Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:26

Secsytime

Automagisch

Juancho schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:16:
Ik ken merinowol, dat heb ik regelmatig aan bij lange wandelingen of hiken etc. Heel fijn idd!

Maar voor mij niet om in te hardlopen of tennissen. Dan draag ik liever de sportshirt materialen van Adidas of Nike. Nog even los van de prijzen overigens.
Ieder zen eigen, voor mij hangt het heel erg af van hoe dik de wol is (gram/m2) voor het gebruik.

Van Ortovox heb ik het beste hardloopshirt ooit (merino), heerlijk cool ook tijdens warme dagen. Daarnaast ook warm tijdens de koudere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vech
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:45
Secsytime schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Ieder zen eigen, voor mij hangt het heel erg af van hoe dik de wol is (gram/m2) voor het gebruik.

Van Ortovox heb ik het beste hardloopshirt ooit (merino), heerlijk cool ook tijdens warme dagen. Daarnaast ook warm tijdens de koudere.
Heb je een linkje? Ik heb nu een ‘standaard’ hardloopshirt maar dit lijkt me ook wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vech schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:27:
[...]

Heb je een linkje? Ik heb nu een ‘standaard’ hardloopshirt maar dit lijkt me ook wel wat..
Let wel N=1 :p

Dit is de nieuwste versie, ik draag hem al ~ 4 jaar met ~ 2000 km per jaar: https://www.ortovox.com/n...tec-fast-upward-t-shirt-m

Al begint die nu wel aan vervanging toe te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Juancho schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:17:
[...]

Juist! Maar dan wel echt een sportstof waarbij ik voorkeur heb voor Nike of Adidas. Maar die zijn lastig te vinden ;).
Even out of the box denkend, kan je niet gewoon een sportshirt met normale mouwen wat je lekker vind zitten. Daarvan de mouwen zelf of laten inkorten tot wat je zelf graag wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:54
master_JE schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

Even out of the box denkend, kan je niet gewoon een sportshirt met normale mouwen wat je lekker vind zitten. Daarvan de mouwen zelf of laten inkorten tot wat je zelf graag wil?
Ik zit er wel over na te denken om eerst eens m'n oudere sportshirts die ik normaal wellicht weg zou gooien eerst eens te laten knippen tot mouwloze tanktops. Kijken of dat werkt. Het gaat vaak maar om een paar keer per jaar dat ik dat wil dragen vanwege de hitte. Misschien wek de beste oplossing 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
Moest eerst donderdag 18km volgens mijn schema doen. Maar vanwege hoge bloeddruk moest ik die eind middag al meds halen. Dus ik denk, ik schuif hem door naar vrijdag. Rond 1700 vol goede moed begonnen. Maar hartslag zat echt boven maximale en ik kreeg er geen vat op. Uiteindelijk na 4km gestopt en in etappes terug gelopen, wel hard.

Vandaag mijn trainen opgepakt weer en nu ging het goed. Waar mijn streeftempo 5.45 is en moest zijn tijdens de 6x800 meter, zat ik standaard een halve minuut daaronder, zonder dat het me extra inspanning kostte en zonder gedonder met mijn hart.
Oftewel, was fijn vandaag. Uiteindelijk 9km gedaan, in een soort interval training

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-08 13:28
maartend schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:32:
Moest eerst donderdag 18km volgens mijn schema doen. Maar vanwege hoge bloeddruk moest ik die eind middag al meds halen. Dus ik denk, ik schuif hem door naar vrijdag. Rond 1700 vol goede moed begonnen. Maar hartslag zat echt boven maximale en ik kreeg er geen vat op.
Op zich hoef je je geen zorgen te maken over een hoge hartslag (uitzonderingen daargelaten). Kan ook door de medicatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 13:07
Secsytime schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:31:
[...]

Dit is de nieuwste versie, ik draag hem al ~ 4 jaar met ~ 2000 km per jaar: https://www.ortovox.com/n...tec-fast-upward-t-shirt-m

O die ogen wel als een goede aanvulling op mijn asics shirtjes.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
JorisV schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:44:
[...]

Op zich hoef je je geen zorgen te maken over een hoge hartslag (uitzonderingen daargelaten). Kan ook door de medicatie komen.
Weet ik, maar abnormaal hoog en niet lager kunnen krijgen is ook niet goed. Ik heb wel vaker even een piek de eerste paar honderd meter, maar daarna zakt het. Gisteren bijv ook. Vrijdag gebeurde dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

maartend schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:32:
Maar hartslag zat echt boven maximale en ik kreeg er geen vat op.
Welk maximale? En hoe meet je je hartslag? Op de pols of met een borstband?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:37
maartend schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:40:
[...]

Weet ik, maar abnormaal hoog en niet lager kunnen krijgen is ook niet goed. Ik heb wel vaker even een piek de eerste paar honderd meter, maar daarna zakt het. Gisteren bijv ook. Vrijdag gebeurde dat niet.
Hoe registreer je die hartslag. Horloge of band? En voel je fysiek ook dat je hart als een razende gaat of is het puur je klom die het aan geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53
Opzich wel een interessant topic om over na te denken. Stel er overkomt jou iets tijdens het hardlopen, hoe kunnen ze jou dan identificeren?

Ik heb momenteel niets bij dat mij zou kunnen identificeren, jullie?

https://www.runners.nl/ni...-politie-flinke-uitdaging

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
Gynnad schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:03:
Opzich wel een interessant topic om over na te denken. Stel er overkomt jou iets tijdens het hardlopen, hoe kunnen ze jou dan identificeren?

Is een van de standaard rotatie onderwerpen, in het verleden zijn diverse bandjes etc al aangedragen hiervoor. Weet even de naam niet meer.

Al moet ik zeggen dat ik dat ook nog niet geregeld heb. Ooit wel een QR code op horloge gehad met visite kaartje info maar ik twijfel of daar wel naar gekeken wordt.

[edit]
Even terug gezocht, was in 2021 en ging toen om RoadID: https://www.roadid.com/pages/choose-your-sport-band

[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 18-08-2025 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 27-08 13:47

The Third Man

The Third Jellyfish

@Gynnad ik heb m’n telefoon bij me met ICE contacten dus die hebben ze dan zo te pakken. En ik kan me zo voorstellen dan Garmin misschien ook wil meewerken als ik alleen mijn horloge omheb, maar dat kost ze wellicht wel dagen tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
The Third Man schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:16:
@Gynnad ik heb m’n telefoon bij me met ICE contacten dus die hebben ze dan zo te pakken. En ik kan me zo voorstellen dan Garmin misschien ook wil meewerken als ik alleen mijn horloge omheb, maar dat kost ze wellicht wel dagen tijd.
Ik denk dat het ook handig kan zijn om iemands medische geschiedenis te kunnen raadplegen in geval van nood. Dan wil je denk ik niet langs die Garmin hoepels.

Als iedereen gewoon zijn BSN als streepjescode op twee of drie plekken tatoeëert . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:31:
[...]

Hoe zitten deze op gebied van jeuk/schade aan de tepels? Ik heb paar hele fijne shirts van Decathlon en wat oudere nike shirts die echt top zijn en 0 last van, zelfs niet bij regen. Kocht laatst een Adidas shirtje uit de Adizero lijn, na 1 loopje gelijk last van schuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sander schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:23:
[...]

Hoe zitten deze op gebied van jeuk/schade aan de tepels? Ik heb paar hele fijne shirts van Decathlon en wat oudere nike shirts die echt top zijn en 0 last van, zelfs niet bij regen. Kocht laatst een Adidas shirtje uit de Adizero lijn, na 1 loopje gelijk last van schuren...
Nog nooit last van gehad..

Polyester shirts zijn veel stugger en dikker (de vezel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb de Parkrun app op mijn Garmin horloge (streepjescode incl mijn volledige naam en telefoonnummer van mijn vrouw).

1x naar beneden swipen en je bent er..

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 18-08-2025 17:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:47
Shinji schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:14:
[...]

Is een van de standaard rotatie onderwerpen, in het verleden zijn diverse bandjes etc al aangedragen hiervoor. Weet even de naam niet meer.

Al moet ik zeggen dat ik dat ook nog niet geregeld heb. Ooit wel een QR code op horloge gehad met visite kaartje info maar ik twijfel of daar wel naar gekeken wordt.

[edit]
Even terug gezocht, was in 2021 en ging toen om RoadID: https://www.roadid.com/pages/choose-your-sport-band
RoadID hier... via de site kan men je medische historie zien (voor zover je die zelf invult). Ik moet nu wel even een nieuwe gaan aanvragen, want het elastiekje is een beetje slap geworden waardoor hij nu een beetje teveel aan min horloge bungelt :)
is wel een abonnementsvorm want aan een eenmalige uitgave verdienen ze niets :) maar dat is niet verplicht. Je hoeft dit dus ook niet af te sluiten aangezien op je ID de ICE contactgegevens staan en die mensen kunnen (neem ik aan) ook je medische historie doorgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Wyke schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:46:
[...]

RoadID hier... via de site kan men je medische historie zien (voor zover je die zelf invult). Ik moet nu wel even een nieuwe gaan aanvragen, want het elastiekje is een beetje slap geworden waardoor hij nu een beetje teveel aan min horloge bungelt :)
is wel een abonnementsvorm want aan een eenmalige uitgave verdienen ze niets :) maar dat is niet verplicht. Je hoeft dit dus ook niet af te sluiten aangezien op je ID de ICE contactgegevens staan en die mensen kunnen (neem ik aan) ook je medische historie doorgeven.
Ik gebruik zelf een RoadID zonder abonnement. Op de tag staat:
- Mijn volledige naam
- Geboortedatum
- Telefoonnummer van mijn partner
- Bloedgroep
- Medicatie

Voor iedereen direct te lezen, zonder in te loggen op een online omgeving. Ook handig tijdens bijvoorbeeld het wielrennen, motorrijden en tijdens het hiken in de Alpen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
Rijbewijspasje. Kost niks, weegt niks en iedereen weet waar ie naar kijkt en kan de info vinden (itt diverse apps etc, waar je bekend mee moet zijn om te weten hoe en wat).

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:07

Ik heb altijd mijn telefoon bij mij, dus dan kunnen ze gewoon een noodnummer bellen (mijn vrouw). Mocht de telefoon het helemaal niet meer doen dan zit achteraan in het hoesje mijn rijbewijs, neem aan dat meer mensen tegenwoordig dat doen/controleren?

Een extra bandje zie ik eigenlijk niet zo zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Roozzz schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:55:
Rijbewijspasje. Kost niks, weegt niks en iedereen weet waar ie naar kijkt en kan de info vinden (itt diverse apps etc, waar je bekend mee moet zijn om te weten hoe en wat).
Rijbewijspasje is anders ook niet goedkoop volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
Shinji schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Rijbewijspasje is anders ook niet goedkoop volgens mij ;)
Als je hem eenmaal hebt, is ie erg goedkoop ;) en ik vermoed dat >90% van de volwassenen dit ding al hebben

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Met mountainbike al meerdere keren gehad dat mijn Apple Watch concludeerde dat ik gevallen was en hulp wilden inschakelen. Kan een Garmin dat niet? Heb zelf ook connectivity op mijn Watch maar zonder abonnement kan die in ieder geval de nood diensten inschakelen. Wel een fijne gedachte gezien ik vaak vroeg op pad ga en ook vaak spontaan van het pad af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:27

Na mijn medisch akkefietje tijdens de marathon van Rotterdam in 2023 heb ik een RoadID met daarin mijn gegevens gegraveerd.
Tijdens evenementen vul ik mijn gegevens in op de achterkant van mijn startnummer. Dat kwam in 2023 goed van pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 08:02

Ik heb al heel wat jaren een bandje van id’s me, altijd om bij hardlopen, fietsen en openwater zwemmen
https://www.idsme.nl/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:34
Mijn screensaver (of beginscherm of hoe dat ook heet) van mijn telefoon is het certificaat van de Amsterdam marathon 2024, toen ik daar een PR liep.
Mijn naam staat daarop en dan weten ze gelijk ook hoe snel ik een marathon kan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
kenneth schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Welk maximale? En hoe meet je je hartslag? Op de pols of met een borstband?
Borstband en ik tikte de 180 aan. Normaal is 165 max bij mij. Oja, ik ben 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WizzlerNL schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Hoe registreer je die hartslag. Horloge of band? En voel je fysiek ook dat je hart als een razende gaat of is het puur je klom die het aan geeft?
Ik voelde het idd ook wel. Tevens aan mijn ademhaling, kwam ook niet op dreef zoals ik wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend

Ik loop met gsm en tracking aan en ik heb id in mijn gsm taaje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Deveon schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:12:
Met mountainbike al meerdere keren gehad dat mijn Apple Watch concludeerde dat ik gevallen was en hulp wilden inschakelen. Kan een Garmin dat niet? Heb zelf ook connectivity op mijn Watch maar zonder abonnement kan die in ieder geval de nood diensten inschakelen. Wel een fijne gedachte gezien ik vaak vroeg op pad ga en ook vaak spontaan van het pad af.
Ja, mijn garmins kunnen dat ook. l gehad met mtb en fietscomputer en hikend met horloge van garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Mijn Apple Watch heeft de functie dat als ik val dat de alarmdiensten gebeld worden. Deze deelt ook meteen mijn gegevens met de alarmdiensten.

En de functie werkt goed, ben een aantal keer gevallen/gestruikeld tijdens het lopen of fietsen en ik moest elke keer het aftellen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
maartend schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:33:
[...]

Ja, mijn garmins kunnen dat ook. l gehad met mtb en fietscomputer en hikend met horloge van garmin
Moet je wel je mobiel bij je hebben. Anders werkt dat niet op Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:18
Shinji schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:40:
[...]
Al komen er wel steeds sterkere geruchten dat Garmin werkt aan een Fenix 8 Pro met LTE en mogelijk ook satellietcommunicatie.
https://the5krunner.com/2...-likely-with-new-devices/

Maar op dit moment moet je voor de Garmin ongevallen detectie inderdaad een telefoon bij je hebben met een internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Hathi schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

Al komen er wel steeds sterkere geruchten dat Garmin werkt aan een Fenix 8 Pro met LTE en mogelijk ook satellietcommunicatie.
https://the5krunner.com/2...-likely-with-new-devices/

Maar op dit moment moet je voor de Garmin ongevallen detectie inderdaad een telefoon bij je hebben met een internet verbinding.
Het nadeel van de Garmin LTE tot op heden is dat het via hun eigen subscription is. In elk geval bij de Bounce. Je kan niet zelf een data eSIM ergens kopen en die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Shinji schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:40:
[...]

Sorry. Klopt, hij gaat bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dit is met de Apple Watch LTE versie niet nodig. :)

Edit: Zelf heb ik de LTE versie en gebruik ik hem zonder eSIM. Je hebt namelijk geen actieve eSIM nodig voor een emergency call.

[ Voor 56% gewijzigd door Secsytime op 18-08-2025 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:54
Die van Garmin heb ik gelijk uitgezet. Tijdens tennissen stond dat blijkbaar aan (had mn Garmin net) en hij belde een paar keer mijn vriendin omdat de watch dacht ik dat tijdens een glij/glide actie viel ofzo terwijl dat gewoon onderdeel is van tennis. Vrij kansloze functie eigenlijk zo want er was helemaal niks aan de hand. Ik viel niet eens. Ik weet ook niet of het bij andere sporten zo extreem gevoelig is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Juancho schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:58:
Die van Garmin heb ik gelijk uitgezet. Tijdens tennissen stond dat blijkbaar aan (had mn Garmin net) en hij belde een paar keer mijn vriendin omdat de watch dacht ik dat tijdens een glij/glide actie viel ofzo terwijl dat gewoon onderdeel is van tennis. Vrij kansloze functie eigenlijk zo want er was helemaal niks aan de hand. Ik viel niet eens. Ik weet ook niet of het bij andere sporten zo extreem gevoelig is.
Ding werkt dus goed. Want wat bij tennis een slide is, is bij een hike een stukje naar beneden donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:27:
[...]

Het nadeel van de Garmin LTE tot op heden is dat het via hun eigen subscription is. In elk geval bij de Bounce. Je kan niet zelf een data eSIM ergens kopen en die gebruiken.
Dat geldt voor de Apple Watch net zo. Kost echter maar 5 euro via KPN maar wel gekoppeld aan je reguliere abonnement. Alleen een beetje jammer dat deze aanvulling dan weer niet werkt in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Deveon schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

Dat geldt voor de Apple Watch net zo. Kost echter maar 5 euro via KPN maar wel gekoppeld aan je reguliere abonnement. Alleen een beetje jammer dat deze aanvulling dan weer niet werkt in het buitenland.
Hoezo is dat dan bij Apple net zo? Als jij naar Vodafone zou stappen, moet je dan voor je Watch nog steeds bij KPN?

Bij Garmin kan je alleen bij Garmin een subscription afnemen a 12,99p/m voor de bounce. Met de hoeveelheid data die dat ding gebruikt is dat echt schreeuwend duur, en zonder die data is het ding redelijk nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57
Sander schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:23:
[...]

Koop een rolletje Durapore tape!
Ik zweer erbij, het spul kleeft, maar plakt niet, dus ook geen last met het er af halen, echt ideaal.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29

charrel

Cortisol4life..

ArnoutV schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:05:
[...]

Ik heb al heel wat jaren een bandje van id’s me, altijd om bij hardlopen, fietsen en openwater zwemmen
https://www.idsme.nl/
Die gebruik ik nu ook een aantal jaren, doe'm eigenlijk ook nooit meer af. Bestel af en toe wat kleuren bandjes en als ze teveel opgerekt zijn gaan ze de deur uit. Wel 1x gehad dat het gegraveerde erg snel wit werd maar die werd snel vervangen door idsme.

Daarnaast ook op mijn telefoon de sos kaart ingevuld die ze zo kunnen scannen/ uitlezen met apparatuur in de ambu en op het vergrendelscherm de belangrijkste dingen vermeld de ze moeten weten over me.

Daarnaast kan mijn partner altijd mijn telefoon locatie opvragen, teveel mensen te lang in het bos zien liggen om die functie ook niet te gebruiken.
Daarnaast staat ook de ongeval detectie aan op mijn Garmin maar vallen met de mtb registreert ie soms niet maar abrupt stoppen na een heftige interval training ziet ie wel als val en gaat ie vervolgens aftellen om alarm te maken :+

[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 19-08-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
jra2k schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:43:
[...]

Koop een rolletje Durapore tape!
Ik zweer erbij, het spul kleeft, maar plakt niet, dus ook geen last met het er af halen, echt ideaal.
THanks, dat zou ik dan alleen voor bepaalde shirtjes moeten doen, want de mid-range decathlon shirts hebben het totaal niet en zijn voor mij (lang + slank) ook lang zat, iets wat veel nike shirts bijv niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant Joy
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08 15:37
Heb tijdens het hardlopen gewoon mijn id-kaart bij me. Ook als sporter ben je verplicht dat je je kan legitimeren als er om wordt gevraagd door bijvoorbeeld de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:43:
[...]

Hoezo is dat dan bij Apple net zo? Als jij naar Vodafone zou stappen, moet je dan voor je Watch nog steeds bij KPN?

Bij Garmin kan je alleen bij Garmin een subscription afnemen a 12,99p/m voor de bounce. Met de hoeveelheid data die dat ding gebruikt is dat echt schreeuwend duur, en zonder die data is het ding redelijk nutteloos.
Je kan op de Apple Watch ook geen eSIM gebruiken. De Bounce ligt hier ook in de kast door het schandalige abonnement, voor 13 euro per maand zou het device gratis mogen zijn. Zelfs op een (camping) wifi heb je geen enkel van de connectivity functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Deveon schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Je kan op de Apple Watch ook geen eSIM gebruiken. De Bounce ligt hier ook in de kast door het schandalige abonnement, voor 13 euro per maand zou het device gratis mogen zijn. Zelfs op een (camping) wifi heb je geen enkel van de connectivity functies.
Maar je kan nog steeds naar Vodafone gaan en via Vodafone je Apple Watch gebruiken toch? Ik zie even niet hoe dat hetzelfde is als bij Garmins. Hoe het technisch geregeld is maakt me niet echt uit, maar bij Garmin zit je vast aan Garmin, met Apple Watch kan je gewoon je eigen provider gebruiken, KPN, Odido, Vodafone. Dus er is een mate van concurrentie en keuze vrijheid.

[edit]
Zie overigens toch echt modellen van de Apple Watch waar bij staat dat eSIM ondersteund is.

[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 19-08-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Deveon schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

Als je een LTE versie hebt van de Apple Watch, werkt de noodoproep ook zonder eSIM. Hier hoef je dus niet een apart abonnement voor af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ant Joy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:06:
Heb tijdens het hardlopen gewoon mijn id-kaart bij me. Ook als sporter ben je verplicht dat je je kan legitimeren als er om wordt gevraagd door bijvoorbeeld de politie.
De politie moet wel een aanleiding hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

De politie moet wel een aanleiding hebben natuurlijk.
Dat kan ook een signalement zijn dat een hardloper iemand heeft bedreigd of aangerand. Het risico is dat jij eerst iemand je ID moet laten brengen of naar het bureau wordt gebracht om dat te checken en hoe dan ook ben je extra tijd kwijt. Ik neem ook geen ID mee als ik een rondje in de buurt doe maar wel als ik verder van huis ben (om niet dan figuurlijk verder van huis te raken in zo'n situatie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

The Third Man schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:37:
[...]
Dat kan ook een signalement zijn dat een hardloper iemand heeft bedreigd of aangerand. Het risico is dat jij eerst iemand je ID moet laten brengen of naar het bureau wordt gebracht om dat te checken en hoe dan ook ben je extra tijd kwijt. Ik neem ook geen ID mee als ik een rondje in de buurt doe maar wel als ik verder van huis ben (om niet dan figuurlijk verder van huis te raken in zo'n situatie).
Tsjah, als je met al dat soort extreme situaties rekening moet gaan houden.

En ik denk dat een signalement van "een hardloper" te generiek is om alle hardlopers zich te laten legitimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 01:14

Stewie!

Keen must die!

Shinji schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:43:
[...]

Hoezo is dat dan bij Apple net zo? Als jij naar Vodafone zou stappen, moet je dan voor je Watch nog steeds bij KPN?.
Nee hoor. Apple Watch werkt met vrijwel elke provider in binnen en buitenland. Je hebt geen KPN nodig. Zoals het in Nederland werkt betaal je bij je provider van je mobiele abonnement 5 euro extra voor je Apple Watch mobiele abonnement. Gaat allemaal volledig via je eigen provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

En ik denk dat een signalement van "een hardloper" te generiek is om alle hardlopers zich te laten legitimeren.
Ik bedoelde het niet letterlijk dat ze het zo breed als 'een hardloper' gingen zoeken, maar dat ook hardlopers en niet alleen typische boeven of straatgajes wel eens een verdachtmaking kunnen meemaken.

Als er dus een signalement komt van een hardloper met mijn kenmerken word ik er gewoon uitgepikt, zelfs al is er vanuit mijzelf 0 aanleiding toe. Ik als stadsmens en vrij generiek type (bouw, lengte, kleding, kapsel) ben misschien ook iets meer gewend dat er best wel veel mensen rondrennen die er hetzelfde uitzien als ik. Ik zou het in ieder geval voor mijzelf geen extreme situatie noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

The Third Man schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:50:
[...]
Ik bedoelde het niet letterlijk dat ze het zo breed als 'een hardloper' gingen zoeken, maar dat ook hardlopers en niet alleen typische boeven of straatgajes wel eens een verdachtmaking kunnen meemaken.

Als er dus een signalement komt van een hardloper met mijn kenmerken word ik er gewoon uitgepikt, zelfs al is er vanuit mijzelf 0 aanleiding toe. Ik als stadsmens en vrij generiek type (bouw, lengte, kleding, kapsel) ben misschien ook iets meer gewend dat er best wel veel mensen rondrennen die er hetzelfde uitzien als ik. Ik zou het in ieder geval voor mijzelf geen extreme situatie noemen.
Dus je hebt je al meerdere keren moeten legitimeren maak ik hieruit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-08 10:31
Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:56:
[...]

mmm dat klinkt behoorlijk locatiegebonden. In het Vondelpark kan ik me dat voorstellen. Bij daglicht een hoog botsingsgevaar en 's avond misschien andere gevaren.
In mijn provinciestadje ben ik nooit verder gekomen dan diverse vluchtende inbrekers te achtervolgen waarna agenten het per auto van mij overnamen. Maar in mijn 15 jaar ben ik nog nooit gevraagd mij te identificeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:27
Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

Er kan zo veel gebeuren. Als je toevallig getuige bent van een ongeluk of vechtpartij, vraagt de politie ook om legitimatie. Maar goed, er kan weer een hele discussie ontstaan hier, maar feit is dat je ‘m bij je moet hebben. Of je dat doet, moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jailhouse schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:37:
[...]

mmm dat klinkt behoorlijk locatiegebonden. In het Vondelpark kan ik me dat voorstellen. Bij daglicht een hoog botsingsgevaar en 's avond misschien andere gevaren.
In mijn provinciestadje ben ik nooit verder gekomen dan diverse vluchtende inbrekers te achtervolgen waarna agenten het per auto van mij overnamen. Maar in mijn 15 jaar ben ik nog nooit gevraagd mij te identificeren.
Als je hardloopt op je fatbike misschien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

edozat1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Er kan zo veel gebeuren. Als je toevallig getuige bent van een ongeluk of vechtpartij, vraagt de politie ook om legitimatie. Maar goed, er kan weer een hele discussie ontstaan hier, maar feit is dat je ‘m bij je moet hebben. Of je dat doet, moet je zelf weten.
Om misinformatie te voorkomen.

De identificatieplicht betekent dat je je in bepaalde situaties moet kunnen legitimeren. Niet op elk willekeurig moment wanneer een ambtenaar daar zin in heeft.

Er moet een gegronde reden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Die ene keer dat ik mijn rijbewijs mee nam tijdens het hardlopen (om te stemmen tijdens mn rondje), ben ik hem weken lang kwijt geweest en uiteindelijk nieuwe aangevraagd. Ik was vergeten dat hij in mijn hardloop broekje zat :')

Verder heb ik hem nooit bij me, als ik me moet identificeren dan zie ik dat dan weer wel. Kan via telefoon bij een scan van id-bewijs en anders ga ik wel mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:42:
[...]

Om misinformatie te voorkomen.

De identificatieplicht betekent dat je je in bepaalde situaties moet kunnen legitimeren. Niet op elk willekeurig moment wanneer een ambtenaar daar zin in heeft.

Er moet een gegronde reden zijn.
Klopt, wat in de praktijk betekent dat je ‘m altijd bij je moet hebben.

Bron
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Ik heb ‘m overigens zelf ook nooit bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

edozat1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Klopt, wat in de praktijk betekent dat je ‘m altijd bij je moet hebben.

Bron

[...]

Ik heb ‘m overigens zelf ook nooit bij me.
"De politie mag alleen uw identificatiebewijs vragen als daar een goede reden voor is. Dat is het geval als de politie redelijkerwijs uw identiteit nodig heeft om haar taak uit te voeren. Bijvoorbeeld als u strafbare feiten pleegt of betrokken bent bij een verkeersongeluk. Toezichthouders hebben dezelfde bevoegdheden als de politie om naar het identiteitsbewijs te vragen."

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Als jij daaruit opmaakt dat je hem altijd bij je moet hebben.

Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edozat1
Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:15:
[...]

"De politie mag alleen uw identificatiebewijs vragen als daar een goede reden voor is. Dat is het geval als de politie redelijkerwijs uw identiteit nodig heeft om haar taak uit te voeren. Bijvoorbeeld als u strafbare feiten pleegt of betrokken bent bij een verkeersongeluk. Toezichthouders hebben dezelfde bevoegdheden als de politie om naar het identiteitsbewijs te vragen."

Bron
Ja, helemaal waar, dat zei ik al. Alleen omdat je nooit weet wat er gebeurt, betekent dat in de praktijk dat je ‘m bij je moet hebben. Als er iets gebeurt en je kunt je niet legitimeren, ben je strafbaar. Ik houd er nu over op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:56:
[...]

Dat bedoelde ik niet, ik beschreef waarom ik de kans niet dermate klein inschat, laat staan een 'extreme situatie'. Ik denk bij extreme situaties aan zaken als dat er een Apache helicopter mij gaat achtervolgen en niet dat gewoon een agent zijn of haar werk aan het doen is en ik daar mee te maken krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

The Third Man schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:27:
[...]
Dat bedoelde ik niet, ik beschreef waarom ik de kans niet dermate klein inschat, laat staan een 'extreme situatie'. Ik denk bij extreme situaties aan zaken als dat er een Apache helicopter mij gaat achtervolgen en niet dat gewoon een agent zijn of haar werk aan het doen is en ik daar mee te maken krijg ;)
Volgens de Van Dale:
"ex·treem (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
uiterst, buitengewoon: extreme denkbeelden radicale"

Voor mij persoonlijk is het "buitengewoon" of "extreem" als er een aanranding of iets dergelijks in de omgeving plaats vindt. Misschien is dat in jouw omgeving heel normaal, of heb jij andere beelden van "extreem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:17:
Als jij daaruit opmaakt dat je hem altijd bij je moet hebben.

Ik in ieder geval niet.
Je moet hem kunnen tonen als daar een reden voor is. En die reden kan van alles zijn en het kan iets zijn waar je zelf geen invloed op hebt. Gecombineerd komt dat er op neer dat je hem altijd bij je moet hebben.

Dat de kans minimaal is dat ze er naar vragen als je je normaal gedraagd klopt ook, maar strikt genomen moet je hem toch echt altijd bij je hebben. Conclusie, het moet maar ik heb hem tijdens het hardlopen nooit bij. Wel neem ik altijd mijn telefoon mee zodat ze mijn gegevens hebben en contact op kunnen nemen met iemand van de ICE mocht er iets gebeuren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

Volgens de Van Dale:
"ex·treem (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
uiterst, buitengewoon: extreme denkbeelden radicale"

Voor mij persoonlijk is het "buitengewoon" of "extreem" als er een aanranding of iets dergelijks in de omgeving plaats vindt. Misschien is dat in jouw omgeving heel normaal, of heb jij andere beelden van "extreem".
Zeggen dat iets niet wit is maakt het niet zwart. Zeggen dat iets niet extreem is maakt het niet 'heel normaal'. En nu ga ik even hardlopen om van de vermoeiende discussie af te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online

Je kunt in je Garmin een notitie-app installeren (of staat ie er standaard al in?) en daar belangrijkste nummer inzetten. Zo heb ik het in elk geval opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:31:
[...]

Als je een LTE versie hebt van de Apple Watch, werkt de noodoproep ook zonder eSIM. Hier hoef je dus niet een apart abonnement voor af te sluiten.
Klopt, maar met internet (kan ook via telefoon) worden je emergency contacten ook geïnformeerd.

Overigens heb ik hem wel ingesteld op alleen tijdens work-outs.

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 19-08-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Maar je kan nog steeds naar Vodafone gaan en via Vodafone je Apple Watch gebruiken toch? Ik zie even niet hoe dat hetzelfde is als bij Garmins. Hoe het technisch geregeld is maakt me niet echt uit, maar bij Garmin zit je vast aan Garmin, met Apple Watch kan je gewoon je eigen provider gebruiken, KPN, Odido, Vodafone. Dus er is een mate van concurrentie en keuze vrijheid.

[edit]
Zie overigens toch echt modellen van de Apple Watch waar bij staat dat eSIM ondersteund is.
Echter niet alle providers ondersteunen het, volgens mij alleen de drie grote die je noemt en gezien het overal hetzelfde kost vraag ik mij af of er concurrentie en keuze vrijheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

blitzkrieg

Whoop Whoop!

edozat1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Er kan zo veel gebeuren. Als je toevallig getuige bent van een ongeluk of vechtpartij, vraagt de politie ook om legitimatie.
Of zelf tijdens het hardlopen in een vechtpartij terecht komen. (Dont ask. :') )

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 27-08 13:14
Deveon schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:34:
[...]
Overigens heb ik hem wel ingesteld op alleen tijdens work-outs.
Hoe doe je dat, als ik vragen mag?

Of is dit misschien een apple-dingetje?

[ Voor 13% gewijzigd door karazz op 19-08-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
karazz schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Heb zelf geen Garmin dus inderdaad in mijn geval onder Apple Watch settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:25
karazz schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Je kunt ongeval-detectie op een Garmin ook per activiteit aan of uit zetten. In de app via
Garmin Toestellen > [jouw Garmin horloge] > Veiligheid en tracking > Ongevaldetectie

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• maartend
Zo. Ging me net beetje lekker.

Moest Magic Mile doen, geen idee waarom dat is, is wel een korte training ; opwarmen, paar loopoefeningen en dan die mijl.
Ging in 4.43/km. Onder de 5. Vond ik echt achterlijk. Was mijn snelste km en mijl ooit. Waarbij de km 4.42 was, dus niet veel verval

En zit nu gewoon rustig.

Echt fijn na dat starten van mijn bloeddruk meds. Zorgt er voor dat ik weer vertrouwen in mijn lijf krijg

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 19-08-2025 22:09 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:37
5km hazen op de baan voor wat clubgenoten. Doel was sub 19, gelukt met 3:46/km en 18:52 op de klok. Lekker ontspannen kunnen lopen en geen hinder van een eerder zeurende spier rond m'n nek/sleutelbeen.

Geeft vertrouwen richting Berlijn over 5 weken!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 23:12
Ik had ook een 'leuke'..
10 minuten warmup op 5.20
16 minuten threshhold op 4.10
5 minuten recovery op 5.20
16 minuten threshhold op 4.10
10 minuten cool down op 5.20

Wat een hel 7(8)7
Wel gelukt. Maar overleefd is een groot woord zeg maar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wyke
maartend schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:35:
Zo. Ging me net beetje lekker.

Moest Magic Mike doen, geen idee waarom dat is, is wel een korte training ; opwarmen, paar loopoefeningen en dan die mijl.
Ging in 4.43/km. Onder de 5. Vond ik echt achterlijk. Was mijn snelste km en mijl ooit. Waarbij de km 4.42 was, dus niet veel verval

En zit nu gewoon rustig.

Echt fijn na dat starten van mijn bloeddruk meds. Zorgt er voor dat ik weer vertrouwen in mijn lijf krijg
klinkt als Magic Mile... niet als:
https://m.media-amazon.co...21b6999bb6c48c450214b.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
Dat dus. Maar ik voelde me als die gasten

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15

bakvis

Tweakers.Nerd

SVMartin schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:46:
[...]

Die 180-190 kan best normaal zijn tijdens een wedstrijd. Vermoedelijk ligt jouw maximale hartslag nog veel hoger. Hoe heb je die nu bepaald?

Als dat Garmin schema te zwaar voelt, dan is dat waarschijnlijk ook zo.

Een 20km rustige duurloop kan best voor een snelle 10km, maar is misschien nog wat teveel, je bent eigenlijk pas net begonnen.

Misschien past dit je beter: https://suzannebrummel.co...rdloopschema-snelle-10km/
Zo, bijna 4 maanden later hebben we eindelijk het schema van Suzanne Brummel afgerond! Fijn schema, met een mooie (wat steile soms) opbouw. De laatste7 weken helaas veel minder kunnen trainen dan de weken daarvoor. Een baby krijgen en dus slapnenloze nachten en eeen druk schema helpen echt niet bij het trainen. De laatste 7 weken waren dus gemiddeld 1x per week trainen. De weken daarvoor 3x per week.

Maar ik zat nu toch echt aan het eind van het schema, dus die 10k moest er echt aan geloven. Vanochtend even een rondje uitgezet op afstandsmeten.nl van 10.1 km, bewust een beetje extra als marge en een pace-pro strategie ingesteld. Mijn doel was 1uur en 10 minuten . Erg ver van sommige tempo’s hier in het topic maar iedereen loopt zijn eigen race.

Net na de klok van half 8 gestart, stiekem was het nog best warm. Even 5 minuten warming-up gedaan en gestart. De gedachte was om dit als een “wedstrijd” te zien en dus te lopen op tempo in plaats van hartslag tijdens.
De pace-pro strategie had een positieve split van 6:29 per km en eindigde met de laatste op 7:23 per km. Iets sneller dan mijn tempo tijdens trainingen.

Natuurlijk veel te hard van start gegaan, eerste km ging in 6:12, en eigenlijk bleef ik iedere km ongeveer 30 sec voor op de pacepro tijd die ik moest lopen. Hartslag lag wat hoog (gemiddeld 178) maar ik voelde me goed, ademhaling was goed onder controle en ik had nergens last van in de eerste 7 km.

Na 7 km kwam langzaam de man met de hamer achter me aan, maar ik kende de stukken waar ik liep goed dus kon goed inschatten hoe mijn energie was en wat ik nog aan reserve had. De laatste split ging in 6:10, de snelste van allemaal, terwijl deze in 7:23 had gemogen.

Mijn doel van 1 uur en 10 minuten heb ik dan ook niet gered. In 1:5:33 was ik weer thuis.

Voor veel lopers hier waarschijnlijk een wekelijks trainingsloopke, maar voor mij een overwinning. Toen de kleine geboren werd en ik mijn trainings frequentie zag kelderen werd ik even bang voor mijn doel om de 7-heuvelen loop te lopen dit jaar, nu denk ik toch wel dat dit kan gaan lukken!!

Nu nog een goed trainingsschema voor de 15 km, iemand tips?

Ohja, Strava of it didn’t happen: https://www.strava.com/activities/15516360229

Mijn Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
bakvis schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Zo, bijna 4 maanden later hebben we eindelijk het schema van Suzanne Brummel afgerond! Fijn schema, met een mooie (wat steile soms) opbouw. De laatste7 weken helaas veel minder kunnen trainen dan de weken daarvoor. Een baby krijgen en dus slapnenloze nachten en eeen druk schema helpen echt niet bij het trainen. De laatste 7 weken waren dus gemiddeld 1x per week trainen. De weken daarvoor 3x per week.

Maar ik zat nu toch echt aan het eind van het schema, dus die 10k moest er echt aan geloven. Vanochtend even een rondje uitgezet op afstandsmeten.nl van 10.1 km, bewust een beetje extra als marge en een pace-pro strategie ingesteld. Mijn doel was 1uur en 10 minuten . Erg ver van sommige tempo’s hier in het topic maar iedereen loopt zijn eigen race.

Net na de klok van half 8 gestart, stiekem was het nog best warm. Even 5 minuten warming-up gedaan en gestart. De gedachte was om dit als een “wedstrijd” te zien en dus te lopen op tempo in plaats van hartslag tijdens.
De pace-pro strategie had een positieve split van 6:29 per km en eindigde met de laatste op 7:23 per km. Iets sneller dan mijn tempo tijdens trainingen.

Natuurlijk veel te hard van start gegaan, eerste km ging in 6:12, en eigenlijk bleef ik iedere km ongeveer 30 sec voor op de pacepro tijd die ik moest lopen. Hartslag lag wat hoog (gemiddeld 178) maar ik voelde me goed, ademhaling was goed onder controle en ik had nergens last van in de eerste 7 km.

Na 7 km kwam langzaam de man met de hamer achter me aan, maar ik kende de stukken waar ik liep goed dus kon goed inschatten hoe mijn energie was en wat ik nog aan reserve had. De laatste split ging in 6:10, de snelste van allemaal, terwijl deze in 7:23 had gemogen.

Mijn doel van 1 uur en 10 minuten heb ik dan ook niet gered. In 1:5:33 was ik weer thuis.

Voor veel lopers hier waarschijnlijk een wekelijks trainingsloopke, maar voor mij een overwinning. Toen de kleine geboren werd en ik mijn trainings frequentie zag kelderen werd ik even bang voor mijn doel om de 7-heuvelen loop te lopen dit jaar, nu denk ik toch wel dat dit kan gaan lukken!!

Gefeliciteerd!

Met een baby en slaaptekort schiet het er zeker snel bij in, maar probeer in ieder geval regelmatig te blijven lopen. 20 minuten tijdens een lunchpauze (als je thuis kunt werken) is al veel beter dan een keer niet gelopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
[...]

Mooi hoor.

Het lijkt me het moment om even pas op de plaats te maken, je huidige niveau te behouden, of te consolideren om het met een mooi woord te zeggen. Het zou een mooi doel zijn om vaker comfortabel een 10k te kunnen hardlopen.
Met de baby, de slechte nachtrust en het 1x per week trainen lijkt het nu niet aangewezen om naar de 15km te willen gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]
Netjes uitgelopen hoor d:)b ..ik snap alleen die bovenste zin niet....of ik moet echt een kop koffie :P

Doel 1 uur en 10 minuten.......en je loopt 1:5:33.....dat is 1 uur en 5 minuten en 33 seconden...dus dan heb je toch je doel gehaald :?

En net als wat hartloper al zegt......ga liever 2 a 3 keer kort trainen dan 1 x week een lange sessie.

Het is net als het paasrijmpje.....1 ei is geen ei......1 keer trainen is geen trainen....2 x trainen is half trainen en bij 3 x keer begint het pas ergens op te lijken....niet alleen vanuit progressie maar ook vanuit blessure preventie.

[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 20-08-2025 08:02 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:50
Proficiat @bakvis !

De 7heuvelenloop heeft zelf diverse schema's op hun website. Zie hier ter info.
https://nnzevenheuvelenloop.nl/trainingsschema-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:03
Ik loop de laatste tijd ook vaak redelijk tegen mijn limiet tijdens de marathontrainingen die Trenara me voorschoteld. De lange lopen zijn het probleem niet maar als ik dan door de weeks een paar tempo blokken op bijna net zo'n lange afstand en een paar dagen later een erg stevige interval moet merk ik toch dat ik deze moeizaam net wel of net niet kan afmaken (al maakte het weer deze trainingen de afgelopen weken ook iets moeilijker).

Is dit enigsinds normaal of kan ik beter kijken of ik iets langzamer kan hercalibreren?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
frankv120 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:00:
Ik loop de laatste tijd ook vaak redelijk tegen mijn limiet tijdens de marathontrainingen die Trenara me voorschoteld. De lange lopen zijn het probleem niet maar als ik dan door de weeks een paar tempo blokken op bijna net zo'n lange afstand en een paar dagen later een erg stevige interval moet merk ik toch dat ik deze moeizaam net wel of net niet kan afmaken (al maakte het weer deze trainingen de afgelopen weken ook iets moeilijker).

Is dit enigsinds normaal of kan ik beter kijken of ik iets langzamer kan hercalibreren?
1. Met het weer moet je altijd rekening houden. Bij 26 graden kost hetzelfde tempo meer moeite dan bij 16 graden. Dat kan een reden zijn om je intervallen pakweg 20 sec/km trager te lopen dan je bij koel weer zou doen.

2. Naar mijn gevoel bevatten de trainingen van Trenara voor de marathon teveel snelheidswerk. Je kan gerust eens een interval vervangen door een duurloop met dezelfde totale afstand. Daar zal je echt geen nadeel van ondervinden.
Het is veel erger om overtraind te zijn dan lichtjes ondertraind.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kepler
Hier ook weer een pittige trail gelopen, oude weg over een bergpas. Het grootste deel relatief vlak, maar in 3km ging het iets van ruim 300m omhoog. Dat was wel ff bikkelen, zeker omdat het hier ook 26-27 graden is.

Ook nog tussendoor paar keer een vogel in mn nek, misschien was er een nest in de buurt? Of voelde zich geïntimideerd door mn rugzak? Geen idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:20
Iemand ervaring met knieblessures? Ik weet dat dat wel even kan duren, maar je wordt er ongeduldig van (duurt al een week of acht). Kan ook weer echt kracht zetten op het been maar het blijft af en toe nog "zeuren" (niet constant, maar komt toch nog van tijd tot tijd terug). Ik weet dat peesblessures lang kunnen duren, maar iemand nog tips?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:52
Naar een fysiotherapeut gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Sinds een paar dagen is mijn 'kalender' in mijn Garmin van slag. Ik had er een race of 6 in staan met één primaire

Heb onlangs mijn primaire doel aangepast naar ondersteunende en een nieuw doel toegevoegd, maar hij bleef op het oude doel staan. Na een aantal weken toch maar het ondersteunende doel verwijderd om deze later weer toe te voegen. In de hoop dat het hoofddoel dan wel de daily suggested over zou nemen.

Helaas is dat niet gebeurd, dus daarna alles maar verwijderd. Tot het horloge ook geen een race meer had staan en alleen het nieuwe hoofddoel toegevoegd aan de gebeurtenissen.

Echter blijft nu alles leeg, hoe krijg ik mijn horloge gevuld met de juiste data?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15

bakvis

Tweakers.Nerd

Fraggert schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:49:
[...]

Netjes uitgelopen hoor d:)b ..ik snap alleen die bovenste zin niet....of ik moet echt een kop koffie :P

Doel 1 uur en 10 minuten.......en je loopt 1:5:33.....dat is 1 uur en 5 minuten en 33 seconden...dus dan heb je toch je doel gehaald :?

En net als wat hartloper al zegt......ga liever 2 a 3 keer kort trainen dan 1 x week een lange sessie.

Het is net als het paasrijmpje.....1 ei is geen ei......1 keer trainen is geen trainen....2 x trainen is half trainen en bij 3 x keer begint het pas ergens op te lijken....niet alleen vanuit progressie maar ook vanuit blessure preventie.
Hier zat natuurlijk wat sarcasme bij :-), het was laat en ik was moe, sorry voor de onduidelijkheid.

We hebben thuis een planning gemaakt die hopenlijk gaat passen (1x 's avonds, 1x op vrijdag dan zijn we beide vrij (tijdens het verlof) 1x op zondag). Dus we gaan er gewoon voor!
Gaargod schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:23:
Proficiat @bakvis !

De 7heuvelenloop heeft zelf diverse schema's op hun website. Zie hier ter info.
https://nnzevenheuvelenloop.nl/trainingsschema-s
Thnx! Die heb ik gezien en ga ik denk ik ook volgen.
SVMartin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:53:
[...]

Gefeliciteerd!

Met een baby en slaaptekort schiet het er zeker snel bij in, maar probeer in ieder geval regelmatig te blijven lopen. 20 minuten tijdens een lunchpauze (als je thuis kunt werken) is al veel beter dan een keer niet gelopen.
Dankjewel! Helaas werk ik nooit thuis (keuze, gewoon een kantoorbaan) want: gezin thuis, geen aparte werkruimte en kantoor is 6 kilometer fietsen. Zit al langer te denken om fietsend te gaan, naar huis te rennen en de volgende dag terug te rennen naar kantoor. Even douchen en dan aan de bak. Al is slaap nu ook heerlijk O-)

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
bakvis schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:35:
[...]

Hier zat natuurlijk wat sarcasme bij :-), het was laat en ik was moe, sorry voor de onduidelijkheid.

We hebben thuis een planning gemaakt die hopenlijk gaat passen (1x 's avonds, 1x op vrijdag dan zijn we beide vrij (tijdens het verlof) 1x op zondag). Dus we gaan er gewoon voor!

[...]

[...]

Dankjewel! Helaas werk ik nooit thuis (keuze, gewoon een kantoorbaan) want: gezin thuis, geen aparte werkruimte en kantoor is 6 kilometer fietsen. Zit al langer te denken om fietsend te gaan, naar huis te rennen en de volgende dag terug te rennen naar kantoor. Even douchen en dan aan de bak. Al is slaap nu ook heerlijk O-)
Slaap is heerlijk, maar door reistijd te gebruiken als sporttijd win je natuurlijk wel behoorlijk wat tijd. Normaal zit je bijv. 30 minuten in de auto naar/van je werk. Als je dat fietsend doet, doe je er wellicht een uur over. Dan heb je dus een uur gesport voor de prijs van een half uur... (de getallen sluiten niet echt aan op jouw situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 27-08 13:14
[...]

Wat ik ook wel eens doe, tasje met hardloopspullen mee naar 't werk. In de pauze een rondje hardlopen, daarna douchen en weer aan 't werk.

Wellicht is dat voor jou ook een optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
[...]

[...]

[...]

Hier ook een (jong) gezin en kantoorbaan. Ik ga rennen als de kinderen op bed liggen, dus meestal na 1930.
En in het weekend ga ik rennen als mijn vrouw thuis kan blijven, of ik combineer het met 1 van de activiteiten van de kinderen (bv hardlopend naar de zwemles, kind op de fiets).

Toen ze nog jonger waren, ging ik lopen als zij sliepen in de middag. Kortom, lopen als de kinderen slapen ;)

Hardlopend naar werk heb ik ook bedacht, maar nog niet van gekomen. Toch teveel gedoe, loop ik liever gewoon in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 23:12
CaLeX schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:36:
Sinds een paar dagen is mijn 'kalender' in mijn Garmin van slag. Ik had er een race of 6 in staan met één primaire

Heb onlangs mijn primaire doel aangepast naar ondersteunende en een nieuw doel toegevoegd, maar hij bleef op het oude doel staan. Na een aantal weken toch maar het ondersteunende doel verwijderd om deze later weer toe te voegen. In de hoop dat het hoofddoel dan wel de daily suggested over zou nemen.

Helaas is dat niet gebeurd, dus daarna alles maar verwijderd. Tot het horloge ook geen een race meer had staan en alleen het nieuwe hoofddoel toegevoegd aan de gebeurtenissen.

Echter blijft nu alles leeg, hoe krijg ik mijn horloge gevuld met de juiste data?
had ik ook deze week. Eerst het supporting event weg, en daarna ook het main event.
Oplossing: via de app op telefoon ontkoppeld met horloge, daarna opnieuw gepaired, en toen stond ie weer goed

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Stefangrp schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:58:
[...]

had ik ook deze week. Eerst het supporting event weg, en daarna ook het main event.
Oplossing: via de app op telefoon ontkoppeld met horloge, daarna opnieuw gepaired, en toen stond ie weer goed
Dit icm het herstarten van het horloge d:)b

bedankt

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:05
Secsytime schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Omdat ik binnenkort ga hiken ook wat merinowol shirtjes van orthovox gekocht. Toevallig net ff interval mee gerend. Shirt is zeiknat, maar zit verder echt heerlijk; niet te warm/koud, plakt ook niet zo als die synthetische shirts. Goede tip.

Maar nu de vraag: hoe was je deze shirts? Wolprogramma met wolwasmiddel zoals wordt aangeraden door orthovox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Megupe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:18:
[...]

Omdat ik binnenkort ga hiken ook wat merinowol shirtjes van orthovox gekocht. Toevallig net ff interval mee gerend. Shirt is zeiknat, maar zit verder echt heerlijk; niet te warm/koud, plakt ook niet zo als die synthetische shirts. Goede tip.

Maar nu de vraag: hoe was je deze shirts? Wolprogramma met wolwasmiddel zoals wordt aangeraden door orthovox?
Het liefst niet te vaak.

Ik hang ze meestal gewoon uit na het lopen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:05
Secsytime schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

Het liefst niet te vaak.

Ik hang ze meestal gewoon uit na het lopen.
Zonder te wassen dus? (ik weet dat wol zelfverschonende eigenschappen wordt toegedicht, maar vind het te mooi om waar te klinken)
Pagina: 1 ... 386 ... 388 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.