Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dan zie je gelijk het percentage sterftecijfers ten gevolge van Corona dalen.
wijze woorden
Klopt.Stoney3K schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Betekent dat ook dat het aantal doden dat uitsluitend als gevolg van corona is onststaan veel dichter bij de nul ligt?
Dat maakt het interpreteren van cijfers ook zo lastig, vooral percentages.Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:26:
Hoe meer mensen je test hoe meer besmetting je tegen gaat komen.
Zelfs het percentage van testen met uitkomst corona is niet zinvol, omdat de testen gedaan worden onder mensen waar een grotere kans is op corona.
Die kans is erg groot.Ook gezien dat naar ik meen 75% (volgens die man die over IC capaciteit ging en de kamer informeerde) van de slachtoffers in nederland buiten de IC overlijden. Dat zijn dus mensen die in dusdanige gezondheid zijn ( over algemeen als gevolg van hun leeftijd ook uiteraard) dat behandelen als zinloos wordt gezien.Stoney3K schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Betekent dat ook dat het aantal doden dat uitsluitend als gevolg van corona is onststaan veel dichter bij de nul ligt?
Dit houdt de IC capaciteit ook vrij voor mensen waarbij behandeling wel zinvol is. Ik begreep dat in Italië bijvoorbeeld mensen ver in de 80 gewoon koste wat het kost behandeld worden, zelfs als er geen uitzicht is op kwaliteit van leven hierna. Zal met de zwaar katholieke achtergrond van het land te maken hebben.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Waar haal je die cijfers vandaan?Geert1976 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:16:
Duitsland +3000 besmettingen erbij afgelopen 24 uur. Totaal nu 13.957
Germany 16,626 +1,306
Dat heb ik staan.
Benieuwd hoe ze dat hier in Baarle-Nassau gaan handhaven. We hebben één Nederlandse pomp en zo'n 4 Belgische.HaNS1443 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:01:
[...]
Ik denk dat ik ondertussen mijn antwoord heb Goedkoop tanken in België? Dan riskeer je 4000 euro boete
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
SkyNews.TheBrut3 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:29:
[...]
Waar haal je die cijfers vandaan?
Germany 16,626 +1,306
Dat heb ik staan.
die liggen qua aantal dus achter en ook de laatste cijfers kloppen bij deze club dus niet.
SkyNews gaat hier richting prullenmand....
Toch een positief bericht dat het blijkbaar ook zo kan lopen. Hij was verder wel gezond.
[YouTube: Stunning insights into the Corona-panic by Dr. Wolfgang Wodarg.]Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:26:
Hoe meer mensen je test hoe meer besmetting je tegen gaat komen.
Deze man kijkt er wat rationeler naar en vertelt eigenlijk ook wat jij zegt. Alleen dan in 10 minuten
Wel interessant om het vanuit een ander perspectief te bekijken.
https://interaktiv.morgen...8tvfYlBT6P0lVJJvHfk9uS2rcGeert1976 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:32:
SkyNews.
die liggen qua aantal dus achter en ook de laatste cijfers kloppen bij deze club dus niet.
SkyNews gaat hier richting prullenmand....
Overigens gebruik ik deze:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Die update elk land elke dag incl bron, welke over het algemeen afkomstig is uit het land zelf.
Ik vermoed van wel. Maar het blijft tricky om daar uitspraken over te doen.Stoney3K schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Ik weet ook niet wanneer ze Corona als sterfoorzaak aanmerken. Stel een 80+-er met griepverschijnselen streft. Wordt dan uitgegaan van Corona? Of gaat men dan uit van gewone griep, tenzij corona is gediagnostiseerd voor overlijden?
Klopt dat het de grootste gevaar van het virus is dat ziekenhuizen overbelast worden bij heftige uitbraak?
In Zoetermeer hangen toch ook wel camera's op straat? Een heli lijkt mij erg overbodig om te zien hoe druk het op straat is.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:00:
Ik moet zeggen dat er hier in Zoetermeer toch ook geregeld een heli langs komt. Op het oog geen trauma heli. Maar ik krijg toch het idee dat ze misschien bezig zijn om een inventarisatie van het straatbeeld te maken?
Zou ik wel slim vinden eerlijk gezegd.
Ja, één van de. Maatschappelijke onrust is in Nederland ook een aardige. Wij zijn niet zo'n rustig volkje wat goed luistert naar de autoriteiten.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:34:
Klopt dat het de grootste gevaar van het virus is dat ziekenhuizen overbelast worden bij heftige uitbraak?
Is het dan hart problemen of een griepje? Want nu tellen overal waar het woord Corona voorkomt de dode als Corona.
Daarnaast lees ik dat er de griep epidemie weer opspeelt. Omdat mensen zich melden met griep klachten. Waarom tellen we deze mensen niet als Corona, maar wel als Griep? Waarom
Nou, heel beperkt voor zover ik weet. Bij wat uitgaansgelegenheden wel, maar in het centrum ook beperkt.Ernemmer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:37:
[...]
In Zoetermeer hangen toch ook wel camera's op straat? Een heli lijkt mij erg overbodig om te zien hoe druk het op straat is.
Zou het wel een slimme vinden om in een persco mee te nemen. "Kijk eens hoeveel bewegingen er nog zijn, dit moet echt omlaag" ofzo...
Maar, dit is pure speculatie natuurlijk. Dus misschien maar als offtopic bestempelen...
Zo wel mensen met influenza als met corona komen in isolatie te liggen. Ik denk dat deze patiënten steeds minder getest worden. Zeker niet bij mensen die al een zeer zwakke gezondheid hebben.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:34:
[...]
Ik vermoed van wel. Maar het blijft tricky om daar uitspraken over te doen.
Ik weet ook niet wanneer ze Corona als sterfoorzaak aanmerken. Stel een 80+-er met griepverschijnselen streft. Wordt dan uitgegaan van Corona? Of gaat men dan uit van gewone griep, tenzij corona is gediagnostiseerd voor overlijden?
En ja, het grootste gevaar is volgens mij de razendsnelle toename die voor capaciteitsproblemen zorgt in de zorg.
Niet wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Keuze maken wie het eerst wordt behandeld, is een apart vakgebied, triage heet dat.TheBrut3 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:38:
Ik ben benieuwd of er een plan klaar ligt wat er wordt gedaan als de IC's echt vol zijn. Of er dan bijv. een draaiboek ligt dat er op leeftijd geselecteerd gaat worden of gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Verwijderd
Goed dat je het met zo’n positieve insteek brengt aan je kind!D-Ed schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:55:
[...]
Net als het klappen van een paar dagen geleden laten we onze dochter dit allemaal bewust meemaken (is bijna 10). Ze krijgt een mooie saamhorigheidsgevoel van dit alles. Ook het contact met haar juffrouw via de mail en volgende week MS Teams draagt daar aan bij.. Een bijzondere tijd die zei (en wij) nooit meer vergeten..
Ik schreef al eerder eens dat ellende verbroedert. Komende maanden - ben realist - zullen wennen zijn. Mensen passen zich nu eenmaal niet zo makkelijk aan. Gevolg zal wel zijn dat we de mensen om ons heen wat meer gaan zien en helpen.
Klopt, en tel daarbij op dat in Duitsland de IC capaciteit ook bijzonder groot is. Dus een groot aantal patienten waarvan wij mogelijk in Nederland zouden zeggen: misschien is IC/Beademing een brug te ver: daarvan zou het zo kunnen zijn dat ze in Duitsland deze wel beademen (en verder behandelen).Maverick schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:29:
[...]
Die kans is erg groot.Ook gezien dat naar ik meen 75% (volgens die man die over IC capaciteit ging en de kamer informeerde) van de slachtoffers in nederland buiten de IC overlijden. Dat zijn dus mensen die in dusdanige gezondheid zijn ( over algemeen als gevolg van hun leeftijd ook uiteraard) dat behandelen als zinloos wordt gezien.
Dit houdt de IC capaciteit ook vrij voor mensen waarbij behandeling wel zinvol is. Ik begreep dat in Italië bijvoorbeeld mensen ver in de 80 gewoon koste wat het kost behandeld worden, zelfs als er geen uitzicht is op kwaliteit van leven hierna. Zal met de zwaar katholieke achtergrond van het land te maken hebben.
Als dat zo is zullen we in de komende weken een 'inhaalslag' overlijdens in Duitsland zien
En het punt van registratie wat primaire doodsoorzaak is, is ook lastig natuurlijk. Ik denk dat in Noord Italie ongeveer bij iedere Corona positieve patient die overlijdt wordt gezegd dat dat komt door COVID. Dat is waarschijnlijk in meerderheid ook zo, maar niet bij iedereen
In principe overlijdt niemand aan COVID-19 maar aan een longontsteking of bacetriele infectie.Yogibeer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Mensen die al ziek zijn overlijden dan volgens hen aan die ziekte.
Hier in Nederland sterven ook een heel aantal mensen die corona verdacht zijn aan een andere ziekte. Deze worden dan veelal niet meer getest en tellen dan niet mee, maar de kans is best aanzienlijk dat juist corona ze uiteindelijk de das om heeft gedaan.
COVID-19 dringt de longen binnen en begint zich te vermenigvuldigen en vernietigd hierbij longcellen. Het imuunstelsel van het lichaam reageert hier op, maar wordt door het virus verwart waardoor het zeer agressief optreed zodat naast het virus ook longcellen vernietigd worden.
Uiteindelijk krijg je hiervan een longontsteking waardoor de longzakjes zich vullen met vloeistof en je daardoor moeilijk kan ademen en niet genoeg zuurstof binnenkrijgt, want de ontsteking verergert. Zonder genoeg zuurstof komt je lichaam in allerlei problemen (orgaan falen, sceptic shock enz)
Mocht je lichaam dit nog overleven is vervolgens ook nog de kans groter op een baceteriele infectie omdat de beschermende laag in je longen aangetast is en je imuunsysteem uitgeput.
Het is dus aan de lijkschouwer om een doodsoorzaak aan te wijzen. De manier waarop dit gebeurd kan van land tot land verschillen. Indien iemand bewezen besmet is met corona, wordt dit meestal als de doodsoorzaak aangegeven, maar zonder besmetting kan bijvoorbeeld longontsteking als doodsoorzaak worden opgevoerd (4 miljoen doden per jaar (7% van het totaal wereldwijd).
Zoals hierboven al werd aangegeven is het dus afhankelijk van het feit of er postmortum getest word op corona. Dit kan een enorme impact hebben op je statistieken.
Maar zijn er landen waar mensen met niet noodzakelijke beroepen niet naar het werk mogen?
https://www.youtube.com/@droommotor
Vrijdag is patatdag hier op het werk, lokale patatzaak gaat er creatief mee om
Bestellen kan alleen maar online, en met Ideal betalen
Voor het ophalen kies je een tijd, en geeft de kleur van de auto en het kenteken door
Dan komen ze het op de parkeerplaats brengen en zetten het op de achterbank neer
Of andersom: Het is ook denkbaar dat iemand aan Corona overlijdt, maar al langere tijd zwak was, en ook zonder Corona rond deze tijd zou zijn overleden aan ouderdom.Yogibeer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Mensen die al ziek zijn overlijden dan volgens hen aan die ziekte.
Hier in Nederland sterven ook een heel aantal mensen die corona verdacht zijn aan een andere ziekte. Deze worden dan veelal niet meer getest en tellen dan niet mee, maar de kans is best aanzienlijk dat juist corona ze uiteindelijk de das om heeft gedaan.
Inderdaad.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:48:
[...]
Of andersom: Het is ook denkbaar dat iemand aan Corona overlijdt, maar al langere tijd zwak was, en ook zonder Corona rond deze tijd zou zijn overleden aan ouderdom.
[ Voor 11% gewijzigd door Yogibeer op 20-03-2020 11:50 ]
In Nederland worden deze cijfers niet actief bijgehouden.FabianGTI schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:48:
Bijzonder dat Nederland nog maar 2 mensen genezen heeft, hardnekkig virus hoor
Die 3000 kan best eens kloppen.
Dat is mij niet opgevallen, misschien komen de cijfers per deelstaat binnen?pasajo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:50:
Duitsland wordt op worldometers meerdere keren per dag bijgewerkt, is mij opgevallen toen ik er vorige week zelf even was.
Gisteren en eergisteren was het +3000 (2960 en 2993) in Duitsland. Ik weet ook niet hoe actief ze in Duitsland testen. De aantallen geven zo'n vertekend beeld.
Ja, Duitsland had gisteren 2993 nieuwe gevallen. Staat ook op world-o-meter.pasajo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:50:
Duitsland wordt op worldometers meerdere keren per dag bijgewerkt, is mij opgevallen toen ik er vorige week zelf even was.
Siditamentis astuentis pactum.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Quote BBC newspasajo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:50:
Germany saw another 11 deaths in the past 24 hours, bringing the number to 31. Health official Lothar Wieler says a rise in infections of almost 3,000 marks "exponential growth"; the army has been mobilised and hundreds of reservist medics have been contacted
"Beautiful Clean Coal"
Ik werk nog op kantoor, maar mag thuiswerken. Iedereen die nog op kantoor zit heeft een eigen kantoor voor zichzelf en we houden afstand. Vandaag zijn we met z'n drieën nog op kantoor (waar toch minstens 30+ passen).psy schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:53:
Ik zou wel eens een poll willen zien van al het kantoorpersoneel hier op GoT welke nog op kantoor moet werken/thuis werkt. Ben ik wel benieuwd naar.
En een poll "werkt thuis/ werkt niet thuis".psy schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:53:
Ik zou wel eens een poll willen zien van al het kantoorpersoneel hier op GoT welke nog op kantoor moet werken/thuis werkt. Ben ik wel benieuwd naar.
Ik ben benieuwd welk percentage van de werknemers nu eigenlijk thuis werken.
[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 20-03-2020 11:56 . Reden: aanvullingen ]
https://www.parool.nl/spo...-voorbarig-zijn~b7070982/
Er is toch 0,0000 kans dat dit doorgaat. Echt onmogelijk dat in juli dit van start zou kunnen gaan. Leiders die bang zijn een beslissing te nemen.
Zo een iemand noemen we nu een minkukel.PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:55:
In welke wereld leven deze mensen:
Er is toch 0,0000 kans dat dit doorgaat. Echt onmogelijk dat in juli dit van start zou kunnen gaan. Leiders die bang zijn een beslissing te nemen.
Ik heb sporters op Radio 1 horen zeggen dat het voor hun een stip aan de horizon is. Ik denk dat veel in een diep gat vallen als de spelen niet door gaan, dus ze willen het moment van annuleren zo lang mogelijk uitstellen denk ik.PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:55:
Ik irriteer me al dagen aan dat ioc hoe kunnen ze nu iets door laten gaan als de atleten niet eens normaal kunnen trainen in Italie en Spanje bijv ,PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:55:
"Beautiful Clean Coal"
MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:49:
@FabianGTI Herstelden worden niet gerapporteerd omdat niet iedereen in een ziekenhuis of onder behandeling is.
Weet ik, was ook een beetje sarcastisch bedoelt, zou ze sieren als ze wel die cijfers gaan publiceren in plaats van elke keer het negatieve, hoewel de media daar natuurlijk niet van houdtTheBrut3 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:50:
[...]
In Nederland worden deze cijfers niet actief bijgehouden.
Zie ook
Ziekenhuis Bernhoven volledig plat
[ Voor 28% gewijzigd door Wolly op 20-03-2020 12:06 ]
Verwijderd
Tot zover de nutteloze statistieken. Leuk een verdubbeling. Maar hoeveel zijn het er? Van 1 naar 2 is ook een verdubbeling.Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:03:
Nu op radio 1, het ziekenhuis in Uden kent elke 3 dagen een verdubbeling van IC patienten. Andere ziekenhuizen zijn niet altijd bereid om patienten over te nemen.
Ik vind dit ook bizar:SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:03:
Ik vind dit wel erg bizar: https://www.volkskrant.nl...-markt-zwaar-in~ba065861/
https://www.ad.nl/binnenl...eren-in-gevaar~a25ac3e5b/
Ik zat me al af te vragen wat het noodplan hierover zegt. Ga je, indien uberhaupt vervoerbaar, IC patienten overplaatsen als je verwacht op korte termijn elders ook een enorme toename van IC patienten te zien?Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:03:
Nu op radio 1, het ziekenhuis in Uden kent elke 3 dagen een verdubbeling van IC patienten. Andere ziekenhuizen zijn niet altijd bereid om patienten over te nemen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Niet echt als mensen niet van binnen loopafstand komen dan mag het niet die regels zijn erg duidelijk in frankrijkSvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:03:
Ik vind dit wel erg bizar: https://www.volkskrant.nl...-markt-zwaar-in~ba065861/
"Beautiful Clean Coal"
Dan kan het alsnog bijzonder hard gaan he.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Tot zover de nutteloze statistieken. Leuk een verdubbeling. Maar hoeveel zijn het er? Van 1 naar 2 is ook een verdubbeling.
2
4
8
16 (hier zitten ze denk ik al vol)
32
64
128
Verwijderd
Muur er omheen en het probleem lost zichzelf op.JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Ik vind dit ook bizar:
Hele ziekenhuis kan geen normale zorg meer leveren, dermatologen, plastisch chirugen etc worden ingezet op de IC.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Tot zover de nutteloze statistieken. Leuk een verdubbeling. Maar hoeveel zijn het er? Van 1 naar 2 is ook een verdubbeling.
24 juli begint dat pas. Ik snap wel dat ze nog even wachten.PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:55:
Ik eigenlijk niet. Regels zijn regels, het is nu even zo.JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
Ik vind dit ook bizar:
Dat is al een week geleden. Een week is in deze corona tijd best lang.JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
Ik vind dit ook bizar:
Voor zover ik heb gelezen hebben ze in Uden maar 6 IC plekken.PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:07:
[...]
Dan kan het alsnog bijzonder hard gaan he.
2
4
8
16 (hier zitten ze denk ik al vol)
32
64
128
Ik ook.JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Ik vind dit ook bizar:
Bewijst maar dat een lockdown niet de oplossing is. Je ontwricht de maatschappij en economie dermate erg dat er straks sprake is van dermate hoge spanning dat dit gaat escaleren.leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:07:
[...]
Niet echt als mensen niet van binnen loopafstand komen dan mag het niet die regels zijn erg duidelijk in frankrijk
Gezond verstand is toch de beste oplossing.
Corona ga je niet de kop indrukken door alles af te sluiten. Zodra het weer open gaat raakt iedereen alsnog besmet.
Flatten the curve ben ik voor, maar lockdown is meer "delay the curve".
Dan kan je nu op de IC het aantal met moeite aan, maar straks piekt het gewoon weer.
Er zijn simpelweg teveel mensen en te weinig IC's beschikbaar. Dat is een feit....
[ Voor 34% gewijzigd door Valandil op 20-03-2020 12:12 ]
wijze woorden
Bedenk wel dat er HEEL VEEL kritiek op dit verhaal van Dr. Wodarg is.steffeh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:32:
[...]
[YouTube: Stunning insights into the Corona-panic by Dr. Wolfgang Wodarg.]
Deze man kijkt er wat rationeler naar en vertelt eigenlijk ook wat jij zegt. Alleen dan in 10 minuten
Wel interessant om het vanuit een ander perspectief te bekijken.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik niet. Of je moet kiezen dat slechts 40% van de landen mogen komen. In veel landen begint het nu pas. Je kan in jullie nooit vrij reizen vanuit de hele wereld.TheBrut3 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:09:
[...]
24 juli begint dat pas. Ik snap wel dat ze nog even wachten.
Dus ja, het kan doorgaan als we Japan en Zuid-Korea toelaten en de rest niet. Of we laten iedereen toe en krijgen een soort carnaval effect over de hele wereld 2 weken na de spelen.
[ Voor 98% gewijzigd door Wowhead op 20-03-2020 12:38 ]
Klopt. En dat is ook de reden dat ik dat de situatie beschreven in het door mij geposte Volkskrant-artikel in Frankrijk ook zo bizar vind. Als je al niet meer wat verder mag lopen voor een markt, en door zwaar bewapende agenten word aangesproken, zonder dat er bewijs is dat dit dé oplossing is, dan vind ik dat bizar. En dat lopen kun je gewoon alleen doen, zonder dichtbij anderen te komen.Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:10:
[...]
Bewijst maar dat een lockdown niet de oplossing is. Je ontwricht de maatschappij en economie dermate erg dat er straks sprake is van dermate hoge spanning dat dit gaat escaleren.
Corona ga je niet de kop indrukken door alles af te sluiten. Zodra het weer open gaat raakt iedereen alsnog besmet.
In Frankrijk is de spanning in de maatschappij enorm, kwestie van tijd voordat er uitbarstingen komen.
[ Voor 5% gewijzigd door SvMp op 20-03-2020 12:13 ]
Gezond verstand gaat dus niet helpen dat bewijzen die vader wel met zijn 2 dochters die tijdens quarantaine gewoon over straat lopen gisteren in colombia en ik kan nog wel 100 voorbeelden opnoemen voor jeValandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:10:
"Beautiful Clean Coal"
Olympics: World SeriesPWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:12:
[...]
Dus ja, het kan doorgaan als we Japan en Zuid-Korea toelaten en de rest niet.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Hang in there...Wowhead schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:12:
Ik heb van die fijne collega`s die thuis werken want de kinderopvang is dicht.
En dan gaan miepen dat niet altijd bereikbaar is omdat ze voor der kinderen moet zorgen.
Maar mij wel in plannen op a.s maandag om op lokatie bij een klant een project uit te voeren die tot op het moment nog niet helemaal voorbereid is.
Mevrouw werkt namelijk maar 3 dagen per week tegenwoordig en zit me dan lekker te micromanagen als ze er wel is. Gruwelijk irritant.
Zelfde type die het altijd zo moeilijk en zwaar heeft, ik ben zelf een verdiener en mijn vrouw is huismoeder voor 2 kids + 1 in the oven. maar het kost haar veel meer moeite en kosten... Maar als je er iets over zegt dat het een keuze is dat ze werkt dan verzint ze wel weer een ander excuus.
Mooi om te zien hoeveel egocentrische mensen er bestaan.
Ik ben wel een stuk meer gedemotiveert om te werken nu, de rest loopt ook alleen maar te zeiken als je ze wat vraagt
Het is voor iedereen wennen. Enige wat we kunnen doen is ons flexibel blijven opstellen.
wijze woorden
Ik neem aan die dochters bij vader wonen, dus zij hoeven geen 1,5 meter afstand te houden. Gewoon over straat lopen geeft geen enkel risico zolang je afstand houdt. Wat is hier het probleem?leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:13:
[...]
Gezond verstand gaat dus niet helpen dat bewijzen die vader wel met zijn 2 dochters die tijdens quarantaine gewoon over straat lopen gisteren in colombia en ik kan nog wel 100 voorbeelden opnoemen voor je
Gezond verstand geldt niet wanneer er emoties zoals bv religies een rol spelen.Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:10:
[...]
Bewijst maar dat een lockdown niet de oplossing is. Je ontwricht de maatschappij en economie dermate erg dat er straks sprake is van dermate hoge spanning dat dit gaat escaleren.
Dan kan je nu op de IC het aantal met moeite aan, maar straks piekt het gewoon weer.
Er zijn simpelweg teveel mensen en te weinig IC's beschikbaar. Dat is een feit....
Ik denk dat zelfs met een lockdown er nog zoveel nieuwe besmettingen zijn dat er nog steeds sprake is van voldoende groeps-immuniteit.
Mjah maar het is zo`n type die letterlijk voor ontbijt to dinner 10 redbulls weg tikt en dan op je loopt te zeiken dat je de voorraad in de koelkast niet bijgevuld hebt terwijl je zelf die shit niet drinkt. Zoeizo door het corona virus wel meer aan het nadenken gegaan over mijn positie hier.Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:13:
[...]
Hang in there...
Het is voor iedereen wennen. Enige wat we kunnen doen is ons flexibel blijven opstellen.
Dat kan zonder lockdown ook, zodat de gevolg-schade minder is.JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Gezond verstand geldt niet wanneer er emoties zoals bv religies een rol spelen.
Ik denk dat zelfs met een lockdown er nog zoveel nieuwe besmettingen zijn dat er nog steeds sprake is van voldoende groeps-immuniteit.
https://www.telegraaf.nl/...voor-schenden-quarantaineSvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Ik neem aan die dochters bij vader wonen, dus zij hoeven geen 1,5 meter afstand te houden. Gewoon over straat lopen geeft geen enkel risico zolang je afstand houdt. Wat is hier het probleem?
"Beautiful Clean Coal"
Dat je tijdens een lockdown niet over straat hoort te lopen? (ging over colombia als ik t goed las)SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Ik neem aan die dochters bij vader wonen, dus zij hoeven geen 1,5 meter afstand te houden. Gewoon over straat lopen geeft geen enkel risico zolang je afstand houdt. Wat is hier het probleem?
Hier is het inderdaad geen punt, maar ook hier zie je genoeg mensen die zich niet aan de 1.5m afstand houden, om maar iets te noemen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Lockdown is gewoon een vorm van flatten the curve... kijk naar Italië en zie hoe de curve er -met- lockdown uitziet. Het is gewoon een verdere stap om de curve onder controle te krijgen/houden.Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:10:
[...]
Ik snap het ergens wel. Thuiswerken was voorheen niet om ook op de kinderen te kunnen passen maar nu moeten ze ineens ook hulp verlenen bij lesmateriaal uitleggen aan kinderen omdat de scholen dicht zijn. Snap wel dat jij er anders tegenaan kijkt omdat jouw vrouw niet voor een baas hoeft te werken.Wowhead schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:12:
Mooi om te zien hoeveel egocentrische mensen er bestaan.
Ik ben wel een stuk meer gedemotiveert om te werken nu, de rest loopt ook alleen maar te zeiken als je ze wat vraagt
Zoals gezegd; het is voor iedereen even wennen.
Wat voor een gevolg-schade bedoel je?SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Dat kan zonder lockdown ook, zodat de gevolg-schade minder is.
En de burgers, als je naar het optreden van Franse en Spaanse politie kijkt. En dat baart mij ook zorgen. Kwestie van tijd voordat dit verkeerd gaat. Dit gaat namelijk nog maanden duren.Garyu schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:17:
[...]
Lockdown is gewoon een vorm van flatten the curve... kijk naar Italië en zie hoe de curve er -met- lockdown uitziet. Het is gewoon een verdere stap om de curve onder controle te krijgen/houden.
Klopt en op 15 mrt een land in reizen als buitenlander zijnde terwijl duidelijk is dat alle buitenlanders 14 dagen in quarantaine moeten .vectormatic schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:17:
[...]
Dat je tijdens een lockdown niet over straat hoort te lopen? (ging over colombia als ik t goed las)
Hier is het inderdaad geen punt, maar ook hier zie je genoeg mensen die zich niet aan de 1.5m afstand houden, om maar iets te noemen
Dus als mensen zeggen gezond verstand lost het op laten we dan gelijk maar even vaststellen dat het percentage mensen met gezond verstand zo ongeveer 2 % op dit moment
"Beautiful Clean Coal"
Dan maken we er toch 1?psy schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:53:
Poll: Wat is je huidige werksituatie vanwege het coronavirus?
• Volledig thuiswerken
• Deels thuis, deels kantoor
• Volledig op kantoor
Ook een poll maken? Klik hier
Enzo Knol zou bij jullie langs moeten komen, dagje meelopen. Niet voor de sensatie, maar om die honderdduizenden jongeren die hem volgen aan het verstand te brengen waarom hun gedrag moeten veranderen. Want daar zit volgens mij het grootste bewustwordingsprobleem.vhal schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:19:
In het ziekenhuis waar ik werk heerst er zo'n unheimlich gevoel met wat komen gaat. Nagenoeg geen bezoekers en wat je ziet lopen is veelal personeel. Samen met mijn collega's zijn we hard bezig om medische apparatuur klaar te zetten, veelal komt de apparatuur uit andere locaties die nu dicht zijn maar het is nogal een logistiek om alles hier te krijgen. Normaal gesproken hebben we ~12 beademende plekken maar dit is sinds deze week uitgebreid naar 26 beademende bedden...
Helemaal topdanslo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:21:
[...]
Dan maken we er toch 1?
• Volledig thuiswerken
• Volledig op kantoor
[Afbeelding]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat is een beetje een drogreden, want je weet niet hoe die curve eruit had gezien wanneer bepaalde maatregelen niet waren genomen. Ik las overigens dat het ook nog wel tegenvalt met het weren van mensen van de straat. Er zijn zo'n 40.000 mensen aangeklaagd voor vermeende schending van de maatregelen las ik, maar de meesten beroepen zich op het feit dat in de regeling staat dat je je bijvoorbeeld nog wel om en nabij je huis buiten mag bevinden zonder specifieke reden geloof ik.Garyu schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:17:
[...]
Lockdown is gewoon een vorm van flatten the curve... kijk naar Italië en zie hoe de curve er -met- lockdown uitziet. Het is gewoon een verdere stap om de curve onder controle te krijgen/houden.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Even heel hard en koud;Garyu schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:17:
[...]
maar er kan een moment komen dat je moet accepteren dat dit niet tegen te houden is en het virus zijn beloop moet laten gaan. Hiermee zet je indirect een prijskaartje op een mensenleven.
Er komt een situatie dat dit (ondanks alle steun, financiele maatregelen etc) simpelweg niet meer houdbaar is.
Hoop niet dat het aankomt op "survival of the fittest"....
wijze woorden
Veel hoger. Als het echt 2% is dan snap ik die repressie die je in het buitenland ziet. Maar als ik naar de Nederlandse situatie kijk, dan denk ik dat het groepje idioten klein is.leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:20:
[...]
Klopt en op 15 mrt een land in reizen als buitenlander zijnde terwijl duidelijk is dat alle buitenlanders 14 dagen in quarantaine moeten .
Dus als mensen zeggen gezond verstand lost het op laten we dan gelijk maar even vaststellen dat het percentage mensen met gezond verstand zo ongeveer 2 % op dit moment
Ik woon in Oostenrijk, en hier zijn de maatregelen zeer vergelijkbaar. Parken en speeltuienen gesloten, samenscholingsverbod voor groepen >5. Home office is zo goed als verplicht, winkels behalve supermarkten en co zijn dicht.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:18:
[...]
En de burgers, als je naar het optreden van Franse en Spaanse politie kijkt. En dat baart mij ook zorgen. Kwestie van tijd voordat dit verkeerd gaat. Dit gaat namelijk nog maanden duren.
Gisteren even op de fiets naar mijn werk geweest om beeldschermen / docking station / etc te gaan halen. In de parken rijdt overal politie rondt en maant de mensen om niet op bankjes en parken te gaan zitten, maar mogelijk snel weer naar huis / naar binnen te gaan. Overtreders van het samenscholingsverbod wordt opgeroepen uit elkaar te gaan, wordt daar geen gehoor aan gegeven dan worden ze beboet.
De maatregelen zijn nu net verlengd tot paasmaandag, 13 april dus.
Maar er zit een verschil tussen moeten en kunnen. Ik kan prima thuiswerken, want ik heb een laptop, maar ik kan ook niet thuiswerken, want ik heb ook nog fysieke dossiers/stukken en m'n thuiswerkplek levert na verloop van tijd rugklachten op.danslo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:21:
[...]
Dan maken we er toch 1?
• Volledig thuiswerken
• Volledig op kantoor
[Afbeelding]
En als ik op kantoor zit hoef ik in principe geen collega's tegen te komen/ ik kan van afstand hoi roepen en die 1,5m afstand is geen enkel probleem en onderweg naar kantoor kom ik ook geen anderen tegen.
Moet ik nu thuiswerken of niet?
Kijk eens naar 150.000 nederlanders in het buitenlandSvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:23:
[...]
Veel hoger. Als het echt 2% is dan snap ik die repressie die je in het buitenland ziet. Maar als ik naar de Nederlandse situatie kijk, dan denk ik dat het groepje idioten klein is.
please zeg hebben we nu nog steeds niet door wat er aan de hand is
Jij hebt het over de spaanse politie maar heb jij enig idee waarom ze daar op die manier reageren en waarom het virus daar zo explosief stijgt
https://elpais.com/socied...-covid-19-en-directo.html
[ Voor 21% gewijzigd door leekers op 20-03-2020 12:29 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ideetje voor de Speld: "Kabinet verhoogt brandstofaccijns met 4000 euro per tank voor gelijk level playing field"HaNS1443 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:24:
Gelukkig is het beleid wel consequent Even tanken in België kan je 4000 euro boete opleveren, maar niet in iedere gemeente (Crosspost uit "Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?")
Verplicht thuis, maar kan niet mijn werk doen.danslo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:21:
[...]
Dan maken we er toch 1?
• Volledig thuiswerken
• Volledig op kantoor
[Afbeelding]
Ja, dat wordt met klem benadrukt.rik86 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:24:
[...]
Maar er zit een verschil tussen moeten en kunnen. Ik kan prima thuiswerken, want ik heb een laptop, maar ik kan ook niet thuiswerken, want ik heb ook nog fysieke dossiers/stukken en m'n thuiswerkplek levert na verloop van tijd rugklachten op.
En als ik op kantoor zit hoef ik in principe geen collega's tegen te komen/ ik kan van afstand hoi roepen en die 1,5m afstand is geen enkel probleem en onderweg naar kantoor kom ik ook geen anderen tegen.
Hoe moeilijk is het te begrijpen?
Stom voorbeeld;
Collega X is net naar de plee gegaan, 1x gehoest, jij gaat daarna naar de plee, ademt zijn hoest in en tada weer een verspreiding.
Minimaliseer je contact met derden buiten het gezin.
Daar doet de overheid geen uitspraak over. Je mag gewoon naar je werk.rik86 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:24:
[...]
Maar er zit een verschil tussen moeten en kunnen. Ik kan prima thuiswerken, want ik heb een laptop, maar ik kan ook niet thuiswerken, want ik heb ook nog fysieke dossiers/stukken en m'n thuiswerkplek levert na verloop van tijd rugklachten op.
Het hangt af van het beleid van jouw werkgever. Ik kon deze week nog één dag naar het werk (hele kantoor leeg, dus niet gevaarlijk), maar nu is het beleid je mag er alleen nog heen met toestemming van leidinggevende.
In China is het gelukt. In Taiwan is het gelukt. In Zuid-Korea is het gelukt. Ik zie momenteel nog niet in waarom je dat moment zou moeten accepteren als er genoeg voorbeelden zijn waar het virus wél onder controle te krijgen was.Valandil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:23:
[...]
Even heel hard en koud;
maar er kan een moment komen dat je moet accepteren dat dit niet tegen te houden is en het virus zijn beloop moet laten gaan. Hiermee zet je indirect een prijskaartje op een mensenleven.
Er komt een situatie dat dit (ondanks alle steun, financiele maatregelen etc) simpelweg niet meer houdbaar is.
Hoop niet dat het aankomt op "survival of the fittest"....
Dat is uiteindelijk niet doorgegaan heJoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Ik vind dit ook bizar:
Daarbij moet ook aangetekend worden dat dit vorige week was, toen de maatregelen nog vers waren en het niet duidelijk was hoe die 100 regel exact geïnterpreteerd moest worden. Ik weet van meer kerken dat hier enige onduidelijkheid over ontstond, zelfs in overleg met de burgermeester.
Waarom alleen voor kantoorpersoneel ?danslo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:21:
[...]
Dan maken we er toch 1?
• Volledig thuiswerken
• Volledig op kantoor
[Afbeelding]
Het is veel interessanter voor alle werkenden.
'Pas'? Dat is al over vier maanden, hè?TheBrut3 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:09:
[...]
24 juli begint dat pas. Ik snap wel dat ze nog even wachten.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Zijn die al weer uit de lockdown dan?Garyu schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:29:
[...]
In China is het gelukt. In Taiwan is het gelukt. In Zuid-Korea is het gelukt. Ik zie momenteel nog niet in waarom je dat moment zou moeten accepteren als er genoeg voorbeelden zijn waar het virus wél onder controle te krijgen was.
Laten we even vaststellen dat ze het heel wat beter doen dan europa
"Beautiful Clean Coal"
Sir_Lion schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:27:
[...]
Verplicht thuis, maar kan niet mijn werk doen.
Mijn fout, misschien iets teveel vanuit eigen perspectief gemaakt (en waarschijnlijk een hele hoop andere Tweakers).JoStad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Waarom alleen voor kantoorpersoneel ?
Het is veel interessanter voor alle werkenden.
Nee, en het is ook wat voorbarig om te zeggen dat ze het onder controle hebben.
Daarover kan je pas spreken als je meer dan twee weken geen nieuwe besmettingen hebt.
Is dat zo? Europa loopt 'voor' op de Aziatische lockdown-landen en zal er ook eerder vanaf zijn.leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:33:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 12:35 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat kan je niet zo stellen, wij gaan niet op basis van mobiele telefoons bepalen of iemand nog de supermarkt in mag heleekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:33:
[...]
Ik snap het wel. "Kantoor" wordt als synoniem voor "werkplek" gebruikt.danslo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:33:
[...]
[...]
Mijn fout, misschien iets teveel vanuit eigen perspectief gemaakt (en waarschijnlijk een hele hoop andere Tweakers).
Ze zijn collectivistischer ingesteld, en de overheid is ook wat dictatorialer sterker.leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:33:
[...]
Voor survival is dat collectivisme goed, maar ik ben toch wel blij met de meer individualistische Europese mentaliteit.
[ Voor 19% gewijzigd door SvMp op 20-03-2020 12:35 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]