Mensen die dit roepen snappen nog steeds niet hoe het werkt he. Ongelofelijk.worldfastest schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
Waarom geen lockdown voor 65 plussers. Aangezien dit het grootste risico groep is en tevens de meeste die op de ic terecht komen.
worldfastest schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
Waarom geen lockdown voor 65 plussers. Aangezien dit het grootste risico groep is en tevens de meeste die op de ic terecht komen.
https://www.ad.nl/binnenl...nder-de-vijftig~a058aad2/
https://www.nrc.nl/nieuws...is-jonger-dan-50-a3993863
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Nee, juist niet.... driekwart van die leeftijd gaat naar huis om te sterven...worldfastest schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
https://www.volkskrant.nl...-intensive-care~b9c5660d/
[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 22-03-2020 13:44 ]
Het één staat toch volledig los van het ander, lijkt me? Ik regeerde op de stelling dat je wandelen óf alleen doet, óf met partner. De kans dat we het buiten oplopen als we op rustige momenten even een wandeling maken is nihil, maar het doet wonderen op het mentale vlak.LA-384 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:40:
[...]
Ik snap de gedachte, maar heb zo geen zicht op de gebruikelijke symptomen. Een ziekenhuisopname is natuurlijk niet heel reëel wanneer jullie beiden gezond zijn en ook geen luchtwegproblemen of diabetes hebben, maar dat neemt niet weg dat je wel echt flink beroerd kunt zijn en eigenlijk je bed niet uit kunt.
Hoe doen jullie dat met de kinderen als jullie beiden zo getroffen worden?
Overigens, mochten wij beiden zwaar getroffen worden dan hebben we allebei een grote familie waar we op terug kunnen vallen. Kijken wie het aandurft om twee kinderen met corona op te vangen
Je zou ook kunnen denken: met zo iets kleins zoveel resultaat. Iedere medaille heeft 2 kanten.klaaas schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:41:
[...]
Deze heeft wel een risico: je zou kunnen denken dat, als een paar mensen hun gedrag veranderen de impact al heel groot is en jij het niet hoeft te doen...
Verwijderd
Wereldgezondheidsorganisatie: 'Lockdowns verslaan het virus niet'
Tot dusver is de huidige aanpak dus zo slecht nog niet. Of je moet echt zo lang wachten tot er een vaccin is, maar dat maakt meer stuk dan dat het oplevert.
Alleen nu nog even zorgen dat de mensen hun verstand gebruiken en afstand houden als ze buiten zijn.
Doen alsof mensen al in totale lockdown zouden moeten zitten en niet eens met de auto naar hun vrouw zouden mogen rijden, helpt echt totaal niet mee. Eerder averechts.
Tot dusver is de huidige aanpak dus zo slecht nog niet. Of je moet echt zo lang wachten tot er een vaccin is, maar dat maakt meer stuk dan dat het oplevert.
Alleen nu nog even zorgen dat de mensen hun verstand gebruiken en afstand houden als ze buiten zijn.
Doen alsof mensen al in totale lockdown zouden moeten zitten en niet eens met de auto naar hun vrouw zouden mogen rijden, helpt echt totaal niet mee. Eerder averechts.
Daar zit je denkfoutVerwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:49:
Alleen nu nog even zorgen dat de mensen hun verstand gebruiken [...]
Maar je hebt gelijk hoor. Er is (hopelijk) nog bandbreedte.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Noorwegen gebruikt nu data van telecomproviders om te kijken of de maatregelen die de regering neemt ook werken: https://www.nrk.no/norge/...-koronaviruset-1.14952582
Interessant is vooral ook het overzicht van verplaatsingen.
Interessant is vooral ook het overzicht van verplaatsingen.
Die man doet nog steeds alsof je ff iedere dag 100.000 tests kunt doen en iedereen na kunt zoeken. Natuurlijk, theoretisch heeft ie helema gelijk. Maar de haalbaarheid is ongeveer 0.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:49:
Eerder deze week had ie het ook over machines die 5000 tests per keer zouden kunnen doen. Ook al zou dat lukken, verzamel die monsters maar eens. En contactonderzoek kun je natuurlijk ook wel vergeten op die schaal.
Realisme lijkt niet het eerste speerpunt te zijn.
Ik baal wel een beetje van die symbool politiek zoals de schermen bij de kassa's
Ze worden in alle haast geplaatst om te laten zien hoe goed ze het wel niet doen maar hebben totaal geen nut.:strip_exif()/f/image/57j0PFZ7qtbQJPTuc6MpGIlu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals deze op het stuk waar het scherm hangt, daar staat echt nooit iemand . Mensen. Staan of ervoor spullen op de band te leggen. Of erna want daar kunnen ze de spullen weer inpakken en betalen/pinnen. Dan doet zo'n scherm dus echt niks af en is dat in mijn ogen schijnveiligheid ..
Ze worden in alle haast geplaatst om te laten zien hoe goed ze het wel niet doen maar hebben totaal geen nut.
:strip_exif()/f/image/57j0PFZ7qtbQJPTuc6MpGIlu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals deze op het stuk waar het scherm hangt, daar staat echt nooit iemand . Mensen. Staan of ervoor spullen op de band te leggen. Of erna want daar kunnen ze de spullen weer inpakken en betalen/pinnen. Dan doet zo'n scherm dus echt niks af en is dat in mijn ogen schijnveiligheid ..
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
In de data van Google zijn er ook al wel verschillen te zien (Google op een locatie en hij verteld hoe druk het normaal is, en hoe druk het momenteel is). Het winkelcentrum hier vlakbij heeft volgens die indicatie 50% minder bezoekers dan normaal op dit moment.
No animals were harmed in the making of this comment.
Dat is misschien zo. Lockdowns verslaan het virus niet.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:49:
Maar mogelijk is een lockdown/strengere maatregel nodig om ook de zorg in stand te houden. Heel vervelend als je doodgaat aan een blinde darm omdat de zorg het niet meer aankan.
Nu is dat misschien extreem maar dat is wel één van der redenen om ervoor te zorgen dat de zorg niet volledig overbelast wordt. Je kunt ook de gewone gevallen niet meer helpen als het te erg wordt. Dat wil de regering ook voorkomen
Ik denk dat we het woord lockdown maar moeten schrappen. Dan blijven mensen er ook niet te pas en te onpas mee strooien.
Lockdown = 100% alles dicht en het leger wat met helicopters voedselpakketten dropt. En dus geen oplossing of je moet het 2 jaar lang doen.
Wat we nu doen is op zich ok alleen het blijkt dat we er niet mee om kunnen gaan. Besmettingen zouden eigenlijk alleen in de vitale sectors moeten plaatsvinden. Daar ontkom je er niet aan. Maar niet op de woonboulevard of in het park. Zou het, om in actuele terminologieën te blijven, overbesmetting willen noemen. Dat moet eruit. Dus ja, dan zijn er zwaardere maatregelen nodig. Alles dicht en niet de straat op behalve als je naar je (vitale) werk gaat.. En daarnaast een max aan het aantal mensen in de supermarkt en tegelijkertijd het fors opschalen (misschien kan de overheid daarmee helpen of het leger, ik doe ook maar een brainfart) van bezorg-mogelijkheden van de supermarkt..
Daarbij moeten werkgevers nu ook gedwongen worden verstandiger te zijn. Waarom de fuck moet die ITer of salarisadministrateur op kantoor zijn??? Geneuzel over productiviteit moeten we loslaten, er is ook minder werk nu dus wat boeit het.. Probleem daarin zijn wel de bedrijven met 0 vet op de botten..
Lockdown = 100% alles dicht en het leger wat met helicopters voedselpakketten dropt. En dus geen oplossing of je moet het 2 jaar lang doen.
Wat we nu doen is op zich ok alleen het blijkt dat we er niet mee om kunnen gaan. Besmettingen zouden eigenlijk alleen in de vitale sectors moeten plaatsvinden. Daar ontkom je er niet aan. Maar niet op de woonboulevard of in het park. Zou het, om in actuele terminologieën te blijven, overbesmetting willen noemen. Dat moet eruit. Dus ja, dan zijn er zwaardere maatregelen nodig. Alles dicht en niet de straat op behalve als je naar je (vitale) werk gaat.. En daarnaast een max aan het aantal mensen in de supermarkt en tegelijkertijd het fors opschalen (misschien kan de overheid daarmee helpen of het leger, ik doe ook maar een brainfart) van bezorg-mogelijkheden van de supermarkt..
Daarbij moeten werkgevers nu ook gedwongen worden verstandiger te zijn. Waarom de fuck moet die ITer of salarisadministrateur op kantoor zijn??? Geneuzel over productiviteit moeten we loslaten, er is ook minder werk nu dus wat boeit het.. Probleem daarin zijn wel de bedrijven met 0 vet op de botten..
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2020 14:05 ]
Net als een aantal agenten die melding hebben gemaakt. De kans is klein, maar ook zij zitten nu twee weken in onzekerheid.pgs010 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:04:
Dacht ik even voorzichtig naar de supermark te kunnen, wordt er daar spontaan in mijn gezicht gehoest. Ik snap niet dat je in zo een situatie niet beseft dat je gewoon even thuis moet blijven.
De komende twee weken zal ik nu extra alert moeten zijn...
Aanpakken!
Mensen die die in het openbaar bewust of onbewust doen zouden eigenlijk aangegeven moeten worden. Dan maar verplicht in thuisquarantaine door de GGD. Dat moet ze afleren.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Bij overbelasting zullen dus keuzes moeten worden gemaakt. Wellicht is de overlevingskans op een blindedarmoperatie groter dan dat je op de IC ligt met Corona. In een ziekenhuis in Italië is deze week pas de eerste patiënt levend van de IC afgekomen.Indoubt schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Dat is misschien zo. Lockdowns verslaan het virus niet.
Maar mogelijk is een lockdown/strengere maatregel nodig om ook de zorg in stand te houden. Heel vervelend als je doodgaat aan een blinde darm omdat de zorg het niet meer aankan.
Nu is dat misschien extreem maar dat is wel één van der redenen om ervoor te zorgen dat de zorg niet volledig overbelast wordt. Je kunt ook de gewone gevallen niet meer helpen als het te erg wordt. Dat wil de regering ook voorkomen
Bensimpel
Positieve meneer
Misschien geen volledige lockdown, maar sluit op z'n minst dan gewoon niet belangrijke winkels. (Waaronder dus bouwmarkten). Nu heb je alsnog dat mensen erop uit gaan.
Parkjes kun je ook gewoon tot nader order sluiten. Mensen die lopen te hangen (vooral jongeren), aanspreken en anders boete per hoofd.
Parkjes kun je ook gewoon tot nader order sluiten. Mensen die lopen te hangen (vooral jongeren), aanspreken en anders boete per hoofd.
😆 - Denk ook eens om ;)
De strategieën van China, Hong Kong, Singapore en Taiwan ware deze keer uiterst succesvol.Indoubt schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Dat is misschien zo. Lockdowns verslaan het virus niet.
Sowieso is er een hoge besmetting met allerhande Engelse termen aan de gang
Lockdown gewoon huisarrest noemen zou al helpen. Of volledige sluiting.
Zelfde met 'social distancing' , wellicht te abstract. Gewoon uit de buurt blijven.
Zelfde met 'social distancing' , wellicht te abstract. Gewoon uit de buurt blijven.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Dat valt nog te bezien als ze allemaal de teugels weer laten vieren.Henk007 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:05:
[...]
De strategieën van China, Hong Kong, Singapore en Taiwan ware deze keer uiterst succesvol.
Bensimpel
Positieve meneer
Altijd een fijn gevoel dan dat als jij "gered" kan worden dat altijd dan ten koste gaat van iemand anders.. Mensen beseffen dit niet.xantos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Bij overbelasting zullen dus keuzes moeten worden gemaakt. Wellicht is de overlevingskans op een blindedarmoperatie groter dan dat je op de IC ligt met Corona. In een ziekenhuis in Italië is deze week pas de eerste patiënt levend van de IC afgekomen.
😆 - Denk ook eens om ;)
China?Henk007 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:05:
[...]
De strategieën van China, Hong Kong, Singapore en Taiwan ware deze keer uiterst succesvol.
BlackMonkey in "Coronavirus Slowchat"
[Twitter: https://twitter.com/lokinhei/status/1241220936906338304]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Toch lijkt het aantal gevallen daar (HK en Singapore) weer wat op te veren helaas. Is er al versoepeling van maatregelen daar eigenlijk?Henk007 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:05:
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Indien je het serieus neemt, dan prima. Maar is niet direct het beeld dat je uitstraalt met je posts alhier, wees je daarvan bewust.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:07:
[...]
Chaos dan![]()
En hoezo meer rekening? Ik kom er alleen uit voor wekelijkse boodschappen en werk?
Ik neem de maatregelen zeer serieus...
Een live nationaal statusbord van de actuele bezetting zou enerzijds fijn zijn voor sommige leden van het publiek, maar eerlijk gezegd voegt het niet bijster veel toe behoudens externe communicatie. De IC zorg in Nederland is in zekere zin doorgaans namelijk redelijk stabiel. De acute bedbezetting anderszins is dan dus ook relatief voorspelbaar. En de beschreven aantallen in beschikbaarheid zullen dan ook niet drastisch veranderen zonder verdere communicatie. En voor de regulering van bezetting tussen de zorgprofessionals, bestaat er een platform voor deze data, namelijk: https://www.zorg-capaciteit.nl/beddencapaciteit/Ophidian schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:00:
[...]
Ik waardeer je bijdragen in dit topic![]()
Wat ik jammer vindt aan die grafieken en eigenlijk zelfs een misser. Dit gaat alleen over de IC opnames van COVID-19. Wat ze mijn inziens erbij zouden moeten zetten wat ook de totale bezetting is en hoe de verwachting is voor de komende dagen. Met daarbij de vermelding dat dat de verwachting is als iedereen zich aan de regels houdt. Ook een voorbeeld plaatje als mensen zich niet aan de regels houden zou hopelijk meer inzicht moeten geven.
De verwachting is inderdaad in de week van 26 maart 500 - 1000 patiënten, geuit door de NVIC op 19 maart: https://nvic.nl/sites/nvi...de%20voorzitter%204_1.pdfOphidian schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:00:
Ik kan het niet goed terug vinden, maar van de 1150 bedden zouden 575 bedden bezet zijn momenteel door niet COVID-19. Dus dat betekent dat er nu dus ongeveer 900 bedden bezet zijn van de normale 1150. Verwachting aankomende week is dat we naar de 1000 COVID-19 opnames gaan, dus dan ben je al door je 1500 (na ophoging) IC bedden heen. En dan te bedenken dat we in nuchter Nederland ook niet alle mensen naar de IC brengen, maar sommige niet eens op de IC overlijden.
Waarbij een belangrijk deel van het huidige probleem zich afspeelt in een relatief klein gedeelte van het land, en daarom lijkt het voor sommigen dan ook mogelijk nog een ver van hun bed show. Zelfs binnen de zorg hier in het noorden is het nog relatief rustig op dit moment. Maar het is natuurlijk de kalmte voor de storm.
En als we ons bedenken dat deze zeer forse IC bedbezetting overwegend komt uit een betrekkelijk klein deel van het land, dan breekt natuurlijk de figuurlijke pleuris uit op het moment dat we het aantal brandhaarden toe laten nemen. Indien we nog een hotspot op de kaart er bij gaan krijgen als Uden en omstreken, dan zullen we ook hier een zeer vergelijkbare setting als in Italië gaan zien.
Ik heb zelf al meermaals te kennen gegeven dat puur preventief gezien, een lockdown niet noodzakelijk zou moeten zijn. Met de nodige mits en maren. Daarin behoud ik dat standpunt nog steeds. Maar tegelijkertijd is wel duidelijk dat het Nederlandse volk niet in staat blijkt om zich aan de benodigde mits en maren te houden, wat de onderliggende reden hiertoe ook mag zijn, of dit nu een gebrek aan intellect, een totaal gebrek aan sociaal vermogen, of wat dan ook is.wolly_a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:24:
Ik heb het reeds eerder gezegd... Iedereen die keihard roept om harde maatregelen/lockdown, vindt dat deze maatregelen vooral moeten gelden voor andere mensen. Zolang ze zelf maar wel allerlei dingen mogen...
Vind je een lockdown een goed idee? Begin dan zelf! Sluit jezelf nu nog op en kom alleen één keer per week naar buiten om snel je boodschappen te doen op een rustig moment. Voor de extra lockdown beleving dien je wel eerst een uur buiten de winkel te wachten voordat je naar binnen mag.
Het dwingt de maatschappij in ieder geval tot striktere maatregelen. Niet omdat dit een ideale situatie is, maar omdat dit bij dit soort gedragingen een noodgreep is. Met alle gevolgen daarbij weer vandien.
De mortaliteit mag procentueel gezien dan wel het hoogst zijn onder die groep, maar ook een leeftijd < 65 maakt mensen niet immuun voor de gevolgen van dit virus, ook deze groep Nederlanders zorgt voor een druk op de gezondheidszorg.worldfastest schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
Maar de teugels hoeven ze in principe niet te laten vieren. De situatie is in grote mate werkbaar op dit moment aldaar. Een vorm van sociaal leven kan zich voortzetten, werk kan zich voortzetten. De economische schade en schade op terrein van volksgezondheid lijkt momenteel in zuid-oost Azië relatief gezien op mondiaal niveau dan ook het meest gespaard te gaan blijven. Zeker indien we dit afzetten tegen onze westerse populatie. Maar ook daar blijft het toch altijd nog afwachten wat de ontwikkelingen in de komende weken tot maanden gaan zijn.autje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:06:
[...]
Dat valt nog te bezien als ze allemaal de teugels weer laten vieren.
De Praxis hier in Duiven is drukker dan op een normale zondag.Comgenie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:58:
In de data van Google zijn er ook al wel verschillen te zien (Google op een locatie en hij verteld hoe druk het normaal is, en hoe druk het momenteel is). Het winkelcentrum hier vlakbij heeft volgens die indicatie 50% minder bezoekers dan normaal op dit moment.
Ik zit midden in een verbouwverhuizing, als de bouwmarkten nu dicht gaan heb ik toch echt wel een probleemBensimpel schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:05:
Misschien geen volledige lockdown, maar sluit op z'n minst dan gewoon niet belangrijke winkels. (Waaronder dus bouwmarkten). Nu heb je alsnog dat mensen erop uit gaan.
En ja, ik probeer alles al in huis te hebben, maar dat is met klussen in een ouder huis gewoon niet 100% af te dekken
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
De NOS rapporteert:
Scriptje lijkt niet te werken..RIVM:
De afgelopen dag zijn mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het RIVM. In totaal zijn er nu dodelijke slachtoffers. De meeste overledenen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongste dode is 63 jaar.
In 24 uur tijd zijn .. positief getest op corona, wat het totaal op brengt.
Ik mag hopen dat het een foutje is van Google...Ernemmer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
[...]
De Praxis hier in Duiven is drukker dan op een normale zondag.
[Afbeelding]
Omdat het RIVM nog geen update heeft geplaatstAinnir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
De NOS rapporteert:
[...]
Scriptje lijkt niet te werken..
Tesla M3LR '21
RIVM update 22-3: 43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 573 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4204. Onder hen zijn 988 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
43 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 179 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 57 en 97 jaar.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1404 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (585) en Noord-Holland (535).
Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.
[ Voor 83% gewijzigd door London op 22-03-2020 14:15 ]
Tesla M3LR '21
De NOS is vergeten haar macrootje in te vullen
Ah, was al opgemerkt
Edit:RIVM:
De afgelopen dag zijn mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het RIVM. In totaal zijn er nu dodelijke slachtoffers. De meeste overledenen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongste dode is 63 jaar.
In 24 uur tijd zijn .. positief getest op corona, wat het totaal op brengt.
Ah, was al opgemerkt
Nee hoor, ik ben net een rondje geweest met de auto en het was echt druk. De Hornbach die er naast zit is dicht en al die mensen moeten toch ergens hun spullen kopen.nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Ik mag hopen dat het een foutje is van Google...
43, dus er lijkt nu al in een drietal dagen een stagnatie in te zitten, geen exponentiële groei? De laatste 3 dagen was het 30-30-43.London schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:14:RIVM update 22-3: 43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen
[...]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dit klopt met de lijn der verwachtingen, helaas niet positief... Hopelijk begint de daling ivm de ic bedden.London schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:14:RIVM update 22-3: 43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen
[...]
De meeste dode zijn mensen die nooit op de IC hebben geleden.. de IC en ziekenhuizen liggen vol met jongere mensen, enkel dat beseft niemand zich. Dat je niet dood gaat als je onder de 70 bent betekend toch niet dat je aan de beademing wil hoop ik.anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]
Maar die denken
Ja maar, er vallen ook doden door de griep
Ja maar, ik ben onder de 70, dus geen risicogroep
Ja maar, ze hadden onderliggen lijden
Ja maar, de gemiddelde leeftijd daar is heel hoog
Ja maar, Mediterrane landen hebben vast geen goede zorg
Ja maar, ze leven daar veel meer op elkaar
Ja maar, het geldt vast niet voor mij
Ja maar ja maar ja maar.
Moet spontaan denken aan dat gedicht "first they came for the..."
Naja maakt voor mij niet uit. ik blijf wel uit de buurt.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
573 nieuwe patienten is lager dan gisteren, maar ik vermoed dat dat ook deels door het weekend en testcapaciteit komt. Lijkt me nog steeds geen rooskleurig nieuws.London schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:14:RIVM update 22-3: 43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen
[...]
Dat, en minder nieuwe besmettingen dan gisteren! Niet te vroeg juichen, maar de eerste voorzichtige tekenen van het effect van de maatregelen?Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:16:
[...]
43, dus er lijkt nu al in een drietal dagen een stagnatie in te zitten, geen exponentiële groei? De laatste 3 dagen was het 30-30-43.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
Dat is natuurlijk omdat de Hornbach die er naast zit dicht is.Ernemmer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
[...]
De Praxis hier in Duiven is drukker dan op een normale zondag.
[Afbeelding]
Het aantal besmettingen is geen goede statistiek in NL, omdat er te weinig getest wordt. Het aantal doden en bezette IC-bedden wel en die lopen beiden hard op.SambalBij schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:17:
[...]
Dat, en minder nieuwe besmettingen dan gisteren! Niet te vroeg juichen, maar de eerste voorzichtige tekenen van het effect van de maatregelen?
https://www.stichting-nice.nl/ (data loopt 1-2 dagen achter meestal)
Tussen 13-3 (64) en 20-3 (304) is het aantal bezette IC-bedden bijna x5 gegaan.
Over een week nogmaals x5 en het is chaos in NL denk ik.
En het ergste is nog dat de meeste mensen die dood gaan niet eens op de IC terechtkomen.
179 doden, waarvan er maar 27 op de IC zijn overleden. (hier is het wel onduidelijk of ze daarvoor ook niet opgenomen zijn geweest op de IC en op een andere afdeling of thuis gingen sterven)
Moet je nagaan hoe hard het dodental straks gaat als er ook doden gaan vallen op de IC, ~2 weken na opname.
[ Voor 38% gewijzigd door Ernemmer op 22-03-2020 14:30 ]
Verwijderd
Jij hebt een probleem... hahavectormatic schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Ik zit midden in een verbouwverhuizing, als de bouwmarkten nu dicht gaan heb ik toch echt wel een probleem
Het aantal besmettingen kan wel een goede indicatie zijn als de parameters om iemand te testen gelijk blijven, dwz bijvoorbeeld na 5 dagen verergerende klachten. Dat er van uitgaande dat de tests niet opraken, en daar heb ik nog niets over gehoord. Zegt niets over totaal aantal besmettingen, maar hopelijk wel iets over het aantal besmettingen met een bepaald kaliber.Ernemmer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Het aantal besmettingen is geen goede statistiek in NL, omdat er te weinig getest wordt. Het aantal doden en bezette IC-bedden wel en die lopen beiden hard op.
Al 1,5 week aan het doen, zou iedereen met verstand moetenwolly_a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:24:
Ik heb het reeds eerder gezegd... Iedereen die keihard roept om harde maatregelen/lockdown, vindt dat deze maatregelen vooral moeten gelden voor andere mensen. Zolang ze zelf maar wel allerlei dingen mogen...
Vind je een lockdown een goed idee? Begin dan zelf! Sluit jezelf nu nog op en kom alleen één keer per week naar buiten om snel je boodschappen te doen op een rustig moment. Voor de extra lockdown beleving dien je wel eerst een uur buiten de winkel te wachten voordat je naar binnen mag.
GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:22:
[...]
Ja hoor:
https://www.rtlnieuws.nl/...voor-spanjaarden-lockdown
[...]
Die Spanjaarden doen het net als Belgen fantastisch
In Spanje zijn in een dag tijd 394 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, de hoogste stijging tot nu toe. In totaal telt het land nu 1720 coronadoden. Er zijn 28.572 mensen positief getest op het virus. 1785 van hen worden op intensivecare-afdelingen behandeld.
Eerder vandaag meldden Spaanse media dat de noodtoestand in het land vanaf komend weekend met vijftien dagen wordt verlengd. "Epidemiologen zeggen dat pas na die periode de piek gaat afzwakken", vertelt correspondent Rop Zoutberg vanuit Madrid op NPO Radio 1.
Hij merkt dat inwoners van zijn stad massaal thuisblijven. "Mensen zijn hier ongelooflijk gedisciplineerd. Er worden wel mensen gearresteerd die zich verzetten tegen de lockdown, maar dat zijn echt uitzonderingen. Het valt me op hoe keurig iedereen zich aan het verbod houdt. Op straat is het ongelooflijk rustig, mensen gaan alleen naar de supermarkt en dan weer naar huis toe. Er wordt volop geïnternet en mensen kijken zich suf aan televisie."
Probeer het maar niet. Men hier is al gek geworden van de paniek en cijfers en realistisch denken is voor velen atm not-done. Emotie heerst.worldfastest schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
Dat zegt helemaal niks zonder verdere details.De "Helft" ja gaat om dus 40man of zo. Waren die al ziek? Hadden die al immuniteit problemen? Waarom gebruik je zulke incomplete cijfers en niet die van Italië die toch een stuk duidelijker en completer zijn? De "Helft" ja gaat om dus 40man of zo. Waren die al ziek? Hadden die al immuniteit problemen?Rhapsody schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:43:
[...]
Volgens mij zijn er een hoop ONDER de 65 op de IC afdelingen;
https://www.ad.nl/binnenl...nder-de-vijftig~a058aad2/
https://www.nrc.nl/nieuws...is-jonger-dan-50-a3993863
De risico groep isoleren klinkt steeds beter helemaal na het bericht van het WHO vandaag wat zelf ook zegt dat volledige lock-down niet de oplossing is.
Iedereen die zich door angst laat regeren jah zou dat moeten doen. Je kan nog prima een semi-normaal leven leiden zonder men te besmetten.Mutatie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:22:
[...]
Al 1,5 week aan het doen, zou iedereen met verstand moeten
The first casualty in war is always the truth...
Misschien, al gebruik ik liever als graadmeter het aantal ziekenhuisopnames of IC-opnames.SambalBij schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:17:
[...]
Dat, en minder nieuwe besmettingen dan gisteren! Niet te vroeg juichen, maar de eerste voorzichtige tekenen van het effect van de maatregelen?
Al lijkt het met een stijging van 'maar' 18% meer te vallen (laagste in een week).
MAAR! 1 datapunt zegt natuurlijk niets. En misschien heeft het ook nog invloed dat het weekend is.
We moeten kijken hoe het de rest van de week is. Maar als de dagelijkste toename onder de pak-em-beet 20% blijft dan zou je inderdaad wel van een effect kunnen spreken.
En als we spreken over ongeveer ~2 weken voordat je een effect ziet in besmettingen vanwege incubatie mag je daar bij de IC statistiek nog wel een week bij op tellen, mensen komen niet op dag 1 van hun symptomen op de IC terecht. Ik denk dat dat nog wel een week of 2 duurt voordat we daar duidelijk effect zien.anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Misschien, al gebruik ik liever als graadmeter het aantal ziekenhuisopnames of IC-opnames.
Al lijkt het met een stijging van 'maar' 18% meer te vallen (laagste in een week).
MAAR! 1 datapunt zegt natuurlijk niets. En misschien heeft het ook nog invloed dat het weekend is.
We moeten kijken hoe het de rest van de week is. Maar als de dagelijkste toename onder de pak-em-beet 20% blijft dan zou je inderdaad wel van een effect kunnen spreken.
Realistisch gezien snappen ze het erg goed, mits ze uitgaan van en-en. Social distancing voor iedereen, lockdown voor risicogroepen. Een van de betere analyses op dit moment gaat daar ook van uit.Naafkap schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:43:
[...]
Mensen die dit roepen snappen nog steeds niet hoe het werkt he. Ongelofelijk.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Maar dat wordt niet gedaan in NL en daarom is het dus geen bruikbare data.Intrepidity schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:22:
[...]
Het aantal besmettingen kan wel een goede indicatie zijn als de parameters om iemand te testen gelijk blijven, dwz bijvoorbeeld na 5 dagen verergerende klachten. Dat er van uitgaande dat de tests niet opraken, en daar heb ik nog niets over gehoord. Zegt niets over totaal aantal besmettingen, maar hopelijk wel iets over het aantal besmettingen met een bepaald kaliber.
Straks praten we helaas over het dodental onder de mensen waarvoor geen plek is op de IC.Ernemmer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Het aantal besmettingen is geen goede statistiek in NL, omdat er te weinig getest wordt. Het aantal doden en bezette IC-bedden wel en die lopen beiden hard op.
Tussen 13-3 (64) en 20-3 (304) is het aantal bezette IC-bedden bijna x5 gegaan.
Over een week nogmaals x5 en het is chaos in NL denk ik.
En het ergste is nog dat de meeste mensen die dood gaan niet eens op de IC terechtkomen.
179 doden, waarvan er maar 27 op de IC zijn overleden. (hier is het wel onduidelijk of ze daarvoor ook niet opgenomen zijn geweest op de IC en op een andere afdeling of thuis gingen sterven)
Moet je nagaan hoe hard het dodental straks gaat als er ook doden gaan vallen op de IC, ~2 weken na opname.

Ligt het aan mij of zien we in de biblebelt ook wel een patroontje?
Verwijderd
De situatie hier in de slowchat met het constant roeptoeteren van de noodzaak betreffende de maatregelen lijkt een beetje alsof je met zijn 2en op de bank zit en om de 3 minuten even duidelijk naar elkaar roept dat je op de bank zit.psychodude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:11:
[...]
Indien je het serieus neemt, dan prima. Maar is niet direct het beeld dat je uitstraalt met je posts alhier, wees je daarvan bewust.
De mensen die het probleem veroorzaken ga je hier niet mee bereiken. Die zitten niet achter hun toetsenbordje maar lopen te voetballen met zijn 22en op dit moment.
Dusja een beetje nutteloos al die opmerkingen als 'ik zie het somber in', 'mensen zijn echt dom', 'we moeten in lockdown'.
Ik snap het wel hoor dat de keyboard wariors zich allemaal behoorlijk geïsoleerd en nutteloos voelen op dit moment en dolgraag de juiste boodschap willen uitdragen, maargoed ik denk dat je er weinig mee bereikt.
Ligt aan jou denk ik. jij wil dat zien blijkbaarIntrepidity schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:33:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of zien we in de biblebelt ook wel een patroontje?
Die kans is inderdaad ook aannemelijk.de Peer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:34:
[...]
Ligt aan jou denk ik. jij wilt dat zien blijkbaar
Nu weet ik niet of alles daarin 100% klopt (er zal vast kritiek zijn), maar gezien de reputatie van dat instituut geeft het heel goed weer voor welke uitdaging we met zn allen staan.ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Realistisch gezien snappen ze het erg goed, mits ze uitgaan van en-en. Social distancing voor iedereen, lockdown voor risicogroepen. Een van de betere analyses op dit moment gaat daar ook van uit.
Klopt. Maar met een incubatie die 2-12 dagen is, plus tijd om ziek te worden komen we wel in de buurt van dat de eerste effecten (hopelijk!) zichtbaar worden.Intrepidity schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:28:
[...]
En als we spreken over ongeveer ~2 weken voordat je een effect ziet in besmettingen vanwege incubatie mag je daar bij de IC statistiek nog wel een week bij op tellen, mensen komen niet op dag 1 van hun symptomen op de IC terecht. Ik denk dat dat nog wel een week of 2 duurt voordat we daar duidelijk effect zien.
Ik denk dat nog eens 2 weken wel wat lang is, ik geloof dat mensen die naar het ziekenhuis moeten al best snel moeten, na een paar dagen al. Maar daar heb ik geen bron voor, ik meen het ergens gelezen te hebben.
(En inderdaad, ziekenhuisopnames zijn wat dat betreft om te bekijken beter dan IC-opnames)
Bensimpel
Positieve meneer
Het is zondag, sowieso minder nieuws, mensen nemen ook rust. Morgen maar even bekijken..anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Misschien, al gebruik ik liever als graadmeter het aantal ziekenhuisopnames of IC-opnames.
😆 - Denk ook eens om ;)
mijn ouders gebruiken nog een one plus 1. Maar beide krijgen geen enkele NL alert binnen. Noodmeldingen etc staan allemaal ingeschakeld. vliegtuigmodus uit etc 4g bereik ook allemaal goed. Lees op het web dat er wel meer issues zijn mbt OP.
Hier mensen ervaring mee dat het op de OP1 gewoon niet werkt?
Helaas wordt het komende week goed weer. Een week lang regen zou de mensen wat beter binnenhouden.
In mijn geval heb ik ook geen bericht ontvangen terwijl de instellingen voor noodmeldingen wel allemaal op aan staan. iOS + iPhone X.Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:38:
mijn ouders gebruiken nog een one plus 1. Maar beide krijgen geen enkele NL alert binnen. Noodmeldingen etc staan allemaal ingeschakeld. vliegtuigmodus uit etc 4g bereik ook allemaal goed. Lees op het web dat er wel meer issues zijn mbt OP.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Mijn broer Ruben heeft ook Corona virus, ik hoop en bid dat hij het overleeft. Hij is 32 en behalve een lichte hartkwaal vrij gezond. Heeft ooit een liedje geschreven over onze moeder.
Daar luister ik graag naar. Hier in Centraal Alberta zijn de ziekenhuizen er klaar voor. Nog maar iets van 200 mensen die positief getest hebben. Maar onze economie is totaal aan het instorten. De overheid is met UBI begonnen.
Daar luister ik graag naar. Hier in Centraal Alberta zijn de ziekenhuizen er klaar voor. Nog maar iets van 200 mensen die positief getest hebben. Maar onze economie is totaal aan het instorten. De overheid is met UBI begonnen.
[ Voor 31% gewijzigd door Kain_niaK op 22-03-2020 14:41 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Er is best het eea op aan te merken, maar ze spelen in elk geval geen mooi weer met een mooie curve onder de IC capaciteit, zeg maar. Die cijfers extrapoleren naar NL en je hebt het over 100k-150k doden, exclusief niet-Corona sterfte door gebrek aan zorg.nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:35:
[...]
Nu weet ik niet of alles daarin 100% klopt (er zal vast kritiek zijn), maar gezien de reputatie van dat instituut geeft het heel goed weer voor welke uitdaging we met zn allen staan.
Dat is heftig. Tegelijk is onze normale sterfte per jaar ook 150k. Daar zal zeker een overlap in zitten, zeker over een paar jaar gezien. Het zijn shit-your-pants aantallen, maar niet einde-van-de-wereld anatallen..
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Sterkte en veel beterschap voor je broer!Kain_niaK schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:41:
Mijn broer Ruben heeft ook Corona virus, ik hoop en bid dat hij het overleeft. Hij is 32 en behalve een lichte hartkwaal vrij gezond. Heeft ooit een liedje geschreven over onze moeder.
Daar luister ik graag naar.
Ik zou bijna zeggen dat het mooie weer vele gezinnen op de been houdt momenteel. 3 weken binnenzitten gaan veel huwelijken niet overlevenautje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:39:
Helaas wordt het komende week goed weer. Een week lang regen zou de mensen wat beter binnenhouden.
Ik ben zelf ook ziek. Verkouden en griep. Maar denk ik niet Corona. Gewoon verkouden en griep. Ben opzicht blij dat ik ook ziek ben want nu kan ik meeleven met mijn broer.
Dank je.
Canada heeft erg veel land en erg veel drinkbaar water. Mochten er nog rampen komen boven op deze rampen dan zal Canada deze rampen wel overleven. Maar ik vraag mij af of Europa klaar is voor meerdere rampen die tegelijk toevallig allemaal op hetzelfde moment gebeuren. Die aardbeving in Zagreb is wel iets wat ik denk mensen erg bang maakt. Zoiets van. Nou, 2020 .... wat een jaar zeg. Houdt het dan nooit op?
[ Voor 37% gewijzigd door Kain_niaK op 22-03-2020 14:44 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Sterkte met/voor je broerKain_niaK schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:41:
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
En het advies dat ze geven betekent de huidige maatregelen nog een jaar lang volhouden (soms iets meer en soms iets minder). Best wel ernstig als dat het geval is.ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Er is best het eea op aan te merken, maar ze spelen in elk geval geen mooi weer met een mooie curve onder de IC capaciteit, zeg maar. Die cijfers extrapoleren naar NL en je hebt het over 100k-150k doden, exclusief niet-Corona sterfte door gebrek aan zorg.
Dat is heftig. Tegelijk is onze normale sterfte per jaar ook 150k. Daar zal zeker een overlap in zitten, zeker over een paar jaar gezien. Het zijn shit-your-pants aantallen, maar niet einde-van-de-wereld anatallen..
NL-Alert app downloaden, heb ik ook moeten doen met mijn china phone.Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:38:
---RAWE CEEK!!!---
Ik vraag me af hoeveel mensen er in NL overlijden op een "normale" dag? Komen al deze overleden Corona patienten daar nog extra bij?
Zoals hierboven al gezegd zit er een overlap in, omdat het meestal zieke mensen zijn die overlijden.harrytasker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:46:
Ik vraag me af hoeveel mensen er in NL overlijden op een "normale" dag? Komen al deze overleden Corona patienten daar nog extra bij?
In NL sterven normaal gesproken iets van 430 mensen per dag.
Mensen kunnen maar 1 keer dood gaan. Sterfte ten gevolge van dit soort uitbraken is tijdens een uitbraak dan ook lastig te bepalen. Na een paar jaar kun je oversterfte en daaropvolgende ondersterfte gaan bepalen om de oversterfte ten gevolge van COVID-19 te bepalen.harrytasker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:46:
harrytasker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:46:
Zie https://www.rtlnieuws.nl/...er-sterftes-dan-geboortesNu zien elke dag gemiddeld 478 kinderen het levenslicht en gaan gemiddeld 381 mensen per dag dood.
Virussen? Scan ze hier!
De politie bewaakt medicijnfabrikant Ace Pharmaceuticals in Zeewolde. Het bedrijf maakt het middel chloroquine, dat wordt gebruikt bij de behandeling van coronapatiënten.
Volgens de politie is er sprake van een "verdachte situatie". Meer wil een woordvoerder niet zeggen. Bij het bedrijf staat een herkenbare gepantserde politiewagen. Ook staan er drie burgerauto's met agenten, schrijft Omroep Flevoland.
zeer benieuwd wat daar gebeurd momenteel...
Volgens de politie is er sprake van een "verdachte situatie". Meer wil een woordvoerder niet zeggen. Bij het bedrijf staat een herkenbare gepantserde politiewagen. Ook staan er drie burgerauto's met agenten, schrijft Omroep Flevoland.
Ik las het net op NOS te bizar voor woorden, ben wel benieuwd wat er daar loos is.Geert1976 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:51:
De politie bewaakt medicijnfabrikant Ace Pharmaceuticals in Zeewolde. Het bedrijf maakt het middel chloroquine, dat wordt gebruikt bij de behandeling van coronapatiënten.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ook weer een bizar bericht.Geert1976 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:51:
thanks, ga ik die ff zoeken.NoFearCreations schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:45:
[...]
NL-Alert app downloaden, heb ik ook moeten doen met mijn china phone.
Ook top dat links mbt instellen verwijzen naar 404 pagina's etc als https://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/google-android/
Of links voor "Die instructies vind je hier." op https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/ verwijzen naar dezelfde pagina -_-
https://opendata.cbs.nl/s...0895ned/table?fromstatwebErnemmer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Zoals hierboven al gezegd zit er een overlap in, omdat het meestal zieke mensen zijn die overlijden.
In NL sterven normaal gesproken iets van 430 mensen per dag.
De laatste week met cijfers van het CBS was week 9 (die van 24 feb) met 3053 sterfgevallen, 428 per dag.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Kwam ik vanochtend ook achter, oud topic hier op tweakers verwees naar de app.Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:52:
[...]
thanks, ga ik die ff zoeken.
Ook top dat links mbt instellen verwijzen naar 404 pagina's etc als https://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/google-android/
Of links voor "Die instructies vind je hier." op https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/ verwijzen naar dezelfde pagina -_-
---RAWE CEEK!!!---
Weet je zo nog wel topic/link het was?NoFearCreations schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:53:
[...]
Kwam ik vanochtend ook achter, oud topic hier op tweakers verwees naar de app.
Of is het deze gewoon: https://play.google.com/s...hl=en&showAllReviews=true
Wel top reviews. Geeft hoop...........
Dat is ook letterlijk de titel van de wiki pagina:anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]
Moet spontaan denken aan dat gedicht "first they came for the..."
Wikipedia: First they came ...
Niet specifiek op @vickypollard, maar voor al die mensen die na een week al roepen dat ze gek worden van het binnen zitten. Neem de tijd om nu eindelijk eens Het Achterhuis te lezen van Anne Frank, of ga net als haar in een dagboek schrijvenvickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:05:
[...]
Je kunt nog geen week bij elkaar zitten en je hebt al een hekel aan elkaar en de kinderen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik weet niet of die app die werd voorgesteld anders werkt. Maar cell broadcast, de techniek achter NL-alert, is uitgeschakeld op de oneplus one. Er is geen manier om die aan te zetten.Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:38:
Die is het ja, kijk nooit naar revieuws. Benieuwd of hij werkt, paar uurtjes geleden pas geinstalleerd.Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Weet je zo nog wel topic/link het was?
Of is het deze gewoon: https://play.google.com/s...hl=en&showAllReviews=true
Wel top reviews. Geeft hoop...........
---RAWE CEEK!!!---
De cijfers van vandaag er ook snel in verwerkt.
Uitgangspunten:
Het aantal geregistreerde nederlandse doden is correct & en het aantal besmettingen niet.
In duitland zijn beide cijfers correct
Het percentage "onvermijdbare" dodelijke slachtoffers is 1% (Zuid korea gebruikt als uitgangspunt)
1% verhouding tussen doden en besmettingen is 5 dagen. Dit betekent dat 1% van het aantal besmettingen vandaag het aantal doden over 5 dagen is.
Zodoende wilde ik weten hoeveel besmettingen nederland werkelijk heeft.
/f/image/hFqJIHXnKMl8QlV5dT0n9mc1.png?f=fotoalbum_medium)
Als er vanaf vandaag géen nieuwe besmettingen komen gaan er alsnog 800+ mensen dood in de komende week.
Verder zouden mensen het veel serieuzer nemen als het werkelijk aantal besmettingen bekend zou zijn.
Uitgangspunten:
Het aantal geregistreerde nederlandse doden is correct & en het aantal besmettingen niet.
In duitland zijn beide cijfers correct
Het percentage "onvermijdbare" dodelijke slachtoffers is 1% (Zuid korea gebruikt als uitgangspunt)
1% verhouding tussen doden en besmettingen is 5 dagen. Dit betekent dat 1% van het aantal besmettingen vandaag het aantal doden over 5 dagen is.
Zodoende wilde ik weten hoeveel besmettingen nederland werkelijk heeft.
/f/image/hFqJIHXnKMl8QlV5dT0n9mc1.png?f=fotoalbum_medium)
Als er vanaf vandaag géen nieuwe besmettingen komen gaan er alsnog 800+ mensen dood in de komende week.
Verder zouden mensen het veel serieuzer nemen als het werkelijk aantal besmettingen bekend zou zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door ErA op 22-03-2020 15:07 ]
Wij zitten gelukkig met zijn vieren in huis en praten dus met elkaar, maar merk aan buren die er alleen voor staan dat ze ook langzaam gek aan het worden zijn en veel meer om een praatje verlegen zitten. Nog even en dan begint iedereen in zichzelf te maken tegen Kitty.CurlyMo schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:58:
[...]
Dat is ook letterlijk de titel van de wiki pagina:
Wikipedia: First they came ...
[...]
Niet specifiek op @vickypollard, maar voor al die mensen die na een week al roepen dat ze gek worden van het binnen zitten. Neem de tijd om nu eindelijk eens Het Achterhuis te lezen van Anne Frank, of ga net als haar in een dagboek schrijven
Maar het is natuurlijk een tijd dat iedereen tijd voor alles hebt terwijl de jaren hiervoor iedereen gehaast was.
Festina lente
Alvast mijn excuses.
Ik heb het filmpje van Kurzgesagt over corona naar wat familieleden gestuurd met de melding dat ze het eventueel door mogen sturen naar personen die de situatie nog steeds bagatelliseren. Dat hebben ze gedaan en de degene naar wie het gestuurd is ook weer.
Ook bleek dat niet iedereen nog op de hoogte was van het risico en waarom het niet zomaar een griepje is. Daarin is het doel dus bereikt.
Ik heb het filmpje van Kurzgesagt over corona naar wat familieleden gestuurd met de melding dat ze het eventueel door mogen sturen naar personen die de situatie nog steeds bagatelliseren. Dat hebben ze gedaan en de degene naar wie het gestuurd is ook weer.
Ook bleek dat niet iedereen nog op de hoogte was van het risico en waarom het niet zomaar een griepje is. Daarin is het doel dus bereikt.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Als de theaters en de entertainmentlocaties gesloten zijn, dan is de politie je beste vriend tijdens een lock-down 
Geen idee wat ze zingen, maar het klinkt echt super vrolijk! Kunnen we gewoon niet op ons balkon met een bak popcorn zitten?
Inmiddels heb ik dit al 8 keer opnieuw afgespeeld! Kan ik dit trio ook inhuren mocht er hier een lockdown plaats vinden!
De politie op Ibiza is je beste vriend als iedereen verplicht binnen zit. pic.twitter.com/9Y3Pbx6qaQ
— Inge Ipenburg (@IngeIpenburg) 22 maart 2020
Geen idee wat ze zingen, maar het klinkt echt super vrolijk! Kunnen we gewoon niet op ons balkon met een bak popcorn zitten?
Inmiddels heb ik dit al 8 keer opnieuw afgespeeld! Kan ik dit trio ook inhuren mocht er hier een lockdown plaats vinden!
[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2020 15:08 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Als 3 weken binnen zitten een huwelijk al kapot maakt dan zou het toch nooit wat worden. Nu ga je na buiten en met een beetje pech word je besmet en ga je alsnog dood. Dood is er ook geen huwelijk meer, je hebt dan alleen wel het tot de dood ons scheidt gehaald.shoombak schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Ik zou bijna zeggen dat het mooie weer vele gezinnen op de been houdt momenteel. 3 weken binnenzitten gaan veel huwelijken niet overleven
M’n vriendin en ik hebben beiden een iPhone SE. Zij heeft NL Alert ingeschakeld, ik niet. Zij kreeg het bericht vanochtend binnen, ik uren later. Dat vond ik ook opmerkelijk (ten eerste het tijdsverschil en ten tweede dat ik het tóch krijg).
Buren zijn motor-rijders en komen net met een clubje bekenden (denk ik) aan en gaan dan ff met 6 man op de oprit staan beppen.
Irritant want dochter wordt wakker maar dat is het ergste niet (wordt toch wel tijd nu) maar doe ff verstandig ofzo. Je kan best je zondagmiddag ritje doen maar vervolg dan daarna ff je weg individueel en ga niet na staan evalueren met 6 man op een oprit van 5 bij 3... stelletje idioten.
Irritant want dochter wordt wakker maar dat is het ergste niet (wordt toch wel tijd nu) maar doe ff verstandig ofzo. Je kan best je zondagmiddag ritje doen maar vervolg dan daarna ff je weg individueel en ga niet na staan evalueren met 6 man op een oprit van 5 bij 3... stelletje idioten.
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2020 15:20 ]
Misschien een domme vraag, maar zijn er risico's verbonden aan je huis laten schoonmaken? Vorige week was ik er zelf vrij nuchter onder en dacht bij mezelf: nu ik permanent thuiswerk is het huis nog nooit zo intensief in gebruik geweest, dus laat de hulp maar langskomen (twee uur om de week).
Met de toename van alle maatregelen vraag ik mij af of dit nog wel verstandig is. De hulp komt natuurlijk ook bij een aantal verschillende adressen over de vloer. Afstand houden is geen probleem, maar ik denk meer aan overdraagbaarheid via deurklinken, trapleuningen of schoonmaakspullen.
Moet je nog mensen buiten je gezin willen toelaten in je huis?
Met de toename van alle maatregelen vraag ik mij af of dit nog wel verstandig is. De hulp komt natuurlijk ook bij een aantal verschillende adressen over de vloer. Afstand houden is geen probleem, maar ik denk meer aan overdraagbaarheid via deurklinken, trapleuningen of schoonmaakspullen.
Nee dat zou ik ook niet doen. De tijd die je nu niet kwijt bent aan reistijd zou ik gebruiken on zelf het huis even schoon te maken.M-ThijZ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:26:
Misschien een domme vraag, maar zijn er risico's verbonden aan je huis laten schoonmaken? Vorige week was ik er zelf vrij nuchter onder en dacht bij mezelf: nu ik permanent thuiswerk is het huis nog nooit zo intensief in gebruik geweest, dus laat de hulp maar langskomen (twee uur om de week).
/f/image/LlNkAbapdDZwTegbIWweDLTz.png?f=fotoalbum_large)
Emirates stopt met alle vluchten op 25 maart...
Behoorlijke klap voor veel reizigers. Ken al een aantal gevallen van mensen die gepland hadden om tussen 25-30 maart huiswaarts te keren.
[ Voor 18% gewijzigd door Royeboi op 22-03-2020 15:29 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Schoonmaken zelf levert geen risico op lijkt me. Zou tenminste niet weten wat.M-ThijZ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:26:
Misschien een domme vraag, maar zijn er risico's verbonden aan je huis laten schoonmaken?
Maar de schoomaker/schoonmaakster zelf kan natuurlijk wel besmet zijn en op die manier de besmetting doorgeven.
Wordt alleen een beetje lastig te voorkomen, anders dan helemaal niet te laten schoonmaken en het zelf te doen.
Ik zou het iig niet riskeren, maar dat is mijn persoonlijke mening. Dan maar even zelf doen, zoveel werk is het nu ook weer niet.
Virussen? Scan ze hier!
Wij hebben hier aan de hulp laten weten dat ze niet hoeft te komen. Dat heb ik trouwens ook tegen mijn schoonmoeder gezegd, eigenlijk al vrij snel na dat ik mijn vrouw heb leren kennen.M-ThijZ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:26:
Maar goed, ze houd zich er nog niet zo goed aan, daarom heb ik haar 1.5 week geleden aangegeven dat wij allemaal wat grieperig zijn. Ze begrijpt de hint tot nu toe
Cogitationis poenam nemo patitur
Zijn ze wel erg laat mee dan, veel anderen waren daar al langer (al dan niet deels) mee gestopt.Royeboi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:28:
[Afbeelding]
Emirates stopt met alle vluchten op 25 maart...
Behoorlijke klap voor veel reizigers. Ken al een aantal gevallen van mensen die gepland hadden om tussen 25-30 maart huiswaarts te keren.
Zie voor een compleet lijstje van alle luchtvaartmaatschappijen die (deels) gestopt zijn met vliegen: https://docs.google.com/s...w?sle=true#gid=1072793355
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Heb geen echte bron, maar mijn collega las op Jeruzalem post dat Italië nu mensen ouder dan 60 weigerd te behandelen, uit noodzaak natuurlijk. Dit was eerder 70.
Totaal off topic maar ben ik de enige die over zijn nek gaat van het woord ZORG?Basszje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:06:
Sowieso is er een hoge besmetting met allerhande Engelse termen aan de gang![]()
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Via NOS.nl
WHO: lockdown helpt niet
WHO: lockdown helpt niet
Krijgt het kabinet en het RIVM toch gelijk?Het heeft geen zin om een lockdown in te stellen, stelt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Crisisexpert Mike Ryan van de WHO zegt tegen de BBC dat het belangrijk is om maatregelen op het gebied van volksgezondheid te nemen om te voorkomen dat er later een nieuwe piek van besmettingen ontstaat.
"We moeten ons richten op het opsporen van mensen die ziek zijn en ze isoleren. Daarna moeten we achterhalen met wie ze in contact hebben gestaan en ook die mensen isoleren", zegt Ryan. "Het nadeel van lockdowns is dat het gevaar bestaat dat het virus meteen weer opduikt als de strenge gebiedsverboden worden opgeheven."
Cogitationis poenam nemo patitur
Best druk nog in de lucht:wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Zijn ze wel erg laat mee dan, veel anderen waren daar al langer (al dan niet deels) mee gestopt.
Zie voor een compleet lijstje van alle luchtvaartmaatschappijen die (deels) gestopt zijn met vliegen: https://docs.google.com/s...w?sle=true#gid=1072793355
https://www.flightradar24.com/45.81,8.88/5
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Een lockdown is iets wat niemand wil, ik ook niet maar als het merendeel van de Nederlanders nog steeds niet de ernst in ziet van dit virus lijkt me het wel verstandig. Zelf ga ik alleen nog naar buiten voor de supermarkt tijdens etenstijd en zit vooral met de studieboekjes in de zon. Prima vertoeven zo.wolly_a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:24:
Als de helft van Nederland nonchalant lekker met zijn allen in het park gaat zitten, of het strand opzoeken of lekker verf gaat kopen dan kiezen we ervoor om dit virus in stand te houden waardoor er veel doden bij gaan komen.
Ik zou zeggen: kies voor de lockdown en zorg hiermee dat het virus niet alleen vertraagder over heel Nederland verspreid maar dat het virus helemaal verdwijnt!
Het is natuurlijk een bizarre situatie en ben blij dat ik geen keuzes hierin hoef te maken.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]