Waterkoker schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:51:
M'n vriendin werkt in de supermarkt op de bloemenafdeling. Die moet nog steeds naar het werk komen. Ik ben voor de zekerheid tijdelijk naar een andere woning. Vind het idee dat zij dagelijks met honderden verschillende mensen in contact komt, waarvan je gewoon weet dat men ook met ziekte de deur uit gaat, niet echt fijn is deze tijden. Best lastig besluit maar het is komende tijd even niet anders.... Vind het belachelijk dat er voor supermarkten geen strictere regels zijn, bijvoorbeeld alleen afhaal op bestelling vooraf ed
Hoe zie je dat nou voor je, enkel op bestelling? We hebben met z'n allen een systeem opgezet waardoor we efficiënt samen kunnen leven.
Samenleven. Als je elke vorm van interactie vervolgens wegneemt dan is het geen
samenleving meer. Dan krijg je wachtrijen (he wacht, mensen op een kluitje), vervolgens tegoedbonnen met wachtrijen (he wacht, mensen op een kluitje), dan voedselbonnen (he wacht, etc...), en voor je het weet paniek (he wacht, etc...). En waarom? Zodat we na een maand, verstoken van elk contact, elkaar weer vrolijk kunnen gaan besmetten?
Ik heb echt zoveel vertrouwen in onze samenleving verloren. Mensen kunnen gewoon niet logisch nadenken. De regering moet besluiten nemen om paniek te voorkomen en de zorg te ontlasten, niet zozeer om mensen tegen een nauwelijks dodelijk virus te beschermen. Ik heb te doen met experts die elke dag weer in twijfel getrokken worden, beledigd zelfs. Met politici die tegen beter weten in het klootjesvolk weer gerust moeten stellen.
/rant