Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.779 views

Onderwerpen

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Ik heb al diverse mensen die normaal nogal van de erg liberale, zo niet libertarische ideeën zijn, nu zien roepen dat de overheid 'hard moet optreden'.
Zelfs in die ideologie heeft de overheid nog als kerntaak om de veiligheid van burgers te garanderen, als ik me niet vergis. Dus zo heel gek is dat niet.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

grote_oever schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Deels snap ik het wel; Ik zit thuis met 2 kinderen die al een week "opgesloten" zijn. Gisteren zijn we ook naar bos geweest omdat er anders kinderbescherming bij ons op de stoep stond en over 2 weken een echtscheiding.
Kinderbescherming omdat je het advies van het RIVM opvolgt?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ThatsHollywood schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Egocentrisme.... ik= recht op geluk mentaliteit
Ehhhh, dat is toch gewoon de (a)social media die je daar beschrijft? O-) ;)

Mooie Plaatjes   

• vickypollard
[...]

Deels snap ik het wel; Ik zit thuis met 2 kinderen die al een week "opgesloten" zijn. Gisteren zijn we ook naar bos geweest omdat er anders kinderbescherming bij ons op de stoep stond en over 2 weken een echtscheiding.
Misschien dat je die scheiding alsnog moet overwegen als je niet een week bij elkaar in huis kan zitten? Dan bestaat je leven normaal gesproken dus uit vluchten voor elkaar...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Als RIVM-regels volgen al reden is voor inschakelen kinderbescherming en een echtscheiding is, zit er toch al iets gruwelijk fout in het huwelijk in kwestie volgens mij....

Om dit soort huwelijksproblemen nou in de schoenen van de RIVM te schuiven lijkt me wat ver gaan.

Virussen? Scan ze hier!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-11 14:49
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Het is nu thuis niet echt te harden op dit moment; Kinderen zijn stront vervelend.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LT096Hemu8nruwJcoj2gxKKD-gQ=/f/image/86nbsk1OW0h9OLjaLLFK8OP4.png

hahahahaha!

Imperfectionist.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Ehhhh, dat is toch gewoon de (a)social media die je daar beschrijft? O-) ;)
ook! :X

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou Social Shaming hier als uiterste maatregel ingezet moeten worden om mensen het wel te laten snappen?

• Ainnir
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Het is niet te doen om ze binnen te houden. Die van ons hier is ook flink lastig aan het worden. Daarom zijn wij de tuin aan het inrichten als speeltuin. Glijbaan gekocht, zandbak komt er binnenkort en we gaan een schommel maken. Gelukkig hebben we nog een flinke tuin. Ik zou nu niet opgesloten in een flat willen zitten met de kleine.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:
Ik lag lekker in het zonnetje, schrik me de pleuris van m'n telefoon :')
Ik heb normaal gesproken mijn telefoon altijd op mute/tril, had deze nog niet eerder gehoord :+
Nadat ik alle rookmelders had gechecked, had ik pas door dat het mijn telefoon was.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:23
vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Zelfs in die ideologie heeft de overheid nog als kerntaak om de veiligheid van burgers te garanderen, als ik me niet vergis. Dus zo heel gek is dat niet.
Niet mee oneens, maar ik verdenk ze er vooral van dat ze vooral vinden dat de overheid regels opstelt die zij vervelend vinden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• vickypollard
ijdod schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Niet mee oneens, maar ik verdenk ze er vooral van dat ze vooral vinden dat de overheid regels opstelt die zij vervelend vinden.
Niet mee oneens :+

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:57

Quad

Doof

anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]
Maar die denken
Ja maar, er vallen ook doden door de griep
Ja maar, ik ben onder de 70, dus geen risicogroep
Ja maar, ze hadden onderliggen lijden
Ja maar, de gemiddelde leeftijd daar is heel hoog
Ja maar, Mediterrane landen hebben vast geen goede zorg
Ja maar, ze leven daar veel meer op elkaar
Ja maar, het geldt vast niet voor mij
Ja maar ja maar ja maar.

Moet spontaan denken aan dat gedicht "first they came for the..."
Vergeet de reactie: Dhr. van Dissel staat op een zwarte lijst, waarom zouden we adviezen van een bedrieger en dus RIVM opvolgen? Niet.

Veel gelezen op sociale media.. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 13:19

Saven

Administrator

Gumball schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:
Ppffff lastig om in deze tijd met 2 kinderen van 2 en 5 jaar te zitten. Kinderen moeten naar buiten, zeker gezien het weer. Maar ja, dat is tegen de adviezen in. Ook spelen ze nog met een vast groepje buurkinderen. Wij als ouders spreken elkaar ook, zij het met gepaste afstand. Ik vrees dat ik dit moet gaan indammen maar het is gewoon heel moeilijk, ik denk dat elke ouder dat kan beamen. Hoe gaan jullie hier mee om??
Nou nou, het is even niet anders. Het mooie weer blijft de komende jaren heus nog wel komen, snap ook niet zo goed waarom ze naar buiten zouden moeten. Ze hebben gewoon te luisteren naar je lijkt me.

Kinderen laten spelen met anderen is net zo onverantwoord als zelf dingen met anderen ondernemen. Als dat nu nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer :F Een blokje om met de kinderen in de hand is wat anders natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 22-03-2020 12:00 ]

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:15
Quad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Vergeet de reactie: Dhr. van Dissel staat op een zwarte lijst, waarom zouden we adviezen van een bedrieger en dus RIVM opvolgen? Niet.

Ja, het is allemaal een pot nat met ´Pinokkio Rutte´. Ik moet altijd maar weer even tot 10 tellen bij dat soort reacties. :F

PSN: xMaurice93

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Quad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:59:
[...]

"een zwarte lijst"?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:13

SkyStreaker

Move on up!

sambalbaj schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:55:
Zou Social Shaming hier als uiterste maatregel ingezet moeten worden om mensen het wel te laten snappen?
Dat is onwenselijk gedrag beantwoorden met onwenselijk gedrag en de som daarvan is heen-en-weer gooien met verwijten.

Het zal mij niks verbazen dat er in het uiterste geval een straatverbod komt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tesla M3LR '21

• grote_oever
vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Misschien dat je die scheiding alsnog moet overwegen als je niet een week bij elkaar in huis kan zitten? Dan bestaat je leven normaal gesproken dus uit vluchten voor elkaar...
Wat een onzin; Geen idee hoe het bij de rest van de tweakers zit. Maar ik merk toch echt wel een verschil in gedrag. Vooral omdat de kinderen in de buurt nu niet meer met elkaar mogen spelen. Elke tweaker zal hier wel een groot huis hebben met 10 verschillende onspanningsruimtes. Maar na een paar dagen waren ze kleuren wel zat hier.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:15
[...]

Ik snap niet waarom al die ouders vinden dat ze zelfs nu nog omwille van de kinderen perse de deur uit moeten. Ik snap wel dat de kinderen in kwestie het niet meer gewend zijn om zichzelf te vermaken en al snel ergens "geen zin" meer in hebben. Ik denk dat dat het gevolg is van het gedrag van diens ouders die willen dat hun kind 3 sporten beoefend en als compensatie voor het fulltime werken van beide ouders, het noodzakelijk achten elke weekend "iets leuks buiten de deur" te moeten gaan doen.

Je zou dit ook als leermoment kunnen zien dat het leven anders is dan constant vermaak.

Nou heb ik makkelijk praten als iemand zonder kinderen, maar als ik terugdenk aan mijn kinderjaren, zaten mijn vader en moeder echt niet constant puzzels te maken met mij en gingen we ook zeker niet elk weekend naar een park, speeltuin, pretpark, oid. Resultaat is dat nu de muren niet op me afkomen als ik binnen zit.

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

Ainnir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Het is niet te doen om ze binnen te houden. Die van ons hier is ook flink lastig aan het worden. Daarom zijn wij de tuin aan het inrichten als speeltuin. Glijbaan gekocht, zandbak komt er binnenkort en we gaan een schommel maken. Gelukkig hebben we nog een flinke tuin. Ik zou nu niet opgesloten in een flat willen zitten met de kleine.
Je realiseert je hopelijk dat de kinderbescherming er is om de veiligheid van je kind te waarbogen, niet om te garanderen dat het kind het naar zijn zin heeft.

En als je bang bent dat je straks je eigen kind wat aandoet omdat ie 'vervelend' is dan heb je andere issues.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Vorkie
  • Niet online
Hij staat niet op de zwarte lijst....

Het staat er notabene!
Heeft als lid van tuchtcollege Dr. M. van der Ende- zie hieronder- op alle punten vrijgesproken in tegenstelling tot de richtlijnen van de hiv behandeling en de kennis van de schadelijke bijwerkingen van de kwalijke medicijnen.
Althans, hij heeft alleen, volgens deze pagina, iemand het hand boven het hoofd gehouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 22-03-2020 12:02 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:57

Quad

Doof

Deze site idd, als je meerdere artikelen leest is het eea propaganda tegenover personen. Zwartmakerij.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Dacht ik even voorzichtig naar de supermark te kunnen, wordt er daar spontaan in mijn gezicht gehoest |:( . Ik snap niet dat je in zo een situatie niet beseft dat je gewoon even thuis moet blijven.

De komende twee weken zal ik nu extra alert moeten zijn...

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51
Ainnir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Appartement hier in Amsterdam (wel 120m2) en twee kinderen. Wij hebben een schommel opgehangen in de gang, glijbaan en zandbak neergezet en we doen om de beurt de kinderen, zodat de ander kan werken. Zo halen we 6 uur werk per dag, doen we nog wat aan school voor de oudste en is er geen crisis. 8 uur in de ochtend zijn we in de speeltuin of in het bos en zijn we de enige. Het is niet ideaal, maar het is prima uit te houden.

• vickypollard
grote_oever schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Wat een onzin; Geen idee hoe het bij de rest van de tweakers zit. Maar ik merk toch echt wel een verschil in gedrag. Vooral omdat de kinderen in de buurt nu niet meer met elkaar mogen spelen. Elke tweaker zal hier wel een groot huis hebben met 10 verschillende onspanningsruimtes. Maar na een paar dagen waren ze kleuren wel zat hier.
Altijd maar dat "wat een onzin." Leer eens een ander zinnetje.

Je kunt nog geen week bij elkaar zitten en je hebt al een hekel aan elkaar en de kinderen. Ga je relatie heroverwegen. Dat je sneller geïrriteerd raakt snap ik, maar daar praat je over met elkaar. Daar hoeft geen kinderbescherming of echtscheiding bij te komen kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door vickypollard op 22-03-2020 12:06 ]

• Ainnir
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Je realiseert je hopelijk dat de kinderbescherming er is om de veiligheid van je kind te waarbogen, niet om te garanderen dat het kind het naar zijn zin heeft.

En als je bang bent dat je straks je eigen kind wat aandoet omdat ie 'vervelend' is dan heb je andere issues.
Ik maak me om mijn eigen situatie geen zorgen, maar er zijn gezinnen waar het normaal gesproken al 'lastig' is, en die zitten nu ook op een kluitje. Ik kan me voorstellen dat dat tot onveilige situaties kan leiden.

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:52
Gumball schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Maar wetende dat de ouders van die kinderen bijvoorbeeld gisteren op familiebezoek zijn geweest maakt jouw suggestie toch weer wat lastiger.

Pff situatie met kinderen maakt het best lastig.
Het is ook absoluut lastig! Ik heb zelf een zoon van 1 en die vind gelukkig nog alles leuk en is een stuk makkelijker te vermaken dan een kindje van 5.

Wat wij doen is dat mijn vriendin met die kleine sochtends even een klein rondje lopen met de hond. Ik doe de boodchappen 1x per week en heel af en toe hebben we even contact met mijn ouders en die van mijn vriendin maar verder hebben we met niemand contact om het cirkeltje zo klein mogelijk te houden.

Het is allemaal vervelend maar het is vervelender om in het ziekenhuis te liggen dus dan maar even lekker binnen vermaken voor een tijdje.

• grote_oever
LA-384 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Nou heb ik makkelijk praten als iemand zonder kinderen
Dit is ook vaak het probleem. Ik merk ook deze trend op mijn werk met collega's. Thuiswerken + kinderen = slechte combinatie. Waarbij mijn collega's zonder kinderen en meters kunnen maken thuis ben ik blij dat ik 40% van mijn huidige werkzaamheden thuis kan doen.

Overigens; ik volg advies van RIVM wel op en ga niet meer naar bos na oproep. Maar dit signaal moet toch wel aangeven dat ik geen uitzondering ben. En kinderbescherming + echtscheiding is ook wel overdreven natuurlijk. Maar de sfeer is wel heel anders thuis.

Maar goed; andere kant snap ik ook wel. Ik sta nog steeds versteld hoe vol de speeltuinen zijn. Ouders zitten 1,5m van elkaar af. Maar kinderen liggen boven op elkaar in de speeltuin. In dat geval had je beter scholen niet dicht kunnend oen.
vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Altijd maar dat "wat een onzin." Leer eens een ander zinnetje.

Je kunt nog geen week bij elkaar zitten en je hebt al een hekel aan elkaar en de kinderen. Ga je relatie heroverwegen. Dat je sneller geïrriteerd raakt snap ik, maar daar praat je over met elkaar. Daar hoeft geen kinderbescherming of echtscheiding bij te komen kijken.
Jij trekt weer alles uit context. Ziet het woord kinderbescherming + scheiding en hebt een onderwerp om lekker over te bashen. Tuurlijk overdrijf ik hierin, maar dat is voor jou niet heel duidelijk. Het is gewoon een trend die ik nu al merk bij overige kinderen in de buurt. En resultaat zie je gewoon op deze mooiere dagen. Mensen met kinderen schieten als gek naar buiten. Dat doen ze niet omdat ze RIVM regels niet willen opvolgen, maar meer omdat de drang om kinderen naar buiten te doen groter is dan de RIVM regels (misschien nog ver van je bed show). Ik keur het niet goed, maar kan het wel begrijpen.

[ Voor 36% gewijzigd door grote_oever op 22-03-2020 12:15 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
grote_oever schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Nee hoor, natuurlijk 14 & 17 en veel werk van school .
Maar ik stel me toch een beetje dezelfde vraag, veel collega's klagen ook steen en been (geen kleine kinderen) dat ze nu thuis "opgelosten zitten met de familie" alsof dat een soort van straf is

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Ja, diverse liveblogs pakken het ook op

[...]

(AD)

Blijkt dus dat vrijwillige adviezen, oproepen etc gewoon niet werken. Dwing dan maar af met keiharde lockdowns en boetes.
Ik zag de tweet en dacht: "ah, first-timers in de bossen, dat gaat een grote teringbende worden met lege flesjes, etensresten, e.d." en ja hoor, aan het eind van de door jouw gequote tekst staat het al.

• grote_oever
k995 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:13:
[...]

Nee hoor, natuurlijk 14 & 17 en veel werk van school .
Maar ik stel me toch een beetje dezelfde vraag, veel collega's klagen ook steen en been (geen kleine kinderen) dat ze nu thuis "opgelosten zitten met de familie" alsof dat een soort van straf is
Kinderen zien het wel als een soort straf. Mijn kinderen zijn niet zelfstandig in schoolwerk en moeten dus veel geholpen worden. Nu ze thuis zijn hebben ze van school een bak huiswerk gekregen, die ze allemaal online moeten uitvoeren. Daarnaast moet ik mijn gewone werk nog doen. En het spelen met de vriendjes mag op dit moment van ons niet. TV kijken mogen ze niet de hele dag van ons..

• anandus
  • Niet online

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:02
grote_oever schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:09:
Overigens; ik volg advies van RIVM wel op en ga niet meer naar bos na oproep.
Ligt er maar net aan waar je woont. Als ik thuis de straat uit loop, loop ik een bos in. Daar is bijna geen mens te vinden. Vanmiddag gaan we even naar het strand. Kunnen mensen roepen dat het asociaal is, maar het strand is hier super rustig! Volgens mij zijn die overvolle stranden alleen de stranden ter hoogte van de randstad.

• vickypollard

[...]

Jij trekt weer alles uit context. Ziet het woord kinderbescherming + scheiding en hebt een onderwerp om lekker over te bashen. Tuurlijk overdrijf ik hierin, maar dat is voor jou niet heel duidelijk. ...
Als je niet bedoelt wat je zegt, zeg dan liever niks of zeg gewoon wat je bedoelt... Wij kunnen alleen afgaan op de informatie die jij geeft en kunnen niet in je hoofd kijken.

Laat ik het dan nuanceren: praat met elkaar over irritaties die ontstaan. Lukt dat niet op een fatsoenlijke manier, dan klopt er denk ik iets niet in je relatie... Dat je kinderen vervelend worden lijkt me een gegeven en kun je dus maar beter accepteren. Zie het als een kans voor ze om zichzelf te leren vermaken.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:18:
[...]

Ligt er maar net aan waar je woont. Als ik thuis de straat uit loop, loop ik een bos in. Daar is bijna geen mens te vinden. Vanmiddag gaan we even naar het strand. Kunnen mensen roepen dat het asociaal is, maar het strand is hier super rustig! Volgens mij zijn die overvolle stranden alleen de stranden ter hoogte van de randstad.
Het probleem is dan ook niet dat je naar het strand gaat, maar dat niet iedereen door heeft dat ze om moeten keren als het bij aankomst te druk blijkt te zijn.

• grote_oever
vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:18:
[...]

Als je niet bedoelt wat je zegt, zeg dan liever niks of zeg gewoon wat je bedoelt... Wij kunnen alleen afgaan op de informatie die jij geeft en kunnen niet in je hoofd kijken.

Laat ik het dan nuanceren: praat met elkaar over irritaties die ontstaan. Lukt dat niet op een fatsoenlijke manier, dan klopt er denk ik iets niet in je relatie... Dat je kinderen vervelend worden lijkt me een gegeven en kun je dus maar beter accepteren. Zie het als een kans voor ze om zichzelf te leren vermaken.
:'( tis een slowchat topic en misschien kun je beter niet zo druk maken om mijn realatie. Ik leg alleen uit waarom iedereen massaal naar buiten gaan en dat ik deze neiging ook hier en in mijn omgeving merk.

• vickypollard
grote_oever schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:21:
[...]

:'( tis een slowchat topic en misschien kun je beter niet zo druk maken om mijn realatie. Ik leg alleen uit waarom iedereen massaal naar buiten gaat en dat ik deze neiging ook hier en in mijn omgeving merk.
Bij dezen ;)

Ik ben overigens wel benieuwd naar een eventuele piek in scheidingen. Ik heb het idee dat veel werkenden elkaar constant aan het ontvluchten zijn en nu dus geconfronteerd worden met het feit dat ze eigenlijk helemaal niet met elkaar kunnen leven.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Het probleem is dan ook niet dat je naar het strand gaat, maar dat niet iedereen door heeft dat ze om moeten keren als het bij aankomst te druk blijkt te zijn.
Hetzelfde als ik doe bij de supermarkt. Druk? Okay, ik kom straks nog wel eens terug.
Wat dat betreft zagen de foto's van de bouwmarkten gisteren er nog goed georganiseerd uit, weinig klanten binnen, lange rij met voldoende afstand buiten. Niet dat er ook maar één haar op mijn hoofd aan denkt om nu naar de bouwmarkt te gaan, maar dit lijkt me het model voor de supermarkt te gaan worden de komende tijd.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben vanmorgen in het survivalbos wezen sporten. En ik moet zeggen, het lijkt langzamerhand in te dalen her en der. Mensen die netjes aan twee kanten van het pad lopen, mensen die elkaar aanspreken. Misschien heeft het gewoon even tijd nodig...

Zei ik hoopvol...

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
het zal na de Alert van vanochtend in dit topic al uitvoerig besproken zijn (en nu doe ik t ook :P ) maar van zo'n alert melding worden veel mensen echt niet warm of koud natuurlijk...

Men zet gewoon ff de alert melding uit nu....

• ijdod
  • Laatst online: 07:23
[...]

Ik denk dat er veel mensen naar de bekende plekken gaan, zonder zich de realiseren dat er enorm veel mogelijkheden zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:24:
Ben vanmorgen in het survivalbos wezen sporten. En ik moet zeggen, het lijkt langzamerhand in te dalen her en der. Mensen die netjes aan twee kanten van het pad lopen, mensen die elkaar aanspreken. Misschien heeft het gewoon even tijd nodig...

Zei ik hoopvol...
Spreek je jezelf niet een beetje tegen? Jij kiest er toch ook voor om nog steeds daarheen te gaan om te sporten?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ThatsHollywood schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Egocentrisme.... ik= recht op geluk mentaliteit
Dat egocentrisme heb ik ook. Ik weet namelijk zeker dat ik Corona reeds heb gehad en dat ik daarom immuun ben. Dat betekent echter ook dat ik verstandig moet zijn en binnen moet blijven. Ik wil niet degene zijn die ineens diverse pensionado's gaat aansteken. Ik ga alleen naar buiten als ik direct naar mijn auto kan en als de er bij de klant maximaal een persoon op kantoor is die ook nog eens afstand houdt. En ik heb de Lysol altijd bij de hand zodat ik elke deurgreep en knop kan ontsmetten die ik heb aangeraakt. Ik heb niet genoeg Lysol voor een wandeling in Coronatoeristengebieden, dus daar ga ik gewoon niet heen.
[...]

Dan neem je een XaaS dienst, zoals een XBOX abonnement en een eReader abonnement. Er zijn echt genoeg alternatieven. Of je zet de XBOX en televisie in de tuin of op het balkon, zodat iedereen z'n zonlicht krijgt.

• zacht
  • Niet online
vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:23:
[...]

Bij dezen ;)

Ik ben overigens wel benieuwd naar een eventuele piek in scheidingen. Ik heb het idee dat veel werkende elkaar constant aan het ontvluchten zijn en nu dus geconfronteerd worden met het feit dat ze eigenlijk helemaal niet met elkaar kunnen leven.
Ik ben in het verleden tijdens een relatie-crisis wel eens letterlijk in the middle of nowhere gaan staan met een tentje, gat in de grond om te poepen, en na een week weet je wel of je bij elkaar wil zijn of niet.
Sowieso is deze periode uitermate geschikt om eens goed te reflecteren waar je de afgelopen jaren nu eigenlijk mee bezig bent geweest, en waarom, en of je dingen wil veranderen.

• LA-384
Dit is ook vaak het probleem. Ik merk ook deze trend op mijn werk met collega's. Thuiswerken + kinderen = slechte combinatie. Waarbij mijn collega's zonder kinderen en meters kunnen maken thuis ben ik blij dat ik 40% van mijn huidige werkzaamheden thuis kan doen.
Dat kan ik goed begrijpen. Ik heb ook niet de illusie dat kinderen helemaal zelfstandig kunnen zijn en compleet geen aandacht vragen als je thuis bent. Maar dat is wat anders dan het gevoel hebben dat je de deur uit moet, omdat het anders uit de hand dreigt te lopen thuis.
Overigens; ik volg advies van RIVM wel op en ga niet meer naar bos na oproep. Maar dit signaal moet toch wel aangeven dat ik geen uitzondering ben. En kinderbescherming + echtscheiding is ook wel overdreven natuurlijk. Maar de sfeer is wel heel anders thuis.
Ik snap je frustratie, maar ben blij dat je niet serieus was in je verwoording.
Maar goed; andere kant snap ik ook wel. Ik sta nog steeds versteld hoe vol de speeltuinen zijn. Ouders zitten 1,5m van elkaar af. Maar kinderen liggen boven op elkaar in de speeltuin. In dat geval had je beter scholen niet dicht kunnend oen.
Ik zag het hier ook, paar dagen geleden iig. Hordes kinderen die in een groep over straat liepen. Enkele moeders die met 4 op een bankje zaten te kleppen. Vandaag is dat wel een stuk minder (kan ook aan de temperatuur en wind liggen). Wielrenners daarentegen trekken er wel weer in grote getale op uit, om waarschijnlijk maandag weer "om veiligheidsredenen" niet naar het werk te kunnen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Spreek je jezelf niet een beetje tegen? Jij kiest er toch ook voor om nog steeds daarheen te gaan om te sporten?
Ja in het afgesloten survivalbos, netjes op afstand van iedereen. Er is letterlijk niemand binnen een straal van 2 meter van me geweest.

Hoe is dat anders dan de hond uitlaten of een stuk fietsen?

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 22-03-2020 12:30 ]

• anandus
  • Niet online
Trommelrem schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:26:
[...]
Dan neem je een XaaS dienst, zoals een XBOX abonnement en een eReader abonnement. Er zijn echt genoeg alternatieven. Of je zet de XBOX en televisie in de tuin of op het balkon, zodat iedereen z'n zonlicht krijgt.
Je kan moeilijk de kinderen tot september (ofzo) achter de Xbox zetten ;)

Edit:
Nouja, het kan wel, maar je kan je afvragen hoe verantwoord het is :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 22-03-2020 12:32 ]

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:23
leekers schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Ik heb al meer geroepen economie is op dit moment helemaal 0 belangrijk en alleen maar toekomstmuziek .
Economie is niet zomaar een tabel met getallen hè. Je kunt niet zomaar negeren dat een diepe economische crisis ook het welzijn van mensen direct zal raken, inclusief gevolgen voor de gezondheid. Een economische crisis zal ook levens gaan kosten. Om maar te zwijgen van de directe gevolgen die angst en sociale isolatie op mensen zal hebben.

Waarbij ik niet zeg dat de economie kost wat kost door moet draaien, absoluut niet. Maar het is wel iets waar over nagedacht moet worden. Ik ben blij dat ik hierover geen beslissingen moet nemen. Achteraf zal waarschijnlijk altijd blijken dat je het fout hebt gedaan.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
De paniek is compleet _O-

Mijn god, had toch wel meer verwacht van mijn mede nerds hier.

Fijne zondag allemaal.
Hoewel het goed in te denken is dat er bij sommigen een gevoel van angst heerst, zijn de huidige berichtgevingen vanuit de overheid toch echt geen vorm van paniek.

We hebben binnen de Nederlandse gezondheidszorg en daarmee inherent, de Nederlandse maatschappij, te maken met een reëel probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSGh5TEA2tKOwX5pn9gL4J88Nt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eLoDTKo6G8xs2shRxQTivenx.png?f=fotoalbum_large

Dit is momenteel onze realiteit, een totaal van 325 IC opnames in het kader van COVID-19 patiënten. Waarbij gisteren een totaal van 56 nieuwe IC opnames te wijten aan COVID-19 patiënten.

Ligt de IC daarmee direct vol? Nee, maar we zijn hard op weg naar die situatie. Ontzettend hard op weg. En mits daar qua nieuw aantal opnames duidelijke verandering in komt, zitten we met een nog groter probleem. De mensen die er liggen, liggen er namelijk ook niet voor korte duur. De druk binnen de gezondheidszorg zal dan ook verder op blijven lopen indien de Nederlandse maatschappij deze trend niet weet te doorbreken.

En dat zal betekenen dat er onnodig extra mensen dood gaan. Mensen dood gaan aan de gevolgen van COVID-19. Maar ook dat er mensen dood gaan aan de gevolgen van andere, normaal gesproken behandelbare aandoeningen, simpelweg omdat er ten gevolge van deze uitbraak en daarbij de acuut te verlenen zorg, mogelijkerwijs helemaal geen ruimte meer is voor die hoognodige, anderszins planbare zorg.

Dan kun je het uiteraard proberen af te schuiven op paniek dat men het als asociaal beschrijft dat mensen in grote getale in de rij gaat staan voor de Nederlandse bouwmarkten of de polonaise in veel te drukke parken gaat lopen. Maar het is gewoon een toepasbare bewoording, er wordt tenslotte geen rekening gehouden met anderen door dit soort individuen.

Zowel op vlak van de directe volksgezondheidszorg houden dit soort mensen onvoldoende tot geen rekening met hun directe medemens, noch met de medemens die werkt binnen de kritieke sectoren die hiermee te maken krijgt.

Ook houden deze mensen geen rekening met de economische gevolgen van hun acties op termijn. Indien mensen namelijk veel kleinschaliger naar buiten gaat, kan het één en ander tenslotte open blijven en de economie nog een minimale stimulans verkrijgen. Indien uit noodzaak geboren wegens de idioterie van de eigen bevolking het land echt volledig op slot gedwongen wordt, dan zijn de economische gevolgen van de maatregelen des te groter. Ook hierin is niemand gebaat. Maar desondanks lijkt dit besef volkomen afwezig bij een deel van de bevolking.

Hoe hoog moet het dodental zijn voordat dit soort mensen hun ogen opent? Ja, mensen gaan altijd dood, het leven is normaal niet oneindig. Maar een 1 op 3 bedbezetting op de Nederlandse IC volledig te wijten aan COVID-19 op dit moment, is in geenszins als normaal te beschouwen.

Het zou ook jou, @Verwijderd dan sieren om daarin meer rekening te houden met de situatie zoals deze er nu voorstaat.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Je kan moeilijk de kinderen tot september (ofzo) achter de Xbox zetten ;)

Edit:
Nouja, het kan wel, maar je kan je afvragen hoe verantwoord het is :P
Het is verantwoord. Tenzij ze willen dat opa en oma het niet redden.

We leven nu eenmaal in een tijd dat dat normaal is. Als je vroeger een oproep kreeg om in de oorlog te vechten, dan ging je het leger in. Vandaag krijgen we een oproep om op de bank te zitten, waarom gaan we dan naar buiten, dat is toch niet normaal?

Los daarvan: de XBOX is een goede tool voor kinderen om andere culturen en andere talen te leren kennen, als je als ouder maar betrokken blijft bij hun speelgedrag, bijvoorbeeld door mee te spelen.

• P.O. Box
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:24:
Ben vanmorgen in het survivalbos wezen sporten.
Mooie symboliek ;)

• zacht
  • Niet online
[...]

Daar ligt een taak voor werkgevers, het is niet van deze corona-tijd om te verwachten dat je bedrijf normaal functioneert, het gaat iedereen gewoon geld kosten. Nu begrijp ik overigens uit mijn omgeving dat verschillende bedrijven wel inzet verwachten, maar ook wel begrijpen dat de productiviteit een stuk lager ligt als je je kinderen in huis hebt.

• anandus
  • Niet online
Trommelrem schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:34:
[...]

We leven nu eenmaal in een tijd dat dat normaal is. Als je vroeger een oproep kreeg om in de oorlog te vechten, dan ging je het leger in. Vandaag krijgen we een oproep om op de bank te zitten, waarom gaan we dan naar buiten, dat is toch niet normaal?

Los daarvan: de XBOX is een goede tool voor kinderen om andere culturen en andere talen te leren kennen, als je als ouder maar betrokken blijft bij hun speelgedrag, bijvoorbeeld door mee te spelen.
Kinderen kunnen prima buitenspelen.
Zoals eerder gezegd, pak de fiets of de auto en ga naar een rustige plek. Geen enkel probleem.

Of lekker in de tuin spelen.

Hier hebben we gewoon het schoolrooster overgenomen en gaan de kinderen om 10 uur en 12 uur en na 15 uur gewoon lekker de tuin in, of de speeltuin als het rustig is (is naast ons huis).

En daarnaast moet school ook gewoon doorgaan. En dan bedoel ik niet alleen rekenen en taal, maar ook creatieve vakken, zoals gym, muziekles, knutselen, tekenen, etc.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:21
Trommelrem schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Het is niet zo zwart wit als jij stelt.

Je hebt zwart: je leven leiden zoals normaal was
Je hebt wit: thuis op de bank zitten en blijven

Maar er is ook grijs: zaken die wel mogen, maar waar je je aan moet passen:
Hardlopen, wandelen etc doe je alleen op een rustige plek. Kinderen laten spelen idem. Waar een afstand van 1,5m prima bewaard kan blijven.

Als ik naar de bouwmarkt ga vandaag, gaat het fout.
Ga ik wandelen langs de Maas, gaat het goed.
Ga ik wandelen op de Beegderheide, dan is de kans aanwezig dat het fout gaat. Dus dat laat ik vandaag.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 22-03-2020 12:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 22:39
GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Het is niet zo zwart wit als jij stelt.

Je hebt zwart: je leven leiden zoals normaal was
Je hebt wit: thuis op de bank zitten en blijven

Maar er is ook grijs: zaken die wel mogen, maar waar je je aan moet passen:
Hardlopen, wandelen etc doe je alleen op een rustige plek. Kinderen laten spelen idem. Waar een afstand van 1,5m prima bewaard kan blijven.
Ja maar dat grijs is blijkbaar erg moeilijk voor sommigen waardoor het vanzelf weer zwart wordt. Wat mij betreft gaan alle bouwmarkten, tuincentra, natuurgebieden en weet ik nog wat meer gewoon per direct dicht. Het is echt te asociaal voor woorden. En vervolgens dan wel hypocriet klappen voor de zorgmedewerkers omdat ze zo hun best staan te doen.

Als ze echt waardering hadden dan hadden ze wel een geldelijke donatie gedaan denk ik dan. :(

• GAIAjohan
Kaasje123 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Ja maar dat grijs is blijkbaar erg moeilijk voor sommigen waardoor het vanzelf weer zwart wordt. Wat mij betreft gaan alle bouwmarkten, tuincentra, natuurgebieden en weet ik nog wat meer gewoon per direct dicht. Het is echt te asociaal voor woorden. En vervolgens dan wel hypocriet klappen voor de zorgmedewerkers omdat ze zo hun best staan te doen.

Als ze echt waardering hadden dan hadden ze wel een geldelijke donatie gedaan denk ik dan. :(
in groepen wandelen wat veel mensen lijken te willen doen, is niet grijs hoor.. dat is gewoon zwart.

Wandelen doe je alleen of met je partner. That's it

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:06
anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]
Maar die denken
Ja maar, er vallen ook doden door de griep
Ja maar, ik ben onder de 70, dus geen risicogroep
Ja maar, ze hadden onderliggen lijden
Ja maar, de gemiddelde leeftijd daar is heel hoog
Ja maar, Mediterrane landen hebben vast geen goede zorg
Ja maar, ze leven daar veel meer op elkaar
Ja maar, het geldt vast niet voor mij
Ja maar ja maar ja maar.

Moet spontaan denken aan dat gedicht "first they came for the..."
Mijn poging:
First COVID-19 came for the elderly, and I did not keep any social distance-
Because I was not an elder.
Then COVID-19 came for the already ill, and I did not keep any social distance-
Because I was not ill.
Then COVID-19 came for the vital sectors, and I did not keep any social distance-
Because I was not in any vital sector.
Then COVID-19 came for me - and there was no one left to help me, so I died.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:14
GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:50:
[...]
in groepen wandelen wat veel mensen lijken te willen doen, is niet grijs hoor.. dat is gewoon zwart.

Wandelen doe je alleen of met je partner. That's it
Of met je gezin. Hier thuis hebben we onderling nul beperkende maatregelen. Als één van ons het krijgt, dan krijgen we het toch allemaal wel. Zo simpel is het met een gezin met twee kinderen van 11 en 9. Dus dan kan je ook wel met z'n vieren aan de wandel, lijkt me. Zolang we maar als viertal afstand houden tot anderen.

Verwijderd

Australië gooit de scholen 6 maanden dicht lees ik net op NOS

Vermeld volgende keer een bron aub en let op dat je de juiste informatie vermeld

[ Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 22-03-2020 14:58 ]

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-11 19:51
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:55:
Lees ook dat ze zich in Spanje heel goed houden aan de maatregelen. Waarom kan dat hier niet...

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-11 17:58

basvn

Breezand - NHN

Australië neemt verdergaande maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Onder meer pubs, restaurants, gebedshuizen, bioscopen en indoor sportcomplexen gaan dicht, heeft premier Morrison bekendgemaakt. De maatregelen gelden voor zes maanden, maar elke maand wordt bekeken of sluiting nog nodig is. Aanvankelijk verspreidde het virus zich relatief langzaam in Australië, maar nu raken steeds meer mensen. In het land zijn bijna 1100 mensen positief getest en zijn zeven mensen overleden.
Ik lees hier geen scholen?
link

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:54
nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Lees ook dat ze zich in Spanje heel goed houden aan de maatregelen. Waarom kan dat hier niet...
Dit vond ik wel redelijk exemplarisch:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETn2ljvWkAA_Mhr?format=jpg&name=large

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
psychodude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Hoewel het goed in te denken is dat er bij sommigen een gevoel van angst heerst, zijn de huidige berichtgevingen vanuit de overheid toch echt geen vorm van paniek.

We hebben binnen de Nederlandse gezondheidszorg en daarmee inherent, de Nederlandse maatschappij, te maken met een reëel probleem.

[Afbeelding]

Dit is momenteel onze realiteit, een totaal van 325 IC opnames in het kader van COVID-19 patiënten. Waarbij gisteren een totaal van 56 nieuwe IC opnames te wijten aan COVID-19 patiënten.
Ik waardeer je bijdragen in dit topic d:)b

Wat ik jammer vindt aan die grafieken en eigenlijk zelfs een misser. Dit gaat alleen over de IC opnames van COVID-19. Wat ze mijn inziens erbij zouden moeten zetten wat ook de totale bezetting is en hoe de verwachting is voor de komende dagen. Met daarbij de vermelding dat dat de verwachting is als iedereen zich aan de regels houdt. Ook een voorbeeld plaatje als mensen zich niet aan de regels houden zou hopelijk meer inzicht moeten geven.

Ik kan het niet goed terug vinden, maar van de 1150 bedden zouden 575 bedden bezet zijn momenteel door niet COVID-19. Dus dat betekent dat er nu dus ongeveer 900 bedden bezet zijn van de normale 1150. Verwachting aankomende week is dat we naar de 1000 COVID-19 opnames gaan, dus dan ben je al door je 1500 (na ophoging) IC bedden heen. En dan te bedenken dat we in nuchter Nederland ook niet alle mensen naar de IC brengen, maar sommige niet eens op de IC overlijden.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 16:13
[...]

Same here, gisteren met mn zoontjes in de auto gesprongen en naar een bos aan het strand gereden. Geen enkel probleem om die anderhalve meter afstand te houden en we hebben lekker zon, beweging en frisse lucht gehad. In een Amsterdams stadspark in de menigte gaan dringen zou ik dan weer niet doen.

Behalve veel gezinnen en stelletjes (die toch al in elkaars besmettingsrange zitten), zag ik vooral groepen jongeren (tot 30 jaar zeg maar) die duidelijk niet uit hetzelfde gezin kwamen, samen in een kluitje met een voetbal richting strand etc. Lijkt er inderdaad op dat vooral alles van pubers t/m twintigers zich niet aan de adviezen houdt..

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-11 19:39
Mugwump schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Dit vond ik wel redelijk exemplarisch:

[Afbeelding]
rofl.
exemplarisch voor de inhoud van de PVV

ik ga nog lekker naar buiten, maar er had allang een lock down moeten zijn

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

OMD

MikeyMan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Ja in het afgesloten survivalbos, netjes op afstand van iedereen. Er is letterlijk niemand binnen een straal van 2 meter van me geweest.

Hoe is dat anders dan de hond uitlaten of een stuk fietsen?
Edit, liet me meeslepen :X

Wanneer iets veilig is vind ik dat het moet kunnen maar beter is gewoon thuis blijven.

[ Voor 43% gewijzigd door OMD op 22-03-2020 13:08 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

psychodude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:34:
[...]

[Afbeelding]

Ligt de IC daarmee direct vol? Nee, maar we zijn hard op weg naar die situatie. Ontzettend hard op weg. En mits daar qua nieuw aantal opnames duidelijke verandering in komt, zitten we met een nog groter probleem. De mensen die er liggen, liggen er namelijk ook niet voor korte duur. De druk binnen de gezondheidszorg zal dan ook verder op blijven lopen indien de Nederlandse maatschappij deze trend niet weet te doorbreken.

En dat zal betekenen dat er onnodig extra mensen dood gaan. Mensen dood gaan aan de gevolgen van COVID-19. Maar ook dat er mensen dood gaan aan de gevolgen van andere, normaal gesproken behandelbare aandoeningen, simpelweg omdat er ten gevolge van deze uitbraak en daarbij de acuut te verlenen zorg, mogelijkerwijs helemaal geen ruimte meer is voor die hoognodige, anderszins planbare zorg.

Dan kun je het uiteraard proberen af te schuiven op paniek dat men het als asociaal beschrijft dat mensen in grote getale in de rij gaat staan voor de Nederlandse bouwmarkten of de polonaise in veel te drukke parken gaat lopen. Maar het is gewoon een toepasbare bewoording, er wordt tenslotte geen rekening gehouden met anderen door dit soort individuen.

Zowel op vlak van de directe volksgezondheidszorg houden dit soort mensen onvoldoende tot geen rekening met hun directe medemens, noch met de medemens die werkt binnen de kritieke sectoren die hiermee te maken krijgt.

Ook houden deze mensen geen rekening met de economische gevolgen van hun acties op termijn. Indien mensen namelijk veel kleinschaliger naar buiten gaat, kan het één en ander tenslotte open blijven en de economie nog een minimale stimulans verkrijgen. Indien uit noodzaak geboren wegens de idioterie van de eigen bevolking het land echt volledig op slot gedwongen wordt, dan zijn de economische gevolgen van de maatregelen des te groter. Ook hierin is niemand gebaat. Maar desondanks lijkt dit besef volkomen afwezig bij een deel van de bevolking.

Hoe hoog moet het dodental zijn voordat dit soort mensen hun ogen opent? Ja, mensen gaan altijd dood, het leven is normaal niet oneindig. Maar een 1 op 3 bedbezetting op de Nederlandse IC volledig te wijten aan COVID-19 op dit moment, is in geenszins als normaal te beschouwen.

Het zou ook jou, @Verwijderd dan sieren om daarin meer rekening te houden met de situatie zoals deze er nu voorstaat.
Chaos dan :+

En hoezo meer rekening? Ik kom er alleen uit voor wekelijkse boodschappen en werk?

Ik neem de maatregelen zeer serieus...

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat is gewoon een leugen. Scholen blijven daar open, enkel in 1 staat is vooralsnog de vakantie een week of twee naar voren gehaald.

En waarom daar meer op slot? Omdat teveel mensen daar ook te achterlijk zijn om zich te gedragen.

'Very regretful decision': Coronavirus crackdown to force mass closures of indoor venues
http://www.abc.net.au/new...rches-pubs-clubs/12079610

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 13:33
Gisteren rond etenstijd naar de supermarkt geweest. Aan de kassa staan netjes strepen op de grond voor afstand te bewaren. Staat er opeens een man van tussen de 60-65 in mijn rug te porren om de boodschappen op te laden. Hem er netjes op aangesproken dat ik de 1.5 meter afstand verwacht. Zijn reactie was doodleuk 'het kan allemaal geen kwaad'. Ben na nogmaals aan te geven zelf maar aan de kant gegaan.

Het zijn dus niet enkel de 'jongeren' die zich niet aan de voorschriften houden helaas.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:03

NoFearCreations

3DPrint the world!

SpeciesXX schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:10:
Gisteren rond etenstijd naar de supermarkt geweest. Aan de kassa staan netjes strepen op de grond voor afstand te bewaren. Staat er opeens een man van tussen de 60-65 in mijn rug te porren om de boodschappen op te laden. Hem er netjes op aangesproken dat ik de 1.5 meter afstand verwacht. Zijn reactie was doodleuk 'het kan allemaal geen kwaad'. Ben na nogmaals aan te geven zelf maar aan de kant gegaan.

Het zijn dus niet enkel de 'jongeren' die zich niet aan de voorschriften houden helaas.
Op dat moment moet het winkel personeel ingrijpen, en de man dringend verzoeken de winkel te verlaten.

---RAWE CEEK!!!---

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

OMD schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Wanneer iets veilig is vind ik dat het moet kunnen maar beter is gewoon thuis blijven.
Haha, mooie edit :)

Thuis blijven wordt wellicht de regel omdat blijkt dat de essentiële vraag 'hou een beetje afstand van elkaar' met voeten getreden wordt. Dat hebben we vooral te danken aan de mensen die bovenop elkaar gaan zitten. Niet aan degenen die met afstand tussen elkaar zorgen dat ze nog wat beweging krijgen.

Ik zie trouwens wel genoeg groepen mensen (50+) nu honden uit laten. Das dan weer totaal niet de bedoeling.

Blijkbaar is het zelf nadenken een beetje te moeilijk. En dat wordt dalijk de reden dat ik ook niet meer kan sporten zonder ook maar enig risico te lopen.

Zoals mijn voorbeeld van gisteren ochtend: bij de bakker waar een bordje staat hield iedereen zich netjes aan de regels. Precies dezelfde mensen die een deur verder de slager bezochten, waar geen bordje stond, stonden de tent lekker vol te proppen. Ik heb hem even over geslagen dus ;)

Edit: wat ik bedoel te zeggen is dat door het gekloot dalijk ook dingen die normaal gesproken geen kwaad zouden kunnen ook niet meer kunnen of mogen... :X

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 22-03-2020 13:25 ]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
SpeciesXX schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:10:

Ze hebben zeker op Facebook gelezen dat het helemaal niet kwaad kan :+

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 13:33
NoFearCreations schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Op dat moment moet het winkel personeel ingrijpen, en de man dringend verzoeken de winkel te verlaten.
Goed om te weten voor een volgende keer. Thanks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Laten we in iedergeval niet hopen tot eind April :(
Tui heeft alle reizen tot 30 april geannuleerd

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:50
Inmiddels heb ik me er maar bij neer gelegd dat dit blijkbaar de manier is waarop het moet gaan. Maatregelen, aanwijzingen en nudges blijken niet genoeg te zijn om het gedrag te veranderen. Het eerlijke verhaal op tafel leggen, dat we aan de vooravond staan van een verschrikkelijke gezondheidscrisis gevolgd door een nasty diepe recessie en dat het überhaupt totaal onzeker is waar we heen moeten, zou waarschijnlijk voor nog meer verkeerde paniekreacties zorgen (als mensen het al geloven). In de komende weken zal het zich af gaan tekenen en gaan het volk wel begrijpen dat we speelbal zijn geworden van de natuur. Heb verschrikkelijk te doen met de mensen in de zorg die al deze ellende maanden over zich heen gaan krijgen, daarom voelde dat applaus van vorige week ook zo gemaakt ofzo, typisch zoiets bedacht door van die figuren niet beseffen wat er echt op ons af komt.

• P.O. Box
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvRDI8vBXZ6A4hjIRdWCy2-9978=/f/image/4Cq7I4fi05YSIsQ1M79XSAVj.jpg
Zo moet het dus :+

• GAIAjohan
nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Ja hoor:
https://www.rtlnieuws.nl/...voor-spanjaarden-lockdown
Het hondenuitlaat-excuus heeft inmiddels al tot veel bizarre taferelen geleid. In Palencia werd een man aangesproken door de politie die op straat een speelgoedhondje achter zich aan sleepte. In Girona ging iemand met een geit aan een halsband de straat op. Anderen probeerden hetzelfde met varkens en vogeltjes. Het mag allemaal niet. Ook is het niet de bedoeling om dertig keer per dag de hond uit te laten, benadrukken de autoriteiten.
Die Spanjaarden doen het net als Belgen fantastisch

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 22-03-2020 13:30 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:23
China lijkt gestopt te zijn met testen:

[Twitter: https://twitter.com/lokinhei/status/1241220936906338304]

Verklaard wel de cijfers......als je niet test kan je ook geen nieuwe cases hebben.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

OMD schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Houdt er rekening mee dat frisse lucht en zonlicht bijdragen aan de mentale en fysieke gezondheid. Om het D vitamine op peil te houden is het advies 15 minutes tussen 12:00 en 15:00 naar buiten gaan.

Imperfectionist.

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Denk je dat wij babysitter's zijn ofzo? Dat kun je als volwassenen toch wel zelf oplossen, of moet echt de manager die het enorm druk heeft dit akkefietje tussen klanten opkomen lossen? Wij mogen sowieso niks zeggen, kunnen alleen verzoeken of de klant meer afstand wilt houden.

Daar houdt het echter ook op, want het is toch de regel om conflict situaties te vermijden. En waar nodig leidinggevende personeel in te schakelen: maja ik vind het met de dag minder leuk, om in de supermarkt te werken.

Klanten lopen met een lang gezicht rond, jongeren vinden het grappig om net alsof te doen dat ze hoesten. En aan het einde van de werkdag mag je hopen, dat er nog wat voor de supermarkt medewerkers over is. Nu komt echt de ware mentaliteit van de gemiddelde Nederlander tevoorschijn, de meeste zijn zo egoïstische als maar wat.

Dus er is de komende dagen nog veel werk nodig, om de klanten in het hoofd te stampen dat die regels echt nageleefd dienen te worden. Ook onder medewerkers en collega's.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb het reeds eerder gezegd... Iedereen die keihard roept om harde maatregelen/lockdown, vindt dat deze maatregelen vooral moeten gelden voor andere mensen. Zolang ze zelf maar wel allerlei dingen mogen...

Vind je een lockdown een goed idee? Begin dan zelf! Sluit jezelf nu nog op en kom alleen één keer per week naar buiten om snel je boodschappen te doen op een rustig moment. Voor de extra lockdown beleving dien je wel eerst een uur buiten de winkel te wachten voordat je naar binnen mag.

Verwijderd

basvn schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:57:
[...]

[...]

Ik lees hier geen scholen?
link
Excuses lees te snel, scholen blijven juist wél open.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 13:35

Mfpower

In dubio

wolly_a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:24:
Ik heb het reeds eerder gezegd... Iedereen die keihard roept om harde maatregelen/lockdown, vindt dat deze maatregelen vooral moeten gelden voor andere mensen. Zolang ze zelf maar wel allerlei dingen mogen...

Vind je een lockdown een goed idee? Begin dan zelf! Sluit jezelf nu nog op en kom alleen één keer per week naar buiten om snel je boodschappen te doen op een rustig moment. Voor de extra lockdown beleving dien je wel eerst een uur buiten de winkel te wachten voordat je naar binnen mag.
Dat is precies wat wij als gezin doen dus spreek voor jezelf.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wolly_a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:24:

Dat doe ik al de hele week en veel verstandige mensen hoop ik ook. Alleen jammer dat de rest zich hier totaal niet aan houd...

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15

gws24

Thinking is hard!

kwam deze tegen op twitter die het verhaal van social distancing vrij duidelijk maakt.

Afbeeldingslocatie: https://thespinoff.co.nz/wp-content/uploads/2020/03/Covid-19-Transmission-graphic-01.gif

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:48

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ra5a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Houdt er rekening mee dat frisse lucht en zonlicht bijdragen aan de mentale en fysieke gezondheid. Om het D vitamine op peil te houden is het advies 15 minutes tussen 12:00 en 15:00 naar buiten gaan.
Kan je ook gewoon in je eigen achtertuintje of balkonnetje doen hè ;)

En anders slik je wat vitamine d bij. De meeste mensen krijgen in de winterperiode toch al te weinig vitamine d binnen.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

OMD

Ra5a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Balkon, tuin, dakterras, logia... Je hoeft niet weg hoor om je zon te halen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Jean-Bob
  • Laatst online: 20:50
https://twitter.com/karim.../1241457578527375360?s=21

Zie hier het duivelse dilemma waar onze volksvertegenwoordigers mee te maken hebben.

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:29
Wat ik me afvraag over een lockdown: er wordt nu gemeld dat het het onmogelijk is om in de supermarkt 1,5 meter afstand te bewaren en het bizar druk is in de supermarkten. Hoe gaat een lockdown daar tegen helpen? In de landen om ons heen zijn de supermarkten en apotheken nog gewoon open.

Goed, in natuurgebieden en de bouwmarkten neemt het risico misschien af, maar de foto's die ik gisteren zag van supermarkten zagen er ook niet al te best uit...

Verwijderd

Paul! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:37:
Wat ik me afvraag over een lockdown: er wordt nu gemeld dat het het onmogelijk is om in de supermarkt 1,5 meter afstand te bewaren en het bizar druk is in de supermarkten. Hoe gaat een lockdown daar tegen helpen? In de landen om ons heen zijn de supermarkten en apotheken nog gewoon open.

Goed, in natuurgebieden en de bouwmarkten neemt het risico misschien af, maar de foto's die ik gisteren zag van supermarkten zagen er ook niet al te best uit...
Met 2 tot 3 mensen per keer naar binnen, omstebeurten. Net zoals in Italië gebeurd.

De rest wacht netjes buiten in de rij op anderhalve meter afstand van elkaar.

• Vorkie
  • Niet online

Zoek het even op, maar dan moeten supermarkten gaan reguleren, zeg maximaal 5 klanten naar binnen, de rest buiten wachten.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19

Mensen mogen neit meer zomaar naar binnen. gewoon max aantal mensen binnen laten. Ja dat gaat vervelend worden, maar een andere optie zie ik niet.

• LA-384
Jorizzz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:53:
[...]

Of met je gezin. Hier thuis hebben we onderling nul beperkende maatregelen. Als één van ons het krijgt, dan krijgen we het toch allemaal wel. Zo simpel is het met een gezin met twee kinderen van 11 en 9. Dus dan kan je ook wel met z'n vieren aan de wandel, lijkt me. Zolang we maar als viertal afstand houden tot anderen.
Ik snap de gedachte, maar heb zo geen zicht op de gebruikelijke symptomen. Een ziekenhuisopname is natuurlijk niet heel reëel wanneer jullie beiden gezond zijn en ook geen luchtwegproblemen of diabetes hebben, maar dat neemt niet weg dat je wel echt flink beroerd kunt zijn en eigenlijk je bed niet uit kunt.

Hoe doen jullie dat met de kinderen als jullie beiden zo getroffen worden?

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:17
gws24 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:31:
kwam deze tegen op twitter die het verhaal van social distancing vrij duidelijk maakt.

[Afbeelding]
Deze heeft wel een risico: je zou kunnen denken dat, als een paar mensen hun gedrag veranderen de impact al heel groot is en jij het niet hoeft te doen...

Hij wil.

• synx6
  • Nu online
Interessant stuk om te lezen:

https://medium.com/@tomas...nd-the-dance-be9337092b56

Weet niet of deze al is gepost.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Waarom geen lockdown voor 65 plussers. Aangezien dit het grootste risico groep is en tevens de meeste die op de ic terecht komen.

You only live once, so enjoy the ride.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier in Noordwijk worden auto's naar bos/duin/zee inmiddels tegengehouden door politie
Pagina: 1 ... 55 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]