Ik woon in de randstad en heb het geluk dat er op loopafstand een vuilnisbelt-park is, waar een aantal heuveltjes zitten. De heuvels zijn maar 15m hoog, maar voor Nederland niet slecht. Hier lopen ook een aantal single tracks (worden ook door mountainbikers gebruikt), waar ik dus veel te vinden ben. Ik kan net een rondje van 1.5-2km maken, dus veel rondjeskarsb23 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:21:
Wat leuk dat er ook zoveel mensen trailrunnen. Ik heb tijdens onze vakantie in de dolomieten ook een aantal kleine trails gelopen en ik ben helemaal verkocht aan de uitdagende parcoursen. Het is een goeie afwisseling met de relatief saaie vlakke kilometers die ik afgelopen maanden heb gelopen in de Nederlandse polders ter voorbereiding op de marathon van Rotterdam. Nu heb ik me ingeschreven voor mijn eerste trailrunwedstrijd: de Chouffe Trail in de Ardennen. Ik ben voor de Challenge (short) gegaan waarbij je 3 wedstrijden (19K-9K-11K) loopt over 2 dagen waaronder dus een avondtrail van 9K. Dit leek me een uitgelezen wedstrijd om meer met trailrunning te gaan doen en leren hoe je ook in het donker loopt op de trails.
Maar hoe pakken jullie het trail-specifieke trainen aan? Ik ga wel eens naar het bos in Bergen op Zoom wat dichtbij is maar hier ontbreken echt de hoogtemeters en het klim-klauterwerk. Ik probeer nu af en toe maar de mountainbike paden mee te pakken maar dat wordt ook niet altijd in dank afgenomen.
Maar goed, beter dan helemaal niks