Valorian schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:01:
[...]
Precies dat is de reden dat ik gewoon altijd links loop. Zonder de discussie daarover weer op te willen rakelen overigens. Er is niet echt een 'kant die altijd juist is' of 'maatschappelijk geaccepteerd' maar als ik ergens een hekel aan heb is het dat je nooit weet wie er van achteren langs je komt suizen. Dan liever links lopen, dan zie ik in ieder geval alles wat mij kán aanrijden van tevoren aankomen.

Volledig met je eens, probeer zoveel mogelijk links te lopen. Maar, loop altijd zo defensief mogelijk. In dit geval zijn er aan de linkerkant veel toegangspaden voor fietsers en voetgangers. De rechterkant is de ophoging van de maas, daar komt niemand naar boven. Behalve de Maas eens per jaar, maar die geef ik dan voorrang

.
Dus het was in dit geval meer logisch om rechts te lopen. Soms loop je juist bewust links en zijn de tegenliggers een bepaalde leeftijdsklasse met elektrische fiets. Die kunnen ook een verschrikking zijn in het verkeer.
Tijd geleden liep ik op het fietspad, dit gaat 2 kanten op en is vrij smal. Zat op een flink tempo (3.30'/km) en er kwam een fietser tegemoet. Hij mooi rechts, ik ook. Daarachter kwam een of andere opa op een elektrische fiets aangereden. Net of het moment dat ik met de fietser zou kruisen besluit opa om deze fietser in te gaan halen. Kon nog net vloekend en tierend op de stoep springen om een frontale botsing te voorkomen.
Opa gaf geen krimp overigens.
@
Totrail Helaas voldoen veel (niet allemaal) wielrenners die ik onderweg tegenkom aan het stereotype beeld.
Blinde bochten afsnijden, overige verkeer met veel te hoge snelheid op te korte afstand passeren, niet aan de kant willen gaan, rechts voorrang geven hoeft niet.
[
Voor 7% gewijzigd door
Calitomnication op 25-03-2020 13:14
]