Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Vannacht super slecht geslapen en niet heel veel kunnen eten in de ochtend, helaas waren mijn energiegels ook op dus had de verwachtingen al wat getemperd.
Toen bleek mn easy pace opeens 15-20 sec sneller te gaan, en ook het snelle blok ging super makkelijk. Liep gemiddeld 4:18 terwijl ik ontspannen kon blijven lopen, voelde 'rustig' aan. Onderweg veel water gedronken, kreeg wel honger richting het einde. Maar desondanks voelde ik me erg krachtig, op vermoeide enkels na. Ben benieuwd of dit een uitschieter is, misschien ben ik lekker vroeg aan het pieken..
Ook na de training voel ik me prima, merk eigenlijk niet dat ik heb gelopen.
Aankomende trainingen gewoon weer rustig aan, ben erg benieuwd of ik deze vorm vast kan houden. Zou mooi zijn want dan lijkt het er op of de 3 uur pace in de buurt komt.
Ik had m andersom. Beetje doelloos rond gehobbeld en plichtmatig wat km's gemaakt. Zo moe van slechte nacht en drukke werkdag dat ik niet eens mijn hartslag hoog genoeg kreeg.
Vanavond maar vroeg naar bed.
En dat is ook OK he. Je bent wel gegaan, daar mag je dan ook trots op zijn. Hoeveel mensen denken dan niet, geen zin/puf ik plof lekker op de bank met een zak chips en Netflix aan....Stefangrp schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:57:
Soms heb je van die dagen! Lekker.
Ik had m andersom. Beetje doelloos rond gehobbeld en plichtmatig wat km's gemaakt. Zo moe van slechte nacht en drukke werkdag dat ik niet eens mijn hartslag hoog genoeg kreeg.
Dat doe ik nu ook, maar wel na een run!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Al heb ik nu niet echt het gevoel dat ik nu weer een heel klein beetje fitter/sneller ben geworden hiervan hoor haha.
Mja. Toch maar weer geweest, 6km erbij op de klok, de zon ging mooi onder, natuur lag er mooi bij, hoofd weer beetje leeg, en dan slaap ik straks ook lekker
Ik ben het eens met de ervaring dat die schoen fijner aanvoelt bij een wat hoger tempo. Net zoals bij die AP4, wel in mindere mate, ga je door de schoen al wat sneller lopen. Dus eventueel zul je jezelf iets moeten remmen. Het is een fijne aanvulling op de supernova die je al hebt denk ik.
Ja maar misschien is dat ook juist wel een pluspunt, zeker als ik straks over mijn grenzen ga qua afstanden. Dan een schoen mij ook net ff dat extra duwtje geeft om zo maar te zeggen. Dat inhouden lukt me altijd wel, de supernova's zijn ook geen trage schoenen en ik moet me dan ook best vaak inhouden. Ik volg gewoon heel strikt, zo vaak mogelijk danJasperoo schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:41:
@Juancho
Ik ben het eens met de ervaring dat die schoen fijner aanvoelt bij een wat hoger tempo. Net zoals bij die AP4, wel in mindere mate, ga je door de schoen al wat sneller lopen. Dus eventueel zul je jezelf iets moeten remmen. Het is een fijne aanvulling op de supernova die je al hebt denk ik.
Dus in dat kader is snelheid niet het doel, maar ik kan me best voorstellen dat de tempo's ook heel langzaam aan wel wat hoger gaan worden naarmate ik verder ben in het programma.
Goede les voor de volgende keer om minimaal 100/200 meter extra te lopen. Ik was eigenlijk blij dat het klaar was, maar als ik dit had geweten had ik er nog wel wat extra meters tegenaan gegooid.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verandert de afstand als je het corrigeert via de desktop website versie van Strava? Via potloodje / edit kun je Afstand corrigeren.Gynnad schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:33:
Deze ochtend weer een wijze les geleerd. 5.03km gelopen volgens mij app, helaas dacht Strava daar anders over en kwam ik 10 meter te kort...
Goede les voor de volgende keer om minimaal 100/200 meter extra te lopen. Ik was eigenlijk blij dat het klaar was, maar als ik dit had geweten had ik er nog wel wat extra meters tegenaan gegooid.
[Afbeelding]
Je kan in Strava gps-correctie toepassen. Mogelijk kom je dan wel boven de 5.Gynnad schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:33:
Deze ochtend weer een wijze les geleerd. 5.03km gelopen volgens mij app, helaas dacht Strava daar anders over en kwam ik 10 meter te kort...
[Afbeelding]
Maakt het uit? 😅😂Gynnad schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:33:
[Afbeelding]
Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen heel belangrijk is, maar persoonlijk maakt het me niks uit
Ik heb wel eens bij een ultra gehad dat hij net geen 50km was, er waren dus heleboel mensen die echt nog een stuk doorliepen na de finish
Hoe kun je dit doen, ik zie die optie namelijk niet staan in de web versie van Strava (heb geen premium).TinusXIII schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:02:
[...]
Je kan in Strava gps-correctie toepassen. Mogelijk kom je dan wel boven de 5.
/f/image/fAC0ebBZWoKt1KPvBY6uhddU.png?f=fotoalbum_large)
Het maakt inderdaad niet echt uit, maar het is leuk om je statistieken een beetje bij te houden in Strava. Normaal push ik ook niet voor een PR, maar de eerste KM ging dusdanig vlot deze ochtend dat ik dacht zal er eens voor gaan. Meestal is het een rustig loopje en wat langer, dan maakt de eindtijd/afstand niet zoveel uit.
Net als de segmenten in Strava, voegt niet echt iets toe, maar leuk om te zien hoe andere mensen het doen op een bepaald segment.
[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 07-08-2025 14:40 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Maar ik heb de betaalde versie, dus mogelijk zit het hem daarin.
https://support.strava.co...ow-Distance-is-Calculated
Never mind, was andere user.Juancho schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:37:
Afstand corrigeren kan gewoon met een gratis account. Naar je activiteit gaan, op de 3 puntjes klikken en dan afstand corrigeren....
https://support.strava.co...ow-Distance-is-Calculated
[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 07-08-2025 15:54 ]
Op mijn eigen profiel bijvoorbeeld zie ik de training van afgelopen dinsdag:
https://www.strava.com/athletes/12955654?num_entries=10
Dat komt omdat via de website je de activiteiten standaard per week ziet. Jij hebt 1 training gedaan in de periode van 6 augustus tot 14 augustus dus daarom zie je maar 1 activiteit staan daar. Je kan het wel aanpassen naar 'Maandelijks' ipv 'Wekelijks' en dan zie je meer activiteiten (in jouw geval nog steeds 1).Spasm schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:06:
Nu jullie het over Strava hebben: Is het bij jullie ook zo als via de pc op je eigen of iemand anders profiel kijkt dat je alleen maar de laatste training krijgt te zien ? Via de app zie ik wel alle trainingen als ik op iemands profiel klik.
Op mijn eigen profiel bijvoorbeeld zie ik de training van afgelopen dinsdag:
https://www.strava.com/athletes/12955654?num_entries=10
Voor zover ik weet heb je geen optie om de laatste x activiteiten te zien, ongeacht de datum.
Ik begon vanavond, eerst warming up, daarna 30 hard/30 wandelen, dat 4 keer, vervolgens gliden 2 minuten> Daarna ging ik de 6x800m in. Dat moest 6x. Eerste keer ging goed, rond de 5.00/km. Daarna 3 minuten wandelen. Ik begin aan mijn 2de 800 en krijg een stekende pijn in mijn lies/bovenste stuk hamstring. Moest het ook opgeven. Heel langzaam lopen ging nog net, maar ik moest me laten ophalen.
Bekend verhaal?
Voor die eerste dertig eventueel een trainingsloop in het Amsterdamse bos. Maar die is in september, dan heb ik nog de dam tot dam en de halve van haarlem staan.XyS schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:13:
[...]
En daarnaast went je lichaam en geest er vanzelf aan, althans dat is het idee natuurlijk haha. De eerste keer is zwaar maar daarna gaat het bij mij altijd een stuk makkelijker. Hoewel ik nog niet op de 30+ zit op dit moment, die deed ik twee jaar geleden met een loopgroep in het Twiske (voor Rotterdam). Was een prima afleiding. Succes in elk geval! Wanneer doe je de eerste 30+?
Dat wordt te veel voor die voor laatste maand?
Klinkt alsof je net te snel weer bent begonnen na de vakantie. Ik doe iig de 1e week na de vakantie geen echte intervallen en ga eerst weer naar de langere afstanden.maartend schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:01:
Ok. Wederom een vraag.
Ik begon vanavond, eerst warming up, daarna 30 hard/30 wandelen, dat 4 keer, vervolgens gliden 2 minuten> Daarna ging ik de 6x800m in. Dat moest 6x. Eerste keer ging goed, rond de 5.00/km. Daarna 3 minuten wandelen. Ik begin aan mijn 2de 800 en krijg een stekende pijn in mijn lies/bovenste stuk hamstring. Moest het ook opgeven. Heel langzaam lopen ging nog net, maar ik moest me laten ophalen.
Bekend verhaal?
[removed]
Heb vorige week ook al getrained en 15 km gelopen en ook deze oefening vorige week gedaan. En toen ben ik rustig opgestart. Maar voelt idd wel als iets wat verrekt is.redwing schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:10:
[...]
Klinkt alsof je net te snel weer bent begonnen na de vakantie. Ik doe iig de 1e week na de vakantie geen echte intervallen en ga eerst weer naar de langere afstanden.
P.s. Ik moet trouwens nog op vakantie
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 07-08-2025 21:47 ]
Dit kan natuurlijk van alles zijn.maartend schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:01:
Ok. Wederom een vraag.
Bekend verhaal?
- geen goede warming-up, niet warm genoeg
- te explosief voor wat het lichaam/de lies aankan
- te snel voor wat het lichaam/de lies aankan
- de hele dag stilgezeten in 1 houding en nu ineens in beweging
- of juist overdag die spier teveel belast
- .....
klinkt in ieder geval als iets waar je nog wel een paar dagen last van gaat hebben, en if-so, dan de eerste paar trainingen als het "over" is maar even geen intervals doen
Oh, ik begreep uit 'Gisteren mijn training voor de HM weer opgepakt na 3' weken.' dat je 3 weken niets of iig weinig gedaan had. Maar als je door hebt getraind ga ik ook voor 1 van de opties die @Wyke geeft. En inderdaad zal het dan wel een paar dagen duren en moet je de komende tijd even opletten met snelle/zware belastingen zoals intervallen.maartend schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:12:
[...]
Heb vorige week ook al getrained en 15 km gelopen en ook deze oefening vorige week gedaan. En toen ben ik rustig opgestart. Maar voelt idd wel als iets wat verrekt is.
P.s. Ik moet trouwens nog op vakantie
[removed]
Als je echt niet meer kon/kan lopen en je opgehaald moest worden, dan is het ws wel een serieuze (acute) blessure. Of is het een dag later weer weg?maartend schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:01:
Ok. Wederom een vraag.
Bekend verhaal?
Ik had idd de hele dag stilgezeten. Veel in auto. Thuis gekomen wat gegeten en daar begonnen waarbij mijn eerste (na warming up) was dat ik steeds 30 seconden hoog been ritme moest aanhouden..Wyke schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:30:
[...]
Dit kan natuurlijk van alles zijn.
- geen goede warming-up, niet warm genoeg
- te explosief voor wat het lichaam/de lies aankan
- te snel voor wat het lichaam/de lies aankan
- de hele dag stilgezeten in 1 houding en nu ineens in beweging
- of juist overdag die spier teveel belast
- .....
klinkt in ieder geval als iets waar je nog wel een paar dagen last van gaat hebben, en if-so, dan de eerste paar trainingen als het "over" is maar even geen intervals doen
En toen ik voor mijn 2de 800m starten schoot het er in.
Oh nee, genoeg gedaan, maar enkel de training niet. Maar ik wandel ook gewoon veelredwing schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 00:15:
[...]
Oh, ik begreep uit 'Gisteren mijn training voor de HM weer opgepakt na 3' weken.' dat je 3 weken niets of iig weinig gedaan had.
Ik werd net wakker, pijn weg. Maar wel even voorzichtig. Moet gelukkig pas zondagkepler schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 03:32:
[...]
Als je echt niet meer kon/kan lopen en je opgehaald moest worden, dan is het ws wel een serieuze (acute) blessure. Of is het een dag later weer weg?
Die hebben we allemaal wel eens, niemand vind hardlopen 100% van de tijd leuk.Stefangrp schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:57:
Soms heb je van die dagen! Lekker.
Gisteren avond had ik een duurrondje van 22km. Het lopen voelde niet lekker, maar goed mijn hardslag was binnen de zone, de afstand heb ik lekker gelopen en ik liep de juiste snelheid dus eigenlijk mag je dan niet klagen.
Na lang wikken en wegen toch dit weekend maar eens gaan kijken naar carbon plate schoenen, als wedstrijd loop. Ik wil na mijn hele triathlon toch de opgebouwde conditie wat gaan misbruiken voor andere leuke projecten waaronder een deel pr's verbreken in wedstrijden. Dus een paar raceschoenen komen daarbij redelijk van pas. Hebben er mensen nog tips?
[ Voor 21% gewijzigd door GerGio op 08-08-2025 08:29 ]
Nickname KasPlantje.
Was het geen kramp?maartend schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:28:
[...]
Ik werd net wakker, pijn weg. Maar wel even voorzichtig. Moet gelukkig pas zondag
En je moet niks
Ik heb tot mijn 16e gevoetbald en daarna bier gaan drinken en gaan roken, inmiddels met het roken 5 jaar mee gestopt.
Ik heb nu de app " begin met hardlopen" Dat is 5 minuten wandelen, dan 1 minuut hardlopen, 1 minuut lopen etc. Voor 21 minuten lang. Ben dinsdagavond begonnen en ik was helemaal kapot.
Wel lekker gevoel als je klaar bent. Ik wil heel rustig beginnen met 1 keer per week, en dan naar 2 keer per week. Luisterend naar mijn lichaam.
[ Voor 11% gewijzigd door Agent47 op 08-08-2025 09:42 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zoek effe op Zoom Fly in dit topic. Ik schreef vorige week mijn ervaring met vergelijking van die, met Saucony'sGerGio schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:22:
[...]
Die hebben we allemaal wel eens, niemand vind hardlopen 100% van de tijd leuk.
Gisteren avond had ik een duurrondje van 22km. Het lopen voelde niet lekker, maar goed mijn hardslag was binnen de zone, de afstand heb ik lekker gelopen en ik liep de juiste snelheid dus eigenlijk mag je dan niet klagen.
Na lang wikken en wegen toch dit weekend maar eens gaan kijken naar carbon plate schoenen, als wedstrijd loop. Ik wil na mijn hele triathlon toch de opgebouwde conditie wat gaan misbruiken voor andere leuke projecten waaronder een deel pr's verbreken in wedstrijden. Dus een paar raceschoenen komen daarbij redelijk van pas. Hebben er mensen nog tips?
nou ik kom aardig in de buurt hoorGerGio schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:22:
[...]
Die hebben we allemaal wel eens, niemand vind hardlopen 100% van de tijd leuk.
Als je achter loopt in vochtbalans kan je hart niet met volledige kracht knijpen, dus zal de bloedsomloop minder goed zijn. Dus minder zuurstof naar de spieren en minder co2 het lichaam uit.Duclaasie schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:55:
Zijn er meer mensen die sterk reageren op hun vochtbalans bij hardlopen? Mijn laatste loop had ik blijkbaar te weinig gedronken voor de tijd en dat laat zich gigantisch wreken. Ik krijg dan enorm stijve kuiten en enkels, niet eens heel pijnlijk, maar vooral stijf en ze lopen vol. Rondje wel afgemaakt, maar twee keer gestopt om wat te rekken en de benen even te laten “leeglopen”.
Ik vraag mij af of dit uitmaakt bij een paar bekers water en een rondje rennen, maar misschien in jouw geval wel.
Nee, voelde zeker niet aan als kramp.
En het moeten is van mezelf hoor, op de positieve manier.
En aangezien de enkels en kuiten ver weg zitten krijg je daar dan het eerst problemen.. Klinkt op zich wel aannemelijkMegupe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:58:
[...]
Als je achter loopt in vochtbalans kan je hart niet met volledige kracht knijpen, dus zal de bloedsomloop minder goed zijn. Dus minder zuurstof naar de spieren en minder co2 het lichaam uit.
Ik vraag mij af of dit uitmaakt bij een paar bekers water en een rondje rennen, maar misschien in jouw geval wel.
De grootste meerwaarde van raceschoenen zit hem in het schuim (PEBA ipv EVA). Er zijn (niet veel, maar ze bestaan) carbonschoenen zonder PEBA (of welke marketingnaam het merk ervoor heeft bedacht), die wil je dus niet hebben. Let er dus op dat het schoenen zijn met carbon én PEBA.GerGio schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:22:
[...]
Dus een paar raceschoenen komen daarbij redelijk van pas. Hebben er mensen nog tips?
En die schoenen zijn doorgaans hartstikke instabiel, vooral op lagere tempo's. Baseer je mening dus op wedstrijdtempo, niet op duurlooptempo.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De Zoom Fly is OK maar binnen de Nike schoenen niet hun echte wedstrijdschoen. Dan denk je aan Alphafly of Vaporfly waarbij die laatste de veiliger keuze is, niet iedereen houdt van de Alphafly.GerGio schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:22:
[...]
Ik hoor ook veel goeds over de Adidas Adizero Adios Pro 4, maar zelf geen ervaring mee.
Ik vind de Adios Pro 4 dus significant stabieler dan de Pro 3.kenneth schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:51:
[...]
De grootste meerwaarde van raceschoenen zit hem in het schuim (PEBA ipv EVA). Er zijn (niet veel, maar ze bestaan) carbonschoenen zonder PEBA (of welke marketingnaam het merk ervoor heeft bedacht), die wil je dus niet hebben. Let er dus op dat het schoenen zijn met carbon én PEBA.
En die schoenen zijn doorgaans hartstikke instabiel, vooral op lagere tempo's. Baseer je mening dus op wedstrijdtempo, niet op duurlooptempo.
Ja absoluut dit! Ook voor mij steeds vaker de reden dat ik blij ben om fatsoenlijke hardloopconditie te hebben. Paar hardloopschoenen mee op vakantie en dan met gemak een rondje van 15~20km kunnen doen. Zie je ook nog eens wat meer van de omgeving.Highland schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:01:
Gewoon om even te delen: gisteren na het werk heerlijk 15km door strandgebied gerend. Het hele gebied was heerlijk rustig, mooie wolken, hertjes, vosjes, vogels. De zee aangetikt, stukje strand gerend, paar mooie schelpjes meegenomen. Tempo? Ja. Hartslag? Klopt nog steeds. Dit zijn nou de loopjes waar ik voor train.
Daar wandelen wij gewoon voor. Met een gps om de geocaches te zoekenSlickk schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:07:
[...]
dan met gemak een rondje van 15~20km kunnen doen. Zie je ook nog eens wat meer van de omgeving.
De ZF is misschien niet zo snel en snappy als de andere 2, maar gaat wel vele malen langer mee. Het is een heerlijke schoen voor bijna alle tempo's.Hartloper schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:18:
[...]
De Zoom Fly is OK maar binnen de Nike schoenen niet hun echte wedstrijdschoen. Dan denk je aan Alphafly of Vaporfly waarbij die laatste de veiliger keuze is, niet iedereen houdt van de Alphafly.
Ik hoor ook veel goeds over de Adidas Adizero Adios Pro 4, maar zelf geen ervaring mee.
Allebei kan toch ook?maartend schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:17:
[...]
Daar wandelen wij gewoon voor. Met een gps om de geocaches te zoeken
Vanochtend nog een lekker rondje hardgelopen voor het ontbijt/brunch hier in Toscane. Niks leukers dan zo de omgeving verkennen, vind ik dan.
Wandelen doen we sowieso wel, want honden. Al lopen we vanwege de temperatuur niet heel ver met ze.
@GerGio zocht een schoen om mee te knallen op wedstrijden en PR's te breken. Dan is een Vaporfly of een Adios Pro 4 beter dan een Zoom Fly. Punt.A-Waxxx schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:31:
[...]
De ZF is misschien niet zo snel en snappy als de andere 2, maar gaat wel vele malen langer mee. Het is een heerlijke schoen voor bijna alle tempo's.
Ik heb ook de Zoom Fly en ben net als jij fan van deze schoen, maar ik zou 'm nooit als raceschoen gebruiken.
Overigens mag je de levensduur van een Vaporfly niet onderschatten. Ik heb vandaag nog 16 km hardgelopen met mijn Vaporfly 3 flyknit. In totaal nu al 500 km op deze schoen. Na 100 km gebruik ik ze niet meer als wedstrijdschoen maar dan kunnen ze nog gebruikt worden als trainingsschoen.
ik wandel en ren mijn lange afstanden standaard
@Agent47 overweeg er 2 en liever zelfs 3 van te maken per week. Met 1 loop bouw je maar marginaal op. Als de weg nu bv wat zwaar is qua impact kun je beter bv 1 dag op asfalt doen en twee andere in de bos/onverhard. Snelheid maakt nu toch niets uit, de cardio en vooral spieren/pezen/gewrichten die zich moeten aanpassen is het ding.
qua luisteren naar lichaam: zeker belangrijk en geneer je ook niet km een training af te breken. De eerste paar weken van start2runs zijn zwaar (al ga je ook razendsnel vooruit).
[ Voor 56% gewijzigd door polthemol op 08-08-2025 21:09 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Akkoord. Ik heb deze week nu 2 maal gedaan.polthemol schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:57:
[...]
ik wandel en ren mijn lange afstanden standaard![]()
@Agent47 overweeg er 2 en liever zelfs 3 van te maken per week. Met 1 loop bouw je maar marginaal op. Als de weg nu bv wat zwaar is qua impact kun je beter bv 1 dag op asfalt doen en twee andere in de bos/onverhard. Snelheid maakt nu toch niets uit, de cardio en vooral spieren/pezen/gewrichten die zich moeten aanpassen is het ding.
qua luisteren naar lichaam: zeker belangrijk en geneer je ook niet km een training af te breken. De eerste paar weken van start2runs zijn zwaar (al ga je ook razendsnel vooruit).
Dit wil ik een maand er in houden en dan kijken hoe er ik voor sta. Ik wil graag conditie opbouwen en PR’s verbreken is leuk, maar voor nu voor mij niet heel belangrijk. Ik wil het plezier er in houden door ook andere routes te nemen. Vandaag ging stukken beter dan dinsdag.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Thanks @Hartloper. Ga vandaag maar eens langs een hardloopwinkel om te kijken wat ik kan vinden. Eerste doel is een snelle tijd op mijn Full distance triathlon en wat ervaring opdoen met dit soort schoenen. Mijn duurtempo loopjes zitten niet ver af van mijn marathon tempo waarop nu mijn pr staat dus misschien kan ik die al binnen halen. als ik fris genoeg ben na 3.8km zwemmen en 180km fietsenHartloper schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:47:
[...]
@GerGio zocht een schoen om mee te knallen op wedstrijden en PR's te breken. Dan is een Vaporfly of een Adios Pro 4 beter dan een Zoom Fly. Punt.
Ik heb ook de Zoom Fly en ben net als jij fan van deze schoen, maar ik zou 'm nooit als raceschoen gebruiken.
Overigens mag je de levensduur van een Vaporfly niet onderschatten. Ik heb vandaag nog 16 km hardgelopen met mijn Vaporfly 3 flyknit. In totaal nu al 500 km op deze schoen. Na 100 km gebruik ik ze niet meer als wedstrijdschoen maar dan kunnen ze nog gebruikt worden als trainingsschoen.
Nickname KasPlantje.
Hier nog een fan van de zoom fly 6. Die van mij gaan al meer dan 1000km mee. Ik ga de schoen nog een keer bestellen. De magic is er wel af na zo’n 500km maar prima te gebruiken als trainer tot ze helemaal op zijn.Hartloper schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:47:
[...]
@GerGio zocht een schoen om mee te knallen op wedstrijden en PR's te breken. Dan is een Vaporfly of een Adios Pro 4 beter dan een Zoom Fly. Punt.
[ Voor 5% gewijzigd door glnk op 09-08-2025 02:47 ]
Na 10 km voelde ik met nog zo goed dat ik dacht, ik probeer gewoon met de 17 mee te gaan, ik zie wel waar het schip strand.
Tot en met 13 km ging dat makkelijk maar daarna steeg mijn hartslag behoorlijk, mede door de warmte denk ik.
Komt ook bij dat ik normaliter niet verder dan 11 km loop dus dit was iets meer als de aanbevolen 10% extra qua kilometers 😀. Wist ook niet hoe mijn lichaam ging reageren omdat ik diabeet ben. Uiteindelijk moe maar een voldaan gevoel. Maar denk niet dat ik dit elke week ga doen.
:strip_exif()/f/image/BRB7LVdzq1YxGKnamnc1Awif.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uYdyfszfYVMtuzNwGaIq5Q38.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat komt vooral door:Spasm schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:33:
... maar daarna steeg mijn hartslag behoorlijk, mede door de warmte denk ik.
Dat effect heet cardiac drift en wordt veel minder als je het regelmatiger doet (niet elke keer 6km erbij inderdaadKomt ook bij dat ik normaliter niet verder dan 11 km loop
Maar ijzersterke prestatie! Heerlijk om jezelf af en toe flink meer uit te dagen dan je gewend bent.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Lange duurloop gaat meestal rond de 6:00min/km bij mij, vandaag was het merendeel rond de 5:30min/km.
Gevolg is dat ik nu PRen heb op 10km, 15km, 10EM, 20km en 2e tijd op de HM. Wel lekker gelopen verder en met een groepje is het makkelijker vol te houden.
Strava or it didn't happen.
Ik weet niet of het de nieuwe Superblast 2's waren, de heerlijke, nog frisse ochtend toen ik om 7:30 vertrok, of het feit dat ik een rondje had gepland langs een aantal watertaps waardoor ik m'n drinkvest thuis kon laten (had alleen een 250ml flacon mee die ik in m'n tight kon stoppen en onderweg bij kon vullen), het liep gewoon erg lekker vandaag.
En dat in een 120km trainingsweek, het grootste weekvolume dat ik ooit heb gelopen in de voorbereiding naar de Eindhoven Marathon.
Ik kijk trouwens niet uit naar het warme weer komende week, wat mij betreft (en ik denk vele lopers met mij) waren de afgelopen weken het ideale zomerweer, aangenaam overdag, frisse nachten en af en toe een bui.
Ik moest hier opeens weer aan denken toen ik aan een oude blessure dacht: soms kan het ook komen door iets wat er lager of juist hoger niet goed gaat: een voet/schoenprobleem of een rug/houdingprobleem. Dan ga je compenseren en dan ga je iets anders overbelasten wat normaal gesproken geen problemen bij hardlopen zou geven. Zoals een pees of spier in de lies. Dat zijn ook meer de stabilisatoren en pijntjes daar zijn een toonbeeld van iets in het algemeen niet (meer) goed doen.maartend schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:26:
[...]
Ik had idd de hele dag stilgezeten. Veel in auto. Thuis gekomen wat gegeten en daar begonnen waarbij mijn eerste (na warming up) was dat ik steeds 30 seconden hoog been ritme moest aanhouden..
En toen ik voor mijn 2de 800m starten schoot het er in.
Als het ging over niet goed genoeg getraind of opgewarmd zijn of te moe of iets dergelijks zou je de problemen eerder in de 'werkende' delen moeten verwachten zoals de onder- of bovenbenen. Zweepslag in de kuit is daar een bekend voorbeeld van.
Vandaag zelfde training gedaan en opgelet. Bij de start zet ik te fel af kwam ik achter. Vandaag rekening ,ee gehouden en was geen probleem meer.The Third Man schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:27:
[...]
Ik moest hier opeens weer aan denken toen ik aan een oude blessure dacht: soms kan het ook komen door iets wat er lager of juist hoger niet goed gaat: een voet/schoenprobleem of een rug/houdingprobleem. Dan ga je compenseren en dan ga je iets anders overbelasten wat normaal gesproken geen problemen bij hardlopen zou geven. Zoals een pees of spier in de lies. Dat zijn ook meer de stabilisatoren en pijntjes daar zijn een toonbeeld van iets in het algemeen niet (meer) goed doen.
Als het ging over niet goed genoeg getraind of opgewarmd zijn of te moe of iets dergelijks zou je de problemen eerder in de 'werkende' delen moeten verwachten zoals de onder- of bovenbenen. Zweepslag in de kuit is daar een bekend voorbeeld van.
De alcohol daarentegen van afgelopen nacht wel
Maar erg mooie omgeving:
https://strava.app.link/5iyHkeo7IVb
Qua hartslag en tempo was het prima, maar die vermoeidheid voel je wel.
Volgende week weer lekker verder trainen!
Nou, afgelopen weekend waren twee van de drie argumenten weggepoetst. Aan het eind van dit verhaal mag je raden welke van de drie nog wel gold
Een weekendje alleen thuis, de rest van de familie genoot van een korte vakantie op een camping in Nederland. Dus.... hmm...wat als ik nou eens de UHT ga lopen.......
Zondagochtend vroeg opgestaan (voor mijn doen, in elk geval), ontbijtje gegeten, koffie gedronken. Trailvest gevuld met water, isotone sportdrank, zakjes fruitmoes, wat gummies.
Toen op de fiets naar Rhenen, zo'n 50 minuten rustig aan. Fiets gestald, wc van het station gebruikt, buitenlandse toerist uitgelegd dat er geen treinen reden maar dat ie de bus moest nemen. Toen vertrokken.
Eerste deel rond Rhenen voornamelijk verhard, met een pittige klim (Paardenveld) waarbij ik bijna de toerfietsers kon inhalen.
Daarna werd de ondergrond onverhard en na ongeveer een 7 kilometer begon ik de omgeving te herkennen: Kwintelooijen.
Op de tien kilometer de volgende klim, de Amerongse Berg. Dit was de eerste keer dat ik eens op mijn horloge keek om te zien hoe ver ik al was. Ongeveer op 1/3e en het voelde allemaal nog prima.
Op 15 kilometer m'n enige grote navigatiefout gemaakt, maar gelukig niet meer dan zo'n 100 meter. De dame van Komoot riep me al snel tot de orde
Bij de 20 kilometer lichte signalen in mijn linkerkuit van een aankomende kramp. Ik was net het Leersumse Veld uit en onder het tunneltje gegaan toen er weer geklommen moest worden richting de Maarsbergseweg. Even rekken en het gevoel trok weer weg gelukkig. Wel was het daarna zwaar om weer op te starten. Maar goed, ik liep weer.
Bij 27.5 km nog even spoorzoeken, want het pad dat ik zou moeten volgen was geblokkeerd door een boom.
Niet veel later was het ploeteren op een zandverstuiving. Niet echt iets waar je op zit te wachten met 27+ kms in je benen....maar wel een excuus om daarna even te stoppen en je schoenen leeg te gooien.
Mijn horloge begon te piepen dat ie het niet lang meer ging volhouden en een kilometer voor het eind was de accu leeg. Gelukkig had ik Komoot nog draaien voor de navigatie en tracking.
Ik zag het spoor al aan mijnrechterzijde en shuffelde de laatste kilometer naar de finish op het perron
Niet dat ik nou op het perron moest zijn, want, zoals in het begin al geschreven.....de NS zet bussen in.
Dat was een beetje rommelig geregeld, maar goed, na een half uurtje wachten zat ik in de bus terug naar Rhenen. De fietstocht terug naar huis was pittig, laten we het daar op houden.
Conclusie:
- Wat een mooie route is dit zeg, en zeker voor herhaling vatbaar
- als de treinen rijden
- mijn horloge is aan vervanging toe
- wat meer lange afstanden trainen ter voorbereiding, twee weken tegen bergen op rennen weegt niet op tegen uren op je voeten staan.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Was op Zaterdag al aangekomen in de omgeving, wat was het warm in de middag en avond! Een klein (wandel)verkenningsrondje, langs de twee rivercrossings van de Ourthe, zorgde al voor behoorlijk hoge hartslag en zweten. Wel weer prachtig om in de Ardennen te zijn, vorig jaar liep ik in dezelfde omgeving de Trail du Barrage dus ik wist deels wat te verwachten: klimmen & dalen over technische paadjes met veel boomwortels!
Zondag was de start om 08u, wat een heerlijke tijd. Toen ik om 06u opstond hing het hele Ourthedal vol met mist bij kraakheldere lucht met het opkomende zonnetje, een prachtig gezicht. Wel fris, 10 graden! Een heel verschil met de avond ervoor.
Rond half 8 aangekomen bij de startlocatie: landgoed le Herou. Startnummer gehaald, omkleden, en een plek in het zonnetje zoeken om niet teveel af te koelen tijdens het wachten. Kleine kletspraatjes met medelopers, gemoedelijk sfeertje. Stonden zo’n 300 personen aan de streep. Er was een rollende start, wat zoveel betekende dat er werd gestart in groepjes van zo’n 25 tot 30 mensen, 30 seconden wachten, volgende groep, etc etc.
Ik stond zo ongeveer in de 4e groep, prima uitgangspunt leek mij zo. Ik had ergens losjes bedacht dat dit wel in 4u moest kunnen, gebaseerd op mijn resultaat tijdens de Trail du Barrage (33k & 1200 hoogtemeters in 3u56).
Vlak voor de start was er nog een Fransman die perse voor me wilde staan, gaf me nog een gekke trap tijdens het passeren met zijn knie vol tegen mijn linkerknie – merci!
Na de start was ik dit voorval snel vergeten, ik had er zin in, goede (koele) omstandigheden en een paar uur rennen door een prachtige omgeving, wat wil een mens nog meer. Na een goed half uur was ik opgewarmd en kwam ik in een heerlijke flow, de kilometers vlogen voorbij. Soms in een groepje blijven hangen, maar ook veel solo gelopen. Wat een prachtige route, gave singletracks en mooie afwisseling tussen de flink technische & beter renbare stukken.
Rustig de tijd genomen bij de 3 verzorgingsposten, genoeg water gedronken. Verder heerlijk eigen tempo aangehouden, ging echt goed tot zo’n 28k. Toen een klein dipje, het werd vanaf 11u ook merkbaar warmer en dat speelde zeker een rol. Vanaf 31k voelde ik me mentaal weer prima, maar fysiek was het beste er wel af. De laatste kilometers stug doorgelopen, op naar de finish.
Uiteindelijk over de streep in 4u08, 36k en een kleine 1400hm in de benen wat volgens de omroeper goed was voor een plek in de top 50! Tijdens het lopen voelde het al zo goed en het resultaat bevestigde dit. Zeer voldaan & dik tevreden, en nu de spierpijn als beloning & aandenken
Strava bij het praatje
En die Fransman nog even terug ingehaald vlak voor de streep?Gaargod schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:03:
Afgelopen Zondag liep ik zoals gezegd de 35km van de Trail des Fantomes.
Was op Zaterdag al aangekomen in de omgeving, wat was het warm in de middag en avond! Een klein (wandel)verkenningsrondje, langs de twee rivercrossings van de Ourthe, zorgde al voor behoorlijk hoge hartslag en zweten. Wel weer prachtig om in de Ardennen te zijn, vorig jaar liep ik in dezelfde omgeving de Trail du Barrage dus ik wist deels wat te verwachten: klimmen & dalen over technische paadjes met veel boomwortels!
Zondag was de start om 08u, wat een heerlijke tijd. Toen ik om 06u opstond hing het hele Ourthedal vol met mist bij kraakheldere lucht met het opkomende zonnetje, een prachtig gezicht. Wel fris, 10 graden! Een heel verschil met de avond ervoor.
Rond half 8 aangekomen bij de startlocatie: landgoed le Herou. Startnummer gehaald, omkleden, en een plek in het zonnetje zoeken om niet teveel af te koelen tijdens het wachten. Kleine kletspraatjes met medelopers, gemoedelijk sfeertje. Stonden zo’n 300 personen aan de streep. Er was een rollende start, wat zoveel betekende dat er werd gestart in groepjes van zo’n 25 tot 30 mensen, 30 seconden wachten, volgende groep, etc etc.
Ik stond zo ongeveer in de 4e groep, prima uitgangspunt leek mij zo. Ik had ergens losjes bedacht dat dit wel in 4u moest kunnen, gebaseerd op mijn resultaat tijdens de Trail du Barrage (33k & 1200 hoogtemeters in 3u56).
Vlak voor de start was er nog een Fransman die perse voor me wilde staan, gaf me nog een gekke trap tijdens het passeren met zijn knie vol tegen mijn linkerknie – merci!
Na de start was ik dit voorval snel vergeten, ik had er zin in, goede (koele) omstandigheden en een paar uur rennen door een prachtige omgeving, wat wil een mens nog meer. Na een goed half uur was ik opgewarmd en kwam ik in een heerlijke flow, de kilometers vlogen voorbij. Soms in een groepje blijven hangen, maar ook veel solo gelopen. Wat een prachtige route, gave singletracks en mooie afwisseling tussen de flink technische & beter renbare stukken.
Rustig de tijd genomen bij de 3 verzorgingsposten, genoeg water gedronken. Verder heerlijk eigen tempo aangehouden, ging echt goed tot zo’n 28k. Toen een klein dipje, het werd vanaf 11u ook merkbaar warmer en dat speelde zeker een rol. Vanaf 31k voelde ik me mentaal weer prima, maar fysiek was het beste er wel af. De laatste kilometers stug doorgelopen, op naar de finish.
Uiteindelijk over de streep in 4u08, 36k en een kleine 1400hm in de benen wat volgens de omroeper goed was voor een plek in de top 50! Tijdens het lopen voelde het al zo goed en het resultaat bevestigde dit. Zeer voldaan & dik tevreden, en nu de spierpijn als beloning & aandenken
Strava bij het praatje
Toch gegaan en voelde me super sterk. Bizar hoe dat altijd werkt hé. Je voelt je niet heul fit maar je doet je hardloopschoenen aan en stapt naar buiten en je loopt een fijne tempoloop + wat Strides van ruim 10km met een gemiddelde hartslag van 133bpm in toch wel warme omstandigheden.Juancho schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:24:
Poeh, afgelopen weekend te veel feestjes gehad met stiekem te veel drankjes. Dan is de maandag bij mij altijd de dag dat de klapt komt. Veel vochtgebrek dus flink veel water drinken! Vanavond alleen wel een Trenara duurloop + strides loop op de planning staan: totaal 10.45km terwijl het behoorlijk warm is. Even bekijken of ik die ga doen of misschien pas later op de avond als het wat koeler is. Ben niet snel van het afhanken en vaak word je er juist weer fitter van, maar de combinatie met het warme weer en een lichaam dat al druk bezig is met herstellen van het weekend...ff aankijken!
Heerlijk gevoel achteraf, je bent gelijk weer fit 😁
Maandag een rondje van 10km langs de fjord, samen met de dochter. Jammer genoeg was het enige halfuurtje regen van de dag in het begin van ons loopje, maar dat mocht de pret niet drukken.
Gisterenochtend was het de bedoeling om vanuit ons appartement in de Solsiden wijk naar de Ladestien trail te lopen (7km lang) en dan weer terug. Iets langer geslapen dan verwacht zodat ik
moest inkorten om op tijd terug te zijn voor het afgesproken ontbijtuur.
De Ladestien begint op 2km van waar we verblijven, dus daar naartoe gelopen. Het begon al goed, ik liep 100m een steile straat op voor ik doorhad dat ik de parallelle straat in moest. Dat waren de eerste 10 hoogtemeters van de dag, en er zouden er nog veel volgen.
De Ladestien is een heel gemakkelijk grindpad, overal goed begaanbaar en voldoende breed. Het eerste deel was glooiend, met afwisselend vlak langs de fjord hardlopen en tussen de bomen. So far so good, maar dan kwamen er echt steile hellingen die (voor mij dan toch) niet meer beloopbaar waren en waar ik bergop moest wandelen. De hartslag schoot op die hellingen echt de hoogte in. Halverwege de route passeerde ik Ladekaien, een restaurant met veel ramen dat uitkijkt op de fjord. Ik liep verder door tot ik op mijn horloge zag dat ik niet meer tot het einde kon lopen en dat ik terug naar huis moest.
Uiteindelijk 11,5 km gelopen met 280 hoogtemeters.
Vandaag naar Stavanger waar voor morgen de gekende wandeling naar de Preekstoel gepland is.
Gaaf Trondheim! Familie woont daar, dus heb er ook wat hardloopkilometers liggenHartloper schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:24:
Vakantie in Noorwegen, en gelukkig zowel maandag als dinsdag al wat kunnen lopen hier in Trondheim.
Maandag een rondje van 10km langs de fjord, samen met de dochter. Jammer genoeg was het enige halfuurtje regen van de dag in het begin van ons loopje, maar dat mocht de pret niet drukken.
Gisterenochtend was het de bedoeling om vanuit ons appartement in de Solsiden wijk naar de Ladestien trail te lopen (7km lang) en dan weer terug. Iets langer geslapen dan verwacht zodat ik
moest inkorten om op tijd terug te zijn voor het afgesproken ontbijtuur.
De Ladestien begint op 2km van waar we verblijven, dus daar naartoe gelopen. Het begon al goed, ik liep 100m een steile straat op voor ik doorhad dat ik de parallelle straat in moest. Dat waren de eerste 10 hoogtemeters van de dag, en er zouden er nog veel volgen.
De Ladestien is een heel gemakkelijk grindpad, overal goed begaanbaar en voldoende breed. Het eerste deel was glooiend, met afwisselend vlak langs de fjord hardlopen en tussen de bomen. So far so good, maar dan kwamen er echt steile hellingen die (voor mij dan toch) niet meer beloopbaar waren en waar ik bergop moest wandelen. De hartslag schoot op die hellingen echt de hoogte in. Halverwege de route passeerde ik Ladekaien, een restaurant met veel ramen dat uitkijkt op de fjord. Ik liep verder door tot ik op mijn horloge zag dat ik niet meer tot het einde kon lopen en dat ik terug naar huis moest.
Uiteindelijk 11,5 km gelopen met 280 hoogtemeters.
Vandaag naar Stavanger waar voor morgen de gekende wandeling naar de Preekstoel gepland is.
Goede reis en altijd wel leuke trails te vinden in Noorwegen (of wandelingen, die je ook kan hardlopen natuurlijk
Ik gebruik ook veel producten van SIS, maar sinds kort ook dezeWyke schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:10:
[...]
ah ik dacht dat je handmatig extra (keuken)zout toevoegde.
Ik doe met de SiS tabletten 1 tablet per 500ml flask, maar dat lijkt te weinig te zijn, maar een extra tablet erin lijkt me qua smaak te sterk. Misschien eens met een half extra tablet proberen volgende keer.
Volgens de voedingswaarde bevat deze 85MG magnesium tov de 8,1MG bij Sis. Ikzelf bij vrij gevoelig voor magnesium tekorten (snel kramp dan) en daarbij zijn deze tabletten ook maar 4EU voor 20stuks bij de winkel Normal
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 14-08-2025 11:05 ]
Ok als jij het doet, dan doe ik het ookMiKeZZa schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lopen lukt al tijden niet zo gezien de temperatuursomstandigheden op vakantie. Maar dit rondje kon ik me niet laten ontnemen 🏝️☀️
Rondje op Magnetic Island in Australië, deel van de route liep door een Koala gebied. Tijdens het hardlopen niks gespot, maar daarna terug gegaan met de kinderen en toen wel twee koalas gespot. Wel aantal Wallabies onderweg gezien, waaronder eentje vlak voor me op het pad. Leverde halve hartaanval op
Wel hele pittige trail, 600 hoogtemeters op bijna 16km. Graadje of 24 en lekker zonnetje. Daarna nog een km of 10 met de kinderen gewandeld, goed trainings dagje zo
/f/image/bFkr0ptPKVLiPhrhhz5sAdjP.png?f=fotoalbum_large)
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/jtQitay9OVb
Ok. Wordt morgen. Plots doktersbezoek, niks ernstigs en niks met hardlopen te maken. Maar moet ong HM, dus nu wat laat
[ Voor 43% gewijzigd door maartend op 14-08-2025 17:06 ]
Dus niet dit:
https://all4running.nl/ni...tank-top-heren-hv5210-057
Maar echt zoiets:
https://www.bjornborg.com...peP0sDj_gMMRoCTQcQAvD_BwE
Misschien ligt het aan mij maar die laaste zijn zo lastig te vinden...
[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 14-08-2025 17:44 ]
https://nike.sng.link/Astn5/6tbz/r_99bf88bd2cJuancho schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:34:
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik zoek al tijden eigenlijk een soort tanktop voor het hardlopen maar dan niet zo'n type shirtje met hele dunne schouder stukken zeg maar. Dat vind ik helemaal niks en staat mij ook niet. Ik zoek eigenlijk een hardloop shirt waarvan eigenlijk de mouwen zijn afgeknipt.
Dus niet dit:
Maar echt zoiets:
Verder googlen naar ‘sleeveless running top’ en ‘tanktop’ levert mij in ieder geval een hoop op (hoka, decathlon, gymshark)
Goed dat je deze aangeeft want dit is een mooi voorbeeld van wat ik dus niet zoek. Die van Nike is dus te smal/open/bloot bij de schouders/oksels/zijkant rug. Ik zoek er echt 1 die gewoon een stuk dichter is maar geen mouwen heeft, hele schouder bedekt en gewoon netjes aansluit aan de zijkant.Rebel-Rebel schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:13:
[...]
https://nike.sng.link/Astn5/6tbz/r_99bf88bd2c
Verder googlen naar ‘sleeveless running top’ en ‘tanktop’ levert mij in ieder geval een hoop op (hoka, decathlon, gymshark)
Dat is het dus een beetje met die zoektermen, die heb ik ook heel veel gebruikt maar altijd krijg je shirts te zien die half bloot zijn wat ik dus niet wil.
[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 14-08-2025 18:44 ]
Je gaf aan te zoeken naar iets zonder smalle schouder stukken ;)….Juancho schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:42:
[...]
Goed dat je deze aangeeft want dit is een mooi voorbeeld van wat ik dus niet zoek. Die van Nike is dus te smal/open/bloot bij de schouders/oksels/zijkant rug. Ik zoek er echt 1 die gewoon een stuk dichter is maar geen mouwen heeft, hele schouder bedekt en gewoon netjes aansluit aan de zijkant.
Dat is het dus een beetje met die zoektermen, die heb ik ook heel veel gebruikt maar altijd krijg je shirts te zien die half bloot zijn wat ik dus niet wil.
Dan moet je bij Nike kijken naar b.v. andere sporten, fitness, voetbal, basketbal. Zoekterm: sleeveless.
Basketball shirt?Juancho schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:34:
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik zoek al tijden eigenlijk een soort tanktop voor het hardlopen maar dan niet zo'n type shirtje met hele dunne schouder stukken zeg maar. Dat vind ik helemaal niks en staat mij ook niet. Ik zoek eigenlijk een hardloop shirt waarvan eigenlijk de mouwen zijn afgeknipt.
Dus niet dit:
Maar echt zoiets:
https://www.decathlon.nl/search?Ntt=basketbal+shirt
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping
Nee juist niet met van die smalle schouder stukken en half ontbloot zij lijf 😉Rebel-Rebel schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:53:
[...]
Je gaf aan te zoeken naar iets zonder smalle schouder stukken ;)….
Dan moet je bij Nike kijken naar b.v. andere sporten, fitness, voetbal, basketbal. Zoekterm: sleeveless.
Maar ik zal eens op sleeveless zoeken. Thanks
Temperatuur op het eiland was die dag 19 graden, maar wel erg zonnig. De loop begint ook pas om half 1 middags. Je zou zeggen 19 graden valt wel mee, zeker vergeleken met de temperaturen deze week
Verder goed georganiseerd. Ik vond de route echter niet zo bijzonder. Recht toe recht aan. Ondanks de mooie omgeving voelde de duinen eindeloos. Ik weet niet of dit een jaarlijkse loop voor mij gaat worden. De Halve Marathon van Haren begin maart vond ik veel mooier. Wat wel leuk was dat we dit keer met een groep vrienden besloten hadden om te lopen, de support en het samen bijkomen van de loop maakte het een stuk gezelliger. Ook een prachtig eiland waar ik naast de dag van de halve marathon nog een paar dagen heb doorgebracht. Ik zie dat ze op Vlieland in april ook de Vuurtorenloop organiseren, die lijkt mij qua moment in het jaar en qua route mooier.
Valt me wel op dat ik steeds sneller herstel. Een verschil na de halve marathon in maart. Maandag al weer een loopje gedaan en gisteravond met een lekker tempo 15 kilometer. Weinig spierpijn gehad. Dit jaar staan nog 3 loopjes op de planning. In september weer de 10 km Werkhoven Loopt, oktober de 4 Mijl van Groningen en ik heb me vandaag ingeschreven voor mijn eerste marathon de TT Marathon in november.
Was er nu wel van af, dus vanochtend met vollee moed begonnen. Na 2km was ik er echt al klaar mee, ook al liep ik op een tempo van 6:20 per km had ik een hartslag van tegen de 150 ipv de 130
Ik verdenk mijn schoenen. Ik had HOKA Gaviota 5 in maat 43 1/3 en toen heb ik nieuwe gekocht. Precies dezelfde uitvoering, maar dan maat 42 2/3 en met zooltjes van de hardloop winkel in plaats van de zooltjes die er standaard in zitten. O en ook geen hardloop knoop in de veters in het laatste gaatje.
Maar na vanochtend weer last van enkel en achillespees is weer gevoelig. Blech.
Nu maar even de originele zooltjes erin gedaan en de knoop voor het lege gaatje. Over een paar dagen weer even proberen, anders toch maar kijken voor nieuwe schoenen ook al heb ik pas 100km met de gedaan.
Begint nu echt te voelen alsof ik niet meer van de pijn afkom en ik die 15km die ik twee maanden geleden probleemloos loop niet meer ga volhouden / redden fysiek.
Mja, beetje balen dit zo
Afgelopen week had ik al weer opgebouwd en er stond een longrun op de planning met twee tempo blokken erin. Eerst 7 km warmlopen, vervolgens 2x4km op halve marathon tempo (rond 5:00 min/km) en 1 km rustig erna. Daarna nog 1 km uitlopen wat de training 18km totaal maakte.
Had veel zin om weer eens wat langer te lopen en was benieuwd hoe de tempoblokken me afgingen. Vanwege de hitte toch nog wel het vochtige weer was het wel een stuk pittiger. Ik merkte bij het inlopen al dat de hartslag wat hoger lag en de tempo blokken gingen met moeite, maar wel gehaald.
Eindelijk ging hij weer een keer lekker. De twee vergelijkbare duurlopen van de afgelopen weken waren steeds een beetje klote. Liep niet lekker en mijn hardslag kreeg ik niet waar hij moest zijn. Deze run had ik daar weinig last van gelukkig. Lekker gelopen ondanks het warme weer.
Nickname KasPlantje.
Ik heb deze die voldoet qua mouwen denk ik wel aan jouw wensen, maar deze is van 50% katoen en daardoor niet geschikt voor als je heel erg zweetJuancho schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:34:
Dus niet dit:
Maar echt zoiets:
Bedankt voor de tip, ik heb vanochtend rond die 2 meertjes gelopen.Gaargod schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:33:
@Hartloper mooi! Ik heb een half jaar in Stavanger mogen wonen / werken een aantal jaren terug. Mocht je daar nog tijd hebben voor een hardlooprondje, dan zijn het Mosvatnet of, als je wat meer tijd hebt, Litla & Store Stokkavatnet echt mooie rondes om te lopen! Enjoy.
De wekker gezet om 6.30, een groot glas sojamelk erin en een paar stukjes pure chocolade, dat moest voldoende zijn.
We verblijven in een appartement in Lagårdsveien, 1 km van het centrum, geen heel mooie buurt maar wel dicht bij Mosvatnet. Na wat googelen gisteravond voor de eerste keer via Garmin connect een route gemaakt van 19 km rond die twee meren. Ik heb een Garmin 265S dus het schermpje is vrij basic met enkel een rood lijntje dat de richting of de afslag toont, helemaal niet zo gedetailleerd als bv op een Gamin Fenix. 1 keer kort verkeerd gelopen en 1 keer wegens afgesloten route omgelopen, maar telkens weer snel op de route geraakt.
Op enkele kilometers van het einde liep ik dan wel verkeerd, het was een ingewikkelde kruising van wegen met een brug erboven, daar had ik het uitgebreide scherm van de Fenix kunnen gebruiken. En de route op Garmin is niet dynamisch, eens je ervan bent berekent-ie geen nieuwe route. Dus toen overgeschakeld op Google maps op mijn telefoon om thuis te raken. Bijgevolg 20,7 km ipv de geplande 19 km.
Misschien is dit watJuancho schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:34:
Dus niet dit:
Maar echt zoiets:
Bekijk dit item bij ABOUT YOU:
https://www.aboutyou.nl/p...ring&utm_campaign=product
Zag het toevallig voorbij komen
[ Voor 5% gewijzigd door VodaNL op 15-08-2025 19:52 ]
Bedankt maar ik zoek er 1 waarbij de schouders nog net wat meer bedekt zijnVodaNL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:52:
[...]
Misschien is dit wat
Bekijk dit item bij ABOUT YOU:
https://www.aboutyou.nl/p...ring&utm_campaign=product
Zag het toevallig voorbij komen
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Ik heb ook hele slechte ervaringen met zooltjes in mijn hardloopschoenen. Nadat ik ze eruit gehaald heb kostte het me wel enkele weken om weer klachtenvrij te zijn, maar sindsdien gaat ook gewoon prima.President schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:49:
Bah, het gaat de laatste maand waardeloos met hardlopen. Drie en een halve week geleden last van spierpijn aan de voorkant van bovenbeen. Even rustig gedaan met hardlopen, want de keren dat ik daarna ging hardlopen had ik dagen pijn van been, enkel en achillespees.
Was er nu wel van af, dus vanochtend met vollee moed begonnen. Na 2km was ik er echt al klaar mee, ook al liep ik op een tempo van 6:20 per km had ik een hartslag van tegen de 150 ipv de 130
Ik verdenk mijn schoenen. Ik had HOKA Gaviota 5 in maat 43 1/3 en toen heb ik nieuwe gekocht. Precies dezelfde uitvoering, maar dan maat 42 2/3 en met zooltjes van de hardloop winkel in plaats van de zooltjes die er standaard in zitten. O en ook geen hardloop knoop in de veters in het laatste gaatje.
Maar na vanochtend weer last van enkel en achillespees is weer gevoelig. Blech.
Nu maar even de originele zooltjes erin gedaan en de knoop voor het lege gaatje. Over een paar dagen weer even proberen, anders toch maar kijken voor nieuwe schoenen ook al heb ik pas 100km met de gedaan.
Begint nu echt te voelen alsof ik niet meer van de pijn afkom en ik die 15km die ik twee maanden geleden probleemloos loop niet meer ga volhouden / redden fysiek.
Mja, beetje balen dit zo
Bedoel je zo een?Juancho schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:57:
[...]
Bedankt maar ik zoek er 1 waarbij de schouders nog net wat meer bedekt zijn. Ik zoek rustig verder
https://www.icebreaker.co...ar_0A56W6E1_EU=new_season
Juist! Maar dan wel echt een sportstof waarbij ik voorkeur heb voor Nike of Adidas. Maar die zijn lastig te vinden
Wat is hier geen sportstof aan?Juancho schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:17:
[...]
Juist! Maar dan wel echt een sportstof waarbij ik voorkeur heb voor Nike of Adidas. Maar die zijn lastig te vinden.
Nou, gisteren die oranje zooltjes van de winkel eruit gehaald en weer de veter aangepast.xobdorp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:14:
[...]
Ik heb ook hele slechte ervaringen met zooltjes in mijn hardloopschoenen. Nadat ik ze eruit gehaald heb kostte het me wel enkele weken om weer klachtenvrij te zijn, maar sindsdien gaat ook gewoon prima.
Vanochtend weer op pad en vanaf begin meteen veel minder last! Uiteindelijk 6km gelopen tegen gemiddeld 6:10 met een gemiddelde hartslag van 147.. nog lang niet wat het was maar ik heb weer wat hoop op dat ik over een week of twee weer rond de 15km kan lopen. Eerst weer opbouwen tot de 10km met een prettig gevoel ipv dat het zoals vandaag aanvoelt als een hele prestatie
Merinowol is juist veel fijnere sportstof dan de synthetische stofjes die ze bij Nike en Adidas gebruiken. Gaat een stuk minder snel stinken. Het is wel wat kwetsbaarder.Juancho schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:17:
[...]
Juist! Maar dan wel echt een sportstof waarbij ik voorkeur heb voor Nike of Adidas. Maar die zijn lastig te vinden.
Maar voor mij niet om in te hardlopen of tennissen. Dan draag ik liever de sportshirt materialen van Adidas of Nike. Nog even los van de prijzen overigens.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 16-08-2025 11:16 ]
Idem.Juancho schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:16:
Ik ken merinowol, dat heb ik regelmatig aan bij lange wandelingen of hiken etc. Heel fijn idd!
Maar voor mij niet om in te hardlopen of tennissen. Dan draag ik liever de sportshirt materialen van Adidas of Nike. Nog even los van de prijzen overigens.
Toevallig zag ik bij verschillende Spaanse voetbalclubs (ik vermoed dat NL-clubs dat niet hebben ivm de weersomstandigheden in NederlandJuancho schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:16:
Ik ken merinowol, dat heb ik regelmatig aan bij lange wandelingen of hiken etc. Heel fijn idd!
https://shop.realmadrid.c...eeveless-shirt-25-26-lime
https://tienda.elchecf.es...miento-adulto-sin-mangas/
https://shop.valenciacf.c...dor-adulto-25-26-94883601
etc.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
:strip_exif()/f/image/fLdS99oYd9pA03cxsmPGn1Ja.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/I0cP8Xx9TlGnebmJB0fRDc48.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0NsSKvGdmiMIgZMMgwT8jRyX.webp?f=fotoalbum_large)