Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.664 views

Onderwerpen

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus
20-03-2020 | 14.00
30 patiënten overleden, 534 nieuwe patiënten, in totaal 2994 positief geteste personen

Sinds gisteren zijn 534 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2994. Onder hen zijn 725 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.

30 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 106 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 643 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (405), Limburg (366) en Noord-Holland (353).

Het werkelijke aantal besmettingen met COVID-19 ligt hoger dan het aantal meldingen in deze update, omdat niet meer iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.

[ Voor 72% gewijzigd door RodeStabilo op 20-03-2020 14:01 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27
Marathon van Rotterdam verplaatst naar Amsterdam oktober.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wellicht een goed idee om die er bij te vermelden. Kleine moeite, groot gemak.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het kaartje begint toch wel een hele zware vlek te tonen bij Uden en omgeving zeg... Blijft toch apart dat een paar gebieden in zowel Italië, China, Frankrijk en ook Nederland zo'n enorme afwijking vertonen met andere delen.

Rutte pakt die journalisten inderdaad lekker aan zeg _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 14:03 ]

Verwijderd

Om 2 uur bericht plaatsen met nieuwe cijfers en iedereen vraagt zich af wat de bron is... :+

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:02:
Het kaartje begint toch wel een hele zware vlek te tonen bij Uden en omgeving zeg... Blijft toch apart dat een paar gebieden in zowel Italië, China, Frankrijk en ook Nederland zo'n enorme afwijking vertonen met andere delen.
Dat is gewoon pech. Een superbesmetting van een paar mensen die net eventjes wat meer mensen besmetten en je loopt exponentieel al enorm voor.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Pfoooooeeeee, dik 150 nieuwe ziekenhuis opnames. Schommelde de afgelopen drie dagen rond de 100.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:14
rivm was 5 minuten te vroeg ;)

ik vind 't lastig, deze getallen. Op dit moment zit 't nog steeds maar rond de 5% van de totale sterfte in Nederland (17M / 81 (gemiddelde leeftijd) / 365) is 550-600; Ik vraag me bijvoorbeeld af of er door alle maatregelen niet meer mensen dood gaan aan de maatregelen (minder zorg in 't ziekenhuis/ beperktere thuiszorg bijv.) dan aan Corona. Zou me op dit moment nog niets verrassen.

Maar de trend ziet er wel nog steeds zorgwekkend uit, al was dat ook nog wel te verwachten. Maatregelen zijn nu een week oud ongeveer.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:03:
Om 2 uur bericht plaatsen met nieuwe cijfers en iedereen vraagt zich af wat de bron is... :+
Vóór 14.00 zonder bronvermelding, dan kun je er op rekenen dat er vragen komen. Kennelijk zijn de internetpunten voor het als eerste posten ook belangrijk.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:02:
Ik vind de rode plek net naast Arnhem (Rozendaal dus) veel opvallender, hoe komt dat het daar zo is?

• rik86
Suicyder schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Ik vind de rode plek net naast Arnhem (Rozendaal dus) veel opvallender, hoe komt dat het daar zo is?
dunbevolkt. Elke zieke daar verhoogt 't aantal per 100/k met 60,2

Verwijderd

Suicyder schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Daar woont bijna niemand. Wordt het al snel rood. :+

Verwijderd

rik86 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:05:

ik vind 't lastig, deze getallen. Op dit moment zit 't nog steeds maar rond de 5% van de totale sterfte in Nederland (17M / 81 (gemiddelde leeftijd) / 365) is 550-600; Ik vraag me bijvoorbeeld af of er door alle maatregelen niet meer mensen dood gaan aan de maatregelen (minder zorg in 't ziekenhuis/ beperktere thuiszorg bijv.) dan aan Corona. Zou me op dit moment nog niets verrassen.

Maar de trend ziet er wel nog steeds zorgwekkend uit, al was dat ook nog wel te verwachten. Maatregelen zijn nu een week oud ongeveer.
5% slaat nergens op. Je moet het totale aantal besmettingen weten, dat ligt zeker een factor 5-10 hoger dan de positief getesten. Dan valt het percentage ineens weer heel erg mee. Sorry, verkeerd gelezen. :9

Daarnaast is er op de IC's al 3 dagen een daling. Dus het is onder controle.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 14:09 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:08:
[...]

5% slaat nergens op. Je moet het totale aantal besmettingen weten, dat ligt zeker een factor 5-10 hoger dan de positief getesten. Dan valt het percentage ineens weer heel erg mee.
Hij zegt; 5% van de normale sterfte.

Dus om even in perspectief te plaatsen, buiten deze corona gekte.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vergeet niet: Het echte werk moet nog komen.
Nu is ongeveer 0,07 procent van Nederland besmet.

Over perspectief gesproken ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Dat is gewoon pech. Een superbesmetting van een paar mensen die net eventjes wat meer mensen besmetten en je loopt exponentieel al enorm voor.
Carnaval. De kaart met godsdienstverhoudingen komt wel heel erg overeen met die van de RIVM.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Nederlandgodsdienst1849.PNG/800px-Nederlandgodsdienst1849.PNG
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MZdDfCwX/screenshot-62.png

Verwijderd

Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Carnaval. De kaart met godsdienstverhoudingen komt wel heel erg overeen met die van de RIVM.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wacht maar tot het los gaat in de Randstad, dan kan dat kaartje weer de prullenbak in. :+

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

In Nederland sterven er gemiddeld genomen zo'n 381 mensen op een dag (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/...doorsnee-dag-in-nederland) dus we gaan nu met 30 doden richting 8% van de normale sterfte.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• anandus
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie ook friet-patat, stemgedrag (meer cda/pvv/etc onder de lijn) en meer van dat soort dingen.

Allemaal door de wapenstilstand tijdens de 80-jarige oorlog ;)

• armageddon_2k1
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus, katholieken zijn vatbaarder voor het virus? ;)

Verwijderd

Oké, nog een poging. Nu volgens mij goed gelezen. Waarom deel je 17M door 81? 🤔

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:09

Megalodon86

Enzyme X

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie recente kaart ook :P

• Wolly
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Zie ook friet-patat, stemgedrag (meer cda/pvv/etc onder de lijn) en meer van dat soort dingen.

Allemaal door de wapenstilstand tijdens de 80-jarige oorlog ;)
Jij betwijfelt of carnaval de reden is dat het nu zo los gaat in die gebieden?

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:00

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een onzin ben je hier als feit aan het verkondigen. Toevallig een 'haard' in Uden/Boekel betekent niet direct dat een volksfeest van 3,5 tot 4 weken (!) geleden de oorzaak is.

Steam ID = Ackerfiets

• anandus
  • Niet online
Een diepe haat jegens Schiphol en de Flevopolder? :P
Family Guy schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Wat een onzin ben je hier als feit aan het verkondigen. Toevallig een 'haard' in Uden/Boekel betekent niet direct dat een volksfeest van 3,5 tot 4 weken (!) geleden de oorzaak is.
Nee, maar carnaval heeft vermoedelijk wel bijgedragen aan de 'explosie' in Brabant.

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 14:16 ]

• armageddon_2k1
Jammer, vond het wel een goede reden om carnaval te verbieden. Het zijn toch die brabos en limbos die ervoor gezorgd hebben dat Corona voet aan de grond gekregen heeft hier.

DISCLAIMER: DIT IS EEN FLAUW GRAPJE.

[ Voor 54% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-03-2020 14:16 ]

Verwijderd

Ze hadden toen Flevoland nog niet eens op de kaart staan. 8)7

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:57
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je legt een relatie die je niet moet doen. Dat 2 plaatjes overeenkomen wil niet zeggen dat er een relatie is.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
15.00 weer persconferentie Rutte

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Kalm aan, het wordt nergens als feit geclaimed.

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:08:
[...]

5% slaat nergens op. Je moet het totale aantal besmettingen weten, dat ligt zeker een factor 5-10 hoger dan de positief getesten. Dan valt het percentage ineens weer heel erg mee. Sorry, verkeerd gelezen. :9

Daarnaast is er op de IC's al 3 dagen een daling. Dus het is onder controle.
Baseer je dat op de gegevens van Stichting NICE? Die lijken wat achter te lopen, want de getallen van afgelopen dagen veranderen nu nog steeds

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:32

jgj82

Ja, maar = nee

weg

[ Voor 98% gewijzigd door jgj82 op 20-03-2020 14:17 . Reden: niet doen, domme post... ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:51
Wie heeft een link naar het overzicht van NL vs ITA vanaf dag 1?

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 20:05
shoombak schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:16:
15.00 weer persconferentie Rutte
bron??

• armageddon_2k1
Jezus, wat een pavlovreactie over die bronnen de hele tijd. Kijk eens zelf op nu.nl oid. De tijd die je bezig bent met Bron? typen had je ook nu.nl kunnen intiepen.

[ Voor 30% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-03-2020 14:19 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
nu.nl
16 minuten geleden
30 mensen overleden aan coronavirus sinds donderdag, 534 nieuwe besmettingen
Sinds donderdag zijn er in Nederland dertig mensen overleden aan het coronavirus, zo meldt het RIVM. Er zijn 534 personen positief op het virus getest, waardoor het totaal aantal bevestigde besmettingen in Nederland nu op 2.994 ligt. Premier Mark Rutte kondigt aan dat hij om 15.00 uur opnieuw een persconferentie houdt.

• Barrycade
  • Laatst online: 07:44

Barrycade

Through the...

BasvanS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:18:
Wie heeft een link naar het overzicht van NL vs ITA vanaf dag 1?
Specifieer dag 1, de oerknal, jaar 0, dat er iemand werd geconstateerd met Corona in China?

• rik86
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:14:
[...]

gemiddelde leeftijd (gokje, ik weet niet precies waar die ligt) maar ik zie dat ik 't sterftecijfer gewoon op de CBS-site op had moeten zoeken.
Elke vrijdag na de ministerraad. Hij zij 't zelfs nog in z'n vorige persconferentie. Al is tijdstip altijd afwachten

• BasvanS
Barrycade schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Specifieer dag 1, de oerknal, jaar 0, dat er iemand werd geconstateerd met Corona in China?
Eerste Corona dode

• Scorpio861
bedankt!

kleine moeite, niet iedereen zit op allerlei nieuws sites op elk moment van de dag.

iedereen kan zomaar wat roepen ;)

• armageddon_2k1
rik86 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:20:
[...]

gemiddelde leeftijd (gokje, ik weet niet precies waar die ligt) maar ik zie dat ik 't sterftecijfer gewoon op de CBS-site op had moeten zoeken.

[...]

Elke vrijdag na de ministerraad. Hij zij 't zelfs nog in z'n vorige persconferentie. Al is tijdstip altijd afwachten
Maar je deelt inwoneraantal [mensen] door gemiddelde leeftijd [jaar] en dan door 365 [dagen]. Dan krijg ik een eenheid van 'mensen per leeftijd per dag'. Wat is dat voor iets?

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:23
Pfft het loopt erg uit de hand nu met de dagelijkse cijfers.

• Wolly
  • Niet online
Iets recenter dan

Carnaval is naar mijn weten een Rooms Katholiek feest.

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2016/12/22/341777/xxl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MZdDfCwX/screenshot-62.png

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShininNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:21:
Geheel conform de verwachting.

• grote_oever
Iemand trouwens idee waarom herstel bij nederland zo laag is?

https://www.twitch.tv/killars

Worden deze cijfers niet bekend gemaakt?

• armageddon_2k1
Nee, het volgt de exponentiele curve exact. Dat kan eng overkomen. Het is echter de volledige verwachting. De maatregelen zijn nog te kort van kracht om hopelijk een verandering te zien.
grote_oever schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:21:

Zijn niet bekend, omdat ziekenhuizen herstelmeldingen niet doen.

[ Voor 31% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-03-2020 14:22 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28

St@m

@ Your Service

gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:12:
[...]
In Nederland sterven er gemiddeld genomen zo'n 381 mensen op een dag (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/...doorsnee-dag-in-nederland) dus we gaan nu met 30 doden richting 8% van de normale sterfte.
Ligt eraan hoeveel van de 'Corona-doden' sowieso al was gestorven vandaag (of morgen).
Gaat het gemiddelde aantal doden per dag nu omhoog met de 'Corona-doden'? Of valt dat allemaal reuze mee en daalt het gemiddelde volgend jaar met 5 en is het nu een beetje voorsorteren op de echt zwakkeren die het aankomend kwartaal al niet gingen redden.

Ja, er gaan mensen dood door Corona. Maar de echte cijfers blijven wat mij betreft uit.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 20-03-2020 14:23 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• rik86
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Maar je deelt inwoneraantal [mensen] door gemiddelde leeftijd [jaar] en dan door 365 [dagen]. Dan krijg ik een eenheid van 'mensen per leeftijd per dag'. Wat is dat voor iets?
het aantal mensen dat gemiddeld dood zou moeten gaan, om op die gemiddelde levensverwachting uit te komen.

• armageddon_2k1
rik86 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:22:
[...]

het aantal mensen dat gemiddeld dood zou moeten gaan, om op die gemiddelde levensverwachting uit te komen.
Maar je neemt bevolkingsgroei niet mee. Toen opa van 81 geboren was waren er veel minder mensen.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uit de 19e eeuw, toen er nog geen secularisatie en islamisering was.

• rik86
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:23:
[...]

Maar je neemt bevolkingsgroei niet mee. Toen opa van 81 geboren was waren er veel minder mensen.
nee, maar de NL bevolking is vrij stabiel in omvang de laatste tijd.
Maar zoals ik net ook al zei, ik had beter 't CBS-cijfer op kunnen zoeken :)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

Rannasha

Does not compute.

Aantallen van herstelde patienten wordt niet of nauwelijks bijgehouden. Zie ook deze tweet van het RIVM hierover:

https://twitter.com/rivm/status/1240582714308395008

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• BasvanS
Rannasha schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Aantallen van herstelde patienten wordt niet of nauwelijks bijgehouden. Zie ook deze tweet van het RIVM hierover:

Wat nog veel jammerlijker is, en welke cijfers ze wel hebben: hoeveel mensen testen negatief of Corona. Oftewel,uit hoeveel tests komen het aantal positieve tests.

• anandus
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Ligt eraan hoeveel van de 'Corona-doden' sowieso al was gestorven vandaag (of morgen).
Gaat het gemiddelde aantal doden per dag nu omhoog met de 'Corona-doden'? Of valt dat allemaal reuze mee en daalt het gemiddelde volgend jaar met 5 en is het nu een beetje voorsorteren op de echt zwakkeren die het aankomend kwartaal al niet gingen redden.

Ja, er gaan mensen dood door Corona. Maar de echte cijfers blijven wat mij betreft uit.
Maar dit zijn ook niet de cijfers om mee te rekenen, 99,3% van Nederland is nog niet besmet.
En we zitten ook nog niet in de situatie dat de IC's overbelast gaan raken, wat nog moet komen.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 14:32 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:31
Vind je? Ik vind het nog aardig meevallen tot nu toe
Er sterven elke dag veel mensen, alleen lijkt het nu veel door het labeltje corona eraan

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Ook als je Uden weg zou vlakken naar regionaal gemiddelde is brabant toch wel opvallend donkerder dan het gebied boven de rivieren
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Hij doet een simplistische poging om het gemiddeld aantal "normale" sterfgevallen per dag te berekenen, namelijk aantal inwoners / gemiddelde levensverwachting / dagen per jaar.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:54
BasvanS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:26:
[...]

Wat nog veel jammerlijker is, en welke cijfers ze wel hebben: hoeveel mensen testen negatief of Corona. Oftewel,uit hoeveel tests komen het aantal positieve tests.
Ik vraag mij af waarom dit überhaupt interessant is? 99% van de bevolking is op dit moment gezond?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:23:
[...]

Uit de 19e eeuw, toen er nog geen secularisatie en islamisering was.
Er is nog steeds geen islamisering. Voor racisitische slowchat is vast ergens anders wel een topic te vinden.

Punctuality is the politeness of kings

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Carnaval heeft ook in de omgeving Sittard-Geleen zeker een rol van betekenis gespeeld.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Dat getal is ook waardeloos zonder de sample methodiek te kennen. Als je random mensen van straat plukt is je pos/neg ratio heel anders dan als je samplet uit de mensen die zich bij het ziekenhuis melden met een kuchje.

Ook de stelling dat dit slechts 0.7% van de bevolking is klopt van geen kanten, het getal wat de RIVM publiceert is een cumulatief aantal van bevestigde besmettingen, genezen personen worden er niet van afgehaald, en ik durf wel te stellen dat het werkelijke aantal een factor hoger ligt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dreamscape schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Er is nog steeds geen islamisering. Voor racisitische slowchat is vast ergens anders wel een topic te vinden.
De islam is geen ras. En voor wie slechte bedoelingen achter mijn post zoekt mag ook lezen "opkomst van de islam" (wat gewoon een feit is zonder waardeoordeel)

• anandus
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:33:
[...]
Ook de stelling dat dit slechts 0.7% van de bevolking is klopt van geen kanten, het getal wat de RIVM publiceert is een cumulatief aantal van bevestigde besmettingen, genezen personen worden er niet van afgehaald, en ik durf wel te stellen dat het werkelijke aantal een factor hoger ligt.
Die 0,7% is aan de hand van de schattingen van de GGD van het daadwerkelijke aantal besmettingen, niet het aantal positieve testen van het RIVM.

Als je het RIVM gebruikt komt je op een véél lager percentage uit. 0,00nogwat, denk ik.
Edit: 0,017% voor de liefhebbers ;)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 14:38 ]

Verwijderd

vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Hij doet een simplistische poging om het gemiddeld aantal "normale" sterfgevallen per dag te berekenen, namelijk aantal inwoners / gemiddelde levensverwachting / dagen per jaar.
Ik snap welke waardes er gebruikt worden, maar de vraag is waarom? :9

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:14

Ik geloof inderdaad dat daar geen cijfers over worden gepubliceerd. Volgens worldometers zijn er in Nederland nog altijd maar 2 mensen hersteld, maar dit zijn er gegarandeerd meer. Dit alleen al op basis van meerdere artikelen/interviews bij de NOS en andere media van mensen die het Corona virus gehad hebben, maar inmiddels weer beter zijn.Om o.a. deze reden ben ik ook niet zo heel paniekerig over getallen als het "totaal aantal besmette personen", maar vind ik het aantal actieve besmettingen een stuk interessanter.

Ook vind ik het enigszins "positief" dat van het totale aantal van bijna 3000 gevallen er meer dan 700 waren onder zorgpersoneel. Positief in de zin: bij hun is de besmetting zeer hoogstwaarschijnlijk heel eenvoudig te verklaren/traceren, zijnde direct of indirect contact met een patiënt. Eén patiënt kan op een dag soms 10 verschillende personen aan zijn/haar bed zien en zeker in het geval dat het een patiënt betreft waarvan men initieel niet wist dat deze Corona besmet was, kan je dus veel meer mensen dan gemiddeld besmetten Dit kan eventueel binnen nu en een week leiden tot een lagere groeifactor van het aantal nieuwe besmettingen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik neem aan dat een strengere lockdown niet lang meer op zich laat wachten? We zijn al over de Italië-grens heen.

Verwijderd

Soccer98 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:39:
Ik neem aan dat een strengere lockdown niet lang meer op zich laat wachten? We zijn al over de Italië-grens heen.
Ja, snel paniek! ;)

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

St@m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Ik wilde eerst dit er ook nog bij typen maar ook bijvoorbeeld hoeveel minder doden hebben we nu per dag vanwege veel minder verkeer. Ik vond dat alleen iets te ver gaan ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Welke grens? De situatie in Italië is momenteel nog even anders...en in die situatie zijn we nog niet.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Die 0,7% is aan de hand van de schattingen van de GGD van het daadwerkelijke aantal besmettingen, niet het aantal positieve testen van het RIVM.

Als je het RIVM gebruikt komt je op een véél lager percentage uit. 0,00nogwat, denk ik.
Edit: 0,017% voor de liefhebbers ;)
Derp, het hoofdrekenen gaat wat moeilijk vandaag

• Moi_in_actie
Wat bedoel je met de "Italië-grens", het totale aantalgevallen? Onze groei is nog altijd minder dan dat in Italië, wij zitten aan de bijna 3000 besmettingen in iets meer dan 3 weken sinds de eerste besmetting, in Italië zat men op dag 15 al over de 3000 en op dag 21 op al over de 10000.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Rannasha schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:24:
[...]

offtopic:
je kan een tweet embedden door de embed tag te gebruiken ;)

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
DeArmeStudent schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Welke grens? De situatie in Italië is momenteel nog even anders...en in die situatie zijn we nog niet.
Dat het aantal besmettingsgevallen in Nederland nu hoger is dan het aantal gevallen in Italië twee weken geleden met een land met 1.) minder inwoners en 2.) waar weinig getest wordt.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:53
Er zullen ongetwijfeld geleidelijk aan steeds meer maatregelen volgen ja. Misschien toch meer meer winkels en bedrijven die dichtgaan of waar mogelijk verplicht thuiswerken.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

[...]

Dat stond wel in die presentatie van het rivm deze week aan de 2e kamer: https://www.tweedekamer.n...e_briefing_18-03-2020.pdf
Virologische weekstaten:12.081 monsters waarvan 7.8% positief

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik heb een sportabonnement bij twee verschillende sportscholen. Sportschool A geeft mij wel compensatie ten tijde van de coronacrisis, maar sportschool B niet. Sportschool B claimt dat de juristen van de branche vereniging NL actief zegt dat ze niets hoeven te compenseren. Het ACM daarentegen claimt dat ik gewoon recht heb op compensatie, maar niet op opzegging als ik een jaar abonnement heb. Sportschool B is overigens de duurste van de twee.

Iemand ideeën hoe ik dat kan aanpakken, want ik heb er gewoon recht op. Compensatie in de vorm van extra 3 weken toegang of compensatie vind ik allemaal goed, maar ze willen er niet eens over praten. Antwoord was meteen nee. En het ergste was nog dat in hun eigen voorwaarden staat, dat ik mag opzeggen bij onaangekondigde wijzigingen, maar die kunnen ze blijkbaar verwerpen als het hun uitkomt.

• grote_oever
Toch niet voor de tv om 15:00;
Ministerraad om 15.00 uur, geen ingelaste persconferentie
Om 15.00 uur op vrijdag is er geen ingelaste persconferentie zoals eerder werd gemeld. Om 15.00 uur vindt namelijk zoals iedere week de ministerraad plaats.

• anandus
  • Niet online
Voor de liefhebbers, dit is wat een adviesorgaan in het VK zegt:
Restriction should continue ‘most of a year’
Policies to limit the spread of coronavirus would need to be in place for "at least most of a year" to prevent intensive care units being overwhelmed, according to official scientific advice to the government.

The documents, prepared by the UK's Scientific Advisory Group for Emergencies (Sage), said alternating between more and less strict measures could "plausibly be effective at keeping the number of critical care cases within capacity".
Nb. Dit heeft betrekking op het VK en advies is natuurlijk geen beleid(!)

Maar het geeft wel het formaat van het probleem aan.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:31
ion schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:45:
Ik heb een sportabonnement bij twee verschillende sportschool. Sportschool A geeft mij wel compensatie ten tijde van de coronacrisis, maar sportschool B niet. Sportschool B claimt dat de juristen van de branche vereniging NL actief zegt dat ze niets hoeven te compenseren. Het ACM daarentegen claimt dat ik gewoon recht heb op compensatie, maar niet op opzegging als ik een jaar abonnement heb. Sportschool B is overigens de duurste van de twee.
Hier loopt het abonnement ook gewoon door van de sportschool, krijg in de tussentijd wel via de mail thuisschema's

Van mij mogen ze het abonnement lekker door laten lopen zodat ik na deze crisis gewoon weer kan gaan sporten :)
Is me toch wel wat belangrijker dan die paar rotcenten in de maand

• Wolly
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:45:

[...]

De grap is natuurlijk dat mensen geen 12 maanden dit gaan volhouden als ze de 'immune' mensen gewoon zien deelnemen aan het maatschappelijke verkeer. De gezonden zullen straks de paria's worden en en masse naar buiten gaan met weer flinke gevolgen voor de ziekenhuizen.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik heb een sportabonnement bij twee verschillende sportscholen. Sportschool A geeft mij wel compensatie ten tijde van de coronacrisis, maar sportschool B niet. Sportschool B claimt dat de juristen van de branche vereniging NL actief zegt dat ze niets hoeven te compenseren. Het ACM daarentegen claimt dat ik gewoon recht heb op compensatie, maar niet op opzegging als ik een jaar abonnement heb. Sportschool B is overigens de duurste van de twee.

Iemand ideeën hoe ik dat kan aanpakken, want ik heb er gewoon recht op. Compensatie in de vorm van extra 3 weken toegang of compensatie vind ik allemaal goed, maar ze willen er niet eens over praten. Antwoord was meteen nee. En het ergste was nog dat in hun eigen voorwaarden staat, dat ik mag opzeggen bij onaangekondigde wijzigingen, maar die kunnen ze blijkbaar verwerpen als het hun uitkomt.
Mijn idee? Als ze zelf niet met iets van compensatie komen, gewoon de boel op social media slingeren.

Wat ik zelf zou doen, vooral de boel ZSM opzeggen, en desnoods storneren. misschien kan je ze ook nog wel gewoon in gebreke stellen?

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:48:
[...]

De grap is natuurlijk dat mensen geen 12 maanden dit gaan volhouden als ze de 'immune' mensen gewoon zien deelnemen aan het maatschappelijke verkeer. De gezonden zullen straks de paria's worden en en masse naar buiten gaan met weer flinke gevolgen voor de ziekenhuizen.
met de huidige methodes is het ook niet echt mogelijk om certified imuun te zijn. Iedereen zal toch gewoon zich aan de regels moeten houden, ook als je er van overtuigd ben dat die 2 weekjes kut voelen vorige maand corona was.

Kwa sociale interactie wennen we er vast wel aan, ik zou me eerder zorgen om de economische impact van maatregelen voor zon termijn.

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024

Man man man wat een gierigheid, genoeg geld voor 2 abbo`s, en dan nog compensatie willen voor een paar gemiste weken, ik zou denken, in deze zware tijden support ik mijn sportscholen. Echt typisch Nederlands.

Wel de luxe van 2 abbo`s maar wel iedere cent 2x omdraaien ook al gaat mischien hier de faciliteit die je gebruikt van falliet. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Wowhead op 20-03-2020 14:54 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27
[...]

Vraag me wel af wat het gaat betekenen als men inderdaad een behandeling vindt (let wel: geen vaccin), zoals de klinische testen met het malaria-medicijn waar men op het ogenblik mee bezig is.

• Wolly
  • Niet online
Filmpje over de situatie in Uden door de dienstdoende ziekenhuisarts:

https://www.geenstijl.nl/...-maar-besmette-patienten/

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik laat mijn abo's ook gewoon doorlopen. De partijen hebben gewoon hun vaste lasten. Ik wil graag na deze crisis weer aan de slag en dat doen we niet door de organisaties die het moeilijk hebben nu dwars te gaan zitten met storneringen. Alsof zij hier iets aan kunnen doen.

Nu dit soort dingen doen is een equivalent van omgekeerd hamsteren.

EDIT:

Ik zag op onze FP bij het artikel dat Netflix op verzoek hun streams 25% gaan terugschalen ook al mensen vragen hoe ze compensatie konden krijgen. Eng.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 20-03-2020 14:56 ]

• anandus
  • Niet online
[...]

Het is sowieso niet houdbaar. Er moet echt bizar opgeschaald worden aan IC-mogelijkheden.
Personeel, ruimtes, bedden, ventilatoren. Hoe meer (zorg en) IC-capaciteit, hoe sneller het voorbij kan zijn.

Maar hoe? Geen flauw idee :/
PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:55:
Ik zag op onze FP bij het artikel dat Netflix op verzoek hun streams 25% gaan terugschalen ook al mensen vragen hoe ze compensatie konden krijgen. Eng.
Wow :/ In wat voor wereld leef je dan?

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 14:57 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

FabianGTI schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Hier loopt het abonnement ook gewoon door van de sportschool, krijg in de tussentijd wel via de mail thuisschema's

Van mij mogen ze het abonnement lekker door laten lopen zodat ik na deze crisis gewoon weer kan gaan sporten :)
Is me toch wel wat belangrijker dan die paar rotcenten in de maand
Mijn abonnement is een jaar, dus doorlopen doet het toch. Opzeggen wil ik dus ook niet, maar ik wil wel die compensatie en niet een simpel schema, wat ik makkelijk zelf kan maken (en ook altijd doe). Het beste zou zijn dat ze het abonnement kosteloos verlengen met 3 weken. Ik weet wel, als ze me geen passende oplossing bieden, zal ik nadat mijn abonnement om is nooit meer terugkeren.
vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Mijn idee? Als ze zelf niet met iets van compensatie komen, gewoon de boel op social media slingeren.

Wat ik zelf zou doen, vooral de boel ZSM opzeggen, en desnoods storneren. misschien kan je ze ook nog wel gewoon in gebreke stellen?
Ik heb geen facebook/twitter etc, dus dat wordt moeilijk. Opzeggen kan ook niet, althans ik zit er nog 6 maanden bij hen aan vast. Storneren is een optie, maar doe ik liever niet.
Wowhead schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Man man man wat een gierigheid, genoeg geld voor 2 abbo`s, en dan nog compensatie willen voor een paar gemiste weken, ik zou denken, in deze zware tijden support ik mijn sportscholen. Echt typisch Nederlands.

Wel de luxe van 2 abbo`s maar wel iedere cent 2x omdraaien ook al gaat mischien hier de faciliteit die je gebruikt van falliet. :X
Hou je commentaar even voor je, jij kan niet in mijn portefeuille kijken. Bovendien heb ik als consument gewoon rechten, waar ik gebruik van wil maken. Daar hoef je niet iemand belachelijk voor te maken met opmerking als gierigheid. De faciliteit is een bedrijf met 6 vestigingen, die gewoon blijven incasseren, want ze bieden niemand een compensatie. Volgens mij is er voor hen niks veranderd.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvrGQD6KfQPYxuO5oscJn2yFiZk=/f/image/1ogk5vASObSpUHiAeSra3WVo.png
"Mensen bellen ons huilend op, omdat ze worden nageroepen dat ze thuis moeten blijven. De druk van familie op ouderen neemt steeds verder toe om niet meer naar buiten te gaan. Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn. Straks durven ouderen helemaal niet meer naar buiten."
Man man man 🙈 dat is dus juist wel de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Megalodon86 op 20-03-2020 14:58 ]

• Waah
  • Laatst online: 14:15
Winkels moeten gewoon dicht. Vriendin komt net terug uit de stad. Even kleding halen voor onze kleine. Alleen in de winkel met een andere vrouw die net ging afrekenen.

"Ja mijn mijn heeft ook Corona en is positief getest. Ik heb het nu ook, maar ik heb er minder last van dus kan nog prima even weg zo. Het is gewoon net griep".

Zulke lui hoop je toch dat ze straks op de IC 4 pogingen voor intubatie nodig hebben.....

Je kunt van mensen niet verwachten dat ze zelf netjes zich aan de regels houden. Gewoon alles 3 weken dicht, kijken hoe het in de IC's gaat en dan proberen (door verlichten van maatregelen) steeds meer vrijheden zodat er een balans is tussen zoveel mogelijk besmettingen die het ziekenhuis nog aankan.

• Wolly
  • Niet online
Persconferentie premier begint over 2 minuten:
https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:57:
Winkels moeten gewoon dicht. Vriendin komt net terug uit de stad. Even kleding halen voor onze kleine. Alleen in de winkel met een andere vrouw die net ging afrekenen.

"Ja mijn mijn heeft ook Corona en is positief getest. Ik heb het nu ook, maar ik heb er minder last van dus kan nog prima even weg zo. Het is gewoon net griep".

Zulke lui hoop je toch dat ze straks op de IC 4 pogingen voor intubatie nodig hebben.....

Je kunt van mensen niet verwachten dat ze zelf netjes zich aan de regels houden. Gewoon alles 3 weken dicht, kijken hoe het in de IC's gaat en dan proberen (door verlichten van maatregelen) steeds meer vrijheden zodat er een balans is tussen zoveel mogelijk besmettingen die het ziekenhuis nog aankan.
Dit soort dingen lees je ook steeds meer ja. En werkgevers die corona-verklaringen eisen en anders gewoon je op het werk laten komen of vakantiedagen afpakken. Hierdoor zal die lockdown alleen maar meer nodig zijn. Jammer.

• Moi_in_actie
anandus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:45:

[...]

Afgaande op de gemiddelde doorlooptijd van het ontwikkelen en testen van een vaccin is dat geen vreemde stelling nee. Vraag is natuurlijk hoelang het gaat duren voordat een vaccin er is en of men in zo'n extreem geval als deze niet sneller door bepaalde test/validatie procedures wil gaan, omdat het langer uitstellen mogelijk schadelijker is dan eventuele kleine bijwerkingen van een vaccin.
Ook kan onderzoek naar antistoffen om zieke patiënten sneller te genezen, datgeen wat men in ik meen Utrecht aan het onderzoeken was, een flink effect hebben op de beschikbaarheid en druk op de IC's. Het maakt nogal wat uit of een patiënt 3 weken in het ziekenhuis, waarvan b.v. 2 weken op de IC moet liggen, of dat door het toedienen van antistoffen de patiënt binnen een dag of 3 weer van de IC af kan naar een normale afdeling of thuis verder uitzieken.

Dit is op dit moment nog enorm koffiedik kijken en "wishful thinking", maar men zit nu alles behalve stil in de medische wereld en ik probeer de positieve lichtpuntjes niet uit het oog te verliezen in deze tijd :)

• Scorpio861
Megalodon86 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Dit soort dingen lees je ook steeds meer ja. En werkgevers die corona-verklaringen eisen en anders gewoon je op het werk laten komen of vakantiedagen afpakken. Hierdoor zal die lockdown alleen maar meer nodig zijn. Jammer.
Die werkgevers moet je direct aan de schandpaal nagelen, met naam en toenaam en na deze ellende snel de rug toe keren.

waardeloze en asociale opstelling

• Waah
Wowhead schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Die bedrijven zijn anders ook de eerste die dus:
A: Volledig blijven incasseren van abbonementsgeld
B: Alles dicht gooien, en de werknemers met de deeltijdregeling thuis laten zitten.

Gevolg: Ze verdienen méér dan voor deze crisis. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Kom als sportschool dan gewoon met een compensatie. minder abbonementsgeld zolang dicht, elke 2 weken dicht is een week langer abbo. Het hoeft niet volledig gecompenseerd natuurlijk. Maar in deze zware tijden werkt het 2 kanten op. NIET enkel richting bedrijven, ook andersom.

• Vorkie
  • Niet online
Over wat gaat dit?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik hoop niet dat wat we nu in beeld zien de daadwerkelijke live stream is nog?
Ze zitten zowat bij elkaar op schoot in dat geval.

@Vorkie als we dat wisten was de persco niet nodig he...

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 15:02 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Megalodon86 man... je verzint het niet dit soort onzin.

@Waah Met je eens dat de dame in kwestie gewoon thuis zou moeten blijven, maar waarom moet je vriendin de deur uit nu? hema.nl is ook een oplossing als de kleine ineens door een groeispurt geen enkel rompertje meer past.

En mij zie je nu echt alleen in de supermarkt en bouwmarkt (want verhuizing, kan dat helaas niet een paar maanden opschuiven, maar ik probeer wel het aantal bezoeken te beperken), no way dat je mij nu tegenkomt in een (winkel)centrum

• Waah
MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Ik hoop niet dat wat we nu in beeld zien de daadwerkelijke live stream is nog?
Ze zitten zowat bij elkaar op schoot in dat geval.

@Vorkie als we dat wisten was de persco niet nodig he...
hij wisselt net, zitten verder uit elkaar.
Pagina: 1 ... 40 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]