Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Best goed punt eigenlijk.vhal schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:49:
Eigenlijk zou men de Tweakers Strava groep ook 'besloten' moeten maken, de hoeveelheid aan mensen die er nu in zitten lijkt niet geheel overeen te komen met wat er hier rondloopt
De huidige beheerder die dit kan doen heeft al een flink aantal maanden niet gelopen, dus is ook niet actief meer...vhal schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:49:
Eigenlijk zou men de Tweakers Strava groep ook 'besloten' moeten maken, de hoeveelheid aan mensen die er nu in zitten lijkt niet geheel overeen te komen met wat er hier rondloopt
Kunnen/willen we daar iets mee?Tinusvolkel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:12:
[...]
De huidige beheerder die dit kan doen heeft al een flink aantal maanden niet gelopen, dus is ook niet actief meer...
Inderdaad.vhal schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:49:
Zit er sowieso eentje tussen die er een sport van lijkt te maken van zoveel mogelijk groepen lid te zijn
Lijkt me wel leuk om de Strava groep actief te hebben met de lopers uit dit topic. Voeg nu wel eens wat mensen toe maar in een groep heeft ook wel wat. Nu zitten er zoveel in de groep dat het heel weinig toevoegt.
Dat is idd ook de reden dat de Garmin groep besloten is. Het is iets meer werk met zoeken naar de juiste profielen en vervolgens een invite sturen. Maar we zijn er iig wel zeker van dat de mensen die in de groep zitten allemaal een DM hebben gestuurd en zijn geverifieerd. Geen DM = geen toegang.vhal schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:49:
Enige nadeel is dan weer dat het lastig is om te bepalen welke nick achter welke activiteit zit. Van sommigen weet ik het wel, voornamelijk de personen waar je hier veel contact mee hebt. Maar van velen heb ik soms geen idee. Dat geldt overigens ook voor Strava.
Maar een "Gathering of Tweakers - Hardlopen" op Strava zal ik zeker aan gaan deelnemen
De maandelijkse challenges op Garmin zijn lig weer aangemaakt
- Walk the most steps : Mss extra motivatie om achter jullie bureau vandaan te komen en een rondje te gaan wandelen
- Run the farthest distance : Wie tikt per maand de meeste kilometers af.
Daarnaast lopen deze 2 challenges nu ook van 13 - 31 maart.
Have fun all
[ Voor 15% gewijzigd door Calitomnication op 13-03-2020 13:50 ]
tips voor New York
DM mij je Strava-naam waar je toegang mee wil en ik voeg je wel toe.
Ik kan je alleen toevoegen als je al mijn vriendje bent op Strava of als je zelf even toegang aanvraagt. De DM is meer ter controle dat je ook hier actief post
[ Voor 37% gewijzigd door Poekie op 13-03-2020 13:59 ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik had het door.... hele mailbox volgespamd met nieuwe uitdagingenCalitomnication schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:40:
[...]
De maandelijkse challenges op Garmin zijn lig weer aangemaakt
- Walk the most steps : Mss extra motivatie om achter jullie bureau vandaan te komen en een rondje te gaan wandelen
- Run the farthest distance : Wie tikt per maand de meeste kilometers af.
Daarnaast lopen deze 2 challenges nu ook van 13 - 31 maart.
Have fun all![]()
Grr, ik lees net dat mijn loopgroep ook alle trainingen heeft gecancelled. Begrijpelijk, maar wel jammer.
[ Voor 9% gewijzigd door JMaster op 13-03-2020 14:02 ]
Ik zal eind van de middag een post maken op de besloten groep waar de link strava/GoTnick duidelijk is. Bij mij is dat tenminste makkelijk!
Ah, tof! Ben ik bij.Poekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
Gewoon maar een nieuwe gemaakt. Net zo makkelijk. https://www.strava.com/clubs/GOT-Hardlopen
Ik kan je alleen toevoegen als je al mijn vriendje bent op Strava of als je zelf even toegang aanvraagt. De DM is meer ter controle dat je ook hier actief post
Nieuw doel, in juni een snelle halve marathon.
Daarna weer opbouwen richting een marathon in oktober.
Boston marathon overigens ook verschoven naar 14 september.
Best handig nu alle wedstrijden worden afgelast
Ligt het aan mij of is 20% naar charity best weinig?Tigertje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:19:
Is er iemand hier bekend mee: https://www.virtualrunneruk.com/ ?
Best handig nu alle wedstrijden worden afgelast.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Leuk, I'm in. Maar ik zal nog een tijdje onderaan bungelen, knie is nog dermate slecht, komende week toch maar naar de dokterPoekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
Gewoon maar een nieuwe gemaakt. Net zo makkelijk. https://www.strava.com/clubs/GOT-Hardlopen

Telkens als ik denk dat het beter gaat en de knie iets meer belast met fietsen (of voorzichtig dribbelen) dan volgt er een terugslag
Geen strava, want Tapiriik doet moeilijk. Hooguit een endomondo.
Edit: Strava doet het weer
[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 14-03-2020 21:54 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Dat is om niet-Tweakers buiten te sluiten - en als je hier alleen lurkt kom vooral ook posten! We bijten niet!
Ik zie dat je bij mijn nickname nog een vraagteken hebt staan op Strava, maar je hebt het helemaal goed hoor!Poekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:34:
Stravagroep is al 34 personen! Ik heb nog twee aanmeldingen die niet al mijn follower waren en die ik dus niet 1-2-3 aan een nick kan koppelen (en twee die ik op goede hoop heb gekoppeld want die kende ik dus al te lang dat ik hun nick niet meer zeker wist).
Dat is om niet-Tweakers buiten te sluiten - en als je hier alleen lurkt kom vooral ook posten! We bijten niet!
Heb ik de juiste gevonden? Hier laat Strava er maar 24 zien...Poekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:34:
Stravagroep is al 34 personen! Ik heb nog twee aanmeldingen die niet al mijn follower waren en die ik dus niet 1-2-3 aan een nick kan koppelen (en twee die ik op goede hoop heb gekoppeld want die kende ik dus al te lang dat ik hun nick niet meer zeker wist).
Hoe dan ook, count me in
Mijn nickname klopt ook!Poekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:34:
Ook aangemeld voor de Strava club.
Thx, ben denk één van de onbekenden voor je. Heb de details in een reply aan het lijstje in Strava toegevoegd.Poekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:34:
Dat zal o.a. ik zijn, post hier niet veel, wel met enige regelmaat. Mijn achternaam zie je ook terug in mijn GoT usernamePoekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:34:
EDIT: Ik zit er al bij zie ik, tx!

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 14-03-2020 10:03 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
It did happen:
https://strava.app.link/3ZSiQMTHQ4
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ook even gejoined op StravaPoekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
Heerlijk dat ik eindelijk de 8-9km grens structureel voorbij ben, stiekem best wel trots dat ik dit binnen nog geen jaar heb bereikt en vooral dat ik het gevoel had dat ik zonder problemen door kon. Tempo kon ook wel wat hoger als ik had gewild, maar nu was het gewoon echt lekker lopen. Alsof ik stevig doorfietste.
Wel bijzonder dat Strava een compleet andere zoneverdeling aanhoudt dan Garmin. Iemand daar ervaring mee? Strava zit bijna volledig in 3, Garmin bijna volledig in 4. Het bereik per zone is compleet anders.
Strava
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Strava
Ik moet wel zeggen, Smashrun geeft je vaak meer motivatie dan Strava. Strava zegt doodleuk: "3rd best estimated Half-Marathon effort (2:05:41)". Leuk hoor. Terwijl Smashrun dit aangeeft:
Daar word je toch vrolijk van?Notable (as of the date of this run)
- fastest 22k ever
- longest run ever
- most calories burned ever
- best performance ever
- longest duration run in a month
Ik heb gisteren blijkbaar een 'giant steak dinner' verbrand ( https://strava.app.link/GdtnlRKYR4 )Zr40 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:09:
Vandaag stond een 18 km trail run in Balen (BE) op het programma, maar die is net als al het andere afgelast. Dus heb ik zelf maar een halve marathon gelopen, plus nog een bonus kilometer
Strava
Ik moet wel zeggen, Smashrun geeft je vaak meer motivatie dan Strava. Strava zegt doodleuk: "3rd best estimated Half-Marathon effort (2:05:41)". Leuk hoor. Terwijl Smashrun dit aangeeft:
[...]
Daar word je toch vrolijk van?
Inmiddels de hardloopkleding alweer aan en klaar voor een intervalrondje!
ToepasselijkInZane schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:53:
[...]
Ik heb gisteren blijkbaar een 'giant steak dinner' verbrand ( https://strava.app.link/GdtnlRKYR4 )

Hier gisteren een zwaar rondje... dacht dat de wind wel mee viel, maar kreeg het halverwege toch zwaar dus had de route maar een paar km ingekort. Verder denk ik dat ik de rest van de week te zwaar getraind heb aangezien ik nu meer thuis alleen ren ipv met langzamere collega’s.
[ Voor 28% gewijzigd door Tinusvolkel op 15-03-2020 09:30 ]
Ik lees best regelmatig (mee) op dit forum. Vind het altijd motiverend en inspirerend. Hoewel er ook snelheden voorbij komen die ik alleen in een sprintje misschien heel even aan kan tikken. Onhaalbaar!
Heb de afgelopen maanden heel regelmatig hardgelopen, 3-4 keer per week na een flink kwakkeljaar. Bedoeling was pr op de CPC (halve marathon). Helaas was dat errug hard werken en 6 minuten langzamer gelopen dan gehoopt en flink positieve split. Geen enkele kilometer voelde makkelijk, zelfs de eerste km klopte het gevoel niet met de snelheid.
Volgens mijn Garmin horloge is mijn conditie echter retegoed. En nu een week na de cpc is de vo2max nog een puntje gestegen. Ik gebruik de hrm-run hartslagband. Ik merk nu dat ik begin te twijfelen aan de meting... ik vind dat mijn hartslag redelijk laag blijft en mijn ‘basissnelheid’ is gestegen. Dat zou vertaald kunnen worden naar een veel betere conditie. Maar eerlijk gezegd voelt dat niet zo.
Wat twijfel hier dus. Zou gewoon de batterij bijna op zijn en dat de band daarom zo’n lage HF geeft? Stel dat ik overtraind zou zijn (lijkt mij sterk), dan zou de HF toch hoger moeten zijn?
Zelfs mijn rusthartslag zakt nu regelmatig onder de 50, terwijl die voorheen gemiddeld 53 was. (Ik draag mijn horloge 24/7 en dan meet ‘ie de polshartslag, band alleen met hardlopen).
Al met al... bijzonder. Ik maak mij verder geen zorgen, ik vraag mij alleen af of de metingen wel kloppen. Weet iemand hoe je kan merken dat de batterij van de Hrm-run van Garmin (bijna) leeg is?
En ondertussen loop ik alleen wat goed voelt, dus op mijn gemak en ik forceer niks.
[ Voor 3% gewijzigd door Jennelis op 16-03-2020 06:49 ]
Je kunt ook overtraind zijn. Dan heb je volgens mij ook een lage rusthartslag. Maar dat weten anderen hier vast beter.
Sowieso de berichtjes na een upload - congrats on getting out so early to bang out a pretty fast run - congrats on getting out in the freezing cold - dat soort dingen zijn echt wel even leuk om te zien.Zr40 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:09:
Ik moet wel zeggen, Smashrun geeft je vaak meer motivatie dan Strava.
[...]
Daar word je toch vrolijk van?
[ Voor 41% gewijzigd door Poekie op 15-03-2020 12:12 ]
De moeite werd beloond, want PR op de 21km is weer eens aangescherpt - 3m11s sneller, staat nu op 1:38:57. Verder een een hele zooi nieuwe segmenten op Strava erbij
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Nou het liep vanochtend toch weer wat uit de hand met uitlopen, want het totaal kwam uit op bijna 24km en het weekend totaal gaat daarmee ruimschoots de 45km voorbij. Nou ja, ik heb m'n gemiste kilometers van afgelopen week weer een beetje gecompenseerd zullen we maar zeggen.InZane schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:53:
[...]
Ik heb gisteren blijkbaar een 'giant steak dinner' verbrand ( https://strava.app.link/GdtnlRKYR4 )
Strava: https://strava.app.link/141nBS4nS4
Zag foto's voorbij komen dat in Spanje wielrenners werden aangehouden in verband met de noodtoestand en het bijbehorende verbod om buiten te komen anders dan noodzakelijk. Zou wat zijn als dat in Nederland ook gaat gebeuren en we ook niet meer om te lopen naar buiten kunnen/mogen.
Je kan nu nog een loopband kopen, snel, snel!!Niku schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:48:
Gisteren ingeschreven voor de Halve Marathon Eindhoven. Durf me voor geen enkel evenement meer in te schrijven dat voor de zomer plaatsvindt in verband met afgelastingen.
Zag foto's voorbij komen dat in Spanje wielrenners werden aangehouden in verband met de noodtoestand en het bijbehorende verbod om buiten te komen anders dan noodzakelijk. Zou wat zijn als dat in Nederland ook gaat gebeuren en we ook niet meer om te lopen naar buiten kunnen/mogen.
Een wat hogere rusthartslag maar wel rond wat een getraind persoon heeft.Poekie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:06:
Je kunt ook overtraind zijn. Dan heb je volgens mij ook een lage rusthartslag. Maar dat weten anderen hier vast beter.
De maximumhartslag die je bij een wat langere, opbouwende, belasting kan halen is bij overtraining wel lager.
En flink lager: Denk aan kapot gaan op 165-175 terwijl je eerder minuten lang in de 190 kon volhouden.
Overigens net terug van 15km. Voor mijn gevoel ging het erg slecht, maar de tijd valt mee.
[ Voor 28% gewijzigd door m-vw op 15-03-2020 16:41 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Gaat bij mij prima!m-vw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:38:
Krijg de nieuwe groep niet te zien in mijn Strava app. Meer mensen met dit probleem? Via de site heb ik geen probleem.
Overigens net terug van 15km. Voor mijn gevoel ging het erg slecht, maar de tijd valt mee.
Ik krijg al dagen achtereen mail van Fit For Free dat ze open blijven en ze heus wel goed alles schoonmaken (nu wel opeens). Waanzinnig slechte beslissing. Gelukkig nu net een mail dat ze dichtgaan.flyingdutchboy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:51:
Sportscholen gaan ook al dicht. En terecht denk ik.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
App killen en opnieuw opstarten hielp bij mijm-vw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:38:
Krijg de nieuwe groep niet te zien in mijn Strava app. Meer mensen met dit probleem? Via de site heb ik geen probleem.
Lijkt me niet heel relevant verder voor dit topic, maargoed. Er is net opgeroepen dat ze moeten sluiten.Webgnome schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:15:
heb de plaatselijke sportschool een mailtje gestuurd met de vraag of ze dicht gaan. En zo nee. Waarom niet. Ben benieuwd.
..genoeg kans om lekker buiten te gaan hardlopen. Het wordt best aardig weer volgende week
Voor zolang als het nog mag. Hoop niet dat we hier ook Spaanse praktijken gaan krijgen.Nat-Water schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:46:
..genoeg kans om lekker buiten te gaan hardlopen. Het wordt best aardig weer volgende week
Voor als we onze rondjes nog mogen draaien; een artikeltje van Runnersworld hoe om te gaan met de trainingen in deze tijd waar we doelen toch uit het hoofd kunnen zetten: https://www.runnersworld....s-hardlopen-immunsysteem/InZane schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:50:
[...]
Voor zolang als het nog mag. Hoop niet dat we hier ook Spaanse praktijken gaan krijgen.
vhal schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:41:
https://www.theguardian.c...-miles-in-his-living-room
Ook leuk, een marathon rennen in je woonkamer ivm Covid-19
Alleen de eerste x groepen waar je lid van bent komen in de app. Heel raar. Ik had ter controle een niet zo nuttige weggegooid en tadaa, daar was ie.m-vw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:38:
Heb de oude verwijderd en weer toegevoegd en toen stond de nieuwe er wel.Poekie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:12:
[...]
Alleen de eerste x groepen waar je lid van bent komen in de app. Heel raar. Ik had ter controle een niet zo nuttige weggegooid en tadaa, daar was ie.
Ben trouwens maar van twee groepen lid.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Bedankt voor de link. Ik zit zelf in de training voor de marathon Zeeuws-Vlaanderen op 18 april. Deze gaat voorlopig door, al moet ik nog zien of dat echt zo gaat zijn. Maar hoe ga ik de training verder doorzetten, ik had zelf al bedacht om het wat rustiger aan te doen om het immuunsysteem wat te ontzien. Ik vind hem toch lastigBernieW schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:55:
[...]
Voor als we onze rondjes nog mogen draaien; een artikeltje van Runnersworld hoe om te gaan met de trainingen in deze tijd waar we doelen toch uit het hoofd kunnen zetten: https://www.runnersworld....s-hardlopen-immunsysteem/

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ja, waarom niet?racoon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:49:
Lopen jullie nu nog met de afgekondigde maatregelen?
Ik loop meestal niet in groepen van 100+ man, cafés, scholen of restaurants, dus ik durf het nog wel aanracoon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:49:
Ik train al sinds augustus vanaf 0 naar mijn 1e marathon in Mei. Die ga ik hoe dan ook doen. Ongeacht of de marathon doorgaat of niet.
Geen van die maatregelen ziet hier op toe. Ik stop met lopen als er een verbod op komt zoals in Spanje en Italië het geval is. Tot die tijd gewoon gaan, je komt niet of nauwelijks met anderen in contact en het is nog goed voor je ook. Wel verstandig om niet te diep te gaan, je lichaam heeft die herstelkracht wellicht nog hard nodig.racoon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:49:
Lijkt mij zeer verstandig advies.Niku schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Geen van die maatregelen ziet hier op toe. Ik stop met lopen als er een verbod op komt zoals in Spanje en Italië het geval is. Tot die tijd gewoon gaan, je komt niet of nauwelijks met anderen in contact en het is nog goed voor je ook. Wel verstandig om niet te diep te gaan, je lichaam heeft die herstelkracht wellicht nog hard nodig.
Geen hele zware intervallen of buitengewoon lange afstanden dus.
(ik ben geen arts / dokter overigens)
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 15-03-2020 22:25 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
OepsSport_Life schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:14:
[...]
Geen hele zware intervallen of buitengewoon lange afstanden dus.
Ach, alles is relatief. Het is nog niet de helft van wat @Roozzz in wedstrijdverband heeft gelopen
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Zolang we geen huisarrest hebben sport ik gewoon buiten. En anders ga ik krachttraining en zwiften maar weer wat serieuzer oppakken
@Rudedadude ik vind jouw afstanden (en tempo daarbij!) diep indrukwekkend. Het is voor mij voorlopig een ver van mijn bed show...
Nu zag ik gisteren een mooie docu over de TdG, dus het zaadje is weer geplant om de grens fors op te rekken
If you can see, look. If you can look, observe
@ANdrode Dat van die lagere maximale hartslag bij overtraindheid heb ik even nagekeken. Tijdens de cpc is mijn max 194 geweest en dat komt wel overeen met mijn max hartslag.
Nou ja, komende weken kan ik toch niet veel met constant kinderen thuis, dus werkstress zal verminderen en mooi even rustig aan aldus het artikel dat @BernieW postte
[ Voor 26% gewijzigd door Jennelis op 16-03-2020 06:42 ]
Er word wel geadviseerd zoveel mogelijk binnen te blijven.Niku schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Geen van die maatregelen ziet hier op toe. Ik stop met lopen als er een verbod op komt zoals in Spanje en Italië het geval is. Tot die tijd gewoon gaan, je komt niet of nauwelijks met anderen in contact en het is nog goed voor je ook. Wel verstandig om niet te diep te gaan, je lichaam heeft die herstelkracht wellicht nog hard nodig.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Tja, ik heb ook een border collie waar toch echt mee gelopen moet worden.. gelukkig.racoon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:37:
[...]
Er word wel geadviseerd zoveel mogelijk binnen te blijven.
Verder hol ik met hardlopen het liefst gelijk de bebouwde kom uit, dus daar kom ik toch al amper iemand tegen.
Dat is niet waar. Er wordt geadviseerd om sociale contacten te beperken, dat is iets anders dan zoveel mogelijk binnen blijven imho.racoon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:37:
[...]
Er word wel geadviseerd zoveel mogelijk binnen te blijven.
Ik groet nu mijn medelopers gewoon niet
Maar even alle gekheid... ga maar gewoon lopen buiten zolang het nog kan. Is denk ik een kwestie van een paar dagen voordat Nederland ook in lock down gaat.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
We zijn al zo goed als in lockdown, het niet meer naar buiten mogen voor een ommetje (stukje fietsen, stukje lopen) is echt een draconische maatregel waar ik de overheid zo lang mogelijk mee gaat wachten (hoop ik, denk ik).Roadman schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:36:
[...]
Dat is niet waar. Er wordt geadviseerd om sociale contacten te beperken, dat is iets anders dan zoveel mogelijk binnen blijven imho.
Ik groet nu mijn medelopers gewoon niet![]()
Maar even alle gekheid... ga maar gewoon lopen buiten zolang het nog kan. Is denk ik een kwestie van een paar dagen voordat Nederland ook in lock down gaat.
Morgen maar weer een rustig loopje doen, na zaterdag stiekem toch best diep te zijn gegaan.
Overweeg nu ook of het niet verstandig is om via Marktplaats oid een 2e hands loopband op de kop te tikken, dan kun je iig blijven lopen als het land straks in lockdown is. Ergens heb ik het gevoel dat dit er namelijk wel aan zit te komen. En dat is vooral gelet op de landen om ons heen.
Maarrrrrr, tot die tijd gewoon blijven lopen, sociaal contact tot een minimum beperken, niet te diep gaan en na een loopje voldoende (en vooral goede) voeding om het herstel van je spieren te bevorderen. Meer kunnen we er toch niet aan doen.
tips voor New York
Hoe lang loopt die streak inmiddels eigenlijk?Poekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:33:
Ik wil ook een loopband maar heb er geen plek voor. Mijn streeeaaaaak
Maar... strava or it didn't happenmrwolf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:42:
Rondjes rond de eettafel tellen dan toch ook mee. Wel af en toe wisselen van richting, anders word je duizelig
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
tips voor New York
Ik zou gewoon lekker de straat opgaan. Wel in je eigen buurt. Desnoods 10 keer hetzelfde rondje.Poekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:39:
Vandaag wordt dag 806. Zou jammer zijn om zo dicht op de 1000 te moeten stoppen.
Backyard Ultra's!
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Grappig, mijn ervaring van gisteren is juist dat het erg druk was! Liep in het duingebied bij Castricum. Rondje van 18km dat ik ff voor 9u begon, toen de parkeersplaats al vrij vol was. Toen ik terugkwam was het echt ramvol daar! Erg veel fietsers en wandelaars. Qua hardlopers was het 'normaal', ik kwam er niet meer of minder tegen dan gewoonlijk. Wel één vervelende (die al niet teruggroette) die met een aangelijnde hond aan het lopen was en echt vlak achter me aanpikte na een pauze, die ik met een sprintje van me af heb geschud.Calitomnication schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:27:
echter viel het me gisteren ook al op dat er veel minder mensen op de weg zijn. Mijn looproute voerde over een vrij populaire hardloop/wandel/fietsroute maar je kwam relatief weinig mensen tegen. En dan doel ik op alle 3 de categoriën Ook als je op Strava naar de segmenten ging kijken waren er die dag maar 6 mensen over de segmenten gelopen. Nu loopt niet iedereen met Strava, get it., dus dat getal is niet 100% sluitend. Maar gezien het perfect loopweer was en ik op een rondje van 19km (over vrij populaire routes) ik meen 5 lopers ben tegengekomen, is dat ergens wel veelzeggend.
Met dit weer ga ik er vanavond ook weer op uit, zolang het nog mag
Huren lijkt ook nog wel interessant. Voor 40-50 euro per maand heb je een goeie.Calitomnication schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:27:
Overweeg nu ook of het niet verstandig is om via Marktplaats oid een 2e hands loopband op de kop te tikken, dan kun je iig blijven lopen als het land straks in lockdown is. Ergens heb ik het gevoel dat dit er namelijk wel aan zit te komen. En dat is vooral gelet op de landen om ons heen.
Ik heb zelf een paar maanden geleden een crosstrainer bij de Appie gekocht voor 150 euro. Het is niet te vergelijken met een dure van een sportschool, maar een uurtje kan je er prima op blijven staan. Alleen zijn de treden net iets te klein voor mijn vliegdekschepen

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
In de meest heftige lockdown plekken (denk Spanje) mag je nog steeds de straat op met goede reden, dat is in praktijk: boodschappen doen. Mocht het in NL ook zover komen: kies dan een supermarkt op minimaal 500m afstand en je hebt alsnog je dagelijkse 1km dag-rondjePoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:39:
Vandaag wordt dag 806. Zou jammer zijn om zo dicht op de 1000 te moeten stoppen.
M'n andere hobbies gaan de komende tijd niet door, maar gelukkig mogen we nog wel lekker buiten hardlopen. Mocht daar verandering in komen dan vrees ik dat m'n ouders hun loopband weer wat gebruik gaat zien (aannemend dat ik daar dan nog wel naartoe mag).
Hoe serieus moeten we de waarschuwingen als die van Runner's World over het beperken van zware inspanningen nemen? Ik begrijp dat een wedstrijd je tijdelijk verzwakt doordat je tot het gaatje gaat, maar als je iedere week bijv. een duurloop van ~25km doet, dan is je lichaam dat toch gewoon gewend, dus kun je dat toch blijven doen lijkt me?
Je zegt het hier zelf. Het gaat om de relatieve inspanning voor je eigen lichaam. Iets doen wat je lichaam gewend is, is geen probleem (want dan ga je dus niet tot het gaatje).Jory schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:12:
Hoe serieus moeten we de waarschuwingen als die van Runner's World over het beperken van zware inspanningen nemen? Ik begrijp dat een wedstrijd je tijdelijk verzwakt doordat je tot het gaatje gaat, maar als je iedere week bijv. een duurloop van ~25km doet, dan is je lichaam dat toch gewoon gewend, dus kun je dat toch blijven doen lijkt me?
Ik heb enkel mijn identificatie bij me tijdens het lopen omdat het wettelijk verplicht is. (En kleren
Ik ben van plan om mij aan mijn standaard routes te houden. Als er een slotje komt ben ik van plan om 's nachts of vroeg in de ochtend te lopen. Een marathon heb ik nooit gelopen en ben ik ook nooit van plan te doen. Ik heb 2 basis routes die voornamelijk door de stad gaan waar ik mij het liefst zo veel mogelijk aan wil houden.
Ook heb ik 7 alternatieve routes voor andere doeleinden. Een paar van deze routes zijn zeer geïsoleerd. Dus zo nodig kan ik die routes lopen.
Succes allemaal
Edit: Mijn redenatie is gebaseerd op deze informatie:
Besmettingsweg
De ziekte is van mens op mens overdraagbaar.
Direct
Druppelinfectie: transmissie via grote druppels uit hoesten en niezen binnen een afstand van 2 meter. Via aerosolen tijdens aerosolvormende handelingen (tracheale intubatie, niet-invasieve beademing, tracheostomie, cardiopulmonaire reanimatie, manuele handmatige beademing voorafgaand aan intubatie, bronchoscopie, handelingen aan de tracheostoma, uitzuigen (WHO; Rational use of personal protective equipement for coronavirus disease 2019 (COVID-19).
Indirect
Er zijn geen aanwijzingen dat indirecte transmissie via voorwerpen zoals toiletten, deurklinken, bestek, handcontactpunten, eten, etc. een (grote) rol speelt in de verspreiding.
Aerogeen
Er zijn geen aanwijzingen dat het virus zich aerogeen (via zwevende deeltjes in de lucht) verspreidt, behalve via aerosolen tijdens aerosolvormende handelingen (tracheale intubatie, niet-invasieve beademing, tracheostomie, cardiopulmonaire reanimatie, manuele handmatige beademing voorafgaand aan intubatie, bronchoscopie, handelingen aan de tracheostoma, uitzuigen (WHO; Rational use of personal protective equipement for coronavirus disease 2019 (COVID-19).
Perinatale overdracht
Er zijn geen aanwijzingen voor perinatale overdracht.
[ Voor 48% gewijzigd door Ra5a op 16-03-2020 12:28 . Reden: Redenatie toegevoegd. ]
Imperfectionist.
Of eentje op 5kmValorian schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:04:
[...]
In de meest heftige lockdown plekken (denk Spanje) mag je nog steeds de straat op met goede reden, dat is in praktijk: boodschappen doen. Mocht het in NL ook zover komen: kies dan een supermarkt op minimaal 500m afstand en je hebt alsnog je dagelijkse 1km dag-rondje
Ik zat die week ervoor in de Ardennen, toen alles nog net open wasJory schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:12:
Afgelopen weekend was ik met vrienden in de Ardennen. Uiteraard gingen alle geplande activiteiten niet door, dus alle tijd om een stukje te gaan hardlopen. 186m geklommen (en 184m gedaald; sure Garmin), dat is toch ineens een heel stuk zwaarder als mijn gebruikelijke rondjes hier in het vlakke Brabant.
Toen had ik inderdaad ook een rondje met, volgens Garmin, een stijging van 198m en een daling van 177m. Was prachtig lopen daar, maar wel mooie kuiten killers af en toe. Dan stellen die paar heuveltjes hier op de Veluwe ineens niet zoveel meer voor.
Net van de trainer bericht gekregen dat onze intervaltrainingen op woensdagavond, die officieel van uit een sportschool worden georganiseerd, niet doorgaan
Diezelfde trainer doet ook de intervaltrainingen op zondagochtend voor de loopgroep (geen vereniging) hier in de buurt. Benieuwd of dat dan nog wel doorgaat. Nog niks over gehoord verder, maar ik vrees het ergste..
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Wel is het zo dat als ze in echte lock down gaan dat ook niet meer mag en kan. In Spanje en Italië heb je in de grotere steden papieren nodig als je je huis verlaat zoals boodscahppen/naar je werk etc. Dus een rondje in je sportkleren zal dan zeker niet meer lukken....
Gelukkig woon ik tegen een parkje aan zodat de hond wat meer ziet dan de tuin.
Eh, ja dat was het hele punt van mijn post he, hardlopend inderdaadTotrail schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:54:
[...]
Of eentje op 5kmen dan (hard)lopend je boodschappen halen.
Staan echt superlange streaks op! Echt bizarPoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:53:
1 mijl inderdaad! Ik volg de regels van Streak runners international. En die zeggen 1 mijl elke kalenderdag. Dus inderdaad, de supermarkt om de hoek wordt m nietIk sta daar uiteraard op de lijst
Binnen lopen is echt geen optie hier (gehorige flat, zou binnen no-time ruzie met de onderburen hebben als ik lekker op een loopband tekeer zou gaan). Misschien toch maar een hometrainer (of eerder crosstrainer) aanschaffen oid.
*Edit*
En dat zaadje in mijn hoofd geplant te hebben, meteen maar een gaan bestellen
[ Voor 25% gewijzigd door m0ridin op 16-03-2020 14:30 ]
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.