• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13

XyS

0.o.O

Wallie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:57:
Gisteren voor het eerste een ultrarun gelopen. Op mijn werk hebben we in maart een actie dat je zo sportief mogelijk moet zijn: ik wilde 500km hardlopen. Bijna elke dag minimaal 16km gelopen (op 3 dagen na), en gisteren afgesloten met een run van huis naar werk: Den Haag naar Amsterdam: 60km. Dat zou mijn maandtotaal op 506km brengen.

Nog nooit had ik meer dan 44km gedaan, en hoe dit zou gaan... ik wist het niet, beetje onbekend terrein.
Wekker op 2:45, en rond 3:30 rende ik de straat uit. Donker, stil op straat, mezelf inhoudend om niet te hard te gaan.
Nootdorp, Leidschendam, Voorschoten, Leiden... nog allemaal in het donker, het heeft wel wat. Met een eet-stop op 25 km door naar Roelofarendsveen.
Langs de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder kwam de zon op, erg zo mooi om te zien! En de teller tikte al 30+ km's aan, over de helft dus.
Vanaf de Aalsmeerderbrug op 41km kwam een collega op skeelers mee doen voor 11 km, erg leuke afwisseling!

Waar het vandaan kwam weet ik niet zo, maar er kwam geen verval in mijn tempo, en ik had het gevoel dat ik nog wel 10km verder had gekund. Eindtijd: 5:53, totale tijd 6:30 (3x korte pauze gehad voor eten en drinken). En m'n oude Garmin Instinct Solar hield het vol ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En je bent hersenchirurg? :+
Hoop dat je na zo'n "loopje" wel wat kon uitrusten op werk. Knap hoor! Heb je al vaker zoveel maandelijkse kilometers gemaakt?

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Wallie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:57:
Gisteren voor het eerste een ultrarun gelopen. Op mijn werk hebben we in maart een actie dat je zo sportief mogelijk moet zijn: ik wilde 500km hardlopen. Bijna elke dag minimaal 16km gelopen (op 3 dagen na), en gisteren afgesloten met een run van huis naar werk: Den Haag naar Amsterdam: 60km. Dat zou mijn maandtotaal op 506km brengen.

Nog nooit had ik meer dan 44km gedaan, en hoe dit zou gaan... ik wist het niet, beetje onbekend terrein.
Wekker op 2:45, en rond 3:30 rende ik de straat uit. Donker, stil op straat, mezelf inhoudend om niet te hard te gaan.
Nootdorp, Leidschendam, Voorschoten, Leiden... nog allemaal in het donker, het heeft wel wat. Met een eet-stop op 25 km door naar Roelofarendsveen.
Langs de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder kwam de zon op, erg zo mooi om te zien! En de teller tikte al 30+ km's aan, over de helft dus.
Vanaf de Aalsmeerderbrug op 41km kwam een collega op skeelers mee doen voor 11 km, erg leuke afwisseling!

Waar het vandaan kwam weet ik niet zo, maar er kwam geen verval in mijn tempo, en ik had het gevoel dat ik nog wel 10km verder had gekund. Eindtijd: 5:53, totale tijd 6:30 (3x korte pauze gehad voor eten en drinken). En m'n oude Garmin Instinct Solar hield het vol ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof! Ik vind 10k rennen naar werk al veel :P
Superveel kms ook in een maand, wat liep je daarvoor?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

XyS schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:17:
[...]

En je bent hersenchirurg? :+
Hoop dat je na zo'n "loopje" wel wat kon uitrusten op werk. Knap hoor! Heb je al vaker zoveel maandelijkse kilometers gemaakt?
Ja, had ik jou niet op m'n operatietafel toen ik aan kwam? Ach, ik was net op tijd ;)
Nee, ben data-engineer, en ik had de dag vrij genomen, lekker met de trein weer naar huis.
kepler schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:20:
[...]

Heel tof! Ik vind 10k rennen naar werk al veel :P
Superveel kms ook in een maand, wat liep je daarvoor?
Loop normaal denk ik zo tussen de 70 en 100km per maand, dus dit was wel even next-level... wel erg blij met hoe het ging!

[ Voor 16% gewijzigd door Wallie op 01-04-2026 15:24 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• kepler
Wallie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:23:
[...]

Ja, had ik jou niet op m'n operatietafel toen ik aan kwam? Ach, ik was net op tijd ;)
Nee, ben data-engineer, en ik had de dag vrij genomen, lekker met de trein weer naar huis.

[...]

Loop normaal denk ik zo tussen de 70 en 100km per maand, dus dit was wel even next-level... wel erg blij met hoe het ging!
Haha dat is wel een flinke sprong en normaal gesproken levert dat heel vaak blessures op :D Maar je bent dus heel gebleven? Respect!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:36
Wallie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:23:
[...]

[...]

Wow. Zag je al langs komen op LinkedIn (zitten in dezelfde branche ;) ) en vroeg me al af wat jij maandelijks loopt...

Moet zeggen dat ik twijfel tussen stoer en 'stom', al is dat lijntje vaak vrij dun >:) Bedoel uiteraard niet dat je stom bent, maar het is best een aardige belasting t.o.v. normaal... 500% van normaal lopen zonder klachten, dat is niet iedereen gegeven zeg maar. Lichamelijk zit het dan wel snor zeg maar.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

MiKeZZa schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:08:
[...]

Wow. Zag je al langs komen op LinkedIn (zitten in dezelfde branche ;) ) en vroeg me al af wat jij maandelijks loopt...

Moet zeggen dat ik twijfel tussen stoer en 'stom', al is dat lijntje vaak vrij dun >:) Bedoel uiteraard niet dat je stom bent, maar het is best een aardige belasting t.o.v. normaal... 500% van normaal lopen zonder klachten, dat is niet iedereen gegeven zeg maar. Lichamelijk zit het dan wel snor zeg maar.
Ja, ik heb het ook voorzichtig gedaan... gelukkig loop ik al zo'n 20 jaar (ohwww man... ik word oud... O-)), en eigenlijk nooit snel last van blessures. Spierpijn al helemaal nooit, hoogstens wat stijfjes. Ben ook erg blij met m'n onderstel! :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:04
@Wallie Prachtige ervaring, heel cool! Ik ga vooral heel lekker op die getallen: 5’52 pace voor 5u52m lang :>

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:00

L23

Zojuist ingeschreven voor de Ameland Adventurerun op 12 december.

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:40
De afstand vind ik respectabel maar 500km in een maand? Als amateur? Wauw.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Vraag voor de ervaringsdeskundigen

Marathon Rotterdam, wave 5, ik dacht start om 10.30.

Ik kom uit zeeuws-vlaanderen, op de dag zelf. Met auto, want OV is hier prut. Hoe kan ik dit logistiek het beste aanpakken? Dus waar parkeren en hoe laat ongeveer?

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:00
maartend schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:39:
Vraag voor de ervaringsdeskundigen

Marathon Rotterdam, wave 5, ik dacht start om 10.30.

Ik kom uit zeeuws-vlaanderen, op de dag zelf. Met auto, want OV is hier prut. Hoe kan ik dit logistiek het beste aanpakken? Dus waar parkeren en hoe laat ongeveer?
Ik zou parkeren op de P+R Kralingse zoom en dan met de metro naar beurs. Kom je daar de metro uit loop je gelijk het startvak in. Of de coolsingel op om nog even startnummer af te halen of naar schouwburgplein voor tassenafgite. Kan best druk worden met parkeren dus ik zou er zo 8:30 wel willen staan met de auto.

• maartend
usain schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:42:
[...]

Ik zou parkeren op de P+R Kralingse zoom en dan met de metro naar beurs. Kom je daar de metro uit loop je gelijk het startvak in. Of de coolsingel op om nog even startnummer af te halen of naar schouwburgplein voor tassenafgite. Kan best druk worden met parkeren dus ik zou er zo 8:30 wel willen staan met de auto.
Thnx. En stel dat dit vol is, wat kan ik als plan B aanhouden?

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:00
maartend schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:47:
[...]

Thnx. En stel dat dit vol is, wat kan ik als plan B aanhouden?
P+R Capelse brug, Schenkel of Slotlaan

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:41
A.s. zondag loop ik onderstaande halve marathon in Parijs. Heeft iemand ervaring met deze race?
Ben benieuwd hoe vlak het parcour wordt ervaren.

https://lagrandecourse.fr/

Lijkt me in ieder geval een leuk parcours. Je start op een paardenrenbaan en eindigt in Stade de France. :)F

• maartend
usain schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:50:
[...]

P+R Capelse brug, Schenkel of Slotlaan
Dan ga ik die samen met Kralingse Zoom allemaal in mijn tomtom zetten

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:15
Ook een ervarings vraag over Rotterdam:

Ik overnacht op 1,5km van de start volgende week in Rotterdam. Hoe is de drukte naar het startvak toe en hoe vroeg moet je in het vak staan als je bij de Pacers in de buurt wil zijn?

• kepler
Ik heb net de laatste podcast van de Pacer geluisterd, met de voorbeschouwing van Rdam. Daarin ook Maurice, de DJ van de boezemstraat (en de andere helft van dat duo is mijn oude buurman van vroeger :D ). Heel leuk verhaal en het begint nu echt te kriebelen!

Ook voor het eerst in 10 jaar weer een serieuze PR poging (mits omstandigheden ok), dus wel meer zenuwen dan normaal :')

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
WizzlerNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:07:
Ook een ervarings vraag over Rotterdam:

Ik overnacht op 1,5km van de start volgende week in Rotterdam. Hoe is de drukte naar het startvak toe en hoe vroeg moet je in het vak staan als je bij de Pacers in de buurt wil zijn?
3 keer gelopen en 3 andere ervaringen, vorig jaar was het best goed te doen om bij de startvakken te komen. Die zijn erg ruim, dus je hoeft niet te dringen om bij pacers te komen. Houdt er rekening mee dat je door de mierenhoop van de ondergrondse (metro) gangen heen moet. Ik heb geen claustrofobie, maar ontspannen is anders. Plan daar wat tijd voor in zodat je chill in het vak staat. Vorig jaar was ik geloof ik 2 uur voor de start op CS en heb ik alles ruim gehaald en een half uurtje in mijn wave vak gewacht.

Jezus saves and takes half damage.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38
maartend schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:42:
[...]

Dan ga ik die samen met Kralingse bos allemaal in mijn tomtom zetten
Zet dan beter Kralingse Zoom in je TomTom als parkeerlocatie ;) Het parcours maakt overigens wel een rondje om de Kralingse Plas (om de verwarring nog groter te maken).

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:15
Maupertus schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:11:
[...]

3 keer gelopen en 3 andere ervaringen, vorig jaar was het best goed te doen om bij de startvakken te komen. Die zijn erg ruim, dus je hoeft niet te dringen om bij pacers te komen. Houdt er rekening mee dat je door de mierenhoop van de ondergrondse (metro) gangen heen moet. Ik heb geen claustrofobie, maar ontspannen is anders. Plan daar wat tijd voor in zodat je chill in het vak staat. Vorig jaar was ik geloof ik 2 uur voor de start op CS en heb ik alles ruim gehaald en een half uurtje in mijn wave vak gewacht.
Ik heb sowieso nog nergens info gevonden als een plattegrond van het startgebied en waar de ingang van welk startvak is. Enige dat in de mail staat is Startvak C, maar ik kan ook niet herleiden welke wave dat is 🙁

• kepler
WizzlerNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:57:
[...]

Ik heb sowieso nog nergens info gevonden als een plattegrond van het startgebied en waar de ingang van welk startvak is. Enige dat in de mail staat is Startvak C, maar ik kan ook niet herleiden welke wave dat is 🙁
Ik heb vorige week een mail gekregen met daarin mijn wave nr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyU5VDcRgKsM38A-J5FlX5lynvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqB4Q8BWS8anCxUMSdimWSs4.jpg?f=fotoalbum_large

Daarin ook deze link met plattegrond:

https://nnmarathonrotterd...am.nl%2Fbereikbaarheid%2F
Pagina: 1 ... 438 439 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.