Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.664 views

Onderwerpen

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Advocaat van de duivel: Waarom moet ik betalen voor iets wat ik niet gebruik?
Veel KDV werken samen waardoor er maar 1 locatie/groep is met opvang. De rest is dicht, en kan dus met de arbeidtijden-regeling thuis blijven (90% doorbetaald).

De horeca kan stikken (want panden etc moeten gewoon betaald). Maar KDV volledig doorbetaald? What's the difference?
Horeca speelt geen rol in het mitigeren van het virus, KDV's wel omdat ouders met een vitaal beroep hun kinderen daar kunnen onderbrengen. Lijkt me duidelijk toch? Tevens wordt de horeca ook aan alle kanten geholpen door banken en arbeidstijdverkorting.

Trouwens wordt het grootste deel vergoed door de kinderopvangtoeslag.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 20-03-2020 09:55 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Horeca speelt geen rol in het mitigeren van het virus, KDV's wel omdat ouders met een vitaal beroep hun kinderen daar kunnen onderbrengen. Lijkt me duidelijk toch?

Ik las dat ze ook gelijk met advocaten aan het dreigen waren beetje vroeg lijkt me

https://www.dvhn.nl/extra...inderopvang-25482983.html

[ Voor 10% gewijzigd door leekers op 20-03-2020 09:56 ]

"Beautiful Clean Coal"

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:03

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Veel KDV werken samen waardoor er maar 1 locatie/groep is met opvang. De rest is dicht, en kan dus met de arbeidtijden-regeling thuis blijven (90% doorbetaald).

De horeca kan stikken (want panden etc moeten gewoon betaald). Maar KDV volledig doorbetaald? What's the difference?

Zelf betaal ik gewoon door overigens. Maar dat is een paar ochtenden per maand, waarbij ik veel terug krijg. Maar als je 40 uur in de week afneemt.... Dan is het een behóórlijk bedrag. Waarbij je maar moet afwachten of je het echt terug krijgt. de KDV zegt heel simpel "We gaan er vanuit dat het rijk het volledig terugbetaald". Das een leuke aanname....
Omdat het grootste deel vergoed wordt, en je over 3 maanden anders heen KDV meer hebt?

Vaak bu'j te bang!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het staat je vrij om je kinderen van de opvang te halen. Ga alleen niet zeuren als ze vol zijn als deze chaos voorbij is of ze omgevallen zijn.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Horeca speelt geen rol in het mitigeren van het virus, KDV's wel omdat ouders met een vitaal beroep hun kinderen daar kunnen onderbrengen. Lijkt me duidelijk toch?

Dat vergoeden ligt aan je inkomen.... en als je veel afneemt is dat nog steeds een behoorlijk bedrag wat je zelf betaald. Afhankelijk van hoeveel je werkt....

En als je als ZZP'er nu thuis zit, en dus geen inkomen hebt, hakt dat er dubbel in. leuk dat men een "regel" bedacht heeft. Maar ik betwijfel of dat juridisch stand houd.

Zoals gezegd: Ik betaal gewoon door. Raad het iedereen ook aan. Maar het moet ook kúnnen. Je zal maar beide "verplicht" zzp'er geworden zijn een aantal jaar terug, en nu beide thuis zitten zonder inkomen. (zoals mensen die kapper zijn, in de bouw etc)

Zwager heeft een horecabedrijf. Die hebben dus nu géén inkomen. Moeten alle panden doorbetalen (want denk maar niet dat de huisjesmelkers opeens coulant zijn). Personeel hoeft gelukkig maar 10% doorbetaald... maar ook dát tikt nog best aan met wat man personeel.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:28
[...]
Zelf betaal ik gewoon door overigens. Maar dat is een paar ochtenden per maand, waarbij ik veel terug krijg. Maar als je 40 uur in de week afneemt.... Dan is het een behóórlijk bedrag. Waarbij je maar moet afwachten of je het echt terug krijgt. de KDV zegt heel simpel "We gaan er vanuit dat het rijk het volledig terugbetaald". Das een leuke aanname....
Wordt jij volledig doorbetaald ondanks dat je niet meer fulltime werkt omdat je op je kinderen moet passen? Zo ja, dan wordt je toch gecompenseerd voor die kosten? De belastingdienst compenseerde de andere helft al.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Extigo
  • Nu online
[...]

Omdat er op dit moment nog niets duidelijk is over de mogelijike oplossingen voor de KDV. De horeca heeft inmiddels de mogelijke oplossingen gehoord, maar in deze oplossingen werd niets genoemd voor de KDV en andere opvang (BSO).

De BSO van mijn zoon heeft gemeld gewoon te incasseren en zodra er meer bekend is over een oplossing doen ze alles in één keer regelen in plaats van dat voor elke klant het apart geregeld moet worden. Prima oplossing wat mij betreft.

Hetzelfde geldt voor de zwemles en de sportclub van mij en mijn vrouw.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 05:32
leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Dat zijn de 2 "wondermiddelen" die Trump gisteren aankondigde "great results very high hopes"

Zijn geen vaccins maar versterken longweerstand naar ik begreep .
Zo ongeveer idd, uit het ukrant stuk
literatuur gelezen over twee middelen tegen malaria, chloroquine en hydroxychloroquine, die mogelijk ook werken tegen het gevreesde coronavirus. ‘Op celniveau is aangetoond dat er positieve effecten zijn’, zegt Hagedoorn.

Wetenschappers zijn er nog niet uit hoe ze die effecten kunnen verklaren. Het zou kunnen zijn dat deze stoffen bij toediening worden omgezet in een positief geladen deeltje dat langer in de cel blijft en daardoor als het ware toegang tot de cel blokkeert voor het virus. ‘Maar er zijn ook andere verklaringen.’
En zoals je hier kan lezen wordt het middel wel serieus genomen, en een manier gezocht om het toe te dienen, dat was het nieuws opzich, en niet over het middel zelf
Want je kunt deze chloroquine niet zomaar toedienen aan de longen, legt Hagedoorn uit. Voor je het kunt toedienen moet je ervoor zorgen dat de deeltjes minuscuul zijn. ‘Denk aan een suikerkorrel die je in 25 miljoen deeltjes moet verkleinen’, zegt Hagedoorn. ‘Dan heb je een idee van hoe verschrikkelijk klein die deeltjes moeten zijn.’

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 18:44
Kinderenbezorgdienst. Nu nog een voertuig... een soort electrische step met een bak er voor of zo...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Waah
CurlyMo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Wordt jij volledig doorbetaald ondanks dat je niet meer fulltime werkt omdat je op je kinderen moet passen? Zo ja, dan wordt je toch gecompenseerd voor die kosten? De belastingdienst compenseerde de andere helft al.
Wie wordt er volledig doorbetaald als ze momenteel niet werken? ik niet.... Ik moet gewoon thuis werken. ALs dat niet kan, gewoon verlof opnemen.....

• CurlyMo
Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Wie wordt er volledig doorbetaald als ze momenteel niet werken? ik niet.... Ik moet gewoon thuis werken. ALs dat niet kan, gewoon verlof opnemen.....
Ik maakte het niet zwart / wit. Ik zei minder kunnen werken wegens zorg voor kinderen, maar wel volledig doorbetaald worden. Ik heb al gehoord dat er sectoren zijn waar in deze situatie het zorgverlof wordt aangegrepen en die is afhankelijk van je CAO deels tot volledig doorbetaald.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Oh ik hou echt van die kerel _O- _/-\o_
Dat. En hij heeft de cover van My Sharona al lang gemaakt:

Punctuality is the politeness of kings

• beefstick
  • Laatst online: 03-11 10:58
Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Dit lijkt logisch, maar dit hele gebeuren duurt nog wel een paar maanden. In Juni ben je dus al je verlof kwijt. De vraag is dan, gaat Nederland het trekken om zonder ook maar 1 dag verlof door te werken tot en met 31 December of gaat dat een hoop overspannen werknemers kosten.

De werkgever van mijn vrouw (17000 werknemers) zegt nu: werk waar mogelijk en wees eerlijk, met kinderen snappen we dat het niet altijd te plannen is hoe je je uren maakt, schrijf je contracturen, of het nu lukt om ze te maken of niet, als je genoeg werk hebt hopen we dat je die uren indien nodig ook in het weekend maakt, we komen er op terug mocht het niet werkbaar blijken.

[ Voor 0% gewijzigd door beefstick op 20-03-2020 10:08 . Reden: foutje ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Dat vergoeden ligt aan je inkomen.... en als je veel afneemt is dat nog steeds een behoorlijk bedrag wat je zelf betaald. Afhankelijk van hoeveel je werkt....

En als je als ZZP'er nu thuis zit, en dus geen inkomen hebt, hakt dat er dubbel in. leuk dat men een "regel" bedacht heeft. Maar ik betwijfel of dat juridisch stand houd.

Zoals gezegd: Ik betaal gewoon door. Raad het iedereen ook aan. Maar het moet ook kúnnen. Je zal maar beide "verplicht" zzp'er geworden zijn een aantal jaar terug, en nu beide thuis zitten zonder inkomen. (zoals mensen die kapper zijn, in de bouw etc)

Zwager heeft een horecabedrijf. Die hebben dus nu géén inkomen. Moeten alle panden doorbetalen (want denk maar niet dat de huisjesmelkers opeens coulant zijn). Personeel hoeft gelukkig maar 10% doorbetaald... maar ook dát tikt nog best aan met wat man personeel.
Dat is ook onzettend k*t voor die ondernemers en (schijn-)zzp'ers. Maar je gaat er aan voorbij dat het KDV een functie vervult in het bestrijden van het virus en het draaiende houden van de maatschappij door te zorgen dat de supermarkten bevoorraad kunnen worden.

Overigens weet ik zeker dat als je in de problemen door een factuur van het KDV, dat je er met een goed gesprek er wel uit kan komen. Mijn vriendin heeft een eigen KDV en daar is best te praten over de opschorting van de eigen bijdrage indien een gezin echt in de problemen komt.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het virus maak ik me inmiddels minder zorgen om dan de verdere gevolgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aS8cTgx.png

Verwijderd

chickpoint schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Op zich wel fijn dat ze ook aan de groepen denken die niet zomaar naar de supermarkt kunnen. Het is wel vroeg in de ochtend, maar dat is natuurlijk maar een klein offer. Hulde voor de supermarkt medewerkers die hiervoor eerder beginnen!

***members only***
Als boodschappen doen echt een probleem voor je wordt, dan zou ik daar gewoon gebruik van maken.

PS ik las net dat België nu de grenzen gesloten heeft en als je zonder goede reden, toch België in rijdt dan kan je dat een boete van € 500 opleveren. Dus ook niet voor te tanken, dat is namelijk geen goede reden.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Waarom.. echt geen woorden voor :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Af8SJj_SzkSgVOdxFSZXH05qS0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aIp9FV54hu4RBLAMVIxufy8O.png?f=fotoalbum_large

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het zou helemaal geen gek idee zijn om social media ook twee maanden in quarantaine te zetten... |:(

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-10 15:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Ik las dat ze ook gelijk met advocaten aan het dreigen waren beetje vroeg lijkt me

https://www.dvhn.nl/extra...inderopvang-25482983.html
Ik begrijp dit wel, als je ziet wat ik en vele andere betalen aan de kinderopvang... dat is mega.

Ik verwacht dat de overheid hier ook nog wel met een maatregel komt.

Asus Zenbook i7 256gb

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Het zou helemaal geen gek idee zijn om social media ook twee maanden in quarantaine te zetten... |:(
Sowieso.

Of een verplicht Social media rijbewijs, gekoppeld aan een IQ test ofzo.. :/

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-11 20:50
https://www.icreatemagazi...-verlagen-beeldkwaliteit/
als ze dan toch bandbreedte willen besparen, trek de stekker uit Facebook, twitter, whatsapp, instagram.......

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Ik begrijp dit wel, als je ziet wat ik en vele andere betalen aan de kinderopvang... dat is mega.

Als je mega betaalt dan verdien je ook mega toch O-)

• leekers
Ghostrider schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Dat verwacht ik ook wel en dat is dus ook de reden waarom ik denk dat dreigen met advocaten op dit moment totaal verkeerd is .

"Beautiful Clean Coal"

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:30
Je had die nieuwsberichten over Russische inmenging op social media om te destabiliseren rondom de corona crisis gezien?

Als je er nu vanuit gaat dat dit soort paniekzaaierige berichten onwaar en gefabriceerd zijn, tot het tegendeel bewezen is, wordt het in ene een stuk rustiger.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Waah
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Sowieso.

Dit eerder. Social media sluiten is natuurlijk censuur. Als ze dat in Rusland doen staat iedereen op zijn achterste poten....

IQ-test is natuurlijk wat onzinnig. Maar een digitaal rijbewijs zou zo gek nog niet zijn. Word zelf ook gek van allerlei doorstuurberichtjes op Whatsapp (niet over corona, maar over "Dit nummer niet opnemen!" onzin.) En hoe vaak je mensen uitlegt dat het nep is, ze gaan als een lopend vuurtje. Vooral bij de oudere generatie

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Sowieso.

Dat helpt helemaal niks. De meest grootste onzin wordt ook verspreid door hoog opgeleide mensen. Baudet is universitair geschoold en kraamt regelmatig onzin uit. ;)

• CurlyMo
leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Dat verwacht ik ook wel en dat is dus ook de reden waarom ik denk dat dreigen met advocaten op dit moment totaal verkeerd is .
Ach ja, als kinderopvang niet op reageren. Rechtszaak gaat het toch niet worden voordat de crisis voorbij is. In de tussentijd heeft de overheid al duidelijkheid gegeven waardoor de rechtszaak alsnog kansloos zal zijn. Heeft het uiteindelijk alleen de ouders véél geld gekost.

Daarna als kinderopvang reageren met :w

• FreakNL
  • Laatst online: 12:44

FreakNL

Well do ya punk?

Zolang ik nog 100% betaald krijg (is nu het geval) en thuis mag werken (is nu het geval) en het geaccepteerd is dat ik daardoor minder productief ben (is nu het geval) heb ik er geen enkel probleem mee om de volle mep te betalen aan de opvang ondanks dat mijn dochter niet gaat.

Maar dat zijn een hoop mitsen en maren.. En wij betalen "maar" +-450 netto.. Er zijn natuurlijk mensen die veel meer betalen maar aan de andere kant wel een inkomensval hebben.. Het blijft situatie-afhankelijk..

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:19:
[...]

En daarbij komt nog, dat als je een advocaat kan betalen dan kan je ook wel de factuur van het KDV voldoen :p

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:35
Bushie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:19:
https://www.icreatemagazi...-verlagen-beeldkwaliteit/
als ze dan toch bandbreedte willen besparen, trek de stekker uit Facebook, twitter, whatsapp, instagram.......
FB, Twitter, TikTok, Instagram etc mogen inderdaad wel dicht. Verspreiden niets anders dan een berg onzin. Maar Whatsapp heeft in ieder geval nog een functie.

Wij gebruiken dit zakelijk om tussen de landen te blijven communiceren. (Ja, dit kan ook met Slack, Skype etc.), maar bedrijf kiest er voor om hiervoor Whatsapp te gebruiken.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Dat helpt helemaal niks. De meest grootste onzin wordt ook verspreid door hoog opgeleide mensen. Baudet is ook universitair geschoold en kraamt regelmatig onzin uit. ;)
Sorry, het was meer een tongue-in-cheeck opmerking, dan echt serieus bedoeld :X
Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Word zelf ook gek van allerlei doorstuurberichtjes op Whatsapp (niet over corona, maar over "Dit nummer niet opnemen!" onzin.) En hoe vaak je mensen uitlegt dat het nep is, ze gaan als een lopend vuurtje. Vooral bij de oudere generatie
Die kreeg ik van mijn moeder vd week ook, over een nummer.. hoax van een paar jaar geleden al.. _O-

Waarom steekt dit soort shit nu de kop weer op :?

• CurlyMo
FreakNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:23:
Zolang ik nog 100% betaald krijg (is nu het geval) en thuis mag werken (is nu het geval) en het geaccepteerd is dat ik daardoor minder productief ben (is nu het geval) heb ik er geen enkel probleem mee om de volle mep te betalen aan de opvang ondanks dat mijn dochter niet gaat.
Precies mijn punt. Als er niks in je inkomen is veranderd vind ik inderdaad dat je niet moet zeuren. Je kan dan gewoon zonder kosten meer tijd met je kinderen doorbrengen.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:25:
[...]

[...]

Die kreeg ik van mijn moeder vd week ook, over een nummer.. hoax van een paar jaar geleden al.. _O-

Waarom steekt dit soort shit nu de kop weer op :?
Griep komt ook ieder jaar terug, en corona waarschijnlijk ook...

• Waah
FreakNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:23:

Maar dat zijn een hoop mitsen en maren.. En wij betalen "maar" +-450 netto.. Er zijn natuurlijk mensen die veel meer betalen maar aan de andere kant wel een inkomensval hebben.. Het blijft situatie-afhankelijk..
Dat is inderdaad al meer genuanceerd O-) en verwacht dat veel KDV best open staan voor een oplossing.
Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:24:
[...]

En daarbij komt nog, dat als je een advocaat kan betalen dan kan je ook wel de factuur van het KDV voldoen :p
Daar ben ik het helemaal mee eens. het is ook van de zotten. Maar was wel benieuwd wat men zou aandragen als redenen waarom KDV speciaal is en hoe om te gaan met vervelende gevallen O-)

daarom ook: advocaat van de duivel :+

• FreakNL
  • Laatst online: 12:44

FreakNL

Well do ya punk?

Plus dat je een stuk solidariteit laat zien.. We moeten dit met zijn allen oplossen..

Overigens, zelfs in loondienst kun je een terugval van inkomsten zien. Ik schat dat dit geintje me sowieso 7-10k netto gaat kosten in +- 1/2 jaar... Dat is een inschatting, maar ik verwacht bijvoorbeeld dat de bedrijfsbrede bonus dit jaar en wellicht volgend jaar op 0 gezet wordt. Verder reis ik veel voor mijn werk en dat gaat hem de komende tijd natuurlijk niet worden. Dat levert me normaal gesproken ook wat extra knaken op die nu ook wegvallen..

En dan heb ik het nog niet eens over rigoreuzere maatregelen die wellicht op termijn nodig zijn...

Gelukkig zijn deze inkomsten allemaal als extra ingecalculeerd in het huishoudboekje, maar dat er komende tijd weinig gespaard gaat worden is wel een ding wat zeker in huize FreakNL.. Die geplande dakkappel laat dus op zich wachten.. Microvoorbeeld, maar zo zullen er 1000-en voorbeelden zijn in NL die de economie hard gaan raken...

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2020 10:34 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
FreakNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:29:
Plus dat je een stuk solidariteit laat zien.. We moeten dit met zijn allen oplossen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgfUb6HnSMjllFs6Od9Cq_Z1QZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gkt9eMPBYhIPiuPOOZefRhdd.png?f=fotoalbum_large

:>

• leekers
autje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Griep komt ook ieder jaar terug, en corona waarschijnlijk ook...
Hetzelfde hebben we jaren lang van Zwarte Piet ook gedacht maar we zijn er achter dat in dit leven niets zeker is .

"Beautiful Clean Coal"

• NiGeLaToR
[...]

Dat helpt helemaal niks. De meest grootste onzin wordt ook verspreid door hoog opgeleide mensen. Baudet is universitair geschoold en kraamt regelmatig onzin uit. ;)
Ze implanteren geen geweten als je studeert, helaas. Daar is hij gewoon niet mee geboren en dus gebruikt hij zijn intellect voor minder positieve dingen dan andere intelligente mensen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:
Blijkbaar zijn er groepen ouders die een jurist in de hand nemen om hun held terug te gaan eisen van het KDV.
Wtf, wat bezielt je dan. Ik betaal graag ook al maken wij nu een stuk minder gebruik van de opvang (vriendin heeft vitaal beroep). 7(8)7

https://www.gelderlander....ij-kinderopvang~ad159086/
Voor dat soort volk is het jammer dat het ouderwetse pek en veren geen gemeengoed meer is. }:|

Volvotips.com

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Springen de tranen toch van in je ogen:

https://www.nu.nl/coronav...regelen-in-bij-talpa.html

Een van de rijkste mannen van NL keert zijn personeel gewoon de rug toe!
Echt schandalig!! We hebben hier allemaal last van en dan moet je nog vrezen voor je baan ook!

Wij moeten ook knokken voor ons voortbestaan, maar dat moeten we samen doen. Ook ondernemers moet elkaar helpen in deze moeilijke tijden. Ik begrijp dat het financieel allemaal lastig is, maar komop.... Juist de mensen met veel vermogen of flink gevulde kas moeten helpen.

wijze woorden

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:36:

Echt schandalig!! We hebben hier allemaal last van en dan moet je nog vrezen voor je baan ook!

Wij moeten ook knokken voor ons voortbestaan, maar dat moeten we samen doen. Ook ondernemers moet elkaar helpen in deze moeilijke tijden. Ik begrijp dat het financieel allemaal lastig is, maar komop.... Juist de mensen met veel vermogen of flink gevulde kas moeten helpen.
Hoogstwaarschijnlijk is hij ook van het type wat dus geld terugeist van het KDV wegens niet geleverde diensten.......

• NiGeLaToR
@Valandil daar kun je van vinden wat je wilt. Volgens mij kennen we hem niet anders dan zo.
En volgens mij is het ook niet nodig als hij dat niet zo willen ivm de regelingen die zijn aangekondigd: oftewel, wellicht gebruikt hij de situatie in z'n eigen voordeel? Echte ondernemer, of niet? (das niet per se mijn mening, maar om maar aan te geven dat niet alles draait om personeel voor een ondernemer. Dat draait om de onderneming)

• Extigo
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:38:
@Valandil daar kun je van vinden wat je wilt. Volgens mij kennen we hem niet anders dan zo.
En volgens mij is het ook niet nodig als hij dat niet zo willen ivm de regelingen die zijn aangekondigd: oftewel, wellicht gebruikt hij de situatie in z'n eigen voordeel? Echte ondernemer, of niet? (das niet per se mijn mening, maar om maar aan te geven dat niet alles draait om personeel voor een ondernemer. Dat draait om de onderneming)
Maar ik zou, afhankelijk van de maatregelen die er gaan komen, vanuit de overheid dan ook geen financiële hulp aanbieden aan zijn bedrijven. Die zijn bedoeld om mensen hun baan te laten behouden en daar doet meneer De Mol niet aan (waarschijnlijk).

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytkxNbgJvAjF_O_33mqzw8FCQhk=/f/image/YKjnUA0KeQfSYjo9N5z8d52G.jpg

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:38:
Dit soort mensen moeten zich realiseren dat ze juist NU moeten dienen als voorbeeld. Hoe we samen als maatschappij deze crisis door moeten gaan. We zien nu na een week al de eerste haarscheurtjes overal ontstaan. Deze crisis gaat er een worden die we nog nooit eerder hebben gezien sinds WOII.

We kunnen klagen wat we willen, maar de wereld staat economisch op zijn kop.
De prijs die we betalen is gigantisch. Dat vinden we het allemaal ook waard, want je wilt geen prijskaartje koppelen aan een mensenleven.

wijze woorden

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Exact mijn eerste gedachte. In plaats van steunen krijgen ze gelijk de zak. Alsof hij een paar miljoen zal missen.

Maar de rijken willen graag rijk blijven. Problemen zijn voor een ander. :|

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-11 21:39
Zijn er meer mensen die de technische briefing van eergisteren hebben gekeken? Ik zie namelijk wisselende cijfers over het aantal IC bedden, waarbij ze in de technische briefing zeggen dat we op kunnen schalen naar 2000 als we nog 500 beademingsapparaten vinden, en bij o.a. de NOS en RTL Nieuws spreken ze van op kunnen schalen naar 1500 als we nog 500 extra apparaten vinden.

Nu vraag ik me af welke cijfers kloppen, want als we volgende week wel op die 1000 patiënten op de IC zitten dan is het moeten opschalen naar 1500 wel zorgelijk.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteravond op Radio 1 iemand van de LTO in de uitzending. Achterban had nu al 5 miljard schade. En er zou een overschot aan aardappels zijn door sluiting horeca.

Vrij ongeloofwaardig als je het mij vraagt.

Ten eerste die horeca: Belangrijke eet-horeca is gewoon in bedrijf. Alleen restaurants zijn dicht. Mensen gaan hun avondeten niet overslaan als het restaurant dicht is, dus worden die aardappels alsnog gekocht.

Ten tweede het overschot: Een jaar geleden was er nog een enorm tekort, en zou de prijs van een patatje tot enorme hoogtes stijgen..

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:46
[...]

Baudet is universitair geschoold en kraamt regelmatig onzin uit. ;)
Was "De uil van Corona spreidt zijn vleugels..." al voorbijgekomen?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:44:
Gisteravond op Radio 1 iemand van de LTO in de uitzending. Achterban had nu al 5 miljard schade. En er zou een overschot aan aardappels zijn door sluiting horeca.
Dit soort dingen snap ik dan niet.. Voedselbank? Naar de Aviko voor opsnijden en invriezen? Dierenvoeding :?

• SvMp
  • Niet online
[...]

Die overige kamerleden ook.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Xaero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:44:
Zijn er meer mensen die de technische briefing van eergisteren hebben gekeken? Ik zie namelijk wisselende cijfers over het aantal IC bedden, waarbij ze in de technische briefing zeggen dat we op kunnen schalen naar 2000 als we nog 500 beademingsapparaten vinden, en bij o.a. de NOS en RTL Nieuws spreken ze van op kunnen schalen naar 1500 als we nog 500 extra apparaten vinden.

Nu vraag ik me af welke cijfers kloppen, want als we volgende week wel op die 1000 patiënten op de IC zitten dan is het moeten opschalen naar 1500 wel zorgelijk.
Dat is volgens mij gewoon een interpretatieverschil, tel je alle bedden, of alleen die voor de coronagevallen. Er is aangegeven dat er ook ca. 500 bedden voor reguliere IC-zorg nodig zijn.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• SvMp
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Dit sorrt dingen snap ik dan niet.. Voedselbank? Naar de Aviko voor opsnijden en invriezen? Dierenvoeding :?
Ik ook niet. En meer belachelijke dingen. Hij maakte de situatie heel groot, alsof boeren en tuinders de grootste slachtoffers zijn van dit gebeuren.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Dat is volgens mij gewoon een interpretatieverschil, tel je alle bedden, of alleen die voor de coronagevallen. Er is aangegeven dat er ook ca. 500 bedden voor reguliere IC-zorg nodig zijn.
Heeft een IC bed altijd dezelfde uitrusting? Dus ademmachine en monitor?
Of zijn er ook IC bedden zonder beademing?
@Leon Zwiers wellicht een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 10:48 ]

• NiGeLaToR
demo31051987 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Maar ik zou, afhankelijk van de maatregelen die er gaan komen, vanuit de overheid dan ook geen financiële hulp aanbieden aan zijn bedrijven. Die zijn bedoeld om mensen hun baan te laten behouden en daar doet meneer De Mol niet aan (waarschijnlijk).
Eens! Volgens mij ook uitgangspunt van de regeling: je ontslaat niemand. We leave no one behind.
Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Dit soort mensen moeten zich realiseren dat ze juist NU moeten dienen als voorbeeld. Hoe we samen als maatschappij deze crisis door moeten gaan. We zien nu na een week al de eerste haarscheurtjes overal ontstaan. Deze crisis gaat er een worden die we nog nooit eerder hebben gezien sinds WOII.

We kunnen klagen wat we willen, maar de wereld staat economisch op zijn kop.
De prijs die we betalen is gigantisch. Dat vinden we het allemaal ook waard, want je wilt geen prijskaartje koppelen aan een mensenleven.
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat de huidige crisis bedrijfsbelangen overstijgen en daar zijn die maatregelen ook naar. Het is té vroeg om mensen te ontslaan. Ik reken ook politiek backlash op zijn conto. Prima.

Maar ik geef alleen maar aan dat ik daar dus geen emotie bij voel, juist doordat het precies is wat ik van hem verwacht. Geen empathie, geen leiderschap, maar gewoon kille bedrijfsvoering voorop. Hij voelt zich geen voorbeeld, blijkbaar. Wellicht zou het helpen als hij dan niet toch elke keer zo verheven wordt.
RodeStabilo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Exact mijn eerste gedachte. In plaats van steunen krijgen ze gelijk de zak. Alsof hij een paar miljoen zal missen.

Maar de rijken willen graag rijk blijven. Problemen zijn voor een ander. :|
Ik snap je reactie, maar het is wel altijd erg makkelijk en haast populistisch om voor anderen te besluiten wat ze wel of niet kunnen betalen. Volgens mij zijn we het erover eens dat het een ontzettende onnodige rotactie is, terwijl er maatregelen om precies dit te voorkomen zijn aangekondigd. Ik heb niet zoveel personeel, maar wel vastberaden ze allemaal aan ons te binden tot dit alles over is. Daarna gaan we zien waar we staan. Niet nu.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

JPM85 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:25:
[...]

FB, Twitter, TikTok, Instagram etc mogen inderdaad wel dicht. Verspreiden niets anders dan een berg onzin. Maar Whatsapp heeft in ieder geval nog een functie.

Wij gebruiken dit zakelijk om tussen de landen te blijven communiceren. (Ja, dit kan ook met Slack, Skype etc.), maar bedrijf kiest er voor om hiervoor Whatsapp te gebruiken.
Nou mijn bedrijf gebruikt anders gewoon TikTok om tussen landen te blijven communiceren! Het kan ook anders maar wij kiezen voor TikTok.

/s

Nee maar even serieus, alles wordt voor onzin gebruikt. Bovendien zijn zo ongeveer alle sociale netwerken nu een handige spil in het mensen niet volledig gek laten worden thuis dus ik zou helemaal niets dichtgooien.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Ik ook niet. En meer belachelijke dingen. Hij maakte de situatie heel groot, alsof boeren en tuinders de grootste slachtoffers zijn van dit gebeuren.
Dat ga je toch krijgen.. ik vrees ook voor enorme fraude en naaipraktijken van werknemers enzo..

En uiteindelijk weten we allemaal wie weer aan de langste eindjes trekken ;w

Je zou er bijna voor moeten zorgen dat er heel nieuwe, aparte regering komt om dit te gaan oplossen. Want met de huidige gaat dit echt niet goed komen denk ik :X

• CurlyMo
@NiGeLaToR voor iemand die (in 2017) te boek stond voor 2.6 miljard?

• SvMp
  • Niet online
Ik kan die radiouitzending met LTO niet terugvinden. Het was gisteren tussen 21:00 en 21:20 op Radio 1.

Maar wel het persbericht dat de aanleiding was: https://www.lto.nl/komend...chade-boeren-en-tuinders/
Zo worden orders bij kwekers van bomen en planten geannuleerd, is de afzet van frietaardappelen ingestort, en krijgt de bloembollenhandel harde klappen.
Na een week Corona is de afzet van frietaardappelen ingestort?
Dus ineens eten we geen patat meer?

1,5 jaar geleden: https://www.rtvnoord.nl/n...t-duurder-door-de-droogte

[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 20-03-2020 10:52 ]

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ik plaats dit bewust in de Slowchat.
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:27:
[...]
Mensen maken een uitje van winkelen in de groothandel, nu de Ikea dicht is.
[...]
Zie je maar weer hoe sterk de rol van gewenning speelt bij een aantal mensen. Los van de mensen die rationeel keuze maken om "gewoon" verder te gaan met hun leven zijn er dus ook mensen die zo gewend zijn aan het shoppen dat ze dat als bijna een robot aanhouden. Misschien dat schok en ontkenning ook meespelen; ze beschouwen zichzelf niet als deel van het leven. Gaat nog interessant worden in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Ra5a op 20-03-2020 10:52 ]

Imperfectionist.

• Oekiejoekie
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:51:
Ik kan die radiouitzending met LTO niet terugvinden. Het was gisteren tussen 21:00 en 21:20 op Radio 1.

[...]

Juist die patat was vorige week massaal gehamsterd...

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:49
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:51:

Maar wel het persbericht dat de aanleiding was: https://www.lto.nl/komend...chade-boeren-en-tuinders/

[...]

wel bijzonder, want 't enige wat aan Horeca nog open is zijn bezorgrestaurants en snackbars...

Volgens mij geldt voor een deel van de steunmaatregelen dat je personeel niet mag ontslaan/ geen geld uit 't bedrijf mag halen/ recent gehaald hebben via inkoop aandelen/dividenduitkering. Dus die steun zal een Talpa dus ook niet/maar beperkt krijgen

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Hetzelfde hebben we jaren lang van Zwarte Piet ook gedacht maar we zijn er achter dat in dit leven niets zeker is .
Dat bleek dan ook verdacht besmettelijk en de symptomen waren nogal gewelddadig. :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• NiGeLaToR
CurlyMo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:51:
@NiGeLaToR voor iemand die (in 2017) te boek stond voor 2.6 miljard?
Ja Bill Gates is nog veel rijker maar die vinden we wel sympathiek. Het is kortzichtig om iemands vermogen er bij te halen als argument. Zijn vermogen is niet zijn bedrijf.

En nee, daarmee verdedig ik zijn gedrag niet, maar het is zó Nederlands om dat meteen te koppelen aan iemands vermogen. Anders zou het mij me impliciet het recht geven om mijn medewerkers wél te ontslaan?

• SvMp
  • Niet online
leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Dat is een heel ander onderwerp. Dat komt omdat ons wijs is gemaakt dat we geen cultuur hebben. Ga eens naar Oost-Europa en zie hoe mensen daar met hun folklore bezig zijn. Hartverwarmend (wel ff wachten tot de grenzen weer gewoon open zijn).

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:48:
Ik snap je reactie, maar het is wel altijd erg makkelijk en haast populistisch om voor anderen te besluiten wat ze wel of niet kunnen betalen.
Mee eens, maar in dit specifieke geval, over John de Mol. Let me rephrase; het is zo niet solidair.....

• NiGeLaToR
RodeStabilo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Mee eens, maar in dit specifieke geval, over John de Mol. Let me rephrase; het is zo niet solidair.....
Joh, haha, daar zijn we het over eens. Eikel.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat ik dus echt heel vreemd vind is dat bijvoorbeeld de baas van mijn vriendin, eigenaar van een aantal horeca zaken en die nét een nieuwe toko heeft geopend en dus niet zwemt in het geld momenteel, zijn personeel voorlopig wél doorbetaalt. Zelfs mensen (lees: vrijwel iedereen, werken bijna uitsluitend studenten) met een nul uren contract krijgen hun gemiddeld gewerkte uren in de afgelopen maanden uitbetaald. Ik weet niet hoe hij dit nu heeft geregeld en in welke mate hij leunt op de overheid, maar hij fixt het wel.

En dan zijn er natuurlijk dit soort heerlijke figuren die totaal geen solidariteit tonen maar wel zwemmen in de centen (nu moet ik toegeven dat dit natuurlijk een aanname is, ik kan niet in zijn portemonnee kijken, maar volgens mij heeft die vent genoeg persoonlijk vermogen om dit in ieder geval een tijdje te kunnen tegenhouden). Wat een kwal.

• NiGeLaToR
@Thomas dit is hoe het werkt. Rutte zegt: we fixxen dit, maar houd nog even vol. Die baas doet wat alles bazen doen of moeten doen: het fixxen tot het geregeld is. Wat een baas, die baas.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik moet zeggen dat er hier in Zoetermeer toch ook geregeld een heli langs komt. Op het oog geen trauma heli. Maar ik krijg toch het idee dat ze misschien bezig zijn om een inventarisatie van het straatbeeld te maken?
Zou ik wel slim vinden eerlijk gezegd.

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-11 22:22
HaNS1443 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:05:
Weet iemand hier of je als Nederlander nog wel naar België mag voor essentiële zaken zoals benzine en bier? En is hier een bron van? Als ik bijvoorbeeld op Nieuwsblad kijk staat daar dat de tankstations en supermarkten open zijn en het niet per se verplicht is om naar de dichtstbijzijnde supermarkt te gaan.
Ik denk dat ik ondertussen mijn antwoord heb Goedkoop tanken in België? Dan riskeer je 4000 euro boete

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik denk trouwens dat we op deze manier het stikstofprobleem hier en in de hele wereld voor de komende jaren wel hebben opgelost...

Dus straks weer 160 overal met zn allen? :X

• Vorkie
  • Niet online
Maar wel goedkope benzine :+

• Oekiejoekie
Even iets anders... Wordt het niet eens tijd om een coronavirus-slowchat-meeting te organiseren ? :+

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vorkie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Zolang je maar genoeg tankt maakt die boete niet zo veel uit :p.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:31
Alsof dat nodig is in deze tijd, bij de budgetpomp hier om de hoek betaal je nu 1,45 euro per liter zag ik 8)7

Daarnaast lekker rustig op de weg, zo wordt autorijden weer leuk! *is in deze tijd extra tevreden met de aanschaf van de dikke benzineslurper met overdreven motorisering voor de deur* :*)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-10 15:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Als je mega betaalt dan verdien je ook mega toch O-)
Ik heb helaas moeten concluderen dat de overheid dat ook opmerkt, via belastingen ben je het snel kwijt..

Asus Zenbook i7 256gb

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:06:
Even iets anders... Wordt het niet eens tijd om een coronavirus-slowchat-meeting te organiseren ? :+
Lol, had ik het met @MikeyMan ook al over _O-

Als de boel voorbij is, een gezellige Tweakers meeting, met een biertje erbij :9B

moet ik het merk nog noemen? :X

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-11 22:22
_Anvil_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Alsof dat nodig is in deze tijd, bij de budgetpomp hier om de hoek betaal je nu 1,45 euro per liter zag ik 8)7

Daarnaast lekker rustig op de weg, zo wordt autorijden weer leuk! *is in deze tijd extra tevreden met de aanschaf van de dikke benzineslurper met overdreven motorisering voor de deur* :*)
Nodig nodig.., maar voor een verschil van zo'n 30% is een paar kilometer om vaak wel de moeite, al rij ik in deze tijd wel een stuk minder.

Verwijderd

Vorkie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Heb je in Duitsland ook: vergeet niet dat het E10 is wat je in België tankt. Ik heb gisteravond de prijzen van E5 Euro 95 zitten vergelijken en ben dit de conclusie gekomen, dat in Mönchengladbach de benzine prijzen lager liggen dan in Düsseldorf.

€ 1,17 was de laagste prijs in Duitsland gisterenavond, maar de meeste tankstations zitten zo rond de € 1,22.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:09

Pierre

Van nature lui!

Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:06:
Die heb ik straks met mijn collega's via Team's haha even 30 minuten elkaar bij praten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Oekiejoekie
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Lol, had ik het met @MikeyMan ook al over _O-

Als de boel voorbij is, een gezellige Tweakers meeting, met een biertje erbij :9B

moet ik het merk nog noemen? :X
Zo lang we het maar in de bar van Hotel Corona houden...

• Stoney3K
  • Laatst online: 03-11 15:39

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Wat ik dus echt heel vreemd vind is dat bijvoorbeeld de baas van mijn vriendin, eigenaar van een aantal horeca zaken en die nét een nieuwe toko heeft geopend en dus niet zwemt in het geld momenteel, zijn personeel voorlopig wél doorbetaalt. Zelfs mensen (lees: vrijwel iedereen, werken bijna uitsluitend studenten) met een nul uren contract krijgen hun gemiddeld gewerkte uren in de afgelopen maanden uitbetaald. Ik weet niet hoe hij dit nu heeft geregeld en in welke mate hij leunt op de overheid, maar hij fixt het wel.

En dan zijn er natuurlijk dit soort heerlijke figuren die totaal geen solidariteit tonen maar wel zwemmen in de centen (nu moet ik toegeven dat dit natuurlijk een aanname is, ik kan niet in zijn portemonnee kijken, maar volgens mij heeft die vent genoeg persoonlijk vermogen om dit in ieder geval een tijdje te kunnen tegenhouden). Wat een kwal.
Voor dat soort figuren zou de overheid een "speciale regeling" moeten uitroepen en hem gewoon een vette naheffing van de belasting geven à een paar miljard.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• SvMp
  • Niet online
Oei dit gaat richting waanzin :/

• _Bailey_
  • Niet online
Duitsland +3000 besmettingen erbij afgelopen 24 uur. Totaal nu 13.957

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Geert1976 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:16:
Duitsland +3000 besmettingen erbij afgelopen 24 uur. Totaal nu 13.957
Holy cannoli :X

• maratropa
  • Niet online
zegt meer wat over het testen dan over het werkelijk aantal besmettingen waarschijnlijk..

specs

• _Bailey_
  • Niet online
echter nog zeer weinig doden; 31.

Dat is toch netjes/opmerkelijk te noemen.

• Kaasje123
  • Laatst online: 12:46
Geert1976 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Andere manier van tellen gok ik zo. Dat kan haast niet anders.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
Is er in duitsland ook het probleem tussen oost en west qua ziekenhuisniveau, net zoals italie dat heeft met noord-zuid?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 05:32
JPM85 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:25:
[...]

FB, Twitter, TikTok, Instagram etc mogen inderdaad wel dicht. Verspreiden niets anders dan een berg onzin.
Huh?? Dat heeft toch niks met het medium te maken, jij geloofd die onzin dan te snel.
Ben wel van mening dat het internet voor 21+ moet zijn (daar zijn we beetje de mist in gegaan)
Dan heb je al het vermogen om onderzoek te gaan doen en niet alles klakkeloos aan te nemen

Over Baudet/Wilders ja die zat op school niet op te letten en gaf overal zijn eigen draai aan.
Maar zal wel net als een analfabeet, zijn manier hebben ontwikkeld om toch te slagen voor zijn diploma.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

[...]

was het niet zo dat ze in Duitsland geen post-mortum check deden en in Italie wel? Iemand meldde dat hier gister meende ik.

Dus als het officieel niet bekend is dat je corona hebt kun je wel overlijden maar rekenen ze je niet mee.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja, maar dat getal 'hing vast' aan een laag aantal besmettiningen..

3000 er plots bij in 24 uur, is wel even wat anders.. Ik vrees voor een flinke stijging van die 31 :X

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
[...]

Mensen die al ziek zijn overlijden dan volgens hen aan die ziekte.

Hier in Nederland sterven ook een heel aantal mensen die corona verdacht zijn aan een andere ziekte. Deze worden dan veelal niet meer getest en tellen dan niet mee, maar de kans is best aanzienlijk dat juist corona ze uiteindelijk de das om heeft gedaan.

• _Bailey_
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:22:
[...]

was het niet zo dat ze in Duitsland geen post-mortum check deden en in Italie wel? Iemand meldde dat hier gister meende ik.

Dus als het officieel niet bekend is dat je corona hebt kun je wel overlijden maar rekenen ze je niet mee.
Thanks.
Was ik niet van op de hoogte.

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Beetje krom verhaal hierboven overigens. Maar ik weet het ook niet meer :P

Verwijderd

poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Ja, maar dat getal 'hing vast' aan een laag aantal besmettiningen..

3000 er plots bij in 24 uur, is wel even wat anders.. Ik vrees voor een flinke stijging van die 31 :X
Aantal besmettingen... Wie kijkt daar nou nog naar? Dat is echt een willekeurig getal, aangezien het zo afhankelijk is van hoe veel ze testen.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Aantal besmettingen... Wie kijkt daar nou nog naar? Dat is echt een willekeurig getal, aangezien het zo afhankelijk is van hoe veel ze testen.
Nu nog wel, maar het is van enorm belang voor de juiste statistieken en aanpak etc

• Stoney3K
  • Laatst online: 03-11 15:39

Stoney3K

Flatsehats!

Yogibeer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Mensen die al ziek zijn overlijden dan volgens hen aan die ziekte.

Hier in Nederland sterven ook een heel aantal mensen die corona verdacht zijn aan een andere ziekte. Deze worden dan veelal niet meer getest en tellen dan niet mee, maar de kans is best aanzienlijk dat juist corona ze uiteindelijk de das om heeft gedaan.
Betekent dat ook dat het aantal doden dat uitsluitend als gevolg van corona is onststaan veel dichter bij de nul ligt?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 ... 37 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]