Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.657 views

Onderwerpen

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Dat kun je nu misschien roepen. Gaan mensen dat over een half jaar nog geloven?
Daar heb je een punt. Maar dan zul je al zien dat mensen elkaar weer op zullen zoeken. We zijn sociale wezens (dat feit wordt compleet genegeerd in de discussies, vooral voor alleenstaanden is dit niet te doen).

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:17:
Ik wens de politie en het leger ook heel veel succes met het handhaven van een lockdown :D dat gaat natuurlijk nooit werken in Nederland, machtsafstand is veel te klein.
Andere idiote regels kunnen ook gehandhaafd worden, zoals het vuurwerkverbod.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:24
Nou hopelijk heeft iedereen Rutte gezien met z'n 1.5m uitspraak. Betwijfel echter of dat effect heeft op de clowns die het echter al niet deden...

Het lijken of mensen te zijn die denken dat zij als persoon een uitzondering zijn, of dat ze alleen snel even een actie moeten doen..

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

St@m

@ Your Service

SvMp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Andere idiote regels kunnen ook gehandhaafd worden, zoals het vuurwerkverbod.
Ohja, dat gaat perfect inderdaad :D :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:12:
[...]

Kookolie? Water bedoel je? :?

Belangrijker, was er nog wc papier?
Brood maak ik me ook nog het drukst over. Slaat echt helemaal nergens op waar al dat brood blijft :X
Mocht je tijd hebben, kijk eens of 't mogelijk is om zelf brood te bakken. Vloerbrood of busbrood is relatief eenvoudig te maken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51
SvMp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Durven ze niet. Zodra iemand gaat klagen, dan is het "Dus jij wilt DODEN op je geweten?"
Het probleem is alleen dat als het onder 'controle' is (dus de zorg kan het aan) en je gaat maatregelen versoepelen, het dan snel weer op gaat lopen. Heel lastig allemaal... :-(

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Misschien een gekke zijsprong, ik ben benieuwd of er de komende weken meer huisdieren door mensen worden gekocht/geadopteerd. Vooral als je nu alleenstaand bent kan het nogal saai worden in huis als je niet echt veel sociaals kan en mag doen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:07:
Toch ben ik nog steeds bang dat al die maatregelen wel eens heel lang kunnen gaan duren. Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing, maar dat virus is niet heel snel verdwenen (wellicht zelfs nooit). Als we dus moeten wachten tot er een vaccin is (aldus van Dissel) dan gaan de huidige maatregelen (wellicht soms iets minder streng en soms iets strenger) het komende jaar aanhouden. Of zit ik er dan enorm naast met mijn gedachte?
Niet perse.
Nouja, stel je krijgt het een keer en bent er immuun voor, zelfs dan duurt het nog heel lang tot het weg is, simpelweg omdat de zorgcapaciteit de beperkende factor is.
Dat er dingen gesloten blijven en we thuis moeten werken en meer van dat soort 'knoppen om aan te draaien om de besmettingssnelheid onder een bepaald niveau te houden' zullen allemaal bepaald worden door de drukte op de zorg.

En als je dan kijkt naar 2000 beschikbare IC-bedden en 1% van de besmettingen op de IC, 3 weken per bed, dan zie je dat het heel lang duurt tot we bij de 12 miljoen zijn als we op magische wijze perfect op het maximum blijven draaien.

Losse pols: Volle IC op 200.000 mensen. Dus voor 12 miljoen moet de IC 60 keer volstromen. En met 3 weken per bed. Nouja, dat gaat natuurlijk nergens meer over (180 weken).

Nu is het natuurlijk een bell curve en de bedoeling dat het een heeele lange staart heeft (mits er mitigerende maatregelen plaatsvinden). Maar die piek houd ook wel een tijdje aan. En hoelng kan je verwachten dat een maatschappij mitigerende maatregelen volhoudt?

Hoe je het ook bekijkt: Voorlopig zijn we er niet vanaf. Het vaccin kan niet snel genoeg komen.

Volgende week gaat het beginnen met 500 á 1000 IC-bedden en die IC's blijven lang vol.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:31
Is er ergens een kaart waar je de gevallen per stad (wereldwijd) kunt zien?

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
WizZie- schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Dank voor je antwoord.

1,5-2m wordt lastig vrees ik...
Ja en niet zoenen, feliciteren, handjes schudden, knuffelen..

Het is heel kut, maarja.. het is nu eenmaal zo..

Ik zou eigenlijk helemaal niet gaan als ik jou was.. Ik vind t eigenlijk onverantwoord om het feest door te laten gaan..

Ik snap dat ze het heel naar vinden, maar stel er 'gebeurt' wat, dan heb je dat op je geweten en is hun trouwdag voor altijd vergiftigd..

En extra groot feest geven als dit voorbij is?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Ja en niet zoenen, feliciteren, handjes schudden, knuffelen..

Het is heel kut, maarja.. het is nu eenmaal zo..

Ik zou eigenlijk helemaal niet gaan als ik jou was.. Ik vind t eigenlijk onverantwoord om het feest door te laten gaan..

Ik snap dat ze het heel naar vinden, maar stel er 'gebeurt' wat, dan heb je dat op je geweten en is hun trouwdag voor altijd vergiftigd..

En extra groot feest geven als dit voorbij is?
Je kan denk ik nog wel gewoon een Dries Roelvinkje doen 🤪

Lekker op de bank

• nuker
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Niet perse.
Nouja, stel je krijgt het een keer en bent er immuun voor, zelfs dan duurt het nog heel lang tot het weg is, simpelweg omdat de zorgcapaciteit de beperkende factor is.
Dat er dingen gesloten blijven en we thuis moeten werken en meer van dat soort 'knoppen om aan te draaien om de besmettingssneilheid onder een bepaald niveai te houden' zullen allemaal bepaald worden door de drukte op de zorg.

En als je dan kijkt naar 2000 beschikbare IC-bedden en 1% van de besmettingen op de IC, 3 weken per bed, dan zie je dat het heel lang duurt tot we bij de 12 miljoen zijn als we op magische wijze perfect op het maximum blijven draaien.

Losse pols: Volle IC op 200.000 mensen. Dus voor 12 miljoen moet de IC 60 keer volstromen. En met 3 weken per bed. Nouja, dat gaat natuurlijk nergens meer over.

Nu is het natuurlijk een bell curve en de bedoeling dat het een heeele lange staart heeft (mits er mitigerende maatregelen plaatsvinden). Maar die piek houd ook wel een tijdje aan. En hoelng kan je verwachten dat een maatschappij mitigerende maatregelen volhoudt?

Hoe je het ook bekijkt: Voorlopig zijn we er niet vanaf. Het vaccin kan niet snel genoeg komen.

Volgende week gaat het beginnen met 500 á 1000 IC-bedden en die IC's blijven lang vol.
Dank voor je uitgebreide toelichting! Exact mijn gedachte ook dat dit nog wel even kan gaan duren helaas...

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:39
Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:19:
Nou hopelijk heeft iedereen Rutte gezien met z'n 1.5m uitspraak. Betwijfel echter of dat effect heeft op de clowns die het echter al niet deden...

Het lijken of mensen te zijn die denken dat zij als persoon een uitzondering zijn, of dat ze alleen snel even een actie moeten doen..
Bedoel je de speech met een doventolk 1m naast hem?

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:12:
[...]

...
Brood maak ik me ook nog het drukst over. Slaat echt helemaal nergens op waar al dat brood blijft :X
Ik denk die honderdduizenden mensen die nu thuiswerken en een bammetje voor de lunch willen i.p.v. iets uit de bedrijfskantine...

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
London schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Die het lef had om een politiek gekleurde vraag te stellen moeten ze nooit meer binnen laten.

Wat een schaamteloze vraag.
Oh dit heb ik gemist.. wat is er gebeurd? :X

@ZaZ Een Dries Roelvinkje? :D

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
ZieglerNichols schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Ik denk die honderdduizenden mensen die nu thuiswerken en een bammetje voor de lunch willen i.p.v. iets uit de bedrijfskantine...
Volgens mij kun je daar beter voor bij bakkers terecht.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:30:
[...]

Oh dit heb ik gemist.. wat is er gebeurd? :X

@ZaZ Een Dries Roelvinkje? :D
https://www.weekend-onlin...seks-met-andermans-bruid/

Schoot me ineens te binnen dat ik een keer had gezien op tv dat ie het vertelde. Is kennelijk al langer geleden dan ik dacht en had het getypt en gepost voordat ik er erg in had. Excuus ;)

Lekker op de bank

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Niemand die kan vertellen wat er net met die journalist was :?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:34
poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:57:

Ik ging even een stukje lopen en bij de bakker een ijsje halen.
Mooi verhaal, maar: waarom ga je in godsnaam "een ijsje halen bij de bakker".

Haters everywhere but I don’t really care

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

horizon1978 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:35:
[...]

Volgens mij kun je daar beter voor bij bakkers terecht.
Ja, ware het niet dat er een half uur voor openingstijd al 50 bejaarden voor de deur staan te wachten... :X

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:55
matthijst schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Omdat het brood bij de ijssalon op was :+

Ik heb zelf maar weer eens midelen in huis gehaald om zelf brood te bakken. Deed dit wel eens vaker.
Maar man man man.. wat gaat het brood hard. drinken trouwens ook :) ..

Kan iemand mij uitleggen waar dat hamster gedrag vandaan komt?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
[...]

Omdat het nu nog kan. Misschien zitten we morgen wel helemaal opgesloten..

Ik begin het thuiswerken en opgehokt zitten ook wel zat te zijn, nu al. Word er gewoon verdrietig van. Ik ben bang dat de komende tijd velen wanhopig gaan worden :/

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ok, beetje raar.

Omdat ik ook even eruit moet? Loop gewoon dagelijjks even een ommetje kom eigenlijk niemand tegen, stil in de stad op een paar mensen na.

Ik zit 99% van de tijd binnen hoor.

En het is niet zo alsof je helemaal niets meer kunt he. Je moet het tot een minimum beperken, en dat doe ik.

Ik mag toch ook gewoon boodschappen doen?

En sorry dat ik nu 1x per dag van iets kleins en vrolijks zoals een ijsje wil genieten -O-

-

Of ik begrijp je vraag verkeerd.. in dat geval: Dit bakkertje heeft de beste ijs en is als een vd weinige nog open..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GAIAjohan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Omdat het nu nog kan. Misschien zitten we morgen wel helemaal opgesloten..

Ik begin het thuiswerken en opgehokt zitten ook wel zat te zijn, nu al. Word er gewoon verdrietig van. Ik ben bang dat de komende tijd velen wanhopig gaan worden :/
Nou precies dat dus... Het vooruitzicht van werken eten slapen en nog een keer stemt me vrij treurig...

Heb nog genoeg te klussen de komende tijd, dus ik zou haast en shitload willekeurige bouwmaterialen halen uit angst dat dat dalijk niet meer kan voor een paar maanden.

Kans dat dat lukt zonder dat ik iets vergeet lijkt me overigens nihil. Nu acht ik de kans dat de bouwmarkt dicht gaat kleiner dan de bakker. Maar toch.

• matthijst
Ik bedoelde: die mensen waren aso, maar als je geen ijs haalt kom je ook geen aso's tegen ;)

• nuker
Ik merk bij mijzelf dat in de afgelopen dagen enorm is doorgedrongen hoe uitzonderlijk en nijpend de huidige crisis is. Bizar. Eerst zag je de ernst er wel van in maar dacht je: 'paar weekjes thuiswerken en afstand houden en dan zal het wel weer meevallen'. Nu is dat beeld toch wel helemaal veranderd.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Nou precies dat dus... Het vooruitzicht van werken eten slapen en nog een keer stemt me vrij treurig...

Heb nog genoeg te klussen de komende tijd, dus ik zou haast en shitload willekeurige bouwmaterialen halen uit angst dat dat dalijk niet meer kan voor een paar maanden.

Kans dat dat lukt zonder dat ik iets vergeet lijkt me overigens nihil. Nu acht ik de kans dat de bouwmarkt dicht gaat kleiner dan de bakker. Maar toch.
Ik hoop dat de (klus)webshops gewoon nog open blijven. Ik werk nu op kantoor in ploegendienst, en heb om de week vanaf 14:00 vrij. Echt ideaal om te kllussen met dat mooie weer :D

Vaak bu'j te bang!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik verwacht wel binnen een maand nog een paar maatregelen als de IC voor 80-85% vol ligt met corona patiënten .

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
matthijst schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:48:
Ik bedoelde: die mensen waren aso, maar als je geen ijs haalt kom je ook geen aso's tegen ;)
Ahzo :) Ja die kom je helaas overal tegen :/

PS: Het enige wat ik er nog een beetje 'leuk' aan vind, is dat zn jochies nu een hele slootlading aan nieuwe woorden hebben geleerd :X

[ Voor 21% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2020 19:59 ]

• matthijst
Rockvee2 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:49:
Ik verwacht wel binnen een maand nog een paar maatregelen als de IC voor 80-85% vol ligt met corona patiënten .
Had eigenlijk gedacht dat ze komend weekend alles wel dicht zouden gooien, maar steeds meer winkels gaan zelf dicht, dat scheelt misschien.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-11 13:56

^^0nMe

Got Babana's?

De keiharde realiteit is dat het dagelijks leven op korte termijn alleen weer voorzichtig kan worden opgestart als iedereen zichzelf en vooral anderen maximaal beschermt - voor zover mogelijk - (mondkapjes, handschoenen, afstand bewaren, hoger niveau persoonlijke hygiene, drukte in supermarkt/ov/ruimtes vermijden, etc.) en we met zijn allen een ijzeren discipline erop nahouden. Je moet elkaar hierin kunnen vertrouwen, anders stort de economie/samenleving alsnog als een kaartenhuis in elkaar en wordt de overheid vanzelf gedwongen om nog pijnlijkere beslissingen te nemen.

Daarmee gaan er nog steeds relatief veel mensen (dokters, verplegers) ziek worden en zal het maanden duren voordat het virus helemaal uitgedoofd is.

Als je maar genoeg van dat soort gasten zoals hierboven bij de ijssalon ertussen hebt lopen, dan moet je niet gek opkijken als het moraal/goodwill van medisch personeel op een gegeven moment breekt en er steeds meer voor zichzelf gaan/moeten kiezen zoals ook Dhr. Bruins dit vandaag heeft moeten doen...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

matthijst schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Had eigenlijk gedacht dat ze komend weekend alles wel dicht zouden gooien, maar steeds meer winkels gaan zelf dicht, dat scheelt misschien.
Op basis waarvan? De IC’s zijn nog ruim onder controle.

Bensimpel

Positieve meneer

Hmm, ik heb nu lichte keelpijn samen met redelijk veel hoesten, reden genoeg om thuis te blijven? Ik werk in de ICT en het is echt mega druk op werk.. (Geen reden om dan andere te besmetten op kantoor)..

😆 - Denk ook eens om ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bensimpel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:54:
Hmm, ik heb nu lichte keelpijn samen met redelijk veel hoesten, reden genoeg om thuis te blijven?
Ja.

Verwijderd

Hmm, ik heb nu lichte keelpijn samen met redelijk veel hoesten, reden genoeg om thuis te blijven? Ik werk in de ICT en het is echt mega druk op werk.. (Geen reden om dan andere te besmetten op kantoor)..
Onder welke steen heb jij gelegen dan? _O-

• matthijst
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:53:
[...]

Op basis waarvan? De IC’s zijn nog ruim onder controle.
Omdat er nog steeds behoorlijk wat volk bij elkaar komt? Bij winkels, in parkjes, voetbalveldjes?

De IC's meten wat er "nu" ligt, maar je wilt anticiperen op wat er over 2 weken komt lijkt me?

De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) verwacht volgende week vijfhonderd tot duizend nieuwe ic-patiënten in Brabantse ziekenhuizen.

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 19-03-2020 19:58 ]

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:54:
[...]

Onder welke steen heb jij gelegen dan? _O-
Onder de steen van mega veel werkdruk..

😆 - Denk ook eens om ;)

Verwijderd

^^0nMe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:53:
De keiharde realiteit is dat het dagelijks leven op korte termijn alleen weer voorzichtig kan worden opgestart als iedereen zichzelf en vooral anderen maximaal beschermt - voor zover mogelijk - (mondkapjes
Hier gestopt met lezen. Wat kansloos dit.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Niet twijfelen, ja.

Dat is gewoon de beste manier. Geen risico's nemen. Alleen zo kunnen we met zn allen dit onder een soort van controle houden.

Wat is belangrijker? Je gezondheid en die van anderen, of je werk en je baas en klanten?

[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2020 19:56 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Bensimpel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Zo druk dat je hier wel kunt posten overdag in het corona themaforum maar de afgelopen 4 weken hebt gemist dat je thuis moet blijven bij lichte klachten..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 09:56
Bensimpel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Als je dat belangrijker vindt dan je eigen gezondheid en dat van anderen ben je goed bezig!

Bensimpel

Positieve meneer

St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Zo druk dat je hier wel kunt posten overdag in het corona themaforum maar de afgelopen 4 weken hebt gemist dat je thuis moet blijven bij lichte klachten..
Die richtlijn is ook nogal onduidelijk imho, wat zijn "lichte klachten"..

Dat is in geen schaal uit te drukken.

Maar ik blijf voorlopig dus even thuis. ;)
Scorpio861 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Als je dat belangrijker vindt dan je eigen gezondheid en dat van anderen ben je goed bezig!
Het draaiende houden van de gemeentes waar ik werk niet dan?
Maar gezondheid gaat voor idd.

[ Voor 26% gewijzigd door Bensimpel op 19-03-2020 20:02 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 12:16

Stoney3K

Flatsehats!

Scorpio861 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Dat is misschien zijn baas die dat voor hem beslist. "Verzuim is een keuze." :')

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• St@m

St@m

@ Your Service

Bensimpel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Die richtlijn is ook nogal onduidelijk imho, wat zijn "lichte klachten"..

Dat is in geen schaal uit te drukken.

Maar ik blijf voorlopig dus even thuis. ;)
Ik ga niet eens een bron noemen omdat iedere Nederlander dit inmiddels weet:

Blijf thuis bij klachten van neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts. Dit zijn milde klachten.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:01:
[...]

Dat is misschien zijn baas die dat voor hem beslist. "Verzuim is een keuze." :')
Is maar 1 antwoord: "Ok, dan zijn alle zieken en doden jouw keuze, deal?"

}:|

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wodkabuikje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:04:
Voor de ps kreeg je een plusje :)

Maar begrijp het uiteraard. Op deze manier gaat het nooit werken en zal het alleen maar erger worden. Er is een manier nodig om mensen echt te laten inzien dat het anders moet.
Bergen met lijken op het 8 uur journaal is misschien de juiste motivatie.

specs

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik lees nu al op internet berichten dat jongeren vinden dat zij meer recht hebben op een plek op de IC dan 50+ als er bijna geen plek meer is.
Ze vinden dat 50+ al hun leven heeft geleefd en dus niet moeten zeuren.
Schandalig dat er al zo wordt gedacht!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:53
Hulde! _/-\o_ Hopelijk was je ijsje nog wel lekker :9

PSN: xMaurice93

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55

franssie

Save the albatross

HereIsTom schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:07:
Ik lees nu al op internet berichten dat jongeren vinden dat zij meer recht hebben op een plek op de IC dan 50+ als er bijna geen plek meer is.
Ik ben 48 maar zo werkt het spelletje dat triage heet wel enigszins.

Dus zorg goed voor jezelf, mijdt mensen, beweeg etc

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• St@m

St@m

@ Your Service

Dit is wel heel algemeen gebracht hoor.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Maurice079 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Hulde! _/-\o_ Hopelijk was je ijsje nog wel lekker :9
Nee niet echt.. ben ergens op een bankje gaan zitten opeten, maar was met mn gedachten er niet bij -O-

Dus ook dat hebben ze verpest.

Verwijderd

Wordt wel werkelijkheid als ze triage gaan toepassen.

Verwijderd

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Nee niet echt.. ben ergens op een bankje gaan zitten opeten, maar was met mn gedachten er niet bij -O-

Dus ook dat hebben ze verpest.
Haal morgen een nieuwe dan. :Y

Verwijderd

St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Ik ga niet eens een bron noemen omdat iedere Nederlander dit inmiddels weet:

Blijf thuis bij klachten van neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts. Dit zijn milde klachten.
Het probleem is dat wij tientallen jaren zo zijn opgevoed, om vooral niet thuis te blijven bij milde klachten. Want dan ben je een aansteller.... dus vanzelfsprekend heeft half Nederland de mentaliteit: ik meld mij niet ziek bij een kleine verkoudheid!

Probeer die mentaliteit maar eens te veranderen in 1x: een collega van mij, die had vandaag een behoorlijke bloedneus. Moet die dan ook maar ziek thuis gaan zitten?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Het probleem is dat wij tientallen jaren zo zijn opgevoed, om vooral niet thuis te blijven bij milde klachten. Want dan ben je een aansteller.... dus vanzelfsprekend heeft half Nederland de mentaliteit: ik meld mij niet ziek bij een kleine verkoudheid!

Probeer die mentaliteit maar eens te veranderen in 1x: een collega van mij, die had vandaag een behoorlijke bloedneus. Moet die dan ook maar ziek thuis gaan zitten?
Bloedneus heb ik nog niet op het lijstje zien staan, jij wel?

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Dat snap ik wel, maar hier gaan vragen of je je dan ziek moet melden is vragen of de paus katholiek is. Zeker als je gewoon een actieve poster bent.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Het is waarschijnlijk genuanceerder, maar het typeert wel de mentaliteit van tegenwoordig, en niet alleen jongeren..

Ik snap de gedachtengang, alleen komt het er nogal rottig uit zeg maar :X

• St@m

St@m

@ Your Service

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Het is waarschijnlijk genuanceerder, maar het typeert wel de mentaliteit van tegenwoordig, en niet alleen jongeren..

Ik snap de gedachtengang, alleen komt het er nogal rottig uit zeg maar :X
Tja, ik vind dat mijn leven ook voorrang heeft op het leven van een ander.

Maarja, ben ik nog een jongere..

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 20:18 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:14:
[...]

Tja, ik vind dat mijn leven ook voorrang heeft op het leven van een ander.
Ik vind vooral dat de rijken en degenen die het hardst roepen voorrang moeten krijgen d:)b

• St@m

St@m

@ Your Service

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Ik vind vooral dat de rijken en degenen die het hardst roepen voorrang moeten krijgen d:)b
Rijken sowieso.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Yucon

*broem*

nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:48:
Ik merk bij mijzelf dat in de afgelopen dagen enorm is doorgedrongen hoe uitzonderlijk en nijpend de huidige crisis is. Bizar. Eerst zag je de ernst er wel van in maar dacht je: 'paar weekjes thuiswerken en afstand houden en dan zal het wel weer meevallen'. Nu is dat beeld toch wel helemaal veranderd.
Had je deze al gezien? YouTube: A THING BY

Italianen die zeggen "jullie zijn ons twee weken geleden. Jullie zijn niet dom, wij dachten hetzelfde. En we willen jullie graag vertellen wat we nu tegen de onszelf van twee weken geleden zouden willen vertellen."

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:54
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Dit is wel heel algemeen gebracht hoor.
Sowieso, verzin een volkomen idiote mening en je kunt wel mensen op internet vinden die hem hebben verkondigd.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:32

g0tanks

Moderator CSA
Dat zijn uiteindelijk wel de keuzes die ziekenhuizen moeten gaan maken. En niet alleen tussen coronapatiënten.

Bijvoorbeeld: Wie van de twee moet je voorrang geven op de IC voor een zo hoog mogelijke kwaliteit van leven? Een 80-jarige corona-patiënt of een dertiger met een agressieve vorm van kanker? Of iets minder erg: een dreigend zichtverlies?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• nuker
g0tanks schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Dat zijn uiteindelijk wel de keuzes die ziekenhuizen moeten gaan maken. En niet alleen tussen coronapatiënten.

Bijvoorbeeld: Wie van de twee moet je voorrang geven op de IC voor een zo hoog mogelijke kwaliteit van leven? Een 80-jarige corona-patiënt of een dertiger met een agressieve vorm van kanker? Of iets minder erg: een dreigend zichtverlies?
En daarom wordt het tijd dat iedereen zich aan de voorschriften gaat houden en de ernst van de situatie onder ogen ziet. Dit is volgende week niet weg. Ook niet volgende maand.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ernstige ontwikkeling is hoe er met bejaarden wordt omgegaan. Mijn oma zit in een aanleunwoning aan een complex en mag niemand meer zien behalve 1 persoon. Daarnaast mag ze ook niet meer de deur uit, dus wandelen door het bos is uit den boze.... Hoelang wil het kabinet dit gaan volhouden? Want duitsland zegt dat het virus nog 2 jaar gaat rondhangen en 10 miljoen infecteert. Gaan we nu echt bejaarden opsluiten in mensonterende toestanden, in de Vughtse Ebi hebben ze het nog niet zo slecht. Die mogen ten minste een uurtje per dag naar buiten.

Of je stelt een limiet aan een lockdown, of je gooit een streep door dit plan en free4all. Maar hier wordt met 2 maten gemeten.

[ Voor 10% gewijzigd door govie op 19-03-2020 20:29 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

g0tanks schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Operaties met kanker etc zijn her en der al afgezegd en dat is traumatisch. Hoe eerder mensen snappen dat het nu even een maandje ernst is, hoe eerder deze patiënten ook weer ingepland kunnen worden.

Om de een of andere vage en domme reden denken mensen dat IC capaciteit Corona-only is ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:28:
Ernstige ontwikkeling is hoe er met bejaarden wordt omgegaan. Mijn oma zit in een aanleunwoning aan een complex en mag niemand meer zien behalve 1 persoon. Daarnaast mag ze ook niet meer de deur uit, dus wandelen door het bos is uit den boze.... Hoelang wil het kabinet dit gaan volhouden? Want duitsland zegt dat het virus nog 2 jaar gaat rondhangen en 10 miljoen infecteert. Gaan we nu echt bejaarden opsluiten in mensonterende toestanden, in de Vughtse Ebi hebben ze het nog niet zo slecht. Die mogen ten minste een uurtje per dag naar buiten.

Of je stelt een limiet aan een lockdown, of je gooit een streep door dit plan en free4all. Maar hier wordt met 2 maten gemeten.
Wil je dat je oma nog langer leeft of niet? Haar beste kans is momenteel sociale isolatie. Is voor niemand leuk of makkelijk, maar het is wat het is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26

Nox

Noxiuz

Barrycade schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:50:
Als het voor een call is kan je toch via ieder apparaat met een camera inbellen?
Tuurlijk kan dat maar dan heb je een ingebouwd scherm en mic, dus net niks. Laptop vertik ik, herniabron nummer 1 na 2 dagen ;)

P.s. droidcam werkt perfect! Draadloze webcam :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• govie
Phusebox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:31:
[...]

Wil je dat je oma nog langer leeft of niet? Haar beste kans is momenteel sociale isolatie. Is voor niemand leuk of makkelijk, maar het is wat het is.
Ze is negentig, dus je wilt haar 2 jaar gaan isoleren? Serieus, die is niet zo mal. Als volwassenen en kinderen gewoon over straat lopen, moeten opeens de mensen in een verzorgingstehuis *knip*
Let s.v.p. op je taalgebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 19-03-2020 20:54 ]

• nuker
govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:32:
[...]

Ze is negentig, dus je wilt haar 2 jaar gaan isoleren? Serieus, die is niet zo mal. Als volwassenen en kinderen gewoon over straat lopen, moeten opeens de mensen in een verzorgingstehuis *knip*
Probleem is wel dat zij ook anderen kan besmetten. De helft van de mensen op de IC is jonger dan 50.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 19-03-2020 20:55 ]

• govie
nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Probleem is wel dat zij ook anderen kan besmetten. De helft van de mensen op de IC is jonger dan 50.
*knip* Hou je in aub. Op deze manier discussiëren we niet

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 19-03-2020 20:55 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Ja dus? Jij kan ook anderen besmetten..
Blijf jij lekker 2 jaar binnen.

• govie
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:35:
[...]

Jij begrijpt het. Het is krankzinnig. Die ouderen zouden het nog wel accepteren als er een limiet zou zijn tijdens een lockdown, maar dit kun je niet maken. Hier worden mensenrechten geschonden, oma wil ook graag de kleinkinderen zien.

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik zit de hele dag al me er van bewust te zijn hoeveel ik aan mijn gezicht zit met mijn handen/vingers en het blijkt wel dat het er zo ingebakken zit dat 5 seconden nadat je aan je gezicht hebt gezeten en denkt van "oh shit, kan ik beter niet meer doen" zit je alweer in je ogen te wrijven of aan je neus te krabben. :|

En net terwijl ik deze video kijk die daar nota bene over gaat en mentaal met de hele video zit met te knikken zit ik aan mijn neus te wrijven :N

Dit is zo'n ding waar ik iig niet vanaf kom denk ik, en velen met mij.

[ Voor 7% gewijzigd door ScrooLoose op 19-03-2020 20:40 ]

Smiling as the shit comes down...

• nuker
[...]

Ja klopt. Ik zeg toch niet dat ik vrij rond ga lopen buiten. Als dit de maatregelen zijn om het virus de baas te zijn, dan zal ik dat ook doen.

• govie
ScrooLoose schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:37:
Ik zit de hele dag al me er van bewust te zijn hoeveel ik aan mijn gezicht zit met mijn handen/vingers en het blijkt wel dat het er zo ingebakken zit dat 5 seconden nadat je aan je gezicht hebt gezeten en denkt van "oh shit, kan ik beter niet meer doen" zit je alweer in je ogen te wrijven of aan je neus te krabben. :|

En net terwijl ik deze video kijk die daar nota bene over gaat en mentaal met de hele video zit met te knikken zit ik aan mijn neus te wrijven :N

Het is net als afvallen, het is wel kortstondig om te doen dus een lockdown is veel logischer. Dan hebben we iets om naar uit te zien maar nu hebben we niets. Alles is klote, je kunt niks meer.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Jij begrijpt het. Het is krankzinnig. Die ouderen zouden het nog wel accepteren als er een limiet zou zijn tijdens een lockdown, maar dit kun je niet maken. Hier worden mensenrechten geschonden, oma wil ook graag de kleinkinderen zien.
Sorry maar je oma zit in een aanleunwoning, volgens mij krijgt ze dan het advies om binnen te blijven maar houdt niemand haar tegen om daadwerkelijk in het bos te gaan lopen (als ze daartoe zelf in staat is). Ik snap echt wel dat de begeleiders daar niet zo blij mee zijn. Misschien vindt jij het prima als je oma besmet raakt of andere besmet maar ik kan mij voorstel dat andere kwetsbare patiënten in het bejaardentehuis (of hun familie) daar minder blij mee is. De kleinkinderen zien/horen kan ook via een tablet/laptop of wat dan ook. Denk even iets verder dan alleen je boosheid.
govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:39:
[...]

Het is net als afvallen, het is wel kortstondig om te doen dus een lockdown is veel logischer. Dan hebben we iets om naar uit te zien maar nu hebben we niets. Alles is klote, je kunt niks meer.
Volledige lockdown is ook niet zaligmakend. Op dat moment zullen nog veel meer vitale processen voor de samenleving stil komen te liggen. Daarnaast is niet alles klote, je kan nog genoeg doen. Wees blij dat jij niet een van de personen op de IC bent, al dan niet de arts of patiënt.

[ Voor 24% gewijzigd door xh3adshotx op 19-03-2020 20:40 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:32:
[...]

Ze is negentig, dus je wilt haar 2 jaar gaan isoleren? Serieus, die is niet zo mal. Als volwassenen en kinderen gewoon over straat lopen, moeten opeens de mensen in een verzorgingstehuis maar de tyfus krijgen.
De ouderen lopen nog altijd meer risico. Als zij dat wil staat het haar vrij zich uit te schrijven en bij jou in huis te komen wonen?

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet respectloos, maar we moeten allemaal offers brengen. En ja voor de een is dat zwaarder dan voor de ander. Nobody said it would be easy.

Dit wordt een kut tijd, voor iedereen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• franssie

franssie

Save the albatross

ScrooLoose schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:37:
<>
Zet eens een zonnebril oid op (of vuurwerkbril) en je went snel.
In het ergste geval een lasbril/masker maar die moet je maar hebben liggen (en dan ook automagisch anders zie je geen barst)

• govie
xh3adshotx schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:39:
[...]

Sorry maar je oma zit in een aanleunwoning, volgens mij krijgt ze dan het advies om binnen te blijven maar houdt niemand haar tegen om daadwerkelijk in het bos te gaan lopen (als ze daartoe zelf in staat is). Ik snap echt wel dat de begeleiders daar niet zo blij mee zijn. Misschien vindt jij het prima als je oma besmet raakt of andere besmet maar ik kan mij voorstel dat andere kwetsbare patiënten in het bejaardentehuis (of hun familie) daar minder blij mee is. De kleinkinderen zien/horen kan ook via een tablet/laptop of wat dan ook. Denk even iets verder dan alleen je boosheid.
Ik heb al heel ver gedacht en het blijft krankzinnig. Ze mag niet eens meer boodschappen doen. Mensonterend en wel omdat jan en allemaal wel boodschappen mogen doen. Dus mag ze nu 2 jaar lang geen boodschappen meer zelf doen?

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 19-03-2020 20:40 ]

• nuker
Phusebox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:39:
[...]

De ouderen lopen nog altijd meer risico. Als zij dat wil staat het haar vrij zich uit te schrijven en bij jou ik huis te komen wonen?

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet respectloos, maar we moeten allemaal offers brengen. En ja voor de een is dat zwaarder dan voor de ander. Nobody said it would be easy.

Dit wordt een kut tijd, voor iedereen.
Precies en we moeten allemaal hieraan meehelpen.

• nuker
govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Ik heb al heel ver gedacht en het blijft krankzinnig. Ze mag niet eens meer boodschappen doen. Mensonterend en wel omdat jan en allemaal wel boodschappen mogen doen. Dus mag ze nu 2 jaar lang geen boodschappen meer zelf doen?
Dat moet wat mij betreft ook aan banden worden gelegd. De supermarkten zijn hier althans nog bomvol waarbij niemand zich houdt aan de 1.5m afstand.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
govie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Mensonterend omdat ze geen boodschappen mag doen? Wees blij met al die gekte in de supermarkt dat andere boodschappen vóór haar doen. En nogmaals: volgens mij is het bij een aanleunwoning eerder een advies dan bevel. Ik denk dat het mensonterender is om te zorgen dat de IC volloopt en jouw oma (of jij, of iemand die je kent of wie dan ook) iemand is die door triage niet geholpen kán worden.

[ Voor 3% gewijzigd door xh3adshotx op 19-03-2020 20:45 ]

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
aantal-doden-wereldwijd-nadert-100.000

zit er weer ene met zijn ogen dicht te typen op nu.nl

[edit] is al aangepast )

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-03-2020 20:49 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

Alleen lijkt de kans op overleven bij jou groter dan bij je oma. Dus kan jij beter 't virus vangen zodat jij je oma over een jaar nog kan zien.
Nox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:31:
[...]

Laptop vertik ik, herniabron nummer 1 na 2 dagen ;)
Volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om je laptop op een hogere positie te zetten, extern toetsenbord en muis erbij en klaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 19-03-2020 20:56 ]

PVOutput☀️

• anandus
  • Niet online
Misschien wel interessant (misschien ook wel niet, want hij zegt wel meer :P ), maar Johnson zegt dat "het tij mogelijk in 12 weken kan keren, mits iedereen zich aan de regels houdt".

Laat wel zien dat we er op 6 april nog niet zijn ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• St@m

St@m

@ Your Service

Quad schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:51:
[...]

Alleen lijkt de kans op overleven bij jou groter dan bij je oma. Dus kan jij beter 't virus vangen zodat jij je oma over een jaar nog kan zien.
Zoals ik al eerder ergens heb gezegd: een heleboel bejaarden bepalen liever zelf of ze nog naar buiten gaan, of ze de kinderen en kleinkinderen nog willen zien.

60/70% gaat dit virus krijgen, mijn oma ziet haar familie liever nog een paar keer dan dat ze alleen doodgaat. Want ja, die zal dat virus niet overleven.

En sowieso, als je al 90 bent, hoe weet je zeker dat je 91 wordt of 92?

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 20:57 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@govie ik snap de emotie en de frustratie wel... Het is ook zielig voor die arme mensen.

Maar alternatief, wat wil je dan? Ja oma loopt misschien nog wel het meeste risico, gezien haar leeftijd. De verpleegster die bij haar langs komt kan een verkoudheid hebben wat corona blijkt te zijn. Zij is er na twee weken vanaf, en je oma is bijnen twee weken dood.

Zelfde kan natuurlijk voor jezelf gelden.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Zoals ik al eerder ergens heb gezegd: een heleboel bejaarden bepalen liever zelf of ze nog naar buiten gaan, of ze de kinderen en kleinkinderen nog willen zien.

60/70% gaat dit virus krijgen, mijn oma ziet haar familie liever nog een paar keer dan dat ze alleen doodgaat. Want ja, die zal dat virus niet overleven.
Als je je oma isoleert behoort ze tot de 30/40 procent, en zal je haar na de crisis gewoon nog kunnen zien.

Op dit moment ben je net zo stellig bezig als al de hamsteraars en ben je je eigen 'ik' voorop aan het stellen in plaats van het grotere plan.

Maar goed, ik ga deze discussie niet verder voeren dan dit. Ik vind dat we naar het kabinet moeten luisteren en hun advies in acht moeten nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 19-03-2020 21:00 ]

PVOutput☀️

• St@m

St@m

@ Your Service

Quad schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Als je je oma isoleert behoort ze tot de 30/40 procent, en zal je haar na de crisis gewoon nog kunnen zien.
Kom maar met de garantie.
Op dit moment ben je net zo stellig bezig als al de hamsteraars en ben je je eigen 'ik' voorop aan het stellen in plaats van het grotere plan.
Lol, kijk in de spiegel

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Quad schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Dan ga je ervanuit dat we dit virus niet alleen onder controle krijgen maar ook definitief uitbannen. Anders zal oma tot het einde van haar leven in een luchtdichte cel opgesloten moeten worden. Moet je dat willen?

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
nou beginnen grote bedrijven problemen te krijgen met leveringen van halffabrikaat/grondstoffen/onderdelen....waar ik werk heb ik zojuist gehoord dat we nog 5-6 weken voorraad op kunnen draaien....maar dan moeten de sales wel goed blijven gaan anders stoppen ze al eerder.... en om me heen hoor ik ook van bedrijven die vrijwel stop gaan...Vos logistics bijvoorbeeld (1200 vrachtwagens)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-03-2020 21:04 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Dan ga je ervanuit dat we dit virus niet alleen onder controle krijgen maar ook definitief uitbannen. Anders zal oma tot het einde van haar leven in een luchtdichte cel opgesloten moeten worden. Moet je dat willen?
Nee, zoals ze aangeven moeten ze het onder controle krijgen, mogelijk dat de lockdown voor bejaardentehuizen op termijn gewoon weer af gaat.

Maar het blijft lastig, en niks is zeker. Maar geen actie is onverantwoord.

PVOutput☀️

• St@m

St@m

@ Your Service

Volgens @Quad overleeft iedereen die in isolatie gaat. Laten we dan iedereen die NIET ziek wil worden in isolatie laten gaan, en de rest gewoon zn gang laten gaan.

Volgens mij is dat wel een redelijke verdeling. 60/40.

• franssie

franssie

Save the albatross

@St@m uiteindelijk gaat het dan om het (voor mij belangrijke) zelfbeschikkingsrecht. Ik snap dat. Kan alleen niet goed inschatten hoe dat impact heeft op de andere bewonders en de verpleging. .

• nuker
Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:02:
[...]

De verwachting is dat er een vaccin is over een jaar (RIVM). Laten we aannemen dat dit inderdaad gaat lukken, dan hebben we het over 1 jaar van maatregelen zoals we die nu kennen die wellicht soms versoepeld en soms iets versterkt moeten worden.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:05:
Volgens @Quad overleeft iedereen die in isolatie gaat.
Als je niet besmet bent en het om 100% isolatie gaat is dat (in theorie) waar.

Maar 100% isolatie zonder menselijk contact is gewoon niet mogelijk.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:56:
[...]

En sowieso, als je al 90 bent, hoe weet je zeker dat je 91 wordt of 92?
Er is toch ook aangegeven dat uitzonderingen mogelijk zijn? Er zullen vast en zeker mensen zijn die liever hun familie zien, corona krijgen en hieraan overlijden. Aan de andere kant zijn er mensen die dat juist niet willen, er liggen bijvoorbeeld ook ouderen in verzorgingstehuizen om te revalideren van een behandeling en hierna potentieel nog jaren kunnen leven. Er is hier geen perfecte keuze waarin iedereen zich zal vinden. Deze keuze is nu gemaakt, en hoe rot het ook is, het is wel de keuze waarmee je potentieel de meeste levens mee kan redden.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:32

g0tanks

Moderator CSA
Inhakend op de lopende discussie: volgens mij is een denkfout die gemaakt wordt dat oma voor 2 jaar in isolatie moet blijven. Het is nu zaak dat de ziekenhuizen niet vol lopen en daar zijn vergaande maatregelen voor nodig.

Ja het is balen dat er nog geen deadline is gesteld waarop oma weer naar buiten mag, maar er is ook geen reden om aan te nemen dat het tot in de oneindigheid gaat duren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1 ... 34 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]