Als het water (en dat is bij meer bedrijven dan je denkt) ook maar een beetje aan den lippen staat is dit de uitgelezen kans om de boel te laten klappen, in een keer verlost van alle ellende en schuldenaren.Ramzzz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:58:
Causaal verband met of niet, het aantal faillissementen in Nederland loopt erg hard op de afgelopen tijd.
Correlatie met locaties van faillissementen en Covid-19 brandhaarden valt wel op.
[...]
Nou ben ik niet per se achterdochtig, maar wellicht dat er hier en daar - Hanlon's scheermes of niet - kansen worden aangegrepen om een bedrijf te liquideren.
Naast ander (negatief) gedrag in de maatschappij, zoals hamsteren en voor de muziek uit lopend al direct zaken sluiten en (deeltijd) WW-aanvragen, kan ik me zomaar voorstellen dat dit gebeurt.
D.deJong schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:03:
Als het water (en dat is bij meer bedrijven dan je denkt) ook maar een beetje aan den lippen staat is dit de uitgelezen kans om de boel te laten klappen, in een keer verlost van alle ellende en schuldenaren.
offtopic:
Schuldeisers bedoel je, denk ik. Van je schuldenaren kom je af als ze hun schulden betalen aan je.
Schuldeisers bedoel je, denk ik. Van je schuldenaren kom je af als ze hun schulden betalen aan je.
Chaos is a ladder...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
https://www.telegraaf.nl/...nen-snel-testen-op-corona
Dit lijkt mij goed nieuws maar hoe gaan ze nu de bevolking testen, allemaal in de rij bij het Erasmus mc?
Dit lijkt mij goed nieuws maar hoe gaan ze nu de bevolking testen, allemaal in de rij bij het Erasmus mc?
Hoeveel mensen stonden er in Winterberg, de Franse en Oostenrijkste Alpen wel niet op een kluitje? Daar zijn ook besmettingen opgelopen, dat kan bijna niet anders. Winterberg puilde uit, ik was er na carnaval. Bedenk dat het grote "we gooien duizenden mensen op een kluitje" seizoen nog moet beginnen. Paaspop heeft nog steeds 10 april op de site staan... Grote evenementen zijn continu, overal.eamelink schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Achteraf kun je je carnaval haast niet meer voorstellen, maar Carnaval was vóór de allereerste besmetting was gevonden in Nederland. Hoe zou je je het afblazen daarvan voor je hebben gezien?
Ga daar maar op z'n minst van uit. Ik heb de afzegging van de 4daagse Nijmegen (eind juli) al ingecalculeerd, en ben de kinderen er al op aan het voorbereiden dat de vakantie zeker niet in het buitenland zal zijn, als er al vakantie gevierd kan worden.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Laten we in iedergeval niet hopen tot eind April
Daar geloof ik dan weer niet in. HIV is een compleet ander virus. De resultaten zijn bovendien hoopvol, al is het een feit dat ontwikkelen van een vaccin gewoon erg lang vergt. En het feit dat er heel veel onderzoek loopt, betekent niet dat het sneller ontwikkeld wordt maar dat we meerdere keuzes hebben straks.Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Sterker nog. Gisteren zei een dokter, misschien vinden we wel nooit een vaccin zoals HIV. Dat die kans bestaat had ik me eigenlijk niet bedacht naief genoeg. Je gaat er stiekem toch al gauw van uit dat we alles wel "eventjes" oplossen als mensheid.
Iemand zei al heel treffend; als je 9 vrouwen zwanger maakt, heb je niet binnen 1 maand één kind, maar heb je er straks 9 waarvan je er eentje de allerleukste vindt.
Ik heb ook een longafwijking. Toch ben ik niet bang, want ik vertrouw dan weer wel op mijn immuunsysteem. Pas als dát niet hard genoeg werkt en ik krijg er een longontsteking bij, dan zit ik in de shit. Dus zorg dat je fit bent!Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:45:
[...]
Dat betekent hoogstwaarschijnlijk in mijn geval de dood met mijn zware astma. Liever niet dus.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Bruins treedt af. Bron NOS. meer info volgt
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Inderdaad. Ook nog vorige week werd er volop gefeest in de alpen. De uitbaters hadden creatieve manieren om toch hun omzet te behalen.Mistraller schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:15:
[...]
Hoeveel mensen stonden er in Winterberg, de Franse en Oostenrijkste Alpen wel niet op een kluitje? Daar zijn ook besmettingen opgelopen, dat kan bijna niet anders. Winterberg puilde uit, ik was er na carnaval. Bedenk dat het grote "we gooien duizenden mensen op een kluitje" seizoen nog moet beginnen. Paaspop heeft nog steeds 10 april op de site staan... Grote evenementen zijn continu, overal.
Zo zie je maar dat 1 persoon veel invloed zou kunnen hebben op het geheel:
https://www.telegraaf.nl/...duizend-mensen-met-corona
Om nog onduidelijke redenen treed Bruins af lees ik net op NU.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zo jammer dat Bruins aftreed. Afgezien van zijn flauwte, leek het me een enorm capabele man voor deze crisis.
Wel beter dat hij voor zijn eigen gezondheid kiest!
Wel beter dat hij voor zijn eigen gezondheid kiest!
Lees het ook net. Zou het te maken hebben met zijn val in de Tweede Kamer.Pierre schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:20:
Elect a clown, expect a circus.
Klopt, zie ook het NOS liveblog: https://nos.nl/liveblog/2...zandvoort-uitgesteld.htmlPierre schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:20:
Minister Bruins voor Medische Zorg heeft vandaag ontslag aangevraagd bij de Koning. Minister De Jonge van Volksgezondheid neemt zijn taken over.
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee inderdaad, hij kwam op mij echt wel als een goed minister over.Slasher schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:21:
[...]
Lees het ook net. Zou het te maken hebben met zijn val in de Tweede Kamer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nu extra nos journaal op 1 ivm aftreden Bruins
Ja die indruk kreeg ik ook. Rustig en capabel.Pierre schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:22:
[...]
Geen idee inderdaad, hij kwam op mij echt wel als een goed minister over.
Elect a clown, expect a circus.
Zal wel gezondheid zijn. De piek moet nog komen dus qua vermoeidheid zal het er niet beter op worden komende tijd.
Ik denk toch dat helemaal thuiswerken in zo'n ministersrol toch gewoon niet helemaal gaat. Als ie dan continu alles met de Jonge oid moet blijven afstemmen kan de Jonge het idd maar beter gewoon helemaal overnemen.
All-electric.
Ai... Jammer om op zo'n moment over te moeten dragen...
Half 7 persconferentie kabinet.
Hij zou natuurlijk ook besmet kunnen zijn. Wat ik uiteraard niet hoop.jip_86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:23:
Zal wel gezondheid zijn. De piek moet nog komen dus qua vermoeidheid zal het er niet beter op worden komende tijd.
Logisch besluit. Gezondheid gaat altijd voor. Uiterst vervelend moment om te moeten aftreden, maar zeer begrijpelijk.
PSN: xMaurice93
Ik hoop wel echt op inhoud en niet enkel om meer te kunnen shinen.ronjansen87 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:24:
Ik denk toch dat helemaal thuiswerken in zo'n ministersrol toch gewoon niet helemaal gaat. Als ie dan continu alles met de Jonge oid moet blijven afstemmen kan de Jonge het idd maar beter gewoon helemaal overnemen.
Z'n concurrent voor CDA lijsttrekker Hoekstra loopt zich op financiën ook vooral te profileren.
Net in het journaal werd verteld oververmoeidheid. Vandaag na overleg met zijn arts te horen gekregen dat hij voorlopig beter niet kon werken en langer thuis moest blijven.Pierre schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:26:
[...]
Hij zou natuurlijk ook besmet kunnen zijn. Wat ik uiteraard niet hoop.
?sambalbaj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Z'n concurrent voor CDA lijsttrekker Hoekstra loopt zich op financiën ook vooral te profileren.
Hij doet gewoon zijn werk, en minister-president wordt hij toch wel.
Nee...CDA is niet mijn partij hoor.
Niet zo op gelet eigenlijk. Maar hoe dan ook, dit is niet het moment voor partijpolitiek, links, rechts, rood, groen, etc.sambalbaj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Ik hoop wel echt op inhoud en niet enkel om meer te kunnen shinen.
het enige dat nu telt is de juiste beslissingen nemen en zsm de zorg opschalen. Daar mag op de inhoud best een zeer felle discussie gevoerd worden, maar laten we ophouden met dat voetbalgedrag.
All-electric.
Dat, en je hebt nu wel iemand nodig die 100% fit is.Maurice079 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:28:
Logisch besluit. Gezondheid gaat altijd voor. Uiterst vervelend moment om te moeten aftreden, maar zeer begrijpelijk.
Verwijderd
Als ‘oude lul’ zeg ik dan dat niemand met voldoende ervaring voor zo’n functie 100% fit is.MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:41:
[...]
Dat, en je hebt nu wel iemand nodig die 100% fit is.
Net als in deze crisis, en de rest van het leven, gaat het om balans.
Kutvirus, alle webcams zijn uitverkocht zowat en ik vertik het om (ook al is het zakelijk) het driedubbele voor een matig ding af te tikken.
https://www.coolblue.nl/webcams
Coolblue heeft er gewoon nul schijnbaar
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Heb je niet nog een oude telefoon?Nox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:45:
Kutvirus, alle webcams zijn uitverkocht zowat en ik vertik het om (ook al is het zakelijk) het driedubbele voor een matig ding af te tikken.
AH hier nog steeds zo goed als leeg, Lidl 100 meter verderop gelukkig wel groente kunnen halen. Gehakt was bij beide op. Crisis is nog niet groot genoeg om gegaan gehakt te gaan eten zag ik
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Er zijn er genoeg te krijgen bij andere winkels, al zijn die inderdaad wel aardig gestegen in prijs de laatste week.Nox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:45:
Bijvoorbeeld:
https://directsale.nl/com...e=tweakers&utm_medium=cpc
Of als het lekker goedkoop moet.
https://www.amazon.nl/ges...cam&qid=1584636542&sr=8-2
Zelf doe ik conference calls altijd alleen met geluid, ik heb er niet zoveel behoefte aan om bij mensen in de woonkamer te kijken.
[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2020 17:50 ]
Als ik op Google ff snel zoek vind ik er nog wel één die op voorraad is: https://www.onedirect.co....RaBmbI7hm6IRoCRZcQAvD_BwENox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:45:
Virussen? Scan ze hier!
Zat, kan je die via USB als webcam gebruiken? Is een optie natuurlijk... ik zal eens googlen.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Als het voor een call is kan je toch via ieder apparaat met een camera inbellen?
Hier gelukkig geen lege schappen maar wel sommige producten echt helemaal uitverkocht.St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:47:
AH hier nog steeds zo goed als leeg, Lidl 100 meter verderop gelukkig wel groente kunnen halen. Gehakt was bij beide op. Crisis is nog niet groot genoeg om gegaan gehakt te gaan eten zag ik
Viel mij op dat sommige echt luxe producten helemaal niet verkocht waren en er nog een heel schap met Hollandse garnalen afgeprijsd waren en nog weken houdbaar. Morgen maar garnalen cocktail
Festina lente
Wij mogen niet eens videobellen momenteel. Maar goed, we zitten ook met 4000 man thuis te werken en zijn onderdeel van de vitale infrastructuur. (bank) Thuiswerken was bij ons al heel lang normaal en video werd eigenlijk de laatste 2 jaar al steeds minder gebruikt.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Waar is hier en waarom nu in ene die gekte? Allemaal Randstedelingen die wakker zijn geworden?Honesty schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:50:
[...]
Hier gelukkig geen lege schappen maar wel sommige producten echt helemaal uitverkocht.
Viel mij op dat sommige echt luxe producten helemaal niet verkocht waren en er nog een heel schap met Hollandse garnalen afgeprijsd waren en nog weken houdbaar. Morgen maar garnalen cocktail
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik gebruik ivcam. Werkt supergoedNox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:48:
[...]
Zat, kan je die via USB als webcam gebruiken? Is een optie natuurlijk... ik zal eens googlen.
Vind al die korrelige beelden van huiskamers en spelende kinderen de laatste dagen ook maar weinig toevoegen. Verspilt alleen maar bandbreedte.Mistraller schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:51:
Wij mogen niet eens videobellen momenteel. Maar goed, we zitten ook met 4000 man thuis te werken en zijn onderdeel van de vitale infrastructuur. (bank) Thuiswerken was bij ons al heel lang normaal en video werd eigenlijk de laatste 2 jaar al steeds minder gebruikt.
All-electric.
Zou een kern van waarheid in kunnen zitten. Denk dat communicatieve vaardigheden en verbinden op zo'n post, zeker nu, belangrijker is dan inhoud en ervaring. Zeker omdat je toch moet varen op de aangeleverde kennis.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:44:
[...]
Als ‘oude lul’ zeg ik dan dat niemand met voldoende ervaring voor zo’n functie 100% fit is.
Net als in deze crisis, en de rest van het leven, gaat het om balans.
Dat gezegd hebbende, misschien schuift de jonge wel door en krijgen we een nieuw op VWS.
Minister Bruins treedt terug, zijn taken worden waargenomen door minister de Jonge.
Best jammer, hij deed het in mijn ogen niet slecht.
Oververmoeidheid zou de reden zijnD.deJong schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:01:
Minister Bruins treedt terug, zijn taken worden waargenomen door minister de Jonge.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ook niet gek.. En dan heb je ook nog een aantal sessies in de kamer met onnozel gewauwel van Wilders, Baudet, pvdd en klaver..
Energie die in betere zaken gestoken had kunnen worden.. erg jammer. Hij leek mij gewoon een rustige, logisch denkende man.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hier is Den Bosch en verschillende winkels deze week.NiGeLaToR schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:51:
[...]
Waar is hier en waarom nu in ene die gekte? Allemaal Randstedelingen die wakker zijn geworden?
Festina lente
Vond hem ook niet slecht, het is dat het een echt serieus probleem is anders zou ik wel eens willen zien hoe Baudet of Wilders het als minister zal doen...D.deJong schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:01:
Festina lente
Met stip op 1 voor beiden staat: lekker in de oppositie blijven gillen en vooral geen verantwoordelijkheid nemen.Honesty schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:06:
[...]
Vond hem ook niet slecht, het is dat het een echt serieus probleem is anders zou ik wel eens willen zien hoe Baudet of Wilders het als minister zal doen...
Die zouden die rol niet eens aannemen, want dan kunnen ze niet ergens tegen zijn.Honesty schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:06:
[...]
Vond hem ook niet slecht, het is dat het een echt serieus probleem is anders zou ik wel eens willen zien hoe Baudet of Wilders het als minister zal doen...
Misschien even drie maandjes op mute, dan kan alle aandacht naar het oplossen van echte problemen gaan.MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:08:
[...]
Met stip op 1 voor beiden staat: lekker in de oppositie blijven gillen en vooral geen verantwoordelijkheid nemen.
Volgens mij zijn het alleen c.q. vooral deze twee die maar blijven jennen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het zou zeker schelen, als ze zelf op lockdown zouden gaan.NiGeLaToR schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:10:
[...]
Misschien even drie maandjes op mute, dan kan alle aandacht naar het oplossen van echte problemen gaan.
Volgens mij zijn het alleen c.q. vooral deze twee die maar blijven jennen.
Gemist zullen ze niet worden, met hun 'scaremongering' en ongefundeerde gedram..
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nouja, aan de andere kant... Zorgt er wel voor dat de overige partijen een gezamenlijke vijand hebben. Heeft ook zo z'n waarde.
Verwijderd
Volgens mij zouden ze zich met z’n allen juist op een andere gezamenlijke vijand moeten richten...MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:16:
Nouja, aan de andere kant... Zorgt er wel voor dat de overige partijen een gezamenlijke vijand hebben. Heeft ook zo z'n waarde.
Cijfers van Italie zijn inmiddels bekend. Ze hebben nu de hoogste aantal doden (dus hoger dan China) 3,405 tov 3,245
[ Voor 4% gewijzigd door R.van.M op 19-03-2020 18:20 ]
Hoogste aantal gerapporteerde doden.R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:19:
Cijfers van Italie zijn inmiddels bekend. Ze hebben nu de hoogste aantal doden (dus hoger dan China) 3,405 tov 3,245
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Wel een kleine daling in het aantal doden, for what it's worthR.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:19:
Verwijderd
Nee, die mensen die fysiek opgesloten zijn, met dicht gelaste deuren in flats hebben het allemaal overleefd of zijn allemaal netjes gerapporteerd.
Bizar hoe lovend vele over China zijn. Als zij goed gehandeld hadden, was er wereldwijd een hoop leed bespaard gebleven.
Volgens mij zijn er wel eens oorlogen voor minder begonnen.
Update voor vandaagBensimpel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:35:
[...]
Inderdaad, ik ben nu wel benieuwd naar Iran...
/f/image/aAbBADgEvcCKccHX6Z0uJwRI.png?f=fotoalbum_large)
En totaal
[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2020 18:41 ]
Het verbaast me eigenlij hoe goed de infrastructuur van het internet het volhoudt. Zir nu op facebook een stream te kijken van de to-be persconferentie etc. Werkt allemaal prima
//start nu
//start nu
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Toch merkte ik vandaag ook weer de laconiek bij sommige.
Ik wou voor de lunch een broodje van de bakker (dan kom ik er ook even uit van thuiswerken), 3 man binnen (niet groot) staan op ruime afstand, komen er 4 collega's (gok ik) lekker dicht bij elkaar allemaal 1 broodje bestellen.
Wou er wat van zeggen maar kom op, dan laat je toch 1 collega die broodjes halen?
Ik weet het, ik kan ook gewoon zelf die plekken mijden maar als iedereen zich nou gewoon aan de voorschriften houd dan kunnen we de middenstand ook blijven ondersteunen.
Ik wou voor de lunch een broodje van de bakker (dan kom ik er ook even uit van thuiswerken), 3 man binnen (niet groot) staan op ruime afstand, komen er 4 collega's (gok ik) lekker dicht bij elkaar allemaal 1 broodje bestellen.
Wou er wat van zeggen maar kom op, dan laat je toch 1 collega die broodjes halen?
Ik weet het, ik kan ook gewoon zelf die plekken mijden maar als iedereen zich nou gewoon aan de voorschriften houd dan kunnen we de middenstand ook blijven ondersteunen.
Ik wel. Zeuren over zijn schoenen lijkt me niet het juiste moment. Tevens zijn ( mooie/lelijke/modieuze*) schoenen niet besmettelijk.vhal schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:41:
Ik weet niet wat erger is, de coronacrisis of de schoenen van Hugo....
* streep door wat jij niet vindt
Zo.. We mogen gaan zoeken naar op opvanglocaties voor ouderen waarvan de steunstructuur wegvalt. Tja, had je de bejaardenhuizen maar niet moeten afschaffen...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Hoorde dit net op radio 2: je kon een doucheradio winnen maar er kwamen 10 tallen berichten dat ze hem aan Bruno moesten geven.vhal schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:41:
Ik weet niet wat erger is, de coronacrisis of de schoenen van Hugo....
Dus ze sturen hem nu naar het Ministerie met alle opbeurende appjes uitgeprint ( ze gaven mensen 10 minuten de tijd om te appen)
Het is maar iets kleins maar wel leuk gebaar.
Als ik naar de cijfers in Italië kijk, dan trek ik de cijfers uit China ook in twijfel. Ik weet nog dat er destijds verhalen circuleerden over een enorme uitstoot van crematoria bij Wuhan. Dat leek me toen nog een beetje aluhoedje materiaal, maar ik begin steeds meer te geloven dat het gewoon waar was.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:27:
[...]
Nee, die mensen die fysiek opgesloten zijn, met dicht gelaste deuren in flats hebben het allemaal overleefd of zijn allemaal netjes gerapporteerd.
Bizar hoe lovend vele over China zijn. Als zij goed gehandeld hadden, was er wereldwijd een hoop leed bespaard gebleven.
Volgens mij zijn er wel eens oorlogen voor minder begonnen.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Ok.. net thuis, van een ommetje. ..En ik heb gewoon ruzie gehad
Ongelofelijk..
Ik ging even een stukje lopen en bij de bakker een ijsje halen.
Er stonden twee mensen binnen (Klein zaakje, beste schepijs), dus ik blijf netjes buiten staan wachten tot die mensen klaar waren.
Terwijl ik daar sta, komt een gezin (man, vrouw, 2 jochies en puberdochter) en die knallen doodleuk gewoon langs mij heen en stormen naar binnen
Dus ik zeg daar wat van (die mensen al binnen schieten naar butien en weg).. Kan ik me daar toch een blik krijgen van "val dood".. Die man zegt geiriteerd "wat zei je daar?" En de vrouw sussend.. "laat hem nou maar even"
Gezinnetje gaat toch boos weer naar buiten en ik ga naar binnen ga kijken welke smaak ik wil.
Komt toch Gvd dat gezin om me heen hangen om ijs uit te zoeken
Dus ik zeg "wil je zo vriendelijk zijn om bij mij weg te gaan en te wachten? Dankje"
En ik draai me om om verder te kijken.
Hoor ik achter me: "Niet zo'n bekkie he mannetje"
Ik: Pardon?
Hij: Ja, je moet gewoon normaal doen!
Ik: Ik geloof niet dat je helmaal snapt wat er aan de hand is he?
Hij: Hoe bedoel je?
Dus ik kijk hem vol ongeloof aan
Ik: Je maakt een grapje?
Hij (dreigend): Nee, jij moet geen grapjes maken mannetje! Je moet gewoon normaal doen! Ik bepaal zelf wel waar ik sta!! (Helmaal blaaskakend)
..En toen.. ben ik mezelf helaas een beetje verloren en kwam Battlefield-rage Leno boven.. En ik schaam me wel
Ik heb hem he-le-maal de huid volgescholden met dingen die ik hier niet ga herhalen, en niet zo'n klein beetje ook.. Maar ook echt op een manier dat ik van mezelf eigenlijk niet ken, naar andere mensen toe, en dat me ook al járen niet is gebeurd..
(Ik kan vrij creatief zijn met de ergste scheldwoorden als ik met mijn temperament ontplof.. gelukkig had ie redelijk mijn postuur en was geen 2x2 kleerkast)
Doodstil..
Vrouw neemt de geschrokken kinderen met open mond mee naar buiten en hij draait zich om zonder een woord te zeggen, en loopt weg.
Het meiske achter de toonbank was geschrokken en lijkbleek aangelopen, maar zei wel: "Je hebt helemaal gelijk, ik heb de hele dag al van dit soort mensen, dat is echt niet leuk.."
Toen ik buiten kwam, waren de mensen weg..
Pff ik schaam me echt dood, dit is echt niet leuk en ik zit me nu nog op te winden en mn vingers trillen terwijl ik dit typ.. Ik had erboven moeten staan, ook vooral ivm zijn kinderen
Ps: Ik heb een bolletje chocola en een bolletje stroopwafel genomen.
Ongelofelijk..
Er stonden twee mensen binnen (Klein zaakje, beste schepijs), dus ik blijf netjes buiten staan wachten tot die mensen klaar waren.
Terwijl ik daar sta, komt een gezin (man, vrouw, 2 jochies en puberdochter) en die knallen doodleuk gewoon langs mij heen en stormen naar binnen
Dus ik zeg daar wat van (die mensen al binnen schieten naar butien en weg).. Kan ik me daar toch een blik krijgen van "val dood".. Die man zegt geiriteerd "wat zei je daar?" En de vrouw sussend.. "laat hem nou maar even"
Gezinnetje gaat toch boos weer naar buiten en ik ga naar binnen ga kijken welke smaak ik wil.
Komt toch Gvd dat gezin om me heen hangen om ijs uit te zoeken
Dus ik zeg "wil je zo vriendelijk zijn om bij mij weg te gaan en te wachten? Dankje"
Hij (dreigend): Nee, jij moet geen grapjes maken mannetje! Je moet gewoon normaal doen! Ik bepaal zelf wel waar ik sta!! (Helmaal blaaskakend)
..En toen.. ben ik mezelf helaas een beetje verloren en kwam Battlefield-rage Leno boven.. En ik schaam me wel
Ik heb hem he-le-maal de huid volgescholden met dingen die ik hier niet ga herhalen, en niet zo'n klein beetje ook.. Maar ook echt op een manier dat ik van mezelf eigenlijk niet ken, naar andere mensen toe, en dat me ook al járen niet is gebeurd..
(Ik kan vrij creatief zijn met de ergste scheldwoorden als ik met mijn temperament ontplof.. gelukkig had ie redelijk mijn postuur en was geen 2x2 kleerkast)
Doodstil..
Vrouw neemt de geschrokken kinderen met open mond mee naar buiten en hij draait zich om zonder een woord te zeggen, en loopt weg.
Het meiske achter de toonbank was geschrokken en lijkbleek aangelopen, maar zei wel: "Je hebt helemaal gelijk, ik heb de hele dag al van dit soort mensen, dat is echt niet leuk.."
Pff ik schaam me echt dood, dit is echt niet leuk en ik zit me nu nog op te winden en mn vingers trillen terwijl ik dit typ.. Ik had erboven moeten staan, ook vooral ivm zijn kinderen
Bleh, stroopwafel ijs...
Verder goed gedaan! Je krijgt tegenwoordig een grote bek als je mensen ergens op aanspreekt, maar reken maar dat deze mensen voortaan afstand houden.
Het is puur een reflex om er tegenin te gaan als ze gecorrigeerd worden. Nadenken komt later pas.
Verder goed gedaan! Je krijgt tegenwoordig een grote bek als je mensen ergens op aanspreekt, maar reken maar dat deze mensen voortaan afstand houden.
Het is puur een reflex om er tegenin te gaan als ze gecorrigeerd worden. Nadenken komt later pas.
[ Voor 71% gewijzigd door eamelink op 19-03-2020 19:01 ]
Het is best wel verontrustend hoeveel mensen de huidige crisis niet serieus nemen.poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:57:
Ok.. net thuis, van een ommetje. ..En ik heb gewoon ruzie gehad![]()
Ongelofelijk..
Terwijl ik daar sta, komt een gezin (man, vrouw, 2 jochies en puberdochter) en die knallen doodleuk gewoon langs mij heen en stormen naar binnen![]()
Komt toch Gvd dat gezin om me heen hangen om ijs uit te zoeken![]()
![]()
![]()
..En toen.. ben ik mezelf helaas een beetje verloren en kwam Battlefield-rage Leno boven.. En ik schaam me wel![]()
Doodstil..
Pff ik schaam me echt dood, dit is echt niet leuk en ik zit me nu nog op te winden en mn vingers trillen terwijl ik dit typ.. Ik had erboven moeten staan, ook vooral ivm zijn kinderen![]()
Ook onder mijn collega’s merk ik dat, al zie ik hun gelukkig maar hooguit enkele minuten per dag.
Verwijderd
Die 1.5 Meter afstand houden in de supermarkt is vrijwel onmogelijk, kwam ik vandaag tot de conclusie. Ook merk ik dat de jongere generatie het helemaal niet zo serieus neemt.
Positieve is dat momenteel de schappen weer goed gevuld lijken te zijn: dus de hamsteraars kunnen wij met zijn alle mooi uitlachen, want er is helemaal geen te kort aan voedsel. Behalve voor de voedselbank....
Werken in de supermarkt is nu wel echt anders hoor, maar het geeft wel voldoening: de rest zit thuis, te werken of proberen het in iedere. En ik blijf gewoon in mijn ritme en kan dagelijks mijn werk doen.
Ook hoef ik mij geen zorgen te maken over een baanverlies, want juist nu blijkt hoe belangrijk supermarkt medewerkers zijn. Zelfs Mark Rutte kwam eventjes neuzen bij een supermarkt, maar hopelijk komt er geen gênant applaus vanaf de balkons.
Positieve is dat momenteel de schappen weer goed gevuld lijken te zijn: dus de hamsteraars kunnen wij met zijn alle mooi uitlachen, want er is helemaal geen te kort aan voedsel. Behalve voor de voedselbank....
Werken in de supermarkt is nu wel echt anders hoor, maar het geeft wel voldoening: de rest zit thuis, te werken of proberen het in iedere. En ik blijf gewoon in mijn ritme en kan dagelijks mijn werk doen.
Ook hoef ik mij geen zorgen te maken over een baanverlies, want juist nu blijkt hoe belangrijk supermarkt medewerkers zijn. Zelfs Mark Rutte kwam eventjes neuzen bij een supermarkt, maar hopelijk komt er geen gênant applaus vanaf de balkons.
Ja nee, ik vind het zelf helemaal niet leuk en voel me er best kut onder.. Ik wil niet zo zijn, maar ik wil niet dat mensen zo doeneamelink schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:00:
Bleh, stroopwafel ijs...
Voor de ps kreeg je een plusje 
Maar begrijp het uiteraard. Op deze manier gaat het nooit werken en zal het alleen maar erger worden. Er is een manier nodig om mensen echt te laten inzien dat het anders moet.
Maar begrijp het uiteraard. Op deze manier gaat het nooit werken en zal het alleen maar erger worden. Er is een manier nodig om mensen echt te laten inzien dat het anders moet.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Die het lef had om een politiek gekleurde vraag te stellen moeten ze nooit meer binnen laten.Geert1976 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:01:
man man man....wat kunnen sommige journalisten über domme vragen stellen.
Wat een schaamteloze vraag.
Tesla M3LR '21
Als de Staat vanaf het begin al zegt dat alleen maar ouderen en zieken aan de ziekte komen te overlijden, dan spreek je de jeugd een ongefundeerde aan. Die baseren zich puur op de houding van de regering van de afgelopen tijd.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:04:
Die 1.5 Meter afstand houden in de supermarkt is vrijwel onmogelijk, kwam ik vandaag tot de conclusie. Ook merk ik dat de jongere generatie het helemaal niet zo serieus neemt.
Daarom vraag ik me oprecht af of we de jeugd wel hun houding kwalijk kunnen nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tartarus op 19-03-2020 19:07 ]
Tsja, maar in beide gevallen is er al een bias naar mensen die het niet zo nauw nemen. De mensen die keurig thuis werken kom je niet tegen op je werk en de mensen die zoveel mogelijk thuis blijven zoals het advies is zie je niet bij de bakkerTartarus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:03:
[...]
Het is best wel verontrustend hoeveel mensen de huidige crisis niet serieus nemen.
Ook onder mijn collega’s merk ik dat, al zie ik hun gelukkig maar hooguit enkele minuten per dag.
Ach, als de onvoorzichtige sukkels als eerste Corona krijgen nu alle oudjes nog netjes afgezonderd zitten, zijn ze het snelste immuun en hebben we er geen last meer vanwodkabuikje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:04:
Voor de ps kreeg je een plusje
Toch ben ik nog steeds bang dat al die maatregelen wel eens heel lang kunnen gaan duren. Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing, maar dat virus is niet heel snel verdwenen (wellicht zelfs nooit). Als we dus moeten wachten tot er een vaccin is (aldus van Dissel) dan gaan de huidige maatregelen (wellicht soms iets minder streng en soms iets strenger) het komende jaar aanhouden. Of zit ik er dan enorm naast met mijn gedachte?
Jammer hè, die mensen. Manmanman, je blijft je verbazen. Als ik het verhaal zo hoor is het terecht wat je hebt gedaan. Ik hoop dat je iig van je ijsje hebt genotenpoor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:57:
Ok.. net thuis, van een ommetje. ..En ik heb gewoon ruzie gehad![]()
Ongelofelijk..
...
Oké even een gewetensvraag. Stel je had een bruiloft a.s. dinsdag maar die gaat uiteraard niet door tot groot verdriet van velen. In plaats daarvan is het idee om dinsdagavond met een kerngroepje van zo'n 20 mensen bij elkaar komen om alsnog een borreltje te drinken, gezien het verdriet dat er is dat het niet door kan gaan met alle mensen die zouden komen (zo'n 150 genodigden). De bruid en bruidegom staan toch best wel dicht bij je. Moet je dit nu tactisch afzeggen of kan dat borreltje nog wel? Ik vraag dit hier even omdat ik in gewetensnood zit en veel sociale druk voel, terwijl het voor mij eigenlijk helemaal niet goed voelt gezien alle maatregelen.
Vandaag einde middag een stuk gewandeld met mijn vriendin, komen we tegeliggers tegen (die riepen ook met een grote glimlach "hee tegenliggers") maar we hielden toch wel afstand. En een paar hardlopende en giegelende bakvissen die gelijk een ander pad namen toen ze ons zagen. Het kan dus wel.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zou dat hooguit door laten gaan als iedereen in staat is 1.5-2m afstand te houden van elkaar.WizZie- schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:08:
Oké even een gewetensvraag. Stel je had een bruiloft a.s. dinsdag maar die gaat uiteraard niet door tot groot verdriet van velen. In plaats daarvan is het idee om dinsdagavond met een kerngroepje van zo'n 20 mensen bij elkaar komen om alsnog een borreltje te drinken, gezien het verdriet dat er is dat het niet door kan gaan met alle mensen die zouden komen (zo'n 150 genodigden). De bruid en bruidegom staan toch best wel dicht bij je. Moet je dit nu tactisch afzeggen of kan dat borreltje nog wel? Ik vraag dit hier even omdat ik in gewetensnood zit en veel sociale druk voel, terwijl het voor mij eigenlijk helemaal niet goed voelt gezien alle maatregelen.
Al zou de crisis morgen al voorbij zijn, dat van het afstand houden, geen onnodig handen schudden e.d is er goed in gehakt bij mensen. Daar stap je niet zo snel van af meer.nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:07:
Toch ben ik nog steeds bang dat al die maatregelen wel eens heel lang kunnen gaan duren. Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing, maar dat virus is niet heel snel verdwenen (wellicht zelfs nooit). Als we dus moeten wachten tot er een vaccin is (aldus van Dissel) dan gaan de huidige maatregelen (wellicht soms iets minder streng en soms iets strenger) het komende jaar aanhouden. Of zit ik er dan enorm naast met mijn gedachte?
Vandaag bij de AH XL was bijna alle kookolie en rijst nog steeds op.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:04:
Als je 1.5 meter afstand wilt houden: tegenwoordig gaat iedereen gelijk om 8u naar de winkel, als je geen brood nodig hebt kan je beter een half uur voor sluitingstijd gaan, geen hond in de winkel.
Hier ging een bejaarde man een gezellig praatje aan op wel heel korte afstand. Heel aardig en leuk, maar nu even niet van zo dichtbij. Het blijft gewoon lastig die 1.5m.franssie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:08:
Vandaag einde middag een stuk gewandeld met mijn vriendin, komen we tegeliggers tegen (die riepen ook met een grote glimlach "hee tegenliggers") maar we hielden toch wel afstand. En een paar hardlopende en giegelende bakvissen die gelijk een ander pad namen toen ze ons zagen. Het kan dus wel.
Kan nog schelen in de portemonnee ook! Ivm houdbare producten die die avond nog weg moeten.HallonRubus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:09:
[...]
als je geen brood nodig hebt kan je beter een half uur voor sluitingstijd gaan, geen hond in de winkel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou eigenlijk niet zo, ik ben ergens op een bankje gaan zitten en heb het ijsje gegeten, maar mn gedachten waren natuurljik helemaal bij die andere dingenthomskipsp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:07:
[...]
Jammer hè, die mensen. Manmanman, je blijft je verbazen. Als ik het verhaal zo hoor is het terecht wat je hebt gedaan. Ik hoop dat je iig van je ijsje hebt genoten
Over laconiek gesproken: YouTube: DIT IS WAT QUARANTAINE MET MIJ DOET.... #2412Humma Kavula schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:38:
Toch merkte ik vandaag ook weer de laconiek bij sommige.
Met een groep vrienden op de bank noemt hij 'Quarantaine', hij wordt gevolgd door honderdduizenden kinderen. Zo'n influencer zou het goede voorbeeld moeten geven.
Verwijderd
De hoeveelheid mensen valt wel mee, maar als je aan het werk bent. Dan kun je geen halfuur wachten tot die klant eindelijk eens aan de kant gaat. Dus dan heb je automatisch al minder dan 1.5 meter afstand, want de vakken moeten wel gevuld worden.HallonRubus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:09:
[...]
Vandaag bij de AH XL was bijna alle kookolie en rijst nog steeds op.
Als je 1.5 meter afstand wilt houden: tegenwoordig gaat iedereen gelijk om 8u naar de winkel, als je geen brood nodig hebt kan je beter een half uur voor sluitingstijd gaan, geen hond in de winkel.
Eens. Dat gaat nog heel lang aanhouden. Alleen het thuiswerken en gesloten winkels zie ik ook niet zo snel weer teruggedraaid worden om een nieuwe piek te voorkomen.Tartarus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:09:
[...]
Al zou de crisis morgen al voorbij zijn, dat van het afstand houden, geen onnodig handen schudden e.d is er goed in gehakt bij mensen. Daar stap je niet zo snel van af meer.
Kookolie? Water bedoel je?HallonRubus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:09:
[...]
Vandaag bij de AH XL was bijna alle kookolie en rijst nog steeds op.
Belangrijker, was er nog wc papier?
Brood maak ik me ook nog het drukst over. Slaat echt helemaal nergens op waar al dat brood blijft
En hoe lang denk je dat je de horeca helemaal dicht kan houden voordat ondernemers echt gaan klagen?nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:12:
[...]
Eens. Dat gaat nog heel lang aanhouden. Alleen het thuiswerken en gesloten winkels zie ik ook niet zo snel weer teruggedraaid worden om een nieuwe piek te voorkomen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Durven ze niet. Zodra iemand gaat klagen, dan is het "Dus jij wilt DODEN op je geweten?"Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:13:
[...]
En hoe lang denk je dat je de horeca helemaal dicht kan houden voordat ondernemers echt gaan klagen?
Dank voor je antwoord.nuker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:09:
[...]
Ik zou dat hooguit door laten gaan als iedereen in staat is 1.5-2m afstand te houden van elkaar.
1,5-2m wordt lastig vrees ik...
Nouja, ik doe dat maar ik was dus wel even naar de bakker..eamelink schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:05:
[...]
en de mensen die zoveel mogelijk thuis blijven zoals het advies is zie je niet bij de bakker
En je gedroeg je dus ook als een tokkiepoor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Nouja, ik doe dat maar ik was dus wel even naar de bakker..
NOFI
Dat kun je nu misschien roepen. Gaan mensen dat over een half jaar nog geloven?SvMp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Durven ze niet. Zodra iemand gaat klagen, dan is het "Dus jij wilt DODEN op je geweten?"
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Koren op de molen voor mensen die een 100% door de staat afgedwongen afzondering willen.WizZie- schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:08:
Verwijderd
Bij ons lag vanmiddag voldoende brood, dus denk dat het niet zo'n probleem zal zijn. Maar ik ben wel bang, dat het een kwestie is van wie te laat komt die grijpt mis. Ik heb nu nog twee broden in de vriezer en daar doe ik het voor deze week en volgende week dan mee.MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:12:
[...]
Kookolie? Water bedoel je?![]()
Belangrijker, was er nog wc papier?
Brood maak ik me ook nog het drukst over. Slaat echt helemaal nergens op waar al dat brood blijft
Echter vanaf volgende week kom ik ook echt nieuw eten te kopen: je kunt niet dagelijks friet en hamburgers eten, of Spätzle gerechten
Ik wens de politie en het leger ook heel veel succes met het handhaven van een lockdown
dat gaat natuurlijk nooit werken in Nederland, machtsafstand is veel te klein.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]