"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En dat is nog ook het gemiddelde. 1 zieke tussen een menigte (zoals bijvoorbeeld spring break of strand in Sydney) besmet er zoveel meer.Mistraller schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:40:
Vraag voor de "grap" eens aan iemand of men "exponentiële groei" snapt door het volgende voorbeeld.
Stel, je hebt een lelieblad in een vijver dat zich elke dag vermenigvuldigt. Na 60 dagen zit de vijver helemaal vol. Na hoeveel dagen is de vijver voor de helft gevuld?
Moet jij eens opletten hoeveel mensen 30 zeggen ipv 59![]()
Dat zinnetje; 1 zieke besmet 2 á 3 personen is zo belachelijk belangrijk...
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Men schat circa 269.000. zie hieronderanandus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:53:
Weet iemand wat het geschatte aantal besmettingen in Italië zijn?
Ik kan alleen bevestigde besmettingen vinden.
Dit is geen zekerheid, maar deze statisticus heb ik hoog zitten. Hij schat dat het aantal waarschijnlijke besmettingen in Italië op 269.000 ligt met een bandbreedte van pakweg 110.000. https://t.co/hWuhuFzPpw
— Mustafa Marghadi (@mousmar) 20 maart 2020
PSN: xMaurice93
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Ik ging enkel voor boodschappen richting de supermarkt en schrok toch wel een beetje van dit aanzicht.
Ik heb er helaas geen foto/filmpje van gemaakt.
Ik snap ook wel dat het mooi weer is en mensen willen ook graag wat doen en naar buiten gaan. En ook voor de lokale ondernemers zijn dit juist de dagen (een mooie dag in het weekend, buiten het hoogseizoen) waarop ze wat extra kunnen verdienen.
Maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, zeker gezien alle maatregelen hier en in de landen om ons heen wbt. het coronavirus.
Apotheek al vriendelijk gevraagd?Bananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:05:
Leuk hoor, die hamsteraars. Wil je nieuwe schoonmaakalcohol voor de thermometer van je baby: overal uitverkocht.
Maar goed, dit heeft niets met hamsteraars te maken natuurlijk, er is gewoon ineens veel vraag naar hygiene zaken. (en dat had je een week geleden ook al kunnen bedenken...)
Sorry, maar… Nee. Serpentza is een enge, racistische, neokoloniale engerd. Zijn inzicht in China is hetzelfde als aan Thierry Baudet vragen hoe je vrouwen moet versieren. Ik vind hem eng, asociaal en zonder enkele culturele affiniteit. Hij woont/woonde IN China, niet MET Chinezen.Stef87 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:16:
Als je een verhelderende blik wilt krijgen van de Chinese cultuur (en propaganda staatsmedia) dan kan ik het Youtube kanaal aanraden “Serpentza” van een Afrikaanse man die tot zeer recent 10j in China heeft gewoond en getrouwd is met een Chinese.
Ik heb zelf niet in China gewoond maar wel meerdere jaren in China gewerkt in een 100% Chinese omgeving, zonder westerse expats die zichzelf verheven voelen boven de rest. Ja, er is zat mis in China en je kan echt niet alles zeggen en vertellen maar ik krijg echt kotsneigingen van Boepensa op z’n brommertje alles vanuit neokoloniaal perspectief afserveren.
Kijk liever naar Ruben Terlouw. Die leeft ook MET ipv IN. Een expat zal bijna nooit echt doordringen in een cultuur omdat dat niet in hun aard zit.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Wat heeft dat met hamsteren te maken? Als je 1 of 2 flesjes haalt nu lijkt me niet onverstandig om dingen goed te kunnen onsmetten. De vraag ligt veel hoger dan normaal dus het vrij logisch dat het snel uitverkocht raakt.Bananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:05:
Leuk hoor, die hamsteraars. Wil je nieuwe schoonmaakalcohol voor de thermometer van je baby: overal uitverkocht.
Waar the fuck woon je dan? Hier geen enkel probleem en toch echt randstad.CurlyMo schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:14:
We zijn zojuist weer terug van een heel kort fietstochtje. Afstand houden was volstrekt onmogelijk. We blijven buiten de boodschappen maar gewoon binnen of in de tuin.
Blijkbaar moet het nóg erger worden voordat we van deze nonsense af zijn.
Een week geleden waren we in het ziekenhuis en lag onze zoon aan de sondevoeding. Mijn hoofd zat toen niet bij hoe lang de alcohol uit het kraampakket mee zou gaan. Sorry hoorVorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Apotheek al vriendelijk gevraagd?
Maar goed, dit heeft niets met hamsteraars te maken natuurlijk, er is gewoon ineens veel vraag naar hygiene zaken. (en dat had je een week geleden ook al kunnen bedenken...)
Tsja, die Vomar is ook nog eens een baggerwinkel. Maar ik heb zo'n vermoeden dat er een hoop meer verplicht dichtgaat vanaf morgen, zeker met dit mooie weer is het gewoon een verplaatsing van verspreiding.Alpine schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:09:
Het is vandaag hier in de winkelstraat (Noordwijk aan Zee) gewoon druk. Veel dagjesmensen en enkele Duitse toeristen, alle parkeervakken vol. Eigenlijk zoals een normale zaterdag op een mooie lente-dag. Alles is ook gewoon open, behalve de restaurants.
Ik ging enkel voor boodschappen richting de supermarkt en schrok toch wel een beetje van dit aanzicht.
Ik snap ook wel dat het mooi weer is en mensen willen ook graag wat doen en naar buiten gaan. En ook voor de lokale ondernemers zijn dit juist de dagen (een mooie dag in het weekend, buiten het hoogseizoen) waarop ze wat extra kunnen verdienen.
Maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, zeker gezien alle maatregelen hier en in de landen om ons heen wbt. het coronavirus.
Toppunt zelf was vanmorgen vroeg op het strand, hele stand leeg en een oude dame vond het nodig om precies tussen de meter tussen mij en m'n vrouw door de stappen met haar wandelstokken
[ Voor 7% gewijzigd door shoombak op 21-03-2020 16:21 ]
Ga nou niet de sorry kaart trekken en mij proberen een schuldgevoel aan te praten....Bananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:18:
[...]
Een week geleden waren we in het ziekenhuis en lag onze zoon aan de sondevoeding. Mijn hoofd zat toen niet bij hoe lang de alcohol uit het kraampakket mee zou gaan. Sorry hoor.
want antwoord geven of je de apotheek geprobeerd hebt vergeet je nu...
En hoop dat het onderwijl goed met hem gaat! Heb zelf 4 kinderen dus weet wat voor stress het geeft.
Beetje lichaamsbeweging, beetje vitamine D aanmaken, frisse lucht en verder gelukkig niemand tegenkomen.
Hoorde van een andere buurvrouw dat de zaterdagmarkt in een dorp verderop gewoon druk was met winkelend publiek, zij moest wat spul voor haar ogen halen dus moest er helaas even doorheen.
Gelukkig zijn de oudjes hier best handig met internet, shoppen net zo makkelijk online, helpen elkaar maar zo af en toe willen ze er ook wel eens uit.
Triest is het wanneer ze een rondje wandelen dat ze half de bosjes in moeten duiken omdat er rustig jonger volk middenop een pad blijft lopen. Vanmorgen om een uur of 9 kwam een oude buurvrouw, die inmiddels haar (thuiswerkende) zoon in huis heeft om voor haar te zorgen, de gezelligheid, samen te eten en er een beetje op kan letten al terug van een wandeling, toen was het nog lekker rustig op straat en kon er veilig gewandeld worden.
Zij is wat ik omschrijf als een nogal actieve bejaarde (85), roeit, tennist en wandelt normaal meerdere keren per week en heeft een sportieve fiets, zeker geen elektrische, waarop ze vaak boodschappen doet, voor dat soort mensen is verplicht binnen zitten echt heel vervelend.
Verwijderd
Ik denk als we straks 30.000 doden hebben dat daar de grens ligt, dan zullen ze vast niet vragen hoe de representatie was.SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:18:
https://twitter.com/petra_stienen/status/1241047065481879554
De apotheek is dicht en een variant op "told you so" heb ik gewoon niet zoveel aan. Dat probeerde ik over te brengenVorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:20:
[...]
Ga nou niet de sorry kaart trekken en mij proberen een schuldgevoel aan te praten....
want antwoord geven of je de apotheek geprobeerd hebt vergeet je nu...
En hoop dat het onderwijl goed met hem gaat! Heb zelf 4 kinderen dus weet wat voor stress het geeft.
Langs bij de slijter. We hadden gelukkig nog alcohol in huis want we hebben een vrijwillige twee weken quarantaine nu na alle vluchten. Wel kut om te zien dat buiten het druk is met mensen die onbezorgd genieten van het weer.Bananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:05:
SvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:18:
Pas op, voor je het weet krijgen ze stemrecht en mogen ze werken!
Dit is niet het topic voor redpillerij
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 21-03-2020 16:29 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee, maar wel meteen een puntje van aandacht; zorg dat je altijd genoeg hebt. Dingen zoals melkpoeder: zodra je blik 1 open maakt koop je alvast blik 3 in de winkel (want blik 2 had je al op voorraad). Idem met zetpillen (ook altijd drie verpakkingen thuis), talkpoeder, olie voor de huid, speen, lievelingsdoekje of knuffel, luierpak, etc.Bananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:26:
[...]
De apotheek is dicht en een variant op "told you so" heb ik gewoon niet zoveel aan. Dat probeerde ik over te brengen.
Misschien in deze periode zelfs overal minimaal 4 van in huis (waarvsn 1 in gebruik, 3 op voorraad)...
Maar als je bij je auto staat en mensen moeten iets van je weten, dan stappen ze rustig binnen de 1.5m radius om je wat te vragen. Heb al meerdere keren ‘afstand, afstand’ moeten roepen tot het tot ze doordrong 🤦🏼♂️
[Twitter: https://twitter.com/HORNBACH_NL/status/1241028255915933698]
Naar buiten is juist goed! Bewegen, vitamine D kweken en calcium opslaan. Net ook heerlijk uur (rustig) gefietst rond het Naardermeer, was erg rustig dus echt geen probleem gehad om afstand te houden. Nu lekker wat in de tuin aan het werk (soms wel blij dat ik een tuin heb zoals nu).Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:28:
[...]
<> Wel kut om te zien dat buiten het druk is met mensen die onbezorgd genieten van het weer.
Supermarkt is linker momenteel (nog steeds gezinnen en te veel volk, ben al 3x weggelopen) en ik maak alleen nog maar gebruik van zelfscan.
Ik snap niet dat iedereen isolatie vertaalt naar binnen blijven.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat vind ik dan weer een slechte. Word dan alleen maar drukker op momenten dat het wel open is. Anders word dat een beetje gespreid.Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:31:
Hornbach overstag en sluit morgen zijn deuren en gaan de rest van de week met aangepaste openingstijden.
[Twitter]
Ik was gister in de Hornbach in Zwolle maar afstand houden was er niet bij. Ook het personeel niet.WEBGAMING schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:33:
[...]
Dat vind ik dan weer een slechte. Word dan alleen maar drukker op momenten dat het wel open is. Anders word dat een beetje gespreid.
XXXVI
Ik kan mij voorstellen dat ze (de politiek) wel willen gaan ingrijpen op basis van de berichten van de NS, maar ook de bouwmarkten en alle foto's die ze voorbij zien komen.WEBGAMING schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:33:
[...]
Dat vind ik dan weer een slechte. Word dan alleen maar drukker op momenten dat het wel open is. Anders word dat een beetje gespreid.
Ook de situatie tussen de NL/BE en NL/DE grens is nogal vreemd op dit moment.
Maar goed, dit is speculatie, maar, ik denk wel dat ze er of iets van gaan zeggen, of iets mee gaan doen.
(meer info in het artikel)Voor bouwmarkten staan rijen met klanten te wachten tot ze naar binnen kunnen. Vanwege het coronavirus laten de winkels minder klanten tegelijk binnen en zijn er extra beveiligers ingezet om klanten voldoende afstand te laten houden.
Mensen zijn aan het klussen geslagen en dat merken bouwmarkten al de hele week aan hun omzet. Sommige medewerkers klagen over klanten die niet voldoende afstand houden en daarom hebben de bouwmarkten maatregelen genomen.
Zo mag er per auto maar één klant naar binnen, is met strepen bij de kassa aangegeven hoeveel afstand klanten moeten houden. Ook zijn er schotten voor kassa's geplaatst om medewerkers af te schermen.
Kijk, toch nog een gezellig uitje, zo met zijn allen. Altijd handig, zo'n extra vakantie.
Virussen? Scan ze hier!
Bensimpel
Positieve meneer
En zie hier waarom we italie en spanje achteraan gaan. Die 1,5 meter afstand houden werkt gewoon niet.... mensen willen het ook niet snappen. Ik benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.Alpine schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:09:
Het is vandaag hier in de winkelstraat (Noordwijk aan Zee) gewoon druk. Veel dagjesmensen en enkele Duitse toeristen, alle parkeervakken vol. Eigenlijk zoals een normale zaterdag op een mooie lente-dag. Alles is ook gewoon open, behalve de restaurants.
😆 - Denk ook eens om ;)
Denk ook dat het richting sluiting niet-noodzakelijke winkels gaat en OV stilleggen in het weekend. Plus de oproep om je bewegingen te beperken tot binnen de gemeentegrenzen.Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:35:
[...]
Ik kan mij voorstellen dat ze (de politiek) wel willen gaan ingrijpen op basis van de berichten van de NS, maar ook de bouwmarkten en alle foto's die ze voorbij zien komen.
Ook de situatie tussen de NL/BE en NL/DE grens is nogal vreemd op dit moment.
Maar goed, dit is speculatie, maar, ik denk wel dat ze er of iets van gaan zeggen, of iets mee gaan doen.
Zet eens 73 mensen op een rij... en dan allemaal op de IC. Vreemd om je dat in te beelden.73 nieuwe coronapatiënten op de intensive care
Vandaag liggen er 354 corona-patiënten op de intensive care, meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Dat zijn er 73 meer dan een dag eerder. Van donderdag op vrijdag was er een soortgelijke stijging van 71 bezette 'corona-bedden' op de ic's.
In een druk stuk NL blijkbaar. Ik denk dat je in de duinen dezelfde problemen zal hebben.FreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:16:
[...]
Waar the fuck woon je dan? Hier geen enkel probleem en toch echt randstad.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik zit nu de aflevering van gisteren te kijken. Rutger Bregman geeft aan over hoe zij nú aandacht moeten hebben voor de normale mensen, de mensen die dagelijks het onderhoud plegen. ipv de dwarsdenkers, the crazy ones.P.O. Box schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:27:
[...]
[....]zowel in positieve zin (DWDD voor Corona anyone? (m.b.t. iedere culturele uiting of willekeurig positief bericht))
[...]
Als kanttekening misschien noteren dat die normale mensen die gewoon hun werk doen al decennia lang worden weggezet als the crazy ones en dwarsdenkers.
Nietzsche in Thus Spoke Zarathurstra - A Book for All and None:
Verily, he who possesseth little is so much the less possessed: blessed be moderate poverty!
Imperfectionist.
Door de toestanden zonder werkritme is de jetlag nog niet weg en door verzwakte weerstand last van luchtwegen / benauwdheid / snotneus inmiddels. We blijven wel even binnen…franssie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:32:
[...]
Naar buiten is juist goed! Bewegen, vitamine D kweken en calcium opslaan.
In ons stadsie zijn tot nu toe 0 geregistreerde gevallen overigens.
We hebben ook een pak nutrilon staan, maar de kleine krijgt borstvoeding, dus dat scheelt. En we hebben nog een onaangebroken pak billendoekjes, daar moet inderdaad wel iets bij.President schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:30:
[...]
Nee, maar wel meteen een puntje van aandacht; zorg dat je altijd genoeg hebt. Dingen zoals melkpoeder: zodra je blik 1 open maakt koop je alvast blik 3 in de winkel (want blik 2 had je al op voorraad). Idem met zetpillen (ook altijd drie verpakkingen thuis), talkpoeder, olie voor de huid, speen, lievelingsdoekje of knuffel, luierpak, etc.
Misschien in deze periode zelfs overal minimaal 4 van in huis (waarvsn 1 in gebruik, 3 op voorraad)...
Maar mijn moeder heeft bij een apotheek 2×100mL kunnen krijgen en ook een flesje chloorhexine, ik ben blij
Ik weet wel: zonder baby had ik dat spul nooit gekocht, het voelt voor mij daarom wel alsof mensen iets voor de neus van iemand die het misschien harder nodig heeft vandaan kopen. Als je met een kleine met opstartproblemen in het ziekenhuis zit (en daarvoor de moeder ook al vanwege complicaties opgenomen was) heb je niet altijd ruimte in je hoofd voor dit soort strategische afwegingen. En het verraste de kraamzorg ook.
In elk geval: nu zuinig aan met het spul
Heel dom. Het is juist nu druk bij de bouwmarkt, en juist 's avonds is het nog enigszins rustig. Als ze dan sluiten, dan staan we zeker op een kluitje.Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:31:
Hornbach overstag en sluit morgen zijn deuren en gaan de rest van de week met aangepaste openingstijden.
[Twitter]
Ben ik zo'n doemdenker of gaan we echt een hoge prijs betalen voor dit gedrag ?
Had echt iets nodig wat stuk gegaan was, maar dit had ik niet verwacht.
Voor praxis en andere winkelketen is dit juist erg lekker voor de omzet.
Er stond zonder te liegen een rij van 30m (wel met 1,5m ruimte ertussen) .
Het is dat ik het onderdeel echt moest hebben , maar toch ruim 15min bij de kassa gestaan.
Sprak ook nog een bekende en die was eerst naar hornbach geweest , maar meteen gekeerd ivm extreme drukte.
Blijkbaar zijn de mensen niet echt onder de indruk van dit alles.
Ja. Maar die lockdown hangt boven ons hoofd en mensen nemen het er van.Bartosy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:49:
Ben ik zo'n doemdenker of gaan we echt een hoge prijs betalen voor dit gedrag ?
Kan opgelost worden door mensen te garanderen dat ze - gereguleerd - kunnen blijven doen wat ze doen, zodat ze niet de aandrang hebben om er nu nog volop voor te gaan. Dus volledige lockdown uitsluiten. Ik verwacht dat mensen dan weer rustig worden.
Dit soort jongens : https://cdn.binnenvaart.e...5394-amadeus-princess.JPG
Die markt is wel compleet om zeep inmiddels, dus niet alleen die grote oceaanwaardige plezierpaleizen van 350m lengte maar ook de Rijnreisjesbranche.
Mensen als Rutger Bregman hebben we wel genoeg gehoord, en ik denk dat deze crisis opgelost kan worden door nuchtere mensen in plaats van types als Bregman.Ra5a schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Ik zit nu de aflevering van gisteren te kijken. Rutger Bregman geeft aan over hoe zij nú aandacht moeten hebben voor de normale mensen, de mensen die dagelijks het onderhoud plegen. ipv de dwarsdenkers, the crazy ones.
Als hij met 'dwarsdenkers' complotgekkies bedoelt dan heeft hij gelijk. Maar oppositie de mond snoeren mag nooit.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat zijn ze wel. Maar ze hebben niets te doen, en dat uit zich.fevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:51:
Blijkbaar zijn de mensen niet echt onder de indruk van dit alles.
Dit is ook geen leuk nieuws: https://www.tubantia.nl/h...or-fikse-boetes~a3e701b5/
Maar het zijn gevolgen, en daar moeten we wel wat mee. Oplossing is het leven zo normaal mogelijk door laten gaan, met maatregelen.
Je kan ook veilig met je auto een rondje rijden om je huis eventjes te ontsnappen en dan zien hoeveel volk er rondloopt, niet iedereen gaat daar ook daadwerkelijk tussenstaan.St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:55:
Echt geniaal dat iedereen naar buiten gaat omdat ze echt iets nodig hebben, of echt even op bezoek moesten en dan vervolgens hier spuien dat het zo druk is buiten en in de winkels. Maar je zelf niet onderdeel van het 'probleem' zien.
Tijdens mijn rondje rijden kwam ik langs Bataviastad outlet en daar stonden drommen mensen voor en in de SubWay op een broodje te wachten... daar zat max 25cm tussen, zeker geen 50, laat staan 150cm
[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 21-03-2020 17:03 ]
Zag wel bij de voetgangersbrug over de A2 dat het echt een stuk rustiger was op de weg. Dus lijkt wel of er toch meer mensen gehoor geven aan het thuisblijven. Nog niet voldoende hoor maar het begint langzaam door te dringen, hoop ik.
Maar het zijn momenteel de jongeren (12 tot 25 jaar) en ouderen (60+) die het risico vormen voor heel Nederland door gewoon met groepen bij elkaar te komen en doen alsof er niks aan de hand is. Deze groepen lijken het minst te beseffen dat hun gedrag heel veel mensen in gevaar brengt.
Ben blij dat mijn ouders en schoonouders het wel begrijpen en binnen blijven, met ons videobellen en begrijpen dat we voorlopig niet langs komen. Ik zorg ook dat de boodschappen bij hun bezorgd worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2020 17:28 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Er zullen veel plekken in de VS zijn waar ze het veel slechter doen, maar Europeanen moeten niet overdrijven met het belachelijk maken van de gezondheidszorg daar. Medicaid of Obamacare verzekering is ook maar $50 in de maand, wel co-pay en hoger eigen risico dan hier.
groot verschil om 10 minuten naar buiten te gaan en er rekening mee houden dat je 1.5 meter bij mensen uit de buurt blijft dan met zijn allen naar het strand of allemaal naar de markt op zaterdag. het feit dat je even buiten bent is niet erg het feit dat je alle regels aan je laars lapt en moedwillig lekker allemaal dicht op elkaar gaat staan aan de andere kant.. is vragen om problemen.St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:55:
Echt geniaal dat iedereen naar buiten gaat omdat ze echt iets nodig hebben, of echt even op bezoek moesten en dan vervolgens hier spuien dat het zo druk is buiten en in de winkels. Maar je zelf niet onderdeel van het 'probleem' zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Bartosy op 21-03-2020 17:08 ]
Volgens mij zit er gewoon een flink stuk onvermogen bij veel mensen en is er daar niet per se sprake van kwade wil. De hele tijd een Tetrispuzzel tijdens het lopen is niet per de gemakkelijk natuurlijk.
Tja, m'n laatste rolletje wc-papier begon nu toch wel erg dun te worden...St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:55:
Gewoon bij de Etos een stuk of 6 dozen halen: https://www.kruidvat.nl/k...e-lotiondoekjes/p/2795129Bananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:49:
[...]
We hebben ook een pak nutrilon staan, maar de kleine krijgt borstvoeding, dus dat scheelt. En we hebben nog een onaangebroken pak billendoekjes, daar moet inderdaad wel iets bij.
Maar mijn moeder heeft bij een apotheek 2×100mL kunnen krijgen en ook een flesje chloorhexine, ik ben blij!
Ik weet wel: zonder baby had ik dat spul nooit gekocht, het voelt voor mij daarom wel alsof mensen iets voor de neus van iemand die het misschien harder nodig heeft vandaan kopen. Als je met een kleine met opstartproblemen in het ziekenhuis zit (en daarvoor de moeder ook al vanwege complicaties opgenomen was) heb je niet altijd ruimte in je hoofd voor dit soort strategische afwegingen. En het verraste de kraamzorg ook.
In elk geval: nu zuinig aan met het spul.
Ik snap je wel hoor.. maar met een baby is het echt een kwestie van goed vooruit kijken en denken! Zeker omdat, los van de huidige situatie, je nooit van tevoren weet of hetgeen je zoekt wel op voorraad is... En tja, leuk dat een winkel bijvoorbeeld normaal 8 flesjes alcohol bijvoorbeeld in voorraad heeft maar als het dan net een week niet leverbaar is,niemand het net haalt voor een proefje op school, etc.... Dan mis je inderdaad.
Dat is nu ook tijdens deze situatie zichtbaar; mensen zijn gewend om dagelijks de boodschappen te doen in plaats van wekelijks of een voorraad thuis aanhouden. Leuk dat je geen limonade op voorraad hebt omdat je het normaal koopt als het bijna op is; nu gaan mensen inzien dat ze altijd iets thuis moeten hebben. Moet je nagaan als er straks in een stad een dag lang geen water uit de kraan komt; 90% zal geen water op voorraad hebben alhoewel dit aangeraden wordt (zeker met jonge kinderen afhankelijk van flesvoeding)
Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:01:
Maar het zijn momenteel de jongeren (12 tot 25 jaar) en ouderen (60+) die het risico vormen voor heel Nederland. Deze groepen lijken het minst te beseffen dat hun gedrag heel veel mensen in gevaar brengt.
The devil is in the details.
:strip_exif()/f/image/xRXIjYMsTln4ln5QyUULky4s.jpg?f=fotoalbum_large)
[Twitter: https://twitter.com/dickvduijn/status/1241383277908426754?s=20]
[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 21-03-2020 17:12 ]
Vreselijk voor het personeel dat er werkt maar dat soort schepen zijn niet om aan te zien en verschrikkelijk slecht voor de natuur.PalingDrone schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:52:
Na de wandeling op de dijk ben ik nog even doorgereden naar Lelystad Haven en daar lagen wel 12 van die rivier/binnenvaart cruiseschepen, vrijwel allemaal met thuishaven Basel Zwitserland.
Dit soort jongens : https://cdn.binnenvaart.e...5394-amadeus-princess.JPG
Die markt is wel compleet om zeep inmiddels, dus niet alleen die grote oceaanwaardige plezierpaleizen van 350m lengte maar ook de Rijnreisjesbranche.
Ik vaar zelf als schipper op een klipper uit 1900.

Ons seizoen is april - oktober maar ik vraag me af of we überhaupt kunnen varen dit jaar, gelukkig heeft mijn baas de zaken goed op orde dus heb vooralsnog heb ik nog werk.
VerschrikkelijkVorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:12:
Zie op Twitter ook nog deze foto.... Geen idee waar dat is maar ... serieus?
[Afbeelding]
[Twitter]
[ Voor 19% gewijzigd door DefLite op 21-03-2020 17:14 ]
Rutger Bregman had het over deze Apple advertentie. En bedoelde de schrijvers, tv makers, etcetera. Matthijs van Nieuwkerk maakte er dwarsdenkers van, wat een knipoog was naar de boekenweek. https://news.google.com/s...&hl=nl&gl=NL&ceid=NL%3AnlSvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:55:
[...]
Mensen als Rutger Bregman hebben we wel genoeg gehoord, en ik denk dat deze crisis opgelost kan worden door nuchtere mensen in plaats van types als Bregman.
Als hij met 'dwarsdenkers' complotgekkies bedoelt dan heeft hij gelijk. Maar oppositie de mond snoeren mag nooit.
Imperfectionist.
Zo ziet “het gebeurd mij niet “ en “ ik zie het wel” er in de praktijk uit. We hebben de minister president op tv gehad (unieke gebeurtenis) koning (wederom uniek) . Maar niemand lijkt het historische besef te hebben om de Ernst van de situatie waar wij met zijn allen inzitten door te hebben.Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:12:
[Afbeelding]
[Twitter]
Dit gebeurd alleen met hele grote ernstige (crisis) situaties. Ik ben er niet voor om het woord crisis lichtzinnig toe te passen. Maar het is er een , we kunnen de zorg ontlasten door even 14 dagen thuis te blijven. Gewoon een blokje om in je eigen buurt , of in je achtertuin
Nee half Nederland gaat lekker van het mooie weer genieten, en straks huilen als je moeder van 80 Corona heeft en de regering ‘meer’ had moeten doen ?
Ongelofelijk wat een egoïsme. En wat een gebrek aan besef.
Amstelveen bloesemparkVorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:12:
[Afbeelding]
[Twitter]
Amstelveen heeft best wel een hoog aantal besmettingen 28,6 per 100k
https://www.tubantia.nl/e...ichtbare-vijand~aa1cf384/Hahn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:12:
[...]
Kan je dat wat meer uitleggen, want ik volg je niet. Waarom zorgen 12-25 en 60+'ers voor meer gevaar dan andere leeftijdsgroepen?
En zo zijn er meer berichten uit andere regio's.
Ongelooflijke fucktards.Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:12:
[Afbeelding]
[Twitter]
Californië is dan ook zo'n beetje de rijkste staat, dat kan je totaal niet vergelijken met bijvoorbeeld Detroit Michigan.HallonRubus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:01:
Kreeg deze doorgestuurd van een vriend in de VS, is de test van een collega. Blijkbaar kun je in Californië (Orange County) ook getest worden zonder symptomen te hebben. De persoon die zich liet testen had een paar weken terug wel last van veel hoest.
Er zullen veel plekken in de VS zijn waar ze het veel slechter doen, maar Europeanen moeten niet overdrijven met het belachelijk maken van de gezondheidszorg daar. Medicaid of Obamacare verzekering is ook maar $50 in de maand, wel co-pay en hoger eigen risico dan hier.
[Afbeelding]
Het hele mid-westen en zuiden van de VS is een compleet andere wereld, daar heerste al behoorlijke armoede voordat deze corona ellende begon iig voor een groot deel van de bevolking.
Oké, je bedoelde dus dat er veel 12-25'ers en 60+'ers geen rekening houden met andere mensen, dat werd me niet duidelijk uit je bericht. Bij mij kwam het over alsof je beweerde dat als je 12-25 of 60+ bent, dat je dan sowieso gevaarlijker bentPhusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:24:
[...]
https://www.tubantia.nl/e...ichtbare-vijand~aa1cf384/
En zo zijn er meer berichten uit andere regio's.
The devil is in the details.
Als alle inwoners zich daar gedragen als die malloten op de foto is dat ook niet zo raar natuurlijk...TrailBlazer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:23:
[...]
Amstelveen bloesempark
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb trouwens wel mazzel dat ik in een relatief licht getroffen deel van het land woon.
Hoe duur is het om de boot met twee jaar eten vol te laden en daarna te gaan ronddobberen op de oceanen totdat er een vaccin is? Asking for a friendDefLite schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:12:
[...]
Vreselijk voor het personeel dat er werkt maar dat soort schepen zijn niet om aan te zien en verschrikkelijk slecht voor de natuur.
Ik vaar zelf als schipper op een klipper uit 1900.
[Afbeelding]
Ons seizoen is april - oktober maar ik vraag me af of we überhaupt kunnen varen dit jaar, gelukkig heeft mijn baas de zaken goed op orde dus heb vooralsnog heb ik nog werk.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dit lijkt mij zo'n prik bloedtest en zou dan een antistoffentest moeten zijn. Na wat googlen aan de hand van de kliniek op de foto en hun facebook post lijkt het te gaan om deze test: https://www.biomedomics.c...ious-disease/covid-19-rt/HallonRubus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:01:
Kreeg deze doorgestuurd van een vriend in de VS, is de test van een collega. Blijkbaar kun je in Californië (Orange County) ook getest worden zonder symptomen te hebben. De persoon die zich liet testen had een paar weken terug wel last van veel hoest.
[Afbeelding]
Helaas dus nog niet zo betrouwbaar als een echte pcr test maar wel een goede indicatorOf the 397 blood sample from SARS-CoV-2-infected patients, 352 tested positive, resulting in a sensitivity of 88.66%. Twelve of the blood samples from the 128 non-SARS-CoV-2 infection patients tested positive, generating a specificity of 90.63%.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Relatief jong en vitaal publiek, en dan krijgen ze ook nog voorrang op voorzichtige ouderen bij eventuele triage...TrailBlazer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:23:
[...]
Amstelveen bloesempark
De wereld zit oneerlijk in mekaar.
Mijn ouders wonen er maar die blijven dit weekend maar binnen.wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:26:
[...]
Als alle inwoners zich daar gedragen als die malloten op de foto is dat ook niet zo raar natuurlijk...
Je kunt op antistoffen testen enige tijd na het ziek zijn, maar in Nederland is dat niet mogelijk. Een keel/nasofarynx swap PCR op SARS-2 is alleen zinvol als je ziek bent. Dat wordt ook in Nederland nauwelijks gedaan omdat er enorme tekorten zijn aan testmateriaal en het voor het medisch beleid buiten het ziekenhuis bijna nooit consequenties heeft.gws24 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:29:
[...]
Dit lijkt mij zo'n prik bloedtest en zou dan een antistoffentest moeten zijn. Na wat googlen aan de hand van de kliniek op de foto en hun facebook post lijkt het te gaan om deze test: https://www.biomedomics.c...ious-disease/covid-19-rt/
[...]
Helaas dus nog niet zo betrouwbaar als een echte pcr test maar wel een goede indicator
De mijne blijven ook binnen (West-Brabant). Dit omdat mijn moeder tot de risicogroep behoort (70 jaar, en in 2016 aan longkanker geopereerd (gelukkig is ze wel schoon nu), dus de longen zijn erg kwetsbaar).TrailBlazer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:32:
[...]
Mijn ouders wonen er maar die blijven dit weekend maar binnen.
Alleen ik en mijn broer mogen nog binnenkomen daar, en wij zijn sowieso erg voorzichtig. Bij kuchen etc blijven we thuis. Boodschappen doet alleen mijn vader.
Alle andere bezoek doen ze niet aan, ook haar verjaardag (26 april) viert ze niet (anders dan met mij en mijn broer).
Virussen? Scan ze hier!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Dan is verplicht thuiswerken een voordeel. Geen ijs van de auto ruiten krabben 's morgens.HereIsTom schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:36:
Het kan 5° gaan vriezen, als er nu maar niet een Elfstedentocht komt! 😲 😷
Slecht weer zou misschien wel beter zijn om mensen binnen te houden.
lol - daar is wel iets meer voor nodig. Maar misschien dat ik wel even verkas naar FRL #inbeforethelockHereIsTom schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:36:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Weet ikhoney schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:34:
[...]
Je kunt op antistoffen testen enige tijd na het ziek zijn, maar in Nederland is dat niet mogelijk. Een keel/nasofarynx swap PCR op SARS-2 is alleen zinvol als je ziek bent. Dat wordt ook in Nederland nauwelijks gedaan omdat er enorme tekorten zijn aan testmateriaal en het voor het medisch beleid buiten het ziekenhuis bijna nooit consequenties heeft.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Werkelijk, hoe egoïstisch moet je zijn om zelfs in deze tijd nog aandacht proberen te krijgen voor je persoonlijke politieke agendaSvMp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:18:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hele stad gewoon vol. Parool had van de week foto's van de lege stad. Nou, dat zal wel van 05.30 vorig jaar zomer zijn. Je zag eigenlijk geen verschil met anders.
Spuien noem je het spuien? Als mensen massaal ergens naartoe willen is dat hun goed recht.St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:55:
Ik verbaasde me enkel dat het zo extreem druk is overal. Wat alleen maar goed is voor nederlandse winkelketen dus ik vind het helemaal goed dat nederlanders over algemeen dit alles zo oppakt.
Zal zo blijven tot nederland strengere maatregelen neemt als de aantallen blijven oplopen.PWM schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:44:
Ik was vandaag in centrum Amsterdam, in de auto. Met Biodefense mode
Hele stad gewoon vol. Parool had van de week foto's van de lege stad. Nou, dat zal wel van 05.30 vorig jaar zomer zijn. Je zag eigenlijk geen verschil met anders.
En nederland moet dat ook blijven doen zolang het mag.k995 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:45:
[...]
Zal zo blijven tot nederland strengere maatregelen neemt als de aantallen blijven oplopen.
Als iedereen gewoon normaal doet en zich aan de “regels” hou dan komt het echt wel goed.
Gewoon thuis blijven bij symptomen.
Het land moet gewoon door hoe erg het ook is voor sommige.
https://www.telegraaf.nl/...llemaal-ook-andere-ziekte
Of zou dit net zo goed helpen als die mooie foto's op een pakje sigaretten?
Goed volhouden dit gedrag, en die lock-down komt er vanzelf, ze zijn niet achterlijk bij het RIVM ( als zou je het soms wel denken). al is het alleen maar om te denken dat NL zich aan social distancing zal houden.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Die kwam gisteren ook al langs, en toen heb ik haar (of hem) al uitgebreid verdedigd. Dus wie wil, kan teruglezen :-)alexbl69 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:42:
[...]
Werkelijk, hoe egoïstisch moet je zijn om zelfs in deze tijd nog aandacht proberen te krijgen voor je persoonlijke politieke agenda?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
ja IC beelden kan je ook tonen zonder corona hoormerlin1201 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:50:
Ik stel voor dat ze bij het journaal maar even 5 minuten beeldden vertonen hoe de mensen die nu op de IC liggen te vechten voor hun leven, en dan het liefst de jongsten en dan zo gruwelijk mogelijk.
Goed volhouden dit gedrag, en die lock-down komt er vanzelf, ze zijn niet achterlijk bij het RIVM ( als zou je het soms wel denken). al is het alleen maar om te denken dat NL zich aan social distancing zal houden.
Je ziet daar genoeg dingen.
Dus waar wil je nu precies naartoe?
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Je hoeft hem niet leuk te vinden, prima. Die hele vergelijking met (die kwal) van een T.Baudet slaat ook gewoon nergens op...Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:12:
[...]
Sorry, maar… Nee. Serpentza is een enge, racistische, neokoloniale engerd. Zijn inzicht in China is hetzelfde als aan Thierry Baudet vragen hoe je vrouwen moet versieren. Ik vind hem eng, asociaal en zonder enkele culturele affiniteit. Hij woont/woonde IN China, niet MET Chinezen.
Ik heb zelf niet in China gewoond maar wel meerdere jaren in China gewerkt in een 100% Chinese omgeving, zonder westerse expats die zichzelf verheven voelen boven de rest. Ja, er is zat mis in China en je kan echt niet alles zeggen en vertellen maar ik krijg echt kotsneigingen van Boepensa op z’n brommertje alles vanuit neokoloniaal perspectief afserveren.
Kijk liever naar Ruben Terlouw. Die leeft ook MET ipv IN. Een expat zal bijna nooit echt doordringen in een cultuur omdat dat niet in hun aard zit.
Regelmatig kijk ik Wilston zijn filmpjes. Iemand uitmaken voor een racist is wel erg gemakkelijk tegenwoordig.. (Hoe is hij dat dan?! Kritisch zijn op de Chinese censuur/overheidspartij heeft daar namelijk niets mee te maken. Vooralsnog blijkt zo’n beetje alle informatie te kloppen een paar weken later na zijn filmpjes)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Haha fijn dat ik niet de enige ben! Oude beelden vullen me met verbazing (zo van: Huh? Dat mag toch niet? / WTF hoe onverstandig!) en weemoed (weet je nog, die goede oude tijd dat je alles nog kon - een week geledenBananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:34:
Ik merk dat ik best een soort deformatie onderga. Als ik een tv-serie kijk trigger ik op mensen die te dicht op elkaar staan.
Sommige mensen reageren wel heftig dmv hamsteren etc, maar merendeel houd zich toch aan de regels?merlin1201 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:53:
Dat men eens goed besef wat ze aan het doen zijn, dat de kans is dat zij zelf of een familie lid daar terecht komt
Bedoel vandaag was er een markt in m’n dorp en iedereen hield gewoon netjes gepaste afstand.
Tuurlijk heb je altijd een paar leeghoofden die schijt aan alles hebben, maar dat zal je altijd houden ook bij een lock-down.
Ik ben overigens zwaar tegen lock-down, maar dat terzijde
Mensen zijn besmettelijk zonder symptomen.fevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:48:
[...]
En nederland moet dat ook blijven doen zolang het mag.
Als iedereen gewoon normaal doet en zich aan de “regels” hou dan komt het echt wel goed.
Gewoon thuis blijven bij symptomen.
Doe je nu alsof sommige het leuk vinden het land plat te leggen?Het land moet gewoon door hoe erg het ook is voor sommige.
Begin maar met deze beelden van een ziekenhuis in het Italiaanse Bergamomerlin1201 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:50:
Ik stel voor dat ze bij het journaal maar even 5 minuten beeldden vertonen hoe de mensen die nu op de IC liggen te vechten voor hun leven, en dan het liefst de jongsten en dan zo gruwelijk mogelijk.
https://www.bndestem.nl/d...e-beelden-zien~a050552ea/
Behoorlijk schokkend.
Virussen? Scan ze hier!
Dat was wel een mooie fuck you van de natuur geweest, als nu de omstandigheden zich perfect hadden ontwikkeld voor eindelijk een Elfstedentocht..HereIsTom schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:36:
Met sommige bedoel ik voor nabestaanden van mensen die aan corona overleden zijn.k995 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:56:
[...]
Mensen zijn besmettelijk zonder symptomen.
[...]
Doe je nu alsof sommige het leuk vinden het land plat te leggen?
En ik zeg niet hier, maar er zijn inderdaad mensen die een lockdown graag zien komen.
(Vooral bijstand mensen overigens)
Dit doet me deugd om te lezen. Ik heb namelijk last van hetzelfde 🙈🙈.Bananenplant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:34:
Ik merk dat ik best een soort deformatie onderga. Als ik een tv-serie kijk trigger ik op mensen die te dicht op elkaar staan.
Goed om te zien dat ik niet de enige ben.
Dat zullen de domme dagjesmensen geweest zijn.PWM schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:44:
Ik was vandaag in centrum Amsterdam, in de auto. Met Biodefense mode
Zag hem gisteren ook. Normaal kan je daar je kont niet keren door alle toeristen.PalingDrone schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:00:
[...]
Dat zullen de domme dagjesmensen geweest zijn.
[YouTube: Amsterdam center - March 19, 2020 18:47]
Ik ben al wat jaartjes gestopt met kijken naar z’n filmpjes, ook omdat ik sinds 2017 niet meer in China ben geweest, maar vooral om sommige opmerkingen over het versieren van vrouwen, verkeer, omgangscultuur, relaties et cetera. Ik was soms blij dat hij z’n helm op had want die blik die hij er dan wel eens bij trok… En dan met z’n andere blanke vriendjes rondrijden en de omgeving afkraken… Altijd weer vanuit superieur perspectief. Als je z’n filmpjes bekijkt zou je echt denken dat Chinezen egoïstische bange slecht rijdende domme nationalisten zijn. Ik denk soms dat het vooral spiegeling is.Stef87 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:53:
[...]Je hoeft hem niet leuk te vinden, prima. Die hele vergelijking met (die kwal) van een T.Baudet slaat ook gewoon nergens op...
Regelmatig kijk ik Wilston zijn filmpjes. Iemand uitmaken voor een racist is wel erg gemakkelijk tegenwoordig.. (Hoe is hij dat dan?! Kritisch zijn op de Chinese censuur/overheidspartij heeft daar namelijk niets mee te maken. Vooralsnog blijkt zo’n beetje alle informatie te kloppen een paar weken later na zijn filmpjes)
Verkeerde quote
Ik pleit ervoor om politieke voorkeur en geloof buiten deze discussie te laten.
Dit virus spaart niemand.
[ Voor 78% gewijzigd door PalingDrone op 21-03-2020 18:19 ]
Mijn vader heeft gister ook een filmpje gemaakt van een tram rond Amsterdam Centraal (stratenmakers zijn nog wel aan de gang daar tot sowieso begin komende week, maar schaften allemaal of buiten, of in hun auto)PalingDrone schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:00:
[...]
Dat zullen de domme dagjesmensen geweest zijn.
[YouTube: Amsterdam center - March 19, 2020 18:47]
met maar 3 mensen in de tram. die normaal helemaal vol zit
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Veranderd niks aan dat dit beleid gewoon een ramp is imho, gelukkig dat de grenzen met belgie nu wat afgesloten zijn. Er nu toch echt wel al genoeg aandacht geweest dat symptomen weinig betekend en dat vrijwillige "social distancing" niks opbrengt. Niks met bijstand mensne te maken, eerder met sommige die nog willen doen alsof dit een griepje is dat wel zal overwaaien.fevo-1190 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:58:
[...]
Met sommige bedoel ik voor nabestaanden van mensen die aan corona overleden zijn.
En ik zeg niet hier, maar er zijn inderdaad mensen die een lockdown graag zien komen.
(Vooral bijstand mensen overigens)
Volgens Oosting voelde het applaus voor zorgpersoneel van afgelopen fantastisch, "Maar de échte waardering voelen we pas als je binnen blijft. Want dan verspreidt het virus zich minder snel
bron: NOS live feed
Ik heb een paar dagen terug beelden gezien uit een ziekenhuis daar. Als je dat ziet maakt het je toch even stil.shoombak schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:12:
Pff de cijfers uit Italië geven ook nog niet veel moed. Ruim 6000 besmettingen en bijna 800 doden erbij
Ik weet niet of deze livestream hier al eens is gedeeld, maar hier heb je een overzicht van Coronagevallen en doden per land.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]