Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Die 1.0 kreeg volgens mij al hele goede recensies. Dank. Nu ben ik ook in de verleidingRudedadude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:55:
Voor wie nog op zoek is naar veel hardloopschoen voor weinig (50 euro inclusief verzenden) en niet denkt: Reebok, die hebben toch al 15 jaar geen fatsoenlijke schoenen meer gemaakt?
De forever floatride energy 2.0. Ik heb ze sinds vandaag binnen (en heb er dus nog niet op gelopen, maar dat gaat zo te voelen wel goedkomen). De middenzool lijkt op boost (van Adidas) en ego (van Altra) en is dus een stap boven standaard EVA demping voelt zacht aan, maar met veel 'rebound'. Breedte is precies breed genoeg voor mij (en dus wat breder dan een standaard Nike of New Balance schoen, maar minder dan Topo en Altra en vergelijkbaar met wat ik heb van Mizuno of Skechers). Gewicht is laag, maar niet wedstrijd-laag (vergelijkbaar met mijn Flilytes van Topo), Drop is 9mm, binnenzool is dun en verwijderbaar. Het mooie met dit soort schoenen is dat de demping ook echt van de middenzool komt en niet van de inlegzool die na 3 keer lopen op alle belangrijke drukpunten is ingedeukt. profiel is verder volledig van rubber, dus behoorlijk duurzaam.
Reviews:
https://www.doctorsofrunn...-floatride-energy-20.html
https://www.runnersworld....loatride-energy-2-review/
YouTube: The BEST $100 Running Shoe in the WORLD
Dames:
https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EF6909.html
Heren:
https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EH3253.html
Ik ga deze maand gewoon over de 125km aan, nooit verwacht dat ik dat zo snel al zou bereiken maar het gaat goed, het loopt lekker, dus nu niet overmoedig worden en te hard van stapel lopen. Genieten van het mooie weer in ieder geval, van de week onder de heldere sterrenhemel was ook erg mooi! Het is nu wel lekker rustig qua strooilicht omdat alle voetbalvelden ed gesloten zijn en de lampen dus uit staan!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Nike en Adidas hebben ook sale btw.
[ Voor 14% gewijzigd door Taigu op 27-03-2020 22:57 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Mijn standaard antwoord is dan dat iedereen proneert, want zo werkt de menselijke voet nu eenmaalTaigu schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:56:
Team #savondslaat, lekker rustig! Die Reebok's zijn niet echt geschikt voor pronerende lopers als ik het zo zie?
Nike en Adidas hebben ook sale btw.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Na wat googlen op bloed bij urine (waar ik normaal niet echt voorstander van ben) kwamen er veel schokkende aandoeningen voorbij, maar toen ik hardlopen aan de zoekterm voegde werd ik wat meer gerust en komt schijnbaar vaker voor.
Mijn urine was donkerbruin dus dan zou ik het onderstaande hebben gehad volgens dit artikel.
Verder was mijn urine na 2 plasjes weer normaal van kleur, maar ga dit wel even in de gaten houden en bespreken met een dokter als dit vaker voorkomt (als corona weer voorbij is...)Hemoglobinurie houdt in dat er hemoglobine in de urine zit waardoor de urine bruin tot rood gekleurd is. Normaal gesproken zit er geen hemoglobine in de urine, maar soms vindt er een te snelle en te grote afbraak van rode bloedcellen (hemolyse) in het vaatstelsel plaats, waardoor er hemoglobine vrijkomt en er dus ook meer van in het bloed terechtkomt. Deze overtollige hemoglobine wordt er door de nieren uitgefilterd en komt zo in de urine terecht, met hemoglobinurie als gevolg.
De meest voorkomende oorzaak van deze aandoening is marshemoglobinurie die weer leidt tot bloedarmoede. De ziekte treedt op na zware fysieke inspanning of het lopen van zeer grote afstanden, zoals marsen of marathons. Ondanks dat het als ziekte wordt genoemd is het over het algemeen van heel korte duur.
Hemoglobinurie is dus niet heel vreemd onder hardlopers van lange afstanden. Let wel op, je urine moet na uiterlijk 72 uur weer zijn normale kleur hebben.
Als je urine inplaats van donkerbruin echt bloedrood is dan is er vaak sprake van Hematurie. Waarbij in het geval van Hemoglobinurie de kleur donker is hoeft er niet per definitie bloed in de urine aanwezig te zijn. Bij hematurie is dit wel zo en moet er naar een oorzaak worden gekeken, een blaasontsteking, een nierbekkenontsteking en andere aandoeningen kunnen de oorzaak zijn. Ben jij er na het hardlopen bijna zeker van dat het bloed is wat je ziet is het raadzaam om even je huisarts te bellen.
Maar meer lopers hier ooit last van gehad? kreeg het zo snel niet in de hardloop topics gevonden.
Niet persoonlijk maar wel van gehoord (dit en rhabdomyolysis wat nog wat heftiger is). Je bent te diep gegaan. Bel maandag toch maar even je huisarts, al is het maar zodat ze het in je dossier zetten.Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:57:
Maar meer lopers hier ooit last van gehad? kreeg het zo snel niet in de hardloop topics gevonden.
Bloed in uitwerpselen of urine is nooit goed. Altijd even contact met je dokter opnemen.
Edit: en juist nu is het op tijd met je dokter contact opnemen belangrijk (zeker een telefoontje plegen valt daar onder!) want mocht je wel iets ernstigs hebben loop je er anders misschien te lang mee door waardoor de behandeling moeilijker kan worden.
[ Voor 20% gewijzigd door Poekie op 28-03-2020 09:18 . Reden: Contact met dokter juist nu belangrijk ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Hmmm, nike geef 42 / 7.5 / 8.5 qua maat (EUR / UK / US).
Maar de reebok tabel levert 41 /7.5 /8.5 of 42 / 8 / 9 op...
Weet iemand of reebok over het algemeen groter valt en ik dus voor de 41 moet gaan? Of de 42 aan kan houden die ik ook van Nike heb
[ Voor 40% gewijzigd door m0ridin op 28-03-2020 09:18 ]
Zoals gezegd: let alleen op US maat of aantal cm, niet op eu maat. Dus 41. Ik gok dat ze iets ruimer (iets breder en net ietsje langer) vallen dan de gemiddelde Nike. Door de meeste testers worden ze omschreven als true-to-size, dus even ruim vallend als de gemiddelde hardloopschoen. En de 12/ 45,5 valt bij mij dus zoals andere schoenen in maat 12 (vaak 46,5) bij een aantal andere merken.m0ridin schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:14:
Thanks voor de Reebok tip! Ook maar eens bestellen, heb van Nike altijd 42 dus hier ook maar van I guess... werd sowieso weer eens tijd voor nieuwe schoenen en dit is wel een hele mooie deal
Weet iemand of reebok over het algemeen groter valt en ik dus voor de 41 moet gaan? Of de 42 aan kan houden die ik ook van Nike heb
Is inmiddels het aantal mensen dat zometeen op Reeboks loopt al het aantal mensen dat dankzij dit topic met een Noxgear loopt voorbij?
[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 28-03-2020 09:42 ]
Ik had dezelfde logica. Heb van mijn eigen schoenen meestal de EU maat opgeschreven want die labeltjes zijn na een paar maanden niet meer leesbaar. Ik heb later nog even de tabellen van de verschillende merken opgezocht en kwam tot de conclusie dat ik bij Reebok 38.5, niet 39 had moeten hebben. Ik pas ze en ruil ze om als dat nog mogelijk is, anders, ach halve cm te groot volgens de cm-indicatie. Maar Reebok valt dus groot.m0ridin schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:14:
Thanks voor de Reebok tip! Ook maar eens bestellen, heb van Nike altijd 42 dus hier ook maar van I guess... werd sowieso weer eens tijd voor nieuwe schoenen en dit is wel een hele mooie deal
Dan begin ik ook weer te twijfelen, maar je kan ook nog een paar bestellen en er 1 terug sturen. Kan kosteloos binnen 100 dagen zo te zien.Poekie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Ik had dezelfde logica. Heb van mijn eigen schoenen meestal de EU maat opgeschreven want die labeltjes zijn na een paar maanden niet meer leesbaar. Ik heb later nog even de tabellen van de verschillende merken opgezocht en kwam tot de conclusie dat ik bij Reebok 38.5, niet 39 had moeten hebben. Ik pas ze en ruil ze om als dat nog mogelijk is, anders, ach halve cm te groot volgens de cm-indicatie. Maar Reebok valt dus groot.
Ik heb een 44,5 bij besteld, dat komt overeen met de UK en US maten van mijn huidige schoen.
[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 28-03-2020 09:59 ]
Zo diep ben ik niet gegaan... tempo was gemiddeld 4:45 terwijl streeftempo voor de Stevensloop 4:00 was.Poekie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Niet persoonlijk maar wel van gehoord (dit en rhabdomyolysis wat nog wat heftiger is). Je bent te diep gegaan. Bel maandag toch maar even je huisarts, al is het maar zodat ze het in je dossier zetten.
Bloed in uitwerpselen of urine is nooit goed. Altijd even contact met je dokter opnemen.
Edit: en juist nu is het op tijd met je dokter contact opnemen belangrijk (zeker een telefoontje plegen valt daar onder!) want mocht je wel iets ernstigs hebben loop je er anders misschien te lang mee door waardoor de behandeling moeilijker kan worden.
Hartslag is met gemiddeld 137 ook niet echt hoog te nomen. Alleen tijdens een sprintje van 1.2km ben ik wat dieper gegaan.
Dus een extra reden om maandag is te bellen....
Hier lekker gelopen gisteren interval met 3 keer 10 minuten in Z4 toch weer 10 Km gelopen. Vandaag met de kinderen in de tuin sporten en morgen de bossen in denk ik. probeer mijn Marthon schema aan te houden maar doe wel iets minder intensief LDL wat korter en een loopje minder zo nu en dan. Ik mis wel de fietstocht naar het werk en huis merk ik die zorgde altijd wel voor een frisse kop als ik thuis kwam. Nu is het trap af en je bent er....Gelukkig wel een hond om zo nu en dan een wandeling te maken, dus maar wat meer naar buiten gaan.
@Tinusvolkel ik zou idd gewoon even bellen, ze zullen wel zeggen om het ind e gaten te houden als het nu weer normaal is. Maar kan me ook voorstellen dat ze een ochtendplas even willen controleren. Bloed bij de urine is wel iets om in de gaten te houden. En de huisartsen/1e hulp posten roepen ook op om gewoon te bellen als er iets is.
Ook niet stiekem bietensap gedronken?Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:59:
[...]
Zo diep ben ik niet gegaan... tempo was gemiddeld 4:45 terwijl streeftempo voor de Stevensloop 4:00 was.
Hartslag is met gemiddeld 137 ook niet echt hoog te nomen. Alleen tijdens een sprintje van 1.2km ben ik wat dieper gegaan.
Ook wel eens gehad trouwens, maar toen was ik wel diep gegaan.
Nope, niks geks gegeten...Roadman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:05:
[...]
Ook niet stiekem bietensap gedronken?![]()
Ook wel eens gehad trouwens, maar toen was ik wel diep gegaan.
Mm, dat zou ik wel naar vinden...Rudedadude schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:39:
[...]
Is inmiddels het aantal mensen dat zometeen op Reeboks loopt al het aantal mensen dat dankzij dit topic met een Noxgear loopt voorbij?
Over Noxgear gesproken, die mag binnenkort het doosje weer in en naar zolder tot eind oktober.
Je had vorige week iets met je enkel gedaan bedacht ik me, zou dat ook wel melden bij de dokter, misschien is er een verband.Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:59:
[...]
Zo diep ben ik niet gegaan... tempo was gemiddeld 4:45 terwijl streeftempo voor de Stevensloop 4:00 was.
Hopelijk is het niets ernstigs (meer, bloed dat naar buiten komt nooit echt goed)
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
https://strava.app.link/JH8HocjSd5
[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 28-03-2020 13:29 ]
De weekend-duurloop zit er in ieder geval weer op, 17,5 km in het zonnetje. Nu vanmiddag lekker niet veel meer doen, beetje in de tuin zitten of zo.
Dat is wel een goede. Gewoon een "wedstrijd" rennen 5 april.Shinji schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:29:
Was weer heerlijk weer vandaag, windje was wel weer straf. Komende week rustig aan doen en volgende week zondag de 10km van Rotterdam, maar dan alleen en ergens anders. Doel wordt in ieder geval <55 en ik mik een beetje op laag in de 54. Hopelijk is het een beetje lekker loopweer dan.
https://strava.app.link/JH8HocjSd5
Wie doet er mee.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Heb ook maar twee paar (verschillende maten, eentje gaat er sowieso terug) besteld, ben benieuwd. Je moet toch ergens met je geld heen in deze tijdRudedadude schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:39:
[...]
Zoals gezegd: let alleen op US maat of aantal cm, niet op eu maat. Dus 41. Ik gok dat ze iets ruimer (iets breder en net ietsje langer) vallen dan de gemiddelde Nike. Door de meeste testers worden ze omschreven als true-to-size, dus even ruim vallend als de gemiddelde hardloopschoen. En de 12/ 45,5 valt bij mij dus zoals andere schoenen in maat 12 (vaak 46,5) bij een aantal andere merken.
Ik ga overigens wel ergens anders rennen dan bij mij in de buurt, gewoon om toch even een andere omgeving te hebben. Zit in de route wel 1 stoplicht voor een wat drukkere weg dus dat kan nadelig uitpakken nog maar ach.Sport_Life schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Dat is wel een goede. Gewoon een "wedstrijd" rennen 5 april.
Wie doet er mee.
Het is in mijn vorige woonplaats Barendrecht, #baRUNdrecht 10km route.
Mocht iemand nog een marathon route nodig hebben in Rotterdam, ik kwam net deze tegen:
http://www.degroenemarathon.nl/het-plan/
[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 28-03-2020 14:26 ]
Ik had in m'n hoofd zitten om idd ergens volgend weekend een alternatieve marathon te lopen. Het 1 marathon per maand principe hou ik idealiter vol. Het zal verder weinig met een wedstrijdtempo te maken hebben.Sport_Life schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Dat is wel een goede. Gewoon een "wedstrijd" rennen 5 april.
Wie doet er mee.
En ja, na 10km ben ik nog steeds enrhousiast over m'n Reeboks. Ze lopen fijn en de 9mm drop zit me niet in de weg. Ze zijn idd wat warm zoals her en der in een review genoemd, doordat de mesh uit 2 lagen bestaat.
Ik zal er ook wel een in april maken die 'Enschede' doet. Iemand al een afgezegde marathon in juni?
Sowieso geen idee hoe dit precies gaat met zo'n evenement maar dat zien we volgende week dus!
1 marathon per maand is voor mij teveel, maar zondag moet wel lukkenRudedadude schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Ik had in m'n hoofd zitten om idd ergens volgend weekend een alternatieve marathon te lopen. Het 1 marathon per maand principe hou ik idealiter vol. Het zal verder weinig met een wedstrijdtempo te maken hebben.
En ja, na 10km ben ik nog steeds enrhousiast over m'n Reeboks. Ze lopen fijn en de 9mm drop zit me niet in de weg. Ze zijn idd wat warm zoals her en der in een review genoemd, doordat de mesh uit 2 lagen bestaat.

Alhoewel ik helemaal uit mn loopritme ben sinds ik het schema heb losgelaten (vnml vanwege tijd gebrek). Vorige week een snelle 25km gelopen, maar ben daar nog niet van hersteld.
Het voelt een beetje stuurloos allemaal.
Betekent wel dat het schema dat ik had goed aansloot
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 28-03-2020 15:56 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Tja 9 uur, kon er niet standaard 11:00 uur van maken? Wil graag, maar de knie heeft de vorige 5K niet helemaal doorstaan zoals ik hoopte, wel gefietst en geskeelerd, ging prima deze week, maar ik ga ff bekijken hoe het gaat morgen, wie weet doe ik ook mee.Poekie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:50:
Geen idee. Ik moest een begintijd aangeven en 9u stond standaard ingevuld.
Sowieso geen idee hoe dit precies gaat met zo'n evenement maar dat zien we volgende week dus!
M'n nieuwe wedstrijdschoenen zijn nog niet binnen

Er gaat een bericht dat het hoofdbestuur heeft besloten dat alle evenementen tot 1 oktober (2020Bartske schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:22:
Thanks @Rudedadude, ik ga ook een gokje wagen voor die 40 euro. Alle Tweakers op de Ekiden op Reeboks dit jaar? (ja ik doe gewoon net alsof het doorgaat)
Verneem na navraag dat dat toch is terug gedraaid.
[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 28-03-2020 20:17 ]
Die Ekiden Kan toch gewoon doorgaan, is estafette dus je loopt niet samen, je moet het 'stokje' alleen ff overgooien bij een wisselBartske schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:22:Alle Tweakers op de Ekiden op Reeboks dit jaar? (ja ik doe gewoon net alsof het doorgaat)
Dat kunnen we ook wel via Discord ofzo regelen, geven we het stokje digitaal overShinji schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:19:
[...]
Die Ekiden Kan toch gewoon doorgaan, is estafette dus je loopt niet samen, je moet het 'stokje' alleen ff overgooien bij een wissel
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Op zich is dat zo, maar ik denk dat ze niet eerder toegestaan worden dan in de zomer. Aangezien er in de zomer amper prestatielopen worden georganiseerd, denk ik dat we moeten wachten tot de herfst.Arjan90 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:37:
[...]
, vooral de kleine loopjes in de regio hebben relatief weinig opstarttijd dus die zullen denk ik eerder doorgaan dan de grotere evenementen.
Niet dat ik nu een prestatieloop zou lopen. Drie weken geleden heb ik op kantoor een gesprek gevoerd met een collega die een paar dagen later met Covid-19 besmet bleek te zijn. Ik werd dus naar huis gestuurd en een dag later het hele kantoor. Een week later had ik wat last van mijn keel. Niet veel, een verkoudheid is erger, maar wel vasthoudend. Dus uiteindelijk heb ik me ziek gemeld en ben ik in bed gaan liggen. Dat had ik eerder moeten doen.
Al dat thuiswerken is trouwens hartstikke slecht voor mijn lijn. Mijn werkplek is op 2 stappen van mijn keuken. In een week twee kilo aangekomen.
Bedankt voor de tip. Ik heb ze ook gelijk besteld als toekomstige vervanger van mijn New Balance rc1400.Rudedadude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:55:
Voor wie nog op zoek is naar veel hardloopschoen voor weinig (50 euro inclusief verzenden) en niet denkt: Reebok, die hebben toch al 15 jaar geen fatsoenlijke schoenen meer gemaakt?
De forever floatride energy 2.0
Same hereValorian schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:32:
Maart wordt straks afgesloten als mijn maand met de meeste km’s ooit 🤪
Haha dat zeker, nu 14 dagen achtereenvolgend gelopen. Deze maand 325 km en still counting...Valorian schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:32:
Maart wordt straks afgesloten als mijn maand met de meeste km’s ooit 🤪
Hier inmiddels al 35 dagen achtereenvolgendRoadman schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:14:
[...]
Haha dat zeker, nu 14 dagen achtereenvolgend gelopen. Deze maand 325 km en still counting...

De gewone AirPods blijven bij mij niet in mijn oren zitten. Ik gebruik tegenwoordig de PowerBeats Pro, die zijn functioneel (en qua interne hardware) gelijk aan de gewone AirPods, maar dan meer geschikt voor sporten. Deze blijven wel zitten in je oorsmeerbartje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:53:
Hey, stomme vaag he; maar zijn er ook fanatieke overmatige-oor-zwetende hardlopers die rennen met Apple Airpods pro's? Ben benieuwd naar jullie ervaringen namelijk.
Wat wil je er verder nog over weten?
Ik gebruik de Samsung Galaxy Buds, werkt perfect voor me.Zr40 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Hier inmiddels al 35 dagen achtereenvolgendTeller voor deze maand staat op 227 km.
[...]
De gewone AirPods blijven bij mij niet in mijn oren zitten. Ik gebruik tegenwoordig de PowerBeats Pro, die zijn functioneel (en qua interne hardware) gelijk aan de gewone AirPods, maar dan meer geschikt voor sporten. Deze blijven wel zitten in je ooren er zit een fysieke knop op ipv een aanraakzone.
Nou dat zit er ook weer op. Met windkracht vijf NNO een polderweg uitgezocht die exact die richting in ging. Keihard werken dus de eerste 8km , niet vaal zo lang achter elkaar in hoogste hartslagzone gelopen. Leuke is dat als je de +-12km/u weet vast te houden met zoveel wind tegen je de niet-race-fietsers gaat inhalen 🙃. Was ondanks de zon overigens nog best fris met oostenwind, gelukkig door inspanning wel warm genoeg voor kort-kort.Valorian schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:14:
Poeh... van plan nog even een duurloopje te pakken. Windkracht 5. Ai. Denk dat ik maar even een lang stuk vol tegen ga pakken, en dan terugweg lekker wind mee 😊
Bij 8km omgekeerd en dus beloond met net zo harde wind mee. Nieuwe PR gezet op snelste 1km (3:38min) en ook voor het eerst in tijden weer eens een < 6 minute mile (5:58min) gelopen. De 5km < 20 min zat er net niet meer in.
Strava or it didn’t happen: https://strava.app.link/dxBMWNzHf5
De 1400's zijn nog wel een slagje meer racing flat dan deze. Dan had je de beurs moeten trekken voor de floatride run fast of zelfs de run fast pro (250 euro voor een schoen van 120 gram!)XPS15 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:58:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb ze ook gelijk besteld als toekomstige vervanger van mijn New Balance rc1400.
Ik heb vandaag voor de 6e dag achter elkaar gelopen, waarmee m'n weektotaal net onder de 90km zit. En maandag begonnen op de Elliptigo. Dat is wel even genoeg, ik merk dat er spiergroepen zijn die hieraan moeten wennen, want meestal loop ik zo'n 65km (met name rond de heup / bilspieren oid.) Vandaag 27,5 km door de natuur gebanjerd op gemiddeld 5:00/km. Ging verrassend makkelijk. Open heidevelden (Edese heide) met tegenwind en mul zand waren wel een dingetje.
Nu ben ik benieuwd of fietsen (MTB/racefiets) wel kan, daar heb ik tot heden geen last gekregen? Ik doe ook krachttraining, waarbij ik tijdens squats en deadlift geen last van mijn hamstring heb maar ik maak me wel wat zorgen of ik dit ook even moet overslaan. Volgens Runnersworld zijn deze oefeningen juist geschikt om de hamstrings te versterken.
Gezien de corona situatie bezoek ik de fysio liever even niet als het niet nodig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 29-03-2020 21:45 ]
Fietsen lijkt me prima om in beweging te blijven. Is weinig belastend voor de spieren en goed voor de doorbloeding. Je ziet vaak ook veel hardlopers fietsen tijdens blessures.Aghanim schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:10:
Nu ben ik benieuwd of fietsen (MTB/racefiets) wel kan, daar heb ik tot heden geen last gekregen?
Thanks; de normale (bedrade) oordoppen van Apple vallen bij bij ook steeds uit. Het schijnt dat de normale Airpods (zoals jij al aangeeft) ook een drama zijn qua hardlopen, maar dat de Airpods PRO dus wel top zijn om mee hard te lopen. Ik zou dat graag bevestigd zien door iemand.Zr40 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Hier inmiddels al 35 dagen achtereenvolgendTeller voor deze maand staat op 227 km.
[...]
De gewone AirPods blijven bij mij niet in mijn oren zitten. Ik gebruik tegenwoordig de PowerBeats Pro, die zijn functioneel (en qua interne hardware) gelijk aan de gewone AirPods, maar dan meer geschikt voor sporten. Deze blijven wel zitten in je ooren er zit een fysieke knop op ipv een aanraakzone.
Ik denk dat je voor elk type oordopjes wel een bevestiging of juist een ontkenning kán vinden m.b.t. of ze wel of niet blijven zitten. Is nogal persoonlijk immers en verschilt afhankelijk van hoe je oor vormgegeven is. Natuurlijk zullen er dopjes zijn die over het algemeen net iets beter bijven zitten of juist niet, maar "bevestigd zien door iemand" lijkt mij een tricky basis om vervolgens een aankoop van xxx euro op wilt baserensmeerbartje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:46:
[...]
Thanks; de normale (bedrade) oordoppen van Apple vallen bij bij ook steeds uit. Het schijnt dat de normale Airpods (zoals jij al aangeeft) ook een drama zijn qua hardlopen, maar dat de Airpods PRO dus wel top zijn om mee hard te lopen. Ik zou dat graag bevestigd zien door iemand.
Eigenlijk zou gisteren de Venloop Halve Marathon zijn geweest, maar gezien de weersomstandigheden ben ik niet heel rouwig dat deze niet door is gegaan
@smeerbartje In de tijd dat ik nog met muziek liep had ik de gewone bedrade earpods van Apple in. Wat ik wel altijd deed is de audiokabel om 1x los om mijn duim draaien zodat ik zelf de spanning op de kabel kon regelen. Deed ik dit niet, dan vlogen ze regelmatig uit mijn oren. Dan wel door het op- en neer gestuiter, dan wel doordat de kabel zich om mijn vingers draaide en de oordoppen bij de achterwaartse arminzet ruw uit de oren werden gesnokt
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
ik heb hier die van JBL, die ontwikkeld zijn voor te sporten. Voordeel daar: knopje aan linker oordopje waardoor de muziek instant zachter gaat en met nog een druk je perfect je omgeving kunt horen (en een conversatie kunt houden).JunkieLimbo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:30:
Ik vind de normale draadloze airpods juist prima werken en dat is eigenlijk iedereen die ik ken met airpods ook met mij eens. Het geluid is niet fantastisch buiten doordat ze niet afsluiten maar ze blijven zeker zitten. Je ziet ook enorm veel mensen met die dingen op fietsen en scooters. Het is niet dat ze zo uitwaaien ofzo.
Hier stug door aan het bouwen naar mijn hoogtepunt wat een lichte deceptie is geworden door alle afgelaste evenementen. Afgelopen weekend als vervanging van de Caubergtrail en om genoeg time on feet te krijgen: de Ns Heuvelland trail gedaan solo. Ik had deze wel lichtjes aangepast om ervoor te zorgen dat ik niet door België heen moest gaan.
Het ging naar omstandigheden vrij prima: mijn hartslag had ik prima onder controle en de regelmatige beklimmingen via enge paadjes deed ik veelal ook netjes gecontroleerd. Het enige nadeel waren mijn trailschoenen: ze zitten prima dacht ik en heb er wel wat stukken van 5 tot 15km op gedaan, maar dit was toch andere koek. Na een 20tal kilometers was mijn rechtervoet heel erg klaar met de schoen. Mogelijk wat ook meespeelde was dat de route 50/50 verhard/onverhard was en de asics op weg geven veel te minj demping naar mijn zin.
Uiteindelijk een 37km afgelegd met een 900 hoogtemeters in 4:47. Mijn drink en voedingsschema werkten prima, geen last van mijn maag gehad, ik had geen dorst en ook nergens echt een inzinking gehad door een lege accu. Tegen het einde was het wel ver gedaan met mijn benen. De hartslag was nog vrij netjes laag en daalde ook, maar mijn beenspieren wilden niet meer echt in renmodus gaan (en ik vond het ook niet meer het moment om karakter te trainen, dus easy peasy wat gedribbeld
Strava! https://www.strava.com/activities/3227230957
Nu volgend weekend of het weekend erop maar solo de Koning van Spanje marathon doen. Het is dan wel een trail, dus ergens tussen de 5:30 en 6:00 uur en ik vind het prima, doel zal ook meer zijn om een mentaal vinkje te zetten dat ik die afstand aan kan.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Geluid geef ik een magere 7, maar goed genoeg voor tijdens het sporten. Kunnen onmogelijk uitvallen en eventueel kan je er ook 1 van de 2 gebruiken.
Gisteren weer naar Meyendel gelopen, tempo zat er goed in want de HM in ongeveer 1:45 gelopen. Wat een koude snijdende wind onderweg zeg, die mag van mij nu wel gaan liggen.
Idd, ik had mijn enkel omgezwikt, maar na een dag of 2 voelde ik hier niks meer van, maar kan onderwater misschien toch een spier beschadiging zijn.Poekie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:52:
[...]
Je had vorige week iets met je enkel gedaan bedacht ik me, zou dat ook wel melden bij de dokter, misschien is er een verband.
Hopelijk is het niets ernstigs (meer, bloed dat naar buiten komt nooit echt goed)
Verder vanmorgen niet gebeld maar een E-consult gestart aangezien op de website al stond dat het zeer druk was met telefoontjes... (woon in het epicentrum van het corona virus in Nederland...)
Dus alles aangeven in een berichtje en nu maar afwachten hoe de dokter er over denkt.
Het was inderdaad.. uh.. interessant weer gisteren. Maar goed, toch eerst een rondje gelopen met m'n vrouw. Die is momenteel nog druk bezig met haar C25K schema.Calitomnication schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:09:
Gisteren de veters gestrikt en een duurloop van 16km op rustig tempo gelopen. De weersomstandigheden waren echt even compleet anders dan afgelopen zaterdag. Stond een paar seconden buiten (in mijn lange broek, shirt & long sleeve) en voor de zekerheid op het laatste moment maar besloten om handschoenen mee te nemen, just in case. Volgens mij heb ik nog geen 3 minuten zonder handschoenen overleeft. Sneeuw, regen, wind alles leek naar beneden te komen.
Daarna zelf nog aan de gang gegaan met 5 series van 100,200,300m met dezelfde afstand rust. Kwam ondertussen genoeg bekenden van het loopclubje tegen, dus tussendoor nog even wat bij kunnen praten. Daarna nog wat kilometers uitgelopen, waarvan het eerste deel vol tegen de wind in. We wennen eraan, zullen we maar zeggen.
Bij mekaar was het toch weer goed voor een kilometer of 22 en de kilometerstand voor maart is inmiddels voorbij de 240km. Ik ben tevreden.
Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/3230344899
Ik schrok gisteren wel van de kou maar had gelukkig een rondje in m'n hoofd dat eerst vol wind tegen had (uit een tunneltje komend nog een fietser terug ingehaald
Hier ook net de oranje schoenen binnen en qua maat zijn ze gelijk aan de Nike Pegasus serie.Poekie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:19:
Yup, Reeboks maatje 39 binnengekregen en oei best groot!
Had wat mij betreft een halve maat kleiner mogen zijn maar omdat ik ze toch liever iets ruimer heb moet dit wel lukken volgens mij.
Mocht iemand ze net iets te klein hebben besteld en dit toevallig 43,5 is in het blauw of oranje wil ik ze gerust ruilen.
PSN ID = Jorco
Gisteren duurloop in het bos gedaan met de hond en het was wel apart zo met de zon vertrekken, hagel halverwege veel wind soms mee soms tegen jammer dat dat net op een stukje was met veel zand..... en weer wat zon op het einde. Al met al 16Km gelopen dadelijk een klein rondje als warming up en dan wat oefeningen in de tuin/woonkamer doen. Eens kijken of de kinderen ook weer willen sporten
Oordopjes had ik cheap ass ali's en die vielen uit na een tijdje. Nu heb ik JBL endurance sprint zitten prima met de haakjes. Geen fysieke knop maar 'touch' werkt goed. Alleen geluid harder en zachter is wat lastiger met de touch als je rent. Als je stilstaat gaat het makkelijker. Stoppen en skippen werkt wel goed bij mij.
Ik hoefde geen superdure omdat ik ze alleen in de sportschool in doe en soms met een loopje maar meestal loop ik zonder vind ik fijner. Dus heb ze via samengezond punten gescoord voor weinig.
[ Voor 34% gewijzigd door xray79 op 30-03-2020 13:47 ]
Zojuist even bekeken naar de schoenen, de 50 euro deal hebben ze niet meer in mijn maat beschikbaar. Wel nog de blauwe variant voor 70 euro. Ben altijd een beetje huiverig voor de maatvoering van andere merken. Als ik een Nike 9 bestel, dan weet ik gewoon dat deze past. Is de maatvoering bij Reebok net zo strak of zit hier veel verschil in?
tips voor New York
Ik had uiteindelijk moeten kijken naar de cm-maten. Ik had blijkbaar met maat 39 25.5cm te pakken, terwijl bij Asics maat 39.5 25cm is, en bij Topo is 39 weer 25cm. De tip van @Rudedadude klopt dus - kijk naar je cm-maat (of US size, maar daar wil voor vrouwenschoenen nog wel eens een extra tabel voor zijn die niet altijd duidelijk is maar daar heb jij weinig moeite meeCalitomnication schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:55:
Zo te zien heeft @Rudedadude iedereen hier op Reeboks gekregen. Had je nu maar een affiliate-url gebruikt om naar de schoenen te linken..
Zojuist even bekeken naar de schoenen, de 50 euro deal hebben ze niet meer in mijn maat beschikbaar. Wel nog de blauwe variant voor 70 euro. Ben altijd een beetje huiverig voor de maatvoering van andere merken. Als ik een Nike 9 bestel, dan weet ik gewoon dat deze past. Is de maatvoering bij Reebok net zo strak of zit hier veel verschil in?
En met 100 dagen gratis retourneren moet t wel lukken lijkt me. Of twee paar bestellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 30-03-2020 14:22 ]
Geen idee, dit waren de eerste Reebokken die ik ooit besteldeCalitomnication schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:55:
Zo te zien heeft @Rudedadude iedereen hier op Reeboks gekregen. Had je nu maar een affiliate-url gebruikt om naar de schoenen te linken..
Maar de prijzen van de Reeboks zijn inmiddels weer wat omhoog zie ik (en zijn heel veel reguliere maten uitverkocht), los van enkele kleuren (en zwart was heel de tijd normaal geprijsd). 40 euro voor fatsoenlijke hardschoenen die gratis thuisbezorgd worden was ook geen hele slechte prijs natuurlijk
Mocht je graag Reeboks kopen: met ING punten kan je gratis (alleen punten) een kortingsbon van 30% krijgen. Geldt op outlet modellen ook, maar dan als bon voor 25% korting.Rudedadude schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Geen idee, dit waren de eerste Reebokken die ik ooit besteldeIk ben inmiddels wel expert in het online bestellen van Schoenen, ik heb in 25 paar tijd geloof ik maar 1 keer wat teruggestuurd en dat was omdat ze echt te smal waren. Zoals ik al zei zal Nike vooral wat smaller vallen dan deze Reeboks, voor de rest is de US/UK maatvoering van specifiek deze schoen vergelijkbaar met Nike. Maar als je dus in Nikes normaal gesproken net een half maatje groter hebt om je tenen wat meer ruimte te geven, zal dat bij deze niet nodig zijn.
Maar de prijzen van de Reeboks zijn inmiddels weer wat omhoog zie ik (en zijn heel veel reguliere maten uitverkocht), los van enkele kleuren (en zwart was heel de tijd normaal geprijsd). 40 euro voor fatsoenlijke hardschoenen die gratis thuisbezorgd worden was ook geen hele slechte prijs natuurlijk
NB: heb jij toevallig ook ervaring met de Run Fast Pro serie van Reebok? Nogal prijzig modelletje.
Ik lees er magische verhalen over. Maar is voor mijn voet een te smal model... Geldt ook voor de run fast. Beide schoenen gebruiken in principe hetzelfde type foam wat Nike ook voor z'n vaporfly's gebruikt (pebax). Erg licht, maar zacht en met veel rebound. De Forever floatride gebruikt een TPU foam (a la Boost van Adidas, Ego van Altra, Everun van Saucony, e.a.). En dat zit weer een stap boven standaard EVA foam.Valorian schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:39:
[...]
Mocht je graag Reeboks kopen: met ING punten kan je gratis (alleen punten) een kortingsbon van 30% krijgen. Geldt op outlet modellen ook, maar dan als bon voor 25% korting.
NB: heb jij toevallig ook ervaring met de Run Fast Pro serie van Reebok? Nogal prijzig modelletje.
https://www.mensjournal.c...ng-running-shoes-w502818/
Vandaag even een baaldag qua weer, maar het zou vanavond als ik ga lopen weer droog moeten zijn. Heerlijk dat het eindelijk weer wat langer licht is, nu kan ik gewoon om 7 uur 's avonds de deur uit en dan is het pas aan het einde van de training donker. Nog wel het vestje mee voor de zekerheid, maar in het licht loopt al een stuk lekkerder!
Netjes dat ze dat meteen communiceren. Wat betreft de Venloop, daar hebben ze vorige week wel een hele nette en duidelijke mail met daarin de motivatie waarom het niet mogelijk was om deze later naar het jaar te verplaatsen. De overvolle agenda van de atletiekunie was hierbij een bepalende factor.Poekie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:24:
En daar is de mail dat Zwolle HM ook niet doorgaat, inschrijfgeld wordt volledig gerestitueerd, volgend jaar nieuwe poging.
Over enige compensatie in welke vorm dan ook is nog geen uitspraak gedaan. Wel dat iedereen die zich voor de 2020 editie heeft ingeschreven een gegarandeerde inschrijving heeft (mits op tijd verzilverd). We wachten geduldig af
Heel netjes van Zwolle HM dat ze dit zo hebben aangepakt
Overigens morgen weer een crisisoverleg waarbij de maatregelen worden verlengd.
[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 30-03-2020 15:53 ]
tips voor New York
Het zijn blijkbaar voor sommigen hele snelle schoenen!Zr40 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:45:
Hoezo hebben jullie je Reeboks al binnen? Die van mij zijn nog niet eens verzonden.Status is nu "Bestelling bevestigd, wacht op inpakken"...
Klopt, ben er ook wel blij mee. Aan de andere kant, het is nog ver genoeg weg dat ze inderdaad nog weinig kosten zullen hebben gemaakt (13 juni), niet zoals Rotterdam of Sallandtrail (en jouw Venloop) die gewoon praktisch klaar waren voor de start op het last minute werk na.Calitomnication schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:51:
[...]
Netjes dat ze dat meteen communiceren. Wat betreft de Venloop, daar hebben ze vorige week wel een hele nette en duidelijke mail met daarin de motivatie waarom het niet mogelijk was om deze later naar het jaar te verplaatsen. De overvolle agenda van de atletiekunie was hierbij een bepalende factor.
Over enige compensatie in welke vorm dan ook is nog geen uitspraak gedaan. Wel dat iedereen die zich voor de 2020 editie heeft ingeschreven een gegarandeerde inschrijving heeft (mits op tijd verzilverd). We wachten geduldig af.
Heel netjes van Zwolle HM dat ze dit zo hebben aangepakt.
Overigens morgen weer een crisisoverleg waarbij de maatregelen worden verlengd.
Hopelijk komen ze morgen dan binnen dan kan ik woensdag of donderdag nog even een proefrondje doen en misschien dan als ze bevallen de 10km er op lopen.
Wordt wel voor het eerst dat ik dan meerdere paren schoenen heb. Hoe bepaal je dan welke je waarvoor gebruikt?
Je merkt vanzelf welke beter zijn voor bijvoorbeeld langzaam of snel. Ik heb schoenen die ik in principe alleen gebruik voor intervallen en andere die ik gebruik voor de rustige kilometers. En soms loop ik op schoenen, gewoon omdat het er weer eens tijd voor is. Maar dat is een luxeprobleemShinji schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:21:
Zojuist de verzendbevestiging gehad van de Reebok's.
Hopelijk komen ze morgen dan binnen dan kan ik woensdag of donderdag nog even een proefrondje doen en misschien dan als ze bevallen de 10km er op lopen.
Wordt wel voor het eerst dat ik dan meerdere paren schoenen heb. Hoe bepaal je dan welke je waarvoor gebruikt?
Ik liep zaterdag een rondje met gemiddeld 5:22 op m'n Reeboks, nu net met gemiddeld 4:00. Voor beide werkte ze best goed, ze zijn redelijk allround.
Lijken in eerste instantie wat aan de grote kant, zelfde maat besteld als dat ik normaal altijd van Saucony neem. Net nog even gekeken, helaas bestaat er geen halve maat minder voor mij. We gaan het wel zien morgen tijdens nummertje 16 op een rij
Hier nog niet, maar er is wel zojuist een Reebok pakket verschenen in mijn PostNL app. Wordt verwacht morgen rond de middag.Shinji schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:21:
Zojuist de verzendbevestiging gehad van de Reebok's.
Same here, terwijl de pijn in m'n knie dermate gezakt is dat ik weer een training voel opkomen. Vandaag wel een nieuwe tandwielset voor, ketting, nieuwe remmerij en kabels besteld heb voor m'n oude racefiets. Ik ga sowieso aansterken op de fiets. De terugslag van het loopje vorige week was toch dermate dat ik de rem erop gooi vwb hardlopen voorlopigZr40 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:45:
Hoezo hebben jullie je Reeboks al binnen? Die van mij zijn nog niet eens verzonden.Status is nu "Bestelling bevestigd, wacht op inpakken"...
Voelt goed he!Shinji schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:55:
In other news: zojuist de 100km in een maand grens gepasseerd:
[Afbeelding]
Strava: https://strava.app.link/9IwFPEFHh5
[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 30-03-2020 21:56 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik vind zelf lopen op een loopband al mega saai, laat staan naar iemand kijken die op een loopband looptValorian schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:14:
Ultraloper Luci Papa gaat vanavond beginnen aan zijn UTLM 100km run: de Ultra Trail La Maison. 100KM op de loopband, door de tuin, door het trappenhuis, etc. Live te volgen op facebook voor wie zich verveeld
link?Valorian schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:14:
Ultraloper Luci Papa gaat vanavond beginnen aan zijn UTLM 100km run: de Ultra Trail La Maison. 100KM op de loopband, door de tuin, door het trappenhuis, etc. Live te volgen op facebook voor wie zich verveeld
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Als je de schoenen al kent zou de winkel geen probleem moeten zijn toch?racoon schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:07:
Iemand ervaring met Rob Druppers runningacadem, het merk schoenen waarop ik loop word daar als dichtstbijzijnde winkel voor mij verkocht, de winkel waar ik mijn huidig paar gekocht had is het helaas mee gestopt, betreft 316 europe schoenen
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik moest aan jou denken:racoon schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:07:
Iemand ervaring met Rob Druppers runningacadem, het merk schoenen waarop ik loop word daar als dichtstbijzijnde winkel voor mij verkocht, de winkel waar ik mijn huidig paar gekocht had is het helaas mee gestopt, betreft 316 europe schoenen
https://www.telegraaf.nl/...-eerder-besmet-dan-buiten
Dus je kunt toch beter wel gaan hardlopen in plaats van binnenblijven
En deze is ook weer binnen:

Wat hardlopen betreft moet ik het helaas doen met een 7e plaats (momenteel).
Dat garandeert niet of iemand een goede allround schoenenspecialist is natuurlijk. De beste profs zijn heilig overtuigd van hun eigen gelijkm-vw schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:54:
Wat @Poekie schrijft en verder is Rob Druppers natuurlijk geen onbekende naam in de loopwereld.
Hier is de bezorger onderweg, ik kan ze tussen 09:55 en 11:55 verwachten... Nou ja, dat het ondertussen 12:45 is moeten we dan maar even negeren. Had eigenlijk tussen 11:30 en 12 ergens willen gaan lopen maar ondertussen toch teveel honger en maar wat gaan lunchen, wordt dus halverwege de middag dan maar.
Zag ook dat de prijzen van die schoenen weer richting de 70 euro zijn gegaan. Blij hier van de aanbieding te hebben gelezen, kwam precies op het goede moent ook (nu maar hopen dat de maat ok is
Hans heeft al 9 uur niet meer gesynct, misschien in het geheim bezig met een 100km loop en wordt je op de valreep nog ingehaaldInZane schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:26:
[...]
[Afbeelding]
Nog maar ongeveer 60k om van #2 naar #1 te gaan. Ik denk dat ik even een ommetje ga maken.InZane schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:26:
[...]
[Afbeelding]
Het valt me vaker op dat hij later synct. Ik heb vanochtend wel mijn bluetooth even uitgezet omdat mijn vrouw aan het bellen was en ik vanaf de telefoon radio aan het afspelen was op de JBL Charge. Even een kort spelletje doen en dan zien dat er een reclame over de speaker gestreamd wordt.Shinji schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:51:
[...]
Hans heeft al 9 uur niet meer gesynct, misschien in het geheim bezig met een 100km loop en wordt je op de valreep nog ingehaald
Bijgewerkt inmiddels.
[ Voor 46% gewijzigd door Xaverius op 31-03-2020 13:30 ]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Zojuist bezorgdm0ridin schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:46:
En, mensen al de nieuwe reebok's binnen?
Hier is de bezorger onderweg, ik kan ze tussen 09:55 en 11:55 verwachten... Nou ja, dat het ondertussen 12:45 is moeten we dan maar even negeren. Had eigenlijk tussen 11:30 en 12 ergens willen gaan lopen maar ondertussen toch teveel honger en maar wat gaan lunchen, wordt dus halverwege de middag dan maar.
Zag ook dat de prijzen van die schoenen weer richting de 70 euro zijn gegaan. Blij hier van de aanbieding te hebben gelezen, kwam precies op het goede moent ook (nu maar hopen dat de maat ok is)
Op het eerste gezicht voelen ze een beetje smal aan ten opzichte van mijn Sauconys met dezelfde US maat, maar ze zitten niet verkeerd en heb genoeg ruimte tussen de voorkant en mijn tenen.
Hier heb ik rond de lunch al gelopen, dus of ze goed zitten kom ik morgen pas achter. Even een paar meter binnen lopen voelde in ieder geval niet verkeerd.
Ik ga vanavond ook nog op padXaverius schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:
[...]
Nog maar ongeveer 60k om van #2 naar #1 te gaan. Ik denk dat ik even een ommetje ga maken.
In ieder geval een mooi stukje lopen met gezin en hond na het eten en na de persconferentie nog een stukje hardlopen met mevrouw en vervolgens nog een stukje alleen.
[ Voor 25% gewijzigd door InZane op 31-03-2020 15:51 ]
En ik heb eindelijk een pet gevonden in mijn maat! Tenminste, op papier dan. Of hij in het echt ook past moet natuurlijk nog blijken. Ik heb altijd al een gigantische hoofdomtrek gehad (63cm). Vroeger bij de Marine hadden ze al nooit een pet die paste (4 uur in de houding staan tijdens Prinsjesdag met een te kleine pet
TL;DR: als je donderdag een volwassen kerel als een kind zo blij ziet rennen op nieuwe schoenen en met een nieuwe pet, dan ben ik dat.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Hier ondertussen ook binnenZr40 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Zojuist bezorgd
Op het eerste gezicht voelen ze een beetje smal aan ten opzichte van mijn Sauconys met dezelfde US maat, maar ze zitten niet verkeerd en heb genoeg ruimte tussen de voorkant en mijn tenen.
Hier heb ik rond de lunch al gelopen, dus of ze goed zitten kom ik morgen pas achter. Even een paar meter binnen lopen voelde in ieder geval niet verkeerd.
Nog niet aangehad (eerst gaan lopen op andere schoenen en nu eerst douchen en schone sokken aan voor ik mn voeten erin prik. Wel zo netjes mochten ze cht niet bevallen
Ben benieuwd!!
Nou alleen nog kunnen hardlopen
Liet vanochtend de hond uit, knie voelt sinds een paar dagen best pijnloos, loop een bruggetje over, metaal, bevroren en glad dus: goede been glijdt weg en moest het opvangen met de zwakke knie om niet in spagaat te gaan. Forse pijnscheut, niet goed. Trok gelukkig snel weg, maar ik wil nog langer rust nemen en met fietsen aansterken.
Overigens is mij vandaag iets merkwaardigs opgevallen, overigens totaal niet wetenschappelijk onderzocht bewezen en mogelijk heb ik een gekleurde bril op.
[product-placement]
Ok, ik had vandaag een gekleurde bril op wel de Goodr Silverback squat mobility
[/product-placement]
Maar het lijkt erop dat des te ouder de fietsers worden, des te minder lijkt men zich te houden aan de 1.5m afstand regel. Stelletjes van middelbare leeftijd gaan nog netjes aan de kant, de iets oudere categorie gaat netjes achter mekaar fietsen als ze je zien aankomen. Maar de 70+ categorie lijkt de Rutte speech van 2 weken geleden nog aan het verwerken te zijn en blijven stoïcijns naast elkaar fietsen en verrekken het om ook maar engie cm opzij te gaan.

tips voor New York
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.