Mijn ‘dagelijkse’ trainingsschoenen Nike Pegasus 40’s zijn aan vervanging toe, ik wil naar iets wat meer demping maar minder dan mijn ‘wedstrijd’ schoen Vaporfly 3, ik heb de Vomero hier af en toe voorbij zien komen, of wellicht naar de Invincible kijken? (ja ik wil bij Nike blijven)
Veruit m’n favoriete schoen, is ook nieuw in de aanbieding voor rond de 200 euro.Helaas vrijwel alle maten al uitverkocht.Stefangrp schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:23:
Zo, nog een 2e hands paar Saucony Endorphin Elite 2 op de kop getikt.
Nu heb ik:
Saucony Triumph 21
Nike Zoom Fly 6
Saucony Endorphin Elite 2
Saucony Peregrine 14 (voor de trails)
Shoe rotation here I come haha
Heb vandaag weer een heerlijk rondje gelopen in de bergen. In mei heb ik meegedaan aan de Hochkonigman trailrun (20km, 1000D+) en dat beviel goed. Merkte dat bergaf rennen nog veel oefening nodig had, iedereen haalde me bergaf in. Bergop gaat prima en haal ik weer anderen in. Daarna voorgenomen om vaker in de bergen te gaan rennen om zo meer ervaring op te doen.
Vanochtend een ronde gemaakt die een groot deel van het wedstrijd parcours volgde en genoten van de natuur. Natte voeten gehaald, begonnen met regenjack, later flink gezweet omdat het zonnetje doorkwam en toen slot nog door de wolken in het bos op de top van de berg.
Gelopen op de Nike Zegama 2.
Vanochtend een ronde gemaakt die een groot deel van het wedstrijd parcours volgde en genoten van de natuur. Natte voeten gehaald, begonnen met regenjack, later flink gezweet omdat het zonnetje doorkwam en toen slot nog door de wolken in het bos op de top van de berg.
Gelopen op de Nike Zegama 2.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
De Invincible kan ik aanbevelen, veel demping en fijne schoen voor de doorsnee trainingen. De Zoom Fly heeft ook demping maar is een stuk harder dan de heel zachte Invincible en is meer geschikt voor snellere trainingen.Rebel-Rebel schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:06:
Mijn ‘dagelijkse’ trainingsschoenen Nike Pegasus 40’s zijn aan vervanging toe, ik wil naar iets wat meer demping maar minder dan mijn ‘wedstrijd’ schoen Vaporfly 3, ik heb de Vomero hier af en toe voorbij zien komen, of wellicht naar de Invincible kijken? (ja ik wil bij Nike blijven)
Momenteel tussen Zoom Fly 6, Clifton 9 en Invincible 3 is die laatste mijn favoriet.
Ik ben door alle goede reviews/comments op de Nike Zoom Fly 6 helemaal overtuigd geraakt om die schoen ook eens te proberen...maar ik loop momenteel op een Brooks GTS 24 die qua ondersteuning 'stabiel' is en de ZF6 valt in de 'neutrale' categorie.
Ik heb nog niet gelopen in Nikes, dus heb er het raden naar of het wat voor mij is, maar wil ze dolgraag eens aan proberen. Hoe groot zou het fysieke nadeel zijn om van een schoen met stabiele ondersteuing naar een neutrale te gaan?
De Brooks Hyperion Max 3 lijkt ook nog een interessant alternatief.
Ik heb nog niet gelopen in Nikes, dus heb er het raden naar of het wat voor mij is, maar wil ze dolgraag eens aan proberen. Hoe groot zou het fysieke nadeel zijn om van een schoen met stabiele ondersteuing naar een neutrale te gaan?
De Brooks Hyperion Max 3 lijkt ook nog een interessant alternatief.
Ik kan niet uit ondervinding spreken, maar de meeste hardlopers die van ondersteunende/corrigerende schoenen naar neutrale schoenen overschakelen hebben daar helemaal geen probleem mee.
Om aan te vullen met mijn ervaring: ik heb ook veel plezier gehad aan de Invincible (2 paartjes versleten) tijdens/na mijn (knie)revalidatie en inderdaad wel een fijne schoen voor tragere verharde loopjes. Ik ben een echte voorvoetlander, maar in die periode kon ik die extra demping wel gebruiken. Persoonlijk vond ik hem op de duur wel echt te zacht worden, en ben toen overgeschakeld op de Vomero.Hartloper schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:56:
[...]
De Invincible kan ik aanbevelen, veel demping en fijne schoen voor de doorsnee trainingen. De Zoom Fly heeft ook demping maar is een stuk harder dan de heel zachte Invincible en is meer geschikt voor snellere trainingen.
Momenteel tussen Zoom Fly 6, Clifton 9 en Invincible 3 is die laatste mijn favoriet.
Ondertussen loop ik quasi al mijn trage en doorsnee trainingen onverhard (op pegasus trail, die is voor mij ook meer dan zacht genoeg) en heb ik me ook een paartje Zoom Fly’s gekocht voor het snellere werk (en heb nu Vaporfly’s voor wedstrijden).
Eens dus dat het een fijne schoen is, hou er wel rekening mee dat ze (in mijn ervaring toch) écht zacht zijn.
Laatste dagen wat zeurende pijn net boven mijn knie hopelijk geen ontsteking op komst.
Toch maar eens contact opgenomen met de klantendienst van Runners Lab hier in België, ze brengen enkele ZF6 over naar mijn lokale filiaal, dan kan ik volgende week eens gaan passen. De Hyperion Max 3 is ook op voorraad, dus die ga ik dan meenemen in de vergelijking.Hartloper schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:47:
Ik kan niet uit ondervinding spreken, maar de meeste hardlopers die van ondersteunende/corrigerende schoenen naar neutrale schoenen overschakelen hebben daar helemaal geen probleem mee.
Vandaag een wat persoonlijker verhaal en wat tegenslag
.
Gisteren een nieuwe 5km all-out gelopen om te kijken wat de verbetering is. Ik ging weg op 4min/km en het idee was richting het einde iets te versnellen om zo net onder de 20min uit te komen. Helaas kreeg ik na 1,6km last van een hartritmestoornis. Iets waar ik tijdens mijn wielren verleden ook last van heb gehad en ook medisch voor ben onderzocht. Destijds gebeurde dit eigenlijk steeds vaker bij wedstrijden en dit heeft mij er mede toe doen besluiten om te stoppen met deze fantastische sport. Het had immers geen zin om continu gelost te worden doordat je je benen een tijdje stil moet houden vanwege een hartritmestoornis (dit was destijds het advies van het ziekenhuis).
Enfin, vandaag goed gegeten, beter gedronken, later op de dag gegaan en nieuwe poging. Eerste paar km gecontroleerd 4min/km. De vierde km was iets langzamer en besloot in de vijfde km nog wat te versnellen en toen plots om 4,3km overkomt me hetzelfde als gisteren.
Ik moet deze tegenslag nu gaan verwerken en ik weet nog niet zo goed wat voor gevolgen dit gaat hebben voor duursport in de toekomst. In het verleden ben ik hiervoor ook meermaals bij een arts geweest en altijd hetzelfde verhaal: een onschuldige hartritmestoornis als deze binnen een minuut weer naar normaal ritme zakt is er niks aan de hand. Opzich terecht, maar het remt mij dus wel in het sporten
.
Gisteren een nieuwe 5km all-out gelopen om te kijken wat de verbetering is. Ik ging weg op 4min/km en het idee was richting het einde iets te versnellen om zo net onder de 20min uit te komen. Helaas kreeg ik na 1,6km last van een hartritmestoornis. Iets waar ik tijdens mijn wielren verleden ook last van heb gehad en ook medisch voor ben onderzocht. Destijds gebeurde dit eigenlijk steeds vaker bij wedstrijden en dit heeft mij er mede toe doen besluiten om te stoppen met deze fantastische sport. Het had immers geen zin om continu gelost te worden doordat je je benen een tijdje stil moet houden vanwege een hartritmestoornis (dit was destijds het advies van het ziekenhuis).
Enfin, vandaag goed gegeten, beter gedronken, later op de dag gegaan en nieuwe poging. Eerste paar km gecontroleerd 4min/km. De vierde km was iets langzamer en besloot in de vijfde km nog wat te versnellen en toen plots om 4,3km overkomt me hetzelfde als gisteren.
Ik moet deze tegenslag nu gaan verwerken en ik weet nog niet zo goed wat voor gevolgen dit gaat hebben voor duursport in de toekomst. In het verleden ben ik hiervoor ook meermaals bij een arts geweest en altijd hetzelfde verhaal: een onschuldige hartritmestoornis als deze binnen een minuut weer naar normaal ritme zakt is er niks aan de hand. Opzich terecht, maar het remt mij dus wel in het sporten
Ai... helemaal niet fijn. Sterkte Ed!ed14n schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:17:
Vandaag een wat persoonlijker verhaal en wat tegenslag.
Ik moet deze tegenslag nu gaan verwerken en ik weet nog niet zo goed wat voor gevolgen dit gaat hebben voor duursport in de toekomst. In het verleden ben ik hiervoor ook meermaals bij een arts geweest en altijd hetzelfde verhaal: een onschuldige hartritmestoornis als deze binnen een minuut weer naar normaal ritme zakt is er niks aan de hand. Opzich terecht, maar het remt mij dus wel in het sporten.
Is de oorzaak wel bekend? Ik ken meerdere mensen die succesvol operatief zijn geholpen aan een hartritmestoornis en sindsdien probleemloos door het leven gaan. Ik zou me daar zeker in verdiepen.ed14n schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:17:
Ik moet deze tegenslag nu gaan verwerken en ik weet nog niet zo goed wat voor gevolgen dit gaat hebben voor duursport in de toekomst. In het verleden ben ik hiervoor ook meermaals bij een arts geweest en altijd hetzelfde verhaal: een onschuldige hartritmestoornis als deze binnen een minuut weer naar normaal ritme zakt is er niks aan de hand. Opzich terecht, maar het remt mij dus wel in het sporten.
ai, sterkte...ed14n schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:17:
blijkbaar is het all-out gaan een van de dingen die hardlopen voor jou leuk maken? Zelf stijgt bij mij vanaf Z3 mijn bloeddruk naar té hoge waarden, waardoor ik "gedwongen" wordt zoveel mogelijk maximaal Z2 te lopen. Op trails is dat nog wel eens lastig, maar op zich kan ik daar prima mee omgaan omdat ik de lol bij het hardlopen vooral haal uit lang sportief en lang in de natuur bezig zijn. Misschien dat jij ook op zo'n manier van de sport kan genieten mocht de hartritmestoornis een blijvend probleem worden. Hoe dan ook, altijd klote als zulke dingen het verpesten; dus nogmaals, sterkte.
Ze hebben destijds eigenlijk alle onderzoeken al gedaan. Een echo, ecg met inspanning, holter. De conclusie was dat het hart goed is alleen dat er inderdaad heel uitzonderlijk een ritmeverhoging plaatsvindt. Het is mij uitgelegd dat dit in de "regelaar" zit. Doordat dit eigenlijk gelijk weer verdwijnt bij het stoppen van de inspanning en doordat er verder geen klachten zijn is er geen reden om mij zorgen te maken en is er ook geen reden om operatief iets te doen.Duclaasie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:17:
[...]
Is de oorzaak wel bekend? Ik ken meerdere mensen die succesvol operatief zijn geholpen aan een hartritmestoornis en sindsdien probleemloos door het leven gaan. Ik zou me daar zeker in verdiepen.
Ik zou zelf opzoek moeten gaan naar wat een verband zou kunnen zijn van het triggeren en dat is wat ik ook nu ga doen (en eigenlijk nooit echt serieus heb genomen als ik eerlijk ben).
Ik kan me herinneren dat er heel veel factoren kunnen zijn, dus hier ben ik nog wel even zoet mee:
- Vochtbalans
- Vermoeidheid of juist niet
- Stress
- Mineralen tekort of juist teveel
- Verkeerde ademhaling
- Zwakke core
...
Komende periode eens kijken of ik verbanden kan leggen.
Nee hoor op zich niet. Dus dat kan ook een van de conclusies zijn dat ik het gewoon allemaal in Z1-Z3 hou en de rest vermijd.Wyke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:23:
[...]
ai, sterkte...
blijkbaar is het all-out gaan een van de dingen die hardlopen voor jou leuk maken? Zelf stijgt bij mij vanaf Z3 mijn bloeddruk naar té hoge waarden, waardoor ik "gedwongen" wordt zoveel mogelijk maximaal Z2 te lopen. Op trails is dat nog wel eens lastig, maar op zich kan ik daar prima mee omgaan omdat ik de lol bij het hardlopen vooral haal uit lang sportief en lang in de natuur bezig zijn. Misschien dat jij ook op zo'n manier van de sport kan genieten mocht de hartritmestoornis een blijvend probleem worden. Hoe dan ook, altijd klote als zulke dingen het verpesten; dus nogmaals, sterkte.
Oeh gisteravond bijna mijn 5km PR gesloopt. Threshhold blokje 16 minuten leverde 4,11 km op. Toen vond ik het met mijn te volle maag van het avondeten en de zere benen van het spinning 's ochtends wel mooi geweest.
Maar ik weet nu in ieder geval dat het erin zit
Straks met de spierpijn nog effe Hyrox'en. Eerste keer dus ik ben benieuwd..
Maar ik weet nu in ieder geval dat het erin zit
Doe je wel voorzichtig?ed14n schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:51:
[...]
Ze hebben destijds eigenlijk alle onderzoeken al gedaan. Een echo, ecg met inspanning, holter. De conclusie was dat het hart goed is alleen dat er inderdaad heel uitzonderlijk een ritmeverhoging plaatsvindt. Het is mij uitgelegd dat dit in de "regelaar" zit. Doordat dit eigenlijk gelijk weer verdwijnt bij het stoppen van de inspanning en doordat er verder geen klachten zijn is er geen reden om mij zorgen te maken en is er ook geen reden om operatief iets te doen.
Ik zou zelf opzoek moeten gaan naar wat een verband zou kunnen zijn van het triggeren en dat is wat ik ook nu ga doen (en eigenlijk nooit echt serieus heb genomen als ik eerlijk ben).
Ik kan me herinneren dat er heel veel factoren kunnen zijn, dus hier ben ik nog wel even zoet mee:
- Vochtbalans
- Vermoeidheid of juist niet
- Stress
- Mineralen tekort of juist teveel
- Verkeerde ademhaling
- Zwakke core
...
Komende periode eens kijken of ik verbanden kan leggen.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik zit nu in mijn 2e trainings week voor de marathon en merk ook echt al vooruitgang bij de wekelijkse parkrun. Vandaag 19:28 gelopen, dat is een minuut sneller dan een maand geleden. Natuurlijk is een 5km geen marathon maar ik vind het wel leuk om wekelijks even te knallen
.
Morgen weer een rustig loopje van 23km
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 26-07-2025 11:06 ]
1 minuut er af in 1 maand is een waanzinnig resultaat, gefeliciteerd daarmee. Voor welke marathon ben je in training?Sport_Life schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:05:
Ik zit nu in mijn 2e trainings week voor de marathon en merk ook echt al vooruitgang bij de wekelijkse parkrun. Vandaag 19:28 gelopen, dat is een minuut sneller dan een maand geleden. Natuurlijk is een 5km geen marathon maar ik vind het wel leuk om wekelijks even te knallen.
Hier sinds echt een lange tijd weer op (mijn) niveau aan het komen. Ongeveer 2 jaar met veel blessureleed gelopen en ook vaak daardoor pauzes van weken en zelfs maanden moeten nemen. Nu weer een aantal maanden steady aan het lopen en de kilometers langzaam aan het uitbereiden, ik zit nu rond de 40k per week met vooral rustige kilometers. Wel bizar hoe groot de verschillen kunnen zijn tussen een lekkere training en een training waar je op de een of andere manier maar niet het juiste tempo kunt vatten. Afgelopen dinsdagavond liep ik een rondje van 15km met een gemiddelde hartslag van 153 en een tempo van 5:33 en vandaag een rondje van 16.5 km met een hartslag van 155 en een tempo van 6:18..
Ja het was vandaag iets warmer, maar verder eigenlijk niks anders dan dinsdag..
In het najaar 2 in het buitenland , daarna hopelijk de winter doorlopen en dan wat stevige halve marathons. Als ik heel blijfappelflap1992 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:46:
[...]
1 minuut er af in 1 maand is een waanzinnig resultaat, gefeliciteerd daarmee. Voor welke marathon ben je in training?
Hier sinds echt een lange tijd weer op (mijn) niveau aan het komen. Ongeveer 2 jaar met veel blessureleed gelopen en ook vaak daardoor pauzes van weken en zelfs maanden moeten nemen. Nu weer een aantal maanden steady aan het lopen en de kilometers langzaam aan het uitbereiden, ik zit nu rond de 40k per week met vooral rustige kilometers. Wel bizar hoe groot de verschillen kunnen zijn tussen een lekkere training en een training waar je op de een of andere manier maar niet het juiste tempo kunt vatten. Afgelopen dinsdagavond liep ik een rondje van 15km met een gemiddelde hartslag van 153 en een tempo van 5:33 en vandaag een rondje van 16.5 km met een hartslag van 155 en een tempo van 6:18..
Ja het was vandaag iets warmer, maar verder eigenlijk niks anders dan dinsdag..
Jij bent ook lekker bezig, train je voor iets ? Die warmte was inderdaad erg zwaar afgelopen weken, ik pas de routes erop aan door langs water kraantjes te lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 26-07-2025 13:10 ]
Niet specifiek ergens voor aan het trainen. Voor nu volume uitbereiden en af en toe een wedstrijdje meepakken wat ik eigenlijk nog nooit gedaan heb. Half september een 5k loopje waar ik eigenlijk onder de 20 minuten wil gaan lopen maar dat zal nog een behoorlijke kluif worden.Sport_Life schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:09:
[...]
In het najaar 2 in het buitenland , daarna hopelijk de winter doorlopen en dan wat stevige halve marathons. Als ik heel blijf
Jij bent ook lekker bezig, train je voor iets ? Die warmte was inderdaad erg zwaar afgelopen weken, ik pas de routes erop aan door langs water kraantjes te lopen.
Je moet hartloper hebben, ik ben hardloper.maartend schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:55:
@hardloper
Vraagje ; ik lees hierboven iets van je over de Garmin coach. Nu heb ik dat ook gebruikt, maar eigenlijk deed ik, zeker de eerste 6 weken, maar een dotje qua hartslag en dat spul. Met mijn adhd loop ik pas lekker als ik hardloop. Zo liep ik eerste weken 5.00/km, duidelijk veel te hard als ik naar hartslag kijk. Nu is dat laatste 4 weken vebeterd
Nu lees ik over aerobe training, mijn Garmin zegt dat dat ik ,oet onttrainen.
Maar dan zegt mijn Garmin ; hardlopen, lekker tempo. Wat is een lekker tempo.
K lees dat aeroob ergens tussen 70-80% van je max hartslag moet zijn. Maar moet ik dan de hartslag aanhouden waarvan mijn Garmin vindt dat het die is ( zo ergens rond de 162, of moet ik de hartslag aanhouden die ik wel eens heb met hardlopen als het goed prut gaat (rond de 174).
Oftewel, kun je wat verwijzen naar verduidelijkend leesvoer, dat ook nog eens in Jip/Janneke taal staat? Ik vermoed nl nog steeds dat ik te hard ga en dat mijn hartslag te hoog is. Zit veelal in oranje zone op mijn Garmin. Maar anders heb ik het gevoel dat ik echt niks doe.
Voor mij is hardlopen iets casual dat ik 3 keer in de week die naast 2 keer in de week kickboksen (dat ik bijv veel leuker vind)
Ik heb een Polar en train niet op hartslagzones.
Ik ben dan wel de eerste om te zeggen dat we niet teveel naar onze Garmin moeten luisteren, maar ik ben er ook niet ongevoelig voor.
Mijn VO2max van Garmin was eind maart gezakt van 60 naar een minimum van 56, zonder dat ik kon uitleggen waarom. Ok, er was wat post-marathonvermoeidheid en wat minder en vooral wat rustiger trainen, maar niks dat die forse daling kon verklaren.
Sedert het dal eind april is mijn VO2max geleidelijk aan weer gestegen naar 60, tot mijn tevredenheid. Nu had ik vrijdag een loop waarbij mijn hartslag ongewoon hoog was (15-20 slagen hoger, het was wel warm en drukkend) en prompt zakte de VO2max naar 59. Vandaag 16km gelopen aan mijn gewone hartslag en nu gelukkig weer 60. Stom van me, want wat zegt dat getalletje nou helemaal, maar ik ben er blij mee.
Mijn VO2max van Garmin was eind maart gezakt van 60 naar een minimum van 56, zonder dat ik kon uitleggen waarom. Ok, er was wat post-marathonvermoeidheid en wat minder en vooral wat rustiger trainen, maar niks dat die forse daling kon verklaren.
Sedert het dal eind april is mijn VO2max geleidelijk aan weer gestegen naar 60, tot mijn tevredenheid. Nu had ik vrijdag een loop waarbij mijn hartslag ongewoon hoog was (15-20 slagen hoger, het was wel warm en drukkend) en prompt zakte de VO2max naar 59. Vandaag 16km gelopen aan mijn gewone hartslag en nu gelukkig weer 60. Stom van me, want wat zegt dat getalletje nou helemaal, maar ik ben er blij mee.
Eerste keer op de Adios Pro 4 vandaag, schoentje wel hoor! Wellicht dan toch maar voor de sub 3 weer in Berlijn.
Zowel bij mij als bij mijn vriendin zakte de VO2 Max opeens weer deze week, volgens mijn vriendin na een update.Hartloper schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:44:
Ik ben dan wel de eerste om te zeggen dat we niet teveel naar onze Garmin moeten luisteren, maar ik ben er ook niet ongevoelig voor.
Bij mij zou ik juist een stijging verwachten, want het lopen gaat alleen maar beter en ik slaap uitstekend. Soms is er echt geen touw aan vast te knopen.
Vertel wat meer over de schoenen, hoe ging het ? En welke droeg je in Valencia ?WizzlerNL schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:45:
Eerste keer op de Adios Pro 4 vandaag, schoentje wel hoor! Wellicht dan toch maar voor de sub 3 weer in Berlijn.
Ik liep in Valencia op de Adios Pro 3, ik vind de 4 een stuk 'bouncier' maar ook stabieler, zeker in scherpe bochten merk je veel minder dat je 'over de rand zakt'.Hartloper schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:59:
[...]
Vertel wat meer over de schoenen, hoe ging het ? En welke droeg je in Valencia ?
Ik liep vandaag een 10 min test met Stryd. Totaal 9,5km met een warm up met wat strides van verschillende lengte en vervolgens dus 10' volle bak. Dat werd 407W, pace 3:33. Ik merkte vooral in de strides (1 min, 30 sec en 10 sec) dat je veel makkelijker op hoog tempo komt (lees: ik liep ze allemaal te hard)
CP omhoog na deze test, Stryd geeft nu aan 3 uur 3 +- 3:40.
Paar weken verder, tweede week 80km+, geen heftige tempo of intervallen. Wel long run in laag Z3 gelopen, denk dat ik die toch weer in Z2 ga doen met paar km Z3. De run ging super goed maar wil voorkomen dat mijn conditie sneller verbetert dan mijn spieren en pezen aankunnen.
Ondertussen doe ik mijn rustige runs namelijk ook al op ~5:00, echt heel bijzonder dat dit kan haha. Voor nu blijft het bij de 80km, ben benieuwd of ik een plateau bereik qua conditie. Merk dat ik soms wat moe of chagrijnig ben, ook de ene rustdag in de week voelt noodzakelijk (core oefeningen +2k met vriendin meelopen).
En aangezien het zo goed gaat...
Gisteren besloten de marathon van Amsterdam te gaan lopen! Kon gelukkig een kaartje kopen via vraag en aanbod.
Huidige doel is, en blijft, fit zijn en veel km lopen. Langzaamaan de long runs uitbreiden van HM naar ~35km. Dan goed voorbereid de marathon lopen. Heb een tijd onder de 3 uur opgegeven maar zie tegen die tijd wel hoe het ervoor staat met de conditie. Heb pas 1 marathon gelopen en weet hoe lastig het is, heel anders dan tijdens de voorbereiding.
Al met al gaat het goed en daar ben ik erg blij mee
Garmin laat mij afgelopen maanden een stijgende lijn zien. In runalyze is het meer een stijgende golvende lijn, klopt beter gezien de verschillen in temperaturen. Maar het is duidelijk dat ze andere rekenmethodes aanhouden. Vind lopen in de hitte wel een leuke uitdaging, zorgt wel voor een hogere hartslag en een lagere vo2 max schatting. Realistisch gezien zal juist zo'n warmte training prima helpen voor de algehele conditie, meer bloedplasma en efficiëntere koeling.
Ondertussen doe ik mijn rustige runs namelijk ook al op ~5:00, echt heel bijzonder dat dit kan haha. Voor nu blijft het bij de 80km, ben benieuwd of ik een plateau bereik qua conditie. Merk dat ik soms wat moe of chagrijnig ben, ook de ene rustdag in de week voelt noodzakelijk (core oefeningen +2k met vriendin meelopen).
En aangezien het zo goed gaat...
Gisteren besloten de marathon van Amsterdam te gaan lopen! Kon gelukkig een kaartje kopen via vraag en aanbod.
Huidige doel is, en blijft, fit zijn en veel km lopen. Langzaamaan de long runs uitbreiden van HM naar ~35km. Dan goed voorbereid de marathon lopen. Heb een tijd onder de 3 uur opgegeven maar zie tegen die tijd wel hoe het ervoor staat met de conditie. Heb pas 1 marathon gelopen en weet hoe lastig het is, heel anders dan tijdens de voorbereiding.
Al met al gaat het goed en daar ben ik erg blij mee
Ik ben er ook behoorlijk gevoelig voor, moet mezelf ook een beetje overtuigen niet "teleurgesteld" te zijn als mn hartslag een keer wat hoger ligt (of pace lager, want ik loop op hartslag).Hartloper schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:44:
Garmin laat mij afgelopen maanden een stijgende lijn zien. In runalyze is het meer een stijgende golvende lijn, klopt beter gezien de verschillen in temperaturen. Maar het is duidelijk dat ze andere rekenmethodes aanhouden. Vind lopen in de hitte wel een leuke uitdaging, zorgt wel voor een hogere hartslag en een lagere vo2 max schatting. Realistisch gezien zal juist zo'n warmte training prima helpen voor de algehele conditie, meer bloedplasma en efficiëntere koeling.
[ Voor 40% gewijzigd door XyS op 27-07-2025 22:59 ]
Gisteren een top trainingsweek afgerond met een longrun van 17km. Wat het week totaal op 32 km maakt. Een interval gedaan en nog een rustig loopje en de benen voelen goed.
Minpunt is dat ik tijdens de longrun door m’n enkel ben gegaan, het lukte me prima om de ronde uit te lopen zonder pijn en nu lijkt het te gaan. Voor de zekerheid maar ff naar de fysio straks om te checken of het nog in orde is, dan hopelijk weer door kunnen trainen voor de halve marathon afstand!
Minpunt is dat ik tijdens de longrun door m’n enkel ben gegaan, het lukte me prima om de ronde uit te lopen zonder pijn en nu lijkt het te gaan. Voor de zekerheid maar ff naar de fysio straks om te checken of het nog in orde is, dan hopelijk weer door kunnen trainen voor de halve marathon afstand!
Gisteren, ook een lekkere trainingsweek afgerond. Kwam uit op 38 km in twee loopjes. Een interval van 10km en een duurloop van 28km. Nu moet ik wel zeggen dat ik die duurloop wel voelde. Die fietstocht van 160km op zaterdag hakte er best wel in. Deze week wordt het trainingsvolume groter dus ik ben heel benieuwd.
Nickname KasPlantje.
Leuk om al die verschillende traningsvolumes te zien. Ikzelf heb nu voor de tweede week achter elkaar 60+ km in de benen en de belastbaarheid lijkt nog prima op orde te blijven! Nu kijken of we dit vol kunnen houden of zelf uit kunnen breiden voor de komende 10 weken tot de kustmarathon.
Zijn er toevallig ervaringsdeskundige met tips over deze marathon en hoe aan te vliegen? Het wordt mijn eerste keer deze marathon.
Zijn er toevallig ervaringsdeskundige met tips over deze marathon en hoe aan te vliegen? Het wordt mijn eerste keer deze marathon.
De afgelopen weken in de bergen gezeten en dus vooral veel gewandeld. Maar ik merk nu toch wel dat je dan je spieren toch wat anders gebruikt. Want ondanks dat de zwaarte van het wandelen veelal hoger was dan wat ik normaal aan hardlopen doe, voeldi ik de 17km duurloop vandaag toch weer een stuk meer dan normaal
Aan de andere kant was het prima vol te houden, dus ik ga gewoon verder met het plan zonder de gemiste weken in te halen.
[removed]
Ik heb hem nooit gelopen, wel was ik daar aan het fietsen toen hij gelopen werd en de wind en de temperatuur was toen echt niet grappig. Dus weten hoe je je moet kleden in de omstandigheden zou denk ik een plus zijn.karsb23 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:54:
Leuk om al die verschillende traningsvolumes te zien. Ikzelf heb nu voor de tweede week achter elkaar 60+ km in de benen en de belastbaarheid lijkt nog prima op orde te blijven! Nu kijken of we dit vol kunnen houden of zelf uit kunnen breiden voor de komende 10 weken tot de kustmarathon.
Nickname KasPlantje.
Ben benieuwd hoe dat voelde, ik liep bijna een hele week krom van de spierpijn na mijn eerste hyrox trainingStefangrp schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:58:
Heb hem in 2023 gelopen en van wat ik me kan herinneren werd ik toen gewaarschuwd 'het begint pas de 2e helft' en 'tel, vanwege parcours en wind 20 a 30 minuten bij je normale marathon tijd op'.karsb23 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:54:
Beiden klopten wel in mijn geval, vanaf neeltje jans volle bak wind tegen (2e helft wel beschermd door de duinen ook), 2e helft veel op en neer met oa trappen en zand en daar schoot de kramp er bij mij dan ook in (~4 a 5km voor het einde in mijn geval 1 van de trappen oplopend).
Ivm de wind fijn als je in een groepje kan lopen om elkaar een beetje af te wisselen en zo ook uit de wind te lopen, anders is het hard werken en veel extra energie (maar ja, moet je wel een groepje hebben waar je een beetje bij kan aansluiten qua tempo).
Een mooie, leuke, maar zware marathon. Ook goed om te weten dat er volgens mij geen bussen enzo vanaf het einde terug gaan naar de start. Ik werd toen opgehaald door mijn broer met de auto maar anders was het ook nog een heel gedoe weer terug naar Burgh-Haamstede te komen.
Dus ja, hou rekening met een zwaardere 2e dan eerste helft... Altijd al het geval natuurlijk bij een marathon, maar bij deze extra
[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 28-07-2025 16:05 ]
Ja was wel heftig haha. Ik begon dus al met spierpijn van dubbele training van vrijdag (spinning en lopen)Blik1984 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:41:
[...]
Ben benieuwd hoe dat voelde, ik liep bijna een hele week krom van de spierpijn na mijn eerste hyrox training
De hyrox training (van zaterdagochtend dus) bestond uit warming up en daarna 100 wall balls, 100 burpies, 140 lunges. En 1,5.km rennen maar dat was easy.
Althans er was nog meer maar het uur was om lol.
Ik heb nu maandag avond nog steeds spierpijn, vooral bovenbenen.
Gister (zondag) alleen lichte core oefeningen enzo gedaan. Maar ook niet helemaaal niks natuurlijk.
Vanavond de boel maar fixen met een herstel loopje
Mijn conclusie: Hyrox en Marathon combineren niet. Totaal andere systemen die dan aan het werk zijn.
Dus voorlopig was dit voor mij weer even de laatste keer
Alles valt te combineren. Maar de vraag is waar ligt het doel.Stefangrp schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:05:
[...]
Ja was wel heftig haha. Ik begon dus al met spierpijn van dubbele training van vrijdag (spinning en lopen)
De hyrox training (van zaterdagochtend dus) bestond uit warming up en daarna 100 wall balls, 100 burpies, 140 lunges. En 1,5.km rennen maar dat was easy.
Gister (zondag) alleen lichte core oefeningen enzo gedaan. Maar ook niet helemaaal niks natuurlijk.
Mijn conclusie: Hyrox en Marathon combineren niet. Totaal andere systemen die dan aan het werk zijn.
Ik deed altijd Crossfit of Hyrox, maar ik heb een groot probleem. Ik ga bij zulke trainingen nooit half te werk. Dus het is alles of niks. Ik kan mezelf gedurende de workouts prima pacen maar aan het einde ben ik hoe dan ook verrot. Dat is prima als het onderdeel is van mijn sportieve leven en het verder niks in de weg zit.
Maar mijn sportieve leven veranderede, ik ging all in voor triathlon en dat betekend dat het niet meer te combineren viel. Want ik trainde die dag niet voor triathlon en ik verklote de trainingen daarna. Dus het zat de training waar ik een doel voor had in de weg. Dus daarmee ben ik gestopt.
De grap is wel. Nu zwem ik meer en mijn lichaam is echt een stuk veranderd. Ik kan nog steeds redelijk de gewichten pakken van toen. Alleen nu ben ik en droger en sneller en heel veel fitter.
Mooie sport hyrox en crossfit. Waarbij ik crossfit in de core een mooie sport vind vanwege de mentaliteit van de mensen. Die houden meestal echt van wat ze doen en doen het graag samen. Dat vind ik echt vet. Leuk om bij een box te zitten. Maar het past op dit moment gewoon niet binnen mijn doelen. Al zien de mensen er wel afgetraind uit.
Nickname KasPlantje.
Afgelopen week een paartje Novablast 5 op marktplaats gekocht voor €100. De schoenen vandaag ontvangen en het zijn helaas namaak schoenen. Ik had al een paar Novablast 5 dus kan vergelijken. De afmetingen zijn op een aantal plaatsen anders en de foam van de midsole voelt heel anders aan. Op het eerste gezicht lijken ze best goed maar als je echt en nep naast elkaar zet is er geen twijfel mogelijk. Kan er zelf niks meer mee en ga ze maar naar de kringloop brengen denk ik.
Ik wist dat er namaak in omloop was van de superblast maar de goedkopere modellen gebeurt dit blijkbaar ook mee. Verkoper reageert uiteraard niet meer. Jammer maar helaas.
Ik wist dat er namaak in omloop was van de superblast maar de goedkopere modellen gebeurt dit blijkbaar ook mee. Verkoper reageert uiteraard niet meer. Jammer maar helaas.
Helaas toch even de pauze knop. Test bij de fysio wezen geen beschadigingen uit aan de enkel of de banden, maar hij was wel nog minder belastbaar. De wond/schade die de enkel heeft opgelopen kan de komende dagen zich nog uiten.Littlegupper schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:43:
... Voor de zekerheid maar ff naar de fysio straks om te checken of het nog in orde is, dan hopelijk weer door kunnen trainen voor de halve marathon afstand!
Nu 1 week rust houden van lopen en volgende week mag ik weer verder. Andere cardio sporten mogen wel dus deze week 2x een rondje fietsen om in beweging te blijven.
Na 1 week mag ik het lopen weer oppakken dus het lijkt vooral uit voorzorg en dan even kijken hoe snel ik weer terug op mijn week volume terug kan gaan. Dit per loop bekijken hoe het gaat en de eerste hardloopweek gebruiken als aanloop om die week erna weer het schema op te pakken.
Ja dat. Ik ben ook niet zo van op halve kracht trainen.GerGio schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:01:
[...]
Alles valt te combineren. Maar de vraag is waar ligt het doel.
Ik deed altijd Crossfit of Hyrox, maar ik heb een groot probleem. Ik ga bij zulke trainingen nooit half te werk. Dus het is alles of niks. Ik kan mezelf gedurende de workouts prima pacen maar aan het einde ben ik hoe dan ook verrot. Dat is prima als het onderdeel is van mijn sportieve leven en het verder niks in de weg zit.
Maar mijn sportieve leven veranderede, ik ging all in voor triathlon en dat betekend dat het niet meer te combineren viel. Want ik trainde die dag niet voor triathlon en ik verklote de trainingen daarna. Dus het zat de training waar ik een doel voor had in de weg. Dus daarmee ben ik gestopt.
De grap is wel. Nu zwem ik meer en mijn lichaam is echt een stuk veranderd. Ik kan nog steeds redelijk de gewichten pakken van toen. Alleen nu ben ik en droger en sneller en heel veel fitter.
Mooie sport hyrox en crossfit. Waarbij ik crossfit in de core een mooie sport vind vanwege de mentaliteit van de mensen. Die houden meestal echt van wat ze doen en doen het graag samen. Dat vind ik echt vet. Leuk om bij een box te zitten. Maar het past op dit moment gewoon niet binnen mijn doelen. Al zien de mensen er wel afgetraind uit.
Wel fitte lui ja. Stond ik daar met mijn hardloop bmi lijf
Voor de snelle Belgische beslisser, New balance v4 maatje : 42 - > € 88. https://www.zalando.be/ne...-mango-ne242a0o8-h11.html en weg
[ Voor 5% gewijzigd door Sthony op 29-07-2025 10:34 ]
Om eerlijk te zijn vind ik het ook een bijzondere training als dit de volgorde van de training was. Veel te intensief (en wat maakt dit een hyrox-training, m.u.v. de wall balls kun je dit ook gewoon zelf op de stoep doen). Ik train al een aantal maanden Hyrox maar heb nog nooit in mijn eentje 100 wall balls. 100 burpees of 140 lunges in 1 set gedaan, laat staan ze ook nog eens achter elkaar zonder hardlopen. 90% van de mensen doet een Hyrox als dubbel, dus vaak doe je de oefeningen ook in een paartje of als je ze alleen doet een stuk minder intensief.Stefangrp schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:05:
[...]
Ja was wel heftig haha. Ik begon dus al met spierpijn van dubbele training van vrijdag (spinning en lopen)
Ben het dus ook niet 100% eens met je opmerking over het niet samengaan van marathontraining en hyrox. Denk dat het, mits niet te intensief op kracht wordt uitgevoerd, het je kan helpen. Maar dan moet je het wel maar maximaal 1x per week doen en op lagere intensiteit.
ja faire punten wel hoor. Ik heb de content van de training ook niet bedacht maar zou optimaler kunnen.Blik1984 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:48:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik het ook een bijzondere training als dit de volgorde van de training was. Veel te intensief (en wat maakt dit een hyrox-training, m.u.v. de wall balls kun je dit ook gewoon zelf op de stoep doen). Ik train al een aantal maanden Hyrox maar heb nog nooit in mijn eentje 100 wall balls. 100 burpees of 140 lunges in 1 set gedaan, laat staan ze ook nog eens achter elkaar zonder hardlopen. 90% van de mensen doet een Hyrox als dubbel, dus vaak doe je de oefeningen ook in een paartje of als je ze alleen doet een stuk minder intensief.
Ben het dus ook niet 100% eens met je opmerking over het niet samengaan van marathontraining en hyrox. Denk dat het, mits niet te intensief op kracht wordt uitgevoerd, het je kan helpen. Maar dan moet je het wel maar maximaal 1x per week doen en op lagere intensiteit.
We deden warmingup-hardlopen-burpee-wallball-lunge.
Hyrox niet-intensief. lijkt me lastig
Kan op zich prima als het als een dubbel-training wordt aangeboden, dus dat je samen met een buddy:Stefangrp schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:46:
[...]
ja faire punten wel hoor. Ik heb de content van de training ook niet bedacht maar zou optimaler kunnen.
We deden warmingup-hardlopen-burpee-wallball-lunge.
Hyrox niet-intensief. lijkt me lastig
500 meter hardlopen
100 wall balls (10 zelf, 10 buddy om en om)
- korte pauze
500 meter hardlopen
100 burpees (5-10 zelf, 5-10 buddy om en om)
- korte pauze
500 meter hardlopen
140 lunges (20 zelf, 20 buddy om en om)
500 meter hardlopen
Dan heb je én meer hardgelopen én op een manier die veel typischer is voor een hyrox-event, en je hebt rustmomenten tussendoor waar je even bij kan komen én je jezelf ook niet compleet opblaast. Bij de wall balls en lunges kun je ook het gewicht nog variëren waar nodig waarmee je het zwaarder/lichter maakt. Ik denk dat deze 3 gekozen oefeningen in principe ook het meest belastend zijn voor je lichaam, dus ook niet handig om dit zo achter elkaar te doen.
En het grappige is, deze work-out doe je als duo in minder dan 25 minuten, dus hou je nog veel tijd over om nog additionele functionele oefeningen erbij te doen en meer te hardlopen. Zo zou je dus nog makkelijk een Ski/Row Erg, Farmer Carry en/of een slee-oefening erbij kunnen doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 29-07-2025 21:11 ]
Ik loop steeds met mijn GSM in de achterzak van een loopshort. Die achterzak heeft een rits.
Ik heb 2 Salomon Sense shorts, intussen misschien al 10 jaar oud, die ik standaard gebruik om mijn GSM mee te nemen bij het hardlopen. Enkel in de winter steek ik mijn GSM in de zak van een loopjasje.
Maar anders dus altijd in de achterzak van de short. Ik heb ook andere shorts, maar die gebruik ik bijna nooit omdat de GSM er niet in past.
1 short begint te verslijten en de andere zal wellicht volgen.
Nu heeft Salomon in de nieuwe loopshorts helaas geen achterzak met rits groot genoeg voor een GSM.
Dus ben ik eens aan het rondkijken voor een nieuwe loopshort om te gebruiken in training (wedstrijdshorts heb ik al, daar heb ik geen GSM nodig).
Vereisten:
- kort maar niet extreem kort, 5 inch is ideaal, 7 inch mag ook, niet langer of korter.
- de kleur doet er niet toe zolang het maar zwart is. A la limite kunnen donkerblauw of donkergrijs ook.
- prijs niet heel belangrijk, maar niet extreem duur
- geen Chinese troep
- ofwel van all4running of runnerslab ofwel webshop van een merk.
- geen tight
- geen 2:1 short. Er mag wel een binnenbroekje zijn.
- de zak met rits moet achteraan zitten, niet opzij of vooraan. Groot genoeg een voor iPhone 13 met beschermhoesje (niet de grote versie van de 13, de gewone).
Vooral die laatste vereiste beperkt de keuze.
Ik vond:
- Nike https://www.nike.com/be/t...k-heren-mxZ8MM/HV2008-010
- bij Decathlon meerdere loopshorts met een grote achterzak
Verder lijkt de keuze beperkt te zijn, wat ik verrassend vind. Veel mensen lopen met een GSM, en wat is er handiger dan die GSM in je achterzak steken ? In een zijzak is asymmetrisch en vervelend, hetzelfde geldt voor een sportarmband. Een running belt heb ik geprobeerd maar is niet mijn ding.
Nog iemand andere tips voor een dergelijke loopshort ?
.
Ik heb 2 Salomon Sense shorts, intussen misschien al 10 jaar oud, die ik standaard gebruik om mijn GSM mee te nemen bij het hardlopen. Enkel in de winter steek ik mijn GSM in de zak van een loopjasje.
Maar anders dus altijd in de achterzak van de short. Ik heb ook andere shorts, maar die gebruik ik bijna nooit omdat de GSM er niet in past.
Nu heeft Salomon in de nieuwe loopshorts helaas geen achterzak met rits groot genoeg voor een GSM.
Dus ben ik eens aan het rondkijken voor een nieuwe loopshort om te gebruiken in training (wedstrijdshorts heb ik al, daar heb ik geen GSM nodig).
Vereisten:
- kort maar niet extreem kort, 5 inch is ideaal, 7 inch mag ook, niet langer of korter.
- de kleur doet er niet toe zolang het maar zwart is. A la limite kunnen donkerblauw of donkergrijs ook.
- geen Chinese troep
- geen tight
- de zak met rits moet achteraan zitten, niet opzij of vooraan. Groot genoeg een voor iPhone 13 met beschermhoesje (niet de grote versie van de 13, de gewone).
Ik vond:
Verder lijkt de keuze beperkt te zijn, wat ik verrassend vind. Veel mensen lopen met een GSM, en wat is er handiger dan die GSM in je achterzak steken ? In een zijzak is asymmetrisch en vervelend, hetzelfde geldt voor een sportarmband. Een running belt heb ik geprobeerd maar is niet mijn ding.
.
Kijk eens bij de Decathlon voor een Kiprun Trail Short 900Hartloper schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:03:
Ik loop steeds met mijn GSM in de achterzak van een loopshort. Die achterzak heeft een rits.
Vereisten:
- geen Chinese troep
- geen tight
Ik vond:
.
Heeft veel ruimte en een achterzak met rits
Idem hier en na een zoektocht en enkele mislukte test aankopen uitgekomen bij Nike Stride:Hartloper schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:03:
Vereisten:
- geen Chinese troep
- geen tight
Ik vond:
.
https://nike.sng.link/Astn5/6tbz/r_d9b0042b78
Mijn iPhone 16 pro met hoesje (minimaal beetje moeite, wellicht vanwege t materiaal) past er in, zonder hoesje past ie prima
Vandaag gaan testen met de Zoom Fly 6, dat is goed bevallen! Het voelt meteen als een schoen die vaart wil maken, een heel ander karakter dan mijn Brooks GTS. Maar dat zoek ik ook natuurlijk. Maat 45.5 voelde goed, maar om op zeker te spelen toch ook een 46 laten overkomen om te vergelijken.
Ineens ook de Brooks Hyperion Max 3 geprobeerd, maar die gaan het zeker niet worden. De ongelijkmatig oplopende hiel achteraan geeft me een vreemd instabiliteitsgevoel.
En tot slot nog een Adidas Boston 13 kort getest; fijne schoen maar qua stijl vrij gelijkend op mijn Brooks GTS, dus die valt ook af. Mijn GTS'en zijn nog niet afgeschreven.
Het gaan dus ZF6 worden, maar nu alleen nog een extra maatje testen om zeker te zijn.
Ineens ook de Brooks Hyperion Max 3 geprobeerd, maar die gaan het zeker niet worden. De ongelijkmatig oplopende hiel achteraan geeft me een vreemd instabiliteitsgevoel.
En tot slot nog een Adidas Boston 13 kort getest; fijne schoen maar qua stijl vrij gelijkend op mijn Brooks GTS, dus die valt ook af. Mijn GTS'en zijn nog niet afgeschreven.
Het gaan dus ZF6 worden, maar nu alleen nog een extra maatje testen om zeker te zijn.
Dat is dus zo'n 2 in 1 short en dat zoekt ie volgens mij niet. Wel fijn broekje verder, heb m zelf ook. Genoeg ruimte voor een telefoon en evt gelletjesA-Waxxx schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:27:
[...]
Kijk eens bij de Decathlon voor een Kiprun Trail Short 900
Heeft veel ruimte en een achterzak met rits
[Afbeelding]
Dat zoek ik inderdaad niet. Dat broekje heeft ook een ingebouwde belt als ik het goed zie.InZane schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:21:
[...]
Dat is dus zo'n 2 in 1 short en dat zoekt ie volgens mij niet. Wel fijn broekje verder, heb m zelf ook. Genoeg ruimte voor een telefoon en evt gelletjes
Ik ben nu een weekje of 12 weer aan het hardlopen na half jaar drukke periode en de gewoonlijke excuses om te gaan lopen. Fiets nog wel dus basisconditie is wel aanwezig.
Begin rustig aan gedaan en loop nu weer makkelijk. Lichaam is redelijk gewend aan het lopen.
Maar waar ik eerder zo rond de 10 km liep (45-50 min) zit ik nu op 6-7 km in 35-40 minuten.
Maar ik loop tegen een plafond aan. Wil weer richting de 10km maar kom nu al 2-3 weken niet comfortabel verder. Iedere keer rond de 7km beginnen mijn benen vol te lopen.
Waarschijnlijk moet ik even door deze fase heen. Maar hebben jullie nog tips?
Begin rustig aan gedaan en loop nu weer makkelijk. Lichaam is redelijk gewend aan het lopen.
Maar waar ik eerder zo rond de 10 km liep (45-50 min) zit ik nu op 6-7 km in 35-40 minuten.
Maar ik loop tegen een plafond aan. Wil weer richting de 10km maar kom nu al 2-3 weken niet comfortabel verder. Iedere keer rond de 7km beginnen mijn benen vol te lopen.
Langzamer lopen? Wat bedoel je met ‘vol lopen’? Dat ze verzuren?Highfive95 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:36:
Ik ben nu een weekje of 12 weer aan het hardlopen na half jaar drukke periode en de gewoonlijke excuses om te gaan lopen. Fiets nog wel dus basisconditie is wel aanwezig.
Eerlijk gezegd heb ik dat alleen met mountainbiken gehad (te lang in het rood) en nog nooit met hardlopen. Ik krijg eerder andere lichamelijke klachten waardoor ik met hardlopen niet harder kan.
Daarnaast is het natuurlijk mooi dat je 12 weken onderweg bent na een tijdje niet lopen, maar het is ook weer niet een ontzettend lange periode. Het kost allemaal gewoon tijd en je lichaam heeft ook tijd nodig om de trainingen fatsoenlijk te verwerken.
Varieer je verder in trainingen ook of altijd hetzelfde tempo, rondje en afstand?
+1 voor Nike Stride. Ik heb de variant met binnenlegging, de zogezegde 2-in-1 en die gaat nu al jaren en veel wasbeurten mee. Er zijn verschillende soorten van die Nike Stride, die ik heb zit de rits van het achtervakje van boven naar beneden en is dat vakje veel kleiner. Daar past net m’n iPhone 13 mini in (nee, niet de Plus of de gewone, de miniRebel-Rebel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:33:
[...]
Idem hier en na een zoektocht en enkele mislukte test aankopen uitgekomen bij Nike Stride:
https://nike.sng.link/Astn5/6tbz/r_d9b0042b78
Mijn iPhone 16 pro met hoesje (minimaal beetje moeite, wellicht vanwege t materiaal) past er in, zonder hoesje past ie prima
Verder heb ik nog de Patagonia Strider Pro, een duur broekje die ik vooral voor marathons had gekocht omdat daar ook allerlei vakjes voor gels aan de zijkant zitten zodat ik 8 Maurten gels kon meedragen. Het vakje achterop past volgens mij ook wel een telefoon in. Alleen is dat broekje 2x zo duur (edit: oh, is voor ~€65 in de aanbieding op allerlei sites dus dat valt enigszins mee)
[ Voor 5% gewijzigd door Slickk op 29-07-2025 23:14 ]
Ik heb twee paar van deze van MontBlanc, ooit gekocht voor 20 euro per stuk. Ideale dingen. Rondom overal zakjes, zitten lekker en geen liner. Zit geen rits achter, maar de telefoon zit goed 'ingeklemd' in het zakje en zal er niet zomaar uitvallen.
Kan niet een goede link vinden, maar deze is het:
https://www.i-run.com/man...Blanc-M_fiche_118700.html
Ik heb ook wat andere soorten/merken, waaronder die van Decathlon. Die zijn voor mij prima voor trainingen, maar voor de wedstrijden en echt lange afstanden pak ik altijd de MontBlanc broekjes. Hebben me nog nooit teleurgesteld:D
Kan niet een goede link vinden, maar deze is het:
https://www.i-run.com/man...Blanc-M_fiche_118700.html
Ik heb ook wat andere soorten/merken, waaronder die van Decathlon. Die zijn voor mij prima voor trainingen, maar voor de wedstrijden en echt lange afstanden pak ik altijd de MontBlanc broekjes. Hebben me nog nooit teleurgesteld:D
[ Voor 24% gewijzigd door kepler op 30-07-2025 00:05 ]
Flipbelt?Hartloper schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:03:
Ik weet het het is geen short, maar op die manier kun je wel elk short dragen dat je wilt en je telefoon meenemen.
[ Voor 24% gewijzigd door GerGio op 30-07-2025 06:30 ]
Nickname KasPlantje.
Ik gebruik zelf al een 3 jaar een Brooks Sherpa short. Deze lijkt redelijk te voldoen aan je eisen (minus het 2-1 én de locatie van het telefoonzakje), maar wilde 'm toch een eervolle vermelding geven. Deze Brooks heeft een perfecte zak inclusief rits die de telefoon strak tegen je heup aan legt. Het is inderdaad een 2-1 broek, maar in tegenstelling tot echte tights, vind ik deze inner-liner helemaal niet strak of vervelend, zoals dat met andere 2-1 wel zo kan zijn!Hartloper schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:03:
Vereisten:
- geen Chinese troep
- geen tight
Ik vond:
.
Door de ruime heuveelheid opbergmogelijkheden, heb ik er meerdere marathons mee gelopen.
Daarnaast heeft Brooks ook een Sherpa zonder liner, mét een telefoonzakje aan de achterkant zoals je graag wilt! Zelf geen ervaring mee, maar op basis van de Sherpa 2-1 ervaringen, zou ik het zelf aandurven.
Brooks is wel aan de prijs, maar ook geregeld in de aanbieding. En als je er dan weer 10 jaar mee vooruiit kan....
[ Voor 129% gewijzigd door Docslik op 30-07-2025 08:30 . Reden: uitgebreid ]
Na tijdje lopen krijg ik "zware" benen. Passen worden dan moeizamer. Ik denk dat je het verzuren kunt noemen. Iets wat ik niet eerder gehad heb.Slickk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 23:03:
[...]
Langzamer lopen? Wat bedoel je met ‘vol lopen’? Dat ze verzuren?
Eerlijk gezegd heb ik dat alleen met mountainbiken gehad (te lang in het rood) en nog nooit met hardlopen. Ik krijg eerder andere lichamelijke klachten waardoor ik met hardlopen niet harder kan.
Daarnaast is het natuurlijk mooi dat je 12 weken onderweg bent na een tijdje niet lopen, maar het is ook weer niet een ontzettend lange periode. Het kost allemaal gewoon tijd en je lichaam heeft ook tijd nodig om de trainingen fatsoenlijk te verwerken.
Varieer je verder in trainingen ook of altijd hetzelfde tempo, rondje en afstand?
Misschien is mijn verwachting ook te hoog na 12 weken. Naar de 5 km ging vrij makkelijk dus ik dacht de 10 moet ook zo weer komen. Maar dat valt nog even tegen. Conditioneel gaat het wel, maar lichaam wil nog niet echt. Ben wel bezig met core versterken.
Varieer wel in afstanden en rondjes. Dus dat is het probleem denk ik niet. Zal wel de belasting versus mijn verwachting zijn. Die is even niet in balans blijkbaar.
Je vergeet de tempo's te noemen die je normaal loopt (en of je altijd hetzelfde tempo loopt of de kleinere afstanden sneller), maar als ik uitga van 7km in 40min is dat een tempo van 5:42 min/km. Zeker tijdens het opbouwen naar een grotere afstand zou je eens kunnen proberen rustiger te lopen om te zien of je dan nog steeds zo'n last van je benen krijgt.Highfive95 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:59:
[...]
Na tijdje lopen krijg ik "zware" benen. Passen worden dan moeizamer. Ik denk dat je het verzuren kunt noemen. Iets wat ik niet eerder gehad heb.
Misschien is mijn verwachting ook te hoog na 12 weken. Naar de 5 km ging vrij makkelijk dus ik dacht de 10 moet ook zo weer komen. Maar dat valt nog even tegen. Conditioneel gaat het wel, maar lichaam wil nog niet echt. Ben wel bezig met core versterken.
Varieer wel in afstanden en rondjes. Dus dat is het probleem denk ik niet. Zal wel de belasting versus mijn verwachting zijn. Die is even niet in balans blijkbaar.
Afgelopen zondag een tempo-duurloop van 15 km , a 5.06/km gemiddeld, op de AP 4 gelopen.
Dat ging best goed en soepel. De schoenen stuwen echt vooruit waardoor te min/km tijden vlotter zijn.
Echter twee dagen later last van rechter heup gekregen en onderrug/bil overgang. Die pijn herken ik van eerder, maar liep al geruime tijd zonder problemen en ook verder (echter langzamer).
Vermoedelijk dus de combinatie van de afstand, hogere belasting door hoger tempo en nieuwe schoenen.
Het gaat meestal weg na twee dagen. Dan toch maar eerst nog aantal kortere lopen met de AP 4 zodat ik er aan kan wennen.
Dat ging best goed en soepel. De schoenen stuwen echt vooruit waardoor te min/km tijden vlotter zijn.
Echter twee dagen later last van rechter heup gekregen en onderrug/bil overgang. Die pijn herken ik van eerder, maar liep al geruime tijd zonder problemen en ook verder (echter langzamer).
Vermoedelijk dus de combinatie van de afstand, hogere belasting door hoger tempo en nieuwe schoenen.
Het gaat meestal weg na twee dagen. Dan toch maar eerst nog aantal kortere lopen met de AP 4 zodat ik er aan kan wennen.
Normaal liep ik zo rond de 5:00 min/km comfortabel. Soms een sneller rondje en dan max 10-12 km. Wil lekker lopen en niet tot het uiterste gaan. Dat is niet mijn ding. Loop nu soms wel wat snellere rondjes zo rond de 5km, maar mijn lichaam vindt dat nog niet zo leuk.frankv120 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:16:
[...]
Je vergeet de tempo's te noemen die je normaal loopt (en of je altijd hetzelfde tempo loopt of de kleinere afstanden sneller), maar als ik uitga van 7km in 40min is dat een tempo van 5:42 min/km. Zeker tijdens het opbouwen naar een grotere afstand zou je eens kunnen proberen rustiger te lopen om te zien of je dan nog steeds zo'n last van je benen krijgt.
Als ik langzamer ga lopen dan loop ik niet lekker in een ritme. Bij 6:00 of langzamer dan heb ik het idee dat ik stilsta. Het tempo nu voor 7 km is voor mijn gevoel ook te langzaam, maar wil niet te snel weer opbouwen. Snelheid komt vanzelf wel.
Nee, de Kiprun Trail Short 900 is geen 2in1. Ik heb deze versie. Is prima ding. De 2in1 versie bestaat ook. Maar die heet niet zo.InZane schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:21:
[...]
Dat is dus zo'n 2 in 1 short en dat zoekt ie volgens mij niet. Wel fijn broekje verder, heb m zelf ook. Genoeg ruimte voor een telefoon en evt gelletjes
Onderstaande link is de "normale" versie.
https://www.decathlon.nl/...-ultra-grijs/_/R-p-312194
@Hartloper
Dat komt mij bekend voor. Om overbelasting te voorkomen moet ik er ook om denken dat ik niet te hard loop, maar onder de 5:30/km loop ik echt niet fijn. Ik blokkeer dan als het ware in mijn pas waardoor mijn enkels en kuiten erg stijf worden. Wanneer ik sneller loop, dan maak ik mijn passen beter af en krijg ik daar geen last van. Soms is het best een wankel evenwicht om daar verstandig mee om te gaan. Wat mij dan helpt is het hogere tempo aanhouden, maar dan zo veel mogelijk op onverharde ondergrond. Zo blijft de impact wel enigszins beperkt.Highfive95 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:00:
[...]
Als ik langzamer ga lopen dan loop ik niet lekker in een ritme. Bij 6:00 of langzamer dan heb ik het idee dat ik stilsta. Het tempo nu voor 7 km is voor mijn gevoel ook te langzaam, maar wil niet te snel weer opbouwen. Snelheid komt vanzelf wel.
Als je in de opbouwfase zorgt dat je ademhaling rustig is zodat je op een ontspannen manier een gesprek kan voeren is het tempo goed. Het zou heel ontspannen aan moeten voelen.Highfive95 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:00:
[...]
Normaal liep ik zo rond de 5:00 min/km comfortabel. Soms een sneller rondje en dan max 10-12 km. Wil lekker lopen en niet tot het uiterste gaan. Dat is niet mijn ding. Loop nu soms wel wat snellere rondjes zo rond de 5km, maar mijn lichaam vindt dat nog niet zo leuk.
Als je zware benen krijgt of verzuurt loop je te hard of moet je het aantal kilometers rustiger opbouwen.
Ik zit weer in opbouw van hardlopen. Niet conditie. Kan prima gesprek voeren bij tempo van 5:40 na 7 km. Dat is het probleem ook niet. Conditie is nu goed genoeg om 10km te kunnen lopen. Maar benen willen niet. En dat ken ik niet van eerdere pauzes en weer beginnen met lopen.Brakkie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Als je in de opbouwfase zorgt dat je ademhaling rustig is zodat je op een ontspannen manier een gesprek kan voeren is het tempo goed. Het zou heel ontspannen aan moeten voelen.
Als je zware benen krijgt of verzuurt loop je te hard of moet je het aantal kilometers rustiger opbouwen.
@Duclaasie
Het probleem van overbelasting is zeer herkenbaar. Toen ik 12 weken geleden begon ging ik ook al snel naar tempo 5:00-5:30. Maar dat is veel te veel in begin. Ook al is conditie goed. Maar zoals je zegt begint lichaam pijntjes te ontwikkelen als je langzaam loopt.
De conditie (van je benen) is dus niet goed genoeg. Voor een wedstrijd is dit normaal, maar niet in trainingen. Je zal dus of langzamer moeten gaan lopen, of korter, of beide. Ongeveer 30s per km langzamer zou ik mee beginnen en dan ook nog stukje korter, en eventueel wel een keertje extra per week. Gooi er nog wat strides doorheen en dan kom je er vanzelfHighfive95 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:28:
[...]
Ik zit weer in opbouw van hardlopen. Niet conditie. Kan prima gesprek voeren bij tempo van 5:40 na 7 km. Dat is het probleem ook niet. Conditie is nu goed genoeg om 10km te kunnen lopen. Maar benen willen niet. En dat ken ik niet van eerdere pauzes en weer beginnen met lopen.
@Duclaasie
Het probleem van overbelasting is zeer herkenbaar. Toen ik 12 weken geleden begon ging ik ook al snel naar tempo 5:00-5:30. Maar dat is veel te veel in begin. Ook al is conditie goed. Maar zoals je zegt begint lichaam pijntjes te ontwikkelen als je langzaam loopt.
Je hebt helemaal gelijk. Beenconditie loopt achter.kepler schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:48:
[...]
De conditie (van je benen) is dus niet goed genoeg. Voor een wedstrijd is dit normaal, maar niet in trainingen. Je zal dus of langzamer moeten gaan lopen, of korter, of beide. Ongeveer 30s per km langzamer zou ik mee beginnen en dan ook nog stukje korter, en eventueel wel een keertje extra per week. Gooi er nog wat strides doorheen en dan kom je er vanzelf
Denk dat ik extra dagje erin plan. Loop nu 3x per week. Dan ook wat korter.
Ben ook niet bang dat ik niet naar de 10km kan hoor. Maar ken dit niet van mijn lichaam en met de ervaringen hier is het soms handig om wat tips te krijgen. En zoals zo vaak.....niet te snel willen.
Tip, ga dan eens heel gericht op je cadans letten en probeer die te verhogen. Ik moest ook altijd wennen bij mijn LSD runs aan het trage tempo (rond de 6"45) maar als je je focust op je loop techniek heb je dan vanzelf wel onder controle. En dan maak je echt sprongen in het opbouwen naar langere afstanden. Zo heb ik dat tenminste ervaren. En een LSD run is juist daarvoor uitermate geschikt.Duclaasie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:08:
[...]
Dat komt mij bekend voor. Om overbelasting te voorkomen moet ik er ook om denken dat ik niet te hard loop, maar onder de 5:30/km loop ik echt niet fijn. Ik blokkeer dan als het ware in mijn pas waardoor mijn enkels en kuiten erg stijf worden. Wanneer ik sneller loop, dan maak ik mijn passen beter af en krijg ik daar geen last van. Soms is het best een wankel evenwicht om daar verstandig mee om te gaan. Wat mij dan helpt is het hogere tempo aanhouden, maar dan zo veel mogelijk op onverharde ondergrond. Zo blijft de impact wel enigszins beperkt.
Wat ik overigens wel altijd doe, ook om de beentjes scherp en fris te houden, is na elke kilometer even 25 sec (gewoon in je hoofd tellen) versnellen. Geen sprintje, gewoon even aanzetten.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
3 maanden nadat ik het programma voor de 5km had afgerond in de Hardlopen met Evy app, nu ook het 10km schema afgerond. Een korte warming-up gedaan naar een stuk waar ik zonder spoorwegovergang of stoplichten 10km aan een stuk kon lopen. Met in het hoofd dat je het beste een 10km kunt lopen met een negatieve split ging ik van start, maar na 1km merkte ik al dat ik iets sneller liep dan de tijd die ik graag zou willen lopen met een 4:54Gynnad schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 07:41:
Eind december ben ik begonnen met hardlopen en naar aanleiding van dit topic ben ik de hardlopen met Evy app gaan gebruiken voor mijn eerste 5km.
Waarbij ik bij de eerste training blij was wanneer de 2 minuten hardlopen voorbij waren zodat ik weer een stuk kon wandelen, en dus een gemiddelde van 8.7 km/uur had, merkte ik dat het de laatste weken het wandelen minder noodzakelijk begon te worden en het ook makkelijker werd om een constant tempo te lopen.
Mijn tempo met alleen het hardlopen ligt rond de 10.5 km/uur, met soms uitschieters naar iets boven de 11. Gisteren was de "finale" om de 5km te lopen en ondanks dat ik deze al twee keer aan een stuk had gelopen bij de 30min en 32min sessies, wilde ik eens kijken of ik het tempo wat hoger kon leggen dan anders. Vlot ging ik van start met een gemiddelde snelheid van 11,3 km/uur, gedurende het lopen ging ik onbewust nog wat sneller lopen en liep ik op een gemiddelde van 11.7. Rond de 4.2 km merkte ik dat de pijp aardig leeg begon te raken maar heb ik hem toch door weten te trekken tot de 5km en "gefinisht" in een tijd van 25:32 een mooi persoonlijk record.
[Afbeelding]
Rond kilometer 5 het maar opgegeven en geprobeert het tempo vast te blijven houden, wat aardig lukte, maar merkte wel dat rond kilometer 8 de pijp aardig leeg begon te raken. Gelukkig het tempo vast weten te houden en de laatste 300 meter nog een poging gedaan om te versnellen. Ik was kapot, maar het doel om onder de 50 minuten te lopen was gehaald met een tijd van 49 minuten en 41 seconden.
Nu rustig voortbouwen naar een langere afstand. Grootste verschil wat ik zelf merk tijdens het lopen als ik mijn trainingen van de 5km vergelijk met die van de 10km is dat een bepaald tempo vasthouden veel makkelijker is geworden en dat het vaak bijna automatisch gaat.
:strip_exif()/f/image/rZCI03RB9degTrWedrX3oD2L.jpg?f=fotoalbum_large)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En een ontwikkeling van km/u naar min/kmGynnad schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:43:
[...]
3 maanden nadat ik het programma voor de 5km had afgerond in de Hardlopen met Evy app, nu ook het 10km schema afgerond. Een korte warming-up gedaan naar een stuk waar ik zonder spoorwegovergang of stoplichten 10km aan een stuk kon lopen. Met in het hoofd dat je het beste een 10km kunt lopen met een negatieve split ging ik van start, maar na 1km merkte ik al dat ik iets sneller liep dan de tijd die ik graag zou willen lopen met een 4:54, mijn doel was om onder de 50 minuten te 'finishen'. De kilometers daarna probeerde ik het tempo wat omlaag aan te passen zodat ik in elk geval iets boven de 5:00/km bleef lopen, zodat ik voldoende energie over zou houden op het einde, maar merkte dat ik rond de 5:00 bleef hangen.
Rond kilometer 5 het maar opgegeven en geprobeert het tempo vast te blijven houden, wat aardig lukte, maar merkte wel dat rond kilometer 8 de pijp aardig leeg begon te raken. Gelukkig het tempo vast weten te houden en de laatste 300 meter nog een poging gedaan om te versnellen. Ik was kapot, maar het doel om onder de 50 minuten te lopen was gehaald met een tijd van 49 minuten en 41 seconden.
Nu rustig voortbouwen naar een langere afstand. Grootste verschil wat ik zelf merk tijdens het lopen als ik mijn trainingen van de 5km vergelijk met die van de 10km is dat een bepaald tempo vasthouden veel makkelijker is geworden en dat het vaak bijna automatisch gaat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Durfde km/u hier niet meer te posten hier
Stiekem vraag ik Gemini nog vaak om bepaalde km/u om te rekenen naar min/km (of andersom), daar zal ik vast niet de enige in zijn...
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het heeft me altijd al wel getrokken vanwege de troosteloosheid, maar nu heb ik hem dan ook echt op de planning staan. De dijk van Lelystad naar Enkhuizen over lopen (En dan door richting huis). De dijk is volgens mij 26 dus dan kom ik met 35,5 ongeveer thuis aan. Dat is een mooie lange duurloop richting Berlijn!
Mijn cadans is volgens mij best wel goed met 170+Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:00:
[...]
Tip, ga dan eens heel gericht op je cadans letten en probeer die te verhogen. Ik moest ook altijd wennen bij mijn LSD runs aan het trage tempo (rond de 6"45) maar als je je focust op je loop techniek heb je dan vanzelf wel onder controle. En dan maak je echt sprongen in het opbouwen naar langere afstanden. Zo heb ik dat tenminste ervaren. En een LSD run is juist daarvoor uitermate geschikt.
Wat ik overigens wel altijd doe, ook om de beentjes scherp en fris te houden, is na elke kilometer even 25 sec (gewoon in je hoofd tellen) versnellen. Geen sprintje, gewoon even aanzetten.
Vandaag 7x5min met 1min rust gelopen in een flink tempo, voor mijn doen althans, om af te tasten waar ik sta. Voor mijn schouder operatie ging dit niet, omdat door de armbeweging bij hogere intensiteit ik enorm last van mijn schouder kreeg. Met 4:40min/km in de blokken van 5 minuten ben ik best wel tevreden. Er zit wel wat verschil tussen de blokken, maar dat hangt meer samen met de wind en ondergrond. Nu vooral heel benieuwd hoe mijn lichaam dit gaat verteren.
Ik heb drie maanden geleden nog een 10k gelopen op 3'44/km. Als ik 6'/km kan lopen, kun jij dat ookHighfive95 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:00:
Frequentie ophogen is ondergewaardeerd. Mijn ervaring (vroeger, tegenwoordig loop ik praktisch elke dag) is dat eerst frequentie verhogen, en dan pas omvang, veel beter werkt. Dus hetzelfde aantal weekkilometers verspreiden over een training per week meer, dan ietsje meer lopen, enzovoort.Highfive95 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Beenconditie loopt achter.
Denk dat ik extra dagje erin plan. Loop nu 3x per week. Dan ook wat korter.
6,45 seconden per kilometer noem ik niet traag hoorJuancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:00:
het trage tempo (rond de 6"45)
' = minuut, " = seconde
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verstand op nul en gaan! En hopen op goede weersomstandigheden met niet te veel wind.WizzlerNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:51:
Het heeft me altijd al wel getrokken vanwege de troosteloosheid, maar nu heb ik hem dan ook echt op de planning staan. De dijk van Lelystad naar Enkhuizen over lopen (En dan door richting huis). De dijk is volgens mij 26 dus dan kom ik met 35,5 ongeveer thuis aan. Dat is een mooie lange duurloop richting Berlijn!
Heb deze een keer gewandeld, spannend is het niet. ;-)
En dan op naar de afsluitdijk! (als die eindelijk weer volledig open is voor fietsers en lopers)
Zo, net een heerlijke interval training gedaan. Soms pittig, maar de herstelperiode er tussen in is perfect om je weer op te laden voor de volgende serie. Ben persoonlijk wel fan van dit soort runs met eigenlijk 4 verschillende type runs in 1 activiteit. Van alles wat zeg maar
. En dan te bedenken dat sommigen hier mijn interval tempo (4"50) hanteren als standaardtempo op lange runs... Maargoed, zoals met alles....niet kijken naar anderen en vooral kijken en trots zijn op je eigen inzet, progressie en uiteindelijke resultaten!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nee zeker niet. Rustig dribbelen rond 7"10 - 7"30.Duclaasie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:13:
Doe je die rust dan wandelend?
Dit is toch gewoon top als je zo'n training gecontroleerd kan afwerken. Dat is gewoon klasse en 100% waar dat als je dit soort dingen consistent blijft doen je daar resultaat van ziet.Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:11:
Zo, net een heerlijke interval training gedaan. Soms pittig, maar de herstelperiode er tussen in is perfect om je weer op te laten voor de volgende serie. Ben persoonlijk wel fan van dit soort runs met eigenlijk 4 verschillende type runs in 1 activiteit. Van alles wat zeg maar. En dan te bedenken dat sommigen hier mijn interval tempo (4"50) hanteren als standaardtempo op lange runs... Maargoed, zoals met alles....niet kijken naar anderen en vooral kijken en trots zijn op je eigen inzet, progressie en uiteindelijke resultaten!
[Afbeelding]
Consistentie blijft me verbazen. Ik volg een schema met Trenara met vergelijkbare trainingen en werk ze netjes wekelijks af. Soms met moeite, soms moeiteloos.ed14n schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:22:
[...]
Dit is toch gewoon top als je zo'n training gecontroleerd kan afwerken. Dat is gewoon klasse en 100% waar dat als je dit soort dingen consistent blijft doen je daar resultaat van ziet.
Het is lastig te voorspellen hoe een training zal gaan. De ene dag loopt het soepel, de andere dag zit je met een hartslag van 185 te zwoegen om je intervals te halen.
Totdat je naar paar weken terugkijkt en ziet dat je duurlopen en intervals ineens 30 seconden per kilometer sneller gaan.
Toch voelt progressie, zeker als je wat meer loopt, ontzettend traaaaaag.
Vandaag rustig rondje gelopen. Waarbij ik terug kom van een rugblessure (spit ofzo).
Afgelopen week meerdere loopjes simpel, vandaag niet vooruit te branden, terwijl ik eindelijk een keer goed had geslapen. Valt af en toe ook geen pijl op te trekken inderdaad.
Afgelopen week meerdere loopjes simpel, vandaag niet vooruit te branden, terwijl ik eindelijk een keer goed had geslapen. Valt af en toe ook geen pijl op te trekken inderdaad.
Eerste 11k tempo (hill repeats) erop zitten in de Zoom Fly 6's. Ik heb me (meer dan gewoonlijk) moeten inhouden tijdens de opwarmloop omdat deze ZF6 duidelijk sneller willen gaan.
Tijdens de eigenlijke tempo workout heb ik wel gemerkt dat deze veel meer energie teruggeven dan dat ik gewoon ben van m'n Brooks GTS.
Erg goed bevallen, ik kijk uit naar meer workouts in deze schoen. Het is ook maat 45.5 geworden, 46 zat me nét iets te ruim om nog aangenaam te zijn.
Tijdens de eigenlijke tempo workout heb ik wel gemerkt dat deze veel meer energie teruggeven dan dat ik gewoon ben van m'n Brooks GTS.
Erg goed bevallen, ik kijk uit naar meer workouts in deze schoen. Het is ook maat 45.5 geworden, 46 zat me nét iets te ruim om nog aangenaam te zijn.
Mwah ik vind het niet mega traag met 3 runs in een week, ook met Trenara. Duurloop + strides, interval en LSD. Die 3 samen vormen mijn basis en ben gemotiveerd genoeg om ze altijd netjes op te volgen. De vorige keer deed ik het ook voor de halve in juni. Ik voelde me gewoon sterker worden, tot de liesblessure.ob3lix schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:37:
[...]
Consistentie blijft me verbazen. Ik volg een schema met Trenara met vergelijkbare trainingen en werk ze netjes wekelijks af. Soms met moeite, soms moeiteloos.
Het is lastig te voorspellen hoe een training zal gaan. De ene dag loopt het soepel, de andere dag zit je met een hartslag van 185 te zwoegen om je intervals te halen.
Totdat je naar paar weken terugkijkt en ziet dat je duurlopen en intervals ineens 30 seconden per kilometer sneller gaan.![]()
Toch voelt progressie, zeker als je wat meer loopt, ontzettend traaaaaag.
Ik weet niet of het perse aan een app als Trenara ligt maar ik loop daar echt perfect op. Niet nadenken voor een run wat je gaat doen, gewoon aanzetten, lopen, de adviezen opvolgen en beetje bij beetje word je gewoon sterker.
Inmiddels mijn 2e run gedaan op de Saucony Endorphin Elite 2.
Interessant om te merken dat ie zachter is dan de Zoom Fly 6. Met de Zoom ervaar ik echt een spreekwoordelijke duw in de rug bij versnellen.
De Saucony's hebben dat niet, lopen veel zachter, maar ik denk dat het wel nog net ietsje pietsje minder energie kost om tempo's te lopen.
Een krappe bocht om lopen is wel drama, zo zacht zijn ze.
Per saldo lopen de Zoom's wat mij betreft lekkerder.
Ik ga op beide denk ik wel een 20+ km run doen en daarna bekijken welke de schoen worden voor de marathon
Interessant om te merken dat ie zachter is dan de Zoom Fly 6. Met de Zoom ervaar ik echt een spreekwoordelijke duw in de rug bij versnellen.
De Saucony's hebben dat niet, lopen veel zachter, maar ik denk dat het wel nog net ietsje pietsje minder energie kost om tempo's te lopen.
Een krappe bocht om lopen is wel drama, zo zacht zijn ze.
Per saldo lopen de Zoom's wat mij betreft lekkerder.
Ik ga op beide denk ik wel een 20+ km run doen en daarna bekijken welke de schoen worden voor de marathon
Vanmorgen voor het ontbijt aan een heerlijke pittige trailrun (11,3km met 680hm) gedaan. Toch wel mooi om dat wat af te wisselen met het rennen op de weg. Ook al waren sommige stukken niet te rennen, zo steil en rotsachtig,
Over Trail Running gesproken, ik ben nu aan het voorbereiden op mijn eerste Ultra en ik zoek een siliconen kom, die ik ook als beker wil gebruiken. Die racecups vind ik te flexibel en ik wil een kom omdat ik daar eten in kan stoppen en die dan wandelend kan eten zodat ik tijd bespaar/efficiëntere stops kan maken. Ik zoek het liefst niet chinese dropship meuk; weet iemand hier een goed merk?
Is dit misschien een alternatief https://www.decathlon.nl/...iter-groen/_/R-p-X8209220Roet schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:22:
Over Trail Running gesproken, ik ben nu aan het voorbereiden op mijn eerste Ultra en ik zoek een siliconen kom, die ik ook als beker wil gebruiken. Die racecups vind ik te flexibel en ik wil een kom omdat ik daar eten in kan stoppen en die dan wandelend kan eten zodat ik tijd bespaar/efficiëntere stops kan maken. Ik zoek het liefst niet chinese dropship meuk; weet iemand hier een goed merk?
@Roet bedoel je zoiets? Beetje zelfde idee als @wisselwerking zie ik maar dan als kom.
https://www.bever.nl/p/se...DG390098.html?colour=1204
https://www.bever.nl/p/se...DG390098.html?colour=1204
[ Voor 18% gewijzigd door Gaargod op 31-07-2025 22:26 ]
Wat voor eten wil je daar in doen dan? En waarom perse wandelend? Ik vind het juist relaxed om heel even de tijd te nemen bij een post, wat eten en drinken en weer door. Op een ultra maken die paar minuten niks uitRoet schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:22:
En wat je ook doet, zorg dat je het een keer hebt geprobeerd in een training
Mijn idee is om dingen als snoepjes, chips of watermeloen mee te nemen en die dan op te eten terwijl ik wandel. Ook serveert de ultra die ik op het oog heb voor volgend jaar, warme maaltijden, maar moet je zelf het servies verzorgen. Het staat ook als recommendation op de mandatory equipment list (onderaan, 'reusable bowl'). Dan is de kom een handig multifunctioneel ding waarmee ik drinken kan tappen, eten uit kan eten en eten mee kan nemen. Maar deze redenatie is niet gehinderd door enige ervaring.
Wel veel documentaires gezien van ultras waar ik dat mensen heb zien doen.
Mijn Connect is nu echt van de wap. Ik heb 3 weken vakantie gehad waarin ik maar een paar keer echt hardgelopen heb, maar wel veel gewandeld (met minimaal dezelfde intensiteit) . Hij gaf gisteren al aan dat ik niet productief was en nu na een lekker rustig rondje zelfs dat het te intensief is. Als ik dan naar de grafieken kijk lijkt ie vooral de groene balk van trainingsbelasting veel te ver naar beneden gegooid te hebben.
Maar eens kijken wanneer dat weer een beetje bijtrekt, want ik vind het toch wel handig als de grafiekjes overeen komen met de trainingen en het gevoel. Maar vooral als de tips/opmerkingen die er bij staan ook nuttig zijn
Maar eens kijken wanneer dat weer een beetje bijtrekt, want ik vind het toch wel handig als de grafiekjes overeen komen met de trainingen en het gevoel. Maar vooral als de tips/opmerkingen die er bij staan ook nuttig zijn
[removed]
Gisteren voor het eerst 30+ km hardgelopen. Had al een tijdje het plan om een rondje te lopen via het Fietspontje Zuidlaardermeer. Bij Onnen nog een afslag genomen zodat ik ook nog het laatste stukje van de Halve Marathon van Haren (die ik in maart gelopen heb) meenam. Leuk stukje waarbij je via het viaduct het spoor oversteekt. Eenmaal in Haren, rond de 25 km, begon ik een energiedip te ervaren. De laatste 6 km richting Groningen hier en daar een stukje gelopen. De 31 km met een gemiddeld tempo van 6:35 min/km hardgelopen.
Ik zat hier twee weken geleden de discussie te volgen over hardloopvesten en heb toen vrij impulsief de Salomon Agile 2 besteld die @Slickk aanprees. Gisteren ook gelijk voor het eerst getest. Aan het begin van de loop nog even alles goed strak moeten trekken, maar daarna goed bevallen. Een liter water mee wat ik onderweg nog heb kunnen bijvullen en verder genoeg vakjes om eten, smartphone en sleutels mee te nemen.
Voorlopig is dit even een van de langere duurlopen, wellicht eind augustus weer. Volgende week zondag de Halve Marathon Vlieland.
Ik zat hier twee weken geleden de discussie te volgen over hardloopvesten en heb toen vrij impulsief de Salomon Agile 2 besteld die @Slickk aanprees. Gisteren ook gelijk voor het eerst getest. Aan het begin van de loop nog even alles goed strak moeten trekken, maar daarna goed bevallen. Een liter water mee wat ik onderweg nog heb kunnen bijvullen en verder genoeg vakjes om eten, smartphone en sleutels mee te nemen.
Voorlopig is dit even een van de langere duurlopen, wellicht eind augustus weer. Volgende week zondag de Halve Marathon Vlieland.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Afgelopen zondag zijn we teruggekomen van 11 dagen vakantie. Tijdens de vakantie heb ik lekker doorgelopen maar alleen duurloopjes, alhoewel dat met het hoogteverschil in Frankrijk ook best intens kan zijn. Afgelopen maandag een lange duurloop gedaan en dinsdag een baantraining die wel erg lekker ging (3x1000 in zone 5) dus ik dacht ik zoek een leuk 10 km wedstrijdje op om te kijken wat er in zit.
Het werd de Polderloop in de Kwakel (bij Uithoorn) op donderdagavond. Het is een loop die al lang bestaat en waar best doorgelopen wordt. In 2024 liepen er zo'n 40 mensen onder de 40 minuten dus dat is wel lekker als het doel is om rond de 38 minuten te lopen. De kans is dan groot dat je een groepje hebt waarbij je kan aanhaken, dat helpt altijd wel. De wedstrijd startte om 20:00 dus gezorgd dat ik er om 19:00 was om rustig het startnummer op te kunnen halen en warming up te doen.
Het racemaal was een stuk stokbrood met appelstroop wat ik in de auto genuttigd heb en een half uurtje voor de wedstrijd nog een cafeïne gelletje genomen. (psychologisch dingetje). Na 6 keer naar de WC te zijn geweest was het tijd om te gaan starten. Omstandigheden waren goed. 19 graden en een beetje wind, heel wat beter dan de wedstrijdjes van de afgelopen tijd waar het iedere keer rond de 27 graden was.
Het startschot viel en 467 lopers gingen van start voor de 10 km. Ik stond ongeveer op de 5e startrij. Ver genoeg vooraan maar niet te ver vooraan. Dit doe ik een beetje uit zelfbescherming om ervoor te zorgen dat ik niet als een malle van start ga. Het startschot valt en na de start zit ik na een meter of 200 netjes in het tempo wat ik ongeveer wil lopen, zo rond de 3:46/km. De eerste kilometers voelen zowaar ontspannen aan en ik kan het tempo makkelijk vasthouden zonder echt te hoeven pushen. Alles zo rond de 3:45/km. De eerste 5 km zit er op in 18:47. Deze wedstrijd bestaat uit twee ronden. 1 van 4 km en 1 van 6 km. In de tweede ronden aangekomen zitten er een aantal bruggen en een U-turn in het parcours, die verstoren het ritme een beetje maar de km tijden komen nooit boven de 3:50/km. Na km 7 begin ik er echt in te geloven, gaat er nou echt een tijd van onder de 38 minuten komen? De adrenaline zorgt ervoor dat ik de laatste twee kilometers het tempo goed kan vasthouden ondanks de pijn die je in die fase van de wedstijd ervaart. De finish komt in zicht. 500 meter voor de finish zit er weer een U-turn in het parcours, weer op gang komen kost weer veel kracht maar de honger naar een mooie eindtijd sleept me erdoorheen. Ik ga de finish over en druk zelf af op 37:51 wat uiteindelijk ook de officiële eindtijd is. Een nieuw PR op de 10. (vorige stond op 38:12)
Super blij mee en dit motiveert alleen maar om lekker verder te gaan op de ingeslagen weg. Uiteindelijk heb ik het grootste gedeelte van de wedstrijd trouwens alleen gelopen maar wel iedere keer naar mensen toe kunnen lopen, dat helpt ook wel. Uiteindelijk liepen er van de 467 deelnemers aan de 10 km zo'n 65 deelnemers onder de 40 minuten. Dat vond ik wel opvallend veel!
Het werd de Polderloop in de Kwakel (bij Uithoorn) op donderdagavond. Het is een loop die al lang bestaat en waar best doorgelopen wordt. In 2024 liepen er zo'n 40 mensen onder de 40 minuten dus dat is wel lekker als het doel is om rond de 38 minuten te lopen. De kans is dan groot dat je een groepje hebt waarbij je kan aanhaken, dat helpt altijd wel. De wedstrijd startte om 20:00 dus gezorgd dat ik er om 19:00 was om rustig het startnummer op te kunnen halen en warming up te doen.
Het racemaal was een stuk stokbrood met appelstroop wat ik in de auto genuttigd heb en een half uurtje voor de wedstrijd nog een cafeïne gelletje genomen. (psychologisch dingetje). Na 6 keer naar de WC te zijn geweest was het tijd om te gaan starten. Omstandigheden waren goed. 19 graden en een beetje wind, heel wat beter dan de wedstrijdjes van de afgelopen tijd waar het iedere keer rond de 27 graden was.
Het startschot viel en 467 lopers gingen van start voor de 10 km. Ik stond ongeveer op de 5e startrij. Ver genoeg vooraan maar niet te ver vooraan. Dit doe ik een beetje uit zelfbescherming om ervoor te zorgen dat ik niet als een malle van start ga. Het startschot valt en na de start zit ik na een meter of 200 netjes in het tempo wat ik ongeveer wil lopen, zo rond de 3:46/km. De eerste kilometers voelen zowaar ontspannen aan en ik kan het tempo makkelijk vasthouden zonder echt te hoeven pushen. Alles zo rond de 3:45/km. De eerste 5 km zit er op in 18:47. Deze wedstrijd bestaat uit twee ronden. 1 van 4 km en 1 van 6 km. In de tweede ronden aangekomen zitten er een aantal bruggen en een U-turn in het parcours, die verstoren het ritme een beetje maar de km tijden komen nooit boven de 3:50/km. Na km 7 begin ik er echt in te geloven, gaat er nou echt een tijd van onder de 38 minuten komen? De adrenaline zorgt ervoor dat ik de laatste twee kilometers het tempo goed kan vasthouden ondanks de pijn die je in die fase van de wedstijd ervaart. De finish komt in zicht. 500 meter voor de finish zit er weer een U-turn in het parcours, weer op gang komen kost weer veel kracht maar de honger naar een mooie eindtijd sleept me erdoorheen. Ik ga de finish over en druk zelf af op 37:51 wat uiteindelijk ook de officiële eindtijd is. Een nieuw PR op de 10. (vorige stond op 38:12)
Super blij mee en dit motiveert alleen maar om lekker verder te gaan op de ingeslagen weg. Uiteindelijk heb ik het grootste gedeelte van de wedstrijd trouwens alleen gelopen maar wel iedere keer naar mensen toe kunnen lopen, dat helpt ook wel. Uiteindelijk liepen er van de 467 deelnemers aan de 10 km zo'n 65 deelnemers onder de 40 minuten. Dat vond ik wel opvallend veel!
Snoepjes, chips en dergelijke doe ik altijd in boterhamzakjes of ziplocks. Kan je overal wegstoppen en dan weer pakken.Roet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:09:
Mijn idee is om dingen als snoepjes, chips of watermeloen mee te nemen en die dan op te eten terwijl ik wandel. Ook serveert de ultra die ik op het oog heb voor volgend jaar, warme maaltijden, maar moet je zelf het servies verzorgen. Het staat ook als recommendation op de mandatory equipment list (onderaan, 'reusable bowl'). Dan is de kom een handig multifunctioneel ding waarmee ik drinken kan tappen, eten uit kan eten en eten mee kan nemen. Maar deze redenatie is niet gehinderd door enige ervaring.Wel veel documentaires gezien van ultras waar ik dat mensen heb zien doen.
Warme maaltijden is een goede, dat gaat niet met boterhamzakjes
Een kom kan je mijn inziens alleen maar uit eten, niet gebruiken om water/eten in op te slaan. Gaat ook moeilijk passen in je rugzakje.
Welke afstand ga je doen?
Op vakantie, dus helaas even geen fysio om aan te vragen en met chatgpt kom ik er niet helemaal uit.
Twee weken geleden na lopen kreeg ik pijn in de spier aan de voorkant van mijn bovenbeen bij lopen. Echt op het midden ongeveer, steeds op dezelfde plaats. Vooral bij traplopen. Dat heeft ongeveer 1,5 week geduurd voordat het over was.
Toen over, dus weer gaan hardlopen. Na hardlopen en de dag erna weer wat lichte pijn in de bovenbeen, maar vooral ook onprettig gevoel bij knie. Met zowel de trap opgaan, maar ook bij gewoon lopen. Alsof de knie tijdens het lopen steeds een klein stukje naar achter gaat waardoor mijn been tijdens het lopen helemaal rechtop staat (nouja, iets naar achter knikkend misschien zelfs) tijdens het lopen. Was maar een loop van 10km.
Ik paar dagen later toen ik nergens last van heb weer hardgelopen, nu een rondje van maar 5km. Weer last van hetzelfde, nu pas een dag later en wel minder.
Ik heb een maand geleden nieuwe schoenen gehaald, maar herstelde model als ik daarvoor probleemloos heb gehad. Wel een half maatje kleiner en met zooltjes van de hardloop winkel, dus ergens verdenk ik mijn schoenen hiervan?! Ga als ik thuis ben de oude zooltjes er weer in doen of anders nieuwe schoenen halen, want dit is wel gruwelijk irritant. Tijdens hardlopen trouwens helemaal geen last of pijn
Twee weken geleden na lopen kreeg ik pijn in de spier aan de voorkant van mijn bovenbeen bij lopen. Echt op het midden ongeveer, steeds op dezelfde plaats. Vooral bij traplopen. Dat heeft ongeveer 1,5 week geduurd voordat het over was.
Toen over, dus weer gaan hardlopen. Na hardlopen en de dag erna weer wat lichte pijn in de bovenbeen, maar vooral ook onprettig gevoel bij knie. Met zowel de trap opgaan, maar ook bij gewoon lopen. Alsof de knie tijdens het lopen steeds een klein stukje naar achter gaat waardoor mijn been tijdens het lopen helemaal rechtop staat (nouja, iets naar achter knikkend misschien zelfs) tijdens het lopen. Was maar een loop van 10km.
Ik paar dagen later toen ik nergens last van heb weer hardgelopen, nu een rondje van maar 5km. Weer last van hetzelfde, nu pas een dag later en wel minder.
Ik heb een maand geleden nieuwe schoenen gehaald, maar herstelde model als ik daarvoor probleemloos heb gehad. Wel een half maatje kleiner en met zooltjes van de hardloop winkel, dus ergens verdenk ik mijn schoenen hiervan?! Ga als ik thuis ben de oude zooltjes er weer in doen of anders nieuwe schoenen halen, want dit is wel gruwelijk irritant. Tijdens hardlopen trouwens helemaal geen last of pijn
pijn aan de knie kan zeker worden veroorzaakt door een probleem aan de bovenbeenspier. Als die spier zich intrekt, wordt de knieschijf ook strakker aangetrokken, wat voor pijn/ongemak zorgt.President schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 06:13:
Na hardlopen en de dag erna weer wat lichte pijn in de bovenbeen, maar vooral ook onprettig gevoel bij knie.
Gisteren mijn training voor de HM weer opgepakt na 3' weken. Ik moest 14.5 km. Was wat benauwd want 3 weken terug pas 10k gedaan.
Dus op een voor mij lekker tempo begonnen; 6.15. en gewoon heel strak dit tempo aan kunnen houden, scheelde max een seconde per km (hoger of lager). Pas laatste km versneld.
Ok, is voor begrippen hier traag, maar waar ik het meest tevreden over was, was dit strakke tempo. Voor het eerst dat dit lukte. Loop ook pas paar weken zonder koptelefoon.
Afijn, na ong 4 maanden training liep ik deze afstand in 1.29. Dus 15 km in 1.30 is makkelijk haalbaar denk ik
Dus op een voor mij lekker tempo begonnen; 6.15. en gewoon heel strak dit tempo aan kunnen houden, scheelde max een seconde per km (hoger of lager). Pas laatste km versneld.
Ok, is voor begrippen hier traag, maar waar ik het meest tevreden over was, was dit strakke tempo. Voor het eerst dat dit lukte. Loop ook pas paar weken zonder koptelefoon.
Afijn, na ong 4 maanden training liep ik deze afstand in 1.29. Dus 15 km in 1.30 is makkelijk haalbaar denk ik
Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
:strip_exif()/f/image/OyFK4pMUoRKYLVIv3ClHo8jl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SP5URU5g6LeZUmn6jvelX5kB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SetGmiWw3drNmUGCRZCXNfYS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fLUMRYAujp4t9kpiOHXV5Ofz.jpg?f=fotoalbum_tile)