Geef toe, stiekem kick je wel een beetje op het idee.Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:13:
[...]
Nou, in Spanje, en inmiddels ook in België, worden al drones gebruikt om de lockdown te handhaven. Dat vind ik al verdacht veel op politiestaat praktijken lijken.
De vraag die velen niet lijken te willen stellen: welk doel heiligt al deze middelen? Want hoe deze coronacrisis ook afloopt, als dit het nieuwe normaal wordt gaan we hele donkere tijden tegemoet.
Er wordt een heleboel beleid gebaseerd op onderbuikgevoel. Dat blijkt nu meer dan ooit.Luxicon schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:17:
[...]
Tja, dat beslissen de beleidsmakers door de hele wereld.. Nederland is niet het enige land die zover zou gaan. Ik vind het persoonlijk wel logisch. Ze gaan echt niet de economie compleet riskeren als het onlogisch is.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Wauw ben je serieus?Wootism schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:09:
[...]
ik, ik , ik , ik
Door mensen zoals jij komt er straks een lockdown.
Je hebt totaal geen besef van de huidige situatie en vindt dat je ook gewoon je recht hebt op goedkope benzine en je ‘vrouwtje’.....
Ik denk dat het heel belangrijk voor iedereen is om niet zwart wit te denken nu!
Ga na wat de kans is dat je iemand besmet of besmet raakt door in je eigen auto te stappen, te tanken bij een benzine station (zit altijd al een glasplaat tussen of onbemand). Of door een wandeling in het park waarbij die 1,5m echt een eitje is. Zelfs op een drukke zomerse dag op het strand is 1,5m echt heel makkelijk te doen.
Enkel in de rij staan is een groot risico en dan zal je bewust wat extra afstand moeten nemen.
Die nieuwsberichten van grote hoeveelheid mensen in het park vind ik dan ook erg overdreven. Ik heb natuurlijk geen feiten over hoe makkelijk het verspreid in de natuur maar ik kan wel de inschatting maken dat de meeste mensen in de natuur zich al op een veel grotere afstand dan 1,5m bevinden en mochten ze dichter bij elkaar komen dan is dat voor een ontzettend kort moment wanneer ze langs elkaar lopen.
Deze opmerking die jezelf maakt ook....Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:20:
[...]
Er wordt een heleboel beleid gebaseerd op onderbuikgevoel. Dat blijkt nu meer dan ooit.
Het advies is houdt afstand van elkaar, en je loopt met een boog om elkaar heen, maar sommigen zien lopen op straat al als misdaad. Nooit van 'anticiperen' gehoord en al helemaal niet van, Wat kan 'ik' doen, dat 'hij' gewoon kan wandelen.Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:14:
[...]
Klopt. Op social media is het nogal makkelijk om zonder nuance maar de ander te wijzen, zelfs om zondebokken te zoeken. Ik vind dat iig. allemaal nogal griezelig.
offtopic:
Bah wat een egoïsten hebben we voorgebracht zeg.
Bah wat een egoïsten hebben we voorgebracht zeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 22-03-2020 10:24 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Toch bijzonder dat Rusland Italie gaat helpen en ook Cuba een team artsen stuurt.
Deze outbreak kan uiteraard het slechtste in mensen naar boven halen maar anderzijds ook heel goed mogelijk dat er wereldwijd een verbroedering zal optreden.
Uiteindelijk heeft de gehele wereld een gemeenschappelijke vijand en dat kan in de toekomst wel eens een omslag betekenen, welke kant is uiteraard de vraag........
Deze outbreak kan uiteraard het slechtste in mensen naar boven halen maar anderzijds ook heel goed mogelijk dat er wereldwijd een verbroedering zal optreden.
Uiteindelijk heeft de gehele wereld een gemeenschappelijke vijand en dat kan in de toekomst wel eens een omslag betekenen, welke kant is uiteraard de vraag........
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Als je tot een kwetsbare groep behoord kan je misschien beter niet met virus patiënten werken. En tot op heden zeiden veel virologen dat dit soort virussen zo ie zo niet echt tegen te houden zijn. Dus het is niet zo dat het idee van de maatregelen is om de risico's van de zorgmedewerkers weg te nemen. Daar is de beschermde kleding voor, wat overigens ook helemaal niet voldoende op voorraad is. Had men ook wel een paar maanden geleden achteraan kunnen gaan. Maar het duurde ook even voordat de ernst bij de regering doordrong.ninjazx9r98 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:48:
[...]
Ben er bijna voorstander van om deze regel in de nabije toekomst te schrappen en zorg personeel ook thuis te laten blijven zonder koorts met dezelfde regels/adviezen die nu gelden voor een ieder die het nog nodig vindt.om nu nog onnodig risico te lopen.
We komen straks in de situatie waarbij mensen die in de zorg werken, waarvan een redelijk deel ook tot de kwetsbare groepen behoort, hun stinkende best moeten doen met potentieel gevaar voor eigen gezondheid om de medemens te redden die zoveel moeite had om een paar simpele regels op te volgen.
Als je hoorde wat Ab Osterhaus eerst zei mbt het virus, waarbij hij zelfs het nut van een lockdown in twijfel trok. Want voor het zelfde geld komt het weer net zo hard terug als dat weer word opgeheven aldus Osterhaus. Het was dat ie toen nogal verbaasd werd aangekeken dat ie er een andere draai aan gaf. En uiteindelijk uitkwam op het "flatten the curve" verhaal. Maar het is niet dat daardoor de zorgmedewerkers minder risico lopen. Sterker nog, ik zou zeggen hoe langer de periode met nCoV19 patiënten uitgerokken word, om de zorg niet te overbelasten, waardoor ze dus de tijd hebben grotere aantallen patiënten te kunnen verzorgen, het risico alleen maar toeneemt. Elke patiënt er bij is risico.
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
Klopt, vooral de eerste dagen in België alles gesloten. Komen ze naar Maastricht op het terras. Worden ze geïnterviewd " ja, bij ons is alles dicht dus zijn we maar hier wat komen eten...." lekker slim.GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:13:
[...]
En het bessef van Belgen dan?! Ik erger me er groen en geel aan dat zij mooi weer zitten te praten op de nieuwszender, maar ik Belgen wel door mijn dorp zie rijden
Tsja, ik denk eerder dat machtsverhoudingen in een enorm tempo gaan wijzigen, met daarnaast verzwakte landen inclusief economieën die er wellicht voor een nog snellere stroomversnelling zorgenmerlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:22:
Toch bijzonder dat Rusland Italie gaat helpen en ook Cuba een team artsen stuurt.
Het is voor Rusland vooral voor de eigen bühne, hoormerlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:22:
Daar is het vooral een "buitenlands virus" dat vooral in het "buitenland" is en komt het in Rusland haast niet voor (zeggen de media daar
Het is allemaal PR. Net als China die artsen stuurt, etc.
Van Cuba vind ik het wel logischer, die doen dat gewoon veel vaker (ook ongetwijfeld deels PR en ideologie), dat is niet zo verwonderlijk.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik lees op NOS dat Cuba dokters gaat sturen naar Italië. Ik ben vorig jaar in Cuba geweest, heb de zorg en het onderwijsmateriaal gezien wat de artsen daar moeten leren. De mensen lopen daar zeker 30 jaar achter op de zorg in Europa. Is het dan goed dat Cubaanse dokters komen helpen? In dit geval mogelijk alleen hoemeer handjes hoe beter?
Plus, als ik het goed heb begrepen, zijn er diverse virussen die onder de noemer "griep" worden geschaard, dat terwijl de cijfers van het covid-19 virus enkel over dat specifieke virus gaan.Tonkey schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:39:
[...]
Uit interesse, hoe doen ze dit dan?
Naar mijn idee beoordelen ze het aantal mensen met de griep op basis van het aantal mensen dat de huisarts belt en maken ze zo de aanname hoeveel mensen het hebben. Bij corona heb je het pas als je positief getest bent, daarbij krijg je dus een veel lager percentage. De test krijg je pas als het ernstig is, dus het sterftecijfer zal in percentage logischerwijs hoger liggen.
Maar nogmaals, ik weet het fijne er niet van dus hoor het graag
In de vrije open natuur kan je je natuurlijk prima aan de regels houden, maar zodra je wat bekenden tegen komt, is het snel een knuffel en even met elkaar praten, lekker dicht op elkaar... Dat is natuurlijk een risico... Op een strand heb je al snel dat je wel een ijsje hebt verdiend, even aansluiten in de rij bij dat kraampje en daar heb je je corona. Bij de benzinepomp rochelt je voorganger even een fijne coronabom over zijn handen en begint daarna te tanken. Jij pakt als volgende de slang en daar heb je je corona. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, maar realiseer je dat je geen uren in elkaars gezegd hoeft te hoesten om een ander te besmetten. Een seconde is waarschijnlijk al wel voldoende.walletje-w schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:20:
[...]
Wauw ben je serieus?
Ik denk dat het heel belangrijk voor iedereen is om niet zwart wit te denken nu!
Ga na wat de kans is dat je iemand besmet of besmet raakt door in je eigen auto te stappen, te tanken bij een benzine station (zit altijd al een glasplaat tussen of onbemand). Of door een wandeling in het park waarbij die 1,5m echt een eitje is. Zelfs op een drukke zomerse dag op het strand is 1,5m echt heel makkelijk te doen.
Enkel in de rij staan is een groot risico en dan zal je bewust wat extra afstand moeten nemen.
Die nieuwsberichten van grote hoeveelheid mensen in het park vind ik dan ook erg overdreven. Ik heb natuurlijk geen feiten over hoe makkelijk het verspreid in de natuur maar ik kan wel de inschatting maken dat de meeste mensen in de natuur zich al op een veel grotere afstand dan 1,5m bevinden en mochten ze dichter bij elkaar komen dan is dat voor een ontzettend kort moment wanneer ze langs elkaar lopen.
Jij moet eens naar Spanje of Italie reizen op het moment , als je dan in Madrid of Bergamo bent en de situatie ziet misschien heeft het dan zin als je om je heenkijkt eens af te vragen of je commentaar over politiestaat en drone's en privacy belangrijk is .Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:20:
[...]
Er wordt een heleboel beleid gebaseerd op onderbuikgevoel. Dat blijkt nu meer dan ooit.
"Beautiful Clean Coal"
Yes ik ben serieus.walletje-w schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:20:
[...]
Wauw ben je serieus?
Je merkt namelijk dat in Nederland veel maatregelen afgezwakt worden, zoals jij ook doet, en mensen maar gewoon hun gang gaan aangezien het allemaal wel mee zal vallen.
Nederland zit qua nonchalantie in het zelfde straatje als de Italianen en de Fransen.
We zouden een voorbeeld moeten nemen aan de Duitse burger die wel snapt hoe het werkt.
De kwaliteit/kennis van Cubaanse artsen zelf is prima hoor. Het is vooral een gebrek aan middelen en medicijnen door de Amerikaanse boycot.PheraX schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:26:
Ik lees op NOS dat Cuba dokters gaat sturen naar Italië. Ik ben vorig jaar in Cuba geweest, heb de zorg en het onderwijsmateriaal gezien wat de artsen daar moeten leren. De mensen lopen daar zeker 30 jaar achter op de zorg in Europa. Is het dan goed dat Cubaanse dokters komen helpen? In dit geval mogelijk alleen hoemeer handjes hoe beter?
Cuba zend al vele tientallen jaren medische teams uit, naar vooral ontwikkelingslanden.
Naast Italië hebben ze momenteel teams in in ieder geval Suriname, Jamaica, Nicaragua en Granada (het eiland, niet de Spaanse stad).
Virussen? Scan ze hier!
Cuba heeft op dit moment doordat er maanden geleden medische programma's afliepen in andere zuid amerikaanse landen een teveel aan doktoren en medisch personeel .PheraX schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:26:
Daarbij komt dat in Italie het medische personeel zo langzamerheid is uitgeput en persoonlijk vindt ik iedere doktor of medisch personeel wat vrijwillig in Italie wil werken een held .
[ Voor 13% gewijzigd door leekers op 22-03-2020 10:34 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ik zie vooral het omgekeerde gebeuren. Landen sluiten zich af en doen niks om anderen te helpen. Duitsland heeft naar eigen zeggen nog voldoende capaciteit om andere landen te helpen maar ze doen geen fuck, of ik lees er niets over in ieder geval.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:22:
Ik persoonlijk vrees dat de verhoudingen alleen maar schever worden en dit virus misschien nog wel het minste van onze problemen is de komende 5 tot 10 jaar. Ik hoop het uiteraard niet.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik denk dat Peter R. de Vries dat ook eens moet doen zodat hij stop met dat soort onzinnige tweets. Hij moet zich vooral bezighouden met zijn eigen vakgebied en niet oordelen over zaken waar hij blijkbaar 0 verstand van heeft.leekers schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:28:
[...]
Jij moet eens naar Spanje of Italie reizen op het moment , als je dan in Madrid of Bergamo bent en de situatie ziet misschien heeft het dan zin als je om je heenkijkt eens af te vragen of je commentaar over politiestaat en drone's en privacy belangrijk is .
Ik ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren, de ziekenhuizen klagen al, mensen blijven in en op elkaar lopen.
We hebben genoeg informatie om te weten dat je geen week kan wachten met maatregels.
Elke dag 500 geteste besmettingen bij, tel daar nog eens 1500 - 2000 bij die nog geen klachten hebben. Incubatietijd is 5 tot 10 dagen (soms langer). Stel dat er van die 1500-2000 de helft in het ziekenhuis beland en daar 1 tot 3 weken moeten blijven, dan zit je over een week al klem, en dat loopt dan nog 3-4 weken door mocht je alles morgen op slot gooien.
We zijn eigenlijk al een week te laat.
We hebben genoeg informatie om te weten dat je geen week kan wachten met maatregels.
Elke dag 500 geteste besmettingen bij, tel daar nog eens 1500 - 2000 bij die nog geen klachten hebben. Incubatietijd is 5 tot 10 dagen (soms langer). Stel dat er van die 1500-2000 de helft in het ziekenhuis beland en daar 1 tot 3 weken moeten blijven, dan zit je over een week al klem, en dat loopt dan nog 3-4 weken door mocht je alles morgen op slot gooien.
We zijn eigenlijk al een week te laat.
Het wrange is dat er heel veel mensen maar ook top biologen, en experts hebben geroepen om draconische maatregelen.The Reeferman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:22:
[...]
Als je tot een kwetsbare groep behoord kan je misschien beter niet met virus patiënten werken. En tot op heden zeiden veel virologen dat dit soort virussen zo ie zo niet echt tegen te houden zijn. Dus het is niet zo dat het idee van de maatregelen is om de risico's van de zorgmedewerkers weg te nemen. Daar is de beschermde kleding voor, wat overigens ook helemaal niet voldoende op voorraad is. Had men ook wel een paar maanden geleden achteraan kunnen gaan. Maar het duurde ook even voordat de ernst bij de regering doordrong.
Als je hoorde wat Ab Osterhaus eerst zei mbt het virus, waarbij hij zelfs het nut van een lockdown in twijfel trok. Want voor het zelfde geld komt het weer net zo hard terug als dat weer word opgeheven aldus Osterhaus. Het was dat ie toen nogal verbaasd werd aangekeken dat ie er een andere draai aan gaf. En uiteindelijk uitkwam op het "flatten the curve" verhaal. Maar het is niet dat daardoor de zorgmedewerkers minder risico lopen. Sterker nog, ik zou zeggen hoe langer de periode met nCoV19 patiënten uitgerokken word, om de zorg niet te overbelasten, waardoor ze dus de tijd hebben grotere aantallen patiënten te kunnen verzorgen, het risico alleen maar toeneemt. Elke patiënt er bij is risico.
Tot dusver hebben de zgn Nederlandse experts dit compleet genegeerd, veel kamerleden scharen zich achter het besluit van de RIVM en slechts enkelen zagen de ernst van de situatie maar ook zijn werden genegeerd.
Als er was geluisterd naar deze grote oproep dan waren alle reizigers uit italie in quarantaine gezet, werden alle grenzen gesloten voor de massa en de vliegtuigen direct aan de grond gezet, dat was de oproep weken geleden. Dan was het niet zo uit de hand gelopen als nu en konden de enkele besmettingen makkelijk geholpen worden.
Nu zien we een totale chaos ontstaan de komende weken en dat is geheel te verwijten aan het gros van onze lakse, naïeve regering en dat stelletje zgn experts die het beter weten dan de WHO.
Wij hebben dit aan hun te danken en aan de mensen die ondanks de aanwezigheid van een brandhaard gewoon toch afreisden, en nu zielig naar adem happen op de IC, "tja ik had het toch overschat, ik wou dat ik niet gegaan was want ik dacht dat ik mezelf wel goed kin beschermen". dat waren de woorden van zo'n dame.
Als vandaag onze nep lock-down niet behoorlijk word aangescherpt nou dan gaan we het meemaken, onze zorg systeem is nu al oververmoeid.
Ik weet niet precies of dit op mij gericht is...wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:08:
Voor we met woorden als 'politiestaat', 'dictatuur' gaan smijten, zoek eerst eens op wat dat betekent. Niet wat jullie ervan maken in ieder geval.
Dit devalueert die termen nogal namelijk....
Sowieso kan de overheid vanuit wetgeving bij uitzonderlijke situaties sowieso al de nodige noodmaatregelen treffen, daar is allang in voorzien.
Áls dat zo is: mijn vraag was dus waarom mensen die roepen om het land op slot te gooien zelf niet de strictere regels toepassen? < Edit: op hunzelf, dus niet dat ze de wet in eigen hand nemen.
Maar blijkbaar willen ze dat het land "op slot" gaat. Als dat gebeurt dan kan dat op verschillende manieren:
1) Oproep aan bevolking
2) Regel + Boete (politie of handhaving)
3) Regel + Boete (politie en handhaving met meer bevoegdheden)
4) Regel + Boete + gevangenis(?)
5) Regel + Boete + gevangenis + Zoveel mogelijk politie op straat en/of drones.
6) Regel + Boete + gevangenis + Zoveel mogelijk politie, drones en leger in het openbaar.
Ook wil ik aangeven dat als jouw reactie op mij was gericht: Ik zei dat Nederland géén politiestaat is. Daarmee bedoelde ik dat wij wellicht niet volledig op slot kunnen. Het was een compliment, niet een insinuatie.
Imperfectionist.
Nee. Meer algemeen bedoeld.Ra5a schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:36:
[...]
Ik weet niet precies of dit op mij gericht is...
Er wordt hier met termen als 'politiestaat', 'dictatuur' etc gesmeten. Door mensen die overduidelijk niet eens weten wat de termen betekenen. En nee, de voorgestelde of mogelijke maatregelen vallen niet onder 'poltiiestaat'. Not even close.
Dat devalueert de termen nogal.
Virussen? Scan ze hier!
En hoeveel helpen al die heftige maatregelen daar nu precies?leekers schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:28:
[...]
Jij moet eens naar Spanje of Italie reizen op het moment , als je dan in Madrid of Bergamo bent en de situatie ziet misschien heeft het dan zin als je om je heenkijkt eens af te vragen of je commentaar over politiestaat en drone's en privacy belangrijk is .
Het is echt bijzonder om te zien hoeveel mensen nog geloven dat dit virus volledig onder controle te krijgen is.
Ik ben absoluut voorstander van stay home, flatten the curve. Maar ik mag hopen dat de proprtionaliteit van de maatregelen fatsoenlijk afgewogen blijft worden en we niet blind op de trein stappen van alles dichtgooien voor onbepaalde tijd met draconische handhaving. De consequenties daarvan zijn namelijk nog zeer veel slechter te overzien dan die van het virus zelf. En dan heb ik het niet over banale dingen als de economie.
Precies dit! Er zijn genoeg gerenommeerde instituten (o.a. Imperial college) die duidelijk onderbouwen dat je dit snel de kop in moet drukken. Ik vind onze maatregelen vooralsnog veel te vrijblijvend. Daarom zie je ook nog mensen bij de bouwmarkten, strand, lekker met vrienden afspreken buiten etc. Zelfs binnen mijn eigen familie wordt er vreemd gereageerd als je aankomt met social distancing. Het is nog steeds niet duidelijk.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:35:
[...]
Het wrange is dat er heel veel mensen maar ook top biologen, en experts hebben geroepen om draconische maatregelen.
Tot dusver hebben de zgn Nederlandse experts dit compleet genegeerd, veel kamerleden scharen zich achter het besluit van de RIVM en slechts enkelen zagen de ernst van de situatie maar ook zijn werden genegeerd.
Als er was geluisterd naar deze grote oproep dan waren alle reizigers uit italie in quarantaine gezet, werden alle grenzen gesloten voor de massa en de vliegtuigen direct aan de grond gezet, dat was de oproep weken geleden. Dan was het niet zo uit de hand gelopen als nu en konden de enkele besmettingen makkelijk geholpen worden.
Nu zien we een totale chaos ontstaan de komende weken en dat is geheel te verwijten aan het gros van onze lakse, naïeve regering en dat stelletje zgn experts die het beter weten dan de WHO.
Wij hebben dit aan hun te danken en aan de mensen die ondanks de aanwezigheid van een brandhaard gewoon toch afreisden, en nu zielig naar adem happen op de IC, "tja ik had het toch overschat, ik wou dat ik niet gegaan was want ik dacht dat ik mezelf wel goed kin beschermen". dat waren de woorden van zo'n dame.
Als vandaag onze nep lock-down niet behoorlijk word aangescherpt nou dan gaan we het meemaken, onze zorg systeem is nu al oververmoeid.
Het lijstje met kwetsbaren is nogal uitgebreid en we hebben het al snel over 6 miljoen mensen in Nederland. Tot de kwetsbaren behoren ook mensen met diabetes en hoge bloeddruk, beide komen zeer regelmatig voor bij vrouwen in de overgang en in de zorg hebben we best wat vrouwen aan het werk (die uiteraard niet allemaal in de overgang zijn).The Reeferman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:22:
[...]
Als je tot een kwetsbare groep behoord kan je misschien beter niet met virus patiënten werken.
Dat was echter niet het punt dat ik probeerde te maken, voor veel mensen is de zorg een soort van roeping en die zullen in eerste instantie gaan voor de patiënt en zichzelf, als ze niet oppassen, op de tweede plek zetten.
Met het volharden in eigenwijs gedrag kan er echter een situatie ontstaan waarbij patiënten die hulp hard nodig hebben daar 'massaal' liggen door eigen toedoen en veilig thuis hadden kunnen zijn als ze een paar simpele regels hadden gevolgd. Met dat in gedachte vraag ik me af waarom je in de zorg je poten uit je lijf zou willen rennen om juist die mensen te redden. Mensen die nog lekker van het lente zonnetje aan het genieten waren toen jij als zorg medewerker al onder zware druk stond. Mensen die er potentieel ook voor gaan zorgen dat die periode van enorme druk (veel) langer wordt dan strikt noodzakelijk is.
We hebben mensen in de zorg gewoon keihard nodig op dit moment. Hoeveel moeite is het nou echt om je leven een klein beetje aan te passen en hun daarmee wat meer lucht te geven? Hun leven is noodgedwongen aangepast en dat zal voor langere tijd zo blijven maar ondertussen kunnen ze in de vrije uurtjes die ze nog hebben lege vakken aantreffen in de supermarkt en op de TV kijken naar beelden van mensen die nog even snel willen genieten.
Ik heb al meer geroepen economie is op dit moment helemaal 0 belangrijk en alleen maar toekomstmuziek .Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:37:
[...]
En hoeveel helpen al die heftige maatregelen daar nu precies?
Het is echt bijzonder om te zien hoeveel mensen nog geloven dat dit virus volledig onder controle te krijgen is.
Ik ben absoluut voorstander van stay home, flatten the curve. Maar ik mag hopen dat de proprtionaliteit van de maatregelen fatsoenlijk afgewogen blijft worden en we niet blind op de trein stappen van alles dichtgooien voor onbepaalde tijd met draconische handhaving. De consequenties daarvan zijn namelijk nog zeer veel slechter te overzien dan die van het virus zelf. En dan heb ik het niet over banale dingen als de economie.
"Beautiful Clean Coal"
China heeft het toch onder controle?Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:37:
[...]
En hoeveel helpen al die heftige maatregelen daar nu precies?
Die hebben nog maar zo'n 6000 mensen die besmet zijn, al 3 dagen geen nieuwe besmettingen, alleen backflow.
Duitsland is nu net één van die landen die wel helpt, de ziekenhuizen in het zuidwesten nemen inmiddels Franse patienten op.Phusebox schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Ik zie vooral het omgekeerde gebeuren. Landen sluiten zich af en doen niks om anderen te helpen. Duitsland heeft naar eigen zeggen nog voldoende capaciteit om andere landen te helpen maar ze doen geen fuck, of ik lees er niets over in ieder geval.
Ik persoonlijk vrees dat de verhoudingen alleen maar schever worden en dit virus misschien nog wel het minste van onze problemen is de komende 5 tot 10 jaar. Ik hoop het uiteraard niet.
Mwuah, het is natuurlijk makkelijk om altijd het slechtste in te willen zien voor Rusland, maar vergeet niet, hoewel Rusland uit geopolitieke overwegingen dan mogelijk wel gebaat is bij destabilisatie van Europa en een Europa in de financiële afgrond, heeft Rusland werkelijk waar helemaal niets aan een totaal uit de klauwen gelopen virusuitbraak binnen hun westerbuur Europa.anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:25:
[...]
Het is voor Rusland vooral voor de eigen bühne, hoor
Daar is het vooral een "buitenlands virus" dat vooral in het "buitenland" is en komt het in Rusland haast niet voor (zeggen de media daar), etc, etc. En dit past er prima bij.
Het is allemaal PR. Net als China die artsen stuurt, etc.
Ik kan mij dan wel voorstellen dat Rusland inzet op hulp, niet direct vanuit de overwegingen die jij suggereert meespelen.
Voor China hetzelfde. China heeft ook helemaal geen naat bij hernieuwde import. Maar is voor hun economie wel sterk afhankelijk van export naar het westen. Zij zijn er dan ook op dat front echt bii gebaat om hier hulp te bieden.
En als laatste speelt uiteraard ook gewoon nog de factor menselijkheid mee. Iets dat niet geheel op 0 zal staan bij alle betrokkenen in dit soort beslissingen.
Volgens de officiele cijfers ja. Gelukkig heeft China een uitstekende reputatie op het gebied van eerlijk rapporteren, openheid en openbaar maken van allerlei informatieTheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:39:
[...]
China heeft het toch onder controle?
Die hebben nog maar zo'n 6000 mensen die besmet zijn, al 3 dagen geen nieuwe besmettingen, alleen backflow.
Oh, wacht....
En dan komt de 2e golf er nog aan....
Virussen? Scan ze hier!
Leg dat de egoïstische werkgevers maar uit. Die koste wat kost willen dat het werk doorgaat, zelfs al gaat dit tegen advies van de overheid in. Zoals ik al meermaals voorbij heb zien komen op dit forumleekers schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:39:
[...]
Ik heb al meer geroepen economie is op dit moment helemaal 0 belangrijk en alleen maar toekomstmuziek .
Kan bijna niet anders als er komt een uitgaansverbod vandaag. Dit kunnen ze niet langer negeren.
Geen geldige reden om buiten te zijn? 5000 euro boete. Meteen zwaar straffen.
Geef mensen de mogelijkheid om per dag wel 'een luchtje te scheppen' maar doe dat dan gefaseerd. Daar moet dan een systeem voor komen dat te handhaven is.
Sowieso een avondklok instellen tenzij mensen voor hun werk of noodzaak dan naar buiten moeten.
Geef mensen de mogelijkheid om per dag wel 'een luchtje te scheppen' maar doe dat dan gefaseerd. Daar moet dan een systeem voor komen dat te handhaven is.
Sowieso een avondklok instellen tenzij mensen voor hun werk of noodzaak dan naar buiten moeten.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
China heeft het virus eerst wekenlang uit de publiciteit geprobeerd te houden. Vergeef me dat ik die cijfers met een grote korrel zout neem.TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:39:
[...]
En zelfs als ze wel de waarheid spreken, moeten we dan idd. hier ook maar mensen achter hun voordeur opsluiten en aan hun lot overlaten? Alles om het virus ‘onder controle’ te krijgen?
Ik denk niet dat China dit een tweede keer gaat overkomen, daar zullen zeer extreme maatregels gehanteerd gaan worden als mensen weer de straat op mogen.wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:40:
[...]
Volgens de officiele cijfers ja. Gelukkig heeft China een uitstekende reputatie op het gebied van eerlijk rapporteren, openheid en openbaar maken van allerlei informatie
Oh, wacht....
Ik hoop het van harte al is het dan alweer 1 week te laatPhusebox schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:41:
Kan bijna niet anders als er komt een uitgaansverbod vandaag. Dit kunnen ze niet langer negeren.
"Beautiful Clean Coal"
Hmm is dit niet al de derde outbreak oid die daar vandaan komt? Hopelijk doen ze deze keer er dan wat aan.TheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:42:
[...]
Ik denk niet dat China dit een tweede keer gaat overkomen, daar zullen zeer extreme maatregels gehanteerd gaan worden als mensen weer de straat op mogen.
We zijn maart nog niet uit he, en we moeten nog tot zeker maart 2021.Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:41:
[...]
China heeft het virus eerst wekenlang uit de publiciteit geprobeerd te houden. Vergeef me dat ik die cijfers met een grote korrel zout neem.
En zelfs als ze wel de waarheid spreken, moeten we dan idd. hier ook maar mensen achter hun voordeur opsluiten en aan hun lot overlaten? Alles om het virus ‘onder controle’ te krijgen?
Nederland ontkomt er niet aan om een keer voor een week of 6 op slot te gaan om ziekenhuizen lucht te geven.
Ja , inderdaad en laten we nu niet eens zo dramatisch gaan doen over "mensen opsluiten en aan hun lot overlaten " in deze tijd zeg .Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:41:
[...]
"Beautiful Clean Coal"
NotSoSteady schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:43:
Mag je in België nog wel hardlopen?
Zie https://www.hln.be/nieuws...noodzakelijk-is~aeb17d51/♦ Wandelen, fietsen en hardlopen zijn toegestaan.
Lichaamsbeweging in de buitenlucht wordt zelfs aangemoedigd, maar mag enkel in de omgeving van de eigen woonst gebeuren en niet in groep (tenzij je op stap gaat met mensen die onder hetzelfde dak wonen). Eén vriend(in) mag eventueel ook mee, als de nodige afstand van elkaar wordt bewaard (lees: 1,5 meter).
Virussen? Scan ze hier!
Aanname. Edit: en denigrerend.wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:37:
[...]
[...]Door mensen die overduidelijk niet eens weten wat de termen betekenen.
[...]
Hmmm. Daar wil ik liever een betrouwbare analist met expertise in dit onderwerp over horen.En nee, de voorgestelde of mogelijke maatregelen vallen niet onder 'poltiiestaat'. Not even close.
[...]
Imperfectionist.
Ik bedoel een tweede covid-19 chaos met nog eens 80000 besmettingen erbij en weer 3 maanden lockdown.Louw Post schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:44:
[...]
Hmm is dit niet al de derde outbreak oid die daar vandaan komt? Hopelijk doen ze deze keer er dan wat aan.
Ik heb niet alles gelezen hier, maar wie zou hier een totale lockdown moeten handhaven? Alles is toch wegbezuinigd? Ze kunnen niet veel meer dan mensen vragen binnen te blijven..
Defensie?Ainnir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:45:
Ik heb niet alles gelezen hier, maar wie zou hier een totale lockdown moeten handhaven? Alles is toch wegbezuinigd? Ze kunnen niet veel meer dan mensen vragen binnen te blijven..
Verwijderd
1. Geloof die cijfers nietTheDeeGee schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:39:
[...]
2. In een dictatuur gaat het allemaal wat makkelijker he
Dit inderdaad en zou me ook niet verbazen als er misschien al wel duizenden Chinezen dood in hun appartementje liggen, omdat ze zo goed als opgesloten zitten.wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:40:
[...]
Volgens de officiele cijfers ja. Gelukkig heeft China een uitstekende reputatie op het gebied van eerlijk rapporteren, openheid en openbaar maken van allerlei informatie
Oh, wacht....
Ah dat is fijn. Mocht er in Nederland een lockdown komen dan hoop ik dat ze deze regel in ieder geval meenemen. Het is in deze periode echt heerlijk om even een paar kilometer af te leggen.
Nou nee, je ziet het in de diverse posts al, o.a. die van jezelf.
Dat is niet nodig. Je kan opzoeken wat een politiestaat is (en dan bedoel ik niet op onderbuiksites als Fok, GeenStijl etc, maar op échte sites), dan kun je het zelf zien.[...]
Hmmm. Daar wil ik liever een betrouwbare analist met expertise in dit onderwerp over horen.
Met politiestaat heeft het niks te maken. Niemand stelt voor dat poltiie je woning random binnen komt en je van je bed licht. Er wordt nergens in de plannen over heropvoedingskampen gesproken, ook mag je niet zomaar willekeurig wordsen opgepakt, neergeschoten etc. Om een paar voorbeelden te noeemen.
Maar wellicht kun je beter ene los topic openen voor dat soort discussies, dat is niet echt het onderwerp van dit topic.
Virussen? Scan ze hier!
Het aloude excuus in nederland "oww we kunnen het toch niet handhaven laten we het dan maar gewoon vergeten "Ainnir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:45:
Ik heb niet alles gelezen hier, maar wie zou hier een totale lockdown moeten handhaven?
"Beautiful Clean Coal"
We hebben 40.000 leger manschappen en ongeveer 6.000 Marechaussee. Die kun je deels inzetten om het te handhaven samen met de politie.Ainnir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:45:
Had ik eigenlijk wel verwacht.
Ook heel typisch hoe sommigen hier een lockdown willen waarbij dit ook niet meer mag, zie Spanje.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Die worden al ingezet voor ziekenvervoer. En zoveel zijn het er niet: https://www.defensie.nl/o...ensie/aantallen-personeel
Daar noem je een tak waar ze echt nooit bezuinigen. Oh, wacht..
Zonder gekheid, daarmee ga je 't denk ik ook niet redden.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ach nou het kan bijna niet anders? tja ik denk dat we vanavond weer zo'n slappe toespraak kunnen verwachten waarbij wel van 100 naar maximaal 50 gaan, dat we nu 2 meter afstand moeten nemen en dat we vooral veel binnen moeten blijven,
"foei Nederland dit moeten we niet meer doen de volgende keer"
Welke volgende keer?, we gaan economisch naar de afgrond, we staan binnen 6 mond op het punt direct na WW2 en hebben straks een staats schuld waar we met zijn alle de komende 20 jaar veel aan moeten betalen, en dat is de realiteit.
En wacht het maar af, de komende maand gaan er koppen rollen in ons kabinet als blijkt dat we ook honderden mensen per dag moeten cremeren.
Verschuilen achter pietpraatjes gaat niet meer lukken. Ik ben geen fan van wilders en baudet maar tot dusver waren zij diegenen die oproepen tot maatregelen, compleet genegeerd en eigelijk tegenstand kregen niet op inhoud maar gewoon op de persoon, omdat de rest ook wel weet dat ze gelijk hebben.
Die rest schaart zich achter rutte en zijn experts, tja je snap wel welke koppen er als eerste zullen rollen, de blame zal zeker naar het RIVM gaan.
Welke volgende keer?, we gaan economisch naar de afgrond, we staan binnen 6 mond op het punt direct na WW2 en hebben straks een staats schuld waar we met zijn alle de komende 20 jaar veel aan moeten betalen, en dat is de realiteit.
En wacht het maar af, de komende maand gaan er koppen rollen in ons kabinet als blijkt dat we ook honderden mensen per dag moeten cremeren.
Verschuilen achter pietpraatjes gaat niet meer lukken. Ik ben geen fan van wilders en baudet maar tot dusver waren zij diegenen die oproepen tot maatregelen, compleet genegeerd en eigelijk tegenstand kregen niet op inhoud maar gewoon op de persoon, omdat de rest ook wel weet dat ze gelijk hebben.
Die rest schaart zich achter rutte en zijn experts, tja je snap wel welke koppen er als eerste zullen rollen, de blame zal zeker naar het RIVM gaan.
Oei. Ik neem even afstand van jou.wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:47:
[...]
Nou nee, je ziet het in de diverse posts al, o.a. die van jezelf.
[...]
Dat is niet nodig. Je kan opzoeken wat een politiestaat is (en dan bedoel ik niet op onderbuiksites als Fok, GeenStijl etc, maar op échte sites), dan kun je het zelf zien.
Met politiestaat heeft het niks te maken. Niemand stelt voor dat poltiie je woning random binnen komt en je van je bed licht. Er wordt nergens in de plannen over heropvoedingskampen gesproken, ook mag je niet zomaar willekeurig wordsen opgepakt, neergeschoten etc. Om een paar voorbeelden te noeemen.
Maar wellicht kun je beter ene los topic openen voor dat soort discussies, dat is niet echt het onderwerp van dit topic.
Imperfectionist.
Valt wel mee. Bij een lockdown zal een groot % zich daaraan houden. Je hoeft dus maar een klein gedeelte te handhaven.Nnoitra schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Daar noem je een tak waar ze echt nooit bezuinigen. Oh, wacht..![]()
Eindelijk , zie je nu wel dat er geen leger voor nodig is lol
"Beautiful Clean Coal"
Domme mensen heb je in soorten en maten, zoals diegenen die en masse nu naar het strand gaan, en zoals diegenen die nu pleiten voor een total lockdown. Twee kanten van een spectrum.GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Ook heel typisch hoe sommigen hier een lockdown willen waarbij dit ook niet meer mag, zie Spanje.
Sorry voor de harde toon, maar ik erger me kapot aan al dat geroeptoeter, dat totale zwart/wit denken.
Ook in Spanje mag je gewoon weg voor een aantal essentiele zaken (werk, boodschappen doen, bezoek arts, medische hulp aan famlieie).GAIAjohan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Maar in Spanje mag je niet meer de straat op om een luchtje te scheppen. Zelfs niet in je eentje. Dat is echt een pure martial law situatie.wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:50:
[...]
Ook in Spanje mag je gewoon weg voor een aantal essentiele zaken (werk, boodschappen doen, bezoek arts, medische hulp aan famlieie).
Bron graag?merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:49:
Welke volgende keer?, we gaan economisch naar de afgrond, we staan binnen 6 mond op het punt direct na WW2
Bron graag?en hebben straks een staats schuld waar we met zijn alle de komende 20 jaar veel aan moeten betalen, en dat is de realiteit.
Sorry , maar oordeel nu niet vanuit je huis achter een computer vandaan over situaties waar je de ballen verstand van hebt en niet genoeg van op de hoogte bent .Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Maar in Spanje mag je niet meer de straat op om een luchtje te scheppen. Zelfs niet in je eentje. Dat is echt een pure martial law situatie.
"Beautiful Clean Coal"
Verwijderd
Laten we in deze ruige tijden ook niet de moderators vergeten. Het is tenslotte zondag.
Probeer daarom wat in te slikken zo nu en dan, zodat de discussie curve niet de moderatie capaciteit overbelast.
Probeer daarom wat in te slikken zo nu en dan, zodat de discussie curve niet de moderatie capaciteit overbelast.
Maar niet meer voor een wandeling of hardlopen. Terwijl daar, mits je afstand houdt, niks mis mee is.wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:50:
[...]
Ook in Spanje mag je gewoon weg voor een aantal essentiele zaken (werk, boodschappen doen, bezoek arts, medische hulp aan famlieie).
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 22-03-2020 10:55 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als de regering uitroep tot een lock-down dan zal daar 99% zich aan houden daar ben ik van overtuigd.
Dus de sukkels die dan toch nog lekker rondlopen, die kun je redelijk aanpakken met de bestaande politiemacht, orde handhavers en mogelijk wat defensie .
De Nederlander heeft duidelijkheid nodig en zal zich dan pas aan de afspraken houden, niet dat halve werk dat is een te groot grijs gebied, maar zwart/wit en dat werkt
Dus de sukkels die dan toch nog lekker rondlopen, die kun je redelijk aanpakken met de bestaande politiemacht, orde handhavers en mogelijk wat defensie .
De Nederlander heeft duidelijkheid nodig en zal zich dan pas aan de afspraken houden, niet dat halve werk dat is een te groot grijs gebied, maar zwart/wit en dat werkt
Dat klopt.Luke_msx schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Maar in Spanje mag je niet meer de straat op om een luchtje te scheppen.
Spanje heeft de noodtoestand uitgeroepen, Martial law is nog één stap hoger, daar zitten ze niet op.Zelfs niet in je eentje. Dat is echt een pure martial law situatie.
1) Martial Law
2) State of Emergency (noodtoestand)
3) State of Alarm
Spanje begon eerst met stap 3, dat is toen opgewaardeerd naar stap 2, waar ze afaik nog steeds zitten.
Virussen? Scan ze hier!
Misschien meer het Belgische model hier. Je mag wel naar buiten, maar alles niet-essentiële winkels gaan dicht. Hondje uitlaten mag, wandeling mag, maar verplicht afstand houden, en met maximaal twee personen bij elkaar lopen. Wellicht de stranden en parken nog dichtgooien.
Ik heb Baudet en Wilders helemaal niets concreets horen roepen. Ja de hele tijd "lockdown" want dat klinkt zo lekker. Veel landen om ons heen met stringentere maatregelen op papier hebben met zo goed handhavingsproblemen.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:49:
Ach nou het kan bijna niet anders? tja ik denk dat we vanavond weer zo'n slappe toespraak kunnen verwachten waarbij wel van 100 naar maximaal 50 gaan, dat we nu 2 meter afstand moeten nemen en dat we vooral veel binnen moeten blijven,
In mijn ogen kun je ook best stellen dat types als Baudet en Wilders deels debet zijn aan het feit dat er in Nederland mensen zijn die lak hebben aan dringende adviezen van allerlei experts. Hun politieke loopbanen bestaan er juist uit om de onderbuik te laten prevaleren boven de opvattingen van experts, continu te zagen aan de stoelpoten van die experts en ga zo maar door.
De wat effectievere beheersing van de curve zie je in mijn ogen toch vooral in landen waar de bevolking waar volgzamer is of de gevonden van eerdere pandemieën aan den lijve heeft ondervonden.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dergelijke stevige aannames onderbouwen we dus wel met een bron. Ongefundeerd iets roepen draagt niet bij aan een constructieve discussie
[ Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 22-03-2020 14:55 ]
Tot afgelopen zaterdag (niet gisteren) zat ik zélf in Spanje (Andalusië) voor vakantie, toen de State of Alarm werd aangekondigd.... met alle toen geldende beperkingen enzo.leekers schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:54:
[...]
Sorry , maar oordeel nu niet vanuit je huis achter een computer vandaan over situaties waar je de ballen verstand van hebt en niet genoeg van op de hoogte bent .
Dus heb er echt wel iets van meegekregen. State of Emergency heb ik niet meegekregen, die werd 2 uur nadat ik het land verliet pas ingevoerd.
Was je er zelf toen ook? Nee? Hoe kan je dan oordelen?
Edit: excuus, je reageerde op iemand anders, dat had ik niet gezien
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2020 10:58 ]
Virussen? Scan ze hier!
En wat gaat/moet Spanje doen als dit ook niet blijkt te werken?wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:54:
[...]
Dat klopt.
[...]
Spanje heeft de noodtoestand uitgeroepen, Martial law is nog één stap hoger, daar zitten ze niet op.
1) Martial Law
2) State of Emergency (noodtoestand)
3) State of Alarm
Spanje begon eerst met stap 3, dat is toen opgewaardeerd naar stap 2, waar ze afaik nog steeds zitten.
Ik stel voor dat je even de politieke zender terug kijk naar de laatsten debatten, dan hoor je wel andere verhalen.Mugwump schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:55:
[...]
Ik heb Baudet en Wilders helemaal niets concreets horen roepen. Ja de hele tijd "lockdown" want dat klinkt zo lekker. Veel landen om ons heen met stringentere maatregelen op papier hebben met zo goed handhavingsproblemen.
In mijn ogen kun je ook best stellen dat types als Baudet en Wilders deels debet zijn aan het feit dat er in Nederland mensen zijn die lak hebben aan dringende adviezen van allerlei experts. Hun politieke loopbanen bestaan er juist uit om de onderbuik te laten prevaleren boven de opvattingen van experts, continu te zagen aan de stoelpoten van die experts en ga zo maar door.
De wat effectievere beheersing van de curve zie je in mijn ogen toch vooral in landen waar de bevolking waar volgzamer is of de gevonden van eerdere pandemieën aan den lijve heeft ondervonden.
Je bedoelt miljard denk ik, maar verder helemaal mee eens.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:56:
[...]
Nou ik heb daar zo geen bron voor, maar dat kan je op je blote voeten wel voelen hoor als we nu al 60 miljoen moeten lenen, hoe als dat 6 maanden of langer duurt?
Nou hoef geen expert te zijn of dat te berekenen.
We leven nog steeds in één van de rijkste landen van Europa, 60 miljoen is peanuts op dit niveau.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:56:
[...]
Nou ik heb daar zo geen bron voor, maar dat kan je op je blote voeten wel voelen hoor als we nu al 60 miljoen moeten lenen, hoe als dat 6 maanden of langer duurt?
Als je naar buiten durft te komen dan roepen ze heel hard "PANG!", toch?Nnoitra schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Daar noem je een tak waar ze echt nooit bezuinigen. Oh, wacht..![]()
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
60 miljoen is peanuts.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:56:
[...]
En lenen is op zich toch helemaal geen probleem, zeker nu niet. Landen kunnen supergoedkoop lenen.
Laat dit soort zaken dus juist wél aan de experts over dan ongefundeerde bangmakerij in dit topic.
Wacht even, je bent bang dat we economisch naar de afgrond gaan, maar je bent voor de maatregelen die Wilders en Baudet voorstellen terwijl die economisch véél grotere gevolgen hebben?merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:49:
Miljard, en dat is 20% van de totale begroting. Dat is enorm voor 3 maanden...zacht schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:58:
[...]
We leven nog steeds in één van de rijkste landen van Europa, 60 miljoen is peanuts op dit niveau.
Ik heb zowel in Rome en Madrid en Barcelona familie en vrienden wonen en die hebben geen bezwaar tegen de "politietstaat" maatregelen .wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Tot afgelopen zaterdag (niet gisteren) zat ik zélf in Spanje (Andalusië) voor vakantie, toen de State of Alarm werd aangekondigd.... met alle toen geldende beperkingen enzo.
Dus heb er echt wel iets van meegekregen. State of Emergency heb ik niet meegekregen, die werd 2 uur nadat ik het land verliet pas ingevoerd.
Was je er zelf toen ook? Nee? Hoe kan je dan oordelen?
Edit: excuus, je reageerde op iemand anders, dat had ik niet gezien
(zag het geen probleeem)
"Beautiful Clean Coal"
Ik heb ze gezien. Schoppen om het schoppen. Niet voor niets dat Wilders met zijn PVV nog nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft willen dragen en Baudet eenzelfde modus operandi heeft.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Ik stel voor dat je even de politieke zender terug kijk naar de laatsten debatten, dan hoor je wel andere verhalen.
Maar vertel, welke fantastisch effectieve maatregelen hebben beide heren voorgesteld?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Verwijderd
In ieder geval vorige week de lockdown waar nu een week later meer mensen fan van lijken te zijn.Mugwump schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Ik heb ze gezien. Schoppen om het schoppen. Niet voor niets dat Wilders met zijn PVV nog nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft willen dragen en Baudet eenzelfde modus operandi heeft.
Maar vertel, welke fantastisch effectieve maatregelen hebben beide heren voorgesteld?
Neemt niet weg dat het koekenbakkers zijn.
Euh. ja, het was Miljard. en het gekke was dat ze de dag daarvoor nog riepen dat we behoorlijk wat geld inluis hebben? dus ik snap dat niet.nuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:58:
[...]
Je bedoelt miljard denk ik, maar verder helemaal mee eens.
Fijt is als er een lock-down komt waarbij iedereen thuis blijft behalve essentieel beroepen, dan ben je met een aantal maanden failliet als land. geen bron, mijn gevoel zeg dat
Het voordeel is dat het dan een probleem van deze wereld is en niet van Nederland aleen .merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:02:
[...]
Euh. ja, het was Miljard. en het gekke was dat ze de dag daarvoor nog riepen dat we behoorlijk wat geld inluis hebben? dus ik snap dat niet.
Fijt is als er een lock-down komt waarbij iedereen thuis blijft behalve essentieel beroepen, dan ben je met een aantal maanden failliet als land. geen bron, mijn gevoel zeg dat
"Beautiful Clean Coal"
Iedereen heeft hetzelfde probleem. Het betekent een lange wederopbouw na deze crisis. Net zoals na de WII. Hoe groot het wordt is afhankelijk van hoe snel dit afgelopen is. Daarom zou het helpen als iedereen zich gewoon aan de regels houdt. Zo moeilijk is het niet.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:02:
[...]
Euh. ja, het was Miljard. en het gekke was dat ze de dag daarvoor nog riepen dat we behoorlijk wat geld inluis hebben? dus ik snap dat niet.
Geen feit dus, maar ongefundeerde speculatie. Willen we niet in dit topic. Zie de waarschuwing onderaan de pagina.geen bron, mijn gevoel zeg dat
Ja mee eens... het is tegenstrijdig maar de volksgezondheid staat op 1. economie 2Robertdj schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Wacht even, je bent bang dat we economisch naar de afgrond gaan, maar je bent voor de maatregelen die Wilders en Baudet voorstellen terwijl die economisch véél grotere gevolgen hebben?
Waar ik op doel is dat het was te voorkomen, de economische schade zal nu enorm dat is een feit.
Maar het ziet er nu naar uit dat het en/en zal zijn en dat had niet gehoeven.
Hoezo zou je dan failliet zijn als land? Stel: BBP gaat met 20% naar beneden (van 900mrd naar 720mrd) en onze staatsschuld van 450mrd (is 50% van BBP nu) naar 550mrd. Dan zit je met een staatsschuld op ruim 76% van BBP. Is dat hoog? Ja, in mijn optiek te hoog. Maar is het funest voor Nederland? Nee, absoluut niet. En dan vergeet ik nog erbij te melden dat Nederland leent tegen negatieve rentes voor veel looptijden.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:02:
Ter referentie: in de crisis van 2007-2008 ging het BBP met 4% omlaag. In de Eurocrisis (2012+2013) nog geen 2%.
[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 22-03-2020 11:08 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Daarin tegen is het nog makkelijker te voorkomen als sociale isolatie. Namelijk gewoon roken verbieden. Dat scheelt in Nederland ook al 20.000 vroegtijdige doden per jaar. Hoeven we bijna niets voor te doen, toch doen we het niet.anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:50:
[...]
Ook al heb je een punt (soort van), dit slaat natuurlijk nergens op
80.000 coronagevallen en 3000 sterfgevallen (of 800.000/30.000 als we er een tienvoud van nemen) is natuurlijk niets in een bevolking van 1,44 miljard waar roken veel voorkomt (meer dan de helft van de mannelijke rokers wereldwijd zijn Chinezen).
Het gaat me dus niet om het vergelijk, maar wel hoe mensen er in hun hoofd mee omgaan.
Mensen zijn bereid om veel "bekende" risico's te nemen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Maar dat was ook mijn bezwaar. Lockdown is geen maatregel. Het is een lekker klinkende term. Stel concreet zaken voor. Alle niet-essentiële winkels dicht? Verplicht papieren bij je met reden waarom je je op straat bevindt? Boetes voor naar het strand gaan?Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:02:
[...]
In ieder geval vorige week de lockdown waar nu een week later meer mensen fan van lijken te zijn.![]()
Neemt niet weg dat het koekenbakkers zijn.
Het hele punt is nu juist dat veel landen verschillende maatregelen nemen, maar ook in de landen die zogenaamd een "lockdown" zouden hebben, heb je feitelijk het probleem dat mensen nog steeds gewoon doodleuk over straat lopen onder de noemer "even e benen strekken" bijvoorbeeld.
Het is natuurlijk ook lekker makkelijk om lockdown te roepen, want dan word je niet echt aangevallen op wat je wilt. Als je namelijk concreet roept dat niet alle essentiële middenstand de deuren moet sluiten, dan ga je waarschijnlijk heel wat boze middenstanders krijgen die een "lockdown" wel zien zitten omdat ze er een andere interpretatie aan geven.
Sluiten van grenzenMugwump schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Ik heb ze gezien. Schoppen om het schoppen. Niet voor niets dat Wilders met zijn PVV nog nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft willen dragen en Baudet eenzelfde modus operandi heeft.
Meer ic bedden
Meer bescherming materiaal
en nog veel meer maatregelen.
Dergelijke ongefundeerde aannames laten we dus achterwege
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 22-03-2020 15:09 ]
Hou nou op met die valse tegenstelling, hoe harder de economie valt hoe slechter de volksgezondheid. Daar moet je een afweging in maken en een concessie op beide gronden doen. Zwart wit geneuzel slaat nergens op.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Ja mee eens... het is tegenstrijdig maar de volksgezondheid staat op 1. economie 2
Daar heb je gelijk in aan de cijfers te zien, maar we weten ook allemaal dat het geen paar maanden zal zijn._the_crow_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Hoezo zou je dan failliet zijn als land? Stel: BBP gaat met 20% naar beneden (van 900mrd naar 720mrd) en onze staatsschuld van 450mrd (is 50% van BBP nu) naar 550mrd. Dan zit je met een staatsschuld op ruim 76% van BBP. Is dat hoog? Ja, in mijn optiek te hoog. Maar is het funest voor Nederland? Nee, absoluut niet. En dan vergeet ik nog erbij te melden dat Nederland leent tegen negatieve rentes voor veel looptijden.
Ter referentie: in de crisis van 2007-2008 ging het BBP met 4% omlaag. In de Eurocrisis (2012+2013) nog geen 2%.
Wat ik zelf zo’n beetje uit de verhalen haal is dat als je naar de ic gaat het in de meeste gevallen al een aflopende zaak is. Zeker als je al wat ouder bent heeft het virus dan al zo veel grip op je dat er geen weg terug meer is.
Wat dat is ook een feit? Net als jouw andere feiten in je laatste 5 posts?merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:13:
[...]
Daar heb je gelijk in aan de cijfers te zijn, maar we weten ook allemaal dat het geen paar maanden zal zijn.
We zullen deze posts eens gaan terug lezen over een tijdje, eens kijken in hoeverre mijn aannames kloppen.de Peer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:14:
[...]
Wat dat is ook een feit? Net als jouw andere feiten in je laatste 5 posts?
Dat valt in Nederland nog wel mee. We hebben een traditie van een beleid waarin voor versterven al veel meer ruimte is. Iemand van 70 4 weken aan de beademing is kansloos. Niet alleen het virus, maar gewoon al het 4 weken op bed liggen en geen beweging is voor zo iemand al dusdanig dat de kans voor overleven en kwaliteit van leven erg klein is.TrailBlazer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:13:
Wat ik zelf zo’n beetje uit de verhalen haal is dat als je naar de ic gaat het in de meeste gevallen al een aflopende zaak is. Zeker als je al wat ouder bent heeft het virus dan al zo veel grip op je dat er geen weg terug meer is.
Daarom zijn er in Nederland tot op heden zo weinig mensen op de IC overleden van alle corona doden. Ze komen nog eens niet op de IC.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:08:
[...]
Daarin tegen is het nog makkelijker te voorkomen als sociale isolatie. Namelijk gewoon roken verbieden. Dat scheelt in Nederland ook al 20.000 vroegtijdige doden per jaar. Hoeven we bijna niets voor te doen, toch doen we het niet.
Het gaat me dus niet om het vergelijk, maar wel hoe mensen er in hun hoofd mee omgaan.
Mensen zijn bereid om veel "bekende" risico's te nemen.
offtopic:
Het helpt ook niet dat in China ook ongeveer een kwart van de artsen roken
Het helpt ook niet dat in China ook ongeveer een kwart van de artsen roken
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wanneer brengt het RIVM eigenlijk de nieuwe data van gisteren naar buiten? Of doen ze dat niet op zondag?
Sluiten van grenzen is vooral een lekkere roepterm.merlin1201 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:09:
[...]
Sluiten van grenzen
Meer ic bedden
Meer bescherming materiaal
en nog veel meer maatregelen.
Zij hebben de druk op bruins hoog opgevoerd zonder resultaat, ja dat die beste man het niet meer aankon omdat hij ook wel wist dat zijn gelijk hadden.
Ik wist overigens ook niet dat het kabinet niet voornemens was om de zorgcapaciteit uit te breiden. Maar goed dat deze twee heren daar op gehamerd hebben dan.
En roepen dat Bruins instortte vanwege Wilders en Baudet is wel erg sneu. Dan snap je bovendien ook niet helemaal wat het enorme takenpakket van zo iemand is.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]