Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.609 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:53:
[...]

Het ging er vooral om dat het niet even op te lossen is door een simpele bezuiniging :)
Nee eens, maar dat is op de korte termijn ook totaal niet belangrijk. Dit bedrag is sws natuurlijk nog maar het begin. Wel goed dat ze zsm gewoon de knip trekken. Als de consument een klein beetje blijft consumeren en bijv. af en toe bij de lokale horeca blijft bestellen kunnen we al vrij veel overeind houden. Bovendien zijn er genoeg laaghangende fruit-hobbies van zowel links als rechts waarin straks met grote steun geschrapt kan worden voordat het écht pijn gaat doen. Bovendien zit iedereen in hetzelfde schuitje wereldwijd, dus NL zal er relatief goed uitkomen (mits beleid beetje goed uitpakt).

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heeft dat mens van de NOS wel geluisterd tijdens de persconferentie?
Ze vraagt van alles wat al verteld was.

Verder klinkt het wel als goede maatregelen en lekker pro-actief ipv reactief wachten of faillissementen.

[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 17-03-2020 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:58:
[...]
offtopic:
Zullen we de klimaatcrisis en onze meningen erover buiten dit topic houden?
Het lijkt me offtopic hier en er zijn al goede topics voor :)
Zie bijv hier: Het Klimaattopic
Door het woord 'klimaatcrisis' te gebruiken geef jij je mening ook al. Het gaat er niet om, om dit onderwerp hier te bediscussiëren (daar is inderdaad een andere plek voor). Met grote crisis verdwijnt echter het politiek draagvlak onder allerlei thema's die vooral onder hoogopgeleid stedelijk volk populair zijn, en gaan we terug naar de onderste lagen van de piramide van Maslov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klinkt weer als een hoop geld in een bodemloze put smijten deze regelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Trinsec schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Is ook wel hoognodig, anders konden we niets volgen (ben doof). De ondertiteling is erg vaak ondermaats of klapt eruit... :(
Wat ik zo vreemd vind aan de ondertiteling, de Britse werkt veel beter. Dat komt bovendien woord per woord in beeld, terwijl we in Nederland altijd zinnen hebben, waar soms tussenliggende zinnen ontbreken. Of ontzettend achterlopen.

Slechthorend hier, maar kan geen gebarentaal

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:04:
Het gevaar is dat het open regelingen zijn. En ze nodigen uit tot fraude. Van de andere kant: Mensen kun je niet laten stikken, en zelfs met die regelingen is het geen vetpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:36
GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:04:
[...]

Wat ik zo vreemd vind aan de ondertiteling, de Britse werkt veel beter. Dat komt bovendien woord per woord in beeld, terwijl we in Nederland altijd zinnen hebben, waar soms tussenliggende zinnen ontbreken. Of ontzettend achterlopen.

Het is echt wel de moeite waard om een basis gebarentaal te leren. Ik heb alleen maar ondersteunend gebarentaal geleerd, maar zelf nooit echt gebarentaal gesproken. Toch kan ik het aardig volgen zonder geluid erbij, en dat komt omdat ik snap hoe de taal in elkaar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:04:
[...]

Dat is iets wat ik ook nooit zo goed heb begrepen. Plus dat men de Nederlandse ondertiteling vaak 'vertaalt' naar iets simpelers zodat de onderliggende betekenis eigenlijk verdwenen is. Vaak situaties gehad waar de ondertiteling zo simpel was dat ik me afvroeg waarom men zo anders reageerde. BBC doet ondertiteling 1:1, Nederland 'vertaalt'. Er zijn zat doven met een goede opleiding. Daarnaast gewoon de gebarentolk voor de doven die niet goed kunnen lezen (en ook voor doven die wel goed kunnen lezen, dubbele input is altijd handig. :P)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-10 08:30
Opzich een mooie thread over Singapore! 243 cases 0 doden.

https://twitter.com/msmel.../1239604019460558848?s=21

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Hoewel het slowchat is, is het niet de bedoeling om allerlei andere maatschappelijke discussies op te starten die geen raakvlak hebben met corona.

[ Voor 71% gewijzigd door defiant op 17-03-2020 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Sir_Lion schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Het is echt wel de moeite waard om een basis gebarentaal te leren. Ik heb alleen maar ondersteunend gebarentaal geleerd, maar zelf nooit echt gebarentaal gesproken. Toch kan ik het aardig volgen zonder geluid erbij, en dat komt omdat ik snap hoe de taal in elkaar zit.
Ik ken de basis, heb de eerste drie jaren van mijn schoolleven op een speciale school gezeten, maar omdat ik verder in de 'horende wereld' leef, heb ik er verder niet al te veel aan. Laat ik dan zeggen: ik beheers het gewoon niet voldoende om alles te begrijpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:42

Player1S

Probably out in the dark

sambalbaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:04:
en hoe zou jij het beter doen dan?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Het gevaar is dat het open regelingen zijn. En ze nodigen uit tot fraude. Van de andere kant: Mensen kun je niet laten stikken, en zelfs met die regelingen is het geen vetpot.
Daar ben ik ook bang voor.. bijvoorbeeld hoor ik van de kleine horeca zaakjes dat de 'grote jongens' (lees 10 eigen zaken, 3 BMW's) al zielig zielig aan het doen zijn en zich aan het voorbereiden zijn om hun handje te gaan op houden..
Ik hoop echt dat het juist nu naar de kleintjes gaat en laat die dikken maar lekker teren op hun vermogens :(

-

En deze had ik ook al gepost in het werk topic:

Nou, nu ben ik benieuwd.. een flink aantal vrienden van mij moeten vakantiedagen en overuren e.d. inleveren gedurende deze tijd..

En 90% van de personeelskosten worden nu vergoed.. (goed nieuws)

Vraag me af hoeveel bedrijven die uren/dagen gaan 'teruggeven"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:10:
[...]

Ik ken de basis, heb de eerste drie jaren van mijn schoolleven op een speciale school gezeten, maar omdat ik verder in de 'horende wereld' leef, heb ik er verder niet al te veel aan. Laat ik dan zeggen: ik beheers het gewoon niet voldoende om alles te begrijpen. ;)
Dus moeten we eigenlijk standaard gebarentolk bij het nieuws doen zodat je op die manier een gratis 'opfriscursus' krijgt! ;) Gebarentaal heeft gewoon meer exposure nodig in ons landje!

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Goede vraag nu over zzp-regeling: Geen controles, en kan iedere zzp-er dit zomaar aanvragen?

Daar dit een groot risico. Zelfs zzp-ers die nog inkomen hebben, kunnen aankloppen. Liever iets met controle achteraf, dus een soort voorschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Singapore heeft, net als China, alsnog een groot probleem dus ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-10 22:40

ricardo246

Life's what you make it!

SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:12:
Goede vraag nu over zzp-regeling: Geen controles, en kan iedere zzp-er dit zomaar aanvragen?

Daar dit een groot risico. Zelfs zzp-ers die nog inkomen hebben, kunnen aankloppen. Liever iets met controle achteraf, dus een soort voorschot.
Tot het minimum inkomen, luisteren mensen... 8)7

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Trinsec schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:12:
[...]

Dus moeten we eigenlijk standaard gebarentolk bij het nieuws doen zodat je op die manier een gratis 'opfriscursus' krijgt! ;) Gebarentaal heeft gewoon meer exposure nodig in ons landje!
Dat maakt zo'n crisis als dit wel erg goed om die exposure te creeeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:47:
Is misschien al eerder gevraagd / uitgelegd, maar hoe is het mogelijk dat als (naar schatting) 60% van de bevolking resistent is de overige 40% ook beschermd is?

Het is duidelijk dat die 40% niet door de resistente personen besmet kan worden. Maar iemand met Corona (bijvoorbeeld uit het buitenland) kan toch nog steeds een niet-resistent persoon besmetten?
Ja, dat kan. De groepsbescherming is statistisch. Een besmet persoon steekt onder normale omstandigheden n andere personen aan. Als n groter is dan 1, krijg je een epidemie, als n kleiner is dan 1 dooft het uit.

Door een bepaald percentage personen immuun te maken (door vaccin of door ziek worden en overleven), kun je n omlaag krijgen. Krijg je hem onder de 1, dan hebt je groepsimmuniteit. Individuen kunnen nog steeds ziek worden, maar het wordt geen epidemie.

Aangezien hier wordt gesproken over 60%, neem ik aan dat normaal gesproken n ongeveer 2 is. Wanneer 60% van de mensen immuun is, blijft er dan minder 1 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:11:
[...]

en hoe zou jij het beter doen dan?
Toch wat controles inbouwen op inkomsten, ook van partners. Het is voor sociaal minimum bedoeld maar nu wordt letterlijk iedere zzp'er uitgenodigd dit aan te vragen zonder eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:13:
[...]

Dat zoiets ook maar in de mens opkomt in deze tijden. Ik ga er vanuit dat ze mensen naar voren schuiven die er verstand van hebben. Als dit over onderwerp XYZ gaat dan krijg je type ABC naar voren geschoven. Het moet wel diep zitten om hier je eigen agenda te propageren.
Nouja, ze heeft feitelijk geen ongelijk :+ (als je de doventolk niet meerekent ;) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

sambalbaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Toch wat controles inbouwen op inkomsten, ook van partners. Het is voor sociaal minimum bedoeld maar nu wordt letterlijk iedere zzp'er uitgenodigd dit aan te vragen zonder eisen.
De eis is dat je onder het minimum verdiend, dat wordt aangevuld, en kun je simpel toetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Sir_Lion schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:13:
[...]

Dat maakt zo'n crisis als dit wel erg goed om die exposure te creeeren.
Nederland is gewoon idioot wat de NGT betreft. De NGT is nog steeds niet erkend als officiële taal.
sambalbaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Typisch.. Allemaal geklaag op de staat. Dan doet de staat de weinig, dan te veel..
Kan het niet goed doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 12:00

Honesty

kattenneus!

a.s Vrijdag komt Mocro maffia seizoen 2 al uit, een geluk bij een ongeluk dus.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Waar is zo’n naïeve muts mee bezig he? Regering doet het vooralsnog hartstikke goed maar zo’n figuur beweerd zonder argumenten het tegengestelde. Nog een gekozen regering ook. Dit soort figuren :r
Dat gebeurde voor de pandemie ook volop, en het werd serieus genomen. En dan ontstaat identity politics, een verschijnsel in een samenleving waar geen serieuze problemen meer over zijn. Maar in deze situatie is daar geen ruimte meer voor. We kunnen het ons niet veroorloven om een lesbische vrouw 'van kleur' in een rolstoel met glutenalergie te zoeken, omdat het 'moet'. Ik hoop dat dit zo blijft als de pandemie onder controle is. Mensen volledig beoordelen op hun deskundigheid en daden, en nergens anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Daar ben ik ook bang voor.. bijvoorbeeld hoor ik van de kleine horeca zaakjes dat de 'grote jongens' (lees 10 eigen zaken, 3 BMW's) al zielig zielig aan het doen zijn en zich aan het voorbereiden zijn om hun handje te gaan op houden..
Ik hoop echt dat het juist nu naar de kleintjes gaat en laat die dikken maar lekker teren op hun vermogens :(
Mja, is natuurlijk lastig om vanaf de zijlijn te bepalen wat "zielig doen" is en wat niet.

10 bedrijven hebben betekend niet dat die 10 bedrijven niet nu in grote financiele problemen komen.

Veel van de klanten van het bedrijf waar ik werk zitten in de horeca. Sprak gister een klant die zelf nog een beetje omzet kan draaien door bezorging/afhaal maar collega's van hem hebben nu al 100k aan schade door feesten en partijen die afgezegd moeten worden.

Dat is een behoorlijke strop al. Dan kun je wel 10 bedrijven hebben maar als die allemaal in die branche zitten (of aanverwant) dan lijden die er allemaal onder momenteel.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Slaat nergens op, maar kreeg haast tranen in de ogen bij deze persco. Wat mogen wij ontzettend blij zijn dat we het in Nederland zo goed hebben om binnen zo'n korte tijd zulke maatregelen te kunnen faciliteren.

Overigens wel alle geluk dat dit niet 7 jaar geleden gebeurt.

No cap, snel handelen, geen gezeur.

Overigens viel me wel op dat er na drie dagen blijkbaar al ondernemingen de hand op moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Nederland is gewoon idioot wat de NGT betreft. De NGT is nog steeds niet erkend als officiële taal.
[...]

Typisch.. Allemaal geklaag op de staat. Dan doet de staat de weinig, dan te veel..
Kan het niet goed doen...
Nee hoor, het is prima. Enige kritiek is dat er geen controle achteraf lijkt te zijn. En helaas leert de ervaring dat het dan misbruikt wordt. Dus achteraf controleren en terugvorderen, zodat we ook iedereen die het echt nodig heeft kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Qunix schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:19:
[...]

De hoogste pief van de WHO is trouwens niet wit. Weet zij veel. :') :D
Weet ik ook niet. En het kan mij ook niets schelen, zolang ze maar levert waarvoor ze is aangenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

marapuru

db.

MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:17:
Overigens viel me wel op dat er na drie dagen blijkbaar al ondernemingen de hand op moeten houden.
Dat vond ik ook best verbazingwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:32
Sir_Lion schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:55:
Jeetje, 78.000 aanvragen voor werktijdverkorting. En ik ben op de hoogte dat mijn werk ook voor een deel van het personeel. Helaas val ik hierbij buiten de boot.
Helaas waarom?

Omdat je wel moet blijven werken of hoe werkt het eigenlijk

#beeneenbeetjeonnozel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:19:
[...]

Nee hoor, het is prima. Enige kritiek is dat er geen controle achteraf lijkt te zijn. En helaas leert de ervaring dat het dan misbruikt wordt. Dus achteraf controleren en terugvorderen, zodat we ook iedereen die het echt nodig heeft kunnen helpen.
Ook daar zal een kosten baten analyse aan gemaakt worden. Je kunt wel een waterdicht systeem op zetten, maar dat duurt maanden, zo niet jaren en kost miljoenen. Daarbij, ook al is er wat fraude; uiteindelijk komt het toch bij de economie ten goede door uitgaven.

Tijdelijke maatregelen kun je hier wat makkelijker mee om gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:30
Slaat nergens op, maar kreeg haast tranen in de ogen bij deze persco. Wat mogen wij ontzettend blij zijn dat we het in Nederland zo goed hebben om binnen zo'n korte tijd zulke maatregelen te kunnen faciliteren.

Overigens wel alle geluk dat dit niet 7 jaar geleden gebeurt.

No cap, snel handelen, geen gezeur.

Ligt aan de onderneming hé of je zo snel je hand open moet houden.

Al verdien (omzet) je meer dan een miljard per jaar, 3 dagen 100% eruit kan kritisch zijn.

Heb je een klein bedrijfje, weinig personeel dan is je buffer genoeg (als het goed is) om het langer uit te zingen :) Dus nee mij valt dit niet op, het zullen ook geen kleine jongens zijn die op zo'n moment hun hand op moeten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Is dat omdat ze nu al blut zijn, of omdat ze verwachten de komende 3 maanden geen inkomsten te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
ricardo246 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:16:
[...]

De eis is dat je onder het minimum verdiend, dat wordt aangevuld, en kun je simpel toetsen..
Niet als je de inkomsten van een partner buiten beschouwing laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Mektheb schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:21:
[...]

Helaas waarom?

Omdat je wel moet blijven werken of hoe werkt het eigenlijk

#beeneenbeetjeonnozel
Ik ben geen directe medewerker, maar ingehuurd via een ander bedrijf.
Maar ik maak me niet zo'n druk of ik een inkomen heb of niet. Ik red me de komende 3-4 maanden wel.
Officieel sta ik nog in de bijstand. Dus via die weg kan ik ook een basisonderhoud krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Player1S schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Mja, is natuurlijk lastig om vanaf de zijlijn te bepalen wat "zielig doen" is en wat niet.

10 bedrijven hebben betekend niet dat die 10 bedrijven niet nu in grote financiele problemen komen.

Veel van de klanten van het bedrijf waar ik werk zitten in de horeca. Sprak gister een klant die zelf nog een beetje omzet kan draaien door bezorging/afhaal maar collega's van hem hebben nu al 100k aan schade door feesten en partijen die afgezegd moeten worden.

Dat is een behoorlijke strop al. Dan kun je wel 10 bedrijven hebben maar als die allemaal in die branche zitten (of aanverwant) dan lijden die er allemaal onder momenteel.
Tuurlijk, maar die grote magnaten kunnen dit vele malen beter hebben dan al die kleine zaakjes die ondanks de hulp toch onderuit gaan :/

Dus die mogen achteraan aansluiten, imo.

-
ephymerous schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Waar is zo’n naïeve muts mee bezig he? Regering doet het vooralsnog hartstikke goed maar zo’n figuur beweerd zonder argumenten het tegengestelde. Nog een gekozen regering ook. Dit soort figuren :r
Als je dat al erg vindt.. Ik kwam deze vandaag nog tegen.. Ik wil echt niet stoken, maar in een tijd als deze?

Echt te walgelijk wat er uit dit meisje en aanhang komt rollen, bah :r

[Twitter: https://twitter.com/Klokkenluider13/status/1239852179000786944]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Is dat omdat ze nu al blut zijn, of omdat ze verwachten de komende 3 maanden geen inkomsten te hebben?
Grotendeels dat laatste verwacht ik.

Wat je bij 1Vandaag zag. Bloemenvraag in 1 dag al 70% minder en nu nog verder onderuit. Dat blijft wel even.
En die vleeshandel die enkel aan horeca levert. Die heeft sowieso de komende 3-4 weken geen omzet. En in die tijd bouw je de boel ook niet om om aan supermarkten te leveren verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sir_Lion schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Het is niet dat ik het perse nodig heb, maar het helpt wel iets. Zeker als ik iets denk niet goed gehoord te hebben.
Ik heb het in het geheel niet nodig. Sterker nog, ik begrijp het zelf niet eens, maar ik vind het wel belangrijk dat nieuws voor iedereen op een of andere manier te volgen is, liefst real time.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

sambalbaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Niet als je de inkomsten van een partner buiten beschouwing laat.
Zelfs dat is heel makkelijk, een ZZP'er heeft een eigen rekening waar het geld op binnen komt?
In het geval dat dat niet zo is 8)7 (geen eigen BV, of welke juridische vorm, en je laat het storten op de en-of rekening van jou en je partner |:( ), dan nog is er simpel te bewijzen wie wat verdient?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Kruidvat sluit in Belgie vanaf morgen. Dat lijkt me in deze tijden nou juist wel een vrij essentiele winkel ??

(Bron VRT nieuws 19.00)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Oekiejoekie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:30:
Kruidvat sluit in Belgie vanaf morgen. Dat lijkt me in deze tijden nou juist wel een vrij essentiele winkel ??

(Bron VRT nieuws 19.00)
Wat voor essentieels verkoopt Kruidvat dan wat de super niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:06

me1299

$ondertitel

GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:33:
[...]

Geneesmiddelen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Nouja, het kan alvast wat drukte bij de supermarkt en apotheek verminderen misschien.

@poor Leno gelijk rapporteren dat tuig

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
[...]

Een ruimer assortiment aan zelfzorgmiddelen. En daarnaast verlies je een uitwijkmogelijkheid voor als de super leeggehamsterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ben benieuwd welke niet bij de super te krijgen zijn? En voor echte geneesmiddelen heb je anders altijd nog de apotheek..

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 17-03-2020 19:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Ah gossie, wij doen wel eens een bakje koffie, spelletje of koken voor een bevriend stel wat een straat verderop woont. En we komen ook nog wel eens buiten met de kleine, in de speeltuin. Hoe durven we enigszins te blijven leven! :')

Ik zeg niet dat isolatie niet zou werken, maar als dat van ons verwacht zou zijn was het wel een complete lockdown. Welke maatregel moeten we dan precies respecteren volgens jou voor de "(tijdelijke) isolatie"?
Je sociale contacten beperken tot een noodzakelijk minimum, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je totaal niet meer naar buiten moet gaan met de kleine. Maar je kunt er wel bewust voor kiezen om dat bakje koffie of etentje tijdelijk op een laag pitje te zetten.

Dat heeft niets te maken met dat je niet meer zou mogen leven. Het is je leven even aanpassen zodat we met zijn allen hopelijk sneller verder kunnen met dat mooie leven.

Het is hierin ook een rol aannemen waardoor bij anderen misschien ook wat meer bewustwording ontstaat. Hou vooral goed contact met elkaar maar dat kan ook via andere manieren dan rechtstreeks.

Ik heb normaal meerdere keren per week rechtstreeks contact met mijn ouders, familie en vrienden. Maar heb besloten dat even niet meer te doen. En dat is ook gewoon kut en niet uit angst of wat dan ook. Wordt ook veel over gegrapt op de vrienden app, maakt mij niet uit. Gewoon uit respect voor het protocol wat nu is opgezet, zodat de regie in handen blijft bij het grotere geheel en de zorgcapaciteit het hopelijk kan bijbenen...

Het is echt niet mijn intentie om je de les te lezen of af te branden, of mezelf voor te doen als een perfect heilig boontje ofzo. Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen.

Ik denk dat we als collectief verder komen als iedereen het bewust en serieus maar rustig oppakt. Maar dat is wellicht een persoonlijke mening.

De beelden uit Italië hebben mij de ogen geopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:35:
[...]

Ben benieuwd welke niet bij de super te krijgen zijn? En voor echte geneesmiddelen heb je anders altijd nog de apotheek..
vitamine B12, zink, magnesium, calcium?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-10 08:48
In België niet: in België mogen geneesmiddelen enkel in apotheken verkocht worden.
niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:38:
[...]

Ja dat zal veel helpen tegen Corona...

[ Voor 31% gewijzigd door mathias82 op 17-03-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:40
Misschien een domme vraag maar stel hem toch.

Als het goed is hoef ik er geen gebruik van te maken. (Gelukkig)
Maar ik heb een VOF met 2 compagnons met in totaal nog 6 personeelsleden in dienst.

Heel super dat ik voor mijn personeel geen zorgen heb.

Echter 2 vragen:
- 90% geldt dat ook voor de werkgeverslasten?
- ben ik zelf voor de belastingdienst ook ZZP? Zou ik dus recht hebben op aanvulling tot minimum. (Uit interesse zal niet nodig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:38:
[...]

https://www.jumbo.com/dag...ttabletten-36g/211064STK/

Alle genoemde wel bij Appie en jumbo te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh ik ben benieuwd hoelang ik nog vrij naar Duitsland kan reizen... bij de grens in de buurt van Sittard worden nu steekproef matig automobilisten gecontroleerd. ( Bron ).

Mijn vrouw woont in Duitsland, dus ik rij minimaal 2x per maand daarnaartoe aan het einde van de werkweek. Afgelopen weekend nog daar geweest en maandag zonder problemen terug gekomen.

Maar ik vind het sluiten van de grenzen ongewenst: ik dacht wij waren zogenaamd een Europa! Er is keihard voor de vrijheid gevochten en ook de vrije grenzen en nu gooien meer en meer Europese landen, hun grenzen dicht. En dat is echt niet alleen vanwege corona.... ook vanwege de hamsterkaufe uit de grens landen.

Sowieso in Limburg zijn heel veel grensovergangen: ik kan alleen al via twee verschillende routes bij het treinstation van Herzogenrath komen. Willen ze dan al deze grenzen weer gaan bewaken? Lijkt mij geen doen, want dan moet je dus ook in het bos nabij Abdij Rolduc gaan staan controleren in Kerkrade. Want daar steek je gewoon de grens over via het bos en komt zo uit in Herzogenrath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
mathias82 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:40:
[...]
misschien niet, maar de calcium heb ik toch echt nodig om de kans te verkleinen dat ik met een breuk in het ziekenhuis beland.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:42:
Goh ik ben benieuwd hoelang ik nog vrij naar Duitsland kan reizen... bij de grens in de buurt van Sittard worden nu steekproef matig automobilisten gecontroleerd. ( Bron ).

Mijn vrouw woont in Duitsland, dus ik rij minimaal 2x per maand daarnaartoe aan het einde van de werkweek. Afgelopen weekend nog daar geweest en maandag zonder problemen terug gekomen.

Maar ik vind het sluiten van de grenzen ongewenst: ik dacht wij waren zogenaamd een Europa! Er is keihard voor de vrijheid gevochten en ook de vrije grenzen en nu gooien meer en meer Europese landen, hun grenzen dicht. En dat is echt niet alleen vanwege corona.... ook vanwege de hamsterkaufe uit de grens landen.

Sowieso in Limburg zijn heel veel grensovergangen: ik kan alleen al via twee verschillende routes bij het treinstation van Herzogenrath komen. Willen ze dan al deze grenzen weer gaan bewaken? Lijkt mij geen doen, want dan moet je dus ook in het bos nabij Abdij Rolduc gaan staan controleren in Kerkrade. Want daar steek je gewoon de grens over via het bos en komt zo uit in Herzogenrath.
Ja het sluiten van grenzen is ongewenst.

Maar dat is sluiten van horeca, sportclubs, winkels etc ook. Niks anders dan een manier om sociale contacten te beperken. Dat gezegd hebbende, worden er normaal gesproken wel uitzonderingen gemaakt voor woon-werk.

Praktisch gezien lijkt volledig afsluiten me ook erg lastig. En ik ga er zomaar vanuit dat Duitsland in dat geval de oostgrens wat voorrang geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:36:
[...]

Je sociale contacten beperken tot een noodzakelijk minimum, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je totaal niet meer naar buiten moet gaan met de kleine. Maar je kunt er wel bewust voor kiezen om dat bakje koffie of etentje tijdelijk op een laag pitje te zetten.
Ik begrijp jouw beweegredenen, probleem voor mij is dat dit waarschijnlijk wel een jaar kan duren en zo lang kunnen mensen niet zonder sociale contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of onzr winkel nog de hele week open blijft. Als het zo doorgaat nog steeds 6 dagen werken deze week, pak toch ook elke nacht wel meer slaap dan normaal, of in jeder geval, ik ga eerder naar bed.

Ben toch blij dat we als Nederland een redelijke buffer hebben en veel dingen kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:42:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ajCzqE0crm8Q45CWz9HJLhPnY0=/f/image/G9uZ0KETBaGQ0Ul0ZiiSdg9j.png

Valt reuze mee.

http://mathijsbouman.nl/1233/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

peer

oeps

[...]

Babyvoeding? Wij gebruiken hier kruidvat eigen merk, gelukkig wel 3 bussen op voorraad, maar over een week of 2 is dat ook op.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Is misschien al eerder gevraagd / uitgelegd, maar hoe is het mogelijk dat als (naar schatting) 60% van de bevolking resistent is de overige 40% ook beschermd is?

Het is duidelijk dat die 40% niet door de resistente personen besmet kan worden. Maar iemand met Corona (bijvoorbeeld uit het buitenland) kan toch nog steeds een niet-resistent persoon besmetten?
Gemiddeld besmet 1 iemand 2 of 3 personen als die ziek wordt.
Als 60% immuun is verspreid het dus heel erg langzaam omdat dan nog maar gemiddeld 0,8 tot 1,2 mensen per persoon worden besmet.

De infectie factor blijft dan laag en het is veel moeilijker om exponentieel om zich heen grijpen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online

Zoals ik het heb begrepen is het niet zo dat die 40% niet volledig beschermd is, maar in een heel laag tempo besmet raakt, zodat het beheersbaar is zelfs nadat het gewone leven is hervat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Babyvoeding? Wij gebruiken hier kruidvat eigen merk, gelukkig wel 3 bussen op voorraad, maar over een week of 2 is dat ook op.
Zijn nog wel een paar merken?

En gelukkig maken we dat zelfs hier in Nederland nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:43:
[...]

misschien niet, maar de calcium heb ik toch echt nodig om de kans te verkleinen dat ik met een breuk in het ziekenhuis beland.
Gewoon goed eten.
Meer dan 2,5g calcium is sowieso niet gezond.
Ook met een plantaardig dieet is calcium goed binnen te krijgen.
Paksoi, boerenkool, tofu sojamelk etc etc
Een natuurlijk genoeg zonlicht voor vit D om calcium op te nemen
peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Dat verkoopt de Appie ook wel..

Enige wat ik kan bedenken is bv hooikoorts tabletten. Maar die dan maar bij de apotheek halen

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 17-03-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Ja het sluiten van grenzen is ongewenst.

Maar dat is sluiten van horeca, sportclubs, winkels etc ook. Niks anders dan een manier om sociale contacten te beperken. Dat gezegd hebbende, worden er normaal gesproken wel uitzonderingen gemaakt voor woon-werk.

Praktisch gezien lijkt volledig afsluiten me ook erg lastig. En ik ga er zomaar vanuit dat Duitsland in dat geval de oostgrens wat voorrang geeft.
Ja, maar je kunt je nog steeds thuis bezatten of lekker buiten gaan fietsen en dan een voorganger gezellig in zijn gezicht niezen :X Eigenlijk wil ik gewoon blijven leven: dus als het een mooie zonnige dag is, dan wil ik er ook op kunnen gaan.

Zo ben ik zondag nog in Baden-Württemberg geweest, in Schwetzingen: en natuurlijk waren er wel maatregelen genomen, maar er waren best redelijk wat mensen aanwezig en de terrassen waren nog open.

Ik vind het ook jammer dat Tsjechië zijn grenzen gesloten heeft: naar Frankrijk, Spanje en al die andere landen waar het behoorlijk is uitgebroken. Daar wil ik niet naar toe: maar ik wil wel weer naar Tsjechië. Echter pas in mei.... dus hoop en denk dat de grenzen dan weer open zijn.

Voor mij vrouw en ik is het nu ook de vraag, of het verstandig is of ze naar mij in Nederland komt. Voordat de Duitsers echt de grens met Nederland dichtgooien... dan zou ik mijn vrouw dus niet kunnen zien. Of ik smokkel haar door het bos van de Rolduc de grens over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:49:
[...]

Zijn nog wel een paar merken?

En gelukkig maken we dat zelfs hier in Nederland nog :)
I know, ook de kruidvat voeding wordt in Nederland gemaakt, overgaan op een ander merk geeft vaak heel veel buikkrampen, niet fijn bij een baby van 8 weken. Tuurlijk, ook overheen te komen maar als het niet hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Ja, maar je kunt je nog steeds thuis bezatten of lekker buiten gaan fietsen en dan een voorganger gezellig in zijn gezicht niezen :X Eigenlijk wil ik gewoon blijven leven: dus als het een mooie zonnige dag is, dan wil ik er ook op kunnen gaan.
Dat belang wordt onderschat voor velen. Alles voor kwantiteit van levens, kwaliteit van leven is niet relevant meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Kruidvat dichtgooien is heel dom.
Daarmee wordt hamstergedrag in de hand gewerkt. Iedereen die 10 pakken paracetamol heeft gehaald denkt "zie je wel?".

Kruidvat heeft net zoveel primaire levensbehoeftes als een gemiddelde supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Mn vriendin werk in de supermarkt op de bloemenafdeling. Ben je dan eigenlijk nog verplicht om te gaan werken? Het is niet echt een noodzakelijke sector maar ze loopt wel onnodig risico omdat het ontzettend druk is in de winkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 17:46
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:32:
[...]

Ook een streefdatum voor die lockdown gehoord?

Ik zou zo'n lockdown wel een goede zaak vinden, gezien de stroomversnelling waarin we aanbeland zijn.
Nee dat niet... was meer dat ze (directeuren binnen organisatie) zich waren aan het voorbereiden op een lockdown want die zat er toch echt wel aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Zo ben ik zondag nog in Baden-Württemberg geweest, in Schwetzingen: en natuurlijk waren er wel maatregelen genomen, maar er waren best redelijk wat mensen aanwezig en de terrassen waren nog open.

Ik vind het ook jammer dat Tsjechië zijn grenzen gesloten heeft: naar Frankrijk, Spanje en al die andere landen waar het behoorlijk is uitgebroken. Daar wil ik niet naar toe: maar ik wil wel weer naar Tsjechië. Echter pas in mei.... dus hoop en denk dat de grenzen dan weer open zijn.

Voor mij vrouw en ik is het nu ook de vraag, of het verstandig is of ze naar mij in Nederland komt. Voordat de Duitsers echt de grens met Nederland dichtgooien... dan zou ik mijn vrouw dus niet kunnen zien. Of ik smokkel haar door het bos van de Rolduc de grens over >:)
Er is ook een oude smokkel route bij Haanrade :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Persco door de belg over 15 monuten. Ze willen het geen lockdown noemen, maar er komen wel maatregelen die morgen in gaan.

Live op Een en Canvas.

Bron: VRT nieuws 19.00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

mathias82 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Er zijn wel wat meer kwalen dan alleen maar Corona... :p

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hehe hoewel misschien offtopic, dat zijn geen actieve vitamines, leuk voor de show maar je lichaam doet er vrijwel niks mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:51:
[...]
Gewoon goed eten.
Meer dan 2,5g calcium is sowieso niet gezond.
Ook met een plantaardig dieet is calcium goed binnen te krijgen.
Paksoi, boerenkool, tofu sojamelk etc etc
Uiteraard eet ik gezond, maar mijn internist wil toch ècht dat ik daarnaast calcium en vitamine d3 neem.
En dat kan uiteraard via de apotheek, maar dan is het òf niet plantaardig, of zó duur dat de apotheker zelf aanraadt naar het kruidvat te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ik denk niet dat dit nu een populaire optie is op thuisbezorgd;

https://www.thuisbezorgd.nl/corona-tweede-walstraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoker schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:55:
Mn vriendin werk in de supermarkt op de bloemenafdeling. Ben je dan eigenlijk nog verplicht om te gaan werken? Het is niet echt een noodzakelijke sector maar ze loopt wel onnodig risico omdat het ontzettend druk is in de winkel
Ja zover ik weet wel: ik werk op de bier/frisdrank afdeling. Dat is ook niet essentieel hoor.... ook niet al dat bronwater.... maar het moet toch gevuld worden. En dus zal ik gewoon moeten komen werken. Morgen moet ik zelfs om 9 uur beginnen i.p.v. 13 uur, zodat ik de vracht al kan vullen.

Maar je vriendin kan natuurlijk overleggen of ze geen verlof kan opnemen? Zolang je niet ziek bent, is er eigenlijk geen reden om thuis te blijven. Echter 1x hoesten en je mag naar huis.

Oh wtf mensen zitten daadwerkelijk buiten te klappen....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Ik loop er vaak langs, en ik geloof niet dat die ooit een populaire optie zijn :)
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Hier is iemand vuurwerk aan het afsteken |:(

[ Voor 26% gewijzigd door niek_nijmegen op 17-03-2020 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Ik loop er vaak langs, en ik geloof niet dat die ooit een populaire optie zijn :)
Ik ook. Had nooit de indruk dat die shoarma daar de core business is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
LopendeVogel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Hehe hoewel misschien offtopic, dat zijn geen actieve vitamines, leuk voor de show maar je lichaam doet er vrijwel niks mee :)
Bullshit. Dat is alternatieve aluhoedjes gedoe.
Overigens verkoopt Kruidvat ook gewoon synthetische vitamines.

Net als heel veel vitamine C waar je eerder mee kwam. Lekker als je nierstenen wil gaan pissen.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 17-03-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Hier ook, best veel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:00:
Hier is iemand vuurwerk aan het afsteken |:(
Dat heb ik net ook nog gehoord: van het klappen was een oproep op Facebook, maar ik vind het naar raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

behoorlijk klap orkest zojuist te Amsterdam. Krijg er toch een dubbel gevoel bij gezien het verder ontzettend druk op straat is en de winkels in no-time waren leeggekocht. Maar wie weet klappen de verstandigere mensen? Of toch de hype social-media mensen :p?

@Verwijderd zijn er verder nog maatregelen genomen qua gezondheid? Zelf vind ik het bij de supermarkt waar zij werkt mondjesmaat.
Vrij nemen is verder geen optie overigens. Ze is hoofd van de afdeling en heeft hoge mate verantwoordelijkheidsgevoel

[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 17-03-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoker schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:07:
@Verwijderd zijn er verder nog maatregelen genomen qua gezondheid? Zelf vind ik het bij de supermarkt waar zij werkt mondjesmaat.
Vrij nemen is verder geen optie overigens. Ze is hoofd van de afdeling en heeft hoge mate verantwoordelijkheidsgevoel
Ja zelfs redelijk wat maatregelen: op de vloer is met tape aangebracht de afstand, die klanten van elkaar moeten houden. Medewerkers is medegedeeld om klanten erop aan te spreken, dat ze voldoende afstand dienen te houden.

Ook wat betreft het hamsteren: wij verkopen nu gewoon nee, ookal staat in het magazijn nog vracht. Vandaag was het bier binnen gekomen en het duurde niet lang, voordat de eerste hamster al bij het brand bier de helft van de voorraad in zijn winkelwagen had liggen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Waterkoker schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:07:
behoorlijk klap orkest zojuist te Amsterdam. Krijg er toch een dubbel gevoel bij
Tot voor kort werkte ik in de zorg, en ik vind een georganiseerd applaus vrij genant. Wat mij betreft deed ik gewoon mijn werk. En ik had liever beter salaris dan een facebook-oproep.
Maar wellicht vinden anderen het wel een fijn idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GAIAjohan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Bullshit. Dat is alternatieve aluhoedjes gedoe.
Overigens verkoopt Kruidvat ook gewoon synthetische vitamines.

Net als heel veel vitamine C waar je eerder mee kwam. Lekker als je nierstenen wil gaan pissen.
Ik heb op tweakers nog nooit Vitamine C getypt, volgens mij ben je in de war. Nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik ook nog nooit op mijn telefoon: Vitamine C of Vit C oid getypt :P

Maar kijkend naar je agressieve toon ga ik er verder dan ook niet op in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
"Verregaande maatregelen" vanaf morgenmiddag
Vanaf morgenmiddag, 12 uur, zullen er in ons land "verregaande maatregelen" worden om het nieuwe coronavirus in te dammen. Dat heeft VRT NWS vernomen. Zo meteen geeft de regering meer uitleg op een persconferentie.

Met uitzondering van voedingswinkels, supermarkten, apotheken, krantenwinkels en banken zullen zowat alle winkels dicht moeten blijven. We zullen nog naar het werk mogen gaan, maar thuiswerk zal de norm moeten worden.

Het mag geen "lockdown" heten, maar de maatregelen zijn dus verregaand.
Bron: VRT-liveblog

Nou zowel Duitsland als Belgie hiertoe besluiten, kan Nederland denk ik niet achter blijven, om shoptoerisme te voorkomen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Had zoiets van wat is dit voor kabaal buiten en vuurwerk. Blijkbaar iets gemist tijdens mijn sociale onthouding vandaag :9

Gelukkig stonden de groepjes hier goed dicht op elkaar. d:)b

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Net eindelijk weer een voorzichtige glimlach bij mijn vrouw, ze is gastouder en tot half april ontvangt ze een zez (zwanger en zelfstandig) uitkering, maar na half april zou ze geen inkomen meer hebben, door de zwangerschap bijna geen vraagouders meer en wat niet kritisch is mag sowieso niet opgevangen worden.

Nu net gehoord dat zzpers 3 maand aangevuld worden tot het minimum, hetzelfde als nu de uitkering. Dit geeft even wat lucht hier☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:24
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Dat heb ik net ook nog gehoord: van het klappen was een oproep op Facebook, maar ik vind het naar raar.
Ik vind het ook niks. Maar schijnbaar veel mensen die klappen, dit op social media delen, van elkaar liken en volgend jaar als dit achter de rug is op een partij stemmen die geen geld 'verspilt' aan salarissen in de zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Ik vind het ook niks. Maar schijnbaar veel mensen die klappen, dit op social media delen, van elkaar liken en volgend jaar als dit achter de rug is op een partij stemmen die geen geld 'verspilt' aan salarissen in de zorg.
Over een half jaar is iedereen deze crisis weer vergeten, behalve de mensen die straks op straat staan. Omdat ze werkeloos zijn geworden, dankzij de sluiting van vele sectoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Ik begrijp jouw beweegredenen, probleem voor mij is dat dit waarschijnlijk wel een jaar kan duren en zo lang kunnen mensen niet zonder sociale contacten.
Ik moet zelf gewoon nog aan het werk, aangezien ik een fabriek werk. Ook daar zijn de regels wat aangescherpt. We staan maar met zijn 7en in een hele grote productiehal, maar er is ons gevraagd dat wanneer we een praatje maken en een bakje koffie doen die anderhalve meter afstand te respecteren.

Ik denk dat als je daar bewust mee omgaat en aanzienlijk de frequentie beperkt, al een heel eind komt. Het gaat tenslotte niet om 100% voorkomen maar afremmen.

Het is aan jezelf. Als jij alleen bent en ook nog eens thuiswerkt, is het natuurlijk ook wel een hele pittige situatie. Alleen thuis helemaal doordraaien is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:11:
[...]
Tot voor kort werkte ik in de zorg, en ik vind een georganiseerd applaus vrij genant. Wat mij betreft deed ik gewoon mijn werk. En ik had liever beter salaris dan een facebook-oproep.
Zelf krijg ik best snel kromme tenen van dit soort..... ja, hoe noem je het eigenlijk... massa dingen.

Met de eerste terreurdaad kleurde heel Facebook in vlaggetjes en na de 20e terreurdaad zag je niks meer. Ben dan ook bang dat de individuen - die met het op redelijke passieve wijze hun steun tonen - een fijn onderbuik gevoel krijgen en verder niks doen, behalve het delen op de sociale media's

Zo zijn er heel veel voorbeelden in ieder geval. Liever zie ik ze allemaal met maskers/overalls boodschappen halen en die bezorgen aan ouderen b.v.. OF gewoon niet op straat samenklonteren, het is echt mega druk in de stad.

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 17-03-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:18:
[...]

Het is aan jezelf. Als jij alleen bent en ook nog eens thuiswerkt, is het natuurlijk ook wel een hele pittige situatie. Alleen thuis helemaal doordraaien is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Maar dat gaat wel gebeuren. Of stelletjes die in een klein appartement leven wat helemaal niet is ontworpen op 24/7 thuis zijn. Men onderschat deze problemen, en de tijdsduur (dit gaat geen 3 weken maar véél langer duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
LopendeVogel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb op tweakers nog nooit Vitamine C getypt, volgens mij ben je in de war. Nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik ook nog nooit op mijn telefoon: Vitamine C of Vit C oid getypt :P

Maar kijkend naar je agressieve toon ga ik er verder dan ook niet op in :)
Excuus, ik was ik in de war met @Manke..
Laat niet onverlet dat dat soort onbewezen zooi gewoonweg lastig is voor bv de beroepsgroep die al voldoende last heeft van mensen met de cursus voedingsdeskundige, lifestyle deskundige e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:06
Merk het na twee dagen al dat het wel zo prettig is om wat onzin uit te kunnen kramen tegen die vervelende collega's :+
Paar maanden dit word wel een hele klus denk ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
En daar gaat het reizen naar het buitenland. Geen vakanties meer.

Koninklijk huis blijft ook binnen want besmettingen rond Lech.
Dit is niet constructief, ook niet voor slowchat, laat zoiets s.v.p. achterwege.

[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 17-03-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jip_86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:22:
Merk het na twee dagen al dat het wel zo prettig is om wat onzin uit te kunnen kramen tegen die vervelende collega's :+
Dit dus!! Zit sinds vrijdag thuis. Vrijdag en maandag was super rustig qua telefoon. Vandaag heel iets drukker. Mis toch even naar collega lopen en dom lullen of actuele gebeurtenissen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:22:
Niet alleen dat. Ook sport- en culturele verenigingen zijn dicht. Kortom, niets sociaals meer.
Misschien dat mensen met een gezin nog wat afleiding hebben, maar als je dat niet hebt dan ben je de klos. En dit is echt niet na 3 weken voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:09
Ach, het geklap is ook niet mijn ding (ben daar wat te nuchter voor oid), maar vind het een mooi gebaar en als mensen dat wel doen, prima toch?

Zolang het maar niet voor de likes is en om te kunnen zeggen dat je hebt gedaan, maar zelfs dan... als het de zorg- en andere mensen een hart onder de riem kan steken, alleen maar goed.

Wel ook de komende weken mee blijven werken en niet met zijn allen morgen lekker onder een borrel bespreken hoe goed het was ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Ik vind het ook een goedkope manier om van je schuldgevoel af te komen. Ik heb het famillielid van mij dat in het ziekenhuis ligr gevraagd of er mensen daar boodschappen nodig hebben (daadwerkelijk was er een verpleger die bijna zonder toiletpapier zat thuis) en dan neem ik dat mee. De afgelopen weken hebben we ze volgestopt met chocolade dus morgen een groot blik of doos koekjes als blijk van waardering.

Ik rij morgen toch een grote ronde om famillie etc die grieperig is te voorzien van voorraden dus kleine moeite om even om te rijden, maar klappen? Nah nee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:25:
Ach, het geklap is ook niet mijn ding (ben daar wat te nuchter voor oid), maar vind het een mooi gebaar en als mensen dat wel doen, prima toch?
Ja, niemand heeft er last van. Het is hetzelfde als een Franse vlag in een Facebook-profiel na de aanslag in Frankrijk. Het is het enige wat een individu kan doen op dat moment.
Pagina: 1 ... 14 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]