Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.765 views

Onderwerpen

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cijfers moeten in perspectief worden gezien: https://www.bloomberg.com...-other-illness-italy-says

Je kunt pas wat over het aantallen doden zeggen als je een completer plaatje hebt, zoals de cijfers in dit artikel.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Doden is één ding, het leven na ernstige longschade en spierafname is wat anders. En dat treft ook ‘gezonde’ mensen.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:24:
Cijfers moeten in perspectief worden gezien: https://www.bloomberg.com...-other-illness-italy-says

Je kunt pas wat over het aantallen doden zeggen als je een completer plaatje hebt, zoals de cijfers in dit artikel.
Realiseer je wel dat deze 'bestaande ziekten' redelijk normale dingen zijn waar je normaal best oud kan worden zoals hoge bloeddruk.

Dit zijn niet allemaal mensen die al eerder ernstig ziek waren.

Ik wil geen paniek zaaien maar je rijk rekenen omdat je jezelf best gezond vindt is mogelijk naief.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03

gws24

Thinking is hard!

SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:24:

Sorry, maar dit gaat echt veel verder dan wat jij stelt. Ja, de meesten hadden onderliggende medische aandoeningen maar genoeg daar van zijn aandoeningen waar ze nog jaren mee hadden kunnen leven.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• SvMp
  • Niet online
7o9 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:30:
[...]

Realiseer je wel dat deze 'bestaande ziekten' redelijk normale dingen zijn waar je normaal best oud kan worden zoals hoge bloeddruk.

Dit zijn niet allemaal mensen die al eerder ernstig ziek waren.

Ik wil geen paniek zaaien maar je rijk rekenen omdat je jezelf best gezond vindt is mogelijk naief.
Ik reken mezelf niet rijk. Jouw reply benadrukt het belang voor gespecificeerde cijfers. In het door mij geposte artikel worden alleen bestaande aandoeningen geteld, maar die zouden ook gerangschikt moeten worden in ernst. Want je hebt gelijk dat op grond van dingen waar je normaal best oud mee kan worden heel anders bekeken moeten worden dan ernstigere aandoeningen.

• 7o9
  • Niet online

7o9

SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Ik reken mezelf niet rijk. Jouw reply benadrukt het belang voor gespecificeerde cijfers. In het door mij geposte artikel worden alleen bestaande aandoeningen geteld, maar die zouden ook gerangschikt moeten worden in ernst. Want je hebt gelijk dat op grond van dingen waar je normaal best oud mee kan worden heel anders bekeken moeten worden dan ernstigere aandoeningen.
Dan zijn we het eens geloof ik.

Cijfers zijn weinig waard zonder context.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

EDIT: De site is inmiddels al weer aangepast naar ~40 per dag en een totaal van 298 op de ic dus lijkt een fout te zijn. De tweede screenshot is dus waarschijnlijk een fout van de site (en ja die had ik zelf genomen)

ORIGINELE post:
pfff, in vergelijking met vanochtend is het aantal nieuwe ic opnamen op de site van NICE aangepast/aangevuld. Waar het vanochtend nog voor de afgelopen dagen een aantal liet zien van ~40 per dag is dat nu voor de laatste 3 dagen ~100 per dag.

eerst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GR6GRtp46Rjz1lEp9S0A2QjIrHI=/f/image/qkf42NtnizwBzkuY5kOPamrA.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Npiq-5_fURp9Nb_LXw_N1HnZBlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4yArlOSmHBlgqcHBbyjS2c2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door gws24 op 21-03-2020 19:02 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28

ErA

Ik ben de afgelopen 24 uur bezig geweest met de cijfertjes van Corona, waarbij ik met name geïntrigeerd was door de Duitse cijfers.

2 cijfers zijn van belang om tot een goede forecast te komen:
- Het aantal besmettingen per dode
- Incrementele stijging van het aantal doden per dag

Het eerste cijfer kan zo laag zijn als 1 op 500. Dit is ongeveer de absolute onvermijdbare ondergrens. De statische factoren die in de eerste instantie dit cijfer kunnen bepalen zijn denk ik: algemene landelijke gezondheidszorg kwaliteit / algemene Levensverwachting. De dynamische factor in de corona crisis is de beschikbaarheid van de juiste zorg. In het geval van Corona: beademing.
Zo lang de capaciteit niet bereikt is acht ik de bovengrens van "onvermijdbare" doden op 1 op 100. Dit betekent dat de gezondheidszorg aanzienlijk slechter is dan in Duitsland.

Het tweede cijfer wordt denk ik in de basis bepaald door infrastructuur en facilitering voor verspreiding. Westerse landen doen het hier goed.De belangrijke dynamische factor in deze welke maatregelen er getroffen worden/zijn. Deze increment bedraagt de afgelopen 10 dagen 22% voor italie, 35% voor duitland en 39% voor nederland.

Een enkele procent maakt heel veel verschil over een periode van 14 dagen trouwens..

Het is lastig om echt conclusies te trekken of om modellen te maken.

In ieder geval acht ik op basis van de cijfers het aantal besmettingen in Nederland minimaal op 40.000. en dan ben ik voorzichtig. (ik hanteer dan 300 op 1). Waarmee ik nederland zwaar onderwaardeer tov duitsland.

Wij lopen 2 weken achter op italie en hebben relatief later echt actie ondernomen (13 feb).

Ik hoop dat de komende dagen het cijfers van gem. 44% groei in het aantal doden tov het huidige totaal. Dit zou dan een gevolg kunnen zijn van genomen maatregelen.

Op basis van de huidige stijging krijgen we dinsdag te horen dat er ~100 doden zijn gevallen en donderdag ~200.

1 ding staat wat mij betreft rotsvast:

Het aantal besmettingen met Corona is tientallen zo niet honderden keren hoger dan de cijfers doen weergeven. Alles en iedereen testen zou gedaan moeten worden zodat men bewust wordt van de omvang van deze crisis.

Dit is het lijstje van het totaal aantal doden op basis van het gem. van de afgelopen 16 dagen.
194 +54
270 +76
375 +105
522 +146
725 +203
1008 +283
1401 +393
1947 +546
2706 +759
3762 +1055
5229 +1467
7268 +2039
10102 +2834
:/

[ Voor 5% gewijzigd door ErA op 21-03-2020 18:43 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:01
Mijn vader is 80 plus en heeft een hele batterij hartmedicijnen, bloedverdunners en dergelijke. Daarvan zouden ze ook wellicht zeggen dat hij al "iets had". Maar dat is niet ziek.

Hij is wel eigenwijs overigens. Die gaat gewoon doodleuk naar de afhaalchinees als de bezorging issues heeft. Terwijl wij denken: "moet dat nu? "

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

D-e-n schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:41:
Mijn vader is 80 plus en heeft een hele batterij hartmedicijnen, bloedverdunners en dergelijke. Daarvan zouden ze ook wellicht zeggen dat hij al "iets had". Maar dat is niet ziek.

Hij is wel eigenwijs overigens. Die gaat gewoon doodleuk naar de afhaalchinees als de bezorging issues heeft. Terwijl wij denken: "moet dat nu? "
Ik heb mijn ouders vandaag nog aan de telefoon gehad en op de vingers getikt omdat ze naar een bouwmarkt zijn gegaan. Mijn vader is wel wat jonger (begin 60) maar heeft een hoge bloeddruk, dus hij moet echt wel uitkijken.

In ander nieuws, net even eten besteld via Uber Eats. Zij vragen voorlopig dus geen bezorgkosten. Erg coulant. Is het ook wat aantrekkelijker om je bezorgkosten als fooi aan je bezorger te geven. Dan vind ik die lachwekkend hoge 'transactiekosten' die Thuisbezorgd nu voor eigen rekening neemt een lachertje. Nou wil ik Uber niet ophemelen maar Thuisbezorgd is toch wel een flinke slag erger.

• coldasice
  • Laatst online: 20:57
Een klein lichtpuntje: Iran lijkt wel langzaam de goeie kant op te gaan, het absoluut aantal nieuwe positief geteste mensen is al een aantal dagen stabiel danwel dalende, soms onder de 1000 per dag, het groeipercentage daalt gestaag naar +5% per dag nu. Het aantal actieve gevallen daalt zelfs licht. Uiteraard neemt het aantal doden nog wel even toe, maar er zijn wel lichtpuntjes....

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
ErA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:39:
Ik ben de afgelopen 24 uur bezig geweest met de cijfertjes van Corona, waarbij ik met name geïntrigeerd was door de Duitse cijfers.

2 cijfers zijn van belang om tot een goede forecast te komen:
- Het aantal besmettingen per dode
- Incrementele stijging van het aantal doden per dag

Het eerste cijfer kan zo laag zijn als 1 op 500. Dit is ongeveer de absolute onvermijdbare ondergrens. De statische factoren die in de eerste instantie dit cijfer kunnen bepalen zijn denk ik: algemene landelijke gezondheidszorg kwaliteit / algemene Levensverwachting. De dynamische factor in de corona crisis is de beschikbaarheid van de juiste zorg. In het geval van Corona: beademing.
Zo lang de capaciteit niet bereikt is acht ik de bovengrens van "onvermijdbare" doden op 1 op 100. Dit betekent dat de gezondheidszorg aanzienlijk slechter is dan in Duitsland.

Het tweede cijfer wordt denk ik in de basis bepaald door infrastructuur en facilitering voor verspreiding. Westerse landen doen het hier goed.De belangrijke dynamische factor in deze welke maatregelen er getroffen worden/zijn. Deze increment bedraagt de afgelopen 10 dagen 22% voor italie, 35% voor duitland en 39% voor nederland.

Een enkele procent maakt heel veel verschil over een periode van 14 dagen trouwens..

Het is lastig om echt conclusies te trekken of om modellen te maken.

In ieder geval acht ik op basis van de cijfers het aantal besmettingen in Nederland minimaal op 40.000. en dan ben ik voorzichtig. (ik hanteer dan 300 op 1). Waarmee ik nederland zwaar onderwaardeer tov duitsland.

Wij lopen 2 weken achter op italie en hebben relatief later echt actie ondernomen (13 feb).

Ik hoop dat de komende dagen het cijfers van gem. 44% groei in het aantal doden tov het huidige totaal. Dit zou dan een gevolg kunnen zijn van genomen maatregelen.

Op basis van de huidige stijging krijgen we dinsdag te horen dat er ~100 doden zijn gevallen en donderdag ~200.

1 ding staat wat mij betreft rotsvast:

Het aantal besmettingen met Corona is tientallen zo niet honderden keren hoger dan de cijfers doen weergeven. Alles en iedereen testen zou gedaan moeten worden zodat men bewust wordt van de omvang van deze crisis.

Dit is het lijstje van het totaal aantal doden op basis van het gem. van de afgelopen 16 dagen.
194 +54
270 +76
375 +105
522 +146
725 +203
1008 +283
1401 +393
1947 +546
2706 +759
3762 +1055
5229 +1467
7268 +2039
10102 +2834
:/
Het eerste cijfer hangt volledig af van hoeveel er getest wordt. Als je niet test, heb je geen besmettingen...

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-10 22:37

DefLite

Why so serious?

wontcachme schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:27:
[...]

Hoe duur is het om de boot met twee jaar eten vol te laden en daarna te gaan ronddobberen op de oceanen totdat er een vaccin is? Asking for a friend :P
Nou in deze tijd dat we geen omzet hebben kan je het schip vast voor een prikkie huren!

Normaal 7200€ voor 7 dagen dus nu 3500€ doen?

Moet nog wel het eten bij :)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waren wij hier in Nederland nou zou lekker nuchter of naïef? :F

Op de Dappermarkt in Amsterdam:
Geen anderhalve meter afstand op de markt: 'We lopen allemaal risico in het leven'

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

dreester schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:56:

Geen anderhalve meter afstand op de markt: 'We lopen allemaal risico in het leven'
Ik keek net NPO1 en zag een reportage over sportclubjes in Utrechtse parken. Daar zei er 1: "Ja moeten we dan allemaal binnen zitten en diabetes krijgen in plaats van corona?".

Laat ik maar niet zeggen wat ik van dat soort mensen denk :').

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 21:28
Maarja we lopen allemaal risico in het leven.. :P

M’n vrouw is mijn grootste besmetting.. nuchtere man zeg.

Voor de rest is het niet echt druk toch? En zie niet echt mensen massa op elkaar ofzo.

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 15:26
Ik dacht ik ga boodschappen doen, mondkapje en handschoenen aan. Ben nog nooit zo raar aangekeken... :P

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dreester schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:56:

man man man....ik denk werkelijk dat al die mensen die hier geïnterviewd waren echt acteurs zijn.

Je kan toch niet stuk voor stuk zo stompzinnig zijn??

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:35

vhal

ಠ_ಠ

Dat was een kort weekend van één dag, morgen weer naar het werk om een cardiologie verpleegafdeling om te bouwen naar een covid-19 verpleegafdeling.

Dat te bedenken dat we dit afgelopen week al hebben gedaan met 4 andere verpleegafdelingen. Ik heb nu ook consignatiedienst en het aantal verzoeken wat betreft medische techniek blijven komen. Eigenlijk herken ik het ziekenhuis zoals deze nu is met alle aanpassingen niet meer tov hoe ik het ziekenhuis normaal ken.

Strava

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:25

Grvy

Bot

Geert1976 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:00:
[...]

man man man....ik denk werkelijk dat al die mensen die hier geïnterviewd waren echt acteurs zijn.

Je kan toch niet stuk voor stuk zo stompzinnig zijn??
Natuurlijk wel, denk je nou echt dat mensen binnen gaan zitten? Je moet nu leven. Niet morgen. /s

Heeft gewoon te maken met het feit dat mensen niet meer 'met zichzelf' kunnen zijn. Altijd afleiding zoeken.
Denk serieus dat heel veel mensen psychische problemen gaan ontwikkelen als ze verplicht een paar weken binnen moeten zitten. :P

Dit is een account.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Voor diegene die mijn post over de ic hadden gezien, inmiddels is de site weer aangepast naar de oude waarden van ~40 per dag en een totaal van 298 opnamen op de ic. Blijkbaar was er een foutieve weergave of iets dergelijks. Gelukkig zullen we maar zeggen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Grvy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Natuurlijk wel, denk je nou echt dat mensen binnen gaan zitten? Je moet nu leven. Niet morgen. /s

Heeft gewoon te maken met het feit dat mensen niet meer 'met zichzelf' kunnen zijn. Altijd afleiding zoeken.
Denk serieus dat heel veel mensen psychische problemen gaan ontwikkelen als ze verplicht een paar weken binnen moeten zitten. :P
Leuk is natuurlijk anders maar misschien wel een goede oefening voor velen. Moet zeggen dat het mij nog aardig af gaat en heb op een paar keer een babbeltje met vrienden die boodschappen kwamen afleveren geen contact met mensen gehad (ziek/koorts dus kom de deur niet uit).

• fevo-1190
[...]

Gevoel dat hier de meeste kiezen voor geïsoleerd binnenzitten zonder enig buitenlucht binnen te krijgen.

Mensen moeten gewoon zorgen dat ze de Risicogroep goed in de gaten houden.
Bij ons gaat albert heijn open vanaf 7:00 om eerste uur alleen 60+ te ontvangen!
Kijk dat zijn pas goede maatregelen _/-\o_

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

Heeft gewoon te maken met het feit dat mensen niet meer 'met zichzelf' kunnen zijn.
dit is de harde waarheid.

Ken genoeg collega's/vrienden/familie die helemaal lijp worden bij de gedachte een dag zichzelf te moeten vermaken thuis.

''ik vind het zo gezellig, ik moet mensen om me heen hebben'' 8)7 8)7

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik begrijp wel waarom de Olympische Spelen 2020 nog niet geschrapt zijn. Japan wil gewoon lekker veel medailles winnen.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verhoogde kans op ernstig beloop - RIVM
Risicofactoren voor ernstig beloop (>18 jaar*):

afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
chronische hartaandoeningen;
diabetes mellitus;
ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
een hivinfectie in overleg met de hiv-behandelaar.
Succes.

Imperfectionist.

• SvMp
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:06:
[...]

dit is de harde waarheid.

Ken genoeg collega's/vrienden/familie die helemaal lijp worden bij de gedachte een dag zichzelf te moeten vermaken thuis.

''ik vind het zo gezellig, ik moet mensen om me heen hebben'' 8)7 8)7
Ik kan mij prima alleen vermaken. Maar dat in evenwicht met sociaal contact. Een week niemand zien is niet fijn, maanden lang gekmakend vrees ik.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

franssie

Save the albatross

Het is een vrij land dus hij mag dat gewoon doen en besmet niemand. Zolang hij beseft dat hij nooit door de triage gaat komen (en dus met pijn zal verstikken) blijft dat zijn afweging.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
fevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:05:
Bij ons gaat albert heijn open vanaf 7:00 om eerste uur alleen 60+ te ontvangen!
Kijk dat zijn pas goede maatregelen _/-\o_
Juist die bejaarden snotteren, hoesten en niezen de hele supermarkt rond, om vervolgens even aan alle komkommers en sperziebonen te voelen voordat ze er een uitkiezen :X :X

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59
Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:12:
[...]Sorry, maar… Nee. Serpentza is een enge, racistische, neokoloniale engerd. Zijn inzicht in China is hetzelfde als aan Thierry Baudet vragen hoe je vrouwen moet versieren. Ik vind hem eng, asociaal en zonder enkele culturele affiniteit. Hij woont/woonde IN China, niet MET Chinezen.
Dan heb je niet veel van em gezien schat ik want dan had je moeten weten dat hij getrouwd is met een Chinese vrouw waarmee hij een kind heeft. En z'n motor maatje ook en heeft 2 kinderen. Dus ze hebben beide een Chinese schoonfamilie. En hij zegt juist heel vaak dat de meeste Chinezen, zeker de jongere moderne generatie, prima mensen zijn over het algemeen.

Sinds hij weg is uit China komt wel de kritiek op de CCP die hij, de 17 jaar dat ie in China heeft gewoond, opgekropt heeft er uit. En doelgroep voor z'n YouTube kanaal was duidelijk westers. Af en toe zei ie wel eens dat ie over sommige onderwerpen meer videos zou willen doen maar dat de kijkcijfers dan zwaar achterbleven. Dus hij heeft zich denk ik ook wel laten leiden door wat goed bekeken werd/verdiende.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:36
dageeknerd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:00:
Ik dacht ik ga boodschappen doen, mondkapje en handschoenen aan. Ben nog nooit zo raar aangekeken... :P
Mwoah ik zag gisteren een vrouw lopen met een maandverbandje over d'r neus en mond geplakt. Sta inmiddels nergens meer van te kijken :P

• franssie

franssie

Save the albatross

Sebastiaannn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Mwoah ik zag gisteren een vrouw lopen met een maandverbandje over d'r neus en mond geplakt. Sta inmiddels nergens meer van te kijken :P
Ik weet nu niet of ik hier wel of niet een foto bij wil ... ik ga voor niet :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SvMp
  • Niet online
[...]

Er vanuitgaande dat ze haar maandverband hergebruikt, is het wel duurzaam :+

• 7o9
  • Niet online

7o9

Lockdown is ook maar relatief.

In Spanje:

Vertaling:
Noch kanaries, noch Vietnamese varkens, noch een geit zoals deze die we vandaag in Palafrugell hebben gezien, zijn excuses om naar buiten te gaan en hun opsluiting te verbreken.

Verwijderd

Die totale lockdown is niet ver weg als ik de berichten zo lees in de media. Blijkbaar is het enorm lastig om simpele regeltjes op te volgen.

• SvMp
  • Niet online
7o9 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:18:
Lockdown is ook maar relatief.

In Spanje:

[Twitter]

Vertaling:
[...]
Geiten verhuren gaat heel groot worden :+

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19
SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Er vanuitgaande dat ze haar maandverband hergebruikt, is het wel duurzaam :+
In welke volgorde? :/

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Over dat recyclen.

Kan je een mondkapje niet vaker dan 1 keer gebruiken?
Na gebruik invriezen en 3 dagen later weer gebruiken of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2020 19:24 ]

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een stofzuigerzak werkt veel beter:
Afbeeldingslocatie: https://www.motherjones.com/wp-content/uploads/2020/03/blog_homemade_mask.gif
Ernemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:23:
Na gebruik invriezen en 3 dagen later weer gebruiken?
Zo'n virus leeft na de vriezer toch weer verder?

• fevo-1190
Over dat recyclen.

FFP2 van m’n werk kunnen wel vaker gebruikt worden.

• franssie

franssie

Save the albatross

Over dat recyclen.

Kan als je plasma maakt van waterstofperoxide en dan nog degenereert het met 30% oid. Zie verder op google.

• Ernemmer
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:24:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Geen idee, de meeste dingen gaan wel dood als je het bevriest.

Of gewoon ergens neerleggen, na een paar dagen is het virus wel dood toch.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2020 19:28 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:18:
Die totale lockdown is niet ver weg als ik de berichten zo lees in de media. Blijkbaar is het enorm lastig om simpele regeltjes op te volgen.
Zonder daarbij te speculatief te worden binnen deze discussie, beide kanten uit, lijkt een lockdown vooralsnog niet in het verschiet.
Op grond van de infectiemodellen die we hanteren, kunnen we het effect van de interventies inschatten. Als we de huidige interventies optellen, volgt uit die modellen dat de overdracht van het virus voldoende teruggaat om de verdere toename te doen afnemen. Dat is het belangrijkste doel, dat leidt tot bescherming van kwetsbaren onder de bevolking en het mogelijk houden van zorg voor degenen die het nodig hebben.
Bron: https://www.nu.nl/coronav...et-gedrag-van-mensen.html

Interview van Dissel op nu.nl vandaag.

Maar tegelijkertijd geeft hij ook wel het volgende aan:
Wat betreft de interventies 'afstand houden tot elkaar', 'thuiswerken' en dergelijke maak ik me zorgen over het gedrag, hoe men zich eraan houdt. Het is een serieuze zaak en men moet er niet laconiek mee omgaan.
Helemaal van de baan is een mogelijkheid tot nog ingrijpendere maatregelen dan ook weer niet direct is een beetje de ondertoon uit dit antwoord.

Belangrijk is en blijft dan ook simpelweg vrijwillige burgerparticipatie, daarmee kunnen we opgelegde vrijheidsbeperkende maatregelen voorkomen. Aan de andere kant, voor een ieder die netjes de adviezen opvolgt, maakt het eigenlijk weinig uit of er nu striktere maatregelen zijn of niet. Het netto effect is nauwelijks anders wanneer vergeleken met sommige Europese landen daarin. Verder gaande maatregelen zou eigenlijk overwegend de mensen treffen die de geldende adviezen en maatregelen acht als niet van toepassing op hun bestaan.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 08:36
Ernemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Nope bevriezen helpt niet. Althans niet -20 ofzo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

@psychodude En dat lakonieke is nu juist wat er wel gebeurt. Een te grote groep is gewoon stronteigenwijs.

• psychodude
[...]

Een groot deel zal onschadelijk zijn, een deel zal intact zijn gebleven. Wil je de effectiviteit verhogen, dan zou je het meermaals in- en uit moeten vriezen. Dit soort zogenaamde freeze-thaw cycles zijn slecht voor de patency van virussen, cellen en micro-organismen. Het is alleen nogal een tijdrovende bezigheid.

Mondkapjes behoor je overigens niet nat te maken, dus het invriezen van die dingen en tegelijkertijd droog houden zal overigens lastig zijn. Dus voor dat doeleinde niet bepaald optimaal.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ernemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Naar mijn mening voegen dit soort generieke uitspraken niets toe en doen ze eerder kwaad dan goed.

Bijvoorbeeld salmonella overleeft het makkelijk een paar weken in rauwe kip. Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19833031

Voor het coronavirus kan ik nog niet goede bronnen vinden, behalve een onderzoeker die zegt "The COVID-19 coronavirus could last up to two years at below freezing temperatures if it is similar to coronaviruses from the same family". Bron: https://english.alarabiya...o-years-warns-expert.html

En wat is een paar dagen? Sommige mensen zullen dat als twee dagen opvatten, maar het coronavirus is tot 72 uur nog steeds detecteerbaar op plastic. Bron: https://www.nejm.org/doi/...04973?query=featured_home

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Ernemmer
  • Niet online
g0tanks schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:35:
[...]

Naar mijn mening voegen dit soort generieke uitspraken niets toe en doen ze eerder kwaad dan goed.

Bijvoorbeeld salmonella overleeft het makkelijk een paar weken in rauwe kip. Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19833031

Voor het coronavirus kan ik nog niet goede bronnen vinden, behalve een onderzoeker die zegt "The COVID-19 coronavirus could last up to two years at below freezing temperatures if it is similar to coronaviruses from the same family". Bron: https://english.alarabiya...o-years-warns-expert.html

En wat is een paar dagen? Sommige mensen zullen dat als twee dagen opvatten, maar het coronavirus is tot 72 uur nog steeds detecteerbaar op plastic. Bron: https://www.nejm.org/doi/...04973?query=featured_home
Ik bedoel alleen maar, dat als de kapjes straks op zijn, dat we de kapjes van 2 weken geleden kunnen gebruiken. Die zijn dan toch beter dan een theedoek gebruiken lijkt mij.

Invriezen is dus niet de juiste manier, maar iets anders kan natuurlijk ook.
Ik las ook nog iets over ozon.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

backupdevice

No Risk , Full Push

Tjee al die mensen die op prime time hutje mutje in parken, op het strand en in de rij staan om een ijsje / visje te eten.

Wij zijn vandaag ook naar buiten geweest, naar het bos om de hoek. Dat was om 9 uur en het was rustig . Om 10.30 waren wij klaar met het rondje en overal zag je opeens sport clubjes in groepjes bij elkaar oefeningen doen en groepjes mensen bij elkaar op een deken zitten .

Vind het moeilijk. Je wilt toch naar buiten maar ik snap niet dat iedereen niet luistert naar de specialisten. Laatste wat wij moeten willen is een lock down van het land , zowel sociaal als op economisch vlak.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• anandus
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:27:
[...]
Zonder daarbij te speculatief te worden binnen deze discussie, beide kanten uit, lijkt een lockdown vooralsnog niet in het verschiet.
[...]
Bron: https://www.nu.nl/coronav...et-gedrag-van-mensen.html

Interview van Dissel op nu.nl vandaag.

Maar tegelijkertijd geeft hij ook wel het volgende aan:
Ik ben benieuwd.
Dus volgens de modellen zouden de huidige maatregelen genoeg moeten zijn, dat zou fijn zijn!
Nu nog even kijken hoe weerbarstig de praktijk is.

Ik ben heel benieuwd wat er deze week uitkomt.

Ook interessant uit dat interview:
Stel dat we na 6 april de maatregelen weer kunnen afbouwen, bestaat dan het risico dat het virus zich weer sterker verspreidt?

"Dat zou kunnen. Daarom moeten we alles zorgvuldig afstemmen op elkaar en naast interventies ook onderzoek doen naar het effect daarvan. Het zou kunnen dat maatregelen versoepeld worden en later weer worden ingevoerd. Het zou ook kunnen dat er dan nog éxtra maatregelen volgen, het kan beide kanten op."

"Wij denken dat je naar een situatie toe moet waarin je probeert het virus maximaal te beheersen en tegelijkertijd toch enig maatschappelijk leven mogelijk houdt."
Net als in Engeland wordt er dus ook gedacht aan een knipperlockdown (of geef het beestje maar een naam): Versoepeling, invoering, versoepeling, invoering, etc.
Ik ben echt heel benieuwd of dat überhaupt mogelijk gaat zijn, zeker als je ziet hoe lakoniek mensen nu zijn, vrees ik als de geest uit de fles is, dat het dan heel moeilijk wordt om de geest weer te laten thuiswerken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oproep aan tropenartsen om bij te springen
De Inspectie voor Volksgezondheid Noord-Brabant en artsenfederatie KNMG doen een oproep aan tropenartsen (AIGT'ers) om zich aan te melden om te helpen bij de corona-uitbraak in Noord-Brabant.

Er is behoefte aan ervaren AIGT'ers die in staat zijn hulpverlening te coördineren, mede te organiseren en te evalueren en om te beoordelen of mensen die zich melden met klachten moeten worden opgenomen in een ziekenhuis.

Artsen Zonder Grenzen heeft al direct een noodteam beschikbaar gesteld voor twee ziekenhuizen in Brabant waar de nood het hoogst is. Maar er zijn meer hulpverleners nodig. Aanmelden kan via: Azghelpt@amsterdam.msf.org.
Landen dit soort berichten niet bij die mensen die in de rij staan bij de Hornbach voor spijkers of bij de Intratuin voor plantjes?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:17

boesOne

meuh

Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:49:
[...]

Landen dit soort berichten niet bij die mensen die in de rij staan bij de Hornbach voor spijkers of bij de Intratuin voor plantjes?
Nee, landt totaal niet. Zolang de ambulances niet af en aan rijden in hun straat zal 't ze net zo min boeien als ''ons'' toen het zich alleen nog in China afspeelde. Het is open, dus het mag. Onderschat ook niet de kracht der gewoonte.
Er wordt nu een grote gedragsverandering gevraagd, dat gaat imho niet zomaar. Als je ziet hoeveel moeite mensen al hebben met kleine verandering als 100 rijden. Er moet echt elke dag keihard ingepeperd worden hoe de zaak er voor staat. Of anders maar wat meer dwang. Mensen zijn echt knetter eigenwijs. Soms is dat goed, nu niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door boesOne op 21-03-2020 19:56 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• psychodude
anandus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:47:
[...]
Ik ben benieuwd.
Dus volgens de modellen zouden de huidige maatregelen genoeg moeten zijn, dat zou fijn zijn!
Nu nog even kijken hoe weerbarstig de praktijk is.

Ik ben heel benieuwd wat er deze week uitkomt.

Ook interessant uit dat interview:

[...]
Net als in Engeland wordt er dus ook gedacht aan een knipperlockdown (of geef het beestje maar een naam): Versoepeling, invoering, versoepeling, invoering, etc.
Ik ben echt heel benieuwd of datüberhaupt mogelijk gaat zijn, zeker als je ziet hoe lakoniek mensen nu zijn, vrees ik als de geest uit de fles is, dat het dan heel moeilijk wordt om de geest weer te laten thuiswerken.
Het versoepelen van maatregelen periodiek zie ik ook wel gebeuren, maar dan niet in de vorm als terug naar het oude leven zonder maatregelen. Bijv. tijdelijke opening van horeca en verenigingen met bijv. toelaten van tot 10 personen. Gewoon puur om toch even enige adempauze te geven aan mensen, zeker binnen de zomer periode, voordat binnen de wintermaanden er weer hard tegenaan gegaan kan worden door de gehele bevolking.
Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:49:
[...]
Je zou het hopen, maar om foto's voorbij te zien komen van lange rijen met mensen, groepen geclusterd bij elkaar in parken, etc. Het is gewoon letterlijk de definitie van asociaal gedrag. Waarbij hun gedrag een risico vormt voor hun eigen directe omgeving, hun omgeving in bredere zin en de o.a. zorgmedewerkers waarmee zij potentieel in aanraking zullen komen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

St@m

@ Your Service

weg

[ Voor 95% gewijzigd door Remy op 21-03-2020 20:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 20:05
weggejorist

[ Voor 94% gewijzigd door Remy op 21-03-2020 20:11 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

kappen met die onzin.

[ Voor 101% gewijzigd door Remy op 21-03-2020 20:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:58
alexbl69 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Die kant gaan we helaas nog wel op ;(

[Afbeelding]

Op dag 15 zat Italië op 3,85 overleden per miljoen inwoners, wij zitten nu op 4,44.
Komt er vandaag weer een nieuwe tabel, of heb ik deze gemist?

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

[Afbeelding]

[...]

Als ik me niet vergis zijn er stofzuigerzakken die meerlaags zijn en bijna HEPA filterkwaliteit benaderen (zonder een separaat hepa filter)

Vriezen werkt niet zo geweldig. Het werkt wel maar ik denk dat verhitten beter is. De stof kan het prima hebben maar de elastiekjes misschien niet. Autoclaaf op 120 Celsius. Oven moet wat heter denk ik. zou ik moeten opzoeken.

In noodgeval: heet strijken met een strijkijzer. Dat lijkt in eerste instantie misschien niet zo maar komt echt een heel end als iets bacterie en virusvrij moet zijn

Heb je geen mondkapje maar wel een nodig dan komt goed microvezel stofzuigerzak materiaal behoorlijk in de buurt.

• Tommie12
  • Laatst online: 22:30
Mijn dochter wordt vanaf maandag ingezet op de Corona afdeling in het ziekenhuis. Ze houdt er al rekening mee dat ze ondanks de beschermingskledij besmet wordt, en ze zal elk contact met haar vriend en ons (maar dat was al zo) verder uitsluiten.
Moet zeggen dat ze het er wel moeilijk mee heeft. Het is anders zo’n sociaal beestje.
Ik denk wel dat ze haar hart af en toe kan luchten met collega’s en er zouden ook psychologen ingezet worden om ze mentaal te ondersteunen.

Hier gemengde gevoelens van trots met angst. Het doet toch wat met een mens.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Ohja? Hoe groot is die te grote groep dan precies? En op welke cijfers baseer je dat dan?
Cijfers?

Er bestaat zoiets als het waarnemen van gebeurtenissen. Op het ogenblik zie je overal in diverse media berichten, verhalen, beelden tevoorschijn komen over mensen die zich niet aan de adviezen houden.

Jij denkt dat als straks de overheid alles op slot gooit dat dat gaat op basis van cijfers van mensen die zich niet aan de adviezen houden? Doe niet zo naief. Die kijken of de besmettingen teruglopen en zo niet dan nemen ze gepaste maatregelen.

Verwijderd

Tommie12 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:05:
Mijn dochter wordt vanaf maandag ingezet op de Corona afdeling in het ziekenhuis. Ze houdt er al rekening mee dat ze ondanks de beschermingskledij besmet wordt, en ze zal elk contact met haar vriend en ons (maar dat was al zo) verder uitsluiten.
Moet zeggen dat ze het er wel moeilijk mee heeft. Het is anders zo’n sociaal beestje.
Ik denk wel dat ze haar hart af en toe kan luchten met collega’s en er zouden ook psychologen ingezet worden om ze mentaal te ondersteunen.

Hier gemengde gevoelens van trots met angst. Het doet toch wat met een mens.
Respect voor je dochter en respect voor jou!!! _/-\o_

Mag je zeker trots op zijn. En angst is gezond, dat betekent dat je leeft.

Het allerbeste voor jullie.

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:06:
[...]

Cijfers?

Er bestaat zoiets als het waarnemen van gebeurtenissen. Op het ogenblik zie je overal in diverse media berichten, verhalen, beelden tevoorschijn komen over mensen die zich niet aan de adviezen houden.

Jij denkt dat als straks de overheid alles op slot gooit dat dat gaat op basis van cijfers van mensen die zich niet aan de adviezen houden? Doe niet zo naief. Die kijken of de besmettingen teruglopen en zo niet dan nemen ze gepaste maatregelen.
Precies, die kijken dus naar cijfers. Jij bent hier aan het speculeren vanuit je onderbuik.
Er stonden vandaag wat mensen te dicht bij elkaar, en nu? Het is niet zo dat als je binnen anderhalve meter staat van iemand, je automatisch besmet raakt he.

Ja, er zijn mensen die de adviezen niet ter harte nemen. Wat had je verwacht? Maar een te grote groep? Waar baseer je dat op? Volgens mij houdt de grootste groep zich netjes aan de adviezen, of probeert zich er aan te houden.

Die focus op het negatieve is heel vermoeiend.
En hier zitten behoorlijk veel negatievelingen ben ik al achter.

• fevo-1190
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL30x_SNg4mirss0qHwRh3bEt5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/75GNUd8mjTAUhqkmItaek8d5.png?f=fotoalbum_large

Dit zie ik toch regelmatig voorbij komen op oa fb/twitter

Verwijderd

St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Precies, die kijken dus naar cijfers. Jij bent hier aan het speculeren vanuit je onderbuik.
Er stonden vandaag wat mensen te dicht bij elkaar, en nu? Het is niet zo dat als je binnen anderhalve meter staat van iemand, je automatisch besmet raakt he.

Ja, er zijn mensen die de adviezen niet ter harte nemen. Wat had je verwacht? Maar een te grote groep? Waar baseer je dat op? Volgens mij houdt de grootste groep zich netjes aan de adviezen, of probeert zich er aan te houden.

Ik speculeer niet, ik kijk naar de berichten in de media. Vervolgens zeg ik dat het mij niet zou verbazen als er een lockdown word doorgevoerd. Hoe is je verbazen over iets speculeren dan precies?

• anandus
  • Niet online
[...]

Nee, maar het is wel zo dat als je minimaal anderhalve meter afstand neemt de kans dat je besmet raakt (of onwetend iemand besmet) een stuk kleiner is ;)
Dat is het hele punt van afstand houden, om die kans omlaag te brengen.
Laten we hopen dat je gelijk hebt en dat de groep die zich aan de regels houdt groot genoeg is :)
We merken het deze week hoe het tot nu toe gegaan is. Ik hoop op voldoende afname.
Positief genoeg? ;)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Tommie12 Respect hoor! Daar mag je best trots op zijn...

Vandaag kort op de fiets naar de winkel geweest... De hele week netjes thuis geweest en gewerkt. Netjes aan de regels gehouden... Alles voor het grote goed... Kom je langs het tuincentrum... Parkeerplaats vol en mensen kort op elkaar... Kom je bij de winkel en blijf je netjes op afstand bij de kassa, kruipt er een aso voor... “Je stond toch niet in de rij?“, zei ze ook nog. Kom je buiten, staat daar een jongere al zijn vriendinnen openlijk te knuffelen.

We verdienen met ons allen veel doden... Het ergste is dat ze bij het ziekenhuis straks een ouder iemand in de kliko gooien omdat zo’n pisvlek niet langer dan een paar dagen niet aan zijn vriendinnen kon likken en dadelijk voorrang krijgt als hij met corona in het ziekenhuis terecht komt.

Verwijderd

[...]

Er wordt hier de laatse dagen echt veel met angst gesproken.

We staan juist dichter bij de essentie van leven dan ooit tevoren in mijn optiek. Dit is rauw en echt. Geen ver van je bed show, niet langer.

We voelen nu wat honderden miljoenen mensen op deze oneerlijk verdeelde wereld dag in, dag uit voelen. Onzekerheid en geen garantie.

Doe wat je kunt, neem maatregelen serieus. Voel je je fijner met een masker en handschoenen? Fuck de wereld, draag die dingen.

Maar is het je tijd, dan is het je tijd.

Geloof in jezelf, geloof in je lichaam.

In angst leven is geen leven.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

anandus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:17:
[...]
Nee, maar het is wel zo dat als je minimaal anderhalve meter afstand neemt de kans dat je besmet raakt (of onwetend iemand besmet) een stuk kleiner is ;)
Dat is het hele punt van afstand houden, om die kans omlaag te brengen.
[...]

10 meter afstand houden is pas veilig zodat niesende-hoest-snotters die door de wind meegevoerd worden met een dalingskans van 5 graden per halve seconde de grond bereiken voordat het een ander persoon raakt binnen de straal van 3,5 meter.

d:)b :henk d:)b

• Tommie12
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Respect voor je dochter en respect voor jou!!! _/-\o_

Mag je zeker trots op zijn. En angst is gezond, dat betekent dat je leeft.

Het allerbeste voor jullie.
De angst is wat dubbel. Rationeel bekeken denk ik dat zowel mijn dochter als iedereen in ons gezin nog thuis voldoende fit is om niet in een kist te eindigen zelfs als zpwe besmet zouden raken. Wel merk ik dat de isolatie op het gemoed speelt.

Wij zitten in de light lock down. Een wandeling kan nog, maar alleen rond je huis. En verder komen we enkel buiten om naar de supermarkt te gaan. Daar waren al mensen die met mondkapje rond liepen. Voelt echt raar aan.

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben vandaag buiten geweest voor een fietstochtje. Verder wel alleen, dus ik denk dat het wel prima is. Uiteraard afstand gehouden en niet in de buurt van anderen geweest. Gelukkig ben ik wel zo slim om als treinfanaat nu even niet met de trein te gaan, hoewel er op Twitter diverse tweets voorbij gingen van mensen die toch even de nieuwe basisdienstregeling wouden uittesten, of een dagje naar Schiphol wouden gaan... |:( |:(

Tja.... :/

Whatever... we hebben YouTube, mijn modelspoorbaan, een hele hoop boeken, een TV, hier, en nog meer meuk waarmee ik mij een jaar of wat mee kan vermaken in huis. Voor wie in een kleine woning woont: Ga nu naar je ouders toe of weet ik veel wat, en leef daar je leven!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:38
pff een kameraad van mij vond het vandaag nog nodig om met het OV van Enschede naar Amsterdam te gaan voor een tattooding met een kameraad van hem...

Ik snap niet waarom mensen nu nog het hele land willen doorkruisen voor hobby. Hij vindt ook dit maar een overdreven gedoe en wil zich niet aan deze regels houden eigenlijk. want alleen de zwakkeren gaan aan dit griepje dood... Ja hoe kan iemand nog in deze modus zitten...

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:02
Net op de NPO dat België Nederland niet snapt, want België laat geen Nederlanders toe, en Belgen zijn zo netjes dat ze thuis blijven.

Euh. Wat voor witte kentekens met robijnrode letters en cijfers rijden hier dan door het dorp?! Belgen lijken oververtegenwoordigd..

Tevens vind ik al die beelden uit het westen van Nederland echt raar, als ik vanmiddag zag hoe leeg Roermond was..

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 21-03-2020 20:26 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Tommie12
wolly_a schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:18:
@Tommie12 Respect hoor! Daar mag je best trots op zijn...

Vandaag kort op de fiets naar de winkel geweest... De hele week netjes thuis geweest en gewerkt. Netjes aan de regels gehouden... Alles voor het grote goed... Kom je langs het tuincentrum... Parkeerplaats vol en mensen kort op elkaar... Kom je bij de winkel en blijf je netjes op afstand bij de kassa, kruipt er een aso voor... “Je stond toch niet in de rij?“, zei ze ook nog. Kom je buiten, staat daar een jongere al zijn vriendinnen openlijk te knuffelen.

We verdienen met ons allen veel doden... Het ergste is dat ze bij het ziekenhuis straks een ouder iemand in de kliko gooien omdat zo’n pisvlek niet langer dan een paar dagen niet aan zijn vriendinnen kon likken en dadelijk voorrang krijgt als hij met corona in het ziekenhuis terecht komt.
Dat zien we hier niet meer. Tuincentra zijn dicht. Hier is een winkel met tuin en dierenvoeding. Simpel: enkel de dierenvoeding en spullen worden verkocht.

En wandelen... je ziet alleen koppels, gezinnen te voet of op de fiets.
In de winkel houdt iedereen afstand, en max 1 winkelaar per 15 m2.
In kleinere winkels is een kar verplicht, en er staan maar x karren. In groter winkels is het 1 binnen als er iemand buiten komt.

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Adlermann schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:24:
pff een kameraad van mij vond het vandaag nog nodig om met het OV van Enschede naar Amsterdam te gaan voor een tattooding met een kameraad van hem...

Ik snap niet waarom mensen nu nog het hele land willen doorkruisen voor hobby. Hij vindt ook dit maar een overdreven gedoe en wil zich niet aan deze regels houden eigenlijk. want alleen de zwakkeren gaan aan dit griepje dood... Ja hoe kan iemand nog in deze modus zitten...
Ik haat mensen.

• anandus
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:24:
Tevens vind ik al die beelden uit het westen van Nederland echt raar, als ik vanmiddag zag hoe leeg Roermond was..
De Randstad: Onze supermarkten zijn leeg en onze meubelboulevards* vol 8)7

* tuincentra, whatever

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 21-03-2020 20:26 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Is dit het slowchat topic of het misantropen topic?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• P.O. Box
  • Niet online
boesOne schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:54:
[...]

Nee, landt totaal niet. Zolang de ambulances niet af en aan rijden in hun straat zal 't ze net zo min boeien als ''ons'' toen het zich alleen nog in China afspeelde. Het is open, dus het mag. Onderschat ook niet de kracht der gewoonte.
Er wordt nu een grote gedragsverandering gevraagd, dat gaat imho niet zomaar. Als je ziet hoeveel moeite mensen al hebben met kleine verandering als 100 rijden. Er moet echt elke dag keihard ingepeperd worden hoe de zaak er voor staat. Of anders maar wat meer dwang. Mensen zijn echt knetter eigenwijs. Soms is dat goed, nu niet zo.
Je wilt niet weten hoeveel mensen denken in termen van "het is niet verboden, dus het mag toch?" en het dan dus doen. Geen enkel eigen initiatief of logica. "Als het zo gevaarlijk was, was het wel verboden." Om vervolgens heel twitter en facebook vol te ranten zodra iets "verboden" wordt. Of nog erger, als 1 iemand vind dat iets niet door de beugel kan gelijk roepen: "je mag tegenwoordig ook niets meer (zeggen)".

• GAIAjohan
  • Laatst online: 20:02
anandus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:26:
[...]

De Randstad: Onze supermarkten zijn leeg en onze meubelboulevards* vol 8)7

* tuincentra, whatever
Hm ja, ik ben niet langs het retailpark geweest.. (bedden, meubels, supermarkten, bouwmarkten, tuincentra).. ik moest in het centrum zijn...

Outlet was iig dicht, dat was wel te merken

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nou mijn vader had van de week nog het idee om één dezer dagen nog naar Rotterdam Alexendrium te gaan voor wat interieurshopping.

"Nou, ik denk dat veel dicht zal zijn... wacht maar tot die crisis over is". Nou, dan wonen we maar eventjes in een huiskamer zonder plafondverlichting. Genoeg oude uplights zat.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 21-03-2020 20:31 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 03-09 16:07
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:26:
Is dit het slowchat topic of het misantropen topic?
Ja.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
De mensen in Nederland nemen het allemaal nog niet zo serieus als je de drukte in Amsterdam ziet. Zelf sta ik ook niet te wachten op een lockdown maar Italië laat zien wat de gevolgen zijn van te laat keihard optreden.

Zijn jullie bang voor een escalatie in Nederland? Hoe kijken jullie hiernaar?

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-11 16:05
Het is wel jammer om te zien dat nog zoveel mensen erop uit gaan. Ik zie overigens ook echt wel een flink aantal mensen op straat die netjes afstand houden.

Ik was vandaag even langs mijn moeder, die al meer dan een week thuis zit. Ze gaf mij een meetlint en zei, laten we eens kijken hoelang anderhalve meter is. Op dat moment realiseer je dat bijna zich niemand daar aan houdt. Anderhalve meter is echt best een afstand.

Naast dat er gewoon een hoop aso's zijn die het allemaal niks kan schelen. En dan word ik als veganist vaak beticht dat ik te weinig om mensen geef :+ . Met mijn mondkapje, ruime afstand en zo min mogelijk naar buiten.

Positief is dan wel dat het inmiddels op elke nieuwswebsite staat en dat ik verwacht dat er nog drastischere maatregelen genomen gaan worden. Helaas, helemaal niet nodig als iedereen zich gewoon een beetje civiel gedraagt.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tominatie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:32:
De mensen in Nederland nemen het allemaal nog niet zo serieus als je de drukte in Amsterdam ziet. Zelf sta ik ook niet te wachten op een lockdown maar Italië laat zien wat de gevolgen zijn van te laat keihard optreden.

Die lockdown komt vanzelf wel door dat achterlijk gedoe wat er vandaag getoond werd (en heel de week eigenlijk wel). :/

Volvotips.com

Verwijderd

Tommie12 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:21:
[...]

De angst is wat dubbel. Rationeel bekeken denk ik dat zowel mijn dochter als iedereen in ons gezin nog thuis voldoende fit is om niet in een kist te eindigen zelfs als zpwe besmet zouden raken. Wel merk ik dat de isolatie op het gemoed speelt.

Wij zitten in de light lock down. Een wandeling kan nog, maar alleen rond je huis. En verder komen we enkel buiten om naar de supermarkt te gaan. Daar waren al mensen die met mondkapje rond liepen. Voelt echt raar aan.
Is ook zo. Maar vooral vastklampen aan dat rationele. Probeer het over je heen te laten komen. Focus je op die dag dat dit voorbij is, want ook die zal komen. En wees trots dat je een dochter hebt die ter strijde trekt, voor het grote geheel. Daar zit de kracht. Wees sterk voor haar. En laat haar weten hoe trots je bent.

We zijn dit soort situaties niet gewend, het is daarom extra schokkend. Misschien een teken, dat we het té goed hebben.

Leef dag voor dag en zoek die kleine positieve dingen. Want die zijn er altijd!

Het is een tevens een kans om het leven van een andere kant te bekijken, al dan niet noodgedwongen.

Iedere dag is de moeite.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-11 21:02

Ik bekijk het van "buitenaf" (België) en ben blij dat ik niet in Nederland woon. Ik ben er vrij zeker van dat de aanpak bij jullie gaat veranderen (verstrengen) maar ik vrees dat het al te laat is.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28

ErA

Omdat ik hier wel over wil kunnen discussieren deze week maak ik even deze post, dan kan ik daarop terugvallen.

Prognose totaal aantal doden , woensdag a.s., op basis van huidige gang van zaken: ~500 (het aantal doden van de dag betreft 39% van het totaal tot dan toen)

Op basis van 35% komen we op 450.

Zitten we woensdag a.s. boven 450 dan zijn we echt wel fucked.

De gevolgen van de eerste set maatregelen moet deze week zichtbaar gaan worden. Op het moment dat er maatregelen worden genomen zijn de effecten in aantallen doden per dag 10~16 dagen later zichtbaar van.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:04
WolfsRain schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:36:
Ik was vandaag even langs mijn moeder, die al meer dan een week thuis zit. Ze gaf mij een meetlint en zei, laten we eens kijken hoelang anderhalve meter is. Op dat moment realiseer je dat bijna zich niemand daar aan houdt. Anderhalve meter is echt best een afstand.
Eigenlijk heel simpel te benaderen. Voor de gemiddelde Nederlander is beide armen gestrekt aan afstand ruim voldoende. En ja dat is best veel.
fevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:15:
[Afbeelding]

Dit zie ik toch regelmatig voorbij komen op oa fb/twitter
Voor wat het waard is, de gemiddelde stijging per dag
- NL infecties: 120%
- NL doden: 146%
- IT infecties: 124%
- IT doden: 135%

Als je alleen de eerste vijf dagen van ook IT pakt, dan blijft de verhouding hetzelfde. De gemiddelde stijging doden is in NL hoger dan in IT.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:23
Het landt gewoon niet bij mensen. Zolang het niet bij mensen in hun nabije omgeving gebeurd, zoals een mede-Tweaker al reeds postte hierboven.
Mijn oom wilde lekker koffie komen drinken bij mijn moeder, en was daarvoor al bij Jan en alleman langsgeweest... want immers hadden ze allen geen klachten? Wtf? Blijf weg!! Ik ben zelf ook al meer dan een week niet bij mijn moeder geweest.

Verder zie ik oudjes op hun dode gemak boodschappen doen bij de supermarkten. Pak je benodigde spullen en wegwezen!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
mathias82 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:44:
[...]

Ik bekijk het van "buitenaf" (België) en ben blij dat ik niet in Nederland woon. Ik ben er vrij zeker van dat de aanpak bij jullie gaat veranderen (verstrengen) maar ik vrees dat het al te laat is.
Ja idd, België neemt het echt een stuk serieuzer en in de longterm een stuk beter. Iets zegt mij dat 't echt dramatisch gaat worden hier. Ik ben zelf niet bang voor het virus maar denk wel aan andere mensen om mij heen en ga dus ook niet naar openbare plekken. Ik krijg zelf dan weer op social media allerlei foto'tjes van mensen in overvolle sportparkjes, mensen die wandelen op het strand etc........

Dan vraag ik mij af: waarom sluiten we die sportscholen dan? Waarom sluiten we horeca als men gezellig met z'n allen wijn gaat lopen zuipen bij iemand thuis?

De huidige maatregelen werken gewoon niet in NL. Zolang het niet verplicht is blijft iedereen hier lekker egoïstisch zijn gang gaan. Ok niet iedereen, maar veel wel.

RIVM zal vast beter weten, trust the experts. oOo

Verwijderd

mathias82 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:44:
[...]

Bedankt voor deze warme, bemoedigende woorden. De hoop en liefde straalt ervan af. d:)b

*Jaapio doet corono slowchat maar even sluiten en gaat op YouTube kijken hoe iemand een electromotor omsmelt tot baren koper en aluminium*

Verlies jezelf niet in negativiteit en cijfertjes mensen, dan heb je op voorhand al verloren. Hou jullie taai!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 19:05
Ik zie die daling er nog niet van komen op het moment dat je het zou verwachten, omdat bij de afkondiging van de meeste maatregelen er nog een grote groep even extra dwaas is gaan doen en juist extra veel met elkaar in contact is gekomen.
  • Horeca en coffeeshops met rijen en feestjes etc.
  • De hamsteraars
  • Scholen sluiten, waardoor de kiddo's en jeugd nog meer tijd buiten zijn gaan doorbrengen en ook in weer andere samenstellingen dan op school, dus weer een extra kans op kruisbesmetting van groepen.
  • Goed bedoelde groepsacties (maar waarbij je je ook kan afvragen of dat niet toch weer voor een belangrijk deel sociaal samenklitten is, maar dan onder een geaccepteerd excuus

Verwijderd

Ik woon in Z spanje, en zit dus al bijna een week verplicht in huis.
In steden wordt het behoorlijk nageleefd. Enkele vrienden bij de politie zeggen dit idd.

Maar ik woon een stukje buiten een stad, naast een groot bos. En hier lopen toch altijd een hoop mensen rond met hun hond etc. Ze blijven wel allemaal op een afstand van 10-20 meter van elkaar. Als de politie je ziet, en je hebt geen bewijs dat je legaal onderweg bent, kun je een boete krijgen van tussen de 600 en 30.000,- (!) euro :o

Bij een hoop supermarkten moet je je handen ontsmetten, en krijg je handschoenen. Het gaat hier hard, ik heb ongeveer 10 vrienden die nu allemaal positief zijn getest, en nog een een hoop die ongetest ziek thuis zit.

Ik snap niet dat een hoop mensen in NL er nog zo luchtig over doen. De ziekenhuizen beginnen langzaam vol te raken, en niet alleen met oude mensen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2020 21:04 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29

Ja , ik ben extreem bezorgd
Longarts Zuyderland bezorgd: 'We gaan Italië achterna'
https://www.1limburg.nl/l...na?context=latestarticles

Heel erg triest, de Nederlanders begrijpen de ernst van de situatie niet

[ Voor 49% gewijzigd door Henk007 op 21-03-2020 21:04 ]

• mathias82
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Bedankt voor deze warme, bemoedigende woorden. De hoop en liefde straalt ervan af. d:)b

*Jaapio doet corono slowchat maar even sluiten en gaat op YouTube kijken hoe iemand een electromotor omsmelt tot baren koper en aluminium*

Verlies jezelf niet in negativiteit en cijfertjes mensen, dan heb je op voorhand al verloren. Hou jullie taai!
Sorry dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik hoop echt dat de aanpak in Nederland werkt, dan zijn jullie er sneller vanaf (korte pijn).
Je hebt het natuurlijk ook voor een groot stuk zelf in de hand: niets belet je om zelf in "lockdown" te gaan en jezelf de maatregelen op te leggen die in andere landen al gelden...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:31

FreakNL

Well do ya punk?

Ik moet een paar dingen in de tuin doen maar heb geen zin om naar een tuincentrum te gaan.

Is het dan asociaal om dat online te bestellen? Ik las hier dat mensen zich daarover bezwaard voelen...

Verder, boodschappen afgehaald bij de AH gisteren, dat was het meeste contact wat ik in een week tijd gehad heb met een ander persoon dan dochter en vriendin.. Ik zonder me compleet af. Niet voor niks want vriendin werkt in de zorg en de kans dat wij het dus krijgen is toch wel redelijk aanwezig en ik wil niet iemand besmetten...

[ Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 21-03-2020 21:05 ]

• psychodude
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Er wordt hier de laatse dagen echt veel met angst gesproken.

We staan juist dichter bij de essentie van leven dan ooit tevoren in mijn optiek. Dit is rauw en echt. Geen ver van je bed show, niet langer.

We voelen nu wat honderden miljoenen mensen op deze oneerlijk verdeelde wereld dag in, dag uit voelen. Onzekerheid en geen garantie.

Doe wat je kunt, neem maatregelen serieus. Voel je je fijner met een masker en handschoenen? Fuck de wereld, draag die dingen.

Maar is het je tijd, dan is het je tijd.

Geloof in jezelf, geloof in je lichaam.

In angst leven is geen leven.
Je niet stupide gedragen en in angst leven staat toch echt niet gelijk aan elkaar. Om op dit moment, ten tijde van een gaande pandemie, in de rij te gaan staan voor de Hornbach... nee, dan heb je het toch echt niet goed begrepen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

FreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:02:
Ik moet een paar dingen in de tuin doen maar heb geen zin om naar een tuincentrum te gaan.

Is het dan asociaal om dat online te bestellen? Ik las hier dat mensen zich daarover bezwaard voelen...
Gewoon doen, of vroeg naar een tuincentrum.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-11 20:46

Sebazzz

3dp

We zien nu ook in Nederland en elders in de wereld wordt gereageerd op corona.

Als het volgende virus nu niet 1-4% dodelijk was maar zeg 10% of 25%, dan hoop ik dat we een stuk voorzichtiger zijn :o

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mathias82
Tominatie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Ja idd, België neemt het echt een stuk serieuzer en in de longterm een stuk beter. Iets zegt mij dat 't echt dramatisch gaat worden hier. Ik ben zelf niet bang voor het virus maar denk wel aan andere mensen om mij heen en ga dus ook niet naar openbare plekken. Ik krijg zelf dan weer op social media allerlei foto'tjes van mensen in overvolle sportparkjes, mensen die wandelen op het strand etc........

Dan vraag ik mij af: waarom sluiten we die sportscholen dan? Waarom sluiten we horeca als men gezellig met z'n allen wijn gaat lopen zuipen bij iemand thuis?

De huidige maatregelen werken gewoon niet in NL. Zolang het niet verplicht is blijft iedereen hier lekker egoïstisch zijn gang gaan. Ok niet iedereen, maar veel wel.

RIVM zal vast beter weten, trust the experts. oOo
Je kan nooit voorkomen dat mensen gaan samenhokken, zelfs als het verboden is zoals bij ons. Zoiets kan je gewoon niet controleren. In de praktijk merk je hier wel dat mensen zich aan de maatregelen houden, enkel de jeugd durft ze aan hun laars lappen en zie je vaak in groepjes van meer dan 2 personen (het huidige maximum dat toegestaan is in België).

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 23:22
Ik ben toevallig van de week bij de Hornbach geweest, omdat ik handschoenen nodig had voor werkzaamheden. Gelukkig was het toen heel rustig.

Wat mij wel direct opviel is dat ze duidelijke waarschuwingen en informatie hebben hangen mbt het coronavirus. Een daar van viel mij gelijk op en dat was "Desinfecteer je handen hier als je de winkel binnenkomt". Het verbaasde mij hoeveel mensen naar het bordje en de dispenser keken en gewoon doorliepen zonder actie te ondernemen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Pagina: 1 ... 49 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]