Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.609 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10 00:37
niek_nijmegen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Tot voor kort werkte ik in de zorg, en ik vind een georganiseerd applaus vrij genant. Wat mij betreft deed ik gewoon mijn werk. En ik had liever beter salaris dan een facebook-oproep.
Maar wellicht vinden anderen het wel een fijn idee?
Dat had ik ook idd.
Nu "solidair" met onze zorg medewerkers, maar straks gaat het geld gewoon weer naar de manager die zijn winst wil hebben en de medewerker staat weer met lege handen :F

Maar dit is het menselijke nu willen we solidair en samenhorig zijn, maar als alles weer normaal is dan schelden en kosten we de medewerkers weer uit en moet de manager weer zijn winst hebben

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Maar dat gaat wel gebeuren. Of stelletjes die in een klein appartement leven wat helemaal niet is ontworpen op 24/7 thuis zijn. Men onderschat deze problemen, en de tijdsduur (dit gaat geen 3 weken maar véél langer duren).
We weten het allemaal niet. Misschien komt er wel een punt dat de ziekenhuizen leeg raken en we zelfs geadviseerd worden om elkaar op te zoeken omdat de zorg het aankan. (Niet aannemelijk, maar wat zou het mooi zijn...) Het is op dit moment allemaal koffiedik kijken en speculeren. Er is even geen zekerheid of duidelijkheid. Maar het is de eerst komende weken noodzaak om die piek uitbraak te voorkomen.

De rest moeten we helaas afwachten, hoe vervelend en onzeker ook.

Ik denk dat het de eerst komende tijd even dag voor dag leven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Belgie sluit de grens ? uitreizen naar het buitenland wordt verboden tot 5 april

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Oekiejoekie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:38:
Belgie sluit de grens ? uitreizen naar het buitenland wordt verboden tot 5 april
Dat is denk ik wel een goede, anders krijgen we hier Belgische lockdown shoppers.

Overigens is het niet ondenkbaar dat, afhankelijk van het gedrag van de bevolking in NL, de maatregelen hier ook strenger gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:38:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
Indoubt schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Dat is denk ik wel een goede, anders krijgen we hier Belgische lockdown shoppers.
Zo lang de grens niet helemaal bemand wordt met gendarmes blijven die toch wel komen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Indoubt schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Overigens is het niet ondenkbaar dat, afhankelijk van het gedrag van de bevolking in NL, de maatregelen hier ook strenger gaan worden.
Nou ja, of wij moesten het doen, of zij moesten het doen. En wij moeten het alsnog doen, want de grens met Duitsland is nog open. En daar zijn ook alle niet essentiele winkels dicht. En Hubert Bruls (burgemeester Nijmegen) heeft al geroepen dat ze in Nijmegen allemaal welkom zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Persco Belgische MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-10 17:33
Hele Schengenzone gaat op slot.
EU sluit buitengrenzen voor niet-noodzakelijke reizen
Reizigers van buiten de EU worden dertig dagen lang niet meer in Nederland en de 25 andere landen in de Schengenzone toegelaten, tenzij hun reis essentieel is. Dat hebben de EU-regeringsleiders besloten in een videoconferentie over de bestrijding van het coronavirus.

Het inreisverbod geldt niet voor EU-burgers en hun familie. Ook wordt een uitzondering gemaakt voor onder anderen mensen met een verblijfsvergunning, medisch personeel en vrachtwagenchauffeurs.
https://nos.nl/liveblog/2...jk-applaus-voor-zorg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Het word anders verwoord voor zover ik kan zien: Niet essentiele reizen zijn verboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10 23:42

gws24

Thinking is hard!

Oekiejoekie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:43:
[...]

Nou ja, of wij moesten het doen, of zij moesten het doen. En wij moeten het alsnog doen, want de grens met Duitsland is nog open. En daar zijn ook alle niet essentiele winkels dicht. En Hubert Bruls (burgemeester Nijmegen) heeft al geroepen dat ze in Nijmegen allemaal welkom zijn 8)7
Als DL het niet doet dan kunnen zij shoppen bij ons en wij in DL naar het restaurant :+
Restaurants and cafes can stay open but they will have to shut daily by 6pm. The earliest they can open is 6am. They should introduce distance regulations for the tables or, for example, limit the number of guests.
bron: https://www.thelocal.de/2...and-whats-open-in-germany

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Het wordt steeds extremer en niemand weet voor hoe lang.

Overigens ben ik benieuwd hoe ze het met Baarle willen doen: Schieten op mensen die naar de winkel aan de overkant gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:06

DDX

Wel steeds lachwekkend al die maatregelen en informatie en dan daarna interview op tv met een minister en iedereen staat binnen 1 meter van elkaar.
En die ministers praten denk ik dan wel met 20 man ofzo.

Kan je zo'n interview dan niet beter via beeld/spraakverbinding doen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:48:
Wel steeds lachwekkend al die maatregelen en informatie en dan daarna interview op tv met een minister en iedereen staat binnen 1 meter van elkaar.

Dat zag ik ook met die mensen die gingen klappen, allemaal groepen op straat. Goed bezig, joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Enkel voedingswinkels, apotheken, diervoedingswinkels en krantenwinkels mogen openblijven. De toegang tot supermarkten wordt beperkt tot maximaal één persoon per tien vierkante meter en maximaal 30 minuten.
Iedere Nederlander die dit leest gaat morgen als een gek hamsteren. De rijen voor supermarkten gaan enorm worden zodra zo'n maatregel wordt ingevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:47:
Het wordt steeds extremer en niemand weet voor hoe lang.

Overigens ben ik benieuwd hoe ze het met Baarle willen doen: Schieten op mensen die naar de winkel aan de overkant gaan?
Sterker nog... Daar staan huizen op de grens... Bouwhek in de woonkamer ! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De belgen doen voorkomen alsof ze heel veel meer maatregelen nemen dan Nederland. Maar ik vind het wel meevallen. Wandelen met familielid of vriend, familieleden bezoeken. Alleen de winkels zijn er dicht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik vind de insteek wat negatief hier :(.

Ik zie echt veel legere straten. Ik zie veel mensen buiten, maar in hele kleine groepjes. Bij de lammetjes staat normaal iedereen boven op elkaar, nu keurig op afstand. Bij de AH gebruikt iedereen de zeep die er staat (even los van of dat werkt). Ik zie allerlei mensen via de app leuke en creatieve ideeën met elkaar delen. De pakketbezorgers houden afstand en zetten de spullen neer. Ik zie hele volle parkeerplaatsen bij de bossen (ik woon op de Veluwe), maar mensen delen geen bankjes (normaal wel). Het zal vast niet overal goed gaan, maar op heel veel plekken wel!

Datzelfde geldt voor het applaus. Misschien is het wat pathetisch, misschien niet, maar volgens mij moeten we niet op het gebaar an sich letten, maar op de achterliggende waardering die blijkbaar heel veel Nederlanders hebben voor mensen in de zorg (en andere hulpverleners). Zij krijgen (of hebben) het zwaar. De rest van Nederland wil alleen maar zeggen dat ze dat echt wel zien en bovenal waarderen.

Natuurlijk kan je er cynisch op reageren, maar je kan er ook voor kiezen omdat een keer niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
xantos schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:50:
De belgen doen voorkomen alsof ze heel meer maatregelen nemen dan Nederland. Maar ik vind het wel meevallen. Wandelen met familielid of vriend, familieleden bezoeken. Alleen de winkels zijn er dicht.
Geen tijd voor als je maar met 20 man de winkel in kunt.
Als je de Belgische regels met de Franse regels combineert, dan kun je toch heel veel naar buiten, namelijk in de rij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat gaat de volgende stap worden in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Iedere Nederlander die dit leest gaat morgen als een gek hamsteren. De rijen voor supermarkten gaan enorm worden zodra zo'n maatregel wordt ingevoerd.
Wat quote je nou precies?

Edit het artikel op HLN.be. Ik zie het al. Dat gaat in de zuidelijke Nederlandse provincies vast veel Belgische kentekens opleveren...

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 17-03-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:52:
[...]

Wat quote je nou precies?
Een stuk uit het Belgische persbericht over een beperkt aantal mensen per winkel (1 per 10 m2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:56
Hoe zit het met de mondkapjes inmiddels in de ziekenhuizen?\
Ik hoor daar in de media maar erg weinig over. Vandaag weer een oproep op Facebook voorbij zien komen dat een ziekenhuis in Rotterdam tegen en tekort aan dreigt te lopen en waar gevraagd wordt om mondkapjes te brengen. (De persoon die de oproep doet kennen we persoonlijk en is geen roeptoeter).
Als er toch echt zo'n tekort is waarom vragen we landelijk niet om die dingen in te komen leveren? Bang voor paniek?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Een stuk uit het Belgische persbericht over een beperkt aantal mensen per winkel (1 per 10 m2).
Tnx, ik zag het. Op demorgen staat het niet, een andere Franstalige bron lijkt dit ook te noemen (maar mijn Frans is net als het coronavaccin: nog onbestaand).

Ik vind dat een erg extreme maatregel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:48:

Er was in de VS een interview met een sporter (basketballer dacht ik?) en die vond al dat coronagedoe maar overdreven en veegde voor de grap aan alle microfonen van de verslaggevers z;n handen af... bleek twee dagen later zelf corona te hebben :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Cobb schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:58:
Ik hoor daar in de media maar erg weinig over. Vandaag weer een oproep op Facebook voorbij zien komen dat een ziekenhuis in Rotterdam tegen en tekort aan dreigt te lopen en waar gevraagd wordt om mondkapjes te brengen. (De persoon die de oproep doet kennen we persoonlijk en is geen roeptoeter).
Als er toch echt zo'n tekort is waarom vragen we landelijk niet om die dingen in te komen leveren? Bang voor paniek?
Ik weet dat veel zorgprofessionals een tekort hebben en zichzelf niet adequaat kunnen beschermen. Het is echt een groot probleem. Denk dan ook met name aan huisartsen en thuiszorgmedewerkers. Ik denk dat er mensen komen te overlijden aan een doktersdelay en kwetsbare personen niet altijd meer de zorg krijgen die ze nodig hebben omdat thuiszorg bijv. weigert om te komen.

Een ethische vraag. Hoeveel risico mag een zorgprofessional nemen om een ander te helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door honey op 17-03-2020 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:36
Dit:
https://www.rtlnieuws.nl/...efstal-mondkapjes-handgel
https://www.ad.nl/rotterd...-naar-nederland~a100f221/

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was net op het journaal. Desinfecteren van gebruikte kapjes hadden ze het over. En de roep van artsen om productie in NL op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Maar dat gaat wel gebeuren. Of stelletjes die in een klein appartement leven wat helemaal niet is ontworpen op 24/7 thuis zijn. Men onderschat deze problemen, en de tijdsduur (dit gaat geen 3 weken maar véél langer duren).
Die hipster tinyhome movement is inmiddels ook wel om zeep, een beetje opslag om een mud aardappelen en wat voorraad in een flinke koelkast kwijt te kunnen blijkt toch eigenlijk wel praktisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
PalingDrone schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Die hipster tinyhome movement is inmiddels ook wel om zeep, een beetje opslag om een mud aardappelen en wat voorraad in een flinke koelkast kwijt te kunnen blijkt toch eigenlijk wel praktisch.
Dan doe je het dus verkeerd, het idee is dat je je tinyhome verplaatst naar de plek waar je nog wel aardappelen kan krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Net als de just-in-time cultuur van veel fabrieken. Ik verwacht in oktober dat ieder bedrijf dat nog overeind staat weer zelf zijn benodigde onderdelen op voorraad gaat houden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:21

franssie

Save the albatross

Bij het VuMC liepen mensen de hal in om hun eigen flesjes te vullen met sterillium... die flesjes zijn dus ook al een week weg.
ik wordt niet snel agressief maar ik hoop dat er (als dit is overgewaaid) er alsnog een opsporing vermist komt om deze gasten op te sluiten en aansprakelijk te stellen.

Dat mensen op het idee komen om uit een ziekenhuis te stelen - daar wordt ik ziek van.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Er was in de VS een interview met een sporter (basketballer dacht ik?) en die vond al dat coronagedoe maar overdreven en veegde voor de grap aan alle microfonen van de verslaggevers z;n handen af... bleek twee dagen later zelf corona te hebben :X
Oh lol echt? Heb je een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ik ben absoluut geen doemdenker maar ik denk wel dat deze hele situatie een blijvend en merkbaar effect op de wereld gaat hebben.

Als deze situatie voorbij is dan is de wereld voorgoed veranderd.

Bij de Speach van Rutte lette ik vooral op wat hij niet vertelde > aantal dode.
Dacht dat het laatste onderzoek in Wuhan stelde dat 1,4% van de mensen overlijden (kan hier hoger zijn, meer ouderen), als 80% van Nederland het krijgt (14 miljoen mensen!) en 1,4% overlijdt dan gaan er zo'n 200 duizend mensen dood in NL.
Dat is iets wat een hoop mensen zich niet beseffen en/of realiseren...

Dan kun je je zelf wel opsluiten maar als er niet binnen een korte termijn een oplossing voor het Virus is en later een vaccin wat ga je dan doen?
Je kan jezelf moeilijk permanent gaan opsluiten... en als je 2? maanden binnen blijft dan kun je het meteen oppakken als je weer naar buiten gaat en als nog ziek worden...
Daarom werken die lockdowns zoals in China, Italië, Frankrijk etc. ook niet.

Denk dat hij ons wilde vertellen dat we gecontroleerd door de hele zure appel heen moeten gaan bijten (en dat gaat echt pijn doen), zodat we zodat we daarna weer kunnen gaan opbouwen voordat er niets meer op te bouwen is...

Maar dit is hoe ik het opgevat heb en er over denk.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
[...]

Dat is een heel ander thema, en er zijn heel veel argumenten tegen dat hipster tinyhome. Maar los van die tinyhomes..er zijn veel plekken waar mensen erg klein wonen, vooral in landen waar de hardste maatregelen worden getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Study says novel coronavirus can last on surfaces for up to 3 days.

The details of a study that found the novel coronavirus could remain on contaminated plastic and stainless steel surfaces for up to three days has been published in the New England Journal of Medicine as a correspondence to the editor.

The study — funded by the National Institutes of Health — was posted online last week.

For the study, researchers compared the "surface stability" of the novel coronavirus with that of the SARS-CoV-1 virus, which sparked the SARS epidemic that started in 2002.

bron: CNN live feed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Dat had ik ook idd.
Nu "solidair" met onze zorg medewerkers, maar straks gaat het geld gewoon weer naar de manager die zijn winst wil hebben en de medewerker staat weer met lege handen :F

Maar dit is het menselijke nu willen we solidair en samenhorig zijn, maar als alles weer normaal is dan schelden en kosten we de medewerkers weer uit en moet de manager weer zijn winst hebben
Praten jullie nu over jullie leidinggevende of de mensen die op straat/balkons etc. staan te klappen? Het is een blijk van waardering die mensen het gevoel geeft 'jullie' een steuntje in de rug te geven..

Ik begrijp dat er veel frustratie zit bij jullie maar ik heb met mijn vrouw en dochter staan klappen (en niet alleen voor mensen in de zorg maar óók voor die supermarkt medewerkers, de toeleveranciers, de politie, brandweer en alle mensen die dit land fantastisch maken...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ok, je mag er niet om lachen, maar dat is wel heerlijke karma :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
Zullen we afspreken om geen berichten van 3 weken terug meer hier te copy-pasten? Die 'live feed' van CNN loopt een beetje achter de feiten aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Stoney3K op 17-03-2020 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:13:
Ik ben absoluut geen doemdenker maar ik denk wel dat deze hele situatie een blijvend en merkbaar effect op de wereld gaat hebben.

In positieve zin misschien doordat mensen weer prioriteiten leren stellen. Geen debatten meer over gender neutraal speelgoed of intersectionele inclusie, maar over onze gezondheidszorg.

In negatieve zin houd ik mijn hart vast voor de immateriële gevolgen. Maanden lang, misschien wel een jaar, geen sociale contacten gaat hele vreemde wezens van een aantal van ons maken. Ook heb ik er geen vertrouwen in dat overheden alle maatregelen gaan terugdraaien.
Ik miste vooral de tijdsduur. Het aantal doden is niet hoger dan de normale griepepidemie. Maar nu wordt nog steeds gedaan alsof het een kwestie is van even 3 weken thuis met de kinderen.

[ Voor 5% gewijzigd door SvMp op 17-03-2020 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Basszje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Andere dierenziekten in Nederland kwamen ook door de intensiteit van de vee-industrie hier ( varkenspest, H1N1, BSE ) , dus dat is wel een beetje pot verwijt ketel. Zouden eerder eens goed moeten kijken wat de rol van ziektes, veehouderij en populatie is.

Ben het verder wel met je eens dat je dit soort bronnen gewoon moet uitbannen.
Dat is wel een goed punt, zo had ik er nog niet naar gekeken. :)

Er zijn gewoon wijzigingen nodig, al ik denk dat de industrie dit gewoon zal blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:16:
Zullen we afspreken om geen berichten van 3 weken terug meer hier te copy-pasten? Die 'live feed' van CNN loopt een beetje achter de feiten aan.
Oké ;)

Dacht dat er wellicht ook mensen konden zijn die dit nog niet wisten.

What was I thinking...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
HollowGamer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:17:
[...]

Dat is wel een goed punt, zo had ik er nog niet naar gekeken. :)

Er zijn gewoon wijzigingen nodig, al ik denk dat de industrie dit gewoon zal blijven doen.
Ik krijg er alleen wel kramp van dat er gelijk een hele hoop vegans op duiken die dan met de retoriek komen dat de vleeseters bloed van de halve wereldbevolking aan hun handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Dat zeiden we ook in 2008.
Verder dan "minder aflossingvrije hypotheken" zijn we uiteindelijk niet gekomen, volgens mij :P

Maar wie weet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
Geert1976 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:18:
[...]

Oké ;)

Dacht dat er wellicht ook mensen konden zijn die dit nog niet wisten.

What was I thinking...
Prima, maar post het dan niet als 'nieuws' en gebruik ook even een quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Dacht dat het laatste onderzoek in Wuhan stelde dat 1,4% van de mensen overlijden (kan hier hoger zijn, meer ouderen), als 80% van Nederland het krijgt (14 miljoen mensen!) en 1,4% overlijdt dan gaan er zo'n 200 duizend mensen dood in NL.

Dan kun je je zelf wel opsluiten maar als er niet binnen een korte termijn een oplossing voor het Virus is en later een vaccin wat ga je dan doen?
Je kan jezelf moeilijk permanent gaan opsluiten... en als je 2? maanden binnen blijft dan kun je het meteen oppakken als je weer naar buiten gaat en als nog ziek worden...

Denk dat hij ons wilde vertellen dat we gecontroleerd door de hele zure appel heen moeten gaan bijten (en dat gaat echt pijn doen), zodat we zodat we daarna weer kunnen gaan opbouwen voordat er niets meer op te bouwen is...

Die 1,4% is op basis van de confirmed besmette personen? Als je ook alle gevallen mee telt die niet gemeten zijn dan komt dat percentage wel een stuk lager te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:08:
[...]

Dan doe je het dus verkeerd, het idee is dat je je tinyhome verplaatst naar de plek waar je nog wel aardappelen kan krijgen. ;)
Dat heet een caravan, en op een trailerpark vindt je geen aardappelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
Indoubt schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:
[...]

Dat heet een caravan, en op een trailerpark vindt je geen aardappelen
Een 'tiny house' is ook gewoon een hippe term voor een woonwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Dat heb ik >hier< gelezen.
Whis! schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Die 1,4% is op basis van de confirmed besmette personen? Als je ook alle gevallen mee telt die niet gemeten zijn dan komt dat percentage wel een stuk lager te liggen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-10 09:39
Weet iemand of er in de landen met lockdown nog wel post en pakketten bezorgd worden?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Test- ik kan reageren.
Ik mag hopen dat er wel post bezorgd wordt.

[ Voor 88% gewijzigd door 3x3 op 17-03-2020 21:23 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het idee is dat de gezonde mensen die minder kans hebben te overlijden die 60% worden voor de herd immunity. We kopen daarmee tijd voor de zwakkeren. Dit zie je vooral in engeland waar juist risico groepen binnen moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
FireFoz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:23:
Weet iemand of er in de landen met lockdown nog wel post en pakketten bezorgd worden?
Goederenvervoer valt er tot nu toe nog nergens onder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
FireFoz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:23:
TCP was al uit den boze vanwege handshaking, UDP houdt nu dus op bij de grens. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hah, deze vond ik wel heel cool :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXW6bF20SoUYBW05QmZKwi-TcCE=/f/image/ATvaMxpWKEOLZhTwTrE2w5Jl.png

(En ik vind t jammer dat er zo 'gek' wordt gereageerd op het klappen voor de zorg en de anderen.. Het gaat niet om dat het zou helpen, maar gewoon dat we iets kunnen laten zien als blijk van waardering.. Als er nu meer gedaan kon worden, dan hadden we t wel gedaan.. Ik denk dat wordt vergeten dat de mensen die het doen, juist ook even behoefte hebben aan door steun te geven, zich ook een beetje beter voelen in deze tijden.. we staan tenslotte met zn allen machteloos toe te kijken :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10 23:42

gws24

Thinking is hard!

SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:17:
[...]

Ik miste vooral de tijdsduur. Het aantal doden is niet hoger dan de normale griepepidemie. Maar nu wordt nog steeds gedaan alsof het een kwestie is van even 3 weken thuis met de kinderen.
In de persconferentie van vandaag hadden ze het al over 3 maanden dat de extra economische maatregelen en misschien langer gelden dus ga er maar vanuit dat ook het kabinet niet denkt dat dit binnen 3 weken klaar is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ondanks slowchat, ontopic :)

[ Voor 90% gewijzigd door Remy op 17-03-2020 22:00 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
onzin..

[ Voor 94% gewijzigd door Remy op 17-03-2020 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Uit het artikel:
“I think there are many more than the [nearly] 70,000” confirmed Covid-19 cases in Hubei province, Shaman told reporters.

That means the “infection fatality rate” — deaths among people who have the virus but might or might not show disease symptoms — is even lower than Wu and his colleagues calculate.

Er wonen daar bijna 60 miljoen mensen in de regio, never nooit dat slechts 70k het virus dragen of hebben gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:26:
[...]
In de persconferentie van vandaag hadden ze het al over 3 maanden dat de extra economische maatregelen en misschien langer gelden dus ga er maar vanuit dat ook het kabinet niet denkt dat dit binnen 3 weken klaar is.
Zeker. Ze zijn niet achterlijk. Maar tot nu toe wordt dat niet gezegd. Ik sluit niet uit dat dit wel een jaar gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:13
Jinek nu.
Ziekenhuis laatste dagen opmerkelijk meer nieuwe opnames.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-10 09:39
Edit
Wss verkeerd opgevat

[ Voor 93% gewijzigd door FireFoz op 17-03-2020 21:42 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:40:
Jinek nu.
Opmerkelijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
In plaats van 1 hier, 1 daar, plukken van 5, 10 op een dag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ministerie heeft net reisadvies voor de hele wereld op oranje gezet.
Handig als je een reisverzekering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:54:
[...]

In plaats van 1 hier, 1 daar, plukken van 5, 10 op een dag :)
Exponentiele groei werkt nou eenmaal zo. Volgende week zijn het plukken van 10 overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yep maar de baas van 't ziekenhuis vond 't nog opmerkelijk 🤧

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:40:
Jinek nu.
Gezien de groei in aantal gevallen, volgend in lijn met Italië, is het eigenlijk niet opmerkelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YMcY-rPSn4gpU3lRV3fqh3RgsQ=/f/image/NtiKshGWvXJ5rqASsdZ0LAb6.jpg
bron

Dit betekent dat we de effecten van de nieuwe maatregelen, zondag aangekondigd, op z'n vroegst zaterdag/zondag gaan merken in het aantal gevallen per dag.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:26:
Hah, deze vond ik wel heel cool :>

[Afbeelding]

(En ik vind t jammer dat er zo 'gek' wordt gereageerd op het klappen voor de zorg en de anderen.. Het gaat niet om dat het zou helpen, maar gewoon dat we iets kunnen laten zien als blijk van waardering.. Als er nu meer gedaan kon worden, dan hadden we t wel gedaan.. Ik denk dat wordt vergeten dat de mensen die het doen, juist ook even behoefte hebben aan door steun te geven, zich ook een beetje beter voelen in deze tijden.. we staan tenslotte met zn allen machteloos toe te kijken :/)
Dat heeft voor mij gewoon met het klappen te maken, bij begrafenissen vind ik dat ook ongepast.(mijn mening)
Misschien ben ik inmiddels veel te cynisch geworden maar respect toon je door gedrag, niet door een deugend likebomb selfiemoment te creëren voor op de socials. Eerdere ervaringen met verzorgend en verplegend personeel hebben dat respect en de waardering zelfs nog meer doen groeien. Om uit roeping, want voor het geld hoef je het echt niet te doen, zo'n zwaar fysiek en mentaal beroep te kiezen verdient alle lof en steun, zeker in de warzone die nu langzamerhand aan het ontstaan is op sommige plaatsen.
Maar om voor de buhne en peer-pressure mijzelf zo te etaleren houd ik gewoon niet van.

Ik maak bij de volgende verkiezingen, bij leven en welzijn, een politieke keuze, de zorg speelt daar een grote rol in, en verder spreek ik mijn waardering gewoon uit.
Dat is niet alleen nu ingegeven door de situatie maar altijd al.
(nogmaals mijn mening en mijn manier van respect tonen, als iemand wil klappen om zich te uiten is dat helemaal oké, ik vind het alleen jammer dat men na een ramp of crisis vrij vlot de zorg weer vergeet en het plotseling weer allemaal ikke ikke ikke is.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Beetje zoals het RIVM,
Kans dat Corona naar Nederland komt is nihil.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Laatst online: 15:13

Megalodon86

Enzyme X

Remy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:58:
[...]

Gezien de groei in aantal gevallen, volgend in lijn met Italië, is het eigenlijk niet opmerkelijk:

[Afbeelding]
bron

Dit betekent dat we de effecten van de nieuwe maatregelen, zondag aangekondigd, op z'n vroegst zaterdag/zondag gaan merken in het aantal gevallen per dag.
afgelopen donderdag was de eerste maatregel; blijf thuis als je kan. dan is zondag 10 dagen later. Lijkt me inderdaad op z'n vroegst. want het werd pas echt serieus genomen toen ook de scholen dichtgingen, dat was pas gisteren, dus dat duurt nog minsten 10 dagen, denk nog wel langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:54
Wie was die man op Nieuwsuur net? Goed verhaal had hij. Volgens hem is het enigszins opmerkelijk om eerst 50 tot 60 procent van de bevolking besmet te laten raken. Hij is van mening dat je een lockdown moet doen wanneer dat mogelijk is in een land. Tijd winnen en levens redden is belangrijker dan de economie.

[ Voor 69% gewijzigd door NotSoSteady op 17-03-2020 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11
Omdat het totaal geen zin heeft tenzij iemand er duizenden tegelijk komt inleveren. Ze hebben elke dag honderdduizenden nodig, als Jan met de pet z'n 5 maskertjes van Aliexpress komt brengen kan hooguit een medewerker daar een dag mee vooruit, als ze al geschikt zijn. Hoeveel mensen ken je die mondkapjes in huis hebben?

https://nos.nl/artikel/23...t-nederland-creatief.html

Dat hele gedoe met mondkapjes inleveren doet me denken aan het omsmelten van metaal in de oorlog. Van opa's antieke bestek konden ze een halve granaat maken, en daarmee zogenaamd de oorlog winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Laatst online: 10:48
NotSoSteady schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:10:
Wie was die man op Nieuwsuur net? Goed verhaal had hij.
bedoel je de minister van financien?

of 1 van de andere 2 zitten er 3 namelijk :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ruudox op 17-03-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Megalodon86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:09:
[...]

afgelopen donderdag was de eerste maatregel; blijf thuis als je kan. dan is zondag 10 dagen later. Lijkt me inderdaad op z'n vroegst. want het werd pas echt serieus genomen toen ook de scholen dichtgingen, dat was pas gisteren, dus dat duurt nog minsten 10 dagen, denk nog wel langer.
Zolang mensen vrolijk nog erop uit gaan, blijft het virus verspreiden. Duurt niet lang meer voordat winkels en OV ook helemaal opslot gaan. Zaterdag gaat de NS al minder rijden. Duurt niet lang meer voordat bussen en trams ook stoppen zo. Dan nog even de grenzen compleet sluiten.

Enige wat dan nog kan is mensen actief binnen houden en het leger inzetten. Als er straks 100 doden per dag zijn zie ik dat ook nog wel gebeuren. :/

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ruudox schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:12:
[...]

bedoel je de minister van financien?
Nee, een Amerikaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Voor de Chernobyl kijkers onder ons: Heel wat kameraden Dyatlov's aan het werk binnen de samenleving.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:06

DDX

NotSoSteady schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:10:
Wie was die man op Nieuwsuur net? Goed verhaal had hij. Volgens hem is het enigszins opmerkelijk om eerst 50 tot 60 procent van de bevolking besmet te laten raken. Hij is van mening dat je een lockdown moet doen wanneer dat mogelijk is in een land. Tijd winnen en levens redden is belangrijker dan de economie.
https://twitter.com/CT_Bergstrom / http://ctbergstrom.com/

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ra5a schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:13:
Voor de Chernobyl kijkers onder ons: Heel wat kameraden Dyatlov's aan het werk binnen de samenleving.
"only 40 death, not great not terrible." O-)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Oeh, er zit nu iemand bij OP1 die zegt dat het belangrijk is om onderzoek te doen naar het coronavirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Laatst online: 15-10 09:47
Heeft het zin om het zuurstofgehalte in bloed te controleren als iemand symptomen (koorts, kortademigheid, etc?) vertoond?

Ik heb koppige oudere familieleden die symptomen hebben, maar niet meer worden getest of doorverwezen worden door huisarts. Ze moeten zoals reeds bekend thuis uitzieken in isolatie. Mijn vraag heeft vooral betrekking op wanneer trek je aan de bel dat het echt niet goed gaat. Tenslotte wil je de zorgpro's ook niet onnodig belasten

Zelf heb ik slechts 1 bron waarin ze het onderstaande aangeven.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK554776/
The authors of the Chinese CDC report divided the clinical manifestations of the disease by there severity:
[Mild disease: non-pneumonia and mild pneumonia; this occurred in 81% of cases.

Severe disease: dyspnea, respiratory frequency ≥ 30/min, blood oxygen saturation (SpO2) ≤ 93%, PaO2/FiO2 ratio [the ratio between the blood pressure of the oxygen (partial pressure of oxygen, PaO2) and the percentage of oxygen supplied (fraction of inspired oxygen, FiO2)] < 300, and/or lung infiltrates > 50% within 24 to 48 hours; this occurred in 14% of cases

Critical disease: respiratory failure, septic shock, and/or multiple organ dysfunction (MOD) or failure (MOF); this occurred in 5% of cases.
Ik heb een saturatiemeter die ik gebruikte bij hoogtetrainingen en het leek mij wel handig om objectief te meten of het slechter met ze gaat of beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:58:
[...]

[Afbeelding]
bron

Ik hoop toch zo dat we die lijn van Italië naar beneden kunnen knakken. Toen de uitbraak daar helemaal los ging heeft men erkend dat er fouten waren gemaakt met onder andere het naar huis sturen van een patiënt (meerdere keren) die toch positief bleek te zijn. Ik dacht dat dit een groot effect zou hebben op de curve maar blijkbaar liggen we in NL exact op het Italiaanse schema.
Wat zeggen die cijfers eigenlijk nog wanneer er zo enorm veel variabelen zijn zoals het testbeleid, de capaciteit en het gedrag van de kudde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

https://www.schiphol.nl/en/departures/

Volgens mij kan Schiphol net zo goed dichtgaan..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:06
seez schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:17:
Heeft het zin om het zuurstofgehalte in bloed te controleren als iemand symptomen (koorts, kortademigheid, etc?) vertoond?

Ik heb koppige oudere familieleden die symptomen hebben, maar niet meer worden getest of doorverwezen worden door huisarts. Ze moeten zoals reeds bekend thuis uitzieken in isolatie. Mijn vraag heeft vooral betrekking op wanneer trek je aan de bel dat het echt niet goed gaat. Tenslotte wil je de zorgpro's ook niet onnodig belasten

Zelf heb ik slechts 1 bron waarin ze het onderstaande aangeven.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK554776/

[...]

Ik heb een saturatiemeter die ik gebruikte bij hoogtetrainingen en het leek mij wel handig om objectief te meten of het slechter met ze gaat of beter
Kan signaal zijn om in te grijpen. Vanochtend gehoord van iemand met corona die met hoge bloeddruk door te weinig zuurstof naar het ziekenhuis is gebracht. Bleek longontsteking te zijn. Maar dat merk je sowieso wel als dat achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Bensimpel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:15:
[...]

Yup, ernstig. Ieder een individu die sterft.

Mijn observatie is echter niet gericht op sterfte maar werkende mensen die in schok zijn en geen rationele keuzes kunnen maken. "Alles is nog normaal" dus eerder de "3.6 Röntgen. Not great; not terrible".

edit: Mijn observatie is dus dat bij sommige mensen mentaal de meter niet verder gaat dan 3.6.

[ Voor 10% gewijzigd door Ra5a op 17-03-2020 22:26 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik vind gewoon dat je ieder mensenleven moet proberen te redden. Deze maatregelen doen dat zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:08
Viroloog bij nieuwsuur maakt een schatting tussen de 40.000 en 80.000 dodelijke slachtoffers in Nederland. Maar in China zijn het er nu ongeveer 5000. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
dageeknerd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:26:
Viroloog bij nieuwsuur maakt een schatting tussen de 40.000 en 80.000 dodelijke slachtoffers in Nederland. Maar in China zijn het er nu ongeveer 5000. Mis ik iets?
Complete lockdown versus maatregelen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
@seez hoe vervelend het ook is, je moet het advies van de medische specialisten volgen, als het echt veel slechter wordt dan moet je 112 bellen, dan kunnen hun besluiten of opname de beste oplossing is, je kan dan wel zelf testen verzinnen maar ik denk niet dat je er veel waarde aan kan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

dageeknerd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:26:
https://rsf.org/en/china

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Laatst online: 15:13

Megalodon86

Enzyme X

Het is bizar. Ik hoorde net een vliegtuig overkomen. Ik ben er aan gewend, maar dan elke 2 minuten. Nu viel het echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Buitenlanders die naar hun moederland vertrekken en Nederlanders uit den vreemde die huiswaarts keren vliegen nog gewoon. Luchtvrachtverkeer komt gelukkig ook nog binnen maar het is hier onder de aanvliegroute bizar stil vergeleken met een paar weken geleden.

Wanneer ik het gedrag in NL vergelijk met de strenge opgelegde maatregelen in China kunnen de virologen best gelijk hebben dat de kans groot is dat het hier erger wordt dan daar. brrr.
https://www.gooieneemland...n-gemeente-hekken-sluiten
En dan staat verderop in die krant dat het ziekenhuis in Hilversum 3 IC bedden heeft voor coronapatiënten en het ziekenhuis in Blaricum ook 3.

[ Voor 35% gewijzigd door PalingDrone op 17-03-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Wekenlang wordt in de media aandacht besteedt aan dit virus, maar ik moet zeggen dat journalistiek gezien Nieuwsuur toch positief opvalt, ze durven kritische vragen te stellen. Een totale tegenstelling tot bijv. de Feiten en Fabel shows.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NotSoSteady schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:25:
Ik vind gewoon dat je ieder mensenleven moet proberen te redden. Deze maatregelen doen dat zeker niet.
Welkom in Utopia zong Frank Boeijen...

Geen enkele maatregel redt ieder mensenleven. Helaas, er gaan mensen dood. Nu wat meer dan anders, maar het blijft een fact of life.

@terabyte vond Jinek net ook redelijk scherp. Gelukkig, zo hoort het ook.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
terabyte schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:36:
Wekenlang wordt in de media aandacht besteedt aan dit virus, maar ik moet zeggen dat journalistiek gezien Nieuwsuur toch positief opvalt, ze durven kritische vragen te stellen. Een totale tegenstelling tot bijv. de Feiten en Fabel shows.
Inderdaad, ik vond de uitzending van Nieuwsuur erg sterk.
MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:37:
[...]

Welkom in Utopia zong Frank Boeijen...

Geen enkele maatregel redt ieder mensenleven. Helaas, er gaan mensen dood. Nu wat meer dan anders, maar het blijft een fact of life.

@terabyte vond Jinek net ook redelijk scherp. Gelukkig, zo hoort het ook.
Daarom zeg ik ook proberen. Het besmetten van 50 tot 60 procent van de bevolking is dat in mijn ogen niet.

[ Voor 37% gewijzigd door NotSoSteady op 17-03-2020 22:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Megalodon86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Het is bizar. Ik hoorde net een vliegtuig overkomen. Ik ben er aan gewend, maar dan elke 2 minuten. Nu viel het echt op.
ik heb me al 2 dagen verslapen bij gebrek aan vliegtuigen :X
Pagina: 1 ... 15 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]