Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.763 views

Onderwerpen

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:43
PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:54:
Ok, ik maak mijzelf gek met kijken op die site, maarja, 2 miljoen mensen halen er ook hun nieuws vandaan:

[Afbeelding]

Dat is dus niet wat AH zegt. Ze kunnen het WEL aan. Ze zijn druk en huren meer mensen in, maar ze kunnen het aan.

Dit soort berichten zorgen voor de paniek. Soms is overheidsingrijpen in de media wel gewenst, maarja, dat gaat we niet zien.
Ja, onlinebestellingen. De winkels hebben geen problemen, al is het flink aanpoten.
K*ttelegraaf met hun suggestieve gezeik ook. (Pardon)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 22:11
Bwoah als iemand die goed is in het opmerken van klachten is dit geen leuke tijd. Hele tijd gevoel van een dichte keel en veel momenten van benauwdheid.

Ik loop nog gerust 30 min hard dus weet dat ik niks heb, maarja die kwaaltjes😒

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 21:41

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Modbreak:Er zijn een paar ongefundeerde speculatieve posts verwijderd. Reacties daarop ook. We vinden het vervelend om inhoudelijke reacties op een "onzin" post te moeten verwijderen, maar die voeden de discussie alleen maar. Voor iedereen die zich aangesproken voelt: sorry, dit topic gaat gewoon zo hard dat we niet de tijd hebben om elke post individueel te beoordelen. Commentaar op deze mod-actie mag, mits onderbouwd, naar het Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik dacht even een webcam te bestellen voor beter beeld bij videoconferenties. Dat dachten meer mensen :'(

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sethro schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:08:
Ik dacht even een webcam te bestellen voor beter beeld bij videoconferenties. Dat dachten meer mensen :'(
Gebruik gewoon een oude telefoon. En gebruik die met een appje als webcam..

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Sethro schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:08:
Idd... oude telefoon en https://www.e2esoft.com/ivcam/

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
https://twitter.com/mousmar/status/1241048774396522496
Italie:
627 doden vandaag. We zijn de 4000 doden overschreden. Als iemand er wat goed nieuws bij wil horen. Meer mensen zijn beter geworden. 689 ex-coronapatienten erbij.

[ Voor 63% gewijzigd door El Jefe op 20-03-2020 18:13 ]

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-11 18:11
Wie gaat nou beweren dat het corona virus niet zo besmettelijk is terwijl vrijwel de hele wereld in een mum van tijd met dit virus besmet is?

Ik zie dat het 3 weken geleden was maar het blijft toch twijfelachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door JoStad op 20-03-2020 18:22 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Wie gaat nou beweren dat het corona virus niet zo besmettelijk is terwijl vrijwel de hele wereld in een mum van tijd met dit virus besmet is?
Je hebt in de gaten dat dit een oud artikel is op basis van de toen bekende informatie?

Iets met voortschrijdend inzicht enzo.

Virussen? Scan ze hier!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-11 18:11
wildhagen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:19:
[...]

Je hebt in de gaten dat dit een oud artikel is op basis van de toen bekende informatie?

Iets met voortschrijdend inzicht enzo.
Ik zie dat het 3 weken geleden was maar ik zit wel mijn vraagtekens.

• anandus
  • Niet online
Even opgezocht, er sterven gemiddeld zo'n 13 a 14 mensen per dag aan de griep in Italië. (5000 per jaar)
Ter vergelijking.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 18:23 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:46

gws24

Thinking is hard!

JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Ik zie dat het 3 weken geleden was maar ik zit wel mijn vraagtekens.
Het is sowieso een heel kort artikel en ik vermoed dat er aardig wat uit context is gehaald. Als ik haar tweets rond die tijd zie zoals onderstaande dan is ze helemaal niet zo stellig rond die tijd.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:04
Zien we straks op de achtergrond de Gouden Koets volgeladen met toiletpapier... :+

Team anti-scalp - wauw..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Ik zie dat het 3 weken geleden was maar het blijft toch twijfelachtig.
Tsjah... Alles in ogenschouw nemende is het ook niet zo extreem besmettelijk. Als in; het had veel erger kunnen zijn. Heel veel erger.

Had alleen fijn geweest als het niet zo op griep leek en er een paar bulten bij kwamen.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-11 16:54
anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Als je de info uit het VK goed gelezen had, dan had je ook gelezen dat de kans op rellen en plunderingen zeer klein geacht wordt ;)
Ah dat scheelt dan iig

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
Die van ons is 10 en heeft 2 weken plat gelegen met hoge koorts, veel hoesten en een longontsteking. Hij begint gelukkig nu goed op te knappen. Maar dat ze alleen dragers kunnen zijn slaat nergens op. De kans dat ze echt ziek worden zal wel kleiner zijn maar is dus ook zeker niet 0

[removed]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:31
Australië ook lekker bezig....
https://www.nu.nl/279726/...-ondanks-coronavirus.html

Na de bosbranden, komt dit erbij?

Ik vind 800 besmettingen in zo'n uitgestrekt land met slechts 20 miljoen inwoners, in de zomerperiode, best veel...

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:41
Tja inhoudelijk mooie woorden. Qua vorm denk ik gelijk aan hoe ik mijn spreekbeurt op de havo voorlas.

XXXVI

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Speech Rutte: ijzig en zakelijk.
Koning: bemoedigend en menselijk, oog voor klein leed (zoals bijvoorbeeld verjaardagsfeestje wat niet doorgaat, was bij ons ook).

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
ephymerous schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:08:
Tja inhoudelijk mooie woorden. Qua vorm denk ik gelijk aan hoe ik mijn spreekbeurt op de havo voorlas.
Het was idd niet bepaald de beste toespraak.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Verwijderd

Die was waarschijnlijk nog minder saai.

• 5pë©ïàál_Tèkén
Het inhoudelijke deel blijft bij de politiek/Mark Rutte, de koning 'mag' alleen herkouwen. Goede kans dat ze hem van stal hebben gehaald omdat niet iedereen luistert naar Mark Rutte - het hamsteren gaat immers door.

Viel me mee dat de uitzending niet vanaf de Groene Draek was (die stiekem eruit was genaaid :P)

Team anti-scalp - wauw..

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Boeit niet, het gaat om de inhoud en niet om de vorm.

Volvotips.com

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:25
Op zich had Wim Lex best wel wat meer mogen hammeren op dat social distancing. Dat is bij genoeg mensen nog niet geland.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:41
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:11:
[...]

In communicatie is vorm misschien wel belangrijker dan de inhoud. Met de juiste toon en mimiek komt de inhoud beter binnen. Ik vind het opmerkelijk dat onze koning niet beter een verhaal kan voordragen. Want laten we niet doen alsof zijn mediateam dit verhaal niet heeft geschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 20-03-2020 19:14 ]

XXXVI

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:58

g0tanks

Moderator CSA
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Natuurlijk boeit de vorm wel. Emotie kan mensen veel beter bewegen dan pure inhoud.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:34

Agent47

I always close my contracts.

Hij brengt wel rust over vind ik.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:05

mr_petit

opperprutser

Het gaat hard met het aantal slachtoffers in Italië.
Ruim 4000 doden nu binnen 1 maand (een korte maand); de eerste besmetting werd daar op 21 februari vastgesteld.
Ook verontrustend dat het nu nog steeds zo hard oploopt, ze zitten daar al een hele tijd in absolute lockdown.
Je gaat je afvragen wat de relatief lakse houding hier (althans, wel in het begin) dan teweeg gaat brengen.

[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 20-03-2020 19:16 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oei... Los van de vorm...
Ik had toch wel een forse oproep verwacht om niet te hamsteren en afstand te houden :?

• anandus
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Het inhoudelijke deel blijft bij de politiek/Mark Rutte, de koning 'mag' alleen herkouwen. Goede kans dat ze hem van stal hebben gehaald omdat niet iedereen luistert naar Mark Rutte - het hamsteren gaat immers door.
De koning heeft een andere functie.
Rutte kan je een beetje zien als het verstand van het land, de koning als het hart.

De bevolking emotioneel ondersteunen, een hart onder de riem steken, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 19:16 ]

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:15:
[...]

De koning heeft een andere functie.
Rutte kan je een beetje zien als het verstand van het land, de koning als het hart.
Zijn we mooi klaar mee dan :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja jovialiteit is ver te zoeken bij ons koninklijk huis. :P Het zijn geen Cliniclowns, geen verhalenvertellers en ook geen entertainers. :P Die lezen een mop nog stijf op, dus ik had het niet anders verwacht dan het op deze manier ging en de boodschap is wel duidelijk lijkt me.

Volvotips.com

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:12:
Op zich had Wim Lex best wel wat meer mogen hammeren op dat social distancing. Dat is bij genoeg mensen nog niet geland.
Ben bang dat (een deel van) de mensen die dit aangaat niet naar zo'n toespraak kijkt.

Ikzelf begin mij steeds meer af te vragen wat reëel is qua tijd dat de social distancing/quarantaine zou moeten duren. Ben er van overtuigd dat we er op 6 april nog niet klaar mee zijn, maar wanneer wel? Mei? Juni? Slaan we 2020 maar gewoon over?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 09:32
shoombak schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:10:
Het virus maak ik me inmiddels minder zorgen om dan de verdere gevolgen.

[Afbeelding]
Ik maak me inmiddels meer zorgen over een Economische depressie.
De wereld is vol gefinancierd met lage rentes. Overheden hebben al hun middelen al uit de kast getrokken en proberen nu alles te redden dat er te redden valt. Maar de onderzeese aardbeving valt niet meer te stoppen en wordt even later een tsunami op het land.
Het is als reddingsvesten uitdelen op de Titanic, je hoeft je geen zorgen te maken dat je verdrinkt, maar het einde is wel nabij.
Heb er zeker afgelopen weekend erg slecht van geslapen ;( A uncomfortable truth

American Express vraagbaak

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 22:08
Hoe zien jullie dit? Over een dag of 4 tot 5 zit de hele IC vol toch? Gemiddelde opname was een week of 2 tot 3?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sdzx7Bi.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Dacuuu op 20-03-2020 19:20 ]

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:19:
[...]

De wereld is vol gefinancierd met lage rentes. Overheden hebben al hun middelen al uit de kast getrokken en proberen nu alles te redden dat er te redden valt. Maar de onderzeese aardbeving valt niet meer te stoppen en wordt even later een tsunami op het land.
Het is als reddingsvesten uitdelen op de Titanic, je hoeft je geen zorgen te maken dat je verdrinkt, maar het einde is wel nabij.
Er zijn tal van aankopen die niet vervallen. Denk aan de kapper of een APK. Dus zodra die bedrijven weer open gaan zijn ze geen klanten misgelopen en loopt het direct hard.

Verwijderd

[...]

Je kunt er weinig aan veranderen, dus we zullen het over ons heen moeten laten komen...

Het is wat het is. Laat je niet gekmaken.

• anandus
  • Niet online
Beekforel schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Ikzelf begin mij steeds meer af te vragen wat reëel is qua tijd dat de social distancing/quarantaine zou moeten duren. Ben er van overtuigd dat we er op 6 april nog niet klaar mee zijn, maar wanneer wel? Mei? Juni? Slaan we 2020 maar gewoon over?
Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat de zomervakantie van mijn dochter al begonnen is..

• CyberMania
anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat de zomervakantie van mijn dochter al begonnen is..
Denk het niet. Uit de woorden van Rutte wil hij echt over twee weken toch weer de scholen op.

• 5pë©ïàál_Tèkén
CyberMania schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Er zijn tal van aankopen die niet vervallen. Denk aan de kapper of een APK. Dus zodra die bedrijven weer open gaan zijn ze geen klanten misgelopen en loopt het direct hard.
Leuk voorbeeld die kapper. De gene die wel dichtgaan raken klanten kwijt - die gaan naar een kapper die wel open is/blijft.

Team anti-scalp - wauw..

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 20:52
Rockvee2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:23:
https://nos.nl/artikel/23...plat-en-hebben-hulp-nodig

Waarom kan bijvoorbeeld het Erasmus MC niet wat extra patienten opvangen ?
Omdat er capaciteit voor de Randstad vrij moet blijven? Anders moet je volgende week weer mensen gaan verhuizen van EMC naar Groningen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• CyberMania
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Leuk voorbeeld die kapper. De gene die wel dichtgaan raken klanten kwijt - die gaan naar een kapper die wel open is/blijft.
De regels zijn voor iedereen gelijk.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik vond onze koning bijzonder saai. Er had veel meer welmoed, optimise en daadkracht in gemoeten. Realisme mocht beter naar buiten komen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• 5pë©ïàál_Tèkén
CyberMania schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Denk het niet. Uit de woorden van Rutte wil hij echt over drie weken toch weer de scholen op.
Als over 3 weken er nieuwe inzichten zijn, dan is een wens van 3 weken oud niet heel meer aan de orde van de dag. Voor mijn gevoel leeft de crisismanagement van dag tot dag. Er is, denk ik, niemand die serieus kan zeggen waar we over drie weken staan.

Team anti-scalp - wauw..

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-11 08:33

boesOne

meuh

Dacuuu schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:20:
Hoe zien jullie dit? Over een dag of 4 tot 5 zit de hele IC vol toch? Gemiddelde opname was een week of 2 tot 3?

[Afbeelding]
Ja, pakweg een week. Dan begint het improviseren. Niet zo'n fijne trend. Ben benieuwd wat we dan over een goede week gaan doen als de IC's overbelast zijn.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• CyberMania
Gekkenhuis schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:24:
Ik vond onze koning bijzonder saai. Er had veel meer welmoed, optimise en daadkracht in gemoeten. Realisme mocht beter naar buiten komen.
De Koninklijke familie ging zelf lekker naar Lech terwijl daar al het Corona-virus heerste. Dus vandaar zo ingetogen. Hij heeft geen recht van spreken dat we vooral voorzichtig moeten zijn:

https://www.ad.nl/binnenl...navirus-in-lech~aae7c701/

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 18:03

SambalBij

We're all MAD here

Beekforel schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Ben bang dat (een deel van) de mensen die dit aangaat niet naar zo'n toespraak kijkt.

Niet om nou te doemdenken, maar ik verwacht dat dat wel eens kan duren tot er een vaccin (of in ieder geval een goede behandeling middels antistoffen of iets dergelijke) beschikbaar is.
Van de week in die technische briefing had Van Dissel het er over dat bij ongecontroleerd door laten gaan zonder de huidige maatregels (waarbij de zorgcapaciteit volledig overspoeld zou worden en er procentueel nog veel meer doden te betreuren zouden zijn) die piek rond eind juli/begin augustus zou liggen, waarna het weer zou gaan afnemen.
Met de huidige maatregels wordt het hopelijk flink vertraagd om de zorg te kunnen blijven verlenen (de "flattening the curve") zal dat nog veel en veel langer duren. Ik las vanmiddag ergens in dit topic iemand die dat berekende op 8 jaar...
Voor die tijd zou er een vaccin te verwachten moeten zijn (12-18 maanden verwachten ze?) waarna je hopelijk massaal kunt gaan vaccineren, en het zo doende verder de kop indrukken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• 5pë©ïàál_Tèkén
CyberMania schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:24:
[...]

De regels zijn voor iedereen gelijk.
Hoef je mij niet te vertellen, zeg dat maar tegen de kappers. Meerdere zijn 'gewoon' open. Het is verknipt I know.

Team anti-scalp - wauw..

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 17:51
CyberMania schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Maar ik ga niet twee dagen achter elkaar om mijn gemiste beurt in te halen. Zeer veel mensen zullen dit jaar waarschijnlijk minstens 1x minder naar de kapper gaan.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 20:49
[...]

Ik denk dat je erg op de zaken vooruit loopt. Maak je pas zorgen als er daadwerkelijk voor jou persoonlijk iets is om zorgen te maken.

Ja, corona is er er je kunt er ziek van worden. Maar je kunt ook morgen een andere ziekte krijgen die nog veel dodelijker is, maar daar lig je (hopelijk) ook niet wakker van.

Dat wil niet zeggen dat we niet moeten handelen je voorzichtig moet zijn. Maar het zal niet de eerste recessie zijn die we meemaken. Wat ook veel scheelt is dat de neergang nu veroorzaakt wordt door iets externs...maar het ging juist goed. Mocht corona verslagen zijn, dan zal alles weer super hard groeien en bloeien. Tot die tijd voorzichtig zijn, het RIVM volgen en geen berichten op sites die alleen maar uitzijn op zo veel mogelijk shares door zo sensationeel en dramatisch mogelijk te schrijven (telegraaf bijvoorbeeld)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• anandus
  • Niet online
CyberMania schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Denk het niet. Uit de woorden van Rutte wil hij echt over twee weken toch weer de scholen op.
Ik acht die kans klein.
Rutte mag dat ook wel duidelijk maken, als-ie mensen valse hoop geeft is dat niet goed.

Kijk ze willen zich nergens op vastleggen, dat begrijp ik. Maar open over een paar weken zie ik niet gebeuren.
Als je erop hoopt, dan zou ik niet te hard hopen.

Kijk, misschien heb ik het mis, en het zou fijn zijn als dat zo is, maar de echte coronacrisis moet nog komen.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 19:29 ]

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Dubieuze bron, alhoewel hij het wel vaak bij het rechte eind heeft:
[Twitter]
[Twitter]
Klopt grotendeels.

Een ander punt is dat in Duitsland bij ieder vermoede al getest wordt en alles wat getest is wordt geregistreerd. Dat is in Nederland niet zo. Hier worden milde varianten niet getest en ook niet geregistreerd. De dokter zal je vragen om thuis uit te zieken, maar jij zal niet als patiënt toegevoegd worden aan het bijzondere getal.

• 5pë©ïàál_Tèkén
SambalBij schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:26:
[...]
*knip*
Voor die tijd zou er een vaccin te verwachten moeten zijn (12-18 maanden verwachten ze?) waarna je hopelijk massaal kunt gaan vaccineren, en het zo doende verder de kop indrukken.
Er vanuit gaande dat er geen mutatie optreed of zo, en dat er geen vieze spelletjes gespeeld worden. Zoals Trump die een vaccin voor de US alleen wil houden.

Team anti-scalp - wauw..

• FireFoz
  • Laatst online: 29-10 20:49
Dit is toch ook echt te bizar voor woorden...

Ik kan er echt niet bij hoe debiel sommige mensen zijn

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

FireFoz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:36:

je zou haast zeggen "Natural selection at its finest" :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• anandus
  • Niet online

Spring Break in de VS hetzelfde verhaal..

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:58
schumi1986 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:18:

Ik snap dat bedrijven ook grote kosten hebben en dat deze anders het risico lopen om failliet te gaan maar de bedrijven worden financieel geholpen en de gewone burger niet.
Not true, de noodmaatregel Overbrugging werkbehoud is er bijvoorbeeld om te voorkomen dat mensen ontslagen worden De mensen die het betreft houden dus als het goed is 100% van hun inkomen. Verder begrijp ik dat kosten voor niet genoten kinderopvang bijvoorbeeld gaan worden vergoed.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Helaas zit dit artikel achter een paywall, maar er wordt gesteld dat de staatsschulden nu flink zullen oplopen en dat volgende generaties hiermee opgezadeld zullen zitten:
Pompen of verzuipen. Dat is het economische devies in tijden van corona. Geld pompen in onze economie, vele miljarden vrijmaken om alle getroffen bedrijven de volgende maanden overeind te houden en daarna te relanceren. Doen we dat niet, dan verzuipen we. Zo eenvoudig kan crisismanagement zijn. Van de voorzitter van de Nationale Bank over Paul De Grauwe tot de studaxen van onze grootbanken en werkgeversorganisaties: alle vooraanstaande economen in dit land zijn het daarover eens, ook zij die zich in vredestijd blauw ergeren aan een overheid met een gat in haar hand, een overheid die de schulden opstapelt ten koste van volgende generaties die ze zullen moeten aflossen. Maar vandaag zijn we economisch in oorlog met een onzichtbare, onvoorspelbare vijand, het Covid-19-virus, en dan klinkt eensluidend het bevel: uitgeven, dat geld.
Gaan we na de coronacrisis een zware economische tijd tegemoet?

March of the Eagles

• SvMp
  • Niet online

Slim is het niet. Is het echt nodig om zo dicht op een kluitje te zitten?

Bij de video staat:
Duizenden mensen trokken vrijdag naar de stranden in en rondom Sydney. De meeste Australiërs zagen hun uitje als een laatste kans voordat het land strengere maatregelen neemt tegen het coronavirus.
Het uitzicht op lockdown voor onbepaalde tijd maakt ook dat mensen nog een laatste keer wat leuks doen. Ik denk dat we dat hier dit weekend ook gaan zien.

• mr_petit
  • Laatst online: 09:05

mr_petit

opperprutser

SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Het uitzicht op lockdown voor onbepaalde tijd maakt ook dat mensen nog een laatste keer wat leuks doen. Ik denk dat we dat hier dit weekend ook gaan zien.
terwijl het juist het domste is wat je kan doen.
Dus ja, hetzelfde zal ook wel in nederland gebeuren :+

"man is not truly one, but truly two,"

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

XWB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:42:
Helaas zit dit artikel achter een paywall, maar er wordt gesteld dat de staatsschulden nu flink zullen oplopen en dat volgende generaties hiermee opgezadeld zullen zitten:

[...]

Hangt mijn inziens af van hoe lang het duurt. Als het relatief snel voorbij is dan zie ik daarna heel veel mensen vakanties e.d. inhalen.

Als het wel lang duurt vrees ik dat er hoe dan ook bedrijven gaan omvallen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Dat is gewoon een verschil van perceptie. Als je drie weken terug in China een nieuwsbericht over ons carnaval had geplaatst kreeg je dezelfde reactie als die jij nu hebt. Terwijl wij vrolijk nog een biertje in de tent achterover gooiden.
XWB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:42:

[...]

Die 33.000 mensen van de KLM gaan nu geen nieuwe bank meer kopen en dat lekt vanzelf door naar onderliggende beroepsgroepen. Of dacht je dat het sluiten van de Ikea wereldwijd geheel kosteloos zou zijn? :+

• Maverick
  • Laatst online: 08:42

[Afbeelding]
Vreem dat dat niet overeenkomt met dit: https://www.stichting-nice.nl/ zij geven aan dat het er 240 zijn. 5 minder dan gisteren...

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

In de supermarkt wordt er door velen geen rekening gehouden met die 1.5 meter afstand, de hele tijd passeren mensen vlak langs me op minder dan 1.5 meter.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• 5pë©ïàál_Tèkén
Gekkenhuis schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:24:
Daarom stem ik ook niet meer op hem.

Team anti-scalp - wauw..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan zo niet zien of 'ie al gepost is, zo niet: bij deze!

Volvotips.com

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Salvatron schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:57:
In de supermarkt wordt er door velen geen rekening gehouden met die 1.5 meter afstand, de hele tijd passeren mensen vlak langs me op minder dan 1.5 meter.
Soms lukt het ook gewoon niet...

Maar moet zeggen, einde middag naar de supermarkt geweest, en iedereen deed echt wel zijn best.

Ik was ook zeer overdreven en zichtbaar iedereen ruimte aan het geven, en dat werd wel goed opgepakt.

• SvMp
  • Niet online
Goed gedaan! Dit is een volledig politiek neutrale plaat, geen Imagine van John Lennon bijvoorbeeld. Goed over nagedacht en daarom ook echt een actie voor iedereen.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De bevoorrading in de plaatselijke AH krijgen ze weer aardig op de rit. Ik vermoed dat de hamsteraars zijn voorzien. Alleen van de tortilla’s pakte ik het laatste pak.

1,5 meter is overigens best krap in een gangpad. Over het algemeen houden de meeste mensen redelijk afstand.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QnM35mm/01-AFE664-E8-BB-4103-BD62-75215-B539-A69.jpg

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Waar ik me eigenlijk straks wel zorgen om maak is dat er straks een echte lockdown is en je echt alleen maar voor boodschappen of dokters bezoek op pad mag.

Heb normaal om het weekend mijn kinderen en de komende weken elk weekend. Ergens wel bang dat er geen uitzondering gemaakt word om de kinderen op te halen/weg te brengen.

Wel speculatie waar echt niemand hier nog enig antwoord op kan geven maar toch :X

• SvMp
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:06:
Waar ik me eigenlijk straks wel zorgen om maak is dat er straks een echte lockdown is en je echt alleen maar voor boodschappen of dokters bezoek op pad mag.

Heb normaal om het weekend mijn kinderen en de komende weken elk weekend. Ergens wel bang dat er geen uitzondering gemaakt word om de kinderen op te halen/weg te brengen.

Wel speculatie waar echt niemand hier nog enig antwoord op kan geven maar toch :X
In hoeverre mag dit in bijvoorbeeld Frankrijk?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edit: never mind

[ Voor 116% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 20:10 ]

Verwijderd

Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:06:

Dat mag echt wel hoor. En anders ga je gewoon allebei “boodschappen doen”. :+

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-10 07:36
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Ff retour emballage doen 🤠

• SvMp
  • Niet online
[...]

In Frankrijk mag je al niet naar een markt die iets verder van huis ligt. Dus als de ex-partner niet op loop-afstand woont, dan wordt het "boodschappen doen" een lastig verhaal.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

[...]

We wonen niet in hetzelfde dorp. Is een ritje van 25-30m :X
Sluit niet direct uit dat ritjes over bepaalde afstand simpelweg niet mogen. Maar dat is wederom speculatief

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

[Afbeelding]
Ze konden toch opschalen naar max 2000 ic plaatsen? Meende dat ik dat ergens had gelezen.

[EDIT]
Waren er 1500:
https://www.nporadio1.nl/...atienten-op-ic-s-verwacht

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 20-03-2020 20:14 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 14:15
SambalBij schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:26:
[...]

Niet om nou te doemdenken, maar ik verwacht dat dat wel eens kan duren tot er een vaccin (of in ieder geval een goede behandeling middels antistoffen of iets dergelijke) beschikbaar is.
Van de week in die technische briefing had Van Dissel het er over dat bij ongecontroleerd door laten gaan zonder de huidige maatregels (waarbij de zorgcapaciteit volledig overspoeld zou worden en er procentueel nog veel meer doden te betreuren zouden zijn) die piek rond eind juli/begin augustus zou liggen, waarna het weer zou gaan afnemen.
Met de huidige maatregels wordt het hopelijk flink vertraagd om de zorg te kunnen blijven verlenen (de "flattening the curve") zal dat nog veel en veel langer duren. Ik las vanmiddag ergens in dit topic iemand die dat berekende op 8 jaar...
Bij niet handelen gaat dat waarschijnlijk een stuk sneller dan de piek in juli/augustus. De aantal zieken is niet duidelijk, de doden een stuk duidelijker. Als je kijkt hoe snel dit verdubbelt, is de piek niet juli/augustus bij niets doen.

https://ourworldindata.org/coronavirus

Daar zie je hoe snel per land (wereldwijd zegt weinig, want verschillende landen hebben verschillende aanpak methodes) het aantal doden verdubbeld. In Nederland is dat momenteel 2 dagen. Dat is dus een exponentiële groei.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aj7AGS0e-er-4k6HNvz3Y-CQq8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SrOE0Db5uVo2SyszG9zTUdw.jpg?f=fotoalbum_large

Met die groei (dit zijn mensen die ziek zijn geworden vóór de maatregelen) zit je op 9 april op 100.000 doden. Als 1% overlijd, heb je dan 10.000.000 zieken.

Nu is het lastiger om die groei vast te houden naarmate er meer mensen ziek zijn. Maar juli lijkt me (zonder ingrijpen) toch erg laat.

Mochten mensen op/aanmerkingen hebben, laat maar weten :9 ik ben geen wiskundige of viroloog. Maar dit is wat ik uit de info en cijfers haal. Neem dit dus met een korreltje zout tot het geverifieerd is.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik denk dat je nu iets te kort door de bocht gaat. We praten niet meer over gemeentes of provincies. iedereeen moet elkaaar helpen. Ja Uden is een brandhaard door het ziekenhuis wat er zit. Moet je het daarom laten vallen?Juist niet naar mijn idee..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:13:
[...]

We wonen niet in hetzelfde dorp. Is een ritje van 25-30m :X
Sluit niet direct uit dat ritjes over bepaalde afstand simpelweg niet mogen. Maar dat is wederom speculatief
In Frankrijk zou het in ieder geval gewoon mogen:
Exceptions are also made for “imperative family reasons”, such as looking after children and the elderly. In practice, parents with shared custody can travel between each other’s homes; shopping for an elderly relative is also allowed (as long as people keep to a safe distance when visiting vulnerable relatives)
Dus ik zou me niet al te druk maken. :)

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

Sebje

Makelaartje

In Duitsland zijn relatief weinig doden tov het aantal besmettingen. Vooropgesteld dat elke dode er een te veel is. Weet iemand de reden hiervan? Of wordt er in Duitsland simpelweg meer getest?

Verwijderd

Sebje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:22:
In Duitsland zijn relatief weinig doden tov het aantal besmettingen. Vooropgesteld dat elke dode er een te veel is. Weet iemand de reden hiervan? Of wordt er in Duitsland simpelweg meer getest?
Die vraag komt ongeveer elke 15 minuten voorbij.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Sebje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:22:
is al paar keer besproken in dit topic.

- Veelal jongeren dus gezonder
- Meer IC plekken
- Geen post-mortum test. Iemand die al ziek is kan ook corona hebben maar niet hierop getest zijn voordat hij/zij overlijdt.

en nog wat punten

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gekkenhuis schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat je nu iets te kort door de bocht gaat. We praten niet meer over gemeentes of provincies. iedereeen moet elkaaar helpen. Ja Uden is een brandhaard door het ziekenhuis wat er zit. Moet je het daarom laten vallen?Juist niet naar mijn idee..
Ik viel vooral over de toon, dat er ff iets opgelost moet worden. Uiteraard, solidariteit is belangrijk, maar gezien de rest binnenkort als het meezit ook net niet uit de voegen barst, is het m.i. de vraag of je nu een first come first served principe wilt nastreven.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:21:
[...]

In Frankrijk zou het in ieder geval gewoon mogen:

[...]

Dus ik zou me niet al te druk maken. :)
waarschijnlijk heb je wel gelijk maar in mn achterhoofd heb ik toch iets van dat ze hier tandje strenger zijn omdat men nu al niet allemaal luisteren en ook in andere landen niet allemaal luisteren dus dan maar strenger :X

Verwijderd

Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:25:
[...]

waarschijnlijk heb je wel gelijk maar in mn achterhoofd heb ik toch iets van dat ze hier tandje strenger zijn omdat men nu al niet allemaal luisteren en ook in andere landen niet allemaal luisteren dus dan maar strenger :X
Ze weten we dat het geen nut heeft om het te streng gaan maken. Dan gaan mensen het massaal negeren en is het niet meer te handhaven. Maak je geen zorgen. :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:51

St@m

@ Your Service

Alsof het al zeker is dat we een lockdown krijgen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:27

franssie

Save the albatross

Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Neem een glas wijn en kijk iets op netflix - de rest van ineternet even vermijden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:36
OMD schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Ze konden toch opschalen naar max 2000 ic plaatsen? Meende dat ik dat ergens had gelezen.

[EDIT]
Waren er 1500:
https://www.nporadio1.nl/...atienten-op-ic-s-verwacht
Gisteren in een vandaag werd aangegeven dat de capaciteit deze week naar 2500 wordt uitgebreid. Locatie is niet de uitdaging maar apparatuur wel en dan met name beademingsapparatuur.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn vader werkt in de zuivel-sector en heeft inmiddels te horen gekregen dat de zuivel sector een vitaal onderdeel is, waarbij hij -mocht er een lockdown komen- vrijstelling kan krijgen om naar zijn werk te gaan. Mocht er een lockdown plaatsvinden dan zit ik er niet mee:
- Buurt supermarkt om de hoek
- 1.001 dingen te doen in en rond het huis op eigen terrein

Alleen heb ik alvast medelijden met een goede kennis die in een kleine studio-kamertje woont. Die is vanmorgen al de straat opgegaan om te protesteren tegen een lockdown (lockdown = meltdown). of het izn het is een tweede, maar ieder zijn mening natuurlijk. Een andere kennis van mij woont ook erg klein, en hoop dat zij haar niet verveelt, gezien ze geen TV heeft, en voornamelijk op regendagen knutselt of anders een wandeling of fietstocht maakt.

Hopelijk kunnen beiden even bij pa of ma schuilen, als die een groter huis hebben. Ik zou dat gewoon doen als ik een kleine woning had.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 20-03-2020 20:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

St@m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:28:
Lees de Topicwarning nog eens goed

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2020 21:52 ]

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

franssie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Neem een glas wijn en kijk iets op netflix - de rest van ineternet even vermijden.
Dat veranderd niks aan mijn gedachten :+

En als het gebeurd dan gebeurd het. Liever nu dan dat we 20-30 jaar geleden hadden geleefd. Nu kun je nog gewoon even videobellen :)

Zijn gewoon van die dingen die je soms gewoon even van je af wilt schrijven op een forum met lading wildvreemden O-)

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Ze weten we dat het geen nut heeft om het te streng gaan maken. Dan gaan mensen het massaal negeren en is het niet meer te handhaven.
Zouden ze? Als we sterfaantallen krijgen zoals nu in Italië? Dan zullen ze toch wel de ernst ervan inzien mag ik hopen?
St@m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:28:
Inderdaad.
Ik denk dat er per week bekeken gaat worden wat er moet gebeuren en aan de hand daarvan 'aan de knoppen gedraaid wordt'.

Deze week zal er gekeken worden of de huidige maatregelen werken. Zo ja, dan blijft het zo, zo nee, dan kan het misschien nog wat strenger.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 20:40 ]

• SvMp
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:38:
[...]

Zouden ze? Als we sterfaantallen krijgen zoals nu in Italië? Dan zullen ze toch wel de ernst ervan inzien mag ik hopen?
Je bedoelt mensen die nog steeds samenscholen? Lijkt mij sterk. Zij denken immuun te zijn.

• martijn.s
  • Laatst online: 05-11 18:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEWJTIVSMPzyDKotY5o46DXhzE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClzP7uDNKYK46X0UZWEEmCdA.jpg?f=fotoalbum_large

Net bij de buren.

Verwijderd

Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:37:
[...]

Dat veranderd niks aan mijn gedachten :+

En als het gebeurd dan gebeurd het. Liever nu dan dat we 20-30 jaar geleden hadden geleefd. Nu kun je nog gewoon even videobellen :)

Zijn gewoon van die dingen die je soms gewoon even van je af wilt schrijven op een forum met lading wildvreemden O-)
Daar zijn we voor toch. ;)

Ik denk dat ze wel weten dat ze groot gedeelte van vaders/moeders fysiek tegen moeten gaan houden als die niet hun kinderen op mogen halen. Zelf zou ik me niks aantrekken van een lockdown in dat geval.

• anandus
  • Niet online
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:39:
[...]

Je bedoelt mensen die nog steeds samenscholen? Lijkt mij sterk. Zij denken immuun te zijn.
Ik bedoel mensen die een lockdown zouden negeren. Dat ze dan wél thuisblijven.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Uitgezonderd de goede live coverage van brandhaarden zie ik de opiniestukken van RT vooral als mijn synoniem van hun naam R(ussian)T(roll).
Pagina: 1 ... 43 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]