Ik heb niet gezegd dat iedereen al zijn schoenen in een speciaalzaak moet kopen he. Maar omdat @
Oliebolleke een danig basis vraag stelde, eentje waarbij je online kan blijven lezen/vergelijken tot je een ons weegt, verwijs ik hem liever door naar een fysieke zaak waar hij het nodige advies kan krijgen en schoenen uitproberen.
Ondertussen heb ik al 300+ km op die Hoka's, terwijl ik verwacht dat ze max zo'n 500km gaan meegaan: daarmee red ik het dus niet tot aan het einde van mijn Marathon-blok. Ik heb daarom online 2 paar extra schoenen gekocht:
- de Nike Zoom Fly 6: nadat er in dit topic een kleine hype ontstond rond de goede Black Friday aanbiedingen: deze vallen me eerlijk gezegd tegen (in vgl met de Hoka's) voor de intervalsessies. Ben ze momenteel nog aan het evalueren voor de tempoduurlopen en als kandidaat voor de marathon mee te lopen. Ook algemeen is de fit rond mijn voeten minder goed. Misschien een (half) maatje te groot gekocht.
- de Li-Ning Feidian 5 Challenger: gisteren mijn eerste intervaltraining in gelopen en direct mijn beste 400m resultaat mee gehaald

. De hype op Reddit/YT is duidelijk gegrond. Maar deze voelen qua maatvoering dan weer nipt wat aan de kleine kant: de volgende keer haal ik ze een maatje groter. Vandaar dat ik ook twijfel of ik ze voor lange sessies ga gebruiken: als mijn voeten dan wat beginnen zwellen zou het wel eens te nipt kunnen worden.