Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.438 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Voor de meesten die de corona topics lezen o.a. hier op Tweakers is deze toespraak weinig nieuws en een logisch gevolg van hoe het in de rest van de wereld gegaan is.
Voor de details zullen we de persconferenties van de desbetreffende ministers moeten afwachten. Dit is meer aan het volk wat hopelijk de ernst van de situatie eens doorkrijgt en de consequenties die dit voor de nabije en wat verdere toekomst gaat hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Agent47 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Dat bijna iedereen het krijgt en ziek wordt terwijl het dodelijk is?
Niet iedereen gaat dood he, zolang de ziekenhuizen het aankunnen vallen er minder doden. Daar gaat het om.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb ook niks nieuws gehoord, behalve dat hij nu echt uitspreekt dat het beroerd is en dat er meer mensen ziek gaan worden. hij doet iig geen Trumpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BlazeMuis schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:13:
Nou... Weinig over te zeggen.

Sorry maar dit was best wel kansloos weer, had gister ook verteld kunnen worden.
Dit is waarschijnlijk om de "het is een griepje" roepers een halt toe te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 18:58
Cobb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:54:
Maar nu klaagt mijn vriendin en mijn oudste zoon ook (uit hun zelf) over de zelfde klacht. Mijn vriendin ervaart ook met ademhalen lichte pijnklachten in haar bovenrug en spierpijn in de schouders.
Ook had ze het vandaag een paar keer ineens koud. Ik herken dat van een paar dagen terug.
Had verleden week zaterdag in mijn rug onder mijn schouderblad een gevoel dat het vastzat. Het resultaat leek wel dat mijn longen er aan de voorkant uit wilde komen, kon moeilijk ademhalen. En dat 3 dagen lang, was erg vreemd. Ook leek het net alsof iemand een dag lang op mijn rechterarm had staan slaan, de gehele arm was erg gevoelig.

Zoiets?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:13
[...]

Griep is ook dodelijk... je punt?

Je bedoeld het feit dat de sterftecijfers in andere landen zo hoog zijn. Dat komt echter door overbelasting van de volledige zorgsector. Door deze maatregelen te nemen kunnen je zorgsector ontlasten en de mensen die complicaties hebben als gevolg van de besmetting beter helpen.

Vond het een goede toespraak en duidelijk verhaal.

Kijk overigens even naar dit artikel en de animaties behorend bij de vormen van besmetting:
https://www.washingtonpos...pm%3Ahomepage%2Fstory-ans
En trek dan even een denkbeeldige lijn (als capaciteit van de zorg) ter hoogte van 25% of 33% van de hoogte van het vakje als je de resultaten bekijkt met die vier animaties naast elkaar.

[ Voor 31% gewijzigd door TIGER1125 op 16-03-2020 19:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie toespraak om mensen hopelijk wakker te schudden.

Diegenen die het niet met de toespraak eens zijn en het niks vind daar moeten we voor op passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Ik voel overigens al een paar dagen een vreemde druk op mijn borst. Ik dacht er niet veel van wellicht stress ofzo , maar ik ervaar nooit stress lichamelijk. (Althans dat denk ik)
Ademhalen gaat niet moeilijk maar ik blijf nu wel druk voelen en een soort aardappel in mijn keel gevoel maar dan bij de borst. Gisteren was het op de fiets ook een beetje op adem komen.

Maar nu klaagt mijn vriendin en mijn oudste zoon ook (uit hun zelf) over de zelfde klacht. Mijn vriendin ervaart ook met ademhalen lichte pijnklachten in haar bovenrug en spierpijn in de schouders.
Ook had ze het vandaag een paar keer ineens koud. Ik herken dat van een paar dagen terug.

We hebben geen keelpijn, hoofdpijn of kuch.
Wel heb ik even het gevoel gehad dat ik keelpijn ging krijgen maar dat was in de ochtend weer helemaal weg.

Wij gaan ons denk ik voor de zekerheid ook maar helemaal terugtrekken nu in onze woning. Voor de zekerheid.

Herkennen meer Tweakers deze klachten nu?
Of zijn we met zijn allen lekker aan het hypochonderen? :+

O ja we niezen iets meer dan normaal, denk drie of vier keer per dag en ik heb met warm eten een lichte loopneus gehad. Dat heb ik ook nooit .
Ja, ik heb letterlijk exact wat jij omschrijft. Voel mij niet heel slecht, maar een beetje keelpijn, droog kuchje, maar niet extreem. Spierpijn in mijn benen, soms milde druk op de borst (nee geen hartklachten) en ook wat druk boven in mijn rug. Tevens wisselend koorts, vanochtend en vanmiddag weer 38,1 maar tussendoor weer 37,6. Maar merk het wel omdat ik opeens gloei of het juist wat rillerig koud heb.

Ben zelf oogarts, dus zie dagelijks in korte tijd veel patiënten op korte afstand. Ben al ruim voordat het RIVM het zei gestopt met handen geven. Goed ingelezen welke desinfectie geschikt is voor dit virus en ook waar wij in de oogheelkunde extra risico lopen. Tevens extra schoonmaken van materialen en dergelijke, maar het zou theoretisch kunnen dat er iemand in mijn patiëntengroep zat die toch net terug was uit een risico gebied. Werk dus momenteel ook niet op de poli, omdat we niet weten of ik het zou kunnen hebben.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Agent47 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:13:
Ben ik de enige die hartstikke geschrokken is?
Het bevestigt helaas precies wat allang duidelijk was: we moeten vertrouwen op de expert die 24 januari zei dat de kans op Corona in Nederland nihil is, en als het zou gebeuren zou het slechts enkele mensen besmetten.
Rutte zei ook dat vanaf het begin af aan het plan was om het virus gecontroleerd te laten rondgaan. Terwijl China er vrijwel vanaf is, wil Rutte herd immunity opbouwen. En opnieuw geeft hij aan dat wiskunde niet zijn sterkste kant is, want zelfs als je een jaar de tijd neemt voor herd immunity, heb je gezien het zeer hoge percentage patienten dat langdurig intensieve zorg nodig heeft tientallen malen meer intensive care plaatsen nodig dan we nu hebben. En het zeer veel levens kosten.
Dus ja, als ik tussen de regels door luister schrik ik enorm dat het geen incompetentie is zo lang te wachten met maatregelen, maar bewust beleid!

En geen woord over de beschikbaarheid van beschermingsmiddelen voor medici, handgel voor consumenten en andere noodzakelijke dingen die niet op voorraad zijn. Ik zou graag willen horen dat fabrieken in China op volle toeren draaien en de vele ongebruikte vliegtuigen ingezet gaan worden om binnen 24 uur voorraden naar Nederland te brengen.

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 16-03-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik voel overigens al een paar dagen een vreemde druk op mijn borst. Ik dacht er niet veel van wellicht stress ofzo , maar ik ervaar nooit stress lichamelijk. (Althans dat denk ik)
Ademhalen gaat niet moeilijk maar ik blijf nu wel druk voelen en een soort aardappel in mijn keel gevoel maar dan bij de borst. Gisteren was het op de fiets ook een beetje op adem komen.

Wel heb ik even het gevoel gehad dat ik keelpijn ging krijgen maar dat was in de ochtend weer helemaal weg.

<knip>

O ja we niezen iets meer dan normaal, denk drie of vier keer per dag en ik heb met warm eten een lichte loopneus gehad. Dat heb ik ook nooit .
Ik heb die symptomen ook.
Drukkend gevoel op de borst, brok in de keel.

Maar ik ervaar het een beetje als de spanning voor de uitslagen van examens: heb ik alles goed gedaan, geen domme fouten, heb ik alles in huis, wat kan ik nog meer doen?

Ik zie het dus niet als symptomen van corona.

En hooikoorts, het voorjaar komt er aan. Niezen (niet extreem) en loopneus.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:17:

Diegenen die het niet met de toespraak eens zijn en het niks vind daar moeten we voor op passen.
Ik vond het persoonlijk niets. Omdat ik vind dat ze wel wat strengere maatregelen mogen nemen. Maar, pas maar op voor mij hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

RemcoDelft schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Het bevestigd helaas precies wat allang duidelijk was: we moeten vertrouwen op de expert die 24 januari zei dat de kans op Corona in Nederland nihil is, en als het zou gebeuren zou het slechts enkele mensen besmetten.
Rutte zei ook dat vanaf het begin af aan het plan was om het virus gecontroleerd te laten rondgaan. Terwijl China er vrijwel vanaf is, wil Rutte herd immunity opbouwen. En opnieuw geeft hij aan dat wiskunde niet zijn sterkste kant is, want zelfs als je een jaar de tijd neemt voor herd immunity, heb je gezien het zeer hoge percentage patienten dat intensieve zorg nodig heeft tientallen malen meer intensive care plaatsen nodig dan we nu hebben. En het zeer veel levens kosten.
Dus ja, als ik tussen de regels door luister schrik ik enorm dat het geen incompetentie is zo lang te wachten met maatregelen, maar bewust beleid!
China is er niet bijna vanaf. Ze hebben nog bijna 10k actieve zieken, pas als daar geen nieuwe meer bijkomen voor meer dan de incubatie tijd kan je dat zeggen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Osxy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:19:
[...]

China is er niet bijna vanaf. Ze hebben nog bijna 10k actieve zieken, pas als daar geen nieuwe meer bijkomen voor meer dan de incubatie tijd kan je dat zeggen.
Ik verwacht ook zomaar dat hier weer nieuwe gevallen bij gaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
"Grappig dat mensen die te dom zijn om te poepen, zoveel plee papier nodig hebben"

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Ik verwacht ook zomaar dat hier weer nieuwe gevallen bij gaan komen.
ongetwijfeld, met een incubatietijd van 14 dagen zul je pas over 2 weken en later de effecten van de huidige maatregelen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:04:
Nederland zet dus ook in op herd immunity maar wel op een gecontroleerde manier.
Overheid en projecten die slagen...
Waarom wordt er niet bij verteld dat ook mensen jonger dan 60 dood kunnen gaan? Hoeveel mensen gaan dood in de ramingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Waarom wordt er niet bij verteld dat ook mensen jonger dan 60 dood kunnen gaan? Hoeveel mensen gaan dood in de ramingen?
ho ho, het is geen ICT project he.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

[...]

Dat zullen ze nooit delen om paniek te voorkomen en terecht.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:22
WEBGAMING schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Ik vond het persoonlijk niets. Omdat ik vind dat ze wel wat strengere maatregelen mogen nemen. Maar, pas maar op voor mij hoor...
Wat voor maatregelen zou je er nog bij willen dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Waar kan ik mij opgeven om de milde variant te krijgen en dan immuun te zijn?

Dan hebben we dat weer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Dan zijn er morgen rellen en plunderingen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:41
Resistor schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Maar ik ervaar het een beetje als de spanning voor de uitslagen van examens: heb ik alles goed gedaan, geen domme fouten, heb ik alles in huis, wat kan ik nog meer doen?

Heb dat ook echt al 2 weken die brok in de keel, vervelend gevoel.
Loopneus sinds vandaag, maar ben dan ook hooikoorts patient..

Om mij heen (dochter 9 maanden en vrouw) nog niets

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
RemcoDelft schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Het bevestigd helaas precies wat allang duidelijk was: we moeten vertrouwen op de expert die 24 januari zei dat de kans op Corona in Nederland nihil is, en als het zou gebeuren zou het slechts enkele mensen besmetten.
Rutte zei ook dat vanaf het begin af aan het plan was om het virus gecontroleerd te laten rondgaan. Terwijl China er vrijwel vanaf is, wil Rutte herd immunity opbouwen. En opnieuw geeft hij aan dat wiskunde niet zijn sterkste kant is, want zelfs als je een jaar de tijd neemt voor herd immunity, heb je gezien het zeer hoge percentage patienten dat langdurig intensieve zorg nodig heeft tientallen malen meer intensive care plaatsen nodig dan we nu hebben. En het zeer veel levens kosten.

En geen woord over de beschikbaarheid van beschermingsmiddelen voor medici, handgel voor consumenten en andere noodzakelijke dingen die niet op voorraad zijn. Ik zou graag willen horen dat fabrieken in China op volle toeren draaien en de vele ongebruikte vliegtuigen ingezet gaan worden om binnen 24 uur voorraden naar Nederland te brengen.
De cijfers in China dalen omdat het land al lang in totale lockdown zit. Niemand weet precies wat er gaat gebeuren als de maatregelen daar verder versoepelt worden. Het virus is nog lang de wereld niet uit.
Ik vind dat je nu wel hele grote woorden gebruikt (zoals de meeste mensen tegenwoordig online).
Het is allemaal niet zo simpel als je denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Gecontroleerd...

Volgens mij hebben we inmiddels wel genoeg besmettingen.
Enkele virologen hebben gezegd dat het mogelijk is dat minstens 60% van de bevolking in Europa op den duur besmet zal raken. Die paar duizend gevallen van nu is dan nog helemaal niets. Of het ooit zover zal komen is maar de vraag, maar de vraag is net zo wanneer er een vaccin of iets dergelijks komt. Het kan een paar maanden zijn, maar ook een jaar of nog veel langer.

Ik ben absoluut geen fan van Mark, maar over het algemeen vind ik dat hij dit goed aanpakt (zo ook de rest van de regering, RIVM en andere partijen). Je kan inderdaad wel de hele boel op slot gooien, maar dat gaat ook niet werken. Helemaal op slot, mensen die geen boodschappen meer mogen doen of wat dan ook, dan breekt helemaal de pleuris uit. Dan stort de economie helemaal in elkaar en gaan mensen de bevelen toch negeren en raken er nog altijd mensen hierdoor besmet. Dan slaat het huidige gevoel onder de mensen van "elkaar helpen en beschermen" om naar een "ikke ikke ikke".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja nu twee weken binnen zitten en het is voor altijd opgelost. Dat ze daar niet aan gedacht hebben zeg 8)7

@Moi_in_actie ik doelde juist op het feit dat de huidige maatregelen nodig zijn om de controle te houden. Nu los laten slaat nergens op.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Fusion6 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:15:
[...]

absoluut niet met je eens, voor veel mensen is dit de absolute wake up call zich wel aan de richtlijnen te gaan houden.
Vandaag weer meerdere malen in de zorg meegemaakt dat mensen onze maatregelen niet serieus nemen en zelfs boos worden! hopelijk is dit vanaf morgen beter door juist deze uitzending.
Ik hoop het.
Vast een hoop van die knuppels die denken: "ah, we krijgen het allemaal en er zijn ziekenhuisplekken genoeg dankzij Rutte".

Wel opvallend dat hij het al over de 'komende maanden' had.
Logisch, maar of dat bij de gemiddelde 'het is maar een griepje hamsteraar' al binnen was gekomen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
Wat een geneuzel door iedereen. Die had dit willen horen, die dat en weer iemand wat anders. Als hij iedereen tevreden wil houden in dit topic kan hij tot vanavond 0:00uur blijven lullen. Beste stuurlui staan wal........... (jaja, slowchat topic, maar toch, ik ga de brandweer ook niet uitleggen hoe ze een brand moeten blussen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Corona virus muteert toch ook?

Moet er dan langzaam op een bepaald punt (of is het mogelijk dat) opnieuw immuniteit voor opgebouwd worden?

Of is dat een rare vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind verhaal van Zzp'ers bizar.

Er is namelijk genoeg werk in de zorg, supermarkten transport, koeriers, bakkerij, voedsel industrie, enz.

Wanneer die zzp'ers een uitkering ga geven dan stimuleer je deze groep om thuis te gaan zitten en niks te doen.

Hoe fair is dit tegen de mensen die nu extra harder moeten werken, meer risco' s lopen en hier niet extra beloond voor worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:25:
Corona virus muteert toch ook?

Moet er dan langzaam op een bepaald punt (of is het mogelijk dat) opnieuw immuniteit voor opgebouwd worden?

Of is dat een rare vraag
Kleine mutaties die kwa eigenschappen niks aan het virus veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Wij gaan ons denk ik voor de zekerheid ook maar helemaal terugtrekken nu in onze woning. Voor de zekerheid.

Hier ook hoesten soms snotteren en last van de keel en hoesten

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:26:

Er is namelijk genoeg werk in de zorg, supermarkten transport, koeriers, bakkerij, voedsel industrie, enz.

Wanneer die zzp'ers een uitkering ga geven dan stimuleer je deze groep om thuis te gaan zitten en niks te doen.

Hoe fair is dit tegen de mensen die nu extra harder moeten werken, meer risco' s lopen en hier niet extra beloond voor worden.
Je wilt een metselaar of kok een intubatie laten doen?
Ook de mensen die nu keihard aan het werk zijn willen nog een bouwvakker kunnen inhuren of een restaurant kunnen bezoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de verwachting al was, dit gaat nog maanden duren. Daar sorteert hij wel goed op voor.

Ben geen fan van hem maar prima speech verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
FabianGTI schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:21:
[...]

Wat voor maatregelen zou je er nog bij willen dan?
Was dit al in het algemeen aan het typen, maar...

Als er een paar mensen rondlopen die dat virus nog hebben, spreid het weer. Want het is ontzettend besmettelijk, dat is wel duidelijk. In die zin snap ik ook wel dat iedereen binnen houden ook een lastige is, er zal vast wel iemand zijn die het nog heeft, of krijgt.

Maar als je groepsweerstand op wil bouwen, zou je eigenlijk zeggen dat iedereen die gezond is, gewoon vooral zijn leven moet leiden. Die word dan een keer ziek, maar geneest hopelijk weer, (het lijkt naar mijn idee toch wel een stuk ernstiger dan wat ze zeggen) En als ze dan genezen zijn kan het leven weer normaal door gaan.

Het is een beetje half, en dat vind ik eigenlijk niets. Natuurlijk is er ook nog een hele hoop onduidelijkheid, maar het is het een of het ander. Of het is niet zo gevaarlijk, en de meeste mensen kunnen besmet raken. Of het is wel gevaarlijk en we gooien winkels dicht.
Wat is het nou?

Maar wat ik zou willen? Ik denk toch wel iedereen thuis blijven. Dat duurt dan misschien wel lang, maar ik geloof er eigenlijk niets van dat dat echt heel lang zou duren. (1-2 maanden) Op een gegeven moment is iedereen genezen, en is het virus dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Resistor schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Klinkt als een lichte angstaanval, begrijpelijk en iets waar je je vooral geen zorgen om moet maken.
Probeer eerst maar eens wat te ontspannen en rustig te ademen, door alle hectiek, misschien onbewuste spanning, onzekerheid etc. kan je lichaam makkelijk ik een high-alert mode schieten en dat kan zulke klachten veroorzaken. Verhoogde spierspanning en een verkrampte houding kunnen makkelijk benauwdheidsklachten geven of een brok in je keel.
Ik praat puur uit ervaring en ben geen medicus maar een ontspannend bad/douche, wat rek en strek oefeningen en goede nachtrust kunnen dit soort angstklachten vaak oplossen, of iig verlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01
Qunix schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:22:
Waar kan ik mij opgeven om de milde variant te krijgen en dan immuun te zijn?

Dan hebben we dat weer gehad.
Flink aan de Vitamine C en dagje uit naar Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
[...]

Kleine mutaties die kwa eigenschappen niks aan het virus veranderen.
Coronavirussen muteren 1x in de zoveel tijd ook met een grote mutatie, laatste was MERS (2012) en ook SARS (2002) was er eentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:17:

Sorry hoor, maar ik vond het echt een laffe toespraak. Spreek de mensen hard toe, kom alleen je huis uit voor de nodige zaken!! Niet voor een potje voetbal met 25 jongeren of gezinnen die samen komen in de wijk en de kinderen laten spelen in de plaatselijke speeltuin!! (beide gezien)

Wat er nu gebeurd is de horeca sluiten maar de rest gaat gewoon door, ik zie hier in het dorp geen verschil qua aantal mensen dan normaal.
En nee ik liep er zelf niet rond, ik kwam langs in mijn auto vanaf werk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
WEBGAMING schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Maar wat ik zou willen? Ik denk toch wel iedereen thuis blijven. Dat duurt dan misschien wel lang, maar ik geloof er eigenlijk niets van dat dat echt heel lang zou duren. (1-2 maanden) Op een gegeven moment is iedereen genezen, en is het virus dood.
Nee, dan komt na die 2 maanden wel iemand het land binnen met het virus, en omdat er geen groepsimmuniteit is barst de pleuris alsnog los

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als er een paar mensen rondlopen die dat virus nog hebben, spreid het weer. Want het is ontzettend besmettelijk, dat is wel duidelijk. In die zin snap ik ook wel dat iedereen binnen houden ook een lastige is, er zal vast wel iemand zijn die het nog heeft, of krijgt.

Maar als je groepsweerstand op wil bouwen, zou je eigenlijk zeggen dat iedereen die gezond is, gewoon vooral zijn leven moet leiden. Die word dan een keer ziek, maar geneest hopelijk weer, (het lijkt naar mijn idee toch wel een stuk ernstiger dan wat ze zeggen) En als ze dan genezen zijn kan het leven weer normaal door gaan.

Het is een beetje half, en dat vind ik eigenlijk niets. Natuurlijk is er ook nog een hele hoop onduidelijkheid, maar het is het een of het ander. Of het is niet zo gevaarlijk, en de meeste mensen kunnen besmet raken. Of het is wel gevaarlijk en we gooien winkels dicht.
Wat is het nou?

Scenario 2 dus en volgens mij heeft Mark prima toegelicht waarom dat geen goede optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)
[...]

Wat is het nou?

In Wuhan hebben ze dat 7 weken gedaan en daar komen nog steeds dagelijks nieuwe ziektegevallen en sterfgevallen bij. Dus je moet dat zeker 3 maanden doen; en dan niet t halfslachtige wat wij doen, maar iedereen verplicht opgesloten in huis met eens per week eruit naar de supermarkt. En dat voor een heel land en niet een provincie waar maar 5% van de bevolking woont.

Denk je dat dat haalbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Dirk0s schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Sorry hoor, maar ik vond het echt een laffe toespraak. Spreek de mensen hard toe, kom alleen je huis uit voor de nodige zaken!! Niet voor een potje voetbal met 25 jongeren of gezinnen die samen komen in de wijk en de kinderen laten spelen in de plaatselijke speeltuin!! (beide gezien)

Wat er nu gebeurd is de horeca sluiten maar de rest gaat gewoon door, ik zie hier in het dorp geen verschil qua aantal mensen dan normaal.
Stukje gemist over opbouwen van groepsimmuniteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Vrijwel exact dezelfde klachten, alleen op één dag had ik wel last van hoofdpijn, en ik heb niet echt koude rillingen gehad. Vooral meer druk op de borst, dat aardappel in keel gevoel, en heel af en toe het idee krijgen dat je keelpijn en hoesten krijgt maar dat toch weer snel wegzakt. Ook geen loopneus of niezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Wat je wil is dat zo'n boodschap aankomt. Harde uitspraken en met het vingertje wijzen, dat werkt niet. Alhoewel ik me het sentiment voor kan stellen, moet je je emotie in zo'n geval een beetje aan de kant schuiven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Ja nu twee weken binnen zitten en het is voor altijd opgelost. Dat ze daar niet aan gedacht hebben zeg 8)7
Zeg ik dat ergens??

Je moet gewoon opletten wat Rutte niet zegt.

- er zullen veel doden vallen
- het zijn niet alleen de ouderen

Ook zegt hij niet dat ze het herd immunity verhaal al vanaf het begin uitvoeren, wat gezien de vreemde acties van de experts nu wel duidelijk is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]

....

Wat is het nou?

Half-half is toch perfect om minder zieken tegelijk te krijgen, maar wel genoeg rond laten zingen om de groep immuniteit op te bouwen. Dat is waar het over blijft gaan, zorgen dat de ziekenhuizen het niet te druk krijgen. Voor de rest krijgen veel mensen het toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Herken ik zeker, heb nu 2 dagen 38 grade verhoging, heb er lichte keelpijn bij. En ademen lijkt iets minder soepel te gaan dan anders. Voor de rest voel ik me niet ernstig ziek ofzo. Uiteraard uit voorzorg het gehele gezin binnen. Ook bij een paar familie leden dezelfde klachten, maar de meeste mensen voelen het als mild. Ik denk namelijk ook dat de meeste mensen dit op deze manier krijgen, gewoon in de gaten houden en uitzieken, tenminste, dat is wat ik nu ook doe en zou ook niet weten wat anders te doen. :? Merk wel dat ik net iets meer gezonder doe dan dat ik bij een normaal griepje zou doen. Sterkte!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Want mensen luisteren wel als je steng bent ?

Volgens mij is de postieve response op maatregelen toelichten en er naar toe sturen dat mensen ook een sociale controle uitvoeren op hun omgeving veel effectiever.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27

Was ook mijn idee een beetje. Ik werk in de zorg, en m’n dagen zijn op dit moment al langer dan normaal en veel drukker. Ach, dit doen we! Maar ik begin nu redelijk wat overuren op te bouwen. Ik had echt zo’n idee van laat dan alsjeblieft als blijk van waardering m’n overuren onbelast uitbetalen voor al onze inzet, als blijk van waardering.

We kampen al met tekorten, wij kunnen niet staken, en nu? Nu op ons steunen terwijl er jaren van bezuiniging was.

Als dit allemaal voorbij is, heb ik het idee dat we in onze sector nog meer overspannen mensen hebt en ziekte. Als die ooit na dit een bezuiniging durft door te voeren binnen de zorg dan ben je voor mij echt een dood man.

Sorry is echt wat frustratie! Excuseer mij, ben moe en draai me bed in! Morgen weer aan de bak.

Zorg voor elkaar

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
matthijst schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:30:
[...]

Waarom sluiten we de horeca dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
Dirk0s schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:32:
[...]

Omdat het anders te hard gaat..... controleren gaat het om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
[...]

Omdat het niet te snel rond moet gaan.

Het idee is dus dat we elkaar wel besmetten alleen in een laag tempo zodat ziekenhuizen het zoveel mogelijk aan blijven kunnen. Het idee is niet het virus te stoppen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
[...]

Omdat anders de piek te snel komt, en dat kan de zorg niet aan.. :? Simpel toch?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Omdat het dus gedoseerd moet.
Horeca open laten zorgt voor veel meer contacten. Dan loopt het emmertje over dus.

Zie deze bijvoorbeeld:
https://www.washingtonpos...0/world/corona-simulator/

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heftige toespraak van Rutten. Wat we eigenlijk al weten, maar dit is pas het begin.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:19
[...]

Om te voorkomen dat er te veel mensen in een te korte tijd besmet worden.....
We gaan allemaal ziek worden................maar liever niet allemaal tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 22:32

Wat bedoel je met
verhaal van Zzp'ers
?

Behalve dat ik het nogal vreemd vind dat je denkt dat die zzp'ers het liefst thuis zitten met een uitkering (Waarom zijn ze dan zzp'er ipv werkloos?????) zijn er ook zzp'ers die behoorlijk hoge vaste lasten hebben, bijvoorbeeld winkeliers of personal trainers zonder personeel maar ook andere zzp'ers die materialen leasen die betaald moeten worden. Als die zzp'ers hun toko tijdelijk moeten sluiten hebben ze bijzonder hoge vaste lasten en onvoldoende inkomsten ook al worden ze ingezet op andere noodzakelijke banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frieda schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Coronavirussen muteren 1x in de zoveel tijd ook met een grote mutatie, laatste was MERS (2012) en ook SARS (2002) was er eentje.
Weet ik maar ik doelde vooral op de mutaties waarmee ze nu het virus tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
het gaat met name om de ziekenhuiscapaciteit, en daarmee heb je het grootste probleem te pakken. de besmettingen verlopen exponentieel, een klein deel daarvan wordt ernstig ziek, en gemiddeld lig je in het laatste geval 3-4 weken op de IC.

dus niet alleen de hoeveelheid, maar ook de duur van de ernstige gevallen is van belang in het vollopen van de ziekenhuizen. de capaciteit is gewoon te beperkt, de hoeveelheid beademingsapparatuur op de IC's zal niet toereikend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:36
[...]

Onder een auto komen kan ook dodelijk zijn en daar maakt ook niemand zich zorgen over. Maak je niet druk, niemand steelt je tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Waarom moet NL trouwens voorop lopen met deze strategie? Is ooit bewezen dat het te controleren is en uiteindelijk ook het beoogde doel behaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mischien moet Mark het voortaan in Jip en Janneke taal uitleggen.

Ik begrijp niet zo goed waarom je zelf niet het antwoord kan bedenken na de toespraak van net....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
rik86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:30:
[...]

In Wuhan hebben ze dat 7 weken gedaan en daar komen nog steeds dagelijks nieuwe ziektegevallen en sterfgevallen bij. Dus je moet dat zeker 3 maanden doen; en dan niet t halfslachtige wat wij doen, maar iedereen verplicht opgesloten in huis met eens per week eruit naar de supermarkt. En dat voor een heel land en niet een provincie waar maar 5% van de bevolking woont.

Denk je dat dat haalbaar is?
Er wonen 10 miljoen mensen in Wuhan. Ik zei ook 1-2 maanden.
Ik denk dat het hier beter haalbaar is als in China.
GAIAjohan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Nee, dan komt na die 2 maanden wel iemand het land binnen met het virus, en omdat er geen groepsimmuniteit is barst de pleuris alsnog los
Ja natuurlijk moeten de grenzen dan ook dicht. (en waarschijnlijk een tijd dicht blijven)
Maar natuurlijk heb je ook gelijk, als omringende landen niet mee doen zal het lastig blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy J. schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:20:
"Grappig dat mensen die te dom zijn om te poepen, zoveel plee papier nodig hebben"
Dat is nodig voor de effecten van 3 maanden bruine bonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:37:
Waarom moet NL trouwens voorop lopen met deze strategie? Is ooit bewezen dat het te controleren is en uiteindelijk ook het beoogde doel behaalt?
De twee andere scenario's zijn "iedereen aan zijn lot over laten" en "een politiestaat optuigen en iedereen 100% onder controle houden".

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Mijn God waarom moet Rutger bregman hier duiding over geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Het aantal besmette mensen is nu buiten China hoger, Italie 2158 doden, in china ongeveer 4000. Duurt niet lang meer voordat Italie dit inhaalt :/

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Meen je dit serieus |:(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wie zegt dat? Andere landen in Europa doen grofweg hetzelfde. Contacten beperken.

Er zal geen land zijn dat denkt dat ze er over twee weken vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Frieda schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:35:
het gaat met name om de ziekenhuiscapaciteit, en daarmee heb je het grootste probleem te pakken. de besmettingen verlopen exponentieel, een klein deel daarvan wordt ernstig ziek, en gemiddeld lig je in het laatste geval 3-4 weken op de IC.

dus niet alleen de hoeveelheid, maar ook de duur van de ernstige gevallen is van belang in het vollopen van de ziekenhuizen. de capaciteit is gewoon te beperkt, de hoeveelheid beademingsapparatuur op de IC's zal niet toereikend zijn.
Dat niet alleen, de verwachting is nagenoeg iedereen besmet raakt. En hopen dat het huidige beleid zorgt dat de piek afvlakt (scenario 1). Als dat niet helpt, zullen we het virus onbeheerst zijn gang laten gaan (scenario 2). (Triage). Als niets helpt en het virus toch z'n gang gaat, dat het land compleet op slot gaat, en dat eerder een jaar duurt, dan een paar weken. Dan kun je al die tijd enkel met toestemming het huis uit, en zonder deze maatregel kan het virus dan zomaar weer opduiken(scenario 3)

Scenario 1: De meeste mensen zullen dan (enkel) lichte klachten krijgen...

In ieder geval, heftige toespraak.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Wie zegt dat? Andere landen in Europa doen grofweg hetzelfde. Contacten beperken.

Op engeland na, daar zien ze het liefst iedereen dood gaan ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

Goed, nu is dus duidelijk met welk ander land de Nederlandse regering overlegt: het VK, waar dit gestoorde plan de afgelopen dagen al opdook. |:(

Dit is wat een specialist ervan denkt:

I’m an epidemiologist. When I heard about Britain’s ‘herd immunity’ coronavirus plan, I thought it was satire

Mocht morgen de situatie volledig uit de hand lopen, dan zal ik niet verbaasd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik hoop dat men het nu echt serieus gaat nemen, maar als ik terugdenk aan de rijen van de coffeeshops die iedereen gisteren via social media deelde.... Prioriteiten...

Daarnaast vond ik de toespraak van Rutte een bevestigende betoog. Nogmaals echt de hoop dat men het serieus gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
matthijst schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:24:
[...]

Wel opvallend dat hij het al over de 'komende maanden' had.
Logisch, maar of dat bij de gemiddelde 'het is maar een griepje hamsteraar' al binnen was gekomen?
Je hoeft natuurlijk geen maanden binnen te zitten. Als je besmet bent moet je uitzieken, en kan je na twee weken weer de deur uit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 19:07
Luxicon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:34:
Heftige toespraak van Rutten. Wat we eigenlijk al weten, maar dit is pas het begin.
Nou, had je iets anders verwacht? Er was maar één andere optie en dat is lockdown. Bedenk dat "iedereen" het virus gaat krijgen (70-80%). En zolang er nog geen antivirus is, kun je niet anders dan gecontroleerd laten uitwoekeren.
Blussen kan (nog) niet, dus is dit de enige oplossing. En er zijn nog geen vervolgtrajecten gehint, voor nu afwachten hoe het uitpakt. Er is geen ervaring of betrouwbaar model dat de uitkomst gaat voorspellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:39:
[...]

"een politiestaat optuigen en iedereen 100% onder controle houden, en telkens dezelfde maatregelen moeten wanneer het virus de kop weer opsteekt".
Ik heb je post even gemaakt, niet lullig bedoeld hoor ;) maar vind dat dat laatste nog wel even benadrukt mag worden.

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 16-03-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
XWB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Je hoeft natuurlijk geen maanden binnen te zitten. Als je besmet bent moet je uitzieken, en kan je na twee weken weer de deur uit.
Dat zei Rutte niet, hij zegt dat je dan allemaal binnen moet blijven, en enkel moet toestemming het huis uit mag (zwaarste scenario)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bensimpel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Op engeland na, daar zien ze het liefst iedereen dood gaan ;)
Behalve als het natuurlijk om de koningin, prins Charles of Boris Johnson gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:41:
Goed, nu is dus duidelijk met welk ander land de Nederlandse regering overlegt: het VK, waar dit gestoorde plan de afgelopen dagen al opdook. |:(

Dit is wat een specialist ervan denkt:

I’m an epidemiologist. When I heard about Britain’s ‘herd immunity’ coronavirus plan, I thought it was satire

Mocht morgen de situatie volledig uit de hand lopen, dan zal ik niet verbaasd zijn.
Je hebt gewoonweg niet opgelet.

De boodschap is kwetsbare mensen beschermen en onder de gezonde mensen groepsimmuniteit opbouwen zodat later die kwetsbare mensen geen risico lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Laten we het vriendelijk en on-point houden mensen, dank

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
XWB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Eens, maar hoe lang Thuiswerken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

matthijst schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:43:
[...]

Hoe lang niet op vakantie :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Ramon 73 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Nou, had je iets anders verwacht? Er was maar één andere optie en dat is lockdown. Bedenk dat "iedereen" het virus gaat krijgen (70-80%). En zolang er nog geen antivirus is, kun je niet anders dan gecontroleerd laten uitwoekeren.
Blussen kan (nog) niet, dus is dit de enige oplossing. En er zijn nog geen vervolgtrajecten gehint, voor nu afwachten hoe het uitpakt. Er is geen ervaring of betrouwbaar model dat de uitkomst gaat voorspellen.
Lockdown verwacht ik wel, maar ik had niet gedacht dat zoiets een jaar gaat duren (naar verwachting). Ik dacht nu aan een paar maanden, dit is wel een heel duidelijk, en sterke toespraak van Rutte. Want eerder leek het erop dat hij er te makkelijk over dacht, omdat hij de scholen niet wou sluiten... maar alle soorten maatregelen en scenario's worden overwogen, waar nodig.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Thuiswerken zal in april gewoon doorgaan, wellicht zelfs in mei. Maar als je genezen bent kan je tussendoor prima naar buiten om boodschappen te doen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

...en nog erger daarbij ook de kinderen thuis... Thuiswerken is nog wel vol te houden (vind ik persoonlijk) misschien niet maandenlang maar toch. Maar de kinderen bij iedereen over de vloer... ...maakt het alleen zwaarder om het vol te houden... :+
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Hoe lang niet op vakantie :X
Ah joh, gewoon even oplopen op een corona party zoals met waterpokken dan ben je immuum ;) :9

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 16-03-2020 19:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Het is gewoon afwachten op een vaccin, die komt met wat geluk volgend jaar pas. nu gewoon afwachten en het beste er van maken. Er zullen veel doden vallen. Maar beter nieuws is er niet. Wees geen lul en hamster niet, wees geen lul en ga uit als je ziek bent of klachten hebt. Wees geen lul door geen 1,5 meter afstand te houden, help elkaar en blijf zoveel mogelijk binnen en probeer zoveel mogelijk sociaal contact te beperken.

We zijn misschien te verwend, maar we moeten allemaal hier mee om leren gaan, wees geen lul.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

_Arthur

blub

Zelfd hier sinds deze ochtend: tesamen met wakker worden met een droge mond. Mn neus zit 'een klein beetje dicht', maar lang niet zo erg dat ik niet door mijn neus meer kan ademen. Koorts heb ik niet gehad (voor mn gevoel). Hoest wel wat; maar dat is al sinds ik begin feb terug kwam van wintersport. Voor de rest gewoon functioneel.

Maar dat aardappel-in-keel gevoel is herkenbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:40:
[...]

In de UK zijn ze alweer afgestapt van herd immunity. Geen idee wat in de andere landen momenteel de actuele strategie is, iets met wachten op een medicijn wellicht?

Is nu 100% bewezen dat her-infectie niet mogeijk is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 19:07
Amphiebietje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:41:
Er ís geen andere oplossing. Dat je dat niet ziet is alleen te wijten aan je eigen blinde vlek. Totale lockdown is alleen zinvol als je op redelijke termijn een 100% betrouwbaar antivirus kunt ontwikkelen. Wat anders? Alles dicht, iedereen gaat failliet en straks zijn er 100 doden te betreuren en is het land voor driekwart failliet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Maar als herd immunity opbouwen de beste manier is, heeft het dan niet heel weinig nut wat China doen met die totale lockdown? Rutte zegt net ook dat als je na de lockdown iedereen weer loslaat je het alsnog weer de vrije loop laat gaan. Dat gaat dan in Wuhan en dergelijke ook gebeuren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb vooral last van m’n onder rug en spierpijn in m’n schouders, af en toe steek in m’n arm. Oorsuizingen.

Iets meer niesen dan normaal. Spontaan koud overdag. Koude handen ook.

Temperatuur was vorige week 36,8

Voel me verder wel OK

[ Voor 5% gewijzigd door Agent47 op 16-03-2020 19:48 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
[...]
baronruud schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Omdat het anders te hard gaat..... controleren gaat het om.
GAIAjohan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Omdat anders de piek te snel komt, en dat kan de zorg niet aan.. :? Simpel toch?!
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Omdat het dus gedoseerd moet.
Horeca open laten zorgt voor veel meer contacten. Dan loopt het emmertje over dus.
Eigenlijk heeft @Dirk0s een hele terechte vraag. Waarom eigenlijk. De redenatie dat het dan mogelijk te hard gaat is begrijpelijk, maar laten we wel wezen. In Taiwan ziet het er sinds de eerste casus op 21 januari uit als nu 67 besmettingen in totaal, waarvan 1 overleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9qE_ULvfVSeWBdCa-KaycnbRX8=/800x/f/image/AMisQI6MwMgxMKqXdOdUKZUf.png?f=fotoalbum_large
Daily plot via wikipedia.

Zijn in Taiwan de scholen gesloten? Gedurende een korte periode geweest, maar inmiddels al de nodige tijd gewoon open. Vele publieke locaties? Open. Wat doet Taiwan anders dan Nederland? Fikse boetes voor mensen die met symptomen zich niet melden als dusdanig, omgerekend circa 10.000 USD: https://focustaiwan.tw/society/202001250011

In openbare plaatsen wordt je temperatuur gemeten, is er uitgebreide mogelijkheid tot handdesinfectie, etc.

Ook op die manier kun je een virus als dit uiteraard de baas. Nederland is niet overgegaan tot het sluiten van scholen, horeca, etc. omdat de wetenschap impliceert dat dit een noodzakelijk kwaad is. Nederland is niet overgaan tot dit besluit omdat experts dit op basis van de beschikbare kennis noodzakelijk achtte. Nee, Nederland is overgegaan tot dit besluit omdat dit de wil van de bevolking is. Het nadeel van wat social media en de vluchtigheid van (des)informatie ons momenteel te bieden heeft.

Controleren is echt op andere manieren mogelijk. Maar dan moet de bevolking wel het hoofd koel kunnen houden en de regering, en met name de betrokken experts kunnen vertrouwen. In een land als Taiwan lukt dit. Je kunt je dan ook serieus afvragen, waar is het hier misgegaan. En daar is de schuld echt niet alleen af te schuiven op de regering of betrokken experts, dit is als maatschappij een gedeelde schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Wolly schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:46:
[...]

100% bewijs bestaat niet. Maar wat we weten van andere coronavirussen is dat besmetting en genezing er voor zorgt dat je in ieder geval tijdelijk immuun bent.

Daarnaast zijn er geen aangetoonde gevallen van herbesmetting. Er zijn wat loslopende berichten hierover hier en daar, maar deze kunnen net zo goed worden verklaard door onnauwkeurige tests.

Ten slotte is er een experiment gedaan met rhesus-aapjes, waarbij ze geprobeerd hebben om deze opnieuw te infecteren. In 100% van de gevallen is dit niet gelukt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

HansAnders07 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:48:
Maar als herd immunity opbouwen de beste manier is, heeft het dan niet heel weinig nut wat China doen met die totale lockdown? Rutte zegt net ook dat als je na de lockdown iedereen weer loslaat je het alsnog weer de vrije loop laat gaan. Dat gaat dan in Wuhan en dergelijke ook gebeuren toch?
Het verschil tussen China en Nederland is dat je in China te maken hebt met een machtsgeile overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

https://www.telegraaf.nl/...eg-je-neus-niet-op-straat
om jezelf en anderen niet onnodig in gevaar te brengen: „Ziekenhuizen hebben hun handen al vol aan het coronavirus.”

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Dat is idd de vraag, gaan we de komende weken zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
Ze zullen de lockdown in Wuhan vermoedelijk ook niet tot niets laten varen, de kans is groot dat ze voet zullen volgen zoals enkele buurlanden aldaar het doen. Zoals bijv. in Taiwan en iets mindere mate Singapore. Door veel meer voor de hand liggende maatregelen zonder grove verstoring van het openbare leven de caseload te onderdrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:46:
[...]

In de UK zijn ze alweer afgestapt van herd immunity. Geen idee wat in de andere landen momenteel de actuele strategie is, iets met wachten op een medicijn wellicht?

In de UK zijn ze afgestapt van iedereen tegelijk dood laten gaan. Het verhaal in NL is evengoed herd immunity. Alleen heb je hierin twee keuzes. Of alles los laten en maar zien hoeveel er overlijden. Of alles een beetje proberen te dempen en de mensen die ziek worden de juiste zorg geven.

100% bewezen is nog niks, maar ik heb nog nergens het tegendeel beweerd zien worden. Behoudens een verhaal of wat.

@psychodude je hoeft mij niet te overtuigen hoor ;)

Grote verschillen zitten er waarschijnlijk in dat iedereen hier vindt dat ie met een verkoudheid wel naar het werk kan. En dat als de overheid zegt dat je niet naar de kroeg moet gaan, we hier schijt aan hebben.

Dat werkt in Azië een beetje anders.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)
3 opties, 1. het is onder controle/over, maar voorlopig de angst dat 't terugkeer, óf 2. het ontspoort weer, of 3. de besmettingsgraad is zoveel hoger (en dus de sterftekans en ernstige ziektekans veel lager) dat daar al herd immunity is. Dus geen 80k gevallen maar 2.5M+ gevallen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
matthijst schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:30:
Eerst Italie en recenter ook in Frankrijk moeten medici al kiezen wie blijft leven en wie niet. Die situatie komt hier zeer binnenkort ook. Rutte geeft alleen de indruk aan "crowd control" te doen, vanaf het begin is het bedoeld om mensen rustig te houden i.p.v. te zeggen waar het op staat.

Reken even mee:
-4.7% van de Corona patienten heeft intensieve zorg nodig (bron: https://www.thestar.com.m...eed-for-medical-resources)
-IC-opname met beademing kan weken duren (bron: https://www.ad.nl/binnenl...onder-de-vijftig~a058aad2)
-We hebben 1150 IC bedden, dat kan worden uitgebreid naar 1500
-We hebben 17 miljoen mensen
-Sommige schattingen zeggen dat 60-70% van Europa uiteindelijk besmet zal raken
-Ongeveer 2% van de patienten overlijdt eraan (bron: https://www.volkskrant.nl...a-te-overlijden~bf716564/)

Laat ik heel optimistisch zijn en we het voor elkaar krijgen om de besmettingen een jaar lang geleidelijk uit te smeren, waarbij 10 miljoen mensen besmet raken en 4,7% hiervan gemiddeld 2 weken IC nodig heeft. Dan hebben we 18.000 IC-plaatsen nodig, en een veelvoud van dit aantal zal tegelijkertijd besmet zijn.
Op Alibaba.com zie ik beademingsapparaten vanaf 5000 dollar, financieel zou het nog best te doen zijn om het aantal IC-plaatsen gigantisch uit te breiden, maar daar moet dan wel heel snel mee worden begonnen!
En zelfs met voldoende zorgapparatuur zal dit 200.000 dodelijke slachtoffers opleveren.

M.a.w. herd immunity is niet realistisch. Zowel qua zorgbelasting als aantal doden is het onacceptabel om te veronderstellen dat we binnen afzienbare tijd herd immunity gaan bereiken. Dan blijft over een lockdown tot er een vaccin is, of blijven dweilen met de kraan open waarbij mensen nog vrolijk gaan winkelen.
Pagina: 1 ... 4 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]