Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.612 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Megalodon86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Gewoon logisch gedacht, lijkt me dit geen onzin; sterker nog, het moet haast wel kloppen, anders is de grote verspreiding niet te rijmen met "alleen besmettelijk door iemand met symptomen".
Heb je daar een bron voor? Of vindt je dat gewoon logisch klinken?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:43

steveman

Comfortabel ten onder

Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:23:
[...]

En hoe vaak raak jij die straat aan, en zit je vervolgens aan mond, neus of ogen ? 8)7
Er dwarrelt wel eens wat rond he, na voorbijgang van een voertuig of gewoon de wind...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:54
Megalodon86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Gewoon logisch gedacht, lijkt me dit geen onzin; sterker nog, het moet haast wel kloppen, anders is de grote verspreiding niet te rijmen met "alleen besmettelijk door iemand met symptomen".
Dat laatste lijkt in ieder geval niet waar te zijn.

https://www.nrc.nl/nieuws...rde-besmettingen-a3994023

Vandaar dat het belangrijk is dat iedereen social distancing in acht neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Straten an sich zijn natuurlijk niet de grootste infectiebron mocht dat verhaal kloppen, maar denk eens aan trapleuningen bij metro's, deurklinken van openbare WC's, winkels etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:30
Hou het beschaafd en vriendelijk, alsjeblieft.

[ Voor 102% gewijzigd door Remy op 18-03-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenstad Den Haag nu: bijna alle winkels zijn of dicht of hebben beperkte openingstijden. Dat dus naast de grote ketens.

Lijkt alsof we zelf in lockdown gaan.

Supermarkten en drogisten zijn overigens open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:36:
Binnenstad Den Haag nu: bijna alle winkels zijn of dicht of hebben beperkte openingstijden. Dat dus naast de grote ketens.

Lijkt alsof we zelf in lockdown gaan.

Supermarkten en drogisten zijn overigens open.
Ik ben gisteren toevallig voor mijn werk in drie verschillende dorpen en steden geweest tussen 12.00 en 15.00 uur, en daar waren bijna alle winkels open. Het was druk op straat, veel mensen die met elkaar spraken en bijna niemand die 1,5 meter afstand van elkaar hield. Ik ving sommige gesprekken op, waarbij ik elke keer hoorde dat 'het wel meeviel'. Bizar. Voor mij gelukkig de laatste keer dat ik de deur uit moest voor mijn werk en met al die simpele zielen op straat ben ik daar enorm blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10 22:49
Hier is het ook druk op straat, veel groepjes.
Bij het lokale Cruyff court stond gister ook gewoon 50 man lekker te voetballen en te kijken.

Wij hebben aan onze buren aangeboden om evt wat boodschappen te doen. Ouder stel zonder kids, vrouw heeft COPD en man doet mantelzorg. Maar was niet nodig hoor, ging gewoon goed. Vrouw ging gewoon nog naar haar COPD training en bijeenkomst. Dat je denkt he? Hoezo gaat dat uberhaupt nog door?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
Orangelights23 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Ik ben gisteren toevallig voor mijn werk in drie verschillende dorpen en steden geweest tussen 12.00 en 15.00 uur, en daar waren bijna alle winkels open. Het was druk op straat, veel mensen die met elkaar spraken en bijna niemand die 1,5 meter afstand van elkaar hield. Ik ving sommige gesprekken op, waarbij ik elke keer hoorde dat 'het wel meeviel'. Bizar. Voor mij gelukkig de laatste keer dat ik de deur uit moest voor mijn werk en met al die simpele zielen op straat ben ik daar enorm blij mee.
Je houdt het niet tegen, sommige mensen willen het niet snappen, sommigen hebben gewoon schijt aan alles en iedereen en sommigen zijn gewoon te dom om het te snappen*. Maar hoe meer mensen het wel serieus nemen, hoe beter het werkt. Je hebt geen 100% medewerking nodig om 'de curve af te vlakken', maar hoe meer mensen meedoen hoe beter.

* Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik denk altijd: bedenk even hoe 'slim' iemand met een IQ van 100 is. De helft van Nederland zit daar dus per definitie nog onder qua intelligentie. Dat is overigens geen waardeoordeel over deze mensen, maar het verklaart soms wel een hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Jorizzz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Je houdt het niet tegen, sommige mensen willen het niet snappen, sommigen hebben gewoon schijt aan alles en iedereen en sommigen zijn gewoon te dom om het te snappen*. Maar hoe meer mensen het wel serieus nemen, hoe beter het werkt. Je hebt geen 100% medewerking nodig om 'de curve af te vlakken', maar hoe meer mensen meedoen hoe beter.

* Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik denk altijd: bedenk even hoe 'slim' iemand met een IQ van 100 is. De helft van Nederland zit daar dus per definitie nog onder qua intelligentie. Dat is overigens geen waardeoordeel over deze mensen, maar het verklaart soms wel een hoop...
Dit zijn wel de mensen die straks het hardst schreeuwen als we in totale lock-down gaan en hun banen ineens op het spel staan. Dat is dan vaak wel weer heel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
steveman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Er dwarrelt wel eens wat rond he, na voorbijgang van een voertuig of gewoon de wind...
Het virus gedijt vooral op oppervlaktes, niet veel 'in de lucht'. Ze worden vooral alleen airborne als ze gelanceerd worden door een host. (1-2meter) Het is niet zo dat ze plots opdwarrelen als er een auto voorbij rijdt..

De zwevende luchtdruppeltjes waar ze op meeliften, drogen vrij snel op, waarna het virus gewoon 'valt'.
Het virus kan ook niet zonder host overleven en plant zich niet voort zonder host.

Het zal ook niet zomaar op je schoen springen.. en als je het eronder hebt, loop je het er zo af.

Het grootste gevaar blijft nog steeds hoesten, niezen en persoonlijk contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Yogibeer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Dit zijn wel de mensen die straks het hardst schreeuwen als we in totale lock-down gaan en hun banen ineens op het spel staan. Dat is dan vaak wel weer heel vervelend.
ftfy >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, de technische briefing (met Jaap van Dissel) staat op het punt van beginnen:
https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Yogibeer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Inderdaad, en gaan roepen dat het groepsplan niet deugde etc etc ZIE JE WEL!!!1

Terwijl ze zich zelf niet aan de maatregelen hebben gehouden, wat eigenlijk van belang is om zo'n plan uberhaupt te laten werken..

-

Nieuws uit China: Er 'schijnt' een vaccin te zijn zat 'waarschijnlijk werkt'.. het wordt nu op mensen getest..

(Was net op de radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wel mooi zichtbaar hoe de 'carnavalsgolf' afvlakt/afbuigt:
https://www.stichting-nice.nl/

Maarja, bij een tsunami trekt het water zich ook eerst terug voor de grote golf komt..

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:03:
Voor de geinteresseerden, de technische briefing (met Jaap van Dissel) staat op het punt van beginnen:
https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
Linkje naar de PowerPoint toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
LopendeVogel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Nou leuk die smile, hoevaak trek jij je schoenen aan wanneer je naar buiten gaat en hoevaak trek je die weer uit als je thuis komt?
Ik doe standaard mijn schoenen aan als ik naar buiten ga en ik doe vrijwel standaard mijn schoenen uit als ik thuis kom.

Leuk dat bijdehand doen hier, maar als je denkt dat China dom is, dan pis je naast de pot.

Met de straat is het een voorbeeld, want ook deze wordt inderdaad gereinigd, incl alle spullen zoals prullenbakken, banken etc.
Ik denk niet dat China dom is, ik denk wel dat ze graag spierballen tonen, de complete desinfecteer legers (vele rijen dik) zeggen imo genoeg.

Je moet dus toevallig in een geïnfecteerd stuk straat staan, vervolgens pak je je schoen bij de zool vast, vervolgens zit je aan je neus voordat je je handen gewassen hebt.
Die kans lijkt me zo klein dat we beter onze aandacht op andere bronnen kunnen vestigen, handen wassen bijvoorbeeld, waarmee de hele straat infectie keten ook doorbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Welke media volgen jullie nu nog? Wordt een beetje moedeloos van de 'bekende media' zoals Telegraaf.

Wat is betrouwbaar en tevens actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:05:

Maarja, bij een tsunami trekt het water zich ook eerst terug voor de grote golf komt..
Ja en die grote golf is wat je dan krijgt als je met zn allen uit een totale lockdown komt :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:35
Ben ik de enige die nu al helemaal stikmoe en schijtziek wordt van alle discussies over het virus? En dan heb ik het niet over serieuze informatievoorziening maar wel over al die mensen die menen het beter te moeten weten dan de deskundigen. Of ze blijven doen alsof de mensen bij het RIVM allemaal gek zijn of ze hebben overal schijt aan doen of er niks aan de hand is.

De kranten doen er ook vrolijk aan mee. Zelfs in een serieuze krant als de Volkskrant mag een filosoof zijn mening gewoon zonder enige kennis geven. Sorry voor alle filosofen maar rot op met je nutteloze beroep denk ik dan. Je kunt dan net zo goed de mening van de eerste de beste zwerver op straat vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:05:
[...]

-

Nieuws uit China: Er 'schijnt' een vaccin te zijn zat 'waarschijnlijk werkt'.. het wordt nu op mensen getest..

(Was net op de radio)
UMC en Radboud zijn begonnen met medewerkers vaccineren tegen TBC. Werkt niet tegen Corona, maar wel als boost voor het afweersysteem, zo schijnt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 17:46
Yogibeer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:05:
Welke media volgen jullie nu nog? Wordt een beetje moedeloos van de 'bekende media' zoals Telegraaf.

Telegraaf is gewoon een tabloid dus die moet je sws met een kilo zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op het werk afgelopen donderdag een collega ziek thuis gebleven. Maar vandaag is die gewoon weer op het werk. Beetje raar niet? Maar vervolgens wel schoonmaak maatregelen treffen waar we ons aan moeten houden 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecsjHMCRmGppx2YZpHRvg3VWyuw=/f/image/AtJi8OHzhLRRIxHVXSkPqfax.jpg

Hier inmiddels begonnen met thuis de kleine man wat schoolwerk te geven.

We gaan straks een dictee doen, met als thema: 'De satanistiche new world order elite en vaccinaties met privacy ondermijnende nano chips.'

Geschikt voor iedere 6 jarige die graag woke wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Linkje naar de PowerPoint toevallig?
Nope. Wel tweets van https://twitter.com/alexanderbakker

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETYWZUcXkAAJb_W?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48
We gaan straks een dictee doen, met als thema: 'De satanistiche new world order elite en vaccinaties met privacy ondermijnende nano chips.'
Sorry, geen 10 voor jou ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zonde, want ze geeft net aan dat de ppt op de site van de tweede kamer staat.
Kan hem echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:52
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Zonde, want ze geeft net aan dat de ppt op de site van de tweede kamer staat.
Kan hem echt niet vinden.
ik ben ook al, zonder succes, aan 't zoeken, helaas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Yogibeer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:06:
[...]

UMC en Radboud zijn begonnen met medewerkers vaccineren tegen TBC. Werkt niet tegen Corona, maar wel als boost voor het afweersysteem, zo schijnt.
Grappig dat je dat zegt, want ik moest vanochtend plots hier aan denken: (Leuk weetje!)

Vroeger werd Malaria gebruikt om Syfilis te genezen (Nobel prijs voor de behandeling) :X

Door de hoge koorts kon het Syfilis niet overleven.

En vervolgens werd de Malaria weer bestreden met kinine :)

*Bonus weetje!

Door de kinine, wat ook in tonic zit, licht je Gin & Tonic op onder blacklight :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Yogibeer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Nee, ze zijn begonnen met een proef om te kijken of dat iets uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

franssie

Save the albatross

Yogibeer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:05:

Klinkt misschien gek van een atheïst maar Trouw is werkelijk een van de beste bronnen in NL. Telegraaf en Volkskrant de slechtste.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
ijdod schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Nee, ze zijn begonnen met een proef om te kijken of dat iets uitmaakt.
Maar er hebben wel al 500 medewerkers een vaccinatie gekregen. Een proef inderdaad, maar wel best serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Yogibeer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Maar er hebben wel al 500 medewerkers een vaccinatie gekregen. Een proef inderdaad, maar wel best serieus.
500 gevaccineerd, plus 500 een placebo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46

St@m

@ Your Service

Change stop op het werk.. 3 weken zo goed als vakantie.. jeej :P

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 18-03-2020 10:23 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik heb in mijn kennissenkring van die types zitten die hard lopen te blaten dat de EU ons volledig bestuurt, dat elke maatregel van de overheid betutteling is, en dat dit niet moet... en die roepen nu op het hardst om volledige lockdown en waarom er geen centrale EU maatregelenb zijn.

gasten, you're the reason we can't have nice things.
St@m schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:22:
Geldt dat ook voor geplande incidenten? :P

[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 18-03-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja gezellig naar de kroeg... Of op vakantie....
Of nee toch niet :X

Ik heb mn vakantie ingetrokken...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Jeej, over 3 maanden kunnen een hoop van ons op zoek naar nieuw werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:34

basvn

Breezand - NHN

MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Ja gezellig naar de kroeg... Of op vakantie...

Ik heb mn vakantie ingetrokken...
Ik zit de hele week op ´thuisvakantie´
had vakantie genomen, (zou weg gaan maar is geannuleerd) dus nu maar thuis lekker aan de gang, weekje niks doen (in plaats van op vakantiebestemming)
savonds lekker eten laten bezorgen, speciaalbiertjes er bij. nog een beetje genieten

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:02:
[...]

KLM-er hier...

vlieg je met KLM?
KLM inderdaad ;)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 22:04

FreakNL

Well do ya punk?

Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:23:
[...]

En hoe vaak raak jij die straat aan, en zit je vervolgens aan mond, neus of ogen ? 8)7
Kinderen in de leeftijd tot 2.5 / 3 zeer regelmatig. En die zitten dan ook weer zeer regelmatig aan mond/oog/etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
basvn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:27:
[...]

savonds lekker eten laten bezorgen
Sowieso aan een ieder de oproep. Steun het tentje waar je normaal gaat eten door er nu eens wat te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 23:06

M2M

medicijnman

FreakNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Kinderen in de leeftijd tot 2.5 / 3 zeer regelmatig. En die zitten dan ook weer zeer regelmatig aan mond/oog/etc...
En daarna met hun handen bij papa in de mond / neus / oog

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

He, het lijkt wel of Van Dissel mijn posts van de afgelopen dagen heeft gelezen :D

Vooral het punt m.b.t. de afwijkingen in de maatregelen per land en het losse gebruik van de term 'Lockdown'.

@basvn ben blij dat ik wat afleiding heb met mn werk.

[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 13:35
powerpoint moet dit zijn, maar is niet beschikbaar nu
https://www.tweedekamer.n...2020D10856&did=2020D10856

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46

St@m

@ Your Service

ijdod schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Geldt dat ook voor geplande incidenten? :P
Alles, zelfs configuratiewijzigingen mogen niet meer.. Schiet mooi op als Functioneel Beheerder :D
Ik slinger de Playstation aan.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
D-e-n schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Sowieso aan een ieder de oproep. Steun het tentje waar je normaal gaat eten door er nu eens wat te bestellen.
Zijn ook mensen die het geld niet hebben om wat te bestellen en als ze dat wel doen het invloed heeft voor de rest vd maand. Ik moet het doen met 260 p/m dus ik kan wel wat bestellen, maar dan gooi ik net zo handig wat friet uit de winkel in de fryer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
RIVM briefing is heel interessant. Zou iedereen moeten kijken die twijfelt aan de. Nederlandse aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:34:
RIVM briefing is heel interessant. Zou iedereen moeten kijken die twijfelt aan de. Nederlandse aanpak.
Iemand mag mij later zijn huurhuis-vergelijking uitleggen...

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Zijn ook mensen die het geld niet hebben om wat te bestellen en als ze dat wel doen het invloed heeft voor de rest vd maand. Ik moet het doen met 260 p/m dus ik kan wel wat bestellen, maar dan gooi ik net zo handig wat friet uit de winkel in de fryer.
Uiteraard. Maar uiteraard doel ik op mensen die nog wel een inkomen hebben en die dat geld normaal gesproken ook aan een restaurant uit zouden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@matthijst check je Inbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00
anandus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:05:

Naar deze cijfers was ik al een aantal dagen heel benieuwd, gaaf dat deze stichting ze openbaar maakt!

Wat ik tot nu toe uit deze cijfers en die van het RIVM kan opmaken is dat er (164-126=) 38 mensen weer van de IC af zijn, waarvan er (als ik het goed begrijp) 13 zijn overleden. Betekend dat dus ook dat van de 43 overledenen er 13 op de IC gelegen hebben en de rest dus niet? Zo ja, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wanneer er geen interventies worden gedaan, dan loopt het tot eind juli-begin augustus zegt van Dissel.

De zogenaamde rode lijn dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

maar dan gooi ik net zo handig wat friet uit de winkel in de fryer.
In dit soort tijden is het maar beter dat ik niet zo'n ding thuis heb :X _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Wolly schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:37:
Wanneer er geen interventies worden gedaan, dan loopt het tot eind juli-begin augustus zegt van Dissel.

De zogenaamde rode lijn dus.
Allemaal speculatie....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 13:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pr88X0ok2uDd-2zjDJJZDb7uJ9A=/f/image/gj2xBu37FymcYK2rGcZ9sVm3.png

Van Dissel heeft een uitbreiding op 'flatten the curve', met ook de curve in geval van lockdown.
Het meest zorgwekkend is echter dat alle curves nu door de lijn van de zorgcapaciteit heen gaan...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik neem zomaar aan dat ze hier minstens wel een excelletje aan gewijd hebben.

@dreamscape hoezo gaat de curve al door de zorgcapaciteit heen? Dat is nu een lokaal probleem in sommige brabantse ziekenhuizen. Landelijk nog honderden bedden over.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
dreamscape schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:38:
[Afbeelding]

Van Dissel heeft een uitbreiding op 'flatten the curve', met ook de curve in geval van lockdown.
Het meest zorgwekkend is echter dat alle curves nu door de lijn van de zorgcapaciteit heen gaan...
Deze curves zijn alleen als voorbeeld, en verder fictief. Er staan ook geen grootheden bij.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Model net zo goed als de aannames die erin gaan zegt ie wel he mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[Afbeelding]

Niet helemaal.. dat zijn IC bedden, niet de gehele zorgcapaciteit..

En de curves zijn niet alleen de IC behoeftigen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Hij vertelt het in ieder geval erg duidelijk, zonder veel aarzelingen en rustig.
Prettig om naar te luisteren vind ik.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 20:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:34:
ik kijk even mee.

Wat hij nu zegt klopt natuurlijk. Lockdown gaat op een gegeven moment wel weer zorgen voor nieuwe haarden wanneer de lockdown wordt opgeheven

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:54

de Peer

under peer review

Het weerbericht is ook speculatie. Niemand heeft een glazen bol.
Maar er is wel kennis/data om je voorspellingen op te baseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 13:53
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Niet helemaal.. dat zijn IC bedden, niet de gehele zorgcapaciteit..

En de curves zijn niet alleen de IC behoeftigen.
Goed punt. In eerdere 'flatten the curve'-grafiekjes werd gehamerd op die lijn, maar in dit geval is de verdeling iets anders. Dank.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Dat is ook een dingetje wat wij niet hebben, en een aantal Aziatische landen wel (o.a. door SARS): veel IR camera's waarmee je koorts er snel uitfiltert (waarna je verder kan testen). Sowieso heeft het me altijd een beetje verbaast dat ze die maatregel op vliegvelden nooit hebben doorgezet: koorts = niet vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
de Peer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Het weerbericht is ook speculatie. Niemand heeft een glazen bol.
Maar er is wel kennis/data om je voorspellingen op te baseren.
Probleem is dat mensen liever luisteren naar die ene weerman die op basis van één model concludeert dat we over drie maanden een horrorwinter krijgen dan dat ze de andere deskundigen vertrouwen die wat meer genuanceerd zijn. En die ene weerman komt vervolgens met chocoladeletters in de krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor iemand die een MijnTui account heeft, zou die voor mij eens willen controleren of daarop ingelogd kan worden? ik krijg de melding dat het 'account tijdelijk is afgesloten'. De chatmedewerker weet van niets. Heeft ongetwijfeld iets met deze materie te maken...

De chatmedewerker begint al over betalingsverplichtingen bla bla. snap ik wel, want als niemand op vakantie kan deze zomer hebben ze daar wel een probleempje.

@Angeloonie weet jij meer?

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 18-03-2020 10:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk nou; het heeft Baudet ook behaagd om een keer aan te sluiten in het kamertje drie hoog achter...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
Lekkere sneer van van Dissel naar Baudet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gunner schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:49:
Voor iemand die een MijnTui account heeft, zou die voor mij eens willen controleren of daarop ingelogd kan worden? ik krijg de melding dat het 'account tijdelijk is afgesloten'. De chatmedewerker weet van niets. Heeft ongetwijfeld iets met deze materie te maken...
Getest, werkt prima hier. Wel wat langzaam, maar hij doet het wel.

(dit is wel zonder actuele actieve boeking, ik had nog een TUi-account vanwege een eerdere vakantie via hun)

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2020 10:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:51:
Lekkere sneer van van Dissel naar Baudet
Oei gemist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Jammere is, dat hij een opschalen van IC bedden niet opneemt in dit model. Want als je opschaalt kun je blauw makkelijk onder de lijn houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Jammere is, dat hij een opschalen van IC bedden niet opneemt in dit model. Want als je opschaalt kun je blauw makkelijk onder de lijn houden.
Ja, het geheel duurt alleen drie keer zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Getest, werkt prima hier. Wel wat langzaam, maar hij doet het wel.

(dit is wel zonder actuele actieve boeking, ik had nog een TUi-account vanwege een eerdere vakantie via hun)
Vreemd. Via de klantenservice kom ik ook niet verder, die stellen zich ook heel streng op (wel begrijpelijk van hun kant) ;
bent een overeenkomst aangegaan met daarbij een betalingsverplichting, ongeacht wat de situatie is.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 18-03-2020 11:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Ja, het geheel duurt alleen drie keer zo lang.
Wat duurt drie keer zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Hij gaf aan het begin van zijn presentatie aan dat Dhr. Gommes meer in zou gaan op de maatregelen die genomen worden met betrekking tot de ICs. Ik denk dus we er straks nog wel wat over horen..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48

Pierre

Van nature lui!

Yep hier ook, ben wel nieuwsgierig wat hij zei.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Wat duurt drie keer zo lang?
De maatregelen / virusuitbraak

Baudet vroeg of ze misschien gelijk antwoord konden krijgen.
Van Dissel gaf aan of hij dan ook een wedervraag mocht stellen als ze een onduidelijke vraag stellen.

Ging meer om de toon :)

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Pierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Yep hier ook, ben wel nieuwsgierig wat hij zei.
Baudet wilde een vervolgvraag kunnen stellen om zo zeker te zijn dat er echt antwoord werd gegegven op de vragen.

Dissel gaf toen aan zelf dan ook wedervragen te willen stellen omdat ze hij ziet dat er soms vragen worden gesteld waarvan de spreker/vrager op zoek is naar een specifiek antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:57:
[...]

De maatregelen / virusuitbraak
Weet niet of het dan om drie keer zo lang zou gaan.

De virusuitbraak duurt tot er een vaccin is. Dat is de bittere realiteit.

Beter nu drie weken strenge maatregelen zodat we kunnen opschalen en zorgcapaciteit kunnen uitbreiden zodat de maatregelen straks niet meer nodig zijn.

Alternatief is nog drie weken doorgaan en dan tot de conclusie komen dat we de maatregelen wel nodig hadden. Want dan zit je in de ellende en die zal nog drie weken voortduren en groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:29
Hoorde ik het net goed dat de woordvoerder van het RIVM zei dat ze mensen in dienst hebben die chinees kunnen lezen om de berichten en data in de Chinese media te vertalen...? Is nou niet gebleken dat juist de Chinese media uiterst onbetrouwbaar is en in handen van de staat...? Te gek voor woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
[...]

260 p/m is je budget voor voedsel en zo?

Indien dat "alles" is, misdschien de komende tijd proberen in grote hoeveelheden te koken.

Zo heb ik gisteren (wel gefaald haha) spitskool gemaakt, onder de 10 euro (spitskool 3.25 op markt voor 1200 gr), paprika 1.50 bij appie, spekreepjes bij dirk (2 euro goedkoopste), 4 tomaten. Verder knoflook en ui.

Snij alles in redelijk kleine stukken.

Eerst olie in pan, knoflook en ui erin wanneer dat "suddert".

effe bruiin latenn worden, spekblokjes 3-5 minuten meebakken, kruiden naar smaak er bij (peper, djintan, laos, kurkuma ( achterkant van een theelepel is echt genoeg bij kurkuma!!).

Nu de tomaat er bij.

Weer laten pruttelen en als je denkt dat het goed is (paar minuten) doe je de spitskool er bij (in zeer dunne reepjes gesneden). Niet alles past in 1 keer, dus steeds een handje, roeren, wachten tot het "slinkt", volgende hand.
Dit doe je samen met de paprika.

Nadat alles erin zit steeds even proeven en naar smaak zout toevoegen.

Bij interesse madame jeanaette toevoegen in het begin.

Nu alleen nog rijst toevoegen.

Nu heb je, als het goed is, minimaal 4 O-) , porties voor een euro of 8-10.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
vj_slof schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:01:
Hoorde ik het net goed dat de woordvoerder van het RIVM zei dat ze mensen in dienst hebben die chinees kunnen lezen om de berichten en data in de Chinese media te vertalen...? Is nou niet gebleken dat juist de Chinese media uiterst onbetrouwbaar is en in handen van de staat...? Te gek voor woorden.
En moeten we dan maar dat nieuws helemaal niet volgen? Ik vind het een goeie ontwikkeling dat ze gewoon overal data vandaan proberen te halen.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
Dat is dan aan hen om te bepalen. Beter dat dan je ogen sluiten en alle beschikbare informatie in de afvalbak te mieteren, non?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Hij gaf aan het begin van zijn presentatie aan dat Dhr. Gommes meer in zou gaan op de maatregelen die genomen worden met betrekking tot de ICs. Ik denk dus we er straks nog wel wat over horen..
Dan vind ik het uitermate dubieus dat hij in die 3 distrubutie grafieken niet de stijgende lijn van IC bedden meeneemt. Nu suggereert hij namelijk dat de zorg toch wel overbelast raakt, met of zonder maatregelen. Maar als de capaciteit inderdaad uitgebreid wordt is dat een ander verhaal.

Daarnaast zie ik in de modellen geen "tweede golf" terug, het is dus niks dan korte termijn beleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:41:
Hij vertelt het in ieder geval erg duidelijk, zonder veel aarzelingen en rustig.
Prettig om naar te luisteren vind ik.
Hopelijk is dat gezeur op die man nu ook verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-10 16:01
Dan zijn dan wel verdomd belangrijke appjes zeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaY8mY8fh_OU_L-C4KbktOCTYig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3vddTyubWypaEnfkeLXkSGEn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:01
Ze richten zich enkel op wetenschappelijk onderzoek, welke aangehaald worden in de Chinese media en Chinese literatuur. Meneer van Dissel is cum laude afgestudeerd, dan weet je wel hoe je gedegen wetenschappelijke artikelen moet doorgronden.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ja, maar niet alleen die media, ook vakliteratuur aangaande dit virus.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dit vond ik ook hoogst opmerkelijk. Het RIVM koerst blijkbaar op de alom bekende eerlijk- en duidelijkheid van China, iets waar dit land dus zeer bekend om staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-10 16:00
https://www.metronieuws.n...gen-coronavirus-op-mensen

China test vaccin tegen coronavirus op mensen

Hopelijk goed nieuws op kortere termijn?

Model 3

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:54

de Peer

under peer review

Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:04:
[...]

dit vond ik ook hoogst opmerkelijk. Het RIVM koerst blijkbaar op de alom bekende eerlijk- en duidelijkheid van China, iets waar dit land dus zeer bekend om staat ;)
Vreemde conclusie. RIVM leest en interpreteert data uit China betekent niet dat ze koersen op eerlijk- en duidelijkheid van China. Slecht onderzoek herken je wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
Koos2009 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:02:
[...]

260 p/m is je budget voor voedsel en zo?

Indien dat "alles" is, misdschien de komende tijd proberen in grote hoeveelheden te koken.

Zo heb ik gisteren (wel gefaald haha) spitskool gemaakt, onder de 10 euro (spitskool 3.25 op markt voor 1200 gr), paprika 1.50 bij appie, spekreepjes bij dirk (2 euro goedkoopste), 4 tomaten. Verder knoflook en ui.

Snij alles in redelijk kleine stukken.

Eerst olie in pan, knoflook en ui erin wanneer dat "suddert".

effe bruiin latenn worden, spekblokjes 3-5 minuten meebakken, kruiden naar smaak er bij (peper, djintan, laos, kurkuma ( achterkant van een theelepel is echt genoeg bij kurkuma!!).

Nu de tomaat er bij.

Weer laten pruttelen en als je denkt dat het goed is (paar minuten) doe je de spitskool er bij (in zeer dunne reepjes gesneden). Niet alles past in 1 keer, dus steeds een handje, roeren, wachten tot het "slinkt", volgende hand.
Dit doe je samen met de paprika.

Nadat alles erin zit steeds even proeven en naar smaak zout toevoegen.

Bij interesse madame jeanaette toevoegen in het begin.

Nu alleen nog rijst toevoegen.

Nu heb je, als het goed is, minimaal 4 O-) , porties voor een euro of 8-10.
Dacht gister nog in de Lidl laat ik maar pasta kopen om te maken voor meerdere dagen, maarre goeie tip. Ik red me verder wel omdat ik alleen ben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ gezeur over mensen die Chinees kunnen lezen bij het RIVM, en ik ga ze nu niet bij naam taggen...

Het is ook niet gauw goed he???
Eerst zeuren dat we niet genoeg naar China kijken, en nu gaan we hier lopen zeuren dat ze de Chinese media als (een van de vele) bronnen gebruiken?

Kom op zeg... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

ijdod schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:46:
Dat is ook een dingetje wat wij niet hebben, en een aantal Aziatische landen wel (o.a. door SARS): veel IR camera's waarmee je koorts er snel uitfiltert (waarna je verder kan testen). Sowieso heeft het me altijd een beetje verbaast dat ze die maatregel op vliegvelden nooit hebben doorgezet: koorts = niet vliegen.
Er zijn zat IR camera's. Zelfs op de zaak hebben we die. Ze worden in heel veel industriele toepassingen gebruikt. Die kun je overal vandaan halen

Zelfs bij de action en de gamma liggen de eenvoudige versies daarvan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
[...]

Dat is jouw aanname.

De RIVM probeert gewoon alle informatie te verzamelen die beschikbaar is. Daar hoort ook informatie uit China bij.

Het RIVM is geen groep Facebook-huishoudmoeders. Zoals al vaker wordt aangehaald, er zit echt wel kennis daarzo.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
de Peer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Vreemde conclusie. RIVM leest en interpreteert data uit China betekent niet dat ze koersen op eerlijk- en duidelijkheid van China. Slecht onderzoek herken je wel hoor.
oke, duidelijk. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Dacht gister nog in de Lidl laat ik maar pasta kopen om te maken voor meerdere dagen, maarre goeie tip. Ik red me verder wel omdat ik alleen ben
Pasta heb ik een tijd terug in bulk gekocht omdat ik toen krap zat en voorlopig is dat nog niet op O-)

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Je denkt dat ze dat zomaar klakkeloos aannemen? Ga er maar vanuit dat ze informatie degelijk screenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Voor alle supermarkthamsters: Je plaatselijke bakker, slager en groenteboer bestaan ook nog!
Behalve dat ze net zo open zijn als de grootgrutters heb je hier beter vlees, lekkerder brood en versere groenten. steun gewoon je lokale ondernemer eens een beetje.

Iets anders, weet iemand waarom wereldwijd bij iedereen de temperatuur wordt opgenomen voordat je een bus, trein, vliegtuig, winkel in gaat, maar dat ik dat in Nederland totaal niet zie?
Is dat zoiets als ogen dicht, vingers in je oren en heel hard: lalalalala roepen?
Weten we het hier dan echt zoveel beter dan de rest van de wereld? Het lijkt mij toch handig om koortsige verspreiders een beetje te isoleren en de ellende niet nodeloos groter te maken dan deze al is.
Pagina: 1 ... 17 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]