• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:58
Slickk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Gewoon de dag ervoor veel pasta en andere vormen van koolhydraten naar binnen werken, goed water blijven drinken, dan komt het wel goed.
volgens mij is het gangbare advies niet perse "veel" pasta/rijst eten, maar vooral om de dagen van tevoren pasta/rijst te eten ipv ander eten. Iets meer mag wel, maar je volstouwen is niet echt een goed idee.

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:42
Wyke schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:04:
[...]

volgens mij is het gangbare advies niet perse "veel" pasta/rijst eten, maar vooral om de dagen van tevoren pasta/rijst te eten ipv ander eten. Iets meer mag wel, maar je volstouwen is niet echt een goed idee.
Wetenschappelijke onderzoeken beweren toch wat anders: https://www.healthline.com/nutrition/carb-loading
10 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht op bijv de laatste dag. Het ligt een beetje aan wat je volstouwen noemt, maar ik vond 750 gram koolhydraten op één dag toch best veel. :+

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:58
Slickk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Wetenschappelijke onderzoeken beweren toch wat anders: https://www.healthline.com/nutrition/carb-loading
10 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht op bijv de laatste dag. Het ligt een beetje aan wat je volstouwen noemt, maar ik vond 750 gram koolhydraten op één dag toch best veel. :+
I stand corrected _/-\o_ . In mijn hoofd zat op e.o.a. manier dat het een verhoging van 8 naar 10 gram per kg lichaamsgewicht was en dat leek me heel weinig, maar is eigenlijk ook al 25% :)

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Don Juansen schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:38:
@Gaargod Mooie tip, uurtje rijden vanaf thuisbasis in Heerde. Die zaterdag kom ik terug van een week wintersport, maar het is best een optie.

@Roozzz Midwintermarathon in Apeldoorn stond met potlood in de agenda hier, want vorig jaar daar een heerlijke 16km gelopen. Helaas doorkruist door andere plannen voor 2026. Strava op telefoon was aan, omdat ik de Fenix 7 Pro net paar dagen binnen had - wilde zeker weten dat support team live tracking had :)

Die hartslag heb je een punt, dat is ook heel persoonlijk. In 2019 keer een sportmedisch onderzoek gedaan, misschien dat ik dit nog eens ga doen. Ik heb het idee dat trainen op hartslagzones namelijk wel goed werkt om progressie te boeken. Midden 180 zou hier vanwege de leeftijd al boven de max zitten! :X
Qua hartslag ben ik misschien net volwassen, de realiteit is helaas anders. Het aftakelen is al een tijdje aan de gang :+ stomme formule :P

Trainen op hartslag kan een prima middel zijn. Maar het is geen must. Ik zou vooral kijken of je enig gevoel voor inspanning hebt of kan ontwikkelen.

If you can see, look. If you can look, observe

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25

XyS

0.o.O

Megupe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:18:
Zondag mijn eerste marathon. Ben me beetje aan het inlezen over vocht en voedingsplan.
Eerder al halve marathon (en lange duurlopen) met pannekoeken&stroop als ontbijt, elke 7km een gel van powerbar en zo nu en dan water. Mijn maag gaat hier prima op, tijdens de marathon ga ik voor elke 6km een gel, zo nu en dan een stukje banaan en verder zoals hierboven.

Nu de marathon en toch van plan iets meer in te nemen en lees dus van meerdere mensen dat ze dag van te voren en vlak voor de race nog sportdrank naar binnen werken.
Ik heb thuis een herstelpoeder van sis . Is dat iets dat ik dan ook prima kan gebruiken, of is het beter om bijv aquarius of aa drink uit de supermarkt te scoren? (beide kan ik met sporten prima tegen)
Ik zou dan voor aa of Aquarius gaan, het gaat om koolhydraten. De hersteldrank bevat ook eiwitten etc.

En ik ga ook carboloaden maar niet al te gek doen. Vorige keer ontplofte ik echt door al die pasta, we eten ook al zoveel koolhydraten via gels.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Roozzz schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:26:
[...]

Qua hartslag ben ik misschien net volwassen, de realiteit is helaas anders. Het aftakelen is al een tijdje aan de gang :+ stomme formule :P
[...]
Dat je überhaupt over DIE formule durft te beginnen in dit topic. ;)

• Roozzz
  • Nu online
m-vw schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

It wasn't me :9B

• Roozzz
  • Nu online
Als er iets is dat ik graag uit het collectief geheugen zou kunnen wissen...

For the greater good of all mankind runners.

[ Voor 26% gewijzigd door Roozzz op 13-10-2025 15:51 ]

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Slickk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Maar dat hoeft niet allemaal via vast voedsel naar binnen gewerkt te worden. Dmv sportdrank en vruchtensappen kun je een belangrijk deel van je koolhydratenbehoefte al binnen krijgen. Dan nog een banaantje hier en daar en je bent er al als je tenminste zorgt dat je normale eetmomenten ook koolhydraatrijk zijn (en dus niet vet!).

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-12 18:28

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Megupe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:18:
Zondag mijn eerste marathon. Ben me beetje aan het inlezen over vocht en voedingsplan.
Succes zondag!

Na alle succesverhalen van lopers die hun (in sommige gevallen eerste) marathon afraffelen binnen de 3 1/2 uur begin ik me toch af te vragen waar ik in hemelsnaam aan ga beginnen, maar goed, heb er wél écht zin in :P Donderdag maar eens rustig an mn nummer ophalen, zodat dat niet op het laatste moment hoeft. Zag dat er zelfs pacers zijn voor de 5 uur, dus ik zie wel hoe lang ik mn karretje aan kan haken. heb getrained op ¬ 7m/km dus verwacht iig tot de 30km mee te kunnen; daarna is het onontgonnen gebied.
Deze week nog 2 korte loopjes op de planning staan, en dan is het zover.

Gelletjes liggen klaar, zodat ik iig niet afhankelijk ben van wat er onderweg aangeboden wordt; neem ook zelf flesjes (2x300 ml) drinken mee, zodat ik niet alleen bij de verzorgingsposten kan drinken maar ook tussendoor. 5 days and counting! VAMOS!

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:32

Niku

Alagaesii

Wat betreft het carb loaden, ik heb geleerd dat het voor mijzelf het beste werkt om eigenlijk niets te veranderen aan mijn normale patroon tot de dag voor de marathon, en zelfs dan zijn mijn aanpassingen beperkt. Dan drink ik één bidon Maurten 320, eet ik wat eierkoek/peperkoek/winegums en pasta in de avond. Qua ontbijt en lunch eet ik een dag van te voren wat ik altijd eet, pas op de dag zelf mijn gebruikelijke hardloopontbijt: witte boterhammen met stroop.

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

kwakke01 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:01:
[...]

Succes zondag!

Na alle succesverhalen van lopers die hun (in sommige gevallen eerste) marathon afraffelen binnen de 3 1/2 uur begin ik me toch af te vragen waar ik in hemelsnaam aan ga beginnen, maar goed, heb er wél écht zin in :P Donderdag maar eens rustig an mn nummer ophalen, zodat dat niet op het laatste moment hoeft. Zag dat er zelfs pacers zijn voor de 5 uur, dus ik zie wel hoe lang ik mn karretje aan kan haken. heb getrained op ¬ 7m/km dus verwacht iig tot de 30km mee te kunnen; daarna is het onontgonnen gebied.

Gelletjes liggen klaar, zodat ik iig niet afhankelijk ben van wat er onderweg aangeboden wordt; neem ook zelf flesjes (2x300 ml) drinken mee, zodat ik niet alleen bij de verzorgingsposten kan drinken maar ook tussendoor. 5 days and counting! VAMOS!
Een iets verouderde tabel, maar volgens https://www.asics.com/be/...good-time-for-a-marathon/ loopt 18% van de mannen en 5% van de vrouwen een marathon binnen 3,5 uur.

Zo normaal is het dus niet ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-12 11:05
m-vw schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Vergeef het newbiegehalte met Edwards of Spanaus aannames, ik begrijp dat die blijkbaar geen hout snijden.
Respect dat je op basis van mijn post trouwens weet welke formule ik gebruikt heb _/-\o_ :+

@Roozzz Als ik op gevoel voor inspanning moet lopen zou ademhalingsfrequentie misschien wel een goede zijn. 4om4 is no issues, 3om3 is (licht) inspannend, 2om2 tempo pushen. Of is er een andere factor beter om te hanteren?

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-12 11:54
[...]

Succes zondag!

Vergeet niet dat het internet vol staat met succes verhalen, maar dat het delen van een persoonlijk falen (of in ieder geval iets wat men van zichzelf ziet als persoonlijk falen) vaak niet gedeeld wordt. Gewoon lekker plezier maken!

• Slickk
sanniep9 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:50:
[...]

Maar dat hoeft niet allemaal via vast voedsel naar binnen gewerkt te worden. Dmv sportdrank en vruchtensappen kun je een belangrijk deel van je koolhydratenbehoefte al binnen krijgen. Dan nog een banaantje hier en daar en je bent er al als je tenminste zorgt dat je normale eetmomenten ook koolhydraatrijk zijn (en dus niet vet!).
Absoluut! Door toename van koolhydraten word je sowieso al dorstiger.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Echt dat vergelijken met anderen moet echt afgelopen zijn. Bedoel dat niet verkeerd @kwakke01 maar dat heeft echt totaal geen zin. Eerder andersom, je wordt er bang/depressief van en je gaat jezelf afvragen waar je mee bezig bent. Waarom? Jij start op jouw niveau, zoals ooit de snellere lopers in dit topic ook ooit zijn begonnen met een veeeeeeel trager tempo. En die snelle lopers zijn zeer waarschijnlijk gewoon zeer ervaren of zelfs wedstrijdlopers of weet ik het.

Als jij 4 uur of 5 uur doet over je (eerste?) marathon, so what? Je mag dan mega trots zijn op jezelf. En dat geldt voor ELKE afstand en voor iedereen. Feit dat je je netjes voorbereid en een wedstrijd gaat lopen in je eigen tempo met je eigen doel is het aller, allerbelangrijkste. Wat de rest doet/vindt/zegt is allemaal ruis wat je keihard moet negeren. Behalve leren van ervaren lopers en tips mee nemen als je daar voor open staat natuurlijk.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• kwakke01

kwakke01

ed14n schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

Vergeet niet dat het internet vol staat met succes verhalen, maar dat het delen van een persoonlijk falen (of in ieder geval iets wat men van zichzelf ziet als persoonlijk falen) vaak niet gedeeld wordt. Gewoon lekker plezier maken!
ben ik sowieso van plan :) en een beetje zelfspot kan daarbij nooit kwaad; ik weet waar ik vandaan kom en waar ik naartoe wil, dus moet goedkomen.
Daarbij, ben nog nooit zo in vorm geweest; rond is óók een vorm :+
maar zonder gekheid; nieuwe schoentjes staan alweer klaar voor ná de marathon, dus stoppen is geen optie.
Juancho schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:38:
Echt dat vergelijken met anderen moet echt afgelopen zijn. Bedoel dat niet verkeerd @kwakke01 maar dat heeft echt totaal geen zin. ... Jij start op jouw niveau, zoals ooit de snellere lopers in dit topic ook ooit zijn begonnen met een veeeeeeel trager tempo. ..

Als jij 4 uur of 5 uur doet over je (eerste?) marathon, so what? ... Behalve leren van ervaren lopers en tips mee nemen als je daar voor open staat natuurlijk.
helemaal mee eens! Ga er sowieso van genieten; vorige poging ben ik na 21km uitgestapt omdat ik vreesde dat ik mn doel-tijd (en limiet) van 5 uur niet ging halen terwijl ik keurig 10 minuten voor lag op schema (alleen hartslag begon hoger dan verwacht en liep sneller op dan gewild). Achteraf heb je dan toch het gevoel van; had ik toch niet... Denk dat dat toen de juiste keuze was; te korte voorbereiding, niet bereidt echt diep te gaan. Deze keer is de voorbereiding een stuk degelijker; ik ken Amsterdam redelijk goed (heb er jaren gewerkt op de zuid-as en ging vaak met de fiets naar het werk vanuit Almere) dus de route heb ik in mn hoofd al verkend. Het lijkt me een unieke ervaring die ik graag volledig in me op neem, dus moet behouden lopen om energie over te hebben om te genieten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door kwakke01 op 13-10-2025 16:52 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 23:07
Kleine recap van mijn halve marathon van gister:

Om 10.00 (uiteindelijk 10.05) even naar de hele marathon kopgroep gaan kijken en een klein momentje later een kennis voorbij zien komen, ik was blij met de temperatuur en dacht nog top dit…hierna terug naar huis om rond 11.00 naar de het startvak te fietsen, dat was het plan, helaas moest ik wachten op iemand die wat te laat was en ik dus wat gehaast weg moest, ook wat gehaast warm gelopen maar goed.
Daarna het startvak in, de temperatuur was toen al een ‘stuk’ warmer, shit, pace 5.00 wilde ik aanhouden om vanaf 15km wat te versnellen. De 1.40 pacers liepen iets voor me, de mensen daar achter en achter mij liepen toch wat snel waardoor ik niet goed mijn eigen tempo kon vinden, waardoor ik dus tussen de 4.30 en 4.50 liep 😑, tot zeker 10km, dat was niet de bedoeling en combi temperatuur was het dus ook klaar, hierna vertraagd tussen 5.10 en 5.30 en rustig uitgelopen…al met al was het wel weer leuk en qua drukte veel beter dan vorig jaar

[ Voor 72% gewijzigd door Rebel-Rebel op 13-10-2025 17:32 ]

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-12 08:38
Maupertus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:47:
Helemaal gelukkig dat ik de 4mijl van Groningen onder de 30 minuten heb gelopen! Omdat het ook altijd een beetje een reünie is, niet de allerbeste nacht ervoor gehad. Iets te veel vette hap, toch een wijntje. Maar omdat ik pas om 13:15 startte kwam dat denk ik wel goed.
Ondanks 28000 deelnemers weinig last van verkeer. Voor mijn gevoel zelfs rustiger door de spreiding van de waves dan ik voorgaande jaren. Organisatie is ook best indrukwekkend. Alles loopt lekker door en nergens issues, wat race stress beperkt.
Ik wilde proberen om onder de 30 te duiken. Ik vind het om een of andere reden echt moeilijk om mezelf uit mijn comfortzone te krijgen en uit mezelf te persen wat er in zit. Ook wil ik nog wel eens te enthousiast starten (zoals veel van ons natuurlijk). Maar, ik kon mezelf redelijk snel naar 4:40 krijgen en ondanks wat ongemakjes (vooral door de vorige dag) hield ik mezelf daar goed constant op tot het einde. Zelfs nog een sprint op de laatste 200 meter, waarbij ik wel een beetje bot links mijn ruimte heb opgeëist van de zwaaiende wandelaars.
Wel jammer dat iedereen hier altijd gelijk op de finish stopt waardoor ik best hard in contact kwam met iemand voor me. Maar goed, 29:49 op de klok en nieuw pr op de 5k van 22:12 dus ik ben gelukkig.
Dit had mijn update kunnen zijn, je bent 3 seconden sneller op de 4mijl en 3 langzamer op de 5k ;)

Running \ Cycling: Strava

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
gkoers schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:43:
[...]

Dit had mijn update kunnen zijn, je bent 3 seconden sneller op de 4mijl en 3 langzamer op de 5k ;)
Tou 'eem, die Keep Grunning muts is wel echt goud jong!
Maar Gefeliciteerd!

Jezus saves and takes half damage.

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:22
ed14n schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
Vergeet niet dat het internet vol staat met succes verhalen, maar dat het delen van een persoonlijk falen (of in ieder geval iets wat men van zichzelf ziet als persoonlijk falen) vaak niet gedeeld wordt.
In het algemeen heb je gelijk. Maar ikzelf maak er een punt van om ook mijn slechte wedstrijden hier uitgebreid te posten. Oa hier: Hartloper in "Hardlopen - deel 9"

@uFx re: krampen: wat wielrenners en Carlos Alcaraz gebruiken is pickle juice oftewel augurkensap. Misschien dat eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hartloper op 13-10-2025 20:01 ]

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:29
In het voorjaar heb ik vijf halve marathons gelopen voor de 12 provinciën medaille. Allen liep ik met goede eindtijden, <1u35, maar op geen enkele heb ik een serieuze PR poging gedaan. De reden was simpel, ze zaten relatief kort op elkaar en ze uitlopen was het hoofddoel. In dit najaar wilde ik de trainingsmaanden in de zomer met Norwegian Singles Method verzilveren door voor een PR te gaan. Mijn eerste poging in september in Amsterdam mislukte door de weersomstandigheden (Windkracht 4 en temperatuur 25 graden met volle zon). Ik hoopte in ieder geval in de buurt te komen van mijn PR, maar dat strandde op 1u30. Twee weken later 'mislukte' ook een poging om de 5km onder de 19 minuten te lopen. Ik ben trots op de tijden die ik loop, maar het was allemaal net niet dit jaar. Ik had gehoopt op meer. Wellicht was de trainingsmethode toch niet passend of heb ik meer tijd nodig totdat de verbetering zich laat zien. De trainingsmethode is op de lange termijn gericht en dus geen schema naar wedstrijd X toe in Y maanden. Ook mijn eerste paar superschoenen lopen goed, maar ik had er stiekem wat meer van verwacht.

Na de halve marathon in Amsterdam heb ik gewoon doorgetraind en de snelle 5km zat er kort achter, daarna raakte ik dan ook geblesseerd. Overbelasting van spieren in de liesstreek. Dit was 2,5 week voor mijn tweede PR poging bij de halve marathon van Eindhoven. Ik kon nog wel hardlopen, maar enkel rustig en kort, niet echt trainen. Ook slaap ik al weken slecht door persoonlijke omstandigheden. Tot het laatste moment heb ik nog getwijfeld om een clubgenoot te gaan hazen in plaats van proberen er vol voor te gaan. Het plan werd toch om weg te gaan op 4.10 min/km (A doel is 1u27, B doel 1u28, C doel nieuw PR) en wzwwhss. En er wacht in december nog een derde kans.

En toen stond ik aan de start, op de dag zelf heb ik alles goed gedaan. Ik liet alles los en ben gaan rennen. De eerste 5km liep ik te snel in gemiddeld 4.05 min/km. Oke, dan maar een PR op de 10km proberen te lopen en bidden dat het verval niet te groot is. De tweede 5km was gemiddeld net zo snel. Ik begreep er niets van, waar kwam dit ineens vandaag? Zou ik vandaag een zeldzame superdag hebben? Zo’n dag waarop ik kan vliegen, in een flow kom en een bijzondere prestatie neerzet?

De derde 5km ging in gemiddeld 4.04 min/km. Net voor kilometer 15 draaien we het fietspad bij de Oirschotsedijk op, dit is altijd mijn slechtste stuk van de halve marathon, weinig publiek, lang rechtdoor, het begint zwaar te worden. Dus, doorduwen om het tempo te houden, terugzakken naar 4.15-4.20 min/km is prima dan kom ik nog in de buurt van mijn PR. Kilometer 16: 4.04 min. Ja, ik heb een superdag, ik ben aan het vliegen. Vanaf kilometer 17 in Strijp-S loop je de mensenmassa in en dat blijft tot de finish duren. Ik weet dat ik daar niet kapot ga. Op stratumseind heb ik gesprint terwijl ik het publiek opzweepte. Toen kwam dat $^&@#$ bruggetje over de dommel waarop ik stilviel, toch weer aanzetten en de laatste 150 meter nogmaals gesprint tot de finish: 1u26.

We zijn ruim een dag verder, ik geloof nog steeds niet dat ik dit heb gelopen. Ik begrijp niet wat er is gebeurd. Een negatieve split op de halve marathon, drie minuten onder mijn oude PR, een nieuw PR op de 10km. Een tijd die ik nooit voor mogelijk had kunnen houden, een dag om nooit te vergeten.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
Zo, knap gedaan hoor! Ongepland goed getaperd?

Heerlijk als je je km-tijden maar niet omhoog krijgt en tegelijkertijd denkt "maar voelt eigenlijk best prima"

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-12 10:31
[...]

Succes zondag!

Weet niet of je dus idd zondag voor de marathon van Amsterdam gaat, officiëel een tijdslimiet van 6 uur, maar de start is ergens tussen 9 en 10 en bij de finisch halen we de laatste loper altijd binnen om 17:00 uur, dus dat wil zeggen dat je nog al wat tijd hebt en dus met een doel van 4-5 uur zit je zeker goed en heb je voor de marathon een prima tijd staan! Succes!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:32
Over mensen die opvallend vroeg uitvallen bij de Halve van Eindhoven; ASML deelt veel (gratis) kaartjes uit onder hun personeel. Laten we het er op houden dat het aanvoelt alsof er daar best een aantal van zijn die denken gratis dus doe maar! En daar niet bij denken, een halve is ver laat ik serieus trainen!

Ik zeg niet dat het enkel deze mensen zijn, maar het zou me niet verbazen als het er wel een flink aantal van zijn.

2 jaar geleden op de kwart mensen al 500 meter na de start zien wandelen, waarbij het er niet uit zag alsof ze run-walk-run gepland hadden..

WoT stats

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:03
Met nog een week te gaan komen langzaam ook de zenuwen opzetten!
Maar ook nog een logistieke vraag. Waar kan de opvangende familie nou het beste staan na de finish ? Mooiste is natuurlijk zoals op elke Instagram finish filmpje dat je met de tranen in de ogen in de armen van je gezin valt vlak na passeren van de finishlijn.

Vorig jaar heb ik 20 minuten in de kou naar mijn vriendin gezocht, die in het stadion hoog op de tribune bleek te staan. Bellen ging niet vanwege geen bereik.

Buiten het stadion op het plein ligt voor de hand. Maar kun je vanaf de finish ook die tribune op komen? Dat heb ik vorig jaar niet gezien?

Andere tips zijn welkom!

• ed14n
ElPaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:55:
Over mensen die opvallend vroeg uitvallen bij de Halve van Eindhoven; ASML deelt veel (gratis) kaartjes uit onder hun personeel. Laten we het er op houden dat het aanvoelt alsof er daar best een aantal van zijn die denken gratis dus doe maar! En daar niet bij denken, een halve is ver laat ik serieus trainen!

Ik zeg niet dat het enkel deze mensen zijn, maar het zou me niet verbazen als het er wel een flink aantal van zijn.

2 jaar geleden op de kwart mensen al 500 meter na de start zien wandelen, waarbij het er niet uit zag alsof ze run-walk-run gepland hadden..
Oké fair enough maar die gaan toch niet op 4min15 pace van start zou ik zeggen? Ik heb ook echt veel lui zien stoppen en of lopen. Ik heb niet echt een referentiekader of dat meer is dan normaal maar het viel me toch op.

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-12 20:29
Ik kan eventueel een kaartje overnemen voor de halve marathon van Amsterdam van iemand in wave 6 (>2h15), zelf verwacht ik ~1:30 te lopen. Twee vragen: is het hier makkelijk om mee te doen met een eerdere wave (volgens de site in ieder geval niet), en zo nee; is het een parcour waar je gemakkelijk kan inhalen?

Ik twijfel nog of ik hem wil starten aangezien mijn doel eigenlijk de zevenheuvelenloop is op 16 november, mensen daar nog advies over?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Don Juansen schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:29:
[...]
Vergeef het newbiegehalte met Edwards of Spanaus aannames, ik begrijp dat die blijkbaar geen hout snijden.
Respect dat je op basis van mijn post trouwens weet welke formule ik gebruikt heb _/-\o_ :+
Die formule is ook wel redelijk bekend. Ik gebruik die formule tegenwoordig gewoon andersom en sinds dit weekend ben ik dan ook weer 40 :P
[...]

Er zijn niet voor niets pacers voor de 5 uur, dat is gewoon een prima tijd en er zijn veel mensen die dat als doel hebben. Bedenk daarbij vooral dat je door de finish te halen al bij de top 1% zit die dat kan en ook doet.

[removed]

• redwing
ElPaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:55:

Dat verklaart degene die snel gaan wandelen of geblesseerd raken misschien, maar dat lijken me niet de mensen die echt onderuit gaan. En zeker de laatste 3km zag ik er toch veel op de grond liggen/zitten of zelfs onderuit gaan. Dat lijken me eerder de mensen die wel getraind hebben, maar toch net te hard aan het pushen zijn.

[removed]

• Hartloper
Jasperoo schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:21:
Maar ook nog een logistieke vraag. Waar kan de opvangende familie nou het beste staan na de finish ? Mooiste is natuurlijk zoals op elke Instagram finish filmpje dat je met de tranen in de ogen in de armen van je gezin valt vlak na passeren van de finishlijn.

Vorig jaar heb ik 20 minuten in de kou naar mijn vriendin gezocht, die in het stadion hoog op de tribune bleek te staan. Bellen ging niet vanwege geen bereik.

Buiten het stadion op het plein ligt voor de hand. Maar kun je vanaf de finish ook die tribune op komen? Dat heb ik vorig jaar niet gezien?

Andere tips zijn welkom!
Mijn familie zat ook op de tribune, ik zag ze wel. Je kan er niet bij. Je moet de “fuik” naar buiten volgen.

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Maarten2212 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:04:
Ik kan eventueel een kaartje overnemen voor de halve marathon van Amsterdam van iemand in wave 6 (>2h15), zelf verwacht ik ~1:30 te lopen. Twee vragen: is het hier makkelijk om mee te doen met een eerdere wave (volgens de site in ieder geval niet),
Niet specifiek voor de Amsterdam marathon, maar wel in het algemeen;

Als er startvakken zijn dan wordt hier meestal wel redelijk streng op gelet. Bij de CPC worden mensen weggestuurd / groepjes uit elkaar gehaald. En terecht ook wel natuurlijk.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Maarten2212 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:04:
Ik kan eventueel een kaartje overnemen voor de halve marathon van Amsterdam van iemand in wave 6 (>2h15), zelf verwacht ik ~1:30 te lopen. Twee vragen: is het hier makkelijk om mee te doen met een eerdere wave (volgens de site in ieder geval niet), en zo nee; is het een parcour waar je gemakkelijk kan inhalen?

Ik twijfel nog of ik hem wil starten aangezien mijn doel eigenlijk de zevenheuvelenloop is op 16 november, mensen daar nog advies over?
Vorig jaar (toen ik de halve marathon van amsterdam liep) werd er redelijk op gecontroleerd, zag desondanks wel wat mensen met andere kleuren toch in ons startvak verschijnen.
Eerste helft kan je redeiljk inhalen, 2e helft is wat lastiger, want en smaller maar ook de langzamere marathonlopers op het parcours.
En bij velen is niet bekend dat je in principe rechts loopt tijdens een wedstrijd.

• m-vw
  • Nu online

m-vw

Dus?

CaLeX schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Niet specifiek voor de Amsterdam marathon, maar wel in het algemeen;

Als er startvakken zijn dan wordt hier meestal wel redelijk streng op gelet. Bij de CPC worden mensen weggestuurd / groepjes uit elkaar gehaald. En terecht ook wel natuurlijk.
Inderdaad, in Antwerpen gaat het net zo. Later starten mag altijd.

• Roozzz
  • Nu online
Jasperoo schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:21:

Andere tips zijn welkom!
Je moet door de finish fuik naar buiten het stadion uit. Rechts, rechts en je kunt het stadion weer in op dezelfde wijze als het publiek. Tip van flip, spreek af bij een van de genummerde ingangen het stadion in.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 22:38
ThomH90 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:09:
Nog inhakend op de donkere dagen en lampjes.
Ik gebruik gewoon die van de hema (hebben meerdere sets voor de familie liggen)
- kunnen aan de hand van magneten heel makkelijk op je shirt gezet worden
- Geven bak met licht
- Makkelijk op te laden met USB-C
- Niet te duur
Zijn dat die magneetlampjes die eigenlijk gemaakt zijn voor de fiets? Prijs zo rond de 18 euro per lampje?

Ik zoek nog iets wat makkelijk op te doen is tijdens de donkere dagen. Kan ook iets zijn met klittenband voor om de armen. Als het maar groot genoeg is, want ik heb met mijn lengte van 2m03 geen standaard maatje :) :)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Juancho
  • Nu online
Mensen die hiermee bekend zijn: https://www.midwintermarathon.nl/ ? Inschrijving start zo dadelijk.

Nou vind ik Apeldoorn zelf niet zoveel aan maar is de run een beetje leuk? Een marathon komt voor mij te vroeg dus ik zat te denken aan de Decathlon 10EM van Apeldoorn (Mini-Marathon) of ook leuk (want ik zie die afstand eigenlijk nooit) de Hollander Techniek 25 van Apeldoorn (Asselronde) – 25 km – 11.45 uur. Die laatste is misschien wel een leuke test om eens te lopen. Rustig tempo, niet perse als een wedstrijd zien maar om de afstand in de benen en in het koppie te ervaren aangezien ik komende maanden tot de kerst wil proberen door te trainen tot max 30km LSD.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 14-10-2025 19:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Stefangrp
Juancho schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:05:
Mensen die hiermee bekend zijn: https://www.midwintermarathon.nl/ ? Inschrijving start zo dadelijk.

Nou vind ik Apeldoorn zelf niet zoveel aan maar is de run een beetje leuk? Een marathon komt voor mij te vroeg dus ik zat te denken aan de Decathlon 10EM van Apeldoorn (Mini-Marathon) of ook leuk (want ik zie die afstand eigenlijk nooit) de Hollander Techniek 25 van Apeldoorn (Asselronde) – 25 km – 11.45 uur. Die laatste is misschien wel een leuke test om eens te lopen. Rustig tempo, niet perse als een wedstrijd zien maar om de afstand in de benen en in het koppie te ervaren aangezien ik komende maanden tot de kerst wil proberen door te trainen tot max 30km LSD.
ja, 3x de Asselronde gelopen. Leuke run, beetje mid-sized. Goed georganiseerd, niet kneiterdruk, maar je loopt ook nooit alleen. Het parcours is erg mooi vind ik. Ook best wat hoogtemeters (220 ofzo) en die voel je wel, maar het laatste stuk is voornamelijk heuvelaf.
Met de pendelbus vanaf V/d Valk langs de A50 ook echt wel prima bereikbaar. 2x zo gedaan, nooit wachttijd ervaren.
Goede kans dat ik m komend jaar ook wel weer ga lopen!

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:12

MJVR

This rent is for space!

Asselronde 25 km is een aanrader. Begin dit jaar gelopen en waarschijnlijk ben ik er weer bij in 2026. Mooi parcours met wel wat hoogtemeters maar zoals eerder gezegd het laatste stuk loopt af. Is lekker binnenkomen met je snelste km op het eind.

2 x de helft

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:12

MJVR

This rent is for space!

Zondag haas gespeeld voor een kennis bij de Marathon van Eindhoven. Zelf al heel vaak de halve in Eindhoven gelopen maar dit was de eerste keer de hele daar. Opdracht was om hem onder de 3.30u binnen te brengen. Met een steady 4min50sec per kilometer op 3.26u over de finish dus opdracht voltooid. Ook weleens leuk om iemand te helpen aan een PR.

Ik heb zelf genoten en veel interactie met het publiek. De vele waterpunten om de 2,5km was top geregeld. Alleen rondom het station na de finish was het wel chaos.

2 x de helft

• Juancho
  • Nu online
Stefangrp schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:12:
[...]

ja, 3x de Asselronde gelopen. Leuke run, beetje mid-sized. Goed georganiseerd, niet kneiterdruk, maar je loopt ook nooit alleen. Het parcours is erg mooi vind ik. Ook best wat hoogtemeters (220 ofzo) en die voel je wel, maar het laatste stuk is voornamelijk heuvelaf.
Met de pendelbus vanaf V/d Valk langs de A50 ook echt wel prima bereikbaar. 2x zo gedaan, nooit wachttijd ervaren.
Goede kans dat ik m komend jaar ook wel weer ga lopen!
Moet je er al heel snel bij zijn als in vanavond of kan het ook weer richting einde jaar?

• ThomH90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:22
GAEvakYD schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:03:
[...]

Zijn dat die magneetlampjes die eigenlijk gemaakt zijn voor de fiets? Prijs zo rond de 18 euro per lampje?

Ik zoek nog iets wat makkelijk op te doen is tijdens de donkere dagen. Kan ook iets zijn met klittenband voor om de armen. Als het maar groot genoeg is, want ik heb met mijn lengte van 2m03 geen standaard maatje :) :)
Klopt inderdaad! Super handige lampjes

• Stefangrp
Juancho schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:47:
[...]

Moet je er al heel snel bij zijn als in vanavond of kan het ook weer richting einde jaar?
Voorheen had je wel effe de tijd. Geen idee hoe het dit jaar is, iedereen heeft tegenwoordig irritant veel fomo

• Hartloper
Ik was recent vrij negatief over de Vaporfly 4.
Bij mijn tweede loopje ermee viel nog steeds het gebrek aan de demping onder de hiel op. Wel stoorde ik er mij nu minder aan, op zich liep het niet onaangenaam.
Het had geregend en de grip op de natte stoep was goed, beter dan bij de vroegere versies van de Vaporfly.

• kiefty14
  • Laatst online: 18:44
Afgelopen zondag marathon Eindhoven gelopen. Dit was de 2e keer, eerste keer was 3 jaar geleden in 4:02. Veel weg moeten geven op het eind omdat mijn onderrug goed beurs was.

Deze keer gefinishd in 3:25!

Eerste paar km gingen moeizaam en kwam niet in ritme ( plan was rond de 4:50 per k te lopen), snel blaas geleegd tegen een boom en knop omgezet en ontspannen rond de 4:40 gaan lopen met een groepje en beetje kletsen over elkaars doelen. Bij km 30 kon ik de hark erbij gaan pakken en werd het zwaar. Bij km 32 viel mijn horloge uit en voelde de hamstrings goed en alle kracht ging uit de benen. Laatste paar km save naar de finish gedribbeld. Nu aan het onderzoeken hoe tot einde race beter geconditioneerd blijft zodat ik tempo hoog kan houden.

Doel voor dit jaar was onder de 3:45, gaande weg training deze bij gesteld dat onder de 3:30 ook wel haalbaar zou zijn. Gemiddeld 2 /3x per week getraind voor het lopen waarbij veel interval en tempo lopen. Hiernaast nog aantal keer in de week fullbody krachttraining. Merk sinds ik krachttraining erbij doe het lopen op tempo stukken makkelijker lijkt te gaan.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:47

uFx

redwing schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:35:
Het viel me in Eindhoven trouwens wel op dat er de laatste kilometers veel lopers onderuit lagen en er reden ook verschillende ambulances die met sirene aankwamen. Zelfs nog eentje opgevangen die naast me onderuit aan het gaan was (naast een EHBO'er dus nadat ie zat gelijk weer doorgelopen)
Blijkbaar toch net te warm voor diverse lopers:

https://www.omroepbrabant...-mannen-met-hitteberoerte

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• m-vw
  • Nu online

m-vw

Dus?

Gelijk een vooroordeel in de groep gooien:
Ben benieuwd wat het profiel was van de mensen die niet goed geworden zijn. Naast dat het nu blijkbaar veel mannen waren.

Er verschijnen bij massa evenementen naar verhouding gewoon te veel niet/slecht getrainde mensen aan de start. Straks lasten ze het al bij 15C af.

[ Voor 3% gewijzigd door m-vw op 15-10-2025 07:28 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49
Ugh, ik heb voor komend weekend de amsterdam marathon staan... Doel was een sub 3 maar niet helemaal volle bak. Ben alleen maandag positief getest op corona! Begon zaterdagnacht met wat gesnotter en gewoon licht verkouden, hoorde van iemand dat hij positief getest was en ja hoor... zelfde.

Voel me nu al bijna weer helemaal ok, maar zit erg in dubio mbt zondag. Niet zozeer mbt mezelf, zou hem zelfs vandaag al kunnen lopen, maar meer qua wat het juiste is om te doen. Besmettelijkheid zou tegen die tijd eigenlijk geen ding meer moeten zijn, maar toch. Ugh...

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:42
m0ridin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:29:
Ugh, ik heb voor komend weekend de amsterdam marathon staan... Doel was een sub 3 maar niet helemaal volle bak. Ben alleen maandag positief getest op corona! Begon zaterdagnacht met wat gesnotter en gewoon licht verkouden, hoorde van iemand dat hij positief getest was en ja hoor... zelfde.

Voel me nu al bijna weer helemaal ok, maar zit erg in dubio mbt zondag. Niet zozeer mbt mezelf, zou hem zelfs vandaag al kunnen lopen, maar meer qua wat het juiste is om te doen. Besmettelijkheid zou tegen die tijd eigenlijk geen ding meer moeten zijn, maar toch. Ugh...
Gewoon lekker lopen niemand kijkt er nog naar om

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:55
m-vw schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:21:
[...]

Ben benieuwd wat het profiel was van de mensen die niet goed geworden zijn. Naast dat het nu blijkbaar veel mannen waren.
Zal het je verbazen wanneer het niet de ongetrainde yolo loper zou zijn?

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:07
Roadman schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:02:
[...]

Zal het je verbazen wanneer het niet de ongetrainde yolo loper zou zijn?
O-)
Tinusvolkel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:37:
Hier verliep mijn 1ste Marathon gisteren toch een beetje anders dan verwacht.

De eerste helft ging op zich nog prima, maar merkte dat ik dat tempo niet ging volhouden dus ben maar iets langzamer gaan lopen aangezien mijn hartslag veel te hoog was...

En dan word je opeens wakker op de grond bij een drankpost bij ongeveer 30km ;( . ik ben blijkbaar tegen een tentje aan gaan hangen en toen flauwgevallen en op de grond terecht gekomen, echter kan ik hier niks meer van herinneren...

Na een half uur op de grond gelegen te hebben waarbij het medisch personeel mij goed in de gaten hield ben ik uiteindelijk met een ambulance naar een EHBO tent gebracht een klein stukje verder.

Daar ben ik zowat de hele middag geweest en heb daar via infuus vocht en suiker binnen gekregen.

Verder heb ik daar denk ik de ergste pijn ooit gehad want kreeg behoorlijke kramp in mijn kuiten.
Mijn kuiten waren een paar uur na de marathon nog bezig met lopen (volgens een masseuse) want ze bleven maar door bewegen.

Maar gelukkig gaat het nu allemaal wel weer prima (doe natuurlijk nog rustig aan) en heb op wat spierpijn in mijn kuiten na nergens last van.

Waarschijnlijk heeft de warmte / luchtvochtigheid mij gekild want het was (volgens de EHBO post) verraderlijk warm, en misschien zat er ook al een klein griepje dwars aangezien ik in mijn laatste loopjes niet helemaal lekker in de flow kwam, maar ik dacht dit zullen de zenuwen wel zijn.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:32
ed14n schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:48:
[...]

Oké fair enough maar die gaan toch niet op 4min15 pace van start zou ik zeggen? Ik heb ook echt veel lui zien stoppen en of lopen. Ik heb niet echt een referentiekader of dat meer is dan normaal maar het viel me toch op.
Juist die, anderen kunnen/doen het, dus ik kan dat vast ook. En heel veel mensen kunnen dat ook. Alleen de hoeveelheid mensen die dat langere tijd kan is redelijk beperkt, maar dat merk je de eerste 100 meter niet :+

WoT stats

• m0ridin
Davem3 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:58:
[...]

Gewoon lekker lopen niemand kijkt er nog naar om
Hehe, nou ja... ik dus wel blijkbaar ;) (Helaas ook door ervaringen in mijn directe omgeving).

Maar even rondgezocht en de consensus lijkt 'minstens 5 dagen na eerste ziektedag en tenminste 24u symtpoomvrij' te zijn voor je niet meer besmettelijk bent. Aangezien ik me nu eigenlijk al best weer ok voel, maar nog licht een verstopte neus enzo, vermoed ik dat ik morgen wel weer goed zit en het dan wel zou kunnen...

Nou ja, eerst sowieso maar herstellen. Ben wel van plan vandaag even een klein rondje rustig te hobbelen, ook maar eens zien hoe dat gaat.

• redwing
m-vw schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:21:
[...]

Er verschijnen bij massa evenementen naar verhouding gewoon te veel niet/slecht getrainde mensen aan de start. Straks lasten ze het al bij 15C af.
Aangezien ik de meeste bij de laatste kilometers (n=8 of zo) zag liggen en je dan dus al minstens 18km hebt gehad, denk ik dat het wel meevalt met dat profiel. Als je echt slecht getraind aan de start staat, kom je niet binnen de 1:50 uur aan de 18-20 km. Ik verwacht dan ook dat het vooral een gevolg is van net te veel willen en niet zozeer slechte training.

[removed]

• redwing
m0ridin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Hehe, nou ja... ik dus wel blijkbaar ;) (Helaas ook door ervaringen in mijn directe omgeving).

Maar even rondgezocht en de consensus lijkt 'minstens 5 dagen na eerste ziektedag en tenminste 24u symtpoomvrij' te zijn voor je niet meer besmettelijk bent. Aangezien ik me nu eigenlijk al best weer ok voel, maar nog licht een verstopte neus enzo, vermoed ik dat ik morgen wel weer goed zit en het dan wel zou kunnen...

Nou ja, eerst sowieso maar herstellen. Ben wel van plan vandaag even een klein rondje rustig te hobbelen, ook maar eens zien hoe dat gaat.
Ik zou vooral kijken of het voor jezelf gaat. Besmettelijkheid is intussen al heel laag, en je zit ook nog eens in de buitenlucht. Als je echt continue aan het hoesten/niezen bent is het wat anders, maar als je je verder goed voelt zou ik me er vooral niet meer druk om maken.

[removed]

• Stefangrp
gewoon voorop gaan lopen !

• m0ridin
Of achteraan en achteruit, think outside the box ;)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Waarom test je dan ook? 😂🤷🏼

Ignorance is bliss?

• m0ridin
Secsytime schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:11:
Waarom test je dan ook? 😂🤷🏼

Ignorance is bliss?
Nouja... Omdat ik toch een beetje voorzichtig wil zijn, helemaal icm een oudere moeder van halverwege de 80 ;)

• Davem3
m0ridin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:14:
[...]

Nouja... Omdat ik toch een beetje voorzichtig wil zijn, helemaal icm een oudere moeder van halverwege de 80 ;)
Voor je naasten snap ik het maar de buitenwereld
De buitenwereld denkt ook niet aan jou anders had je het nu niet gehad

• Stefangrp
m0ridin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Of achteraan en achteruit, think outside the box ;)
je komt vanzelf wel achteraan als je achteruit gaat lopen. Wel goed idee

• m0ridin
Davem3 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

Voor je naasten snap ik het maar de buitenwereld
De buitenwereld denkt ook niet aan jou anders had je het nu niet gehad
Sorry hoor, maar fijne instelling... Dat anderen asociaal zijn betekent niet dat ik dat ook maar moet zijn.

Hoe dan ook, ik wist het ook pas later en heb in die tussentijd ook mensen kunnen besmetten net zoals die persoon dat bij mij had. Is en was geen kwestie van 'geen rekening houden met anderen'.

Nu doe ik dat wel, wil gewoon een bewuste en weloverwogen keuze maken... Waar ondertussen de tendens lijkt te zijn dat het inderdaad prima kan als ik dan weer compleet fit ben en niet loop te snotteren (en vertrouw er wel op dat dat goedf gaat komen).

Nu dus al aardig hersteld en net even een rondje van een 8km gedaan, voelde dat ik nog niet helemaal fit ben maar ging eigenlijk best prima.

• redwing
m0ridin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:14:
[...]

Maar je hoeft toch niet bang te zijn dat je zo iemand tegenkomt tijdens het hardlopen ;)

[removed]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vind het niet per se asociaal ofzo. Als je echt ziek bent ga je toch niet naar buiten.

Ga echt niet binnen blijven zitten bij elk snotneusje, met kleine kinderen kom je dan nooit meer buiten ;)

• kwakke01

kwakke01

Stefangrp schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:37:
[...]

je komt vanzelf wel achteraan als je achteruit gaat lopen. Wel goed idee
hé, daar loop ik al, en ik heb wss alle adem nodig die ik kan vinden...

Dusseh, óf je loopt vóór me (dan kan je me mooi uit de wind houden), óf ernaast, want die felbegeerde laatste plaats geef ik niet zomaar op. :+

Maandag nog even een 8km gelopen; bedoeling was om dat rustig te doen, maar daarin heb ik redelijk gefaald. normaal probeer ik m'n hartslag onder de 140 te houden en dan loop ik een tempo van 7 m/km wat ik in principe een marathon vol zou moeten kunnen houden. dat ging maandag dus niet. had al een aantal dagen niet gelopen dus was beter uitgerust dan anders. had er zin an en besloot eens te kijken wat er in het vat zat... eerste 3 km binnen de 16 minuten afgewerkt, toen m' n hartslag weer laten zakken tot onder de 140 om vervolgens iets rustiger door te lopen tot de 5km. wederom hartslag laten zakken tot onder de 140 om vervolgens de laatste 3km het tempo steeds weer iets te verhogen. uiteindelijk gemiddeld op 6:08/km uitgekomen maar met name de eerste 3km verbaasden me;heb sinds ik weer begonnen ben met lopen niet zo dicht tegen de 5m/km aangezeten, dus de duurlopen doen hun werk langzaam maar gestaag :)

[ Voor 0% gewijzigd door kwakke01 op 15-10-2025 13:22 . Reden: @kwakke01: Voordeel van 7km/m is dat je dat maar 6 minuten vol hoeft te houden :+ ]

• m0ridin
@redwin: Haha, fair point.

@Secsytime: Nee, bedoelde meer wat betreft "anderen houden geen rekening met jou dus hoef jij dat ook niet met anderen te doen". Net zoals anderen hun shit op de grond gooien, betekent niet dat ik dat ook maar doe...

@kwakke01: Voordeel van 7km/m is dat je dat maar 6 minuten vol hoeft te houden :+

Maar nee, ik zal zeker niet gek doen... Als ik uberhaupt nog ergens last van heb doe ik het sowieso niet. Zoals ik het nu inschat zal ik morgen eigenlijk al weer ok zijn en dan vertrouw ik het eigenlijk wel allemaal.

Ach, beter er wat teveel over nadenken dan te weinig denk ik dan maar ;)

*Edit

Hmmm, werkt iemand aanhalen met '@' niet meer?

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 15-10-2025 11:50 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 22:14

Nooit van gehoord :+

Zonder gekheid: Ik woon in Apeldoorn, dus voor mij is dit eigenlijk wel een verplicht nummertje ieder jaar :)
De Asselronde wordt ook wel veel als training gebruikt door lopers die bijvoorbeeld in april de marathon in Rotterdam of Enschede willen lopen. Past prima in het schema!
Het parcours van alle afstanden is prachtig, maar verwacht wel wat hoogtemetertjes. Het zijn geen Posbank klimmetjes ofzo, maar glooiend is het zeker te noemen.

Ik heb me gisteren ingeschreven voor de 10 EM trouwens.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:09:
[...]

Zonder gekheid: Ik woon in Apeldoorn, dus voor mij is dit eigenlijk wel een verplicht nummertje ieder jaar :)
De Asselronde wordt ook wel veel als training gebruikt door lopers die bijvoorbeeld in april de marathon in Rotterdam of Enschede willen lopen. Past prima in het schema!
Het parcours van alle afstanden is prachtig, maar verwacht wel wat hoogtemetertjes. Het zijn geen Posbank klimmetjes ofzo, maar glooiend is het zeker te noemen.

Wat is de mooiste van alle afstanden?

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-12 11:05
[...]

Ik baal er stiekem van dat ik niet kan dit jaar (weekend in de sneeuw met vrienden is ook geen straf).
Vorig jaar met veel plezier de 10EM gelopen, waarbij een negatieve split echt heerlijk uitpakt - 1e 8km omhoog en 2e 8km omlaag. Ook een leuke vibe met veel publiek en mooie omgeving.

In 2027 staat de Asselronde alvast met potlood in de agenda. :)

PS Na de halve van zondag alweer zin in een loop, dus ik denk dat ik me inschrijf voor de 15km Dalli run op 25 oktober - thuiswedstrijdje.

[ Voor 6% gewijzigd door Don Juansen op 15-10-2025 15:51 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 22:14
Secsytime schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:22:
[...]

Wat is de mooiste van alle afstanden?
Dan zet ik de Asselronde (25km) toch op nummer 1.

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

InZane schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:36:
[...]

Dan zet ik de Asselronde (25km) toch op nummer 1.
Stond bij mij nog op de misschien lijst, maar kreeg zojuist van een collega een code van de sponsor waarmee ik gratis mee kon doen. Dus dan is de keuze wat makkelijker gemaakt *O*

offtopic:

• ed14n
Oké, het kriebelt dus alweer na afgelopen zondag. Vandaag alweer m'n eerst stukje gelopen op het gemakje. Toen dacht ik: wat zouden leuke evenementen zijn om nog aan mee te doen nu? Ik denk dat ik volgend jaar weer de halve marathon van Eindhoven wil doen, maar misschien nog 2-3 andere halve marathons tussendoor. Wat zou een mooie planning zijn?

Iets in december/januari?
CPC in maart?
Iets in juni/juli?

Ben een beetje zoekende. Misschien 10km / 10em? Misschien aansluiten bij atletiekvereniging voor baantraining? Hele marathon vind ik voorlopig een beetje te ver. Ik weet het allemaal nog niet zo haha.

[ Voor 25% gewijzigd door ed14n op 15-10-2025 16:17 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Mocht iemand intresse hebben om een ticket voor de zevenheuvelen loop over te nemen dan heb ik die in de aanbieding. Stuur dan maar een DM :)

• Hartloper
Het zijn allemaal gezonde mensen aan de start, zeker in jouw vak. Voor die mensen is de huidige Covid ongevaarlijk. Dus zonder schuldgevoel in het startvak !

• ed14n
Hartloper schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Het zijn allemaal gezonde mensen aan de start, zeker in jouw vak. Voor die mensen is de huidige Covid ongevaarlijk. Dus zonder schuldgevoel in het startvak !
Plus het is buiten. Gewoon lekker gaan! Ik zou me meer zorgen maken over eigen fysieke toestand. Zo'n virusje zal je hoogstwaarschijnlijk toch wel voelen.

• Davem3
m0ridin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

Sorry hoor, maar fijne instelling... Dat anderen asociaal zijn betekent niet dat ik dat ook maar moet zijn.

Hoe dan ook, ik wist het ook pas later en heb in die tussentijd ook mensen kunnen besmetten net zoals die persoon dat bij mij had. Is en was geen kwestie van 'geen rekening houden met anderen'.

Nu doe ik dat wel, wil gewoon een bewuste en weloverwogen keuze maken... Waar ondertussen de tendens lijkt te zijn dat het inderdaad prima kan als ik dan weer compleet fit ben en niet loop te snotteren (en vertrouw er wel op dat dat goedf gaat komen).

Nu dus al aardig hersteld en net even een rondje van een 8km gedaan, voelde dat ik nog niet helemaal fit ben maar ging eigenlijk best prima.
Denk dat nu een beetje uit verband is getrokken

Geld niet voor alles natuurlijk
Met wat ik schreef naar puur over de verkoudheid

Jij bent nu gewoon verkouden (daar valt nu corona ook onder)
Mensen blijven niet thuis voor een verkouden
Dus waarom jij wel ?

Ik werk zelf altijd bij klanten thuis en mensen bellen in de corona tijd niet af dat ik niet hoefde te komen
Net zo als nu als ze ziek zijn of als het nu griep of verkouden of waterpokken word niet over gesproken
Net een paar dagen voor dat ik een marathon moet lopen of zo
Nu snap je ook waarom ik zeg

Mensen die jij treft op een evenement zijn fit en gezond
Die er wel tegen kunnen
Mensen die er erg veel gevaar lopen zul je daar niet zien die beschermen hun zelf

Enige wat wij kunnen doen is rekenen met niet fitte en gezond in je naaste omgeving houden al geeft dat totaal geen garantie

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Davem3 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:25:
[...]

Denk dat nu een beetje uit verband is getrokken

Geld niet voor alles natuurlijk
Met wat ik schreef naar puur over de verkoudheid

Jij bent nu gewoon verkouden (daar valt nu corona ook onder)
Mensen blijven niet thuis voor een verkouden
Dus waarom jij wel ?

Ik werk zelf altijd bij klanten thuis en mensen bellen in de corona tijd niet af dat ik niet hoefde te komen
Net zo als nu als ze ziek zijn of als het nu griep of verkouden of waterpokken word niet over gesproken
Net een paar dagen voor dat ik een marathon moet lopen of zo
Nu snap je ook waarom ik zeg

Mensen die jij treft op een evenement zijn fit en gezond
Die er wel tegen kunnen
Mensen die er erg veel gevaar lopen zul je daar niet zien die beschermen hun zelf

Enige wat wij kunnen doen is rekenen met niet fitte en gezond in je naaste omgeving houden al geeft dat totaal geen garantie
Hoe kom je erbij dat Corona nu vergelijkbaar is met gewoon verkouden? Het is volgens mij eerder te vergelijken met griep nu. Je kan er een prik voor krijgen net als griep, je kan er echt een aantal dagen plat voor moeten net als griep.

Voor griep blijven mensen ook meestal thuis.

Dat gezegd hebbende, als hij zich OK voelt gas erop ;)

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:10
Ik zou ook gewoon gaan hoor, maar om nou te zeggen dat marathonners sterk en krachtig over de finish komen met een weerstand waar je u tegen zegt is niet helemaal zoals ik dat ervaar 😵‍💫

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Is dit het corona topic?

• Hartloper
OK, de laatste training zit erop.
Gisteren nog 9 km met 2x2 km marathontempo, vandaag 4 km rustig gevolgd door 2 km marathontempo met mijn nieuwe marathonschoenen die ik "vers" wil houden.
Mooi aan het taperen met een week van > 70km, dan een week van 60km, vorige week 50km, en deze week dus amper 15km.
We zullen zien. Marathontempo voelt niet makkelijk, maar er is een verschil tussen marathontempo lopen op de wedstrijd of na een werkdag (en met een lichte neusverkoudheid - ik heb me maar niet getest ;) ).
De kuiten zijn wat vermoeid maar mits een dag of 3 niet hardlopen hoop ik op frisse benen zondag in Antwerpen. Het weer is ideaal, 8 graden en bewolkt, hopelijk blijft het droog.

@XyS jij bent zo hard in sub-3 vorm, daar moet je toch echt voor gaan !
@m0ridin het is toch de laatste week, zelfs als je bijna niks meer loopt maakt het geen verschil, en er is nog genoeg tijd om te herstellen van je virale infectie.

[ Voor 14% gewijzigd door Hartloper op 15-10-2025 20:49 ]

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25

XyS

0.o.O

Taper madness. Elke dag een ander fantoom pijntje.

Net ff vaporfly 3 getest, was aan het vliegen. Moet me inhouden anders loop ik zo 4:05. Denk taper icm met dit weer, en zondag wordt het nog kouder oOo

Beterschap @m0ridin, hopelijk gaat het snel beter en is het gewoon een nette taper.

Edit: mijn taper is 84, 71 en deze week ~41, benen voelen al een week hersteld. Afgelopen tijd werden ze flink onrustig tijdens het slapen, beetje tintelen enzo. Sowieso heb ik nu al paar maanden dat ik zo nu en dan half hardlopend ik bed lig en ze zomaar aan moet spannen en los moet schudden ofzo :+

Ja ik ga ervoor @Hartloper
Doelen
A: <3:00
B: <3:05
C: PR (3:19)
D: overleven en alsnog genieten

[ Voor 40% gewijzigd door XyS op 15-10-2025 20:56 ]

• m0ridin
Thanks voor de input allemaal! En deze week maakt qua voorbereiding inderdaad niet uit, maar niet omdat de rest zo goed zit ;) Heb me niet speciaal voorbereid en ga ook niet met een enorm strak doel, sub 3 en dat zou wel moeten kunnen ondanks dat ik niet goed heb getrained (wel 2x 45k met 2000 en 3000hm in mei en september) maar de basis zou op zich goed moeten zitten.

Ik ga er gewoon vanuit dat ik morgen of uiterlijk overmorgen weer helemaal fit ben en dan moet het goed zijn. Mocht ik uberhaupt nog klachten hebben of me niet top voelen dan skip ik hem sowieso.

Aan de rest, ook allemaal succes met de doelen!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

XyS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:46:
Taper madness. Elke dag een ander fantoom pijntje.
Haha dit vooral ja..

• Stefangrp
Die heb ik dan weer niet!
Maar aan de spanning te merken komt de dag wel dichterbij :)
Pacing plan gemaakt, alles voorbereid.. Het is nu vooral dagen aftellen..

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Infinchible

Woef!

[...]

Ik woon zelf in Zutphen, dus ook lekker dichtbij. Voor mij zit hij inderdaad mooi in de voorbereiding voor Enschede en dus meteen ingeschreven voor de 25km, net als dit jaar. Al was ik dit jaar te laat, maar kon hem mooi overnemen van een medeloper bij de AV.
Daarnaast ben ik dit jaar ook 1 van de 'gezichten' van de 10EM zie ik op de site (rood shirt) :+ , toch altijd wel grappig. Die foto heeft ook in het lokale suffertje gestaan in Apeldoorn en Zutphen. Was dus wel tijdens de 25km, niet de 10EM.

Vorig jaar gelopen in net onder de 1.36, hopelijk kan ik deze winter wat beter doortrainen en dan nog een klein stukje sneller. Maar het is zeker een mooie loop, met mooie brede wegen waar je over loopt. Af en toe wel wat klimmen, maar laatste paar kilometer lekker downhill doorknallen. :)

Enschede wordt de eerste marathon van mij in mijn '2e loopleven', de laatste 42+km was in 2017, 8.5 jaar geleden tijdens de 100km Trail des Fantomes. Hopelijk daar ook ooit weer aan de start met zo'n afstand. :+

Voor dit weekend iedereen succes tijdens Amsterdam en Antwerpen _/-\o_ Zet hem op en tot nu toe zien de omstandigheden er goed uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Infinchible op 15-10-2025 21:25 ]

• Stefangrp
Stefangrp schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:14:
Die heb ik dan weer niet!
Maar aan de spanning te merken komt de dag wel dichterbij :)
Pacing plan gemaakt, alles voorbereid.. Het is nu vooral dagen aftellen..
correctie. toch wel :) :P
Pijntje aan de zijkant van mijn been, ter hoogte van de kuit (zit daar uberhaupt een spier). Dit slaat nergens op haha _O-

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RvdmJzShdvdZJVIYX3AVQCmBCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfG6MTFXxgZ43Yxbrcx15BAB.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren een beetje een vreemd moment tijdens hardlopen. Het leek wel of mijn hartslag niet omhoog ging en toen plotseling ineens omhoog schoot terwijl ik geen extra inspanning leverde. Vanaf dat punt bleef hij ook hoog. Had meer het gevoel dat het horloge (Forerunner 165) niet accuraat was.

Iemand dit vaker gehad?

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:01

L23

Kaasdipje schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:54:
[Afbeelding]

Gisteren een beetje een vreemd moment tijdens hardlopen. Het leek wel of mijn hartslag niet omhoog ging en toen plotseling ineens omhoog schoot terwijl ik geen extra inspanning leverde. Vanaf dat punt bleef hij ook hoog. Had meer het gevoel dat het horloge (Forerunner 165) niet accuraat was.

Iemand dit vaker gehad?
Hoe ziet je cadans (aantal stappen per minuut) er uit? Zit die in de buurt van de hartslag?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:49

charrel

Cortisol4life..

Kaasdipje schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:54:
[Afbeelding]

Iemand dit vaker gehad?
Ja, regelmatig. Zag dit vooral terugkomen toen mijn pacemaker niet goed ingeregeld was :+ Heb je die niet : daarvoor gebeurde het ook regelmatig bij genoemde cadans lock en dan vooral bij kou. Dan ging mijn hartslag vaak omhoog op mijn horloge als mijn passen veel lager waren door bv. een hekje op te doen.

• Slickk
Superschoenen deal alert:
  • Adidas Adizero adios Pro 4 voor €175
  • Nike Vaporfly 4 voor €156
Bij Misterrunning. Je moet wel een account aanmaken en wat gegevens invullen om die prijzen te kunnen zien en voor die prijs te bestellen. Is betrouwbare partij, tenminste, 1x wat besteld en kwam prima aan.

• jvang
  • Laatst online: 21-10 00:38
Nu de teleurstelling van de loting voor Rotterdam wat begint te slijten op zoek naar een andere marathon. Het liefste voor 12 april zodat we daar hopelijk minder gefrustreerd langs de kant staan.

Nu zag ik heuvelland marathon. Uiteraard heel wat anders maar ziet er wel erg mooi uit in Zuid Limburg. Heeft iemand ervaring met deze loop en organisatie?

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Infinchible

Woef!

jvang schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:31:
Nu de teleurstelling van de loting voor Rotterdam wat begint te slijten op zoek naar een andere marathon. Het liefste voor 12 april zodat we daar hopelijk minder gefrustreerd langs de kant staan.

Nu zag ik heuvelland marathon. Uiteraard heel wat anders maar ziet er wel erg mooi uit in Zuid Limburg. Heeft iemand ervaring met deze loop en organisatie?
Heuvelland marathon ken ik verder niet, maar je zou ook kunnen kijken naar marathon Enschede.
https://www.enschedemarathon.nl/

Deze is ook op 12 april en heb ik zelf ook in plaats van Rotterdam.
Ik denk voor een 'snelle' tijd dat je beter naar Enschede kan, ga je meer voor de omgeving en de uitdaging kan je beter naar Zuid Limburg, deze heeft ook nog even bijna 1000 hoogtemeters. :D

• m0ridin
Slickk schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:50:
Superschoenen deal alert:
  • Adidas Adizero adios Pro 4 voor €175
  • Nike Vaporfly 4 voor €156
Bij Misterrunning. Je moet wel een account aanmaken en wat gegevens invullen om die prijzen te kunnen zien en voor die prijs te bestellen. Is betrouwbare partij, tenminste, 1x wat besteld en kwam prima aan.
Thanks, erg verleidelijk... Op zich wel heel benieuwd naar de vaporfly 4 maar vind het wel erg jammer dat ze maar een zeer beperkt aantal kms meegaan. Wat dat betreft is de adios pro 4 interessanter...

Ben bang dat ik zeer binnenkort wat ga bestellen daar ;)

• Kaasdipje
charrel schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:39:
[...]

Ja, regelmatig. Zag dit vooral terugkomen toen mijn pacemaker niet goed ingeregeld was :+ Heb je die niet : daarvoor gebeurde het ook regelmatig bij genoemde cadans lock en dan vooral bij kou. Dan ging mijn hartslag vaak omhoog op mijn horloge als mijn passen veel lager waren door bv. een hekje op te doen.
L23 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Hoe ziet je cadans (aantal stappen per minuut) er uit? Zit die in de buurt van de hartslag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-kRiMz2K2iB7GkHg51hyAkRfr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BYrKNlMdDwhgIJEjvV8gvGYa.png?f=fotoalbum_large

Lijkt niet heel erg uit de maat te schieten.

Ik heb geen pacemaker, voor zover ik weet :+

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:01

L23

@Kaasdipje Ik begrijp niet helemaal hoe ik de grafiek moet lezen gezien de y-as, maar bij mij zit de hartslag (bpm) en cadans (spm) erg bij elkaar in de buurt bij snelle rondjes. Zit dan bijvoorbeeld in de buurt van 170 bpm/spm en daar raakt het dan volgens mij wel van in de war.

• Kaasdipje
L23 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:41:
@Kaasdipje Ik begrijp niet helemaal hoe ik de grafiek moet lezen gezien de y-as, maar bij mij zit de hartslag (bpm) en cadans (spm) erg bij elkaar in de buurt bij snelle rondjes. Zit dan bijvoorbeeld in de buurt van 170 bpm/spm en daar raakt het dan volgens mij wel van in de war.
Mijn hartslag schiet eigenlijk van 140 naar 180, waar mijn cadans eigenlijk de hele tijd 154/156 is. Het is niet alleen de grafiek want ik merkte het ook tijdens het rennen op dat hij ineens omhoog schoot.

https://www.strava.com/activities/16149913583

Link voor controle

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
jvang schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:31:

Heuvelland marathon is (deels) over onverharde trails, die ook goed modderig kunnen zijn. Verder heeft ie nogal wat hoogte meters waarbij het ene jaar zwaarder is dan het andere omdat het de ene keer van Vaals naar Maarsticht gaat en jaar erop dan de andere kant op.

2026 is een Vaals => Maastricht jaar, dus niet de zwaarste editie, maar wel echt wat anders dan een marathon over asfalt.

Zelf heb ik de heuvelland marathon nooit gedaan, ga dit jaar wel voor de 2e keer de Alfa Bear Trail doen van dezelfde organisator. Daar zat vorig jaar in de 24km, naast alle trails door de heuvels, ook een helling in waar je zelf je weg omhoog moest zoeken.

• m0ridin
Kaasdipje schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:03:
[...]

Mijn hartslag schiet eigenlijk van 140 naar 180, waar mijn cadans eigenlijk de hele tijd 154/156 is. Het is niet alleen de grafiek want ik merkte het ook tijdens het rennen op dat hij ineens omhoog schoot.

https://www.strava.com/activities/16149913583

Link voor controle
Eerst zeg je dat je het gevoel had dat je horloge niet accuraat was en nu merkte je dat hij ineens omhoog schoot? (Of heb je het dan niet zozeer over je hartslag maar over de waarde op het horloge).

Hoe dan ook, tja... OHR via pols is niet super stabiel en betrouwbaar. KAN goed werken voor sommigen, maar ook op random momenten gek doen... Daarom loop ik altijd met band (om bovenarm) tegenwoordig.

Bij steady runs was het 90% betrouwbaar, maar die 10% as genoeg om me alsnog goed te ergeren. Verschilt ook nog eens per persoon hoe goed en consistent het werkt, helaas inherent aan (deze implementatie van?) de techniek.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Jeetje, het is geen 2020 meer toch? :{
Als je jezelf goed voelt zou ik gewoon lekker gaan, maar corona/griep/verkoudheid kan er wel redelijk inhakken qua conditie. Dus zou van te voren nog even een testloopje doen om te zien hoe het daarmee zit.

Wat zegt je HRV?

Over een dikke 2 weken de Berenloop (HM) doen. Week erna de Devils Trail op Schier.
Hoop dat het weer tegen die tijd weer wat beter is, maar als ik het weerbericht mag geloven is het echt herfstweer. Ach.... hoort erbij zeggen we dan maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 16-10-2025 15:43 ]

Twitter

Pagina: 1 ... 401 ... 416 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.