Normaal gesproken pak je ze altijd vol op de bek?
Groeten kan toch nog gewoon, knikje ofzo.
Heerlijk gelopen vanochtend, lekker geen last van al die scholieren die op hun mobiel kijken en me telkens bijna omver fietsen.
Vond het al zo vreemd toen ik Roadman laatst tegen kwam.Shinji schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:22:
[...]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Alleen de fitgirls natuurlijk!Shinji schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:22:
[...]
Ik zeg zelfs gewoon goede<<insert dagdeel>>!Groeten kan toch nog gewoon, knikje ofzo.
Hier ook en krijg die van bijna alle lopers terug, van fietsers daarentegen...
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Mag ik nog wel buiten sporten of wandelen?
Ja. Ook hier moet je voldoende afstand tot elkaar houden, benadrukken de virologen Haagmans en Van der Eijk. Verder geldt: blijf met milde gezondheidsklachten, zoals een loopneus, thuis.
Ja! Maar in ruil daarvoor zijn er nu vliegjes. Heb er vandaag bij het lopen een in mijn oog gekregenJory schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:43:
Dan iets positievers: Hebben jullie ook het gevoel dat het een stuk minder waait als een week geleden?
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Ben vandaag een paar keer buiten geweest (netjes in de tuin en tot voor aan de brievenbus, dus conform contactverbodJory schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:43:
Dan iets positievers: Hebben jullie ook het gevoel dat het een stuk minder waait als een week geleden?
tips voor New York
Tja, ik ben vandaag ook gewoon wezen wandelen met het gezin en hond en de kinderen hebben ook buiten gespeeld. Zoals al gezegd is het prima toegestaan als ze verder niet ziek zijn.Calitomnication schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:21:
Al heb ik wel het idee dat het aanzienlijk rustiger is op straat, maar wel groepen spelende kinderen, wandelaars en soms groepen wielrenners
[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 16-03-2020 22:10 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Exact mijn ervaring. Ook opvallend veel hardlopers.Calitomnication schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:21:
[...]
Al heb ik wel het idee dat het aanzienlijk rustiger is op straat, maar wel groepen spelende kinderen, wandelaars en soms groepen wielrenners
[...]
Ik vond het opvallend veel. Overduidelijk meer dan normaal. Genoeg om een "huh, okay" moment te hebben tijdens het lopenArjan90 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:05:
[...]
@Ra5a ik kom juist heel weinig hardlopers tegen, bijzonder dan toch. Maar goed, vanavond liep ik veel in het donker. Maar zaterdag ook maar weinig tegengekomen. Ik geloof maar 2 zelfs, op zo'n 13 km.
[ Voor 18% gewijzigd door Ra5a op 16-03-2020 22:24 . Reden: Reactie op Arjan90 ]
Imperfectionist.
Thnx! In Schoorl volg ik altijd gewoon een route (of een combinatie daarvan) en mijn huidig horloge (235) kan geen GPX aan.Gaargod schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:27:
@Roadman, ik heb deze toevallig van 't weekend in m'n Garmin gezet. Wie weet inspiratie voor je, 30 km door de Schoorlse duinen incl. GPX download
https://loopwijzer.nl/schoorl-duintrail/
Op de site van Loopwijzer staan nog meer mooie routes overigens!
[ Voor 7% gewijzigd door Roadman op 17-03-2020 06:48 ]
Jawel, even dwmap installeren via de garmin store.Roadman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 06:47:
[...]
Thnx! In Schoorl volg ik altijd gewoon een route (of een combinatie daarvan) en mijn huidig horloge (235) kan geen GPX aan.
Misschien goede reden om eens een nieuwe te kopen...
Zal wel een keer een gil geven als ik jou kant op kom, kunnen we wellicht samen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Oh nice! Vanmiddag even uitproberen!Rudedadude schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:09:
[...]
Jawel, even dwmap installeren via de garmin store.
Dan wel met ruime tussenruimteRoadman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 06:47:
[...]
Thnx! In Schoorl volg ik altijd gewoon een route (of een combinatie daarvan) en mijn huidig horloge (235) kan geen GPX aan.
Misschien goede reden om eens een nieuwe te kopen...
Zal wel een keer een gil geven als ik jou kant op kom, kunnen we wellicht samen.
Werkt echt bijzonder goed. Ideaal als je bijvoorbeeld op vakantie in nieuwe gebieden komt. Thuis alvast routes maken en navigeren met de 235 gaat prima. Goed om te weten dat je in kan zoomen, standaard begint de route uitgezoomd en dat is niet prettig. Met de pijltjes kun je in- en uitzoomen.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Fitness-rent is intussen gesloten wegens teveel aanvragen. ☹️ Kopen kan wel nog.AppieR schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:16:
[...]
Huren lijkt ook nog wel interessant. Voor 40-50 euro per maand heb je een goeie.
Ik heb zelf een paar maanden geleden een crosstrainer bij de Appie gekocht voor 150 euro. Het is niet te vergelijken met een dure van een sportschool, maar een uurtje kan je er prima op blijven staan. Alleen zijn de treden net iets te klein voor mijn vliegdekschepen
[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 17-03-2020 11:29 ]
tips voor New York
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Die ken ik dan weer niet! Wist niet dat die erin zat...Calitomnication schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:28:
......
De "terug naar start" funcite van de FR235 heeft me toen wel goed op weg geholpen overigens. Dat was overigens ook een van de weinige keren dat ik op onbekend terrein de weg kwijt ben geweest.
......
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Ah leuk, die kom ik ook weleens tegen zo af en toe, maar dat is niet zo gek in ApeldoornAppieR schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:47:
Vanmorgen ook een heerlijk rondje gelopen! Afgelopen zondag heb ik een hardloopclinic door Gert-Jan Wassink georganiseerd voor een aantal hardlopers uit het dorp.
[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 17-03-2020 14:19 ]
volgnes mij was het al eens gepost maar er word aangeraden om tijdens je trainingen op dit moment niet tot het gaatje te gaan om te zorgen dat je lichaam geen extra optater krijgt envervolgens in de knoop komt met corona.InZane schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Ah leuk, die kom ik ook weleens tegen zo af en toe, maar dat is niet zo gek in Apeldoorn
Die ellendeling heeft alleen wel veel segmenten hier in de buurt in handen![]()
Dennis Licht, ook al zo'n eentje, loopt hier gelukkig niet zo vaak in de buurt.
Mijn vrouw zou vanavond met de beginnerscursus hardlopen beginnen bij AV Veluwe, maar dat gaat - uiteraard - niet door. Aangezien ze toch graag weer wil beginnen met lopen, ga ik vanavond met haar op pad. Denk dat ik er zelf nog een 100,200,300,400,500m intervalletje aanplak en nog een rondje uitlopen. Je moet toch wat he
Ik ga ook niet tot het gaatje, vandaar de korte interval ook. Het uitlopen zal verder ook niet te lang worden en met een relatief laag tempoWebgnome schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:24:
[...]
volgnes mij was het al eens gepost maar er word aangeraden om tijdens je trainingen op dit moment niet tot het gaatje te gaan om te zorgen dat je lichaam geen extra optater krijgt envervolgens in de knoop komt met corona.
tips voor New York
Blijft altijd leuk die verhaaltjes van SmashrunPoekie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:06:
@Jennelis in je horloge kun je naar de sensoren, dan de info van je hrm-run. Dat staat batterij genoemd. Mijn ervaring is dat hij gigantisch hoge HR laat zien als ie bijna leeg is.
Je kunt ook overtraind zijn. Dan heb je volgens mij ook een lage rusthartslag. Maar dat weten anderen hier vast beter.
[...]
Sowieso de berichtjes na een upload - congrats on getting out so early to bang out a pretty fast run - congrats on getting out in the freezing cold - dat soort dingen zijn echt wel even leuk om te zien.
In it for March
In 44BC Caesar was told by a seer to beware the Ides of March. By Ides, he meant “idus”which in Latin means middle. And by “beware” he meant expect 23 stab wounds from your countrymen and closest friends.
Now Caesar wasn't much of a runner. But if he had spent 10 out of the 31 days of March going out for a run like you just did then who knows? Maybe he would have missed his betrayal while he was out for a run.
So here's a thing to consider while you admire this new badge. Sometimes, the best thing about a run might not be where you went, but where you weren't.
Dat gevoel had ik gisteren ook. Op een bepaald bekend natuurgebiedje hier (arnhem) in de buurt was het rond 17:00 echt ontzettend druk. Als je dan express afstand probeerde te houden zitten mensen je aan te kijken met een blik vanCalitomnication schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:04:
Vrij surrealistisch als je zo op social media en je inbox kijkt. Aan de ene kant vliegen de mails/berichten van gecancelde hardloopevenementen (wereldwijd) je om de oren. Maar aan de andere kant zie ik ook nog regelmatig berichten voorbij komen waarin op zeer feestelijke wijze kenbaar wordt gemaakt dat de inschrijvingen voor evenement X zijn geopend en "schrijf je snel in, want vol = vol".
Gistermiddag een interval afgewerkt er in tegenstelling tot mijn bericht van zondag was het bomvol. Qua drukte en wandelende groepen mensen, bekenden die elkaar tegenkwamen tijdens het uitlaten van de hond, fietsers etc. leek het meer op een van de eerste warme lente zondagen van het jaar.
Interval overigens ook niet tot het gaatje, (wel hard, want interval) maar met een minder aantal herhalingen - 8x 1'- en dubbele tijd voor herstel -2'- goed te doen. Totale omvang incl. in- uitlopen 10km.
Mensen denken dat het een vakantietje is, realisatie komt nog wel.Webgnome schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:12:
[...]
Dat gevoel had ik gisteren ook. Op een bepaald bekend natuurgebiedje hier (arnhem) in de buurt was het rond 17:00 echt ontzettend druk. Als je dan express afstand probeerde te houden zitten mensen je aan te kijken met een blik van
Aan de andere kant heb je ook mensen die wel heel erg doordrijven.Niku schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:47:
Ik verbaas me vooral over de groepen mensen die je buiten ziet. Veel individuen begrijp ik, iedereen gaat toch even een frisse neus halen, lopen of fietsen. Maar de groepen die samen naar buiten gaan hebben de boodschap toch echt niet begrepen.
tips voor New York
Haha ja, dat laatste heb ik ook ontzettend, mocht er onverhoopt een kuchje doorheen dreigen te glippen.Calitomnication schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
Gisteren nadat de training was afgerond moest ik nog een paar meter naar huis lopen. Het is iets warmer, icm de interval, hardlopen & lichte astma heb ik dan wel eens last van het hardlopers kuchje. Zo ook gisteren, alleen kwam er op dat moment een groep jongeren voorbij gefietst en aan de overkant van de weg liep een groepje pensionarisen. Heb nog nooit zo geforceerd mijn kuch verborgen moeten houden. Je bent nu gewoon bang dat er meteen een bus met mannen in witte pakken de straat in komt scheuren als je ook maar 1x kucht in het openbaar.
Top! Is gelukt een route op het horloge te zetten.Rudedadude schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:09:
[...]
Jawel, even dwmap installeren via de garmin store.
[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 18-03-2020 15:13 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
[ Voor 85% gewijzigd door ericplan op 18-03-2020 17:35 ]
A'dam PVOutput
tips voor New York
[ Voor 17% gewijzigd door Nat-Water op 19-03-2020 10:45 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Mijn dochter speelt in de wijk op een speelplaats met zo'n 30 andere kindjes ..xray79 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:46:
Net even mijn dochter gymles gegeven dat hoort ook bij thuis leren toch![]()
Dochter op de fiets en ik hardlopend met een omweg naar het bootcamp/calisthenics park in Eindhoven Noord bij de oude LEW velden voor de kenners van Eindje. Daar was het druk niet normaal ik denk dat er in totaal wel een man/vrouw of 30-40 was. Zo wordt social distancing wel lastig. Herkende ook wat mensen van de sportschool waar ik normaal ook wel eens kom. Snap ook wel dat je fit wil blijven en dat je thuis ook niet alles kan doen dus dit soort velden zijn en worden alleen maar populairder zolang sportclubs dicht zijn.
Hebben maar even wat oefeningen gedaan op het houten strongman parcours.
Verder veel fietsers/skaters etc. alleen of met 2 á 3 personen. Denk dat dat geen probleem is maar de grotere groepen samen kan wel een dingetje worden. Ik wil best helpen met de herd immunity en dank dat dat ook het beste is want stoppen kan niet meer, maar iets meer bewustzijn is denk ik wel nodig.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Zullen we op 10 mei virtueel samen lopen? Doe ik de halve, jij de hele. Officiële uitslag op StravaNat-Water schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:27:
Net terug van intervaltraining van 10km. Gisteren ook al lekker een stukje van 17km gelopen. Weer geen strava's, want om 1 of andere reden synced mijn Endomondo niet met Strava.
Kom je thuis, lees je je mail. Leiden Marathon afgelast. FUCK. Daar train ik dus al eigenlijk sinds augustus, sinds ik lopen weer heb opgepakt, in stappen naartoe.
Ik ga 10 mei gewoon mijn 1e marathon lopen. Ik heb er al zo lang naartoe getraind.. Dan maar niet in een officiële wedstrijd!
en als we in lockdown gaan loop ik hem door mijn woonkamer
Ik maak een race aan in de groep!Zr40 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:01:
[...]
Zullen we op 10 mei virtueel samen lopen? Doe ik de halve, jij de hele. Officiële uitslag op Strava
Heel mijn beeld van jou aan gruzelementenPoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:01:
En ik ben een klein, dikkig, niet erg snel vrouwtje. Niet een lange slanke superatleet zoals jullie
Kon mij herinneren dat er ooit een foto voorbij is gekomen dus sorry @Poekie
Poekie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:26:
Whahahaha ik zie net dat ik de verkeerde afstand loop bij de Enschede Marathon.... Ik heb me dus ingeschreven voor de vijf maar:
[Afbeelding: Banner_twee_van_Enschede]
Die daar in t midden vooraan ben ik.
Kan ze net zo goed in een klaslokaal met 30 andere snottebellen gaan zitten.Sport_Life schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:41:
[...]
Mijn dochter speelt in de wijk op een speelplaats met zo'n 30 andere kindjes ..
TopideeZr40 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:01:
[...]
Zullen we op 10 mei virtueel samen lopen? Doe ik de halve, jij de hele. Officiële uitslag op Strava
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Sinds vanmiddag zitten we in België in een semi lockdown. Niet essentiële winkels zijn dicht en we mogen enkel nog buiten voor essentiële zaken: werken, bankzaken, voeding en bewegen/sporten. 🥳 Wel allemaal enkel binnen het gezin of met 1 vriend(in). Ook speeltuinen zijn intussen afgesloten.Tazzie79 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:45:
[...]
Fitness-rent is intussen gesloten wegens teveel aanvragen. ☹️ Kopen kan wel nog.
Hier in België hou ik toch sterk rekening met een volledige lockdown... Stel dat die 1 maand duurt is de volledige conditie weg. Of een loopband aankopen voor een paar maanden of rondjes lopen in een stadstuin van 30m omtrek. 🤯 🤪
Gisteren nog een loopje gedaan en eigenlijk te druk om goed te zijn... ☹️
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik heb gisteren einde van de middag nog even de motor uit de garage gehaald om een rondje over de Veluwe te tuffen. Je wil niet weten hoeveel groepen wielrenners ik tegen ben gekomen..vhal schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:53:
Het valt mij wel op als ik naar huis rij hoeveel mensen er buiten rondlopen en met name in groepsverband.
Wij hebben gisteravond een mail vanuit de AV gekregen met het bericht dat de trainingen in groepsverband waren stopgezet, maar het natuurlijk niet de bedoeling was dat mensen zich onderling gingen oppakken om de trainingen alsnog samen af te werkenInZane schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:55:
[...]
Ik heb gisteren einde van de middag nog even de motor uit de garage gehaald om een rondje over de Veluwe te tuffen. Je wil niet weten hoeveel groepen wielrenners ik tegen ben gekomen..
tips voor New York
[ Voor 35% gewijzigd door Tranze op 19-03-2020 10:52 ]
Leuk idee, je ziet nu steeds meer van deze events voorbij komen. Wel altijd de voorwaarden checken voordat je besluit je credit card te trekken.Tranze schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:12:
Voor wie toch echt nog een medaille wil scoren:
https://www.rundisney.com...rs-virtual-half-marathon/
De medailles zijn overigens wel supergaafPlease note this event is open to residents of the U.S. and U.S. Territories only, and medals may only be shipped to addresses within these regions.
voorwaarden
tips voor New York
Ah scherpCalitomnication schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:42:
[...]
Leuk idee, je ziet nu steeds meer van deze events voorbij komen. Wel altijd de voorwaarden checken voordat je besluit je credit card te trekken.
[...]
De medailles zijn overigens wel supergaaf overigens
Niet op Strava!?tuinïnen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:03:
Vanmorgen tijdens mijn loopje eigenlijk voor het eerst gedacht dat ik dit over 1 of 2 weken misschien gewoon niet meer kan doen. Een bizar idee, het lopen geeft toch een bepaald gevoel van vrijheid en ook in deze ietwat hectische tijden een bepaalde rust. Even weg van de tv, radio en social media.
Daarbij heb ik ook geen apparaten thuis staan om door te trainen, een eventuele lockdown zou mijn conditie dus niet bepaald goed doen...
Dan maar illegaal trainen snachts zonder Strava
[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 19-03-2020 11:43 ]
Wat er in de toekomst gebeurt weet natuurlijk niemand, maar als je kijkt naar de lockdowns in het buitenland (zoals België) dan is buiten sporten gewoon toegestaan en zelfs aangemoedigd. Niet in groepsverband, alleen met huisgenoten of één vriend. Of solo natuurlijk. Maar je kan daar gewoon nog hardlopentuinïnen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:03:
Vanmorgen tijdens mijn loopje eigenlijk voor het eerst gedacht dat ik dit over 1 of 2 weken misschien gewoon niet meer kan doen. Een bizar idee, het lopen geeft toch een bepaald gevoel van vrijheid en ook in deze ietwat hectische tijden een bepaalde rust. Even weg van de tv, radio en social media.
Ik betwijfel dat het zo ver komt. Nog even buiten het feit dat het voor de algehele gezondheid ronduit slecht is als mensen niet meer naar buiten mogen ('s avonds een wandelingetje maken, wat ik gisteren echt een hoop mensen zag doen bij de lokale plas!) is het gewoon niet te handhaven. Papieren tijger. En anders hoop ik dat de politieagent in kwestie ook kan hardlopentuinïnen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:03:
Daarbij heb ik ook geen apparaten thuis staan om door te trainen, een eventuele lockdown zou mijn conditie dus niet bepaald goed doen...
Dan maar illegaal trainen snachts zonder Strava
Heb je beelden gezien uit Italië/Spanje? Als ik hoor van bekenden die daar wonen hoe een en ander gaat en hoe dit wordt gehandhaafd is dit dus (daar) zeker wel mogelijk. Of dat hier ook gaat werken is de vraag uiteraard.Nat-Water schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:32:
[...]
Ik betwijfel dat het zo ver komt. Nog even buiten het feit dat het voor de algehele gezondheid ronduit slecht is als mensen niet meer naar buiten mogen ('s avonds een wandelingetje maken, wat ik gisteren echt een hoop mensen zag doen bij de lokale plas!) is het gewoon niet te handhaven. Papieren tijger. En anders hoop ik dat de politieagent in kwestie ook kan hardlopen![]()
Mag ook wel als je 60 euro neer moet tellen voor een 'virtual run'Calitomnication schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:42:
De medailles zijn overigens wel supergaaf
Klopt. In steden als Milaan en Madrid is het nu echt alleen nog toegestaan de straat op te gaan voor boodschappen, bezoek aan de bank, etc. Daar is het zelfs zo dat je als je wordt aangehouden op terugweg van boodschappen een bonnetje van de supermarkt moet kunnen tonen. Wordt je op heenweg naar supermarkt aangehouden dan vragen ze je naam/adres, zodat ze eventueel later die dag steekproef kunnen doen dmv aanbellen. Ben je dan niet thuis dan weten ze dat je niet naar supermarkt ging maar toch illegaal ergens anders heen, en krijg je alsnog een boete...influenza schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:50:
[...]
Heb je beelden gezien uit Italië/Spanje? Als ik hoor van bekenden die daar wonen hoe een en ander gaat en hoe dit wordt gehandhaafd is dit dus (daar) zeker wel mogelijk. Of dat hier ook gaat werken is de vraag uiteraard.
Aangezien we nu wel even in een opbouwfase gaan zitten, en er geen extra toestellen nodig zijn, is het wel interessant om iets meer te doen naast lopen (en core stability wat ik ook meermaals per week doe).Need an indoor workout routine?
We are in some crazy times right now. Races have been cancelled, businesses are shutting their doors, and we are all collectively figuring out how to adapt to this new reality. McMillan Running is here to support you during these uncertain times. We are offering you a special discount on Coach Angela's Marathon Legs program! This routine requires NO gym equipment and can be done at home in 20 minutes, twice per week. Right now is the perfect time to work on building strength since our racing seasons have been put on hold, and even better is that you don't have to leave the house to do it.
Use this special discount code for $10 off Marathon Legs: SPRING2020.
Ja, ik vind het wel een leuke set aan oefeningen. Je kunt ook elders wat krijgen, maar dit is wel lekker specifiek en makkelijk. Ik gebruik ze nog steeds in elk geval!Tazzie79 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:42:
Gisteren een mail gekregen van McMillan Running en hun marathon legs program. Ze geven nu 10$ korting op de jaarprijs van 40$, gezien de zotte omstandigheden... 🙄
[...]
Aangezien we nu wel even in een opbouwfase gaan zitten, en er geen extra toestellen nodig zijn, is het wel interessant om iets meer te doen naast lopen (en core stability wat ik ook meermaals per week doe).
@MrAcid, jij was er vorig jaar mee begonnen dacht ik, was het achteraf gezien de moeite waard?
Eens, in de VS liggen de prijzen voor hardloopevenementen veel hoger. Heb 2x een 10k in New York gelopen. 1x $35 & 1x $45 aan inschrijfgeld. Dus dit bedrag valt in verhouding dan nog wel mee. Dat ze dit voor een virtuele run durven vragen maakt het dan weer een beetje apart idd!Valorian schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:54:
[...]
Mag ook wel als je 60 euro neer moet tellen voor een 'virtual run'..
tips voor New York
[ Voor 17% gewijzigd door Shinji op 19-03-2020 14:17 ]
Zag net ook menig groepje hangjongeren op diverse bruggetjes die ik passeerde. Gek genoeg durven ze over het algemeen niet vervelend te doen....Poekie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:50:
Hey, blijkbaar waren die snotneuzen in Hengelo niet de enige:
https://www.tubantia.nl/a...ting-van-mensen~a91320e2/
Die van mij waren alleen minder effectief bezig met neuspeuteren want die blijven aan je vingers plakken.
Wielrenners en je aan de regels houden is natuurlijk al een moeilijke combinatie he. Kunnen ze ook niet helpen ...InZane schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:55:
[...]
Ik heb gisteren einde van de middag nog even de motor uit de garage gehaald om een rondje over de Veluwe te tuffen. Je wil niet weten hoeveel groepen wielrenners ik tegen ben gekomen..
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
'Yoga' is in deze wel een beetje een rare - je hebt oefeningen voor flexibiliteit/lenigheid, kracht, mobiliteit, core, dus je kan technisch gezien alles met yoga af (zolang de kracht met lichaamsgewicht blijft).AppieR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:32:
Naast het lopen staan er ook nog 4 crosstrainingen in: Yoga (ik lag al een uurtje per week als aangespoelde walvis op een matje, dus dat komt goed), 45 minuten corestability en kracht, en 15/30 minuten lenigheid en mobiliteit. Heeft er iemand voor de laatste 2 oefeningen/tips/youtubefilmpjes?
Zoladz-zones bestaan niet.Bron? Dhr. Zoladz zelf.AppieR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:32:
Goedemorgen! Volgende week begint mijn nieuwe schema! Afgelopen maanden had ik een schema van Garmin (Half Marathon Niveau 2 met Hartslag) voor de Stevensloop. Dat beviel op zich goed, zeker omdat de trainingen automatisch als work out op je horloge worden gezet. Mijn volgende doel is de Route du Vin Semi Marathon in Remich (27 september) en ik was een beetje opzoek naar een trainingsplan tot die tijd. Ik mis natuurlijk de halve marathon zondag en de hersteltijd die daarbij komt kijken en wil niet overtraint raken. In het verleden heb ik een aantal keer een clinic van Gert-Jan Wassink gehad die erg goed bevielen, dus heb ik hem eens om advies gevraagd. Hij heeft een schema gemaakt en gaat mij begeleiden de komende periode. Kost wel wat (ongeveer 60 euro per maand), maar dat vind ik het wel waard. De komende 3 maanden opbouwen in belastbaarheid en dan 3 maanden specifiek voor 27 september. Het schema is wel redelijk wat ik gewend was. Alleen een keer minder in de week (4 ipv 5), maar dan zijn de trainingen wel weer langer. Veel zone 1 en intervallen in zone 2 oplopend naar zone 3. Hij gebruikt zoladz-hartslagzones en die zijn iets anders dan de zones van Garmin, maar de trainingshartslagen zijn wel ongeveer gelijk.
Naast het lopen staan er ook nog 4 crosstrainingen in: Yoga (ik lag al een uurtje per week als aangespoelde walvis op een matje, dus dat komt goed), 45 minuten corestability en kracht, en 15/30 minuten lenigheid en mobiliteit. Heeft er iemand voor de laatste 2 oefeningen/tips/youtubefilmpjes?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Hij werkt inderdaad met Zoladz zones. Waarom dat is ontgaat me ook nog steeds. Wel vaker discussies over gehad, maar ik weet het nog steeds niet.m-vw schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Zoladz-zones bestaan niet.Bron? Dhr. Zoladz zelf.
Stukje uit de tekst:
...Hij spreekt zelf ook niet over Zoladz-zones, maar uitsluitend over een Zoladz-test. Het is niet mogelijk die test één op één te vertalen naar trainingsinstructies. Hij is een boek aan het schrijven om uit te leggen wat daar allemaal bij komt kijken. **
Ik ben net als jullie erg benieuwd naar dat boek. Maar in de tussentijd kunnen we veilig zeggen: Zoladz-test: prima; Zoladz-zones voor instructie: NIET DOEN.....
Een keer per week yoga is puur bedoelt als crosstraining. Ik deed al een tijdje een runners yoga en die blijf ik doen (of varianten daarop).Poekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:45:
[...]
'Yoga' is in deze wel een beetje een rare - je hebt oefeningen voor flexibiliteit/lenigheid, kracht, mobiliteit, core, dus je kan technisch gezien alles met yoga af (zolang de kracht met lichaamsgewicht blijft).
Haha, klopt en die heb ik ook :-). Ben alleen benieuwd naar wat jullie gebruiken. Een filmpje van een half uur oid werkt voor mij motiverender dan 15 oefeningen die je allemaal 2 minuten uit moet voeren.Poekie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Daarbij - als hij je 60 euro per maand vraagt mag ie je ook wel wat oefeningen geven toch?![]()
Ik denk dat je kan googlen voor runners yoga, runners world heeft een paar videos, maar die zijn echt niet de enige. Meestal een hoop oefeningen voor wat er bij hardlopers juist niet meer stram/stijf of juist weer terug opgerekt moet worden.
Klopt, mijn fout! Ik heb ze zelf zoladz-zones genoemd en dat is niet juist. De zones zijn gebaseerd op mijn omslagpunt, niet op mijn hr-max.m-vw schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Zoladz-test: prima; Zoladz-zones voor instructie: NIET DOEN.....
YouTube: Running RewiredAppieR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:32:
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ga ik eens bij hem navragen. De verwarring herken ik wel. Toen ik net begon met lopen hadden we op het werk een keer een clinic van hem met daarbij een schema. Ik had net een TomTom-horloge gekocht en was totaal van het padje over de zones. Ik moest lopen in zone 1, maar in de praktijk was joggen dan al te snel. Bleek mijn horloge andere zones te hebbenInZane schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:28:
[...]
Hij werkt inderdaad met Zoladz zones. Waarom dat is ontgaat me ook nog steeds. Wel vaker discussies over gehad, maar ik weet het nog steeds niet.
Kan wel leuke misverstanden opleveren als iemand bijv. zegt in Z1 te hebben getraind en dat dat dus iets heel anders is dan de Z1 die jij kent. Kom je er uiteindelijk achter dat ie een schema gebruikt van Wassink. Mja, dan weet ik wel weer genoeg
zones zijn per persoon verschillend en die zullen per persoon dan ook moeten worden ingesteld. Volgens mij hebben sommige horloges zelfs de mogelijkheid om die , gedurende de tijd verstrijkt, aan te passen aan de data die uit trainingen komt.AppieR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Ga ik eens bij hem navragen. De verwarring herken ik wel. Toen ik net begon met lopen hadden we op het werk een keer een clinic van hem met daarbij een schema. Ik had net een TomTom-horloge gekocht en was totaal van het padje over de zones. Ik moest lopen in zone 1, maar in de praktijk was joggen dan al te snel. Bleek mijn horloge andere zones te hebben.
Maar goed, als je het weet komt de training op hetzelfde neer: 80% langzaam, 20% snel.
Ik bedoelde te zeggen dat die andere crosstraining die je wilde doen ook gedaan kan worden door middel van yoga. Daarom is 'yoga' alleen als beschrijving voor crosstraining niet genoeg - want het type oefeningen bepaalt wat je er mee bereikt. Yoga is niet alleen zweverig ontspannen, en de meeste (niet jij persoonlijk) hardlopers zien het wel zo - puur even rekken en dan lijkhouding, klaar.AppieR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:34:
[...]
Een keer per week yoga is puur bedoelt als crosstraining. Ik deed al een tijdje een runners yoga en die blijf ik doen (of varianten daarop).
Dat beeld heb ik de eerste keer precies 5 minuten weten vast te houden. Ik ging kapot...
tips voor New York
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq