- Raceverslag Hooge Vuursche Trailrun -
In het bos zijn geen rubberen tegels, dus deze trailrun ging ondanks het warme weer gewoon door.
(Nee hoor, ik begrijp heel goed dat een event met duizenden deelnemers en tienduizenden toeschouwers niet te vergelijken is met een event met 1000 deelnemers met startblokken verspreid over zes uur en geen tijdregistratie)
Er was een 7km, 13km en 21km route uitgezet. Ik heb de langste afstand gelopen. De run was volledig gemarkeerd met linten en pijlen, en daarnaast de dag van te voren de GPX ontvangen en op mijn horloge gezet. De route was zeer duidelijk aangegeven, geen moment hoeven twijfelen.
Ik had een rugzak mee met ruim 1,5 liter water en een softflask met zelfgemaakte sportdrank (80gr suiker, theelepel zout en citroensap in 250ml water)
Als warming up 15km naar de startlocatie gefietst. Startnummer opgehaald, nog wat gedronken en even na elf uur van start gegaan. Het was zo'n 24 graden en drukkend warm, dus lekker rustig gelopen. Voornamelijk alleen, af en toe in de buurt van anderen.
Na zes km liepen we een Scouting kampeerterrein op en heb ik mooi gebruik gemaakt van de kraantjes bij de wc's om mijzelf goed nat te maken en af te koelen.
Na negen km de eerste verzorgingspost en daar ook weer wat gedronken en een m'n shirt nat gemaakt met een bekertje water. Na de post lekker in mijn eigen wereldje doorgehobbeld over de prachtige trails.
Op kilometer 13 een extra post met water en sportdrank die zeer welkom was.
Op kilometer 16 nog een verrassing van een aantal boomstammen om overheen te klimmen.
800 meter voor de finish nog net over een boomstronkje gestruikeld en vol op'n plaat gegaan. Gelukkig goed geland dus op een vies been en vieze handen na geen schade.
Na afloop even rustig gezeten, wat broodjes gegeten en twee paracetamol tegen een opkomende hoofdpijn, ondanks de ruim 2,5 liter water en sportdrank. En toen nog rustig 15km naar huis gefietst voor een heerlijke koude douche.