Poekie schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:03:
Gisteren de 12km bij de Sallandtrail gedaan. Had gisterochtend opeens wat paniek want ik had geen reddingsdekentje dat verplicht bleek te zijn samen met een halve liter water + telefoon. Dat stond in de algemene voorwaarden (hah, grapjassen) en helemaal onderin de mail met belangrijke informatie.
Toen ik dit las, dacht ik dat dat alleen voor de 80 en 100km zou gelden, maar het staat serieus in de mail inderdaad voor iedereen

. Beetje onzin, maar er wordt inderdaad niet op gecontroleerd gelukkig, zullen het wel gewoon erin zetten om op terug te vallen mocht er wel iets gebeuren met een deelnemer.
Maar top gedaan in ieder geval!
Voor mij stond gisteren ook de Sallandtrail op het programma, maar dan de 30km, in de voorbereiding voor de marathon van Enschede 12 april. Plan was om hem niet helemaal voluit te lopen, maar dat is bij mij altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Vorige week al paar dagen niet helemaal fris, keelpijn, verkouden, maar even een paar avonden op tijd naar bed en goed proberen te slapen om toch te kunnen starten.
Eigenlijk wou ik de 1e 5km sowieso rustiger aan doen, kijken hoe mijn lichaam ging reageren. Maar mijn hartslag klom meteen na 2.5km al boven de 170, al voelde het toen nog redelijk relaxed. Liep op kop samen met iemand die verdienstelijk triathlons loopt. Maar het werd best een pittige editie met die hoge hartslag. De triatleet liep op een gegeven moment wat van me weg, maar hij had na de 1e verzorgingspost net wat tijd verloren omdat hij de verkeerde afslag pakte, toen liep ik wat meer bij hem in de buurt.
In een pittige afdaling kwam ik hem toen voorbij en daarna liepen we eigenlijk weer samen op en raakten aan de praat, gezellig keuvelen met hartslag 165+. Rond de 20km was ik hem ineens weer kwijt. Even later liep er weer iemand bij me achterop en liep snel weer bij me weg, toch even vragen wat hij liep, maar dat was een 36km loper.
Bij de 25km moest we even wachten voor een stoplicht over een grote weg en kwamen we nog even samen te lopen. Nog maar weer even kletsen, de 36km loper had een marathon van 2.32 staan en wou in Berlijn eigenlijk wel sub 2.30 proberen. 💪🏻 Na 2km liep hij toch wat te snel voor me en moest ik hem weer laten gaan.
Toen was het nog even afzien op een lang stuk omhoog, mijn neef nog ingehaald die ook vlot liep. Maar was begonnen op de 36 en pakte het parkoers van de 30. Boven op de stuwwal kreeg ik net een beetje last van kramp in mijn kuiten, maar dat zette gelukkig niet door 😅. Daarna de laatste afdaling en op naar de finish.
1e op de 30km in een mooie tijd van 2.05 👌🏻 dik tevreden mee, maar ik hoop wel dat mijn hartslag bij de marathon in april iets lager blijft. Maar even goed herstellen de komende tijd.
Strava of het telt niet:
https://www.strava.com/activities/17635069514/overview