Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.783 views

Onderwerpen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Grotendeels waarschijnlijk een aantal mogelijkheden:

- Vrachtvervoer (hier worden tegenwoordig ook passagierstoestellen voor gebruikt), dit is nog wel toegestaan
- Repatrieringsvluchten (zijn toegestaan)
- Essentiele vluchten (is ook toegestaan)
- Herpositioneringsvluchten (ook toegestaan)
- Vluchten binnen de EU (ook toegestaan, tenzij het individuele land zelf zijn eigen grens gesloten heeft voor vluchten)

Het aantal vluchten is gigantisch gedaald de laatste 2 weken, en de laatste 5 dagen al helemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2020 15:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Royeboi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:28:
[Afbeelding]

Emirates stopt met alle vluchten op 25 maart...

Behoorlijke klap voor veel reizigers. Ken al een aantal gevallen van mensen die gepland hadden om tussen 25-30 maart huiswaarts te keren.
Ik zal dat bakbeest met Emirates op zijn buik wel even missen boven mijn huis op de aanvliegroute naar Schiphol.

Wel zuur voor diegenen die daar nu nog zijn. Liever een paar vluchten extra voor de terugkeerders. Die hebben het nu al erg lastig.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 10:04
Tominatie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Een lockdown is iets wat niemand wil, ik ook niet maar als het merendeel van de Nederlanders nog steeds niet de ernst in ziet van dit virus lijkt me het wel verstandig. Zelf ga ik alleen nog naar buiten voor de supermarkt tijdens etenstijd en zit vooral met de studieboekjes in de zon. Prima vertoeven zo.

Als de helft van Nederland nonchalant lekker met zijn allen in het park gaat zitten, of het strand opzoeken of lekker verf gaat kopen dan kiezen we ervoor om dit virus in stand te houden waardoor er veel doden bij gaan komen.

Ik zou zeggen: kies voor de lockdown en zorg hiermee dat het virus niet alleen vertraagder over heel Nederland verspreid maar dat het virus helemaal verdwijnt!

Het is natuurlijk een bizarre situatie en ben blij dat ik geen keuzes hierin hoef te maken.
voor de mensen die claimen dat NL het beter weet dan de WHO:
WHO: lockdown helpt niet

Het heeft geen zin om een lockdown in te stellen, stelt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Crisisexpert Mike Ryan van de WHO zegt tegen de BBC dat het belangrijk is om maatregelen op het gebied van de volksgezondheid te nemen om te voorkomen dat er later een nieuwe piek van besmettingen ontstaat.

"We moeten ons richten op het opsporen van mensen die ziek zijn en ze isoleren. Daarna moeten we achterhalen met wie ze in contact hebben gestaan en ook die mensen isoleren", zegt Ryan. "Het nadeel van lockdowns is dat het gevaar bestaat dat het virus meteen weer opduikt als de strenge gebiedsverboden worden opgeheven."

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:36:
Via NOS.nl

[...]

Krijgt het kabinet en het RIVM toch gelijk?
Ze hadden gelijk als iedereen met symptomen getest worden, maar dat is niet het geval. Een coronapatiënt isoleren zoals WHO stelt is daarom zo goed onmogelijk hier. :X

Volvotips.com

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
M-ThijZ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:26:
Misschien een domme vraag, maar zijn er risico's verbonden aan je huis laten schoonmaken? Vorige week was ik er zelf vrij nuchter onder en dacht bij mezelf: nu ik permanent thuiswerk is het huis nog nooit zo intensief in gebruik geweest, dus laat de hulp maar langskomen (twee uur om de week).

Met de toename van alle maatregelen vraag ik mij af of dit nog wel verstandig is. De hulp komt natuurlijk ook bij een aantal verschillende adressen over de vloer. Afstand houden is geen probleem, maar ik denk meer aan overdraagbaarheid via deurklinken, trapleuningen of schoonmaakspullen.

Moet je nog mensen buiten je gezin willen toelaten in je huis?
Het virus schijnt ook buiten de mens aardige tijd te kunnen overleven. Als zij dus besmet is geraakt maar nog geen duidelijke symptomen heeft waardoor ze door blijft werken zou ze het via je spullen kunnen verspreiden.
Wellicht niet een heel grote kans maar op die manier kan een schoonmaker het virus wel zomaar van gezin naar gezin brengen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

ErA

Via NOS.nl

[...]

Ondanks dat ik vanuit statistisch en wiskundig opzicht vóor een geleidelijke aanpak ben, is het probeel mijn inziens dat de aantallen besmettingen, en daarmee de beheersbaarheid, vele malen groter zijn dan de cijfers doen tonen. En véel te groot om track&trace te doen.

En wat als er een hele hele grote groep is, die nauwelijks ergens last van heeft, zoals kinderen, die geen onderdeel zijn van track&trace omdat ze geen symptonen hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door ErA op 22-03-2020 15:42 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Grotendeels waarschijnlijk een aantal mogelijkheden:

- Vrachtvervoer (hier worden tegenwoordig ook passagierstoestellen voor gebruikt), dit is nog wel toegestaan
- Repatrieringsvluchten (zijn toegestaan)
- Essentiele vluchten (is ook toegestaan)
- Herpositioneringsvluchten (ook toegestaan)
- Vluchten binnen de EU (ook toegestaan, tenzij het individuele land zelf zijn eigen grens gesloten heeft voor vluchten)

Het aantal vluchten is gigantisch gedaald de laatste 2 weken, en de laatste 5 dagen al helemaal.
Het zijn ook heel veel vliegtuigjes die foto's maken, met dit weer is dat ideaal.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hkb1x37Y/screenshot-63.png

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Tominatie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Een lockdown is iets wat niemand wil
Baudet en Wilders willen wel een lockdown.

De TEGENPARTIJ IS VOOR JOU EN VOOR MIJ.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het probleem is dus dat de IC patienten daar langere tijd moeten liggen, los van hoeveel er al dagelijks bijkomen. Het duurt niet heel lang meer, dan zijn alle bedden bezet... dan begint de ellende.

...

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Mensen kunnen maar 1 keer dood gaan. Sterfte ten gevolge van dit soort uitbraken is tijdens een uitbraak dan ook lastig te bepalen. Na een paar jaar kun je oversterfte en daaropvolgende ondersterfte gaan bepalen om de oversterfte ten gevolge van COVID-19 te bepalen.
In die cijfers blijf je natuurlijk wel een bepaalde vertekening houden. Stel in een idioot geval dat iemand overlijdt omdat ie door een auto is aangereden, en die persoon test positief voor COVID-19, dan zou je in theorie kunnen zeggen dat het een dode is 'als gevolg van' COVID-19, als je puur naar de statistieken kijkt, maar in de praktijk is de werkelijke doodsoorzaak dan natuurlijk anders.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Intrepidity schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:33:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of zien we in de biblebelt ook wel een patroontje?
Het ligt aan jou. Ik kan die rode lijnen ook elders in NL tekenen. In Brabant bijvoorbeeld. Hardly de biblebelt.

Elect a clown, expect a circus.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:49:
[...]

In die cijfers blijf je natuurlijk wel een bepaalde vertekening houden. Stel in een idioot geval dat iemand overlijdt omdat ie door een auto is aangereden, en die persoon test positief voor COVID-19, dan zou je in theorie kunnen zeggen dat het een dode is 'als gevolg van' COVID-19, als je puur naar de statistieken kijkt, maar in de praktijk is de werkelijke doodsoorzaak dan natuurlijk anders.
Dat is een dode met COVID-19 en niet door COVID-19 :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Deleted

[ Voor 96% gewijzigd door interp op 22-03-2020 15:58 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 11:34

JdM

Humbled

Nou, hoe lang zal het nog gaan duren voor de maatregelen nog strikter zullen worden opgelegd? https://www.nu.nl/algemee...ulevard-scheveningen.html
Er wordt daar zelfs een groeps boksles gegeven |:(

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 22-03-2020 15:52 ]

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Honesty

kattenneus!

CurlyMo schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Daarnaast zou het zonde van de test zijn om iemand die dood is testen

Festina lente

• Speedster
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:49:
[...]

COVID-19 heeft ook tot gevlog dat er veel minder ongelukken gebeuren....

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CurlyMo schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Maar dat kun je uit de numerieke gegevens (dus puur tellingen die het RIVM houdt) niet afleiden. Dus ik weet niet of het RIVM alleen doden dóór COVID-19 telt, want dan zouden artsen de ziekte ook als primaire doodsoorzaak moeten aangeven.

Als COVID-19 alleen maar onderliggend lijden verergert en daardoor mensen de dood in jaagt, dan is de doodsoorzaak toch echt de onderliggende aandoening.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 07:23
Speedster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:52:
[...]

De rijstijl is er niet beter op geworden.... wat een aso's in het verkeer momenteel.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Maar dat kun je uit de numerieke gegevens (dus puur tellingen die het RIVM houdt) niet afleiden. Dus ik weet niet of het RIVM alleen doden dóór COVID-19 telt, want dan zouden artsen de ziekte ook als primaire doodsoorzaak moeten aangeven.

Als COVID-19 alleen maar onderliggend lijden verergert en daardoor mensen de dood in jaagt, dan is de doodsoorzaak toch echt de onderliggende aandoening.
Van al dat alles wordt het op de IC niet rustiger verder...

...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

Yucon

*broem*

Misschien een domme vraag, maar zijn er risico's verbonden aan je huis laten schoonmaken? Vorige week was ik er zelf vrij nuchter onder en dacht bij mezelf: nu ik permanent thuiswerk is het huis nog nooit zo intensief in gebruik geweest, dus laat de hulp maar langskomen (twee uur om de week).

Met de toename van alle maatregelen vraag ik mij af of dit nog wel verstandig is. De hulp komt natuurlijk ook bij een aantal verschillende adressen over de vloer. Afstand houden is geen probleem, maar ik denk meer aan overdraagbaarheid via deurklinken, trapleuningen of schoonmaakspullen.

Niet perse naar jou gericht, meer algemeen: mag ik de mensen die besluiten hun zwarte poets niet meer te laten komen oproepen toch gewoon door te betalen? Ik kan in niemands portemonnee kijken maar grofweg kun je waarschijnlijk wel stellen dat die paar tientjes per week voor een poetsvrouw heel veel meer impact hebben dan voor een tweaker.

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:05

EektheMan

DPC

Maandje terug liet ik ze handschoentjes dragen, simpele latex type. Een ffp2 masker. Deurklinken worden sowieso meermaals per dag met anti bacterieel spul behandeld. Maar of dat echt helpt om het te stoppen? Kans verkleinen met minimale effort, dat wel. Maar na tbuisisolatie kan ik het zelf ook wel.... zodra ik zin heb.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Aanname: Je kan er vanuit gaan dat wanneer het ambigu is dat iemand aan COVID-19 overlijdt of iets anders, het wellicht onterecht onder COVID-19 wordt geschaard.

Als iemand in de kreukels uit een auto wordt getrokken is de relatie in de doodsoorzaak vrij causaal. Enige uitzondering zal de hartstilstand, herseninfarct e.d. tijdens het rijden zijn.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07

M-ThijZ

Riding on Rails

Gonadan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Het virus schijnt ook buiten de mens aardige tijd te kunnen overleven. Als zij dus besmet is geraakt maar nog geen duidelijke symptomen heeft waardoor ze door blijft werken zou ze het via je spullen kunnen verspreiden.
Wellicht niet een heel grote kans maar op die manier kan een schoonmaker het virus wel zomaar van gezin naar gezin brengen.
Jep, daar was ik al bang voor. Voor nu maar even het zekere voor het onzekere en de afspraken voorlopig cancellen.

Ik kan nu makkelijk de tijd vrijmaken om de werkzaamheden zelf te doen, maar ik gun het de persoon natuurlijk ook in deze tijd.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Speedster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Helaas vandaag bijna een wielrenner tussen de voorwielen die het nodig vond om met 40 km/u over de dijk te crossen en kon kiezen tussen mijn motorkap en een moeder met een kind in de wandelwagen. Dat ging echt net goed en hem heb ik echt verrot gescholden.
Wat er voornamelijk binnenkomt lijkt momenteel toch gewonden van fietsongelukken (met name wielrenners) en ouderen die vallen als ik mijn famillielid die als patient in een ziekenhuis ligt mag geloven. Misschien iets minder maar ik zie meer wielrenners hier op de dijk dan normaal bij een eerste mooie lente dag ... Ik haat ze nog meer dan normaal merk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:18

Quad

Doof

[Afbeelding]
Wat wil jij hiermee zeggen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Gonadan

Gonadan

M-ThijZ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:58:
Ik kan nu makkelijk de tijd vrijmaken om de werkzaamheden zelf te doen, maar ik gun het de persoon natuurlijk ook in deze tijd.
Niets houdt je tegen de persoon financieel bij te staan als je het kunt missen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 10:46
[Afbeelding]
Het ligt inderdaad aan jou.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:32

Bullet NL

Eigen Wijs

Quad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:59:
[...]

Ik gok dat hij daar mee bedoelt dat de biblebelt nou niet echt een gebied is waar men pro-vaccinatie is.
Aan de andere kant, tegen COvid-19 is nog geen vaccinatie. Aan de andere kant heb ik al wel een theorie gelezen, zie:
Als voorbeeld geeft ze dat het Verenigd Koninkrijk en Nederland bovenaan staan in de internationale vergelijking als het gaat om de vaccinatiegraad voor de griep onder ouderen. “Het griepvaccin helpt niet tegen corona, maar het zou me niet verbazen als de weerstand tegen virussen van land tot land verschilt omdat ieder land van oudsher een eigen manier van omgaan met ziektes heeft. Alleen dat al maakt de Nederlandse situatie anders.”
op: https://www.scienceguide....dood-bij-het-leven-hoort/

Zou je dit door trekken, dan zou je een discussie kunnen voeren als/of mensen uit de Biblebelt, waar veelal door hun geloof een lagere vaccinatiegraat is, geen hoger risico lopen dan de rest van het land.

Cogitationis poenam nemo patitur

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat Duitsland betreft, het model&rapport van het RKI is ook veelzeggend.
Die Modellierung zeigt sehr anschaulich, dass eine ungebremste SARS-CoV-2-Epidemie unter den gewählten Annahmen, unabhängig von einer gewissen vorbestehenden Immunität in der Bevölkerung und einer möglicherweise bestehenden Saisonalität spätestens im Herbst oder Winter 2020 zu einer hohen Krankheitslast in der Bevölkerung führt. Die größte Herausforderung besteht prinzipiell in der Gefahr, dass eine sehr große Zahl von Menschen gleichzeitig erkranken könnte und damit die verfügbaren Bettenkapazitäten sehr deutlich übertroffen würden. Dieser Gefahr kann durch eine Reduktion der Folgeerkrankungen in der laufenden Epidemie begegnet werden.
...
Von jetzt an und in den nächsten Wochen sind maximale Anstrengungen erforderlich um die COVID-19-Epidemie in Deutschland zu verlangsa-men, abzuflachen und letztlich die Zahl der Hospi-talisierungen, intensivpflichtigen Patienten und Todesfälle zu minimieren
In een van de scenario's gaat men uit van een piekvraag naar IC-bedden van 125.000

• Gonadan

Gonadan

@Bullet NL Ik ben op zich ook erg benieuwd wat de verschillende categorieën antivaxxers gaan doen als we na maanden (of zelfs jaren) van vele doden en maatregelen eindelijk een vaccin hebben. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Gonadan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:09:
@Bullet NL Ik ben op zich ook erg benieuwd wat de verschillende categorieën antivaxxers gaan doen als we na maanden (of zelfs jaren) van vele doden en maatregelen eindelijk een vaccin hebben. ;)
Doodgaan of toch maar vaccineren en niet meer klagen. In beide gevallen is het resultaat in ieder geval hetzelfde, namelijk minder traffic voor facebook.

Of gaan zeuren dat het virus door big pharma bedacht is.. dat kan natuurlijk ook.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Via NOS.nl

[...]

NOS quote slechts een deel van Michael Ryan, waardoor je een hele andere indruk krijgt.
https://www.irishpost.com...defeat-coronavirus-181973
https://twitter.com/BBCPolitics/status/1241663266549641216

Hij zegt:
What we really need to focus on is finding those who are sick, those who have the virus, and isolate them, find their contacts and isolate them,
The danger right now with the lockdowns ... if we don’t put in place the strong public health measures now, when those movement restrictions and lockdowns are lifted, the danger is the disease will jump back up.
Once we've suppressed the transmission, we have to go after the virus. We have to take the fight to the virus," Mr Ryan added.
UPDATE: NOS heeft de misleidende titel inmiddels aangepast.

• Gonadan

Gonadan

Yucon schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:11:
, namelijk minder traffic voor facebook.
_O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Gonadan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:09:
True....

Maar antivaxxers die vanuit geloofsovertuiging handelen zien dit virus veelal toch als teken van de "heer"
Daarom kunnen ze zich berusten op het feit dat indien ze geraakt worden door het virus het "gods wil" is.

Best risicovol eigenlijk....

• Speedster
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Ik kijk iedere dag op flight radar en zie geen gigantische daling in het aantal vluchten.

Waar heb jij je info vandaan?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Speedster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:14:
[...]

Ik kijk iedere dag op flight radar en zie geen gigantische daling in het aantal vluchten.

Waar heb jij je info vandaan?
Van FR24: https://www.flightradar24.com/data/statistics

Virussen? Scan ze hier!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Je zei 'gigantisch gedaald laatste 2 weken', maar in deze link die je nu geeft zie ik amper tot geen daling tot vorige week zaterdag..? Pas sinds een week zie je het naar beneden gaan.

The devil is in the details.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Cyb schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:12:
[...]

NOS quote slechts een deel van Michael Ryan, waardoor je een hele andere indruk krijgt.
https://www.irishpost.com...defeat-coronavirus-181973
https://twitter.com/BBCPolitics/status/1241663266549641216

Hij zegt:
Ik heb gelezen wat hij schrijft, ik weet ook dat we niet meer zijn gaan testen. Aan de andere kant, kan je meer testen als de tests niet voorhanden zijn of er daar voor te weinig capaciteit is?

Het punt is namelijk dat een "lockdown" een tijdelijke maatregel is, je kan een land hoogstens 2 weken maximaal 4 in lockdown houden. Je zal dus een oplossing moeten hebben voor na deze periode.

Bij mijn weten hebben landen als Italie, Spanje en zelfs Frankrijk deze nog niet.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• Speedster

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hahn schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Je zei 'gigantisch gedaald laatste 2 weken', maar in deze link die je nu geeft zie ik amper tot geen daling tot vorige week zaterdag..? Pas sinds een week zie je het naar beneden gaan.
De daling werd rond 11 maart al ingezet.

Laten we nouj niet semantisch gaan liggen kommaneuken of het nou 1.5 week of 2 weken is. Je hoeft niet op elke slak een kilo zout te leggen.
Speedster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Nog steeds 115000 per dag....
Komend van 175.000. Dat noem ik een aardig scherpe daling....

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2020 16:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Hahn
Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Het punt is namelijk dat een "lockdown" een tijdelijke maatregel is, je kan een land hoogstens 2 weken maximaal 4 in lockdown houden.
Waarom zou je een land maximaal 2 tot 4 weken in lockdown kunnen houden?
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:20:
[...]

De daling werd rond 11 maart al ingezet.

Laten we nouj niet semantisch gaan liggen kommaneuken of het nou 1.5 week of 2 weken is. Je hoeft niet op elke slak een kilo zout te leggen.
Het gaat om een week of 2 weken. Dat is een verschil van 100%. Dat is geen korreltje zout op een slakje.

[ Voor 38% gewijzigd door Hahn op 22-03-2020 16:21 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hahn schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Het gaat om een week of 2 weken. Dat is een verschil van 100%. Dat is geen korreltje zout op een slakje.
Ah, het ging je dus niet om een serieuze reactie, maar om ff te kunnen stoken. Prima, dan haak ik af.

Virussen? Scan ze hier!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Waarom zou je een land maximaal 2 tot 4 weken in lockdown kunnen houden?
Jah precies, China zit toch ook al meer dan twee maanden in lockdown.

Al komt het daar langzaam weer op gang.

5500 active besmettingen die nog moeten genezen.

• Hahn
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Ah, het ging je dus niet om een serieuze reactie, maar om ff te kunnen stoken. Prima, dan haak ik af.
:? Waar héb je het over. Jij geeft aan dat je op 11 maart al een opvallende daling ziet. Ik ben het niet met je eens, want dat is gewoon de normale flow van die grafiek, die je ook in de vorige periodes duidelijk ziet.

Jij beweerde dat het al sinds 2 weken 'gigantisch daalt'. Ik geef aan dat ik dat pas sinds een kleine week zie. Groot verschil.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog meer goed nieuws :)
Elektronicagigant Huawei heeft liefst 800.000 mondkapjes aan Nederland gedoneerd. De eerste 200.00 zijn al binnen en worden verdeeld over het land. Dat liet minister Hugo de Jonge vandaag weten via Twitter.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

• __fred__
  • Laatst online: 21:19
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:23:
Nog meer goed nieuws :)

[...]

(AD Liveblog)
Gratis, met 5g toegang tot core netwerk graag.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

__fred__ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Gratis, met 5g toegang tot core netwerk graag.
Bron? Ik lees dat nergens?

Virussen? Scan ze hier!

• ijdod
Ik hoor de complotters nu al huilen dat hiervoor ongetwijfeld 5G contracten zijn gegund... })

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Ik hoor de complotters nu al huilen dat hiervoor ongetwijfeld 5G contracten zijn gegund... })
Mjah, dat soort aluminiumhoedjes-gedoe moeten we niet teveel aandacht aan schenken denk ik. Sommigen zoeken nu overal iets achter, om negatief te doen enzo. Ik concentreer me liever op de positieve kant van het nieuws.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2020 16:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Quad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:59:
[...]

Misschien wil hij zeggen dat ze in de Bible Belt meer controleren? Geen idee… :P

Onze gemeente is de enige in de wijde omgeving die nog op 0 staat en hier stikt het van de gelovigen. Ik geloof niet dat hier niemand Covid19 heeft. Mogelijk heb ik het wel. Niemand hier heeft een test gedaan, dat is wel duidelijk.

• ijdod
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Mjah, dat soort aluminiumhoedjes-gedoe moeten we niet teveel aandacht aan schenken denk ik. Sommigen zoeken nu overal iets achter, om negatief te doen enzo. Ik concentreer me liever op de positieve kant van het nieuws.
Daar moeten we sowieso geen aandacht aan schenken, maar ik heb er de afgelopen weken al de nodige voorbij zien komen. Wat zou het mooi zijn als mensen al die energie in nuttiger zaken zouden steken.

• FreakNL
  • Laatst online: 01:18

FreakNL

Well do ya punk?

Krijg nu een WA filmpje wat op station Amersfoort is gemaakt (blijkbaar) met allemaal tanks op een treincombinatie..

Met een voice-over: Lockdown komt eraan _O-

• __fred__
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Dit heeft weinig te maken met alu hoedjes, maar meer met het feit dat in een land als China een bedrijf geen toestemming zou krijgen om miljoenen schaarse medische hulpmiddelen te exporteren zonder exportvergunning. Wel een bijzonder toeval dat van alle bedrijven Huawei nu ineens diegene is die dit aanbiedt. Soms is 1 en 1 gewoon twee.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:29
FreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:31:
Krijg nu een WA filmpje wat op station Amersfoort is gemaakt (blijkbaar) met allemaal tanks op een treincombinatie..

Met een voice-over: Lockdown komt eraan _O-
YouTube: Tanks Amersfoort (Holland) lockdown?

Comment #1 Beelden dateren van de tweede week februari. Was een oefening in de regio AMERSFOORT.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

__fred__ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Dit heeft weinig te maken met alu hoedjes, maar meer met het feit dat in een land als China een bedrijf geen toestemming zou krijgen om miljoenen schaarse medische hulpmiddelen te exporteren zonder exportvergunning.
Onzin. Er zijn de laatste dagen al meerdere partijen mondkapjes uit China gekomen, o.a. van KLM-partners China Eastern Airlines en China Southern Airlines, en een aantal kleinere partijen.

Virussen? Scan ze hier!

• TheDeeGee
  • Niet online
Kwam deze net tegen... zelfde volk als hier zoniet erger...

https://mobile.twitter.co...tatus/1241747720433475584

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Bron? Ik lees dat nergens?
Volgens mij was het een grapje :)

Elect a clown, expect a circus.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:33
Dit soort extreme overdrijvingen doen je geloofwaardigheid geen goed.

Dergelijke beelden heb ik uit Nederland niet gezien.
Ja er zijn idioten, maar zó?!

Sowieso ging men daar gewoon door met concerten enz

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 22-03-2020 16:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Speedster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Nog steeds 115000 per dag....
Gezien de restricties wereldwijd zal dat voorlopig wel blijven dalen:
https://www.iatatravelcen...ument-news/1580226297.htm

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:13

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Richh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Comment #1 Beelden dateren van de tweede week februari. Was een oefening in de regio AMERSFOORT.
En komende tijd zijn er meer transporten te zien

https://twitter.com/Defensie/status/1241700521100087297?s=20

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt. Er gingen enkele dagen geleden complottheorien dat dat met een komende lockdown te maken had. Heeft er werkelijk geen drol mee te maken dus, gewoon het gevolg van een afgelopen/afgelaste legeroefening.

Dit nepnieuws en desinformatie werd via WhatsApp verspreidt, ik kreeg die flauwekul helaas ook binnen.

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Niet online
[...]

offtopic:
Het mooie is natuurlijk dat zo'n comment juist fake kan zijn ipv de claim van de uploader ;)
#GeloofNiemand :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• __fred__
Laatste over huawei, en dan houd ik erover op:

Huawei doneerde maskers aan ierland, zuid korea en nederland. Ierland staat onder druk van Trump om 5g niet van Huawei af te nemen. Zuid korea is boos omdat Huawei stiekem 3G heeft aangelegd in Noord Korea. En hier wordt ook Huawei toegang uit de volgende generatie netwerken geweerd.

http://m.koreaherald.com/amp/view.php?ud=20200320000603
https://www.newstalk.com/...-solutions-ireland-986611

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zoals gezegd kun je overal complotten achter zoeken, en van het negatieve uitgaan.

Laten we het eens van een positieve kant bekijken: de Nederlandse ziekenhuizen/verpleeghuizen etc kunnen weer 8 dagen verder. Dagelijks worden er ongeveer 100.000 mondkapjes gebruikt in Nederland.

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Niet online
__fred__ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:46:
Laatste over huawei, en dan houd ik erover op
Dus?
Een bedrijf probeert een beetje goede sier te maken. Dat zien we natuurlijk noooooooooit :P

Lijkt me verder niet echt belangrijk. Misschien helpt het ze wel voor de 5G contracten. Of helemaal niet.
Who knows. En who cares?

Mondkapjes eerst, die contracten zien we tzt wel.

Voor wat het waard is, Jack Ma is ook kapjes en testen als snoepjes aan het uitdelen aan allerlei landen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Sowieso, wat heb je bij een lockdown aan tanks? Het is niet alsof mensen in gepantserde auto's proberen te ontsnappen. 8)7

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Sowieso, wat heb je bij een lockdown aan tanks? Het is niet alsof mensen in gepantserde auto's proberen te ontsnappen. 8)7
Het is wel makkelijker wc-papier scoren met een tank, denk ik :P

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ernemmer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
[...]

De Praxis hier in Duiven is drukker dan op een normale zondag.

[Afbeelding]
Zou echt bijzonder graag een kijkje in de keuken nemen bij Google nu. Zij hebben natuurlijk van een absurd aantal mensen locatiegegevens, zou je goed aan moeten kunnen zien wat het effect van maatregelen is.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Cyb schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:12:
[...]

NOS quote slechts een deel van Michael Ryan, waardoor je een hele andere indruk krijgt. […]
Ze hebben het al aangepast.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 13:50
Wij hebben alles afgezegd, inclusief de hulp. Maar we betalen wel door, anders heeft het geen zin als ze dan opeens andere huishoudens erbij moet nemen om rond te kunnen komen.

Voordeel, nu kan het eens echt goed schoongemaakt worden. Kost wel een boel tijd, maarja, tijd zat nu :-)

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 22-03-2020 16:59 ]

• Satom
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

[...]

Sterker nog, ik heb een jaar lang elk weekend met de trein gereisd van Groningen naar Utrecht. Op het stuk tussen Zwolle en Amersfoort of bij Amersfoort zelf zag ik redelijk vaak legervoertuigen op een trein staan :9

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In Duitsland wordt mogelijk een contactverbod ingesteld, melden meerdere regeringsbronnen. Dat zou inhouden dat niet meer dan twee personen bij elkaar mogen zijn. Bondskanselier Merkel geeft om 17.30 uur een persconferentie waar ze nieuwe maatregelen bekendmaakt.

(NOS Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07

M-ThijZ

Riding on Rails

DaCoTa schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:56:
[...]

Wij hebben alles afgezegd, inclusief de hulp. Maar we betalen wel door, anders heeft het geen zin als ze dan opeens andere huishoudens erbij moet nemen om rond te kunnen komen.
Ik zal eens overleggen, volgens mij staan er in de voorwaarden dat we de eerstvolgende keer sowieso betalen. Het is in ieder geval niet zwart.

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-11 19:51
De druk zal nu heel groot worden om hier ook verdergaande maatregelen te nemen. Dit valt niet meer vol te houden zo. Zeker niet als je ziet dat teveel mensen de regels aan hun laars lappen.

• Keesk
  • Laatst online: 07-11 19:19
Die oproep voor 1.5 meter afstand houden is echt door iedereen begrepen (niet dus).
Sta ik bij de kassa van de Appie keurig op de geadviseerde afstand tot de vrouw voor mij loopt iemand van het personeel vlak voor mij langs. Vervolgens gaat er een vrouw op ca 75 cm afstand op haar hurken zitten om een plastic tas te pakken die onder de lopende band van de kassa hangen. Appie doet een oproep op zijn site dat klanten vriendelijk moeten zijn naar elkaar toe (en voor de medewerkers). Dit soort zaken maakt het niet eenvoudig om vriendelijk te blijven.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:10
nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:03:
[...]

De druk zal nu heel groot worden om hier ook verdergaande maatregelen te nemen. Dit valt niet meer vol te houden zo. Zeker niet als je ziet dat teveel mensen de regels aan hun laars lappen.
Ik mag hopen dat ze de maatregelen niet nemen omdat een ander land ze neemt, maar op basis van hun eigen feiten.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BlackMonkey schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Ik mag hopen dat ze de maatregelen niet nemen omdat een ander land ze neemt, maar op basis van hun eigen feiten.
Aan de ene kant wel ja. Maar aan de andere kant, als alle landen om je heen in een vorm van lockdown gaan, en jij steekt als enige (als NL zijnde) de vingers in de oren en zingt "tralala", is dat volgens mij ook niet echt de beste aanpak...

Virussen? Scan ze hier!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:38

Basszje

Reisvaap!]

Net even gelucht en ommetje gemaakt. Het is niet erg lekker weer ( sneeuw ) maar de stad is echt vrijwel volledig verlaten. Alleen kleine groepjes die ook een wandeling maken. In de supermarkt zijn ze begonnen met limitaties aan hoeveel mensen binnenmogen ( 1pers. per 10m2 ).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETub5iCWoAATGkA?format=jpg&name=large

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:10
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:12:
[...]

Aan de ene kant wel ja. Maar aan de andere kant, als alle landen om je heen in een vorm van lockdown gaan, en jij steekt als enige (als NL zijnde) de vingers in de oren en zingt "tralala", is dat volgens mij ook niet echt de beste aanpak...
Zoals hier eerder benoemd zitten wel al in een kleine vorm van lockdown. Echter is het de strategie om onder de piek te proberen te blijven. Hier zijn we als ik het goed heb anders in dan de landen om ons heen. Alles dan ook maar op slot gooien is dan juist tegen de gekozen koers in.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27
Dit loopt gewoon uit de hand dat is wel duidelijk,zijn al te laat ben ik bang.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:22
Een lockdown is niet nodig, als iedereen zich netjes aan de regels zou houden. Ik vraag mij dus af of dit houdbaar is. Ik hoop ten zeerste dat de NL Alert mensen 'alert' gemaakt heeft op het feit dat ze echt 1.5m afstand moeten houden en zoveel mogelijk binnen moeten blijven.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• TheDeeGee
  • Niet online
WolfsRain schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:17:
Een lockdown is niet nodig, als iedereen zich netjes aan de regels zou houden. Ik vraag mij dus af of dit houdbaar is. Ik hoop ten zeerste dat de NL Alert mensen 'alert' gemaakt heeft op het feit dat ze echt 1.5m afstand moeten houden en zoveel mogelijk binnen moeten blijven.
Naar buiten is prima, maar zoek geen drukte op.

Ben zelf ook een uur wezen fietsen, alleen ik heb makkelijk praten want ik woon aan de rand van de stad. 500 meter verder fiets ik tussen de koeien, paarden en schapen waar je verder geen hond op straat ziet.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Naar buiten is prima, maar zoek geen drukte op.

Ben zelf ook een uur wezen fietsen, alleen ik heb makkelijk praten want ik woon aan de rand van de stad. 500 meter verder fiets ik tussen de koeien, paarden en schapen waar je verder geen hond op straat ziet.
Zo doe ik het met een rondje lopen, ik rij met de auto naar de rand van de stad en loop daar een half uurtje tussen de weilanden zonder iemand tegen te komen.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 17:56
Basszje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:16:
Net even gelucht en ommetje gemaakt. Het is niet erg lekker weer ( sneeuw ) maar de stad is echt vrijwel volledig verlaten. Alleen kleine groepjes die ook een wandeling maken. In de supermarkt zijn ze begonnen met limitaties aan hoeveel mensen binnenmogen ( 1pers. per 10m2 ).
Welke stad?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Keesk schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:05:
Die oproep voor 1.5 meter afstand houden is echt door iedereen begrepen (niet dus).
Sta ik bij de kassa van de Appie keurig op de geadviseerde afstand tot de vrouw voor mij loopt iemand van het personeel vlak voor mij langs. Vervolgens gaat er een vrouw op ca 75 cm afstand op haar hurken zitten om een plastic tas te pakken die onder de lopende band van de kassa hangen. Appie doet een oproep op zijn site dat klanten vriendelijk moeten zijn naar elkaar toe (en voor de medewerkers). Dit soort zaken maakt het niet eenvoudig om vriendelijk te blijven.
Omdat? Je kan mensen toch op een vriendelijke manier op hun "foutje" wijzen?
Ik snap niet zo goed waarom het voor mensen zo moeilijk is om dan nog vriendelijk te kunnen blijven.

Ik zal wel een oude lul worden, maar al dat ge-irriteer altijd aan elkaar, ook in tijden van crisis moeten normale omgangsvormen blijven bestaan.

• FreakNL
  • Laatst online: 01:18

FreakNL

Well do ya punk?

Lijkt Oekraïne, Kiev :+

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2020 17:33 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat gele verkeersbord doet idd aan Spanje denken (verkeersbord bij wegwerkzaamheden). Genoeg van die borden tegengekomen op mijn vakantie tot vorige week zaterdag :)

Virussen? Scan ze hier!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hoe zit het eigenlijk met die 1,5 meter afstand qua besmetting. Zelf zat ik in de auto met een vriend, beide geen klachten, niet hoesten of niezen geen aanraking en na het uitstappen handen gewassen.

Kan je dan puur door het ademen/praten elkaar ook besmetten?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:30:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom het voor mensen zo moeilijk is om dan nog vriendelijk te kunnen blijven.
Als je de derde keer verrot gescholden en bedreigd wordt omdat je mensen op hun "foutje" wijst dan heb je daar de volgende keer ook geen zin meer in.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:22
Waterkoker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:31:
Hoe zit het eigenlijk met die 1,5 meter afstand qua besmetting. Zelf zat ik in de auto met een vriend, beide geen klachten, niet hoesten of niezen geen aanraking en na het uitstappen handen gewassen.

Kan je dan puur door het ademen/praten elkaar ook besmetten?
Zeker. Bovendien zit je in een auto in een afgesloten cabine. Dat zal nog sneller gaan dan buiten in de open lucht.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:31:
[...]

Als je de derde keer verrot gescholden en bedreigd wordt omdat je mensen op hun "foutje" wijst dan heb je daar de volgende keer ook geen zin meer in.
Tja, ik wordt nooit verrot gescholden of bedreigd, terwijl ik mijn mening in het openbaar echt wel geef.
Ik ga altijd een gesprek in op een manier zoals ik zelf ook behandeld wil worden.

Eigenlijk gaat dat altijd goed, bij jeugd en/of bij ouderen. De toon van de muziek is zo belangrijk.

• HallonRubus
  • Laatst online: 18:55

Sporen die actief mensen op dan? Contact tracing hebben ze een week volgehouden.

Volgens mij houdt alleen Singapore zich nog aan dat advies.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JdM schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:51:
Nou, hoe lang zal het nog gaan duren voor de maatregelen nog strikter zullen worden opgelegd? https://www.nu.nl/algemee...ulevard-scheveningen.html
Er wordt daar zelfs een groeps boksles gegeven |:(
Die boksles is echt van den zotten, maar verder valt het toch wel mee hoe druk het is? Spectaculaire kop, totaal niet passend bij de inhoud van het filmpje.
Sowieso: buiten boksles (ik zie het ook buiten Corona tijd). Beetje "woke" uithangen en het anders doen dan anderen, maar zo woke zijn ze blijkbaar niet als het om hunzelf gaat.

• Keesk
  • Laatst online: 07-11 19:19
Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:30:
[...]

Ik zal wel een oude lul worden, maar al dat ge-irriteer altijd aan elkaar, ook in tijden van crisis moeten normale omgangsvormen blijven bestaan.
Tja nu bespeur ik toch ook enige ergernis in jouw reactie ;) .

Verwijderd

Mocht het zover komen dat er noodkampen opgezet worden om een eventuele overvloed aan kritieke slachtoffers proberen te redden, gaan jullie dan helpen?

Zomaar een gedachte, hopelijk zal het niet zover komen natuurlijk. Ik denk dat ik me wel vrijwillig op zou geven, al is het maar om handbeademing apparaatjes te laten blijven pompen...

Hoe staan jullie daarin? Al eens over gedacht?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee mensen houden zich niet aan de 1,5 meter. Net ook in de supermarkt niet, terwijl ze wel handschoentjes aan had. Nou ja, van die 2 seconden binnen de 1,5 meter zal ik het niet snel krijgen. Neem zelf wel een stap terug om zo snel mogelijk weer op 1,5 meter te staan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

HallonRubus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Sporen die actief mensen op dan? Contact tracing hebben ze een week volgehouden.

Volgens mij houdt alleen Singapore zich nog aan dat advies.
WHO wil wel graag monitoring, dat zou ook ideaal zijn. Maar gezien hoe snel de besmetting gaat denk ik dat dit eigenlijk niet meer valt te monitoren.

Het is niet voor niets dat je er inmiddels van uit moet gaan dat de virusbesmetting ongecontroleerd onder de bevolking groeit.

Daarom heeft alleen het remmen van de groei nog zin, afstand houden, de risicogroep beschermen. Precies zoals ze nu doen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:40:
Mocht het zover komen dat er noodkampen opgezet worden om een eventuele overvloed aan kritieke slachtoffers proberen te redden, gaan jullie dan helpen?

Zomaar een gedachte, hopelijk zal het niet zover komen natuurlijk. Ik denk dat ik me wel vrijwillig op zou geven, al is het maar om handbeademing apparaatjes te laten blijven pompen...

Hoe staan jullie daarin? Al eens over gedacht?
An sich zou ik wel willen, maar 2 dingen houden mij tegen:

1) Ik heb geen medische achtergrond (laat staan opleiding)
2) Mijn moeder behoort tot de risicogroep (ivm longkanker in 2016).

Met name door punt 2 vind ik het risico te groot om het te doen.

Virussen? Scan ze hier!

• TheDeeGee
  • Niet online
Dacht even een nieuwe bestelling te plaatsen bij de AH voor volgende week... alles t/m 4 April vol...

Bestel al JAAAAAAREN bij de AH, echt verschrikkelijk dit.
Pagina: 1 ... 57 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]