vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Uiteindelijk te horen gekregen dat het geen corona is maar ze zwaar verzwakt en wordt momenteel van kamer naar kamer gerold.
Ik krijg haar met wat pech helemaal niet meer te spreken,ik kan alleen met openbaar vervoer ( 2 uur reizen ) maar ze mag maar 1 persoon per dag bezoek op gezette tijden, heeft veel kinderen en nog meer klein (mijn categorie) en achterkleinkinderen en doet niet aan mobiele telefonie, ook geen telefoon op de kamer. ( misschien wel maar die weet ze dan niet te gebruiken)
Er is duidelijk gezegd dat ze nog proberen op revalidatie dus ze moet op eigen kracht herstellen.
Heb hier ook werkelijk geen ruk te doen. Werk bij bedrijfje dat kassa's levert. Gros van onze klanten zit in de horeca. Vandaag iets van 2 telefoontjes gehad.Mr. Detonator schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:03:
nou beginnen grote bedrijven problemen te krijgen met leveringen van halffabrikaat....waar ik werk heb ik zojuist gehoord dat we nog 5-6 weken voorraad op kunnen draaien....maar dan moeten de sales wel goed blijven gaan anders stoppen ze al eerder.... en om me heen hoor ik ook van bedrijven die vrijwel stop gaan...Vos logistics bijvoorbeeld (1200 vrachtwagens)
Heb nog wel wat klusjes die gedaan kunnen worden maar als ik er goed voor zijn gaan zitten deze week was het al klaar en verwacht eigenlijk niet dat op 6 april alles weer goed is.
Begin wel beetje te vrezen voor mijn baan want nieuwe klanten zal komende tijd zeldzaam zijn en het is maar de vraag wie van de huidige klanten het daadwerkelijk overleefd.
Nu heb je wel kans dat als er veel omvallen er ook weer veel nieuwe komen nadat het voorbij is maar houd het bedrijf het wel zo lang uit?
De ziekte zelf ben ik niet zo bang voor eigenlijk. Als ik het krijg, krijg ik het maar. Doe mijn ding om het te voorkomen maar dat bied geen 100% garantie.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Volgens mij is isolatie van ouderen voor vooral ter voorkoming van doden. Meeste doden komen niet van de IC, daar komen alleen diegene die kans maken.g0tanks schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:06:
Inhakend op de lopende discussie: volgens mij is een denkfout die gemaakt wordt dat oma voor 2 jaar in isolatie moet blijven. Het is nu zaak dat de ziekenhuizen niet vol lopen en daar zijn vergaande maatregelen voor nodig.
Ja het is balen dat er nog geen deadline is gesteld waarop oma weer naar buiten mag, maar er is ook geen reden om aan te nemen dat het tot in de oneindigheid gaat duren.
Ik snap de maatregelen zijn vreselijk, maar laten we ervan uit gaan dat het maar een paar maanden gaat duren, ook niet leuk, maar als dit allemaal veel langer gaat duren dan denk ik dat er niks meer leuk is.govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:36:
[...]
Jij begrijpt het. Het is krankzinnig. Die ouderen zouden het nog wel accepteren als er een limiet zou zijn tijdens een lockdown, maar dit kun je niet maken. Hier worden mensenrechten geschonden, oma wil ook graag de kleinkinderen zien.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Al vraag ik me af hoe netjes mensen zich zullen houden aan een "period of restrictions being lifted and then re-imposed".Analysis: It could take a long time for the tide to turn
Even if the tide starts to turn in the UK in 12 weeks and the number of cases starts to fall, then we will still be far from the end.
It can take a long time for the tide to go out.
It is clear the current strategy of shutting down large parts of society is not sustainable in the long term.
But the coronavirus is not going to disappear.
For as long as large numbers of people in the UK have no immunity then cases will soar as soon as restrictions are lifted.
A vaccine would help, but that could be 18 months away.
If enough people are exposed and become immune then that would help too, however, this is likely to take even longer than a vaccine.
Efforts to rigorously test and then isolate anyone infected can help suppress the numbers of people infected.
But this is what we were doing just a few weeks ago.
We may enter a period of restrictions being lifted and then re-imposed until a long-term solution is found.
Ik denk wel dat er door de overheid heel veel beter gecommuniceerd moet worden dat 1. het over paar weken nog lang niet voorbij is (al hintte Rutte er wel naar in z'n toespraak) en 2. dit mogelijk niet de enige periode kan gaan zijn met beperkingen.
Johnson doet het (nu) beter door de, wat optimistische, "over 12-weken kan het tij keren"-uitspraak/
Ik heb het gevoel dat er nog steeds teveel mensen denken dat het over twee maanden weer business as usual is.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 21:18 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja dit gaat dus niet werken.. hetzelfde als een zware levenslang gedetineerde die alleen een enkelbandje krijgt en moet beloven zich weer maandag te meldenanandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:12:
Even om verder te borduren op Johnson's 12-weken periode:
[...]
Al vraag ik me af hoe netjes mensen zich zullen houden aan een "period of restrictions being lifted and then re-imposed".
Het moment dat die restricties eraf gaan breekt de pleuris weer los en met alle gevolgen vandien. Dan worden ze weer naar binnen gepropt, maar dan met een hele zooi extra besmettingen etc etc..
Dit gaat dus gewoon maanden duren.poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:17:
[...]
Ja dit gaat dus niet werken.. hetzelfde als een zware levenslang gedetineerde die alleen een enkelbandje krijgt en moet beloven zich weer maandag te melden![]()
Het moment dat die restricties eraf gaan breekt de pleuris weer los en met alle gevolgen vandien. Dan worden ze weer naar binnen gepropt, maar dan met een hele zooi extra besmettingen etc etc..
SupersneuHumma Kavula schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:08:
Mijn oma is 97 en net tijdens de uitbraak opgenomen met een zware longontsteking.
Uiteindelijk te horen gekregen dat het geen corona is maar ze zwaar verzwakt en wordt momenteel van kamer naar kamer gerold.
Ik krijg haar met wat pech helemaal niet meer te spreken,ik kan alleen met openbaar vervoer ( 2 uur reizen ) maar ze mag maar 1 persoon per dag bezoek op gezette tijden, heeft veel kinderen en nog meer klein (mijn categorie) en achterkleinkinderen en doet niet aan mobiele telefonie, ook geen telefoon op de kamer. ( misschien wel maar die weet ze dan niet te gebruiken)
Er is duidelijk gezegd dat ze nog proberen op revalidatie dus ze moet op eigen kracht herstellen.
Maar valt er iets te regelen dat je een leuk videootje maakt en daarnaartoe stuurt? Dan kunnen zij m aan oma laten zien
https://www.1limburg.nl/e...oronababy-geboren-limburgDirk0s schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:08:
En hoe zit het met vrouwen die op het punt staan om te bevallen? Moeten vrouw, man en kind dan in isolatie blijven tot (zelfde als oma in een verzorgingshuis)???
Een Limburgse coronapatiënte is woensdagavond in het ziekenhuis bevallen van een gezonde baby.
[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-03-2020 21:20 ]
Precies dit, als ik vandaag om me heen nog hoorde dat ik een pessimist ben en dat we van de zomer weer gewoon op het terras zitten alsof er niks is gebeurtanandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:12:
Ik heb het gevoel dat er nog steeds teveel mensen denken dat het over twee maanden weer business as usual is.
Ik hoop dat ze gelijk hebben, maar ben bang van niet.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ja, daarom zet ik ook mijn twijfels erbij. Als het duveltje uit het doosje is, is het moeilijk weer terug te stoppen.poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:17:
[...]
Ja dit gaat dus niet werken.. hetzelfde als een zware levenslang gedetineerde die alleen een enkelbandje krijgt en moet beloven zich weer maandag te melden![]()
Het alternatief zou zijn tot bijv juli (of whatever) het houden zoals het is, waarbij ik vraag of de maatschappij dat gaat trekken
En dat je ook wel propagatie van de besmettingen wil houden, het moet niet te langzaam gaan, want dan zitten we er nog langer aan vast.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dan zou je toch gaan denken aan een lockdown van 3 maanden. Maar dan wel met het risico dat het weer de kop opsteekt, je geen vaccin hebt en je dus weer een groot probleem hebt.anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:22:
[...]
Ja, daarom zet ik ook mijn twijfels erbij. Als het duveltje uit het doosje is, is het moeilijk weer terug te stoppen.
Het alternatief zou zijn tot bijv juli (of whatever) het houden zoals het is, waarbij ik vraag of de maatschappij dat gaat trekken
En dat je ook wel propagatie van de besmettingen wil houden, het moet niet te langzaam gaan, want dan zitten we er nog langer aan vast.
Gevangeniswezen zoekt naaimachines om mondmaskers te maken
Het Gevangeniswezen is op zoek naar naaimachines om mondmaskers te maken. "We willen zoveel mogelijk mondmaskers aanmaken voor ons personeel en alle hulpverleners die momenteel niet over een mondmasker beschikken", klinkt het.
Er is stof voor 11.000 mondmaskers. In drie gevangenissen zijn ze al gestart met de productie. "Onze gedetineerden worden in spoedtempo opgeleid om deze mondmaskers zo snel mogelijk te stikken. Ze staan klaar om snel het stikwerk aan te vatten. We hebben extra naaimachines (semi-industrieel of industrieel) op 220 Volt nodig."
Wie een naaimachine kan doneren of verhuren kan contact opnemen met het Gevangeniswezen.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Maar ff serieus, waarom dan een lockdown voor iedereen, en niet alleen de mensen die niet ziek willen worden/ bang/ ongerust zijn.nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:23:
[...]
Dan zou je toch gaan denken aan een lockdown van 3 maanden. Maar dan wel met het risico dat het weer de kop opsteekt, je geen vaccin hebt en je dus weer een groot probleem hebt.
Zouden ze echt eens serieus moeten onderzoeken. De 'durfals' zorgen voor de herd immunity en de anderen zitten veilig.
Wij zijn toch altijd goed in compromissen vinden? Ik zit niet te wachten op een lockdown, een aantal mensen hier wel. Nou reken het eens uit hoeveel dan precies. Met een beetje mazzel past het allemaal mooi.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Mijn straatgenoot werkt een winkel welke gewoon open blijft; ik denk onder het noemer van zelfverklaard vitaal bedrijf (post agentschap, postbussen oa). En dat verbaasd me eigenlijk best weel, en ik vraag me af wat je als medewerker mag verwachten van je bazen.
Er zijn natuurlijk informatieblaadjes opgehangen; afstand houden, geen lichaamlijk contact, hoesten in elleboog etc. etc.
Maar we zien ook dat er in supermarkten bijv. verder wordt gegaan met afstand met tape afzetten, schermen plaatsen, handschoentjes worden gebruikt, handsanitizers (als ze er nog zijn) beschikbaar zijn.
Wat nu als die zaken niet beschikbaar worden gesteld.. Enkel een keukentje achterin de winkel waar je je handen kunt wassen (en dus eigenlijk niet met behoorlijke regelmaat).
Ik heb wel over wogen om zelf monkapjes te maken maar als ik hoor dat er leveranciers zijn di zo 2 miljoen stuks kunnen leveren an heeft dat weinig zin
Want groepsdruk.St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:28:
[...]
Maar ff serieus, waarom dan een lockdown voor iedereen, en niet alleen de mensen die niet ziek willen worden/ bang/ ongerust zijn.
We zijn allemaal mondig op het internet. Tot je werkgever tegen je zegt dat je niet thuis mag gaan zitten terwijl je dit wel graag wil uit angst/onrust.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ja, en dat is het goed recht van de werkgever.LED-Maniak schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:29:
[...]
Want groepsdruk.
We zijn allemaal mondig op het internet. Tot je werkgever tegen je zegt dat je niet thuis mag gaan zitten terwijl je dit wel graag wil uit angst/onrust.
Op dit moment.
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Als de overheid een lockdown instelt en daar 40% vrijwillig aan kan meedoen, dan heeft het bedrijfsleven alleen maar mazzel dat de rest blijft werken.
[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 21:33 ]
Te langzaam, en het gaat heel lang duren.
In theorie kun je het uitrekenen. Je moet weten hoeveel procent op de IC terechtkomt en hoeveel bedden er beschikbaar zijn. En hoelang het gemiddeld duurt voor een behandeling of genezing. (Het probleem is dat als de besmettingen snel gaan, het IC personeel ook 'tegelijk besmet' en dus minder capaciteit)
Dan kun je uitrekenen hoeveel mensen er besmet mogen worden (en met genoeg gegevens weet je welke regels je dan moet instellen)?
Ben benieuwd op welke getal je komt bij een ruwe schatting.
Als in, het gaat 1 jaar duren, als het sneller gaat, zijn er te weinig bedden en gaat er X% dood.
En daarom dus een door de overheid gecontroleerde situatie.St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:30:
[...]
Ja, en dat is het goed recht van de werkgever.
Op dit moment.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dat vind ik een goede vraag inderdaad! Ik weet niet hoe dit wettelijk is geregeld (vast niet), maar de vraag is hoever je wil gaan als medewerker als je niet je baan wil verliezen. Zeker in deze tijd. De grotere ketens zullen zeker zorgen voor maatregelen maar wellicht hebben de kleinere ondernemers niet de mogelijkheden om al deze voorzorgsmaatregelen te treffen. Lastig.Krypt schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:29:
Ik heb toch wel een vraagje over de opinie van anderen... Vind het niet echt passen in de andere topics, dus dan toch maar even hier (als het niet goed is; mijn welgemeende excuses).
Mijn straatgenoot werkt een winkel welke gewoon open blijft; ik denk onder het noemer van zelfverklaard vitaal bedrijf (post agentschap, postbussen oa). En dat verbaasd me eigenlijk best weel, en ik vraag me af wat je als medewerker mag verwachten van je bazen.
Er zijn natuurlijk informatieblaadjes opgehangen; afstand houden, geen lichaamlijk contact, hoesten in elleboog etc. etc.
Maar we zien ook dat er in supermarkten bijv. verder wordt gegaan met afstand met tape afzetten, schermen plaatsen, handschoentjes worden gebruikt, handsanitizers (als ze er nog zijn) beschikbaar zijn.
Wat nu als die zaken niet beschikbaar worden gesteld.. Enkel een keukentje achterin de winkel waar je je handen kunt wassen (en dus eigenlijk niet met behoorlijke regelmaat).
Wat het gegarandeerd zal doen..nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:23:
[...]
Dan zou je toch gaan denken aan een lockdown van 3 maanden. Maar dan wel met het risico dat het weer de kop opsteekt, je geen vaccin hebt en je dus weer een groot probleem hebt.
Het is inmiddels te verspreid (nationaal als internationaal) om het te stoppen. Al zou je het in Nederland nog weten uit te bannen, dan moet je voor maanden/jaren de grenzen (zee, lucht en land) compleet dichthouden of tienduizenden quarantaine plekken bij grenzen creëren waar iedereen minimaal 2 weken in moet voordat ze het land überhaupt in komen...
Dat was in Engeland plan 1. Een Italie situatie waar zwakkeren in quarantaine zitten. Heb je gezien hoe goed dat uitpakt voor Italië? De zorg zou alsnog compleet overbelast raken.St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:28:
[...]
Maar ff serieus, waarom dan een lockdown voor iedereen, en niet alleen de mensen die niet ziek willen worden/ bang/ ongerust zijn.
Zouden ze echt eens serieus moeten onderzoeken. De 'durfals' zorgen voor de herd immunity en de anderen zitten veilig.
Wij zijn toch altijd goed in compromissen vinden? Ik zit niet te wachten op een lockdown, een aantal mensen hier wel. Nou reken het eens uit hoeveel dan precies. Met een beetje mazzel past het allemaal mooi.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dit gaat over de volksgezondheid. Hier mag een werkgever nooit beslissingen over nemen.St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:30:
[...]
Ja, en dat is het goed recht van de werkgever.
Op dit moment.
https://www.bbc.com/news/world-asia-51866102
Haters everywhere but I don’t really care
Precies, van 40% waar men zich vrijwillig voor kan opgeven. Ik tel er al 5 in deze topic die heel graag een lockdown willen.LED-Maniak schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:32:
[...]
En daarom dus een door de overheid gecontroleerde situatie.
Eh.. op dit moment kun je echt niet thuis gaan zitten omdat je bang bent. En terecht.nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:33:
[...]
Dit gaat over de volksgezondheid. Hier mag een werkgever nooit beslissingen over nemen.
Ohja? In dit tempo valt het allemaal reuze mee, zeker als er ook nog eens ~7miljoen mensen vrijwillig in lockdown gaan.wontcachme schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:33:
Dat was in Engeland plan 1. Een Italie situatie waar zwakkeren in quarantaine zitten. Heb je gezien hoe goed dat uitpakt voor Italië? De zorg zou alsnog compleet overbelast raken.
[ Voor 57% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 21:37 ]
Goeie vraag, en ik kaap hem een beetje.Krypt schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:29:
Ik heb toch wel een vraagje over de opinie van anderen... Vind het niet echt passen in de andere topics, dus dan toch maar even hier (als het niet goed is; mijn welgemeende excuses).
Werk bij een IT consultancy firma, en hier werkt iedereen nog inclusief de klussen op locatie bij de klant.
Alle inhouse support en development werkt vanaf huis, maar werken allemaal alsof er niks aan de hand is en het is drukker dan ooit.
Maar is het reeel met deze situatie?, ikzelf werk ook thuis en ben 1 dag nog op kantoor waar het potje darten en gamen in de pauze nog gewoon normaal is.
Ze stoppen denk ik pas met werken als er een lockdown is.
Een bedrijf die valt is ook niet goed voor de gezondheid.. blijft helaas een weegschaal.nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:33:
[...]
Dit gaat over de volksgezondheid. Hier mag een werkgever nooit beslissingen over nemen.
https://www.youtube.com/@droommotor
Ik ben voorstander van maatregelen die ervoor zorgen dat de zorg niet overbelast raakt en de volksgezondheid niet in gevaar komt. De maatregelen die hierbij passen steun ik dan ook volledig (ook als dat een lockdown zou zijn).St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:34:
[...]
Precies, van 40% waar men zich vrijwillig voor kan opgeven. Ik tel er al 5 in deze topic die heel graag een lockdown willen.
[...]
Eh.. op dit moment kun je echt niet thuis gaan zitten omdat je bang bent. En terecht.
Vooralsnog is het een advies toch? En zijn er ook mensen die niet thuis kunnen werken.nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:33:
[...]
Met genoeg maatregelen is het ook gewoon werkbaar. Wij hebben zowat voor ieder persoon een eigen ruimte en als je ziek bent mag je niet komen.
Gezamenlijke ruimtes/toilet of de deurklink van de voordeur is dan mogelijk nog wel een probleem.
Ik vraag mij af of je als arts jezelf ook terug mag trekken, besmettingsgevaar is daarbij erg hoog?
Dat ben ik met je eens. De richtlijn is dat je thuis moet werken als dat mogelijk is. Als dit niet kan, blijf je inderdaad werken.St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:34:
[...]
Precies, van 40% waar men zich vrijwillig voor kan opgeven. Ik tel er al 5 in deze topic die heel graag een lockdown willen.
[...]
Eh.. op dit moment kun je echt niet thuis gaan zitten omdat je bang bent. En terecht.
[...]
Ohja? In dit tempo valt het allemaal reuze mee, zeker als er ook nog eens ~7miljoen mensen vrijwillig in lockdown gaan.
Hadden anderen steden toevallig ook helicopters?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Mensen met wapens aangehouden: https://www.gelderlander....te-tijd-op-slot~a50c0e68/niek_nijmegen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:39:
Vanmiddag hing hier in Nijmegen een tijdje een helicopter boven de binnenstad. Ik ging er meteen vanuit dat dat zou zijn om te zien hoeveel mensen er over straat gaan, maar dat is pure speculatie.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Enige wat ik vind is dat de werkgever een veilige werkplek moet voorzien; ook bij divers corona gerelateerde artikelen staat dit. Maar inderdaad; hoe ver mag je verwachten dat een werkgever gaat.nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:32:
[...]
Dat vind ik een goede vraag inderdaad! Ik weet niet hoe dit wettelijk is geregeld (vast niet), maar de vraag is hoever je wil gaan als medewerker als je niet je baan wil verliezen. Zeker in deze tijd. De grotere ketens zullen zeker zorgen voor maatregelen maar wellicht hebben de kleinere ondernemers niet de mogelijkheden om al deze voorzorgsmaatregelen te treffen. Lastig.
Bijv in dit geval; er waren handsanitizers beschikbaar... paar flesjes.. en die waren van de medewerkers zelf, en die zijn ondertussen op. Handschoentjes waren er ook nog een paar, ook zelf meegenomen, maar ondertussen ook op.
Wanneer zou je als werknemer op je strepen kunnen staan, zonder dat je bang hoeft te zijn om de laan uitgestuurd te worden.
Ik zeg niet dat niemand mag werken. Ik zeg alleen dat de richtlijnen van de overheid gevolgd moeten worden door de werkgevers. De 1.5m afstand betekent dus de lijnen op de grond en glas voor de kassa. De werkgever volgt hier dan de richtlijnen.Accretion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:38:
[...]
Vooralsnog is het een advies toch? En zijn er ook mensen die niet thuis kunnen werken.
Met genoeg maatregelen is het ook gewoon werkbaar. Wij hebben zowat voor ieder persoon een eigen ruimte en als je ziek bent mag je niet komen.
Gezamenlijke ruimtes/toilet of de deurklink van de voordeur is dan mogelijk nog wel een probleem.
Ik vraag mij af of je als arts jezelf ook terug mag trekken, besmettingsgevaar is daarbij erg hoog?
Ik was binnen op mijn werk dus kon het niet zien, maar hoorde idd iets in de lucht voorbij komen. Leek me een helikopter.niek_nijmegen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:39:
Vanmiddag hing hier in Nijmegen een tijdje een helicopter boven de binnenstad. Ik ging er meteen vanuit dat dat zou zijn om te zien hoeveel mensen er over straat gaan, maar dat is pure speculatie.
Extra nadeel is dat mijn bewegingstherapie niet door kon gaan, maar ook begrijpbaar vanwege het risico
Het leven is te kort om te testen
In Zaandam ook al. Misschien om te kijken of er een mensenmassa was ergens?Dirk0s schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:41:
[...]
Ik was binnen op mijn werk dus kon het niet zien, maar hoorde idd iets in de lucht voorbij komen. Leek me een helikopter.
Ja, dat is ook een heel goede verklaring. Dank!wontcachme schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Mensen met wapens aangehouden: https://www.gelderlander....te-tijd-op-slot~a50c0e68/
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
In de IT consultancy snap ik het eerlijk gezegd ook niet. Ik zit ook gewoon bij een klant, maar die klant heeft zelf al besloten dat al hun teams thuis werken, maar ook vanuit mijn werkgever gebeurt dat. Ik geef ook altijd de voorkeur aan samenwerken met een team op één locatie, maar thuiswerken als team is echt wel te doen en op dit moment gewoon zoveel verstandiger.Mektheb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:35:
[...]
Goeie vraag, en ik kaap hem een beetje.
Werk bij een IT consultancy firma, en hier werkt iedereen nog inclusief de klussen op locatie bij de klant.
Alle inhouse support en development werkt vanaf huis, maar werken allemaal alsof er niks aan de hand is en het is drukker dan ooit.
Maar is het reeel met deze situatie?, ikzelf werk ook thuis en ben 1 dag nog op kantoor waar het potje darten en gamen in de pauze nog gewoon normaal is.
Ze stoppen denk ik pas met werken als er een lockdown is.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Op kantoor wordt je snel afgeleid en snel vragen gesteld zonder dat men er eerst zelf overna denkt.
En achteraf kun je het gesprek niet meer teruglezen.
@Ernemmer Ja, dat heb ik wel, moet je ingrediënten hebben
Hier kan je nu nog maar drie artikelen kopen het is echt te gek aan worden: https://www.telegraph.co....ions-grocery-shops-panic/ Is het in Nederland ook zo erg?
[ Voor 38% gewijzigd door alienfruit op 19-03-2020 21:54 ]
Ik werk al 5 jaar remote, mijn huidige team zit in 4 landen in Europa op verschillende locaties. Dus voor ons is dit gewoon business as usual. Ik heb een laptop tas waarin mijn laptop zit, toetsenbord en muis en een lader. Dat is mijn kantoor. Ik werk al meer dan 5 jaar paperless.Accretion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:48:
Mogelijk gaan bedrijven inzien hoe efficiënt thuiswerken kan zijn, ik ben benieuwd.
Op kantoor wordt je snel afgeleid en snel vragen gesteld zonder dat men er eerst zelf overna denkt.
En achteraf kun je het gesprek niet meer teruglezen.
Wat ik wel mis is zijn mijn praatjes op kantoor. Ik werkte normaal gesproken op ons Nederlands hoofdkantoor en had daar gewoon dagelijks contact met mijn collega's die daar werken (ik werkte 1 of 2 dagen thuis).
Ik kan dus prima thuis werken en doe dat dus nu al 2 weken fulltime (mijn werkgever had al eerder geïnstrueerd om zo veel mogelijk thuis te werken wanneer mogelijk).
Maar moet nu wel zeggen dat ondanks mijn werk gewoon prima doorgaat (VPN is wat slomer, maar ook niet zo gek als opeens 60.000 mensen wereldwijd thuis zitten te werken) ik mijn sociale contacten wel mis op mijn werk.
En zeker, mijn vrouw en kinderen zijn heel lief, maar ik ben super blij dat ik een apart kamertje heb hier in huis en dat mijn vrouw toevallig "geluk" heeft dat ze momenteel tussen 2 banen in zit
Ik zag inderdaad mega rijen voor de Costo's maar zo gek hebben we het hier niet. Bij ons zijn wel de Makro en de Sligro opengegaan voor het normale publiek.alienfruit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:52:
Valt mij op dat in Nederlands nieuws niet veel gerept wordt over de situatie in Engeland. Hier gaat het toch echt niet goed inmiddels 144 doden en 3.269 cases. Lijkt een beetje sneller te gaan vergeleken met Nederland?
@Ernemmer Ja, dat heb ik wel, moet je ingrediënten hebben![]()
Hier kan je nu nog maar drie artikelen kopen het is echt te gek aan worden: https://www.telegraph.co....ions-grocery-shops-panic/ Is het in Nederland ook zo erg?
Ik denk dat veel mensen nu wel even achter hun oren gaan krabben qua Brexit, nu zijn de grenzen nog open. Moet je voorstellen hoe het was geweest als de Brexit net van kracht was geweest
[ Voor 24% gewijzigd door Barrycade op 19-03-2020 22:00 . Reden: even wat tekstuele aanpassingen ]
Wordt in de UK waarschijnlijk erg weinig getestalienfruit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:52:
Valt mij op dat in Nederlands nieuws niet veel gerept wordt over de situatie in Engeland. Hier gaat het toch echt niet goed inmiddels 144 doden en 3.269 cases. Lijkt een beetje sneller te gaan vergeleken met Nederland?
Voor wat het betreft het UK - het eiland trekt altijd haar eigen plan en tsja, daar is al zoveel over gezegd en daarnaast is leedvermaak niet gepast. En er zit een dikke sloot tussen dus het raakt ons op het contnent minder.alienfruit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:52:
Over Polen en Denemarken lees ik hier overigens ook niet veel dus dat we weinig over het UK of Engeland horen is dan ook weer niet raar toch?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Een beetje zoals bij Tsjernobyl.maratropa schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:57:
[...]
Wordt in de UK waarschijnlijk erg weinig getest
"Ja, we hebben 'maar' een meting gedaan van 10."
"Wat is de max van je meetapparaat?"
"10, we hebben een met max 20 geprobeerd, maar die ging meteen stuk dus hebben geen meting kunnen doen."
4 dagen geleden wakker geworden met keelpijn, en voor de rest niks. Dag erna heel eventjes een hoger temperatuurtje in de ochtend en keelpijn. Weinig gekuch maar het is er wel soms. Sinds eergisteren ook om de zoveel tijd last van kortademigheid en steek/druk op de borst (longen)? Voel me het grootste gedeelte van de dag best vitaal maar zodra de benauwdheid toeslaat is het eventjes afzien en ben ik best zwakjes. Keelpijn is nu vrijwel weg gelukkig. Spieren begin ik daarentegen sinds vandaag wel te voelen, maar doet verder geen pijn.
Al met al erg milde klachten die ik hier vaker langs heb zien komen. Uiteraard blijf ik de komende tijd gewoon thuis.
Twijfel nog om de huisarts hierover te informeren. Testen doen ze toch al niet meer maar dan heeft ze er iig alvast kennis van genomen. Of val ik haar op dit moment er alleen maar mee lastig?
Denemarken en Polen waren heel snel met de grenzen dicht gooien.franssie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:59:
[...]
Voor wat het betreft het UK - het eiland trekt altijd haar eigen plan en tsja, daar is al zoveel over gezegd en daarnaast is leedvermaak niet gepast. En er zit een dikke sloot tussen dus het raakt ons op het contnent minder.
Over Polen en Denemarken lees ik hier overigens ook niet veel dus dat we weinig over het UK of Engeland horen is dan ook weer niet raar toch?
Het "I told you So" met de NHS, afwezigheid van kritische pers of functionerende politiek en het semi- kasten systeem van Engeland maakt dat in ieder geval ik er niet verbaasd over ben dat het fout gaat daar aan de overkant. Totdat de doden daar heel hard oplopen is dat gewoon nog geen nieuws hier. Italië en Brabant zijn echt dichterbij.alienfruit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:
<>@franssie. Niks leedvermaak; het is hier behoorlijk belabberd.
Alsof die van het UK open waren ooit? Nooit Schengen geweesthorizon1978 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:
[...]
Denemarken en Polen waren heel snel met de grenzen dicht gooien.
[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 19-03-2020 22:08 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 87% gewijzigd door Remy op 19-03-2020 22:23 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Remy op 19-03-2020 22:23 ]
[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 19-03-2020 22:23 ]
Je kunt altijd bellen voor advies natuurlijk. Zoals verteld lijkt het me het beste om echt aan de bel te trekken als de situatie verslechterd..Whis! schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:
Volgens mij is het hier bij mij ook raak. Collega van me is 3 weken geleden in Lombardije geweest en kwam semi-snotterig terug op kantoor. Toen namen we het nog niet erg serieus.
4 dagen geleden wakker geworden met keelpijn, en voor de rest niks. Dag erna heel eventjes een hoger temperatuurtje in de ochtend en keelpijn. Weinig gekuch maar het is er wel soms. Sinds eergisteren ook om de zoveel tijd last van kortademigheid en steek/druk op de borst (longen)? Voel me het grootste gedeelte van de dag best vitaal maar zodra de benauwdheid toeslaat is het eventjes afzien en ben ik best zwakjes. Keelpijn is nu vrijwel weg gelukkig. Spieren begin ik daarentegen sinds vandaag wel te voelen, maar doet verder geen pijn.
Al met al erg milde klachten die ik hier vaker langs heb zien komen. Uiteraard blijf ik de komende tijd gewoon thuis.
Twijfel nog om de huisarts hierover te informeren. Testen doen ze toch al niet meer maar dan heeft ze er iig alvast kennis van genomen. Of val ik haar op dit moment er alleen maar mee lastig?
Zou Opel/PSA nou blij zijn met deze vergelijking?
Verder is covid19 toch de ziekte en niet het virusDe woordvoerder geeft een voorbeeld om het te verhelderen. "Iedereen krijgt een Opel Corsa, maar de ene krijgt een rode, de andere een blauwe en de volgende een paarse. Ze verschillen wel wat van elkaar. Maar een rode Opel Corsa rijdt niet anders dan een blauwe Opel Corsa. Het ene Covid-19-virus is dus even gevaarlijk als het andere Covid-19-virus."
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 19-03-2020 22:21 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 19-03-2020 22:23 ]
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 19-03-2020 22:23 ]
Sinds vorig jaar ook (type 1) diabeet. Op zich verder wel jong en gezond, maar je zit toch in een risicogroep.
Ik hoop in ieder geval dat de klachten niet te veel doorzetten.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Had de Volkskrant laatst ook wat over.
Ik denk dat we het personeel wel meer salaris gunnen, maar de directie niet waar dat geld naar toe gaat.Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:27:
Tja vond het wel pakkend dat de beroepen die nu als vitaal zijn aangemerkt juist de beroepen zijn waarop we bezuinigen/weinig salaris gunnen (zorg, onderwijs, transport, supermarkt)
Als een product in de supermarkt ineens 25% duurder wordt, dan ziet het kassameisje, de vakkenvuller en de boer die het geproduceerd heeft er echt niets van terug.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Sorrypoor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:14:
[mbr]Slowchat ok, maar laten we het even gezellig houden...[/]
Supermarkt CAO is best oke. Dat je als gemiddelde supermarkt medewerker weinig voor betaalt krijgt heeft natuurlijk te maken met dat het ongeschoold/laaggeschoold werk is. Nu zijn de meeste supermarktmedewerkers ook bijbaners dus dat is niet zo erg, het betaalt over het algemeen beter dan veel andere bijbanen. In het onderwijs en in de zorg vind ik het inderdaad kwalijker. Je legt je leven in handen van een ander, letterlijk en figuurlijk. Een goede docent of verpleger kan het verschil maken, idioot natuurlijk dat nou juist daar op is bezuinigd.Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:27:
Tja vond het wel pakkend dat de beroepen die nu als vitaal zijn aangemerkt juni st de beroepen zijn waarop we bezuinigen/weinig salaris gunnen (zorg, onderwijs, transport, supermarkt)
Ik wil nog wel zeggen dat je het fantastisch deed bij de bakker. Zouden meer mensen mogen doen!
Juist wat jij deed, zorgt voor een betere samenleving waarin wij allen de opgelegde maatregelen moeten volgen.
Haters everywhere but I don’t really care
ThnxSir_Lion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:46:
[...]
Ik wil nog wel zeggen dat je het fantastisch deed bij de bakker. Zouden meer mensen mogen doen!
Juist wat jij deed, zorgt voor een betere samenleving waarin wij allen de opgelegde maatregelen moeten volgen.
Maar waarom voel ik me er dan zo kut over.. Als ik nu dit op internet of tv zie of hoor gebeuren dan denk ik altijd, "Ik zweer het! Als mij dit overkomt of zie gebeuren, dan zou ik......!!"
En dan zit ik plots zelf echt in die situatie
Je voelt je slecht over, niet om wat je zei of deed, maar om de boodschap zelf. Het is een harde realiteit.poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:51:
[...]
Thnx![]()
Maar waarom voel ik me er dan zo kut over.. Als ik nu dit op internet of tv zie of hoor gebeuren dan denk ik altijd, "Ik zweer het! Als mij dit overkomt of zie gebeuren, dan zou ik......!!"
Ik ben erg benieuwd. Dit zouden ook allen asymptomatische gevallen moeten zijn.matthijst schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:50:
Over 2-4 weken komt de uitslag van de test van 10.000 bloed donaties afgelopen week.
Rustig... Ik irriteer me er ook mateloos aan dat sommige mensen de supermarkt op dit moment zien als gezinsuitje. Maar ook als dat niet zo is, en iedereen doet alleen boodschappen, dan lukt dat afstand houden nog niet... Want jij loopt gangpad 3 van voor naar achter, en ik in omgekeerde richting, dan komen we elkaar halverwege nog tegen.poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:51:
[...]
Thnx![]()
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Die 1,5 meter is een richtlijn. Als je kortstondig even geen 1,5 meter afstand hebt, ben je niet meteen ziek.Oekiejoekie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:04:
[...]
Rustig... Ik irriteer me er ook mateloos aan dat sommige mensen de supermarkt op dit moment zien als gezinsuitje. Maar ook als dat niet zo is, en iedereen doet alleen boodschappen, dan lukt dat afstand houden nog niet... Want jij loopt gangpad 3 van voor naar achter, en ik in omgekeerde richting, dan komen we elkaar halverwege nog tegen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Duitsers houden meer afstand al vanaf begin en ze hebben ook veel meer ruimte in het landAmaze86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:07:
Die duitsers doen het echt goed op dit moment,hebben ze iets gevonden wat werkt tegen corona? Erg weinig doden vergeleken met NL,spanje,italie.
Zou echt top zijn
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Daar maak ik me ook niet zo druk over. En als het wel zo is... Ik neem ook andere risico's bewust. Ik rijd bijvoorbeeld motor. Vinden sommige mensen ook onverantwoord. En toch heb ik al 20 jaar mijn rijbewijs, en kan ik hier nog steeds postenSvMp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:08:
[...]
Die 1,5 meter is een richtlijn. Als je kortstondig even geen 1,5 meter afstand hebt, ben je niet meteen ziek.
Fantastisch als het echt zo is!
Vind het altijd wel een beetje eng om dit soort dingen al vroegtijdig te melden
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
https://ourworldindata.org/coronavirusAslanboy1905 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:12:
Is er een website waar je het aantal besmettingen per dag per land kan volgen? Ik krijg namelijk net de onderstaande grafiek toegestuurd en ik heb geen idee of de cijfers kloppen en wat ik hiervan moet vinden dus:
[Afbeelding]
Daar.
Als dit goed werkt, geef deze man een kneiterhoog standbeeld a.u.b., een wereldse staande ovatie en een award
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 19-03-2020 23:14 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
TerugspugenWaterkoker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:13:
Bah, vanmiddag even de deur uit omdat ik echt wat levensmiddelen moest halen. Binnen een minuut liep een voetganger mij tegemoet die het nodig vond om naast mij op de grond te kwatten. Snel mijn adem ingehouden en andere kant op gelopen. Hopelijk niks aan de hand. Lopen nog een hoop aso's rond
Maar als het iets doet verlicht het de IC's - en dat is al een enorme gezondheidswinst.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
In dat geval kunnen we weer normaal doen met z'n allen. Nee dat kunnen we niet.franssie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:16:
Let wel medicijn =! vaccin, dus repressief te gebruiken en niet preventief.
Maar als het iets doet verlicht het de IC's - en dat is al een enorme gezondheidswinst.
Want als ik mij niet vergis <knip>
Je vergist je.
[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2020 11:00 ]
https://www.dvhn.nl/groni...coronapufje-25477096.html
https://www.ukrant.nl/mag...ijn-bestaat-misschien-al/
[ Voor 11% gewijzigd door Raem op 19-03-2020 23:24 ]
Hier in het topic is al eerder door Leon aangegeven dat ze hier mee zijn gestopt. Is het dan nieuw dat ze het middel verder proberen te verkleinen voor een spray?
Elke dag lees ik 30 van die hoezee-verhalen in de pers... de universiteit van... een laboratorium in... Ik ga niet af op verhalen in de pers, dan lees ik liever een wetenschappelijk artikel.BlackMonkey schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:25:
Ik snap het niet. In het gelinkte artikel hebben ze het over chloroquine. Dat was een maand geleden al bekend: https://nos.nl/artikel/23...gevolgen-coronavirus.html
Hier in het topic is al eerder door Leon aangegeven dat ze hier mee zijn gestopt. Is het dan nieuw dat ze het middel verder proberen te verkleinen voor een spray?
Ik vind zelf de afbeeldingen van alexbl69 wel overzichtelijk.Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:12:
Is er een website waar je het aantal besmettingen per dag per land kan volgen? Ik krijg namelijk net de onderstaande grafiek toegestuurd en ik heb geen idee of de cijfers kloppen en wat ik hiervan moet vinden dus:
[Afbeelding]
@alexbl69 Zou je ze momenteel niet kunnen laten beginnen (dus op 1 rij alignen) vanaf bijv. 1 of 10 deaths/M?
Nu staat het allemaal wat scheef naast elkaar, en is het afhankelijk van hoeveel er in elk land getest is, niet hoeveel doden er zijn gevallen.
Om even snel een dag-update te zien werkt de 'posts met afbeeldingen' link wel fijn.
Zoals hier Coronavirus Slowchat
[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 19-03-2020 23:39 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik had de 2e link van @Raem nog niet gezien. Maar dan gaat het, zoals ik zei, dus enkel over verkleinen en als spray beschikbaar maken. Ben benieuwd hoe dat dan verschilt in uiteindelijke werking, dit lijkt namelijk enkel te verschillen in de manier van toedienen.franssie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:28:
@BlackMonkey Heb je de artikelen gelezen? Het is een verkleinde combi maar wel op basis van en moet nog getest worden.
“Waar we normaal een jaar over doen, hebben we nu in een week voor elkaar“Raem schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:22:
RTV Noord brengt het wel iets mooier dan dat het misschien is. Het is niet over 4 weken beschikbaar, maar wordt dan getest op proefpersonen. Kan alsnog maanden duren voor het beschikbaar komt.
https://www.dvhn.nl/groni...coronapufje-25477096.html
https://www.ukrant.nl/mag...ijn-bestaat-misschien-al/
Staat een stuk idd in de uni krant, maar ik denk dat we het nu wel sneller dan normaal kunnen testen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
En daar vat je het precies goed samen... De universiteitskrant is een mediavehikel van de universiteit. En het regionale zendertje, die wil alle mogelijke successen uit de regio melden.Mel33 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:45:
[...]
“Waar we normaal een jaar over doen, hebben we nu in een week voor elkaar“
Staat een stuk idd in de uni krant, maar ik denk dat we het nu wel sneller dan normaal kunnen testen.
Ik zeg niet dat het niks is. Maar kunnen we alsjeblieft meer inhoudelijke informatie afwachten als dit persbericht ?
Sorry, regionaal zendertje? Meer dan een kwart miljoen betaalde lezers. Dat is hetzelfde als de Volkskrant. Alleen Telegraaf, Metro en AD scoren beter.Oekiejoekie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:51:
[...]
En daar vat je het precies goed samen... De universiteitskrant is een mediavehikel van de universiteit. En het regionale zendertje, die wil alle mogelijke successen uit de regio melden.
Ik zeg niet dat het niks is. Maar kunnen we alsjeblieft meer inhoudelijke informatie afwachten als dit persbericht ?
[ Voor 3% gewijzigd door ACID-dude op 20-03-2020 00:20 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Dan hoor ik graag je bron... Ik zie andere cijfersACID-dude schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:56:
[...]
Sorry, regionaal zendertje? Meer dan een kwart miljoen betaalde lezers. Dat is hetzelfde als de Volkskrant. Alleen Telegraaf, Metro en AD scoren beter.
Heel flauw - maar jij begon deze discussie dus ... waar is jouw onderbouwing?Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:03:
[...]
Dan hoor ik graag je bron... Ik zie andere cijfers
Wel flauw als je anderen om bronnen gaat vragen als je zelf in het rond aan het schieten bent niet?
En daar vat je het precies goed samen... De universiteitskrant is een mediavehikel van de universiteit. En het regionale zendertje, die wil alle mogelijke successen uit de regio melden.
Ik zeg niet dat het niks is. Maar kunnen we alsjeblieft meer inhoudelijke informatie afwachten als dit
[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 20-03-2020 00:10 ]
Welke cijfers dan?Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:03:
[...]
Dan hoor ik graag je bron... Ik zie andere cijfers
Niet alles is van 2019 natuurlijk. Echter:
https://www.ndcmediagroep.nl/dagblad-van-het-noorden/
Het gaat me voornamelijk om het zendertje. Niet nodig.
Jij hebt sowieso niet de informatie om te kunnen stellen dat dit een regionaal zendertje is, dat vooral "alle mogelijke successen uit de regio [wil] melden".
[ Voor 17% gewijzigd door ACID-dude op 20-03-2020 00:11 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]