Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:48:
[...]
Ah gossie, wij doen wel eens een bakje koffie, spelletje of koken voor een bevriend stel wat een straat verderop woont. En we komen ook nog wel eens buiten met de kleine, in de speeltuin. Hoe durven we enigszins te blijven leven!
Ik zeg niet dat isolatie niet zou werken, maar als dat van ons verwacht zou zijn was het wel een complete lockdown. Welke maatregel moeten we dan precies respecteren volgens jou voor de "(tijdelijke) isolatie"?
Je sociale contacten beperken tot een noodzakelijk minimum, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je totaal niet meer naar buiten moet gaan met de kleine. Maar je kunt er wel bewust voor kiezen om dat bakje koffie of etentje tijdelijk op een laag pitje te zetten.
Dat heeft niets te maken met dat je niet meer zou mogen leven. Het is je leven even aanpassen zodat we met zijn allen hopelijk sneller verder kunnen met dat mooie leven.
Het is hierin ook een rol aannemen waardoor bij anderen misschien ook wat meer bewustwording ontstaat. Hou vooral goed contact met elkaar maar dat kan ook via andere manieren dan rechtstreeks.
Ik heb normaal meerdere keren per week rechtstreeks contact met mijn ouders, familie en vrienden. Maar heb besloten dat even niet meer te doen. En dat is ook gewoon kut en niet uit angst of wat dan ook. Wordt ook veel over gegrapt op de vrienden app, maakt mij niet uit. Gewoon uit respect voor het protocol wat nu is opgezet, zodat de regie in handen blijft bij het grotere geheel en de zorgcapaciteit het hopelijk kan bijbenen...
Het is echt niet mijn intentie om je de les te lezen of af te branden, of mezelf voor te doen als een perfect heilig boontje ofzo. Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen.
Ik denk dat we als collectief verder komen als iedereen het bewust en serieus maar rustig oppakt. Maar dat is wellicht een persoonlijke mening.
De beelden uit Italië hebben mij de ogen geopend...