Hoe doen jullie het eigenlijk met een pacing plan tijdens de race?
Hoe op een Garmin. Wat zijn de methodes?
Hoe je het instelt of hoe je het aanmaakt of wat bedoel je? Dan kan heel simpel namelijk:zimmert schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:05:
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ligt wel een beetje aan of je horloge dat ondersteund, de lower end devices hebben dat niet volgens mij.Juancho schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:22:
[...]
Hoe je het instelt of hoe je het aanmaakt of wat bedoel je? Dan kan heel simpel namelijk:
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=svpm2I38YB2sU5CiqFXyfA
[ Voor 8% gewijzigd door Hartloper op 08-04-2026 23:08 ]
Ik heb de laatste keer de 5k doorkomsttijden als indicatie op een heel klein briefje geprint en dit briefje âgeplastificeerdâ (gewoon met plakband stripjes). De bedoeling was om deze los in mijn zak te doen, maar achteraf heb ik hem achterop mijn telefoon geplakt.zimmert schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:05:
Je kan hem ook plakken op degene voor jeWyke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:43:
[...]
Ik heb de laatste keer de 5k doorkomsttijden als indicatie op een heel klein briefje geprint en dit briefje âgeplastificeerdâ (gewoon met plakband stripjes). De bedoeling was om deze los in mijn zak te doen, maar achteraf heb ik hem achterop mijn telefoon geplakt.
6 uur intensief of 6 uur ongeacht intensiteit? Want dat laatste halen velen hier wel denk ik.Hartloper schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:42:
@cyclofosfamide bedankt voor de mooie link.
Zoals gewoonlijk worden conclusies overtrokken.
Ik begin met de eerste zin van het artikel:
Habitual physical activity and regular exercise training reduce the risk of cardiovascular disease and all-cause mortality.
Ik ben de referentie vergeten, maar laatst zag ik een studie waarbij men het risico op cardiale gevolgen zag stijgen vanaf >6 uur per week. Dat zijn al hoge volumes voor een pure hardloper.
Klopt, volgens mij moet je dan wel minimaal een Forerunner of Fenix hebben.Shinji schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:37:
[...]
Ligt wel een beetje aan of je horloge dat ondersteund, de lower end devices hebben dat niet volgens mij.
Vanmiddag gelukkig weer zonder pijn kunnen lopenSport_Life schreef op zondag 5 april 2026 @ 19:01:
Ik heb gisteren op de een of andere manier mijn enkel geblesseerd bij de parkrun (5km rondje <19min).
Na afloop voelde ik al wel pijn , maar dacht dat het wel mee zou vallen dus heb daarna nog even een rondje van 13km gedaan. Sindsdien stevige pijn bij het lopen, wandelen gaat ook niet echt meer.
Natuurlijk rust houden maar ik wil zsm weer gaan lopen. Iemand hier ervaring mee ?
Het voelt alsof ik mijn enkel verzwikt heb, normaal gaat het dan na een dag over maar nu blijft de pijn.
Ik word er een klein beetje chagrijnig van (en dat is een understatement).
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1