Zeer somber omdat het heel lang gaat duren.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:38:
@franssie ik denk ook dat de huidige weg de beste is naar omstandigheden. Maar dat zegt niet dat ik het niet erg somber in zie.
Nee, geen kritiek, nieuwsgierigfranssie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:36:
Wel kritiek maar toch alleen benieuwd? Opmerkelijk.
Haters everywhere but I don’t really care
Maar als we nu net zoveel mensen redden van Corona als er vervolgens sterven omdat de ziekenhuizen overbelast waren?franssie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:25:
[...]
Ik heb denk ik vanavond een vriendschap beëindigd die de zelfde redenatie had.
Want als we zo gaan denken kan ik wel wel meer "nutteloze" levens bedenken die weinig toevoegen (waaronder die nu niet zo meer vriend van me).
We wonen in een rijk land, we redden het wel.
Laat dat nu net een vraag zijn voor de zorg en niet van dit topic ...rik86 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:44:
[...]
Maar als we nu net zoveel mensen redden van Corona als er vervolgens sterven omdat de ziekenhuizen overbelast waren?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit verschilt op dit moment een beetje per ziekenhuis. Binnen de beperkt aangedane regio's loopt de planbare zorg waar tijd een wezenlijke factor is nog enigszins door. Maar de kans is dat ook daar op meer locaties langzamerhand wel een terugloop in plaats zal gaan vinden.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:28:
[...]
@psychodude hoe is dat de komende maanden anders?
Hoe dit in een periode van maanden is, is op dit moment nog moeilijk te zeggen. Indien onze aantallen COVID-19 patiënten terugloopt, zal de electieve zorg weer toe kunnen nemen. En dat is binnen de zorg toch wel een groot streven.
Maar waar wil je ze anders laten? Wat denk je dat het met de psyche van de maatschappij doet om deze mensen maar te laten overlijden, ongeacht wat dan ook? Wat doet het met jezelf indien er binnen een maand of 3 in Nederland bijvoorbeeld ineens 60.000 mensen komt te overlijden omdat alles op een zeer rap tempo verloopt? Indien je oma ergens in een massagraf verdwijnt omdat de overledenen anders niet bij te houden zijn?matthijst schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:30:
[...]
Je zou het om kunnen draaien? Wat maakt dat een covid patiënt meer recht heeft om geholpen te worden dan een 19-jarige die z'n auto tegen een boom heeft geparkeerd.
Je zou bij wijze kunnen zeggen: we hebben 250 ic bedden voor covid. That's it.
NB: niet dat ik denk dat we op het moment verkeerd bezig zijn in NL, ben gewoon benieuwd
De COVID-19 patiënt heeft dan ook niet direct meer recht om geholpen te worden, het streven is er gewoonweg om een werkbare situatie te creëren waarin beide geholpen kunnen worden.
Om nog maar te zwijgen over het effect dat een dusdanig scenario zal hebben op de mensen die achterblijven. De mensen die zelf ziek zijn zullen zitten met perioden van angst om zelf te overlijden. Velen zullen dierbaren verliezen in een situatie waarin ze in de steek gelaten zullen voelen door de maatschappij / overheid / gezondheidszorg. Gezondheidszorg medewerkers zullen kampen met zelfverwijt dat ze onvoldoende gedaan hebben.
Het blijft toch je medemens, daar mag best wat voor tegenover staan. Zeker in dit soort tijden.
Aan de andere kant zijn er kansen.Remy!!!! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:36:
[...]
Daar ben ik ook bang voor, mijn vriendin werkt in het ziekenhuis (nu gelukkig nog 'rustig'), maar mocht het losbarsten dan zit zij met 2/4/6(?) maanden met een burnout/stress(hoe het beestje ook heet) thuis. En dan heb je inderdaad nog de achterstand die je moet wegwerken.
Ik zie de zorg in zijn algeheel de komende jaren echt niet rooskleurig in...
De wereld ziet nu dat de zorg veel te weinig betaald krijgt voor wat ze doen.
En zo komen er nieuwe ideeën en nieuwe mogelijkheden in een tijd van een crisis.
Maar dat ze hard moeten werken nu en na Corona is wel duidelijk, maar denk we in Nederland allemaal aan de bak mogen zodra dit over is want de overheid haalt dit wel weer bij de burger ergens vandaan
Je hebt me denk ik verkeerd begrepen. Ik weet dat een ziekenhuis nu zelf mondkapjes aan het naaien is vanwege het grote tekort daaraan. Ik heb mijn pakketje van vijf stofmaskers aan mijn ex gegeven die in de zorg werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:24:
[...]
Nee, meneer Mastermind. Onder welke steen kom jij vandaan zeg? Mondkapjes lever je in bij de zorg, zodat zij levens kunnen redden.
Wat ik bedoel is, als er genoeg mondkapjes zouden zijn zoals in China, en men zou verplicht worden deze op te doen als je in de supermarkt loopt, dan zou het aantal besmettingen af nemen omdat er een behoorlijk aantal mensen niet in hun arm hoest/kucht.
De manier waarop je aanvalt komt op mij denigrerend over. Ik heb liever dat je op een volwassen manier communiceert.
Verwijderd
Als je zonder context loopt te verkondigen dat mondkapjes een goed idee zijn, kan je een bepaalde reactie verwachten. Maar dat ligt misschien meer aan de situatie en hoeveel mensen die mondkapjes achterhouden, dan aan jou. Sorry daarvoor.Mastermind schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:48:
[...]
Je hebt me denk ik verkeerd begrepen. Ik weet dat een ziekenhuis nu zelf mondkapjes aan het naaien is vanwege het grote tekort daaraan. Ik heb mijn pakketje van vijf stofmaskers aan mijn ex gegeven die in de zorg werkt.
Wat ik bedoel is, als er genoeg mondkapjes zouden zijn zoals in China, en men zou verplicht worden deze op te doen als je in de supermarkt loopt, dan zou het aantal besmettingen af nemen omdat er een behoorlijk aantal mensen niet in hun arm hoest/kucht.
De manier waarop je aanvalt komt op mij denigrerend over. Ik heb liever dat je op een volwassen manier communiceert.
Dat o.a. de zorg onderbetaald wordt is wel duidelijk, en ook al krijgt iedereen in de zorg nu €500 per maand er bij omdat ze zulk goed werk doen, dat weegt niet op tegen werkweken van 60+ uur in de zorg.Mektheb schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:47:
[...]
Aan de andere kant zijn er kansen.
De wereld ziet nu dat de zorg veel te weinig betaald krijgt voor wat ze doen.
En zo komen er nieuwe ideeën en nieuwe mogelijkheden in een tijd van een crisis.
Maar dat ze hard moeten werken nu en na Corona is wel duidelijk, maar denk we in Nederland allemaal aan de bak mogen zodra dit over is want de overheid haalt dit wel weer bij de burger ergens vandaan
Er zijn vast mensen die dat kunnen handelen, maar mij (mijn persoonlijke mening) lijkt dat echt slopend, of je je werk nu leuk vindt of niet, zoiets houd je niet lang vol.
En ik zie niet echt hoe er nu nieuwe mogelijkheden of ideeën kunnen ontstaan? In sommige ziekenhuizen (binnenkort veel meer) is het al megadruk waardoor alle 'standaard' afspraken/operaties worden afgezegd. En laten we zeggen dat we over 3 maanden coronavrij zijn. Dan heb je dus de huidige voorraad aan patienten die wachten op behandeling/operatie x + alle mensen die in die 3 maanden iets nodig hebben. Wie gaat bepalen wie er dan voorrang heeft? Levensbedreigende gevallen zijn dan nog relatief simpel, maar persoon A en persoon B met een gebroken arm? Wordt het dan kop of munt wie er eerst mag?
Misschien een beetje aanvallende reactie, maar ik verwacht dat wij corona best wel kunnen handelen, maar ik ben erg bang voor wat er daarna gaat gebeuren qua zorg.
Klopt het dat er inmiddels ook kinderen zijn overleden aan het virus?
Gisteren was de jongste persoon nog iemand van 63?
Is hier een bron van?
Is hier een bron van?
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus volgens RIVM klopt dat dus niet...BekSide schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:16:
Klopt het dat er inmiddels ook kinderen zijn overleden aan het virus?
Is hier een bron van?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Toch een erg vervelend gerucht, heb het nu al van meerdere kanten gehoord. (Zonder bron) gaan er nog maar even vanuit dat het RIVM de werkelijke info doorgeeft.Rhapsody schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:19:
[...]
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus volgens RIVM klopt dat dus niet...
Probleem zit hem er natuurlijk meer in dat er al een gigantisch tekort aan zorgpersoneel was ( tot 100.000 mensen ) dus dat komt dat allemaal op de rest terecht. Extra betalen gaat dan niet helpen. Op termijn wel het herwaarderen ( dus stoppen met bezuinigen / overleveren aan de verzekeraars van ) van de zorg. Maar die vacatures krijg je de komende jaren niet gevuld natuurlijk.Remy!!!! schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:07:
[...]
Dat o.a. de zorg onderbetaald wordt is wel duidelijk, en ook al krijgt iedereen in de zorg nu €500 per maand er bij omdat ze zulk goed werk doen, dat weegt niet op tegen werkweken van 60+ uur in de zorg.
Er zijn vast mensen die dat kunnen handelen, maar mij (mijn persoonlijke mening) lijkt dat echt slopend, of je je werk nu leuk vindt of niet, zoiets houd je niet lang vol.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Hoe heb je hier dan van gehoord? Of gewoon via via?BekSide schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:21:
[...]
Toch een erg vervelend gerucht, heb het nu al van meerdere kanten gehoord. (Zonder bron) gaan er nog maar even vanuit dat het RIVM de werkelijke info doorgeeft.
Heeft iemand een goed artikel over wat huizenprijzen in Nederland realistisch kunnen gaan doen als bijvoorbeeld de 2% sterfte die ik eerder regelmatig tegen kwam wordt gehaald en het werkloosheidspercentage flink omhoog gaat? Ik ben persoonlijk vooral benieuwd naar de tijd die het zou kosten.
Ik ben al weken zo ontzettend benieuwd naar of dit virus zoden aan de dijk gaat zetten of dat we na een pandemie alsnog naar een noodsituatie zullen moeten gaan..
Ik ben al weken zo ontzettend benieuwd naar of dit virus zoden aan de dijk gaat zetten of dat we na een pandemie alsnog naar een noodsituatie zullen moeten gaan..
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Morgen een verjaardag van een vriend. Besloten gezelschap van 5-6 vrienden. Allemaal 20-30 jaar oud, geen enkel symptoom. Gewoon een beetje bij elkaar op de bank hangen en een biertje doen.
Wij spreken gewoon af. Zou jij het doen? Waarom wel/niet?
0.2 procent bedoel je neem ik aan. Lijkt me niet dat dat iets met de huizenprijs doet.Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:24:
Heeft iemand een goed artikel over wat huizenprijzen in Nederland realistisch kunnen gaan doen als bijvoorbeeld de 2% sterfte die ik eerder regelmatig tegen kwam wordt gehaald en het werkloosheidspercentage flink omhoog gaat? Ik ben persoonlijk vooral benieuwd naar de tijd die het zou kosten.
Ik heb je sheet even ge-copy-pasted en de landen uitgelijnd op een vast aantal overledenen (10; +/- 1):
(Simpelweg omdat 1 te variabel is, en het te vroeg is voor 100..)
Ik vond het zelf wel interessant om te zien hoe snel wij stijgen t.o.v. andere landen, en tevens wat we de komende weken kunnen verwachten.

Ik kan mijn Docs sheet niet linken aan jouw versie, waardoor hij helaas niet automatisch update..
Interactieve chart:
https://docs.google.com/s...803402&format=interactive
[ Voor 39% gewijzigd door SmiGueL op 21-03-2020 01:39 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik volg het nieuws niet elk uur of zo, maar ik las eerder steeds 2-1%.de Peer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:25:
[...]
0.2 procent bedoel je neem ik aan. Lijkt me niet dat dat iets met de huizenprijs doet.
Gaat er serieus maar 0.2% van de geïnfecteerden dood? Heb je daar bronnen voor?
Dat zou betekenen dat we direct alle maatregelen kunnen opheffen zonder negatieve gevolgen namelijk.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Als ze in China en praktisch alle landen enigszins normaal met dieren om zouden gaan, dan zouden we dit gekloot niet hebben.Mastermind schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:48:
[...]
Ook in Nederland lopen er nog boeren te zeiken over dat ze onterecht geruimd zouden zijn tijdens de vogelgriep.
Douw honderdduizend exact dezelfde beesten bij elkaar en duw er zoveel antibiotica in tot het niet meer werkt.... hee, nu hebben we ineens allerlei rare ziektes op enorme schaal...
In NL hebben we al vogelgriep en BSE gehad dat over is geslagen op mensen. HIV/Aids, Ebola en deze SARS familie zijn allemaal direct gelinked aan (enigszins) achterlijk menselijk gedrag met dieren.
Maar ik geloof ook niet echt dat mensen mondkapjes zouden dragen. Simpel voorbeeld:
'Kijk uit, terroristen blazen ons vliegtuig op, neem geen vloeistoffen mee'
Loop daarna even op een vliegveld langs de handbagage controle. Bakken vol flesjes en andere 'verboden' troep.
Als we het al niet kunnen op 1 punt, op vakantie, met tig waarschuwingen vooraf, dan gaat het wel lukken 24/7/365?
Bangmakerij, heb d'r niet zoveel mee.TheGhostInc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:31:
Simpel voorbeeld:
'Kijk uit, terroristen blazen ons vliegtuig op, neem geen vloeistoffen mee'
Loop daarna even op een vliegveld langs de handbagage controle. Bakken vol flesjes en andere 'verboden' troep.
Net zoals schoenen uit doen voor die scanners omdat er 1x iemand een soort van schoenbom heeft gemaakt
Nee. 5-6 is teveel. 1-2 wellicht, misschien. Ten eerste omdat wel of niet symptonen niet afhangt of je besmettelijk bent. Ten tweede heeft leeftijd ook geen rol, er liggen jonge mensen in de ziekenhuizen. Er is gewoon een kans dat het flink nasty is, ook al je niet oud bent.danslo schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:25:
Morgen een verjaardag van een vriend. Besloten gezelschap van 5-6 vrienden. Allemaal 20-30 jaar oud, geen enkel symptoom. Gewoon een beetje bij elkaar op de bank hangen en een biertje doen.
En dan, 5-6 en dan terug naar huis / gezin is al x3 stuk of 30, dan een keertje supermarkt met die 30 lui en je hebt een paar honderd infecties.
Dat is juist het probleem, al die wisselende contacten. Het zou een ander verhaal zijn als je bv in een studentenhuis woont. Dan besmet je elkaar toch wel, dus dan hoef je alleen beetje afstand te houden v/d rest v/d buitenwereld.
Elke keer als iemand dit zegt, herhaal ik gewoon dat we hier een bio-industrie hebben, dat een groot deel (zoals je zegt) van de ziektes ook daaraan te danken zijn. Dat de bio-industrie veel-te-veel bestrijdingsmiddelen gebruikt en dat elke vleeseter een gevaar voor de samenleving isTheGhostInc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:31:
[...]
Als ze in China en praktisch alle landen enigszins normaal met dieren om zouden gaan, dan zouden we dit gekloot niet hebben.
( Maw het is nogal gemakkelijk om het te wijten aan de voor ons vreemde eetgewoontes elders, als we zelf ook selectief nogal frivool omspringen met het welzijn en gezondheid van dieren )
[ Voor 28% gewijzigd door Basszje op 21-03-2020 00:53 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
0.2 is vanaf het begin regelmatig gerapporteerd met bron in dit topic. Jij bedoelt misschien 2 procent van de gerapporteerde covid gevallen. En dat is uiteraard een hoger getal. 3.4 wordt daar zelfs genoemd.Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:31:
[...]
Ik volg het nieuws niet elk uur of zo, maar ik las eerder steeds 2-1%.
Gaat er serieus maar 0.2% van de geïnfecteerden dood? Heb je daar bronnen voor?
Dat zou betekenen dat we direct alle maatregelen kunnen opheffen zonder negatieve gevolgen namelijk.
Maar veel mensen hebben 0 symptomen.
Ik vraag mij oprecht af of iets als penicilline antibioticagebruik, wat hier stukken minder voorgeschreven wordt door artsen dan in de zuidelijke landen voor invloed heeft op het verloop van longontstekingen.
In Spanje (Italië weet ik niet) krijg je bij wijze van spreken al een penicilline antibioticakuur wanneer je 3x niest, in Nederland zijn ze daar stukken terughoudender in.
@psychodude kan jij hier iets zinnigs over zeggen?
In Spanje (Italië weet ik niet) krijg je bij wijze van spreken al een penicilline antibioticakuur wanneer je 3x niest, in Nederland zijn ze daar stukken terughoudender in.
@psychodude kan jij hier iets zinnigs over zeggen?
[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 21-03-2020 04:07 ]
Maar dat heeft niets met virus te maken toch?PalingDrone schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:49:
Ik vraag mij oprecht af of iets als penicillinegebruik, wat hier stukken minder voorgeschreven wordt door artsen dan in de zuidelijke landen voor invloed heeft op het verloop van longontstekingen.
In Spanje (Italië weet ik niet) krijg je bij wijze van spreken al een penicillinekuur wanneer je 3x niest, in Nederland zijn ze daar stukken terughoudender in.
Alleen bacteriologische infectie lijkt me
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 21-03-2020 00:53 ]
Bedankt voor je reactie. Ik ga even verder zoeken!de Peer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:40:
[...]
0.2 is vanaf het begin regelmatig gerapporteerd met bron in dit topic. Jij bedoelt misschien 2 procent van de gerapporteerde covid gevallen. En dat is uiteraard een hoger getal. 3.4 wordt daar zelfs genoemd.
Maar veel mensen hebben 0 symptomen.
Zou wel een anti-climax betekenen, hoor...
Als 100% van de Nederlanders geïnfecteerd wordt heb je het alsnog over richting de 40.000 doden en dat is uiteraard niet grappig of zo, maar zoiets gaat een woningramp of vluchtelingencrisis niet oplossen...
Ik ben dus alsnog benieuwd naar de onderzoeken naar de gevolgen op de huizenprijzen in Nederland. Het zou namelijk op z'n minst goed zijn om te weten of dit alles positieve impact kan hebben op onze samenleving, naast bijvoorbeeld de stroomversnelling met betrekking tot thuiswerken.
Bij nu.nl bij de reacties.change1001 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:22:
[...]
Hoe heb je hier dan van gehoord? Of gewoon via via?
En ik meen zelfs hier op het forum nog ergens.
Exact zoals ik denk over het corona virus, dus ga ik me ook niet aan stomme regeltjes houden.
Je bewijst schitterend mijn punt.
Met die 100+ Miljard euro die we nu verbranden hadden we ook heel veel andere problemen kunnen oplossen. Asbest, PFAS, fijnstof, ....
Dat is bij elkaar heel wat meer levens dan wat er nu gaat.
Neem je dan ook mee de vertraging in bouwproductie?Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:53:
[...]
Ik ben dus alsnog benieuwd naar de onderzoeken naar de gevolgen op de huizenprijzen in Nederland.
Volgens mij is het zonde van je tijd, want de huizenprijzen hangen veel meer af van het vertrouwen + loonontwikkeling.
Als we nu een recessie ingaan heeft dat veel meer impact.
Wat bewijst die dan? Een onderbuikgevoel? Want ik lees geen feiten.TheGhostInc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:57:
[...]
Exact zoals ik denk over het corona virus, dus ga ik me ook niet aan stomme regeltjes houden.
En juist door wat koppige mensen kan dit veel, maar dan ook veel erger aflopen..
Dit is een account.
R.van.M in "Coronavirus Slowchat"de Peer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:52:
[...]
Maar dat heeft niets met virus te maken toch?
Het bewijst dat Nederlanders 'zelf wel bepalen of ze zich aan de regels houden'.
Ik geef het voorbeeld van regels rondom vliegveiligheid en dat wordt als bangmakerij weggezet, terwijl het geen dreiging meer was, de aanslag was mislukt.
Het verbaasd me dan ook niet dat de maatregelen niet door iedereen worden nageleefd.
Overigens ben ik erg braaf en hou me vrij keurig aan de maatregelen, ook de vliegveiligheidsmaatregelen. Maar persoonlijk vind ik het dodental in geen verhouding staan tot de maatschappelijke kosten.
Je moet niet naar het dodental tegen de maatschappelijke kosten kijken, maar het potentieel dodental tegen de maatschappelijke kosten.TheGhostInc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 01:34:
[...]
Maar persoonlijk vind ik het dodental in geen verhouding staan tot de maatschappelijke kosten.
Dus als niemand zich aan de regels houdt en het virus op alles en iedereen vrij grip heeft.
En dan kan je het zo over 200.000 doden hebben.
En al die mensen die dan ziek worden (dus die enorme massa), hebben wèl een behandeling nodig. Dat is namelijk wel de maatschappelijke afspraak. Wat kost dat?
"man is not truly one, but truly two,"
Ja en? Dat is toch totaal niet relevant? Italië is een veel groter land met veel meer inwoners (62 miljoen, 2017). Net als Spanje, Duitsland, China,, nouja bijna alle landen. Als je alleen kijkt naar Lombardije (ook al 10 miljoen inwoners) is het al heel anders.Ernemmer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:59:
[...]
Tot nu toe stijgen we iets sneller met het aantal doden per miljoen inwoners dan Italië en aantal weken geleden.
Je opmerking is alleen relevant als het virus evenredig en volledig door alle landen waarmee je vergelijkt (en ons eigen land natuurlijk) verspreid zou zijn.
TheGhostInc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:57:
[...]bangmakerij[...]
Met die 100+ Miljard euro die we nu verbranden hadden we ook heel veel andere problemen kunnen oplossen. Asbest, PFAS, fijnstof, ....
Dat is bij elkaar heel wat meer levens dan wat er nu gaat.
[ Voor 32% gewijzigd door FireFoz op 21-03-2020 02:25 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Het virus huishoud enorm in je longen, je immuunsysteem gaat in overdrive en keert zich tegen je wat de weg ook opend naar bacteriele longontsteking. Of ze dat ook met peniciline behandelen weet ik niet.de Peer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:52:
[...]
Maar dat heeft niets met virus te maken toch?
Info uit oa:
YouTube: The Coronavirus Explained & What You Should Do
Realistische huizenprijzen en Nederland zijn geen goed huwelijk omdat we hier vanaf kinds af aan worden geïndoctrineerd dat huren diefstal is van je eigen portemonnee en dat stenen altijd meer waard worden.Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:24:
Heeft iemand een goed artikel over wat huizenprijzen in Nederland realistisch kunnen gaan doen […]
Ik ben al weken zo ontzettend benieuwd naar of dit virus zoden aan de dijk gaat zetten […]
Zolang meer dan de helft van Nederland afhankelijk is van het feit dat een huis hier een belegging is in plaats van een basisbehoefte blijft dit een zelfvervullende voorspelling en wordt deze tulpenbollenbubbel alleen af en toe geknapt door extreme externe schokken.
Het coronavirus is hierbij geen goede externe schok. Laten we even buiten beschouwing dat nieuwbouw nu totaal stil is gevallen, dan houd je over dat er een boel huizen in bezit zijn van oudere mensen. Nu denk je wellicht: Joechei! Die gaan allemaal dood! Die hoop lees ik in ieder geval tussen de regels door in je typsel. Vergeet dan niet bijna dat al die boomers kinders hebben. Die erven dan afbetaalde huisjes die ze uiteraard gelijk als beleggingsobject zien en dus niet vrijgeven op de woningmarkt maar óf houden, óf verhuren voor woekerprijzen óf verkopen aan investeerders / huisjesmelkers die zonder voorbehoud van financiering een grote som geld neerplempen.
Leg je er gewoon bij neer dat als je geen (rijke) ouders (met eigen huis) hebt en je al je geld aan een duur huurappartement kwijt bent omdat je een goed betaalde baan in Amsterdam hebt, je niet kan kopen en dat dat voorlopig ook niet gaat veranderen.
Wat wel zou helpen zou zijn (en dit zou allemaal, niet of-of moeten):
- betere bescherming tegen woekerhuren
- HRA direct afschaffen
- realistische visie op huizen kweken van kinds af (huis is basisbehoefte en devaluatie van dingen die ouder worden en vervallen > entropie en af van beleggingsdenken)
- betere bescherming kopers (verplichting woonpuntensysteem en status fundering / beton / hout)
- makelaardij grondig herzien
- verbod op bezit meerdere woningen / woningexploitatie behalve in bepaalde gevallen (overmacht, erving en dergelijke)
- woonverplichting; geen verpaupering en woekerverhuur
- betere bescherming huurders op vrije sector en af van hoge percentages huurverhoging elk jaar
- verbod op vrijwillige slavernij (eufemistisch genaamde ‘sharing economy’-apps zoals Airbnb)
Tot die tijd hebben jij en ik pech, net als zovelen van ons die afhankelijk zijn van een dure locatie in het land. Een huis kopen is alleen haalbaar voor hen die al een huis hebben of ouders hebben (met een huis). En natuurlijk een klein percentage ‘happy few’ die veelal al in het hogere echelon verkeren door familie of studie.
Don’t get your hopes up. Corona gaat je niet helpen.
Als je dat afzet tegen de normale 150.000 doden per jaar, hoeveel 'extra' hebben we het dan? 100.000?mr_petit schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 01:51:
[...]
En dan kan je het zo over 200.000 doden hebben.
Daarnaast zijn dit soort aantallen wel erg fors, dan heb je het over een jaar lang niveau Italië. En dan moet de mortality rate ruim boven de 1% blijven en de hele populatie besmet raken.
Daarnaast zou het raar zijn als ze in China het virus kunnen beteugelen en we in NL eindigen met 100% besmet.
En dit is ook nog eens veel antieke meuk. Leuk zo'n woning uit '50-'80 waar 20+ jaar eigenlijk amper iets aan gedaan is.Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 02:53:
[...]
dan houd je over dat er een boel huizen in bezit zijn van oudere mensen.
En dan kom je voor het dilemma, ga je €50+k uitgeven om toch richting gasloos te gaan of wordt het pappen en nathouden voor €20+k met het risico dat je woning slecht verkoopbaar wordt, omdat een nieuwbouwwoning een A-label en geen onderhoud nodig heeft en jouw woning net de C of D haalt en regelmatig onderhoud nodig heeft.
Point proven.TheGhostInc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 03:09:
[...] met het risico dat je woning slecht verkoopbaar wordt
Het is een huis. Je koopt het om in te wonen. Dat kost geld. Daar steek je geld in. Of en wat het later waard is is totaal irrelevant. Wat relevant is: Woon ik prettig? Kan ik hier blijven wonen? Zie ik mezelf hier lang wonen? Kan ik het betalen?
Ik koop nooit nieuwe auto’s maar doe toch echt wel wat aan onderhoud ook al wordt dat ding er niet meer waard van. Het verlengt wel de levensduur en plezier.
En dan is een auto nog niet eens de eerste levensbehoefte. Waarom denken Nederlanders altijd aan geld bij een woning? Het is je thuis! Stop met kopen voor de bühne/buren/belegging! Ga wonen!
(Overigens zijn huizen tussen 1945 en 2000 inderdaad wel opletten (qua gebreken, asbest, betonrot, fundering, electra et cetera), net als huizen jonger dan 2008 (laatste door sloppy werk en bouwfouten bij prefab vinexlegohuisjes). Mooiste blijft tussen 1920 en 1940.)
[/rant]
On topic: nog iets wat Nederlanders NIET kunnen is dingen in perspectief zien. Want eigen hachje / plezier is belangrijker dan het grote goed. We zijn immers wars van regels.
Hoeveel ouderen ik al niet heb zien samenscholen… En mensen die echt dichtbij mij wilde komen… vooral de supermarkt is echt als een soort space invaders nu.
[ Voor 24% gewijzigd door Wilf op 21-03-2020 03:40 ]
In Denemarken had een supermarkt wel iets leuks bedacht tegen het hamsteren; eerste handgel 5 euro, tweede 150.
Waarom doen ze dat hier niet? Er is zelfs een hamsterwet ook zo geactiveerd kan worden.
Waarom doen ze dat hier niet? Er is zelfs een hamsterwet ook zo geactiveerd kan worden.
Echt, he? Mijn vrouw moest vandaag gewoon moeite doen om iedereen te ontwijken in de supermarkt die dicht bij haar kwam... En ze is ook nog Aziatisch. Niet Chinees, maar mensen zien dat toch niet. Dus racistisch zijn ze niet. Maar wel super dom.Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 03:31:
On topic: nog iets wat Nederlanders NIET kunnen is dingen in perspectief zien. Want eigen hachje / plezier is belangrijker dan het grote goed. We zijn immers wars van regels.
Hoeveel ouderen ik al niet heb zien samenscholen… En mensen die echt dichtbij mij wilde komen… vooral de supermarkt is echt als een soort space invaders nu.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Na de bizarre beelden van bomvolle stranden heeft Australië besloten om Sydney's Bondi beach te sluiten.
https://www.theguardian.c...-5e75752a8f08dcc95cc206de
https://www.theguardian.c...-5e75752a8f08dcc95cc206de
Het is om te janken. En over een week, als de doden zich op stapelen, staan dezelfde types te janken dat we (eerder) in lockdown hadden moeten gaan. Zelfs/juist het hoger opgeleide deel van de bevolking lijkt het niet willen te begrijpen. Zie ook de vragen die hier regelmatig voorbij komen over kleinschalige feestjes of de reacties onder de column van Rosanne Hertzberger in NRC. Italië staart ons al wekenlang recht in de bek aan maar het moet zich blijkbaar echt pal onder de neus van de goegemeente voltrekken voordat duidelijk is waar we mee te maken hebben.Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 03:31:
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het ook pas realiseerde door een interventie. Begin maart zijn we naar de VS gevlogen voor vakantie. Vrijheid blijheid. Tot m’n schoonfamilie die werkt in ziekenhuis en buitenlandse zaken zaterdag een serieuze videochat-oproep deden. Zondag teruggevlogen. Het contrast was megagroot met het nog vrije SoCal en AZ maar hun woorden waren bij ons wel binnen gekomen. Ook het NOS-nieuws. Groot was onze verbazing dan ook dat bij ons in het stadsie, met nog nul bevestigde gevallen, het business as usual was / is terwijl 7 kilometer verderop de situatie kritiek is en de zorg ook groot.
Het is blijkbaar echt ver van je bed tot je er zelf mee te maken hebt…?
Poeh, dat was redelijk close inderdaad.. Voor mij werd het met de steeds ernstigere berichten uit Italië wel duidelijk dat dit echt heel serieus is. Blij dat we een arts in de familie hebben die al de dramatische oproepen van collega’s uit Italië doorstuurde en later ook dat fake-bericht uit Amphia (ben normaal absoluut tegen fakenieuws maar in dit geval was het wel nuttig) naar mijn ouders zodat zij ook op tijd door hadden waar dit heen gaat. Maar ik snap ook wel waar het vandaan komt, het is gewoon een ontkenningsfase, niemand wil zijn vrije rijke leventje zomaar opgeven. Alleen duurt dat wel langer dan ik gedacht had.
Ik houd me altijd aan die vliegregels (je moet wel), maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik vind de regels zwaar overtrokken ivm de maatregelen (helemaal in de VS).TheGhostInc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 01:34:
[...]
Het bewijst dat Nederlanders 'zelf wel bepalen of ze zich aan de regels houden'.
Ik geef het voorbeeld van regels rondom vliegveiligheid en dat wordt als bangmakerij weggezet, terwijl het geen dreiging meer was, de aanslag was mislukt.
Het verbaasd me dan ook niet dat de maatregelen niet door iedereen worden nageleefd.
Overigens ben ik erg braaf en hou me vrij keurig aan de maatregelen, ook de vliegveiligheidsmaatregelen. Maar persoonlijk vind ik het dodental in geen verhouding staan tot de maatschappelijke kosten.
Ik hou me nu ook aan de regels voor corona, maar vraag me wel af of achteraf (ja, Captain Hindsight) de maatregelen de kosten rechtvaardigen.
Verwijderd
Ik heb dus een aantal jeugd kennissen op Facebook, die nu helemaal los gaan en de complete crisis ontkennen (met allerlei berichten en updates van o.a. Martin Vrijland) en de pandemie afdoen als een mediacomplot en gehypte massahysterie met een alternatieve agenda als achtergrond reden.
Dit zijn veelal types die in het normale leven al kampen met psychische en maatschappelijke uitdagingen.
Ik negeer ze maar gewoon, maar jeukende handjes.
Dit zijn veelal types die in het normale leven al kampen met psychische en maatschappelijke uitdagingen.
Ik negeer ze maar gewoon, maar jeukende handjes.
Tenzij de regering de portemonnee opentrekt.Remy!!!! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:36:
[...]
Ik zie de zorg in zijn algeheel de komende jaren echt niet rooskleurig in...
Ook de andersom variant zie ik veel: mensen die tot 2 weken terug nog tot de 'het is maar een griepje' club behoorden en nu helemaal zijn doorgeslagen alsof de wereld vergaat.
Voor het sterftecijfer hebben we de Diamond Princes als mooie casus. Iedereen is grondig gecontroleerd en lang in quarantaine geweest. Uiteindelijk zijn er 712 mensen besmet. Hiervan zijn er inmiddels 8 overleden. Laatste slachtoffer is gisteren overleden. Dit laat het lange ziektebed zien (1 februari eerste positieve Covid-19 test op het schip). Dit geeft een fatality rate van 1,1% van alle geïnfecteerden.Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:53:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik ga even verder zoeken!
Zou wel een anti-climax betekenen, hoor...
Als 100% van de Nederlanders geïnfecteerd wordt heb je het alsnog over richting de 40.000 doden en dat is uiteraard niet grappig of zo, maar zoiets gaat een woningramp of vluchtelingencrisis niet oplossen...
Ik ben dus alsnog benieuwd naar de onderzoeken naar de gevolgen op de huizenprijzen in Nederland. Het zou namelijk op z'n minst goed zijn om te weten of dit alles positieve impact kan hebben op onze samenleving, naast bijvoorbeeld de stroomversnelling met betrekking tot thuiswerken.
Edit ook een belangrijk inzicht: 402 besmettingen hadden geen ziekte verschijnselen.
[ Voor 3% gewijzigd door crepsly op 21-03-2020 08:06 ]
Je gaat bewust fakenews verspreiden? Sorry hoor wat een onzin.Jean-Bob schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:28:
Poeh, dat was redelijk close inderdaad.. Voor mij werd het met de steeds ernstigere berichten uit Italië wel duidelijk dat dit echt heel serieus is. Blij dat we een arts in de familie hebben die al de dramatische oproepen van collega’s uit Italië doorstuurde en later ook dat fake-bericht uit Amphia (ben normaal absoluut tegen fakenieuws maar in dit geval was het wel nuttig) naar mijn ouders zodat zij ook op tijd door hadden waar dit heen gaat. Maar ik snap ook wel waar het vandaan komt, het is gewoon een ontkenningsfase, niemand wil zijn vrije rijke leventje zomaar opgeven. Alleen duurt dat wel langer dan ik gedacht had.
Vandaag een dag lockdown zonder thuiswerken, ik heb zomaar het idee dat het na dit weekend gedaan is met de buitenpret als ik zie hoe druk het al in het bos is hier
Ben je nu aan het trollen of gewoon te dom om te begrijpen dat dit geen goed idee is.danslo schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:25:
Echt al die mensen die dit soort dingen doen gun je toch dat het keihard bij ze terugkomt. Misschien kun je ook een potje Russian roulette doen met je vrienden, en meteen hun hele familie erbij. Als je toch bezig bent.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gezien de samenstelling van de mensen op de Diamond Princess had ik het veel erger verwacht maar hoewel aan de ene kant er veel ouderen aan boord waren is het maken van een cruise wel iets waar je een bepaalde gezondheid voor nodig hebt. De groep is moeilijk te vergelijken met de gehele bevolking waar meer mensen in zullen leven die een besmetting niet overleven.crepsly schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:01:
[...]
Voor het sterftecijfer hebben we de Diamond Princes als mooie casus. Iedereen is grondig gecontroleerd en lang in quarantaine geweest. Uiteindelijk zijn er 712 mensen besmet. Hiervan zijn er inmiddels 8 overleden. Laatste slachtoffer is gisteren overleden. Dit laat het lange ziektebed zien (1 februari eerste positieve Covid-19 test op het schip). Dit geeft een fatality rate van 1,1% van alle geïnfecteerden.
Edit ook een belangrijk inzicht: 402 besmettingen hadden geen ziekte verschijnselen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Als je er was gebleven had je het ook gemerkt, Californië is nu toch ook in een soort lockdown?Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:10:
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het ook pas realiseerde door een interventie. Begin maart zijn we naar de VS gevlogen voor vakantie. Vrijheid blijheid. Tot m’n schoonfamilie die werkt in ziekenhuis en buitenlandse zaken zaterdag een serieuze videochat-oproep deden. Zondag teruggevlogen. Het contrast was megagroot met het nog vrije SoCal en AZ maar hun woorden waren bij ons wel binnen gekomen. Ook het NOS-nieuws. Groot was onze verbazing dan ook dat bij ons in het stadsie, met nog nul bevestigde gevallen, het business as usual was / is terwijl 7 kilometer verderop de situatie kritiek is en de zorg ook groot.
Gisteren gesproken met een vriend, radiodiagnostisch laborant in een ziekenhuis in de buurt in Zuid-Holland.
Wel interessant om te horen hoe complete vleugels en bijgebouwen omgevormd zijn tot 'corona-poli's'.
Komende week komt er een tent met CT-scanner voor de deur.
En bijna iedereen moet thuisblijven, alleen het noodzakelijke personeel is er. Het is volgens hem echt heel erg eerie, het ziekenhuis is relatief leeg. Echt een stilte voor de storm.
Er zijn 6 corona-patiënten in totaal nu, weet niet of er eentje op de IC ligt (vergeten te vragen).
Ook gehad over het tekort aan beschermmateriaal. Dat is echt nijpend. Hij heeft zelf een belrondje gedaan langs bouwmarkten in de buurt, groot en klein, of ze nog brillen en maskers hadden.
Nog even over onze ouders gehad (zijn 70 tot 75) dat het daar nog niet helemaal ingezonken lijkt te zijn, hij was niet blij (understatement) met z'n ouders omdat ze besloten hadden om toch naar een verjaardag te gaan ("maar we slaan nooit een verjaardag van tante bep over") en dat ze nog zelf boodschappen willen doen en dergelijke. Van zelf-isolatie is (nog) geen sprake.
Er zit nog steeds het gevoel dat het een pittige griep is in plaats van een potentieel dodelijke ziekte.
"Wij voelen ons prima, we hebben geen onderliggende ziektes".
Ja, dat maakt niet uit als je wordt afgewezen bij de IC omdat je 70-plus bent en er niet genoeg plek is
Is het RIVM er ook debet aan door telkens de nadruk te leggen dat de sterfgevallen al iets onder de leden hadden, daardoor wanen allerlei mensen in risicogroepen zich onterecht veilig omdat ze zich fit voelen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Toch nog even over dit dilemma.DennusB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:00:
Ik denk dat ik al weer wat de antwoorden zijn, maar kan ik dit weekend nou nog met 2 vrienden bij ons thuis afspreken? (4 totaal). Niemand klachten en allemaal in leeftijd 24-30.
Ik zou zelf niets liever doen dan nu mijn familie en vrienden opzoeken en in de armen sluiten. Ik voel me kerngezond en ben dat altijd al wel geweest. Alleen is van dit virus zo ontzettend weinig bekend. Dat je het dus kan hebben gehad zonder je ziek te hebben gevoeld. Dat je besmettelijk kan zijn zonder het te weten.
Wat ik nog ondraaglijker zou vinden dan mijn familie en vrienden langere tijd niet zien is dat ze door mijn ongeduld ziek zouden worden, mogelijk blijvende gezondheidschade zouden oplopen of zelfs zouden komen te overleiden. Of dat iemand door mijn onbewuste besmettelijkheid een druk op ziekenhuizen legt waardoor anderen kunnen komen te overlijden.
Het is niet voor niks nu al de grootste crisis in vredestijd genoemd. Daar horen ongebruikelijke offers van ons als burgers bij.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Het treurige is dat mensen met deze houding mogelijk zelf nergens last van krijgen maar wel anderen kunnen aansteken.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:10:
[...]
Ben je nu aan het trollen of gewoon te dom om te begrijpen dat dit geen goed idee is.
Het egoisme wat in deze tijden duidelijk wordt is opzienbarend.
Ja, dit is dus geen zuivere berekening. Ligt toch totaal aan de populatie die aanwezig was op dat schip. Het onderliggend lijden van de aanwezigen en zo zijn er nog een heleboel variabelen die je voor het gemak maar even vergeet om aan te tonen dat dit virus echt superdodelijk is. 1,1% is echt belachelijk.crepsly schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:01:
[...]
Voor het sterftecijfer hebben we de Diamond Princes als mooie casus. Iedereen is grondig gecontroleerd en lang in quarantaine geweest. Uiteindelijk zijn er 712 mensen besmet. Hiervan zijn er inmiddels 8 overleden. Laatste slachtoffer is gisteren overleden. Dit laat het lange ziektebed zien (1 februari eerste positieve Covid-19 test op het schip). Dit geeft een fatality rate van 1,1% van alle geïnfecteerden.
Dat zou (even snel gerekend) alleen in Nederland al 90.000 doden opleveren.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog werd mensen gevraagd te komen om te vechten, nu wordt ons gevraagd thuis te blijven.
Is het zo verdomde moeilijk om dit soort triviale luxe op te geven om zo de kans op potentiële zorgdruk te minderen? Laten we collectief eens iets bewuster middellange termijn te denken in plaats van korte termijn.
Doe het voor die mensen die in de zorg werkzaam zijn. En denk eens na over hoe het voor hen de komende weken gaat worden.
Is het zo verdomde moeilijk om dit soort triviale luxe op te geven om zo de kans op potentiële zorgdruk te minderen? Laten we collectief eens iets bewuster middellange termijn te denken in plaats van korte termijn.
Doe het voor die mensen die in de zorg werkzaam zijn. En denk eens na over hoe het voor hen de komende weken gaat worden.
Dit dacht ik ook, dus heb de gemiddelde leeftijd van cruise schepen opgezocht, dit is 46,7 jaar. Gemiddelde leeftijd Nederland is 42,1 jaar. Minder groot verschil dan ik had verwacht.IJzerlijm schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:21:
[...]
Gezien de samenstelling van de mensen op de Diamond Princess had ik het veel erger verwacht maar hoewel aan de ene kant er veel ouderen aan boord waren is het maken van een cruise wel iets waar je een bepaalde gezondheid voor nodig hebt. De groep is moeilijk te vergelijken met de gehele bevolking waar meer mensen in zullen leven die een besmetting niet overleven.
Goeiemorgen, zou iemand mij een linkje/ bronvermelding kunnen geven van die 0,2% deathreate voor alle geinfecteerden? Zou graag wat tegenwicht willen bieden aan alle "de regering liegt tegens ons, we gaan er allemaal aan!" types...
In Nederland faalt men met de ernst van de zaak duidelijk maken wanneer de koning en minister president zeggen "je mag best nog gaan wandelen met een vriend of vriendin".
Nee. Stay the fuck home. Maak gewoon een video waarin je laat zien hoe 1 egoïst die een feestje wil vieren verantwoordelijk is voor de dood van de vader of oma van zijn beste vriend.
Maak het gewoon visueel. Als 50% van de Amerikanen zo dom is om op Trump te stemmen en 50% van de Britten voor de Brexit dan is 50% in Nederland minimaal te dom om gewoon godverdomme thuis te blijven als het niet noodzakelijk is.
Sorry wordt hier echt kwaad over. Je mag hopen dat het deze domme Nederlanders zijn die straks de statistieken ingaan onder de duizenden doden. Maar je zult zien dat andere altijd de dupe zijn.
Nee. Stay the fuck home. Maak gewoon een video waarin je laat zien hoe 1 egoïst die een feestje wil vieren verantwoordelijk is voor de dood van de vader of oma van zijn beste vriend.
Maak het gewoon visueel. Als 50% van de Amerikanen zo dom is om op Trump te stemmen en 50% van de Britten voor de Brexit dan is 50% in Nederland minimaal te dom om gewoon godverdomme thuis te blijven als het niet noodzakelijk is.
Sorry wordt hier echt kwaad over. Je mag hopen dat het deze domme Nederlanders zijn die straks de statistieken ingaan onder de duizenden doden. Maar je zult zien dat andere altijd de dupe zijn.
Imperial College gaat in hun cijfers nu uit van 0,9% zie: https://www.imperial.ac.u...-modelling-16-03-2020.pdf_Anvil_ schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:30:
Goeiemorgen, zou iemand mij een linkje/ bronvermelding kunnen geven van die 0,2% deathreate voor alle geinfecteerden? Zou graag wat tegenwicht willen bieden aan alle "de regering liegt tegens ons, we gaan er allemaal aan!" types...
:strip_exif()/f/image/EruzyMg0XDkbf1NX5d6GhoKG.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die zich verveeld mag de IFR per leeftijdscategorie wel even over de bevolkingssamenstelling van Nederland leggen om een IFR van Nederland te krijgen
[ Voor 28% gewijzigd door crepsly op 21-03-2020 08:38 ]
Ongetwijfeld goedbedoeld, maar 
Dit zag ik net op Facebook:
Niet alle helden dragen capes, ze verdienen een kroon...

Ik ga er even vanuit dat deze persoon niet weet dat corona 'kroon' betekent en niet hiermee bedoelt dat iedereen in de zorg maar corona moet krijgen
Dit zag ik net op Facebook:
Niet alle helden dragen capes, ze verdienen een kroon...

Ik ga er even vanuit dat deze persoon niet weet dat corona 'kroon' betekent en niet hiermee bedoelt dat iedereen in de zorg maar corona moet krijgen
[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 21-03-2020 08:43 ]
Corona betekend krans, als je het coronavirus onder een microscoop bekijkt heeft het een kransachtige vorm.
Maar hoe kom je erbij dat dit absoluut niet zou mogen? Zelfs in landen als Frankrijk waar zogenaamd een 'lockdown' is mag je nog gewoon een stukje lopen om gezondheidsredenen. Natuurlijk moet je niet en masse met vele mensen tegelijk op dezelfde plek gaan wandelen, maar ik zie niet direct reden waarom jezelf in de buitenlucht begeven op gepaste afstand van andere mensen per definitie een epidemiologisch risico zou zijn.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:35:
In Nederland faalt men met de ernst van de zaak duidelijk maken wanneer de koning en minister president zeggen "je mag best nog gaan wandelen met een vriend of vriendin".
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Neen. Dat is dus een denkfout.St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:43:
[...]
Die ze anders ook wel kwijt waren geraakt aan het onderliggend lijden. Was het niet vandaag, dan was het morgen wel.
Het is omdat de zorg overbelast is en ouderen minder snel/goed geholpen worden.
En dat gaat ook in Nederland gebeuren.
Krans, kroon, potato, potatoRedHat schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:43:
Corona betekend krans, als je het coronavirus onder een microscoop bekijkt heeft het een kransachtige vorm.
En etymologisch komt kroon natuurlijk van corona, maar dat terzijde
[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 21-03-2020 08:49 ]
Van welk geld trekt de regering ook alweer altijd zijn portemonnee open ?
"Beautiful Clean Coal"
Elk risico dat niet nodig is, is er een teveel.Mugwump schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:43:
[...]
Maar hoe kom je erbij dat dit absoluut niet zou mogen? Zelfs in landen als Frankrijk waar zogenaamd een 'lockdown' is mag je nog gewoon een stukje lopen om gezondheidsredenen. Natuurlijk moet je niet en masse met vele mensen tegelijk op dezelfde plek gaan wandelen, maar ik zie niet direct reden waarom jezelf in de buitenlucht begeven op gepaste afstand van andere mensen per definitie een epidemiologisch risico zou zijn.
En aangezien mensen toch geen afstand houden kun je niet zo naïef zijn dat het voor iedereen maar mogelijk is. Als je in een buitengebied woont wellicht wel.
Dat bleek achteraf fake te zijn (dus niet bewust) en werd niet door mij verspreid. Stop fake newsshoombak schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:06:
[...]
Je gaat bewust fakenews verspreiden? Sorry hoor wat een onzin
Ik denk dat we met 90k spekkoper zouden zijn. Als we niks zouden doen gingen we makkelijk richting 200.00 tot 300.000 Corona gerelateerde doden.St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:25:
[...]
Ja, dit is dus geen zuivere berekening. Ligt toch totaal aan de populatie die aanwezig was op dat schip. Het onderliggend lijden van de aanwezigen en zo zijn er nog een heleboel variabelen die je voor het gemak maar even vergeet om aan te tonen dat dit virus echt superdodelijk is. 1,1% is echt belachelijk.
Dat zou (even snel gerekend) alleen in Nederland al 90.000 doden opleveren.
Het is de vraag of de huidige maatregelen genoeg zijn, ik denk van niet. En daarom denk ik dat we uiteindelijk naar 100.000/150.000 corona gerelateerde doden zullen gaan. En ja, dat zijn voor een groot deel mensen met zogenaamd onderliggend lijden, maar dat vind ik zo enorm arbitrair;
Mijn vader heeft een bypass operatie gehad in 1991 (!), daarna gezonde levensstijl aangenomen. Hij is nu 69, maar gewoon actief. Fietst, klust, geniet van het leven. Ook nooit meer gedotterd ofzo, geen 2e bypass nodig. Wel jaarlijks controle natuurlijk.Als hij Corona krijgt en zijn hart trekt het niet is hij een statistiek met onderliggend lijden. Nou, lekker is dat... Of hij krijgt nu wel ineens na 30 jaar last van zijn hart en er is geen ruimte op de IC.. Kan ook nog...
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 21-03-2020 08:58 ]
Verwijderd
Er sullen vast heel veel mensen nu denken: “Leuk dat het mag van de koning en minister president, maar nu het van Phusebox niet mag blijf ik écht binnen!”Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:35:
2.25 miljoen Amerikanen ontslagen in 1 week
blij met ons sociale stelsel...
En sommige mensen doen alles voor de aandacht #ignore'2,25 miljoen Amerikanen verloren deze week hun werk'
In de Verenigde Staten zijn deze week 2,25 miljoen Amerikanen hun baan kwijtgeraakt, schatten analisten van de Amerikaanse investeringsbank Goldman Sachs. Vorige week verloren in totaal 281.000 Amerikanen hun werk, het grootste aantal in één week sinds 1992.
Volgens de bank komt het door het coronavirus dat zoveel mensen binnen zeven dagen werkloos zijn geworden. Onder andere luchtvaartmaatschappijen, restaurants, hotels, sportevenementen en ondernemers worstelen in de VS en elders met de plotselinge omzetdaling.
[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 21-03-2020 09:01 ]
Dus, net even naar de bakker en de slager.
Bij de bakker een bordje, max 4 mensen tegelijk naar binnen, buiten wachten. Iedereen netjes anderhalve meter afstand.
De slager, letterlijk 1 deur verder, staat geen bordje. Dezelfde fucking mensen, en masse naar binnen proppen... W...T...F...
Sterf uit ofzo
Bij de bakker een bordje, max 4 mensen tegelijk naar binnen, buiten wachten. Iedereen netjes anderhalve meter afstand.
De slager, letterlijk 1 deur verder, staat geen bordje. Dezelfde fucking mensen, en masse naar binnen proppen... W...T...F...
Sterf uit ofzo
Ja in dat soort systemen breekt al heel gauw de pleuris uit. Je kan echt zien in het verschil hoe de overheid hier ons beter ondersteund.Vorkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:01:
2.25 miljoen Amerikanen ontslagen in 1 weekblij met ons sociale stelsel...
[...]
En sommige mensen doen alles voor de aandacht #ignore
Oja en het is lente vandaag, normaal ben ik blij, nu wat somber zonder rokjesddag en lente gevoel enz.
[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 21-03-2020 09:08 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Nederland zaterdagochtend 21 maart:
''pffff....hele week binnengezeten met m'n man/vrouw/vriend/vriendin en kinderen. Kom, het is weekend en prachtig weer buiten. We gaan er ff lekker op uit met 't gezin....."
''pffff....hele week binnengezeten met m'n man/vrouw/vriend/vriendin en kinderen. Kom, het is weekend en prachtig weer buiten. We gaan er ff lekker op uit met 't gezin....."
Maar. Het was toch allemaal geen probleem dat Corona enz, in Amerika?
Geen probleem als jullie allemaal geen klachten hebben en een beetje afstand houden.DennusB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:00:
Ik denk dat ik al weer wat de antwoorden zijn, maar kan ik dit weekend nou nog met 2 vrienden bij ons thuis afspreken? (4 totaal). Niemand klachten en allemaal in leeftijd 24-30.
Nee, het was een Chinees virus en allemaal de schuld van de EU. Ofzoiets.NeutraleTeun schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:06:
Maar. Het was toch allemaal geen probleem dat Corona enz, in Amerika?
Hij zal het ook wel weer als 'fake news' af gaan doen, en 'het is een complot van de Democraten'.
Wat dat betreft is het daar allemaal wel redelijk voorspelbaar daar, het is net een grammofoonplaat die blijft hangen in dezelfde groef.
Inmiddels zit Californië in een lockdown, en zullen er nog wel meer staten volgen. Allemaal de schuld van de Democraten, China en de EU, don't forget!
Virussen? Scan ze hier!
hebben ze die muur al af, dan doen wij er een slot op.wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:08:
[...]
Nee, het was een Chinees virus en allemaal de schuld van de EU. Ofzoiets.
Hij zal het ook wel weer als 'fake news' af gaan doen, en 'het is een complot van de Democraten'.
Wat dat betreft is het daar allemaal wel redelijk voorspelbaar daar, het is net een grammofoonplaan die blijft hangen in dezelfde groef.
Inmiddels zit Californië in een lockdown, en zullen er nog wel meer staten volgen. Allemaal de schuld van de Democraten, China en de EU, don't forget!
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
New York & Illinois toch ook?wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:08:
[...]
Wat dat betreft is het daar allemaal wel redelijk voorspelbaar daar, het is net een grammofoonplaat die blijft hangen in dezelfde groef.
o nee bijna
Ook inwoners New York en Illinois moeten thuisblijven
Na Californië hebben nog twee grote Amerikaanse staten, Illinois en New York, hun inwoners opgedragen thuis te blijven vanwege het coronavirus. In Illinois gaan de maatregelen vandaag in. In New York geldt de verordening vanaf morgen. In de staten mogen mensen straks alleen nog naar buiten om boodschappen en medicijnen te halen. Inclusief Californië moeten nu zo'n 70 miljoen Amerikanen vanaf dit weekeinde binnenblijven.
Tegelijk start in China, waar het coronavirus als eerste om zich heen greep, langzaam het dagelijks leven weer op. In Peking heropent de dierentuin maandag. Bezoekers moeten wel mondkapjes dragen en hun bezoek aankondigen. En in epicentrum Wuhan mogen supermarkten en een beperkt aantal andere winkels weer hun deuren openen tussen 09.00 uur en 18.00 uur.
[ Voor 41% gewijzigd door Vorkie op 21-03-2020 09:11 ]
Als je geen klachten hebt en je afstand houdt kan je gewoon het huis uit hoor.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:35:
Ow, dat had ik nog niet eens meegekregen.
Gelukkig zijn deze drie staten maar relatief klein en vrij onbelangrijk voor de VS, maar als straks de écht grote staten geraakt gaan worden houd ik mijn hart vast voor wat Trump ervan gaat zeggen.
Virussen? Scan ze hier!
Je vergeet Obama gisteren zei Trump nog dat hij was opgezadeld met een slecht systeem dankzij de vorige regering .wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:08:
[...]
Klein detail is dat hij alleen vergeet dat hij in de afgelopen 3.5 jaar van regeren zero heeft gedaan om dat te herstellen .
"Beautiful Clean Coal"
En wat als je net 6 weken ergens werkt via een uitzendburo...en het bedrijf/zaak gaat de deuren binnenkort sluiten...dicht dus ivm Corona ? Heb je dan als uitzendkracht nog ergens 'recht' op ? Of is het dan slimmer om je ziek te melden voordat het bedrijf dichtgaat ? Het gaat om een baan bij 'overheid'.
Dat is simpelweg niet waar. Er is geen significant risico bij dat soort activiteiten, derhalve is het ook gewoon in veel landen waar zogenaamd allemaal draconische maatregelen zijn geen probleem om een ommetje te lopen. Net zelf ook nog even gedaan, omdat dat voor mij persoonlijk om gezondheidsredenen aan te raden is om na elke maaltijd ook even wat matig intensieve beweging mee te pakken. Ik woon hartje Utrecht, maar het is echt geen enkele moeite om anderhalve meter afstand te houden hier hoor. Sterker nog, er was nauwelijks iemand te zien op straat.Phusebox schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:45:
[...]
Elk risico dat niet nodig is, is er een teveel.
En aangezien mensen toch geen afstand houden kun je niet zo naïef zijn dat het voor iedereen maar mogelijk is. Als je in een buitengebied woont wellicht wel.
Het is zinvoller om bijvoorbeeld te zorgen dat mensen bijvoorbeeld in supermarkten ook echt hun afstand bewaren en niet hutje mutje door de paden gaan lopen, in elkaars nek gaan hijgen in een wachtrij en ga zo maar door.
Het lijkt me verstandig om niet alleen een beroep te doen op de emotie, maar ook op de ratio. Neem maatregelen die werken en ga niet roepen dat iedereen noodgedwongen 2 maanden lang achter een dichtgespijkerde voordeur thuis moeten gaan zitten.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik zie totaal niet in waar hij de adviezen in de wind slaat.leekers schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:56:
[...]
Ik persoonlijk ben blij dat er mensen als jou bestaan die het voor de regering zo duidelijk maken dat de enige manier een complete lockdown is .
1. Fietsen is geen probleem
2. Bij familie langd, op gepaste afstand blijven en niet naar binnen gaan is ook geen probleem.
De supermarkt is veel gevaarlijker..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Maar wat begrijpt men niet aan "sociale contacten beperken"?Ernemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:07:
[...]
Geen probleem als jullie allemaal geen klachten hebben en een beetje afstand houden.
Met andere woorden, stel hem eveneens de vraag of het echt nodig...
Als je werkt bij een uitzendbureau dan werk je niet bij de overheid. Dus ziekmelden doe je ook bij het uitzendbureau en niet bij de zaak waar je naar uitgezonden bent (maar die stel je wel op de hoogte).WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:15:
En wat als je net 6 weken ergens werkt via een uitzendburo...en het bedrijf/zaak gaat de deuren binnenkort sluiten...dicht dus ivm Corona ? Heb je dan als uitzendkracht nog ergens 'recht' op ? Of is het dan slimmer om je ziek te melden voordat het bedrijf dichtgaat ? Het gaat om een baan bij 'overheid'.
Verder maakt het volgens mij weinig uit wat je doet. Je werkt namelijk op uitzendbasis.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja een wandeling moet ook kunnen, even met de auto weg moet ook kunnen, het advies is afstand houden en ik zou er aan toevoegen: niet bij elkaar rond te hangen en te blijven zitten, dan kan het prima.
En helemaal niet naar het tuincentrum met z'n allen
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 21-03-2020 09:24 ]
Klein detail is dat het een 2 partijenstelsel is.leekers schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:12:
[...]
Je vergeet Obama gisteren zei Trump nog dat hij was opgezadeld met een slecht systeem dankzij de vorige regering .
Klein detail is dat hij alleen vergeet dat hij in de afgelopen 3.5 jaar van regeren zero heeft gedaan om dat te herstellen .
Dan heeft altijd 'de ander' het gedaan.
En al zit je al 10-20 jaar als regering in het zadel dan nog was het de andere partij die tegen werkte. Of in de gemeenteraad het fout doet, of de burgemeester.
Wilders & Baudet proberen dat ook uit alle macht. De media als links wegzetten, partijkartel, etc. Allemaal 'wij tegen zij'.
En vergis je niet, stemmers zitten niet te wachten op kritiek, maar op succes. 100.000 doden en de leider doet een mooie speech? Goede speech!
Dus vraag een Trump stemmer naar Trump:
"In tijden van crisis moeten we samenkomen achter onze leider...".
Dat is alleen het advies voor als je wel klachten hebt.vhal schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:22:
[...]
Maar wat begrijpt men niet aan "sociale contacten beperken"?
https://www.rivm.nl/coron...%20voorkomen%20besmetting
Wat kan ik doen om verspreiding van het nieuwe coronavirus te voorkomen?
- Blijf thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Mijd sociale contacten.
- Als je geen klachten hebt, werk zoveel mogelijk thuis of probeer je werktijden te verspreiden.
- Zorg voor goede hygiënemaatregelen:
Was je handen regelmatig met water en zeep
Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
Gebruik papieren zakdoekjes
Geen handen schudden
[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2020 09:26 ]
Die schijnen idd topdrukte te hebben de laatste week, is al een paar keer in het nieuws geweest. Ook woonboulevards schijnen bovengemiddeld druk te zijn.anandus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:24:
En helemaal niet naar het tuincentrum met z'n allen
Outlet Roermond gaat nu ook sluiten. Reden: er kwamen nog altijd bergen met Duitsers en Belgen, ondanks de reisbeperkingen....
Mensen zien het gewoon als een extra vakantie denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, echt nodig. Ik heb mijn ouders al twee weken niet gezien. Sociale contacten beperken heet dat. Doe ik dus netjes.vhal schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:22:
[...]
en nu ga ik echt, moet ook nog naar de AH. Tis toch wat. Gisteren waren de vakken leeg, dus moet gewoon weer. Paniek, paniek, paniek!!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Heb jij of je ouders klachten dan? anders kan je gewoon op bezoek gaan hoor.St@m schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:28:
[...]
Ja, echt nodig. Ik heb mijn ouders al twee weken niet gezien. Sociale contacten beperken heet dat. Doe ik dus netjes.
en nu ga ik echt, moet ook nog naar de AH. Tis toch wat. Gisteren waren de vakken leeg, dus moet gewoon weer. Paniek, paniek, paniek!!
Verwijderd
@St@m Naar de AH? Hoe durf je! 
Dat is misschien het officiële oordeel van de mensen die er niks van weten. De internet-virologen hebben er écht verstand van.Ernemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:30:
[...]
Heb jij of je ouders klachten dan? anders kan je gewoon op bezoek gaan hoor.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2020 09:32 ]
Lichamelijke activiteit zal vast nodig zijn om geestelijk in goede staat te blijven verkeren.vhal schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:22:
[...]
Sociale contacten beperken houdt in, niet met meerdere mensen, echt op bezoek gaan. Binnen 1,5m van een ander verkeren..
Dus praten met één familielid op 1,5m+ afstand - prima
Een wandeling met de hele familie in het bos - niet oké
Mensen zijn sociale dieren, en die opsluiten op een kamertje gaat uiteindelijk in 95% van de gevallen écht niet goed.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het kan wel, of het verstandig is, is een tweede, natuurlijkErnemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:30:
[...]
Heb jij of je ouders klachten dan? anders kan je gewoon op bezoek gaan hoor.
Ik zie mijn ouders ook alleen maar door het raam, ga het risico niet lopen. Het is niet anders.
Een beetje afstand houden en niet te lang blijven is misschien wel handig inderdaad, net als zorgen dat je handen goed schoon zijn voordat je naar binnen gaat.anandus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:32:
[...]
Het kan wel, of het verstandig is, is een tweede, natuurlijk
Ik zie mijn ouders ook alleen maar door het raam, ga het risico niet lopen. Het is niet anders.
En afhankelijk van de leeftijd en woonlocatie van je ouders zou je ook een stukje kunnen gaan lopen, dan is het makkelijker om afstand te houden en raak je ook niks aan in het huis.
En als je dan ook nog even boodschappen voor ze meeneemt hoeven ze niet zelf naar de supermarkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2020 09:37 ]
Ik wordt hier een beetje verdrietig van. Ik ben zelf IC-verpleegkundige in een groot ziekenhuis en heb niet zo heel veel zin om straks "minder secuur" te moeten werken omdat bepaalde materialen er niet meer zijn.Veel mondkapjes aangeboden, soms tegen woekerprijzen
Het ministerie van Volksgezondheid heeft honderden berichten binnengekregen van burgers en bedrijven die mondkapjes en andere beschermingsmiddelen aanbieden om de grote tekorten te bestrijden. Maar heel veel van die aanbiedingen lopen op niets uit, onder meer omdat er voor de voorraden woekerprijzen worden gevraagd, schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.
In tijden van crisis ga je gewoon je niet je winst maximaliseren als je over lijken moet! Wij kunnen als verpleegkundige nu gaan staken voor een betere CAO, maar dat wordt NIET gedaan. Ook die beloofde bonus is onduidelijk, maar dat maakt niet uit.Nu zet je je schouders er onder en kijkt straks naar wat de schade of opbrengst is.....
Helemaal eens. Wat mij betreft mogen ze die partijen gewoon vorderen, vanwege nationaal belang. Slappe hap weer. Bedankt voor je inzet!DJustin schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:35:
[...]
Ik wordt hier een beetje verdrietig van. Ik ben zelf IC-verpleegkundige in een groot ziekenhuis en heb niet zo heel veel zin om straks "minder secuur" te moeten werken omdat bepaalde materialen er niet meer zijn.
In tijden van crisis ga je gewoon je niet je winst maximaliseren als je over lijken moet! Wij kunnen als verpleegkundige nu gaan staken voor een betere CAO, maar dat wordt NIET gedaan. Ook die beloofde bonus is onduidelijk, maar dat maakt niet uit.Nu zet je je schouders er onder en kijkt straks naar wat de schade of opbrengst is.....
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Moeten ze wel te vorderen zijn. Veel zal nog buiten Nederland zijn, en dat maakt het alleen maar lastiger.ACID-dude schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:39:
[...]
Helemaal eens. Wat mij betreft mogen ze die partijen gewoon vorderen, vanwege nationaal belang. Slappe hap weer. Bedankt voor je inzet!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]