Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.450 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D.deJong schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Ik vind het ook wel een plausibel verhaal van Rutte. Wat gebeurt er na een lock-down, is het virus dan ineens verdwenen?
Ik hoop dan vooral dat het collectiviteit gevoel dan is gestegen en men hier dan ook snapt dat je op individueel niveau je verantwoordelijkheid moet nemen en dat dit af en toe betekent dat ook je individuele vrijheid wordt beperk, en die vrijheid dus niet boven alles staat.

Iets waar de mensen in Azie veel beter mee omgaan en wat dus ook de sleutel is voor de aanpak in Taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:37
Player1S schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Hij zei dus van niet. Dus zou je ofwel in total lock-down zitten tot er een vaccin is of om de haverklap opnieuw in lock-down moeten.
Ik had dit als reactie op de voorstanders van een lockdown. Je kan de maatschappij wel compleet op slot gooien maar zodra je hier uit komt zullen er toch weer besmettingen plaats vinden.
De hoge besmettelijkheid staat boven kijf maar het dodental zit nog lang niet op het niveau van de Mexicaanse griep en daar was minder paniek om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
Ben erg benieuwd naar het aantal nieuwe besmettingen volgende, of over een week of 2. Dan gaan we het resultaat zien van de huidige aanpak. Want als dat te weinig blijkt te zijn, en de ziekenhuizen komen steeds voller te liggen, verwacht ik nog strengere (welke dag nog voordat totale Lock down nodig is?) regels.
Ik hoop dat het afneemt en de touwtjes iets gevierd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
@ophidian
@wodkabuikje
@resistor
@Daannn1987
@racoon
@palingdrone
@Nordlys
@Rudios

Ik heb net mijn trainingspartner gesproken (we sporten in de buitenlucht). EN hij ervaart ook exact dezelfde klachten. (benauwd op de borst etc) Tijdens het sporten begon hij ook te hoesten. Niet veel nog maar dat was nieuw voor hem. Zijn vriendin ook dezelfde klachten en hoofdpijn. Mijn vriendin begint nu ook te klagen over koppijn. Sporten ging voor geen meter, we waren alle twee snel buiten adem. We hebben uiteindelijk maar nar het treintje Starlink satellieten zitten kijken.

IK denk dat het wel goed gaat komen met de herd immunity.

Gemeente Lansingerland btw.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:47:
Is zo'n total lock-down niet voornamelijk om de huidige piek in te dammen?
Ik denk het wel.
De Fransen hadden eerder het advies gekregen om zo veel mogelijk binnen te blijven, maar blijkbaar hielden niet genoeg mensen zich daaraan.

Het aantal besmettingen in Frankrijk verdubbelt daar elke drie dagen:
France is braced for more restrictive measures to fight Covid-19, with the head of the health service, Jérôme Salomon, warning that the situation is “deteriorating very rapidly”.

There are now 5,423 cases in France and the death toll has reached 127. Some 400 people are in intensive care. Cases are doubling every three days, according to Mr Salomon, who pointed out that people have still been going out and about and ignoring advice to stay indoors.
En als je dan nu al zulke dingen leest (van NOS-blog):
In ziekenhuizen in het noordoosten van Frankrijk begint de situatie nijpend te worden. "De afgelopen drie dagen stroomde het vol met patiënten", schreef een arts die op de eerste hulp werkt aan zijn collega's. "Meer bedden neerzetten heeft geen zin: we doen al alles wat we kunnen." De boodschap van de arts lekte uit via de regionale televisie.

Een collega uit een ziekenhuis in Colmar, in de Elzas, antwoordde: "We moeten nu gaan kiezen wie we nog toelaten en wie niet."

Van alle Franse regio's is de Grand Est (Elzas, Champagne-Ardenne en Lotharingen) het zwaarst getroffen. Daar zijn 1378 besmettingen geteld, ongeveer een kwart van alle Franse gevallen. Van de 127 coronadoden in Frankrijk vielen er 45 in die regio.

In Straatsburg zijn alle bedden op de intensive care bezet door patiënten (inclusief de coronapatiënten). "En volgende week wordt de crashtest, want de piek van de epidemie hebben we nog niet eens bereikt", zei arts Jean Sibilia tegen dagblad Le Monde. "We bereiken nu het punt van verzadiging. Oftewel: het punt waarna we niet nog méér aankunnen", aldus een collega van Sibilia in Colmar.
Dan weet je dat het gewoon niet houdbaar was zoals het ging.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 16-03-2020 20:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11
Vorkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:51:
[...]

Ik denk ook dat dit proces eerst nog goed ingericht moet worden en opgeschaald, pas dan kan je dus goed gedegen gaan testen,

Als je nu 1 miljoen testen afneemt en je hebt niemand om de testen te testen... tja, dan schiet je er niets mee op, want een week later kan diegene het wel hebben.
Ja dat is wel een nodig dan idd, maar wat ik bedoel is dat je dus iig de samples neemt van iedereen die maar iets van symptomen heeft en die dan testen op het moment dat de capaciteit er is of dat ze een test ontwikkelen waarbij er gekeken wordt of je het hebt gehad. Bij positief ben je dan geen gevaar meer voor de gemeenschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
Blijft toch apart, Spanje lock-down. Italie, Frankrijk nu ook, welke expert's hebben zij dan?
Toch fijn dat we één EU zijn, nou dat zien we want ik snap er de ballen niet meer van.
Lock-down is in NL dan niet mogelijk, zijn we toch een apart landje zo.
Volgens mij pakt Korea het momenteel ook erg goed aan.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Bij een eerdere mildere lockdown gingen veel Fransen lockdown feestjes organiseren

Ik denk dat er daardoor nu een harde lockdown is gekomen

Hier in NL kan hetzelfde gebeuren. Of veruit de meesten gaan zich aan social distancing houden en het doel wordt bereikt of mensen gaan toch feestjes vieren en gekke dingen doen en de boel gaat hard op slot.

De tijd zal het leren, helaas zijn er ook veel eigenwijze mensen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
Even een vraag over herd imunity.
Bij vaccinatie streven we volgens mij in NL naar 95%+. Dat is om een ziekte echt geen kans te geven.
Zijn er al meningen over de benodigde percentages voor Corona?
Ik lees en hoor dat 40-70% het gaat krijgen, mar dan zijn we er toch nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
paragon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Ja dat is wel een nodig dan idd, maar wat ik bedoel is dat je dus iig de samples neemt van iedereen die maar iets van symptomen heeft en die dan testen op het moment dat de capaciteit er is of dat ze een test ontwikkelen waarbij er gekeken wordt of je het hebt gehad. Bij positief ben je dan geen gevaar meer voor de gemeenschap.
Alleen, is het al wetenschappelijk bewezen dat je het niet nog eens kan krijgen of mee kan dragen en dus alsnog besmetten. Anders zijn wij nu als NL iets aan het doen wat geen nut heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

merlin1201 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:02:
Blijft toch apart, Spanje lock-down. Italie, Frankrijk nu ook, welke expert's hebben zij dan?
Toch fijn dat we één EU zijn, nou dat zien we want ik snap er de ballen niet meer van.
Die zuidelijke landen hebben een andere cultuur. NL (zeker het Noorden) is meer oud-fries/scnadinavisch in denken en doen.

In het zuiden gaan ze dus inderdaad lekker in het cafe zitten en een lockdown party houden, dat heb ik noordelijker niet gezien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

paragon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:00:
[...]

In een aantal andere landen zie je nu drive through tests. Voor de economie en zogenaamde herd immunity toch wel prettig als je weet dat je het al hebt gehad, dan kunnen die personen zich weer vol storten op het gewone leven. Al is natuurlijk niet te controleren wie er ook daadwerkelijk getest is. Dus zal je ook wel weer mafketels krijgen die weer gewoon gaan doen wanneer ze het virus nog niet hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Het heeft allemaal met de timeline te maken. Elk land is er op een ander datum in aanraking mee gekregen. En de deskundigen in elk land heeft zijn eigen plan van aanpak. De een wil de fouten van de ander niet maken en de ander denkt juist weer dat het in hun eigen land niet zo een vaart kan nemen.

Conclusie is vooralsnog dat geen elk land een total lockdown heeft kunnen voorkomen. Ik vraag me af hoe land wij het hier in Nederland gaan volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Zou jij de boel liever helemaal op slot gooien en de economie compleet naar de kloten laten laten gaan? De huidige maatregelen zullen nu al heel veel faillissementen op leveren laat staan als je dan de complete maatschappij wil sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Tja Nederland kennende gaan er nu Corona feestjes komen om maar zo snel mogelijk er vanaf te zijn, bedoel we kennen ze allemaal, de waterpokken feestjes, nou ik heb mijn kinderen nog nooit naar zo'n feestje gebracht, ik zou mijn kinds nooit in gevaar brengen met dat soort domme feestjes.
Ik denk ook wel dat veel ouderen ziek gaan worden, want dit virus is niet controleerbaar, simpel zat daar zijn we voor gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Vorkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:04:
[...]

Alleen, is het al wetenschappelijk bewezen dat je het niet nog eens kan krijgen of mee kan dragen en dus alsnog besmetten. Anders zijn wij nu als NL iets aan het doen wat geen nut heeft?
Ik lees ook gemengde berichten, maar volgens mij is de consensus wel dat je "in principe" immuun bent als je het eenmaal hebt gehad. Wellicht geld dit niet voor mensen met een zwak immuunsysteem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
merlin1201 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:07:
Tja Nederland kennende gaan er nu Corona feestjes komen om maar zo snel mogelijk er vanaf te zijn, bedoel we kennen ze allemaal, de waterpokken feestjes, nou ik heb mijn kinderen nog nooit naar zo'n feestje gebracht, ik zou mijn kinds nooit in gevaar brengen met dat soort domme feestjes.
Ik denk ook wel dat veel ouderen ziek gaan worden, want dit virus is niet controleerbaar, simpel zat daar zijn we voor gewaarschuwd.
Jouw kinderen hebben geen waterpokken gehad? Beter gecontroleerd op vroege leeftijd dan na de pubertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
D.deJong schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Zou jij de boel liever helemaal op slot gooien en de economie compleet naar de kloten laten laten gaan? De huidige maatregelen zullen nu al heel veel faillissementen op leveren laat staan als je dan de complete maatschappij wil sluiten.
Datzelfde petje gaat toch ook op in al die landen die wel aan total lockdown doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Nee, het is hier niet de plek voor voetbalnieuws, maar

Trump wil vaccin kapen, maar uitgekotste voetbalmiljardair zit dwars

(Gaat over Trump koopt vaccin op-verhaal)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Tartarus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:09:
[...]

Datzelfde petje gaat toch ook op in al die landen die wel aan total lockdown doen?
Dat zijn landen die toch al naar de kloten zijn economisch gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Cobb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:57:
@ophidian
@wodkabuikje
@resistor
@Daannn1987
@racoon
@palingdrone
@Nordlys
@Rudios

Ik heb net mijn trainingspartner gesproken (we sporten in de buitenlucht). EN hij ervaart ook exact dezelfde klachten. (benauwd op de borst etc) Tijdens het sporten begon hij ook te hoesten. Niet veel nog maar dat was nieuw voor hem. Zijn vriendin ook dezelfde klachten en hoofdpijn. Mijn vriendin begint nu ook te klagen over koppijn. Sporten ging voor geen meter, we waren alle twee snel buiten adem. We hebben uiteindelijk maar nar het treintje Starlink satellieten zitten kijken.

IK denk dat het wel goed gaat komen met de herd immunity.

Gemeente Lansingerland btw.
Als dat zo is dan zouden er inmiddels 10.000den besmettingen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
D.deJong schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:09:
[...]

Jouw kinderen hebben geen waterpokken gehad? Beter gecontroleerd op vroege leeftijd dan na de pubertijd.
Mijn kinderen hebben het natuurlijk ook gekregen, maar dat gaat vanzelf op de crèche of op de lagere school, daarvoor hoef je geen feestje op te zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

pacificocean schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:10:
[...]

verwachting is dat het er al 6.000 zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Player1S schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:11:
[...]

En dat was volgens mij nog een verwachting van voor het weekend. Bij exponentiële groei zit je er dan al heel erg ruim aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11
[...]

Dat was meer dan 24uur geleden he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
[...]

Hangt er vanaf door wie. Bart Brenden van het Elizabeth twee steden ziekenhuis schatte verleden week al dat het in Brabant inmiddels 25 á 50.000 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Ik heb het idee dat het voor veel mensen moeilijk is om onderscheid te maken tussen een verkoudheid/griep en Corona en dat dat op het moment voor veel problemen zorgt. Je weet gewoonweg niet of je thuis moet blijven of dat het slechts een natte neus is. Ik had sinds het weekend weer hooikoortsklachten en na een pilletje was ik ineens “Corona” vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Dat was gisteren.
Dus vandaag zo'n 7.000 (even uitgaande van een groei van 15-20% per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

anandus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Dat was gisteren.
Close enough. Groei gisteren > vandaag was 18%. 278 / 1135 = 18%. Het gaat wel steeds iets harder op het moment.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
[...]

Dat was een paar dagen geleden al zo, of was dat gisteren? In elk geval vóór de nieuwe cijfers van Nederland gisteren. Meer dan 10.000 zou ik nog niet eens gek vinden. Ik hoop eigenlijk stiekem dat het aantal besmettingen al véél hoger ligt dan verwacht, met dus grote aantallen mensen die niet of nauwelijks echt ziek worden. Maar misschien is het ook maar gewoon hoop. Ik ga de laatste dagen nogal heen en weer qua gevoel tussen hoop, vrees en een soort morbide fascinatie. Hoe dan ook, het zijn bijzondere tijden om mee te maken. Ik heb wel behoorlijk vrees voor enkele oudere (en verstokt rokende) familieleden, inclusief mijn pa :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Dat was gisteren.
Edit: niks gezegd... :P

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

D.deJong schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:14:
Ik heb het idee dat het voor veel mensen moeilijk is om onderscheid te maken tussen een verkoudheid/griep en Corona en dat dat op het moment voor veel problemen zorgt. Je weet gewoonweg niet of je thuis moet blijven of dat het slechts een natte neus is. Ik had sinds het weekend weer hooikoortsklachten en na een pilletje was ik ineens “Corona” vrij.
Daarom moeten ze toch veel gaan testen de komende maanden zodat de "herd" weer snel verder kan met het gewone leven nadat ze het virus dus gehad hebben en een tijdje symptoomvrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
merlin1201 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:10:
[...]

Mijn kinderen hebben het natuurlijk ook gekregen, maar dat gaat vanzelf op de crèche of op de lagere school, daarvoor hoef je geen feestje op te zoeken
Waarom zou het krijgen van de waterpokken op een feestje gevaarlijker zijn dan gewoon op de crèche, ik zie het verschil niet. Ik heb het ook niet gedaan maar ik snap niet dat jij het spelen met de levens van je kinderen noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Vooropgesteld dat ik vertrouwen heb dat de genomen maatregelen, weloverwogen zijn en de beste met de kennis die er nu is.

Als de vooruitzichten zijn dat er 60% besmet raakt, waarvan 5% IC opname nodig hebben (17 milj. * 0,6 * 0,05) dan praten we over ruwweg 510.000 mensen.

Deze populatie wil je uitgesmeerd besmet laten raken.

Ook al gaan we de IC capaciteit met hulp van het leger en noem maar op verdriedubbel, dan nog kom je uit op tientallen maanden.

Wat is de volgende stap én wanneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Mijn angst is niet zozeer dat ikzelf ziek word, maar dat het zgn controleerbaar verspreiden niet mogelijk blijkt.
Want indammen lukt niet dus waarom zou dat dan wel werken.
De Spaanse griep was dan weliswaar niet controleerbaar maar gezien de gemiddelde reistijd in die periode lijkt me dat scenario meest op datgene dat men nu wil toepassen.
Moeten we de cijfertjes er bij halen hoeveel doden er waren in NL. 21284 doden. wereld wijd 10-100 mlj.
Of heb ik nu een totaal vertekend beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
D.deJong schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:14:
Ik heb het idee dat het voor veel mensen moeilijk is om onderscheid te maken tussen een verkoudheid/griep en Corona
Dat komt omdat dat onderscheid ook simpelweg niet te maken niet. Door artsen niet laatstaan door leken.
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:16:
[...]

Dat is lineaire groei. Volgens mij hadden we het over exponentiële groei toch ;)
Dat is exponentiële groei :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

_Arthur schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Maar dat aardappel-in-keel gevoel is herkenbaar!
Die voel ik ook sinds vandaag. Alsof er een keelpijn aanstaande is :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
[...]

Ja daar twijfel ik niet meer aan. Alleen uit Groningen (waar mijn familie zit hoor ik niets over dit soort klachten) om mij heen in de provincie Zuid Holland echt veel. Twee collega's hebben beiden een partner in Brabant werken, en die partners waren echt doodziek de afgelopen dagen. (ZIjn niet getest) en mijn collega's zelf alleen lichte klachten, eentje omschrijft alleen een kuchje. Drie weken geleden nog lopen klussen bij een vriend (in Lansingerland maar met familie uit Loon Op zand) hij lag 2 weken terug als met dikke koorts in bed. ZIjn vrouw en dochter hebben niets gehad.

Mijn eigen (lichte) klachten herken ik totaal niet uit andere griepjes, verkoudheden oid. Afgelopen jaar veel ziek geweest (3 jonge kinderen) ook goed op bed met koorts, kotsen etc. maar dit voelt echt anders direct op de ademweg, nu 4? dagen. Geen idee of het Corona is maar ik hoor meer mensen dus met dezelfde klachten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

JB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Stress? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Cai schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:17:
Vooropgesteld dat ik vertrouwen heb dat de genomen maatregelen, weloverwogen zijn en de beste met de kennis die er nu is.

Als de vooruitzichten zijn dat er 60% besmet raakt, waarvan 5% IC opname nodig hebben (17 milj. * 0,6 * 0,05) dan praten we over ruwweg 510.000 mensen.

Ook al gaan we de IC capaciteit met hulp van het leger en noem maar op verdriedubbel, dan nog kom je uit op tientallen maanden.

Zolang mogelijk rekken en hopen op een vaccin dat deze cijfers ineens heel anders maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Vast ook wel, bijt me stiekem behoorlijk vast in de corona materie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Cai schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:17:

Die 5% klopt niet.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

psychodude schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:48:
[...]

[...]

[...]

[...]

Eigenlijk heeft @Dirk0s een hele terechte vraag. Waarom eigenlijk. De redenatie dat het dan mogelijk te hard gaat is begrijpelijk, maar laten we wel wezen. In Taiwan ziet het er sinds de eerste casus op 21 januari uit als nu 67 besmettingen in totaal, waarvan 1 overleden.

[Afbeelding]
Daily plot via wikipedia.

Zijn in Taiwan de scholen gesloten? Gedurende een korte periode geweest, maar inmiddels al de nodige tijd gewoon open. Vele publieke locaties? Open. Wat doet Taiwan anders dan Nederland? Fikse boetes voor mensen die met symptomen zich niet melden als dusdanig, omgerekend circa 10.000 USD: https://focustaiwan.tw/society/202001250011

In openbare plaatsen wordt je temperatuur gemeten, is er uitgebreide mogelijkheid tot handdesinfectie, etc.

Ook op die manier kun je een virus als dit uiteraard de baas. Nederland is niet overgegaan tot het sluiten van scholen, horeca, etc. omdat de wetenschap impliceert dat dit een noodzakelijk kwaad is. Nederland is niet overgaan tot dit besluit omdat experts dit op basis van de beschikbare kennis noodzakelijk achtte. Nee, Nederland is overgegaan tot dit besluit omdat dit de wil van de bevolking is. Het nadeel van wat social media en de vluchtigheid van (des)informatie ons momenteel te bieden heeft.

Controleren is echt op andere manieren mogelijk. Maar dan moet de bevolking wel het hoofd koel kunnen houden en de regering, en met name de betrokken experts kunnen vertrouwen. In een land als Taiwan lukt dit. Je kunt je dan ook serieus afvragen, waar is het hier misgegaan. En daar is de schuld echt niet alleen af te schuiven op de regering of betrokken experts, dit is als maatschappij een gedeelde schuld.
Eigenlijk geef je zelf toch al antwoord op de vraag waarom mensen hier de overheid niet vertrouwen, en daar wel? Blijkbaar hebben ze daar al snel de juiste maatregelen genomen. Hier blijkbaar niet want het loopt overduidelijk uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:18:
[...]
Dat komt omdat dat onderscheid ook simpelweg niet te maken niet. Door artsen niet laatstaan door leken.

[...]

Dat is exponentiële groei :>
Ai, zit ff te slapen. :X

Bedoel vooral dat de ervaringen uit China en Italië snellere stijging laat zien dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Help even. Ik ben oprecht benieuwd om het plaatje kloppend te krijgen. Wat moet het dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
JB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Vast ook wel, bijt me stiekem behoorlijk vast in de corona materie.
Dat merk ik ook hoor. Ik ben nogal een hypochonder en heb ook bij tijd en wijlen last van hyperventilatie-achtige benauwdheidsklachten. Dat is als je nu (waarschijnlijk?) een verkoudheid hebt opgelopen geen handige combinatie met alle nieuwsberichten en dit soort topics. Het feit dat als ik onbewust even op andere gedachten ben in ineens 'geen benauwdheid door vocht meer achter mijn longen' meer heb doet de ratio gelukkig nog de overhand houden op dit moment :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Als straks in Wuhan de lockdown opgeheven wordt bestaat er niet een kans dat er een nieuwe uitbraak volgt? Ik kan mij voorstellen dat het virus niet verdwenen is en dan een tweede uitbraak ontstaat?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 06:56
Waarom blijven de non food winkels in de stad eigenlijk open? Wanneer er daar niks gebeurt blijft dit ook gewoon een probleem wanneer mensen blijven winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ralluff schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:25:
Waarom blijven de non food winkels in de stad eigenlijk open? Wanneer er daar niks gebeurt blijft dit ook gewoon een probleem wanneer mensen blijven winkelen.
Ja en het personeel wat daar werkt voelt zich echt niet op zijn gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Cai schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Help even. Ik ben oprecht benieuwd om het plaatje kloppend te krijgen. Wat moet het dan zijn?
Zie hier: ACID-dude in "Coronavirus Slowchat"

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
SaN schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Eigenlijk geef je zelf toch al antwoord op de vraag waarom mensen hier de overheid niet vertrouwen, en daar wel? Blijkbaar hebben ze daar al snel de juiste maatregelen genomen. Hier blijkbaar niet want het loopt overduidelijk uit de hand.
Er is nog een cultuurverschil en hebben ze in het verleden SARS gehad waar ze natuurlijk veel van hebben geleerd, niet alleen de overheid en wetenschap maar ook de burgers die de situatie hebben ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN

SaN

Dat denk ik ook niet. In geen enkel land waar het uit de hand loopt met het virus wordt iedereen getest en aangezien je het virus kunt hebben met milde klachten denk ik dat het percentage mensen wat opgenomen moet worden op de IC lager is dan nu ingeschat wordt.

"Voordeel" van deze redenatie zou zijn dat iedereen sneller besmet is geweest en je er dus sneller vanaf bent dan we nu denken. Helaas is die platte curve niet echt haalbaar in de meeste landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
JB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Die klachten hoorden ook bij de laatste influenza, waarom zou het dat niet kunnen zijn?
Als ik hier op het forum lees en je zet het aantal Tweakers met klachten om naar een landelijk percentage dan vind ik het allemaal nog wel meevallen met de landelijke cijfers.
Misschien zijn er daarentegen wel veel meer mensen met lichte Corona-verschijnselen zonder dat ze meetellen in de statistieken en valt het percentage patiënten op de ic veel lager uit.
Zolang je niet zeker kan zijn van de exacte cijfers vallen de statistieken onder het kopje luchtfietserij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zelfde reden dat ik ook nog aan het werk ben, mijn werkgever is tegen het panische aan dat hij straks al z'n personeel moet betalen terwijl ze thuis zitten. Er wordt bij ons keer op keer benadrukt dat het allemaal wel meevalt, en dat je geen paniek moet hebben.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Klopt.

Met de cijfers die we uit Nederland hebben zit het percentage ziekenhuisopnames rond de 2½ á 3% met een deel daarvan in de IC (1% van het totaal)
Gisteren: 6000 besmettingen (GGD), 162 ziekenhuisopnames (RIVM), 60 IC-opnames (NVIC).

Maar ook met 1% IC-opnames (en daarnaast 1½ á 2% 'gewone' ziekenhuisopnames) is het al heel wat!

En we moeten niet vergeten dat een hele hoop van de besmettingen tot nu toe de 'carnavalsbesmettingen' zijn, wat over het algemeen toch wat jonger volk is. Dus die percentages kunnen nog veranderen.

Ook moet ik erbij vertellen dat een ziekenhuisopname wat later is dan een opgelopen besmetting en een IC-opname (misschien) weer wat later.
Het zijn exponentieel groeiende aantallen bij een (deels) progressief verlopend ziektebeeld.
(dus deze IC-aantallen 'horen' niet bij de aantalleen besmetting van vandaag, maar eigenlijk een paar dagen terug)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 16-03-2020 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Zoals het praatje vertel, denk ik niet dat dit gaat gebeuren aangezien ze ook niet van plan waren om de scholen te sluiten maar dat ze op die manier het virus, (aanname) door de kids laten verspreiden, mogelijk dat kids hun milde vorm doorgeven?
Daarom dan toch de winkels maar open laten, het moet natuurlijk ergens door lekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:30

Megalodon86

Enzyme X

Het praatje van Rutte, en de strategie die blijkbaar gekozen is, vind ik op zich goed. Ik snap alleen niet hoe je iets gecontroleerd kan laten gaan, zonder mensen met klachten te testen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
The_Worst schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:25:
Als straks in Wuhan de lockdown opgeheven wordt bestaat er niet een kans dat er een nieuwe uitbraak volgt? Ik kan mij voorstellen dat het virus niet verdwenen is en dan een tweede uitbraak ontstaat?
Jawel. Ik heb ook geen flauw idee wat China van plan is.
Misschien proberen ze het buiten de deur te houden / isoleren tot er een vaccin ontwikkeld is? Ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

anandus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:31:
[...]

Jawel. Ik heb ook geen flauw idee wat China van plan is.
Misschien proberen ze het buiten de deur te houden / isoleren tot er een vaccin ontwikkeld is? Ik weet het niet
De beelden die ik vanavond zag, waren van mensen die weer naar school/werk gingen, en allemaal op temperatuur getest werden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Uiteraard was Wuhan nog het idee om het daar te houden en aangezien het nu wereldwijd is heeft die aanpak idd geen zin meer.

Of wereldwijd lock-down. maar je kunt niet het ene land wel de andere niet, betekend dat de grenzen dichtblijven tot er een vaccin is

[ Voor 36% gewijzigd door merlin1201 op 16-03-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:31:
Het praatje van Rutte, en de strategie die blijkbaar gekozen is, vind ik op zich goed. Ik snap alleen niet hoe je iets gecontroleerd kan laten gaan, zonder mensen met klachten te testen....
Als je mensen wat meer uit elkaar houdt dan springt het virus 'langzamer' over.
In plaats van (ik noem maar wat) 500 mensen per dag worden er maar 250 mensen per dag besmet.
Op die manier laat je de besmetting wel z'n vrije loop, maar houd je er toch een soort rem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

merlin1201 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:32:
Uiteraard was Wuhan nog het idee om het daar te houden en aangezien het nu wereldwijd is heeft die aanpak idd geen zin meer.
Precies. Sterker nog. China maakt flinke kans op een tweede uitbraak, juist vanwege hun strenge beleid, dat nét niet gelukt is door de buitenlandse lekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
Dus een oncontroleerbaar virus en een oncontroleerbaar volk... sux6 ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 13-09 14:19
Mijn dochter is assistent anesthesie en heb haar net gesproken. Spoedafdeling loopt een pak rustiger. De zere vingers en vage buikpijntjes blijven thuis.

En vermits alle niet dringende ingrepen afgelast zijn is ze zowat technisch werkloos.
Enkel dringende ingrepen worden nog uitgevoerd, en hele afdelingen zijn vrijgemaakt om corona patienten op te vangen. In haar ziekenhuis (B) is ook de ICU nog vrij leeg, maar het is allemaal deel van de voorbereiding op de storm.
Ze wist ook nog dat ca 25% van de patiënten met corona mensen zijn die in de zorg aktief zijn. Die worden wel degelijk nog getest.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
merlin1201 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:32:
Klopt, vandaar dat ze er daar ook op blijven hameren dat wij allemaal in lockdown zouden moeten. Dat gaat alleen niet gebeuren en daarmee is hun eigen aanpak op lange termijn blijkbaar niet handig. Al moet ik zeggen dat tot nu toe wij niet echt met het vingertje die kant op moeten wijzen. Alles wijst erop dat we op de korte termijn behoorlijk droevige toestanden gaan meemaken hier. Op de lange termijn echter zouden we er met onze aanpak wel eens eerder vanaf kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

anandus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Als je mensen wat meer uit elkaar houdt dan springt het virus 'langzamer' over.
In plaats van (ik noem maar wat) 500 mensen per dag worden er maar 250 mensen per dag besmet.
Op die manier laat je de besmetting wel z'n vrije loop, maar houd je er toch een soort rem op.
Dan nog... elke dag 250 mensen erbij, die een week later elk weer 250 mensen besmetten... dat gaat alsnog steeds harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
SaN schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Of loopt het uit de hand omdat ondanks dat de overheid adviezen geeft, mensen in ruime getale de adviezen negeert? De ook door onze overheid voorgestelde maatregelen, zijn tenslotte niet veel anders dan de basisprincipes van de maatregelen aldaar. De toepassing ervan aldaar is enkel niet zoals deze hier is. Deels te verklaren door de doorgevoerde wetgeving waarbij overtreding hoge geldboetes tot gevolg heeft, maar ook in belangrijke mate door de instelling van de bevolking. Er is participatie in plaats van de nodige hoeveelheid mensen die vrolijk hoestend op de werkvloer verschijnen om mede te delen dat het allemaal toch wel meevalt. De bevolking in Taiwan daarentegen heeft hun les geleerd tijdens de SARS uitbraak

Het is ook niet voor niets dat Rutte er op blijft hameren dat participatie van de gehele bevolking noodzakelijk is. En dat het vertrouwen dient te worden gegeven aan de mensen die een adviserende rol hebben in dit beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Dan nog... elke dag 250 mensen erbij, die een week later elk weer 250 mensen besmetten... dat gaat alsnog steeds harder.
Dat klopt, maar het gaat minder hard dan als je niets zou doen.

Maar als het écht te hard gaat en de ziekenhuizen zitten echt aan hun max zitten dan kan er eventueel alsnog een harde lockdown ingezet worden om het nog meer te remmen.
Rutte zei vanavond dat dat niet aan de orde was, maar ik sluit het niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Al tig keer voorbij gekomen, maar wellicht heb je hem gemist?
https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
Kunnen we met ons allen ook hier op blijven letten :
Nepnieuws kost artsen onnodig veel tijd: ‘Sommigen zeggen dat wij aan censuur doen
https://www.volkskrant.nl...an-censuur-doen~b1187468/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:23
NoFearCreations schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Zelfde reden dat ik ook nog aan het werk ben, mijn werkgever is tegen het panische aan dat hij straks al z'n personeel moet betalen terwijl ze thuis zitten. Er wordt bij ons keer op keer benadrukt dat het allemaal wel meevalt, en dat je geen paniek moet hebben.
Het is eigenlijk onverantwoord. Werkgevers kunnen toch beroep doen op de werktijdverkorting, waarbij de overheid de lonen betalen totdat de crisis weer verholpen is. Ik weet niet genoeg over deze materie, maar gezond verteld mij om alle commerciële gelegenheden te sluiten. Want in primark etc zitten toch ook meer dan 100 in dezelfde ruimte...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hmtsja.. verschil :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6KMVNZAgtOx-7WiL0pR7hMEtqU=/800x/f/image/ZUsZUPO3Xb40iDyQUDKR8RSa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Een nicht van mij werkt in een mortuarium en ze poste net een selfie (die ik niet ga delen) maar ze was goed ingepakt zeg maar - denk enge film en dan maal 3 aan bescherming. Blij dat ze daar nog genoeg tyvek hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
M0otje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Het is eigenlijk onverantwoord. Werkgevers kunnen toch beroep doen op de werktijdverkorting, waarbij de overheid de lonen betalen totdat de crisis weer verholpen is. Ik weet niet genoeg over deze materie, maar gezond verteld mij om alle commerciële gelegenheden te sluiten. Want in primark etc zitten toch ook meer dan 100 in dezelfde ruimte...
Dat is niet helemaal waar, en lonen zijn ook zeker niet de enige kosten die een bedrijf maakt. Je kan een vorm van deeltijd WW-uitkering aanvragen, waarbij het volgende geldt: "Als een werkgever van het UWV werktijdverkorting krijgt, ontvangt de werkgever 70 procent van het loon in de vorm van een ww-uitkering. " en je krijgt 't op basis van de opgebouwde WW-rechten van je personeel. Tegenwoordig bouw je niet zoveel meer op. En voor 't personeel verdwijnt er dus ook WW-recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

M'n vriendin werkt in de supermarkt op de bloemenafdeling. Die moet nog steeds naar het werk komen. Ik ben voor de zekerheid tijdelijk naar een andere woning. Vind het idee dat zij dagelijks met honderden verschillende mensen in contact komt, waarvan je gewoon weet dat men ook met ziekte de deur uit gaat, niet echt fijn is deze tijden. Best lastig besluit maar het is komende tijd even niet anders.... Vind het belachelijk dat er voor supermarkten geen strictere regels zijn, bijvoorbeeld alleen afhaal op bestelling vooraf ed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Geneuzel. Enige verschil zijn de gebruikte woorden, de maatregelen zijn nagenoeg gelijk. Als het iets is, dan wel een cultureel verschil in wat men in verschillende landen belangrijk vindt.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
rik86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Dat is niet helemaal waar, en lonen zijn ook zeker niet de enige kosten die een bedrijf maakt. Je kan een vorm van deeltijd WW-uitkering aanvragen, waarbij het volgende geldt: "Als een werkgever van het UWV werktijdverkorting krijgt, ontvangt de werkgever 70 procent van het loon in de vorm van een ww-uitkering. " en je krijgt 't op basis van de opgebouwde WW-rechten van je personeel. Tegenwoordig bouw je niet zoveel meer op. En voor 't personeel verdwijnt er dus ook WW-recht.
Bedankt voor je antwoord. Wat gebeurd er dan op het moment de regering besluit om alle winkels te sluiten? De werktijdsverkorting dient toch ergens voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik vraag me af met welke bedoeling ze een totale lock down doen daar. Als je het virus compleet wilt stoppen moeten ze totdat er een vaccin is alle grenzen dichthouden, alle mensen onderhand 2 maanden geen contact hebben en dan hopen dat iedereen zich aan alles heeft gehouden (good luck op het platte land alles controleren). Dan zou je het kunnen stoppen, maar zodra er een grens open gaat is het weer beven.

Ik heb het idee dat ze alles daar dichtgooien omdat het te snel gaat voor de medische zorg en de curve te stijl wordt. Zodra het temporiseert vermoed ik dat ze toch weer een deel terugdraaien en gaan werken op de manier zoals in NL.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
M0otje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:52:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Wat gebeurd er dan op het moment de regering besluit om alle winkels te sluiten? De werktijdsverkorting dient toch ergens voor ?
Dan bespaar je op 70% van je loonkosten, mits je personeel hebt dat al enig arbeidsverleden heeft. Dus je bent alsnog 't haasje als je verplicht dicht moet, alleen duurt 't 2/3 maanden langer voordat het doek valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Waterkoker schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:51:
M'n vriendin werkt in de supermarkt op de bloemenafdeling. Die moet nog steeds naar het werk komen. Ik ben voor de zekerheid tijdelijk naar een andere woning. Vind het idee dat zij dagelijks met honderden verschillende mensen in contact komt, waarvan je gewoon weet dat men ook met ziekte de deur uit gaat, niet echt fijn is deze tijden. Best lastig besluit maar het is komende tijd even niet anders.... Vind het belachelijk dat er voor supermarkten geen strictere regels zijn, bijvoorbeeld alleen afhaal op bestelling vooraf ed
Zit je in een risicogroep? Dan snap ik het. Anders dus ook niet. ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
rik86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:53:
[...]

Dan bespaar je op 70% van je loonkosten, mits je personeel hebt dat al enig arbeidsverleden heeft. Dus je bent alsnog 't haasje als je verplicht dicht moet, alleen duurt 't 2/3 maanden langer voordat het doek valt.
Bedankt voor de opheldering. Je zou bijna kunnen zeggen om je formeel ziek te melden voordat de winkels verplicht moeten sluiten. Het blijft onzeker allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
[...]

Zou me niets verbazen...

Ik zat net het lijstje met corona kenmerken eens te bekijken en dat zou voor mij het 1 en ander verklaren.
Week geleden had ik weinig energie, spierpijn en echt hoofdpijn, sporten ging me echt niet makkelijk af... was bekaf met conditie training...
Had ook iets verhoging en was niet echt scherp (foutjes die ik normaal niet maak)

De kleine en mijn vrouw hadden deze klachten ook net voor het weekend, aangezien het snel beter ging (dag of 2 tot 3) dacht ik> verkoudheidsseizoen niets aan de hand.

Hoesten - Beetje
Kortademigheid - Ja
Koorts - Beetje
Spierpijn - Ja
Verwardheid - Beetje
Hoofdpijn - Ja
Keelpijn - Ja

Ergens "hoop" ik nu dat het inderdaad het corona virus was omdat we nu dan immuun zouden moeten zijn, maar ja garanties hebben we niet.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

wontcachme schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:52:
[...]

Ik vraag me af met welke bedoeling ze een totale lock down doen daar. Als je het virus compleet wilt stoppen moeten ze totdat er een vaccin is alle grenzen dichthouden, alle mensen onderhand 2 maanden geen contact hebben en dan hopen dat iedereen zich aan alles heeft gehouden (good luck op het platte land alles controleren). Dan zou je het kunnen stoppen, maar zodra er een grens open gaat is het weer beven.

Ik heb het idee dat ze alles daar dichtgooien omdat het te snel gaat voor de medische zorg en de curve te stijl wordt. Zodra het temporiseert vermoed ik dat ze toch weer een deel terugdraaien en gaan werken op de manier zoals in NL.
En dan trekt iemand 3 maanden later die gehakt uit de vriezer waar het maanden op heeft gezeten en ontdooit het en hebben we weer een nieuwe golf. Nee, immuniseren.

Wat ze alleen hadden moeten doen is 2 maanden geleden 30% van medisch personeel in qurantaine doen en die besmetten zodat je een immune medewerkers hebt in de zorg. Maar dat is een beetje te distopisch voor de meesten.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ze gaan het idd versneld doen, en dan later afzwakken (verwachten ze).. het is voor nu 15 dagen.

En @Basszje

Ze gaan 15 dagen compleet alles in lockdown doen. Zelfs verjaardags feestjes e.d zijn gewoonweg verboden. Macron noemt het zelfs zo dat Frankrijk "in oorlog is". Net zoals in Spanje, zijn enkel strikt noodzakelijke verplaatsingen nog geoorloofd.

Electricitiet en water e.d worden vergoed voor deze periode vdoor de staat.

Dus geneuzel? Dat is wel even ietsje anders dan hier :N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D.deJong
Alleen als je in een risicogroep zit begrijp ik deze actie anders is het overtrokken, wees een vent en kruip er vanavond nog tegenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN

SaN

D.deJong schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Alleen als je in een risicogroep zit begrijp ik deze actie anders is het overtrokken, wees een vent en kruip er vanavond nog tegenaan.
Join the herd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Zit met verbazing die symptomen te lezen die mensen hier beschrijven. Dacht dat het nasleep van verkoudheid was, maar kon wel eens meer zijn dus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31

koku

Tnet Devver
Het scenario van groepsimmuniteit wat Nederland nu probeert te bereiken, lijkt mij ook het meest slimme. Al hadden ze daar misschien wat eerder voor uit moeten komen. Maar als je dat goed wilt doen, zul je toch beter moeten weten wie besmet is en wie niet? Hoe kan je anders 'op tijd aan de knopjes draaien' om het aantal besmettingen af te doen nemen (en dan niet met een te lange vertraging)? Meten is weten... Of worden er nog steekproeven gedaan? Heb trouwens ook klachten, zoals andere tweakers in dit topic hebben (druk op de borst, kortademig, hoofdpijn, etc) en mijn vrouw hetzelfde. Makes you wonder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

D.deJong schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Alleen als je in een risicogroep zit begrijp ik deze actie anders is het overtrokken, wees een vent en kruip er vanavond nog tegenaan.bovenop
fixed that for that other guy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15
Hoe zie je dat nou voor je, enkel op bestelling? We hebben met z'n allen een systeem opgezet waardoor we efficiënt samen kunnen leven. Samenleven. Als je elke vorm van interactie vervolgens wegneemt dan is het geen samenleving meer. Dan krijg je wachtrijen (he wacht, mensen op een kluitje), vervolgens tegoedbonnen met wachtrijen (he wacht, mensen op een kluitje), dan voedselbonnen (he wacht, etc...), en voor je het weet paniek (he wacht, etc...). En waarom? Zodat we na een maand, verstoken van elk contact, elkaar weer vrolijk kunnen gaan besmetten?

Ik heb echt zoveel vertrouwen in onze samenleving verloren. Mensen kunnen gewoon niet logisch nadenken. De regering moet besluiten nemen om paniek te voorkomen en de zorg te ontlasten, niet zozeer om mensen tegen een nauwelijks dodelijk virus te beschermen. Ik heb te doen met experts die elke dag weer in twijfel getrokken worden, beledigd zelfs. Met politici die tegen beter weten in het klootjesvolk weer gerust moeten stellen.

/rant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

franssie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Zit je in een risicogroep? Dan snap ik het. Anders dus ook niet.
Ondanks dat mijn leeftijd in de 30 zit heb ik regelmatig gezondheidsklachten. Ooit eens een onsteking gehad wat normaal voorkomt bij mensen van 60+ die veel roken. Of dit betekend dat ik vatbaar ben voor dit virus, geen idee. Daarnaast wil ik ook graag aanwezig/paraat kunnen zijn voor mijn ouders die wel in de risicoleeftijd zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
We gaan straks ook gewoon opnieuw jaartallen tellen en a.c. staat dan voor after corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Als ik zijn vriendin/vrouw zou zijn zou ik er een vreselijke afknapper aan over houden, die kerel laat mij hier een beetje alleen in oorlogsgebied en slaat zelf op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
franssie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Zit je in een risicogroep? Dan snap ik het. Anders dus ook niet.
Integendeel.
Het zou juist een voordeel kunnen zijn, een grotere kans dat je hebt kan krijgen. Dan heb je het ook eerder achter de rug ;)

Ziek zijn is niet leuk.
Maar als de kans heel groot is dat je het krijgt dan zit ik er ook een beetje in van "laat ik het maar ook zo snel mogelijk achter de rug hebben dan".
Ik zal vast niet de enige zijn die zo denkt.

Het is wel grappig, bedenk ik me nu, want het is een variant op de tragedy of the commons.
Het is beter als niet iedereen het tegelijk heeft, maar waarschijnlijk willen aardig wat mensen (op een gegeven moment) het juist zo snel mogelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

[...]

Ik denk dat het precies zo is als je beschrijft. Het gaat veel te hard dus maximale maatregelen om het ook weer snel (tijdelijk) af te remmen. Ik geloof niet dat ze in Frankrijk echt verwachten dat ze het wel uit kunnen zingen thuis. Ze zijn daar ook niet gek.

Hier gaat het blijkbaar nog in de ziekenhuizen, dus nog niet alles dicht. Ik hoop het niet, maar ik denk dat wij over een paar dagen ook aan de beurt zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Die druk op de borst waar velen het over hebben, zal dat niet gewoon een beetje stress/angst/adrenaline kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Waterkoker schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:05:
[...]

Ondanks dat mijn leeftijd in de 30 zit heb ik regelmatig gezondheidsklachten. Ooit eens een onsteking gehad wat normaal voorkomt bij mensen van 60+ die veel roken. Of dit betekend dat ik vatbaar ben voor dit virus, geen idee. Daarnaast wil ik ook graag aanwezig/paraat kunnen zijn voor mijn ouders die wel in de risicoleeftijd zitten.
kijk - dat geeft wat duiding (achtergrond) en dan snap ik je keuze wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:05:
Die druk op de borst waar velen het over hebben, zal dat niet gewoon een beetje stress/angst/adrenaline kunnen zijn?
Lijkt me wel ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 14:34
Lichamelijke symptomen stress

Voortdurende vermoeidheid
Slaapproblemen
Eetproblemen
Hartkloppingen
Verslavingen
Aanhoudend gevoel van gespannenheid
Prikkelbaar zijn
Huilen en/of neerslachtig zijn
Minder of niet genieten van het leven
Lager zelfvertrouwen
Sociale isolatie
Toename aan fouten en verlaagd prestatieniveau
Concentratieproblemen
Geheugenproblemen
Piekergedrag
Besluiteloosheid

https://www.mijnkwartier.be/stress/symptomen/

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 16-03-2020 22:07 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]