Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Gezien het op de foto nog volop licht is, is dit niet net...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Dat komt dan ineens wel erg dichtbij zeg. Ben bang dat we dit steeds meer gaan tegenkomen....
Waar. Je moet de artikelen met een kritisch oog lezen, maar ze hebben gewoon een goed punt wat celebrities betreft.PalingDrone schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:41:
[...]
Uitgezonderd de goede live coverage van brandhaarden zie ik de opiniestukken van RT vooral als mijn synoniem van hun naam R(ussian)T(roll).
19:10Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:42:
[...]
Gezien het op de foto nog volop licht is, is dit niet net...
En? Je kent je buren toch wel?
Of heb je geen idee wie wat waar?
Ik bedoel dus: wat meer info, oud/jong, man/vrouw, ziek/gezond?
Een foto van ambulance personeel in een pak voegt niet zoveel toe.
[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 20-03-2020 20:48 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Italië heeft haast net zoveel doden als recoveries. In andere landen is die verhouding anders, waarbij er veel meer recoveries zijn. Waar komt dat verschil vandaan?
Overbelasting van de zorg en heel veel ouderen in Italië.XWB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:46:
[...]
Italië heeft haast net zoveel doden als recoveries. In andere landen is die verhouding anders, waarbij er veel meer recoveries zijn. Waar komt dat verschil vandaan?
Een na oudste bevolking ter wereld had ik gelezen. Mensen die al heel oud zijn herstellen niet zo snel meer, die gaan gewoon dood omdat corona ze net over het randje geduwd heeft van wat hun oude lichaam nog aankon.XWB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:46:
[...]
Ik heb ze wel vaker zo gezien.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:44:
Is dat niet een beetje overdreven voor een corona patiënt? Zo lopen ze er op de ic nog nieteens bij
https://www.tiktok.com/@xroselea/video/6799671355517209862
Ja, sorry, Tiktok, maar is eerste voorbeeld waar ik aan dacht
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Lockdown van oudjes is dus goede zet van Nederland.Ernemmer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:47:
[...]
Overbelasting van de zorg en heel veel ouderen in Italië.
Geen idee, dat merk je over een paar weken pas.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:48:
[...]
Lockdown van oudjes is dus goede zet van Nederland.
Ah... Ok...anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:48:
[...]
Ik heb ze wel vaker zo gezien.
https://www.tiktok.com/@xroselea/video/6799671355517209862
Ja, sorry, Tiktok, maar is eerste voorbeeld waar ik aan dacht
Dacht dat ik ze met handschoenen en mondkap zag...
Stijlvol bericht ook wel
Alleen bejaardentehuizen enzo, toch? Niet alle oudjes.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:48:
[...]
Lockdown van oudjes is dus goede zet van Nederland.
In het VK moet iedereen uit risicogroepen (mensen van 70 jaar en ouder, zwangere vrouwen*, etc) in zelf-isolatie voor, in ieder geval, 12 weken. Als ik het goed begrepen heb.
* Is in Nederland geen risicogroep, geloof ik
Ja, vandaar mijn excuses
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 20:51 ]
Zo iemand die dit durft te filmen wens ik............... een lange lock-down toe in een cel.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:50:
[...]
Ah... Ok...
Dacht dat ik ze met handschoenen en mondkap zag...
Stijlvol bericht ook wel
Kansloos
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Klopt, was dus niet volledig van mijn kant. Maar dat zijn wel de kwetsbaarste en ook nog eens allemaal bij elkaaranandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:51:
[...]
Alleen bejaardentehuizen enzo, toch? Niet alle oudjes.
Geen risicogroep inderdaad. Die van mij werkt gewoon (al hoestende) door. Wel vitaal beroep.In het VK moet iedereen uit risicogroepen (mensen van 70 jaar en ouder, zwangere vrouwen*, etc) in zelf-isolatie voor, in ieder geval, 12 weken. Als ik het goed begrepen heb.
* Is in Nederland geen risicogroep, geloof ik
Hiaat in dat plan van de UK is overigens wel dat die 70+ers niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen vaak...
idd... de ''normale'' reguliere dingen die mensen kunnen krijgen staan niet even op hold ofzo...hartaanval.beroerte...gevallen binnenshuis of van een trap...enz..St@m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:44:
[...]
En? Je kent je buren toch wel?
Of heb je geen idee wie wat waar?
Ik bedoel dus: wat meer info, oud/jong, man/vrouw, ziek/gezond?
Een foto van ambulance personeel in een pak voegt niet zoveel toe.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-03-2020 20:57 ]
Ja, is ook zo, en het is een goede zet geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:54:
[...]
Klopt, was dus niet volledig van mijn kant. Maar dat zijn wel de kwetsbaarste en ook nog eens allemaal bij elkaar
Overigens is dat in Italië ook het geval, daar zijn bejaardentehuizen ook (al een tijdje) gesloten voor bezoekers.
Nog een tandje strenger dan in Nederland: Stervenden mogen geen bezoek ontvangen. Vreselijk.
Zouden ze bij een hartaanval, etc, ook zo gekleed gaan? (oprechte vraag, misschien is dit nu hun standaardoutfit, of misschien kleden ze zich speciaal aan voor 'coronadienst', wat me logischer lijkt.)Mr. Detonator schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:57:
[...]
idd... de ''normale'' reguliere dingen die mensen kunnen krijgen staan niet even op hold ofzo...hartaanval.beroerte...enz..
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 20:59 ]
Excuus, dubbel
[ Voor 94% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 20:59 ]
Als je dacht dat wij traag reageren/escaleren.... daar in het UK kunnen ze er helemaal wat van, met het sluiten van pubs en sportscholen etc lopen die minstens 1 week achter, social distancing was hier zelfs al langer dan een week geleden aangeraden.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:54:
Nouja, filmen is één... Er een schijtlollig muziekje onder zetten is twee...
Hiaat in dat plan van de UK is overigens wel dat die 70+ers niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen vaak...
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hier ook niet hoor. Oma van een maat van me (97 dementerend, fragiele gezondheid, sowieso niet lang meer te leven) zit op een afdeling waar iemand Corona heeft. Dat was vorige week/anderhalve week geleden. Uiteraard wordt er verder niemand getest, want stel je voor.anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:57:
[...]
Nog een tandje strenger dan in Nederland: Stervenden mogen geen bezoek ontvangen. Vreselijk.
Maar hij mag nu dus niet meer op bezoek/afscheid nemen als ze komt te overlijden. Wel weer een Corona-dode voor se statistieken dan.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Maar die had corona? (Niet dat dat minder erg is natuurlijk!)St@m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:01:
[...]
Hier ook niet hoor. Oma van een maat van me (97 dementerend, fragiele gezondheid, sowieso niet lang meer te leven) zit op een afdeling waar iemand Corona heeft. Dat was vorige week/anderhalve week geleden. Uiteraard wordt er verder niemand getest, want stel je voor.
Maar hij mag nu dus niet meer op bezoek/afscheid nemen als ze komt te overlijden. Wel weer een Corona-dode voor se statistieken dan.
Ik bedoel in Italië ook bij 'gewone' sterfgevallen niet, dat mag in Nederland -gelukkig- nog wel.
Verwijderd
De gangpaden zijn er in de regel ook niet breed genoeg voor helaasSalvatron schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:57:
In de supermarkt wordt er door velen geen rekening gehouden met die 1.5 meter afstand, de hele tijd passeren mensen vlak langs me op minder dan 1.5 meter.
Supermarkten maken klanten er nu wel bewuster van: maar onder personeel, is het nog niet echt doorgedrongen. In de kantine zitten de meeste vrij dicht op elkaar hoor.
Dat weet niemand, ze leeft ook nog gewoon. Maar die zit in een verzorgingshuis, dus als die nu komt te overlijden (of in de nabije toekomst) doet ze dat alleen en kan niemand afscheid nemen.anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:02:
[...]
Maar die had corona? (Niet dat dat minder erg is natuurlijk!)
Ik bedoel in Italië ook bij 'gewone' sterfgevallen niet, dat mag in Nederland -gelukkig- nog wel.
Als je op 1,5 meter van elkaar afstaat, dan sta je niet bepaald in iemands omliggende omgeving, en kan je eventueel spontaan contact vermijden. Zelfs op 1 meter afstand kan dat, maar risico wil je gewoon niet nemen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Er zijn al genoeg voorbeelden te vinden waarbij ziekenhuizen in het buitenland met 1 beademingsapparaat 4 of zelfs meer patienten kunnen helpen.Bo0bz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:31:
[...]
Gisteren in een vandaag werd aangegeven dat de capaciteit deze week naar 2500 wordt uitgebreid. Locatie is niet de uitdaging maar apparatuur wel en dan met name beademingsapparatuur.
Bijvoorbeeld https://emcrit.org/pulmcrit/split-ventilators/
https://hackaday.com/category/medical-hacks/ staan er meerWolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:12:
[...]
Er zijn al genoeg voorbeelden te vinden waarbij ziekenhuizen in het buitenland met 1 beademingsapparaat 4 of zelfs meer patienten kunnen helpen.
Bijvoorbeeld https://emcrit.org/pulmcrit/split-ventilators/
Tja vanalles
Lekker belangrijk in deze crisis. En dat zit dan in de 1e kamerIs er al een Nederlands (radio)programma dat aandacht besteed aan het onderwerp gendergelijkheid, politiek, representatie en besluitvorming rondom corona crisis? @Mhamak @PetraGrijzen @StemopeenVrouw @JannekeVIDM @AtriaNieuws @genderplatform @WOMENInc https://t.co/LTHqg59QmO
— Petra Stienen (@petra_stienen) 20 maart 2020
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
Geef dat mens geen aandacht dan.gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:18:
[...]
Lekker belangrijk in deze crisis. En dat zit dan in de 1e kamer
In Italië mag je alleen naar de dichtstbijzijnde supermarkt of de dokter. Ik zou iig nu vast checken of je een videoverbinding op kunt zetten, want 30km rijden zal met een lockdown niet meer kunnen.Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:06:
Waar ik me eigenlijk straks wel zorgen om maak is dat er straks een echte lockdown is en je echt alleen maar voor boodschappen of dokters bezoek op pad mag.
Heb normaal om het weekend mijn kinderen en de komende weken elk weekend. Ergens wel bang dat er geen uitzondering gemaakt word om de kinderen op te halen/weg te brengen.
Wel speculatie waar echt niemand hier nog enig antwoord op kan geven maar toch
Wanneer zou voor jou dan wèl het goede moment zijn over democratische representatie te spreken? Op het moment dat alle besluitvorming al gedaan is?gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:18:
[Twitter]Lekker belangrijk in deze crisis. En dat zit dan in de 1e kamer
Het had ook niet mijn directe zorg, maar naast dat er mensen beademd worden, wordt er ook gewoon bestuurd en worden er economische en sociale besluiten genomen.
Het is niet een of-of kwestie, toch?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Als er een aantoonbaar betere vrouw gepasseerd is voor de plek van Bruins dan zou ik zeggen ja je hebt iets te klagen maar volgens mij is de opvolger, gezien de huidige situatie, een logische keuze.niek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:28:
[...]
Wanneer zou voor jou dan wèl het goede moment zijn over democratische representatie te spreken? Op het moment dat alle besluitvorming al gedaan is?
Het had ook niet mijn directe zorg, maar naast dat er mensen beademd worden, wordt er ook gewoon bestuurd en worden er economische en sociale besluiten genomen.
Dit is momenteel echt even een non-issue. Zou diezelfde madam ook zo zeuren als het echt oorlog was en er alleen mannen aan het front stonden? Vond ze dan ook dat er meer vrouwen aan het front moeten staan?
Wil zich gewoon even profileren, 5 seconds of fame em dan hopelijk weer stil in een hoekje.Ernemmer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:33:
Wat vraagt ze nu eigenlijk dan? Ik snap 'm niet helemaal.
Verwijderd
Ongepast en in een slowchat is het geen HK.dr.lowtune schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:34:
[...]
Wil zich gewoon even profileren, 5 seconds of fame em dan hopelijk weer stil in een hoekje achter het aanrecht.
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2020 22:04 ]
Dit is geen tijd om te kijken of er wel genoeg vrouwen/mensen van kleur etc in de verschillende bestuursorganen zitten. De mensen die er nu zitten moeten het doen dus dit is niet het goede moment om hier tijd aan te verspillen imho. Van mij mag dat achteraf als het ergste, de piek zo je wil, voorbij is.niek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:28:
[...]
Wanneer zou voor jou dan wèl het goede moment zijn over democratische representatie te spreken? Op het moment dat alle besluitvorming al gedaan is?
En volgens mij iets dat jij graag wil
bron: liveblog rtlnieuws
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Italië is al zover en zij zijn nu waar wij over x weken staan?MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:06:
[...]
Voorlopig niet.
Er staan nog twee ziekenhuizen leeg. Maar dat is het probleem niet, de beademings machines zijn het probleem.
Even tot tien tellen voordat je onzin post.
https://edition.cnn.com/2...ronavirus-intl/index.html
[ Voor 4% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-03-2020 21:42 ]
d:)b :henk d:)b
Ik suggereer niet te weten wat de mening van Mark Rutte is over dit onderwerp, maar ik wil jou wel vragen: Wil je echt dat onze minister-president mentaal met iedere sterfte bezig is? Vind je niet dat hij daar later mee bezig mag zijn?Falcon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:49:
Ronduit slecht dit. Lachen terwijl het ging om 30 doden ging (knuffel grapje). Doodleuk herhalen dat hij het wel vind kunnen dat de scholen weer open kunnen. Hard gelach.
Brengt bij mij het vertrouwen weer naar beneden. Bah
Ook zijn er verschillende manieren waarop mensen met sterfte omgaan. De ene gaat huilen, de ander wordt boos, en nog een ander voelt niets. En dan zijn er mensen die het accepteren voor wat het is en in nagedachtenis van die persoon feest gaan vieren.
Christoph Waltz over hoe ze er in Wenen over denken. (wacht even tot ~3:06)
Weense pestzuil
Ik kan me ook iets herinneren in de mythology over een god(?) die dus ook de sterfte van iemand als reden opgaf om het te vieren. Ik kan die alleen even niet vinden.
Edit: O, hé, @Falcon, je kunt ook beweren dat Mark Rutte zijn respect kan tonen door zijn werk zo goed mogelijk te doen. Dat kan bijvoorbeeld ook betekenen dat hij kalm blijft en focust op wat er gedaan moet worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Ra5a op 21-03-2020 10:00 . Reden: nog een zin bijgevoegd ]
Imperfectionist.
Gaat het alleen over de keuze voor de minister dan? Nee toch?Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:32:
[...]
Als er een aantoonbaar betere vrouw gepasseerd is voor de plek van Bruins dan zou ik zeggen ja je hebt iets te klagen maar volgens mij is de opvolger, gezien de huidige situatie, een logische keuze.
Dit is momenteel echt even een non-issue. [...]
Maar dan nog kan ik de vraag herhalen: wanneer is dan wèl het goede moment? Het lijkt nu alsof je het respectloos vindt, dat er over democratie nagedacht wordt terwijl er mensen ziek zijn. Terwijl dat elkaar niet uitsluit, volgens mij.
Sterker nog, er worden allerlei belangrijke beslissingen genomen over de toekomstige inrichting van de samenleving. En als iemand zich zorgen maakt over democratische representatie mag hij (of zij) dat zeggen, toch? Daar wordt niemand slechter van.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
JJ Le Funk schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:38:
[...]
Italië is al zover, niet ver hier vandaan en zij zijn nu waar wij mogelijk over 2 of 4 weken staan:
Die 627 doden van vandaag ligt dus nog hogerDaniela Confalonieri, an Italian nurse in Milan, the region's capital, said the situation was so dire that the dead were no longer being counted.
"We're working in a state of very high stress and tension," Confalonieri told Reuters. "Unfortunately we can't contain the situation in Lombardy, there's a high level of contagion and we're not even counting the dead any more.
Verwijderd
In Suriname hoef je niet aan te komen met een party wanneer corona heerst. Ga dan!
En hier lullen we alweer over het gegeven of het opvullen van de positie van Bruins met een mannelijke minister geen sexisme is...
Wat een verademing deze vrouw! Heerlijk, meer van dit!
Wauw! Fantastisch!gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:37:
[...]
En volgens mij iets dat jij graag wil:
[Afbeelding]bron: liveblog rtlnieuws
Daar had ik niet op gerekend!
Ik begrijp echt niet zo goed waarom je hier zo heftig (of boos?) op reageert. Het echte werk 'aan het front' gaat ondertussen gewoon door, hoor.[...]
Dit is geen tijd om te kijken of er wel genoeg vrouwen/mensen van kleur etc in de verschillende bestuursorganen zitten. De mensen die er nu zitten moeten het doen dus dit is niet het goede moment om hier tijd aan te verspillen imho. Van mij mag dat achteraf als het ergste, de piek zo je wil, voorbij is.
En 'het ergste' is pas over vele maanden over, maar ondertussen worden de plannen voor Nederland 2.0 opgetuigd. Als er een groep is die zich daarbij buitengesloten voelt, wil ik dat best wel graag weten. We moeten het namelijk samen doen.
[ Voor 57% gewijzigd door niek_nijmegen op 20-03-2020 21:49 ]
Eerst zien, dan geloven of ze het ook echt gaan doenniek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:43:
[...]
Wauw! Fantastisch!
Daar had ik niet op gerekend!
Verwijderd
Lekker bezig. Ga lekker speculeren en vooruit lopen op de zaken. Hij is nog niet ongerust genoeg of hij straks z’n kinderen nog kan zien.DaCoTa schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:26:
[...]
In Italië mag je alleen naar de dichtstbijzijnde supermarkt of de dokter. Ik zou iig nu vast checken of je een videoverbinding op kunt zetten, want 30km rijden zal met een lockdown niet meer kunnen.
Die gaan wel luisteren daar, de politie slaat je daar eerst kapot en gaat daarna pas met je pratenVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:43:
[YouTube: Tequila party in Suriname tijdens Corona uitbraak]
In Suriname hoef je niet aan te komen met een party wanneer corona heerst. Ga dan!
En hier lullen we alweer over het gegeven of het opvullen van de positie van Bruins met een mannelijke minister geen sexisme is...![]()
Wat een verademing deze vrouw! Heerlijk, meer van dit!
[bron]. Dat is vier maanden terug. Shit, er is een hóóp gebeurd sinds dien...
Wat dacht je van Brexit? Lijkt me stug dat je je aandacht/middelen verdeeld - full focus op Corona. De gevolgen van de Brexit zijn natuurlijk niet behaald handig.
EK afgelast, was in het korte nieuws. In een andere tijd was dit dagenlang nieuws.
Om het allemaal 'even' in perspectief te zetten.
Team anti-scalp - wauw..
Als iedereen kijkt hoe druk het nog is. Lijkt mij dat het nog niet daalt of denken jullie van wel. Gaat een spannende week worden. Hopelijk komt de hoge piek niet.
https://www.volkskrant.nl...-voetbalveldjes~bf1735db/
Tot nu toe stijgen we iets sneller met het aantal doden per miljoen inwoners dan Italië en aantal weken geleden.Wackmack schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:57:
Kijk nu nieuwsuur. Als er volgende week 800 patiënten bij komen. Krijgen we een situatie als Italië wordt nu aangegeven.
Als iedereen kijkt hoe druk het nog is. Lijkt mij dat het nog niet daalt of denken jullie van wel. Gaat een spannende week worden. Hopelijk komt de hoge piek niet.
Ik heb het idee dat dat niet klopt, met 35,8 graden had je allang in een ambulance moeten liggen en kon je dit bericht nooit typen. Lijkt me dus eerder een meetfout.alienfruit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:00:
Ik schommel al enkele dagen met mijn lichaamstemperatuur van 39.4 graden naar 35.8 graden. Dat kan toch niet goed zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 20-03-2020 22:01 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Aliexpress thermometer?alienfruit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:00:
Ik schommel al enkele dagen met mijn lichaamstemperatuur van 39.4 graden naar 35.8 graden. Dat kan toch niet goed zijn?
Probeer eens een andere.
Haters everywhere but I don’t really care
Dan is je meter of manier van meten niet goed... Als je koorts hebt voel je dat wel hoor..alienfruit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:00:
....ofwel T-virus confirmed van Umbrella Corp
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Blijkbaar moet je er een half graad bij optellen!
[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 20-03-2020 22:10 ]
Basekid schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:57:
Helaas zijn hier de jongeren vooral stoer aan het doen en te denken dat God/Allah hun wel beschermt 😔
jup Het is een globale 1 april grap die maanden van te voren al in gang is gezet.Mohamed vraagt zich bovendien af of het eigenlijk allemaal wel waar is. ‘Ik denk dat ze op 1 april zeggen: het was allemaal een grap.’
Man, mn dochter van 6 snapt de situatie nog beter. Die zegt af en toe al dat we eigenlijk niet zo dicht bij elkaar mogen zitten of geen high5 mogen doen. Om vervolgens weer op schoot te kruipen
Zou mevrouw een vriendinnetje zijn van dit figuur?gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:18:
[Twitter]Lekker belangrijk in deze crisis. En dat zit dan in de 1e kamer
https://www.dumpert.nl/mediabase/7866997/219ae4c9
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Mijn god.-tom-562 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:11:
[...]
Zou mevrouw een vriendinnetje zijn van dit figuur?
https://www.dumpert.nl/mediabase/7866997/219ae4c9
Die comment is dan wel weer geniaal
Verwijderd
Bij koorts moet je niet gaan afkoelen.alienfruit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:08:
Ja, meet onder de oksel? Vraag mij af of dat andere meetwaarden geeft. Ja, ik heb zeker te weten koorts; soms tijdje onder douch om af te koelen.
Blijkbaar moet je er een half graad bij optellen!
Er is weinig mis hoor met 35,8 graden. Wij temperaturen ons elke dag netjes om het bij te houden (partner in de zorg) en daar komt 35,x ook nog wel eens voorbij. 35,5 - 37,0 wordt als een normale temperatuur gezien. Vanaf 38,0 begin je pas te praten over koorts, dat dan weer wel.Stoney3K schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:01:
[...]
Ik heb het idee dat dat niet klopt, met 35,8 graden had je allang in een ambulance moeten liggen en kon je dit bericht nooit typen. Lijkt me dus eerder een meetfout.
37,5-38 is verhoging
>=38 is koorts
Ik zit overigens eigenlijk nooit onder 37,0. En regulier zit ik tussen 37,2 en 37,8.. ik wijk schijnbaar wat af
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 20-03-2020 22:55 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Die zijn wel heel naïef.Basekid schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:57:
Helaas zijn hier de jongeren vooral stoer aan het doen en te denken dat God/Allah hun wel beschermt 😔
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
https://nos.nl/nieuwsuur/...tse-corona-patienten.html
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Of is dat juist compleet kansloos naar jullie mening
[ Voor 14% gewijzigd door BekSide op 20-03-2020 23:03 ]
Tuurlijk, gewoon doen!DennusB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:00:
Ik denk dat ik al weer wat de antwoorden zijn, maar kan ik dit weekend nou nog met 2 vrienden bij ons thuis afspreken? (4 totaal). Niemand klachten en allemaal in leeftijd 24-30.
Waarom nodig je niet wat meer mensen uit? Tequila party misschien?
Wat verwacht je nou?
@BekSide hou rekening met 1 juli, kan het alleen maar meevallen
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 23:04 ]
Hallo, 2 mensen, geen 20 :’)MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:03:
[...]
Tuurlijk, gewoon doen!
Waarom nodig je niet wat meer mensen uit? Tequila party misschien?
Wat verwacht je nou?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Als je afstand kan houden...DennusB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:00:
Ik denk dat ik al weer wat de antwoorden zijn, maar kan ik dit weekend nou nog met 2 vrienden bij ons thuis afspreken? (4 totaal). Niemand klachten en allemaal in leeftijd 24-30.
Maar wellicht dat het advies van een van de 17 miljoen virologen zwaarder weegt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 23:05 ]
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Afstand houden, iedereen z'n eigen drinken laten pakken, en als 't mooi weer is, lekker buiten zitten.DennusB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:00:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Punt is; waarom allerlei grenzen opzoeken. De doelstelling lijkt me helder toch?
Zit er ook wel mee hoor, enerzijds een beetje 'zolang het nog kan afspreken'. Beetje afstand houden etc. Maar het is gewoon beter om niet allerlei delen van de samenleving aan elkaar te knopen door 'overbodig' samenkomen.
[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 23:07 ]
99.9% Kansloos. Ik verwacht juist dat het komende week/dit weekend het juist nog een stuk strakker gezet wordt en dan richting Belgie/Frankrijk scenario. Het loop (zeker in Brabant) heel rap op.BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:02:
Is er iemand hier die durft te stellen wanneer er wellicht weer het normale leven een beetje opgepakt kan worden? sportverenigingen weer open enz? is 1 mei realistisch?
Tenzij je 1 mei 2021 bedoeld....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
het weer is beter te voorspellen dan het virus, dus helaas blijft het bij now-casting ipv fore-casteing.BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:02:
Is er iemand hier die durft te stellen wanneer er wellicht weer het normale leven een beetje opgepakt kan worden? sportverenigingen weer open enz? is 1 mei realistisch?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door defiant op 20-03-2020 23:13 ]
Compleet kansloos of realistisch is eigenlijk niet goed te voorspellen en zal afhankelijk zijn van vele factoren. Wat is de groei van het virus in de komende weken? Indien dit met de huidige maatregelen aanzienlijk terug te brengen is, dan mogelijk dat er tegen mei enige ruimte voor verzwakking zal kunnen ontstaan.BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:02:
Daarbij speelt ook mee wat de ontwikkeling van het virus in de zomermaanden zal zijn. Tot noch toe is ook dat niet goed bekend. Het zal in ieder geval niet in zijn geheel verdwijnen, afgaande op de cijfers uit landen waar het momenteel zomer is.
Ook moet je rekening houden dat bij het versoepelen van eventuele regelingen, locaties waar slechts kleine hoeveelheden mensen zich verzamelen mogelijk als eerste weer toegestaan zullen worden. Bijvoorbeeld niet meer dan 10 personen. In plaats van dat de regering direct weer alles openstelt. Dus dan is ook een beetje, hoe groot is de sportvereniging die je in gedachten hebt.
Persoonlijk ben ik op basis van de huidige cijfers in Nederland er in ieder geval toe geneigd om er vanuit te gaan dat tot juni social life een beetje op een laag pitje staat, mocht het enigszins meezitten dat in de zomermaanden even ademruimte te krijgen. Om vervolgens het herfst-winter seizoen van 2020 - 2021 als maatschappij het probleem over een langere periode mogen ervaren. En daarin wil ik uiteraard niet overkomen als pessimistisch, maar op basis van de termijnen van eerdere pandemieën is een periode van op zijn minst één jaar toch wel de minimale termijn gebleken waar men al snel tegenaan kijkt bij grootschalige uitbraken.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Deze discussie gaan we hier dus niet voeren
[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2020 23:46 ]
Echt kei druk, hele parkeerplaats vol, hele gezinnen ook lekker naar het winkelcentrum, zelf in de schoenenzaak. De eerste die ik tegenkom is een kennis van m'n moeder die 90 is en dagelijks een maaltijd voor z'n deur krijgt (echt blijf thuis). En niemand een beetje afstand houden, zowel klanten als supermarktpersoneel. En bejaarden zijn nog het ergste om dicht bij je te gaan staan.
Nee dit wordt totaal nog niet serieus genoeg genomen.
Ik denk toch echt dat wij het hier allemaal onderschatten, en een lock-down de beste optie is. En verder wat een ervaringsdeskundige zegt:JJ Le Funk schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:38:
[...]
Italië is al zover en zij zijn nu waar wij over x weken staan?
Mondkapjes om doen is best een goed idee, al is het maar om als iemand moet hoesten deze druppels worden tegengehouden.Meanwhile, the Chinese Red Cross vice president, Sun Shuopeng, urged tougher measures to contain the spread of the coronavirus.
The situation "is similar to what we experienced two months ago in Wuhan, China, the epicenter of Covid-19," he said Thursday at a news conference in Milan.
"In the city of Wuhan after one month since the adoption of the lockdown policy, we see a decreasing trend from the peak of the disease," Sun Shuopeng said. "Here in Milan, the hardest-hit area by Covid-19, there isn't a very strict lockdown: public transportation is still working and people are still moving around, you're still having dinners and parties in the hotels and you're not wearing masks."
"I don't know what everyone is thinking."
He advised Italians to stop all "economic activities and cut the mobility of people," calling on everyone to just stay at home. "We need every citizen to be involved in the fight of Covid-19 and follow this policy."
Het heet niet voor niks social distancing waar we nu toe opgeroepen worden. Dus tijdelijk even afstand nemen van je fysieke sociale contacten. Er zijn ook signalen dat de patiënten die geïnfecteerd waren zonder het echt door te hebben toch besmettelijk waren:
https://www.rtlnieuws.nl/...ettelijk-zonder-symptomen
https://www.msn.com/nl-nl...l-besmettelijk/ar-BBZlv1h
https://www.nu.nl/coronav...e-kunnen-verspreiden.html
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
In een gemiddelde woonkamer kan je wel 1,5 meter uit elkaar zitten. Dan kan het best. Volgens mij zei Rutte of iemand anders dat nog vandaag.dreamscape schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:18:
Ik snap de vraag van @DennusB best. Had het er vandaag nog met een thuiswerkende collega over: de hele dag thuis zitten is wel saai en eenzaam. Naar de kroeg gaan is er niet bij, maar met één of twee anderen thuis ergens een biertje drinken, dat zou moeten kunnen. Al is het maar omdat je dan even aanspraak hebt en 'isolatie' niet 'isolement' wordt.
De 'London’s Imperial College COVID-19 Response Team' die de Britse overheid adviseert, spreekt over '...that a “suppression” approach, which includes strict social distancing for everyone and quarantining for households with victims of the virus, “is the only viable strategy at the current time.”'BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:02:
Later staat er: 'But the report’s authors also warn of a “major challenge” associated with the suppression approach. It “will need to be maintained — at least intermittently — for as long as the virus is circulating in the human population, or until a vaccine becomes available. In the case of COVID-19, it will be at least 12-18 months before a vaccine is available.”'.
Dan hebben we het dus over een jaar van maatregelen zoals we die nu min of meer hebben.
Hier te lezen: https://time.com/5804555/coronavirus-lockdown-uk/
Wat wil je horen? Dat dit overtrokken is allemaal?
Hier in Brabant kunnen (bijna) mensen die van de trap gevallen zijn of verkeerd gevallen op straat niet meer geholpen worden, omdat de ziekenhuizen overbelast raken. Dat heeft een ongewenste grote maatschappelijke impact
[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2020 23:48 . Reden: Quote aangepast ]
Begin inmiddels redelijk somber te worden van dat vooruitzicht.
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 23:26 ]
Ik heb denk ik vanavond een vriendschap beëindigd die de zelfde redenatie had.
Want als we zo gaan denken kan ik wel wel meer "nutteloze" levens bedenken die weinig toevoegen (waaronder die nu niet zo meer vriend van me).
We wonen in een rijk land, we redden het wel.
[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2020 23:50 . Reden: Quote aangepast ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En zowel de Europese onderhandelaar als de VK-onderhandelaar heeft corona, dus ja, full focus op corona5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:55:
Wat dacht je van Brexit? Lijkt me stug dat je je aandacht/middelen verdeeld - full focus op Corona.
Het gaat dan niet meer om alleen ouderen, maar alle leeftijden.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:23:
@Vorkie ja lullig gezegd zit er toch wel iets in het verhaal. Als het daadwerkelijk een jaar gaat duren en 100 miljard, kun je wel je vraagtekens zetten bij de gevolgen op de langere termijn.
Maatschappelijk onverantwoord en geeft ontzettend veel onrust.
Economische Triage ...
De Nederlandse maatschappij, de democratisch verkozen overheid. Overigens is je berekening te simplistisch, de zorgbelasting stijgt namelijk te hard indien je dit probleem laat lopen. Dus dat betekend dat je ook meer reguliere zorg niet uit kunt voeren, op het moment dat jij deze uitbraak uit de klauwen laat lopen. Behoudens indien je zou suggereren om ook jongere patiënten die opgenomen moeten worden geen bedje in het ziekenhuis te geven en mogelijk gemiddelde leeftijd van overlijden wat naar beneden wilt brengen.matthijst schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:16:
Griepgolf 2017/2018 gingen 9500 mensen dood.
Corona als je niks zou doen misschien 50.000.
Voor €50.000.000.000 betaal je dan als Nederland €1.000.000 om 1 persoon te redden. Waarbij de gemiddelde leeftijd van overledenen in Italië 81 is, tegen een levensverwachting van 82,5 jaar.
Best duur. Wie bepaalt dat een heel land de recessie in kan om een stel bejaarden een jaar extra te gunnen?
Maar doe je dit namelijk niet, dan moet je niet vergeten dat bijvoorbeeld ook de patiënt met darmkanker niet geopereerd kan worden omdat het ziekenhuis vol ligt met COVID-19 patiënten. Dat die 19-jarige jonge knul die zijn auto tegen een boom geparkeerd heeft geen bed op de IC kan krijgen omdat die vol ligt met COVID-19 patiënten. De secundaire oversterfte is potentieel erg hoog. En daarbij heb je het in potentie over meer dan slechts een jaartje overleving.
Ja das duidelijk, dat gaat niet alleen over ouderen. Maar economie staat in principe 1:1 gelijk met kwaliteit van gezondheidszorg. Als dit hoofdstuk afgesloten is, moet je maar zien hoeveel er nog over blijft.Vorkie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:26:
[...]
Het gaat dan niet meer om alleen ouderen, maar alle leeftijden.
Maatschappelijk onverantwoord en geeft ontzettend veel onrust.
Economische Triage ...
Maarja, punt is, welke 'keuze' je ook maakt, we zijn afhankelijk van een wereldwijd gemiddelde voor wat betreft de duur.
@psychodude hoe is dat de komende maanden anders?
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 23:30 ]
Je zou het om kunnen draaien? Wat maakt dat een covid patiënt meer recht heeft om geholpen te worden dan een 19-jarige die z'n auto tegen een boom heeft geparkeerd.psychodude schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:27:
[...]
Maar doe je dit namelijk niet, dan moet je niet vergeten dat bijvoorbeeld ook de patiënt met darmkanker niet geopereerd kan worden omdat het ziekenhuis vol ligt met COVID-19 patiënten. Dat die 19-jarige jonge knul die zijn auto tegen een boom geparkeerd heeft geen bed op de IC kan krijgen omdat die vol ligt met COVID-19 patiënten. De secundaire oversterfte is potentieel erg hoog. En daarbij heb je het in potentie over meer dan slechts een jaartje overleving.
Je zou bij wijze kunnen zeggen: we hebben 250 ic bedden voor covid. That's it.
NB: niet dat ik denk dat we op het moment verkeerd bezig zijn in NL, ben gewoon benieuwd
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 20-03-2020 23:31 ]
Als dit afgelopen is, is de zorg gesloopt. De mensen op de werkvloer zitten er tegenaan en kunnen een abonnement bij de psych afsluiten om hun PTSS weg te werken.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:28:
[...]
Als dit hoofdstuk afgesloten is, moet je maar zien hoeveel er nog over blijft.
... En dan komen de ENORM opgelopen wachtlijsten... Dat heb je ook niet in 5 jaar weggewerkt.
Daar ben ik ook bang voor, mijn vriendin werkt in het ziekenhuis (nu gelukkig nog 'rustig'), maar mocht het losbarsten dan zit zij met 2/4/6(?) maanden met een burnout/stress(hoe het beestje ook heet) thuis. En dan heb je inderdaad nog de achterstand die je moet wegwerken.anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:31:
[...]
Als dit afgelopen is, is de zorg gesloopt. De mensen op de werkvloer zitten er tegenaan en kunnen een abonnement bij de psych afsluiten om hun PTSS weg te werken.
... En dan komen de ENORM opgelopen wachtlijsten... Dat heb je ook niet in 5 jaar weggewerkt.
Ik zie de zorg in zijn algeheel de komende jaren echt niet rooskleurig in...
Ja dat gebeurt ook en het Triage
Dat heet triage. Het mag niet maar ik denk dat een arts een boomklevert niet bovenaan de lijst zet.Wat maakt dat een covid patiënt meer recht heeft om geholpen te worden dan een 19-jarige die z'n auto tegen een boom heeft geparkeerd.
Wel kritiek maar toch alleen benieuwd? Opmerkelijk.Je zou bij wijze kunnen zeggen: we hebben 250 ic bedden voor covid. That's it.
NB: niet dat ik denk dat we op het moment verkeerd bezig zijn in NL, ben gewoon benieuwd
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]