Cogitationis poenam nemo patitur
nou dan bestel je dit keer bij een andere winkel. Of je fietst / rijd er gewoon even langs.TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:43:
Dacht even een nieuwe bestelling te plaatsen bij de AH voor volgende week... alles t/m 4 April vol...
Bestel al JAAAAAAREN bij de AH, echt verschrikkelijk dit.
Gewoon blijven proberen, soms is er ineens toch een plekje voor de volgende dag.TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:43:
Dacht even een nieuwe bestelling te plaatsen bij de AH voor volgende week... alles t/m 4 April vol...
En dan lekker ruzie maken omdat mensen geen afstand houden?Webgnome schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:44:
[...]
nou dan bestel je dit keer bij een andere winkel. Of je fietst / rijd er gewoon even langs.
Je gaat mij niet in de winkel zien.
Heb het bij de Jumbo geprobeerd, wat een VERSCHRIKKELIJKE website is dat zeg.
[ Voor 11% gewijzigd door TheDeeGee op 22-03-2020 17:46 ]
Betreft het huidige aantal doden en geprognotiseerde doden obv gebruikte exponent.

Interessant is dat de exponent van de laatste dag < dan die van 5 dagen, en die weer < dan die van 10 dagen.
De gehele exponent wijkt af ivm. kleine aantallen in het begin.
Eventueel genomen maatregelen sijpelen ca. 10 dagen later door in het dodencijfer.
[ Voor 20% gewijzigd door ErA op 22-03-2020 17:49 ]
Je moet af en toe kijken. Van de week was het ook vol. Uurtje later was alles weer beschikbaar. Ik heb dus uiteindelijk ook gewoon voor morgen besteld, eergisteren.TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:43:
Het lijkt alsof ze af en toe hele blokken vrijgeven.
Misschien omdat er toch geleidelijk groepsimmuniteit wordt ontwikkeld?ErA schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:47:
Interessant is dat de exponent van de laatste dag < dan die van 5 dagen, en die weer < dan die van 10 dagen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik denk meer dat het komt omdat het virus percentiel gezien minder snel verspreid.Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:49:
[...]
Misschien omdat er toch geleidelijk groepsimmuniteit wordt ontwikkeld?
Maar zelfs met de laatste exponent gaat het nog steeds heel snel straks inde aantallen doden.
Euh, ik vind het heel goed als anderen dit zouden doen. Daar heb ik oprecht respect voor.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:40:
Mocht het zover komen dat er noodkampen opgezet worden om een eventuele overvloed aan kritieke slachtoffers proberen te redden, gaan jullie dan helpen?
Zomaar een gedachte, hopelijk zal het niet zover komen natuurlijk. Ik denk dat ik me wel vrijwillig op zou geven, al is het maar om handbeademing apparaatjes te laten blijven pompen...
Hoe staan jullie daarin? Al eens over gedacht?
Aan de andere kant, ik zit zelf in de risicogroep, dus ik doe zelf niet mee.
Ik hoop niet dat het zover komt, we kunnen op dit moment allemaal helpen door ons aan de opgedragen regels te houden. Afstand houden! handen wassen en echt zoveel mogelijk binnen blijven.
Overigens, een ommetje maken in de natuur, daar is helemaal niets mis mee. Mits iedereen de afstanden maar in acht neemt.
Verwijderd
Ik heb zelf ook geen medische achtergrond oid. Wel BHVwildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:43:
[...]
An sich zou ik wel willen, maar 2 dingen houden mij tegen:
1) Ik heb geen medische achtergrond (laat staan opleiding)
2) Mijn moeder behoort tot de risicogroep (ivm longkanker in 2016).
Met name door punt 2 vind ik het risico te groot om het te doen.
Idd een goed punt. Laten we er eerst maar gewoon vanuit gaan dat het niet tot dit soort armageddon noodsituaties zal komen.
Dan hou ik de website open tot twaalf uur voor een F5menzo schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:49:
Om 00:00 gaat de tijdvakken voor de de dag voor over 2weken open.
Ja, ik ben zelf ook BHV-er, maar ik denk niet dat ze veel hebben aan iemand die een drukverbandje kan aanleggen of een AED kan bedienenVerwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:51:
[...]
Ik heb zelf ook geen medische achtergrond oid. Wel BHV
Virussen? Scan ze hier!
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik zie hier om mij heen mooie initiatieven ontstaan, mensen die een boodschappenservice beginnen.
Studenten die basisschool of voortgezet onderwijsklanten helpen met hun schoolwerk.
Enz enz. Ik ben zelf de hele dag al druk bezig om veel familie en vrienden digitale diensten uit te leggen.
Het is voor een 70+ niet zo gemakkelijk om diensten als Skype geïnstalleerd te krijgen. Terwijl het een prima hulpmiddel is in de huidige tijd om contact met (klein)kinderen en/of andere mensen te houden.
Denk een beetje aan elkaar.... & Laten we het samen doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2020 17:58 ]
Tommie12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:57:
Net even op fligthradar gekeken. Dacht dat alles zowat leeg zou zijn, maar er wordt nog behoorlijk wat kerosine opgestookt. België en Frankrijk zijn merkelijk minder, de UK, deVS hangt vol. En op schiphol zie ik ook nog behoorlijk wat activiteit.
...Satom schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:58:
[...]
Sterker nog, ik heb een jaar lang elk weekend met de trein gereisd van Groningen naar Utrecht. Op het stuk tussen Zwolle en Amersfoort of bij Amersfoort zelf zag ik redelijk vaak legervoertuigen op een trein staan
...
[aluhoedje]Dus 'ze' wisten dit al lang van te voren???[/aluhoedje]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ze hebben er zelfs een speciale kazerne voor in die buurt gebouwd!ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:00:
[...]
...
...
Dat kan nu nog helemaal niet. Er zullen nu wellicht rond de 40.000 mensen corona hebben of hebben gehad. Dan gebruik ik even de 'worst-case' factor die het GGD eerder ook gebruikte om het daadwerkelijk aantal patiënten aan te duiden. Bovendien heb je pas groepsimmuniteit bij 60-70% aldus het RIVM.Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:49:
[...]
Toch wel vreemd om te doen. Maar zoiets doe ik liever onnodig en te vroeg dan te laat.
Ik had het eigenlijk al eerder willen doen, hij is immers al 73, maar voelde nu toch wat meer noodzaak.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik niet, ik ga alles eraan doen om niet besmet te raken (risicogroep). Ik heb al een doodsstrijd gehad voor m'n 40e. Een tweede ga ik echt niet doen.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:40:
Mocht het zover komen dat er noodkampen opgezet worden om een eventuele overvloed aan kritieke slachtoffers proberen te redden, gaan jullie dan helpen?
Zomaar een gedachte, hopelijk zal het niet zover komen natuurlijk. Ik denk dat ik me wel vrijwillig op zou geven, al is het maar om handbeademing apparaatjes te laten blijven pompen...
Ik laat het onderwijs wel gewoon doorgaan. Ook belangrijk....
Kameraad van mij heeft zo'n beetje elk ziekenhuis/instantie/ding al (in z'n regio) aangeschreven. Voormalig huisartsenchauffeur en fanatiek ehbo-er. Die gaat echt wel helpen als het nodig is.
Joh.... je wil niet weten wat defensie allemaal aan matriaal door ons land heen verplaatst.ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:00:
[...]
...
...
in Groningen naast Lauwersoog ligt het grootste of één van de grootste oefendorp(en) van defensie oefeningen in west-europa.
Wikipedia: Marnehuizen
Je wil niet weten wat ze daar allemaal heen slepen in een gewone week/maand.
Klopt, zeker via je mandje. Maar als je gewoon zoekt op boodschappen is het wel te doen. Volgende keer kun je uit eerder besteld kiezen.TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:46:
[...]
En dan lekker ruzie maken omdat mensen geen afstand houden?
Ik heb gister ook gekeken na een negatieve supermarkt ervaring. Picnic 1600 voor me op de lijst, deka niet mogelijk, ah bezorgen niet mogelijk en afhalen ook allemaal vol.. Schiet niet op. Ga wel wat meer bij kleine winkeltjes halen zoals de groenteboer, slager en is hier een klein Turks winkeltje. Helemaal klaar met dat massale gedoe van de supermarkt met mensen die overal schijt aan hebben..TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:43:
https://www.volkskrant.nl...luiten-wegen-af~b0fe47a8/Je voelde de ‘maar’ al aankomen, en inderdaad betreurde de Kanselier dat er ook een minderheid is die de regels tot nu toe aan zijn laars lapt. Vandaar de aanscherpingen.
Het in Duitsland geldende contactverbod is niet hetzelfde als een lockdown. De straat opgaan is niet helemaal verboden. Behalve boodschappen doen en naar de dokter gaan, mogen Duitsers ook nog in de buitenlucht sporten, zolang ze het alleen doen. In restaurants mag alleen nog worden afgehaald en kappers en tatoeëerders moeten nu ook hun zaken sluiten. De Bondskanselier gaf nogmaals het advies sociaal contact in het algemeen tot een hoognodig minimum te beperken, omdat er levens op het spel staan.
Wat dacht je? Ik breng wat meer stress bij hem aan? Pa... Je gaat dood, heb je alles goed geregeld zodat ik dat straks niet hoef te doen?anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:04:
Vandaag voor de zekerheid maar even een gesprek gevoerd met mijn vader, of-ie alles goed geregeld had, mocht het onverhoopt misgaan.
Toch wel vreemd om te doen. Maar zoiets doe ik liever onnodig en te vroeg dan te laat.
Ik had het eigenlijk al eerder willen doen, hij is immers al 73, maar voelde nu toch wat meer noodzaak.
Mijn oudjes zijn ook in de 70, mijn pa heeft kanker (non-hodgkin), mijn ma heeft parkinson in een gevorderd stadium. Ze weten dat ze beide dood gaan, maar we gaan er een leuke tijd van maken. Het enige wat we kunnen doen is dat ze binnen blijven. Boodschappen worden gebracht en we laten ze maar wat vaker skypen met de (klein)kinderen.
Overigens, we gaan allemaal dood, maar dat is een ander verhaal...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Alleen die klootzakken die dan agenten in het gezicht gaan zitten hoesten mogen van mij met de lange lat krijgen.
@Bullet NL is het zo raar om dat gesprek te voeren? Lijkt me wel goed als je in ieder geval bespreekt dat als ze behandeld willen worden dit vrij heftig is.
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 22-03-2020 18:13 ]
Ja ik kon bij picnic app wel mijn mandje vol gooien maar dan zijn er geen bezorgmomenten meer.HansAnders07 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:09:
[...]
Ik heb gister ook gekeken na een negatieve supermarkt ervaring. Picnic 1600 voor me op de lijst, deka niet mogelijk, ah bezorgen niet mogelijk en afhalen ook allemaal vol.. Schiet niet op. Ga wel wat meer bij kleine winkeltjes halen zoals de groenteboer, slager en is hier een klein Turks winkeltje. Helemaal klaar met dat massale gedoe van de supermarkt met mensen die overal schijt aan hebben..
Boodschappen bezorgen zou juist de oplossing zijn in deze tijd en dat is het eerste wat omvalt, of je nou ziek bent of niet.
Hahaha, nee, hoorBullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:10:
[...]
Wat dacht je? Ik breng wat meer stress bij hem aan? Pa... Je gaat dood, heb je alles goed geregeld zodat ik dat straks niet hoef te doen?
Hij begon er een beetje indirect mee, eigenlijk*, en toen heb ik doorgepakt en hebben we er maar een gesprek van gemaakt.
* "Wist je dat ik een stuk grond in Zambia heb?", I shit you not
SterkteMijn oudjes zijn ook in de 70, mijn pa heeft kanker (non-hodgkin), mijn ma heeft parkinson in een gevorderd stadium. Ze weten dat ze beide dood gaan, maar we gaan er een leuke tijd van maken. Het enige wat we kunnen doen is dat ze binnen blijven. Boodschappen worden gebracht en we laten ze maar wat vaker skypen met de (klein)kinderen.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 22-03-2020 18:16 ]
Yep, maar ik houd het wel lokaal. Ik help al 4 personen in mijn omgeving die het niet al te best hebben. Dat zijn wel of familie of kennissen op dit moment, ook al is er een meer een vage kennis. Meestal is het meer boodschappen doen. Ik moet wel zeggen dat ik steeds voorzichtiger wordt dus mondkapje en desinfectiealkohol mee.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:40:
Als het nodig is zal ik ook niet te beroerd zijn om meer te doen. Ik had samen met mijn broer ook al het idee om mondkapjes te maken voor lokale huisarts/verpleegpost maar met de aantallen die ze binnenvliegen is dat vrij zinloos.
Ik hoop wel dat het niet te lang duurt, anders moet ik straks zelf geholpen worden.
Dit is trouwens ook een mooie; lekkere solidariteit; Foutje bedankt, maar Italie zit met de gebakken peren.
Na deze crisis maar eens kijken of we die hele eu niet kunnen ontmantelen en opnieuw inrichten. Liefst zonder oost-europa.
Als je idd deze bedragen erbij benoemd (Live blog NOS)MikeyMan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:11:
Denk dat we hier eerst nog een stap gaan zien in lokale samenscholingsverboden. Ook relatief makkelijk te handhaven.
Alleen die klootzakken die dan agenten in het gezicht gaan zitten hoesten mogen van mij met de lange lat krijgen.
@Bullet NL is het zo raar om dat gesprek te voeren? Lijkt me wel goed als je in ieder geval bespreekt dat als ze behandeld willen worden dit vrij heftig is.
De Duitse autoriteiten gaan overtreders van het vandaag ingestelde contactverbod zwaar bestraffen. Deelstaatpremier Laschet van Noordrijn-Westfalen had het in een toelichting op het besluit over boetes die kunnen oplopen tot 25.000 euro.
Kijk, boetes van €25.000, dat maakt tenminste indruk. Denk dat men het dan erg snel aflevert....Vorkie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:18:
[...]
Als je idd deze bedragen erbij benoemd (Live blog NOS)
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Ik lees in de telegraaf:MikeyMan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:11:
Denk dat we hier eerst nog een stap gaan zien in lokale samenscholingsverboden. Ook relatief makkelijk te handhaven.
Den Haag - Nu het advies om anderhalve meter afstand van elkaar te houden massaal wordt genegeerd, overweegt het kabinet om ook de niet-essentiële winkels te sluiten. Dat bevestigen bronnen bij het kabinet.
Te denken valt aan kledingzaken, cadeauwinkels en meubelzaken.
[ Voor 6% gewijzigd door JoStad op 22-03-2020 18:22 ]
Ik heb niet echt het gevoel dat, los van de Europese Bank, er eenheid is binnen de EU.Adlermann schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:17:
https://www.tubantia.nl/b...apjes-uit-china~a29a7134/
Dit is trouwens ook een mooie; lekkere solidariteit; Foutje bedankt, maar Italie zit met de gebakken peren.
Na deze crisis maar eens kijken of we die hele eu niet kunnen ontmantelen en opnieuw inrichten. Liefst zonder oost-europa.
Tot nu toe heb ik alleen gelezen over dat ze aan de Netflix en andere giganten hebben gevraagd hun bandbreedte te beperken en dat ze inderdaad wel iets van een crisisbureau moeten oprichten om dit soort dingen gezamenlijk te bestrijden...
Ga dan punniken ofzo!

Maar aan de andere kant moest ik best wel lachen, maar met zulk nieuws te verspreiden ben je wel oer-dom bezig! Ik hoop dat Whatsapp zulke mensen maar gaat bannen, want dit is gewoon..... dom!
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2020 18:23 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Jammer wel dat het Corana virus uitroeien zo weinig zin heeft als we last hebben van Corona ...AW_Bos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:21:
Delen van de mensheid zijn echt hopeloos.....
Ga dan punniken ofzo!
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar aan de andere kant moest ik best wel lachen, maar met zulk nieuws te verspreiden ben je wel oer-dom bezig!
Waarom 23:40? En niet 23:45? Of 23:30? #vragenvragenvragenAW_Bos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:21:
Delen van de mensheid zijn echt hopeloos.....
Ga dan punniken ofzo!
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar aan de andere kant moest ik best wel lachen, maar met zulk nieuws te verspreiden ben je wel oer-dom bezig!
Want dan worden ze gedesinfecteerd, gezien het virus niet echt heel lang (max. paar dagen) buiten kan overleven.
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2020 18:24 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
laten we het even aankijken, Polen en Tsjechië zijn xenofobe landen maar Italianen schreeuwen ook eerst moord en brand voor ze gaan nadenken - de waarheid zal wel ergens in het midden liggen (is dat dan Oostenrijk?Adlermann schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:17:
https://www.tubantia.nl/b...apjes-uit-china~a29a7134/
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jammer dat de groep waarop hij boos is natuurlijk dat programma niet kijkt.
Lang leek de huidige aanpak me een goed idee maar ik begin meer te voelen voor een samenscholingsverbod. Wel zo duidelijk.
Wij zitten het ook te kijken.. Het NL Alert vanmorgen, Halsema vanmorgen op tv ‘wij zijn bereid vergaande maatregelen te nemen’ en noemde als voorbeeld samenscholingsverbod.. Grapperhaus nu... De strategie is duidelijk.. Morgen gaan we idd een stapje verder en lijkt dit een logische conclusie..7o9 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:27:
Grapperhaus is nogal boos bij 1 vandaag.
Jammer dat de groep waarop hij boos is natuurlijk dat programma niet kijkt.
Lang leek de huidige aanpak me een goed idee maar ik begin meer te voelen voor een samenscholingsverbod. Wel zo duidelijk.
Minder doden dan gisteren in Italië
In Italië zijn de afgelopen 24 uur 651 mensen door het coronavirus gestorven. Dat zijn er 142 minder dan gisteren. Ook het aantal besmettingen is afgenomen van 6647 naar 5560. NOS-correspondent Mustafa Marghadi hoopt dat het kantelpunt nu bereikt is, schreef hij op Twitter.
Verwijderd
Ik zit in een vitale beroepsgroep waardoor ik geen keus heb en op risco van mijn eigen gezondheid moet werken.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:40:
Echter als ik kijk naar de mensen die betaald thuis mogen zitten hoe slecht ze daar mee om gaan en gewoon misbruik maken van de situatie dan heb ik daar best wel moeite mee.
Dat zal best een combinatie wordenJoStad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:20:
[...]
Ik lees in de telegraaf:
Den Haag - Nu het advies om anderhalve meter afstand van elkaar te houden massaal wordt genegeerd, overweegt het kabinet om ook de niet-essentiële winkels te sluiten. Dat bevestigen bronnen bij het kabinet.
Te denken valt aan kledingzaken, cadeauwinkels en meubelzaken.
met een samenscholingsverbod inderdaad. Hoewel niet-essentieel ook een rekbaar begrip is. Bouwmarkt, fietsenwinkel, wat doe je daarmee?
Verwijderd
Ik vind het zo vervelend als in de media wordt geschreven over "besmettingen". Het gaat om positief bevonden gevallen.Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:34:
https://nos.nl/liveblog/2...nten-stijgt-naar-405.html
In Italië zijn de afgelopen 24 uur 651 mensen door het coronavirus gestorven. Dat zijn er 142 minder dan gisteren. Ook het aantal besmettingen is afgenomen van 6647 naar 5560. NOS-correspondent Mustafa Marghadi hoopt dat het kantelpunt nu bereikt is, schreef hij op Twitter.
Niettemin, de piek zal in Noord-Italië hopelijk wel ongeveer bereikt zijn.
https://nos.nl/artikel/23...aatregelen-gaan-zien.html
"Het wordt heel spannend" tja.De komende week gaan we zien wat het effect is van de maatregelen die genomen zijn om de uitbraak van het coronavirus in te dammen. Dat zegt Jacco Wallinga, die bij het RIVM verantwoordelijk is voor het uitrekenen van de scenario's. "Het wordt heel spannend.
Geen van beiden is essentieel.MikeyMan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:35:
[...]
Dat zal best een combinatie worden
met een samenscholingsverbod inderdaad. Hoewel niet-essentieel ook een rekbaar begrip is. Bouwmarkt, fietsenwinkel, wat doe je daarmee?
Essentiële winkels zijn supermarkten, apotheken, drogisterij, banken, dat soort zaken.
Virussen? Scan ze hier!
Ja totdat je naar je werk moet als arts of verpleger... Of je een lek dak of waterleiding hebt... Zo makkelijk is het echt nietwildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Geen van beiden is essentieel.
Essentiële winkels zijn supermarkten, apotheken, drogisterij, banken, dat soort zaken.
Dit is het belangrijkste nieuws van de dag. In Italië zijn een kleine 2 weken geleden de verregaande maatregelen genomen. Met een incubatietijd van ca. 2 weken moet het aantal doden vanaf vandaag langzaam gaan dalen.Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:34:
https://nos.nl/liveblog/2...nten-stijgt-naar-405.html
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Je bent toch besmet met een virus? Een test is positief, maar feitelijk is patiënt besmet.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:37:
[...]
Ik vind het zo vervelend als in de media wordt geschreven over "besmettingen". Het gaat om positief bevonden gevallen.
Niettemin, de piek zal in Noord-Italië hopelijk wel ongeveer bereikt zijn.
We leven allemaal met je mee.....TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:46:
[...]
En dan lekker ruzie maken omdat mensen geen afstand houden?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven? Al die jongeren die gezellig op straat rondhangen, die gaan dat morgen toch gewoon weer doen. De vraag is of ook alle Duitsers de nieuwe regeling weten? Die worden ja direct ingesteld, terwijl nieuwe wetten normaalgesproken pas over een jaar in effect treden.Vorkie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:18:
[...]
Als je idd deze bedragen erbij benoemd (Live blog NOS)
[...]
Eigenlijk is dit on-Duitsland: het Duitsland wat ik kan, daar zijn de verkeersboetes voor om te lachen. Maar nu willen ze hun burgers dwingen om niet met meer dan twee man samen te zijn: dat beperkt echt wel de vrijheid en ik denk, dat vele zich daar de komende week nog niks van gaan aantrekken.
PS zo'n boete van € 25.000 houdt dat wel bij de rechtbank? Hopelijk houden de Duitsers zich er wel aan, want anders komen er nog ergere beperkende maatregelen. Zoals een uitreis verbod.
'Besmette' of 'positief bevonden gevallen' die genezen zijn of zelfs helemaal niet ziek worden kun je ook als 'immuun' bestempelen. Dat klinkt een stuk positieverBullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:44:
[...]
Je bent toch besmet met een virus? Een test is positief, maar feitelijk is patiënt besmet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De meeste winkels maken geen lek dag of waterleiding?MikeyMan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:41:
[...]
Ja totdat je naar je werk moet als arts of verpleger... Of je een lek dak of waterleiding hebt... Zo makkelijk is het echt niet
Er zal vast wel iets bekend worden gemaakt dat loodgieters of dakdekkers in uitzondering situaties toestemming krijgen.
Je moet er vanuit gaan dat bedrijven als loodgieters/cv-onderhoudsbedrijfen, rioolontstoppers enz enz... wordt opgeroepen om geen preventief onderhoud meer bij mensen thuis te plegen maar alleen gaan rijden in het geval van een storing.
Zie het als een tandarts, die doen ook geen preventieve controllers meer maar geven aan dat ze bij noodgevallen beschikbaar zijn.
Het zijn maatregelen, vooral bedoeld, om de bevolking thuis te houden. Iedereen snapt ook wel dat een jong gezin met een baby van 3 maand of een ouder echtpaar niet in de kou gezet kan worden door dat CV of warm water niet functioneert.
Zie je ook nog iemand met een caravan rijden. Je vraagt dan wel af.....
Kwam ook nog een Italiaan tegen
Met alle berichten van vandaag gaan we binnenkort strengere maatregelen krijgen. Kan haast niet anders.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
https://rp-online.de/pano...n-liveticker_aid-49194351
Ik denk dat Discipline stuurt op het feit dat het het cijfer "besmettingen" in werkelijk het aantal positief geteste gevallen is. De besmettingen liggen veel hoger.Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:44:
[...]
Je bent toch besmet met een virus? Een test is positief, maar feitelijk is patiënt besmet.
op moment van schrijven op basis van mijn excelletje zitten we op een kleine 100.000 besmettingen.
De boetes kunnen dan wel laag zijn, maar Duitsers zijn als de dood voor punten op hun rijbewijs.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:46:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven? Al die jongeren die gezellig op straat rondhangen, die gaan dat morgen toch gewoon weer doen. De vraag is of ook alle Duitsers de nieuwe regeling weten? Die worden ja direct ingesteld, terwijl nieuwe wetten normaalgesproken pas over een jaar in effect treden.
Eigenlijk is dit on-Duitsland: het Duitsland wat ik kan, daar zijn de verkeersboetes voor om te lachen. Maar nu willen ze hun burgers dwingen om niet met meer dan twee man samen te zijn: dat beperkt echt wel de vrijheid en ik denk, dat vele zich daar de komende week nog niks van gaan aantrekken.
PS zo'n boete van € 25.000 houdt dat wel bij de rechtbank? Hopelijk houden de Duitsers zich er wel aan, want anders komen er nog ergere beperkende maatregelen. Zoals een uitreis verbod.
Zo'n vrijheidsbeperking maakt veel meer indruk dan een paar centen.
Zeker met de over het algemeen grotere woon werk afstand en de afhankelijkheid van hun auto zijn genoeg punten voor een rijverbod iets wat je dus echt niet wil als Duitser. Zie de boete dan maar als een officiële waarschuwing ipv een inkomstenbron zoals in Nederland.
Er is voor zover ik weet nog geen bewijs voor immuniteitalexbl69 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:46:
[...]
'Besmette' of 'positief bevonden gevallen' die genezen zijn of zelfs helemaal niet ziek worden kun je ook als 'immuun' bestempelen. Dat klinkt een stuk positiever
Heeft ze net geen persconferentie gegeven?Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:51:
Angela Merkel is nu in thuisquarantaine, nadat een arts die haar heeft behandeld positief op corona getest is.
https://rp-online.de/pano...n-liveticker_aid-49194351
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Verwijderd
Het is haar na de persconferentie medegedeeld, dus nu gaat ze in thuisquarantaine.Aslanboy1905 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:56:
[...]
Heeft ze net geen persconferentie gegeven?
[ Voor 99% gewijzigd door racoon op 22-03-2020 19:03 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
gaan we nu al plunderen??De politie bewaakt een medicijnenfabriek in Zeewolde waar het malariamiddel chloroquine wordt gemaakt en bewaard, vanwege een nog onbekende verdachte situatie zondag.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Eind mei 2500 in somberste scenario? Ik denk dat we dat getal wel eerder gaan halen eigenlijk.. maar ik ben natuurlijk geen RIVM expert.
Het aantal besmettingen zou idd omlaag kunnen gaan vanaf nu als het effectief is.alexbl69 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:43:
[...]
Dit is het belangrijkste nieuws van de dag. In Italië zijn een kleine 2 weken geleden de verregaande maatregelen genomen. Met een incubatietijd van ca. 2 weken moet het aantal doden vanaf vandaag langzaam gaan dalen.
Het aantal doden omlaag zal nog wel een week of 2 duren gezien het ziektebeeld van de gemiddelde Corona patiënt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Dat kan ik me goed voorstellen. (Respect voor je inzet overigensVerwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Ik zit in een vitale beroepsgroep waardoor ik geen keus heb en op risco van mijn eigen gezondheid moet werken.
Echter als ik kijk naar de mensen die betaald thuis mogen zitten hoe slecht ze daar mee om gaan en gewoon misbruik maken van de situatie dan heb ik daar best wel moeite mee.
Moet zeggen dat ik het niet heel erg vind om nog lekker te werken onder die omstandigheden, maar wanneer je echt met massa's verschillende mensen te maken krijgt in je beroep dan kan ik me voorstellen dat je dat momenteel liever helemaal niet zou doen.
Mijn schoonzus werkt in een groothandel, en staat dus de hele dag tussen de mensen, vooral nu ze deuren dus ook open gegooid hebben voor particulieren (https://www.makro.nl/pers/2020/tijdelijk-consumenten) Veel collega's melden zich al ziek waardoor de werkdruk ook nog eens hoger wordt...
Je moet het momenteel maar willen...
Jawel, maar het aantal positief geteste mensen is slechts een klein deel van het aantal daadwerkelijk besmette mensen. Het gebruik van deze term dekt de lading dus niet en kan voor sommige mensen verwarrend werken.Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:44:
[...]
Het is uit die tekst lastig op te maken of met die 2500 wordt bedoeld 2500 IC behoeftigen waarvoor ook daadwerkelijk plaats. Of enkel en alleen, 2500 mensen op de IC met plaats. Indien dat tweede bedoeld is, dan is dat toch wel te beschouwen als een somberste secnario. Uiteraard is ook het eerste al ernstig somber.Ainnir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:07:
[...]
Eind mei 2500 in somberste scenario? Ik denk dat we dat getal wel eerder gaan halen eigenlijk.. maar ik ben natuurlijk geen RIVM expert.
Zoals ik het lees, staat er dat we Max 1500 ic plekken kunnen creëeren, maar dat er in het slechtste scenario eind mei 2500 mensen zijn die ic nodig hebben (en dus 1000 mensen pech hebben, of iig geen 100% ic-waardige zorg kunnen krijgen).psychodude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:25:
[...]
Het is uit die tekst lastig op te maken of met die 2500 wordt bedoeld 2500 IC behoeftigen waarvoor ook daadwerkelijk plaats. Of enkel en alleen, 2500 mensen op de IC met plaats. Indien dat tweede bedoeld is, dan is dat toch wel te beschouwen als een somberste secnario. Uiteraard is ook het eerste al ernstig somber.
Nou kan het natuurlijk zijn dat we tegen die tijd toch nog extra plekken kunnen creëeren met hulp van buiten, maar als we het zelf moeten klaarspelen houdt het bij 1500 op.
[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 22-03-2020 19:34 ]
Bolsonaro en Trump schieten hier echt de hoofdvogel af.
In de Vs is het ook duidelijk dat de meeste democratische staten/steden (Californië en NY) het snelst maatregelen nemen.
Zou deze crisis de populisten eindelijk de keel kunnen snoeren?
Ik kan hier zo boos om worden. Wat is de beweegreden - naast omzet genereren - van Makro geweest om particulieren toe te laten? Betuigt niet echt van goed werkgeverschap naar de medewerkers toe. Respect dat ze nog gaat werken. Ik had het niet aangedurfd.Mijn schoonzus werkt in een groothandel, en staat dus de hele dag tussen de mensen, vooral nu ze deuren dus ook open gegooid hebben voor particulieren (https://www.makro.nl/pers/2020/tijdelijk-consumenten) Veel collega's melden zich al ziek waardoor de werkdruk ook nog eens hoger wordt...
Je moet het momenteel maar willen...
Terwijl je in NL juist 'de populisten' hebt die het snelst vergaande maatregelen willen nemen.Tommie12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:38:
Zie ik nu spoken, maar het lijkt me dat hoe populistischer de president van een land, hoe lakser er mee omgegaan wordt om maatregelen te treffen.
In de Vs is het ook duidelijk dat de meeste democratische staten/steden (Californië en NY) het snelst maatregelen nemen.
CA en NY waren dan ook zwaarder getroffen. En in LA was alles nog ‘as usual’ vorig weekend terwijl NY toen al aardig dicht was (en Atlanta ook). Zondagavond zat ik nog in een restaurant in LA en waren de straten overvol.Tommie12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:38:
Zie ik nu spoken, maar het lijkt me dat hoe populistischer de president van een land, hoe lakser er mee omgegaan wordt om maatregelen te treffen.
Het zijn ook wel hoofdzakelijk Democratische staten die hard getroffen worden. In die zin is het ook wel logisch dat ze daar het eerst verregaande maatregelen treffen.Tommie12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:38:
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
En de best case scenario:Vorkie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:37:
Hoe lezen jullie dit?
https://nos.nl/artikel/23...aatregelen-gaan-zien.html
[...]
"Het wordt heel spannend" tja.
Kans is natuurlijk klein, maar het is het noemen waard.Wallinga verwacht dat in het meest positieve scenario er begin april 1000 mensen met corona op de intensive care zullen liggen, en het aantal daarna langzaam zal afnemen.
De US sloot anders redelijk rap het luchtruim voor China en de EU (toen wij in de EU nog dachten dat het allemaal overdreven was).Tommie12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:38:
Ik denk dat deze ketens door de sluiting van horeca en andere toko’s minder omzet hebben. Die willen ze nu inhalen door particulieren toegang te verschaffen.emiel74 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Ik kan hier zo boos om worden. Wat is de beweegreden - naast omzet genereren - van Makro geweest om particulieren toe te laten? Betuigt niet echt van goed werkgeverschap naar de medewerkers toe. Respect dat ze nog gaat werken. Ik had het niet aangedurfd.
Ook denk ik dat ze een beetje de goede samaritaan richting andere supermarkten willen uithangen. Immers, doordat er nu meer plaatsen zijn waar men boodschappen kan doen, worden de reguliere supermarkten ietwat ontlast.
Dat is geen keuze geweest van de Makro, maar van onze overheid en het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven. Om ervoor te zorgen dat de druk op de voedselketen gespreid wordt.emiel74 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Ik kan hier zo boos om worden. Wat is de beweegreden - naast omzet genereren - van Makro geweest om particulieren toe te laten? Betuigt niet echt van goed werkgeverschap naar de medewerkers toe. Respect dat ze nog gaat werken. Ik had het niet aangedurfd.
Andere supermarkten te ontlasten?emiel74 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Dat mensen misschien nu wel een wc-rol kunnen bemachtigen?
Niet alles draait om geld natuurlijk.
Heb je door dat je aan het stemmingmaken bent op basis van onderbuik gevoelens ipv feiten?Tartarus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:43:
[...]
Deze ketens hebben door de sluiting van horeca en andere toko’s minder omzet. Die willen ze nu inhalen door particulieren toegang te verschaffen.
Ook denk ik dat ze een beetje de goede samaritaan richting andere supermarkten willen uithangen. Immers, doordat er nu meer plaatsen zijn waar men boodschappen kan doen, worden de reguliere supermarkten ietwat ontlast.
Verwijderd
quote: Nieuwsbrief MakroBeste Makro-klant,
Gisteren maakte het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) bekend dat zelfbedieningsgroothandels per direct toegankelijk zijn voor consumenten. Dit betekent dat vanaf nu iedereen welkom is in onze winkels, ook niet-ondernemers.
Deze tijdelijke maatregel zorgt ervoor dat de voedselvoorziening tijdens de Corona-crisis op peil blijft. Graag vertellen we je meer over deze beslissing en de gevolgen hiervan voor jou.
Waarom is Makro tijdelijk voor iedereen toegankelijk?
De Corona-crisis zorgt voor een hoge druk op supermarkten. Tegelijkertijd was het in veel groothandels rustiger, omdat veel horecagelegenheden en andere bedrijven gesloten zijn of minder werk hebben.
Om de druk beter te verdelen en te voorkomen dat goede producten moeten worden weggegooid, vroeg het CBL premier Rutte om zelfbedieningsgroothandels open te stellen voor consumenten. Dat is inmiddels gebeurd.
Het gaat om een tijdelijke maatregel. Wanneer de situatie in Nederland normaliseert, zijn onze vestigingen weer enkel toegankelijk voor ondernemers.
Wat betekent dit voor jou?
Door de tijdelijke openstelling voor consumenten kan het drukker dan normaal zijn in onze winkels. Graag willen we benadrukken dat wij over voldoende voorraad beschikken. We werken er keihard aan om de schappen gevuld te houden.
Mocht er onverhoopt een artikel niet voorradig zijn dat essentieel is voor jouw onderneming? Meld dit dan bij een van onze medewerkers. Wij zoeken dan samen met jou naar een passende oplossing. Het blijft voor Makro-klanten die gebruik maken van onze horecabezorgservice mogelijk om hiervan gebruik te blijven maken.
Veilig en prettig winkelen
Makro wil iedereen de mogelijkheid bieden om prettig en veilig boodschappen te doen. De gezondheid van onze klanten en medewerkers staat voorop. We verzoeken iedereen daarom om zich te houden aan de Corona-maatregelen en de instructies van onze medewerkers op te volgen.
• Bezoek onze winkels met maximaal 2 personen
• Hou anderhalve meter afstand van andere klanten en medewerkers
• Hoest of nies in je elleboog
• Reken zoveel mogelijk af met pin of mobiele telefoon.
Makro is er voor ondernemend Nederland, ook nu!
We rekenen op je begrip. Makro doet er alles aan om jou tijdens deze crisis zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heb je vragen? Of wil je advies? Neem dan contact met ons op. We staan voor je klaar. Ook nu!
Paulo Peereboom
CEO Makro
Waar exact zie je mij stemming maken?Magicw00b schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:47:
[...]
Heb je door dat je aan het stemmingmaken bent op basis van onderbuik gevoelens ipv feiten?
Je zegt notabene in een eerdere bericht precies dat wat ik in de laatste zin zeg.
Ja, dat past ook prima binnen het denken van Trump. Die vervolgens ook victorie kraaide en riep dat de boel nu volledig onder controle was.PWM schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:42:
[...]
De US sloot anders redelijk rap het luchtruim voor China en de EU (toen wij in de EU nog dachten dat het allemaal overdreven was).
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Tja, maar ik vind Rutte ook zwak op dit moment. Hij neemt veel te zwakke maatregelen, en de populisten kunnen dan rustig oppositie voeren aan die kant.DeKoetsier schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Terwijl je in NL juist 'de populisten' hebt die het snelst vergaande maatregelen willen nemen.
In B zij de extreem rechtse partijen opvallend stil nadat ze eerst de zaak stevig onderschat hadden.
Heb het al aangepast. Bedankt dat je aangeeft dat dat als stemmingmakerij ervaren kan worden.Magicw00b schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:51:
Deze zin: “ Deze ketens hebben door de sluiting van horeca en andere toko’s minder omzet. Die willen ze nu inhalen door particulieren toegang te verschaffen.”
Dat is "een somber scenario", er staat nergens dat dat het slechtste scenario is.LA-384 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:30:
Zoals ik het lees, staat er dat we Max 1500 ic plekken kunnen creëeren, maar dat er in het slechtste scenario eind mei 2500 mensen zijn die ic nodig hebben (en dus 1000 mensen pech hebben, of iig geen 100% ic-waardige zorg kunnen krijgen).
Hebben we nog extreem rechtse partijen? Extreem-rechts is op een enkele malle neonazi na dood.Tommie12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Tja, maar ik vind Rutte ook zwak op dit moment. Hij neemt veel te zwakke maatregelen, en de populisten kunnen dan rustig oppositie voeren aan die kant.
In B zij de extreem rechtse partijen opvallend stil nadat ze eerst de zaak stevig onderschat hadden.
[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 22-03-2020 19:56 ]
Ik denk overigens dat ze het liever niet gedaan hadden. Ik was gister even bij de sligro en hanos en het levert ze alleen maar werk op, die “we komen even rondneuzen” toeristen. Maar ze hebben geen keus en zijn hiertoe verplicht.Tartarus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Heb het al aangepast. Bedankt dat je aangeeft dat dat als stemmingmakerij ervaren kan worden.
Ik juich het alleen maar toe, dat ze opengesteld zijn,ook al is dat ze van bovenaf opgedragen.Magicw00b schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:57:
[...]
Ik denk overigens dat ze het liever niet gedaan hadden. Ik was gister even bij de sligro en hanos en het levert ze alleen maar werk op, die “we komen even rondneuzen” toeristen. Maar ze hebben geen keus en zijn hiertoe verplicht.
In tijden van crisis is er eenmaal solidariteit nodig. Het had ze gesierd als ze het uit zichzelf hadden gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Magicw00b op 22-03-2020 20:01 ]
Baudet, Wilders.... misschien niet extreem rechts, wel populistSvMp schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:55:
[...]
Hebben we nog extreem rechtse partijen? Extreem-rechts is op een enkele malle neonazi na dood.
Druk je op Facebook; staat er bijvoorbeeld deze reactie.Geen kaarten meer naar UMC Groningen
Het coronavirus blijft zo'n 24 uur leven op papier, zegt het Universitair Medisch Centrum Groningen op Facebook. Daarom roept het ziekenhuis mensen op om te stoppen met het versturen van kaarten naar patiënten, "hoe jammer we dat ook vinden".
zucht.Ik had net vandaag een envelop klaar gemaakt met 8 mandala's. Die ga ik nu naar oude mensen sturen die eenzaam zijn. Sterkte daar in het ziekenhuis
Verwijderd
Het is verre van ideaal maar zoals te lezen in de link lijken de beweegredenen niet alleen uit eigenbelang te zijn ontstaan:emiel74 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Noodzakelijke maatregel
Eerder deze week verzocht het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, premier Rutte om gemeenten te adviseren toe te staan dat zelfbedieningsgroothandels tijdelijk opengesteld worden voor consumenten. Het doel hiervan is om de druk op supermarkten te verminderen en bovendien te voorkomen dat goede producten die in de zelfbedieningsgroothandels liggen te moeten weggooien. Het CBL kondigde vandaag aan dat de tijdelijke maatregel per direct ingaat.
Onzin. Een vertraging komt 100% van de sociale isolatie. Als er 2000 mensen op de IC liggen zijn er waarschijnlijk rond de 100.000 mensen besmet. Dat is nog niet 1%Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:49:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]