Kun je wat meer uitleggen wat je met een "beurs" gevoel bedoelt? Welke teen precies? Heb je beide beide loopjes dezelfde paar schoenen gebruikt?MiKeZZa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:22:
Afgelopen weekend een beurs gevoel in de teen na een lange loop. Leek wat weggezakt tot ik gisteren weer een kort langzaam herstelloopje deed.
Alleen nu is de vraag; wat nu? Kan ik gewoon doorlopen of moet dit 'herstellen'? Want herstellen duurt best even denk ik en ik wil best door de pijn heen lopen, maar de vraag is; wordt het dan allemaal nog veel gekker?
Ik heb wel eens last gehad van een blauw geworden teen door verkeerd strikken (en wat pech, daarna nooit meer last van gehad), of door tenen die wat gevoelig waren (en voor mij de reden om na paar jaar van hardlopen van maat 43 naar maat 44 te switchen want blijkbaar zijn m'n voeten/tenen langer geworden...).
Ik heb zelf nog nooit door echt pijn-pijn heen gelopen. Wel eens gehad dat ik wat voelde in een knie, lies, of heup, maar door kleinere passen te nemen was er meteen verlichting. Soms voel ik nog wat spierpijn of iets anders, maar 10 minuten later lost dat wel weer op.
Tot zover ook blessurevrij geweest (wat last van achillespees maar gelukkig tijdens vakantieperiode met noodgedwongen weinig lopen) en geen ervaringen met fysio nodig gehad gelukkig, dus heb in die zin ook makkelijk praten.
Teenblessures zijn niet bepaald veelvoorkomende hardloopblessures - als in, gerelateerd aan overbelasting. Bij trailrunning misschien wel wat meer door stenen en technische paden, maar de meesten lopen hier vooral op vlakke ondergrond (want Nederland).
:strip_exif()/f/image/WDiz8G5frI7II1Vk6hT79Ylb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gook2FOJeuPUaglhDgp3S6pB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qXCt9IP1kpg1K06ijj0pNKrR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JbWBt0flvLqGSX6subCwvNea.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O2Re3VAwN7Md87ZUhsCn5eFC.jpg?f=fotoalbum_large)