Online bestellen bij een tuincentrum?FreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:02:
Ik moet een paar dingen in de tuin doen maar heb geen zin om naar een tuincentrum te gaan.
Is het dan asociaal om dat online te bestellen? Ik las hier dat mensen zich daarover bezwaard voelen...
Verder, boodschappen afgehaald bij de AH gisteren, dat was het meeste contact wat ik in een week tijd gehad heb met een ander persoon dan dochter en vriendin.. Ik zonder me compleet af. Niet voor niks want vriendin werkt in de zorg en de kans dat wij het dus krijgen is toch wel redelijk aanwezig en ik wil niet iemand besmetten...
Bezwaard? Ik zou me juist bezwaard voelen om het niet online te bestellen! Ik bestel zo veel mogelijk online. Bezorger legt het voor de deur belt aan en doet 3 stappen naar achteren. Veel veiliger voor jou en het personeel/bezorger!FreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:02:
Ik moet een paar dingen in de tuin doen maar heb geen zin om naar een tuincentrum te gaan.
Is het dan asociaal om dat online te bestellen? Ik las hier dat mensen zich daarover bezwaard voelen...
Verder, boodschappen afgehaald bij de AH gisteren, dat was het meeste contact wat ik in een week tijd gehad heb met een ander persoon dan dochter en vriendin.. Ik zonder me compleet af. Niet voor niks want vriendin werkt in de zorg en de kans dat wij het dus krijgen is toch wel redelijk aanwezig en ik wil niet iemand besmetten...
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Maar dan zoals boven je geschreven, idealiter bij de lokale ondernemer, en niet allemaal massaal bij bol.com, amazon.nl, etc van deze wereld.FireFoz schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:09:
[...]
Bezwaard? Ik zou me juist bezwaard voelen om het niet online te bestellen! Ik bestel zo veel mogelijk online. Bezorger legt het voor de deur belt aan en doet 3 stappen naar achteren. Veel veiliger voor jou en het personeel/bezorger!
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik houd me netjes aan de regels, alleen in de supermarkt is dat wat lastig.
Toch hoop ik dat ik wel mag blijven sporten. Zowel mijn MTB als mijn Kickbike doe ik in mijn uppie. En bijna nooit iemand binnen de 1,5 meter of ik moet snel iemand passeren die niet aan de kant gaat. Dat is meestal nog geen 1 seconde. Zou het wel heel vervelend vinden als ik na 3 maanden iets mogen doen, nu weer niet mag sporten... Dat zou ik toch wel overdreven vinden als er nog winkels zoals Hornbach en Praxis open zijn.
Toch hoop ik dat ik wel mag blijven sporten. Zowel mijn MTB als mijn Kickbike doe ik in mijn uppie. En bijna nooit iemand binnen de 1,5 meter of ik moet snel iemand passeren die niet aan de kant gaat. Dat is meestal nog geen 1 seconde. Zou het wel heel vervelend vinden als ik na 3 maanden iets mogen doen, nu weer niet mag sporten... Dat zou ik toch wel overdreven vinden als er nog winkels zoals Hornbach en Praxis open zijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Toch denk ik dat er best veel gezinnen zijn die zoals ons zich goed aan de afspraken houden.mathias82 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:01:
[...]
Sorry dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik hoop echt dat de aanpak in Nederland werkt, dan zijn jullie er sneller vanaf (korte pijn).
Je hebt het natuurlijk ook voor een groot stuk zelf in de hand: niets belet je om zelf in "lockdown" te gaan en jezelf de maatregelen op te leggen die in andere landen al gelden...
De kids komen alleen buiten om de honden uit te laten, waarbij ze verder geen contacten opzoeken,
Moeders werkt alleen in een klein kantoor, waar verder weinig contacten zijn, en ikzelf werkt uitsluitend buiten waarbij ook ik niet samen schaft met de collega's maar gewoon in mijn eigen auto de boterham nuttig.
een persoon gaat een keer per week naar de winkel en verder gaan wij de deur niet uit.
Tja meer kunnen we niet doen en een lock down zal voor ons geen verschil maken, behalve als we ook niet mogen werken dan.
Ik verwacht zondag nieuwe maatregelen zoals de belgen deze hebben die maandag in gaan, zo niet dan gaan we een hele donkere tijd tegemoet.
Dus laten we maar hopen dat er actie komt
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ik kom op 452.ErA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:45:
[...]
Omdat ik hier wel over wil kunnen discussieren deze week maak ik even deze post, dan kan ik daarop terugvallen.
Prognose totaal aantal doden , woensdag a.s., op basis van huidige gang van zaken: ~500 (het aantal doden van de dag betreft 39% van het totaal tot dan toen)
Op basis van 35% komen we op 450.
Zitten we woensdag a.s. boven 450 dan zijn we echt wel fucked.
De gevolgen van de eerste set maatregelen moet deze week zichtbaar gaan worden. Op het moment dat er maatregelen worden genomen zijn de effecten in aantallen doden per dag 10~16 dagen later zichtbaar van.
Voor morgen >40 doden, maar ik hoop, hoop echter minder dan dat.
Vandaag bij de bloemist een (te dure) boeket bloemen gekocht. Onder het mom van, steun de lokale economie. Navraag leerde dat ze het drukker dan ooit hadden, niet omdat mensen hen een hart onder de riem wilden steken, nee ze hebben nu tijd te over en tuinen zien er beter uit dan normaal.
Hoef ik voorlopig niet meer naartoe.
Gisteren wilden m'n vrouw en ik een lokaal restaurant opzoeken, ook om de lokale bedrijven hiermee te kunnen steunen, welke mogelijk nog bezorgde of op afhaal werken, viel me tegen dat dit in geen enkele geval mogelijk was op de McDonald's en pizzaboeren na. Jammer, had best een 2-gangen diner willen ophalen..
Gisteren wilden m'n vrouw en ik een lokaal restaurant opzoeken, ook om de lokale bedrijven hiermee te kunnen steunen, welke mogelijk nog bezorgde of op afhaal werken, viel me tegen dat dit in geen enkele geval mogelijk was op de McDonald's en pizzaboeren na. Jammer, had best een 2-gangen diner willen ophalen..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
https://www.nu.nl/economi...r-distributiestoring.html
Komende dagen lege schappen bij Albert Heijn...
EU DNS: 86.54.11.100
legerec-nan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:22:
https://www.nu.nl/economi...r-distributiestoring.html
Ik vind het ook bizar om te zien hoe mensen zich niet aan de voorschriften houden en dan met name de 1.5 meter afstand.
Vandaag een stuk gewandeld met mijn vriendin en nog wat boodschapjes gehaald omdat er een aantal dingen niet op voorraad waren afgelopen dagen. Onderweg nam pakweg 50% de moeite om afstand te houden (wij deden het continu, maar de andere 50% reageerde er totaal niet op). In de winkels continu proberen 1.5 meter afstand te houden voor je, maar dan draai je je om en staat er iemand praktisch in je nek te hijgen.
Het probleem is een beetje dat er in dit land soms nogal ‘gepikeerd’ gereageerd kan worden als je een opmerking maakt naar iemand toe...
Vandaag een stuk gewandeld met mijn vriendin en nog wat boodschapjes gehaald omdat er een aantal dingen niet op voorraad waren afgelopen dagen. Onderweg nam pakweg 50% de moeite om afstand te houden (wij deden het continu, maar de andere 50% reageerde er totaal niet op). In de winkels continu proberen 1.5 meter afstand te houden voor je, maar dan draai je je om en staat er iemand praktisch in je nek te hijgen.
Het probleem is een beetje dat er in dit land soms nogal ‘gepikeerd’ gereageerd kan worden als je een opmerking maakt naar iemand toe...
per aspera ad astra
Ach, kom op zeg. Afgelopen weekend werden grensgebieden overspoeld door Belgen omdat de Nederlandse horeca 1.5 dag langer open bleef.mathias82 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:05:
[...]
Je kan nooit voorkomen dat mensen gaan samenhokken, zelfs als het verboden is zoals bij ons. Zoiets kan je gewoon niet controleren. In de praktijk merk je hier wel dat mensen zich aan de maatregelen houden, enkel de jeugd durft ze aan hun laars lappen en zie je vaak in groepjes van meer dan 2 personen (het huidige maximum dat toegestaan is in België).
Jij denkt dat mensen na het lezen van dit bericht niet nog meer gaan hamsteren, really?
In de memo, die zaterdagavond rond etenstijd is verstuurd, staat dat "veel winkels niet hun volledige leveringen Vers en Houdbaar hebben ontvangen, en een deel van de winkels zelfs helemaal niet zijn beleverd."
EU DNS: 86.54.11.100
Dat zeg ik toch ook: je kan het niet voorkomen. Hier werden ook nog "lockdown-feestjes" gehouden de avond voor restaurants en cafés moesten sluiten. Er gaan altijd mensen zijn die het beter weten / enkel aan zichzelf denken / gewoon helemaal niet denken. Daar kan je weinig tot niets tegen doen.Arrne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:26:
[...]
Ach, kom op zeg. Afgelopen weekend werden grensgebieden overspoeld door Belgen omdat de Nederlandse horeca 1.5 dag later sloot.
Ik heb een uur geleden boodschappen gedaan.LAD93 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:23:
Ik vind het ook bizar om te zien hoe mensen zich niet aan de voorschriften houden en dan met name de 1.5 meter afstand.
Mijn observatie: Jongeren passen zich totaal niet aan, de rest wel. Als er een lockdown komt, dan voor jongeren onder 23 jaar. Het meeste supermarktpersoneel is ook jongere, staan gerust met 3 man op een kluitje een gangpad te blokkeren. Ik zie overal groepjes jongeren samenklitten, terwijl volwassenen met een boog om iedereen heen lopen.
Ik snap de mensen die nu geld investeren in hun tuin etc sowieso niet. Of je bent rijk, of je realiseert je niet dat je dat geld straks hard nodig gaat hebben voor niet-luxe zaken.
Althans zo sta ik er in. Wij hadden een kleine renovatie van de tuin gepland maar die heb ik afgezegd. Sowieso denk ik dat ik de komende 6 maanden weinig plezier ga hebben om lekker in de tuin te zitten.
We zitten nu 1 week echt in de ellende en het voelt nu al als een maand. Dit gaan echt nog hele lange maanden worden en ik hoop echt dat we in 2021 weer langzaam dingen op kunnen gaan bouwen.
Ik klink misschien als een doemdenker, maar ik zie niet in hoe we hier dit jaar nog bovenop gaan komen.
Althans zo sta ik er in. Wij hadden een kleine renovatie van de tuin gepland maar die heb ik afgezegd. Sowieso denk ik dat ik de komende 6 maanden weinig plezier ga hebben om lekker in de tuin te zitten.
We zitten nu 1 week echt in de ellende en het voelt nu al als een maand. Dit gaan echt nog hele lange maanden worden en ik hoop echt dat we in 2021 weer langzaam dingen op kunnen gaan bouwen.
Ik klink misschien als een doemdenker, maar ik zie niet in hoe we hier dit jaar nog bovenop gaan komen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En als er wel nieuwe maatregelen komen, gaan we geen donkere tijden tegemoet? Niet iedereen heeft een gezin, en voor alleenstaanden is het een ramp als je niet meer onder de mensen komt.merlin1201 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:17:
Ik verwacht zondag nieuwe maatregelen zoals de belgen deze hebben die maandag in gaan, zo niet dan gaan we een hele donkere tijd tegemoet.
Volledig met je eens maar er zijn genoeg mensen die denken dat na 6 april alles weer normaal is.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Ik snap de mensen die nu geld investeren in hun tuin etc sowieso niet. Of je bent rijk, of je realiseert je niet dat je dat geld straks hard nodig gaat hebben voor niet-luxe zaken.
In je eerdere post liet je het klinken alsof Nederlanders veel lakser zijn dan in België. Volgens mij wordt overal de hand gelicht met geldende regels, inclusief de Europese landen die nu het zwaarst getroffen worden.mathias82 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:29:
[...]
Dat zeg ik toch ook: je kan het niet voorkomen. Hier werden ook nog "lockdown-feestjes" gehouden de avond voor restaurants en cafés moesten sluiten. Er gaan altijd mensen zijn die het beter weten / enkel aan zichzelf denken / gewoon helemaal niet denken. Daar kan je weinig tot niets tegen doen.
De praktijk is eigenlijk dat we al een soort semi-lockdown hebben. Bijvoorbeeld allerlei winkels e.d. die volgens de regels nog open zouden mogen, hebben er zelf voor gekozen toch de deur te sluiten.
Ik begin onderhand te denken dat terug naar normaal onder de streep minder schade gaat opleveren dan zo doorgaan.pacificocean schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:33:
[...]
Volledig met je eens maar er zijn genoeg mensen die denken dat na 6 april alles weer normaal is.
Onderweg naar het winkelcentrum geen jongeren tegengekomen, maar van de volwassenen / ouderen die we zijn tegengekomen nam dus ongeveer de helft maar afstand.SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:29:
[...]
Ik heb een uur geleden boodschappen gedaan.
Mijn observatie: Jongeren passen zich totaal niet aan, de rest wel.
per aspera ad astra
Grappig om lezen dat 99% van de tweakers zich wel aan de regels houden.
Iedereen moet maar Tweaker worden dan komt het allemaal goed in Nederland
Ik let er ook wel op maar ik ga mij niet 100% afzonderen.
Gelukkig zit ik in de bouwwereld en dat draait nog door, moet er niet aan denken om thuis te zitten, ik ga morgenochtend ook maar even aan de slag.
Gelukkig zit ik in de bouwwereld en dat draait nog door, moet er niet aan denken om thuis te zitten, ik ga morgenochtend ook maar even aan de slag.
Nou eeuh het gaat bij mij om een paar zakken tuinaarde en wat verlichting wat vervangen moet worden... Dat ga ik gewoon doen, als die minder dan 100 euro de zaak moet gaan redden..
En de tuin is misschien alles wat je hebt vd zomer...
Om nou alles maar meteen niet meer te doen is ook wel heel erg deprimerend. Het is echt een k.tsituatie maar als we zo gaan denken is het einde zoek. Waarom ga je dan nog werken, bijvoorbeeld. We komen hieruit. En ja, dat wordt een enorme crisis. En misschien overlijden er wereldwijd wel miljoenen mensen. Maar we komen erbovenop, dat weet ik zeker. En wat ik ook zeker weet is dat de wereld er straks anders uitziet. Maar dat hebben we na WO2 ook gehad. En na 9/11. De mensheid is veerkrachtig. En ik hoop dat er ook goeie dingen uitkomen.
Om nou alles maar meteen niet meer te doen is ook wel heel erg deprimerend. Het is echt een k.tsituatie maar als we zo gaan denken is het einde zoek. Waarom ga je dan nog werken, bijvoorbeeld. We komen hieruit. En ja, dat wordt een enorme crisis. En misschien overlijden er wereldwijd wel miljoenen mensen. Maar we komen erbovenop, dat weet ik zeker. En wat ik ook zeker weet is dat de wereld er straks anders uitziet. Maar dat hebben we na WO2 ook gehad. En na 9/11. De mensheid is veerkrachtig. En ik hoop dat er ook goeie dingen uitkomen.
[ Voor 72% gewijzigd door FreakNL op 21-03-2020 21:39 ]
Veel mensen hebben gewoon een gezonde buffer he. En dat maakt je niet gelijk rijk, maar wel bestand tegen een (hypothetisch) stootje.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Ik kijk juist uit naar de zomer. Lekker in de tuin zitten!
[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 21-03-2020 21:37 ]
Met 99% van de tweakers maar de lezers van dit topic, het is logisch dat wij als lezers van dit topic meer aandacht hebben voor het nieuws ebdaardoor ook beter de regels hanteren.MLLL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:34:
Festina lente
Precies en daarom de tuin op onhold en wel een nieuwe OLED tv en een nieuwe MacBook Pro.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Als ik toch binnen moet zitten dan maar goed
Denk ik niet. Maar diegene die zich wel zorgen maken zitten hier in redelijke aantallen.MLLL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:34:
Gelukkig zie je alsnog een redelijke hoeveelheid aan feitelijke informatie hier. Dat is op sommige andere plekjes op het internet wel anders
Ook al zouden we dat willen dan worden we door het buitenland in quarantaine gezet.SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:34:
[...]
Ik begin onderhand te denken dat terug naar normaal onder de streep minder schade gaat opleveren dan zo doorgaan.
Ik hoop ook op de tuin want de muren komen nu ook al op mij af. Verder ben ik ook bang voor de toekomst maar een buffer heb je juist daarvoor. Misschien zijn de maatregelen qua issoloment nog veel langer en dan is een leuke tuin een extra kamerFreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:34:
Nou eeuh het gaat bij mij om een paar zakken tuinaarde en wat verlichting wat vervangen moet worden... Dat ga ik gewoon doen, als die minder dan 100 euro de zaak moet gaan redden..
Om nou alles maar meteen niet meer te doen is ook wel heel erg deprimerend. Het is echt een k.tsituatie maar als we zo gaan denken is het einde zoek.
Festina lente
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Jij stelt dus voor om 6 miljoen mensen in een lockdown situatie te gooien? Zoveel mensen krijgen namelijk de uitnodiging voor een griepprik ieder jaar en iedereen die daarvoor in aanmerking komt wordt voor corona tot de risicogroepen gerekend. Wat doe je met eventuele partners en/of kinderen van deze mensen, ook in lockdown?Jumpiefox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:06:
Ik vind de toon in dit topic toch echt best wel "eng" doemdenken joh. De eerste de beste die zegt dat hij de weloverwogen keuze maakt om wel gewoon met op familie bezoek te gaan (naar mensen die niet in de risico groep vallen) wordt gelijk weg gezet als 1 of andere malloot die erop uit is om mensen te vermoorden...
Waarom niet van de andere kant bekijken? Iemand die gezond is en Corona heeft zou niemand die in de risico groep zit moeten kunnen besmetten. Waarom zijn die uberhaupt buiten? Waarom uberhaupt zo een halve lock down en niet gewoon alles zoals normaal laten verlopen MAAR de risico groepen op volledige lock-down gooien. Zorg regelen voor de ouderen door zorgpersoneel die in beschermend kleding werkt tot er een vaccin is.
Als je de illusie hebt dat het alleen om ouderen gaat zit je er flink naast.
Ik heb nog gemengde gevoelens over hoe verschillende mensen deze situatie aanpakken. Er zijn mensen die bijna doen alsof er niets aan de hand is, maar er zijn er ook die iets wat doorslaan. Ik zie de huidige situatie van "gedwongen" thuiswerken, restaurants e.d. dicht, afstand houden tot elkaar niet snel veranderen in positieve zin, het wordt eerder nog verder aangescherpt. Dit kan ook best nog wel eens maanden of de rest van het jaar duren.
Je zult je dus moeten aanpassen aan de situatie, maar ook niet doorslaan. Ik ken ook mensen die niet eens meer het huis uit komen en niet naar de winkel durven. Dat houdt je, met enige voorraad thuis, wel een week of paar weken vol, maar wat als dit nog een half jaar duurt? Die voorraad is dan al lang en breed op, dus gebruik gewoon je verstand. Ga niet elke dag naar 2 of meer winkels voor elke aanbieding, maar beperk het tot 1 of 2 keer per week naar 1 of 2 winkels.
Verder hoef je je echt niet helemaal te isoleren in je eigen huis, maar vermijd gewoon direct contact. Een praatje met de buren? Prima, maar blijf een paar meter van elkaar vandaan. Met de vrouw/man/vriendin/vriend gaan wandelen in de natuur? Natuurlijk, maar ga niet uitgebreid staan kletsen met mensen die je tegenkomt. Hetzelfde geldt voor een stuk gaan fietsen, ritje maken met de auto, kan allemaal prima, maar vermeid onnodig contact.
Daarbij heb ik buffer genoeg, ik weet dat ik dit jaar eenmalig extra inkomsten krijg, ik heb een vaste baan die ik prima maandenlang vanuit thuis kan uitoefenen, ik verwacht dat deze situatie nog maanden zo blijft en daardoor de zomervakantie die we wilden doen helemaal niet doorgaat waardoor die duizenden euro's uitgespaard blijven. Moet ik nog meer redenen noemen waarom het mijn inziens niet kwaad kan om nu projectjes in en om de tuin te doen?
Wanneer je zelfs dit soort dingen niet meer gaat doen, hoe denk je dat dan maanden vol te houden? Een half jaar of langer binnen blijven en alleen maar Netflix kijken? Als je zwaar depressief wilt worden is dat the way to go.
Je zult je dus moeten aanpassen aan de situatie, maar ook niet doorslaan. Ik ken ook mensen die niet eens meer het huis uit komen en niet naar de winkel durven. Dat houdt je, met enige voorraad thuis, wel een week of paar weken vol, maar wat als dit nog een half jaar duurt? Die voorraad is dan al lang en breed op, dus gebruik gewoon je verstand. Ga niet elke dag naar 2 of meer winkels voor elke aanbieding, maar beperk het tot 1 of 2 keer per week naar 1 of 2 winkels.
Verder hoef je je echt niet helemaal te isoleren in je eigen huis, maar vermijd gewoon direct contact. Een praatje met de buren? Prima, maar blijf een paar meter van elkaar vandaan. Met de vrouw/man/vriendin/vriend gaan wandelen in de natuur? Natuurlijk, maar ga niet uitgebreid staan kletsen met mensen die je tegenkomt. Hetzelfde geldt voor een stuk gaan fietsen, ritje maken met de auto, kan allemaal prima, maar vermeid onnodig contact.
Hoezo dat? Ik ben ook rustig aan de tuin begonnen (snoeien, dingen planten, opruimen, renovatie overkapping etc.) maar ik hoef daarvoor niet speciaal meer naar een bouwmarkt of tuincentrum. Per toeval had ik al veel dingen (vrijwel alles) klaarliggen om in de lente te beginnen. Geld is al geinvesteerd en dit soort projectjes kan ik doen zonder verdere onnodige sociale contacten.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Daarbij heb ik buffer genoeg, ik weet dat ik dit jaar eenmalig extra inkomsten krijg, ik heb een vaste baan die ik prima maandenlang vanuit thuis kan uitoefenen, ik verwacht dat deze situatie nog maanden zo blijft en daardoor de zomervakantie die we wilden doen helemaal niet doorgaat waardoor die duizenden euro's uitgespaard blijven. Moet ik nog meer redenen noemen waarom het mijn inziens niet kwaad kan om nu projectjes in en om de tuin te doen?
Wanneer je zelfs dit soort dingen niet meer gaat doen, hoe denk je dat dan maanden vol te houden? Een half jaar of langer binnen blijven en alleen maar Netflix kijken? Als je zwaar depressief wilt worden is dat the way to go.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Net even, want rustig, naar Hilversum gereden om te tanken (jeej, 98 tanken voor de prijs van 95 een week geleden) en buiten 4 andere auto's heb ik alleen maar bezorgdiensten zien rijden, van Sushi point tot SpareRib Express verder nog wat bezorgfietsen/brommers en 3 auto's van de thuiszorg.Quad schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:18:
Vandaag bij de bloemist een (te dure) boeket bloemen gekocht. Onder het mom van, steun de lokale economie. Navraag leerde dat ze het drukker dan ooit hadden, niet omdat mensen hen een hart onder de riem wilden steken, nee ze hebben nu tijd te over en tuinen zien er beter uit dan normaal.
Het is maar net waar je woont en hoe de mentaliteit qua afhalen is denk ik. Hier in de omgeving is het heel gebruikelijk om eten te laten bezorgen en er hebben zich alleen maar meer zaken aangemeld bij thuisbezorgd, wat hier al vrij actief was.
Mocht je in een plaats wonen waar dit voor corona al minder gebruikelijk was dan zal het logischerwijs ook nu lastiger zijn, hier ligt bij wijze van spreken de infrastructuur er al en wordt het alleen maar uitgebreid.
Bedrijven moeten wel hun keuken operationeel houden, dwz voedsel inkopen en koks paraat hebben. Goed kans dat bij jou in de plaats het voor die ondernemers stukken voordeliger is om gewoon de tent dicht te gooien dan voor slechts een paar klanten de hele machine op stoom te houden.
Ik zou maar gewoon zorgen dat je huis en tuin een prettige en aangename plek zijn om te verblijven gedurende de komende tijd want goed kans dat dat ook gelijk je vakantieadres is.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Stel, je geboekte vakantie is afgeblazen en teruggestort waarom zou je dat dan niet in je tuin investeren?
[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 21-03-2020 21:54 ]
Ik denk dat het probleem meer gaat zijn dat t.z.t. Iedereen in zijn/haar achtertuin zit. Gezellig wanneer de 1 loopt te stoken, de ander te zagen, kids krijsend op de trampoline en de ander hoestend en proestend van zijn sigaar aan het genieten is. Ergens anders heen gaan mag niet tenzij: boodschappen. Lekker in de rij en wachten tot je aan de beurt bent...de Peer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:35:
[...]
Veel mensen hebben gewoon een gezonde buffer he. En dat maakt je niet gelijk rijk, maar wel bestand tegen een (hypothetisch) stootje.
Ik kijk juist uit naar de zomer. Lekker in de tuin zitten!
De tijd zal het leren maar indien we verplicht thuis zitten dan denk ik dat ik 2 van de 3 weken verlof afzeg en gewoon lekker thuis ga zitten werken...
Onze schuin achterburen is ook al begonnen met een renovatie (alweer/nog steeds) lekker wanneer je moet thuiswerken.
Ik verwacht dat we morgen wel een extra pakket aan maatregelen zullen krijgen. Morgen nog maar even wat bevroren groente inslaan ofzo...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
En die andere 11 miljoen krijgen onderhand tegelijk Corona.......ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:42:
[...]
Jij stelt dus voor om 6 miljoen mensen in een lockdown situatie te gooien? Zoveel mensen krijgen namelijk de uitnodiging voor een griepprik ieder jaar en iedereen die daarvoor in aanmerking komt wordt voor corona tot de risicogroepen gerekend. Wat doe je met eventuele partners en/of kinderen van deze mensen, ook in lockdown?
Als je de illusie hebt dat het alleen om ouderen gaat zit je er flink naast.
Dat wordt Italië^2...
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik wel... een van de weinige uitjes die ik de komende 6 maanden kan hebben waarschijnlijk. Rustig in mijn eigen tuin.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Sowieso denk ik dat ik de komende 6 maanden weinig plezier ga hebben om lekker in de tuin te zitten.
en.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
En alleenstaanden dan? Die 'mogen' niet naar familie, vrienden, etc.. En het verenigingsleven ligt ook plat.Moi_in_actie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:43:
Met de vrouw/man/vriendin/vriend gaan wandelen in de natuur? Natuurlijk, maar ga niet uitgebreid staan kletsen met mensen die je tegenkomt. Hetzelfde geldt voor een stuk gaan fietsen, ritje maken met de auto, kan allemaal prima, maar vermeid onnodig contact.
Ach, nagenoeg heel Nederland heeft dit jaar vermoedelijk hun vakantiegeld dat ze niet aan vakantie kunnen besteden. Dus een klein beetje wat aan de tuin uitgeven of anderszins zal voor velen best lukken. En op zich is het laten doordraaien van de economie waar mogelijk natuurlijk ook niet af te raden, wel moet men zich bewust zijn van hoe men dit doet. Daarnaast vormt het tuinieren natuurlijk ook weer in zekere vorm een uitlaatklep voor sommige mensen, mij niet inbegrepen.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Het huishouden hier hebben we zowat al in lockdownmodus.
Gezin:
De kinderen zijn thuis van school/peuterspeelzaal. Maandag kan ik voor mijn dochter (groep 1) een takenpakketje ophalen bij school. De ophaaltijden zijn alfabetisch en het ligt buiten klaar. Mijn vrouw en ik zijn toch altijd al samen, dus op elkaars lip zitten is normaal voor ons en gaat zonder spanningen. We laten ze ook niet met andere kinderen spelen (mijn dochter dan, mijn zoontje is daar toch nog te klein voor). Af en toe laten we ze even uit in het bos, daar komen we niet of nauwelijks mensen tegen.
Boodschappen:
Ik doe alleen de boodschappen en houdt mijn afstand voor zover ik kan/andere mensen dat ook houden. Maar ben niet aan het hamsteren, doe gewoon de normale boodschappen.
Familie:
Bezoek ontvangen we op dit moment niet, ook niet de wederzijdse ouders. Af en toe bellen//skypen we even, sturen even foto's filmpjes via WA. Laatst bij het verzorgingstehuis geweest waar een oudtante (96) van mij zit omdat er een woning leeg moest van een overleden familielid (geen corona). Ik heb alleen even voor het raam naar haar gezwaaid.
Bezigheden:
De kinderen vermaken zich wel. Met mijn dochter doe ik af en toe wat rekenen en lezen en schrijven, voor de rest is ze uit zichzelf aan het kleuren/knutselen (geen tablet/telefoon kind, af en toe even netflixen). Het huishouden rolt gewoon door. Wel heb ik voor mezelf een hoeveelheid modelbouwbenodigdheden besteld (en nog een paar bouwdozen) om de tijd wat te breken mocht het wel tot een lockdown komen (en je ook niets meer via het internet kan bestellen bij dat soort shops).
Al met al maken we het er het beste van. We zijn niet in paniek, doen gewoon rusting ons ding. Bang zijn we ook niet, nemen het serieus, maar je maakt je toch wel een beetje zorgen waar het naartoe gaat, hoe we er over een paar weken voor staan. Of zelfs maar een week.
Gezin:
De kinderen zijn thuis van school/peuterspeelzaal. Maandag kan ik voor mijn dochter (groep 1) een takenpakketje ophalen bij school. De ophaaltijden zijn alfabetisch en het ligt buiten klaar. Mijn vrouw en ik zijn toch altijd al samen, dus op elkaars lip zitten is normaal voor ons en gaat zonder spanningen. We laten ze ook niet met andere kinderen spelen (mijn dochter dan, mijn zoontje is daar toch nog te klein voor). Af en toe laten we ze even uit in het bos, daar komen we niet of nauwelijks mensen tegen.
Boodschappen:
Ik doe alleen de boodschappen en houdt mijn afstand voor zover ik kan/andere mensen dat ook houden. Maar ben niet aan het hamsteren, doe gewoon de normale boodschappen.
Familie:
Bezoek ontvangen we op dit moment niet, ook niet de wederzijdse ouders. Af en toe bellen//skypen we even, sturen even foto's filmpjes via WA. Laatst bij het verzorgingstehuis geweest waar een oudtante (96) van mij zit omdat er een woning leeg moest van een overleden familielid (geen corona). Ik heb alleen even voor het raam naar haar gezwaaid.
Bezigheden:
De kinderen vermaken zich wel. Met mijn dochter doe ik af en toe wat rekenen en lezen en schrijven, voor de rest is ze uit zichzelf aan het kleuren/knutselen (geen tablet/telefoon kind, af en toe even netflixen). Het huishouden rolt gewoon door. Wel heb ik voor mezelf een hoeveelheid modelbouwbenodigdheden besteld (en nog een paar bouwdozen) om de tijd wat te breken mocht het wel tot een lockdown komen (en je ook niets meer via het internet kan bestellen bij dat soort shops).
Al met al maken we het er het beste van. We zijn niet in paniek, doen gewoon rusting ons ding. Bang zijn we ook niet, nemen het serieus, maar je maakt je toch wel een beetje zorgen waar het naartoe gaat, hoe we er over een paar weken voor staan. Of zelfs maar een week.
The ramblings of an idiot
Bwoah al die idioten die social distancing niet snappen in de parken, stranden en markten.... Kan ik me zo aan ergeren!! Je zou bijna willen dat ze ziek worden, maarja dat overload de IC zo veel en ik heb nu al mega medelijden met de zorgverleners.
Valt onder tuinieren ook een Access Point ophangen aan de gevel bij de tuintafel? If so: zelfs ik ben aan het tuinieren
. Wijze les geleerd van vorig jaar dat de AP aan de andere kant van de muur nog geen 10mbit oplevert 30cm verderop achter de muur
.
Wij zullen het wel rustig hebben als de regels strenger worden en de camping niet open mag. Dan hebben we een tuin van 10 hectare
Wij zullen het wel rustig hebben als de regels strenger worden en de camping niet open mag. Dan hebben we een tuin van 10 hectare
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Mijn vakantie staat op begin augustus gepland.psychodude schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:47:
[...]
Ach, nagenoeg heel Nederland heeft dit jaar vermoedelijk hun vakantiegeld dat ze niet aan vakantie kunnen besteden. Dus een klein beetje wat aan de tuin uitgeven of anderszins zal voor velen best lukken. En op zich is het laten doordraaien van de economie waar mogelijk natuurlijk ook niet af te raden, wel moet men zich bewust zijn van hoe men dit doet. Daarnaast vormt het tuinieren natuurlijk ook weer in zekere vorm een uitlaatklep voor sommige mensen, mij niet inbegrepen.
Wel in Italië en heb het vermoeden dat ze tegen die tijd staan te springen voor toeristen.
Ga er stiekem vanuit juli/augustus alles wel opgelost is.
2021 mag ik hopen ja, maar dit jaar zeker niet meerfevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:02:
[...]
Mijn vakantie staat op begin augustus gepland.
Wel in Italië en heb het vermoeden dat ze tegen die tijd staan te springen voor toeristen.
Ik verwacht in mei t/m september wel een dip in de verspreiding. Om in september weer vol terug te komen.Mektheb schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:03:
[...]
2021 mag ik hopen ja, maar dit jaar zeker niet meer
Omdat? Ik hoop dat dit jaar alsnog doorgaat voor mij en vele anderen.Mektheb schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:03:
[...]
2021 mag ik hopen ja, maar dit jaar zeker niet meer
Kan er natuurlijk gruwelijk naast zitten , maar nog 5 maanden moet toch wel lukken .
Het lijkt me onvermijdelijk dat de teugels binnen zeer korte termijn strakker worden aangetrokken. De overheid heeft de Nederlanders een mogelijkheid gegeven om nog met enige vrijheid deze crisis door te maken. Helaas toont een aanzienlijk deel van de bevolking aan hier gewoon niet mee om te kunnen gaan. Alhoewel ik eerder geen voorstander was (en eigenlijk nog steeds niet), zie ik geen andere optie. Jammer
PSN: xMaurice93
Als de huidige maatregelen (of zelfs erger) echt nog een jaar duren, is het maar de vraag of er in 2021 nog een Nederlander is die zich een vakantie kan veroorloven. Dan is de economie totaal kapot.
Ik bedoelde meer de mensen die nu nog even flink gaan uitpakken met grote dure klussen. Maar goed, ieder zijn eigen leven en wellicht hebben ze voldoende buffer om dit te doen.FreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:34:
Waarom nog werken. Ja dat vraag ik me serieus al de hele week af. Nou ja waarom is wellicht overdreven, maar ik moet zeggen dat ik me weinig kan motiveren en bij beslissingen vaak denk "who cares" en doe maar gewoon wat.
Het lijkt allemaal nogal triviaal geworden in mijn ogen. En ja ik heb ook de momenten dat ik er niet aan denk en het even weer normaal lijkt te zijn maar die zijn op 1 hand te tellen en duren nooit lang.
Helaas heb ik 3 reizen gepland waarvan 2 al zeker niet doorgaan en die laatste in een heel heel gunstig geval misschien wel. Ik krijg daar nauwelijks iets van terug aangezien de verzekering moeilijk doet en er dan ook nog eens een eigen risico per reis vanaf gaat.
Dus tja ik heb al een hoop kosten gemaakt voor niets. Dure aankopen gaan in de ijskast, diverse zaken al geannuleerd.
Dat heeft een reden. Het is niet bewezen dat die totale lockdown iets oplevert. Ook valt er niets zinnigs te zeggen over aantallen doden en de doodsoorzaken.Maurice079 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:07:
Het lijkt me onvermijdelijk dat de teugels binnen zeer korte termijn strakker worden aangetrokken. De overheid heeft de Nederlanders een mogelijkheid gegeven om nog met enige vrijheid deze crisis door te maken. Helaas toont een aanzienlijk deel van de bevolking aan hier gewoon niet mee om te kunnen gaan. Alhoewel ik eerder geen voorstander was (en eigenlijk nog steeds niet), zie ik geen andere optie. Jammer
Ja, ik vind het gedrag van sommigen ook aso, maar ik kan het ook begrijpen.
Mensen worden nu al gek. We moeten juist het normale leven door laten gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 21-03-2020 22:09 ]
Als de huidige maatregelen (of zelfs erger) echt nog een jaar duren, is gaat het vakantiegeld op aan antidepressiva (eventueel in de vorm van alcohol en drugs).Arrne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:08:
Als de huidige maatregelen (of zelfs erger) echt nog een jaar duren, is het maar de vraag of er in 2021 nog een Nederlander is die zich een vakantie kan veroorloven. Dan is de economie totaal kapot.
Hornbach / Den Haag pic.twitter.com/rSBh1dVyqd
— Michael Vos (@michaelvos1978) 21 maart 2020
Waarom doe je dit? Ik vind dit best wel erg imho.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
uiteindelijk kost een brood een brood en een bier een bier. Een uur grasmaaien is dan een brood en een bier. etc etc.Arrne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:08:
Voor hen die te lui zijn om asperges te steken of gras te maaien wordt het gras eten, voor wie werken wil is er denk ik prima een vakantie te regelen. Vliegen misschien lastig maar verder mer wat ruildiensten kom je ver.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik ben ook voor het normale leven door laten gaan.. met gepaste maatregelen.
Je kan niet een jaar op slot gaan .
Dan is heel nederland of laat ik zeggen de wereld economie naar de knoppen.
Ik ben ondernemer in de bouw en ziet er nu nog goed uit.
Natuurlijk zijn dit lopende projecten en zal de klap nog wel komen,.
IT lock-down heeft vooralsnog geen effect op de aantal besmettingen/doden.
Je kan niet een jaar op slot gaan .
Dan is heel nederland of laat ik zeggen de wereld economie naar de knoppen.
Ik ben ondernemer in de bouw en ziet er nu nog goed uit.
Natuurlijk zijn dit lopende projecten en zal de klap nog wel komen,.
IT lock-down heeft vooralsnog geen effect op de aantal besmettingen/doden.
Mensen moeten maar eens accepteren dat dit een crisisperiode is en alles dan niet is zoals het normaal was. Het lijkt gewoon niet tot mensen door te dringen dat dit associale tokkiegedrag gewoon tot duizenden doden leidt, zodat zij hun normale leventje kunnen leiden. Ik kan er echt met m'n hoofd niet bijSvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:09:
[...]
Dat heeft een reden. Het is niet bewezen dat die totale lockdown iets oplevert. Ook valt er niets zinnigs te zeggen over aantallen doden en de doodsoorzaken.
Ja, ik vind het gedrag van sommigen ook aso, maar ik kan het ook begrijpen.
Mensen worden nu al gek. We moeten juist het normale leven door laten gaan.
PSN: xMaurice93
Je kunt nog altijd gaan wandelen, fietsen etc., je kunt best nog best bij ouders op bezoek gaan zolang beide partijen voorzichtig zijn (geen drukke bijeenkomsten bijwonen, niet te vaak naar winkels, afstand houden, niet gaan als een van de partijen ziekjes is). Vind je het te riskant om langs je ouders te gaan; er bestaan al enige tijd uitvindingen zoals een telefoon en het internet, dus bellen, smsen, Whatsappen, Skypen, mailen...er zijn tal van manieren om contact te houden met familie en vrienden. Ik kom ook nog maar zelden bij mijn ouders en schoonouders op dit moment, maar we bellen, appen en mailen daarentegen vaker.SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:47:
[...]
En alleenstaanden dan? Die 'mogen' niet naar familie, vrienden, etc.. En het verenigingsleven ligt ook plat.
Ja, voor alleenstaanden kan de eenzaamheid wat sneller toeslaan, stond ook al uitgebreid in de kranten. Ik zou hen aanraden om te kijken welke dingen je kunt doen om je bezig te houden, afgezien van wandelen/fietsen e.d. Wellicht is dit het moment om een online cursus te starten (van wat dan ook) om jezelf te verbeteren, een nieuwe skill te leren of een hobby te starten. Heb je nog klusjes/projectjes in en om het huis waarvoor je niet 10 keer naar de winkel hoeft, ga dat doen. Moest je nog een of meerdere ruimtes verven, maar ben je een half jaar terug gestopt na de woonkamer en heb je de verf nog staan...ideaal moment om dat nu te doen. Voorheen vanwege "druk druk druk" geen tijd meer gehad voor hobbies als lezen of gamen, kan nu prima.
Ik kan nog wel een hele tijd doorgaan. En ja, er zijn vast genoeg mensen die alles altijd "in the moment" doen, niets op voorraad hebben en normaal van dag tot dag leven. Ja, voor zulke mensen zal de omslag het grootst zijn.
Heb zelf de laatste paar jaren vrijwel niet zitten gamen (druk druk, huis gekocht, reizen etc) maar ben het nu weer wat meer aan het doen. We hebben ook nog kasten vol met boeken, daar ben ik nog 2 jaar zoet mee als ik ze allemaal wil lezen.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ja, ik krijg in dit topic wel een beetje het idee dat mensen die het hebben over zware maatregelen voor een hele lange periode geen idee hebben wat daarvan de gevolgen zullen zijn.SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Als de huidige maatregelen (of zelfs erger) echt nog een jaar duren, is gaat het vakantiegeld op aan antidepressiva (eventueel in de vorm van alcohol en drugs).
En daar valt dus ook onder strengere maatregelen. Er moet geprobeerd worden onder de maximale capaciteit van de ziekenhuizen te blijven en daar zijn de huidige maatregelen voor. Als mensen te dom zijn om die dan ook uit te voeren, dan moeten er tijdelijk strengere komen om de verspreiding weer even te verminderen. Zodra de IC's dan weer een stuk leger zijn kunnen de regels weer wat gereduceerd worden.fevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:12:
Ik ben ook voor het normale leven door laten gaan.. met gepaste maatregelen.
Wat wil je anders? De zorg compleet op zijn gat laten gaan en Italië^2 krijgen?
Het zal aantrekken en loslaten worden van de regels om de hoeveelheid gevallen te bedwingen. Ene periode meer vrijheden, andere periode minder. Geen enkel land zal tot 2021 compleet in lock down zitten.
Er is geen keus vrees ik.Arrne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Ja, ik krijg in dit topic wel een beetje het idee dat mensen die het hebben over zware maatregelen voor een hele lange periode geen idee hebben wat daarvan de gevolgen zullen zijn.
Waar ik me trouwens het meest over verbaas nu... Waar is dat één Europa sentiment nu? Alle landen doen nu 'ieder voor zich' en de hele EU kan wat mij betreft in de prullenbak.
We gaan het zien. Ik heb al 3a4 maanden geleden zonnepanelen besteld, worden komende week geplaatst. Nog niet afgemeld iig, wel nagevraagd daarover, en gaat door.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
Ja een flinke investering in maar het geld daarvoor ligt al maanden klaar. Tevens levert het me wel energie op richting zelfvoorzienend zijn.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Waarom werken veel mensen dan nog steeds tezamen in dezelfde gebouwen?Maurice079 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:13:
[...]
Mensen moeten maar eens accepteren dat dit een crisisperiode is en alles dan niet is zoals het normaal was. Het lijkt gewoon niet tot mensen door te dringen dat dit associale tokkiegedrag gewoon tot duizenden doden leidt, zodat zij hun normale leventje kunnen leiden. Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij
Werkgevers moeten maar eens accepteren dat dit een crisisperiode is en degenen die niet nodig zijn voor bijv. de voedselvoorziening of de zorg thuis behoren te blijven.
Ik kan er echt niet met mijn hoofd bij.
Eerlijk is eerlijk we zijn uiteraard snel negatief, maar aan de andere kant ik ben niet echt optimistisch met alle signalen.Arrne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Ja, ik krijg in dit topic wel een beetje het idee dat mensen die het hebben over zware maatregelen voor een hele lange periode geen idee hebben wat daarvan de gevolgen zullen zijn.
Mektheb schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:22:
[...]
Eerlijk is eerlijk we zijn uiteraard snel negatief, maar aan de andere kant ik ben niet echt optimistisch met alle signalen.
[ Voor 38% gewijzigd door Scorpio861 op 21-03-2020 22:27 ]
Een van de positieve gevolgen van zware maatregelen is dat de ziekenhuizen ontlast worden en er minder doden vallen in een korte tijd.Arrne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Onze schoonmaakster is al weken ziek (nee, is niet thuis gaan werken), iedereen bezorgd, gister hoorde ik dat ze volgende symptomen had : koorts, hoesten, spierpijn, kortademig, moe............maar houdt zelf vol dat het bronchitis is en geen Covid-19, daar had ze wel vaker last van.Rainesh schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:59:
[...]
En toevallig ken ik diegene die overleden is...wat ik begrepen heb is dat hij wel besmet was met Corona maar niet overleden aan corona. Kreeg een hartstilstand na reanimatie.
Hopelijk gaat het over en overlijdt ze niet aan bronchitis.
Of wacht.......
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ik heb hier zelfs in Brabant waar ik woon een geval van 'vriendelijke buren'die van de week om 20;00uur keihard stonden te klappen voor de deur en nu doodleuk een verjaardag geven met tig visite 
soms begrijp ik de roep om strengere maatregelen maar al te goed, hoe lastig dat ook gaat zijn maar blijkbaar keihard nodig voor sommigen.
soms begrijp ik de roep om strengere maatregelen maar al te goed, hoe lastig dat ook gaat zijn maar blijkbaar keihard nodig voor sommigen.
Ja, (zware) maatregelen over een langere periode gaat niet werken.Arrne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Er moet ook goed nagedacht worden hoe we dit op kunnen lossen, hoe we en-en kunnen krijgen.
En social distancing en een draaiende economie.
Periodes van teugels vieren.
Bijv horeca open met 1 persoon per tafel. Kantoren open voor een deel van de werknemers, eventueel op rouleerbasis.
Misschien op momenten scholen soms (deels) open.
Etc.
En van thuiswerken (en misschien thuislessen) een normale zaak maken ipv de hap-snap noodmaatregel die het nu is.
Meer van dat soort dingen. We moeten kijken hoe we dit slim en misschien innovatief aan kunnen pakken.
Denken in oplossingen en niet in problemen.
Tot het ergste voorbij is, of er een vaccin is, of een behandeling.
Wat er ook maar eerst komt.
Een ding is wel zeker: Het zal wel even duren tot dingen weer zijn zoals het paar weken geleden was.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Waarom moeten zij thuis blijven? Geen enkele maatregel zegt dat volgens mij, of zit ik er naast?JoStad schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:21:
[...]
Waarom werken veel mensen dan nog steeds tezamen in dezelfde gebouwen?
Werkgevers moeten maar eens accepteren dat dit een crisisperiode is en degenen die niet nodig zijn voor bijv. de voedselvoorziening of de zorg thuis behoren te blijven.
Social distancing, afstand houden van anderen, is cruciaal om #corona in te dammen. Toch werd het vandaag massaal genegeerd. Tot frustratie van hen die niet meer naar buiten kunnen, omdat ze zelf corona hebben. “Blijf thuis, anders gaan we het virus niet stoppen.” #Nieuwsuur pic.twitter.com/lhEf8OvWDP
— Nieuwsuur (@Nieuwsuur) 21 maart 2020
Zegt genoeg toch?
Ik moet maandag naar de tandarts om een gaatje te vullen, van de week gebeld of de afspraak doorgaat en dat gaat het.GAIAjohan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:21:
[...]
We gaan het zien. Ik heb al 3a4 maanden geleden zonnepanelen besteld, worden komende week geplaatst. Nog niet afgemeld iig, wel nagevraagd daarover, en gaat door.
Ja een flinke investering in maar het geld daarvoor ligt al maanden klaar. Tevens levert het me wel energie op richting zelfvoorzienend zijn.
Vrijdag VCA-cursus gaat ook gewoon door.
En wat stel je voor kwa samenwerking in Europa? Denk je dat de staten in de VS allemaal samenwerken?Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:21:
[...]
Er is geen keus vrees ik.
Waar ik me trouwens het meest over verbaas nu... Waar is dat één Europa sentiment nu? Alle landen doen nu 'ieder voor zich' en de hele EU kan wat mij betreft in de prullenbak.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Die maatregelen zijn niet voldoende.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:28:
[...]
Waarom moeten zij thuis blijven? Geen enkele maatregel zegt dat volgens mij, of zit ik er naast?
zie ook:
YouTube: How covid-19 spreads through aerosol transmission?
Mijn echtgenote is gastouder voor kinderen van ouders die in de zorg werken. Daardoor kom ik thuis met meer personen in aanraking dan op mijn werk.
Feitelijk hetzelfde als binnen Nederland. Een aantal sociale initiatieven, lekker hypocriet klappen, maar puntje bij paaltje hamsteren voor je vaderland en in het park, de bouwmarkt of het verdere dagelijks leven vooral je eigen ding doen.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:21:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Een beetje een trol post niet?JoStad schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:21:
[...]
Waarom werken veel mensen dan nog steeds tezamen in dezelfde gebouwen?
Ondernemers beseffen juist als eerste dat het crisis is want nul omzet. Hier in Spanje vallen de eerste bedrijven al om, met een hoop werklozen als gevolg. De aangekondigde overheids maatregelen lijken mij ook enkel een druppel op de gloeiende plaat, dit gaat nog heel hard doorwerken.
De lockdown gaat er in Nederland ook wel komen, al dan niet met druk van omliggende landen of de EU.
Rutte zei toch dat de lockdown geen zin zou hebben?
Vraag mij af of hij hierover anders begint te denken. Egoïsme regeert, zoals verwacht ofcourse. Het collectief telt hier niet.
Vraag mij af of hij hierover anders begint te denken. Egoïsme regeert, zoals verwacht ofcourse. Het collectief telt hier niet.
Zei hij niet dat een lockdown nú geen juiste optie was? En dat we komende weken maatregelen zullen moeten versoepelen/verzwaren. Dus variëren tussen meerdere tinten grijs aan lockdown.
Helemaal mee eens. Genoeg te doen, maar zonder sociale breaks is het alles behalve prettig.Moi_in_actie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:13:
[...]
Je kunt nog altijd gaan wandelen, fietsen etc., je kunt best nog best bij ouders op bezoek gaan zolang beide partijen voorzichtig zijn (geen drukke bijeenkomsten bijwonen, niet te vaak naar winkels, afstand houden, niet gaan als een van de partijen ziekjes is). Vind je het te riskant om langs je ouders te gaan; er bestaan al enige tijd uitvindingen zoals een telefoon en het internet, dus bellen, smsen, Whatsappen, Skypen, mailen...er zijn tal van manieren om contact te houden met familie en vrienden. Ik kom ook nog maar zelden bij mijn ouders en schoonouders op dit moment, maar we bellen, appen en mailen daarentegen vaker.
Ja, voor alleenstaanden kan de eenzaamheid wat sneller toeslaan, stond ook al uitgebreid in de kranten. Ik zou hen aanraden om te kijken welke dingen je kunt doen om je bezig te houden, afgezien van wandelen/fietsen e.d. Wellicht is dit het moment om een online cursus te starten (van wat dan ook) om jezelf te verbeteren, een nieuwe skill te leren of een hobby te starten. Heb je nog klusjes/projectjes in en om het huis waarvoor je niet 10 keer naar de winkel hoeft, ga dat doen. Moest je nog een of meerdere ruimtes verven, maar ben je een half jaar terug gestopt na de woonkamer en heb je de verf nog staan...ideaal moment om dat nu te doen. Voorheen vanwege "druk druk druk" geen tijd meer gehad voor hobbies als lezen of gamen, kan nu prima.
Ik kan nog wel een hele tijd doorgaan. En ja, er zijn vast genoeg mensen die alles altijd "in the moment" doen, niets op voorraad hebben en normaal van dag tot dag leven. Ja, voor zulke mensen zal de omslag het grootst zijn.
Heb zelf de laatste paar jaren vrijwel niet zitten gamen (druk druk, huis gekocht, reizen etc) maar ben het nu weer wat meer aan het doen. We hebben ook nog kasten vol met boeken, daar ben ik nog 2 jaar zoet mee als ik ze allemaal wil lezen.
En ja je kunt nog naar familie, tenzij ze met die totale lockdown komen. Dat is de reden dat ik mij daar zorgen om maak. Ik vraag mij af in hoeverre die total-lockdown-roepers thuis gewoon sociale contacten hebben omdat ze niet alleen wonen, en dan is het een stuk gemakkelijker om total lockdown te roepen.
Mijn grootste hobbies (sporten) kunnen niet solo, en liggen dus stil.
Aan het begin van de avond naar de supermarkt geweest. Groepje hangjongeren (tussen 10-16 jaar schat ik) die aan het klieren waren en opzettelijk naar mensen aan het kuchen en hoesten waren. Ze waren weg toen weer weg ging, anders had ik denk ik de politie gebeld hierover.
Denk dat dit soort gedrag alleen maar zal toenemen de komende weken en maanden als er geen sociale activiteiten zijn en er geen handhaving is.
Denk dat dit soort gedrag alleen maar zal toenemen de komende weken en maanden als er geen sociale activiteiten zijn en er geen handhaving is.
Verwijderd
Mooi staaltje stemmingmakerij. Iedereen die je bij bouwmarkt zag, geef ik groot gelijk. Ze houden rekening met afstand, doen niks wat niet mag. Wat is het probleem dan?
Die hardlopers of mensen bij water zouden het beter bij richtlijnen kunnen houden, er vanuit gaand dat ze niet uit hetzelfde gezin komen. Of moet je ook 1,5 meter afstand houden tot je eigen gezin?
Je blijft echt oneliners neergooien die allemaal op hetzelfde neerkomen. Je boodschap is echt wel overgekomen, en als mensen het niet met je eens zijn dan is dat omdat ze hun prioriteiten elders hebben liggen dan jij. Dat blijven herhalen gaat dat echt niet veranderen.SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Als de huidige maatregelen (of zelfs erger) echt nog een jaar duren, is gaat het vakantiegeld op aan antidepressiva (eventueel in de vorm van alcohol en drugs).
Nu ken ik je alleen uit dit topic maar ik maak me toch een beetje zorgen om je. Het lijkt alsof je jezelf juist door dat reageren hier enorm aan het opnaaien bent. Neem alsjeblieft een beetje afstand, op deze manier wordt je in een week ofzo inderdaad rijp voor het gesticht. Ik maak me echt een beetje zorgen om je en dan met name wat dit topic met je doet.
Er zijn genoeg initiatieven om eenzame ouderen op afstand gezelschap te houden. Mocht je eenzaam zijn of je sociaal geïsoleerd voelen is het misschien heel prettig om daaraan mee te doen; twee vliegen in 1 klap.
En de premier van Spanje? Ook een stemmingmaker?Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:37:
[...]
Mooi staaltje stemmingmakerij. Iedereen die je bij bouwmarkt zag, geef ik groot gelijk. Ze houden rekening met afstand, doen niks wat niet mag. Wat is het probleem dan?
Die hardlopers of mensen bij water zouden het beter bij richtlijnen kunnen houden, er vanuit gaand dat ze niet uit hetzelfde gezin komen. Of moet je ook 1,5 meter afstand houden tot je eigen gezin?
Premier Spanje: noodtoestand werkt beter dan groepsimmuniteit
De Spaanse premier Sánchez heeft het uitroepen van de noodtoestand in zijn land verdedigd. "De ergste voorspellingen zijn waargemaakt", zei hij in een lange toespraak vanuit zijn regeringspaleis. "Onze medische zorg maakt de ernstige crisis mee van afgelopen honderd jaar. We waren hier niet op voorbereid."
Meerdere landen hebben een andere strategie gekozen om het coronavirus te bestrijden. Zo probeert Nederland met mildere maatregelen het virus in te dammen en groepsimmuniteit te bereiken. Maar volgens Sánchez is die strategie onhoudbaar. "Landen zagen zich genoodzaakt deze beslissing te veranderen omdat hij in de praktijk niet werkt."
Spanje is na China en Italië het zwaarst getroffen land ter wereld. De afgelopen 24 uur kwamen er in Spanje 4946 besmettingen door corona bij. Het totaal is nu 24.926. Het aantal doden steeg met ruim 300 naar 1326.
"Diegenen die dit de ergste situatie noemen sinds de Tweede Wereldoorlog hebben gelijk. Nog nooit hebben we zo'n moeilijke situatie meegemaakt", zei Sánchez. "We worden allemaal op de proef gesteld. Als dit voorbij is, zullen we zien dat we hier overheen kwamen. Dat het ons lukte deze strijd te winnen."
Lockdown heeft geen zin, tenzij mensen massaal de adviezen negeren.Tominatie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:35:
Rutte zei toch dat de lockdown geen zin zou hebben?
Ik voel een lockdown aankomen, die ‘het volk’ over zichzelf heeft afgeroepen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Verwijderd
Tja. Balen. We hebben maatregels en richtlijnen, moeten al blij zijn als mensen zich daar aan houden.JoStad schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:30:
[...]
Die maatregelen zijn niet voldoende.
zie ook:
YouTube: How covid-19 spreads through aerosol transmission?
Ik denk dat de werkomgeving een grote bron van besmettingen is. De maatregelen zoals handen wassen voor werksituaties lijken me een druppel op de gloeiende plaat.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:34:
[...]
Een beetje een trol post niet? Ondernemers beseffen juist als eerste dat het crisis is want nul omzet. Hier in Spanje vallen de eerste bedrijven al om, met een hoop werklozen als gevolg. De aangekondigde overheids maatregelen lijken mij ook enkel een druppel op de gloeiende plaat, dit gaat nog heel hard doorwerken. De lockdown gaat er in Nederland ook wel komen, al dan niet met druk van omliggende landen of de EU.
zie ook:
https://www.rijksoverheid...ronavirus-voor-werkgevers
Verwijderd
Spanje gaat lekker inderdaad, werkt goed wat ze daar doen.Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:38:
[...]
En de premier van Spanje? Ook een stemmingmaker?
[...]
En België? Doen het ook fout?Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:44:
[...]
Spanje gaat lekker inderdaad, werkt goed wat ze daar doen.
https://www.bndestem.nl/r...renge-controles~a37bb96f/
....
Laten we eerst kijken hoe het Nederland zal vergaan voor we andere landen de maat nemenVerwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:44:
[...]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zij deden eerst wat wij deden waarna het escaleerde. Of zie ik het verkeerd?Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:44:
[...]
BelgiëVorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:45:
[...]
En België? Doen het ook fout?
https://www.bndestem.nl/r...renge-controles~a37bb96f/
....
En mochten ze het hier oppikken, brengen ze het ook naar België
Ik snap echt de Nederlandse nieuwsstations niet die de Belgen fantastisch vinden..
En ondertussen denken de Belgen dat ze ons de maat moeten nemen
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 21-03-2020 22:49 ]
Wij hebben de vakantie ook voor juli en augustus staan in Italië. Zowel met vrienden als familie. Er is wel consensus dat de kans echt 0.0 is dat door kan gaan. Ik zie echt geen enkel scenario dat dat zou kunnen. Jammer maar helaas.fevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:02:
[...]
Mijn vakantie staat op begin augustus gepland.
Rutte zij vorige week vrijdag ook nog dat de scholen open zouden blijven. Ik zei toen op het werk nog dat maandag de scholen gewoon dicht zouden gaan...DeKoetsier schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:36:
Zei hij niet dat een lockdown nú geen juiste optie was? En dat we komende weken maatregelen zullen moeten versoepelen/verzwaren. Dus variëren tussen meerdere tinten grijs aan lockdown.
Ik stond afgelopen vrijdag nog ergens te wachten en ineens stond er een man zo goed als tegen mij aan te pruttelen.. zo dichtbij dat hij normaal al binnen mijn persoonlijke ruimte zat.
Bij de supermarkt zie ik ook de helft lak hebben aan de regels.
Een vriendin van ons werkt in het ziekenhuis, die moet al bijspringen op de IC (nee, daar werkt ze normaal dus nooit) sinds 3 dagen terug en ik heb weliswaar geen glazen bol maar ik verwacht dat er, ten minste voor Brabant, flinke restricties aan zitten te komen..
Links of rechtsom... We zullen het gaan meemaken
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Eerste keer met m’n kinderen (1 &2 jaar) .. echt heel erg jammer.PWM schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:48:
[...]
Wij hebben de vakantie ook voor juli en augustus staan in Italië. Zowel met vrienden als familie. Er is wel consensus dat de kans echt 0.0 is dat door kan gaan. Ik zie echt geen enkel scenario dat dat zou kunnen. Jammer maar helaas.
Maar gezondheid gaat natuurlijk ten alle tijden voor.
Ik vrees daar eerlijk gezegd ook wat voor. Even geleden werden hier toch ook al grafieken gedeeld waarop het aantal doden naar verhouding en tijd uitgezet waren. En daar stond NL gelijk aan/voor op Italië zelfs. Kan het zo 1, 2, 3 niet vinden.Tominatie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:47:
[...]
Zij deden eerst wat wij deden waarna het escaleerde. Of zie ik het verkeerd?
Wij lopen hiero sowieso achter de feiten aan. Leren van andere landen doen wij iedergeval niet. Wij wachten tot de escalatie en nemen dan actie. AchjaDeKoetsier schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:50:
[...]
Ik vrees daar eerlijk gezegd ook wat voor. Even geleden werden hier toch ook al grafieken gedeeld waarop het aantal doden naar verhouding en tijd uitgezet waren. En daar stond NL gelijk aan/voor op Italië zelfs. Kan het zo 1, 2, 3 niet vinden.
Makkelijk zal het zeker niet zijn, voor de een is de impact groter dan de ander. Mijn vriendin en ik gaan graag naar de bios, dat kan nu niet maar oke, Netflixen thuis op de bank is een prima alternatief. We gaan ook graag er even op uit, ergens lunchen, stukje wandelen...dat blijft nu beperkt tot het wandelen. Ik doe zelf geen teamsport dus dat gemis heb ik mu niet, maar onbezorgd "een gezellig avondje met vrienden" is er nu niet bij. Ik zal niet zeggen dat we dat de komende weken/maanden nooit meer gaan doen, maar het zal een veel meer weloverwogen keuze zijn.SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:37:
[...]
Helemaal mee eens. Genoeg te doen, maar zonder sociale breaks is het alles behalve prettig.
En ja je kunt nog naar familie, tenzij ze met die totale lockdown komen. Dat is de reden dat ik mij daar zorgen om maak. Ik vraag mij af in hoeverre die total-lockdown-roepers thuis gewoon sociale contacten hebben omdat ze niet alleen wonen, en dan is het een stuk gemakkelijker om total lockdown te roepen.
Mijn grootste hobbies (sporten) kunnen niet solo, en liggen dus stil.
Het ergste gemis dit jaar zal vrees ik het gebrek aan vakantie reizen zijn. We waren toevallig dit jaar van plan een rondreis te maken rond de Alpen (Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en Duitsland). Nou, dat wordt hem gegarandeerd niet dit jaar, dan hopelijk maar volgend jaar. Ook een weekje weg naar Duitsland in de meivakantie slaan we over. Of we uberhaupt nog op vakantie gaan deze lente/zomer betwijfel ik, ik acht de kans groot van niet of alleen ergens in Nederland een weekendje (mocht de situatie het toestaan). Tsja, balen, maar het is even niet anders.
Ik probeer het positief te blijven zien...geen grootse vakanties betekent duizenden euro's besparen. Dat kan ik dan steken in een pc upgrade en misschien toch die nieuwe smartphone. En de vakantiedagen spaar ik me dan ook deels uit, niet dat ik er te weinig heb (bijna 50 per jaar), maar dan spaar ik me er flink wat op voor komend jaar en plan ik dan een paar langere vakanties. When life gives you lemons...
Ik kom zelf eigenlijk niet meer buiten, behalve dan de dagelijkse wandeling door het dorp/langs de Maas om niet kierewiet te worden. Ik werk sinds vorige week donderdag de 12e immers thuis. Gisteren In 20 minuten wandelen, zonder langs de doorgaande weg te gaan, 7 Belgische auto's.. Oh wat doen die Belgen het fantastisch.
Alleen vandaag moest ik even naar Roermond ivm afspraak met een zorgverlener, en daar was het vrijwel uitgestorven.
Onderweg zag ik wel veel Belgen.. oh wat doen die Belgen het goed.
Alleen vandaag moest ik even naar Roermond ivm afspraak met een zorgverlener, en daar was het vrijwel uitgestorven.
Onderweg zag ik wel veel Belgen.. oh wat doen die Belgen het goed.
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 21-03-2020 22:55 ]
Overigens wisten RIVM en de regering echt wel dat een bepaald deel van de bevolking de opgelegde maatregelen in min of meerdere mate zou negeren of minder serieus nemen toen ze die afkondigden. Het bestaat niet dat ze zo dom waren om anders te verwachten. Waarschijnlijk is dit gewoon meegenomen in voorspellingen/modellen.
Onder aan de streep gaat het er gewoon om het totale contact tussen personen te reduceren, en je kunt niet ontkennen dat dat gebeurd is. De vraag is nu of dat genoeg geweest is.
Ik ben overigens blijkbaar een unicum hier, want ik had vandaag het idee dat mensen het toch vrij serieus namen. Zowel bij mijn bezoek aan de bouwmarkt (lekker rustig en mensen die afstand hielden in de rij) als mijn wandeling door het bos (de meesten die dicht bij elkaar liepen leken me gezinnen of stelletjes). Het is altijd makkelijker om het negatieve te benadrukken.
Onder aan de streep gaat het er gewoon om het totale contact tussen personen te reduceren, en je kunt niet ontkennen dat dat gebeurd is. De vraag is nu of dat genoeg geweest is.
Ik ben overigens blijkbaar een unicum hier, want ik had vandaag het idee dat mensen het toch vrij serieus namen. Zowel bij mijn bezoek aan de bouwmarkt (lekker rustig en mensen die afstand hielden in de rij) als mijn wandeling door het bos (de meesten die dicht bij elkaar liepen leken me gezinnen of stelletjes). Het is altijd makkelijker om het negatieve te benadrukken.
Gaan ze bij een lockdown ook hanteren dat als je geen cruciaal beroep hebt dat je niet naar je werk gaat?
https://www.youtube.com/@droommotor
Ik weet niet. Ik gok dat we naar een nieuw normaal gaan gedurende een jaar of 2.PWM schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:48:
[...]
Wij hebben de vakantie ook voor juli en augustus staan in Italië. Zowel met vrienden als familie. Er is wel consensus dat de kans echt 0.0 is dat door kan gaan. Ik zie echt geen enkel scenario dat dat zou kunnen. Jammer maar helaas.
Als je kijkt dat samenleving zijn functioneren tijden b.v. de 2de wereldoorlog, is het ook mogelijk dat we onder deze omstandigheden blijven functioneren. Hoe is is de vraag dat wel. Maar wellicht dat er senarios mogelijk worden om toch die vakantie te houden onder aangepaste omstandigheden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]