Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.775 views

Onderwerpen

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:09:
[...]
[...] ja dat die beste man het niet meer aankon omdat hij ook wel wist dat zijn gelijk hadden.
[...]
Whoa there, buddy!

Imperfectionist.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Thomas schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:17:
Wanneer brengt het RIVM eigenlijk de nieuwe data van gisteren naar buiten? Of doen ze dat niet op zondag?
Elke dag om 14:00 brengen ze een update uit :)

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:16:
[...]

We zullen deze posts eens gaan terug lezen over een tijdje, eens kijken in hoeverre mijn aannames kloppen.
Ik hoop dat iedereen nog lang genoeg leeft om dat terug te kunnen kijken en dat we allemaal nog geld genoeg hebben om onze internet aansluiting te kunnen betalen .

"Beautiful Clean Coal"

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:13

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Dat is mijn tweede thuis hoor: ik heb een reden om naar Duitsland te reizen en dat is niet, omdat Düsseldorf zo'n geweldige stad is. Maar puur omdat mijn vrouw er woont en wij elkaar graag in het weekend willen zien.

Social distancing is prima, dat doen wij ook. Echter het leven gaat door en ik wil gewoon mijn vrouwtje blijven zien.
Ja, en iedereen wilt gewoon zijn ouders en zijn vrienden blijven zien. Zo werkt het dus niet |:(

Vaak bu'j te bang!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:13:
Wat ik zelf zo’n beetje uit de verhalen haal is dat als je naar de ic gaat het in de meeste gevallen al een aflopende zaak is. Zeker als je al wat ouder bent heeft het virus dan al zo veel grip op je dat er geen weg terug meer is.
Nou, er wordt daarvoor al gekeken of het de moeite is om überhaupt naar de IC te gaan.
Daarom zijn er nog niet zoveel mensen op de IC overleden (en ook gewoon omdat het even kan duren).

Ik geloof dat zo'n 7% van de IC-patiënten (tot nu toe) is overleden. Of anders gezien, 17% van de corona-sterfgevallen lagen op de IC. Maar dat kan nog oplopen natuurlijk.

Maar het is allesbehalve een aflopende zaak.

Dislaimer: Ik weet niet of ik het zo mag stellen, hoor

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 22-03-2020 11:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Dat valt in Nederland nog wel mee. We hebben een traditie van een beleid waarin voor versterven al veel meer ruimte is. Iemand van 70 4 weken aan de beademing is kansloos. Niet alleen het virus, maar gewoon al het 4 weken op bed liggen en geen beweging is voor zo iemand al dusdanig dat de kans voor overleven en kwaliteit van leven erg klein is.

Daarom zijn er in Nederland tot op heden zo weinig mensen op de IC overleden van alle corona doden. Ze komen nog eens niet op de IC.
Ik ben vooral benieuwd naar de doorlooptijd op de ic. Hoe lang houdt een corona slachtoffer een bed bezet?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 13:19

Saven

Administrator

Basekid schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:06:
Ik ben fan geworden van een lockdown. Onze buren zeggen gewoon fuck corona en gaan gourmetten met z'n 5en, waarvan de helft uit Brabant is komen rijden.
Nja semi, ik heb nog een paar belangrijke zakelijke afspraken staan (nee niet zomaar een meeting, maar notaris e.d. en wettelijke deadlines). Dus hoop dat het nog twee weken soort van vrijelijk blijft.

Maar ik erger me inderdaad groen en geel aan al die sukkels die denken dat alles maar vrijheid blijheid is. Vandaag en/of gister weer van die paupers die dan lekker met de trein en hun familie naar het strand gaan. Wat mankeert er dan aan je vraag ik me af :F

Of bijvoorbeeld in de supermarkt waar mensen vaak nog steeds met z'n tweeën of meer lopen.. Man the f*ck up en ga gewoon alleen |:(

Door die (redelijk grote?) groep wordt straks de rest van het land de dupe. Ergens zou je het nog bijna jammer vinden dat de mensen met de grootste maling vaak het meest ontzien worden. 8)7

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-11 19:51
Thomas schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:17:
Wanneer brengt het RIVM eigenlijk de nieuwe data van gisteren naar buiten? Of doen ze dat niet op zondag?
Altijd rond 14u.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:44
Mugwump schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Sluiten van grenzen is vooral een lekkere roepterm.
Ik wist overigens ook niet dat het kabinet niet voornemens was om de zorgcapaciteit uit te breiden. Maar goed dat deze twee heren daar op gehamerd hebben dan.

En roepen dat Bruins instortte vanwege Wilders en Baudet is wel erg sneu. Dan snap je bovendien ook niet helemaal wat het enorme takenpakket van zo iemand is.
O ik snap dat zeker wel, en heb best respect voor bruins, maar je kon weken geleden al zien dat die man het zwaar had, en die debatten waren best stevig, moet je flink in je schoenen staan.
Beter was geweest als hij meer hulp had gekregen en de verantwoording kon delen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• merlin1201
TrailBlazer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar de doorlooptijd op de ic. Hoe lang houdt een corona slachtoffer een bed bezet?
Ik heb gelezen dat dit ongeveer 2 weken kan zijn.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 13:19

Saven

Administrator

merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:23:
[...]

O ik snap dat zeker wel, en heb best respect voor bruins, maar je kon weken geleden al zien dat die man het zwaar had, en die debatten waren best stevig, moet je flink in je schoenen staan.
Beter was geweest als hij meer hulp had gekregen en de verantwoording kon delen.
Mja als je in een debat met de grond gelijk wordt gemaakt en je niet kan verweren, houden je argumenten geen stand en lijkt me dus dat je moet luisteren naar de andere partij. Waarom zou je anders een debat houden als je toch niks doet met de uitkomst.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
shoombak schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Tsja, ik denk eerder dat machtsverhoudingen in een enorm tempo gaan wijzigen, met daarnaast verzwakte landen inclusief economieën die er wellicht voor een nog snellere stroomversnelling zorgen
En dat is toch echt onze eigen schuld helaas.

We kunnen niks meer zelf.

Duitsland heeft na de eerste wereldoorlog laten zien wat je eigenlijk moet doen als land... en dat is alles in eigen beheer houden / volledig zelfvoorzienend zijn.

Natuurlijk hebben ze het daarna weer verkloot met verdere grootheidswaan... maar dat principe van zelfvoorzienend zijn was heel sterk.

Als ik nu naar de wereld kijk, zie ik eigenlijk maar 1 land dat dit doet... en dat is China. Het staat er absoluut het sterkste voor in de wereld. Ze kunnen hun volk voeden, ze kunnen zichzelf verdedigen, ze kunnen alles maken en bouwen wat ze willen (van mondkapjes tot wolkenkrabbers), enzovoorts. Ze hebben ons niet nodig.

China is al decennia bezig zichzelf te sterken op allerlei fronten, terwijl wij amper nog onze eigen reet kunnen afvegen.

Als wij nooit hadden bezuinigd op onze zorg en ons leger zou de situatie ook al anders geweest zijn. Maar ja.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
Sjongejonge dit topic bereikt wel een dieptepunt zo met bangmakerij / stemmingmakerij.. Doen er een paar heel erg hun best om zo negatief mogelijk iedereen te overtuigen... Las dit topic met interesse laatste paar dagen om met nuance geïnformeerd te blijven buiten de nieuwskanalen om, maar op deze manier kan ik net zo goed op het viva forum meelezen.....

• merlin1201
Saven schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Mja als je in een debat met de grond gelijk wordt gemaakt en je niet kan verweren, houden je argumenten geen stand en lijkt me dus dat je moet luisteren naar de andere partij. Waarom zou je anders een debat houden als je toch niks doet met de uitkomst.
Omdat bruins en rutte zich scharen achter de experts, dus dat is makkelijk verweer.
Overigens zie je dan wel dat het debat scholen dicht dat dit dan wel effect had.

Maar nogmaals ik heb voor alle kamerleden respect, ik zou niet kunnen wat zij daar presteren.
En opositie spelen is natuurlijk makkelijk, das alleen maar zeiken op de regering ;-)

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Mugwump schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Maar dat was ook mijn bezwaar. Lockdown is geen maatregel. Het is een lekker klinkende term. Stel concreet zaken voor. Alle niet-essentiële winkels dicht? Verplicht papieren bij je met reden waarom je je op straat bevindt? Boetes voor naar het strand gaan?
Het hele punt is nu juist dat veel landen verschillende maatregelen nemen, maar ook in de landen die zogenaamd een "lockdown" zouden hebben, heb je feitelijk het probleem dat mensen nog steeds gewoon doodleuk over straat lopen onder de noemer "even e benen strekken" bijvoorbeeld.

Het is natuurlijk ook lekker makkelijk om lockdown te roepen, want dan word je niet echt aangevallen op wat je wilt. Als je namelijk concreet roept dat niet alle essentiële middenstand de deuren moet sluiten, dan ga je waarschijnlijk heel wat boze middenstanders krijgen die een "lockdown" wel zien zitten omdat ze er een andere interpretatie aan geven.
Je vergeet dat een groot deel is dat je mensen moet duidelijk maken van de ernst van de zaak.
Als je zoals VK of nederland doet dan zeggen mensne "ach de overheid tilt er niet zo zwaar aan dus waarom ik"?

Indien je verplicht dit doet met boetes zoals andere landen zal je idd nog mensne hebben die dit doen, maar de overgrote meerderheid zal het wel volgen zelfs al zien ze het nut er niet van in.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WTF... ik krijg net zelfs een NL-Alert over die 1.5 meter afstand :P

Virussen? Scan ze hier!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

wt#... NL Alert zojuist over het afstand houden.

@wildhagen wees eens niet zo snel. :/

[ Voor 30% gewijzigd door Bastien op 22-03-2020 11:30 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

NL alert hier.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngv9S-2NiPRqWlhytNP3tjGpEkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6BVWEdfZ3uaRYjr4GIsmlSm.jpg?f=fotoalbum_large

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

NL ALERT!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23

SkyStreaker

Move on up!

Zo, schrik mij net de pleuris met die extreem alert...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:28
Ik krijg nu NL-alert om 1,5 meter afstand te houdend

Edit: spuit 11

[ Voor 14% gewijzigd door Sjurm op 22-03-2020 11:30 ]

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik krijg net een "Hou 1.5 meter afstand" NL Alert

Try SCE to Aux

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
En daar hebben we een NL-Alert, houd 1,5 meter afstand enz enz enz.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
NL Alert ontvangen :o

• nuker
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:29:
Hier net ook.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:15

Quad

Doof

Nl alert! Goede actie!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:52
Haha hoe dat voorgelezen wordt. Sorry hoor, maar moet er een beetje om lachen. :')

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:35

steveman

Comfortabel ten onder

Vrouw had telefoon op bluetooth-speaker... Wat een naar geluidje geeft die alert zeg.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Pyr0_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:27:
Sjongejonge dit topic bereikt wel een dieptepunt zo met bangmakerij / stemmingmakerij.. Doen er een paar heel erg hun best om zo negatief mogelijk iedereen te overtuigen... Las dit topic met interesse laatste paar dagen om met nuance geïnformeerd te blijven buiten de nieuwskanalen om, maar op deze manier kan ik net zo goed op het viva forum meelezen.....
100% eens. Ik kwam hier ook voor een nuchtere kijk op stand van zaken, maar helaas zijn we dat punt blijkbaar al ver voorbij.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:36
Eindelijk. Hoop dat die NL alert enigzins door gaat dringen bij de mensen.
Gaan mensen hier nou echt zeiken om de manier waarop een NL alert wordt weergegeven!? Het is een fucking alert!! Kansloos.

[ Voor 45% gewijzigd door DeBaroN op 22-03-2020 11:32 ]

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik lag lekker in het zonnetje, schrik me de pleuris van m'n telefoon :')

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ppffff lastig om in deze tijd met 2 kinderen van 2 en 5 jaar te zitten. Kinderen moeten naar buiten, zeker gezien het weer. Maar ja, dat is tegen de adviezen in. Ook spelen ze nog met een vast groepje buurkinderen. Wij als ouders spreken elkaar ook, zij het met gepaste afstand. Ik vrees dat ik dit moet gaan indammen maar het is gewoon heel moeilijk, ik denk dat elke ouder dat kan beamen. Hoe gaan jullie hier mee om??

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou heel nederland graaide net naar de (smart)phone :')

404 Signature not found

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Pyr0_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:27:
Het is dan ook een heel serieuze toestand, liever wat te voorzichtig dan omgekeerd je speelt immers met mensenlevens.

Dat mensen dan eens minder kunnen op cafe kunnne gaan of hun voetballetje niet zien is imho doodnormaal.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:06
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:29:
Same. Laatste stuiptrekking vermoed ik om het volk de kans te geven om niet tot zwaardere maatregelen over te gaan.

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

steveman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:30:
Vrouw had telefoon op bluetooth-speaker... Wat een naar geluidje geeft die alert zeg.
Dat is natuurlijk de bedoeling want dan trekt het je aandacht.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• anandus
  • Niet online
Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat het geen overdreven mediahype is dat mensen niet genoeg afstand houden ;)

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Stuk of 4 telefoons hier ineens NL alert.

Terecht trouwens maar de overheid heeft een grote rol gespeeld waarom het niet gehandhaafd wordt! Zowel landelijk als plaatselijke overheid.

Do { Ping } while ( LOL )

• nuker
Ik denk dat dit een 'laatste waarschuwing' is voordat er meer maatregelen gaan volgen. Men volgt in het algemeen dus niet de huidige maatregelen anders kom je niet met zo'n NL alert.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

baronruud schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:30:
Had hem eigenlijk ook al veel eerder verwacht, ergens tussen de Rutte en Willem-Alexander toespraak.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

baronruud schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:30:
Vrees van niet, ook hier zullen zat mensen zijn die denken dat het vast niet voor hen geldt, maar alleen voor anderen.

Maar op zich wel een goede zaak.

Virussen? Scan ze hier!

• Scorpio861
  • Laatst online: 08-11 15:31
Zojuist NL Alert in Brabant met nogmaals verzoek tot afstand houden en thuis blijven bij ziekte en verkoudheid.

• anandus
  • Niet online
psychodude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Same. Laatste stuiptrekking vermoed ik om het volk de kans te geven om niet tot zwaardere maatregelen over te gaan.
Je zou bijna willen dat ze erin zetten, net zoals ik net tegen mijn kleuters zei, "nu luisteren of anders mag je binnen spelen"

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42

Onbekend

...

Eindelijk gebruiken ze die NL alert.
Ik had hem veel eerder verwacht, maar beter laat dan nooit.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
krijgen we straks weer polletjes op nieuws sites.. met heb jij het alert ontvangen?

edit: en dat was de 2de. (alert op zelfde telefoon)

[ Voor 24% gewijzigd door SMSfreakie op 22-03-2020 11:33 ]

404 Signature not found

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Shadow_Agent schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:

Terecht trouwens maar de overheid heeft een grote rol gespeeld waarom het niet gehandhaafd wordt! Zowel landelijk als plaatselijke overheid.
Hier 5. :F

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Gumball schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:
Ppffff lastig om in deze tijd met 2 kinderen van 2 en 5 jaar te zitten. Kinderen moeten naar buiten, zeker gezien het weer. Maar ja, dat is tegen de adviezen in. Ook spelen ze nog met een vast groepje buurkinderen. Wij als ouders spreken elkaar ook, zij het met gepaste afstand. Ik vrees dat ik dit moet gaan indammen maar het is gewoon heel moeilijk, ik denk dat elke ouder dat kan beamen. Hoe gaan jullie hier mee om??
Ik ben as we speak met dochter van 2.5 op een speelplekje in de buurt. Alleen.

Zet ze op de fiets of in de auto en rij net zolang totdat je een rustig plekje tegenkomt. Zo doe ik het.

• nuker
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Vrees van niet, ook hier zullen zat mensen zijn die denken dat het vast niet voor hen geldt, maar alleen voor anderen.

Maar op zich wel een goede zaak.
Jammer dat er staat dat als je ziek bent dat je dan thuis moet blijven. Het idee is toch dat je überhaupt zoveel mogelijk thuis blijft?

• shoombak
  • Niet online
6 MINUTEN GELEDEN
Vandaag geen nieuwe maatregelen kabinet verwacht
Er worden vandaag geen nieuwe, strengere maatregelen verwacht van het kabinet. Het ministerie van Volksgezondheid laat aan de NOS weten dat dat niet aan de orde is. Het huidige beleid blijft van kracht. "En we roepen weer op om op allerlei manieren die anderhalve meter afstand te respecteren", zegt een woordvoerder van het ministerie.
We zetten gewoon NL Alert in en monitoren nog 24u :')

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 22:36
Lekker dan zo'n NL-Alert. Enige wat ze hiermee bereiken (ook omdat het bericht ondertussen al 4 keer op dezelfde telefoon is binnengekomen) dat iedereen die noodberichten gaat uitzetten in zijn/haar telefoon.

• anandus
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:32:
krijgen we straks weer polletjes op nieuws sites.. met heb jij het alert ontvangen?

edit: en dat was de 2de.
offtopic:
Het is op zich wel een goede testcase, natuurlijk

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:30:
[...]

100% eens. Ik kwam hier ook voor een nuchtere kijk op stand van zaken, maar helaas zijn we dat punt blijkbaar al ver voorbij.
De nuchterheid is wat we juist achterons moeten laten. Die nuchterheid leidt tot het feit dat mensen nog steeds denken dat het los gaat lopen. (zie dagjesmensen, zie rijen bij de bouwmarkten, zie ik heb toch recht om naar duitsland te gaan om persoon x te bezoeken).

Die tijd is voorlopig voorbij.

• Naafkap
  • Laatst online: 14:45
Gewoon niet zo aanstellen en jezelf aanpassen. Het is geen leuke situatie en we zijn het niet gewend. Ga lekker in de tuin spelen als je die hebt, of maak een kleine wandeling waarbij je op afstand blijft van anderen. Wordt het te druk, dan houdt het helaas op.

• de Peer
  • Laatst online: 22:48

de Peer

under peer review

Postman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:33:
Lekker dan zo'n NL-Alert. Enige wat ze hiermee bereiken (ook omdat het bericht ondertussen al 4 keer op dezelfde telefoon is binnengekomen) dat iedereen die noodberichten gaat uitzetten in zijn/haar telefoon.
Hoezo?

• vickypollard
Omdat mensen dat 'irritant' en 'overdreven' vinden

[ Voor 4% gewijzigd door vickypollard op 22-03-2020 11:34 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:16:
[...]

We zullen deze posts eens gaan terug lezen over een tijdje, eens kijken in hoeverre mijn aannames kloppen.
Probleem daarmee is dat we miljoenen roepers hebben. Een paar daarvan hebben altijd gelijk.

Het helpt alleen niets.

Ik ben wel blij dat jij de beslissingen niet neemt. De beslissingen van de regering komen op mij heel wat meer overwogen over. Als je een beetje logisch nadenkt kun je de beslissingen van de regering zelfs zien aankomen.

Kan er een lockdown komen? Zeker kan dat. Met de huidige gedragingen van een deel van de populatie in Nederland zijn extra maatregelen zelfs waarschijnlijk. Als iedereen zich netjes aan de richtlijnen had gehouden waren nog strengere maatregelen misschien niet nodig geweest.

Nu er nog steeds mensen lockdown feestjes geven en ander dingen die je niet zou moeten doen verwacht ik dat er strengere maatregelen komen.

Leuk is anders. Ik ben ZZP-er en helaas zijn al mijn werkzaamheden opgeschort. Omdat ik dat nog niet zo lang ben is mijn buffer beperkt. Ik zing het wel even uit maar hoop dat het niet te lang duurt. Voor vele anderen die thuis zitten zonder inkomsten is het veel erger.

• DeBaroN
  • Laatst online: 19:36
Dan ben je wel een heel dom persoon.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38
Als dit niet helpt gaan we vandaag/ morgen inderdaad alsnog richting Spanje/ Italië qua maatregelen

• Naafkap
  • Laatst online: 14:45
Verstandig hoor. Doe nou toch eens niet zo betweterig en doe gewoon normaal en doe wat je wordt opgedragen. Al is het maar voor een keer.

• merlin1201
Misschien dat dit een eerste waarschuwing is, en dat we straks een strengere maatregel op deze manier kunnen verwachten, Je breikt op deze manier erg veel mensen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:15

Quad

Doof

Dagjesmensen gaan 'm toch negeren, want niet verkouden of andere klachten. Advies is om alleen thuis te blijven bij klachten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:06
anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Je zou bijna willen dat ze erin zetten, net zoals ik net tegen mijn kleuters zei, "nu luisteren of anders mag je binnen spelen"
Dit is voor eenieder die ook maar enigzins de ondertoon van de manier van communiceren beproeft toch wel een beetje wat er gezegd wordt. Een klein deel van Nederland is goed op weg om het voor zichzelf, maar mogelijk ook voor de rest afhankelijk van hoe strikt eventuele verdere maatregelen worden, goed te verpesten.

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 23:01
vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Omdat mensen dat 'irritant' en 'overdreven' vinden
Dan zijn die mensen echt lomp.. sorry hoor maar als je NL Alert uit zet omdat je het irritant vind dan.. nee gewoon geen woorden voor eigenlijk. 8)7

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Shadow_Agent schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:

Ja, we zouden toch eens zelf verantwoordelijkheid nemen voor ons eigen handelen.....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• vickypollard
TgR_KILLER schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Dan zijn die mensen echt lomp.. sorry hoor maar als je NL Alert uit zet omdat je het irritant vind dan.. nee gewoon geen woorden voor eigenlijk. 8)7
Denk je de intelligentie van de gemiddelde mens in. De helft is dommer dan dat.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:32

Grvy

Bot

Quad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:35:
Dagjesmensen gaan 'm toch negeren, want niet verkouden of andere klachten. Advies is om alleen thuis te blijven bij klachten.
Dit. Wat een slecht bericht. Mensen lezen dit zoals ze willen lezen. "Blijf alleen thuis ALS je klachten hebt".
Ondanks dat er wellicht wat anders bedoeld word, gaan mensen het toch voor zichzelf recht praten. :X

Dit is een account.

• shoombak
  • Niet online
Volgende NL Alert is dat je binnen moet blijven

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:08
nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:31:
Ik denk dat dit een 'laatste waarschuwing' is voordat er meer maatregelen gaan volgen. Men volgt in het algemeen dus niet de huidige maatregelen anders kom je niet met zo'n NL alert.
Dat zei ik net ook al tegen mijn ouders. Vanavond of morgen verwacht ik persoonlijk wel rigoureuzere maatregelen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

TgR_KILLER schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Eerder gezegd, zolang iets nog voor mensen nog niet "tastbaar" een probleem oplevert, gaan mensen in de illusie leven dat er niks aan de hand is - wij houden onszelf graag voor de gek. Heeft niks met lomp te maken, maar met de eigenwijsheid dit niet te willen erkennen.

• Scorpio861
  • Laatst online: 08-11 15:31
Deze wordt natuurlijk geïnterpreteerd als niet ziek of verkouden kan ik gewoon naar buiten en de bouwmarkt..... Beetje slecht opgesteld bericht in mijn ogen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, dat soort idioten zul je altijd houden. Mensen die zó dom zijn, zullen zich *nergens* wat van aantrekken vrees ik.

Virussen? Scan ze hier!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
Kinderen mogen best met kinderen spelen al is het elke keer met dezelfde kinderen en een heel klein select groepje. Dus zeg dat ze maximaal met 2 andere vriendjes spelen en ook de aankomende weken alleen het bij die 2 houden.

Dit is omdat mocht er 1 het coronavirus meedragen dan word er een select groepje besmet. En je kan natuurlijk ook zelf je kids vermaken binnen in huis met spelletjes spelen, tekenen, een hut binnen bouwen etc.

Uit eindelijk vinden kinderen alles wel leuk als ze maar aandacht krijgen op een leuke manier.

• nuker
Quad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:35:
Dat is ook het probleem. Men heeft er of geen last van of ze zeggen dat ze hooikoorts hebben (wat je niet zeker weet). Bovendien zijn er genoeg onderzoeken die aangeven dat je waarschijnlijk ook al besmettelijk bent als je geen symptomen hebt. En als ik dit lees van een paar dagen geleden, dan denk ik dat we dit echt niet moeten onderschatten:

https://www.rtlnieuws.nl/...ren-patienten-arts-belgie

• rik86
  • Laatst online: 19:38
Grvy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Dit. Wat een slecht bericht. Mensen lezen dit zoals ze willen lezen. "Blijf alleen thuis ALS je klachten hebt".
Ondanks dat er wellicht wat anders bedoeld word, gaan mensen het toch voor zichzelf recht praten. :X
Maar je mag ook t huis uit als je gezond bent, afstand houdt, hygiëne in acht neemt en geen drukte opzoekt

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
Adlermann schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:33:
[...]

De nuchterheid is wat we juist achterons moeten laten. Die nuchterheid leidt tot het feit dat mensen nog steeds denken dat het los gaat lopen. (zie dagjesmensen, zie rijen bij de bouwmarkten, zie ik heb toch recht om naar duitsland te gaan om persoon x te bezoeken).

Die tijd is voorlopig voorbij.
Daarintegen verwacht ik juist op dit forum een wat hoger niveau dan op het gemiddelde viva/fok forum. Maar er zijn er gewoon een aantal hier die het nodig vinden om constant te herhalen dat het einde der tijden is aangebroken en om een heel vervelende manier blijven hameren daarop. Die constant met onderbuik gevoelens komen en roeptoeterend hun mening verkondigen als feiten en als men daarop inspeelt met argumenten dan maar roepen 'ja kom over een paar weken maar terug lezen zie je wel dat ik gelijk ga hebben'. Kom op zeg...

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Ja, en iedereen wilt gewoon zijn ouders en zijn vrienden blijven zien. Zo werkt het dus niet |:(
Mijn ouders heb ik juist verteld, dat ik niet voorlopig op bezoek kom. En vrienden die heb ik sowieso niet, op eentje na en die bezoek ik dus ook niet ;)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

vickypollard schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Denk je de intelligentie van de gemiddelde mens in. De helft is dommer dan dat.
Het grootste deel van de studenten wat studeert aan hogescholen/universiteiten heeft een IQ van meer dan gemiddeld.

En toch gedragen ze zich niet zo. O-) Vroeger niet, en nu met het hele COVID-19 gebeuren ook niet...

Dus tja... 8)7 |:(

Mooie Plaatjes   

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 23:01
SkyStreaker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Eerder gezegd, zolang iets nog voor mensen nog niet "tastbaar" een probleem oplevert, gaan mensen in de illusie leven dat er niks aan de hand is - wij houden onszelf graag voor de gek. Heeft niks met lomp te maken, maar met de eigenwijsheid dit niet te willen erkennen.
Dat noem ik dus lomp, mensen die in deze tijd zo in hun eigen bubbel kunnen leven. Je ziet toch allemaal wat er gebeurd in Italië en Spanje..

Ik werk al bijna 2 weken vanuit huis, vanaf maandag is ons kantoor ook officieel dicht en werken 100 man enkel nog thuis.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• zacht
  • Niet online
Tartarus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Dat zei ik net ook al tegen mijn ouders. Vanavond of morgen verwacht ik persoonlijk wel rigoureuzere maatregelen.
Ik denk, ook al weer persoonlijk, dat de voorbereidingen nog niet klaar zijn, dat men daar nog mee bezig is, en dat het daarna komt. Denk dan aan economische gevolgen, distributie, supermarkt-regels, verscherpte regels rond opvang voor vitale beroepen.

Iemand trouwens al een NL-alert gehad? :9

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Scorpio861 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:37:
Deze wordt natuurlijk geïnterpreteerd als niet ziek of verkouden kan ik gewoon naar buiten en de bouwmarkt..... Beetje slecht opgesteld bericht in mijn ogen
Wat ook gewoon kan mits je 1.5 meter afstand houdt.

Ik heb vanochtend ook heerlijk hardgelopen, eindelijk wordt het weer eens beter weer :) .

[ Voor 12% gewijzigd door Cubic X op 22-03-2020 11:40 ]

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat mij eigenlijk wel verbaasd is het nergens terugkomen van "ik ga niet in groepjes staan want dan loop ik het risico om anderen te besmetten" maar alleen maar berichten over "mijn vrijheid is beperkt" of "politie staat " .

"Beautiful Clean Coal"

• Vorkie
  • Niet online
Hadden ze de luchtalarmen gebruikt als er geen NL ALERT was geweest? Want de Radio/TV oproep is al geweest...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
Cubic X schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Wat ook gewoon kan mits je 1.5 meter afstand houdt.
Als ik nies, springen de ramen eruit hier. Dan helpt die 1,5 meter ook niet. :')

• merlin1201
Deze waarschuwing is dus net zo slap geformuleerd als de maatregels die we hebben.
Als je dit soort berichten op je telefoon krijg moet het toch strenger.
Nu lijkt het op een PAS op een brandje ramen en deuren dichthouden. Komop zeg

zal wel een ban krijgen ;-(

[ Voor 6% gewijzigd door merlin1201 op 22-03-2020 11:43 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Natuurmonumenten
@Natuurmonument
NOODOPROEP: onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord! Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig: GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG! #SocialDistance #corona

https://twitter.com/Natuurmonument/status/1241669526065946624
Wordt weer lekker gehoor aan gegeven :F :F

Tesla M3LR '21

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dreamwire schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Kinderen mogen best met kinderen spelen al is het elke keer met dezelfde kinderen en een heel klein select groepje. Dus zeg dat ze maximaal met 2 andere vriendjes spelen en ook de aankomende weken alleen het bij die 2 houden.

Dit is omdat mocht er 1 het coronavirus meedragen dan word er een select groepje besmet. En je kan natuurlijk ook zelf je kids vermaken binnen in huis met spelletjes spelen, tekenen, een hut binnen bouwen etc.

Uit eindelijk vinden kinderen alles wel leuk als ze maar aandacht krijgen op een leuke manier.
Maar wetende dat de ouders van die kinderen bijvoorbeeld gisteren op familiebezoek zijn geweest maakt jouw suggestie toch weer wat lastiger.

Pff situatie met kinderen maakt het best lastig.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:10
anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Of we kondigen in een paar beursgebouwen een vaccinatieronde aan. Wie eerst komt, het eerst maalt.

Daarna achter de rug de deuren sluiten en 3 maanden niet openen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• anandus
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Dat noem ik dus lomp, mensen die in deze tijd zo in hun eigen bubbel kunnen leven. Je ziet toch allemaal wat er gebeurd in Italië en Spanje..
Maar die denken
Ja maar, er vallen ook doden door de griep
Ja maar, ik ben onder de 70, dus geen risicogroep
Ja maar, ze hadden onderliggen lijden
Ja maar, de gemiddelde leeftijd daar is heel hoog
Ja maar, Mediterrane landen hebben vast geen goede zorg
Ja maar, ze leven daar veel meer op elkaar
Ja maar, het geldt vast niet voor mij
Ja maar ja maar ja maar.

Moet spontaan denken aan dat gedicht "first they came for the..."

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

London schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Ja, diverse liveblogs pakken het ook op
Boswachters en andere natuurbeheerders zijn boos over wandelaars en fietsers die ondanks alle waarschuwingen toch in groepjes de natuur in trekken. ,,Het lijkt wel zomervakantie zo druk is het in het bos. Iedereen boven op elkaar. Groepen die gezamenlijke activiteiten organiseren. Hoezo coronavirus?", vraagt boswachter Paul Jansen in het Brabantse Erp zich af.

Boswachter Tim Hogenbosch in het Rijk van Nijmegen spreekt van 'asociale Nederlanders die hutjemutje bij elkaar gaan staan.' De boswachter van het Utrechts Landschap constateert dat de stroom bezoekers ook nog eens de restanten van hun zelf meegebrachte etenswaren in de natuur achterlaat.
(AD)

Blijkt dus dat vrijwillige adviezen, oproepen etc gewoon niet werken. Dwing dan maar af met keiharde lockdowns en boetes.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Slowchat betekend nog steeds serieus.

[ Voor 84% gewijzigd door defiant op 22-03-2020 12:48 ]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:08
merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:42:
Deze waarschuwing is dus net zo slap geformuleerd als de maatregels die we hebben.
Als je dit soort berichten op je telefoon krijg moet het toch strenger.
Nu lijkt het op een PAS op een brandje ramen en deuren dichthouden. Komop zeg

zal wel een ban krijgen ;-(
Er zit een kern van waarheid in je posts, maar de vele spel- en grammaticafouten doen je geen goed. Samen met de ongenuanceerde aspect van je posts loop je groot risico dat niemand je serieus meer neemt.
Begin daar maar wat aan te doen, vooraleer om een ban te vragen.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:21

wontcachme

You catch me? No you wont

chim0 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Als ik nies, springen de ramen eruit hier. Dan helpt die 1,5 meter ook niet. :')
Klinkt bekent. Ik had ook een carriere kunnen beginnen als scheepshoorn. Als iemand wat huisstofmijt onder mijn neus duwt ga ik wel af :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• nuker
anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]
Maar die denken
Ja maar ja maar ja maar.

Verwijs ze maar door naar dit artikel: https://www.rtlnieuws.nl/...ren-patienten-arts-belgie

• Vorkie
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Ja, diverse liveblogs pakken het ook op

[...]

(AD)

Blijkt dus dat vrijwillige adviezen, oproepen etc gewoon niet werken. Dwing dan maar af met keiharde lockdowns en boetes.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ons dorp wordt op dit moment overspoeld met Coronatoeristen. Ik begrijp niet zo goed waar mensen het lef vandaan halen. Ze zullen wel huiliehuilie doen als de Italiaanse praktijken hier zijn losgebarsten. Stiekem vind ik het mega spannend als dat gebeurt. Ik wens niemand de Italiaanse praktijken toe, maarja... het lijkt erop alsof de Coronatoeristen het zelf willen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:46:
[...]
Maar die denken
Ja maar ja maar ja maar.

Illusie, zolang het nog niet tastbaar is, is voor vele mensen niet echt wat aan de hand en heb je natuurlijk het volste recht om je leven gewoon door te laten gaan.

Zucht :F

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 13:08
Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Ja, we zouden toch eens zelf verantwoordelijkheid nemen voor ons eigen handelen.....
Ik heb al diverse mensen die normaal nogal van de erg liberale, zo niet libertarische ideeën zijn, nu zien roepen dat de overheid 'hard moet optreden'.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Trommelrem schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:48:
Ons dorp wordt op dit moment overspoeld met Coronatoeristen. Ik begrijp niet zo goed waar mensen het lef vandaan halen.
Egocentrisme.... ik= recht op geluk mentaliteit

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:49
London schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Deels snap ik het wel; Ik zit thuis met 2 kinderen die al een week "opgesloten" zijn. Gisteren zijn we ook naar bos geweest omdat er anders kinderbescherming bij ons op de stoep stond en over 2 weken een echtscheiding.
Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]