Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

__R__ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Phew gelukkig maar. Zat op de samenvatting van nu.nl te kijken en daar stond dat niet genoemd.
Rutte noemde het bij de vragenronde op het eind van de persconferentie.

Hardlopen staat ook benoemd op https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland maar die pagina is op dit moment nog niet bijgewerkt.

Ondertussen in Frankrijk:
Ook Frankrijk gaat de maatregelen tegen het coronavirus aanscherpen. Dat heeft premier Edouard Philippe aangekondigd. Mensen mogen in het land straks niet meer zomaar naar buiten om bijvoorbeeld te sporten of de benen te strekken. Dat mag nog één keer per dag, in een straal van een kilometer om het huis.

[ Voor 46% gewijzigd door Zr40 op 23-03-2020 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
[b]Zr40 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:49:
Ondertussen in Frankrijk:

[...]
In een straal van 1 km is nog steeds een rondje van 6,28 km als ik mij niet vergis B)

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
Zozo. Gisteren al een kwartiertje kunnen joggen (aan 5’/km, toch best ok) maar feedback van de kine (fysio) vandaag was toch niet zo positief: “die knie is nog niet klaar voor hardlopen”. Ik mag nog wel, maar zeker niet te enthousiast worden.

Ik heb een nieuwe reeks revalidatieoefeningen gekregen om mijn mediale band te versterken en mag nog meer fietsen. Gelukkig begin ik daar plezier in te vinden, straks moet ik nog verhuizen naar het wielerforum :) (not)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

AppieR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:50:
[...]

In een straal van 1 km is nog steeds een rondje van 6,28 km als ik mij niet vergis B)
8,28 km, want je moet nog van het middelpunt naar de rand zien te komen en weer terug B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Calitomnication schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:35:
Wat ik ook merk is dat mensen tijdens een lange duurloop veel meer terug groeten dan wanneer je met een tempotraining bezig bent. Alsof snelheid een intimiderende factor is
Jory schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:12:
Bij mij is het eerder dat ik soms niet teruggroet wanneer ik zelf met een interval bezig ben. Een knik of opgestoken hand lukt vaak (maar niet altijd) nog wel maar iets zeggen op het moment en zo'n manier dat die ander het kan verstaan dat zit er vaak niet in.

Vanuit daar redenerend doe ik misschien onbewust ook wel de aanname dat wanneer ik iemand tegenkom die duidelijk met een pittige training bezig is, diegene ook niet op een groet zit te wachten. Dus misschien ben ik wel zo iemand die mensen wel groet als ze met een rustige loop bezig zijn, maar niet als ze een flink tempo hebben. :o
Waar ik nog wel benieuwd naar ben: zijn er hier ook mensen die (on)bewust niet teruggroeten? Onbewust als in het niet opmerken dat anderen groeten, maar het gesprek over groeten hier op het forum een eye-opener is of bewust als in zoals hierboven bezig met een interval/pittige training of met andere redenen?

Het is wat vreemd om de niet teruggroetende hardloper achterna te rennen om tekst en uitleg te vragen. Zeker nu in deze tijd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@fjorden Soms ben ik gewoon te laat met teruggroeten en heeft het geen zin meer, of is er iets anders aan de hand waardoor ik het niet kan doen. Het ligt meestal (altijd) niet aan de ander! :)

Inschrijving voor de Marikentrail is nu ook geannuleerd. Wel netjes: ze hebben nog niet geincasseerd en gaan dat ook niet meer doen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Nou, mijlpaal bereikt, mijn all-time totaal staat op 885km waarvan de eerste helft sinds 2012 verspreid over een aantal jaren. En de tweede helft (ongeveer dan, 444km) is mijn totaal sinds ik in augustus weer begonnen ben. Dus ik heb sinds de laatste reboot meer gelopen dan alle jaren daarvoor bij elkaar.

Ging wel beetje moeizaam vandaag en dat heb ik lang niet gehad.

https://strava.app.link/SElx4BRc64

Weet iemand hoe je op een Forerunner 645 music (zonder touchscreen) kan inzoomen op de kaart, met Strava Routes of dwMap. Ik heb van alles geprobeerd maar kan het niet vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Shinji op 23-03-2020 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:50
Shinji schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:37:
Nou, mijlpaal bereikt, mijn all-time totaal staat op 885km waarvan de eerste helft sinds 2012 verspreid over een aantal jaren. En de tweede helft (ongeveer dan, 444km) is mijn totaal sinds ik in augustus weer begonnen ben. Dus ik heb sinds de laatste reboot meer gelopen dan alle jaren daarvoor bij elkaar.

Ging wel beetje moeizaam vandaag en dat heb ik lang niet gehad.

https://strava.app.link/SElx4BRc64

Weet iemand hoe je op een Forerunner 645 music (zonder touchscreen) kan inzoomen op de kaart, met Strava Routes of dwMap. Ik heb van alles geprobeerd maar kan het niet vinden.
Middelste knopje links langindrukken. Dan komt er als het goed is een menu. Dat is tenminste bij de normale kaart, weet niet of dwMaps dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Rudedadude

Maybe we were born to run

Shinji schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:37:

Dat hoort gewoon met de 2 knoppen links onderin op je farmin te kunnen. De onderste om in te zoomen richting je positie op de kaart, de bovenste om uit te zoomen. Moet je gps positie natuurlijk al wel bekend zijn.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Rudedadude schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:52:
[...]

Dat hoort gewoon met de 2 knoppen links onderin op je farmin te kunnen. De onderste om in te zoomen richting je positie op de kaart, de bovenste om uit te zoomen. Moet je gps positie natuurlijk al wel bekend zijn.
Dat had ik hier ergens gelezen ja, maar met die knoppen loop ik door de verschillende schermen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 22:08
@fjorden ik groet over het algemeen altijd wel door een handje op te steken, tenzij ik zelf in een interval zit en echt gas geef. Maar dan verwacht ik het ook echt niet van een ander. In het bos bijvoorbeeld steken de meeste hun handje wel op, meer hoeft van mij ook echt niet. Maar een beetje sociaal gedrag mag van mij wel als het kan, zolang ik nog gedag kan zeggen weet ik in ieder geval dat ik niet te hard ga :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:50
fjorden schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:23:
[...]

[...]

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: zijn er hier ook mensen die (on)bewust niet teruggroeten? Onbewust als in het niet opmerken dat anderen groeten, maar het gesprek over groeten hier op het forum een eye-opener is of bewust als in zoals hierboven bezig met een interval/pittige training of met andere redenen?

Het is wat vreemd om de niet teruggroetende hardloper achterna te rennen om tekst en uitleg te vragen. Zeker nu in deze tijd. ;)
Ik steek altijd een hand op, tenzij ik zie dat de ander mij echt niet ziet (geen oogcontact, overkant van de straat). Ik zeg eigenlijk nooit wat, enerzijds omdat ik oortjes in heb en anderzijds om adem te sparen :)

Krijg eigenlijk altijd wel een handje of een knikje terug.

Wat ik wel heel interessant vind, als ik dan klaar ben met mn rondje, en aan het uitlopen ben (dus wandel) dan krijg ik geen groeten meer, ook al ben ik overduidelijk in hardloop-gear. Groeten gelden pas boven de 9 km/u, daaronder ben je een wandelaar en die worden niet gegroet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
migchiell schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:23:
[...]
Wat ik wel heel interessant vind, als ik dan klaar ben met mn rondje, en aan het uitlopen ben (dus wandel) dan krijg ik geen groeten meer, ook al ben ik overduidelijk in hardloop-gear. Groeten gelden pas boven de 9 km/u, daaronder ben je een wandelaar en die worden niet gegroet :+
Oh als ik iemand met hardloop gear aan zie wandelen dan groet ik die ook gewoon hoor.

Ik heb vanochtend zelfs 2 hardlopers gegroet toen ik met de hond aan het wandelen was. Beiden groetten terug trouwens :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tijdens de zaterdagmorgen loop kom ik altijd dezelfde lopers op (bijna) exact dezelfde momenten tegen. Eerst een moeder & dochter die samenlopen, later in de training een vader & dochter.
Het is nu al zo normaal dat we elkaar tegenkomen dat hij zich, toen hij eens alleen liep, ging verontschuldigen dat zijn dochter er niet bij was, ze zat op Mallorca :D

Verder geen idee hoe ze heten, maar wel mooi dat je dan toch een soort van onderlinge band hebt en elkaar gaat missen als je eens een training loopt zonder dat je ze tegenkomt. Zou er iets gebeurd zijn?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-07 19:27
Herkenbaar met de hond uitlaten zie je dat ook vaak dat je mensen in de wijk maar ook in de bossen/parken tegenkomt. Elkaars naam weet je vaak niet wel die van de hond :D. En idd als je mensen dan een tijd niet ziet ga je toch denken er zal toch niks gebeurd zijn.....
Groeten wisselt hier, als de mensen wat verder weg zijn groet ik vaak niet maar dichterbij wel. Naveltruitje of niet maakt me dan niks uit ;) Merk wel dat als ik 1 van de kinderen of de hond mee heb mensen sneller groeten dan zonder.....
Bij uitlopen groet ik vaak wel maar dat komt omdat ik dan bijna thuis ben en ik dan wijkbewoners tegen kom.
disclaimer groeten is bij mij ook al een handje de lucht in dus niet altijd met een hoi/hallo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:45

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ja dat groeten blijft een heel apart ritueel. Sommige zie je al op afstand wegkijken om maar niet te hoeven groeten, althans zo lijkt het. Het gros groet gewoon, en voor mezelf is het ook een mooi moment om te zien of ik nog een beetje fatsoenlijk een woord uit kan brengen ;).

Gisteravond gelopen onder de sterrenhemel met deze prachtige heldere lucht, heb daar echt wel van kunnen genieten. Ergens merk je ook wel een bepaalde rust in het land, minder auto's, vliegtuigen en meer mensen op straat. Het blijft een bijzondere periode waar het hardlopen een welkome afleiding is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

tuinïnen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:01:
Ja dat groeten blijft een heel apart ritueel. Sommige zie je al op afstand wegkijken om maar niet te hoeven groeten, althans zo lijkt het. Het gros groet gewoon, en voor mezelf is het ook een mooi moment om te zien of ik nog een beetje fatsoenlijk een woord uit kan brengen ;).

Gisteravond gelopen onder de sterrenhemel met deze prachtige heldere lucht, heb daar echt wel van kunnen genieten. Ergens merk je ook wel een bepaalde rust in het land, minder auto's, vliegtuigen en meer mensen op straat. Het blijft een bijzondere periode waar het hardlopen een welkome afleiding is.
Ik zoek altijd even oogcontact, strek mijn vingers en ik vermoed dat ik een poging doe om mijn wenkbrauwen te bewegen. Hopelijk wordt dit door de tegenpartij ervaren als een groet, want zo is het wel bedoeld :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:13
Ik groet altijd, laat die andere zich maar ongemakkelijk voelen of ie wel of niet reageert :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Shinji schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:37:Weet iemand hoe je op een Forerunner 645 music (zonder touchscreen) kan inzoomen op de kaart, met Strava Routes of dwMap. Ik heb van alles geprobeerd maar kan het niet vinden.
Stap 2 in deze instructie is het belangrijkste ;) Even de middelste knop inhouden, dan kun je in verschillende stappen zoomen / onder&boven / links&rechts de kaart verplaatsen.

Een strava route is uiteindelijk gewoon hetzelfde als navigeren via een vooraf ingeladen gpx, dus dat werkt iig. dwMap weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door yoekel op 24-03-2020 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:58

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:30:
[...]

Oh als ik iemand met hardloop gear aan zie wandelen dan groet ik die ook gewoon hoor.

Ik heb vanochtend zelfs 2 hardlopers gegroet toen ik met de hond aan het wandelen was. Beiden groetten terug trouwens :)
Als motorrijders zijn wij natuurlijk gewend elkaar te groeten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik groet zelfs de koetjes en schaapjes (en konijntjes) in de wei :) Een keer gehad dat een schaap ook echt terugblaatte, en bij de halve van Leiden vorig jaar begonnen er een aantal koeien mee te rennen met de renners (niet omdat ik ze groette ofzo maar is wel grappig).

Verder eens met @Tinusvolkel ik groet - als ik heftige training doe is het meer hand opsteken of knikje - maar meestal komt er wel iets van een moj'n uit, gelukkig is dat in Twente prima gedurende de hele dag

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:54
Poekie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:42:
Ik groet zelfs de koetjes en schaapjes (en konijntjes) in de wei :) Een keer gehad dat een schaap ook echt terugblaatte, en bij de halve van Leiden vorig jaar begonnen er een aantal koeien mee te rennen met de renners (niet omdat ik ze groette ofzo maar is wel grappig).

Verder eens met @Tinusvolkel ik groet - als ik heftige training doe is het meer hand opsteken of knikje - maar meestal komt er wel iets van een moj'n uit, gelukkig is dat in Twente prima gedurende de hele dag
Haha, ik loop ook wel eens te blaatten richting de schapen of te loeien naar de koeien :+. Ik liep een paar jaar geleden mijn rondje door de polder bij Leiderdorp. Weer geblaat, ik met mijn vrolijke hoofd terugblaatten. Komt er weer een blaat, en toen van beneden. Uh, wat? Kijk je naar beneden richting de sloot:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sN3nEaQ.png

Natte blaat :+

Dat was toen ook direct het einde van mijn hardlooprondje. Samen met een andere hardloper die toen langskwam, en nog 2 passanten het beest uit de sloot gehaald en terug de wei in gezet. Toen drijfnat direct naar huis gerend :P

Terug naar groeten: Ik probeer het altijd, zeker met mijn duurlopen. Ook als ik mensen passeer steek ik even mijn hand op. Als ik met een tempoloop bezig ben lukt het niet altijd.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Als motorrijders zijn wij natuurlijk gewend elkaar te groeten!
Zo is dat! :w

Net trouwens tijdens het uitlaten van de hond een Garmin Edge Remote gevonden. Ding werkt ook nog gewoon. Maar eens proberen om via social media de eigenaar te achterhalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Nat-Water schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Haha, ik loop ook wel eens te blaatten richting de schapen of te loeien naar de koeien :+. Ik liep een paar jaar geleden mijn rondje door de polder bij Leiderdorp. Weer geblaat, ik met mijn vrolijke hoofd terugblaatten. Komt er weer een blaat, en toen van beneden. Uh, wat? Kijk je naar beneden richting de sloot:

[Afbeelding]

Natte blaat :+

Dat was toen ook direct het einde van mijn hardlooprondje. Samen met een andere hardloper die toen langskwam, en nog 2 passanten het beest uit de sloot gehaald en terug de wei in gezet. Toen drijfnat direct naar huis gerend :P

Terug naar groeten: Ik probeer het altijd, zeker met mijn duurlopen. Ook als ik mensen passeer steek ik even mijn hand op. Als ik met een tempoloop bezig ben lukt het niet altijd.
Is op dat moment je Tweakers-nickname geboren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
PS wat een gedoe om op een garmin te kunnen zoomen op de apple watch is het gewoon draaien aan de digital crown >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08-2023
Vanochtend voor het eerst voor (thuis)werk een rondje gelopen, om 6:30 opgestaan en hier bij mij direct het bos ingelopen. Windje had ik mij iets op verkeken die was erg fris maar verder erg lekker om zo de dag te beginnen! In de verste verte geen mens te bekennen dus dit gaan we maar vaker doen.

Verder nog een vraag aan de mensen hier ik heb sinds 2-3 weken last van een vervelende bug of iets. Ik ren met een forerunner 235 van garmin en hou mijn rondjes bij in runkeeper. Ik zet beide tegelijkertijd aan als ik begin maar runkeeper stopt nu de laatste tijd na 3-5km (wisselt) met bijhouden van de afstand. Dit resulteert in een rondje waar ik de eerste 3km op bijv 5:35 p/km loop en alle km's daarna op 8min per km omdat hij het kwijt is. Wanneer ik de telefoon ontgrendel en de app erbij pak ververst hij de afstand wel weer, maar dan is de data dusdanig verstoort dat het ook niet meer relevant is.

Als ik kijk in de garmin app na afloop van het rondje zie ik dat hij geen kaartje meer toont van het gelopen rondje, wel de hartslag / pace en tijden maar het kaartje ontbreekt. Nu heb ik al wat gegoogled en zie ik wat adviezen van mensen die zeggen draai google maps op de achtergrond om gps te forceren zodat de apps deze niet verliezen. Ik heb zelf een oneplus 6 en ben benieuwd of iemand deze problemen herkent? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
Waarom niet gewoon via Garmin loggen dan? GPS van Garmin is ongetwijfeld stukken beter dan die van je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Vanmiddag een rondje van 10km gelopen, naja... het zijn er 11.5km geworden, had de interval verkeerd ingeschat/1 km te lang ingelopen. Was goed te doen met korte broek (en dat is veelzeggend komende van een professionele koukleum als ik ;)) en longsleeve. Tijdens het tempowerk was het zelfs nog warm. Het viel me op dat het ontzettend rustig was op de weg. Of het de temperatuur was (er stond nog een verraderlijk snijdend windje) of dat de mensen het langzaam serieus gaan nemen, wie zal t zeggen.

@Twan0 Idd, waarom al die moeite en laat je niet gewoon Garmin alles opnemen en dan syncen naar Runkeeper? Je hebt immers de FR235 om je pols, dat is een prima horloge.

[ Voor 14% gewijzigd door Calitomnication op 24-03-2020 15:10 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan0
Roadman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:42:
Waarom niet gewoon via Garmin loggen dan? GPS van Garmin is ongetwijfeld stukken beter dan die van je telefoon.
@Calitomnication

Ik heb mijn trainingsschema via runkeeper lopen, dan zou ik die zelf in garmin moeten aanmaken iedere keer. Ik vind runkeeper goed werken met de intervals etc, gebruik horloge puur om tijdens het lopen ten alle tijden te kunnen zien wat mijn pace is. Alleen momenteel heb ik dus in zowel runkeeper als in garmin problemen met de GPS.

[ Voor 11% gewijzigd door Twan0 op 24-03-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Twan0 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:23:
[...]

@Calitomnication

Ik heb mijn trainingsschema via runkeeper lopen, dan zou ik die zelf in garmin moeten aanmaken iedere keer. Ik vind runkeeper goed werken met de intervals etc, gebruik horloge puur om tijdens het lopen ten alle tijden te kunnen zien wat mijn pace is. Alleen momenteel heb ik dus in zowel runkeeper als in garmin problemen met de GPS.
Heb je bij iedere loop dat je geen kaartje meer krijgt op je 235? Ongeveer 1 jaar geleden heb ik dat ook op mijn 235 gehad. Geheel at-random gaf GC geen routekaart meer. Heb de 235 toen opnieuw gestart en probleem heeft zich toen opgelost. Dit zul je ongetwijfeld al hebben gedaan, kijk anders een in dit draadje : op het Garmin Forum. Heeft waarschijnlijk met je GPS files op je horloge te maken. Hang hem een aan Garmin Express en trek de laatste update naar binnen, anders mss factory restore.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@Twan0 : controleer of je geen "Battery saver" modus hebt aanstaan op je telefoon. Als dat het geval is op mijn Galaxy S9 dan heb ik gelijkaardige problemen met mijn loopapps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan0
Calitomnication schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:34:
[...]

Heb je bij iedere loop dat je geen kaartje meer krijgt op je 235? Ongeveer 1 jaar geleden heb ik dat ook op mijn 235 gehad. Geheel at-random gaf GC geen routekaart meer. Heb de 235 toen opnieuw gestart en probleem heeft zich toen opgelost. Dit zul je ongetwijfeld al hebben gedaan, kijk anders een in dit draadje : op het Garmin Forum. Heeft waarschijnlijk met je GPS files op je horloge te maken. Hang hem een aan Garmin Express en trek de laatste update naar binnen, anders mss factory restore.
Inderdaad bij iedere loop geen kaartje meer. Ik ga er even kijken, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Tinusvolkel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:11:
PS wat een gedoe om op een garmin te kunnen zoomen op de apple watch is het gewoon draaien aan de digital crown >:)
Een Apple Watch heeft wel weer andere nadelen, zoals een iPhone nodig hebben en het gebrek aan knoppen. Ik ga tijdens het intervallen niet met een touchscreen zitten prutsen.

Maar goed, vanavond maar weer eens op pad met de vrouw voor haar 4e les c25k. Daarna zelf nog wat intervallen, ik denk 5 x300m. Wel lekker na weer een hele dag binnenhangen denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Zojuist de blog van Dolf Jansen gelezen op Runnersworld.
Ik vind het een leuk artikel. Wat ik tegen collega's altijd roep is dat hardlopen zo'n leuke sport is omdat iedereen het op zijn/haar niveau kan uitoefenen. Zijn gedicht gaat hier over.
https://www.runnersworld....f-jansen-hardloopgedicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
InZane schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Een Apple Watch heeft wel weer andere nadelen, zoals een iPhone nodig hebben en het gebrek aan knoppen. Ik ga tijdens het intervallen niet met een touchscreen zitten prutsen.

Maar goed, vanavond maar weer eens op pad met de vrouw voor haar 4e les c25k. Daarna zelf nog wat intervallen, ik denk 5 x300m. Wel lekker na weer een hele dag binnenhangen denk ik.
2x achter elkaar ergens willekeurig op het scherm drukken gaat mij nog prima af tijdens een interval, maar meestal programmeer ik ze er van te voren in.

Is idd wel iPhone gebonden, maar of dat een nadeel is >:) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Twan0 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:23:
[...]

@Calitomnication

Waar jij je prettig bij voelt, maar het komt op mij over als een spijker het hout in willen slaan met een schroevendraaier en dan de hamer gebruiken om de spijker een beetje recht te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
@mefjoew Neuh :p. Da's het resultaat van flauwe humor en pils.

Net terug van een tempoloop van 17km. Wat een ontzettend heerlijk weer is het om hard te lopen nu! Ondergaand zonnetje op je bol, niet te warm, niet zo veel wind. Heerlijk :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Tinusvolkel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:12:
[...]

2x achter elkaar ergens willekeurig op het scherm drukken gaat mij nog prima af tijdens een interval, maar meestal programmeer ik ze er van te voren in.

Is idd wel iPhone gebonden, maar of dat een nadeel is >:) :9
Ik weet niet altijd hoe mijn interval eruit gaat zien, want vaak bepaalt de trainer dat.

Wat die iPhone betreft ga ik de discussie verder niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 11:55
Calitomnication schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:40:

@m-vw Blaren prik ik nooit door. Laat ze altijd zitten in het kader van; probleem lost zich vanzelf wel op. Als ze echt pijn doen doe ik er een pleister over, maar dit is meestal niet nodig.
Zo doe ik het ook. Als ze pijn doen, dan doe ik er een blaarpleister overheen om de wrijving weg te nemen (die van Compeed zijn de beste). Een maand of zo later laat de blaar los en zit daaronder nieuwe huid.

Als je een blaar doorprikt, dan zit daaronder heel dunne en kwetsbare huid. Een risico op pijn, nog meer en ergere blaren en infecties. Dus niet doen als het niet per se nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

nogeeninlog schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Zo doe ik het ook. Als ze pijn doen, dan doe ik er een blaarpleister overheen om de wrijving weg te nemen (die van Compeed zijn de beste). Een maand of zo later laat de blaar los en zit daaronder nieuwe huid.

Als je een blaar doorprikt, dan zit daaronder heel dunne en kwetsbare huid. Een risico op pijn, nog meer en ergere blaren en infecties. Dus niet doen als het niet per se nodig is.
Ik zweer echt bij blarenpleisters als ik eens een blaar heb. Compeed of Hansaplast inderdaad. Ben je er in no time vanaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

nogeeninlog schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Bij het doorprikken van een blaar hoor je met een steriele naald van een gezond stuk huid (ook ontsmetten), onder de rand door, door de onderkant van de blaar te komen zodat de huid die opgezwollen is heel blijft over die nieuwe heen. Vervolgens zachtjes het vocht door je het gemaakte tunneltje er uit masseren. Dat neemt de druk weg maar je nieuwe huidje blijft goed beschermd want het oude zit er nog helemaal overheen én vast, en de kans op infectie is veel kleiner. Veel mensen prikken gewoon direct in het opgezwollen stuk met inderdaad alle gevolgen van dien.
Maar zoals je zegt - geen last - niet doorprikken. Als een blaar op een plek zit waar hij alleen maar groter wordt of dus echt pijn doet kan het echter wel handig zijn, als je het goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Gister tijdens mijn rondje voor het eerst echt verschil gemerkt in het gedrag van mede lopers en voetgangers/fietsers. Waar ze voorheen hun eigen lijn hielden en ik er om heen ging, zag je nu dat we beide de 1,5 meter afstand van elkaar probeerde aan te houden.

Blijkbaar is de boodschap nu beter aangekomen bij de meeste mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:18
TheDude84 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:30:
Gister tijdens mijn rondje voor het eerst echt verschil gemerkt in het gedrag van mede lopers en voetgangers/fietsers. Waar ze voorheen hun eigen lijn hielden en ik er om heen ging, zag je nu dat we beide de 1,5 meter afstand van elkaar probeerde aan te houden.

Blijkbaar is de boodschap nu beter aangekomen bij de meeste mensen :)
dat kan ik beamen inderdaad. Gisteravond gingen er aanzienlijk meer mensen aan de kant dan dagen daarvoor. Hopelijk blijft deze trend zich zo voortzetten. Toch zijn er nog altijd wel mensen die het niet helemaal snappen. De nodige wielrenners die denken dat de diverse wielerwedstrijden nog gewoon door gaan en dus met een peleton moeten blijven door fietsen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Webgnome Dat begrijp ik ook niet helemaal. Voor ons huis ligt een kleine heuvel, daar komen toch nog regelmatig groepen wielrenners voorbij.

Overigens had ik afgelopen wielrenner die maakte het helemaal bont. Tijdens mijn loop op een stukje dijk liep ik strak tegen berm aan (rechterkant). Van achter me kwam een wielrenner die op redelijke snelheid voorbij kwam stuiven, ik gok rond de 25-30/pu. Maar dit deed hij op 20cm afstand ofzo, terwijl er echt nog genoeg ruimte was om meer afstand te nemen. Fietspad is daar 2.5m breed en tegenliggers of andere verkeersdeelnemers waren er op dat moment niet.

Dat ben je gewoon een hufter, met of zonder coronavirus.

Voordeel is wel dat ook deze steeds vaker op Strava zitten })

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 25-03-2020 12:04 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07 13:18
Calitomnication schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:03:
@Webgnome Dat begrijp ik ook niet helemaal. Voor ons huis ligt een kleine heuvel, daar komen toch nog regelmatig groepen wielrenners voorbij.

Overigens had ik afgelopen wielrenner die maakte het helemaal bont. Tijdens mijn loop op een stukje dijk liep ik strak tegen berm aan (rechterkant). Van achter me kwam een wielrenner die op redelijke snelheid voorbij kwam stuiven, ik gok rond de 25-30/pu. Maar dit deed hij op 20cm afstand ofzo, terwijl er echt nog genoeg ruimte was om meer afstand te nemen. Fietspad is daar 2.5m breed en tegenliggers of andere verkeersdeelnemers waren er op dat moment niet.

Dit op korte afstand passeren herken ik volledig. Vaak voertuigen die aardig snelheid hebben zoals elektrische fietsen, scooters en de wielrenner inderdaad. Als er nu een tegenligger is waardoor het nodig is kan ik het mij voorstellen maar opvallend vaak lijkt het net of ze niet op het andere deel van het fietspad mogen komen.

In elk geval echt top weer voor het hardlopen! Ik stoor mij nog een klein beetje aan soms de sterke windvlagen (Eindhoven) die je voor het gevoel haast stil laten staan op open lange stukken. Maar met interval vul ik het maar in als een extra weerstand die goed is voor de training.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04

Precies dat is de reden dat ik gewoon altijd links loop. Zonder de discussie daarover weer op te willen rakelen overigens. Er is niet echt een 'kant die altijd juist is' of 'maatschappelijk geaccepteerd' maar als ik ergens een hekel aan heb is het dat je nooit weet wie er van achteren langs je komt suizen. Dan liever links lopen, dan zie ik in ieder geval alles wat mij kán aanrijden van tevoren aankomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 20:51
Grote liefde voor wielrenners hier lees ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Ook hier vanochtend weer lekker een rondje gelopen, km of 11. Ging 5:45 de deur uit en hoefde al bijna niet meer met verlichting te lopen (wel gedaan, overigens, better safe than sorry).

Morgen of vrijdag maar eens experimenteren met me ergens af laten zetten en dan terug naar huis lopen. Dan zie je nog weer eens wat anders onderweg.. Dat soort dingen wil ik sowieso vaker gaan doen, effectief qua tijd en meer afwisseling qua omgeving. En nu langzaam aan de kilometers weer beginnen te komen zijn beide erg welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Valorian schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Precies dat is de reden dat ik gewoon altijd links loop. Zonder de discussie daarover weer op te willen rakelen overigens. Er is niet echt een 'kant die altijd juist is' of 'maatschappelijk geaccepteerd' maar als ik ergens een hekel aan heb is het dat je nooit weet wie er van achteren langs je komt suizen. Dan liever links lopen, dan zie ik in ieder geval alles wat mij kán aanrijden van tevoren aankomen. ;)
Volledig met je eens, probeer zoveel mogelijk links te lopen. Maar, loop altijd zo defensief mogelijk. In dit geval zijn er aan de linkerkant veel toegangspaden voor fietsers en voetgangers. De rechterkant is de ophoging van de maas, daar komt niemand naar boven. Behalve de Maas eens per jaar, maar die geef ik dan voorrang :P.
Dus het was in dit geval meer logisch om rechts te lopen. Soms loop je juist bewust links en zijn de tegenliggers een bepaalde leeftijdsklasse met elektrische fiets. Die kunnen ook een verschrikking zijn in het verkeer.
Tijd geleden liep ik op het fietspad, dit gaat 2 kanten op en is vrij smal. Zat op een flink tempo (3.30'/km) en er kwam een fietser tegemoet. Hij mooi rechts, ik ook. Daarachter kwam een of andere opa op een elektrische fiets aangereden. Net of het moment dat ik met de fietser zou kruisen besluit opa om deze fietser in te gaan halen. Kon nog net vloekend en tierend op de stoep springen om een frontale botsing te voorkomen.

Opa gaf geen krimp overigens.

@Totrail Helaas voldoen veel (niet allemaal) wielrenners die ik onderweg tegenkom aan het stereotype beeld.
Blinde bochten afsnijden, overige verkeer met veel te hoge snelheid op te korte afstand passeren, niet aan de kant willen gaan, rechts voorrang geven hoeft niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 25-03-2020 13:14 ]

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:31
Calitomnication schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Blinde bochten afsnijden, overige verkeer met veel te hoge snelheid op te korte afstand passeren, niet aan de kant willen gaan, rechts voorrang geven hoeft niet.
oh, en het fietspad is natuurlijk niet voor hem (het is meestal een hem), de automobilisten op de hoofdrijbaan moet maar rekening met hem houden....
Kan hier in de buurt twee plekken aanwijzen waar onze ordehandhavers aardig wat prenten zouden kunnen schrijven voor deze overtreding.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Heb je de flyby's al bekeken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Shinji schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:31:
[...]

Heb je de flyby's al bekeken? O-)
Uiteraard, hij stond er niet op :'(

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Laatst online: 09:45

s3n

Helaas is mijn lopersknie nog steeds niet weg. Rond kerst begonnen en ik februari bij de fysio gekomen.
Merk al wel zeker verbetering, maar verder dan 1x 5km per week kom ik nog niet. En dat is niet pijnloos.

Doe nu dagelijks oefeningen die de fysio voorschrijft. Vanwege de Corona wil/kan hij mij voorlopig niet meer zien. Ik blijf de oefeningen doen in de hoop dat het daarmee over gaat, maar een ideale aanpak is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07 13:18
s3n schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:52:
Helaas is mijn lopersknie nog steeds niet weg. Rond kerst begonnen en ik februari bij de fysio gekomen.
Merk al wel zeker verbetering, maar verder dan 1x 5km per week kom ik nog niet. En dat is niet pijnloos.

Doe nu dagelijks oefeningen die de fysio voorschrijft. Vanwege de Corona wil/kan hij mij voorlopig niet meer zien. Ik blijf de oefeningen doen in de hoop dat het daarmee over gaat, maar een ideale aanpak is het niet.
Als fysiotherapeut zijn we inderdaad genoodzaakt tot in elk geval 6 april "reguliere" klachten niet te behandelen. Maken ze binnen de praktijk waar je komt misschien gebruik van Physitrack? Een prettige mogelijkheid om als fysiotherapeut de patiënten op afstand te begeleiden. Nu is dit niet het topic om daar heel uitgebreid op in te gaan maar via deze weg behandel ik een aantal lopers met oefeningen en dagelijkse terugkoppeling via berichten en videobellen.

Tussendoor kan ik mooi mijn eigen runs plannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024

Een tip van de fysio die ik kreeg bij mijn (soort van) lopersknie om de conditie toch een beetje te onderhouden was: loop 5x1km in plaats van 1x5km per week. Natuurlijk alleen maar doen als je een kortere afstand pijnvrij kan afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Hier een lopersknie-lotgenoot. Sinds november last, en sinds december fysio tot een week of 3 geleden. Bij mis het overgegaan door voornamelijk veel de oefeningen van de fysio te doen, gecombineerd met wat core/bovenbeen-oefeningen van het web. Sinds een week of 4 weer voorzichtig begonnen met opbouwen, en gisteren voor het eerst de 9K aangetikt, zonder pijn. Het kan dus (in mijn geval) met alleen goede oefeningen uiteindelijk overgaan.

TLDR; gewoon doorgaan met je oefeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Zoals anderen ook al aangeven, met fysio oefeningen was het ook in mijn geval op te lossen. Bij mij was de linker knie te zwak en door oefeningen van de fysio (veel kracht en stabiliteit) is dat nu helemaal weg. Ik moet het wel onderhouden, al is het op een lagere frequentie. 1x per week werkt tot nu toe goed voor mij.

Ga ook meer intervallen (kort en lang) i.p.v. alleen maar duurlopen van meerdere kilometers :)

Dus zoals mrwolf al zegt, doorgaan met de oefeningen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
TheDude84 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:59:
Ga ook meer intervallen (kort en lang) i.p.v. alleen maar duurlopen van meerdere kilometers :)
Ik zou intervallen alleen niet aanraden bij knieklachten. Die piekbelasting bij iedere versnelling lijkt me niet zo handig.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik heb tijdens mijn lunchrun vandaag voor het eerst de 100k in een maand doorbroken. Best wel happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

InZane schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Ik zou intervallen alleen niet aanraden bij knieklachten. Die piekbelasting bij iedere versnelling lijkt me niet zo handig.
Ik bedoel dat je in plaats van 5km te lopen, dan bijvoorbeeld 10x 500 meter loopt op je normale tempo met wat rust minuten er tussen. Het is inderdaad niet aan te raden om dan maximaal te gaan voor snelheidswinst en de belasting juist te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
TheDude84 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Ik bedoel dat je in plaats van 5km te lopen, dan bijvoorbeeld 10x 500 meter loopt op je normale tempo met wat rust minuten er tussen. Het is inderdaad niet aan te raden om dan maximaal te gaan voor snelheidswinst en de belasting juist te verhogen.
Ah op die manier :D Ik associeer intervallen altijd met tempo :)

Toen ik nog herstellende was van mijn hamstring blessure vorig jaar, ben ik ook rustig weer begonnen met een herstel/interval schema, dus niet gelijk weer 5km willen lopen, maar iedere keer X min. lopen, X min. wandelen en dat weer rustig opbouwen. Pas toen ik weer 5km kon hardlopen ben ik weer begonnen met denken aan (rustig!) intervallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

sebasd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:10:
Morgen of vrijdag maar eens experimenteren met me ergens af laten zetten en dan terug naar huis lopen. Dan zie je nog weer eens wat anders onderweg.. Dat soort dingen wil ik sowieso vaker gaan doen, effectief qua tijd en meer afwisseling qua omgeving. En nu langzaam aan de kilometers weer beginnen te komen zijn beide erg welkom.
Meteen vanmiddag maar de daad bij het woord gevoegd.. We waren met het gezin in de Soester Duinen, 12km van huis.. Lekker terug gelopen. Heerlijk weer, wel het hele stuk tegenwind ongeveer (nadeel van point-to-point lopen...).

Zeker voor herhaling vatbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 20:51
Weer eens een loopje vandaag. Het voelt toch anders zo in deze tijden hardlopen. Maar het helpt ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:38

vhal

ಠ_ಠ

Het hardlopen voelt momenteel als een combinatie van alpineskiën (slalom) en trailrunning. :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 03-07 15:57

racoon

mooowwww

Totrail schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:28:
Weer eens een loopje vandaag. Het voelt toch anders zo in deze tijden hardlopen. Maar het helpt ook.
Ik durf eigenlijk niet te gaan

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
vhal schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:02:
Het hardlopen voelt momenteel als een combinatie van alpineskiën (slalom) en trailrunning. :+
Herkenbaar ja! Ik moest gisteravond ook al een paar keer een uitstapje maken via gras of berm om die 1,5 meter maar te kunnen handhaven. Het levert af en toe wel grappige momenten op hoor.
racoon schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Hoezo? Bang dat je iets oploopt?
Volgens mij loop je in een supermarkt meer risico.

[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 27-03-2020 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:46
Aangezien ik normaal 3x per week voetbal en dat er niet in zit tot 1 juni.. ben ik ook maar gaan hardlopen.
Heb het nooit echt leuk gevonden en verder ook nooit gedaan, was ook niet nodig.
Om nu een beetje fit te blijven en mn conditie op pijl te houden toch maar aan hardlopen begonnen.

Het kleine beetje motivatie haal ik uit Runkeeper, dat er statistieken bijgehouden worden. Zo kan ik mezelf ook een beetje stimuleren af en toe weer wat sneller te zijn dan de vorige keer.

Wat er nu ook wel een beetje aan mee helpt is het lekkere weer buiten. Zit nu grotendeels de hele dag binnen (net als alle andere mensen) en dan is een frisse neus in het zonnetje wel lekker.

Het zal alleen nooit mijn hobby worden :+
Zodra er weer gevoetbald mag worden zal er niet meer hardgelopen worden haha.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
[...]

Je kan ook even met auto of fiets naar een rustigere plek rijden als je echt bang bent voor besmetting van jezelf of anderen. In NL mag dat gelukkig nog. In België mag je de auto nu al niet meer gebruiken voor recreatieve doeleinden. En in Zweden kun je ondertussen gewoon nog naar de kroeg. Veel verschillen binnen Europa. Zelf ben ik wel tevreden met hoe NL het aanpakt. En met dat we nog mogen blijven hardlopen natuurlijk.

Ik kies nu maximaal 1 iemand per ronde om samen mee te lopen en loop dan naast elkaar met afstand ertussen. In de afgelopen weken heb ik nu in totaal 3 mensen 'in het echt' gezien, alle drie hardloop-genoten. Verder sombere tijden, maar wel veel kunnen lopen. Probeer nu gemiddeld 10km per dag te pakken. Toch niets beters te doen na werk en het mooie weer helpt ook wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Keuzes, keuzes... Overdag heerlijk in de zon, maar in vrijwel constante slalom om medeweggebruikers te ontwijken, of 's avonds onder de heldere sterrenhemel zonder slalom. Heb deze week beiden geprobeerd en de rust gisteravond was toch ook wel erg lekker. Maar de zon de dagen ervoor ook. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Gaargod schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:46:
Keuzes, keuzes... Overdag heerlijk in de zon, maar in vrijwel constante slalom om medeweggebruikers te ontwijken, of 's avonds onder de heldere sterrenhemel zonder slalom. Heb deze week beiden geprobeerd en de rust gisteravond was toch ook wel erg lekker. Maar de zon de dagen ervoor ook. Keuzes, keuzes...
Ik heb ook een paar keer de meest afzichtelijke plekken opgezocht om te hardlopen. Dus ipv een rondje langs de vecht tussen half Utrecht een keer over fietspaden langs industrieterreinen en vuilnisbelten, waar alleen maar mensen komen op de tijden dat de ploegendiensten wisselen. Of op polderwegen die zo ver uit de stad liggen dat er alleen wandelaars komen die echt voor een 15km-ronde gaan. Het is even uit de comfort-zone stappen van je favoriete plekken, maar dan heb je wel rust en ruimte. (en soms stank, die route langs de afvalberg was niet echt een succes). Maar als ik mijn eigen Strava bekijk zie ik overigens dat ook ik nog steeds redelijk route-vast ben en toch meestal ook weer bij de kanalen en singels uitkom...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
[...]

Hoezo niet? Gewoon ruim op afstand van anderen blijven en er is niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Gaargod schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:46:
Ik stem op overdag heerlijk in de zon. Stukje uitwandelen na afloop, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-07 19:27
Hier ook #teamoverdag alhoewel in de avond ook wel eens lekker is en nu nog rustiger dan normaal, nu lekker in het zonnetje heeft dan toch de voorkeur. Ik ga op kantoor ook vaak in de lunchpauze doe ik nu ook of ik lunch snel met de kinderen gezellig en ga dan wat later op de dag als de calls en meetings dat toe laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Team #namiddag op dit moment, behalve in het weekend. In het weekend in de ochtend als ik net uit bed rol :P. Normaal na de werkdag met een loopje even je hoofd leegmaken. Heerlijk. Extra voordeel van thuiswerken is dat ik nu nog met een laag, ondergaand zonnetje kan rennen. Hiervoor stapte ik altijd pas om 18:30 de deur uit, dan moet je direct jezelf versieren met verlichting. Dat hoeft nu niet.

Straks een loopje van 15km langs de lokale plas. Ik kijk er nu al naar uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 27-03-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
Team #overdag hier. Heerlijk rondjes lopen rond de middag. Paar uurtjes 's ochtends gewerkt, Beetje sporten, lunchen, paar uurtjes in de middag werken.
Mooie break van het eindeloze beeldschermwerk en lekker in de zon :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Team #lunchpauze :9

Zometeen even een rondje (ca. 7 km) lopen, douchen, lunchen, en weer verder met thuiswerken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Team #wanneerhetuitkomt
Wat voor nu resulteert in 2 keer 's ochtends rond 06:00, 2 keer ochtend in het weekend, 3 keer ergens in de middag/begin van de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Het liefst loop ik overdag, maar doordeweeks lukt dat vaak niet door werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
Team #wanneerhetuitkomt

Liefst overdag (met n zonnetje), soms voor het werk {7u of 8u eruit), soms eind vd dag of de avond.

Vroeger vooral s avonds ( als in 22u oid), maar dat was meer noodzaak

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 27-03-2020 14:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

sjorremans schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:12:
Aangezien ik normaal 3x per week voetbal en dat er niet in zit tot 1 juni.. ben ik ook maar gaan hardlopen.
Heb het nooit echt leuk gevonden en verder ook nooit gedaan, was ook niet nodig.
Om nu een beetje fit te blijven en mn conditie op pijl te houden toch maar aan hardlopen begonnen.

Het kleine beetje motivatie haal ik uit Runkeeper, dat er statistieken bijgehouden worden. Zo kan ik mezelf ook een beetje stimuleren af en toe weer wat sneller te zijn dan de vorige keer.

Wat er nu ook wel een beetje aan mee helpt is het lekkere weer buiten. Zit nu grotendeels de hele dag binnen (net als alle andere mensen) en dan is een frisse neus in het zonnetje wel lekker.

Het zal alleen nooit mijn hobby worden :+
Zodra er weer gevoetbald mag worden zal er niet meer hardgelopen worden haha.
Geloof me. Zo zijn we allemaal begonnen.
Op een gegeven moment ga je vanzelf inzien dat achter een bal(letje) aanhollen vrij weinig zin heeft :+.

Ik probeer straks nog even te rennen rondje van 15km.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
sjorremans schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:12:
......Het kleine beetje motivatie haal ik uit Runkeeper, dat er statistieken bijgehouden worden. Zo kan ik mezelf ook een beetje stimuleren af en toe weer wat sneller te zijn dan de vorige keer.......
Pas daar wel mee op, je voetbalconditie maakt dat je veel progressie zal tonen, maar de belasting van hardlopen is nogal verschillend van die van je normale sport (naja normaal ;) ). Er liggen dan potentieel vervelende overbelastingsblessures op de loer. Ik zag in het begin elke training zo'n beetje als een wedstrijd en heb behoorlijk leergeld voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Sport_Life schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Geloof me. Zo zijn we allemaal begonnen.
Op een gegeven moment ga je vanzelf inzien dat achter een bal(letje) aanhollen vrij weinig zin heeft :+.

Ik probeer straks nog even te rennen rondje van 15km.
Bij mij was het meer dat het achter de bal aanhollen nog wel leuk was, maar de ninja moves die je moest maken om kamikazetackles te ontwijken waren niet meer te doen. ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47
Hier team #avondalsdekidsslapen Bijkomend voordeel dat in de avond pollen minder schijnen te zijn waardoor ik hopelijk minder reactie van mijn hooikoorts heb.

Is wel grappig dat sinds ik hardloop nu precies kan zijn wanneer ik voorgaande jaren last begon te krijgen. En wanneer het stopt. Zoals het nu lijkt nog even de berken en dan is het weer eventjes rustig

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:58

Secsytime

Automagisch

Jemig, wat ontzettend irritant..

Normaal gesproken zijn er nooit zoveel mensen in het park. Lekker met zijn tweeën naast elkaar blijven lopen en elkaar geen ruimte gunnen om te passeren.. Ik snap echt niet waarom Nederlanders zo slecht kunnen luisteren. Verder moeten ze blijkbaar tijdens het lopen ook allemaal bellen en heel hard praten of op de speaker. Ga dan lekker door de stad lopen. #rant :+

[ Voor 6% gewijzigd door Secsytime op 27-03-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Secsytime schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:30:
Jemig, wat ontzettend irritant..

Normaal gesproken zijn er nooit zoveel mensen in het park. Lekker met zijn tweeën naast elkaar blijven lopen en elkaar geen ruimte gunnen om te passeren.. Ik snap echt niet waarom Nederlanders zo slecht kunnen luisteren. Verder moeten ze blijkbaar tijdens het lopen ook allemaal bellen en heel hard praten of op de speaker. Ga dan lekker door de stad lopen. #rant :+
Ik heb van de week maar besloten me er niet meer druk om te maken.. Mensen zijn nou eenmaal dom. Zo niet, dan valt dat mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Voor wie nog op zoek is naar veel hardloopschoen voor weinig (50 euro inclusief verzenden) en niet denkt: Reebok, die hebben toch al 15 jaar geen fatsoenlijke schoenen meer gemaakt?

De forever floatride energy 2.0. Ik heb ze sinds vandaag binnen (en heb er dus nog niet op gelopen, maar dat gaat zo te voelen wel goedkomen). De middenzool lijkt op boost (van Adidas) en ego (van Altra) en is dus een stap boven standaard EVA demping voelt zacht aan, maar met veel 'rebound'. Breedte is precies breed genoeg voor mij (en dus wat breder dan een standaard Nike of New Balance schoen, maar minder dan Topo en Altra en vergelijkbaar met wat ik heb van Mizuno of Skechers). Gewicht is laag, maar niet wedstrijd-laag (vergelijkbaar met mijn Flilytes van Topo), Drop is 9mm, binnenzool is dun en verwijderbaar. Het mooie met dit soort schoenen is dat de demping ook echt van de middenzool komt en niet van de inlegzool die na 3 keer lopen op alle belangrijke drukpunten is ingedeukt. profiel is verder volledig van rubber, dus behoorlijk duurzaam.

Reviews:
https://www.doctorsofrunn...-floatride-energy-20.html
https://www.runnersworld....loatride-energy-2-review/
YouTube: The BEST $100 Running Shoe in the WORLD

Dames:
https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EF6909.html

Heren:
https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EH3253.html

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Rudedadude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:55:
Voor wie nog op zoek is naar veel hardloopschoen voor weinig (50 euro inclusief verzenden) en niet denkt: Reebok, die hebben toch al 15 jaar geen fatsoenlijke schoenen meer gemaakt?
Nouja, dat denk ik wel.
Maar voor maar 50 euro... even de reviews bekijken. :)

Met code EXTRA20 krijg je nog eens 20% extra korting.
Voor 39,98 wil ik wel een gokje wagen. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Roadman op 27-03-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Roadman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:26:
[...]

Nouja, dat denk ik wel.
Maar voor maar 50 euro... even de reviews bekijken. :)

Met code EXTRA20 krijg je nog eens 20% extra korting.
Voor 39,98 wil ik wel een gokje wagen. :9
Nope, die combi werkt dan weer niet. Been there, tried that 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Rudedadude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Nope, die combi werkt dan weer niet. Been there, tried that 😁
Vreemd, op deze net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Hmm, dan heb ik te veel betaald 😏 maar ik wilde ze ook perse in het blauw. Pasvorm is overigens normaal, waarbij ik afga op amerikaanse maten. Ik heb vrijwel al mijn schoenen in us12 en zo ook deze.

[ Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 27-03-2020 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Rudedadude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:51:
[...]

Hmm, dan heb ik te veel betaald 😏 maar ik wilde ze ook perse in het blauw.
Snap ik :P

Weekend kijk tip voor wie hem nog niet gezien heeft. Unbreakable: The Western States 100 staat sinds een aantal dagen gratis op Youtube: YouTube: Unbreakable: The Western States 100 - Feature Film - Limited Release

[ Voor 39% gewijzigd door Roadman op 27-03-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Voor die 4 tientjes heb ik de zwart witte ook maar besteld, klagen kan bij jou @Rudedadude als het niks is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rudedadude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:51:
[...]

Hmm, dan heb ik te veel betaald 😏 maar ik wilde ze ook perse in het blauw. Pasvorm is overigens normaal, waarbij ik afga op amerikaanse maten. Ik heb vrijwel al mijn schoenen in us12 en zo ook deze.
Die blauwe zien er in de shop niet verkeerd uit :) maar helaas geen maat 46. Wit vind ik niks, en zwart is niet afgeprijsd. Dan maar de knaloranje besteld :D

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 27-03-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb lichtblauwe besteld, bedankt voor de tip @Rudedadude! Als het niks is heb ik een paar schoenen voor stedentrips. Ik heb de maat een beetje gegokt op 39 - ik heb 38.5 (on), 39 (topo) en 39.5 (asics) liggen hier. Normale schoenmaat is ook altijd een gokje tussen 37, 37.5 en 38. Benieuwd hoe ze lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Frenz64 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:28:
Voor die 4 tientjes heb ik de zwart witte ook maar besteld, klagen kan bij jou @Rudedadude als het niks is?
Ik heb inmiddels al 2x heen en weer in mijn tuin heen en weer gerend en het voelde nog steeds goed. Ik had vanochtend al gelopen (en gisteren, eergisteren, de dag ervoor en daarvoor, dus nog een rondje vandaag zag ik niet zitten). Zo mooi zompig als je Hoka's gaan ze natuurlijk niet worden maar ik denk dat jij hier wellicht een mooie wedstrijdschoen aan hebt.

Verder biedt Reebok gelukkig zelf ook een gratis retouroptie ;) Maar ze staan sinds een jaartje weer op mijn radar omdat ze opeens fatsoenlijke hardloopschoenen zijn gaan maken. De meeste daarvan zijn te smal (en met 250 euro te duur). Maar deze vinden sommige mensen al breder, dus zijn ze voor mij net goed.

@Zr40 kijk nadrukkelijk naar de amerikaanse maat. Ik heb nu een 45,5, terwijl dezelfde amerikaanse maat in mijn topo's en Altra's 46,5 is. Ik koop nooit schoenen obv een europese maatvoering, alleen op basis van cm of amerikaanse maat.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 27-03-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Rudedadude De Amerikaanse maat van mijn Sauconys is 12.5, dat zouden deze ook moeten zijn volgens de maattabel. Passen ze niet goed, dan gaan ze weer retour :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb een paar knal oranje besteld voor nog geen 40 euro...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:58
Thanks @Rudedadude, ik ga ook een gokje wagen voor die 40 euro. Alle Tweakers op de Ekiden op Reeboks dit jaar? (ja ik doe gewoon net alsof het doorgaat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Reviews zijn ook gewoon goed. Voor 40 ekkies wil ik de gok wel wagen! Ik ga voor de grijs/oranje, want dat is de enige die er nog is in formaatje olietanker.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
Hoe doen de aandelen het @Rudedadude? :+

If you can see, look. If you can look, observe

Pagina: 1 ... 7 ... 379 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.