Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
De marathon van Rotterdam is verplaatst naar 25 oktober. Nog 7 maanden extra tijd om te trainen dus... :)

https://www.nnmarathonrot...tst-naar-25-oktober-2020/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
Pinguu schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:21:
De marathon van Rotterdam is verplaatst naar 25 oktober. Nog 7 maanden extra tijd om te trainen dus... :)

Sep-Nov wordt wel een echte hardlopers-hersft met al die extra wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

25 oktober, jeetje... kunnen er met z'n alleen weer een compleet voorbereidingsschema doorheen knallen.
Ook de doelen bijstellen dan maar ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:06

Slechte zaak al die voorjaarsmarathons die nu verplaats worden naar het najaar en zo de najaarmarathons in de weg zitten. Waarom gewoon niet cancellen en volgend jaar nog een keer proberen?!

Zeker in Nederland is er geen ruimte voor 2 grote marathons 1 week na elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Roadman op 20-03-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind het geen slechte zaak, misschien kunnen Rotterdam en Amsterdam dan eens niet zo achterlijk veel mensen trekken als ze vlak na elkaar plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Pathogen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:06:
Ik vind het geen slechte zaak, misschien kunnen Rotterdam en Amsterdam dan eens niet zo achterlijk veel mensen trekken als ze vlak na elkaar plaatsvinden.
Amsterdam is dit jaar, mocht het door gaan natuurlijk..., een stuk rustiger want ook Parijs is op 18 oktober dit jaar. Rotterdam zal sowieso druk zijn, stijf uitverkocht en de 40ste editie. Maar had die dan lekker volgend jaar gehouden... Nu dupeer je enkele najaar marathons.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
De teller inactieve weken door de val waarbij ik m'n rechterknie blesseerde staat op 7. Maar in deze donkere dagen voor mij een lichtje.

Woensdag en donderdag gefietst naar m'n nieuwe baan (15 km, kan gewoon naar kantoor, starten en gelijk thuiswerken is nog weirder dan het nu al is, maar dat terzijde). Woensdag nog niet veel druk durven geven met de knie, maar qua pijn viel het mee en donderdag terug ging de pijn zelfs weg tijdens het fietsen. Ook voelt de knie nu ineens goed tijdens het wandelen (= hond uitlaten). Dat was afgelopen weken een rollercoaster van minder pijn, meer wandelen en dan weer een terugval (ja ja ik weet, ik had al meteen naar de dokter/fysio moeten gaan, dom dom dom).
Vandaag stiekem de loopschoenen aangedaan voor de wandeling en zowaar van de drie kilometer (schrijf het voluit, lijkt het langer) maar ca 100 meter gewandeld, de rest gejogd! Niet pijnvrij, maar voelde wel stabiel. Nu ff wachten wat de reactie is, anders ga ik beginnen aan het weer opbouwen. In de inmiddels 7 weken dat ik niks heb kunnen doen, heb ik de weegschaal gemeden als was het de virale bron van Corona, maar nu toch maar de confrontatie aangegaan en het viel mee, iets boven de 90 (toen ik nog liep was het 89).

Ziet er naar uit dat ik 2019 nog eens dunnetjes over moet doen qua opbouw en in mindere mate afvallen, maar dit was overmacht. Ik heb er wel weer zin in, al die verhalen hier waren soms best frusterend, zeker bij klachten over het weer en de wind. Wees godverdegodver blij dat je kan lopen dacht ik vaak. Wij krijgen allemaal een lesje nederigheid met wat er nu loos is in de wereld in termen dat je wel van alles kan plannen, maar je er dus niet van uit kan gaan dat zeker lijkende dingen ook gebeuren, Ik wilde een tweede marathon gaan lopen in het voorjaar, ik wilde van alles. Ik ben nu al blij als ik weer pijnvrij kilometers kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Goed nieuws @Frenz64!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

Twee weken na Iron Man 70.3 Lanzarote. Niet ideaal, maar hey ik ben al blij als het uberhaupt doorgaat :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

25 oktober Marathon Rotterdam! _/-\o_

Mijn plan voor komende maanden is het aantal kms op 50 per week houden: 2x interval (15km) en 1x duurloop (20km). En hopelijk nog wat loopevenementen.

[ Voor 121% gewijzigd door Sport_Life op 20-03-2020 15:43 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:06:
Al vraag ik me af of de organisatie van Marathon Eindhoven daar zo blij mee zal zijn. Ga er overigens maar vanuit dat de evenementen in het najaar bommetjevol zitten. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Vandaag weer voor een klein rondje (8km) de deur uit geweest, want wat wordt ik sloom van dat thuiswerk. Gelukkig mogen die rondjes nu nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:14

Niku

Alagaesii

Calitomnication schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Al vraag ik me af of de organisatie van Marathon Eindhoven daar zo blij mee zal zijn.
Ach, die kunnen in ieder geval op mijn aanwezigheid rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
Calitomnication schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Al vraag ik me af of de organisatie van Marathon Eindhoven daar zo blij mee zal zijn.
Achter zowel Rotterdam als Eindhoven zit Golazo. Lijkt me dat ze daar dan wel goed over nagedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:57
@Niku dan zijn we iig al met 2 in Eindhoven. Maar dat wordt wel raar met 3 weekenden op rij een (H)M in een NL grote stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

xray79 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:57:
@Niku dan zijn we iig al met 2 in Eindhoven. Maar dat wordt wel raar met 3 weekenden op rij een (H)M in een NL grote stad.
Top! Misschien raar, maar het zijn dan ook rare tijden.

Ontwaak wederom met een aantal meldingen dat landen volledig in lockdown gegaan zijn. Hoop zo dat we het hier onder controle krijgen zonder die maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:14
+1 Misschien wel de business estafette ipv de marathon

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Grote kans dat Utrecht er ook nog ergens tussen wordt gepropt... (ook Galazo). Alles wat alsnog ergens op uitgestelde datum kan zorgt ervoor dat organisaties geen kaartjes hoeven te vergoeden (los van of mensen dan wel/niet kunnen), dus die zullen ze zeker proberen nog kwijt te kunnen in 2020...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:41

ericplan

5180 Wp PV

Beetje jammer, al die marathons in het najaar. Door een serieuze wespenallergie is lopen in een groep dan voor mij te riskant. Hoop dat er in juni nog iets kleinschaligs te doen is, zoals de Vechtloop.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ericplan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:04:
Beetje jammer, al die marathons in het najaar. Door een serieuze wespenallergie is lopen in een groep dan voor mij te riskant. Hoop dat er in juni nog iets kleinschaligs te doen is, zoals de Vechtloop.
Kan je dat toelichten? Waarom dat dan bij lopen in groep gevaarlijker is? (Gewoon uit interesse, neem uiteraard gewoon van je aan dat het klopt ;) ).

NB: Ik ben al lang blij alsnik érgens een wedstrijdje mag lopen. Laatste drie die vervielen wegens storm Ciara, Corona (in Parijs terwijl we daar al waren...) en Corona (spiegelplasloop, dacht ik doe iets kleinschaligs, 3 dagen van tevoren alsnog alles met 100+ gecanceld). Allemaal begrijpelijk maar niet minder jammer. Eerstvolgende focus is op 4x zomeravondcup. Eerste is eind april, ga er vanuit dat die niet door zal gaam... maar misschien de mei/juni edities nog we. Is relatief kleinschalig dus áls de maatregelen vervallen dan kan het nog prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die toko heet trouwens Golazo, niet Galazo :)

Ik heb de ZAC eigenlijk al uit m'n hoofd gezet. In de zomer zijn er elke week veel kleinschalige 5k-wedstrijden in de regio, daar richt ik me maar op. Gaat de ZAC toch (deels) door, en vind ik het zelf verantwoord, dan is het mooi meegenomen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Valorian schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:23:
[...]
Kan je dat toelichten? Waarom dat dan bij lopen in groep gevaarlijker is? (Gewoon uit interesse, neem uiteraard gewoon van je aan dat het klopt ;) ).
[...]
Fruit en zoete drank bij verzorgingsposten, bier bij supporters, daar komen wespen op af. Mensen die schrikken van een wesp en die wesp mijn kant op slaan, dat soort dingen.

Als ik alleen ben kan ik dat allemaal eenvoudiger ontlopen. (In augustus, september, oktober ook geen terrassen voor mij, zomervakantie ook altijd voor 1 augustus, want vanaf dan worden ze lastig)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Duurloopjes vind ik met een zonnetje altijd fijn, maar ik kan me zonder wedstrijd in het vooruitzicht moeilijk motiveren voor de minder leuke doch verplichte lopen in regen /wind.

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 21-03-2020 15:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roadman
Ben voor mezelf maar een streak begonnen om toch nog een soort van doel te hebben. Buiten gewoon kilometers maken dan. Kan nu wel mooi verder de basis uitbreiden en de tijd nemen om beter te leren hardlopen in de lagere hartslagzones.

Dag 6 gehad, morgen dag 7 om waarschijnlijk de week af te sluiten met een 100+ km.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roadman schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:39:
Ben voor mezelf maar een streak begonnen om toch nog een soort van doel te hebben. Buiten gewoon kilometers maken dan. Kan nu wel mooi verder de basis uitbreiden en de tijd nemen om beter te leren hardlopen in de lagere hartslagzones.

Dag 6 gehad, morgen dag 7 om waarschijnlijk de week af te sluiten met een 100+ km.
Welkom bij de club *O*

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik heb gewoon nog een jaardoel (1000+km). Loop iets (38km) achter op schema door wat blessureleed in januari/februari, wellicht dat zo'n doel ook kan helpen om je gemotiveerd te houden als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Shinji schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:12:
Ik heb gewoon nog een jaardoel (1000+km). Loop iets (38km) achter op schema door wat blessureleed in januari/februari, wellicht dat zo'n doel ook kan helpen om je gemotiveerd te houden als dat nodig is.
Dat soort doelen helpen ook :) .. Ik gooi op strava elke maand alle hardloopchallenges aan die ik zie:
5km
10km
21.1km
Distance challenge (200+ maandkm’s)

Als ik dan een keer op 18 ofzo zit in een training en het is bijna eind vd maand dan trek het toch maar even door naar de HM. En die 200+ motiveert mij om toch echt minimaal 4x per week te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

sebasd

loopt op espresso

Blij dat ik de motivatie voor een groot deel ook haal uit de mentale boost die ik van lopen krijg, want kan me voorstellen dat het met al die afgelastingen lastig motiveren is. Mijn tussendoel (een halve) is pas in juni, met het hoofddoel (marathon) in november.

Vandaag weer een nieuwe langste duurloop in tijden, bijna 17 km. Heerlijk in het zonnetje. Toch gek, deze week kostten beide andere rondjes (km of 8-9) behoorlijk wat moeite, terwijl het vandaag heel gemakkelijk ging. Blijft toch een rare sport af en toe..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Valorian schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:43:
[...]

Dat soort doelen helpen ook :) .. Ik gooi op strava elke maand alle hardloopchallenges aan die ik zie:
5km
10km
21.1km
Distance challenge (200+ maandkm’s)

Als ik dan een keer op 18 ofzo zit in een training en het is bijna eind vd maand dan trek het toch maar even door naar de HM. En die 200+ motiveert mij om toch echt minimaal 4x per week te lopen.
Die challenges doe ik ook altijd iedere maand. De HM challenge haalde ik eerder niet zo vaak, maar de laatste tijd loop ik er zowat iedere week wel eentje.
Verder heb ik maar bedacht dat ik iedere week minimaal 50km wil lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik haal nu ook vooral de voldoening uit afstanden opbouwen (gisteren 14,5km gelopen, langste ooit achter elkaar), lopen in het zonnetje, etc. En ik volg het trainingschema van de atletiek trainer. Wel jammer dat mijn vrouw een knieblessure heeft, ik loop alles dus alleen en dan is de muziek wel echt heerlijk onderweg! Ik train nu zelf 3x per week, vaak een intervaltraining met wat in- en uitlopen (totaal 8 a 10km), minuten- of climaxloop met daaromheen wat extra kilometers (12 a 14km) en een duurloopje in het weekend die ik ga opbouwen naar 21km om een halve marathon afstand te hebben gelopen (daarvoor is de blessure van vrouwlief dan wel weer prettig :+ Anders moeten we allebei lopen en de kinderen zijn er ook nog).

Hopelijk zijn al die dagjesmensen die lekker het bos in of strand op gaan met honderden tegelijk niet de verpesters van al het hardloop plezier, het gaat net zo lekker!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:46

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Geheel volgens verwachting is de Antwerp 10 Miles ook afgelast.
Ze kijken nu naar het najaar.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Lopen jullie nog hard samen met anderen? Ik liep afgelopen week nog zo nu en dan met één loopgenote, wel geheel conform richtlijnen rivm/overheid (net afstand, geen handen schudden etc). Maar met het oog op de lentedrukte op straat nu denk ik dat ik maar helemaal af zie van dat contact, ook om anderen op straat zo min mogelijk het gevoel te geven van dat het nog “ok” is om samen dingen te doen, want er zijn echt nog teveel hangende jongeren, bejaardenclubjes in het prk etc (die dus Niet aan de richtlijnen houden). Soort voorbeeldfunctie zeg maar. Wat vinden jullie?

Wel jammer want daarmee verdwijnt als single mijn enige menselijke contact (buiten app/bel en skype/zoom/whereby/team meetings, maar dat is toch anders...)

[ Voor 12% gewijzigd door Valorian op 22-03-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Precies dezelfde overweging als jij. Het wordt echt nog niet serieus genoeg genomen dus ben ik maar extra voorzichtig.

Maar er is hoop! Binnen een week lopen de IC's over en wordt het eindelijk door de meesten serieus genomen. :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik loop sinds deze maand niet meer samen met het loopgroepje dat iedere week hier 10 km loopt voor de gezelligheid. Zelf loop ik natuurlijk nog wel regelmatig, en daarbij vermijd ik het dichtbij passeren van anderen. Gaat prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 22-03-2020 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Normaliter train ik alleen in het weekend in een groepje (2 is een groep toch?). DAt hebben we een week of twee geleden al stop gezet voor de komende tijd. Verder probeer ik altijd zo vroeg mogelijk te trainen. Zoals vandaag. Om 07:55 stond ik al buiten. Heerlijk rustig, niemand nog op de weg op die ene malloot die hetzelfde idee had na.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Pff, sta je bij huis nog even wat te rekken na je interval, krijg je een NL Alert om je oren.. bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
InZane schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:49:
Pff, sta je bij huis nog even wat te rekken na je interval, krijg je een NL Alert om je oren.. bedankt.
Gelukkig maar. Zetten ze het in waar het voor bedoeld is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:38
Ik loop nog steeds alleen, maar als ik andere mensen passeer doe ik dit nu met een ruimere boog. Net zo ruim als je bijvoorbeeld bij honden of ganzen aanneemt.

Net terug van mijn lange duurloop. Het is schitterend weer, en ik wilde wel eens een andere route proberen. Lekker langs het water. Dus, route gepland, flesjes gevuld, gelletjes ingepakt en gaan met die banaan. 't begon al goed - ik liet op 3 km een flesje vallen en meteen opgeraapt, en op 5km kwam ik erachter dat ik een flesje minder had. Shit. Teruggelopen, die lag 200m daarvoor op het fietspad. Verder gelopen, flesjes iets anders bevestigd. Dat ging prima daarna. Toen op de 14km darmkrampen. Fijn :/ . Gewoon doorgelopen met de kiezen op elkaar. Het ging na 2km over.

Goed, en toen op 19km. Ken je die mop van die hardloper die een nieuwe route plant? Die loopt verkeerd. Ha. Haha.

|:(

Voordat ik weer op het goeie pad was was ik 3km verder. Hierdoor werd mijn geplande afstand van 27km opgerekt naar 30km. Niet gepland, en op het einde was ik er ook echt wel klaar mee, maar toch even mooi gedaan. Route is voor herhaling vatbaar (mits goed gelopen) en dit weer mag er vaker zijn.

Strava!

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Webgnome schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Dat gebeurt regelmatig toch? Had wat mij betreft wel al veel eerder gemoeten, wellicht de ochtend na de eerste toespraak van Rutte naar aanleiding waarvan iedereen moest thuis werken (zolang dat kan). Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd.

Maar on-topic, ik loop altijd alleen en dat doe ik nog steeds dus voor mij nog geen wijziging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Ik loop ook alleen alleen nu, ik loop anders met de AV op de baan en dat is nu natuurlijk even gestopt. Binnen de hardloopgroep wordt er nog weleens gevraagd om samen te lopen, maar daar ga ik niet aan mee doen. Heb me er ook echt over verbaasd dat ze soms nog met een groep van 6 a 8 man gaan lopen, we hebben maar subtiel aangegeven dat dat waarschijnlijk niet de bedoeling is. Ik verwacht dat we t/m eind april sowieso nog alleen moeten lopen, hopelijk kan vrouwlief dan ook af en toe een stukje mee, maar dat verwacht ik niet. Alleen is ook maar alleen :) Kan wel lekker de regio verkennen nu!

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 22-03-2020 12:33 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Fijn, nieuwe telefoon en geen NL-Alert gezien. Kan zijn dat-ie regionaal was maar ach. Hield me toch al aan de r gels van de overheid

Ik loop alleen, ga alleen boodschappen doen (of vriendlief doet dat), dus weinig verandering. Ja het thuiswerken. Oh en nu vaak voor twee, drie dagen boodschappen doen in plaats van per dag zodat we minder naar de supermarkt hoeven. Zelfs dat voelt al als hamsteren.

Lopen alleen is heel anders dan met iemand, omdat ik voor de rust in m'n hoofd loop gaat dat alleen veel makkelijker. Gisteren echt zoveel meer mensen buiten dan normaal op een zonnige lentedag. Ik hoop echt dat als er een lockdown komt we nog mogen sporten als we dat maar allemaal alleen doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45
Ik loop enkel nog alleen. Het verbaasd me hoeveel mensen gewoon overal schijt aan hebben... in hordes kwamen ze naar de Wassenaarse slag.

Vanochtend een prachtig rondje van 27km Strava.
Gelukkig niet al te veel mensen tegen gekomen. En die ik wel tegen kwam daar ging ik met een boog omheen, je had de gezichten moeten zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Webgnome schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:50:
[...]

True, maar ik schrok me wezenloos!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Frenz64
Ik loop ook alleen, maar.....ik loop weer!

een louzy bijna 6 km nog maar, de eerste 3 km met een beetje pijn, maar die trok gelukkig langzaam weg en ik kon versnellen naar een snoeihard tempo |:(

Onvoorstelbaar dat ik een half jaar geleden nog 4:45 op een HM liep en nu de hartslag al boven de 150 kwam bij iets onder 6 min./km! Logisch ook wel, maar toch. We gaan weer langzaam en verantwoord opbouwen. Heeft ook wel wat, geen doel, pijnvrij kunnen lopen in een fijn ademhalingstempo, dat is voorlopig het belangrijkst.

Strava! (Zo lekker om weer een linkje neer te kunnen zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:46

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Loop altijd alleen
Vandaag een enkele hardloper/wandelaar tegen gekomen en een paar fietsers. Iedereen hield netjes afstand.

Niet Corona gerelateerd:Blaren, doorprikken of niet?

Heb op iedere voet aan de binnen zijkant van mij hielen een blaar als souvenier van mijn oude schoenen. Heb er geen last van, maar ze gaan maar niet weg. Dus overweeg ik om ze toch maar door te prikken.

Voors/tegens?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:30
Ik loop alleen, en heb mijn trainingsbelasting naar beneden bijgesteld. De marathon is uitgesteld dus de lange duurlopen heb ik er maar even uitgehaald. Wat extra rust en herstel om mijn weerstand op peil te houden.

Ik loop overigens ook met een boog om mensen heen, wat opmerkingen daargelaten gaat dat goed.

[ Voor 18% gewijzigd door CornermanNL op 22-03-2020 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tranze schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:57:
Ik loop enkel nog alleen. Het verbaasd me hoeveel mensen gewoon overal schijt aan hebben... in hordes kwamen ze naar de Wassenaarse slag.

Vanochtend een prachtig rondje van 27km Strava.
Gelukkig niet al te veel mensen tegen gekomen. En die ik wel tegen kwam daar ging ik met een boog omheen, je had de gezichten moeten zien :D
Mooi rondje zeg :). Meijendel is echt fantastisch lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

sebasd

loopt op espresso

Hier hetzelfde.. Ik liep altijd al alleen (veelal kantoorbaan, twee kleine kinderen, ik ben blij met een beetje stilte :) maar nu al helemaal. Afstand bewaren geeft gelukkig geen problemen, woon wel in een drukke wijk maar ben toch redelijk snel de stad uit en in het weiland.

Duurloop van gisteren heb ik prima verteerd dus ben behoorlijk op de goede weg. Nu rustig verder de afstand uitbouwen tot voorbij de halve marathon. Daarna van (meestal) 3 naar 4 keer per week lopen en dan hopelijk in november de marathon.

Dat is al heel lang een doel, tien jaar geleden was ik goed op weg maar toch te weinig getraind en daarom besloten niet te starten. Daarna minder gaan lopen, toen kwamen de kinderen, maar nu eindelijk weer de rust en de lol om vaker en langer te lopen. Nu het lijf ook weer mee lijkt te werken is het tijd om de marathontraining serieus aan te pakken. Ik heb er zin in!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34
Ik loop ook alleen en doe dat eigenlijk meestal (behalve eens met het gezin of een collega). Met het mooi weer mijn voornemen aan de kant geschoven ivm het minderen van LSD, en een rondje van 29km gelopen in Gent. Iedereen bleef binnen, buiten enkele lopers en fietsers en die heb ik ook ruim ontweken.

Intussen ook een pak straten erbij voor Citystrides, maar de synchronisatie met Strava zit blijkbaar al vol sinds vanmiddag, dus nog even afwachten. 😁

Qua motivatie vind ik Smashrun wel goed met een globale ranking gebaseerd op afstand (7d, 4w, ... 365d), frequentie (1m, 3M, ... , 2j) en snelheid (1M, 5k, ... , 42k). Die ranking kan je instellen voor bvb je geslacht/leeftijdscategorie of nog meer gedetailleerd. Onbewust hou ik er meestal wel rekening mee om op die manier bvb gemiddeld 5 keer per week te lopen (helaas de laatste weken wat minder).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nu het weer buiten voelt als voorjaar en ik geen autokilometers maak heb ik opeens extra tijd voor hardlopen. Deze week heb ik 6x gelopen met in totaal 77km. Niet slecht nadat ik vorige week zaterdag een 50km liep. Ik loop toch altijd al in m'n eentje (alhoewel, vandaag samen met mijn vrouw op skeelers). Het kost allemaal vrij weinig moeite en ook zonder aankomende wedstrijden geniet ik van het lopen. Alleen jammer dat ik m'n huidige vorm niet kan 'uitbuiten' om bijvoorbeeld een PR op de halve te lopen ofzo.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik loop tegenwoordig iedere dag. Vandaag was dat dan 23 km (Strava) maar op andere dagen ergens tussen 3 en 8 km. Op deze manier heb ik toch nog enige vorm van fysieke activiteit op een dag :)

Nieuwe PR's zitten er nu zeker niet in voor mij, ik probeer bewust iets minder snel te lopen. Bij de 23 km van vandaag was mijn gemiddelde hartslag zelfs 146 bpm. :D Dat was nog 164 bij mijn laatste niet-afgelaste HM, 15 dagen geleden.

Ondertussen heb ik al goud op Smashrun voor frequentie 4w en voor afstand 1w en 4w :)

[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 22-03-2020 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Vandaag zou de Stevensloop zijn, en omdat ik er samen met mijn buurman 3 maanden naartoe getraind heb, hebben we samen toch 21,1 km (plus een beetje: Strava) gelopen. Heel rustig begonnen en langzaam versneld, maar niet in de buurt gekomen van mijn beoogde HM-tempo.

Overigens valt 'met een bekende' hardlopen nog gewoon binnen de geldende richtlijnen. Die paar mensen die we onderweg tegenkwamen hielden voldoende afstand (en wij ook).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Tazzie79 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:51:
.......ivm het minderen van LSD.........
Come again? Normaal liep je zwaar trippend je kilometers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzie79
Frenz64 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Come again? Normaal liep je zwaar trippend je kilometers?
LSD, dopamine, what’s in a name O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
Tazzie79 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:47:
[...]

LSD, dopamine, what’s in a name O-)
Ultralopen iets voor jou? Geen LSD meer nodig om te trippen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzie79
Roozzz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Ultralopen iets voor jou? Geen LSD meer nodig om te trippen :+
Ultratrail misschien wel nog, gewoon op de weg niet direct. En in de natuur is het altijd net iets meer trippen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Tazzie79 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:09:
[...]

Ultratrail misschien wel nog, gewoon op de weg niet direct. En in de natuur is het altijd net iets meer trippen... ;)
Tegen de tijd dat je de 2e nacht in mag schijnt het feest te zijn, ongeacht waar je loopt ;)

ik heb nog iets met 4 nachten oid op het lijstje staan door de bergen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Rudedadude schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:51:
Nu het weer buiten voelt als voorjaar en ik geen autokilometers maak heb ik opeens extra tijd voor hardlopen. Deze week heb ik 6x gelopen met in totaal 77km. Niet slecht nadat ik vorige week zaterdag een 50km liep. Ik loop toch altijd al in m'n eentje (alhoewel, vandaag samen met mijn vrouw op skeelers). Het kost allemaal vrij weinig moeite en ook zonder aankomende wedstrijden geniet ik van het lopen. Alleen jammer dat ik m'n huidige vorm niet kan 'uitbuiten' om bijvoorbeeld een PR op de halve te lopen ofzo.
Ah, ik merk ook dat geen woon-werkverkeer en geen klim-hobby (alles dicht) er voor zorgt dat ik relatief veel hardloopuren kan maken. Deze week 7x gelopen in 6 dagen, en 70km afgetikt. Laatste keer (en denk ik ook enige) keer dat ik dat gehaald heb was tijdens de piek van de marathontraining vorig jaar. Met nog 9 dagen te gaan wordt maart vrijwel zeker mijn km-record (was 210 ofzo, wordt 250+). Mits we mogen blijven rennen natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben nog een beetje zoekende naar een manier om mijn basis conditie vast te houden tot het najaar. Ik wil iets minder trainingen doen omdat ik er de tijd niet voor heb. Tot april 6X per week lopen was te overzien, maar tot oktober (marathon Rotterdam) wordt te gortig.
Deze week 3X gelopen, 1X 15km en 2X 25km. De 5km herstelloopjes heb ik verwijderd. En dat beviel best goed, in die zin dat iedere training leuk was (dat is bij 6X niet altijd). Fietsen naar werk doe ik ook niet meer.

De vraag is eigenlijk wat de impact is van 6X naar 3X per week, waarbij de trainingen gemiddeld langer duren.
Ik houd daarvoor mijn vo2 max van Garmin als leidraad. Die is momenteel 63 (zegt weinig tov andere sporters, maar kan mijn eigen voortgang wel bijhouden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Sport_Life schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:45:
Deze week 3X gelopen, 1X 15km en 2X 25km. De 5km herstelloopjes heb ik verwijderd. En dat beviel best goed, in die zin dat iedere training leuk was (dat is bij 6X niet altijd). Fietsen naar werk doe ik ook niet meer.
Als je alleen de herstelloopjes verwijderd, en dus je lange duurloop en interval/tempoloop houdt, dan blijft de intensiteit toch redelijk hetzelfde? Zonder de herstelloopjes zou je juist de kans op blessures verhogen. De tip die ik voorbij heb zien komen om je basisconditie op peil te houden, is juist het terugschroeven van je lange duurlopen totdat je een nieuw schema start als voorbereiding op Rotterdam.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Valorian schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:32:
[...]

Ah, ik merk ook dat geen woon-werkverkeer en geen klim-hobby (alles dicht) er voor zorgt dat ik relatief veel hardloopuren kan maken. Deze week 7x gelopen in 6 dagen, en 70km afgetikt. Laatste keer (en denk ik ook enige) keer dat ik dat gehaald heb was tijdens de piek van de marathontraining vorig jaar. Met nog 9 dagen te gaan wordt maart vrijwel zeker mijn km-record (was 210 ofzo, wordt 250+). Mits we mogen blijven rennen natuurlijk ;)
Ja, dat klimmen mis ik ook. Inderdaad alles dicht en dan heb je niet zomaar een alternatief. Hoewel er best een top-rope route op de buitengevel van het trappenhuis van onze flat zou kunnen. Weliswaar maar 10 meter, maar toch...

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Loop enkel nog alleen, probeer brede paden / wegen uit te kiezen. Als er tegenliggers (wandelaars, fietsers, lopers) aankomen kies ik ruim van te voren positie. Gisteren viel het in Venlo mee met de drukte, hoewel ze bij 1 snackbar nog steeds lekker dicht op elkaar stonden.

@m-vw Blaren prik ik nooit door. Laat ze altijd zitten in het kader van; probleem lost zich vanzelf wel op. Als ze echt pijn doen doe ik er een pleister over, maar dit is meestal niet nodig.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Ik loop meestal alleen (met mijn honden) en 1x per week met een vriendin. Die werkt zelf in het ziekenhuis, dus die hoef ik niet aan te spreken op afstand houden en voorzichtig zijn. Gisteren waren er wel hordes wielrenners en Mountainbikers samen aan het sporten en ook best veel groepen met hardlopers viel me op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 22:57

polthemol

Moderator General Chat
Sport_Life schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:45:
Ik ben nog een beetje zoekende naar een manier om mijn basis conditie vast te houden tot het najaar. Ik wil iets minder trainingen doen omdat ik er de tijd niet voor heb. Tot april 6X per week lopen was te overzien, maar tot oktober (marathon Rotterdam) wordt te gortig.

De vraag is eigenlijk wat de impact is van 6X naar 3X per week, waarbij de trainingen gemiddeld langer duren.
Ik houd daarvoor mijn vo2 max van Garmin als leidraad. Die is momenteel 63 (zegt weinig tov andere sporters, maar kan mijn eigen voortgang wel bijhouden).
ik heb een tijdje terug een roeiapparaat aangeschaft voor thuis. Deze gebruik ik als vervanging soms ook voor hardlooptrainingen (dan ga ik bv. een uur roeien in een bepaalde zone oid). Voordeel is dat je geen schokbelasting hebt en ook je bovenlichaam trained (ook prima te doen als herstelstraining) EN! bij de z1 / z2 trainingen ermee is het ook heel goed te doen om te netflixen :P

Hier aan het kijken om mijn marathontraiing om te gaan bouwen: ik verwacht dat ik tegen het einde van het jaar pas mijn marathon kan gaan doen (geluk bij een ongeluk dat ik niet voor Noord-Korea al had geboekt en daar zat nu :') ), maar nog een 2de wens was om een 80 of 100km ultratrail te doen dit jaar. Gezien de marathons tegen het einde van het jaar zijn en ik niet persé mik op een toptijd, ga ik waarschijnlijk nu meer tijd steken in het opwerken van mijn Z2-skills en meer hoogtemeters maken op trails.

Gisteren wel nog eens 5km gelopen en nu voor het eerst onder de 25 minuten gedoken https://www.strava.com/activities/3206816565. Ik was gevoelsmatig nog bij lange na niet voluit aan het gaan, dus wel een goed gevoel eraan overgehouden :D

[ Voor 23% gewijzigd door polthemol op 23-03-2020 10:14 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jory
  • Laatst online: 22:09
ericplan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Ja, dat klimmen mis ik ook. Inderdaad alles dicht en dan heb je niet zomaar een alternatief. Hoewel er best een top-rope route op de buitengevel van het trappenhuis van onze flat zou kunnen. Weliswaar maar 10 meter, maar toch...
Ik kan het bos van harte aanbevelen (let op: broedseizoen, dus als je echt van de paden af gaat dan kun je daar in theorie een boete voor krijgen; bomen direct aan het pad zijn volgens mij geen probleem). Toevallig is dat wat ik gisterenmiddag gedaan heb, was erg leuk.

Bij mij zijn mijn serieuze lopen allemaal solo. Dat was al zo; ik zit niet bij een AV en van mijn vrienden zit er niemand op een niveau waarop ze bij mij kunnen aanhaken. Hierbij is afstand houden meestal vrij makkelijk; gewoon zo snel mogelijk het dorp uit en ik heb de weg effectief voor mezelf. In het bos bij smalle paden betekent dat dan soms even van het pad af, ook geen probleem.

Daarnaast zijn een paar vrienden van mij bezig met wat effectief een c25k programma is. Die loopjes zijn met 3 a 4 man (inclusief mijzelf). Onderling afstand houden gaat daarbij vrij goed (er is zeker ruimte voor verbetering, maar wij doen het bovengemiddeld goed ten opzichte van wat ik om mij heen zie). Wel merk ik dat het wat lastiger is wanneer we iemand tegenkomen - manoeuvreren gaat gewoon wat minder makkelijk. Maar met wat meer vooruitkijken (en wat meer meewerken van de medeweggebruikers) gaat dat meestal ook prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Jory schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Daarnaast zijn een paar vrienden van mij bezig met wat effectief een c25k programma is. Die loopjes zijn met 3 a 4 man (inclusief mijzelf). Onderling afstand houden gaat daarbij vrij goed (er is zeker ruimte voor verbetering, maar wij doen het bovengemiddeld goed ten opzichte van wat ik om mij heen zie). Wel merk ik dat het wat lastiger is wanneer we iemand tegenkomen - manoeuvreren gaat gewoon wat minder makkelijk. Maar met wat meer vooruitkijken (en wat meer meewerken van de medeweggebruikers) gaat dat meestal ook prima.
Ik snap dit toch niet, waarom lopen jullie niet individueel in deze tijd? Dan maar een iets minder optimale training.
polthemol schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Gisteren wel nog eens 5km gelopen en nu voor het eerst onder de 25 minuten gedoken https://www.strava.com/activities/3206816565. Ik was gevoelsmatig nog bij lange na niet voluit aan het gaan, dus wel een goed gevoel eraan overgehouden :D
Nice, goed bezig!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Verbaas mij ook een beetje dat veel mensen de grenzen van de regels opzoeken ipv "better safe then sorry"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tinusvolkel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:32:
Verbaas mij ook een beetje dat veel mensen de grenzen van de regels opzoeken ipv "better safe then sorry"
Tsja, ik niet hoor. "We" rijden toch ook collectief 85 in 80km zones omdat je dan nog net binnen de marges van de flitspaal valt? En dan verontwaardigd zijn als er een boete voor 2km/u in de bus valt...
Waar grenzen worden gesteld worden ze helaas ook getest, opgerekt en overschreden.

Verbazing heb ik er niet over, ik vind het wel dom.

[ Voor 5% gewijzigd door Pathogen op 23-03-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

[...]
Ik kan het bos van harte aanbevelen (let op: broedseizoen, dus als je echt van de paden af gaat dan kun je daar in theorie een boete voor krijgen; bomen direct aan het pad zijn volgens mij geen probleem). Toevallig is dat wat ik gisterenmiddag gedaan heb, was erg leuk.
[...]
Het bos is hier, Amsterdam Centrum, niet echt in de buurt. Bovendien afhankelijk van fiets of OV. Maar geeft niet, we doen ons best om de conditie op peil te houden.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Afgelopen week ook maar weer een stukje krachttraining opgepakt om toch maar iets te doen en niet de hele dag stil achter een scherm te zitten werken. Vrijdagavond duidelijk iets te enthousiast geweest met pull-ups, push-ups, hanging leg raises en barbell presses; zeker de varianten die iets meer focussen op de triceps waren iets te veel van het goede. De spierpijn was gisteren erg real, mijn armen wilden amper nog buigen :+

Het op zaterdag verplaatsen van een wasmachine naar 2 hoog zal ook niet geholpen hebben...

Ik ga maar weer rustig een rondje rennen. stuk veiliger ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

Bij mij zijn mijn serieuze lopen allemaal solo. Dat was al zo; ik zit niet bij een AV en van mijn vrienden zit er niemand op een niveau waarop ze bij mij kunnen aanhaken. Hierbij is afstand houden meestal vrij makkelijk; gewoon zo snel mogelijk het dorp uit en ik heb de weg effectief voor mezelf. In het bos bij smalle paden betekent dat dan soms even van het pad af, ook geen probleem.

en zo denkt iedereen. Dus nee. Gewoon Nee.,

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Pathogen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Tsja, ik niet hoor. "We" rijden toch ook collectief 85 in 80km zones omdat je dan nog net binnen de marges van de flitspaal valt? En dan verontwaardigd zijn als er een boete voor 2km/u in de bus valt...
Waar grenzen worden gesteld worden ze helaas ook getest, opgerekt en overschreden.

Verbazing heb ik er niet over, ik vind het wel dom.
Normaal ben ik ook niet zo "heilig" maar vind dit toch een iets andere situatie, aangezien je zonder dat je het door hebt mensen kan besmetten en de zorg nog meer kan overbelasten.

Maar misschien komt het bij mij iets meer binnen aangezien ik een overvol ziekenhuis heb op een paar km afstand.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Valorian
De regels mogen van mij zsm opgeschaald naar het Duitse model: max met 2p op straat. Dan beperk je niemand in zijn bewegingsvrijheid / sport / wandeling / fietstocht en is het een stuk makkelijker om te zien wie zich niet aan de regels houden. Want dat laatste is nu gewoon te vaag: los van dat het een advies is (en nog geen regel) kan je nu ook nog met 10’en gaan bootcampen en denken dat dat ok is omdat er 1,5m tussen elke deelnemer zit. Dat werkt niet niet echt bevordelijk. Max 2p is heldere taal en makkelijker handhaafbaar. En dan kunnen we wel gewoon allen blijven hardlopen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Valorian schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:19:
De regels mogen van mij zsm opgeschaald naar het Duitse model: max met 2p op straat. Dan beperk je niemand in zijn bewegingsvrijheid / sport / wandeling / fietstocht en is het een stuk makkelijker om te zien wie zich niet aan de regels houden. Want dat laatste is nu gewoon te vaag: los van dat het een advies is (en nog geen regel) kan je nu ook nog met 10’en gaan bootcampen en denken dat dat ok is omdat er 1,5m tussen elke deelnemer zit. Dat werkt niet niet echt bevordelijk. Max 2p is heldere taal en makkelijker handhaafbaar. En dan kunnen we wel gewoon allen blijven hardlopen :)
Helemaal eens. (En dat gaat ook gewoon gebeuren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Valorian schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:19:
we moeten gewoon ons verstand gebruiken en niet zoals hier ook een paar doen liggen schaven aan regels (en dat naar eigen inzicht doen).

Ik ga hier absoluut niet de bos in, alle stukken die ik ren nu zijn over wegen die veelal verlaten en breed zijn. Garmin op pauze, ruim op tijd aan de kant gaan of als iemand je ziet signaleren langs welke kant je gaat passeren.

In de bos is het maar gokken of nog iemand op het idee is gekomen (en als de route te druk is op de weg, dan gewoon stoppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

polthemol schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:51:
[...]

we moeten gewoon ons verstand gebruiken en niet zoals hier ook een paar doen liggen schaven aan regels (en dat naar eigen inzicht doen).

Ik ga hier absoluut niet de bos in, alle stukken die ik ren nu zijn over wegen die veelal verlaten en breed zijn. Garmin op pauze, ruim op tijd aan de kant gaan of als iemand je ziet signaleren langs welke kant je gaat passeren.

In de bos is het maar gokken of nog iemand op het idee is gekomen (en als de route te druk is op de weg, dan gewoon stoppen).
Als je moet gaan rekenen op het gezond verstand van iedereen dan ben je bij voorbaat gedoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Pathogen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Als je moet gaan rekenen op het gezond verstand van iedereen dan ben je bij voorbaat gedoemd.
ook waar :) Ben hier in ieder geval al af en toe wat reviews aan het harken van loopbanden, want ik verwacht een beetje dat we wel een opsluiting tegemoet gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

* Pathogen is zich trouwens wel steeds meer bewust van zijn eigen nick en onderschrift de laatste tijd...

Heb persoonlijk nog heel erg het gevoel dat ik gewoon binnen moet zitten, punt, dus ik kom de deur ook amper uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Leuk die copy paste die op meer plekken opduikt, maar hou het hier serieus.

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-03-2020 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Hou dit lekker op whatsapp/facebook ofzo.

ontopic: Strengere maatregelen zijn tegen m'n zin in. Maar als het echt nodig blijkt te zijn dan moet het maar. Als ze maar niet het buiten sporten gaan afnemen, ben dan wel voor het model van belgië waarbij dat is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:06:
Exact mijn ervaring. Ook opvallend veel hardlopers.

Mijn ervaring met het groeten is dit: Het hangt af van welk (letterlijk) truitje* ik aan heb of mensen (terug) groeten of niet. Ik groet hardlopers altijd, ook voordat zei dat doen.

*wellicht begrijp je wat ik bedoel, maar online ga ik het niet posten. Denk maar in de richting van: automobilisten maken bij het zebrapad -overduidelijk- later de keuze om voor mij te remmen; mensen geven geen subtiele knik met lach; mensen groeten vrijwel niet en ook niet terug; mensen die op het voetpad naast elkaar lopen en mij zien komen maken bewust geen ruimte. Het verschil is exact het tegenovergestelde met mijn andere truitjes.
Met een weekje vertraging wil ik hier nog wel op reageren:
ik ben benieuwd of je met "mensen" in jouw tekst de mannelijke variant bedoelt. En ook waar je loopt: centrum van de stad of juist in de groene natuur. Jouw ervaring lijkt zich niet te beperken tot de groep hardlopers, maar je ervaart het bij willekeurig wat de voorbijganger doet.

Mijn ervaring is juist dat of er de groet wordt beantwoord het afhangt van het type 'hardloper' dat ik tegenkom, maar misschien stop ik op basis van een eerste indruk de hardlopers wel te snel in een hokje. Overigens groet ik niet meer terug als er geen moment van oogcontact is. Overigens gaat vaak bij mij als groet alleen het handje even omhoog.
Sommige hardlopers kijken (bewust?) strak voor zich uit alsof de ander (ik) er helemaal niet is. Dat heb ik ook weleens als ik in een flow zit, mijn omgeving vergeet, maar dat is bij mij pas bij de langere afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Martiveen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:47:
[...]

Als ze maar niet het buiten sporten gaan afnemen, ben dan wel voor het model van belgië waarbij dat is toegestaan.
ik woon in duitsland, waar vanaf morgen 'niet-meer-dan-twee-personen-samen' toegestaan is in het publiek (overigens ook in prive, buiten familie).

Een van de redenen waarom de overheid daarvoor koos, was ook expliciet omdat ze niet het 'naar-buitengaan' zelf wilde verbieden en mensen ook zeker opriepen wel in beweging te blijven en ook naar buiten te gaan waar mogelijk (maar in je eentje of hooguit met zn tweeen)...
juist ook joggen wordt aangeraden, maar idd gewoon in je eentje en altijd goed opletten op afstand houden (juist omdat je bij sporten vaak wat sterker uitademt).

ik loop thuis meestal langs de Moesel, op een pad waar ook fietsers en andere wandelaars gebruik van maken en mijn ervaring is eigenlijk meer positief dan anders; mensen letten beter op en maken ook sneller ruimte als je langs wil... dat was voorheen nog wel anders.

Overigens overweeg ik wel een andere route uit te gaan proberen, die nog wat minder druk is, maar ook wat sterkere stijgingen heeft, en deels onderlangs de wijnbergen gaat aan de andere oever.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Pathogen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:27:
* Pathogen is zich trouwens wel steeds meer bewust van zijn eigen nick en onderschrift de laatste tijd...

Heb persoonlijk nog heel erg het gevoel dat ik gewoon binnen moet zitten, punt, dus ik kom de deur ook amper uit...
Vergeet @influenza niet :)

Ik moet altijd een beetje gniffelen als ik jullie zie posten nu.

Mijn zus is anaesthesiste en epidimioloog en die vond alleen hardlopen (als je het maar ALLEEN doet! ECHT ALLEEN! en achteraf meteen handen wassen en daarna pas uitkleden en de kat aaien enzo) helemaal geen probleem. Was juist gezond, buitenlucht, beetje sporten. En inderdaad, afstand houden. Nou is dat een stuk makkelijker nu het rustiger is op straat, als ik iemand zie aankomen loop ik rustig even de straat op ipv op de stoep te blijven zoals ik normaal zou doen. Want auto's zijn er wel een heel stuk minder (op de stukken waar ik loop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Laatst online: 22:09
Met alle respect: (een deel van) jullie mogen het dom vinden om met een groepje te gaan hardlopen, maar een direct citaat van https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland zegt dat het prima kan.
Hardlopen of fietsen met je vrienden? Dat kan als je zoveel mogelijk 1,5 meter afstand bewaart.
Wat mijn vrienden en ik doen past dus gewoon binnen de richtlijnen van onze overheid. Het is geen "85km/u rijden op een 80 weg", het is 80 rijden op die 80 weg - dat sommige ervoor kiezen om voor de zekerheid maximaal 60 te rijden dat is hun goed recht natuurlijk, maar iemand die ervoor kiest om daar 80 te rijden staat net zo goed in z'n recht.

Voor de duidelijkheid: we houden "zoveel mogelijk" (in quotes omdat het een citaat is) 1,5 meter afstand. Gaat dat weleens mis? Ja. Heel concreet: als diegene voor mij onverwachts vertraagd dan kan het best gebeuren dat ik iets minder hard vertraag, waardoor de afstand korte tijd bijv. 1 meter is voordat ik genoeg afgeremd ben, diegene voor mij weer wat uitloopt en de afstand weer tussen de 1,5 en 2 meter ligt. Is dat perfect? Nee. Vandaar dat ik het omschreef als "vrij goed" en "beter dan wat ik om me heen zie". Voldoet dat aan de richtlijn? Ik denk van wel.

Mochten de richtlijnen aangepast worden naar bijv. "alleen eigen huishouden of 1 ander persoon", dan zal ik me daar uiteraard aan houden. Maar ook dan zal ik dus niet strenger voor mezelf zijn dan dat; als in totaal 2 personen toegestaan is, dan zie ik geen reden om niet samen met 1 ander te gaan hardlopen.
Calitomnication schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:35:
Wat ik ook merk is dat mensen tijdens een lange duurloop veel meer terug groeten dan wanneer je met een tempotraining bezig bent. Alsof snelheid een intimiderende factor is :?
Bij mij is het eerder dat ik soms niet teruggroet wanneer ik zelf met een interval bezig ben. Een knik of opgestoken hand lukt vaak (maar niet altijd) nog wel maar iets zeggen op het moment en zo'n manier dat die ander het kan verstaan dat zit er vaak niet in.

Vanuit daar redenerend doe ik misschien onbewust ook wel de aanname dat wanneer ik iemand tegenkom die duidelijk met een pittige training bezig is, diegene ook niet op een groet zit te wachten. Dus misschien ben ik wel zo iemand die mensen wel groet als ze met een rustige loop bezig zijn, maar niet als ze een flink tempo hebben. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
Mooie column van Marijn de Vries over ons buitenmensen: https://www.trouw.nl/spor...niet-onleefbaar~bcd9fa78/

Ik woon op een oneven nummer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Jory schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:12:
Met alle respect: (een deel van) jullie mogen het dom vinden om met een groepje te gaan hardlopen, maar een direct citaat van https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland zegt dat het prima kan.

[...]
Voor de duidelijkheid: we houden "zoveel mogelijk" (in quotes omdat het een citaat is) 1,5 meter afstand. Gaat dat weleens mis? Ja. Heel concreet: als diegene voor mij onverwachts vertraagd dan kan het best gebeuren dat ik iets minder hard vertraag, waardoor de afstand korte tijd bijv. 1 meter is voordat ik genoeg afgeremd ben, diegene voor mij weer wat uitloopt en de afstand weer tussen de 1,5 en 2 meter ligt. Is dat perfect? Nee. Vandaar dat ik het omschreef als "vrij goed" en "beter dan wat ik om me heen zie". Voldoet dat aan de richtlijn? Ik denk van wel.

Mochten de richtlijnen aangepast worden naar bijv. "alleen eigen huishouden of 1 ander persoon", dan zal ik me daar uiteraard aan houden. Maar ook dan zal ik dus niet strenger voor mezelf zijn dan dat; als in totaal 2 personen toegestaan is, dan zie ik geen reden om niet samen met 1 ander te gaan hardlopen.
Probleem is dat het virus niet kijkt of jij het beter doet dan de mensen om je heen. Kom je binnen een straal van 1.5m van iemand anders, dan loop je kans om het virus over te dragen. Waarmee je (in)direct andere mensen in gevaar brengt. Of zoals Diederik Jekel het (in een door @Poekie gepost filmpje) letterlijk zegt "Jouw keuze kan iemand anders het leven kosten". En zoals je zelf al beschrijft kom je vaker binnen een straal van 1.5mtr van elkaar en daarmee voldoe je dus niet aan de richtlijnen. Veel hier in dit topic hebben ervaring met het lopen in groepen en weten hoe snel je ongemerkt contact met iemand maakt. Jouw keuze om, wetende wat er in de wereld aan de hand is, in een groep te blijven hardlopen kan ik persoonlijk echt niet begrijpen. En je dan verschuilen achter het "ik voldoe aan de richtlijnen van de overheid" voelt meer als een smoes om de keuze voor jezelf te kunnen verantwoorden. :)

De richtlijn is 1.5mtr en jij gaat strak op 1.5mtr lopen, maar soms is het minder. Dat heet in gewone mensentaal; 'de grens opzoeken en daar overheen gaan'. Dat lijkt me met een virus wat vrij dodelijk is niet heel verstandig om te doen ;).

Overigens nofi, maar dit is gewoon hoe ik er nu tegenaan kijk :). Het is even vervelend om al je sociale contacten te moeten stoppen. Maar des te sneller iedereen inziet dat zij de sleutel tot stoppen van de pandemie in handen hebben, des te sneller we dit te boven zijn.

@Ra5a Hier in dit topic zal het niemand interesseren of jij met een shirtje van club X of Y loopt. We zullen eerder de mensen die niet stoppen als jij een zebrapad oversteekt veroordelen. Voor mijn part loop je met een shirt van Feyenoord dwars door de Jordaan, dat is nog geen reden om een auto bewust als moordwapen te gaan gebruiken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 23-03-2020 15:59 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die 1,5m is ook een bijzonder kleine afstand (ik noemde het al ergens complete bullshit). De consensus is al jááren dat de uitstoot van een nies zich met gemak 3 meter verplaatst, en MIT onderzoek uit 2014 alweer heeft het erover dat de microdruppeltjes zich verder kunnen verspreiden over afstanden van 5 tot 200(!) keer zo ver na die initiële nies.

Onzin dus. Het heeft niks met de afstand te maken, hooguit met simpelweg direct contact vermijden. Waarom daar zo'n nietszeggend nummertje aan is geplakt... Nee, social distancing zal pas echt wat effect hebben bij >5 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Pathogen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:56:
Die 1,5m is ook een bijzonder kleine afstand (ik noemde het al ergens complete bullshit). De consensus is al jááren dat de uitstoot van een nies zich met gemak 3 meter verplaatst, en MIT onderzoek uit 2014 alweer heeft het erover dat de microdruppeltjes zich verder kunnen verspreiden over afstanden van 5 tot 200(!) keer zo ver na die initiële nies.

Onzin dus. Het heeft niks met de afstand te maken, hooguit met simpelweg direct contact vermijden. Waarom daar zo'n nietszeggend nummertje aan is geplakt... Nee, social distancing zal pas echt wat effect hebben bij >5 meter.
Volgens mij is het ook niet zo dat het tot max 1,5 meter gevaarlijk is maar dat dat een afstand is waarop het risico dusdanig kleiner is geworden dat het een acceptabel niveau is om de verspreiding te beperken.

En ontopic, ik doe mijn loopjes maar 's avonds tegenwoordig, man wat is het ijzig koud deze dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 23-03-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Volgens mij kwam de 1.5m vooral voor praten uit de hoge hoed. Niesen is inderdaad veel verder, maar als je dat zonder enige bescherming voor je neus en mond doet ben je ook echt wel een gigahufter, zeker in de huidige omstandigheden. Een elleboog of zakdoekje zal ook daar de verspreiding flink doen afnemen en in ieder geval van richting doen veranderen (vooral naar beneden).
Maar goed, bij hardlopen praat je in een groepje meestal ook wel af en toe en door je hogere ademfrequentie zal die 1.5m wellicht ook weer aan de kleine kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
+ met de wind van de laatste tijd, winkracht 4 lijkt tegenwoordig de standaard, zal het allemaal nog wel wat verder reiken.

Als je nu in een groepje gaat lopen ben je simpelweg onverantwoord bezig, niks meer en niks minder.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 22:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Modbreak:Die (navel)truitjes discussie gaat bij dezen de prullenbak in. Graag ontopic houden aub.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Shinji @Tim_W De combinaite van (ijzige) wind en zon maken het lastig om te bepalen welke kleding je aandoet. Gisteren gaf de thermometer 9 graden aan, maar in de zon was het verradelijk warm. Lang lopen twijfelen over wat ik aan zou doen en gekozen voor longsleeve en korte broek. Dat was achteraf de juiste keuze.

Echter zodra de zon nu achter de horizon zakt lijkt een korte broek me niet de slimste keuze nu. De kou slaat op je spieren & kuiten waardoor je de verkramping in kunt schieten. Ben wel een beetje klaar met de wind moet ik bekennen, zeker nu deze uit het noorden komt.. #koud

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Je kunt nu beter iets te warm gekleed zijn dan te koud, want zodra de zon ook maar even weg is, is het meteen flink koud door die wind. Daar had ik zaterdag even last van. Vol wind tegen, zon achter een wolk, brrr.

En als je te warm gekleed bent kun je mooi warmtestuwing oefenen voor als we in het najaar weer idioot hoge temperaturen hebben en weer massaal evenementen mogen gaan doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik had zaterdagochtend gelopen met longsleeve en lange broek, ondanks de temperatuur die nog vrij laag was, had ik het wel lekker warm. T-shirt had prima gekund. Ik heb in ieder geval afgelopen winter geleerd om te kijken naar gevoelstemperatuur ipv echte temperatuur, dat scheelt soms te warm of te koud hebben. Overdag zou ik nu sowieso in T-shirt lopen en waarschijnlijk ook een korte broek, maar ik draag ook compressiekousen, dus dat scheelt ook nog wel.

Vanavond in ieder geval lange broek met long sleeve, anders zal het wat te fris zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan90 op 23-03-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Vandaag kort rondje(5km) gelopen. Helaas werd een poging van mij om afstand te houden van een medehardloper niet in dank afgenomen. Want "wij" als sporters zijn gewoon fit kreeg ik te horen. Ik begrijp het niet.

Daarnaast tegen het einde wat irritatie aan m'n knie. Dus dat moet ik goed in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
En daar gaat deel II van de voorjaarskalender. Begrijpelijk ook, en was te verwachten. Maar niet minder jammer. 😐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Valorian schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:13:
En daar gaat deel II van de voorjaarskalender. Begrijpelijk ook, en was te verwachten. Maar niet minder jammer. 😐
dat was miojn hele serieuze wedstrijdschema dus :( Cauberg trial, marathon van Maastricht en de Koning van Spanje trail (marathon). Viel inderdaad te verwachten, maar moest toch even slikken, 8 maanden trainen ondertussen en het kroonstukje ontbreekt nu grrrr

Ik ben trouwens benieuwd hoe het gaat lopen met een resem van die kleineren organisaties die een paar wedstrijden per jaar organiseren. Dit moet serieuze klappen opleveren :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:48
Nou mensen. Zeg het maar. Is hardlopen nu gedaan of valt dit onder de frisse neus halen?

Ik ben zo trots op mijn maandelijkse progressie.

Sep 25.8 km
Okt 45 km
Nov 48
Dec 56 km
jan 125 km (inclusief een aantal wandelingen van +10km)
Feb 126 km (minder gewandeld)
Maa 90 km (niet gewandeld)

En dat blessurevrij. Gewoon door het aanhouden van mijn schema`s en het dus remmen van mijn enthousiasme. Zou behoorlijk balen als ik nu een maand thuis moet zitten. :( (ook al is het nodig. Ik snap het)

[ Voor 70% gewijzigd door __R__ op 23-03-2020 20:45 . Reden: Laten we eens bedragen ipv oneliners... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Valt onder de frisse neus halen. Rutte heeft het hardlopen zelfs nog expliciet benoemd :)

Als je zelf ziek bent of lijkt te worden, blijf thuis (niet nieuw). Maar nu moet je ook thuis blijven als iemand anders in het huishouden koorts heeft.

En er kan nu (eindelijk) gehandhaafd worden op de minimale afstand.

[ Voor 55% gewijzigd door Zr40 op 23-03-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:48
Zr40 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:44:
Valt onder de frisse neus halen. Rutte heeft het hardlopen zelfs nog expliciet benoemd :)
Phew gelukkig maar. Zat op de samenvatting van nu.nl te kijken en daar stond dat niet genoemd.

[ Voor 27% gewijzigd door __R__ op 23-03-2020 20:49 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.