poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:26:
Hah, deze vond ik wel heel cool
[
Afbeelding]
(En ik vind t jammer dat er zo 'gek' wordt gereageerd op het klappen voor de zorg en de anderen.. Het gaat niet om dat het zou helpen, maar gewoon dat we iets kunnen laten zien als blijk van waardering.. Als er nu meer gedaan kon worden, dan hadden we t wel gedaan.. Ik denk dat wordt vergeten dat de mensen die het doen, juist ook even behoefte hebben aan door steun te geven, zich ook een beetje beter voelen in deze tijden.. we staan tenslotte met zn allen machteloos toe te kijken
)
Dat heeft voor mij gewoon met het klappen te maken, bij begrafenissen vind ik dat ook ongepast.
(mijn mening)
Misschien ben ik inmiddels veel te cynisch geworden maar respect toon je door gedrag, niet door een deugend likebomb selfiemoment te creëren voor op de socials. Eerdere ervaringen met verzorgend en verplegend personeel hebben dat respect en de waardering zelfs nog meer doen groeien. Om uit roeping, want voor het geld hoef je het echt niet te doen, zo'n zwaar fysiek en mentaal beroep te kiezen verdient alle lof en steun, zeker in de warzone die nu langzamerhand aan het ontstaan is op sommige plaatsen.
Maar om voor de buhne en peer-pressure mijzelf zo te etaleren houd ik gewoon niet van.
Ik maak bij de volgende verkiezingen, bij leven en welzijn, een politieke keuze, de zorg speelt daar een grote rol in, en verder spreek ik mijn waardering gewoon uit.
Dat is niet alleen nu ingegeven door de situatie maar altijd al.
(nogmaals mijn mening en mijn manier van respect tonen, als iemand wil klappen om zich te uiten is dat helemaal oké, ik vind het alleen jammer dat men na een ramp of crisis vrij vlot de zorg weer vergeet en het plotseling weer allemaal ikke ikke ikke is.)