Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.664 views

Onderwerpen

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-11 17:18

Roytoch

Nietes

franssie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:08:
[...]

Heel flauw - maar jij begon deze discussie dus ... waar is jouw onderbouwing?
Wel flauw als je anderen om bronnen gaat vragen als je zelf in het rond aan het schieten bent niet?
DVHN had in eind 2015 96k lezers naar eigen zeggen. Daar komen toch een aantal kranten nog flink overheen, volgens dit wikipediatabelletje.

Volgens mij is DVHN aardig terughoudend inclusief de melding 'het kan nog vele maanden duren', en is vooral de universiteitskrant en in mindere mate RTVnoord nogal positief.

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen; RTVnoord is stiekem natuurlijk wel een zendertje (ik kom daar vandaan dus mag 't zeggen), en DVHN is een vrij grote streekkrant.

[ Voor 20% gewijzigd door Roytoch op 20-03-2020 00:14 ]

Welles

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 17:22

ACID-dude

Make More Music!

Roytoch schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:11:
[...]

DVHN had in eind 2015 96k lezers naar eigen zeggen. Daar komen toch een aantal kranten nog flink overheen, volgens dit wikipediatabelletje.

Volgens mij is DVHN aardig terughoudend inclusief de melding 'het kan nog 18 manaden duren', en is vooral de UK en in mindere mate RTVnoord nogal positief. Dat zijn wel streekvehikels uiteraard.

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen; RTVnoord is stiekem natuurlijk wel een zendertje (ik kom daar vandaan dus mag 't zeggen), en DVHN is een vrij grote streekkrant.
Akkoord, dit: "Dagelijks lezen meer dan 255.000 mensen het nieuws in het Dagblad van het Noorden", zal wel een beetje spelen met de cijfers zijn. Verder eens met wat je zegt. Ook "hier" bedrijven mensen serieuze journalistiek. Geen reden om daar denigrerend over te doen.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
franssie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:08:
[...]

Heel flauw - maar jij begon deze discussie dus ... waar is jouw onderbouwing?
Wel flauw als je anderen om bronnen gaat vragen als je zelf in het rond aan het schieten bent niet?
Ik volg de laatste dagen verschillende nieuwsbronnen. Nederlands, Belgisch, Duits, Frans. Ik zie elke dag een paar van dit soort berchten voorbij komen. Het is de universiteit van Groningen, het is de Universiteit van Gent, of het is een laboratorium in Duitsland...

Natuurlijk... Het zou geweldig zijn als we als Nederlanders, of als Groningers een wereldwijd probleem op zouden kunnen lossen. Maar als de bron de universiteitskrant en de lokale krant is, dan wacht ik toch even liever de wetenschappelijke artikelen af...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 17:22

ACID-dude

Make More Music!

Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:14:
[...]

Maar als de bron de universiteitskrant en de lokale krant is, dan wacht ik toch even liever de wetenschappelijke artikelen af...
Het nieuws gaat hier nu te snel voor. Natuurlijk ben ik ook pas overtuigd na voldoende wetenschappelijk bewijs. Echter, dat maakt nog niet dat regionale kranten puur regionale successen zouden promoten.

[ Voor 3% gewijzigd door ACID-dude op 20-03-2020 00:18 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48
Het Malaria medicijn wordt elders in de wereld ook verder uitgewerkt dus heel bijzonder is de vondst niet behalve dat deze te inhaleren is. Zie: https://www.reuters.com/a...-treatments-idUSKBN2161QQ

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 05:32
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:14:
[...]

Maar als de bron de universiteitskrant en de lokale krant is, dan wacht ik toch even liever de wetenschappelijke artikelen af...
Waarom doe je dat dan niet?
Je gaat er nogal hard in.
Het is hier nieuws en nog niet gemeld, wat doen oplages er toe.

On topic:
Ik geloof dat het idd 4 week kan duren ivm 2 week incubatietijd, dan pas weet men of het remt .

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Oekiejoekie
Mel33 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:24:
[...]

Waarom doe je dat dan niet?
Je gaat er nogal hard in.
Het is hier nieuws en nog niet gemeld, wat doen oplages er toe.
Omdat universiteiten ook gewoon een media-top-100 hebben, Wordt je genoemd in de media, dan is het één punt. wordt de organisatie genoemd, dan is het twee punten. en voor meer invloedrijke media is het meer punten.

Ook in de wetenschap is het soms ook gewoon punten scoren...

• Mel33
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:32:
[...]

Omdat universiteiten ook gewoon een media-top-100 hebben, Wordt je genoemd in de media, dan is het één punt. wordt de organisatie genoemd, dan is het twee punten. en voor meer invloedrijke media is het meer punten.

Ook in de wetenschap is het soms ook gewoon punten scoren...
Oke dat is echt heel erg interessant, jij weet er wel veel van. Goh dus daarom is rtvnoord en de unie krant niet de waarheid aan het vertellen
Oke weer wat geleerd :P

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:51:
[...]

Thnx :')

Maar waarom voel ik me er dan zo kut over.. Als ik nu dit op internet of tv zie of hoor gebeuren dan denk ik altijd, "Ik zweer het! Als mij dit overkomt of zie gebeuren, dan zou ik......!!"

En dan zit ik plots zelf echt in die situatie :/
ijs ruimte! I know, dat schrijf je anders ;)
Maar neem jezelf niet kwalijk dat je bij dit soort oliebollen in een land woont, daar kun jij niets aan doen.
Gewoon prima gehandeld en er is geen klap gevallen, hij mag aan zijn familie gaan uitleggen wat er gebeurd is als zijn kinderen daar naar gaan vragen, niet jouw probleem.
Ik ben zelf 1,90m en heb dus ook een reikwijdte van 1,90 meter om mij heen, wie denkt mijn personal space (die inmiddels zo'n 1,5 meter is) binnen te moeten treden krijgt precies 1 vriendelijke waarschuwing, fase 2 is precies zoals jij verbaal handelde, en geloof mij, ik ben vrij eloquent en kan rustig een kwartier schelden zonder in herhaling te vallen en heb een zware stem. Fase 3 ligt bij fysiek contact, en dat wordt nou juist afgeraden en moet je sowieso nooit willen.
Morgen met een boodschappenlijst ff wat winkels door stormen, ik woon gelukkig in een redelijk ontwikkelde omgeving (uitzonderingen daargelaten) met over het algemeen zich normaal gedragend volk.
Ik gok en hoop dat het morgen gewoon bij een vriendelijke waarschuwing kan blijven maar gezien het huidige tijdsbeeld ben ook ik prima in staat om op te schalen al is dat nooit leuk, maar als 't mot dan mot 't ff.
Blijkbaar dringt de vriendelijke methode niet altijd door tot sommige botte hersens.
Amaze86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:07:
Die duitsers doen het echt goed op dit moment,hebben ze iets gevonden wat werkt tegen corona? Erg weinig doden vergeleken met NL,spanje,italie.
Duitsers luisteren over het algemeen wel naar adviezen van autoriteiten, itt eigenwijze Nederlanders die zelf wel bepalen wat goed voor ze is, is gewoon een mentaliteitskwestie.
Duidelijke regels die over het algemeen goed opgevolgd worden daar. Als voorbeeld werd er gisteren een giga cruiseschip van de werf in noord Duitsland over de Eems naar Delfzijl gevaren (niet het beste moment voor een vers cruiseschip) Normaal trekt dat duizenden bezoekers die zo'n kolos gaan bekijken die over een klein riviertje 30km naar zee vaart. Er was door de politie een samenscholingsverbod afgekondigd voor groepen van meer dan 10, ze hadden de afvaart nu middenin de nacht gepland en verder opgeroepen dat iedereen zijn gezond verstand moest gebruiken en niet en masse gaan kijken en dat is gelukt.
Uiteraard wel hier en daar politie en slechts een paar mensen die dit spektakel gezien hebben, iedereen hield zich braaf aan de aanwijzingen omdat men de ernst van de situatie inziet.
Hier de Duitse Tackleberry over hoe het gegaan is:

[ Voor 30% gewijzigd door PalingDrone op 20-03-2020 01:31 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:19

Nox

Noxiuz

St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:17:
Ik wens de politie en het leger ook heel veel succes met het handhaven van een lockdown :D dat gaat natuurlijk nooit werken in Nederland, machtsafstand is veel te klein.
Als het leger de straat op gaat is het wel anders vermoed ik. Maarja... welk leger? :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:17:
Ik wens de politie en het leger ook heel veel succes met het handhaven van een lockdown :D dat gaat natuurlijk nooit werken in Nederland, machtsafstand is veel te klein.
om een lockdown te kunnen handhaven is het leger voor nodig....het aantal politiemensen op straat is de laatste jaren dusdanig wegbezuinigd dat dat lang niet meer toereikend is voor échte calamiteiten landelijk in iedere gemeente/stad
Nox schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 01:11:
[...]

Als het leger de straat op gaat is het wel anders vermoed ik. Maarja... welk leger? :+
:X :X

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-03-2020 01:24 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
matthijst schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:50:
Over 2-4 weken komt de uitslag van de test van 10.000 bloed donaties afgelopen week.
Helaas mag ik pas over 4 maanden geven vanwege een ijzertekort. Ik zou met nog meer liefde doneren dan anders.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:16

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Wat doen jullie nou? als je een oudje tegen komt op straat die hulp nodig heeft? Gevallen of bijvoorbeeld een rolstoel die vast zit ofzo?

Usenet handleidingen

• ZaZ
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Sowieso is een lockdown een beetje een arbitrair gebeuren. Je mag dan bijvoorbeeld wel naar je werk als dat nodig is of wel naar de supermarkt.
Nou, dan moet je dus altijd naar je werk of de supermarkt. Gaan ze meefietsen om te kijken of dat ook echt wel zo is? Het is denk ik dat meer een ontmoediging, maar als je maar bijdehand genoeg bent heeft dat eigenlijk geen resultaat. Daarmee zeg ik overigens niet dat het per definitie niet zinvol is.

Lekker op de bank

• ZaZ
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

TheDudez schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 02:14:
Wat doen jullie nou? als je een oudje tegen komt op straat die hulp nodig heeft? Gevallen of bijvoorbeeld een rolstoel die vast zit ofzo?
Helpen? We gaan het toch wel krijgen. Het gaat er meer om dat de gewoontes aangepast worden zodat we het niet allemaal tegelijk krijgen.
Oudjes zie je niet op straat bij bosjes neervallen dus is het niet eens een discussie wat mij betreft.

edit:
Mischien een leuke aanvulling: In het geval van een Corona-vrij Europa stel ik de vraag;
Wat als je een oudje in het kanaal ziet vallen, ga je dan in het water springen om te helpen?
"Natuurlijk!" zou je waarschijnlijk zeggen. Dat is eigenlijk ook wat er van je verwacht wordt.
Maar volgens het 'victim-rescuer'-principe loop je daarbij een kans van ruim 10% om te sterven.
Dat is nog vele malen hoger dan de kans dat jij als gezond jong persoon (aanname) sterft aan het Corona virus. En dan gaan we er dus gemakshalve vanuit dat de persoon in jouw voorbeeld 100% zeker Corona heeft en jij ook 100% zeker het virus oploopt. Dat is al vrij onwaarschijnlijk en dus daarbij komt nog de hele grote kans dat je het in de komende 2 maanden alsnog oploopt.

Kans op sterfte per reddingsactie 13,3% / per persoon 6,2%
bron

[ Voor 48% gewijzigd door ZaZ op 20-03-2020 02:52 ]

Lekker op de bank

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 01:17:
[...]
om een lockdown te kunnen handhaven is het leger voor nodig....het aantal politiemensen op straat is de laatste jaren dusdanig wegbezuinigd dat dat lang niet meer toereikend is voor échte calamiteiten landelijk in iedere gemeente/stad
[...]
Nu veel mensen binnen blijven, de horeca dicht zit, evenementen niet doorgaan en er geen sportwedstrijden zijn toegestaan is er opeens op een magische manier veel meer politiecapaciteit beschikbaar, al die ongein die nu niet meer mag of kan vreet gewoon uren die nu anders ingezet kunnen worden.
Marechaussee (militaire politie) hebben we ook nog en die kunnen prima politietaken doen, daar zijn ze tenslotte ook voor opgeleid.
Andere taken kan de landmacht goed uitvoeren, voor basic inzet heb je echt niet een politieopleiding nodig, mankracht genoeg, en al helemaal omdat alle buitenlandse oefeningen afgeblazen zijn.
Vergis je niet wie allemaal de politie kunnen ondersteunen en/of de orde en veiligheid op straat kunnen bewaren.
Normaal zit je ook met een gedeelte politiepersoneel wat op vakantie is, grofgezegd ongeveer 1/12e. Dat speelt nu ook niet meer want vakantie vieren kan nu ook ff niet.

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 20-03-2020 03:04 ]

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:25
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:12:
Is er een website waar je het aantal besmettingen per dag per land kan volgen? Ik krijg namelijk net de onderstaande grafiek toegestuurd en ik heb geen idee of de cijfers kloppen en wat ik hiervan moet vinden dus:

[Afbeelding]
Ik vind dit ook wel een fijne site:
https://coronastats.co/

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:12:
Is er een website waar je het aantal besmettingen per dag per land kan volgen? Ik krijg namelijk net de onderstaande grafiek toegestuurd en ik heb geen idee of de cijfers kloppen en wat ik hiervan moet vinden dus:

[Afbeelding]
https://www.tableau.com/covid-19-coronavirus-data-resources

Met software er bij om je eigen visualisaties te maken

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021

"Beautiful Clean Coal"

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 01:17:
[...]

[...]

Het aantal politiemensen is niet dusdanig wegbezuinigd dat men dit niet aankan. Dit heeft de politie namelijk nooit aangekund. Je kunt de sterkte van het politiekorps niet bouwen op een mogelijke landelijke calamiteit, daar heb je echt defensie voor nodig.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast worden ook politie agenten ziek. Er zitten er inmiddels voldoende verplicht thuis.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03
Ik dacht dus net even online een digitale vthermometer te kopen zodat we in de gaten kunnen houden of we boven de 38 komen of niet.

Nergens meer te vinden, of woekerprijzen. Wordt dus lekker old school meten.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:45
De_Bastaard schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:49:
Ik dacht dus net even online een digitale vthermometer te kopen zodat we in de gaten kunnen houden of we boven de 38 komen of niet.

Dat had ik vorige week vrijdag al. Kon toen alleen online bij drogist.nl nog wat vinden. Die zou dinsdag geleverd worden, maar komt nu als het goed is vandaag.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-11 22:22
Weet iemand hier of je als Nederlander nog wel naar België mag voor essentiële zaken zoals benzine en bier? En is hier een bron van? Als ik bijvoorbeeld op Nieuwsblad kijk staat daar dat de tankstations en supermarkten open zijn en het niet per se verplicht is om naar de dichtstbijzijnde supermarkt te gaan.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:49
Gewoon helpen uiteraard.

Verwijderd

De_Bastaard schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:49:

Misschien op AliExpress bestellen? Dan heb je hem in iedere geval voordat de crisis voorbij is, of ja ik hoop eigenlijk dat het normale leven over een maand weer hervat word..... dit is niet leuk hoor.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:44
PalingDrone schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:54:
[...]

Duitsers luisteren over het algemeen wel naar adviezen van autoriteiten,
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:10:
[...]

Duitsers houden meer afstand
Sorry, maar jullie wonen duidelijk niet in het grensgebied. Ook Duitsers gaan de grens over, houden geen afstand, staan in groepen etc.
Al eerder gezegd door @Phusebox. Dat Duitsers zo goed luisteren is een mythe die erg hardnekkig is.

Waarom Duitsland het zo goed doet is mij niet helemaal duidelijk. Zou zelfs een verschil in meetmethode kunnen zijn.
Gaat iemand dood aan onderliggend lijden waar corona het laatste zetje gaf, of gaat iemand dood aan corona vanwege onderliggend lijden.

Dat zouden al heel grote verschillen opleveren

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 20-03-2020 08:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Oekiejoekie
HaNS1443 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:05:
Weet iemand hier of je als Nederlander nog wel naar België mag voor essentiële zaken zoals benzine en bier? En is hier een bron van? Als ik bijvoorbeeld op Nieuwsblad kijk staat daar dat de tankstations en supermarkten open zijn en het niet per se verplicht is om naar de dichtstbijzijnde supermarkt te gaan.
Vooralsnog is het gewoon de grens over zonder beperkingen. Maar ik zag wel dat er links en rechts lokale controles aangekondigd werden. Bijvoorbeeld bij Zeeuws-Vlaanderen/Vlaamse kust en rond Maastricht/Lanaken. Je kunt de grens over, maar het zijn dagkoersen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:06:
[...]

Misschien op AliExpress bestellen? Dan heb je hem in iedere geval voordat de crisis voorbij is, of ja ik hoop eigenlijk dat het normale leven over een maand weer hervat word..... dit is niet leuk hoor.
Forget it.. Dit gaat veel langer duren.
Maar we gaan zeker normaliseren over een paar weken. Al was het maar omdat we meer gewend zijn en bepaalde dingen ook gaan accepteren. Maar dit virusje blijft voorlopig wel bij ons.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03
GAIAjohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:09:
[...]

[...]

Sorry, maar jullie wonen duidelijk niet in het grensgebied. Ook Duitsers gaan de grens over, houden geen afstand, staan in groepen etc.
Al eerder gezegd door @Phusebox. Dat Duitsers zo goed luisteren is een mythe die erg hardnekkig is.
Eens. Mijn broer was gisteren bij de Rewe en van afstand houden en niet kuchen was geen sprake.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:37

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4nVyy7g8SvwSiN4VVbNbUFLWSA=/f/image/DDDJBuoo6cUJQlCRI8DXJOw3.png

Dit is te idioot voor woorden dat deze mensen nergens mogen plassen. Het moet niet gekker worden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

[...]

[...]

Duitsers zijn net Nederlanders, maar dan een stuk minder open. De helft vertrouwd de Duitse regering ook niet en heeft een hekel aan hun Koningin, Angela Merkel.

En als Duitsers zo goed luisterde? Waarom parkeren in Düsseldorf dan zoveel fout? Ze hebben er gewoon schijt aan hoor, dus waarom zouden die zelfde Duitsers zich aan de door de regering opgestelde regels houden.

PS in België is de benzine inderdaad belachelijk goedkoop: in Maasmechelen bij Gabriels € 1,05 per liter E10. Het is dat het 30km rijden is.... anders had ik het wel gedaan.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:23
Ze denken dat er in Wuhan inmiddels bijna 2 miljoen besmet zijn (19%). Dan valt het aantal doden nog behoorlijk mee.

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.02.12.20022434v2

Haters everywhere but I don’t really care

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SF_yNWPMUImoLsdy6GpB1R08Ahc=/f/image/9u0D6ZCwxJWZ55a2CrTJdEox.png

:X

Tuurlijk niet, gewoon helpen hoor d:)b

En ik zou het zelfs zonder nadenken doen waarschijnlijk, als het om iets ernstigs zou gaan.. miscchien ook niet helemaal handig, maarja

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:16:
Ze denken dat er in Wuhan inmiddels bijna 2 miljoen besmet zijn (19%). Dan valt het aantal doden nog behoorlijk mee.

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.02.12.20022434v2
Ze, zijn 3 mensen
This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.
En het is van 13 maart, in deze tijd een eeuwigheid geleden

Verwijderd

Marokko heeft de noodtoestand uitgeroepen en Geert Wilders heeft eindelijk zijn zin: want veel Nederlandse Marokkanen, zitten daardoor vast in Marokko. Die gaan daar jaarlijks op vakantie rond deze tijd en kunnen nu niet meer terug naar Nederland.

Oh wacht tot zondagmiddag kunnen ze het land nog verlaten, daarna gaan de grenzen definitief op slot. Maar vele hebben moeite met weg komen, volgens het bericht op NOS.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 08:27 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Waarom Duitsland het zo goed doet is mij niet helemaal duidelijk. Zou zelfs een verschil in meetmethode kunnen zijn.
Gaat iemand dood aan onderliggend lijden waar corona het laatste zetje gaf, of gaat iemand dood aan corona vanwege onderliggend lijden.
Dubieuze bron, alhoewel hij het wel vaak bij het rechte eind heeft:
[Twitter: https://twitter.com/cardio_jacco/status/1240766522076921857]
[Twitter: https://twitter.com/cardio_jacco/status/1240771048880123910]

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 20-03-2020 08:25 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:25:
[...]

[Twitter]
[Twitter]
Leuk die hoge ICU capaciteit, maar in Nederland zitten wij nog niet aan onze max dus die gaat niet op.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:25:
[...]

[Twitter]
[Twitter]
Alleen al die IC capaciteit kunnen ze niet eens gebruiken wegen tekort aan personeel.
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• leekers
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:24:
Marokko heeft de noodtoestand uitgeroepen en Geert Wilders heeft eindelijk zijn zin: want veel Nederlandse Marokkanen, zitten daardoor vast in Marokko. Die gaan daar jaarlijks op vakantie rond deze tijd en kunnen nu niet meer terug naar Nederland.
Ik wordt een beetje moe van de verhalen van mensen die meenden op vakantie te kunnen gaan en nu niet terugkunnen .

Als ik het verhaal van Ecuador zie dan was er meer dan 1 week bekend dat de grenzen dicht zouden gaan voor binnen komend en uitgaand verkeer .
Vervolgens denken een aantal nederlandse toeristen dit geheel te kunnen negeren en als dan een vliegveld wordt geblokkeerd in een provincie die verreweg de meeste besmettingen van het land heeft beginnen ze te huilen .

Het wordt zolangzamergand eens tijd dat iedereen die nog denkt op vakantie te kunnen gaan ook de regels van het betreffende land accepteerd en gewoon 14 dagen in quarantaine gaat zonder te zeuren .

"Beautiful Clean Coal"

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 15:02
vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:47:
Ik verwonderde me gisteren ook over hoeveel "hangjeugd" er overal nog stond savonds, en kwam toen op een mooi idee, wat als ze bij acti-blizzard nu eens een "free week" doen voor de nieuwste CoD of zo? Als Sony/MS dan ook nog een mooie actie doen op consoles en PSN/XBL gratis maken krijgen we de jeugd wel binnen :P
Klopt, ik loop regelmatig rondjes door de binnenstad hier vanwege het sluiten van mijn sport mogelijkheden. Afgelopen weekend zag je veel jongeren die nog volop uitgingen en gisteravond zag ik ook buiten veel groepjes, dicht tegen elkaar aan in bushokjes met hun telefoon bezig etc.

Denk dat het lastig is om die groep binnen te houden, daarnaast kun je je afvragen hoe schadelijk het is. Wellicht zijn zij het eerste muurtje van Rutte ;)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Alleen al die IC capaciteit kunnen ze niet eens gebruiken wegen tekort aan personeel.
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70
Als het waar is wat hij schrijft dan verklaart dat wel 'waarom Duitsland het zo goed doet'. Als je de overledenen niet test scheelt dat natuurlijk flink in de cijfers.

Verwijderd

leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Ik wordt een beetje moe van de verhalen van mensen die meenden op vakantie te kunnen gaan en nu niet terugkunnen .

Als ik het verhaal van Ecuador zie dan was er meer dan 1 week bekend dat de grenzen dicht zouden gaan voor binnen komend en uitgaand verkeer .
Vervolgens denken een aantal nederlandse toeristen dit geheel te kunnen negeren en als dan een vliegveld wordt geblokkeerd in een provincie die verreweg de meeste besmettingen van het land heeft beginnen ze te huilen .

Het wordt zolangzamergand eens tijd dat iedereen die nog denkt op vakantie te kunnen gaan ook de regels van het betreffende land accepteerd en gewoon 14 dagen in quarantaine gaat zonder te zeuren .
En dan mag de ambassade deze Nederlanders weer gaan helpen: gelukkig hebben de meeste Nederlanders in Marokko ook een Marokkaans paspoort, dus kunnen ze gezellig daar blijven.

Maar wij zijn bewust met de auto op reis geweest, dan kom je wel terug zolang je de ontwikkelingen in de gaten houdt. Toen de pleuris in Tirol uitbrak, was ik in Oostenrijk bij Hallstatt. Uiteindelijk ruim op tijd teruggekomen en godzijdank is de Duitse grens, bij Nederland nog open.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Portemonnee stelen en hard weg rennen....

Nee, gewoon helpen dus (dus ook eerst vraag stellen of ze hulp willen en op welke manier) . Menselijk contact is niet verboden en zelfs noodzakelijk. Afstand waar mogelijk is en nabijheid onnodig. Iemand die hulp nodig heeft, heeft niets aan afstand. Dus dan is nabijheid nodig en dus gewoon doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Radiostations in heel Europa draaien deze ochtend om 8.45 uur tegelijkertijd de klassieker You'll Never Walk Alone van Gerry & The Pacemakers. Het gaat om een actie die bedacht en opgezet is door 3FM-dj Sander Hoogendoorn. Hij hoopt heel Europa met elkaar te verenigen in de huidige coronacrisis.

In Nederland doen vrijwel alle grote zenders mee van alle publieke zenders tot Radio 10, Veronica, Radio 538, Qmusic en 100% NL. Hetzelfde geldt voor België en ook grote spelers in Groot-Brittannië als BBC Radio 1 en Radio 2 zijn aangesloten

Verwijderd

D-Ed schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:42:
Radiostations in heel Europa draaien deze ochtend om 8.45 uur tegelijkertijd de klassieker You'll Never Walk Alone van Gerry & The Pacemakers. Het gaat om een actie die bedacht en opgezet is door 3FM-dj Sander Hoogendoorn. Hij hoopt heel Europa met elkaar te verenigen in de huidige coronacrisis.

In Nederland doen vrijwel alle grote zenders mee van alle publieke zenders tot Radio 10, Veronica, Radio 538, Qmusic en 100% NL. Hetzelfde geldt voor België en ook grote spelers in Groot-Brittannië als BBC Radio 1 en Radio 2 zijn aangesloten
Krijg een beeld van grote groepen mensen die hand in hand meezingen ;)

Sympathiek initiatief!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27
_Anvil_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:32:
[...]

Denk dat het lastig is om die groep binnen te houden, daarnaast kun je je afvragen hoe schadelijk het is. Wellicht zijn zij het eerste muurtje van Rutte ;)
Uiteindelijk gaan die ook weer terug naar huis om te eten/slapen etc. En daar steken ze dan de rest van de familie aan.

Oh wat is het toch fijn om kinderloos te zijn >:) ,

• Nox

Nox

Noxiuz

Quad schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:51:
[...]

Alleen lijkt de kans op overleven bij jou groter dan bij je oma. Dus kan jij beter 't virus vangen zodat jij je oma over een jaar nog kan zien.

[...]

Volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om je laptop op een hogere positie te zetten, extern toetsenbord en muis erbij en klaar.
Tuurlijk, laptop als desktop inzetten en je bent er. Maar waarom zou ik dan niet gewoon een desktop gebruiken als ik die al heb staan? Moet ik een bureaustoel aan de eettafel zetten en het halve kantoor versjouwen. Buiten dat vind ik video niet zo boeiend, maar om toch 'normaal' contact met je collega's te houden is dat wellicht wel goed.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

D-Ed schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:42:

Het virus zal erg onder de indruk zijn. Misschien kunnen wel ook allemaal profielfoto wijzigen op Facebook! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 08:49 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Het virus zal erg onder de indruk zijn. Misschien kunnen wel ook allemaal profielfoto wijzigen op Facebook! :+
jij hebt duidelijk veel azijn gehamsterd laatste dagen...

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 16:58
Pierre schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:15:
[Afbeelding]

Dit is te idioot voor woorden dat deze mensen nergens mogen plassen. Het moet niet gekker worden.
Ik (vrachtwagen chauffeur) was gisteren bij een grote slachterij in Duitsland en de wc waar ik normaliter van gebruik mocht maken was afgesloten voor derden. Na lang aandringen mocht ik schoorvoetend gebruik maken van een toilet op kantoor. Ik kreeg nog wel even een sneer mee dat mijn werkgever hier nog wel van zou horen.

We werken ons helemaal de pleuris om alles wat draaiend te houden dus soms worden zelfs wc bezoeken tot het laatste moment uitgesteld en om dan voor een dichte wc deur te staan is erg frustrerend.

Dit is niet overal zo hoor maar als zoiets gebeurt zit het wel een beetje tegen het mensonterende aan. Gelukkig kunnen we ons nog druk maken over de downgrade in kwaliteit van netflix. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Prachtig nummer dat you’ll never walk alone

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Mel33
Hoe kunnen ze nou you never walk alone gaan inzetten, je ligt alleen in de isolatie dood te gaan, of zou dat komen omdat we het echte ziektebeeld niet vaak genoeg krijgen te zien op de reguliere omroepen.

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:45:
[...]

Krijg een beeld van grote groepen mensen die hand in hand meezingen ;)

Sympathiek initiatief!
Net als het klappen van een paar dagen geleden laten we onze dochter dit allemaal bewust meemaken (is bijna 10). Ze krijgt een mooie saamhorigheidsgevoel van dit alles. Ook het contact met haar juffrouw via de mail en volgende week MS Teams draagt daar aan bij.. Een bijzondere tijd die zei (en wij) nooit meer vergeten..

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 15:02
Mel33 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:54:
Hoe kunnen ze nou you never walk alone gaan inzetten, je ligt alleen in de isolatie dood te gaan, of zou dat komen omdat we het echte ziektebeeld niet vaak genoeg krijgen te zien op de reguliere omroepen.
Soms zou ik zo graag een Thumbs down button willen op tweakers....

• Vorkie
  • Niet online
Albert Heijn stelt 'boodschappenuurtje' in voor ouderen
Albert Heijn gaat een zogenoemd boodschappenuurtje instellen voor mensen die ouder zijn dan 70 jaar. Zij kunnen vanaf maandag op werkdagen tussen 07.00 en 08.00 uur hun boodschappen doen. Daarna gaan de filialen van de supermarktketen pas open voor anderen. "Op deze manier kan iedereen prettig en veilig boodschappen blijven doen", laat de supermarktketen weten in een persbericht.
Dat willen ze niet! Ze willen altijd wanneer de ouders net de kids naar school hebben gebracht en wanneer de mensen net vanuit hun werk komen! :+

/sarcasme.

• Mel33
_Anvil_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Soms zou ik zo graag een Thumbs down button willen op tweakers....
Want er is geen toepasselijker nummer, ik vind hem gewoon niet helemaal passen.

• autje
Als je dood ligt te gaan heb je wel wat anders aan je hoofd dan radio luisteren.

• D-Ed
  • Niet online
Tijdens de Vietnam oorlog hadden de Amerikanen een radiostation dat de manschappen hielp de moed erin te houden terwijl ze wisten dat ze iedere dag (of hun maten) iedere dag konden overlijden..

Zelfs de Vietnamezen luisterde dat radiostation omdat ze de muziek konden waarderen.. Dus tja..

We kunnen er als maatschappij (over de wereld) mee aantonen dat we op bepaalde momenten aan die mensen en alle mensen die hulp bieden denken.. Ik ken veel mensen die in de zorg etc. werken.. Die putten uit dit soort initiatieven veel kracht..

• Oekiejoekie
Mel33 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:59:
[...]

Want er is geen toepasselijker nummer, ik vind hem gewoon niet helemaal passen.
Waar zat je aan te denken ? We're on the road to nowhere ? Highway to hell ? :D

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:01:
[...]

Stairway to heaven :+

• Stoney3K
  • Laatst online: 03-11 15:39

Stoney3K

Flatsehats!

AW_Bos schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:13:
[...]

Als dit goed werkt, geef deze man een kneiterhoog standbeeld a.u.b., een wereldse staande ovatie en een award _O_
Nobelprijs noemen we dat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 19:54
[...]

Mad World (en dan de Donny Darko versie, van Gary Jules).
Die is lekker om de motivatie erin te houden /s

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

In the year 2525 (if man is still alive) ;(

• leekers
Is dit misschien de reden dat je in Nederland niets over testen hoort ?

https://www.dvhn.nl/groni...coronavirus-25482285.html

4-5 %van de geteste personen besmet en merendeel buiten ziekenhuis opgelopen ?

"Beautiful Clean Coal"

• ijdod
  • Laatst online: 04-11 18:44
Erg relevant nu:

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

In the end, linkin Park, sorry kon het niet laten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Nox

Nox

Noxiuz

De buurman is weer verder gegaan met de verbouwing waar hij 12 jaar terug mee gestopt was. Geweldig, zit je dan thuis te werken :')

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:37

Pierre

Van nature lui!

Nox schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:21:
De buurman is weer verder gegaan met de verbouwing waar hij 12 jaar terug mee gestopt was. Geweldig, zit je dan thuis te werken :')
Die heeft gehamsterd bij de bouwmarkt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:46
Agent47 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:17:
[...]

In the end, linkin Park, sorry kon het niet laten.
Vrouwlief en ik hebben een eigen variant gemaakt van onderstaand. De titel kun je wel raden. :+

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Om 19:00 toespraak van de Koning.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Stoney3K schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:03:
[...]

Nobelprijs noemen we dat.
Dat woord was ik even kwijt. Thanx!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrmxxIg2d5uykpMBvUK0cdd0j2s=/f/image/whWmmW86wgE5djdDzbAamLVl.png

De Albert Heijn opent zijn filialen speciaal voor de oudere, zwakkere en verzorgende personeel. Vanaf komend maandag.

• autje
chim0 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Vrouwlief en ik hebben een eigen variant gemaakt van onderstaand. De titel kun je wel raden. :+

[YouTube: The Knack - My Sharona (Official Video)]
Dit nummer zit al weken in mijn hoofd >:) .

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Over dat hele chloroquine verhaal he..

Heeft iemand hier (@Oekiejoekie?) een handig antwoord op dit soort paniek berichten die Twitter aan het overstromen zijn?

[Twitter: https://twitter.com/Queenoftheunse1/status/1240904879566094336?s=20]

En het gaat nog veel verder.. ook dat het al maanden bekend is en dat de regering het met opzet heeft achtergehouden en Trump heeft het ook al een maand geleden gezegd, maar wirdt genegeerd etc.. 8)7

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:46
autje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Dit nummer zit al weken in mijn hoofd >:) .
Bij mij ook. Denk niet dat we de enige zijn. Echt geniaal! De lyrics ook, alsof het ervoor gemaakt is. _/-\o_

Vooral dit stukje:
When you gonna get to me, get to me
It is just a matter of (time Sharona)
_O-

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 20-03-2020 09:31 ]

• Oekiejoekie
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:29:
Over dat hele chloroquine verhaal he..

Heeft iemand hier (@Oekiejoekie?) een handig antwoord op dit soort paniek berichten die Twitter aan het overstromen zijn?

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[embed]https://twitter.com/VijverFloris/status/1237979769775575040?s=20/[embed]

En het gaat nog veel verder.. ook dat het al maanden bekend is en dat de regering het met opzet heeft achtergehouden en Trump heeft het ook al een maand geleden gezegd, maar wirdt genegeerd etc.. 8)7
Ja. Blijf rustig. Baseer je bij voorkeur op meerdere bronnen. En nee, Facebook en Twitter zijn in principe geen bron.

• leekers
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:26:
[Afbeelding]

De Albert Heijn opent zijn filialen speciaal voor de oudere, zwakkere en verzorgende personeel. Vanaf komend maandag.
Mensen met een zwakke gezondheid staat er nou dat gaat goed druk worden de gemiddelde Nederlander kennende .

"Beautiful Clean Coal"

Verwijderd

leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:33:
[...]

Mensen met een zwakke gezondheid staat er nou dat gaat goed druk worden de gemiddelde Nederlander kennende .
Ze willen ook niet gaan controleren: maar als je kerngezond bent, dan heb je niks te zoeken tijdens het oudere uurtje. Maar normaalgesproken gaan de meeste Albert Heijn filialen pas om 8 uur open, dus ze gaan basically een uur eerder open voor de ouderen.

• leekers
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Ze willen ook niet gaan controleren: maar als je kerngezond bent, dan heb je niks te zoeken tijdens het oudere uurtje. Maar normaalgesproken gaan de meeste Albert Heijn filialen pas om 8 uur open, dus ze gaan basically een uur eerder open voor de ouderen.
Heb je meegekregen dat in engeland jongeren met een "zwakke gezondheid" de oudjes uit de rij wegduwden om binnen te komen ?

"Beautiful Clean Coal"

• ralpje
  • Registratie: November 2003

ralpje

Deugpopje

Ik wacht op het moment dat supermarkten aankondigen 24/7 open te gaan om de bezoekers zoveel mogelijk te spreiden, met een aantal blokken speciaal voor doelgroepen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Ja. Blijf rustig. Baseer je bij voorkeur op meerdere bronnen. En nee, Facebook en Twitter zijn in principe geen bron.
Ja ik bedoel een bron ofzo ;) Want het wordt overal gedaan dat dit het heilige middel is, terwijl we nog niets weten :X

Wordt ook overal getwtterd naar Wilders & co dat ze dit moeten gaan verplichten etc etc. Hebben we straks weer een Wilders in de kamer aan het gillen :/

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

chim0 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:24:
[...]

[YouTube: The Knack - My Sharona (Official Video)]
Over dat liedje gesproken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tq82HZmJH5OyZmBFyhEBA5iPuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vpzMTHreFeAuBaDzuUbUV15.jpg?f=fotoalbum_large

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Oekiejoekie
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Dus met de Nederlandse VOC-mentaliteit betekent dat: Zorg dat je om 5 voor 7 bij de deur van de appie staat, prik alle banden van de rollators lek, ren naar binnen, en ga er met al dat pleepapier vandoor... :+

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oh ik hou echt van die kerel _O- _/-\o_

Verwijderd

leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Heb je meegekregen dat in engeland jongeren met een "zwakke gezondheid" de oudjes uit de rij wegduwden om binnen te komen ?
Nee, dat is wel erg asociaal inderdaad :( Ik heb van collega's bij de kassa begrepen, dat het werk er niet leuker op geworden is. Zelf merk ik dat er een negatieve sfeer in de supermarkt hangt.

En dan heb je van die collega's die het maar niet serieus nemen en elkaar een beetje zitten de plagen.... een collega wou perse de corona bij vullen. Ja lekker grappig allemaal :X

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:39:
[...]

En dan heb je van die collega's die het maar niet serieus nemen en elkaar een beetje zitten de plagen.... een collega wou perse de corona bij vullen. Ja lekker grappig allemaal :X
Tsja..iedereen gaat er op zn eigen manier mee om.. galgenhumor is daar 1 van :/

• Oekiejoekie
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Ja ik bedoel een bron ofzo ;) Want het wordt overal gedaan dat dit het heilige middel is, terwijl we nog niets weten :X

Wordt ook overal getwtterd naar Wilders & co dat ze dit moeten gaan verplichten etc etc. Hebben we straks weer een Wilders in de kamer aan het gillen :/
In het andere topic (corona in Nederland en Belgie) is een IC-medewerker actief. Die vertelde gisteren of eergisteren juist dat ze er mee gestopt waren, omdat de mortaliteit alleen maar omhoog ging.

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:16

TheDudez

Usenet stofzuiger!

In het water vallen lijkt mij niet meer dan logisch dat je helpt maar kleine dingetjes. Ik zou dan wel erg twijfelen. Je wil ze natuurlijk ook niet aansteekken
ZaZ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 02:17:
[...]

Helpen? We gaan het toch wel krijgen. Het gaat er meer om dat de gewoontes aangepast worden zodat we het niet allemaal tegelijk krijgen.
Oudjes zie je niet op straat bij bosjes neervallen dus is het niet eens een discussie wat mij betreft.

edit:
Mischien een leuke aanvulling: In het geval van een Corona-vrij Europa stel ik de vraag;
Wat als je een oudje in het kanaal ziet vallen, ga je dan in het water springen om te helpen?
"Natuurlijk!" zou je waarschijnlijk zeggen. Dat is eigenlijk ook wat er van je verwacht wordt.
Maar volgens het 'victim-rescuer'-principe loop je daarbij een kans van ruim 10% om te sterven.
Dat is nog vele malen hoger dan de kans dat jij als gezond jong persoon (aanname) sterft aan het Corona virus. En dan gaan we er dus gemakshalve vanuit dat de persoon in jouw voorbeeld 100% zeker Corona heeft en jij ook 100% zeker het virus oploopt. Dat is al vrij onwaarschijnlijk en dus daarbij komt nog de hele grote kans dat je het in de komende 2 maanden alsnog oploopt.

Kans op sterfte per reddingsactie 13,3% / per persoon 6,2%
bron

Usenet handleidingen

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Dus met de Nederlandse VOC-mentaliteit betekent dat: Zorg dat je om 5 voor 7 bij de deur van de appie staat, prik alle banden van de rollators lek, ren naar binnen, en ga er met al dat pleepapier vandoor... :+
Ik heb het meegemaakt in goede tijden, dat ik voor ANWB Automaatje reed en er deelnemers bij had zitten die helemaal niet tot de doelgroep behoorde. Maar in de schuldsanering ofzo zaten en simpelweg geen auto tot beschikking hadden.

Waarschijnlijk zal Albert Heijn jonge mensen wel de deur wijzen, tijdens het boodschappen uurtje voor ouderen. Of hebben die allemaal een autisten pas? Want die reken ook tot de zwakkere, al heb daar zelf als autist geen last van :)

• autje
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:41:
[...]

In het andere topic (corona in Nederland en Belgie) is een IC-medewerker actief. Die vertelde gisteren of eergisteren juist dat ze er mee gestopt waren, omdat de mortaliteit alleen maar omhoog ging.
Voor zover ik begreep ging dat om chloroquine, en in de diverse trials die nu lopen betreft het hydroxychloroquine. Dat zijn twee verschillende middelen, al kun je aan de naam zien dat ze niet spectaculair verschillen.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:04
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:32:
[...]
En nee, Facebook en Twitter zijn in principe geen bron.
Fixed that for you :)

Maar het is wel irritant af en toe. Twitter en Facebook zit ik niet op, dus aan die bagger hoef ik gelukkig geen hersencapaciteit te verspillen.

Wel drupt iets van die drek helaas ook door tot WhatsApp groepjes waarin mensen zitten die menen dat de rest van de wereld zit te wachten op die ongein. Zodra een bericht volstaat met woorden in hoofdletters en afsluit met DEEL DIT MET AL JE VRIENDEN EN FAMILIELEDEN is het natuurlijk sowieso al klaar.

Het is ook beter voor je eigen gemoedsrust om niet meer alles te (willen) zien en lezen.

Heb me een zo goed mogelijk beeld van de hele situatie gevormd en sta persoonlijk achter de handelswijze van onze overheid. Probeer nu om mijn nieuwsconsumptie ten aanzien van Corona bewust te kanaliseren tot de grote lijnen en uiteraard de oproepen van de overheid.

Alle meningen van (deels zelfbenoemde) soms elkaar tegensprekende 'experts' laat ik zoveel mogelijk langs me heen gaan.

's-Avonds op de bank mooi een 'oude' F1 race kijken of een leuke conference erop. Wijntje erbij en de avond is wel op een prettige manier door te komen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Waah
  • Laatst online: 04-11 21:28
autje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Voor zover ik begreep ging dat om chloroquine, en in de diverse trials die nu lopen betreft het hydroxychloroquine. Dat zijn twee verschillende middelen, al kun je aan de naam zien dat ze niet spectaculair verschillen.
Carbondioxide en carbonmonoxide schelen kwa naam ook niet zoveel :+ de ene adem je 24/7 in, de ander is vrij snel dodelijk ook in lage concentraties :+

• chickpoint
  • Laatst online: 01-11 20:01
[Afbeelding]

Op zich wel fijn dat ze ook aan de groepen denken die niet zomaar naar de supermarkt kunnen. Het is wel vroeg in de ochtend, maar dat is natuurlijk maar een klein offer. Hulde voor de supermarkt medewerkers die hiervoor eerder beginnen!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35

-tom-562

Oliesjeik

Blijkbaar zijn er groepen ouders die een jurist in de hand nemen om hun held terug te gaan eisen van het KDV.
Wtf, wat bezielt je dan. Ik betaal graag ook al maken wij nu een stuk minder gebruik van de opvang (vriendin heeft vitaal beroep). 7(8)7

https://www.gelderlander....ij-kinderopvang~ad159086/

Vaak bu'j te bang!

• leekers
autje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Dat zijn de 2 "wondermiddelen" die Trump gisteren aankondigde "great results very high hopes"

Zijn geen vaccins maar versterken longweerstand naar ik begreep .

"Beautiful Clean Coal"

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[Afbeelding]

Heb t maandag al naar alle NL supermarkten getweet :X

Had misschien wel iets eerder gekund..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H1BnYFgcDpuIWSZ_GT8O-mDiJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/90H4PcxYdzoltaeYIkKMg41Z.png?f=fotoalbum_large

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 19:54
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Tsja..iedereen gaat er op zn eigen manier mee om.. galgenhumor is daar 1 van :/
Mijn collega's worden (gelukkig remote) gek van mij om mijn galgenhumor over COVID-19.
Sowieso heb ik vaker van die opmerkingen dat mijn collega's mij echt wel zeggen "too soon!"

• Waah
  • Laatst online: 04-11 21:28
-tom-562 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:
Blijkbaar zijn er groepen ouders die een jurist in de hand nemen om hun held terug te gaan eisen van het KDV.
Wtf, wat bezielt je dan. Ik betaal graag ook al maken wij nu een stuk minder gebruik van de opvang (vriendin heeft vitaal beroep). 7(8)7

https://www.gelderlander....ij-kinderopvang~ad159086/
Advocaat van de duivel: Waarom moet ik betalen voor iets wat ik niet gebruik?
Veel KDV werken samen waardoor er maar 1 locatie/groep is met opvang. De rest is dicht, en kan dus met de arbeidtijden-regeling thuis blijven (90% doorbetaald).

De horeca kan stikken (want panden etc moeten gewoon betaald). Maar KDV volledig doorbetaald? What's the difference?

Zelf betaal ik gewoon door overigens. Maar dat is een paar ochtenden per maand, waarbij ik veel terug krijg. Maar als je 40 uur in de week afneemt.... Dan is het een behóórlijk bedrag. Waarbij je maar moet afwachten of je het echt terug krijgt. de KDV zegt heel simpel "We gaan er vanuit dat het rijk het volledig terugbetaald". Das een leuke aanname....

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 20-03-2020 09:53 ]

• autje
Waah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Carbondioxide en carbonmonoxide schelen kwa naam ook niet zoveel :+ de ene adem je 24/7 in, de ander is vrij snel dodelijk ook in lage concentraties :+
Inderdaad. Vandaar ook nu meerdere klinische tests met de ene, terwijl men de andere links laat liggen. Maar als je de plaatjes naast elkaar legt denk je, "Mwah, dat verschilt niet zoveel." Met mijn chemische achtergrond weet ik wel beter.
leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Dat zijn de 2 "wondermiddelen" die Trump gisteren aankondigde "great results very high hopes"

Zijn geen vaccins maar versterken longweerstand naar ik begreep .
Klopt, het is meer voor behandeling van bestaande patiënten. Maar dat kan wel de druk op de zorg verlichten.
Pagina: 1 ... 36 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]