Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Heb je wel links boven gekeken bij het bericht op de website? 'Geplaatst: 1-4-2020'Gaargod schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:57:
Oh ja, de Rotterdam Ekiden 2020 is afgelast. Zullen we die dan ook maar virtueel doen
Wel een hele slechte grap van ze natuurlijk.
Het kan zijn dat je schoonmaaksoda Na2CO3 is, baking soda is NaHCO2. Beide kunnen voor schoonmaken gebruikt worden.kenneth schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:45:
Heeft Steradent hetzelfde effect (of dezelfde werkzame stof) als schoonmaaksoda? Want van dat laatste heb ik nog een hele zak van liggen.
Ik heb bij mijn Salomonrugzak ook twee softflasks gekregen die ik nooit gebruik omdat ik niet wist hoe ik ze schoon moet houden. Maar dat blijkt dus vrij eenvoudig.
Steradent bevat zo te zien een mix van beide soorten soda en waterstofperoxide.
Dus met poedertjes en flesjes kom je ongeveer even ver als met een tablet, je moet alleen iets meer losse dingen in huis hebben.
@Gaargod we hebben geen idee hoe de club run precies gaat werken. Ik denk dat de run een eigen leaderboard krijgt, maar weet het niet zeker. De help pages van Strava geven weinig duidelijkheid, die gaan uit van echte iedereen bij elkaar evenementen.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Het zal toch niet. Dacht ik 1 april ongeschonden door te zijn gekomen!Tazzios schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:30:
[...]
Heb je wel links boven gekeken bij het bericht op de website? 'Geplaatst: 1-4-2020'
Wel een hele slechte grap van ze natuurlijk.
Ik kwam het bericht nl. gisteren tegen in mijn timeline op Facebook, heb toen eigenlijk niet naar de postdatum en ook niet verder op de website gekeken. Net even de FB post terug gezocht, de reacties eronder zijn allemaal serieus. Niet dat dat veel zegt...
Ik hoop dat jij gelijk hebt!!
[ Voor 62% gewijzigd door Poekie op 03-04-2020 09:42 . Reden: Stravaclub administratie :) ]
Maar zul je net zien dat als je niet inschrijft en het gaat door, is er zo'n run op de startbewijzen dat die straks binnen no-time is uitverkocht.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
De eerste die doorgaat zal echt druk worden
Maar jij bent heel snel dus die run op startbewijzen win je welCalitomnication schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:46:
Ga er maar vanuit dat veel evenementen nog af worden gelast of niet doorgaan. Wij lopen altijd de HM van Eindhoven, eerste weekend van oktober, maar durf me daar eigenlijk niet voor in te schrijven.
Maar zul je net zien dat als je niet inschrijft en het gaat door, is er zo'n run op de startbewijzen dat die straks binnen no-time is uitverkocht.
Idee voor evenementenhouders: organiseer pouletjes met race-to-start hahaha.
Dat denk ik dus ook. Gezien de corona ontwikkelingen en het voorzichtig beleid van Nederland ga ik erCalitomnication schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:46:
Ga er maar vanuit dat veel evenementen nog af worden gelast of niet doorgaan. Wij lopen altijd de HM van Eindhoven, eerste weekend van oktober, maar durf me daar eigenlijk niet voor in te schrijven.
gemakshalve vanuit dat er dit jaar geen enkele hardloopwedstrijd zal plaatsvinden.
Natuurlijk zullen de organisaties blijven roepen dat ze goede hoop hebben, maar dat doen ze alleen maar
vanwege de financiele en juridische gevolgen van het voortijdig afblazen.
Wel juich ik iniatieven zoals de coronarun enorm toe, hoewel deze virtuele runs niet voor mij zijn weggelegd.: https://www.hardlopen.nl/artikelen/evenementen/coronarun
Sorry, dat ik pessimistisch overkom, maar je kan naar mijn mening beter nu tot besef komen dat deze wereldcrisis pas is begonnen en dit jaar niet gaat overwaaien.
Dat betekent dat wij ons op een andere manier dienen te vermaken en fit te houden, want dik uit de
lockdown komen is zonde en gevaarlijk.
PSN: StormFox81
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Toen de tuutjes van mijn salomonrugzak begonnen te lekken heb ik nieuwe flasks gekocht van "hydrapak", die hebben een grotere dop waardoor je ze helemaal binnenstebuiten kan trekken en dus goed kan schoonmaken. Verademingkenneth schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:45:
Heeft Steradent hetzelfde effect (of dezelfde werkzame stof) als schoonmaaksoda? Want van dat laatste heb ik nog een hele zak van liggen.
Ik heb bij mijn Salomonrugzak ook twee softflasks gekregen die ik nooit gebruik omdat ik niet wist hoe ik ze schoon moet houden. Maar dat blijkt dus vrij eenvoudig.
Mocht je trouwens willen bestellen, dan heeft runningwarehouse.eu een goede deal. 25 euro per bril, met gratis verzendkosten. Kun je eigenlijk geen breuk aan vallen toch? Waar wacht je nog, bestellen die hap
[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 03-04-2020 11:33 ]
tips voor New York
Ik krijg bij runningwarehouse toch echt verzendkosten voor m'n kiezen..?Calitomnication schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:32:
@Poekie Zojuist 4 Goodr zonnebrillen bestelt, mijn vriendin en ik zijn straks zomerproof!! Zelf loopt ze altijd de 4 daagse en was op zoek naar een goedkope zonnebril met een gezonde dosis hipheid. Maar dan wel een die degelijk aanvoelt.
Mocht je trouwens willen bestellen, dan heeft runningwarehouse.eu een goede deal. 25 euro per bril, met gratis verzendkosten. Kun je eigenlijk geen breuk aan vallen toch? Waar wacht je nog, bestellen die hap
Laat maar..boven de €50 is het gratis verzenden..moet leren lezen

[ Voor 5% gewijzigd door bvsteyn op 03-04-2020 11:51 ]
In m'n huidige strava GoT groep is hier niks van terug te vinden..
Heb m'n route inmiddels uitgestippeld voor m'n alternatieve 'Marathon Rotterdam'.
Vrienden komen me op een aantal punten aanmoedigen. Benieuwd hoe het gaat met de warmte!
Laatste lange duurloop was afgelopen zondag, 32k op basis daarvan een nieuwe Fusion Comp3 shorty tight aangeschaft; alles om schuurplekken tegen te gaan. Vaseline en zweet gaat niet echt samen.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik dacht het wel. 5k/10k/halve uit mijn hoofd. Ik ga zelf voor de halve, hoop alleen dat het niet te druk is op m'n zelf bedachte parcoursdreameater schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:04:
Staat er hier toevallig nog een virtueel evenement voor a.s. zondag op het programma?
Heb m'n route inmiddels uitgestippeld voor m'n alternatieve 'Marathon Rotterdam'.
Vrienden komen me op een aantal punten aanmoedigen. Benieuwd hoe het gaat met de warmte!
Laatste lange duurloop was afgelopen zondag, 32k op basis daarvan een nieuwe Fusion Comp3 shorty tight aangeschaft; alles om schuurplekken tegen te gaan. Vaseline en zweet gaat niet echt samen.

Echter met het mooie weer wat aanstaande is verwacht ik enorm veel mensen (en vooral fietsgekkies) op de paden.
Vroeg beginnen heeft zo dus meerdere voordelen
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Yup: https://www.strava.com/clubs/594010/group_events/683311dreameater schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:04:
Staat er hier toevallig nog een virtueel evenement voor a.s. zondag op het programma?
Ik heb mezelf ook voor de gein ingeschreven, nog niet echt een doel, maar Zondag word er toch op zeker gelopen.
Strava Garmin 265
Runnersworld lijkt ze te verkopen in Nederland. Misschien een optie?bvsteyn schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:50:
Ik krijg bij runningwarehouse toch echt verzendkosten voor m'n kiezen..?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat is inderdaad wel behoorlijk pessimistisch en ik hoop echt dat je ongelijk hebt!Storm-Fox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:24:
[...]
Dat denk ik dus ook. Gezien de corona ontwikkelingen en het voorzichtig beleid van Nederland ga ik er
gemakshalve vanuit dat er dit jaar geen enkele hardloopwedstrijd zal plaatsvinden.
Natuurlijk zullen de organisaties blijven roepen dat ze goede hoop hebben, maar dat doen ze alleen maar
Wel juich ik iniatieven zoals de coronarun enorm toe, hoewel deze virtuele runs niet voor mij zijn weggelegd.: https://www.hardlopen.nl/artikelen/evenementen/coronarun
Sorry, dat ik pessimistisch overkom, maar je kan naar mijn mening beter nu tot besef komen dat deze wereldcrisis pas is begonnen en dit jaar niet gaat overwaaien.
Op een andere manier vermaken? Hardlopen mag toch nog steeds? Ik ben in ieder geval niet van plan om andere manieren te zoeken.Dat betekent dat wij ons op een andere manier dienen te vermaken en fit te houden, want dik uit de
Edit: Die CoronaRUN is inderdaad wel een mooi initiatief van Dennis en Dennis.
[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 03-04-2020 12:51 ]
Dat eerste (geen wedstrijden) is helaas reeel, maar dat laatste 'op een andere manier te vermaken en fit te houden' is toch onzin?Storm-Fox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:24:
[...]
Dat denk ik dus ook. Gezien de corona ontwikkelingen en het voorzichtig beleid van Nederland ga ik er
Dat betekent dat wij ons op een andere manier dienen te vermaken en fit te houden, want dik uit de
Juist hardlopen is iets wat je gewoon kan blijven doen en geen afhankelijkheden bij hebt. Daar heb je geen wedstrijden voor nodig. Natuurlijk, leuk om naar toe te werken en leuk om te doen, maar toch geen doel an sich?
Als je voetbalt, teamsporten doet, competities, dan meot je wat anders gaan zoeken... maar juist hardlopen is nu ideaal (en een fijne uitlaatklep voor het vele binnen zitten)
Hangt er vanaf hoe je het interpreteert.m0ridin schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:54:
[...]
Dat eerste (geen wedstrijden) is helaas reeel, maar dat laatste 'op een andere manier te vermaken en fit te houden' is toch onzin?
Juist hardlopen is iets wat je gewoon kan blijven doen en geen afhankelijkheden bij hebt. Daar heb je geen wedstrijden voor nodig. Natuurlijk, leuk om naar toe te werken en leuk om te doen, maar toch geen doel an sich?
Als je voetbalt, teamsporten doet, competities, dan meot je wat anders gaan zoeken... maar juist hardlopen is nu ideaal (en een fijne uitlaatklep voor het vele binnen zitten)
Nu ik geen evenement heb om naartoe te werken, loop ik 2-3 x per week ipv 6-7 keer. Natuurlijk blijf je dan lopen, maar is niet hetzelfde. Ik ga mijn lichaam niet onder zoveel stress zetten (door 6-7 keer per week te lopen), zonder ergens naartoe te werken.
Fair enough, maar dat is toch een keuze? Ergens naartoe werken is inderdaad een goede extra motivatie om extra te pushen (maar of langere tijd extra hard pushen gezond is laten we ook maar even achterwege) maar het is geen pure noodzaak.Secsytime schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:58:
[...]
Hangt er vanaf hoe je het interpreteerd.
Nu ik geen evenement heb om naartoe te werken, loop ik 2-3 x per week ipv 6-7 keer. Natuurlijk blijf je dan lopen, maar is niet hetzelfde. Ik ga mijn lichaam niet onder zoveel stress zetten (door 6-7 keer per week te lopen), zonder ergens naartoe te werken.
Maar ok, ik loop niet meer of minder (behalve bij een marathon training) voor de gemiddelde wedstrijd, hooguit gerichter qua trainingen maar ondanks dat ik nu niets heb geplanned ook nu gewoon maar wat gerichter aan het trainen met afwisseling tussen intervallen, tempo en ldl. Het komt nu alleen meer op eigen motivatie aan ipv motivatie door een wedstrijd.
Dat vind ik niet echt een gezonde houding, qua dat je vind dat je je lichaam normaal gesproken onder zoveel stress zet. Mss wat ongelukkig geformuleerd, maar hardlopen lijkt me juist iets dat je ook doet om fit en gezond te blijven.Secsytime schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:58:
......Ik ga mijn lichaam niet onder zoveel stress zetten (door 6-7 keer per week te lopen), zonder ergens naartoe te werken.
Voor mij is hardlopen juist de balans zoeken tussen inspanning en verantwoorde belasting (en ja, bij de weg naar een marathon doe je meer, maar je kunt toch zelf ook een marathon gaan lopen?)
Laat ik het zo stellen, als ik 6-7 keer per week loop, moet ik heel veel andere dingen óók aanpassen om ervoor te zorgen dat ik niet overbelast raak, wat veel impact heeft op ons gezinsleven.Frenz64 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:06:
[...]
Dat vind ik niet echt een gezonde houding, qua dat je vind dat je je lichaam normaal gesproken onder zoveel stress zet. Mss wat ongelukkig geformuleerd, maar hardlopen lijkt me juist iets dat je ook doet om fit en gezond te blijven.
Voor mij is hardlopen juist de balans zoeken tussen inspanning en verantwoorde belasting (en ja, bij de weg naar een marathon doe je meer, maar je kunt toch zelf ook een marathon gaan lopen?)
Ik trainde voor de BQ, dus dat heeft een beetje weinig zin om dat zonder officiele registratie te doen
Verschillende Nederlandse shop (bijv. All4running) verkopen ze ook, alleen niet het model waar ik naar op zoek was. Daarnaast kosten deze hier 34.95 p/s, bij Running Warehouse 25. Heb overigens ook 1 bril, die ze niet in op Runningwarehouse.eu hadden, op de .com site in bestelling gezet. Deze komt dan direct vanuit de VS, kosten bril $25, kosten verzendkosten $10, is omgerekend 32.50, nog altijd goedkoper dan in NL bestellen en daar nog eens verzendkosten over te moeten betalen.kenneth schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:31:
[...]
Runnersworld lijkt ze te verkopen in Nederland. Misschien een optie?
De stelling dat er dit jaar geen wedstrijden meer plaats zullen gaan vinden klinkt ook vrij realistisch. En ook al zouden er wedstrijden doorgaan, bijvoorbeeld in het najaar, dan vraag ik me af wat voor sfeer er hangt. Ga je dan nog met een prettig gevoel in de trein zitten op weg naar het evenement. Het ophalen startnummer, gezamenlijk omkleden, warmlopen, verzamelen in het startvak, de drukte rond het finishgebied. Is iedereen uitbundig, kijk je de persoon naast je wantrouwend aan als hij/zij een kuchje laat ontsnappen.
Moet er ook niet aan denken dat er dit jaar geen wedstrijden meer plaats zullen gaan vinden, maar in deze periode is niets zeker!
@Frenz64, Ik ben het wel met @Secsytime eens dat je in deze tijd niet verstandig bezig bent om je lichaam (extreem) te belasten. Op het moment dat je naar een wedstrijd toewerkt dan heb je er trainingen tussenzitten waar je soms echt tot het gaatje gaat. Dat kan een interval zijn, een fartlek, lange duur etc. In deze tijd is het niet handig om je lichaam dusdanig te belasten omdat je afweersysteem beter "klaar" kan staan mocht je ergens het covid-19 oplopen. In principe is dat ook waar ze ook voor waarschuwen. Ons trainingsschema is ook even "on hold" gezet. Van 4 terug naar 3, mindere intensiteit en we krijgen het advies om slim te trainen en niet de grens op te zoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door Calitomnication op 03-04-2020 13:30 ]
tips voor New York
Ik blijf zolang er geen full lockdown komt buiten hardlopen en woon-werk fietsen wordt met hetSecsytime schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:58:
[...]
mooie weer ook steeds frequenter. Ik snap je punt en voor mij zijn hardloopwedstrijden ook een sterk middel
om mijzelf verder te pushen.
Vorige weekend had ik eigenlijk de 12km Zandvoort circuitrun moeten rennen en
heb ipv daarvan 12km in het park gerend. Op zich prima, maar ik vind het momenteel moeilijk om bij deze solo runs dezelfde tijden neer te zetten als tijdens een wedstrijd. Deze lakse houding zie ik ook terug bij
andere sportactiviteiten.
PSN: StormFox81
Echt op wedstrijdtempo een 5, 10 of 21km eruit knallen vind ik in een training ook maar lastig. Maar wat ik wel probeer te doen is mijzelf in intervallen heel hard pushen en daarnaast een goede gebalanceerde weekinvulling te maken. Dat laatste is (zeker nu ik ineens 5-6 keer per week loop ipv 3-4 keer) essentieel om blessures te voorkomen. Ik verwacht uiteindelijk dat ik – mits ik blessurevrij blijf – straks sterker uit deze wedstrijdloze periode kom dan ik er in gegaan ben. Simpelweg door meer volume.Storm-Fox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:46:
[...]
Ik blijf zolang er geen full lockdown komt buiten hardlopen en woon-werk fietsen wordt met het
mooie weer ook steeds frequenter. Ik snap je punt en voor mij zijn hardloopwedstrijden ook een sterk middel
om mijzelf verder te pushen.
Vorige weekend had ik eigenlijk de 12km Zandvoort circuitrun moeten rennen en
heb ipv daarvan 12km in het park gerend. Op zich prima, maar ik vind het momenteel moeilijk om bij deze solo runs dezelfde tijden neer te zetten als tijdens een wedstrijd. Deze lakse houding zie ik ook terug bij
andere sportactiviteiten.
Zo doe ik nu nog wekelijks mijn baan-intervallen op tempo's die ik ook op de baan zou doen en bovendien ook op diezelfde avond. Enige verschil: op openbare weg. Dat is mijn zwaarste training (qua intensiteit) en belangrijkste training. Daarnaast hou ik vast aan een wat langere duurloop in de weekends. Voorheen deed ik daarnaast nog 1 of 2 herstel of tempo loopjes. Nu zijn dat er 3 of 4, en doe ik soms binnen die loopjes nog wat meer tempo's of wat krachtoefeningen. Grootste gemis is loopscholing / core en een trainer die af en toe herinnert aan houding en techniek
Hmm, ik ben ook wel toe aan een (of twee) nieuwe brillen. Ik kan slecht tegen fel licht, dus eigenlijk overdag bijna altijd met zonnebril. Nu heb ik zo'n super-functionele Sinner Raptor, maar die Goodr's zien er wel kek uit. Iemand ervaring met die dingen, en dat ze ook echt op je neus blijven zitten? Die Sinner zit als een huis namelijk.Calitomnication schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:32:
@Poekie Zojuist 4 Goodr zonnebrillen bestelt, mijn vriendin en ik zijn straks zomerproof!! Zelf loopt ze altijd de 4 daagse en was op zoek naar een goedkope zonnebril met een gezonde dosis hipheid. Maar dan wel een die degelijk aanvoelt.
Ja GVD! Ik sta al een uur op @Calitomnication te wachten!Gaargod schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:57:
Rotterdam Ekiden 2020 is afgelast
Yes, hier ervaring met Goodr, vandaar dat ik er nu een paar heb bijbestelt. Qua draagcomfort merk ik eigenlijk geen verschil met mijn Rayban. Heb nu de Silverback Squat Mobility. Blijft perfect zitten. nog geen problemen mee gehad. Enige commentaar dat ik erop kan hebben is dat hij natuurlijk niet perfect op je gezicht aansluit. Op het moment dat de zon iets schuin op je gezicht staat loop je dus kans dat deze nog iets in je oog schijnt. Daar heb je met Rayban overigens ook last van en is inherent aan montuur.mrwolf schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:03:
[...]
Hmm, ik ben ook wel toe aan een (of twee) nieuwe brillen. Ik kan slecht tegen fel licht, dus eigenlijk overdag bijna altijd met zonnebril. Nu heb ik zo'n super-functionele Sinner Raptor, maar die Goodr's zien er wel kek uit. Iemand ervaring met die dingen, en dat ze ook echt op je neus blijven zitten? Die Sinner zit als een huis namelijk.
En door de spiegeling in de glazen veranderen de kleuren van de omgeving ook wanneer je het hoofd draait. Dit zal misschien per montuur verschillen. Mij stoort het persoonlijk niet. Maar ik kan me voorstellen dat mensen het vervelend vinden dat de omgevingstinten afhankelijk zijn van de positie van je hoofd.
(tip, op de site van Goodr zelf kun je per bril & aan de hand van een schuif de filter/tint bekijken)
@Pathogen; legendarische wissel
[ Voor 17% gewijzigd door Calitomnication op 03-04-2020 15:47 ]
tips voor New York
Bedenk goed wat je met je inlegzolen doet!

Naast dat ik een stuk of 25 paar actief gebruikte hardloopschoenen heb verzameld in de afgelopen hardloopjaren, heb ik inmiddels nog een stuk meer inlegzolen tot mijn beschikking. En sommige inlegzolen hebben met gemak hun schoenen overleefd (en soms ook volledig andersom).
Voor mijn schoenen heb ik in hoofdlijnen 3 breedtetypen inlegzolen:
- Modelletje Altra / Topo (en de barefootline die Mizuno ooit had)
- Modelletje Skechers breed / Inov-8
- Modelletje Skechers smal / Mizuno (en Reebok en La Sportiva)
Binnen die 3 breedtematen kan ik zo ongeveer alle zolen met elkaar uitwisselen en smaller past ook in 1 stapje breder. Doordat ik soms dikke/zompige inlegzolen heb (Meestal van Ortholite achtig materiaal) kan ik stugge schoenen daarmee geschikter maken voor langere afstanden, of ter vervanging van inlegzolen die na 3 keer dragen al volledig ingedeukt zijn (en waarmee dat mooie zachte 'instapgevoel' vanuit de winkel dus ook weg is).
En andersom: in schoenen die niet zoveel demping nodig hebben, of die ik te krap vindt zitten stop ik regelmatig een dunnere zool. Met name met in mijn trailschoenen stop ik eigenlijk allerlei zolen, afhankelijk van de afstand die ik er mee wil lopen. Qua levensduur zijn ortholitezolen heel goed. De slechtste zolen komen bij mij van Topo (alhoewel die tegenwoordig ook ortholite zolen meeleveren). Bij Altra verschilt de zool letterlijk per schoen, waarbij degene op de foto een fijne ortholite zool is, maar ik ook een zool van ze heb die na 1 keer lopen volledig ingedeukt was onder de bal van m'n voet. En van Skechers heb ik inlegzolen met een drop van 4mm, waardoor ik dus zero-drop schoenen kan 'opwaarderen'.
Tegenwoordig haal ik na een hardloopsessie dus ook standaard de binnenzolen uit m'n schoenen om ze te laten luchten en zo hun levensduur te verlengen.
Moraal van het verhaal: probeer het eens uit en kijk of je het loopgevoel en de pasvorm van je schoenen kunt finetunen hiermee. En kijk of de levensduur van je inlegzool niet stiekem langer is dan die van je schoen of vice versa.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
pricewatch: Jabra Elite Active 65t (Zwart)
(heb zojuist mijn 2e paar besteld)
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
pricewatch: Aftershokz Aeropex Blue Eclipse
(Heb ze zelf nog niet maar ben wel aan het twijfelen, loop normaal altijd zonder muziek)
[ Voor 11% gewijzigd door Tinusvolkel op 04-04-2020 07:59 ]
Ben benieuwd, kan hem nu ook mooi voor het thuiswerken gebruiken.
En heb de podcast van de pacer al op de watch staan, dus kan die mooi luisteren tijdens het lopen.
PS moet je tegenwoordig je laatste post aanpassen of gebruik maken van het samenvoegen van berichten?
[ Voor 21% gewijzigd door Tinusvolkel op 04-04-2020 09:47 ]
Gisteren gedemotiveerd begonnen aan een 10KM rondje op net-wat-harder-dan-duurloop-tempo en toen moest ik ineens weer aan dat segment denken. Tijd voor een kroontje, dus rondje aangepast naar die route en vanaf start segment voluit. Het was een brug-tot-brug van nog geen 700m dus je kjikt dan eigenlijk minutenlang al naar de finish. Zo werd het toch een soort wedstrijd. Omdat ik geen idee meer had hoe snel ik vorige keer ging en hoe snel ik dus nu zou moeten om mijn #2 spot te vervangen door #1 maar even goed gas gegeven. Thuisgekomen bleek het een ruime #1, met 20 seconde eraf, en een gemiddelde van 3:22/km (op 660m).
Nou ja, niet zo spannend allemaal, maar zo probeer ik toch ook binnen de saaie rondjes nog wat leuks te vinden.
Echt 25 paar courante loopschoenen? Je Imelda onderschrift klopt gewoon! Laten we zeggen dat je 5 keer per week loopt, zoiets? Dan kun je 5 weken lang elke keer andere schoenen aandoen. Ik durf het bijna niet te vragen, hoeveel paar gewone schoenen heb je nog?
En in het echt lijk je zo'n normale jongen
[ Voor 35% gewijzigd door Frenz64 op 04-04-2020 11:37 ]
Naast hardloopschoenen heb ik 2 paar gewone schoenen. 1 net en 1 casual. En nog ergens een paar foot-coffins die ik ooit aan had op m'n bruiloftFrenz64 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:34:
@Rudedadude uhmm, wel eens therapie overwogen?
Echt 25 paar courante loopschoenen? Je Imelda onderschrift klopt gewoon! Laten we zeggen dat je 5 keer per week loopt, zoiets? Dan kun je 5 weken lang elke keer andere schoenen aandoen. Ik durf het bijna niet te vragen, hoeveel paar gewone schoenen heb je nog?
En in het echt lijk je zo'n normale jongen

En vooruit, tussen die 25 heb ik hardloopschoenen die ik inmiddels nog maar een paar keer per jaar draag en die ik zo ongeveer tweewekelijks draag.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Zoals ik eerder heb gezegd: geen idee
Dit is de eerste groepsrun die ik beheer en ik heb geen idee hoe het gaat. De Strava help pages zijn bijzonder summier en lijken vooral een echte fysieke club run te behelzen - iedereen die dezelfde route aflegt. We gaan het zien morgen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Shinji schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:57:
[Afbeelding]
Deze kende ik nog niet maar ik ben er blijkbaar klaar voor
/f/image/pGdHLI92iGZxYJTQe1u2i3Gk.png?f=fotoalbum_small)
Ik ook
Mooi ook om het verloop te zien.
/f/image/uu3r8OWEXHnGkWSB77MSloa7.png?f=fotoalbum_small)
[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 04-04-2020 22:42 ]
Vanmiddag heerlijk in de zon fartlek gedaanArjan90 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:45:
Iedereen aan het genieten van het heerlijke weer? Vanmiddag zelf nog even lekker de hort op geweest, gelijk mijn nieuwe sokken (geen compressiekousen meer, maar gewone enkel hardloopsokken van Decathlon) en nieuwe hemd aangetrokken! Drukte viel me heel erg mee, paar wielrenners, fietsers en een enkele hardloper tegengekomen. Ben benieuwd naar de Strava wedstrijd morgen, hoewel ik zelf niet meedoe, succes!
Superirritant deze functie. Voor mijn gevoel gaat er iets mis in de lay-out van de pagina en ik verlies ieder overzicht wie wat post. Handig
If you can see, look. If you can look, observe
De schaal is lastig af te lezen maar zit je nu op 65? Zo ja super lekker bezig man! Zit na anderhalf jaar zwoegen op 63 en ben daar zeer content meeSport_Life schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:37:
[...]
[Afbeelding]
Ik ook.
Mooi ook om het verloop te zien.
[Afbeelding]
Ik zat op 65... Totdat ik paar weken terug een sporttest had gedaan. Nu zit ik op het veel realistischere getal van 54 (nadat ik mijn juiste hartslag zones heb ingesteld).Martiveen schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:49:
[...]
De schaal is lastig af te lezen maar zit je nu op 65? Zo ja super lekker bezig man! Zit na anderhalf jaar zwoegen op 63 en ben daar zeer content mee
Onderweg nu naar Hoorn om vanuit daar langs de dijk weer richting het zuiden af te zakken
Garmin FR245M + HRM-RUN
[ Voor 14% gewijzigd door Tinusvolkel op 05-04-2020 10:02 ]

Strava
Uiteraard zoals het in mijn wedstrijdstijl hoort VEEL te snel gestart en dat later moeten bezuren, maar goed. Die tijd staat! En ja, dit is die afstand / tijd die ik eigenlijk uit mijn doelen lijstje had geschrapt voor dit jaar. Toch in mijn hoofd blijven zitten.
Was lekker warm al ook, goed dat we om 9u de start hadden!
65 idd, het absolute getal zegt weinig. Maar de lijn die omhoog loopt geeft wel een verbetering vd conditie aan.Martiveen schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:49:
[...]
De schaal is lastig af te lezen maar zit je nu op 65? Zo ja super lekker bezig man! Zit na anderhalf jaar zwoegen op 63 en ben daar zeer content mee
Omgerekend naar een halve marathon is de tijd van 1u33 (56) naar 1u24 (63) gegaan. Als het nu stabiel rond de 65 blijft, zal 1u23 wellicht mogelijk zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2020 11:32 ]
Echt heerlijk weer om te lopen en dat was ook al wel te merken in het park qua hardlopers.
Strava: https://www.strava.com/activities/3257066495
Ik zie wel dat er hier hele goede tijden zijn neergezet. Ik zie ook dat het evenement gewoon verdwenen is van Strava. Je kunt via je mail er nog geen, maar er is verder dus niks aan te zien dat dit er was - geen leaderboard, niks. Dat is dan weer erg jammer.
Op naar de volgende challenge😄
In de plaats voor het eerst met het volledige gezin gaan lopen. De oudste (10j) zit in een atletiekclub, dus die ging al vaak mee. Maar de jongste (8j) heeft sinds enkele dagen ook de smaak te pakken, en samen toch 5km gelopen (met enkele pauzes tussendoor). 😁
Toch een leuke route. Voor een stuk op wegen waar ik nog niet eerder gelopen had.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Dus ik heb voor Jan Toedeledocus een PR op de marathon gelopen?Poekie schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:51:
Ik ga uiteindelijk zelf niet HM racen zoals m'n plan was maar een rustig kort loopje doen. Heb al een kleine week behoorlijk hoofdpijn. Geen zin om m'n lichaam dan nog meer aan te doen.
Ik zie wel dat er hier hele goede tijden zijn neergezet. Ik zie ook dat het evenement gewoon verdwenen is van Strava. Je kunt via je mail er nog geen, maar er is verder dus niks aan te zien dat dit er was - geen leaderboard, niks. Dat is dan weer erg jammer.
https://strava.app.link/zUx2kEZ0q5
https://strava.app.link/ENj9QVd2q5
Wat een tempo. Hele knappe tijdRudedadude schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:30:
[...]
Dus ik heb voor Jan Toedeledocus een PR op de marathon gelopen?![]()
![]()
Well done!!Rudedadude schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:30:
[...]
![]()
Klein stukje verkeerd gelopen maar qua afstand maakte dat niet uit. Doel was <55 en had de hoop op ergens tussen de 52 en 53 te kunnen halen. Uiteindelijk in 50:19 gelopen volgens Garmin en volgens Strava is mijn 10k record nu 50:16.
Helaas net niet onder de 50 minuten kunnen duiken maar dat wordt dan het doel als de kwart marathon van Rotterdam alsnog gelopen gaat worden in Oktober.
Evenement voorzieningen waren goed, appeltje en koek erna en leuke foto's.
![]() | ![]() | ![]() |
https://strava.app.link/LCTGr1Y3q5
Als onderdeel van Ironman VR1
Aan het begin nog wel fris, dus gelukkig armstukken aangedaan. Die konden later wel uit, wat een heerlijk loopweer.
Zit nu wel met twee blaren, shit!
Rudedadude schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:30:
[...]
![]()
Maar super gefeliciteerd!

Sowieso allemaal PR'en hier wat is dat goed van jullie!

Ik heb nu 21 dagen lopen achter elkaar in de benen. Nog nooit zo fris een marathon gefinished trouwens
Strava bij het praatje
Blijkbaar kan de knie alweer een redelijk tempo aan (4:15/km). Blij dus met de huidige status! Hopelijk denk ik morgenvroeg nog hetzelfde!
Linkje naar Strava: https://strava.app.link/JbcgdGl8q5
Tevens veertien dagen elke dag getraind. Met in totaal 172km waarvan krap 94km deze week gaat ook dat weer de goede kant op.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nice! Knap hoor, kun je nagaan als je echt weer een marathon wedstrijdje kan lopen... zit er waarschijnlijk nog iets extras inRudedadude schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:30:
[...]
![]()
Hier net terug van een 22k loopje, had normaal de halve in berlijn gelopen vandaag dus dit was een vervanging daarvoor. Rustig tempo overigens
Heerlijk weer, maar de eerste helft eigenlijk de hele tijd wind tegen... dat was op een gegeven moment toch echt wel mooi geweest! pfff.
https://www.strava.com/activities/3257920052/
[ Voor 14% gewijzigd door m0ridin op 05-04-2020 14:54 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Garmin FR245M + HRM-RUN
Het lopen zelf ging. Ik ben bewust langzaam vertrokken, en er zitten stukken tussen dat ik 5:20min/km aantikte, wat voor mij bizar traag is. Het zal wel, met nog steeds koppijn op de achtergrond en minder energie dan standaard vond ik het de benen voor elkaar blijven zetten belangrijker dan het tempo. Uiteindelijk de hele afstand van 32km voltooid. Moe, en paracetamol was weer uitgewerkt dus direct vanuit de douche naar bed gegaan. Na nu 2 uur extra te hebben geslapen is de koppijn gelukkig weer weg. De benen voelen prima, hooguit wat moe.
Strava.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Waarom neem je in deze periode (geen wedstrijden en je lichaam heeft de herstelkracht mogelijk nog hard nodig) niet gewoon een dag extra rust?Nat-Water schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:11:
Nou, ik ben inmiddels ook terug van mijn duurloop. En het was een flinke, en een zware. 't begon vannacht al: ik moest uit bed met knallende koppijn, en het effect van water + paracetamol was dat de gehele maaginhoud naar boven kwam. Pas na 3 kwartier woelen weer in slaap kunnen komen, en toen ging om 7 uur de wekker voor de duurloop. Weer paracetamol, en maar eventjes blijven liggen om te kijken hoe het zich ontwikkelde. Het ging wat beter, dus licht ontbeten + nog een paracetamol, extra goed opgewarmd en om 9:30 vertrokken voordat het echt te warm werd.
Het lopen zelf ging. Ik ben bewust langzaam vertrokken, en er zitten stukken tussen dat ik 5:20min/km aantikte, wat voor mij bizar traag is. Het zal wel, met nog steeds koppijn op de achtergrond en minder energie dan standaard vond ik het de benen voor elkaar blijven zetten belangrijker dan het tempo. Uiteindelijk de hele afstand van 32km voltooid. Moe, en paracetamol was weer uitgewerkt dus direct vanuit de douche naar bed gegaan. Na nu 2 uur extra te hebben geslapen is de koppijn gelukkig weer weg. De benen voelen prima, hooguit wat moe.
Strava.
Terechte opmerking. Wedstrijden doe ik sowieso niet aan, ik train hooguit voor mezelf. En ik heb het overwogen om niet te gaan in de ochtend. Daarom sprong ik ook niet om de geplande 8:00 in de schoenen maar pas anderhalf uur later. Ik voelde me domweg goed genoeg om wel te gaan, en dat deed ik dus ook. Normaal als ik me niet helemaal fit voel, gaat het juist na sporten beter. Frisse neus, iets om handen hebben, etc. Vandaag ging het tijdens het sporten niet over.Niku schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:17:
[...]
Waarom neem je in deze periode (geen wedstrijden en je lichaam heeft de herstelkracht mogelijk nog hard nodig) niet gewoon een dag extra rust?
[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 05-04-2020 15:25 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Beterschap in ieder geval uiteraard!Nat-Water schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:24:
[...]
Terechte opmerking. Wedstrijden doe ik sowieso niet aan, ik train hooguit voor mezelf. En ik heb het overwogen om niet te gaan in de ochtend. Daarom sprong ik ook niet om de geplande 8:00 in de schoenen maar pas anderhalf uur later. Ik voelde me domweg goed genoeg om wel te gaan, en dat deed ik dus ook. Normaal als ik me niet helemaal fit voel, gaat het juist na sporten beter. Frisse neus, iets om handen hebben, etc. Vandaag ging het tijdens het sporten niet over.
Vraagje, ik zit er aan te denken een paar extra schoenen te kopen om af te wisselen, raden jullie dat aan?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik ben ook niet perse weggegaan om op tempo te lopen, maar van het een kwam het ander en op een gegeven moment wil je dan ook het tempo niet meer terugschroeven. Qua voorbereiding heb ik alleen gisteren en vandaag m'n routines gevolgd. Verder had ik deze week al 45km in de benen zitten en her en der wat pijntjes. Dus ja, ik ben benieuwd wat er nog meer in kan zitten net wat meer rust vooraf, al heb ik me uiteindelijk vandaag niet ingehouden. Wel tricky dat het met een drinkzak met endurance oplossing lopen zo goed ging, dat brengt me weer aan het twijfelen voor reguliere marathons. En toch heeft die kilo extra ballast ook invloed op het tempo, maar heb ik nu dus wel 42km aan een stuk door gelopen zonder oponthoud van drankposten.m0ridin schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:50:
[...]
Nice! Knap hoor, kun je nagaan als je echt weer een marathon wedstrijdje kan lopen... zit er waarschijnlijk nog iets extras in
Maar euhm, hoe krijg ik deze nou in de Runnersworld?
@racoon Nee, dat zou ik echt nooit doen
Olivier Heimel mailen?Rudedadude schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:58:
[...]
Garmin FR245M + HRM-RUN
En waarom zou je dat niet doen?Rudedadude schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:58:
[...]
Ik ben ook niet perse weggegaan om op tempo te lopen, maar van het een kwam het ander en op een gegeven moment wil je dan ook het tempo niet meer terugschroeven. Qua voorbereiding heb ik alleen gisteren en vandaag m'n routines gevolg. Verder had ik dze week al 45km in de benen zitten en her en der wat pijntjes. Dus ja, ik ben benieuwd wat er nog meer in kan zitten net wat meer rust vooraf, al heb ik me uiteindelijk vandaag niet ingehouden. Wel tricky dat het met een drinkzak met endurance oplossing lopen zo goed ging, dat brengt me weer aan het twijfelen voor reguliere marathons. En toch heeft die kilo extra ballast ook invloed op het tempo, maar heb ik nu dus wel 42km aan een stuk door gelopen zonder oponthoud van drankposten.
@racoon Nee, dat zou ik echt nooit doen
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Juist aan te radenracoon schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:48:
Vandaag heerlijk 5 km gelopen in 33:10, was aardig warm toen ik ging, weinig mensen tegen gekomen.
Vraagje, ik zit er aan te denken een paar extra schoenen te kopen om af te wisselen, raden jullie dat aan?
@Rudedadude
Nou, als ik dat zo hoor zit er zeker meer in het vat (en komt die Runnersworld notering er vanzelf wel als er eindelijk weer een wedstrijdje door gaat. Begreep dat Rotterdam naar eind van het jaar is verplaatst, mooie mogelijkheid dan
@racoon
Ik "gok" dat Rudedadude een beetje sarcastisch was... (Vandaar ook de knipoog aan het einde).
Ik denk dat je weinig mensen in dit topic tegenkomt met slechts 1 paar hardloop schoenen
[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 05-04-2020 16:09 ]
Check out my activity on Strava: https://strava.app.link/5mPuW4vhr5
De lokale krant vond het ook nieuwswaardig in deze tijd van alleen maar droevig nieuws;)
https://www.tubantia.nl/e...n-solo-marathon~a6fc1a4f/
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Voor de duidelijkheid: ik ben een groot voorstander van het afwisselen van hardloopschoenen en redelijk wat mensen in het topic weten dat ik daarbij het wat overdreven aanpak door 25 schoenen in rotatie te hebben. De redenen hiervoor zijn dat het a/ gewoon leuk is om geld in je hobby te steken b/ dat het afwisselen van schoenen je beter bewust maakt van je looptechniek en wat daarin wel of niet voor je werkt en c/ dat verschillende schoenen zorgen voor een verschillende belasting op je spieren, pezen botten en alles wat maar beweegt. Door dat af te wisselen voorkom je overbelasting en dus blessures. En dat is wetenschappelijk aangetoond. En mijn blessureverleden (= nagenoeg geen) strookt hiermee.
Edit: en d/ bepaalde schoenen passen beter bij een specifiek hardloopdoel, zoals duurlopen, tempo, races. Om nog niet te beginnen over trails en schoenen die bij verschillende ondergronden passen vanwege hun profiel of bescherming.
[ Voor 12% gewijzigd door Rudedadude op 05-04-2020 16:37 ]
Wat leuk, congrats! Jammer dat het niet op de officiele manier kan, maar mooi dat je het alsnog op deze manier hebt gedaan. Met supporters en al en op een prachtige dag!dreameater schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:26:
Ook de virtuele hele gelopen van Rotterdam met 'enschede's tintje' :
De lokale krant vond het ook nieuwswaardig in deze tijd van alleen maar droevig nieuws;)
Leuk! Ben wel benieuwd welke "allerlei" apps je nodig had om de route te planner, Runnermaps lijkt me voldoende?dreameater schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:26:
Ook de virtuele hele gelopen van Rotterdam met 'enschede's tintje' :
Afstandmeten.nl voor al uw routes.Arjan90 schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:26:
[...]
Leuk! Ben wel benieuwd welke "allerlei" apps je nodig had om de route te planner, Runnermaps lijkt me voldoende?
[ Voor 6% gewijzigd door m-vw op 05-04-2020 17:44 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Je eigen doelen stellen en je eigen overwinningen behalen, dat is het mooie van hardlopen
Snelheid is relatief tochPoekie schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:10:
@Totrail @Arjan90
Jullie mogen wel bij mij aansluiten loop ik niet meer alleen langzaam
Op zich doe ik het niet slecht voor m'n geslacht en leeftijd. Maar als ik dan bijvoorbeeld een @Nat-Water zie vertellen dat 5:20/km voor hem extreem langzaam is dan voel ik me best langzaam - dat is mijn HM doeltempo voor (inmiddels) november. En daar moet ik nog best voor werken.
Dus ja ik weet dat snelheid relatief is maar ik ben wel vol bewondering altijd de heren hier aan het volgen en voel me echt wel een ander niveau. Een beetje tastbaarder dan de topatleten die aan de olympische spelen meedoen zeg maar.
En @m0ridin wees niet bang - ik loop echt alleen voor mezelf. Tenzij ik de Bata loop dan is t doel sneller zijn dan bepaalde andere studieverenigingen

Ouch, Bata #RIPPoekie schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:58:
[...]
Op zich doe ik het niet slecht voor m'n geslacht en leeftijd. Maar als ik dan bijvoorbeeld een @Nat-Water zie vertellen dat 5:20/km voor hem extreem langzaam is dan voel ik me best langzaam - dat is mijn HM doeltempo voor (inmiddels) november. En daar moet ik nog best voor werken.
Dus ja ik weet dat snelheid relatief is maar ik ben wel vol bewondering altijd de heren hier aan het volgen en voel me echt wel een ander niveau. Een beetje tastbaarder dan de topatleten die aan de olympische spelen meedoen zeg maar.
En @m0ridin wees niet bang - ik loop echt alleen voor mezelf. Tenzij ik de Bata loop dan is t doel sneller zijn dan bepaalde andere studieverenigingenof een keer een Ekiden met Tweakers loop
Als lurker moest ik hier toch eventjes op reageren.
Van alle evenementen die afgelast werden vind ik deze misschien wel het ergste.
Ik denk dat de Bata voor menig hardlopend-student het hoogte punt van het jaar is
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.