Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:18

Secsytime

Automagisch

Calitomnication schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:30:
Ik twijfel nog over de Reebokjes, iedereen hier is wel razend enthousiast over die dingen merk ik :D. Misschien dat ze zich bij Reebook nu achter de oren krabben en zich afvragen waarom er in een tijdsbestek van 2 dagen in 1x zoveel schoenen de deur uit zijn gevlogen ;).

Overigens is mij vandaag iets merkwaardigs opgevallen, overigens totaal niet wetenschappelijk onderzocht bewezen en mogelijk heb ik een gekleurde bril op.

[product-placement]
Ok, ik had vandaag een gekleurde bril op wel de Goodr Silverback squat mobility
[/product-placement]

Maar het lijkt erop dat des te ouder de fietsers worden, des te minder lijkt men zich te houden aan de 1.5m afstand regel. Stelletjes van middelbare leeftijd gaan nog netjes aan de kant, de iets oudere categorie gaat netjes achter mekaar fietsen als ze je zien aankomen. Maar de 70+ categorie lijkt de Rutte speech van 2 weken geleden nog aan het verwerken te zijn en blijven stoïcijns naast elkaar fietsen en verrekken het om ook maar engie cm opzij te gaan. :(. Als je dan aangeeft dat ze niet op 1.5mtr passeren krijg je nog een grote mond terug ook 8)7 |:(
Volgende keer gewoon even hoesten in je mouw, springen ze meteen aan de kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:37
Net nummer 16 van de streak afgewerkt en 10 kilometer gelopen op de... jawel.... Reeboks.

Prima schoentje! Zeker voor dat bedrag. Wel een stuk flexibeler dan dat ik gewend ben. Loop de laatste jaren op de Saucony Guide ISO/Saucony Guide 13 die wat steviger aanvoelen en meer demping bieden voor mijn gevoel. Voor mij, voor zover ik tot nu kan beoordelen, zijn ze prima om tempo's op te lopen. Voor het langere werk is meer demping wellicht toch beter.

(Al hoewel ik nu 210 kilometer verdeeld over 16 dagen achter elkaar in de benen heb zitten dus het kan zijn dat mijn benen sowieso anders voelen en reageren dan normaal :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:36
Ik vind het sowieso heel bijzonder dat zoveel personen een type schoen kopen omdat iemand enthousiast is en de prijs laag.
Er is niets zo persoonlijk als een hardloopschoen.
Ik koop echt ook wel online schoenen, maar dan alleen van het merk en het model (en jaar) van een paar schoenen waar ik dan nu al echt lekker op loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
ArnoutV schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:39:
Ik vind het sowieso heel bijzonder dat zoveel personen een type schoen kopen omdat iemand enthousiast is en de prijs laag.
Er kopen ook hele hordes die een type schoen kopen omdat de absolute top er op loopt en daarvan is de prijs niet eens laag. :+

Voor mij persoonlijk zie ik niet zoveel verschil tussen een schoen online kopen of in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Hoe dan??
Een schoen kan te groot, te klein, te breed, te smal, te strak, te los, te wiebelig, te zacht, te hard, etc etc, zitten/voelen/zijn.

Als ik een winkel 10 modellen pas dan is er soms niet 1 schoen waarop ik zou willen gaan hardlopen, los nog van de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ArnoutV schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:50:
Hoe dan??
Een schoen kan te groot, te klein, te breed, te smal, te strak, te los, te wiebelig, te zacht, te hard, etc etc, zitten/voelen/zijn.

Als ik een winkel 10 modellen pas dan is er soms niet 1 schoen waarop ik zou willen gaan hardlopen, los nog van de maat.
Ik heb “Nike voeten”, andere merken hoef ik niet eens te proberen.. zijn veels te breed. En Nike kun je bijna nergens passen. Dus dan bestel ik ze maar gewoon online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Hoe dan??

Al die dingen doe je op noemt kun je toch ook prima thuis testen? Bevalt het niet, stuur je de schoen weer terug.

Al ben ik zelf stiekem ook gewoon merkvast en weet ik eigenlijk 99% zeker als ik een schoen van dat merk bestel dat ze prima zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Roadman op 31-03-2020 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 14:08
Hoe dan??

Gewoon passen en terugsturen als ze niet lekker zitten inderdaad. Voor mij zitten ze goed, ze zijn iets aan de smalle kant als ik er gewoon op wandel maar met hardlopen had ik daar geen last van. Dit zijn ook gewoon voor mij leuke schoenen voor 'erbij', om een keer af te wisselen met m'n saucony's (waar ik de rest van mn schoenen van heb). Af en toe afwisselen met een ander merk waardoor je iets anders belast zal ook niet slecht zijn denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Secsytime schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:51:
[...]

Ik heb “Nike voeten”, andere merken hoef ik niet eens te proberen.. zijn veels te breed. En Nike kun je bijna nergens passen. Dus dan bestel ik ze maar gewoon online.
Zelf gaat mijn voorkeur ook uit naar NIke, loop eigenlijk alleen maar op Nike ;). Er is èèn ander merk waar ik ook lekker op kan lopen en dat is New Balance. Als je puur op Nike loopt kan ik je de Fuel Cell Rebel ook eens aanraden. Qua maatvoering en pasvorm gelijk aan Nike (zowel in NIke & New Balance 9). Een andere schoen waar ik ook lekker op liep was de New Balance VaZee. Dit een soort van research schoen waar ze maar 1 serie van hebben uitgebracht, daarna de elementen wel in andere lijnen gebruikt (waaronder de Fuel Cell Rebel), maar de VaZee serie is helemaal stopgezet.
Precies 2 jaar terug ben ik eens "vreemdgegaan" en heb ik de Mizuno wave shadow aangeschaft. Die staan nu met 401km op de teller een beetje te verstoffen in de kast. Sterker nog, ik heb ze sinds 15 januari 2019 niet meer aangetrokken.

Bij ons in de loopgroep zijn de meesten ook helemaal lyrisch over de Kinvara. Iedereen loopt erop, iedereen vindt 'm geweldig. Tijdens een clinic bij Run2Day heb ik er een paar kilometer op mogen lopen en was niet enthousiast. Dus wat dat aangaat deel ik je mening van eerst passen en als ze bevallen meenemen. Bij Nike (& New Balance) weet ik gewoon dat het (in 90% van de gevallen) goed zit. Bij andere merken ben ik iets terughoudender :).

En natuurlijk kun je bestellen en terugsturen, maar ik ben niet zo van die Zalando/Wehkamp houding van; we bestellen een shirt in 25 kleuren, houder er 1 en de rest gaat retour mentaliteit ;). (ok, beetje gechargeerd weergegven, geef het toe :> :> )
Roadman schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:47:
[...]

Er kopen ook hele hordes die een type schoen kopen omdat de absolute top er op loopt en daarvan is de prijs niet eens laag. :+

Voor mij persoonlijk zie ik niet zoveel verschil tussen een schoen online kopen of in de winkel.
Er zijn ook hordes die kopen een Red Bull jack en verwachten vervolgens dat ze Spa Francorchamps kunnen winnen :+
en ja, dat woord heb ik moeten Googlen

[ Voor 19% gewijzigd door Calitomnication op 31-03-2020 18:22 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Calitomnication schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:30:
Ik twijfel nog over de Reebokjes, iedereen hier is wel razend enthousiast over die dingen merk ik :D. Misschien dat ze zich bij Reebook nu achter de oren krabben en zich afvragen waarom er in een tijdsbestek van 2 dagen in 1x zoveel schoenen de deur uit zijn gevlogen ;).

Overigens is mij vandaag iets merkwaardigs opgevallen, overigens totaal niet wetenschappelijk onderzocht bewezen en mogelijk heb ik een gekleurde bril op.

[product-placement]
Ok, ik had vandaag een gekleurde bril op wel de Goodr Silverback squat mobility
[/product-placement]

Maar het lijkt erop dat des te ouder de fietsers worden, des te minder lijkt men zich te houden aan de 1.5m afstand regel. Stelletjes van middelbare leeftijd gaan nog netjes aan de kant, de iets oudere categorie gaat netjes achter mekaar fietsen als ze je zien aankomen. Maar de 70+ categorie lijkt de Rutte speech van 2 weken geleden nog aan het verwerken te zijn en blijven stoïcijns naast elkaar fietsen en verrekken het om ook maar engie cm opzij te gaan. :(. Als je dan aangeeft dat ze niet op 1.5mtr passeren krijg je nog een grote mond terug ook 8)7 |:(
Jammer dat Goodr niet over mijn bril past en m'n hoofd er iets te klein voor is als ik lenzen draag (ik heb een zonnebril uit het kinderassortiment...) maar ze zijn inderdaad mooi :) Als m'n vriend een nieuwe zonnebril nodig heeft ging ik er sowieso al een aan hem aansmeren, maar wellicht dat ik hem beter kan overtuigen met 'Calitomnication heeft hem ook!' en dan is t van 'wie?!' :*)

Mijn ervaring is dat vooral e-bikers (en ja, volgens mij eigenlijk ook het gros wel echte ouderen) zich weinig aantrekken van de welke fatsoensnorm dan ook en de coronaregels in het bijzonder. Ik liep laatst op een 2m brede stoep naast het fietspad netjes tegen de bebouwing aan omdat ik een kindje en haar ouder op het fietspad voorbij ging, daarna ging ik terug naar het midden van de stoep. Kwam er een idioot op een e-bike over de stoep tussen ons door, reed me nog bijna aan ook want ik hoorde hem niet aankomen en nee, op de stoep kijk ik niet achteruit of het veilig is terug te lopen naar mijn oorspronkelijke positie.
Vervolgens moest ie bij het stoplicht wachten en waren ze daar alle drie tegelijk >:)
Helaas was ik te langzaam anders had ik m gevraagd of die minuut uitpuffen bij het stoplicht het waard was om over de stoep binnen 1.5m van een kleuter te komen op z'n pedelec (en mij bijna aan te rijden, maar het was een KINDJE met duidelijk net geen zijwieltjes meer die ga je sowieso niet als een idioot voorbij).

Ook bij straathoeken waar je niet de hoek om kan kijken zijn het vooral e-bikers die zeer strak afsnijden, ondanks dat er nu nogal laaghangende zon kan zijn, je afstand van elkaar moet houden én je gvd niet over een stoep moet fietsen. Adem in, adem uit.

Vandaar dat ik me toen maar heb voorgenomen om me vooral met leuke dingen bezig te houden tijdens het lopen (zoals vogeltjes, konijntjes, lieve hondjes (die andere kom ik gewoon even niet in de buurt, is meer richting werk), hoe de zon de rijp doet veranderen in diamantjes en hoeveel vriendelijke mensen me nu opeens allemaal groeten :D).
ArnoutV schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:39:
Er is niets zo persoonlijk als een hardloopschoen.
Ik koop echt ook wel online schoenen, maar dan alleen van het merk en het model (en jaar) van een paar schoenen waar ik dan nu al echt lekker op loop.
Ik heb hele neutrale voeten (ofzo) want neutrale schoenen lopen eigenlijk altijd wel prima. Meestal keur ik schoenen af omdat ze op dat moment gewoon niet de gaafste kleur hebben van de schoenen waar ik uit kan kiezen of omdat de drop te veel lijkt op een van andere twee paar die ik rouleer (ik heb nu Topo, On en Asics, 3, 7 en 12mm drop. Nu komt daar een reebook met 9mm bij en de Ons zijn over een 200km ongeveer op). Voor €40 wil ik dan wel een gokje wagen, en hey, lichtblauw! Cewl!

[ Voor 12% gewijzigd door Poekie op 31-03-2020 18:25 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-08 15:32
Hier ook vooral Nike, maar ik zat er aan te denken nieuwe schoenen te kopen en toen kwamen deze voorbij waar ik ook zat positieve verhalen over vond...

En tja, deze waren alles bij elkaar 40 euro en in de winkel kom ik meestal al snel op 120-140 uit dus dan is het zeker de gok waard.

Bij mij zitten ze vooral voor wel wat ruim (maat 41, nike neem ik altijd 42). Nu vraag ik me af of een maat kleiner weer niet TE klein zou zijn, weet ook nog niet of dit TE ruim is.

Sowieso zijn ze nu weer 60-70 euro dus om nou een maat kleiner na te bestellen (of te ruilen en erachter te komen dat de grotere toch beter was).

Misschien morgen in huis gewoon maar even dragen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:19
Ben voor het eerst de 200km in een maand voorbij, lang leve thuiswerken en wat meer tijd over hebben! Net afgesloten met een zeer rustige duurloop van 12,87 km om op een maandtotaal van 214,9 km uit te komen. I'm a happy camper!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-08 16:18
Calitomnication schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Zelf gaat mijn voorkeur ook uit naar NIke, loop eigenlijk alleen maar op Nike ;). Er is èèn ander merk waar ik ook lekker op kan lopen en dat is New Balance.
Heel herkenbaar. Ik heb jarenlang op Nikes gelopen. In de tussentijd nog een paar Brooks, Saucony en Newton geprobeerd, maar die pasten niet zo fijn.
Nu loop ik op New Balance 890v6 en die zitten heerlijk. Ter afwisseling Hoka Cliftons en die zitten redelijk.
Asics Dynaflyte 2 zaten mij ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:44

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Eerst Asics gehad en daarna 2x NB. Tussendoor Mizuno, maar dat was voor mij echt een miskoop.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-08 15:53
Ik moet het nu van m'n fietsen hebben. Nog steeds last van de pees onder m'n voet. Dus besloten maar wat extra looprust te nemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

Hoe dan??

Ik heb me ook verbaasd :) Nu ben ik inmiddels erg goed geworden in het lezen van reviews en op basis daarvan bepalen of iets wat voor me is. Ik heb het andersom met @Calitomnication : Nike en New balance is te smal voor me. Ik heb me suf gezocht naar de Rebels in breedtemaat 2e, maar die hadden ze zelfs in de flagshipstore in London niet op voorraad toen ik daar was en de zolen van die schoen zijn in het normale model smaller dan mijn voet.

Er zijn ook zat schoenen die ik hier niet zou noemen, omdat mijn voorkeur ligt bij minimaal, zerodrop en breed. Maar deze zijn redelijk conventioneel, komen goed uit reguliere reviews en het leek me dus dat ze een bredere doelgroep zouden kunnen aanspreken. En dat blijkt tot nu toe :)

Ik heb deze maand afgesloten met 318km, een nieuw alltime high maandrecord. Maar wat echt telt is dat ik bovenaan sta in de hardloopranking van de Tweakers garmin club :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 31-03-2020 19:48 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:47
Net het laatste loopje van deze maand gedaan. De teller is geëindigd op 269km deze maand. Niet slecht, zeker niet als je bedenkt dat ik de 1e week van Maart nog in Rusland zat en niet kon hardlopen ;). In dat opzicht is de huidige semi-lockdown een zegen. Normaal ben ik 50% van de tijd voor mijn werk in het buitenland.

Leuk ook om de progressie sinds Januari te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JOaM7Ut.png

Nu nog 2 weken even flink oppompen, en daarna 2 weken wat afbouwen voordat we de 42km gaan proberen!

Anyway, vandaag 17km geintervald. Na vorige week toch wel last te hebben van mijn hielen voelden de benen vandaag weer goed en fris aan. Zonnetje op het bolletje, zacht windje erbij. Heerlijk gelopen :)

Strava

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 31-03-2020 20:21 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Zojuist de laatste training van maart erop zitten. Helaas kom ik net 100km tekort voor de 400 die ik eigenlijk had willen doen.

Komende maand zal ik de 400 waarschijnlijk ook niet gaan halen. April valt net in in de eerste vier weken van mijn zes weken tempo schema. En tempo en lange afstand gaan helaas niet samen.

@Calitomnication die 70 plussers rijden toch allemaal op elektrische fietsen? Je weet toch wel dat doe ook een onzichtbaar anti corona schild hebben hè ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08

sebasd

loopt op espresso

Zo, de eerste (bijna 11) kilometers van april zitten er weer op. Vroeg de wekker gezet en lekker in de kou naar buiten. Het was nog bijna postapocalyptisch stil. Heerlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
sebasd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 06:41:
Zo, de eerste (bijna 11) kilometers van april zitten er weer op. Vroeg de wekker gezet en lekker in de kou naar buiten. Het was nog bijna postapocalyptisch stil. Heerlijk :)
Lekker!
Ik wacht vandaag nog even op het zonnetje (en een temperatuur boven 0 ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 11:11
Webgnome schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:10:
net 100km tekort voor de 400 die ik eigenlijk had willen doen.
Dat is 25% hé :9 Maar 300 is nog netjes, ik doe het je niet na!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Nat-Water schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:07:
Net het laatste loopje van deze maand gedaan. De teller is geëindigd op 269km deze maand. Niet slecht, zeker niet als je bedenkt dat ik de 1e week van Maart nog in Rusland zat en niet kon hardlopen ;). In dat opzicht is de huidige semi-lockdown een zegen. Normaal ben ik 50% van de tijd voor mijn werk in het buitenland.

Leuk ook om de progressie sinds Januari te zien :)

[Afbeelding]

Nu nog 2 weken even flink oppompen, en daarna 2 weken wat afbouwen voordat we de 42km gaan proberen!

Anyway, vandaag 17km geintervald. Na vorige week toch wel last te hebben van mijn hielen voelden de benen vandaag weer goed en fris aan. Zonnetje op het bolletje, zacht windje erbij. Heerlijk gelopen :)

Strava
Zo te zien bouw jij niet op volgens de 10% regel :+ :+

Zonder gekheid, dat is een echt serieuze progressie, 269km in 1 maand is best wel veel :).
Ben je serieus niet bang dat je toch niet gaat overbelasten? Van 184 naar 269 is een serieuze sprong :)

tips voor New York

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik zie jullie allemaal opeens gigantische sprongen maken en voor de mensen die opeens elke dag lopen - toen ik daar mee begon waren mijn off days een km of 2-3. Niet 10+. Passen jullie wel op voor overbelasting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Poekie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:31:
Ik zie jullie allemaal opeens gigantische sprongen maken en voor de mensen die opeens elke dag lopen - toen ik daar mee begon waren mijn off days een km of 2-3. Niet 10+. Passen jullie wel op voor overbelasting?
Mijn extra dagen bestaan louter uit herstelloopjes waarbij ik mijn hartslag zo rond (liefst onder) de 120 bpm probeer te houden. Maar zeker niet onbelangrijk om overbelasting in de gaten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

120 bpm? Ik zou niet weten hoe ik moet lopen om zo laag te blijven :D

Laagste voor mij tot nu toe was afgelopen zondag, 4,4 km op 5:52/km, met gemiddelde hartslag van 143 en piek 149.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 12:30
Gisteravond nog even met m'n vrouw op pad geweest voor haar 7e C25K lesje (https://www.strava.com/activities/3239572479) en daarna zelf nog een heel rustig rondje uitgelopen (https://www.strava.com/activities/3239741701) buiten de bebouwde kom.
Het begon al flink te schemeren en de meeste lopers die ik tegenkwam hadden netjes verlichting, maar ik kwam er toch weer eentje tegen volledig in het zwart zonder enige vorm van verlichting. Levensgevaarlijk op zo'n smalle 60km weg.
Ik heb hem er via Strava - lang leve Flybys - toch maar even op geattendeerd. Hopelijk doet ie er wat mee.

Maart trouwens afgerond met 253 km op de teller. Dat lijkt er weer op :)
Zr40 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:53:

Laagste voor mij tot nu toe was afgelopen zondag, 4,4 km op 5:52/km, met gemiddelde hartslag van 143 en piek 149.
120 is voor mij ook wel heel erg laag. Met dat C25K lesje van gisteren had ik een max van 120 ongeveer, maar dan moet ik rond de 6.30-6.40 lopen. Dat is toch wel serieus langzaam..

[ Voor 30% gewijzigd door InZane op 01-04-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Calitomnication schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:30:
[...]

Zonder gekheid, dat is een echt serieuze progressie, 269km in 1 maand is best wel veel :).
Ben je serieus niet bang dat je toch niet gaat overbelasten? Van 184 naar 269 is een serieuze sprong :)
Tot nu toe nergens langdurige last van. Ik volg ook maar gewoon mijn schema he, dus ik hoop dat daar wat intelligentie achter zit :P

Als ik ergens last van heb is dat ik soms te snel loop, en dat veroorzaakt soms wat pijntjes. Dat is het enige waar ik voor moet uitkijken. Verder doe ik op de dagen dat ik niet hardloop core-oefeningen en extra rek/strek oefeningen. Dat verlicht eventuele vermoeidheid. Vroeger (voor het corona-tijdperk) deed ik naast het hardlopen nog aan waterpolo, en was ik feitelijk 7 avonden per week aan het sporten. Het is juist wat rustiger voor mijn lichaam tbh.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 01-04-2020 09:06 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Calitomnication schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:30:
[...]

Ja daar ben ik wel bang voor. En ik heb ook met mijn trainer afgesproken dat ik in deze tempo periode er extra op ga letten. Als dingen echt niet gaan of ik begin ergens last van te krijgen dat ik dan op dat moment besluit om wel of niet door te gaan. Zo zal ik waarschijnlijk komende zondag de lange duurtraining gaan skippen of korter maken dan ik gewend ben

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 01-04-2020 10:24 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Nat-Water schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:04:
[...]

Tot nu toe nergens langdurige last van. Ik volg ook maar gewoon mijn schema he, dus ik hoop dat daar wat intelligentie achter zit :P

Als ik ergens last van heb is dat ik soms te snel loop, en dat veroorzaakt soms wat pijntjes. Dat is het enige waar ik voor moet uitkijken. Verder doe ik op de dagen dat ik niet hardloop core-oefeningen en extra rek/strek oefeningen. Dat verlicht eventuele vermoeidheid. Vroeger (voor het corona-tijdperk) deed ik naast het hardlopen nog aan waterpolo, en was ik feitelijk 7 avonden per week aan het sporten. Het is juist wat rustiger voor mijn lichaam tbh.
Op een forum is het natuurlijk lastig, ik ken je persoonlijk niet en wil ook niet overkomen als de betweterige poster hier.

Het schema dat wij volgen is gebaseerd op 4 aanbevolen trainingsdagen waarbij de maandag als extra 5e dag kan worden meegepakt, meestal staat hiervoor een rustige duurloop van 12km. Wij hebben wel het advies gekregen om, als wij deze training willen gaan draaien, deze rustig en geleidelijk op te bouwen omdat je lichaam moet wennen aan deze extra activiteit en omvang.
Ter vergelijking, op basis van 4 trainingen per week draaien wij rond de 200/210km per maand (50/60km per week). De extra 12km per week zouden dus 50km per maand extra opleveren, waarbij wij al gewaarschuwd worden om op te passen voor overbelasting. De stijging die jij nu maakt is wel extreem groot.
En 7 dagen per week sporten is natuurlijk top, echter is de vorm van belasting compleet anders. Bij ons op de club zijn een aantal mensen van onze groep, waar het niveau toch vrij hoog ligt, naar een specialistische groep overgestapt. Hierbij lag de belasting & omvang iets hoger. Er werd sneller gelopen, harder getraind, meer focus op andere loophouding. Gevolg hiervan was dat een aantal mensen, die die-hard loper waren, toch geblesseerd zijn geraakt door deze nieuwe trainingsmethode. Ze hadden er beter rustig in kunnen rollen in plaats van cold turkey van de ene op de andere dag de belasting omhoog te gooien :).

In dit draadje zitten een aantal die-hard posters die al een aantal draadjes/jaren meegaan. Door de jaren heen hebben wij veel mensen voorbij zien komen die vanuit het niets in 1x heel intensief zijn gaan hardlopen. Vaak hebben wij hebben gewaarschuwd voor de sluipmoordenaar genaamt "overbelasting" en waarbij we helaas vaak gelijk hebben gekregen. Kijk naar de reactie van @Poekie, ze zegt eigenlijk hetzelfde (in minder woorden).

Dat wil niet zeggen dat jij gegarandeerd een blessure gaat krijgen! Sterker nog, ik hoop van harte dat je lekker blessurevrij kunt blijven lopen. Nogmaals, ik ken je niet persoonlijk en ook je sportverleden niet. Echter voldoet de stijging in je schema aan wat wij in het verleden meerdere keren voorbij hebben zien komen en ook echt fout hebben zien gaan.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Calitomnication schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:46:
[...]

Op een forum is het natuurlijk lastig, ik ken je persoonlijk niet en wil ook niet overkomen als de betweterige poster hier.
De sprong in de tabel die ik zie is wel erg groot en ik denk voor de meeste sporters een risico. Eens wat je zegt dat ieder mens anders is, maar in een forum als dit wil je denk ik ook wat feedback krijgen als je dit soort gegevens deelt met de rest.

Zelf ben ik wel van de (ongeveer) 10% verhoging per week. Momenteel kom ik terug van een blessure en dit is volgens veel ervaren sporters en trainers wel een vuistregel. Ja, het duurt maanden voor je weer op een duurloop zit van 2 uur of meer. Maar de opbouw in het begin is o zo belangrijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfAf4noY_kJ-JPYbb9-n7lFyZz0=/f/image/98ByLn7eyqyxTYfoMaLenfIB.png

Sprong? Welke sprong :X

Januari: 167.6km
Februari: 53.4km
Maart: 229.4km

Tot nu toe nog nergens last van, maar probeer me zelf wel te temperen om in een keer teveel te gaan lopen.

Last.fm
Films!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Conservatiever is beter dan agressief maar de 10%-regel is bedoeld voor lopers die naar een nieuw volume gaan. Als je terugkomt van een pauze (zware wedstrijd, kleine blessure, enz) dan kun je meestal vrij snel terug naar de gemiddelde omvang die je de afgelopen maanden liep. En vanaf daar weer rustig opbouwen.

En dan geldt natuurlijk ook daar de nodige wijsheid: 10% van 40km is heel iets anders dan 10% van 90km.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47

polthemol

Moderator General Chat
Roadman schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:48:
[...]

Mijn extra dagen bestaan louter uit herstelloopjes waarbij ik mijn hartslag zo rond (liefst onder) de 120 bpm probeer te houden. Maar zeker niet onbelangrijk om overbelasting in de gaten te houden!
ik denk dat je ook rekening moet houden met je pezen/spieren. Je hart en longen passen zich vrij rap aan, pezen zijn daar absoluut neit zo snel mee, daar zit de kans op overbelasting. Ook met een herstelloop blijf je 'beuken' op die onderdelen dus ik betwijfel of je echt je herstel ermee gaat bevorderen als je het volume immens hard omhoog gooit.

Dat gezegd zijnde: het is ook hoe je voor de rest trained naast het rennen. Ik gebruik heir mijn krachttrainingen, wat yoga en roeien/fietsen als herstel (wat in de praktijk vooral voor aardig wat progressie zorgt conditioneel). Wat ik nu de laatste maanden begin te merken is dat ik veel meer spierkracht begin te krijgen in bovenbenen/kuiten/rug en het rennen daardoor makkelijker gaat. Niet alleen conditioneel dus, maar ook qua hoeveel kracht ik kan zetten en hoe lang ik een correcte postuur kan aanhouden.

Deze maand heb ik afgesloten met een 225km op de teller, met komende zondag mijn eerste keer een marathonafstand (in trail) rennen. Ik probeer wel een significant deel van mijn km's te maken op trails/onverharde grond, omdat het toch scheelt qua impact als je omhoog gaat met volume.

[ Voor 37% gewijzigd door polthemol op 01-04-2020 10:58 . Reden: aanvulling ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

TheDude84 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:43:
[...]

De sprong in de tabel die ik zie is wel erg groot en ik denk voor de meeste sporters een risico. Eens wat je zegt dat ieder mens anders is, maar in een forum als dit wil je denk ik ook wat feedback krijgen als je dit soort gegevens deelt met de rest.

Zelf ben ik wel van de (ongeveer) 10% verhoging per week. Momenteel kom ik terug van een blessure en dit is volgens veel ervaren sporters en trainers wel een vuistregel. Ja, het duurt maanden voor je weer op een duurloop zit van 2 uur of meer. Maar de opbouw in het begin is o zo belangrijk :)
Als je tussen de regels doorleest is dat wat er ook staat ;). Alleen gebruik ik de Mark Rutte strategie en ga posters hier niet betuttelen. Iemand post een verhaal, daar geef ik een reactie op met een onderbouwing en praktijkvoorbeelden. Vervolgens is het eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te doen. Dat kan zijn in de vorm van; top advies, dat neem ik ter harte. Maar dat kan ook zijn; leuk verhaal, lekker kort ook, mijn conditie is gewoon top, ik ga vrolijk door en "anderen" krijgen die blessures wel.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:51:
[...]

Dan heb ik anti-nike voeten, ze hebben geen enkel model dat breed genoeg is. Ik heb alles een aantal jaren geleden laten opmeten.

Op zo'n mooi apparaat gelopen en gerend om te zien hoe mijn voeten landen en de conclusie was dat Asics Cummulus een passend model zou zijn. Wat die persoon in kwestie niet wist is dat ik al drie jaar op dat type schoen liep (niet eens hardlopen) omdat die bij het passen het beste pasten en lekkerste liepen.

Sindsdien bestel ik blind elk jaar twee paar maat 12; ik pas nooit meer schoenen. Als ik veel loop is dat niet genoeg en ga ik soms nog even snel een winkel in om te kijken of ze nog een paar hebben staan. Ook altijd zonder passen.

Als het goed is moet je het niet veranderen :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2020 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
@Calitomnication Ik ga niet je hele bericht quoten voor de sake dat je anders weer halve pagina moet doorscrollen :p. Ik zie het niet als betweterig, trouwens.

Het wordt een beetje een 'ik bak' zo, maargoed:

Allereerst: ik weet hoe overbelasting voelt. Ik heb er in het verleden vaak genoeg langer uitgelegen met overbelastingsklachten. Als je weet hoe dat voelt, leer je ook kennen waar de grenzen liggen en wanneer het genoeg is. Daar waak ik voor, en hetgene waar ik nu vooral mee bezig ben tijdens het lopen is luisteren naar het lichaam om te voorkomen dat ik te ver ga (afgezien van genieten van het lopen zelf, natuurlijk). Ik keer liever om met dan een week pauze als het niet goed voelt, dan dat ik mijn rondje afmaak en mezelf in de kreukels loop. Een gloryrun doen is voor niemand indrukwekkend.

Over andere sporten ernaast doen ben ik het gedeeltelijk met je eens. Ja, de belasting is anders, maar slechts gedeeltelijk. Gedeeltelijk ook niet. Bij zowat elke sport gebruik je toch ook echt je benen, en zet je daar ook kracht op. Ook bij een relatief 'lichaamsvriendelijke' sport, zoals zwemmen. Hierdoor geef je ze domweg minder rusttijd. Dat is merkbaar.

Verder is belast ik nu minder de spieren in mijn armen / schouders dan voorheen. Hoewel mijn medische kennis niet veel verder gaat dan pleisters plakken, lijkt het mij dat als een lichaam zich kan focussen op specifieke plek (benen) ipv meerdere plekken dit het herstel bevordert. Zo voelt het iniedergeval. Again, N=1.

Ik loop trouwens al sinds januari al 4 dagen in de week, en voor die tijd 3 dagen in de week. Dus een stijging van niks naar alles is het niet. Ik loop ook geen extra dagen sinds januari, en dus nog steeds 'maar' 4x in de week.

Als ik even door de afgelopen maanden blader, zie ik dat ik in Februari heel veel intervallen deed. Veel relatief korte sprintjes, maar ook langere sprinten. In maart begon het toch meer richting duurlopen te gaan. Dat zou een gedeelte van de stijging kunnen verklaren. Het vervelende is dat puur het vergelijken van kilometers hierdoor vrij weinig zegt. De belasting is immers anders bij dergelijke trainingen. (Dan blijft het trouwens een hoge stijging als ik trouwens weer de maand daarvoor erbij betrek.)

Waar het allemaal exact aan ligt weet ik niet precies. Maar ik waak voor blessures iniedergeval. Hoewel het huidige doel wel de marathon is, is het uberhaupt kunnen lopen het belangrijkste.

Tot nu toe voelt alles nog iniedergeval goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 01-04-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sv3n schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:50:
[Afbeelding]

Sprong? Welke sprong :X

Januari: 167.6km
Februari: 53.4km
Maart: 229.4km

Tot nu toe nog nergens last van, maar probeer me zelf wel te temperen om in een keer teveel te gaan lopen.
Hah, dat ken ik. Ik ben vorig jaar september serieus begonnen met hardlopen, nadat ik een paar jaar serieus overgewicht had en dat eindelijk grotendeels kwijt was.

Begonnen met twee keer per week 5km en twee keer per week krachttraining in de sportschool. In januari was het drie keer per week 6km en twee keer krachttraining. En nu zijn de sportscholen dicht dus dan moet je wat: 3x per week 6km en 2x per week 8-9km. Nog steeds aan het opbouwen, volgende week wil ik het opschroeven naar 2x per week 10km.

Meer kilometers is conditioneel geen probleem, ook na die 8km heb ik het gevoel dat ik nog wel even door kan, maar nu is het herstel geen probleem en kan ik 5x per week lopen. Ik vrees dat als ik het te snel opvoer ik dat niet volhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
Je hart/long systeem ontwikkelt zich het snelst, gevolgd door de spieren.
Grootste gevaar zijn de aanhechtingen, pezen, gewrichten, deze hebben heel veel meer tijd nodig om zich aan te passen aan oplopende belasting.
En vaak komt een overbelasting van 1 van die 3 systemen voor je gevoel uit het niets, het is er ineens.
Midden tijdens een training of ineens op een ander moment.
Gevolg, meestal dagen/weken niks doen om dit weer te laten genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21
Ik probeer sinds december de 200+ vast te houden. Dat lukt heel aardig:

December: 238km
Januari: 192km (+ 1 week wintersport)
Februari: 125km (+ 1 week alpine-klimmen en twee tapering-momenten ivm wedstrijden (die uiteindelijk vervielen)
Maart: 280km

Kortom: met een voor mijn doen absurde Maart-maand (20 runs, 14km gemiddeld) heb ik de februari-dip gecompenseerd, mijn jaartotaal staat nu op 597km dus gemiddeld mooi op 200 ;)

@Poekie Maar gelijk wat betreft overbelasting-gevaar, goed om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:40:
[...]

Hah, dat ken ik. Ik ben vorig jaar september serieus begonnen met hardlopen, nadat ik een paar jaar serieus overgewicht had en dat eindelijk grotendeels kwijt was.

Begonnen met twee keer per week 5km en twee keer per week krachttraining in de sportschool. In januari was het drie keer per week 6km en twee keer krachttraining. En nu zijn de sportscholen dicht dus dan moet je wat: 3x per week 6km en 2x per week 8-9km. Nog steeds aan het opbouwen, volgende week wil ik het opschroeven naar 2x per week 10km.

Meer kilometers is conditioneel geen probleem, ook na die 8km heb ik het gevoel dat ik nog wel even door kan, maar nu is het herstel geen probleem en kan ik 5x per week lopen. Ik vrees dat als ik het te snel opvoer ik dat niet volhoud.
het lijkt me ook de meest zinnige manier om te trainen: dat je na je training nog het gevoel hebt wat km's te kunnen maken. Trainen tot aan falen is vrij pointless omdat je hersteltijd dan immens hard omhoog vliegt en je op het laatste hooguit wat aan je karakter trained dan je conditie.

Naast je rennen: krachttraining kun je thuis ook prima doen. Met wat gymelastieken, een yogamatje en een paar gewichten of een trx-band kom je gigantisch ver en het helpt je ook nog eens met je rennen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Nat-Water Ben het deels met je eens :). Neem voetbal als voorbeeld, een sport waarbij rennen een onderdeel is. Vaak maken mensen de vergelijking; ik voetbal, dus ik loop met gemak 10km. Veel mensen doen dat ook, echter is de belasting op je lichaam, ondanks dat je dezelfde beweging maakt, compleet anders. Voetbal is meer explosief over relatief korte afstand. Maar zodra de bal niet in je bezit is kun je wandelen, dribbelen om te herstellen. Hardlopen is een repeterende beweging over een lange afstand.

Dat stuk van "in 1x gaan lopen" had ik inderdaad tussen haakjes willen zetten omdat dit niet specifiek voor jou was, maar meer in zijn algemeenheid.

Het vergelijken van kilometers zegt in het geval van een duursport, wat hardlopen is, eigenlijk alles. Omdat je van kort, explosief werk naar lange duur gaat. Waarbij je vaak een andere loophouding aanneemt, je gebruikt andere spieren. Spieren/pezen worden over een langere periode belast en daar zit nu net het gevaar. Overbelasting is een sluipmoordenaar en als je 'm voelt ben je te laat.

Ter vergelijking; als je mij nu op een wielrenfiets zou zetten met de opdracht om een rondje van 90km te gaan doen, dan zou ik ook stuk gaan. Waarom? Andere spieren, veel meer kracht vanuit je bovenbenen. Ondanks het feit dat ik toch wel een vrij goede conditie heb en qua hardlopen goed vooruit kom :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
polthemol schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:52:
[...]

ik denk dat je ook rekening moet houden met je pezen/spieren. Je hart en longen passen zich vrij rap aan, pezen zijn daar absoluut neit zo snel mee, daar zit de kans op overbelasting. Ook met een herstelloop blijf je 'beuken' op die onderdelen dus ik betwijfel of je echt je herstel ermee gaat bevorderen als je het volume immens hard omhoog gooit.
Ik ben gewend om weken van 80 km te lopen :) Dat volume breng ik nu nog wat omhoog, denk gemiddeld over de laatste 2 weken nu 90 kilometer per week. En dat verspreid over 7 keer lopen. Ik loop daarbij ook niet altijd op hetzelfde tijdstip. De herstellopen doe ik nu rond 06:00 in de ochtend. Waarna ik de volgende training pas in de loop van de middag op de volgende dag doe. Zo zit er effectief (zelfs meer dan) 24 uur rust tussen.
Zr40 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:53:

Mijn piek is dan ook niet zo hoog... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Roadman op 01-04-2020 12:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja hoor. Loop ik voor het eerst met die Reeboks, zet ik gewoon een nieuwe PR. 3,76 km in 19:09, oftewel 5:06/km.

Waar komt dat nou door? Ik kan natuurlijk de schoenen aanwijzen, maar wellicht heb ik vannacht goed geslapen of gisteren goed gegeten of de wind stond goed of de zon scheen of ik had gewoon goede zin :P

Volgens Smashrun had ik de hoogste gemiddelde cadans ooit, 165 spm. Eergisteren liep ik hetzelfde stuk met 162 spm.

Strava

Dan de schoenen zelf. Ze voelen een beetje smal, zeker wanneer ik mijn Injinji sokken gebruik. Die zijn wat dikker. :P Maar tijdens het lopen merk ik er weinig van. Ik weet nog niet of ik er races mee ga lopen, maar in ieder geval de sub-5k afstanden doen ze goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Ik heb ze ook binnen! Lijken idd smal en ze vallen iets groter dan mijn Asics en Brooks. Maar aangezien ze vrij smal zijn, denk ik dat een maat kleiner te krap zou zijn geworden. Ik ga er morgen een rondje op lopen.

@Calitomnication: dank voor de zombiebadge!

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 21:45
Zo, gisteravond na weer een dag thuiswerken moest ik er ff uit. Om 18u was het hartstikke rustig buiten en opzettelijk de wat bredere wegen/fietspaden buiten de bebouwde kom genomen. Ruim 13km gelopen met 5x 1km in zone 3 == 5:00/km.

Zag na thuiskomst dat ik in maart precies over de 100km heen ben gegaan. :) Na de Asselronde 25km in februari wat gekwakkeld met knieklachten, maar dat lijkt toch wel verleden tijd.
Daarbij helpt het wel om geen doelen te hebben en geen wedstrijden in het vooruitzicht; ik loop wanneer ik zin heb en hoef geen tijd of afstand vol te maken. Tempo's gaan daarnaast wat langzamer.
Al zolang geen wedstrijdje gaat wel een beetje jeuken, ik ga eens overwegen om op een rustig moment helemaal in mijn uppie 3000m voluit te gaan lopen op de atletiekbaan..

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
estorino schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:27:
Al zolang geen wedstrijdje gaat wel een beetje jeuken, ik ga eens overwegen om op een rustig moment helemaal in mijn uppie 3000m voluit te gaan lopen op de atletiekbaan..
Ja zeg dat wel, ik wil nog steeds die 5km onder de 20 minuten. Had daar dezevorige maand 2 baanloopjes voor gepland en ik had ook al een haas achter de hand, maar helaas.
De baan kom je hier niet op trouwens. Die is afgesloten met hekken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

AppieR schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:56:
Ik heb ze ook binnen! Lijken idd smal en ze vallen iets groter dan mijn Asics en Brooks. Maar aangezien ze vrij smal zijn, denk ik dat een maat kleiner te krap zou zijn geworden. Ik ga er morgen een rondje op lopen.

@Calitomnication: dank voor de zombiebadge!
O+ O+

Sinds een paar dagen merk ik dat ik een nieuwe hobby heb, op Strava een club openen waar ik lid van ben en mensen kudo's geven voor hun activiteiten. Best een vermakelijke bezigheid :).

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:06

racoon

mooowwww

Net maar ff 5km in 35:35 gelopen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nat-Water
Hm, Marathon van Leiden heeft een voorzichtige nieuwe datum doorgegeven - 21 en 22 november. Dus dat wordt i.p.v. korte broek lekker in pietenpak gaan lopen <+:)

Je kan op de orginele datum, 10 mei, nog een virtuele race doen. Kost 1.95, en die is dan maximaal 10 kilometer, en niet 21/42km want:
Wij hebben goed geluisterd naar onze minister-president en mogen dus een luchtje scheppen. Daarom bieden wij alleen een afstand van 10 kilometer aan en niet de hele of de halve marathon. Dat is geen luchtje scheppen meer.
Interressante beredenering. Ik vind het niet gek dat ze dat standpunt innnemen.
Zelf net ook 10K gedaan. 't is een beetje fris, zeker toen ik rond de lokale plas liep waar toch wel een windje stond. Op de terugweg brak de zon door en was het wel lekker.

Ik vind het trouwens leuk om tijdens het lopen nog een beetje te speuren naar alle beren die voor het raam zijn geplaatst. Je wordt toch een beetje warm van binnen als je er weer 1 ziet O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 23:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUQyyj01DVlO4bbBtPuxe4_UQ4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmNsiAYhjruJtFM2WMMQUU6e.jpg?f=fotoalbum_large

Yeah, binnen. Verder exact dat @AppieR zegt behalve dat ik ze misschien vanavond al even probeer, twijfel nog een beetje.

De zombiebatch hadden meerdere dus je had hem denk ik ook van iemand anders gekregen. Ik heb hem nu ook in ieder geval.

//Edit

Toch vandaag geworden, in het begin liep het wat onwennig maar op een gegeven moment voelde ik ze niet meer.

https://strava.app.link/S0QsassNl5

Op naar zondag!

[ Voor 14% gewijzigd door Shinji op 02-04-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08 09:50

Niku

Alagaesii

Schreef zondag al dat ik thuis kwam van mijn duurloop met wat last aan de onderkant van mijn voet. Trok daarna goed weg, twee dagen rust gehad en gisteren prima het geplande (rustige) 8k loopje kunnen doen. Heb nog steeds geen last als in pijn, maar voel de peesplaat aan de onderkant van mijn voet wel echt rekken als ik mijn tenen en voet omlaag druk. Lijkt me toch een teken van (dreigende) overbelasting, wat zou kunnen komen door het recordaantal kilometers in maart. Morgen toch maar een extra rustdag pakken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Omdat de afstanden die ik loop langzaam maar zeker langer worden wordt het ook tijd om wat drinken mee te kunnen nemen onderweg. Vroeger liep ik met een belt, maar eigenlijk vind ik dat niet heel lekker zitten. Ik wil graag eens een rugzak proberen.

Nou zijn er daar natuurlijk ontzettend veel van.. Waar moet ik op letten als ik zo'n ding aanschaf? Hoe kan ik een beetje inschatten of ie lekker zit tijdens het lopen (goed verstelbaar, zo min mogelijk schudden / klotsen)?

Geen idee of het uitmaakt, maar ik ben 1.78 bij 85 kilo en daarmee niet heel zwaar maar ook zeker geen rietje..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Je kan ff zoeken in deel 8 @sebasd daar zijn verschillende rugzakjes voorbij gekomen. Decathlon heeft zoals gewoonlijk een goedkoop en aardige variant, staat me bij, maar dit statement geldt vrij generiek voor spullen van Decathlon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 15:58
sebasd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:35:
Omdat de afstanden die ik loop langzaam maar zeker langer worden wordt het ook tijd om wat drinken mee te kunnen nemen onderweg. Vroeger liep ik met een belt, maar eigenlijk vind ik dat niet heel lekker zitten. Ik wil graag eens een rugzak proberen.

Nou zijn er daar natuurlijk ontzettend veel van.. Waar moet ik op letten als ik zo'n ding aanschaf? Hoe kan ik een beetje inschatten of ie lekker zit tijdens het lopen (goed verstelbaar, zo min mogelijk schudden / klotsen)?

Geen idee of het uitmaakt, maar ik ben 1.78 bij 85 kilo en daarmee niet heel zwaar maar ook zeker geen rietje..
Ook een decathlon rugzak gebruiker hier, gaat goed (y)

Een nuttige tip is als je geen volledige waterzak wilt meenemen, is m toch eerst volledig vullen (zover als je kan, zodat er geen lucht in de zak zit), en daarna leegspuiten (of de bloemen water geven ;)) tot je de hoeveelheid bereikt die je wil meenmen. Hierdoor zal het water in de zak veel minder schudden en geluid maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane

Tja, wat is lang? Ik neem tot 25 km iig niks mee zolang als het nog niet warm is buiten.
Heb voor mijn verjaardag afgelopen februari een trailvest van de Decathlon gekregen, maar ik heb 'm nog steeds niet gebruikt. Gaat van de zomer vast wel een keer gebeuren.

Deze is het volgens mij: https://www.decathlon.be/...168332?mc=8488292&c=GRIJS

Ziet er verder wel netjes uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
sQuare8 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:15:
[...]

Ook een decathlon rugzak gebruiker hier, gaat goed (y)

Een nuttige tip is als je geen volledige waterzak wilt meenemen, is m toch eerst volledig vullen (zover als je kan, zodat er geen lucht in de zak zit), en daarna leegspuiten (of de bloemen water geven ;)) tot je de hoeveelheid bereikt die je wil meenmen. Hierdoor zal het water in de zak veel minder schudden en geluid maken.
Of je houdt even de zak op zijn kop en zuigt de lucht eruit via de drinkslang... :>

@sebasd Voornaamste wat ik je mee wil geven is om gewoon te gaan passen. Rugzakken die voor de een perfect werken kunnen voor de ander dramatisch zijn. Het laatste wat je wilt zijn schuurplekken. Dus ga naar een winkel en probeer :P

Persoonlijk ben ik groot fan van de Salomon Slab trailvesten. Ik heb er een van 5L voor standaard NL gebruik en eentje van 12L voor de langere tochtjes in de Alpen. Dingen zijn nagenoeg onverwoestbaar.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Net de Polar OH1+ binnen gekregen. Werd een beetje flauw van de Apple Watch heart rate sensor met deze koude temperaturen. Ging echt alle kanten op..

Ben benieuwd of het ook impact gaat hebben op de Vo2max in Apple Health, morgenochtend maar eens kijken (:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
@sQuare8 Eens met @Roozzz, en die salomons zijn inderdaad erg fijn. Heb zelf de Skin 5, dat is een van de meest compacte / lichte varianten die er is en toch kan je er 5 liter aan volume in kwijt. Niet te verwarren met 5 liter vocht natuurlijk, dat zou wat zwaar wordeen. Maar twee “softflasks” (dat zijn de zachte waterflesjes van meestal 0,4 of 0,5 liter per stuk die vaak bedoeld zijn voor dit soort vesten) aan de voorkant en eventueel nog een 1,5 liter waterzaknaan achterzijde en je kan een fikse duurloop in de zomer maken ;) .. In de alpen heb ik wel gelopen met erin gepropt twee liter water, een Volwaardige gtx jas, een kleine camera, zakje nootjes , reeks gel/etc , reddingsdeken en telefoon, en dan nog voelde het niet aan als rugzak maar meer als vest. Logisch, want dat is het ook. Ze zijn niet goedkoop dus kijken naar een decathlon variant ofzo kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De eerste keuze is: wat voor drinksysteem wil je: iets met een waterzak, of iets met flessen/bidons/softflasks. Die laatste zijn vaak wat compacter, maar je kunt minder meenemen (pak-em-beet een halve liter tot een liter) Drinkzakken heb je van 1-2 liter.

Ik merk dat ik veel vaker de 'compacte' variant gebruik met softflasks, dan degene met een waterzak en slang. Met name ook omdat het meer werk is die laatste na gebruik weer schoon te maken en schimmelvrij te houden. En de keren dat ik echt volledig op mezelf aangewezen ben en 2 liter in een drinkzak nodig heb zijn heel beperkt.
Met een watzak en slang wil je ook een model wat een beetje prettig drinkt (veel flow) omdat je anders binnen een paar fatsoenlijke slokken buiten adem bent.

En ondanks dat ik 4 vesten/ systemen heb, zijn ze allemaal dus (veel) kleiner dan 5 liter aan rugzakinhoud. Omdat ik naast drinken, een gouden reddingsdekentje en heel misschien een windjack nooit verder iets bij me heb.

Ik heb bijvoorbeeld een lichtere voorloper van deze
https://www.sportsshoes.c...ne-via-gecko-pack-~-ss20/

En ik heb deze
https://www.sportsshoes.c...lite-running-pack-~-ss20/

Bij die tweede stop ik soms een losse waterzak achterin, mocht het nodig zijn ( ik heb een losse van 1 liter)

[ Voor 9% gewijzigd door Rudedadude op 01-04-2020 22:56 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Dank voor de reacties, allen!

Ik zat zelf ook al te denken aan iets met softflasks, dat lijkt mij zelf ook het fijnste (en het minste gedoe qua schoonmaak). Ik loop nu tot een km of 17-18, ook zonder iets mee te nemen, maar in de zomer denk ik daar vast anders over.

Veel meer dan een liter hoef ik denk ik voorlopig toch niet mee te nemen, dat soort afstanden loop ik (nog) niet.

Denk ook uiteindelijk dat passen in de winkel uiteindelijk het beste werkt.

Ik weet in ieder geval een stuk beter waar ik op moet gaan letten :) 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 16:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat je beter naar looptijd kunt kijken dan kilometers :Y als ik 25km zou willen lopen ben ik 2,5 uur onderweg, dan heb ik wel wat nodig!

Mooie pattas die Reebokjes :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@sebasd Hier een gebruiker van de Salomon Slab Skin 3, prima vest, geen op- of aanmerkingen. Goede pasvorm, maar voor mij eigenlijk overkill. Als ik hem al gebruik dan stop ik er max 2 (soft)flessen in, meer niet. Achter nog plek voor een blaas van 3 liter, maar deze nooit aangekocht. De periode wanneer ik hem gebruik is in het heetst van de zomer, dan heb ik de reddingsdeken niet echt nodig.

Maar Calitomnciation, is een vest dan geen overkill?
Jawel, royale overkill!! Echter heb ik geëxperimenteerd met verschillende systemen. Een waterbelt is voor mij geen optie. Zo'n ding blijft niet om mijn (niet bestaande) heupen hangen. Na 15 meter stuiterde deze onder mijn oksels.

Heb zelfs nog dit Kickstarter project gebacked. Hoewel het er heel leuk uitziet en redelijk prima werkt, is het ook niet wat ik zoek.

Ik weet niet waar je in het land zit. Ligt Roermond op redelijke afstand dan zou je eens de gok kunnen wagen en naar het Outlet rijden. Bij de Salomon winkel hebben ze soms best goede deals, ook op deze vesten. Prijs is dan uiteraard nog steeds niet vergelijkbaar met Decathlon :)

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Hier heb ik 2 broeken waar 2 soft-flanks en gels en eten mee kan nemen, 1 lange en 1 korte broek, en deze bevallen prima. :)

Hier even een weekje rust... Dat ik bloed in mijn urine had was blijkbaar toch overbelasting, dus even rustiger aan doen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:50
Tinusvolkel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:30:
Hier even een weekje rust... Dat ik bloed in mijn urine had was blijkbaar toch overbelasting, dus even rustiger aan doen.
Je lijkt er nog redelijk koel onder - ik zou denk ik redelijk panisch zijn als er ineens bloed meekwam (schade die ik kan zien of kan voelen en beredeneren dat is allemaal prima, maar zoiets dat zou waarschijnlijk leiden tot wat internet speurwerk met allerlei doem beelden als resultaat).
Tinusvolkel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:30:
Hier heb ik 2 broeken waar 2 soft-flanks en gels en eten mee kan nemen, 1 lange en 1 korte broek, en deze bevallen prima. :)
Die broeken daar heb ik toevallig een tijdje terug naar staan kijken. Op 1 van de foto's stoppen ze een soft flask aan de voorkant, dat ziet er niet echt comfortabel uit. Schud / stuitert dat niet als een malle?

De planning voor gisteren was 6km threshold, dat is 2 x 3km geworden. Toen ik in garmin connect de loop terugkeek viel me iets op: de hartslag liep erg stabiel op en bleef extreem stabiel tijdens de tempo blokken. Twee weken terug zag dat er echt anders uit. Ik kan me niet voorstellen dat mijn lichaam nu ineens echt anders is als twee weken geleden, maar dit ziet er ook niet uit als simpelweg een slechte meting. Misschien een software ding (in de garmin connect groep zag ik bij iemand anders iets vergelijkbaars). Volgende week nog maar eens proberen, kijken wat er dan uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

ik gebruik hier een racevest van Salomon, deels ook omdat ik een intense hekel heb aan die zakken in de hardloopbroeken gebruiken: sleutels ed. gaan me irriteren tijdens het rennen en ik wil geen banden om mijn armen hebben voor telefoons (beetje neurotisch misschien mnaar goed ^^). Ik begin daarbij met mijn trainingsschema ook lopen van meer dan 3 uur of meer dan 30km te krijgen, doe dan ook wel trails, dus het is prettig dat je spul mee kunt slepen zoals een regenjasje, je zonnebril eventueel kwijt kunt, enz.

Voor de kortere lopen heb ik 1 softflask mee dan (500ml), meestal met water, soms met koude thee of met active root sportdrank (gembersmaak). Voor de langere lopen (of als het stinkheet is) 2 softflasks en als ik echt lang op pad ga en/of het vreselijk warm is, dan neem ik nog een waterzak mee in het vest, samen met de softflasks.

Ik vind de softflasks fijner voor ook andere dingen dan alleen water erin te doen, ook omdat ze wat makkelijker te vervangen zijn (plastic gaat goor worden na een tijd) en je ze kunt uitkoken om schoon te krijgen voor een paar keer. De waterzak is dan weer fijn omdat ik een 2 liter water mee heb.

Voor het klotsen: vullen met wat je wil en dan de lucht eruit duwen en je hebt 0 geklots meer.

(er zijn nog 100den merken met racevesten die ongetwijfeld even fijn zullen zijn als salomon. Waar je in mijn ogen vooral op moet letten zijn bereikbare zakken, dat je je softflasks makkelijk in je vest krijgt en bovenal dat alles lekker zit. Niet te los zodat het rammelt, maar ook niet te vast zodat het je belemmert met ademhaling / het schuurt).

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 02-04-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Jory schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:09:
........Die broeken daar heb ik toevallig een tijdje terug naar staan kijken. Op 1 van de foto's stoppen ze een soft flask aan de voorkant, dat ziet er niet echt comfortabel uit. Schud / stuitert dat niet als een malle?.....
Die korte heb ik ook, in het begin voel je het ff (ik draag er een 250ml soft flask in), maar dat gaat verbazend snel weg. Ik was daar ook nogal beducht voor, maar dit is goed te doen (ik ben ook geen fan van dingen om de arm of vesten, zelfs m'n superlichte lichtvest irriteert me vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Iemand hier nog behoefte aan de welbekende reebokjes maat 45? O-)

Anders gaan ze gewoon terug, maar dacht misschien wil iemand hier nog van de aanbieding profiteren.

Ik hou de 44,5 in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Jory schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:09:
[...]

Je lijkt er nog redelijk koel onder - ik zou denk ik redelijk panisch zijn als er ineens bloed meekwam (schade die ik kan zien of kan voelen en beredeneren dat is allemaal prima, maar zoiets dat zou waarschijnlijk leiden tot wat internet speurwerk met allerlei doem beelden als resultaat).
Was ook zeker schrikken... maar toen ik hardlopen aan de zoek term toevoegde kreeg ik te lezen dat dit vaker voor komt.
[...]

Die broeken daar heb ik toevallig een tijdje terug naar staan kijken. Op 1 van de foto's stoppen ze een soft flask aan de voorkant, dat ziet er niet echt comfortabel uit. Schud / stuitert dat niet als een malle?
De flessen blijven goed zitten, en stuiteren iig niet dat ik er last van heb.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ik gebruik deze al een tijd, zeer tevreden mee. Zit als gegoten voor mij. Maar volgens mij niet meer te koop in die vorm...
https://runnerclick.com/salomon-agile-2-hydration-pack/

Met 1,5l waterzak die ik vul naar behoeven met water of sportdrank. Dan passen er nog wat gels / sleutels / duinkaarten / en zelfs een ienie mini opgerold jasje in als ik echt m'n best doe.

Schoonmaaktip waterzak; na elk gebruik natuurlijk goed uitspoelen, slangetje van de zak halen indien mogelijk, drinkmondje loshalen indien mogelijk, etc.
Daarna in lauwwarm water met een Steradent tablet. En verder bewaren in de vriezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
Waar moet ik op letten als ik zo'n ding aanschaf? Hoe kan ik een beetje inschatten of ie lekker zit tijdens het lopen (goed verstelbaar, zo min mogelijk schudden / klotsen)?
Beste manier is om meerdere merken/modellen te passen in een winkel. Stop er wat spullen in en probeer een stukje te lopen of springen, dan merk je snel genoeg of het stabiel zit.
Bedenk of je een waterzak wilt (die je aan de binnenkant stopt) of gebruik wilt maken van softflasks. Dat laatste heeft mijn voorkeur. Makkelijker bijvullen bij drankposten, en als je rugzakje een beetje vol zit kan een drinkzak wel eens een beetje in de verdrukking komen. Heb meer dan eens een losgesprongen slang gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Calitomnication schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:13:
@sebasd Hier een gebruiker van de Salomon Slab Skin 3, prima vest, geen op- of aanmerkingen. Goede pasvorm, maar voor mij eigenlijk overkill. Als ik hem al gebruik dan stop ik er max 2 (soft)flessen in, meer niet. Achter nog plek voor een blaas van 3 liter, maar deze nooit aangekocht. De periode wanneer ik hem gebruik is in het heetst van de zomer, dan heb ik de reddingsdeken niet echt nodig.
Reddingsdeken heb ik er ook alleen in zitten als ik in de bergen loop (ongeacht temperatuur), die is in Nederland niet echt nodig omdat hulp daar altijd dichtbij is, dus onderkoeling niet echt op de loer licht. Verder heb ik in NL meestal alleen water + enkele gelletjes en telefoon erin. Maar voordeel van die Salomons is dat ze super compact zijn en de 'liters ruimte' eigenlijk bestaan uit elastische stof waar je dingen tussen kan proppen. Dus als je niets in het rugvak hebt is 'ie nagenoeg net zo compact en licht als de veel kleinere varianten.

Heb er ook veel mee geskied, ook ideaal, vaak onder ski-jas om toch net even iets van een jasje ofzo mee te kunnen nemen en water, zonder dat je met een losse rugzak en gedoe bij liften enzo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nadeel van softflasks lijkt me toch wel de hoeveelheid die je mee kunt nemen? Zeker wanneer je niet bij kunt vullen onderweg. Je propt toch niet 3, 4 of meer van die dingen in je broek/vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

pjlgt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:10:
Nadeel van softflasks lijkt me toch wel de hoeveelheid die je mee kunt nemen? Zeker wanneer je niet bij kunt vullen onderweg. Je propt toch niet 3, 4 of meer van die dingen in je broek/vest?
Hoeveel water wil je wel niet meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:11:
[...]

Hoeveel water wil je wel niet meenemen?
Heb een Decathlon rugzak met 1 liter waterzak en die gaat leeg tijdens een loop van 2 uur, dus iets meer zou voor mij wel praktisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

pjlgt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:18:
[...]

Heb een Decathlon rugzak met 1 liter waterzak en die gaat leeg tijdens een loop van 2 uur, dus iets meer zou voor mij wel praktisch zijn.
Ok, verschilt per persoon natuurlijk. Een loop van 2 uur heb ik geen water nodig, tenzij het 25 graden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
pjlgt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:10:
Als je wilt kan je meestal 2 softflasks mee in zo'n vest voorop, dat is ongeveer een liter. Wil je meer mee dan breid je uit naar een waterzak voor achterin en heb je nog 1 a 2 liter ruimte. Wil je nog meer mee dan zou je ook nog flesjes water in het rug-vak-deel kunnen stoppen. Dat kunnen ook soft of non-soft flasks zijn. Maar zolang je geen off-the-grid run gaat doen van 8 uur lijkt mij dat wat overdreven ;)

Wat overigens meer loon is om bij warmte eens te kijken waar de openbare waterpunten zijn, zoals in veel stadsparken en centra maar vaak ook bij bezoekerscentra bij bossen e.d.. Dat scheelt weer gesjouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Valorian schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:57:
[...]

Als je wilt kan je meestal 2 softflasks mee in zo'n vest voorop, dat is ongeveer een liter. Wil je meer mee dan breid je uit naar een waterzak voor achterin en heb je nog 1 a 2 liter ruimte. Wil je nog meer mee dan zou je ook nog flesjes water in het rug-vak-deel kunnen stoppen. Dat kunnen ook soft of non-soft flasks zijn. Maar zolang je geen off-the-grid run gaat doen van 8 uur lijkt mij dat wat overdreven ;)

Wat overigens meer loon is om bij warmte eens te kijken waar de openbare waterpunten zijn, zoals in veel stadsparken en centra maar vaak ook bij bezoekerscentra bij bossen e.d.. Dat scheelt weer gesjouw.
of plan stukjes zo dat je heel kort een dorpje / stad in duikt of bij tankstation en pak een paar flesjes spa blauw daar :) Eventueel aanlegen van sportdrank: wat poeder in een zipbag meenemen, et voila!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Calitomnication schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:13:

Maar Calitomnciation, is een vest dan geen overkill?
Jawel, royale overkill!! Echter heb ik geëxperimenteerd met verschillende systemen. Een waterbelt is voor mij geen optie. Zo'n ding blijft niet om mijn (niet bestaande) heupen hangen. Na 15 meter stuiterde deze onder mijn oksels.

Heb zelfs nog dit Kickstarter project gebacked. Hoewel het er heel leuk uitziet en redelijk prima werkt, is het ook niet wat ik zoek.

Ik weet niet waar je in het land zit. Ligt Roermond op redelijke afstand dan zou je eens de gok kunnen wagen en naar het Outlet rijden. Bij de Salomon winkel hebben ze soms best goede deals, ook op deze vesten. Prijs is dan uiteraard nog steeds niet vergelijkbaar met Decathlon :)
Top! Die had ik al gezien en dat lijkt inderdaad een goede kandidaat. Ik heb heup zat maar vind die gordels ook gewoon echt niet fijn.

Roermond is helaas niet echt in de buurt (Amersfoort).. Maar ik zal online in de gaten houden, dan maar terugsturen als het niet lekker zit. Het mag best iets kosten, trouwens, op goede spullen hoef ik niet per se te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Zelfs met heupen willen riemen dan nog steeds naar het smalste punt toe bewegen (taille), omdat je heupen nu eenmaal flink bewegen. Met een beetje geluk neemt de band dan ook nog je tshirt mee, anders zit ie onder je tshirt. Helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
Ik heb een flipbelt voor mijn sleutel, telefoon en evt gelletjes. Er zijn ook speciale flesjes die er in passen, maar die heb ik nooit gebruikt. In het verleden nam ik nog weleens een flesje in mijn handen mee, of ik zet een fles water in het gras langs de dijk (bij een interval).

Vanmorgen voor het eerst de Reeboks gebruikt en ze bevallen prima! Niet de stabiliteit van Asics, maar meer vergelijkbaar met mijn Brooks Ghosts. Iets te flexibel wat mij betreft, maar prima als all-round trainingsschoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-08 09:42
Ik heb ook een Flipbelt, gekocht samen met de flesjes, en voor mijn telefoon, sleutels en eten/gelletjes mee te nemen ben ik er helemaal tevreden van, voel die eigenlijk gewoon niet zitten (bij rustige loopjes). Ik draag die strak genoeg rond de heupen en dan kruipt die nooit omhoog.

Maar ik heb spijt dat ik de flesjes gekocht heb, met flesjes (of zelfs maar 1 flesjes) vind ik de pasvorm van de Flipbelt veel minder, en als je er eenmaal iets uit drinkt, zitten ze steeds te klotsen. Dan houd ik nog liever een flesje in de hand en steek ik het pas terug als het leeg is. De groottes vind ik ook niet zo geweldig, 175ml vind ik zo weinig dat ik net zo goed niets kan meenemen, 320ml is beter maar dan kan mijn telefoon niet meer mee.

Ik wist nog niet van het bestaan van soft flasks, als ik dat zo bekijk zouden die veel beter passen in een Flipbelt. Zal er één van 250ml bestellen bij Decathlon.

Op zich kan ik wel 1,5u/2u lopen zonder drinken, maar ik heb een niersteen gehad en dat wil je echt niet meemaken. Als je dat eenmaal gehad hebt, is de kans dat het nogmaals voorvalt ook zeer groot, dus ik heb een dieet dat de kans zou moeten verkleinen en moet ook zorgen dat ik voldoende drink. Sowieso wordt toch geadviseerd minimaal elk uur iets te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vind zelf een flipbelt of iets anders wat strak om de middel zit, erg vervelend, zeker als de temperaturen wat toenemen.

De broekjes van Patagonia, strider pro, hebben veel handige vakjes.

Afbeeldingslocatie: https://eu.patagonia.com/dis/dw/image/v2/ABBM_PRD/on/demandware.static/-/Sites-patagonia-master/default/dw259c70a1/images/hi-res/24633_INDG_MK2.jpg?sw=750&sh=750&sm=fit&sfrm=png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-08 09:42
Ik loop alleen in strakke broeken, zelfs bij warm weer, zo'n los broekje zou mij net enorm storen, Kan het echt niet verdragen als er iets zit te bengelen (mijn shirt, een rits, sleutels, mijn veters), hardlopen met een rugzakje lijkt me totaal onmogelijk :p. Die Flipbelt zit niet strakker dan mijn broeken en voor meer dynamisch lopen doe ik die dus wel niet aan.

Iedereen is anders :), zoals een hartslagband om de borst mij totaal niet stoort en dat anderen die ook niet kunnen verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Overigens zitten nu in beide Salomon softflessen groene aanslag. Heb ze gebruikt, schoongemaakt en droog opgeborgen. Gewoon netjes de dop van de fles gelaten zodat ze konden ademen. Water smaakt nu gewoon echt smerig en het ziet er nasty uit. Heb al van alles geprobeerd om deze aanslag eruit te krijgen, maar niets lijkt te werken.

Heeft hier nog iemand de gouden tip of is de enige optie nieuwe bestellen? Die krengen zijn best prijzig :X

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 13:29
Calitomnication schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:42:
Overigens zitten nu in beide Salomon softflessen groene aanslag. Heb ze gebruikt, schoongemaakt en droog opgeborgen. Gewoon netjes de dop van de fles gelaten zodat ze konden ademen. Water smaakt nu gewoon echt smerig en het ziet er nasty uit. Heb al van alles geprobeerd om deze aanslag eruit te krijgen, maar niets lijkt te werken.

Heeft hier nog iemand de gouden tip of is de enige optie nieuwe bestellen? Die krengen zijn best prijzig :X
Je kunt proberen er wat citroensap in te doen en ze een tijdje in de vriezer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

influenza schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:45:
[...]

Je kunt proberen er wat citroensap in te doen en ze een tijdje in de vriezer leggen.
Kan ik beter nieuwe flessen kopen, mijn vriezer is al ruim een half jaar kapot en heb nog geen nieuwe _O-

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 13:29
Calitomnication schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:48:
[...]

Kan ik beter nieuwe flessen kopen, mijn vriezer is al ruim een half jaar kapot en heb nog geen nieuwe _O-
Ja dat is dan een goedkopere optie denk ik :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Schoonmaken met baking soda, wonder spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Calitomnication schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:42:Heeft hier nog iemand de gouden tip of is de enige optie nieuwe bestellen? Die krengen zijn best prijzig :X
Secsytime schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:55:
Schoonmaken met baking soda, wonder spul!
Eventueel waterstofperoxide (je kan kleine flesjes met 3% bij de drogist halen). Dat zou ook het een en ander aan ranzige meuk moeten doodmaken en verwijderen.

Oh, en let op dat baking soda niet het zelfde is als bakpoeder. Bakpoeder bevat nog wat extraatjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieR
En ik maar denken dat mijn vrouw de enige discipel van het geloof der baking soda was. Ze maakt er nog net niet de kinderen mee schoon.

Wel het proberen waard overigens. Voor de flessen that is, niet de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-08 15:53
Vanochtend geen last meer van m'n voetpees dus einde van de middag voorzichtig toch maar een stukje gelopen. Tijdens het lopen nergens last van, dus dat is goed. Even morgenochtend afwachten.

Hebben jullie trouwens ook het idee dat er in deze periode meer "nieuwe" hardlopers bij zijn gekomen?
Hopelijk kiezen die voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Elk jaar op 2 januari, op de eerste zonnige dagen, de eerste warme dagen ... na een week of wat is het vanzelf weer iets rustiger.

Hopelijk blijven er veel beginners/herintreders in de nieuwe gewoonte hangen, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Totrail schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:32:
Vanochtend geen last meer van m'n voetpees dus einde van de middag voorzichtig toch maar een stukje gelopen. Tijdens het lopen nergens last van, dus dat is goed. Even morgenochtend afwachten.

Hebben jullie trouwens ook het idee dat er in deze periode meer "nieuwe" hardlopers bij zijn gekomen?
Hopelijk kiezen die voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.
Zeker veel nieuwe. Maar dat is ook logisch, want iedereen wil blijven bewegen/sporten, en nu er zoveel dicht/gecanceld is blijft naast fitness in eigen huis eigenlijk allleen hardlopen en fietsen over als laagdrempelig alternatief. Dus reken er maar op dat er tussen die lopers die je nu ziet veel mensen zitten die normaliter zouden voetballen, klimmen, roeien, tennissen, zwemmen, etc. En bedenk je af en toe hoe veel geluk je hebt dat je net die ene sport gekozen hebt die je nog wél kan uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08 09:50

Niku

Alagaesii

Hm. De Reeboks bevallen mij op het eerste gezicht nog niet zo super. Lijk een beetje tussen twee maten in te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Niku schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:41:
Hm. De Reeboks bevallen mij op het eerste gezicht nog niet zo super. Lijk een beetje tussen twee maten in te vallen.
Dan haal je of de inlegzool eruit of stop je er een dikkere van een andere schoen in. Voor beide opties leent de schoen zich best goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Laatst online: 10-08 07:53

Ik gebruik steradent - bruistabletten voor kunstgebitten, en daarna zijn ze zo goed als nieuw! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-08 23:48
Tazzie79 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:34:
[...]

Ik gebruik steradent - bruistabletten voor kunstgebitten, en daarna zijn ze zo goed als nieuw! 😁
Idem. Eens in de zoveel tijd warm water en zo'n tablet erin, tijdje laten staan en je waterzak/softflask is weer schoon. Niet de extra-mint versie pakken, gewoon de neutrale.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heeft Steradent hetzelfde effect (of dezelfde werkzame stof) als schoonmaaksoda? Want van dat laatste heb ik nog een hele zak van liggen.

Ik heb bij mijn Salomonrugzak ook twee softflasks gekregen die ik nooit gebruik omdat ik niet wist hoe ik ze schoon moet houden. Maar dat blijkt dus vrij eenvoudig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
He, ik riep gisteren al dat jullie Steradent konden gebruiken!! O-)

Even een praktische vraag voor a.s. Zondag, hoe werkt zo'n Strava virtual race? Is het gewoon een kwestie van om 09:00 een activiteit starten en koppel je die dan daarna aan het evenement als je 'm upload oid?

Oh ja, de Rotterdam Ekiden 2020 is afgelast. Zullen we die dan ook maar virtueel doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
kenneth schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:45:

Ik heb bij mijn Salomonrugzak ook twee softflasks gekregen die ik nooit gebruik omdat ik niet wist hoe ik ze schoon moet houden. Maar dat blijkt dus vrij eenvoudig.
Tbh schoonmaken is in mijn beleving zelden nodig. Maar ik drink dan eigenlijk ook alleen water eruit. En mocht er een keer sportdrank in gezeten hebben, dan is het een kwestie van omspoelen met water, laten drogen en droog opruimen. Enige dingetje is dat naar verloop van tijd soms het drinkstukje vervuilt (typisch begint dit nadat er een scheurtje in gebeten is), maar die zijn in 10 seconden vervangen en dan kan je weer een jaartje probleemloos door.
Dus niet te druk om maken, de Steradent optie is alleen nodig als zaken uit de fles lopen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Pagina: 1 ... 9 ... 385 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.