan 3 weken geleden dus zo vreemd als het lijkt, is het niet.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
http://danvallenerminderdoden.nl/

Ze hebben het domein in ieder geval netjes aangemaakt, benieuwd of de ook wat met de inkomende mails doen :+.
Nee hoor, het UMCG heeft al meermaals naar buiten gemeld de aantallen die zij testen. Ook ik heb binnen dit topic dat enkele keren gemeld. Maar in de snelheid van dit topic, sneeuwen dit soort zaken redelijk onder.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat een slecht stuk.
In Amsterdam testen ze ook massaal ziekenhuispersoneel. Dus dat stuk over personeel testen is kul. Ze hebben zelfs een test gedaan onder 500 man personeel in Noord-Brabant

Er is niet zozeer een tekort aan testen, maar het heeft amper zin om te testen.
Dat zegt hij zelf ook impliciet in de rest van het stuk.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 15:13
De tests zijn leuk voor de statistieken en voor de mensen waarbij het van cruciaal belang is om zekerheid te hebben of ze zijn besmet of niet, maar meer tests gaat de pandemie niet terugdringen. Ik zou derhalve niet teveel gewicht hangen aan die tests.

• ledog
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:08:
[...]

Omdat je als je de exponentiële groei wil blijven dempen, iedereen permanent sociaal moet isoleren, dat heeft te veel gevolgen voor de economie en voor de hele maatschappij.

Wat je wil doen is het lang genoeg uitstellen om genoeg zorgcapaciteit op te bouwen en dan proberen om het aantal besmettingen geleidelijk aan weer op te voeren, tenzij er in de tussentijd een effectief medicijn/vaccin is ontwikkeld

En hoeveel denk jij dat het verschil zal zijn tussen dempen om onder de zorgcapaciteit te blijven en dempen om het virus in de kiem te smoren. Dat verschil bestaat bij een exponentieel proces niet. Het dooft uit, of blijft versneld groeien.

Stationair draaien is bij een epidemie onmogelijk.

• Falcon
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Poeh, das een best kritisch artikel richting RIVM en het landelijke beleid.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:19:
[...]

En hoeveel denk jij dat het verschil zal zijn tussen dempen om onder de zorgcapaciteit te blijven en dempen om het virus in de kiem te smoren. Dat verschil bestaat bij een exponentieel proces niet. Het dooft uit, of blijft versneld groeien.
Het tijdspanne waarin het gebeurt. Je hebt tijd nodig om de zorgcapaciteit uit te breiden en zo gauw die er is kun je maatregelen weer gaan versoepelen zodat je groepsimmuniteit op kan bouwen.

Het virus uit proberen te bannen zou betekenen dat je permanent, erg drastische maatregelen nodig hebt wat je land niet gaat overleven. Dan wordt het middel erger dan de kwaal, en zelfs als je het virus dan voor 100% hebt uitgebannen, je hoeft maar één besmetting van buitenaf te krijgen en je begint weer van voren af aan, want, geen immuniteit.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

psychodude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:16:

Nee hoor, het UMCG heeft al meermaals naar buiten gemeld de aantallen die zij testen. Ook ik heb binnen dit topic dat enkele keren gemeld. Maar in de snelheid van dit topic, sneeuwen dit soort zaken redelijk onder.
Klopt, overigens zijn er inmiddels meer testlocaties dan alleen het UMCG

Cogitationis poenam nemo patitur

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:04:
[...]

omdat verdwijnen onmogelijk is |:( weet niet hoe vaak dat herhaald moet worden. Je punt is eigenlijk van 5 dagen geleden..

We willen dat de zorg niet overbelast wordt, dat lukt door niet teveel mensen tegelijk corona te laten hebben. Dat kunnen we een beetje sturen met Social distancing.

Corona verdwijnt niet meer, maar kan hopelijk in de toekomst goed bestreden worden met een vaccin voor de zwakkeren, en een deel van het volk zal van zichzelf immuun zijn omdat ze het hebben gehad

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
Italianen maken een duikmasker met 3D geprint verbindingsstuk voor noodbeademing: https://www.isinnova.it/easy-covid19-eng/

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 22-03-2020 22:28 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ramon schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:28:
Italianen maken een duikmasker met 3D geprint verbindingsstuk voor noodbeademing: https://www.isinnova.it/easy-covid19-eng/
Dus veel beademingspatiënten hebben aan CPAP-maskers al genoeg? En die zijn er te weinig?

• ledog
GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:23:
[...]
omdat verdwijnen onmogelijk is |:( weet niet hoe vaak dat herhaald moet worden. Je punt is eigenlijk van 5 dagen geleden..

We willen dat de zorg niet overbelast wordt, dat lukt door niet teveel mensen tegelijk corona te laten hebben. Dat kunnen we een beetje sturen met Social distancing.

Corona verdwijnt niet meer, maar kan hopelijk in de toekomst goed bestreden worden met een vaccin voor de zwakkeren, en een deel van het volk zal van zichzelf immuun zijn omdat ze het hebben gehad
Snap je dan niet dat je een virusuitbraak, exponentieel proces, nooit zo kan controleren dat het aantal nieuwe zaken constant blijft. Het is vele malen beheersbaarder als je meteen kan reageren op het moment dat een nieuwe uitbraak opduikt.

Als het al lukt om het virus overal in het land te laten voortsudderen, heb een veel strengere lock down nodig om onder de IC capaciteit te blijven dan wanneer je hier en daar lokaal hard moet ingrijpen bij een nieuwe uitbraak.

Als landen om ons heen wel succesvol zijn met het in de kiem smoren van het virus laten ze geen verkeer meer binnen uit het aan alle kanten besmette Nederland.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Als het al lukt om het virus overal in het land te laten voortsudderen, heb een veel strengere lock down nodig om onder de IC capaciteit te blijven dan wanneer je hier en daar lokaal hard moet ingrijpen bij een nieuwe uitbraak.

Als landen om ons heen wel succesvol zijn met het in de kiem smoren van het virus laten ze geen verkeer meer binnen uit het aan alle kanten besmette Nederland.
Het gaat er om dat dat geen langetermijn oplossing is. Zelfs de maatregelen waar we nu al mee zitten, moeten we geen 3 maanden vol houden want dan ligt de economie van het hele land compleet plat.

Zelfs als je daarmee het virus uit zou kunnen bannen zijn de bij-effecten daarvan te dramatisch: Operatie geslaagd, patiënt overleden.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:34:
[...]

Het gaat er om dat dat geen langetermijn oplossing is. Zelfs de maatregelen waar we nu al mee zitten, moeten we geen 3 maanden vol houden want dan ligt de economie van het hele land compleet plat.

Zelfs als je daarmee het virus uit zou kunnen bannen zijn de bij-effecten daarvan te dramatisch: Operatie geslaagd, patiënt overleden.
De maatregelen duren waarschijnlijk wel langer dan drie maanden.

Daarom moeten we er slim mee omgaan. We moeten manieren verzinnen om met 'het nieuwe normaal' toch de maatschappij en economie te kunnen laten draaien. Aanpassen en aanpakken.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 22-03-2020 22:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-12 14:30
[...]Het gaat er om dat dat geen langetermijn oplossing is. Zelfs de maatregelen waar we nu al mee zitten, moeten we geen 3 maanden vol houden want dan ligt de economie van het hele land compleet plat. Zelfs als je daarmee het virus uit zou kunnen bannen zijn de bij-effecten daarvan te dramatisch: Operatie geslaagd, patiënt overleden.
Welke bij-effecten bedoel je ?
Bedoel je met "patiënt overleden" dat we economische schade oplopen?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:48:
[...]

Daarom moeten we er slim mee omgaan. We moeten manieren verzinnen om met 'het nieuwe normaal' toch de maatschappij en economie te kunnen laten draaien. Aanpassen en aanpakken.
Op het moment dat die groepsimmuniteit (of een vaccin) er is dan is er geen social distancing meer nodig, maar dat kost tijd.

En ik kan je nu al vertellen dat je kroegen en restaurants niet een half jaar dicht kan laten gaan, en Schiphol kan ook niet eventjes een half jaartje pauze nemen.

• D-e-n
Waarom blijft nog steeds de suggestie langskomen dat andere landen wel een complete lockdown hebben en dat dat überhaupt mogelijk zou zijn?

Ook in België gaan er nog mensen naar het werk, kun je online bestellen en ga je nog naar de supermarkt. Dat zijn allemaal nog mogelijkheden tot besmetting. Dat is niet 100% te voorkomen.

Het enige waar we in Nederland nog toe over zouden kunnen gaan is iets van een samenscholingsverbod, omdat er eikels zijn die zich kennelijk niet aan die anderhalve meter kunnen houden.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

JoStad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:49:
[...]

Welke bij-effecten bedoel je ?
Bedoel je met "patiënt overleden" dat we economische schade oplopen?
Grootschalige economische schade. De hele evenementenindustrie (dus festivals, maar ook concertzalen, bioscopen en theaters) ligt stil, de horeca ligt stil, het vliegverkeer moet drastisch ingeperkt blijven. Stiekem is best een behoorlijk deel van onze economie gebaseerd op "mensen bij elkaar brengen" dus je wil die mate van social distancing zo minimaal en zo kort mogelijk houden.

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:50:
[...]

Op het moment dat die groepsimmuniteit (of een vaccin) er is dan is er geen social distancing meer nodig, maar dat kost tijd.

En ik kan je nu al vertellen dat je kroegen en restaurants niet een half jaar dicht kan laten gaan, en Schiphol kan ook niet eventjes een half jaartje pauze nemen.
Nee, daarom zeg ik: Slim ermee omgaan.
Misschien kunnen restaurants open met max 1 persoon per tafel, bijv. en misschien verder ontwikkelen van het bezorgconcept, thuis 'uit eten'? Ik zeg maar wat.
We moeten gaan denken in mogelijkheden. Innoveren.

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-12 15:41
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:52:
[...]

Grootschalige economische schade. De hele evenementenindustrie (dus festivals, maar ook concertzalen, bioscopen en theaters) ligt stil, de horeca ligt stil, het vliegverkeer moet drastisch ingeperkt blijven. Stiekem is best een behoorlijk deel van onze economie gebaseerd op "mensen bij elkaar brengen" dus je wil die mate van social distancing zo minimaal en zo kort mogelijk houden.
Ongeacht wat je doet, social distancing gaat nog heel lang duren. Bron: https://www.imperial.ac.u...-modelling-16-03-2020.pdf

Ik hoop dat er sneller een vaccin is of andere mogelijkheden om het te verkorten.

• D-e-n
Wat dat thuis uit eten betreft. Het valt mij hier (in Haarlem) tegen hoe weinig restaurants zijn overgestapt op iets van bezorgen. Ze lijken er op te rekenen dat het sluiten niet lang gaat duren. Terwijl we onze vaste eettentjes graag zouden steunen.

• JoStad
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:52:
[...] Grootschalige economische schade. De hele evenementenindustrie (dus festivals, maar ook concertzalen, bioscopen en theaters) ligt stil, de horeca ligt stil, het vliegverkeer moet drastisch ingeperkt blijven. Stiekem is best een behoorlijk deel van onze economie gebaseerd op "mensen bij elkaar brengen" dus je wil die mate van social distancing zo minimaal en zo kort mogelijk houden.
Ik dacht dat de Europese Centrale Bank nogal makkelijk geld kan creëren met het doel economisch schade te beperken. 750 miljard euro.
https://www.europa-nu.nl/..._van_750?ctx=vh6ukzb3nnt0

[ Voor 8% gewijzigd door JoStad op 22-03-2020 22:58 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-12 22:43

Indoubt

Always be indoubt until sure

JoStad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:56:
[...]

Ik dacht dat de Europese Centrale Bank nogal makkelijk geld kan creëren met het doel economisch schade te beperken.
Dat zal toch beperkt zijn en is uiteindelijk een koekje van eigen deeg natuurlijk

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:08:
[...]

Op dit moment is er geen ander scenario nee. Maar een ander meer hoopvol én realistisch scenario is dat er mogelijk over een paar maanden een overvloed is aan betrouwbare, goedkope en snelle testen. Dat er een overvloed is aan persoonlijke beschermingsmiddelen. Dat er effectievere behandelingen en medicijnen zijn voor de ernstige corona patiënten.

Dan zijn er weer andere strategiën mogelijk, vergelijkbaar met Zuid-Korea. Als je symptomen hebt even testen of je moet thuisblijven vanwege corona of dat het toch hooikoorts is. Voor het bezoek aan opa en oma even je gezin testen voor de zekerheid. Of eventueel op bezoek met mondkapjes. Testen welke medewerkers in de thuiszorg al immuniteit hebben. Enzovoorts. Dat soort opties heb je dan om verspreiding drastisch te verminderen. Dan heb je minder ingrijpende maatregelen nodig en hoef je niet op benutting van de IC-capaciteit te sturen.

We volgen nu noodgedwongen het scenario van gecontroleerde verspreiding, omdat die testen en beschermingsmiddelen wereldwijd zo schaars zijn. Die schaarste moet de wereld toch wel op kunnen lossen, ruim voordat er groepsimmuniteit kan zijn via verspreiding of een eventueel vaccin, over een of twee jaar.
anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:53:
[...]
Nee, daarom zeg ik: Slim ermee omgaan.
Misschien kunnen restaurants open met max 1 persoon per tafel, bijv. en misschien verder ontwikkelen van het bezorgconcept, thuis 'uit eten'? Ik zeg maar wat.
We moeten gaan denken in mogelijkheden. Innoveren.
Precies en zodra er wel testen en mondkapjes, etc. zijn voor iedereen zijn er opeens heel veel dingen mogelijk.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

D-e-n schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:56:
Wat dat thuis uit eten betreft. Het valt mij hier (in Haarlem) tegen hoe weinig restaurants zijn overgestapt op iets van bezorgen. Ze lijken er op te rekenen dat het sluiten niet lang gaat duren. Terwijl we onze vaste eettentjes graag zouden steunen.
De core business van een restaurant is ook niet "provider van eten" maar het bieden van een ontmoetingsplek. Net zoals café's geen bier-bezorg-service gaan bieden.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

D-e-n schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:56:
Wat ik begreep is dat platforms zoals thuisbezorgd het niet allemaal zo 123 kunnen aansluiten en voor de restaurants is het ook lastig om over te schakelen naar bezorging (is toch een andere workflow dan serveren). Maar mail ze om te vertellen dat je interesse hebt. En sommige restaurants verhuren ook hun koks ... misschien ook eens leuk ;)

• JoStad
Indoubt schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:58:
[...]
Dat zal toch beperkt zijn en is uiteindelijk een koekje van eigen deeg natuurlijk
Zoiets van "het is makkelijk geven van andermans geld?"

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:58:
[...]

De core business van een restaurant is ook niet "provider van eten" maar het bieden van een ontmoetingsplek. Net zoals café's geen bier-bezorg-service gaan bieden.
Klopt, toch vind ik dat één restaurant in Roermond en mooie flyer in de bus had gebracht, zelfs in een dorpje iets verderop (waar ik dus woon).
Ook compleet nieuwe website gemaakt, lag dinsdag al in de brievenbus.. extreem adequaat gereageerd dus..
https://bubblesandbitesbezorgt.nl/

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16
Nog een artikel om over na te denken en waarom we een ‘lockdown’ niet zouden moeten willen: https://www.scienceguide....dood-bij-het-leven-hoort/.

• D-e-n
franssie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:59:
[...]
Maar mail ze om te vertellen dat je interesse hebt.
Gedaan. En eentje was aan het bedenken hoe er mee om te gaan.
[...]

Snap ik. Maar het lijkt me qua overleven wel iets om over na te denken.

• nuker
Iemand het filmpje van Robert Jensen gezien (zag op Facebook een filmpje van zijn kanaal)? Die kerel spoort echt niet. En hij heeft nog veel volgers/kijkers ook. Bizar en te gek voor woorden. Heb het na 5min afgezet....

YouTube: DE ANGST-OORLOG - DE JENSEN SHOW #127

[ Voor 39% gewijzigd door nuker op 22-03-2020 23:05 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:03:
Iemand het filmpje van Robert Jensen gezien (zag op Facebook een filmpje van zijn kanaal)? Die kerel spoort echt niet. En hij heeft nog veel volgers/kijkers ook. Bizar en te gek voor woorden. Heb het na 5min afgezet....
echt hoe moeilijk is het om dan de link in je post te zetten |:(

• nuker
franssie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:04:
[...]

echt hoe moeilijk is het om dan de link in je post te zetten |:(
Excuus, staat in originele post.

[ Voor 22% gewijzigd door nuker op 22-03-2020 23:10 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Volgende keer graag de edit-knop gebruiken.

• anandus
  • Niet online
[...]

Hier wel gezien, bier aan huis (op afstand), keuze uit vier bieren op tap :)

Geleverd in gedesinfecteerde jampotjes.
https://m.facebook.com/st...3073287&__tn__=%2As%2As-R

Ook al 'afhaalcafe's' gezien.

Trouwens, klopt het dat de coffeeshops gewoon weer open zijn? (maar alleen afhalen? Wat vaak toch al was)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 22-03-2020 23:13 ]

• nuker
anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:06:
[...]

Hier wel gezien, bier aan huis (op afstand), keuze uit vier bieren op tap :)

Geleverd in gedesinfecteerde jampotjes.
https://m.facebook.com/st...3073287&__tn__=%2As%2As-R

Ook al 'afhaalcafe's' gezien.

Trouwens, klopt het dat de coffeeshops gewoon weer open zijn? (maar alleen afhalen? Wat vaak toch al was)
We worden wel heel inventief op deze manier! :)

• ledog
[...]

Met dit virus komen zoveel mensen op de IC terecht dat het aantal zieken zo laag moet worden gehouden dat na 3 maanden nog geen 4% van de bevolking met het virus in aanraking is geweest.

Het is gewoon dom om te denken dat beter af zijn met een roulerend virus onder de bevolking. We bereiken geen immuniteit en er gaan veel mensen onnodig dood of worden gehandicapt en we kunnen ons niet meer vrijheden permitteren.

Ik ga er dan vanuit dat 2% van de besmette personen moet worden opgenomen. Elke 2 weken mogen dan 100.000 mensen ziek worden, dat is 600.000 in 12 weken, net iets meer dan 3,3%

[ Voor 9% gewijzigd door ledog op 22-03-2020 23:31 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:26:
[...]

Het is gewoon dom om te denken dat beter af zijn met een roulerend virus onder de bevolking. We bereiken geen immuniteit en er gaan veel mensen onnodig dood of worden gehandicapt en we kunnen ons niet meer vrijheden permitteren.
Het probleem is dat de overheid geen bodemloze zakken heeft en dus afhankelijk is van de economie om die zorg draaiende te houden.

Valt er nu een hele sector aan belastinginkomsten weg (zoals horeca) dan betekent het ook minder budget voor de zorg, waardoor je nog minder zorgcapaciteit krijgt. En dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht, dat moet je zien te voorkomen en een evenwicht vinden.

Bovendien, als je zegt dat dit definitief de vrijheden zijn die we voor onbepaalde tijd gaan hebben, en er is geen zicht op een 'normalere' situatie waar je in de zomer gewoon weer op een terrasje kan zitten, reken maar dat er dan mensen mentaal compleet doorslaan of je gewoon grote groepen op straat krijgt die gaan rellen.

Mensen verplichten om op te hokken en zeggen "Gaat u maar vooral rustig slapen" werkt misschien in een staat waar iedereen de overheid blind gehoorzaamt, maar niet in een land als Nederland.

[ Voor 25% gewijzigd door Stoney3K op 22-03-2020 23:31 ]

• JoStad
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:29:
[...] Het probleem is dat de overheid geen bodemloze zakken heeft en dus afhankelijk is van de economie om die zorg draaiende te houden. Valt er nu een hele sector aan belastinginkomsten weg (zoals horeca) dan betekent het ook minder budget voor de zorg, waardoor je nog minder zorgcapaciteit krijgt. En dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht, dat moet je zien te voorkomen en een evenwicht vinden.
Zo lang als de rente vrijwel nihil is kan de overheid toch "gratis" geld verkrijgen om alles draaiende te houden ?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, wie nog dacht dat we door dit virus niet in een recessie komen is een beetje naïef denk ik.

Een dergelijk grote financiële reddingsoperatie vanuit de overheid hebben we nog nooit mee gemaakt, als we in 2021 weer mogen stemmen in de geldkist leeg en zullen we met z'n allen moeten zorgen dat het land weer (financieel) sterk wordt.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

JoStad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:32:
[...]

Zo lang als de rente vrijwel nihil is kan de overheid toch "gratis" geld verkrijgen om alles draaiende te houden ?
Ooit moet men dat ook weer aflossen (terugbetalen). Maar NL staat er wat dat betreft best goed voor .... de rentes lopen wel op en dat kan de boel veranderen.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Deze animatie geeft wel een duidelijk beeld mbt thuis blijven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Prgdcn5qg4FX2ltGv1B_EV1KelY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/IC2QBbIGOiVl6ansugOzwcF1.gif?f=fotoalbum_large

https://thespinoff.co.nz/...n-and-why-does-it-matter/

[ Voor 100% gewijzigd door Paulus07 op 22-03-2020 23:36 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:34:
Tja, wie nog dacht dat we door dit virus niet in een recessie komen is een beetje naïef denk ik.
Ik denk zelfs dat we vooral maatregelen moeten treffen om te zorgen dat die recessie straks niet omslaat in een conflict. Er hoeft maar één verkeerd iets te gebeuren en je zit in de opmaat van WO3.

• ledog
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:29:
[...]

Het probleem is dat de overheid geen bodemloze zakken heeft en dus afhankelijk is van de economie om die zorg draaiende te houden.

Valt er nu een hele sector aan belastinginkomsten weg (zoals horeca) dan betekent het ook minder budget voor de zorg, waardoor je nog minder zorgcapaciteit krijgt. En dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht, dat moet je zien te voorkomen en een evenwicht vinden.

Bovendien, als je zegt dat dit definitief de vrijheden zijn die we voor onbepaalde tijd gaan hebben, en er is geen zicht op een 'normalere' situatie waar je in de zomer gewoon weer op een terrasje kan zitten, reken maar dat er dan mensen mentaal compleet doorslaan of je gewoon grote groepen op straat krijgt die gaan rellen.

Mensen verplichten om op te hokken en zeggen "Gaat u maar vooral rustig slapen" werkt misschien in een staat waar iedereen de overheid blind gehoorzaamt, maar niet in een land als Nederland.
In Zuid Korea en Japan kan je zien dat er wel degelijk economische activiteit mogelijk is. Voorwaarde is wel dat het virus niet overal in het land circuleert en lock down maatregelen nodig zijn om de gezondheidszorg niet te laten instorten.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:36:
[...]

Ik denk zelfs dat we vooral maatregelen moeten treffen om te zorgen dat die recessie straks niet omslaat in een conflict. Er hoeft maar één verkeerd iets te gebeuren en je zit in de opmaat van WO3.
Nou jah, dit vind ik wel heel erg doom-denken. Ik zie in elk geval geen reden waarom dit zal gebeuren.
Ik denk wel dat de wereld de afgelopen weken definitief is veranderd op een aantal punten.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:23

Jumpiefox

Hoi ?

Japsuh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:02:
Nog een artikel om over na te denken en waarom we een ‘lockdown’ niet zouden moeten willen: https://www.scienceguide....dood-bij-het-leven-hoort/.
Tjah..accepteren dat men kan sterven lijkt iets wat je niet mag zeggen. De economie en talloze gezinnen de financiële verdoemenis in helpen is blijkbaar niet zo erg. Om vooralsnog vooral het leven van mensen te redden met al een zeer korte levensverwachting. Geen enkele nuance wordt geaccepteerd.

In oplossingen denken moeten bijvoorbeeld alleen de mensen die financieel gedupeerd worden. Maar in oplossingen denken om dit anders te doen en dan vooral de risico groepen te isoleren mag je niet opnoemen zodra we de economie niet om zeep helpen en onze levens normaal te laten verlopen..o nee.

Miljarden gaan hier aan uit gegeven worden. Met dat geld kan je in no-time een plan van aanpak verzinnen die wel werkt niet.

Ben ook zo moe van dat bangmakerij ook hier in het topic. Alsof de dagelijkse cijfers nog wat betekenen. Je wordt om de oren gegooid met een NOS link van " de helft van de ic's zit vol met mensen onder de 50 jaar". Zonder enige info. Niet hoe ziek die mensen ervoor waren en voor het gemak zeggen ze niet dat het maar om 45plekken of iets in die richting 45plekken!

Ondertussen hebben we geen idee hoeveel mensen er echt besmet zijn. voor het gemak testen we niet wat er zijn geen tests...dus moet je je conclussies trekken op cijfers die je wel hebt.
Ophidian schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Heb je enig idee wat een IC precies inhoudt? Hoeveel verpleegkundige en hoeveel intensivisten? Hoeveel en wat voor apparatuur?

Je kan wel een ruimte hebben die je omtovert, alleen er is een run op de apparatuur omdat die er niet genoeg is. Je kan medisch specialisten van hun vakgebied halen en de apparatuur laten bedienen, maar die weten niet hoe dat werkt. Er kunnen er een aantal onder supervisie van een intensivist, maar op een gegeven moment is de rek er uit.

Dan is er nog de beademing. De COVID-19 patiënt heeft beademing met buikligging nodig. Gezien ze een keer in de paar uur gedraaid moeten worden om door ligging te voorkomen, moeten verpleegkundige dat doen. Bij beademen in buikligging is er extra gevaar dat de slang los laat waar alle besmettelijke deeltjes in zitten. Dan hebben ze wel beschermende pakken aan, maar die moeten ook nog uit. Een kleine vergissing en je bent besmet.

Daarnaast is een groot probleem de duur. COVID-19 patiënten liggen gemiddeld 14 tot 21 dagen op de IC. De gemiddelde bacteriele pneumonie ligt er 5-7 dagen, want daarvoor heb je werkende antibiotica. Voor COVID-19 is nog niet een afdoende medicijn waar je de duur mee kan bekorten. En ja, ook in Nederland worden de virusremmer en malaria middelen gegeven.

In Italië liggen er al 3 anesthesist aan de beademing en er zijn er daarnaast al twee overleden. Het personeel loopt enorme risico's omdat ze continu bij patiënten zitten met enorme viral loads. Juist de ziekste patiënten stoten enorme hoeveelheden virusdeeltjes uit. En de beademingsslangen zitten precies op de plek waar al het virus zit. Terwijl die viral loads bij iemand op straat lager zijn, en het besmettingsrisico op straat dus ook minder is tov een IC. En personeel dat ziek wordt, kan niet werken. Dus op gegeven moment is je personeel dubbel op.

Kortom, je denkt er wel heel lichtvoetig over. Je hebt blijkbaar geen benul wat het ziektebeeld inhoudt. Dat is niet erg, want dat hebben veel mensen niet. Maar luister dan naar de mensen die er het meeste verstand van hebben. Alleen naar de mortaliteit kijken is nutteloos. Stel dat alle mensen onder de 50 het overleven, maar wel met longfibrose met daarbij een behoorlijke aanslag op hun functioneren. Leuk als je dan nog leeft, maar als je niet meer kan werken om in je dagelijkse leven te voorzien, ben je dan echt zoveel beter af?

Niet voor niks zeggen de Italianen al dagenlang tegen alle intensivisten over de wereld: "Bereid je voor op het ergste, wat jullie gaan meemaken hebben jullie nog nooit meegemaakt". We moeten echt de piek zo klein mogelijk maken om de ziekenhuizen het aan te laten kunnen. Zodra dat overloopt gaat het sterftecijfer keihard omhoog. Het is geen griepje ;w
Dus? je komt niet met cijfers met helemaal niks. Verrweg de meeste mensen hebben helemaal geen buikligging nodig. Alleen de ernstige gevallen waar alleen extra zuurstof niet bij werkt. Je laat het nu klinken alsof elke patient op de IC buikligging nodig heeft.
Hoeveel % is dat? Hoe moeilijk is dat om dat werkbaar te maken? Ik heb het over MILJARDEN die bespaard worden als we de economie laten draaien en alleen de risico groepen issoleren. Met dat geld, moet je wel wat kunnen met het opschalen van ic's en inkopen van spoed material.

Het enige wat je steeds typt is angst. Ik wel benul van hoe de ziekte verloopt. En heb zelf ook kenissen in de zorg werken die keihard bezig zijn met het verzorgen van mensen. Maar ik laat me niet leiden door emotie. Alles wat je zegt klopt maar in welke mate? Hoeveel % heeft die kritieke zorg nodig? Hoe oud zijn die mensen? Hoe ziek waren ze? Wat is de levensverwachtig?

Dat zijn allemaal geen leuke dingen om te horen maar wel dingen die benoemd moeten worden. Het gaat niet om OF de economie omzeep helpen want anders is NL dood. Het gaat om De economie en gezinnen financieel om zeep helpen om X aantal mensen te redden. En dat is een discussie die blijkbaar niet gevoerd mag worden.

Ik mag dan in de ogen van sommige te makkelijk erover denken, maar in mijn ogen zijn de meeste hier helemaal gek worden door de angst.

https://www.bloomberg.com...-other-illness-italy-says

Dat zijn cijfers waar ik me elke keer op beroep. Omdat Italie telkens wordt opgenoemd onder het mom van: Dit staan jullie te wachten.

Volgens die cijfers, cijfers uit het land wat door de doemdenkers telkens opgenoemd worden staat ons dus het volgende te wachten:
- 99% van de dode die ons te wachten staan hebben allerlei andere ziektes waardoor hun levensverwachtig al kort was
- De gemiddelde leeftijd van het aantal sterf getallen zal 80 jaar zijn
- Iedereen die onder de 40 jaar door corona sterft heeft hoogstwaarschijnlijk voor corona al levensbedreigende ziektes/aandoeningen

Uiterdaad is dat heel zwart op wit. Maar dat is het lijstje waar Italie zelf is mee gekomen.Waarom dan al die paniek? Waarom dan steeds die totale niks zeggende reacties "o jeej, we hebben weer 2ic opnames en 250 bevestigde corona gevallen". Elk land zie je nu alleen met aantal nieuwe doden komen, en aantal nieuwe gevallen zonder enige achtergrond informatie. We testen mensen niet eens meer, misschien hebben we allang 100k+ besmettingen.
Nee het is een leuk plaatje meer niet. En dan na 3 weken gaat het normale leven weer verder en wordt iedereen weer besmet en dan? Het is of een complete echte lock-down waar zelf distributie van eten wordt geregeld of zeer strenge maatregelen bij de supermarket (tijds-slot per buurt ofzo en gelijk boodschappen doen voor een week) en dat doen totdat je een vaccin hebt want zoals het WHO zei zeer grote kan dat de virus zijn kop toch weer laat zien als de lock-down wordt opgeheven. Aangezien een Vaccin een jaar of iets op zich laat wachten dus een scenario die gewoon niet te betalen te verkopen is aan mensen en zeer moeilijk te hanteren is.

The first casualty in war is always the truth...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:38:
[...]

Nou jah, dit vind ik wel heel erg doom-denken. Ik zie in elk geval geen reden waarom dit zal gebeuren.
Ik denk wel dat de wereld de afgelopen weken definitief is veranderd op een aantal punten.
Niet zo zeer doemdenken, maar puur realistisch blijven. Oorlogen volgen historisch gezien altijd op grote recessies, en een kat in het nauw maakt nou eenmaal rare sprongen. Dus er is niet veel voor nodig voordat dan de vlam in de pan slaat.

Verwijderd

Goh voor België heb je nu een speciaal vignet nodig: het is wachten tot iemand die dingen gaat kopiëren en op marktplaats aanbieden :+ Hopelijk blijft de vignet plicht in België niet, want zo speciaal vind ik dat land ook weer niet!

https://www.1limburg.nl/s...n-belgie?context=topstory

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:56
nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:03:

YouTube: DE ANGST-OORLOG - DE JENSEN SHOW #127
WTF... Die is echt helemaal van het padje. Heeft dat nog veel aanhang??

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:43:
Goh voor België heb je nu een speciaal vignet nodig: het is wachten tot iemand die dingen gaat kopiëren en op marktplaats aanbieden :+ Hopelijk blijft de vignet plicht in België niet, want zo speciaal vind ik dat land ook weer niet!

https://www.1limburg.nl/s...n-belgie?context=topstory
Sowieso is BE een land aparte - eerst gingen alle Belgen in NL shoppen en op het terras zitten en nu hebben ze de grenzen gesloten voor ons. Prima verder maar het komt allemaal niet echt doordacht over. Maar soit, zij hebben 6 regeringen dacht ik dus dan is het ook lastiger.

• JoStad
Mutatie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:44:[...]WTF... Die is echt helemaal van het padje. Heeft dat nog veel aanhang??
Eerlijk gezegd werd ik misselijk van de angst bij de woorden van de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam die ons allemaal willen opsluiten in ons eigen huis.

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 22-03-2020 23:57 . Reden: aanvullingen ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-12 22:43

Indoubt

Always be indoubt until sure

JoStad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:32:
[...]

Lage rente betekent nog niet gratis geld. Zelfs als de rente niet betaald hoeft te worden moet het geld toch ergens vandaan komen. (van jouw belasting misschien, van mijn belasting iig). Echt ongebreideld geld bijdrukken betekend stevige geld ontwaarding, je kunt steed minder kopen van een euro.

Verwijderd

franssie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:47:
[...]

Sowieso is BE een land aparte - eerst gingen alle Belgen in NL shoppen en op het terras zitten en nu hebben ze de grenzen gesloten voor ons. Prima verder maar het komt allemaal niet echt doordacht over. Maar soit, zij hebben 6 regeringen dacht ik dus dan is het ook lastiger.
Daar hebben ze in België nu ook een stokje voor gestoken, door op de sluiproutes containers en betonnen blokken neer te zetten: dus je auto voor de grens parkeren en te voet naar de Albert Heijn in België :+

Te voet of op de fiets kom je er gewoon langs... het is meer om de auto's tegen te houden, heb ik het idee. Ze staan echt niet bij iedere sluiproute te controleren, anders hoefde ze ook die containers niet neer te zetten.

Wat ik begrepen heb, is het de bedoeling dat de Belgen niet de grens over gaan: maja dat doen ze natuurlijk wel. Toen daar de cafés dicht gingen, kwamen ze massaal naar Nederlandse cafés.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2020 23:53 ]

• ledog
Jumpiefox schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:41:
[...]

En dan na 3 weken gaat het normale leven weer verder en wordt iedereen weer besmet en dan? Het is of een complete echte lock-down waar zelf distributie van eten wordt geregeld of zeer strenge maatregelen bij de supermarket (tijds-slot per buurt ofzo en gelijk boodschappen doen voor een week) en dat doen totdat je een vaccin hebt want zoals het WHO zei zeer grote kan dat de virus zijn kop toch weer laat zien als de lock-down wordt opgeheven.
Dat is niet het geval. De huidige lock down is nodig om te voorkomen dat de zorg instort waardoor we met tienduizenden doden en gehandicapten extra te maken gaan krijgen. Zodra je deze lock down opheft lopen de IC's weer over.

Als het land virus vrij is, zijn er heel veel goede maatregelen mogelijk waardoor we het leven weer kunnen oppakken. Als het ergens opduikt nemen we locale maatregelen, dan hoeft niet weer het hele land in weer lockdown.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:53

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:51:

[...]

Te voet of op de fiets kom je er gewoon langs...
Nope. Bij de grensovergang bij Poppel (ten zuiden van Tilburg) worden fietsers bij de grens meteen weer terug gestuurd (bron: https://www.bd.nl/goirle/...rs-moeten-terug~a56931fa/). Alleen met een verdomd goede reden kom je België nog in.

---

Ik heb ondertussen iemand in mijn kennissenkring met corona (zoon van mijn kapster). Heeft het stevig te pakken en ligt hondsberoerd thuis in bed, 30 jaar dus ja ook als je niet in de risicogroepen valt kun je er dus flink ziek van worden.

---

Zo jammer dat er nog steeds een hoop onwaarheden leven bij veel mensen. Op Fok zag ik iemand roepen dat er alleen doden vielen onder ouderen. Wat dus niet waar is... de kans op overlijden is bij ouderen wel een stuk hoger, maar het is zeer zeker niet zo dat er alleen maar ouderen aan overlijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 23-03-2020 00:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:57:
[...]

Dat is niet het geval. De huidige lock down is nodig om te voorkomen dat de zorg instort waardoor we met tienduizenden doden en gehandicapten extra te maken gaan krijgen. Zodra je deze lock down opheft lopen de IC's weer over.

Als het land virus vrij is, zijn er heel veel goede maatregelen mogelijk waardoor we het leven weer kunnen oppakken. Als het ergens opduikt nemen we locale maatregelen, dan hoeft niet weer het hele land in weer lockdown.
Klopt, dit zie je nu al. In het noorden gaat men anders om met de coronatests dan in het zuiden. Dit klopt ook met wat het RIVM heeft aangegeven. Ze hebben het beheersbaar houden van Brabant een aantal dagen geleden al opgegeven. Maar in Groningen zijn ze alle verdenkingen nog aan het test.

In mijn optiek ook de beste methode, je kan niet een blauwdruk over het hele land leggen, daarnaast om dat het in Brabant niet gelukt is om de uitbraak klein te houden (Carnaval??) betekend dit niet dat dit niet mogelijk is in de rest van het land.

Pagina: 1 ... 59 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]