• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Sowieso achterlijk wat mij betreft dat ze het de marathon van Sneek noemen als er alleen een halve marathon is voor hardlopers. De "marathon" was alleen voor wandelaars. Dat is geen marathon.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14
Juancho schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:39:
[...]

Je kan dan op zijn minst de startbewijzen doorschuiven naar volgend jaar? Dat hebben ze hier in Zwolle ook gedaan. Vorig jaar werd het ook 1 of 2 dagen van te voren afgelast vanwege de hitte + luchtvochtigheid. De organisatie heeft toen eerlijk en open uitleg gegeven en ook dat ze in serieuze problemen zouden komen als alle of heel veel deelnemers hun geld terug zouden eisen. Organisatie was ook niet verzekerd hiertegen, dit jaar overigens wel.

Maar wat ze heel netjes aanboden was alsnog dat je je geld terug mocht vragen, of een gedeelte of gewoon het startbewijs doorschuiven. Dat laatste hebben enorm veel lopers gedaan waardoor het dit jaar gewoon kon doorgaan en de lopers ook geen nieuw ticket hoefden te kopen. Ik vind dat echt wel het minste wat je kan doen als organisatie en ik denk dat je daarmee zo 80-90% van de lopers mee weet te overtuigen.
Dan is de organisatie toch volgend jaar failliet? Als ze nu al 95% van de kosten gemaakt hebben, de tickets doorschuiven, dan hebben ze volgend jaar geen inkomsten maar wel nog een keer die kosten...

  • kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
Shinji schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:55:
[...]

Dan is de organisatie toch volgend jaar failliet? Als ze nu al 95% van de kosten gemaakt hebben, de tickets doorschuiven, dan hebben ze volgend jaar geen inkomsten maar wel nog een keer die kosten...
Tenzij een grote sponsor kan bijspringen natuurlijk. Maar zolang het geen commerciële partij is (de organisatie) hoef ik mijn geld niet terug bij annulering. Risico van de hobby denk ik dan maar

  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14
kepler schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:36:
[...]

Tenzij een grote sponsor kan bijspringen natuurlijk. Maar zolang het geen commerciële partij is (de organisatie) hoef ik mijn geld niet terug bij annulering. Risico van de hobby denk ik dan maar
Ja inderdaad, een grote organisatie kan zulk soort verliezen ook over meerdere evenementen afschrijven, een lokale organisatie heeft die optie niet, dus is dan inderdaad afhankelijk van eventuele sponsors / gemeente.

  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Shinji schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:55:
[...]

Dan is de organisatie toch volgend jaar failliet? Als ze nu al 95% van de kosten gemaakt hebben, de tickets doorschuiven, dan hebben ze volgend jaar geen inkomsten maar wel nog een keer die kosten...
Blijkbaar niet, zie de halve van Zwolle. En dat is ook geen commerciële organisatie. Allemaal vrijwilligers. En voor de halve zijn er geen nieuwe startbewijzen in de verkoop gegaan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:17
Tsjah, we vergelijken ook een wedstrijd van €35 met een van €50 als ik het goed zie. Dat maakt wellicht (net als 100 andere factoren die wij niet kennen) een verschil…

  • MordiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:26
Ik snap dat de organisatie geen risico wil lopen, maar met een evenement eind juni terwijl er afgelopen jaar zoveel hardloopevenementen zijn afgelast vanwege de temperatuur, is het dan echt niet mogelijk om de deelnemers zover te krijgen om rustig aan te doen en te genieten van het rondje. Een PR lopen doe je maar in september tot april.

Volgende voorbeeld heb ik hier in een andere context weleens gehoord. Bij trailruns is iedereen relaxt, gaat het om de activiteit en niet de tijd. Iedereen neemt zijn eigen zooi onderweg mee. Ik weet het, het is ijdele hoop, maar dat zou overal toch moeten kunnen.

  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Ja, dat is dus kennelijk voor sommigen echt zo moeilijk. Want mensen (her)kennen de signalen niet, of negeren ze.

Het zal komen door een combinatie van ten koste van alles "dat" doel halen, zeker omdat mensen er al maanden voor hebben getraind en tegelijkertijd zeker vroeg in het seizoen niet gewend zijn aan de hitte. Wij trainden met atletiek ook gewoon met 30 graden 's avonds, maar dan wel met minder intensiteit, extra water, etc.

Ik weet niet of ik het hier had gedeeld maar met de halve marathon in Utrecht een paar weken geleden, toen de mensen met bosjes omvielen, kwam mijn vrouw over de finish en toen had ze kippenvel. EHBO'er kwam even bij haar en zei "Goh wat gek, je hebt kippenvel". Tsja... Ze kan net de verkeerde hebben gehad natuurlijk, maar ik vind dat wel kwalijk, ook voor EHBO'ers zit oververhitting echt niet in je standaard pakket van wat je leert, dus dan zou er ook daar extra voorlichting moeten zijn. Doe desnoods een verplichte elearning voor al je deelnemers én dus ook het hulpverlenend personeel eromheen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
MordiM schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 06:22:


Volgende voorbeeld heb ik hier in een andere context weleens gehoord. Bij trailruns is iedereen relaxt, gaat het om de activiteit en niet de tijd. Iedereen neemt zijn eigen zooi onderweg mee. Ik weet het, het is ijdele hoop, maar dat zou overal toch moeten kunnen.
Ik vind sowieso dat iedereen z'n zooi mee moet nemen, maar ik denk niet dat je kan verwachten dat mensen wegwedstrijden op standje 'take it easy' gaan doen. Het is nou eenmaal een wedstrijd. Het gaat om mooie tijden lopen en niet om een rondje vogels kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 18-06-2026 08:58 ]


  • kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
En als je de mogelijkheid om een (officieel) PR te lopen weg haalt?
Bv de geen tijdsregistratie, of het parcours 500mtr inkorten.
Dan kan je hem wel voor de leuk lopen, maar is het minder makkelijk om een echt PR te lopen.

  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
kepler schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:30:
En als je de mogelijkheid om een (officieel) PR te lopen weg haalt?
Bv de geen tijdsregistratie, of het parcours 500mtr inkorten.
Dan kan je hem wel voor de leuk lopen, maar is het minder makkelijk om een echt PR te lopen.
Daar kom je bij een klein wedstrijdje misschien nog wel mee weg, al zou ik het wel een domper vinden. Maar hoe zie je dat dan voor je bij grote wedstrijden waar ook elite lopers aan meedoen?

  • MordiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:26
InZane schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:44:
[...]

Daar kom je bij een klein wedstrijdje misschien nog wel mee weg, al zou ik het wel een domper vinden. Maar hoe zie je dat dan voor je bij grote wedstrijden waar ook elite lopers aan meedoen?
Maar moet je een grote wedstrijd dan in de zomer organiseren? Als elite loper word je er vast ook niet gelukkig van als het helemaal afgelast wordt.

Ik zou liever op mijn gemakje lopen dan helemaal niet. Maar ik schrijf me ook niet in voor halve marathons in de zomer.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:42
Ik denk dat in NL ook de regels qua lopen en afgelasten wat strenger zijn. In Spanje heb ik bij 30graden nog triatlons zien doorgaan. Maar wellicht dat daar het gezonde verstand van de deelnemers wat sterker is dan in NL. Als je ziet hoeveel erg vorig jaar bij de marathon van amsterdam al in de bosjes lagen langs de amstel, kan ik me voorstellen dat juist bij lopen van 10-20km teveel mensen mee doen en zichzelf voorbij lopen.

Ik heb nog nooit echt last gehad van warmte, maar ik schrijf mij ook niet in voor wedstrijden in de "zomer" in NL. Puur vanwege het feit dat het qua zorgzwaarte eigenlijk dus juist wel goed geregeld is.
Ofwel mensen gaan rustig lopen of je kan de wedstrijden beter van september tot mei organiseren.

  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het puur bij hardlopen tegenwoordig zo'n issue is. Natuurlijk gaat dit topic puur over hardlopen, maar als ik het breder trek naar andere sporten dan wordt er toch ook gewoon maximaal gesport in dezelfde hitte? Kijk naar het WK, kijk naar de playoffs bij de amateurs, kijk op de tennisbanen, hockeybanen, verzin het.

Ik heb zelf ook in 30+ graden gevoetbald, ook hele serieuze wedstrijden die gingen om promotie/degradatie dus ook volle bak. Ons tennisteam speelt morgenavond ook gewoon competitie bij ruim 30 graden. Er is werkelijk niemand die ook maar denkt aan aflasten. Met warmte pas je automatisch je tempo/spel wel aan omdat je simpelweg niet meer/langer/beter kan dan op dat moment. Je drinkt vaker, je doet een petje op tegen de zon en smeert je goed in en misschien even wat extra korte onderbrekingen en weer door.

Nou snap ik dat bij hardlopen het 1 lange individuele wedstrijd is waarbij je lastig 2 verplichte drinkpauzes inlast en de hele meute stil laat staan. Maar toch, maak er dan idd een ander type run van door wel die verplichtingen op te leggen. Kunnen lopers zelf bepalen of ze dat OK vinden of dat ze het skippen.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 18-06-2026 10:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:36
Typisch kan ik ook prima tegen de hitte, maar heb ooit aan de start gestaan van een marathon in Azië met 26 graden en 90% luchtvochtigheid aan de start, snel oplopend naar 30+. Toffe ervaring, maar voor mij na iets meer dan de helft wel voldoende.

Het zijn zeker niet alleen de mensen die voor de clicks en likes hunzelf voorbij lopen. Afgelopen weekend bij de halve van Zwolle ging er ook een Keniaan (excuses voor deze stereotypering), naar de vlakte. Iedereen loopt gewoon tegen zijn of haar limiet aan en je weet gewoon niet waar de grens ligt totdat je eroverheen gaat.

Waarom je tegenwoordig bij het hardlopen hier juist zoveel over hoort heeft denk ik met het massale karakter te maken. Kans dat er bij een marathon met 50k mensen iemand omvalt is groter dan bij een lokale voetbalwedstrijd waar 22 man op het veld staat. Daarnaast is er ook een soort media-bias. Enkele jaren geleden hoorde je juist elke week wel dat er weer een voetballer met hartproblemen omviel. Dat zal nog steeds wel gebeuren, maar een hele interessante kop is dat vandaag niet meer.

  • TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Een noodgeval op een sportveld is waarschijnlijk makkelijker te managen dan op een lint van 42 kilometer?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.


  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
TheOmen schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:39:
Een noodgeval op een sportveld is waarschijnlijk makkelijker te managen dan op een lint van 42 kilometer?
weet ik niet, ik denk dat er misschien bij hardloopwedstrijden wel meer EHBO'er zijn dan bij een voetbal/tenniswedstrijdje. Los van een heel medisch plan wat hardloopwedstrijden blijkbaar moeten hebben. In Zwolle las ik ook dat ze overal op het parcours binnen max 5 min kunnen zijn, op veel plekken nog sneller omdat er ook strategisch ambulances etc geplaatst zijn. Nog los van lopers die zelf ook EHBO ervaring hebben en iemand zouden kunnen helpen en een rits aan EHBO'ers die op een fiets kriskras mee fietsen met de lopers.

Ik had het overigens meer over een halve marathon dan een hele marathon. Die laatste is en blijft natuurlijk extreem.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 18-06-2026 10:45 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-06 14:20
Vanochtend wekker om 6.00 uur want heuvelsprintjes op het programma. Op 1 heuse berg, vlak naast vliegveld Twente. Had de trailschoenen aangedaan, omdat het nog een stukkie vanaf de basis naar de top is, dwars over drassige bospaadjes. Met de sprints niet zo'n succes, dus volgende keer weer gewoon lichte schoentjes mee.
Heuvelsprints sorteren wel effect, want laatst per ongeluk mijn 1 km record verbeterd. Die stond al jaren!

Gezien het weer de komende dagen blijft de wekker om 6.00 staan opdat er zaterdag en zondag gewoon gelopen kan worden. De Parkrun van zaterdagochtend vervangen we wel door 1 easy loopje. Benieuwd hoelang het warm blijft. Ben toch meer van de koude runs.
offtopic:
Offtopic: Ik kan enorm genieten van mensen die al 1 1/2 jr lopen en hier al hun ongezouten meningen neerkwakken. Zelfkennis opgedaan op sociale media? :D Maar goed, dat is kennelijk de moderne tijd.

  • MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:17
Juancho schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:33:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het puur bij hardlopen tegenwoordig zo'n issue is. Natuurlijk gaat dit topic puur over hardlopen, maar als ik het breder trek naar andere sporten dan wordt er toch ook gewoon maximaal gesport in dezelfde hitte? Kijk naar het WK, kijk naar de playoffs bij de amateurs, kijk op de tennisbanen, hockeybanen, verzin het.

Ik heb zelf ook in 30+ graden gevoetbald, ook hele serieuze wedstrijden die gingen om promotie/degradatie dus ook volle bak. Ons tennisteam speelt morgenavond ook gewoon competitie bij ruim 30 graden. Er is werkelijk niemand die ook maar denkt aan aflasten. Met warmte pas je automatisch je tempo/spel wel aan omdat je simpelweg niet meer/langer/beter kan dan op dat moment. Je drinkt vaker, je doet een petje op tegen de zon en smeert je goed in en misschien even wat extra korte onderbrekingen en weer door.

Nou snap ik dat bij hardlopen het 1 lange individuele wedstrijd is waarbij je lastig 2 verplichte drinkpauzes inlast en de hele meute stil laat staan. Maar toch, maak er dan idd een ander type run van door wel die verplichtingen op te leggen. Kunnen lopers zelf bepalen of ze dat OK vinden of dat ze het skippen.
Omdat de kranten vol moeten. En dit is nu eenmaal een topic momenteel en vrij zichtbaar. Dus komt het volop in de clickbaitmedia, tot er over enige tijd een nieuw topic is waar de focus op komt.. Er vallen er vast ook een paar om op een voetbalveld/tennisbaan bij 30 graden, maar dat is verdeeld over het land dus daar is nou net geen fotograaf. Dus het is ook allemaal een beetje onzin.

Maar goed, er komt natuurlijk wel bij dat we een hoop 'insta/bucketlist' lopers er bij hebben gekregen en dat 'kom maar even wisselen Pietertje' niet op gaat bij hardlopen...

  • Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:01
Megupe schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:19:
Ik denk dat in NL ook de regels qua lopen en afgelasten wat strenger zijn. In Spanje heb ik bij 30graden nog triatlons zien doorgaan. Maar wellicht dat daar het gezonde verstand van de deelnemers wat sterker is dan in NL.
In Spanje gaat het net zo goed mis, maar dat haalt hier het nieuws niet. De mensen zijn natuurlijk wel wat meer/eerder gewend aan de warmte daar, maar ook daar gaan er mensen over grenzen of ontdekken ter plaatse problemen met hun hart.

  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kepler schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:30:
En als je de mogelijkheid om een (officieel) PR te lopen weg haalt?
Bv de geen tijdsregistratie, of het parcours 500mtr inkorten.
Dan kan je hem wel voor de leuk lopen, maar is het minder makkelijk om een echt PR te lopen.
Ik denk persoonlijk dat dit niet veel zal oplossen: De meesten zullen hun eigen tijdregistratie wel hebben (strava / garmin bijvoorbeeld). En een afstand die "te kort" is zal alleen maar frustatie opleveren omdat de meerderheid daar pas na afloop achter komt :+
Juancho schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:33:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het puur bij hardlopen tegenwoordig zo'n issue is. Natuurlijk gaat dit topic puur over hardlopen, maar als ik het breder trek naar andere sporten dan wordt er toch ook gewoon maximaal gesport in dezelfde hitte? Kijk naar het WK, kijk naar de playoffs bij de amateurs, kijk op de tennisbanen, hockeybanen, verzin het.

Ik heb zelf ook in 30+ graden gevoetbald, ook hele serieuze wedstrijden die gingen om promotie/degradatie dus ook volle bak. Ons tennisteam speelt morgenavond ook gewoon competitie bij ruim 30 graden. Er is werkelijk niemand die ook maar denkt aan aflasten. Met warmte pas je automatisch je tempo/spel wel aan omdat je simpelweg niet meer/langer/beter kan dan op dat moment. Je drinkt vaker, je doet een petje op tegen de zon en smeert je goed in en misschien even wat extra korte onderbrekingen en weer door.

Nou snap ik dat bij hardlopen het 1 lange individuele wedstrijd is waarbij je lastig 2 verplichte drinkpauzes inlast en de hele meute stil laat staan. Maar toch, maak er dan idd een ander type run van door wel die verplichtingen op te leggen. Kunnen lopers zelf bepalen of ze dat OK vinden of dat ze het skippen.
Iets met schaal natuurlijk. Een voetbalwedstrijd heeft 22 mensen die voluit gaan, de marathon van Amsterdam heeft 30k startplekken voor alleen de marathon. Als 0.01% van de sporters zo ver over hun eigen grenzen gaan dan ze het niet redden met de lokale ehbo, dan heb je het bij de marathon over 3 mensen die het nieuws halen. Diezelfde 3 mensen met diezelfde 0.01% zitten dan verspreid over 1500 voetbalwedstrijden. En komen dus niet in het nieuws omdat het 3 geisoleerde gevallen zijn (die bovendien waarschijnlijk in het niets vallen met de wekelijkse blessures die sowieso elke week bij voetbalwedstrijden plaatsvinden). Bovendien is een marathon voor veel mensen 3-4 uur, terwijl een voetbalwedstrijd 'maar' 90 minuten duurt opgeknipt in 2 stukken (of zelfs meer als er extra pauze wordt ingelast). Diezelfde 90 minuten hebben ze vorige week en de week daarvoor ook gesport, maar een marathon loop je niet elke week.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 18-06-2026 11:14 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht


  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Precies, dan is het meer de beeldvorming dus. Hardloopwedstrijden worden deze dagen afgelast, in mijn geval gaat tennissen gewoon door.

Overigens los van het feit dat sporten, welke sport het ook is, bij de komende temperaturen niet verstandig is en je je sowieso moet aanpassen als je wel gaat. Of je nu hardloopt, voetbalt of tennist of zelfs gaat wandelen...dat maakt niks uit lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 18-06-2026 11:18 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Hardlopen is voor de meesten natuurlijk ook de "strijd" aan gaan met jezelf. En de aantallen tikken inderdaad ook aan, waarbij het natuurlijk een hele toegankelijke sport is waar door veel lopers toch vaak ook wel doelen worden gesteld (of dat nou de halve marathon in een uur, in anderhalf uur, in twee uur of in 3 uur is, is om het even).

Maar de signalen zijn soms ook moeilijk te herkennen. Volgens mij hadden we hier een paar jaar geleden ook iemand die wakker werd in de ambulance.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:36
Juancho schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Precies, dan is het meer de beeldvorming dus. Hardloopwedstrijden worden deze dagen afgelast, in mijn geval gaat tennissen gewoon door.

Overigens los van het feit dat sporten, welke sport het ook is, bij de komende temperaturen niet verstandig is en je je sowieso moet aanpassen als je wel gaat. Of je nu hardloopt, voetbalt of tennist of zelfs gaat wandelen...dat maakt niks uit lijkt me.
onverstandig zou ik niet willen zeggen. Sporten blijft gezond, ook bij 30+. Alleen dan wel met de nuance dat je hier verstandig mee om moet gaan en je de inspanning aanpast aan de weersomstandigheden.

  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Juancho schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Overigens los van het feit dat sporten, welke sport het ook is, bij de komende temperaturen niet verstandig is en je je sowieso moet aanpassen als je wel gaat. Of je nu hardloopt, voetbalt of tennist of zelfs gaat wandelen...dat maakt niks uit lijkt me.
Mwah, ik ga morgen (en van het weekend trouwens ook) gewoon hardlopen hoor. Ik kies er dan wel voor om 's ochtends te lopen, dus niet op het heetst van de dag.

  • edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:06
Ik lees vooral bijzonder veel aannames en niet gefundeerde stellingen. Zonder cijfers en kennis hierover kom je niet echt verder.

  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Juancho schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Precies, dan is het meer de beeldvorming dus. Hardloopwedstrijden worden deze dagen afgelast, in mijn geval gaat tennissen gewoon door.
Nee, niet alleen. Zoals gezegd is tijdsduur een ding (de onafgebroken intensiteit van een marathon lopen duurt langer dan een voetbalwedstrijd of tenniswedstrijd). En ook beschikbaarheid van ehbo is natuurlijk aan de schaalgrootte onderhevig. Bij een wedstrijd met 22 voetballers is er altijd wel iemand in de buurt die eerste hulp kan bieden (niet per se gediplomeerde ehbo, maar toch) en als er iets aan de hand is ben je zo bij een koude douche of schaduwplek (binnen). Bij de marathon van amsterdam waren er zo'n 200 ehbo'ers, wat neerkomt op 1 ehbo'er op 150 sporters (ipv 22), zijn de afstanden tussen ehbo'er en sporter veel groter, en is 'de berm' vaak de dichtstbijzijnde plek om bij te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 18-06-2026 11:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht


  • Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 18:21
InZane schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:57:
[...]

Ik vind sowieso dat iedereen z'n zooi mee moet nemen, maar ik denk niet dat je kan verwachten dat mensen wegwedstrijden op standje 'take it easy' gaan doen. Het is nou eenmaal een wedstrijd. Het gaat om mooie tijden lopen en niet om een rondje vogels kijken.
Ik vind eigenlijk wel dat je dat zou moeten kunnen verwachten, tenminste voor de recreatieve lopers.
Waarom een PR willen lopen terwijl het weer dat absoluut niet toelaat ? Dat soort acties zorgt er dus mede voor dat er wedstrijden worden afgelast. Als mensen meer rekening zouden houden met de omstandigheden dan was er imo ook minder uitval.

Een paar jaar geleden liep in september een 10 x 10 km estafette bij 30 graden, ik heb er 8 minuten langer
over gedaan dan normaal gesproken. Elke regendouche en waterpost aangedaan om het lichaam koel te houden. Boeit me totaal niet dat ik langzamer was dan normaal gesproken. Ik had het wel vervelend gevonden als het zou zijn afgelast.

Steun mij en draag bij aan een wereld zonder MS --------- Random WTF


  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Spasm schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Ik vind eigenlijk wel dat je dat zou moeten kunnen verwachten, tenminste voor de recreatieve lopers.
Waarom een PR willen lopen terwijl het weer dat absoluut niet toelaat ? Dat soort acties zorgt er dus mede voor dat er wedstrijden worden afgelast. Als mensen meer rekening zouden houden met de omstandigheden dan was er imo ook minder uitval.
Ik had het over 'mooie tijden' en dan bedoel ik ook 'gezien de omstandigheden'. Heb 't verder nergens over PR's gehad.

  • vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:28

vhal

ಠ_ಠ

InZane schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:57:
[...]

Ik vind sowieso dat iedereen z'n zooi mee moet nemen, maar ik denk niet dat je kan verwachten dat mensen wegwedstrijden op standje 'take it easy' gaan doen. Het is nou eenmaal een wedstrijd. Het gaat om mooie tijden lopen en niet om een rondje vogels kijken.
Waarom niet? Niet iedereen loopt voor een tijd of zo. Het kunnen aanpassen naar de omstandigheden is misschien nog wel knapper dan domweg 'zo snel mogelijk' willen lopen.

Strava


  • MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:17
Wow. Ik kwam op mijn LinkedIn dit tegen (geen idee wat het op LinkedIn doet overigens, maar dat terzijde);

𝐇𝐚𝐫𝐝𝐥𝐨𝐩𝐞𝐫𝐬

Ik vertrouw fanatieke hardlopers niet.

Dat zijn geen sporters.

Dat zijn mensen die een groot psychisch probleem hebben en daar vervolgens veertig kilometer mee zijn gaan rennen.

Kijk eens naar ze.

Die ingevallen koppen.
Die uitpuilende ogen.
Die manisch-depressieve energie.

Alsof ze drie dagen aan de crack hebben gezeten en op de vierde dag hebben besloten hun leven weer op de rit te krijgen.

Ze zien eruit alsof ze rechtstreeks uit een dwangbuis zijn bevrijd.

En altijd dat fanatisme.

Normale mensen hebben hobby's.
Hardlopers hebben symptomen.

Vraag een hardloper hoe het gaat en je krijgt geen antwoord.

Je krijgt een spreadsheet.

Hartslag.
Tempo.
Herstelscore.
Slaapscore.
Vetpercentage.
Vochtbalans.

Die mensen meten alles.

Behalve hoe lang het geleden is dat iemand vrijwillig seks met ze wilde.

En kijk eens naar die lichamen.

Alles wat een mens gezellig maakt, hebben ze eraf gerend.
Ze hebben het vetpercentage van een fietsspaak.

Hun armen lijken op kabelbinders.
Hun gezichten op politiefoto's uit een derdewereldland.

Sommigen zijn zo uitgemergeld dat je spontaan een boterham voor ze wilt smeren.

Nog twee marathons en ze worden door archeologen opgegraven.

Ze noemen dat fit.

Als een crackverslaafde er zo uitzag, zouden we een inzamelingsactie beginnen.
Bij een hardloper noemen we het discipline.

Dat blijft een wonderlijke vergissing.

Het mooiste is die blik.
Die blik van permanente urgentie.

Alsof er elk moment iets verschrikkelijks gaat gebeuren.

Alsof ze achtervolgd worden door schuldeisers, hun ex-partner én een therapeut die eindelijk een paar lastige vragen wil stellen.

Niemand rent zo hard ergens naartoe.
Deze mensen rennen ergens vandaan.

Hun jeugd.
Hun huwelijk.
Hun baan.

Vaak hun eigen persoonlijkheid.

Je ziet hetzelfde patroon steeds terug.

Perfectionisme.
Dwangmatigheid.

Altijd meer.
Altijd sneller.
Altijd beter.

Het verschil tussen een stoornis en een hobby is soms verrassend weinig.

We hebben het leven kennelijk zo comfortabel gemaakt dat sommige mensen recreatief zijn gaan lijden.

Duizenden jaren evolutie hebben ons van de mammoet weggebracht.
En nu staat Kees vrijwillig om half zes op om door de regen te rennen.

Voor een medaille en een banaan.

En dan die marathon.

Tienduizenden mensen betalen geld om zichzelf vrijwillig te slopen.

Kramp.
Uitdroging.
Misselijkheid.
Zwarte teennagels.
Soms hallucinaties.

Als iemand dit weekend hetzelfde pakket klachten overhoudt aan MDMA, maken zijn vrienden zich zorgen.

Bij een marathon krijg je een medaille.

Dat is het geniale van hardlopen.

Iemand staat om half zes op.
Kan niet stilzitten.
Is obsessief bezig met cijfers.
Heeft dwangmatig neigingen.

Rent door regen en kou alsof zijn leven ervan afhangt.

En praat er voortdurend over.
In elke andere context zouden we ons zorgen maken.

Bij hardlopen geven we applaus.

Het verschil tussen een crackverslaafde en een marathonloper?

Een crackverslaafde krijgt tenminste geen medaille.


Link naar de post; https://www.linkedin.com/...YuJt1cXu3GktwH4BaJ-8yFKV8

  • uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:36

uFx

Je trapt dus in de ragebait? Laat dit soort onzin hier maar achterwege ;)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass


  • Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:13
Ik heb het idee dat dat stereotype van weglopen voor psychische problemen eerder geldt voor ultralopers. Of toch die ultralopers die het tot een interview in Runner’s World schoppen.

  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Ik heb er wel om gelachen, deze persoon maakt overigens meer "schurende" columns die duidelijk karikaturen zijn. Zo hier ook.

Laten we wel zijn, we slaan soms ook door :+ Hardlopen helpt mij in zekere zin ook met "het er even lekker uitlopen" en is dus goed voor mijn mentale welzijn, maar dat geldt voor sport in het algemeen. Soms heb ik dat even nodig, meestal niet. Maar nu mijn werk heel druk is bewaak ik wel dat ik juist ga hardlopen als ontspanning, het hoofd leegmaken. Heerlijk :D

Heb je die wielrenners wel eens gehoord over hun nieuwe aërodynamische zadelpen? :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
Hartloper schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:59:
Ik heb het idee dat dat stereotype van weglopen voor psychische problemen eerder geldt voor ultralopers. Of toch die ultralopers die het tot een interview in Runner’s World schoppen.
Hey hallo, ik loop nergens voor weg. Behalve dan af en toe voor mijn 3 hele drukke kinderen ;)

  • Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:14
Met alle adviezen over energiegelletjes, trainingsschemas en beste loopschoenen zie ik die gelinkte Linkedin post wel terug in deze thread... sommige mensen hebben moeite met relativeren, gelukkig de meesten niet.

Maar met het in de hitte lopen, hardlopen is ook gewoon een van de meest (calorie-)intensieve sporten.

Ignorance is bliss


  • Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
MiKeZZa schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:50:
Wow. Ik kwam op mijn LinkedIn dit tegen (geen idee wat het op LinkedIn doet overigens, maar dat terzijde);

𝐇𝐚𝐫𝐝𝐥𝐨𝐩𝐞𝐫𝐬

Ik vertrouw fanatieke hardlopers niet.

Dat zijn geen sporters.

Dat zijn mensen die een groot psychisch probleem hebben en daar vervolgens veertig kilometer mee zijn gaan rennen.

Kijk eens naar ze.

Die ingevallen koppen.
Die uitpuilende ogen.
Die manisch-depressieve energie.

Alsof ze drie dagen aan de crack hebben gezeten en op de vierde dag hebben besloten hun leven weer op de rit te krijgen.

Ze zien eruit alsof ze rechtstreeks uit een dwangbuis zijn bevrijd.

En altijd dat fanatisme.

Normale mensen hebben hobby's.
Hardlopers hebben symptomen.

Vraag een hardloper hoe het gaat en je krijgt geen antwoord.

Je krijgt een spreadsheet.

Hartslag.
Tempo.
Herstelscore.
Slaapscore.
Vetpercentage.
Vochtbalans.

Die mensen meten alles.

Behalve hoe lang het geleden is dat iemand vrijwillig seks met ze wilde.

En kijk eens naar die lichamen.

Alles wat een mens gezellig maakt, hebben ze eraf gerend.
Ze hebben het vetpercentage van een fietsspaak.

Hun armen lijken op kabelbinders.
Hun gezichten op politiefoto's uit een derdewereldland.

Sommigen zijn zo uitgemergeld dat je spontaan een boterham voor ze wilt smeren.

Nog twee marathons en ze worden door archeologen opgegraven.

Ze noemen dat fit.

Als een crackverslaafde er zo uitzag, zouden we een inzamelingsactie beginnen.
Bij een hardloper noemen we het discipline.

Dat blijft een wonderlijke vergissing.

Het mooiste is die blik.
Die blik van permanente urgentie.

Alsof er elk moment iets verschrikkelijks gaat gebeuren.

Alsof ze achtervolgd worden door schuldeisers, hun ex-partner én een therapeut die eindelijk een paar lastige vragen wil stellen.

Niemand rent zo hard ergens naartoe.
Deze mensen rennen ergens vandaan.

Hun jeugd.
Hun huwelijk.
Hun baan.

Vaak hun eigen persoonlijkheid.

Je ziet hetzelfde patroon steeds terug.

Perfectionisme.
Dwangmatigheid.

Altijd meer.
Altijd sneller.
Altijd beter.

Het verschil tussen een stoornis en een hobby is soms verrassend weinig.

We hebben het leven kennelijk zo comfortabel gemaakt dat sommige mensen recreatief zijn gaan lijden.

Duizenden jaren evolutie hebben ons van de mammoet weggebracht.
En nu staat Kees vrijwillig om half zes op om door de regen te rennen.

Voor een medaille en een banaan.

En dan die marathon.

Tienduizenden mensen betalen geld om zichzelf vrijwillig te slopen.

Kramp.
Uitdroging.
Misselijkheid.
Zwarte teennagels.
Soms hallucinaties.

Als iemand dit weekend hetzelfde pakket klachten overhoudt aan MDMA, maken zijn vrienden zich zorgen.

Bij een marathon krijg je een medaille.

Dat is het geniale van hardlopen.

Iemand staat om half zes op.
Kan niet stilzitten.
Is obsessief bezig met cijfers.
Heeft dwangmatig neigingen.

Rent door regen en kou alsof zijn leven ervan afhangt.

En praat er voortdurend over.
In elke andere context zouden we ons zorgen maken.

Bij hardlopen geven we applaus.

Het verschil tussen een crackverslaafde en een marathonloper?

Een crackverslaafde krijgt tenminste geen medaille.


Link naar de post; https://www.linkedin.com/...YuJt1cXu3GktwH4BaJ-8yFKV8
Klinkt als een vrij accurate beschrijving van mij :+

If you can see, look. If you can look, observe


  • Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
kepler schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:36:
[...]

Hey hallo, ik loop nergens voor weg. Behalve dan af en toe voor mijn 3 hele drukke kinderen ;)
En voor je problemen weglopen lukt natuurlijk niet, maar fit wordt je er wel van

If you can see, look. If you can look, observe


  • Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06 20:10
MiKeZZa schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:50:
𝐇𝐚𝐫𝐝𝐥𝐨𝐩𝐞𝐫𝐬

Ik vertrouw fanatieke hardlopers niet.
Mooie karikatuur! Zelfs am Urlaub in Süd-Tirol ontsnap ik niet aan mijn vluchtdrang van vrouw en kind. Toch om de dag een uurtje rust, voordat het corvee op een andere (duurdere) plek weer de aandacht vraagt. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eNKQt67YvcRC54UckkQ15R5Jqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mk9jzIZzjYfu0IliRvkz4TN9.jpg?f=fotoalbum_large

  • Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stewie!

Keen must die!

Een opvolgend mailtje van de organisatie van de Vuurtorenloop:
- ze sturen de medaille op
- volgend jaar 25% korting en voorrang op inschrijven.

Zeer netjes opgelost.


Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154


  • SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Hier is de run zondag vooralsnog niet afgelast. Wel zijn de starttijden al twee maal vervroegd op verzoek van de gemeente en in lijn met de richtlijnen van het GHOR. Het is overigens geen marathon, want de langste afstand is 21km. Daarnaast nog 10km, 5km, een wandelroute van 11,2km en twee routes voor de jongeren/kinderen van 1,25km en 2,5km. En gisteren waren er pas zo'n 500 inschrijvingen, dus geen heel groot event. Koste ook maar 12,50 om in te schrijven.

Ik heb in ieder geval een luchtig hardloopshirt gekocht, en een korte hardloopbroek, en ik heb vandaag m'n on-ear oordopjes binnengekregen. Meteen even uitgetest met het uitlaten van de hond, maar wat een verademing ten opzichte van gewone oordopjes of een koptelefoon zeg! Muziek luisteren én de omgeving goed kunnen horen. Zelfs een gesprek voeren ging prima ondanks Rammstein in de oren.

Afgelopen week en vorig weekend rustig aan gedaan en het bij de 3km-rondjes gehouden. 3 stuks in totaal, met de laatste gisterenochtend. Nu m'n lichaam maximaal rust geven en dan zondag met uitgeruste beentjes aan de ronde beginnen. Ik heb ook de Fitbit Amaze van m'n vrouw gekaapt zodat ik wat makkelijker de tijd in de gaten kan houden, m'n hartslag en via de app wat m'n snelheid is.

Overigens nog m'n excuses voor m'n eigenwijze/vervelende gedrag hier. Ik was denk ik iets te enthousiast en dan kan ik een beetje een ongeleid projectiel worden. Sorry daarvoor :$

Ik Schiet Film | Website | Instagram


  • Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:01
SomerenV schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:52:
Hier is de run zondag vooralsnog niet afgelast. Wel zijn de starttijden al twee maal vervroegd op verzoek van de gemeente en in lijn met de richtlijnen van het GHOR. Het is overigens geen marathon, want de langste afstand is 21km. Daarnaast nog 10km, 5km, een wandelroute van 11,2km en twee routes voor de jongeren/kinderen van 1,25km en 2,5km. En gisteren waren er pas zo'n 500 inschrijvingen, dus geen heel groot event. Koste ook maar 12,50 om in te schrijven.

Ik heb in ieder geval een luchtig hardloopshirt gekocht, en een korte hardloopbroek, en ik heb vandaag m'n on-ear oordopjes binnengekregen. Meteen even uitgetest met het uitlaten van de hond, maar wat een verademing ten opzichte van gewone oordopjes of een koptelefoon zeg! Muziek luisteren én de omgeving goed kunnen horen. Zelfs een gesprek voeren ging prima ondanks Rammstein in
Ik heb ook de Fitbit Amaze van m'n vrouw
Everything new on race day >:) :*) 8)

  • maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05
Hartloper schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:59:
Ik heb het idee dat dat stereotype van weglopen voor psychische problemen eerder geldt voor ultralopers. Of toch die ultralopers die het tot een interview in Runner’s World schoppen.
* zit in zijn taperperiode voor de BUT100 ultra *


:D

  • Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
maikel_rox schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:31:
[...]

* zit in zijn taperperiode voor de BUT100 ultra *


:D
Same. Ik doe alleen het korte rondje O+

  • Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
De weersvoorspelling voor de BUT staat nu op 33 graden trouwens.

Het is trail dus het zal wel doorgaan. Maar wat een ellende :/

  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Net rondje 11 km gedaan. Ja, het is best benauwd te noemen :+ Wel lekker gelopen verder.

  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
InZane schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:18:
Net rondje 11 km gedaan. Ja, het is best benauwd te noemen :+ Wel lekker gelopen verder.
Ik was om 6.15 al buiten, maar het is inderdaad erg benauwd :D Het heeft aardig gespookt hier vannacht maar het mocht niet baten. Ach, ik heb mijn 10km er weer op zitten. Iets zwaarder dan normaal maar nog steeds prima.

Merk wel dat het me überhaupt makkelijker afgaat om rustig te lopen. Op één of andere manier heb ik de knop kunnen omzetten door nog beter te voelen hoe zwaar het loopje is (meezingtest is ook top). Fijn, maakt mijn leven met warm weer ook beter :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
InZane schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:18:
Net rondje 11 km gedaan. Ja, het is best benauwd te noemen :+ Wel lekker gelopen verder.
Ik heb gisteravond gelopen, in de regen :D Dat was prima te doen.

Vanavond weer een rondje, maar dan geen regen denk ik. Of misschien wel, en dan heel veel regen :')

  • Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stewie!

Keen must die!

Vanochtend weer 10km gerend, deze keer op de Adidas Adistar BYD2. Lompe schoen, zachte upper, weinig demping, pijnlijke schoentong.

Denk dat er vele soorten schoenen zijn die meer loopplezier geven: lichter, kleine rocker hebben, wat eenvoudigere upper. En als je dan toch een zwaardere supertrainer zoekt, dan zou ik meer plezier hebben met de HOKA Skyward X 2 bijvoorbeeld.

Flink warm weer, zon straalt al hard in de ochtend. Ik check altijd even wat het vochtverlies is. 2 kilo vocht verloren in 10km/55 minuten vandaag, lopend in de polder zonder schaduw. En dan was het nog maar 22 graden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZQCCKgGiNnnhzhR0iYQJR1aMUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDzXbMxBQvBMAmiNsr2Up2Tr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFn_AxMy1qWCoq4C0Y3XCO-UrnY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X75pggtQdYb6qAQAspnVIbAy.jpg?f=fotoalbum_tile


Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154


  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
kepler schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:16:
[...]

Ik heb gisteravond gelopen, in de regen :D Dat was prima te doen.

Vanavond weer een rondje, maar dan geen regen denk ik. Of misschien wel, en dan heel veel regen :')
Regen? Welke regen? Het was hier gisteravond zeer plakkerig en er zijn misschien 10 druppels regen gevallen. Vannacht wel een keer wakker geworden van een hagelbuitje (ramen stonden open), maar dat was het dan ook. Wegen waren vanochtend gewoon droog, alleen in de bermen was het soms nog iets vochtig.

  • kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
InZane schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Regen? Welke regen? Het was hier gisteravond zeer plakkerig en er zijn misschien 10 druppels regen gevallen. Vannacht wel een keer wakker geworden van een hagelbuitje (ramen stonden open), maar dat was het dan ook. Wegen waren vanochtend gewoon droog, alleen in de bermen was het soms nog iets vochtig.
Hier in Delft heeft het gisteravond wel redelijk geregend, ik was iig behoorlijk nat toen ik thuis kwam :D

  • Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:52
InZane schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:18:
Net rondje 11 km gedaan. Ja, het is best benauwd te noemen :+ Wel lekker gelopen verder.
Hier vanochtend 12km om 06:00, maar poeh flink benauwd inderdaad, loopt niet heel lekker.

Het warme weer lijkt ook nog wel even aan te houden, dus we zullen er aan moeten wennen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"


  • kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Om 5.45 eruit voor een heerlijke 14km. Eindelijk zijn zelfs mijn vingertoppen ontdooid :+

Hoewel het niet het weer is voor optimaal presteren, geniet ik er intens van. Liever plakkerig dan pijnlijke vingers en vierhonderzesendertig lagen kleding :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.


  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
kenneth schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:17:
Om 5.45 eruit voor een heerlijke 14km. Eindelijk zijn zelfs mijn vingertoppen ontdooid :+

Hoewel het niet het weer is voor optimaal presteren, geniet ik er intens van. Liever plakkerig dan pijnlijke vingers en vierhonderzesendertig lagen kleding :P
Mooi hoe dat zo per persoon verschilt. Op kou kan ik me kleden, op hitte niet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Stefangrp schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:34:
[...]

Same. Ik doe alleen het korte rondje O+
Ik google dit en krijg de Bali ultra. Ik denk nog.. Zo, das gaaf. 100/50 Km over Bali. En ja, wel warm maar goed, daar is het nooit echt koud.. T kwartje is ver te zoeken vandaag.

  • Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:06:
[...]

Hier vanochtend 12km om 06:00, maar poeh flink benauwd inderdaad, loopt niet heel lekker.

Het warme weer lijkt ook nog wel even aan te houden, dus we zullen er aan moeten wennen.
Ik heb 8 km op hoog tempo (rond de 4:00 per km) gelopen rond 9 uur, en toen was het inderdaad nog een graadje erger. Daarna nog wel een kilometer of 5 uitgelopen. Maar na 8 km was het wel aardig leeg met zo'n tempo. Overmorgen maar in de echt vroege ochtend lopen.

  • Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Blomminator schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[...]

Ik google dit en krijg de Bali ultra. Ik denk nog.. Zo, das gaaf. 100/50 Km over Bali. En ja, wel warm maar goed, daar is het nooit echt koud.. T kwartje is ver te zoeken vandaag.
haha knap ggoogled dan.

Het gaat hierom: Brabantse Ultra Trail (BUT100) - Trail Running

  • Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stewie!

Keen must die!

Kreeg vandaag de Saucony Endorphin Elite 3 binnen. Heb met de 2 ook veel plezier gehad. Stabiele marathon schoen, super licht, heel veel demping. De 3 heeft een bredere hak en stevigere upper. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBNbNc83QRv8UujsNksiQJziHYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF4K8Rdn84yGpjPdFGFOKM2y.jpg?f=fotoalbum_large


Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154


  • Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Stewie! schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:08:
Kreeg vandaag de Saucony Endorphin Elite 3 binnen. Heb met de 2 ook veel plezier gehad. Stabiele marathon schoen, super licht, heel veel demping. De 3 heeft een bredere hak en stevigere upper. Ben benieuwd!

[Afbeelding]
Laat me weten hoe ie bevalt!

Ik ga mijn volgende wegmarathon denk ik op Alphafly's doen, misschien daarna weer deze (heb mijn 2 marathons op de Elite 2 gelopen)

  • Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:13
Stewie! schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:29:
Vanochtend weer 10km gerend, deze keer op de Adidas Adistar BYD2. Lompe schoen, zachte upper, weinig demping, pijnlijke schoentong.

Denk dat er vele soorten schoenen zijn die meer loopplezier geven: lichter, kleine rocker hebben, wat eenvoudigere upper. En als je dan toch een zwaardere supertrainer zoekt, dan zou ik meer plezier hebben met de HOKA Skyward X 2 bijvoorbeeld.

Flink warm weer, zon straalt al hard in de ochtend. Ik
De eerste Byd vind ik wel een fijne schoen, heb je die ook ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hartloper op 19-06-2026 14:00 ]


  • Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stewie!

Keen must die!

Hartloper schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:59:
[...]

De eerste Byd vind ik wel een fijne schoen, heb je die ook ?
Nee heb ik niet, van Adidas heb ik Adidas Adistar BYD 2 (tegenvaller), Adidas Adizero Adios Pro 4 (netjes, snel), Adidas Adizero Adios Pro EVO 1 (te speciaal, alles is bijzonder aan die schoen, niet aan mij besteed), Adidas Terrex Agravic Speed Ultra 2 (echt een top trail schoen, zeer goede zool, fijne pasvorm)


Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154


  • Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:13
Stewie! schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:02:
[...]

Nee heb ik niet, van Adidas heb ik Adidas Adistar BYD 2 (tegenvaller), Adidas Adizero Adios Pro 4 (netjes, snel), Adidas Adizero Adios Pro EVO 1 (te speciaal, alles is bijzonder aan die schoen, niet aan mij besteed), Adidas Terrex Agravic Speed Ultra 2 (echt een top trail schoen, zeer goede zool, fijne pasvorm)
Aha, redelijk vergelijkbaar met mijn Adidascollectie: Adistar Byd (eerste versie, fijne iets snellere trainingsschoen), de Adizero Adios Pro 4 (waar ik enkel hard op kan lopen, bij rustig joggen en haklanding krijg ik er stijve kuiten van, voor mij een miskoop), de Evo Pro 1 (heel goed, geen speciaal gevoel tov andere superschoenen maar superlicht, het lijkt alsof je niks aan je voeten hebt), de Evo Pro 2 (zelfde mening als de 1) en de Terrex Agravic Speed Ultra 2 (goede wat snellere trailschoen - ik vind 'm niet top maar gewoon goed).

Wat geeft Adidas toch een lange namen aan zijn schoenen : Adidas Terrex Agravic Speed Ultra 2, hoe verzinnen ze het.

  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Hartloper schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:13:
[...]

Wat geeft Adidas toch een lange namen aan zijn schoenen : Adidas Terrex Agravic Speed Ultra 2, hoe verzinnen ze het.
Adidas is ook één van die merken waarvan ik de line-up echt helemaal niet volg.

  • CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ook de Nacht Van Vlaanderen, die vanavond gepland stond is afgelast. Niet vanwege de warmte (daarvoor hadden ze al heel wat maatregelen genomen), maar vanwege de code oranje voor onweer.

Zeer zuur voor de organisatie, maar ik kan me inbeelden dat de meeste deelnemers (zoals @Hartloper hier) daar ook wel begrip voor zullen hebben.

Over wat er gebeurt met de inschrijvingsgelden is nog niets gecommuniceerd. Ik zou het wel begrijpen als ze vanwege alle gemaakte kosten dit niet (deels) kunnen terugbetalen. Zeker omdat ze juist nog extra kosten hadden gemaakt om de warmte de baas te kunnen.

  • Edy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:52

Edy

Stefangrp schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:34:
[...]

Same. Ik doe alleen het korte rondje O+
Idem, maar dan de BUT 75. Hopelijk wordt het minder warm dan nu verwacht (vorig jaar 54 K bij 27° C, en die viel al niet mee...), en voelt de enigszins overbelaste knie dan beter... :|

  • Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:13
CyberThijs schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:23:
Ook de Nacht Van Vlaanderen, die vanavond gepland stond is afgelast. Niet vanwege de warmte (daarvoor hadden ze al heel wat maatregelen genomen), maar vanwege de code oranje voor onweer.

Zeer zuur voor de organisatie, maar ik kan me inbeelden dat de meeste deelnemers (zoals @Hartloper hier) daar ook wel begrip voor zullen hebben.

Over wat er gebeurt met de inschrijvingsgelden is nog niets gecommuniceerd. Ik zou het wel begrijpen als ze vanwege alle gemaakte kosten dit niet (deels) kunnen terugbetalen. Zeker omdat ze juist nog extra kosten hadden gemaakt om de warmte de baas te kunnen.
Sh!t.


"Tijdens de zwaarste buien voorspeld tussen 19 en 23 uur is het opletten voor veel neerslag op korte tijd, zeer hevige windstoten (90 tot 120 km/uur) en grote hagelstenen. Het weer is niet stabiel waardoor er geen zicht is op waar de onweerscel zich gaat ontwikkelen. Om de veiligheid van de deelnemers, de bezoekers en medewerkers van de loop- en wandeltocht te waarborgen heeft de gemeentelijke veiligheidscel en organisatie na raadplegen van de beschikbare weermodellen beslist om het loop- en wandelevenement volledig af te lassen.
Gezien dit gaat over een groot evenement met meer dan 11.000 deelnemers en het finale weermodel pas later in de dag duidelijk zal zijn, was het noodzakelijk de beslissing nu reeds te nemen."

  • charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:02

charrel

Cortisol4life..

Hier van de week een paar kiprun kd900 light die na 200km aan de binnenzijde stuk gingen. Keurig geld terug van de decathlon. Mijn ervaringen met 10 paar kiprun's was ook stukken beter dan deze versie :Y

Na positieve ervaringen met puma nu maar een setje magmax 2 aangeschaft. Loopt wel weer even anders.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.blazimg.com/300/product/p/u/puma-312125-06-fresh-water-emerald-ice-1.webp

  • Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06 15:52
CyberThijs schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:23:
Ook de Nacht Van Vlaanderen, die vanavond gepland stond is afgelast. Niet vanwege de warmte (daarvoor hadden ze al heel wat maatregelen genomen), maar vanwege de code oranje voor onweer.

Zeer zuur voor de organisatie, maar ik kan me inbeelden dat de meeste deelnemers (zoals @Hartloper hier) daar ook wel begrip voor zullen hebben.

Over wat er gebeurt met de inschrijvingsgelden is nog niets gecommuniceerd. Ik zou het wel begrijpen als ze vanwege alle gemaakte kosten dit niet (deels) kunnen terugbetalen. Zeker omdat ze juist nog extra kosten hadden gemaakt om de warmte de baas te kunnen.
Moeilijke beslissing, maar ik denk wel de juiste. We hebben al gezien wat een onweer kan aanrichten op Pukkelpop een aantal jaar geleden.


Volgend jaar zou ik wel terug eens willen meedoen als de agenda het toelaat.
Meegedaan in 2001 en 2011.

[ Voor 5% gewijzigd door Dupje op 19-06-2026 17:01 ]


  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Stewie! schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:29:
Vanochtend weer 10km gerend, deze keer op de Adidas Adistar BYD2. Lompe schoen, zachte upper, weinig demping, pijnlijke schoentong.

Denk dat er vele soorten schoenen zijn die meer loopplezier geven: lichter, kleine rocker hebben, wat eenvoudigere upper. En als je dan toch een zwaardere supertrainer zoekt, dan zou ik meer plezier hebben met de HOKA Skyward X 2 bijvoorbeeld.

Flink warm weer, zon straalt al hard in de ochtend. Ik check altijd even wat het vochtverlies is. 2 kilo vocht verloren in 10km/55 minuten vandaag, lopend in de polder zonder schaduw. En dan was het nog maar 22 graden.
[Afbeelding][Afbeelding]
Bedankt voor je review en toch wel bijzonder dat de 2de versie een heel stuk minder is dan de 1e. Net als @Hartloper vond ik die eerste versie ook echt een hele fijne schoen die je eigenlijk overal voor kan gebruiken. Echt een topschoen! Vreemd dat Adidas de opvolger dan zo weet te veranderen dat je een hele andere schoen krijgt. Maargoed, dat is jouw mening natuurlijk, wellicht denken anderen er anders over.

Krijg jij al die schoenen trouwens toegestuurd door al die merken om te testen en een review te schrijven en dat je ze daarna mag houden? De BYD 2 is pas net uit en ik zag je hierboven ook weer een nieuw paar schoen van Saucony posten die volgens mij €300 kosten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Saucony had met de Endorphin Speed 3 (uit mijn hoofd) ook opeens een veel hardere hiel geïntroduceerd, meerdere mensen die ik ken hadden spontaan achillespees klachten met die schoen. Daarna gelukkig weer opgelost en nu zijn ze weer prima :D

Ik had hier laatst al even gevraagd naar ervaringen met ruimere voorvoet qua schoen, maar ik heb eerst maar even aangepakt waar ik last van had: dikke eelt op mijn rechterteen. Dat moet van een schoen zijn gekomen, maar ja: als het er eenmaal zit, krijg het er dan maar af, zat ook iets van een likdoorn in. Dus elke dag trouw met een stiftje insmeren, week maken en wekelijks vijlen. In 3 weken ben ik er vanaf, de huid is nu nog wel droog maar het past in ieder geval weer een stuk beter!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • HenRun
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07:11
Omdat het beter uit kwam qua weekendplanning besloot ik vandaag na mijn werk te gaan lopen ipv morgenochtend. Eigenlijk had ik een rustige 21km op de planning. Ik besloot dat in te korten tot 18km. Rustig op weg bij een graad of 34. Dat is toch wel héél erg warm. 🫨 Mijn hartslag werd al snel erg hoog. Tijdens de eerste ronde van 6km besloot ik al dat ik niet verder zou gaan dan 12km. Maar evengoed bleef het loeizwaar. Lastig te omschrijven wat er dan zwaar is. De gevolgen van hart-long systeem te lang op te hoog ritme. Nergens echt pijn of kortademig, maar gewoon het gevoel all over dat het niet meer gaat. Na 8km ben ik een paar 100 meter gaan wandelen. Daarna toch de laatste 3,5km weer gaan joggen. Pfoe, pittig zeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiZfqQyE3Rxhzs2Mcm-oAJBpCFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0SmdI1sL9Dx0aI04ot1G4Fi.jpg?f=fotoalbum_large

  • uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:36

uFx

Waarom is er nog geen apart topic over hardloopschoenen? :+

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass


  • kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
Hier ook vanavond een training gedaan, een heuvel training met mn stokken :D Maar het was nog steeds 32 graden oid :') Kolere, wat heet... Maar na een half uur ging het iets beter, maar ik heb gewoon wel stukken gewandeld waar ik normaal naar boven ren.

Gelukkig net op tijd binnen voor het noodweer :D

  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
kepler schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:05:
Hier ook vanavond een training gedaan, een heuvel training met mn stokken :D Maar het was nog steeds 32 graden oid :') Kolere, wat heet... Maar na een half uur ging het iets beter, maar ik heb gewoon wel stukken gewandeld waar ik normaal naar boven ren.

Gelukkig net op tijd binnen voor het noodweer :D
Noodweer? Ik heb net het zwembad neergezet. Was ook flink zweten trouwens :+

  • kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
InZane schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:18:
[...]

Noodweer? Ik heb net het zwembad neergezet. Was ook flink zweten trouwens :+
Haha dan woon je aan de verkeerde kant van het land ;)

In de randstad best noodweer

[ Voor 43% gewijzigd door kepler op 19-06-2026 22:32 ]


  • InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
kepler schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:32:
[...]

Haha dan woon je aan de verkeerde kant van het land ;)

In de randstad best noodweer
Ik zag het op buienradar ja. Zit zelf in Apeldoorn en alles gaat hier weer eens langsheen. Komende nacht wordt er iig geen neerslag verwacht.

  • Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6oQy845KOOlIICs0gi3Nde65TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luIXCFsfg0fHPxFaKzb5UpLh.jpg?f=fotoalbum_large Het uitzicht in West-Brabant, eerder op de avond

Ignorance is bliss


  • SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:25
Vandaag om 7:30 opgestaan om voor de ergste hitte te gaan hardlopen. Normaal loop ik nooit voor het ontbijt.

Mijn darmen en maag hebben het wel laten weten. Kreeg na iets meer dan 4km erge darmkrampen en daarna ook misselijkheid erbij. Gelukkig was er een hotel in de buurt waar ik naar de wc kon en heb me daar op laten halen. Uiteindelijk maar 6km gelopen ipv de geplande 12.

Geen idee of niet ontbijten de oorzaak was, maar ik denk dat ik de komende dagen ietsjes later ga en nog eerder op ga staan om te ontbijten.

  • charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:02

charrel

Cortisol4life..

SteenMSc schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:57:
Vandaag om 7:30 opgestaan om voor de ergste hitte te gaan hardlopen. Normaal loop ik nooit voor het ontbijt.

Mijn darmen en maag hebben het wel laten weten. Kreeg na iets meer dan 4km erge darmkrampen en daarna ook misselijkheid erbij. Gelukkig was er een hotel in de buurt waar ik naar de wc kon en heb me daar op laten halen. Uiteindelijk maar 6km gelopen ipv de geplande 12.

Geen idee of niet ontbijten de oorzaak was, maar ik denk dat ik de komende dagen ietsjes later ga en nog eerder op ga staan om te ontbijten.
Loop al een tijdje regelmatig gewoon nuchter, vanochtend 10km gelopen. Ik moet medicatie nemen en dan minimaal 30 minuten wachten voordat ik mag eten. Dus ga dan vaker een rondje hardlopen voor het ontbijt. Nuchter is wel iets waar je lijf aan moet wennen maar zolang je het niet te lang/ zwaar maakt kan het prima. Ik hou hier altijd maximaal een uur rustig hardlopen aan zonder ontbijt. Soms moet ik wel de laatste km een bolus inhouden O-)

  • Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stewie!

Keen must die!

charrel schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:05:
[...]

Loop al een tijdje regelmatig gewoon nuchter, vanochtend 10km gelopen. Ik moet medicatie nemen en dan minimaal 30 minuten wachten voordat ik mag eten. Dus ga dan vaker een rondje hardlopen voor het ontbijt. Nuchter is wel iets waar je lijf aan moet wennen maar zolang je het niet te lang/ zwaar maakt kan het prima. Ik hou hier altijd maximaal een uur rustig hardlopen aan zonder ontbijt. Soms moet ik wel de laatste km een bolus inhouden O-)
Mee eens. Een uur is goed te doen op lege maag. Zorg wel voor voeding direct na de run zodat je de rest van de dag fris bent. Als ik dat niet doe dan voel ik me een paar uurtjes loom en als het te erg is een brain fog. Niet goed voor de productiviteit.

Met dit warme weer verlies je ook veel vocht dus belangrijk om direct aan te vullen bij thuiskomst.

Heb vandaag gelopen op de Endorphin Elite 3 van Saucony. Zeer, zeer zachte schoen. Toch stabiel. Maar niet normaal goed zacht deze schoen is. Een genot om op te rennen. Denk dat ik mijn volgende straten marathon hierop ga lopen.
Ik heb eigenlijk geen andere schoenen waarmee ik de demping van deze schoen mee kan vergelijken, geen ander merk komt hierbij in de buurt. Weet niet wat dit met een marathon tempo doet maar als je veel kilometers gaat maken is het voor de benen, knieën, een plezier om hierop te lopen.


Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154


  • L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:30

L23

Stewie! schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:07:
[...]
Heb vandaag gelopen op de Endorphin Elite 3 van Saucony. Zeer, zeer zachte schoen. Toch stabiel. Maar niet normaal goed zacht deze schoen is. Een genot om op te rennen. Denk dat ik mijn volgende straten marathon hierop ga lopen.
Ik heb eigenlijk geen andere schoenen waarmee ik de demping van deze schoen mee kan vergelijken, geen ander merk komt hierbij in de buurt. Weet niet wat dit met een marathon tempo doet maar als je veel kilometers gaat maken is het voor de benen, knieën, een plezier om hierop te lopen.
Het laatste volg ik niet, je hebt volgens mij ook ervaring met de Endorphin Elite 2? Ik wou namelijk net vragen of je de Elite 3 dan stabieler vindt dan de Elite 2. De Elite 2 heb ik 7,5 kilometer kunnen uittesten en liepen toen heerlijk, maar scherpe bochten vond ik qua stabiliteit van de schoen nogal spannend.

  • Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:47
charrel schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:05:
[...]

Loop al een tijdje regelmatig gewoon nuchter, vanochtend 10km gelopen. Ik moet medicatie nemen en dan minimaal 30 minuten wachten voordat ik mag eten. Dus ga dan vaker een rondje hardlopen voor het ontbijt. Nuchter is wel iets waar je lijf aan moet wennen maar zolang je het niet te lang/ zwaar maakt kan het prima. Ik hou hier altijd maximaal een uur rustig hardlopen aan zonder ontbijt. Soms moet ik wel de laatste km een bolus inhouden O-)
Ik loop altijd op een lege maag makkelijk 12 km in zone 2 en probeer om voor kwart voor 7 's ochtends te starten. Na afloop een lichte eiwit shake voor de eiwitten en vocht en dan om 12 uur mijn eerste maaltijd.

Het enige wat ik nog vooraf doe is water en koffie drinken en het belangrijkste mijn darmen leegmaken op de wc.

  • Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Poeh poeh. 30 graden hier, gevoel 32, wel een relatief verkoelend windje.

Net 6,2k gedaan op het gemakje en dankzij die wind is het nog best te doen. Uiteraard wel tempo aanpassen.

HR schoot meteen naar zone 3, na een wandelpauze kon ik m daarna wel in Z2 houden.

Garmin's warmte-acclimatiseren schoot ook meteen naar 49% haha.

Ik denk toch een nuttige training zo!

  • Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stewie!

Keen must die!

L23 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Het laatste volg ik niet, je hebt volgens mij ook ervaring met de Endorphin Elite 2? Ik wou namelijk net vragen of je de Elite 3 dan stabieler vindt dan de Elite 2. De Elite 2 heb ik 7,5 kilometer kunnen uittesten en liepen toen heerlijk, maar scherpe bochten vond ik qua stabiliteit van de schoen nogal spannend.
De 3 is een stuk stabieler. Heb op de 2 ook marathons gelopen. De 3 heeft een grotere basis bij hak en tenen. Je voet blijft meer óp de schoen.


Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154


  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Stewie! schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:07:
[...]

Heb vandaag gelopen op de Endorphin Elite 3 van Saucony. Zeer, zeer zachte schoen. Toch stabiel. Maar niet normaal goed zacht deze schoen is. Een genot om op te rennen. Denk dat ik mijn volgende straten marathon hierop ga lopen.

Ik heb eigenlijk geen andere schoenen waarmee ik de demping van deze schoen mee kan vergelijken, geen ander merk komt hierbij in de buurt. Weet niet wat dit met een marathon tempo doet maar als je veel kilometers gaat maken is het voor de benen, knieën, een plezier om hierop te lopen.
Nike Vomero Plus. Heeft geen carbonplaat maar als je spreekt over demping en zachtheid is de Vomero echt absoluut top.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 20-06-2026 18:24 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Helaas afgelopen week weinig kunnen lopen. De enige mogelijkheid was maandag en gisteravond.. Na een halfuur rennen kwam de onweer ineens mijn kant op. Maar snel omgekeerd en de laatste kilometer in de stromende regen en wind.
Morgen nog een duurloop van 25km en dan zit de tweede week met 60km erop :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1


  • Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06 15:52
Deze morgen om 7u vertrokken om de warmte voor te zijn, maar de luchtvochtigheid was erg hoog en dat merkte je ook wel.. Uiteindelijk 16km gedaan aan 5:47 (met 143 hoogtemeters), gemiddelde hartslag was 146.

  • Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Deze morgen om 6:30 de deur uit gegaan voor een duurloop van 22km. De luchtvochtigheid was 91% en het was echt pittig. Aan het eind werd het iets fijnee door een heel licht briesje en zag ook dat de luchtvochtigheid iets was afgenomen naar 85%. Dat scheelde toch echt! Uiteindelijk 1:50 onderweg geweest met wat drink en plaspauzes erbij. Op de helft van deze route staat een watertappunt. Echt ideaal. :)

Systeem | Strava


  • Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Heerlijk ontspannen uurtje door het bos een stoomoven gelopen :+

Ook wel weer heel erg lekker deze warmte! Beetje de ambities bijstellen, maar verder... Het lijkt nog een tijdje aan te houden :)

If you can see, look. If you can look, observe


  • xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:26
Komende zaterdag BUT100, maar dan de 50K Noord. Mijn eerste ultra!

Zit nog een beetje tussen enthousiasme en zenuwachtig in :D .

Vanmorgen even het bos nog in geweest voor een gear check. Ook even gekeken wat de benauwdheid deed met mijn tempo. Zoals het er nu naar uitziet zal ik mezelf goed in de gaten moeten houden niet te snel te willen.

  • SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Vandaag stond dan mijn eerste hardloopevenement op de agenda, en tevens m'n eerste 10 kilometer run. Een beetje jammer dat de nacht ervoor echt ellende was. Ik ben een nachtbraker dus veel eerder dan 1 uur slaap ik eigenlijk nooit, maar ik lag er wel om 12 uur al in. Pokkewarm natuurlijk, en vanaf 2 uur ging het hier los met regen, bliksem en onweer. Dus dan slaap je net... En vervolgens om kwart voor 7 opgestaan samen met vrouw en kind.

Maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjgnJiiOVSSO4IW59MJAEsykqc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uXFR4duZ2GzlUUffmRX2RT2Y.png?f=fotoalbum_large

*O*

Aan de start was ik nog even zoekende naar wat ik fijn zou vinden qua lopen, omdat ik dus nog nooit met anderen hard heb gelopen. Uiteindelijk kwam ik achter een groepje dames terecht die een fijn tempo hadden, dus die eigenlijk heel de ronde gevolgd. Al met al viel het me echt enorm mee. Na ~4km had ik wel zoiets van 'waar de fuck ben ik aan begonnen' en begon ik een beetje in m'n hoofd te zitten, maar toen eenmaal die knop om was ging het verrassend soepeltjes. Qua temperatuur en luchtvochtigheid was het ook goed te doen, al liepen we enorm veel in de schaduw. Vol in de zon was wel pittig. Wat dat betreft wel goed dat ze het evenement met zo'n 2 uur vervroegd hadden. Onderweg 3 keer een beetje water gedronken en mezelf een beetje natgemaakt, maar verder continue in beweging geweest.

Het evenement vond ik ook leuker dan ik had verwacht. Normaal ben ik niet van de evenementen en drukte enzo, maar dit was nog best leuk om te doen. Aan de finish opgewacht worden door vrouw en kind (en schoonmoeder) maakt het dan wel af.

Trots op mezelf! O+

Hier nog een foto gemaakt net voor de start:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7Px5NvPgtgvN_i4PTGAuuhawQQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZMfTTfQWaPtlas6fcUAEwJIE.png?f=fotoalbum_large

Ik Schiet Film | Website | Instagram


  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Vanochtend iets na half 9 naar buiten voor de 18km rustige loop, dat ging erg goed ondanks dat het wel een beetje benauwd was. Ik blijf verbaasd dat ik het voor elkaar krijg om meer dan anderhalf uur rond of onder de 140bpm te zitten :+ Tijdens het hardlopen, welteverstaan.

Maar goed, toen was er nog 3km over. En wat doe je dan? Kijken wat er gebeurt als je op (mogelijk) halve marathon tempo gaat lopen (4:44). Dat ging erg goed! Ik pakte het tempo snel op, kon makkelijk erheen versnellen (vanaf 6:00) zonder vermoeidheid. Na 2km voelde ik het al wel maar toen had ik ook al 2 uur lopen in de benen, en dit zou wel echt een "goede dag tempo" zijn. Tevreden dus! Hartslag ging naar 168 en dat is prima met dit weer. Zou ik het al een halve marathon volhouden? Dat denk ik niet, maar dat is ook niet het doel (en dus vooral ook niet de trainingsfocus).

Merkte wel dat ik direct echt warm werd. Zonnetje kwam ook net toen een beetje door, dat verschil merkte je wel. Maar het lopen viel vanochtend niet tegen, lekker begin van de zondag!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vanmorgen om 5u de wekker gezet voor een lange duurloop. Om 7u eindelijk uit bed gestapt :D voordat ik op pad was was het 8u45 :).
Uiteindelijk 25km gelopen in 2u 12 minuten. Het laatste half uur was wel echt (te) warm , verder was het goed te doen. Ben inmiddels wat meer gewend aan de hitte.
Weektotaal 60,00km, voor de 2e week op rij!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1


  • d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:54

d_star

Maharadja of the Year :-/

Na vaderdag goeddeels langs het water te hebben doorgebracht, besloot ik gisteravond toch maar om een trainingsrondje te doen. Doel was 12K. Heb me bewust niet vastgepind op die afstand, want het was 's avonds nog 28 graden dus maar even kijken hoe het aanvoelde.

Uiteindelijk heerlijk rustig gelopen (zo'n beetje 5:49 gemiddeld), maar ik vond het met 11 km wel mooi geweest ("het is al laat", "ik wil ook nog wel even zien hoe de Belgen het doen tegen Iran", "wil nog wel even mn dochter zien voordat ze naar bed gaat" - dat soort dingen gaat dan toch je mindset beinvloeden).

Wel voor het eerst gewoon in blote bast gelopen - was even een drempeltje die ik over moest, maar wel erg fijn lopen zo zeg, met deze temperaturen!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits


  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Niet persoonlijk bedoelt maar ik vind dat echt vreselijk. Trek dan gewoon een dun hempje aan ofzo 😁.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:52
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:54:
Niet persoonlijk bedoelt maar ik vind dat echt vreselijk. Trek dan gewoon een dun hempje aan ofzo 😁.
Inderdaad, ziet er niet uit. Hier gistermiddag ook 13.5km gedaan met gewoon een shirtje, prima te doen.

Al was het loopje vanochtend om 06:00 toch wel wat lekkerder in het ochtend zonnetje.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"


  • redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:54:
Niet persoonlijk bedoelt maar ik vind dat echt vreselijk. Trek dan gewoon een dun hempje aan ofzo 😁.
Klopt ,maar het loopt wel heerlijk :D Ik heb met dit weer een dun shirt/hemdje en die gaat in het buitengebied uit, maar zodra ik weer bij bewoonde stukken aan kom gaat ie weer aan.
Daarbij zie je er, zeker met dit weer, toch al niet op je best uit als je aan het lopen bent, dus who cares ;)

[removed]


  • d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:54

d_star

Maharadja of the Year :-/

redwing schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Klopt ,maar het loopt wel heerlijk :D Ik heb met dit weer een dun shirt/hemdje en die gaat in het buitengebied uit, maar zodra ik weer bij bewoonde stukken aan kom gaat ie weer aan.
Daarbij zie je er, zeker met dit weer, toch al niet op je best uit als je aan het lopen bent, dus who cares ;)
Dit dus. Ik loop hier vooral in het buitengebied en kom echt bijna niemand tegen. Loop ik door een dichter bevolkt gebied, dan doe ik wel een shirt aan.

Daarbij: als ik de hele middag bij het zwembad lig, doe ik ook geen shirt aan. Net zoals 99% van de bevolking daar. Waarom zou het dan gek zijn dat ik geen shirt aan doe bij het beoefenen van een intensieve sport in 28 graden? Maar das meer een vraag om voor iedereen zelf te beantwoorden. Ik vind vooral: doe lekker waar je jezelf comfy bij voelt :)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits


  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Sowieso zonbescherming lijkt me ;). Op een stranddag/zwembaddag smeer je jezelf als het goed is helemaal en constant in. Dat lijkt me bij hardlopen niet. Ik vind het al irritant om alleen al mijn hoofd te moeten insmeren (wat ik natuurlijk wel doe) omdat ik door zonnebrand (ook al gebruik ik een sport variant) nog veel meer zweet dan zonder zonnebrand en dan zweet ik ook al flink. En dat lekt dan weer je ogen in etc. Bekend verhaal denk ik. Vandaar altijd hempje aan bij dit weer. Of wat te denken van al die beestjes in het buitengebied etc.

Persoonlijk vind ik het gewoon een soort van ongeschreven regel bij sporten: trek iig ff een hempje aan. Of het nu hardlopen is, op de tennisbaan of in de sportschool. Wel zo fris voor de rest ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 22-06-2026 10:51 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gisteren rond 10:00 vertrokken voor een lange run in het buitengebied. Ik loop niet tegen de klok maar tegen de omstandigheden. Warmte, hoogtemeters, slagregen, sneeuw...kom maar op :-)
Trailvest voorzien van 2x750ml water en 1x1liter isotoon, en tempo aangepast op de temperatuur.
Na 2.5 uur stonden er 22 kilometers op de klok en was er 1.5 liter vloeistof weggedronken.
De warmte viel eigenlijk wel mee, maar de stukken over de kale heide met de wind in de rug waren wel een uitdaging.

Strava or..... https://www.strava.com/activities/19008442945

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Pagina: 1 ... 453 454 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.


Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.