Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Klopt, ze moest boodschappen doen, dus dit kon er nog wel even bij. Nu ook afgesproken dat we dat dus níét meer doen. Haar moeder is al niet zo sterk, en je vergeeft het jezelf nooit dat je om wat kleertjes met korting je moeder een ziekte geeft.vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:02:
@Megalodon86 man... je verzint het niet dit soort onzin.
@Waah Met je eens dat de dame in kwestie gewoon thuis zou moeten blijven, maar waarom moet je vriendin de deur uit nu? hema.nl is ook een oplossing als de kleine ineens door een groeispurt geen enkel rompertje meer past.
En mij zie je nu echt alleen in de supermarkt en bouwmarkt (want verhuizing, kan dat helaas niet een paar maanden opschuiven, maar ik probeer wel het aantal bezoeken te beperken), no way dat je mij nu tegenkomt in een (winkel)centrum
Thuiswerkende journalist met drukke kinderenSambalBij schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Terwijl nu.nl zegt: "Om 15.00 uur op vrijdag is er geen ingelaste persconferentie zoals eerder werd gemeld. Om 15.00 uur vindt namelijk zoals iedere week de ministerraad plaats."
Ook geen gebarentolk zo te zien.PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:03:
Volgens mij niet iets groots, aangezien hij zo te zien alleen komt. Bij grote aankondigingen staat er wel meer bewindspersonen bij.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zelf ben ik dus sportondernemer, in de tennis, de tennisparken zijn dicht, er lopen trainingsserie's op dit moment waarvoor ingeschreven is, geïncasseerd is, echter hebben ze nog niet alle trainingen gehad uiteraard.ion schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:45:
Ik heb een sportabonnement bij twee verschillende sportscholen. Sportschool A geeft mij wel compensatie ten tijde van de coronacrisis, maar sportschool B niet. Sportschool B claimt dat de juristen van de branche vereniging NL actief zegt dat ze niets hoeven te compenseren. Het ACM daarentegen claimt dat ik gewoon recht heb op compensatie, maar niet op opzegging als ik een jaar abonnement heb. Sportschool B is overigens de duurste van de twee.
Iemand ideeën hoe ik dat kan aanpakken, want ik heb er gewoon recht op. Compensatie in de vorm van extra 3 weken toegang of compensatie vind ik allemaal goed, maar ze willen er niet eens over praten. Antwoord was meteen nee. En het ergste was nog dat in hun eigen voorwaarden staat, dat ik mag opzeggen bij onaangekondigde wijzigingen, maar die kunnen ze blijkbaar verwerpen als het hun uitkomt.
Het is natuurlijk ook onmogelijk om hier een zinnig antwoord op te geven? dit is iets waar ik met heel veel andere wel echt mee in dubio zit.
Om het nog ingewikkelder te maken, contractueel gezien is er een overeenkomst waarbij een vereniging de banen aan sportorganisatie beschikbaar stelt, dit doen zij die taangezien het park op slot moet. Moeten de deze sportondermeners dan gaan rechten tegen de verenigingen? wat ook weer ten laste van de leden gaat en dus de vereniging?
Wat is hierin het beste, zeg het maar!
Is die normaal niet altijd om 16:00?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het is zo dubbel. Van de ene kant wil je gedupeerden helpen, solidariteit, van de andere kant wordt er ook gruwelijk misbruik van gemaakt.. (LTO en de horeca volop aan het klagen, terwijl ze hele vette jaren hebben gehad)Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:01:
[...]
Die bedrijven zijn anders ook de eerste die dus:
A: Volledig blijven incasseren van abbonementsgeld
B: Alles dicht gooien, en de werknemers met de deeltijdregeling thuis laten zitten.
Gevolg: Ze verdienen méér dan voor deze crisis. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Kom als sportschool dan gewoon met een compensatie. minder abbonementsgeld zolang dicht, elke 2 weken dicht is een week langer abbo. Het hoeft niet volledig gecompenseerd natuurlijk. Maar in deze zware tijden werkt het 2 kanten op. NIET enkel richting bedrijven, ook andersom.
En terecht, er luisteren genoeg kloojo's niet
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Terwijl de supermarkt mijn inziens op dit moment de aller grootste besmettingshaard is die er maar te verzinnen is.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Als eerste natuurlijk om met alle partijen in overleg te gaan. En bv voorstellen om het half-half te doen, zo draagt iedereen wat. Ligt er natuurlijk ook aan wie de zwaarste last kan dragen bij zoiets.BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Om het nog ingewikkelder te maken, contractueel gezien is er een overeenkomst waarbij een vereniging de banen aan sportorganisatie beschikbaar stelt, dit doen zij die taangezien het park op slot moet. Moeten de deze sportondermeners dan gaan rechten tegen de verenigingen? wat ook weer ten laste van de leden gaat en dus de vereniging?
Dat is heel wat anders dan een bedrijf dat zichzelf dicht gooit en verder toedels zegt.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Daarom zegt hij ook dat dat hamstergedrag tot extra samenkomen leidt...BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:09:
[...]
Terwijl de supermarkt mijn inziens op dit moment de aller grootste besmettingshaard is die er maar te verzinnen is.
Terechte persco; volk op de kloten geven.
Neem aan dat WimLex vanavond hetzelfde gaat doen.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 15:10 ]
Zo komt het op mij ook over, tot nu toe alleen maar een extra oproep om je aan de adviezen te houden en geen domme dingen te doen als over de grens tanken etc..Moi_in_actie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:09:
Ik heb het idee dat deze persconferentie een impromptu ding van Rutte zelf is, uit frustratie dat sommigen nog altijd doen alsof er niets aan de hand is en de tips niet voor hun gelden.
Jammer dat het nodig is, maar ben het helemaal met hem eens.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Laten we dit achterwegen laten
[ Voor 43% gewijzigd door Standeman op 20-03-2020 15:13 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Even flink waarschuwen, dan kan hij eventuele strengere regels in de toekomst ook beter uitleggenMoi_in_actie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:09:
Ik heb het idee dat deze persconferentie een impromptu ding van Rutte zelf is, uit frustratie dat sommigen nog altijd doen alsof er niets aan de hand is en de tips niet voor hun gelden.
Vind het wel apart dat ie dat niet noemt.Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:12:
En daarom is een echte lockdown haast onvermijdelijk.
Laten we dit achterwegen laten
"Jongens, als we niet beter ons best doen, moeten we verdere maatregelen nemen"
[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 20-03-2020 15:13 ]
Wat een extreem filmpje zeg... heel triest. Kunnen of willen de andere ziekenhuizen niet goed bij springt?Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:53:
Filmpje over de situatie in Uden door de dienstdoende ziekenhuisarts:
https://www.geenstijl.nl/...-maar-besmette-patienten/
Doordat mensen zich niet houden aan het "afstand houden etc etc" hebben we er wel voor gekozen om eindelijk de risico groepen beter te issoleren (de zorginstellingen voor ouderen etc) = win?
Juist dat niet iedereen zich eraan houdt zorgt ervoor dat men geleidelijk de virus verspreid zoals het plan was? Juist omdat we daardoor de risico groepen issoleren hebben we minder kans op doden en op overbelasting van de IC?
Ik zie het probleem niet echt.
The first casualty in war is always the truth...
idioten die hamsteren raken alleen maar meer in paniek en willen meer meer meer want het gaat lang lang lang duren.Jumpiefox schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:15:
Die mensen die hebben gehamsterd komen misschien een week lang niet in de supermarkt..minder kans op besmetting = win?
Doordat mensen zich niet houden aan het "afstand houden etc etc" hebben we er wel voor gekozen om eindelijk de risico groepen beter te issoleren (de zorginstellingen voor ouderen etc) = win?
Juist dat niet iedereen zich eraan houdt zorgt ervoor dat men geleidelijk de virus verspreid zoals het plan was? Juist omdat we daardoor de risico groepen issoleren hebben we minder kans op doden en op overbelasting van de IC?
Nu hamsteren strafbaar maken IMHO.
Probleem met hamsteren is dat mensen vaker naar de supermarkt gaan in de hoop dan wel toiletpapier te vinden. Dus nee, het zorgt voor méér drukte. (was iemand in dit topic die 9x naar de supermarkt geweest was in een week, en nog steeds misgrijpt).Jumpiefox schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:15:
Die mensen die hebben gehamsterd komen misschien een week lang niet in de supermarkt..minder kans op besmetting = win?
Nooit zal iedereen zich er aan houden. Maar er zijn nog véél te veel mensen die heel laks zijn. Getuige mijn voorbeeld hierboven.
Dan zou ik nog maar een beetje langer kijken...Jumpiefox schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:15:
Boodschappen voor een week halen is wat anders dan dusdanig veel onzin in huis halen dat de rest van de buurt 10x terug moet... Dus nee; hamsteren is op geen enkele manier recht te lullen.
Je hamstervoorraad opeten zolang je nog mogelijkheid hebt om boodschappen te doen ondermijnt het het idee, die voorraad heb je voor als de pleuris echt uitbreekt en je de AH niet meer inmag.Jumpiefox schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:15:
Daarnaast, iedereen heeft C merk bruine bonen gehamsterd, niemand die die boel gaat eten terwijl ie nog wat fatsoenlijks kan halen.
(overigens, ik wil niet suggereren dat de gemiddelde hamster er zo rationeel in zit, maar als ik nou een noodvoorraad had, zou ik em nu nog niet aanbreken)
Hey Mark!
Jullie vlegels staan allemaal veuls te dicht bij elkaar, begrijp dat je die tasjes vult om te bezorgen juist om afstand te maken.
Hehe..is niet iets wat je tegen kan gaan joh. Dan gaan ze wel gewoon 10 supermarkten langs om steeds het "maximale" te kopen wat je per klant mag..Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:16:
[...]
idioten die hamsteren raken alleen maar meer in paniek en willen meer meer meer want het gaat lang lang lang duren.
Zo heb ik al twee dagen naast de boot gemist en kon ik geen wc papier vinden lol..Ma goed heb gewoon baby wipes gehaald hehe, gezin doet niet zo moeilijk. Same met eten, hetgeen ik wou was er niet..maar er was genoeg ander voedsel. Vers brood is sowieso altijd al kansloos geweest om na 5e te halen crisis of niet.
The first casualty in war is always the truth...
En door dat gehamster hebben andere mensen bepaalde spullen niet kunnen krijgen en moeten zij een 2e of 3e keer terug alleen daarvoor. Onder de streep dus geen win, zeker niet.Jumpiefox schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:15:
Dat is nou juist NIET wat gecontroleerd, alles behalve. Groep van 20 jongeren die bij elkaar staan en 1 persoon (onbekend wie) steekt de rest aan. Probeer dan nog maar eens te achterhalen wie dat was en dan is de groeifactor ook veel groter; niet 1 persoon die zijn man/vrouw/kind infecteert, maar 1 die er 5, 10 of 20 infecteert.Juist dat niet iedereen zich eraan houdt zorgt ervoor dat men geleidelijk de virus verspreid zoals het plan was? Juist omdat we daardoor de risico groepen issoleren hebben we minder kans op doden en op overbelasting van de IC?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Lijkt mij het type paniekzaaierij dat prima bij geenstijl past. Ik zie geen bron, wie het is of wanneer het gemaakt is. Ik zal daar zeker geen conclusies over trekken over de verdeling van de zorg.Wackmack schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Wat een extreem filmpje zeg... heel triest. Kunnen of willen de andere ziekenhuizen niet goed bij springt?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Laakbaar inderdaad... Die journalist zou zich ook moeten realiseren dat ie een maatschappelijke functie heeft...BlackMonkey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:19:
Die vragen ook.....wil die journalist nou gewoon forceren dat Rutte zegt dat er te weinig bedden kunnen zijn?
Alsof er niet daadwerkelijk modellen en scenario's zijn waarin het gierend uit de hand loopt?BlackMonkey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:19:
Die vragen ook.....wil die journalist nou gewoon forceren dat Rutte zegt dat er te weinig bedden kunnen zijn?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Het principe van een winkel in Denemarken of elders in Scandinavie vond ik wel mooi.
Bijvoorbeeld: 1e pak WC papier, normale prijs en het 2e pak 100+ euro. Dan laat je het wel uit je hoofd
Wel lastig als je dan voor je oudere buurtjes haaltSuicyder schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Het principe van een winkel in Denemarken of elders in Scandinavie vond ik wel mooi.
Bijvoorbeeld: 1e pak WC papier, normale prijs en het 2e pak 100+ euro. Dan laat je het wel uit je hoofd
Bensimpel
Positieve meneer
Trek het maar meteen in twijfel,Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Lijkt mij het type paniekzaaierij dat prima bij geenstijl past. Ik zie geen bron, wie het is of wanneer het gemaakt is. Ik zal daar zeker geen conclusies over trekken over de verdeling van de zorg.
Dit is een zorgelijke ontwikkeling, en ik geloof die man erg goed. Ik keur geenstijl niet vaak goed, maar afentoe hebben ze wel een duidelijk statement dat opgepakt moet worden door de politiek.
😆 - Denk ook eens om ;)
Tuurlijk, dat is het hele probleem aan deze crisis. Je weet niet wat het verloop gaat zijn. Maar je gaat dat soort panieksituaties toch niet op nationale TV verkondigen als antwoord op een journalist?niek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Alsof er niet daadwerkelijk modellen en scenario's zijn waarin het gierend uit de hand loopt?
grappig. van het gemiddelde GeenStijl artikel kan ik geen touw aan elkaar knopenBensimpel schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Trek het maar meteen in twijfel,![]()
![]()
Dit is een zorgelijke ontwikkeling, en ik geloof die man erg goed. Ik keur geenstijl niet vaak goed, maar afentoe hebben ze wel een duidelijk statement dat opgepakt moet worden door de politiek.
Tuurlijk wel, het zou nalatig zijn als ze die scenarios niet zouden doorrekenen, tegelijkertijd zou het ook nalatig zijn als Rutte nu zou roepen "ja daar houden we serieus rekening mee", dan is de paniek ook niet te overzienniek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Alsof er niet daadwerkelijk modellen en scenario's zijn waarin het gierend uit de hand loopt?
1 pak toiletpapier voor €2,50, twee pakken voor €250 euro.Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:16:
[...]
idioten die hamsteren raken alleen maar meer in paniek en willen meer meer meer want het gaat lang lang lang duren.
Als ik een winkel(keten) had, had ik dit beleid gewoon toegepast op alle producten die massaal gekocht worden. Ideetje van een Deen (en dan niet De Deen)
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 20-03-2020 15:26 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Denk je, ja? Zie het als een arts die aan noodklop luidt.Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Lijkt mij het type paniekzaaierij dat prima bij geenstijl past. Ik zie geen bron, wie het is of wanneer het gemaakt is. Ik zal daar zeker geen conclusies over trekken over de verdeling van de zorg.
Gewoon toiletpapier op de bon? Allemaal elke maand bij de wijkpost je nieuwe bonnenboekje halen etc?Vorkie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Wel lastig als je dan voor je oudere buurtjes haalt
Kennelijk wil hij daar geen antwoord op geven, maar de journalisten horen daar wèl naar te vragen. Dàt is hun taak.BlackMonkey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Tuurlijk, dat is het hele probleem aan deze crisis. Je weet niet wat het verloop gaat zijn. Maar je gaat dat soort panieksituaties toch niet op nationale TV verkondigen als antwoord op een journalist?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Bensimpel
Positieve meneer
Wil je een bron?Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:25:
[...]
grappig. van het gemiddelde GeenStijl artikel kan ik geen touw aan elkaar knopen
https://dtvnieuws.nl/nieu...s-bernhoven-volledig-plat
Geen geenstijl, maar een andere lokale nieuws krant.
😆 - Denk ook eens om ;)
Klopt, daarom mag je de vraag best een keer stellen. Maar zoals deze journalist erop doordramde is gewoon raar. Dan probeer je een antwoord te forceren.niek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Kennelijk wil hij daar geen antwoord op geven, maar de journalisten horen daar wèl naar te vragen. Dàt is hun taak.
Los van de bron; er wordt nog steeds opgeschaald, en er worden patienten elders ondergebracht. Dus ja; het is ernstig, maar het heeft geen zin om extra paniek te zaaien.Bensimpel schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Wil je een bron?
Niemand doet daar geheimzinnig over; ook de grotere kanalen niet.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 15:30 ]
Ga je nu DTV wat een hier in de buurt niet meer dan een teksttv zender is als betrouwbare bron gebruiken?Bensimpel schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Wil je een bron?
Pak dan BD of Omroep Brabant ...
https://www.bd.nl/brabant...et-erom-spannen~af54ae63/
[ Voor 14% gewijzigd door GrooV op 20-03-2020 15:30 ]
Je weet toch dat je bij politici moet 'doordrammen'? En natuurlijk probeer je een antwoord te forceren, want je wil namelijk een antwoord dat meer is dan het 'alles komt goed, ga maar rustig slapen' dat hij steeds geeft.BlackMonkey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Klopt, daarom mag je de vraag best een keer stellen. Maar zoals deze journalist erop doordramde is gewoon raar. Dan probeer je een antwoord te forceren.
Lijkt me meer zoeken naar een sensatiekop in chocoladeletters, zodat mensen klikken (want clicks = geld).niek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Je weet toch dat je bij politici moet 'doordrammen'? En natuurlijk probeer je een antwoord te forceren, want je wil namelijk een antwoord dat meer is dan het 'alles komt goed, ga maar rustig slapen' dat hij steeds geeft.
dat is er ook, het is alleen opt-in (ik sta er gewoon in)Yogibeer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:33:
Wat was een landelijk EPD toch lekker geweest nu.
Sorry.. maar echt?Kappers kunnen onder voorwaarden blijven knippen
Kappers mogen hun deuren open houden, als zij zich houden aan de voorwaarden om het risico van verspreiding van het coronavirus zo klein mogelijk te houden. Dat heeft staatssecretaris Keijzer (Economische Zaken) gezegd.
Kappers kunnen geen 1,5 meter afstand houden en daarom zijn er speciale afspraken gemaakt met de kappersbranche. Er mogen niet te veel klanten binnen zijn, met voldoende afstand tussen iedereen. En de kapper en zijn klanten mogen geen verschijnselen van verkoudheid hebben.
In Uden kunnen ze dus niet iemand met een hernia opereren.
Dat was toch al aangegeven? Daarom zit toch grootste deel van de kantoor mensen thuis, is de horeca dicht, zit iedereen met schoolgaande kids te stoeien tijden het thuiswerken en loopt iedereen te klagen dat ze voor iets betalen waar ze zelf nu geen gebruik van kunnen maken.
Het was wellicht nog niet zo zichtbaar allemaal. En het heeft eigenlijk nog lang geduurd voor het zo ver was.
Maar 1 ziekenhuis is dus qua IC vol.
Newsflash: dat gaan we nog veel meer horen. Hopelijk niet dat er geen enkel bed meer beschikbaar is in NL. Maar ik sluit het niet uit.
Het interesseert mij eigenlijk niet meer wat Rutte zegt, al houden ze elk uur een persconferentie om dezelfde vragen te beantwoorden; 'we' hebben het gewoon laten liggen toen de wintersporters uit bekende geïnfecteerde regionen in Italie terugkeerden en er nog geen klimaat was waarin mensen het risico serieus namen, inclusief Rutte en de politiek, waardoor men door ging met evenementen zoals carnaval en geen persoonlijke maatregelen namen om verspreiding te voorkomen. Toen had je effectief en resoluut kunnen ingrijpen, toen hadden we de grootste kans om het virus in te dammen, de weinige kapjes en testen die we hebben zo effectief mogelijk kunnen gebruiken, maar men koos voor de 'proportionele aanpak'/een te softe en vrijblijvende aanpak, waardoor de mensen de risico's niet serieus namen en het virus bleven verspreidden. Maar ik lees hier en ken ook zelf mensen die, terwijl er een grote kans bestaat dat ze besmet zijn aangezien er een gezinslid positief is getest, gewoon nog naar het werk gaan of in het winkelcentrum dolen. Mensen zijn gewoon te dom en eigenwijs, dus we kunnen nu (net als andere veel andere landen) alsnog een lockdown instellen, heeft goed gewerkt die proportionele aanpak hoor. Achterlijke klotezooi.
[ Voor 3% gewijzigd door KleineJoop op 20-03-2020 15:40 ]
Ik zie geen extra paniek, ik zie een arts die vertelt dat hij liever patienten behandeld dan dat hij uren bezig is met ziekenhuizen te bellen of ze alsjeblieft een patient willen overnemen.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:30:
[...]
Los van de bron; er wordt nog steeds opgeschaald, en er worden patienten elders ondergebracht. Dus ja; het is ernstig, maar het heeft geen zin om extra paniek te zaaien.
Niemand doet daar geheimzinnig over; ook de grotere kanalen niet.
Lijkt mij een realistisch probleem waar prima op geacteerd kan worden door onze experts in Den Haag.
Is er ook, het LSP (Landelijk Schakel Punt, onderdeel van AORTA,Yogibeer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:33:
Wat was een landelijk EPD toch lekker geweest nu.
Het is alleen niet zo uitgebreid als men had gewild. Want ja, dat wil de bevolking niet, omdat die tegen is.
Virussen? Scan ze hier!
Een klein ziekenhuis, met als ik het goed heb gelezen eerder in deze thread, helemaal 6 IC bedden.Barrycade schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:35:
Het was wellicht nog niet zo zichtbaar allemaal. En het heeft eigenlijk nog lang geduurd voor het zo ver was.
Maar 1 ziekenhuis is dus qua IC vol.
Met een gegronde reden, want een EPD wat 100% beveiligd is tegen misbruik of inbraak van buitenaf is niet haalbaar.wildhagen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:37:
[...]
Is er ook, het LSP (Landelijk Schakel Punt, onderdeel van AORTA,
Het is alleen niet zo uitgebreid als men had gewild. Want ja, dat wil de bevolking niet, omdat die tegen is.
Mijn kapper staat achter mij als hij mij knipt. Dus op zich is de kans dat de klant hem besmet niet zo groot. Als hij gaat niezen is dat natuurlijk anders.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Indien je het over politiek hebt, jazeker. Maar de situatie is nu net iets anders. Hetzelfde als de vraag gisteren of de opvolger van Bruins politiek gezien wel lekker uitkwam. Ik snap dat je de vrijheid hebt om de vragen te stellen hebt, maar persoonlijk vind ik het echt op het randje. Jij blijkbaar niet.niek_nijmegen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Je weet toch dat je bij politici moet 'doordrammen'? En natuurlijk probeer je een antwoord te forceren, want je wil namelijk een antwoord dat meer is dan het 'alles komt goed, ga maar rustig slapen' dat hij steeds geeft.
Je hebt ook niets aan het antwoord, naast meer paniek. Het is niet alsof ze ook maar 1 ding anders gaan doen en het zichzelf niet beseffen. Beetje in lijn met de grote groep mensen die vooraf zeiden dat Nederland niks had voorbereid en gelijk onderuit zouden gaan bij de eerste gevallen. Tot nu toe kunnen ze het aan en voeren ze letterlijk de plannen uit zoals vooraf opgesteld. Daar hoor je gek genoeg ineens nauwelijks wat over. Enkel dat we maar meer moeten doen, we blijven immers Nederlanders
Maar dan alleen voor de kruidenier.AW_Bos schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:26:
[...]
1 pak toiletpapier voor €2,50, twee pakken voor €250 euro.
Als ik een winkel(keten) had, had ik dit beleid gewoon toegepast op alle producten die massaal gekocht worden. Ideetje van een Deen (en dan niet De Deen)
Want "even" de kassa systemen aanpassen zit er niet in.
👉🏻 Blog 👈🏻
Denk dat je gelijk hebt Joop.KleineJoop schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:36:
Natuurlijk gaat Rutte niet bijdragen aan verdere paniek door toe te geven dat er de komende tijd steeds meer ziekenhuizen de toestroom niet meer aankunnen, maar dat gaat wel gebeuren. Landelijk een piek in de toestroom aan patiënten waardoor steeds meer ziekenhuizen vol raken, en er patiënten naar andere ziekenhuizen in het land moeten worden overgeheveld, met alle risico's van dien want extra handelingen en mogelijke blootstellingen voor zorgpersoneel, die toch al vaak geïnfecteerd raken. Een kwart van de positief geteste gevallen werkt in de zorg geloof ik?
Het interesseert mij eigenlijk niet meer wat Rutte zegt, al houden ze elk uur een persconferentie om dezelfde vragen te beantwoorden; 'we' hebben het gewoon laten liggen toen de wintersporters uit bekende geïnfecteerde regionen in Italie terugkeerden en er nog geen klimaat was waarin mensen het risico serieus namen, inclusief Rutte en de politiek, waardoor men door ging met evenementen zoals carnaval en geen persoonlijke maatregelen namen om verspreiding te voorkomen. Toen had je effectief en resoluut kunnen ingrijpen, toen hadden we de grootste kans om het virus in te dammen, de weinige kapjes en testen die we hebben zo effectief mogelijk kunnen gebruiken, maar men koos voor de 'proportionele aanpak'/een te softe en vrijblijvende aanpak, waardoor de mensen de risico's niet serieus namen en het virus bleven verspreidden. Maar ik lees hier en ken ook zelf mensen die, terwijl er een grote kans bestaat dat ze besmet zijn aangezien er een gezinslid positief is getest, gewoon nog naar het werk gaan of in het winkelcentrum dolen. Mensen zijn gewoon te dom en eigenwijs, dus we kunnen nu (net als andere veel andere landen) alsnog een lockdown instellen, heeft goed gewerkt die proportionele aanpak hoor. Achterlijke klotezooi.
Die kassa's kunnen nu ook al 2 voor €xx dus dit is gewoon mogelijk bij de meeste supermarkten.kraades schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Maar dan alleen voor de kruidenier.
Vertel mij eens, denk je dat dit probleem niet speelt bij andere ziekenhuizen? Die beste man moet patienten naar Twente verhuizen, ruim 130km verderop.vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:38:
[...]
Een klein ziekenhuis, met als ik het goed heb gelezen eerder in deze thread, helemaal 6 IC bedden.
Ook worden er al patienten uit Brabant naar Groningen verplaatst.
Hoe denk jij dat de vlag in de ziekenhuizen in de meer directe omgeving van Uden er nu bij staan?
Bordje neerzetten schrikt al af!kraades schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Volgens mij kan een kassière altijd prijzen overrulen en aanslaan voor een ander bedrag. Maar welke gek zou 5 bordjes negeren en alsnog naar de kassa gaan en 250 euro betalen?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
En naast de IC hebben ze ook mensen aan het zuurstof en blijkbaar gezien de tent op het terrein verwachten ze er nog wat.vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:38:
[...]
Een klein ziekenhuis, met als ik het goed heb gelezen eerder in deze thread, helemaal 6 IC bedden.
Daarom druk ik ook mijn dochters ook op het hart dat ze momenteel geen gekke dingen mogen doen, skeeleren ofzo.
Ik wil gewoon niet nu naar het ziekenhuis met ze moeten, al is het maar voor een gebroken pols /hand ofzo.
Alles is een kosten/baten en risico afweging, een winkel openen kan ook niet zonder risico van beroving.Stoney3K schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:38:
[...]
Met een gegronde reden, want een EPD wat 100% beveiligd is tegen misbruik of inbraak van buitenaf is niet haalbaar.
Ze staan ook vaak genoeg vlak naast je om rond je oren te knippen, en als iemand van achter over mijn hoofd heen niest/hoest, krijg ik daar echt wel wat van binnen.franssie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:39:
[...]
Mijn kapper staat achter mij als hij mij knipt. Dus op zich is de kans dat de klant hem besmet niet zo groot. Als hij gaat niezen is dat natuurlijk anders.
Ik weet het wel hoor, haal desnoods een haarelastiekje (of tondeuse)
Dat is toch anders, want je kan niet het risico inschatten van een partij die in de toekomst iets met die gegevens zou kunnen. Een risico-inschatting is altijd een momentopname.vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Alles is een kosten/baten en risico afweging, een winkel openen kan ook niet zonder risico van beroving.
Een landelijk EPD is net zo'n slecht idee als de bewaarplicht, sleepwet, en het bewaren van nummerplaatgegevens. Niet om wat je nu met die data doet, maar het feit dat je het opslaat en iemand anders er over 10 jaar iets mee zou kunnen wat je nu niet verwacht.
[ Voor 24% gewijzigd door Stoney3K op 20-03-2020 15:44 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Als ze "2 voor de prijs van 1" aankunnen moet "2 voor de prijs van € 250" ook geen probleem zijn lijkt me.kraades schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Tuurlijk wel, maar we hebben het hier over een klein ziekenhuis (kan me nauwelijks voorstellen dat er ergens een kleinere IC dan 6 bedden is), midden in een van de hotspots. Dan is een ongekwalificeerde "er ligt nu dus een ziekenhuis vol" statement op zn minst misleidend.Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Vertel mij eens, denk je dat dit probleem niet speelt bij andere ziekenhuizen? Die beste man moet patienten naar Twente verhuizen, ruim 130km verderop.
Ook worden er al patienten uit Brabant naar Groningen verplaatst.
Hoe denk jij dat de vlag in de ziekenhuizen in de meer directe omgeving van Uden er nu bij staan?
Dus je kent mensen die het zelf nu nog steeds niet serieus nemen en tegelijkertijd had er veel harder ingegrepen moeten worden terwijl het allemaal nog veel abstracter was (met andere woorden veel meer mensen het nog niet serieus namen, zie ook de helft van de carnavalvierders die een outfit aan hadden met een 'grappige' toespeling op Corona)? Er is nu al niet genoeg handhavingscapaciteit om een echte lockdown te controleren maar dat was natuurlijk een regelrechte volksopstand geworden.KleineJoop schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:36:
Natuurlijk gaat Rutte niet bijdragen aan verdere paniek door toe te geven dat er de komende tijd steeds meer ziekenhuizen de toestroom niet meer aankunnen, maar dat gaat wel gebeuren. Landelijk een piek in de toestroom aan patiënten waardoor steeds meer ziekenhuizen vol raken, en er patiënten naar andere ziekenhuizen in het land moeten worden overgeheveld, met alle risico's van dien want extra handelingen en mogelijke blootstellingen voor zorgpersoneel, die toch al vaak geïnfecteerd raken. Een kwart van de positief geteste gevallen werkt in de zorg geloof ik?
Het interesseert mij eigenlijk niet meer wat Rutte zegt, al houden ze elk uur een persconferentie om dezelfde vragen te beantwoorden; 'we' hebben het gewoon laten liggen toen de wintersporters uit bekende geïnfecteerde regionen in Italie terugkeerden en er nog geen klimaat was waarin mensen het risico serieus namen, inclusief Rutte en de politiek, waardoor men door ging met evenementen zoals carnaval en geen persoonlijke maatregelen namen om verspreiding te voorkomen. Toen had je effectief en resoluut kunnen ingrijpen, toen hadden we de grootste kans om het virus in te dammen, de weinige kapjes en testen die we hebben zo effectief mogelijk kunnen gebruiken, maar men koos voor de 'proportionele aanpak'/een te softe en vrijblijvende aanpak, waardoor de mensen de risico's niet serieus namen en het virus bleven verspreidden. Maar ik lees hier en ken ook zelf mensen die, terwijl er een grote kans bestaat dat ze besmet zijn aangezien er een gezinslid positief is getest, gewoon nog naar het werk gaan of in het winkelcentrum dolen. Mensen zijn gewoon te dom en eigenwijs, dus we kunnen nu alsnog een lockdown instellen, heeft goed gewerkt die proportionele aanpak hoor. Acherlijke klotezooi.
Dat doen ze vooral om snel de scheiding tussen wel/niet corona te kunnen maken, zodat corona-gevallen zo snel mogelijk in quarantaine kunnenBarrycade schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:41:
[...]
En naast de IC hebben ze ook mensen aan het zuurstof en blijkbaar gezien de tent op het terrein verwachten ze er nog wat.
Daarom druk ik ook mijn dochters ook op het hart dat ze momenteel geen gekke dingen mogen doen, skeeleren ofzo.
Ik wil gewoon niet nu naar het ziekenhuis met ze moeten, al is het maar voor een gebroken pols /hand ofzo.
Helaas is dat niet meer dan een schakelpunt waar de toestemming voor het onderling delen is aangegeven. Er moet nog steeds contact worden opgenomen tussen de partijen om het dossier uit te wisselen.vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:34:
[...]
dat is er ook, het is alleen opt-in (ik sta er gewoon in)
[ Voor 83% gewijzigd door Migrator op 20-03-2020 16:00 ]
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Maar het gaat toch, ondanks de zorgkwesties, nog steeds (ook) over politiek? Welke maatregelen nemen we, en waarom; dat zijn deels politieke afwegingen. Het is toch niet zo, dat we de democratie ineens buiten werking willen stellen?BlackMonkey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Indien je het over politiek hebt, jazeker. Maar de situatie is nu net iets anders.
[...]
Je hebt ook niets aan het antwoord, naast meer paniek.
[...]
Persoonlijk zou ik me juist geruster voelen als ze de rekenmodellen even met me (en/of met de rest van het land) zouden doornemen. Op het moment heb ik te weinig overzicht over wat ik de komende weken en maanden kan verwachten, terwijl dat ongetwijfeld nauwkeurig doorgerekend is.
Brengt bij mij het vertrouwen weer naar beneden. Bah
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ja, met voldoende afstand.BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:43:
Zei Rutte nou net dat hij in een groepje van 5 personen + instructeur aan het sporten was gegaan?
Je kan ook even een balletje overtrappen of desnoods tennissen of verzin iets.
@Falcon Tis net een mens he...
@niek_nijmegen hoe denk je dat het gaat lopen als ze nu een worst case scenario gaan uitleggen? Enige wat er dan in de media verschijnt is "er kunnen wel x.000 doden vallen". En de nuance zie je niet meer terug.
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 15:51 ]
Carnaval is niet 1 evenement en dit had je ook niet zomaar kunnen verbieden. Dan had je toen al de horeca op slot moeten doen en daar stond Nederland nog niet achter.KleineJoop schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:36:
Dus kort samengevat, de kroegen moesten al dicht voordat er 1 patient in Nederland was? Yeah right... lekker populistisch praatje.
Ik erger me nog het meest aan mensen die zomaar van alles roepen hoe het beter moet en zelf met totaal idiote dingen op de proppen komen. Achterlijke klotezooi
[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 20-03-2020 15:50 ]
En daarnaast, denk je dat de die-hard carnavallers daar gehoor aan had gegeven? Zelfs als je dan voor elke kroeg een agent neerzet gaat het feest elders echt wel door.GrooV schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Carnaval is niet 1 evenement en dit had je ook niet zomaar kunnen verbieden. Dan had je toen al de horeca op slot moeten doen en daar stond Nederland nog niet achter.
Dus kort samengevat, de kroegen moesten al dicht voordat er 1 patient in Nederland was? Yeah right... lekker populistisch praatje
Wij zitten in de middenklasse. gein jonge kinderen op BO. Leuk huis, klein tuintje, 3 telefoons, 2 iPads, 2 MacBooks en een Chromebook. Netflix, Disney+, speelgoed te over (maar dat maakt niet uit: 'papa, wat kan ik doooooeeeeen?'). Wel in de stad, maar wonen tegen het bos (waar we overigens niet meer naar toe mogen van mijn vrouw).
Maar ik ken ook mensen die met 2 kinderen in de bijstand zitten op een te klein appartementje. Dan ben je toch sneller genoodzaakt naar buiten te gaan. Ach...die zijn dan ook weer niet snel besmet tijdens het skiën waarschijnlijk
Aan de andere kant heb je in onze omgeving veel echt welgestelde mensen. Idem als wij maar dan groot huis, mega tuin met hockeyveldjes (ja, echt!) en (verwarmde)zwembaden, fitnessruimte etc etc. Die komen hun tijd wel door lijkt me.
Ik wil er eigenlijk niks mee, dacht er gewoon even aan...
Toen Carnaval gebeurde was er nog bijna niks aan de hand in Nederland, dus toen had waarschijnlijk niemand geluisterd.
Het andere uiterste: De mensen in Madrid die alleen wonen in appartementjes van 30m2. Daar maak ik mij wel zorgen over.readytoflow schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:52:
Toch zie je nu dus ook eigenlijk wel het voordeel van geld in overvloed hebben he...
Wij zitten in de middenklasse. gein jonge kinderen op BO. Leuk huis, klein tuintje, 3 telefoons, 2 iPads, 2 MacBooks en een Chromebook. Netflix, Disney+, speelgoed te over (maar dat maakt niet uit: 'papa, wat kan ik doooooeeeeen?'). Wil in de stad maar wonen tegen het bos (waar we overigens niet meer naar toe mogen van mijn vrouw).
Maar ik ken ook mensen die met 2 kinderen in de bijstand zitten op een te klein appartementje. Dan ben je toch sneller genoodzaakt naar buiten te gaan. Ach...die zijn dan ook weer niet snel besmet tijdens het skiën waarschijnlijk![]()
Aan de andere kant heb je in onze omgeving veel echt welgestelde mensen. Idem als wij maar dan groot huis, mega tuin met hockeyveldjes (ja, echt!) en (verwarmde)zwembaden, fitnessruimte etc etc. Die komen hun tijd wel door lijkt me.
Misschien kan je ze vragen of je ze ergens mee kan helpen wat betreft vermaak in huis? Een oude tablet of Chromecast te leen? Houdt de kids weer even zoet.readytoflow schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:52:
Toch zie je nu dus ook eigenlijk wel het voordeel van geld in overvloed hebben he...
Wij zitten in de middenklasse. gein jonge kinderen op BO. Leuk huis, klein tuintje, 3 telefoons, 2 iPads, 2 MacBooks en een Chromebook. Netflix, Disney+, speelgoed te over (maar dat maakt niet uit: 'papa, wat kan ik doooooeeeeen?'). Wil in de stad maar wonen tegen het bos (waar we overigens niet meer naar toe mogen van mijn vrouw).
Maar ik ken ook mensen die met 2 kinderen in de bijstand zitten op een te klein appartementje. Dan ben je toch sneller genoodzaakt naar buiten te gaan. Ach...die zijn dan ook weer niet snel besmet tijdens het skiën waarschijnlijk![]()
Of wat oud hollandse spelletjes
Zat het artikel net ook te lezen, en de reacties, ben naar 5 x -1 maar gestopt.. Wat een kansloos volk.PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:55:
Ik laat mijn abo's ook gewoon doorlopen. De partijen hebben gewoon hun vaste lasten. Ik wil graag na deze crisis weer aan de slag en dat doen we niet door de organisaties die het moeilijk hebben nu dwars te gaan zitten met storneringen. Alsof zij hier iets aan kunnen doen.
Nu dit soort dingen doen is een equivalent van omgekeerd hamsteren.
EDIT:
Ik zag op onze FP bij het artikel dat Netflix op verzoek hun streams 25% gaan terugschalen ook al mensen vragen hoe ze compensatie konden krijgen. Eng.
Tsjah, geld in overvloed hebben is dan nog nieteens het hele verhaal.readytoflow schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:52:
Collega's van mijn vrouw vonden het allemaal nodig om lekker 'hip and happening' in centrum amsterdam te gaan wonen. Dus die tellen 600k neer voor een appartementje van 60m2. Met twee kinderen...
Op zich leuk zolang je de hele dag de hort op kan, maar die worden nu wel hard met de neus op de feiten gedrukt.
Na jarenlang uitgelachen te zijn dat ik in Zoetermeer ben blijven wonen, stiekem wel een beetje leedvermaak.
Ik vind het compensatie vragen aan de corporate reus Netflix wel van een hele andere orde dan geldterugvragen aan de lokale sportschool of vereniging.BasvanS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:53:
[...]
Zat het artikel net ook te lezen, en de reacties, ben naar 5 x -1 maar gestopt.. Wat een kansloos volk.
Ik zou zeggen je compenseert iedereen door de gemiste trainingen/dagen sport door te zetten als de sportscholen weer open mogen. Dus in mijn geval krijg ik de drie weken die ik nu misloop boven op mijn resterende periode.BekSide schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Zelf ben ik dus sportondernemer, in de tennis, de tennisparken zijn dicht, er lopen trainingsserie's op dit moment waarvoor ingeschreven is, geïncasseerd is, echter hebben ze nog niet alle trainingen gehad uiteraard.
Het is natuurlijk ook onmogelijk om hier een zinnig antwoord op te geven? dit is iets waar ik met heel veel andere wel echt mee in dubio zit.
Wat is hierin het beste, zeg het maar!
Yep, dat was ik. en bij bezoek 10 weer misgegrepen want geen wc papier.Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Probleem met hamsteren is dat mensen vaker naar de supermarkt gaan in de hoop dan wel toiletpapier te vinden. Dus nee, het zorgt voor méér drukte. (was iemand in dit topic die 9x naar de supermarkt geweest was in een week, en nog steeds misgrijpt).
Nooit zal iedereen zich er aan houden. Maar er zijn nog véél te veel mensen die heel laks zijn. Getuige mijn voorbeeld hierboven.
Ook het bestelde wc papier leek niet te komen maar was uiteindelijk slechts 2 dagen vertraagd.
De supermarkt is nu niet echt de plek waar je wil zijn. als ik even kan dan probeer ik te voorkomen dat ik daar moet zijn.
Nog minder leuk is dat ik als nog niet zo lang geleden gestartte ZZP-er nu thuis zit. Ieb wel heel verstandig buffer opgebouwd maar omdat ik nog niet zolang bezig ben is die nog niet echt groot. Ik zing het wel even uit maar ik hoop toch dat het allemaal niet te lang duurt.
Als ik zie wat er om mij heen gebeurt met betrekking tot mensen die dit blijkbaar als een soort hoezeeeee we gaan dagjes uit en lekker winkelen zien dan verwacht ik dat strengere maatregelen op korte termijn nog wel eens nodig kunnen zijn.
Het is wat het is. Ik hoop dat het allemaal nog een beetje meevalt en dat we met name de exponentiele groeicurve kunnen doorbreken. Als daar meer voor nodig is dan is dat maar zo.
Ik niet, allemaal even kansloos. 5 euro per maand kom op he.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:55:
[...]
Ik vind het compensatie vragen aan de corporate reus Netflix wel van een hele andere orde dan geldterugvragen aan de lokale sportschool of vereniging.
Denk je dat het voor Netflix makkelijk is, alle Netflix originals en nieuwe content lopen vertraging op. Nu kijkt iedereen wat ze willen, maar straks is er niks nieuws meer en haakt iedereen af.
Waar als ik vragen mag?Indoubt schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:57:
[...]
Yep, dat was ik. en bij bezoek 10 weer misgegrepen want geen wc papier.
Vrijdag was gekkenhuis, zaterdag kon ik geen toiletpapier, geen brood en geen diepvriesgroenten kunnen vinden. Maar na het weekend was alles er weer, volop zelfs. Noorden van het land.
Sterker nog, je kan op netflix gewoon blijven kijken, tegenover helemaal niet meer naar de sportschoolBasvanS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:58:
[...]
Ik niet, allemaal even kansloos. 5 euro per maand kom op he.
Denk je dat het voor Netflix makkelijk is, alle Netflix originals en nieuwe content lopen vertraging op. Nu kijkt iedereen wat ze willen, maar straks is er niks nieuws meer en haakt iedereen af.
jaYogibeer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:59:
Kunnen we er vanuit gaan dat de enorme aantallen besmettingen die we nu binnen krijgen voortkomen uit het feit dat we 2 weken geleden nog geen verregaande maatregelen genomen hebben?
Effecten van de maatregelen zullen nog zeker een week op zich laten wachten.Yogibeer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:59:
Kunnen we er vanuit gaan dat de enorme aantallen besmettingen die we nu binnen krijgen voortkomen uit het feit dat we 2 weken geleden nog geen verregaande maatregelen genomen hebben?
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]