poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:51:
[...]
Thnx
Maar waarom voel ik me er dan zo kut over.. Als ik nu dit op internet of tv zie of hoor gebeuren dan denk ik altijd, "Ik zweer het! Als mij dit overkomt of zie gebeuren, dan zou ik......!!"
En dan zit ik plots zelf echt in die situatie

ijs ruimte! I know, dat schrijf je anders

Maar neem jezelf niet kwalijk dat je bij dit soort oliebollen in een land woont, daar kun jij niets aan doen.
Gewoon prima gehandeld en er is geen klap gevallen, hij mag aan zijn familie gaan uitleggen wat er gebeurd is als zijn kinderen daar naar gaan vragen, niet jouw probleem.
Ik ben zelf 1,90m en heb dus ook een reikwijdte van 1,90 meter om mij heen, wie denkt mijn personal space (die inmiddels zo'n 1,5 meter is) binnen te moeten treden krijgt precies 1 vriendelijke waarschuwing, fase 2 is precies zoals jij verbaal handelde, en geloof mij, ik ben vrij eloquent en kan rustig een kwartier schelden zonder in herhaling te vallen en heb een zware stem. Fase 3 ligt bij fysiek contact, en dat wordt nou juist afgeraden en moet je sowieso nooit willen.
Morgen met een boodschappenlijst ff wat winkels door stormen, ik woon gelukkig in een redelijk ontwikkelde omgeving (uitzonderingen daargelaten) met over het algemeen zich normaal gedragend volk.
Ik gok en hoop dat het morgen gewoon bij een vriendelijke waarschuwing kan blijven maar gezien het huidige tijdsbeeld ben ook ik prima in staat om op te schalen al is dat nooit leuk, maar als 't mot dan mot 't ff.
Blijkbaar dringt de vriendelijke methode niet altijd door tot sommige botte hersens.
Duitsers luisteren over het algemeen wel naar adviezen van autoriteiten, itt eigenwijze Nederlanders die zelf wel bepalen wat goed voor ze is, is gewoon een mentaliteitskwestie.
Duidelijke regels die over het algemeen goed opgevolgd worden daar. Als voorbeeld werd er gisteren een giga cruiseschip van de werf in noord Duitsland over de Eems naar Delfzijl gevaren (niet het beste moment voor een vers cruiseschip) Normaal trekt dat duizenden bezoekers die zo'n kolos gaan bekijken die over een klein riviertje 30km naar zee vaart. Er was door de politie een samenscholingsverbod afgekondigd voor groepen van meer dan 10, ze hadden de afvaart nu middenin de nacht gepland en verder opgeroepen dat iedereen zijn gezond verstand moest gebruiken en niet en masse gaan kijken en dat is gelukt.
Uiteraard wel hier en daar politie en slechts een paar mensen die dit spektakel gezien hebben, iedereen hield zich braaf aan de aanwijzingen omdat men de ernst van de situatie inziet.
Hier de Duitse
Tackleberry over hoe het gegaan is:
[
Voor 30% gewijzigd door
PalingDrone op 20-03-2020 01:31
]