Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.612 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Op dit moment zijn er ongeveer 200.000 Nederlandse reizigers in het buitenland. Het gaat om mensen die met een pakketreis in het buitenland zitten en om mensen die alleen een vliegticket hebben geboekt. Het terughalen van die mensen kan dagen of weken duren, zegt een woordvoerder van brancheorganisatie van reisondernemingen ANVR.

werkelijk bizar

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
aangezien dit slowchat is : Jaap van Dissel for Sinterklaas!

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 13:33
Apache4u schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:14:
Sinterklaas is geannuleerd...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48

Pierre

Van nature lui!

De Zwarte Piet gaat naar die vent van de PVV :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.nu.nl/coronav...ngekomen-op-schiphol.html

Nu volhouden deze aanvoer.
Naast Xiamen Airlines werken ook China Eastern Airlines en China Southern Airlines mee aan de verzending van mondkapjes naar Nederland. De drie vliegmaatschappij zijn partners van KLM. "Nog geen twee maanden geleden hebben wij aan China een donatie gedaan en nu worden wij zo geweldig en genereus geholpen", reageert KLM.

[ Voor 65% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 17:46
PalingDrone schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:14:
Voor alle supermarkthamsters: Je plaatselijke bakker, slager en groenteboer bestaan ook nog!
Behalve dat ze net zo open zijn als de grootgrutters heb je hier beter vlees, lekkerder brood en versere groenten. steun gewoon je lokale ondernemer eens een beetje.

Iets anders, weet iemand waarom wereldwijd bij iedereen de temperatuur wordt opgenomen voordat je een bus, trein, vliegtuig, winkel in gaat, maar dat ik dat in Nederland totaal niet zie?
Is dat zoiets als ogen dicht, vingers in je oren en heel hard: lalalalala roepen?
Weten we het hier dan echt zoveel beter dan de rest van de wereld? Het lijkt mij toch handig om koortsige verspreiders een beetje te isoleren en de ellende niet nodeloos groter te maken dan deze al is.
Zover ik weet doen we dat niet omdat het geen moer zegt. Er is op dit moment ook een gewone influenza epidemie dus met koorts weet je niet of iemand corona heeft of gewoon iets anders.

Verder moet je met een kuchje/niesje sws al niet meer buiten komen dus als je dat al niet door hebt ben je gewoon slecht bezig en geeft een koortsmeting geen extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ojee, is de Sint ook gesneuveld in Madrid? Ik maakte me al zorgen gezien zijn hoge leeftijd ;(
Hopelijk gaat het wel goed met de pieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PalingDrone schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Ojee, is de Sint ook gesneuveld in Madrid? Ik maakte me al zorgen gezien zijn hoge leeftijd ;(
Hopelijk gaat het wel goed met de pieten...
Denk het niet, Sinterklaas komt immers niet uit Spanje, maar uit Turkije :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Na jaren sparen en nergens heen gaan stond dit jaar onze droomreis, once in a lifetime ding, op de planning. Met mijn geluk had ik wel kunnen weten dat die op een of andere manier niet door zou gaan.

Maar goed, als dat het ergste is waar we over een jaar op terugkijken, dan mag ik me gelukkig prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Gunner schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:49:
Voor iemand die een MijnTui account heeft, zou die voor mij eens willen controleren of daarop ingelogd kan worden? ik krijg de melding dat het 'account tijdelijk is afgesloten'. De chatmedewerker weet van niets. Heeft ongetwijfeld iets met deze materie te maken...

De chatmedewerker begint al over betalingsverplichtingen bla bla. snap ik wel, want als niemand op vakantie kan deze zomer hebben ze daar wel een probleempje.

@Angeloonie weet jij meer?
Ik heb een actieve reis (Juni) en kan prima inloggen, de boeking bekijken etc.

Overigens nog geen cent betaald :+ Maar hoop wel dat die door kan gaan eigenlijk. De hele schoonfamilie zo ver krijgen om met zijn allen te gaan was al een uitdaging op zich...

als het niet kan ook geen ramp overigens. Sommige dingen gaan voor plezier

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 18-03-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waah schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Ik heb een actieve reis (Juni) en kan prima inloggen, de boeking bekijken etc.

Overigens nog geen cent betaald :+ Maar hoop wel dat die door kan gaan eigenlijk. De hele schoonfamilie zo ver krijgen om met zijn allen te gaan was al een uitdaging op zich...

als het niet kan ook geen ramp overigens. Sommige dingen gaan voor plezier
Juni? Dat kun je wel vergeten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52

de Peer

under peer review

wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Denk het niet, Sinterklaas komt immers niet uit Spanje, maar uit Turkije :P
Ik was laatst nog bij zijn graf in Bari (Italië) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:18:
Na jaren sparen en nergens heen gaan stond dit jaar onze droomreis, once in a lifetime ding, op de planning. Met mijn geluk had ik wel kunnen weten dat die op een of andere manier niet door zou gaan.

Maar goed, als dat het ergste is waar we over een jaar op terugkijken, dan mag ik me gelukkig prijzen.
ah klote is dat. Hopelijk krijg je nog iets terug.
Ik heb gisteren een vliegticket van 4k moeten cancellen waarbij ik kon kiezen.. of 50% refund, of een voucher voor het volledige bedrag die ik een jaar lang zou kunnen gebruiken. Ik heb voor dat eerste gekozen want betwijfel of British Airways volgend jaar nog bestaat op deze manier...

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@PalingDrone ik ben sowieso heel erg van de lokale ondernemers. Bakker is dagelijks vroeg uitverkocht. Slager gaat een stuk beter gelukkig, maar ik doe mijn best ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Sinterklaas is geannuleerd...
Ja maar dat is al een paar jaar geleden in gang gezet :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:29
Maurice079 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Ze richten zich enkel op wetenschappelijk onderzoek, welke aangehaald worden in de Chinese media en Chinese literatuur. Meneer van Dissel is cum laude afgestudeerd, dan weet je wel hoe je gedegen wetenschappelijke artikelen moet doorgronden.
En wat dan nog dat meneer cum laude afgestudeerd is? betekend nog niet dat hij de waarheid spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Phusebox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Juni? Dat kun je wel vergeten vrees ik.
Zou kunnen. Aan de andere kant: 3 maanden is een LANGE tijd. Zeker als je bedenkt dat we nog geen maand sinds het eerste geval zitten. 3 maanden alles op slot zoals nu is economisch waarschijnlijk niet haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Apache4u schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:21:
[...]

ah klote is dat. Hopelijk krijg je nog iets terug.
Ik heb gisteren een vliegticket van 4k moeten cancellen waarbij ik kon kiezen.. of 50% refund, of een voucher voor het volledige bedrag die ik een jaar lang zou kunnen gebruiken. Ik heb voor dat eerste gekozen want betwijfel of British Airways volgend jaar nog bestaat op deze manier...
Ik heb gelukkig een verzekering die annulering wegens Corona wel dekt, minus eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Waah schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Zou kunnen. Aan de andere kant: 3 maanden is een LANGE tijd. Zeker als je bedenkt dat we nog geen maand sinds het eerste geval zitten. 3 maanden alles op slot zoals nu is economisch waarschijnlijk niet haalbaar.
In China zijn ze wel al 4 maanden verder, en daar hebben ze wel iets harder ingegrepen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:42
vj_slof schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:22:
[...]

En wat dan nog dat meneer cum laude afgestudeerd is? betekend nog niet dat hij de waarheid spreekt.
Het betekent dat je niet zomaar alle informatie klakkeloos tot je neemt, maar dit kritisch beschouwt en dus niet alles voor waarheid aanneemt. Niemand kan in deze situatie de waarheid spreken, omdat er gewoonweg een gebrek aan gedegen wetenschappelijk onderzoek is.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Ik snap niet zo goed wat jij (en al die anderen) proberen te bereiken door iemand die onwijs veel kennis bezit (en om zich heen heeft) al dan niet continu in twijfel te trekken? Mijn vraag is niet bedoeld als flame, maar ik ben oprecht benieuwd waarom je de keuzes niet gewoon over laat aan de mensen die er onwijs hard voor gestudeerd hebben.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gunner schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:49:
Voor iemand die een MijnTui account heeft, zou die voor mij eens willen controleren of daarop ingelogd kan worden? ik krijg de melding dat het 'account tijdelijk is afgesloten'. De chatmedewerker weet van niets. Heeft ongetwijfeld iets met deze materie te maken...

De chatmedewerker begint al over betalingsverplichtingen bla bla. snap ik wel, want als niemand op vakantie kan deze zomer hebben ze daar wel een probleempje.

@Angeloonie weet jij meer?
Sorry dat soort zaken weet ik zelf niets vanaf :P Beste lijkt mij om proberen te bellen...

(we hebben nu al een probleempje overigens)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Zo leer je iig wel alle partijen kennen die in de 2e kamer zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Een maand? Dit speelt al sinds begin december he, dus 3.5 maand alweer.

Juni lijkt me vrij optimistisch voor je vakantie, denk dat we er dan nog lang niet vanaf zijn. Hoop het wel voor je uiteraard, maar het zou me niet verbazen als het in september/oktober nog steeds speelt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
[...]

Dus je vertrouwt hem niet? Waarom neem je dan wel klakkeloos aan dat hij de waarheid spreekt over het feit dat hij info uit China vergaart? Voor hetzelfde geldt vertelde hij daar niet de waarheid. Zo kan ik alles doodpraten natuurlijk als je dingen selectief gaat aannemen en geloven.

Wie vertrouw je eigenlijk wel in deze situatie?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Angeloonie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Sorry dat soort zaken weet ik zelf niets vanaf :P Beste lijkt mij om proberen te bellen...

(we hebben nu al een probleempje overigens)
Ik kijk het nog even aan anders neem ik wel even contact op met m'n reisagente waar ik geboekt heb (al verwacht ik niet dat zij wat kan doen maar okay)

Sterkte gewenst deze tijd :(:)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Phusebox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:23:
[...]

In China zijn ze wel al 4 maanden verder, en daar hebben ze wel iets harder ingegrepen.
4 maanden? Men ontdekte pas vreemde gevallen half december hoor.... 3 maanden..... Pas eind januari werden de eerste snelwegen afgesloten, (anderhalve maand) en vanaf midden Februari ging Wuhan ECHT in lockdown (1 maand).

Dat is ook het nadeel als je eerste bent. Je komt er pas laat achter, en je gaat ook later echt in lockdown.

half februari in lockdown, half maart redelijk onder controle. Daarbij heeft China getracht het virus volledig te stoppen. Maar nu lijkt het er toch op dat heel de wereld voor Herd Immunity gaat. En dat verkrijg je niet door iedereen 3 maanden thuis te houden.

Maar er is zeker een kans (meer dan 50%) dat mijn tripje niet doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Heb het idee dat van Dissel een beetje geirriteerd begint te worden van al deze simpele vragen op moeilijke materie...

Als in: er is niet overal een duidelijk/goed antwoord op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:29:
Heb het idee dat van Dissel een beetje geirriteerd begint te worden van al deze simpele vragen op moeilijke materie...

Als in: er is niet overal een duidelijk/goed antwoord op.
Er worden ook steeds dezelfde vragen gesteld, maar net iets anders verwoord.

Edit: Nou, Baudet voegt daad bij mijn post.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 11:30 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Van Dissel heeft het over juli/augustus als we niks doen, dus aanzienlijk meer doden en complicaties.
Met de huidige aanpak spreken we dan over? November? December? 2021? Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

Jumpiefox

Hoi ?

Waah schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:28:
[...]

4 maanden? Men ontdekte pas vreemde gevallen half december hoor.... Pas eind januari werden de eerste snelwegen afgesloten, en vanaf midden Februari ging Wuhan ECHT in lockdown.

Dat is ook het nadeel als je eerste bent. Je komt er pas laat achter, en je gaat ook later echt in lockdown.

half februari in lockdown, half maart redelijk onder controle. Daarbij heeft China getracht het virus volledig te stoppen. Maar nu lijkt het er toch op dat heel de wereld voor Herd Immunity gaat. En dat verkrijg je niet door iedereen 3 maanden thuis te houden.

Maar er is zeker een kans (meer dan 50%) dat mijn tripje niet doorgaat.
Mwaj..controle? Dat moeten we nog maar zien. Als ze straks uit lock down komen wat er dan gaat gebeuren. Die meneer die nu de presentatie houdt zei dat ze signalen uit china hebben gekregen dat china eigenlijk nu niet zo goed weet wat de volgende stap zou moeten zijn. Ze zijn erg bang dat zodra ze uit lock-down komen het weer als een vuurtje gaat verspreiden.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
[...]

Van Dissel geeft net aan in de briefing dat Juni / Juli het scenario is waarbij NIET wordt ingegrepen. Bij ieder ander scenario waar wel ingegrepen wordt gaat het langer duren.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Luistert Baudet wel denken jullie?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 13:15
[...]

4 maanden? Men ontdekte pas vreemde gevallen half december hoor.... Pas eind januari werden de eerste snelwegen afgesloten, en vanaf midden Februari ging Wuhan ECHT in lockdown.
Ehm op 23 januari ging Wuhan in lockdown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Baudet is flink aan het flamen. Ik hoop dat van Dissel hem helemaal de grond in trapt :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006

Shiro

Serenity

Naast alle negatieve nieuws, wat goed nieuws:

https://www.nu.nl/coronav...ngekomen-op-schiphol.html

Goed om te zien dat ons zorgpersoneel weer van mondkapjes voorzien worden.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dracula schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

23 januari werden de snelwegen gesloten. De bedrijven waren open.
n mid-December 2019, an emerging cluster of people, many linked to the Huanan Seafood Wholesale Market in Wuhan, were infected with pneumonia with no clear causes. Chinese scientists subsequently linked the pneumonia to a new strain of coronavirus that was given the initial designation SARS-CoV-2.

On 10 January 2020, the first death and 41 clinically confirmed infections caused by the coronavirus were reported.[12]

By 22 January 2020, the novel coronavirus had spread to major cities and provinces in China, with 571 confirmed cases and 17 deaths reported. Confirmed cases were also reported in other regions and countries, including Hong Kong, Macau, Taiwan, Thailand, Japan, South Korea, and the United States.

At 2 am on 23 January 2020, authorities issued a notice informing residents of Wuhan that from 10 am, all public transport, including buses, railways, flights, and ferry services would be suspended. The Wuhan Airport, the Wuhan railway station, and the Wuhan metro were all closed. The residents of Wuhan were also not allowed to leave the city without permission from the authorities.[13][14] The notice caused an exodus from Wuhan. An estimated 300,000 people were reported to have left Wuhan by train alone before the 10am lockdown.[15] By the afternoon of 23 January, the authorities began shutting down some of the major highways leaving Wuhan.[16] The lockdown came two days before the Chinese New Year, the most important festival in the country, and traditionally the peak traveling season, when millions of Chinese travel across the country.[13][16]

Following the lockdown of Wuhan, public transportation systems in two of Wuhan's neighboring prefecture-level cities, Huanggang and Ezhou, were also placed on lockdown.[13] A total of 12 other county to prefecture-level cities in Hubei, including Huangshi, Jingzhou, Yichang, Xiaogan, Jingmen, Suizhou, Xianning, Qianjiang, Xiantao, Shiyan, Tianmen and Enshi, were placed on traveling restrictions by the end of 24 January, bringing the number of people affected by the restriction to more than 50 million.[1]

Lockdown timeline
13 February 2020, the Chinese government has issued extension of order to shut down all non-essential companies, including manufacturing plants, in Hubei Province until at least 24:00 20 February.[17]
20 February 2020, the Chinese government has issued extension of order to shut down all non-essential companies, including manufacturing plants, and all schools in Hubei Province until at least 24:00 10 March.[18]
13 March 2020: Huangshi removes controls and permits on road traffic within its urban area;[6] Qianjiang does the same for its entire administrative area.[7]
14 March 2020: Hubei Sanitation and Health Committee (卫生健康委员会) Vice-Chairperson Liu Dongru (柳东如) announces that only Wuhan remains a "high-risk area",[19] and that the entirety of the rest of the province is considered medium- or "low-risk areas". Any low-risk township-level divisions, in addition to those medium- and high-risk divisions with no confirmed active cases, could lift their blockades and other mobility controls.[20] Per China News Service reporting, by 14 March, besides the aforementioned Huangshi and Qianjiang, Yichang, Huanggang, Suizhou, Xiantao, Jingzhou, Jingmen, Shiyan, Xiangyang, Tianmen and Shennongjia had announced "measures to lessen controls" and for industries to incrementally resume work and production.[20]
17 March 2020: Jingzhou removes its permit requirements for transport, resuming normal transport operations, and also removes entry/exit controls on xiaoqu.[21]
23 januari zijn nog 300.000 mensen de regio uitgevlucht ;-) en de bedrijven waren allemaal nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 17-10 14:00
Dracula schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Lockdown?
Wuhan ging volledig in quarantaine. Nog een stapje erger als Lockdown. Toch niet helemaal. En zelfs daar is het nog niet gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 18-03-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 17:53
LAD93 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Van Dissel geeft net aan in de briefing dat Juni / Juli het scenario is waarbij NIET wordt ingegrepen. Bij ieder ander scenario waar wel ingegrepen wordt gaat het langer duren.
Betekent niet dat alle maatregelen die nu genomen zijn ook zo lang hoeven te duren. Wellicht dat de scholen bijvoorbeeld (en hopelijk) al veel eerder weer open kunnen, maar dat we allerlei andere social distancing maatregelen nog wel zoveel mogelijk proberen na te leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:20
Nat-Water schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Dat is jouw aanname.

De RIVM probeert gewoon alle informatie te verzamelen die beschikbaar is. Daar hoort ook informatie uit China bij.

Het RIVM is geen groep Facebook-huishoudmoeders. Zoals al vaker wordt aangehaald, er zit echt wel kennis daarzo.
En er is ook heel veel uitwisseling. Mijn vrouw werkt in een farmaceutisch onderzoekslab op gebied van immunotherapie. Ze hebben continu uitwisseling met mensen uit landen over de hele wereld. Misschien dat ik daarom ook meer bang ben voor de maatregelen dan voor de ziekte zelf. Ze leert mij dagelijks wat een geweldig fascinerend systeem ons lichaam is. Het is veelal de onwetendheid en de veelheid aan ongefundeerde berichtgeving die zoveel onzekerheid en angst veroorzaakt. De media rukt bovendien vaak berichten uit de context.

Een mooi filmpje trouwens weer van Diederik Jekel.
Als je het te lang vind scroll ff naar het eind op 9:39. Dat vond ik eigenlijk het allermooiste stukje. Proud to be dutch O+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
LAD93 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

wat duurt langer? de ziekte? of de lockdown? Ik gok die eerste ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52

de Peer

under peer review

Mistraller schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:33:
[...]

En er is ook heel veel uitwisseling. Mijn vrouw werkt in een farmaceutisch onderzoekslab op gebied van immunotherapie. Ze hebben continu uitwisseling met mensen uit landen over de hele wereld. Misschien dat ik daarom ook meer bang ben voor de maatregelen dan voor de ziekte zelf. Ze leert mij dagelijks wat een geweldig fascinerend systeem ons lichaam is. Het is veelal de onwetendheid en de veelheid aan ongefundeerde berichtgeving die zoveel onzekerheid en angst veroorzaakt. De media rukt bovendien vaak berichten uit de context.

Een mooi filmpje trouwens weer van Diederik Jekel.
Als je het te lang vind scroll ff naar het eind op 9:39. Dat vond ik eigenlijk het allermooiste stukje. Proud to be dutch O+

[YouTube: De Drie Corona-Scenario's van Rutte!]
Zie ook zijn vorige filmpje (er zijn er 2 van zijn youtubekanaal).
Daarin roept hij emotioneel en boos op om de richtlijnen aan te houden, omdat de zwakkeren waaronder hijzelf anders DOOD ZULLEN GAAN. Blijkbaar zag hij daarna ook in dat dat averrechts werkt en toen kwam er een milder filmpje dat waarschijnlijk beter geaccepteerd zal worden.
Vond dat wel bijzonder om te zien. Heb hem best hoog zitten maar daar sloeg hij de plank wel mis qua communicatiestrategie.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 18-03-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Jumpiefox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Mwaj..controle? Dat moeten we nog maar zien. Als ze straks uit lock down komen wat er dan gaat gebeuren. Die meneer die nu de presentatie houdt zei dat ze signalen uit china hebben gekregen dat china eigenlijk nu niet zo goed weet wat de volgende stap zou moeten zijn. Ze zijn erg bang dat zodra ze uit lock-down komen het weer als een vuurtje gaat verspreiden.
China heeft gegokt op eenzelfde actie als bij SARS. Dus: quarantaine en dan het virus laten uitsterven.
Probleem nu: China lijkt dat wel te lukken, maar de rest van de wereld neemt die maatregelen niet (+ dat het besmettelijker is dan SARS). Daardoor werkt de lockdown dus niet goed en komt er sowieso een 2e "golf".

China zal eigenlijk dus ook voor Herd Immunity moeten gaan. Maar das natuurlijk best pijnlijk voor de regering als je net een volledige isolatie hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:33:
[...]

wat duurt langer? de ziekte? of de lockdown? Ik gok die eerste ;-)
Fair enough :)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:20
[...]

Ik heb nog steeds goede hoop dat het warmere weer straks ook een positieve bijdrage gaat leveren, betere weerstand, virus dat hopelijk niet goed tegen UV/warmte kan etc :)

Dan kan zo'n virus snel over zijn hoogtepunt heen zijn, kijk maar naar de 'reguliere' griep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Baudet vindt het maar allemaal niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 15:13

Megalodon86

Enzyme X

Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:36:
Ik ben geen fan van die man, maar nu stelt hij toch wel een terecht kritische vraag. Waarop ik het antwoord niet gehoord heb in de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dat gezegd hebbende: Ik denk nog altijd dat de vakantie waarschijnlijk eerder NIET door ga dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Baudet moet zelf met de regering maar even praten. RIVM meneer geeft inhoudelijk advies, en besluit niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Ik vraag me toch af waar hij z'n schoenen vandaan haalt. Je zal toch aardige stalen neuzen moeten hebben om continu maar tegen iedereen z'n schenen te schoppen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:52
nu heeft die wel een punt dat de grafieken niet zo handig zijn ;)

De afweging is wil je telkens is een zware lockdown, vrijgeven en opnieuw lockdown (blauwe lijn), of langdurig een lockdown-light (groene lijn) die hoger zou moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
LAD93 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Ik vraag me toch af waar hij z'n schoenen vandaan haalt. Je zal toch aardige stalen neuzen moeten hebben om continu maar tegen iedereen z'n schenen te schoppen.
Ik zou ff kijken maar doe het maar niet denk ik. Slecht voor de bloeddruk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:38:
[...]

nu heeft die wel een punt dat de grafieken niet zo handig zijn ;)

De afweging is wil je telkens is een zware lockdown, vrijgeven en opnieuw lockdown (blauwe lijn), of langdurig een lockdown-light (groene lijn) die hoger zou moeten zijn
Ik gok dat er nog veel meer onduidelijkheid was geweest als er nog meer lijntjes (dus incluus Baudet z'n beschreven scenario's) waren getekend.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:32:
[...]

23 januari werden de snelwegen gesloten. De bedrijven waren open.

[...]

23 januari zijn nog 300.000 mensen de regio uitgevlucht ;-) en de bedrijven waren allemaal nog open.
Buiten dat ontvluchten, waar kan men in Nederland nog naartoe vluchten ;)
Die Chinese volksverhuizing met hun nieuwjaar heeft de boel wel lekker verspreid daar, nou zijn wij ook nogal reislustig maar behalve carnaval en wat wintersport is dat gelukkig niet zo massaal geweest als die nieuwjaarsverspreiding in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
FabianGTI schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Ik heb nog steeds goede hoop dat het warmere weer straks ook een positieve bijdrage gaat leveren, betere weerstand, virus dat hopelijk niet goed tegen UV/warmte kan etc :)

Dan kan zo'n virus snel over zijn hoogtepunt heen zijn, kijk maar naar de 'reguliere' griep
Dagelijks kijkende naar wat er in Colombia en Ecuador gebeurd op het moment is dat niet aan te nemen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb het idee dat echt niemand in de kamer aan het luisteren is. Dezelfde vragen worden 100 keer gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30
LAD93 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Ik gok dat er nog veel meer onduidelijkheid was geweest als er nog meer lijntjes (dus incluus Baudet z'n beschreven scenario's) waren getekend.
Toen ik de slide zag was mijn eerste vraag nou juist, wat gebeurt er als we eerst lockdown doen en daarna controle houden met de eisen die er nu al gelden. Dat is wat Baudet ook aan kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:02
Maar misschien heb ik het ook gemist, ik hoor nu voor het eerst dat die 50/60% waarschijnlijk niet te halen is zonder vaccin?
Dus het scenario nu is dat we die muur moeten opbouwen van 50 of 60% maar dat blijkt dus onzin te zijn zonder vaccin. En een vaccin wordt niet verwacht binnen nu en een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

4 maanden? Men ontdekte pas vreemde gevallen half december hoor.... 3 maanden..... Pas eind januari werden de eerste snelwegen afgesloten, (anderhalve maand) en vanaf midden Februari ging Wuhan ECHT in lockdown (1 maand).
Wuhan ging 23-24 januari in Lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

leekers schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Dagelijks kijkende naar wat er in Colombia en Ecuador gebeurd op het moment is dat niet aan te nemen .
Inderdaad, of andere (sub-)tropische landen waar het ook gewoon heerst: Mexico, Vietnam, Thailand, Australië (die nu oook in lockdown zitten), Maleisië etc lijkt het niet heel erg veel uit te maken hoe warm het is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Zahariac schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:41:
Ik heb het idee dat echt niemand in de kamer aan het luisteren is. Dezelfde vragen worden 100 keer gesteld.
De politici weten dat er verkiezingen komen over een jaar. Dus iedereen wil even zijn vooraf voorbereide vraag stellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
BekSide schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Maar misschien heb ik het ook gemist, ik hoor nu voor het eerst dat die 50/60% waarschijnlijk niet te halen is zonder vaccin?
Dus het scenario nu is dat we die muur moeten opbouwen van 50 of 60% maar dat blijkt dus onzin te zijn zonder vaccin. En een vaccin wordt niet verwacht binnen nu en een jaar?
Ja dat stukje snap ik ook niet. Maar hij geeft ook steeds aan dat die herd immunity niet het doel ansich is voor de huidige strategie, maar vooral doelt op IC capiciteit.

Die immunity is mooi meegenomen maar wel waar je naar toe wilt uiteindelijk. Dat kan au naturel or via vaccinatie. Beide zullen vele maanden duren.

Zo snap ik het iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Wuhan ging 23-24 januari in Lockdown.
Lockdown noem je dat iedereen nog aan het werk gaat? alleen de snelwegen/treinen etc waren gesloten.

Maar als dat lockdown is: (nog geen) 2 maanden dus. Niet 4 maanden

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 18-03-2020 11:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Ik begrijp die vraag van baudet juist niet. Het is toch logisch zo?

Full-lock down is een veel lagere initiele belasting op het zorg systeem. Omdat mensen gewoonweg niet ziek worden. Na de lock0down grote kans dat het virus zich weer verspreidt = hoge belasting zorg systeem die je misschien kan indammen door weer allerlei maatregelen in te voeren waar mensen na een lock-down periode echt niet op zitten te wachten.

VS

Een hogere initiele belasting van het zorg systeem en als resultaat veel mensen die niet meer ziek zullen worden omdat ze imuun zijn geworden en dus een lagere belasting op het zorg systeem op termijn.

Full lock-down lijkt me dus alleen handig als je op voorhand weet dat je over 5-6maanden een vaccin hebt. Dus gebruiken als overbrug-periode..maar het vaccin kan gewoon nog een jaar op zich latten wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat voor virus heeft Baudet dan want hij kijkt echt raar uit zijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:02
Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Ja dat stukje snap ik ook niet. Maar hij geeft ook steeds aan dat die herd immunity niet het doel ansich is voor de huidige strategie, maar vooral doelt op IC capiciteit.

Die immunity is mooi meegenomen maar wel waar je naar toe wilt uiteindelijk. Dat kan au naturel or via vaccinatie. Beide zullen vele maanden duren.

Zo snap ik het iig.
Dus de vraag is eigenlijk heel simpel?
Offeren we 1%? van de bevolking op die zal sterven zonder IC opname mogelijkheden door voor optie 1 te kiezen.
Of nemen we de gok door de maatregelen die we nu hebben een jaar lang te houden en hopen dat er zsm. een vaccin is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:19
BekSide schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Dat is wel te halen, maar dat zou een enorm lange tijd van maatregelen betekenen...

Het huidige doel is beteugelen, contorle houden, de ziekenhuizen niet laten overlopen en daarmee ondertussen immuniteit opbouwen om de ontwikkeling van een vaccin af te wachten en daar verder mee te gaan.

We doen een soort van lockdown-light, omdat een complete lockdown een dermate lange tijd zou moeten duren dat dit niet realistisch zou zijn. Je weet ook niet wat er gebeurt als de complete lockdown opgeheven wordt, kan alles weer opnieuw beginnen (of idd dermate lang volhouden dat je deze kans zo klein mogelijk maakt).

Ik vermoed persoonlijk dat een vaccin geen jaar+ zal duren, de nood is wereldwijd enorm hoog, er wordt aan alle kanten aan gewerkt en normale procedures hoeven in dit geval niet perse worden gevolgd.

*edit*

Dit is tenminste hoe ik het lees en interpreteer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door m0ridin op 18-03-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
BekSide schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Dus de vraag is eigenlijk heel simpel?
Offeren we 1%? van de bevolking op die zal sterven zonder IC opname mogelijkheden door voor optie 1 te kiezen.
Of nemen we de gok door de maatregelen die we nu hebben een jaar lang te houden en hopen dat er zsm. een vaccin is.
Ja zo interpreteer ik het wel (maarja wie ben ik). En dat er dus wel de optie is voor meer/minder maatregelen afhankelijk van hoe de variable veranderen (houden mensen zich aan de adviezen, hoeveel bedden worden bezet, etc)/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Soldaatje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:46:
Wat voor virus heeft Baudet dan want hij kijkt echt raar uit zijn ogen.
Vanochtend weer langs een giftige kikker gelikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:10
In België zijn de maatregelen toch wat stricter.
Geen samenscholingen, en de boete die voorzien is is whopping 4000€.

Volgens de virologen verwachten ze binnen ca 1 week al een kentering te zien. Ik help ze hopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55

Kluus

Gang is alles

Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Zo snap ik het iig.
Ik merkte in mijn omgeving na de speech van Rutte dat sommige mensen het haast wilden gaan opzoeken, "want we moeten groepsimmuniteit krijgen!" waarbij ze niet leken te begrijpen dat dat ook al wel bereikt wordt als iedereen zich netjes aan de huidige adviezen houd. :+ Uiteraard uitgelegd dat ze het verkeerd begrepen hadden ;).

Maar misschien is dat de reden van deze formulering, om dit soort gedachten in de maatschappij af te remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TU Delft en Eindhoven (of zei ie twente?) gaan kijken of ze beademings-apparatuur kunnen gaan maken.
Op zich mooi natuurlijk; maar waar blijven de Philipsen van deze wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:51:
TU Delft en Eindhoven (of zei ie twente?) gaan kijken of ze beademings-apparatuur kunnen gaan maken.
Hij zei Twente idd.. Ik zat nog op Ehv te wachten maar meldde hij niet.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
Waah schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Lockdown noem je dat iedereen nog aan het werk gaat? alleen de snelwegen/treinen etc waren gesloten.

Maar als dat lockdown is: (nog geen) 2 maanden dus. Niet 4 maanden
Je gaat wel heel erg vanuit dat in Wuhan en omgeving de situatie is opgelost terwijl in werkelijkheid de situatie daar beheersbaarder is en er vandaar minder mensen sterven .

Ik denk dat als je de gevolgen na het corona virus die voor diverse landen zo zullen zijn dat er maanden lang vakanties en sportevenementen gewoon onmogelijk zullen zijn .

Augustus is veel te vroeg om aan dat soort dingen te gaan denken . 2020 gaat een jaar zijn wat we snel moeten proberen te vergeten en waarin het leven stillag

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Philips maakt die al: https://www.philips.nl/he...org-ziekenhuis/ventilatie

Maar die hebben natuurlijk geen ongelimiteerde produktiecapaciteit. En als de productie dan grotendeels in China plaatsvind.... well, you get my drift denk ik ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Laatst online: 06-10 09:38
Die zitten echt niet duimen te draaien natuurlijk, maar itt bijvoorbeeld mondkapjes, is de productie van dat soort complexe machines niet even zo op te schalen.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Bam deze man hakt er ook lekker op in :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30

Player1S

Probably out in the dark

Jumpiefox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:46:
Ik begrijp die vraag van baudet juist niet. Het is toch logisch zo?
Het is voor zijn achterban een hele logische vraag want die denken niet na en geloven braaf wat de grote leider gilt.

Ik durf er wel mijn volledige salaris voor de komende ~30 jaar (ben bijna 40) op in te leggen dat diezelfde baudet keihard zat te gillen om herd immunity als de regering wel voor een full lockdown had gekozen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
--

[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 18-03-2020 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
leekers schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Je gaat wel heel erg vanuit dat in Wuhan en omgeving de situatie is opgelost terwijl in werkelijkheid de situatie daar beheersbaarder is en er vandaar minder mensen sterven .

Ik denk dat als je de gevolgen na het corona virus die voor diverse landen zo zullen zijn dat er maanden lang vakanties en sportevenementen gewoon onmogelijk zullen zijn .

Augustus is veel te vroeg om aan dat soort dingen te gaan denken . 2020 gaat een jaar zijn wat we snel moeten proberen te vergeten en waarin het leven stillag
Zou er voor tekenen. Wie boeit momenteel een vakantie of sportevenement iets als je jezelf bedenkt wat er daadwerkelijk gaande is.

Zaak is dat ons zorgsysteem niet inklapt, waardoor we zoveel mogelijk mensen kunnen helpen hier weer bovenop te komen en we economisch het hoofd nog enigszins boven water houden. Hoe we dat doen kan me geen reet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Philips maakt die al: https://www.philips.nl/he...org-ziekenhuis/ventilatie

Maar die hebben natuurlijk geen ongelimiteerde produktiecapaciteit. En als de productie dan grotendeels in China plaatsvind.... well, you get my drift denk ik ;)
Nee, i know; maar iets van een statement ofzo, desnoods een fabriek ombouwen.
Verwacht ook niet dat er morgen 5000 beademings apparaten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Sow, harde woorden aan de politiek vanuit de vereniging van Intensive Care van de huidige spreker. Basically that er veel woorden, maar weinig daden zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nat-Water schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:56:
Sow, harde woorden aan de politiek vanuit de vereniging van Intensive Care van de huidige spreker.
Wat zei die?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, het was vooral een oproep om de verantwoordelijkheid te nemen voor het faciliteren van apparatuur en beschermmaterialen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:01
Hij vindt het volgens mij niets, omdat hij een fout maakt in zijn redenatie. Nu moet ik zeggen dat van Dissel op deze vraag geen super duidelijk antwoord geeft.

De grafieken zijn een voorbeeld, zonder harde lijn. Baudet denkt/stelt dat het einde van deze grafiek het punt is waarop het vaccin er is/komt, echter zegt hij tegelijk dat bij de lijn van lockdown er geen punt van vaccin is en tevens suggereert Baudet "ja maar als er bij die lijn wel rekening wordt gehouden met de komst van een vaccin, komt die heropleving er niet". En dit laatste klopt niet.

Een vaccin komt er uiteindelijk (vast) wel, maar dat ligt nog ver in de toekomst. Je kunt simpelweg geen totale lock-down doen totdat het vaccin er is, dat zou mogelijk betekenen dat het hele land een jaar lang op slot moet; niemand naar het werk, niet/nauwelijks naar buiten, alleen gecontroleerd naar de winkel, niet naar de kapper/tandarts/fysiotherapeut/regulier controle bij het ziekenhuis, niets. Toch moeten mensen nog af en toe boodschappen doen, dus 100% lockdown is zelfs dat niet.
Als je dat doet, klapt de hele economie totaal in elkaar en kost het honderden miljarden, honderdduizenden banen die verloren gaan en tevens is het op sociaal vlak ook desastreus.

Doe je de "totale" lockdown maar tijdelijk (bv een maand), dan kun je met enige zekerheid stellen dat het vaccin er na afloop hiervan nog niet is en dan krijg je toch, in tegenstelling wat Baudet beweert, weer een heropleving. Defacto zul je dan qua totaal aantal besmetting (oppervlak onder de grafiek) weinig afwijken van de huidige strategie, maar zorgt het wel voor aanzienlijk meer economische en sociale schade. Het huidige scenario belast de maatschappij aanzienlijk minder en zorgt dus (hopelijk) ook al voor een wat sneller oplopende groepsimmuniteit. Dat zal niet gaan om die 50 of 60% van de bevolking, maar wellicht 5%. In beide scenario's is er op bepaalde momenten een piek in de belasting op de zorg en de IC.
Ik schat dat een totale lockdown alleen realistisch haalbaar is om kleinere gebieden waar het echt uit de klauwen loopt af te remmen, dus zeg op het niveau van een dorp/stad.

Daarbij ben ik zelf van mening dat iedere persoon zelf gewoon zijn gezond verstand moet gebruiken (en dat verkondigd de regering en het RIVM ook). Wat let jou om bij twijfel, of wanneer je het beleid niet vertrouwt, om zelf wel in (vrijwel) totale lockdown te gaan? Doe slechts 1 keer per week of twee weken inkopen, op een rustig tijdstip, en kom verder dan niet buiten (behalve in eigen tuin).
En men moet zich bedenken: er is geen zaligmakende oplossing op dit moment; er zullen meer besmettingen bijkomen, er zullen meer doden vallen, de vraag is alleen hoeveel en op welke manier (welke sociale en economische gevolgen).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Thierry lekker op de twitter?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Baudet is zijn socials aan het checken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:20
m0ridin schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Ik vermoed persoonlijk dat een vaccin geen jaar+ zal duren, de nood is wereldwijd enorm hoog, er wordt aan alle kanten aan gewerkt en normale procedures hoeven in dit geval niet perse worden gevolgd.
Procedures voor een grootschalig in te zetten vaccin zijn meer dan ooit nodig om de bijwerkingen van een middel, dat we mogelijk aan de gehele wereldbevolking gaan geven, te kennen.

We weten uit het verleden dat middelen waarvan we dachten dat ze goed voor ons waren, een desastreuze uitwerking bleken te hebben op langere termijn. Het eerste wat ik zo kan bedenken is DES maar er zijn meer voorbeelden.

Bovendien, je stampt niet zomaar een cellijn uit de grond. Grootschalige productie en distributie is nu eenmaal tijdrovend.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Even snel uit mijn geheugen terwijl ik probeer te luisteren. Hij verwijt de politiek ("jullie") dat het kabinet zich niet genoeg inzet om materiaal bij de artsen te krijgen. Er wordt genoeg toegezegd (er zouden vanuit Brussel nieuwe maskers geleverd worden afgelopen vrijdag) maar die zijn er nog niet. Dit veroorzaakt onrust onder het medisch personeel. Defensie zou nog 80 beademingsapparaten hebben liggen, maar die liggen nu bij een firma. De politiek zou hier volgens hem meer ( of uberhaupt ) druk op moeten zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Er worden al dagen vrachtwagens met middelen uit Brussel, en apparatuur van defensie beloofd maar ze zien er niks van binnenkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
er zitten wel vaak stomme vragen tussen/ vragen aan de verkeerde persoon zeg. En dat zijn dan onze volksvertegenwoordigers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nat-Water schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Even snel uit mijn geheugen terwijl ik probeer te luisteren. Hij verwijt de politiek "jullie" dat het kabinet niet genoeg inzet om materiaal bij de artsen te krijgen. Er wordt genoeg toegezegd (er zouden vanuit Brussel nieuwe maskers geleverd worden afgelopen vrijdag) maar die zijn er nog niet. Defensie zou nog 80 beademingsapparaten hebben liggen, maar die liggen nu bij een firma. De politiek zou hier volgens hem meer druk op moeten zetten.
Dat zijn duidelijke woorden. Beademingapparaten die nog bij een firma liggen? Invorderen die hap.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:50
Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Er worden al dagen vrachtwagens met middelen uit Brussel, en apparatuur van defensie beloofd maar ze zien er niks van binnenkomen.
Aanvullend: 'we horen dagelijks dat morgen de materialen komen maar we zijn inmiddels 5 dagen verder en er is nog niets'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Dat zijn duidelijke woorden. Beademingapparaten die nog bij een firma liggen? Invorderen die hap.
Omdat ze service nodig hebben..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

…Voor een servicebeurt werd er gezegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
[...]

die liggen daar voor onderhoud/checks volgens mij. weet niet of dat heel handig is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Ha, die vraag van "1% van de hele bevolking" eindelijk een keer beantwoord hehe. "Ja maar dan duurt het 152 weken voordat we er vanaf zijn!!111...Alsof de besmettingen netjes op een rij gaan lopen en nadat iemand beter is dan pas de volgende ziek wordt. ZZzzZZ.

Mooi antwoord met een realistisch beeld..gymzalen vol met bedden en apparatuur. Lijk me sterk dat we daar komen maar in ieder geval beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:02:
[...]

die liggen daar voor onderhoud/checks volgens mij. weet niet of dat heel handig is dan...
Ik geloof niks ervan dat ze allemaal in onderhoud zijn. Er zijn vast wel apparaten die nu al naar NL kunnen.

Ze gaan ook al 500 apparaten inkopen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Firma Drager is hard bezig om alle oudere apparaten die in opslagen van ziekenhuizen e.d. liggen te servicen zodat ze weer inzetbaar zijn. Ze krijgen ook hiervoor budget vanuit de overheid. Zo hebben wij in het ziekenhuis 6 beademingstoestellen nog weten in te zetten als nood, die dingen zijn echter >15 jaar oud. Daarnaast worden de zusterlocaties leeg getrokken zodat alle mogelijke vormen van beademing hier gedaan kunnen worden. Met een anesthesiemachine kan je ook prima beademen

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 18-03-2020 12:05 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Ik geloof niks ervan dat ze allemaal in onderhoud zijn. Er zijn vast wel apparaten die nu al naar NL kunnen.

Ze gaan ook al 500 apparaten inkopen.
Welke kennis heb jij om eraan te twijfelen dat de defensieapparatuur die misschien oud is en een tijd stof staat te vergaren niet in onderhoud is?
Pagina: 1 ... 18 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]